Onko niin,että lahjakas/pätevä nainen pitää hiljentää puukolla. Silloin mies saa taas loistaa?
Pätevä nainen saa miehen tuntemaan itsensä huonoksi?
Ruotsalainen ministeri Anna Lindh puukotettiin kuoliaaksi muutama vuosi sitten. Jämsäläinen valtuutettu sai myös puukkoa kylkeen.
Naisen
40
1463
Vastaukset
- olemus
oli tarkoitus kirjoittaa, mutta virhe tuli.
- dfgsdfg
Oletpa epäpätevä kirjoittaja. Ei naisista ole kuin keittiöön ja siivoamaan!
- jorojukka-kukka
dfgsdfg kirjoitti:
Keittiö kertoo talon vauraudesta!!!?
- Soh-vi
dfgsdfg kirjoitti:
Sieltä löytyy myös puukot ja veitset. Toivottavasti naisille on muitakin keinoja nousta sorron yöstä..
- lisää.. jostakin syystä...
mieti ja revi siitä!! (ei mitään väliä, vaikka olet oikeassa!) Niitä vain sattuu.... miehet on miehiä, eikö vain? Ja niitä sattuu......
- kovasti sattuu
Parhaille meistä vahvemman (ja loogiseen ajatteluun paremmin soveltuvien aivojen) sukupuolen edustajille on jo tuttua että menestyneet meistä saavat kaiken muun epämiellyttävän palautteen lisäksi myös henkeen ja terveyteen vaikuttavia terveisiä, se kuuluu ns. asiaan. En viitsi laittaa luetteloa kaikista tietämistäni mies-sukupuolen edustajista jotka ovat joutuneet luopumaan kalleimmastaan (hengestään) asemansa vuoksi. Niitä on suunnattoman paljon. Nämäkin asiat pitää sisäistää kun lasikatot ryskyen murretaan. Ei pidä notkua keittiössä jos ei kestä kuumaa!
- jorojukka-kukka
Paskat! Puukkoon tarttuva jätkä on pelkkä vellihousu!!!
- TheLoneRunker
jorojukka-kukka kirjoitti:
Paskat! Puukkoon tarttuva jätkä on pelkkä vellihousu!!!
Näkyypä se puukkoon tarttuva kaveri kelpaavan kuitenkin monille naisille. Väkivaltaiset miehet saavat naisen toisensa jälkeen. Väkivaltaisen miehen kohdalla päivitellään sitä, miten se hakkaa jo viidettä vaimoa tai tyttöystävää. Kiltit miehet eivät saa sitä ensimmäistäkään.
Oppi on selvä: Lyö muijaa, saat naisia. Naiset arvostavat hakkaajaa. - jorojukka-kukka
TheLoneRunker kirjoitti:
Näkyypä se puukkoon tarttuva kaveri kelpaavan kuitenkin monille naisille. Väkivaltaiset miehet saavat naisen toisensa jälkeen. Väkivaltaisen miehen kohdalla päivitellään sitä, miten se hakkaa jo viidettä vaimoa tai tyttöystävää. Kiltit miehet eivät saa sitä ensimmäistäkään.
Oppi on selvä: Lyö muijaa, saat naisia. Naiset arvostavat hakkaajaa.Eihän se nyt noin mene. Naiset ovat vaan niin valitettavan hyväuskoisia ja optimistisia miesten suhteen - kuka mistäkin syystä.
Ja ei todellakaan pidä paikkaansa, etteivät kiltit miehet saa tyttöystävää. Kyllä miehessä on silloin jotakin vikaa, jos ei naista saa. Peili ja pesuvälineet ja itsensä sivistäminen ovat ensiaskeleet, kun naisia kohden suunnistaa. - turha mennä samoille apajille
TheLoneRunker kirjoitti:
Oppi on selvä: Lyö muijaa, saat naisia. Naiset arvostavat hakkaajaa.Ei pidä paikkaansa, että kiltit miehet ei saa naista. Mutta tietysti pitää pystyä kommunikoimaan, muuten se voi olla hankalampaa. On varmaan totta, että tietyntyyppiset miehet vetävät puoleensa tietyntyyppisiä naisia. Mutta, jos itse olet kiltti, tarvitsitko tosiaan sellaisen, joka kelpuuttaa väkivaltaisen tai alistavan miehen. Tuskinpa.. joten kokeilepas hakea vähän erilaisten naisten joukosta sitä sopivaa. On siellä naistenkin joukossa "kilttejä" ja hiljaisia, sellaisia,jotka harkitsevät pidempään. Kyllä se on itsestäkin kiinni ja omasta asenteesta.
Suurin osa naisista ei arvosta hakkaajaa, voit olla siitä ihan varma. Ja loputkaan eivät arvosta, mutta heillä on erilainen ongelma. Ja sen syyt voivat olla syvällä.
- syy feminismiin
Sen takia mies-sukupuoli saa kuulla herjoja ja maukumista naisten suulla.
Naiset eivät vieläkään usko kollektiivisesti olevansa yhtä älykkäitä ja päteviä kuin miehet. Ottamatta kantaa, onko heidän pelossaan vinha perä (ehkä on), ei heidän huono itsetuntonsa ole miessukupuolen syy.
Ehkä yhteiskunnan tulisi tarjota naisille jonkinlaista terapiaa heidän traumaattiseen alemmuuskompleksiinsa :)- tavalla
tämäkään oli vastaus aloitukseen?
- jorojukka-kukka
Tännehän aina lykätään kaikki naisen arvoa alentavat kommentit ym. suoranainen roska. :(
Joillekin miehille tosiaan saattaa kyvykäs nainen olla kovakin uhka. Se on kummallista, että miksi juuri nainen on se uhka, entä toinen mies. En ymmärrä. Miehen ajatusmaailma on niin arvoituksellinen. :)- Faza
kyllä oikeassa joidenkin miesten mielestä menestyksekäs nainen on pelottava. Tiedät varmasti mistä se johtuu. Odotan vastaustasi innolla.
- jorojukka-kukka
Faza kirjoitti:
kyllä oikeassa joidenkin miesten mielestä menestyksekäs nainen on pelottava. Tiedät varmasti mistä se johtuu. Odotan vastaustasi innolla.
Harvan miehen itsetunto kestää tasavertaista naista, saati jos nainen on vielä menestyneempi tai jotain enemmän kuin mies - mitä tahansa muuta kuin naiselle "luvallia" piirteitä, kuten kauneus, seksikkyys.
Mitä mieltä itse olet? - Faza
Harvan miehen itsetunto kestää tasavertaista naista, saati jos nainen on vielä menestyneempi tai jotain enemmän kuin mies - mitä tahansa muuta kuin naiselle "luvallia" piirteitä, kuten kauneus, seksikkyys.
Mitä mieltä itse olet?häiritse naiseni menestyminen. Päinvastoin sitten hän voi ostella minulle kaikkea mukavaa. Aina pitää olla parisuhteessa tasavertainen. Nyt puhun arvostamisesta. Se on totta, että joillekkin se on kova paikka. Ehkäpä mies haluaa kokea itsensä tärkeäksi elättäjäksi ja sitä rataa. Tuntee itsensä turhaksi, kun ei ole sitä.
Haluasin ostaa prätkän, mutta opiskelijana ei ole varaa. Pitäisi hankkia rikas nainen...
- yksinkertainen
kenelle menestyvät miehet ja miehet yleensä ovat uhka. Heitähän puukotetaan ja tapetaan tuon tuosta...?
Millainen kansainvälinen salajuoni meitä taas vaaniikaan. Kyllä kahdesta naisesta, jotka ovat puukotettu kahden vuoden sisään pitää jo vetää jonkinmoisia johtopäätöksiä. - Faza
itse olen huomannut ja kuullut, että töissä juuri naiset on toistensa kurkuissa kiinni. Olen jutellut ilmiöstä monien naisten kannsa ja he kertovat aina samaa. Olet uusi, kauniimpi tai jotain muuta niin saat muitten naisten vihat niskaasi. Miehillä tuommoista ilmiötä ei juuri ole.
Mielestäni se, että pari vuotta sitten ruotsissa puukotettu lahjakas nainen tekee ilmiöstä kovin universaalia. Vai onko kaikki lahjakkaat naiset tapettu? Sitä paitsi naisetkin kuitenkin puukottavat miehiään... Se on vain yksinkertainen totuus, että ihmiset sekoavat aina välillä.- Soh-vi
"Mielestäni se, että pari vuotta sitten ruotsissa puukotettu lahjakas nainen tekee ilmiöstä kovin universaalia. "
Tarkoitatko oikeastaan, ETTEI tapaus kelpaa universaalisti yleistettäväksi? No ei kelpaa, minun mielestäni. Ei kelpaa yksi tai kaksi ruotsalaista äärifeministiäkään edustamaan suomalaista feminismiä tai feminismin valtavirtaa maailmalla. Olemme valistaneet teitä kovakalloista miesväkeä asiasta noin 117 987 kertaa tälläkin palstalla (arvio). Montako kertaa vielä tarvitaan, arvio? - Faza
Soh-vi kirjoitti:
"Mielestäni se, että pari vuotta sitten ruotsissa puukotettu lahjakas nainen tekee ilmiöstä kovin universaalia. "
Tarkoitatko oikeastaan, ETTEI tapaus kelpaa universaalisti yleistettäväksi? No ei kelpaa, minun mielestäni. Ei kelpaa yksi tai kaksi ruotsalaista äärifeministiäkään edustamaan suomalaista feminismiä tai feminismin valtavirtaa maailmalla. Olemme valistaneet teitä kovakalloista miesväkeä asiasta noin 117 987 kertaa tälläkin palstalla (arvio). Montako kertaa vielä tarvitaan, arvio?artikuloin vähän heikosti tuon. Niin kauan kun valistatte miehet on perseestä meiningillä niin voisin sanoa tuota lukua äärettömäksi! Vaikutat olevan sekstisti etkä feministi.
- .....
ainakin on kokemusta siitä, että miehen on vaikea kestää naisen (varsinkin nuoren naisen) pätemistä. mies voi suorastaan raivostua jäädessään alakynteen väittelyissä tms. tämä ei kuulemma ole harvinaista parisuhteissa. mutta tietenkään ei pidä yleistää...
emme myöskään opiskelukavereitteni kanssa "uskalla" esim yöllä taksijonossa jne jutella sivistyssanoja käyttäen, jos paikalla on juopuneita (keski-ikäisiä) miehiä, koska monesti on joku v*ttuuntunut ja tullut aukomaan päätään...- jorojukka-kukka
Keskustelin parissa ketjussa eilen 2-3 miehen kanssa, enkä antanut periksi heidän väitteitään feminismistä ja naisen asemasta, niin johan joku raivostuneena teki harja-aloituksen henkilöstäni. Niin pienestä se on kiinni. Jos miesten väitteisiin ei anna myöntymystään, ne tulevat silmille. (Toki fiksujakin miehiä on...jossan.)
- "keskustelee"
Keskustelin parissa ketjussa eilen 2-3 miehen kanssa, enkä antanut periksi heidän väitteitään feminismistä ja naisen asemasta, niin johan joku raivostuneena teki harja-aloituksen henkilöstäni. Niin pienestä se on kiinni. Jos miesten väitteisiin ei anna myöntymystään, ne tulevat silmille. (Toki fiksujakin miehiä on...jossan.)
Naiset ei ymmärrä pysyä kannassaan, vaan ottavat oikeudekseen kääntää ja vääntää sekavasti. Sitten näitä inttäjä ämmiä yleensä vähän "kolhastaan" kun ne itse ensin aloittavat sekavan "kääntämisen". Niin se menee.......
- jorojukka-kukka
"keskustelee" kirjoitti:
Naiset ei ymmärrä pysyä kannassaan, vaan ottavat oikeudekseen kääntää ja vääntää sekavasti. Sitten näitä inttäjä ämmiä yleensä vähän "kolhastaan" kun ne itse ensin aloittavat sekavan "kääntämisen". Niin se menee.......
Se on inttäjä, joka ei ole miehen kanssa samaa mieltä. Tottakai, juu. Ymmärrän hyvin.
Mutta ei minulle sentään ole vielä sellaista keskustelua eteen tullut, että joutuisin herja-aloituksen laittamaan palstalle. Varapäreet pitää aina olla mukana! ;)
(Sitäpaitsi on varmaa, jos tulee palstalla ihan supermahdottoman väitteen kanssa, ettei se täällä läpi mene. Ei siinä sitten kannata itkeä ja tavoitella vastakeskustelijan kurkkua, vaan käsittää, että ihan kaikkiin väitteisiin eivät feministit taivu.) - ai te yölläkin
juttelette sivistyneesti. Heheee...
Tuskin se pultsaria häiritsee. - yksinkertainen
Kun nyt sivistyssanat taipuvat taksijonoista lähtien niin sallittakoon pieni oikaisu, vai mitä?
Pätemisessä ei ole mitään positiivista. Teki sen sitten mies tai nainen, nuori tai vanha. - liikkeellä täällä
pidätte kai itseänne jonain.
- jorojukka-kukka
liikkeellä täällä kirjoitti:
Kävele pahki vaan, me emme oo mittään! :0
- .....
yksinkertainen kirjoitti:
Kun nyt sivistyssanat taipuvat taksijonoista lähtien niin sallittakoon pieni oikaisu, vai mitä?
Pätemisessä ei ole mitään positiivista. Teki sen sitten mies tai nainen, nuori tai vanha.riippuu tietysti siitä, miten päteminen määritellään. eikö se (siis päteminen) ole ainakin alun perin hyvä asia? olla pätevä, toimiva, tehokas, osaava... verbinä sille on tietysti muodostunut rinnakkaismerkitys 'esittää', 'osoittaa kykynsä ylimielisesti' jne. minä tarkoitin viestissäni lähinnä tuota alkuperäisen merkityksen mukaista pätemistä.
taksijonossa sivistyssanoilla puhuminenkaan ei ole minulle "pätemistä", joissain aihepiireissä on vain yksinkertaisesti funktionaalisempaa käyttää sivistyssanoja. esim jos edellisessä lauseessani olisin sanan 'funktionaalinen' sijaan käyttänyt pelkästään sanaa 'käytännöllinen', tässä yhteydessä tarkoittamani merkitys olisi muuttunut. myöskään yksin sana 'toimiva' ei olisi kattanut kaikkia niitä merkitysvivahteita, jotka 'funktionaalinen' kattaa. jos käsitteelle on olemassa tyhjentävä suomenkielinen vastine, pyrin käyttämään sitä, mutta ilmauksen on ennen kaikkea oltava eksakti... kröhöm. - .....
sama vastaus kuin nimimerkille "yksinkertainen" tuossa ylempänä, eli otsikolla "lisää pilkunviilausta".
..... kirjoitti:
riippuu tietysti siitä, miten päteminen määritellään. eikö se (siis päteminen) ole ainakin alun perin hyvä asia? olla pätevä, toimiva, tehokas, osaava... verbinä sille on tietysti muodostunut rinnakkaismerkitys 'esittää', 'osoittaa kykynsä ylimielisesti' jne. minä tarkoitin viestissäni lähinnä tuota alkuperäisen merkityksen mukaista pätemistä.
taksijonossa sivistyssanoilla puhuminenkaan ei ole minulle "pätemistä", joissain aihepiireissä on vain yksinkertaisesti funktionaalisempaa käyttää sivistyssanoja. esim jos edellisessä lauseessani olisin sanan 'funktionaalinen' sijaan käyttänyt pelkästään sanaa 'käytännöllinen', tässä yhteydessä tarkoittamani merkitys olisi muuttunut. myöskään yksin sana 'toimiva' ei olisi kattanut kaikkia niitä merkitysvivahteita, jotka 'funktionaalinen' kattaa. jos käsitteelle on olemassa tyhjentävä suomenkielinen vastine, pyrin käyttämään sitä, mutta ilmauksen on ennen kaikkea oltava eksakti... kröhöm.ovat "sivistyssanat".
Eivät ole sitä, ne ovat lainasanoja.- .....
epikuros kirjoitti:
ovat "sivistyssanat".
Eivät ole sitä, ne ovat lainasanoja.ihan hyvä huomio sinänsä. mutta käytin ilmausta 'sivistyssana', koska se on suomen kielessä vakiintunut ilmaus, ja erottaa tieteellisessä tekstissä käytettävät lainasanat esim lainasanoista 'chatti', 'stailata' jne, jotka ovat nuorisoslangia, ja joita esim minä en käytä juuri lainkaan. toisaalta, jos laajasti lähdetään supisuomalaisiltakin vaikuttavien sanojen etymologiaa tarkastelemaan, huomataan, että lähes kaikki ovat enemmän tai vähemmän lainasanoja... mutta se on jo kokonaan uusi aihe.
- näkyy olevan
..... kirjoitti:
riippuu tietysti siitä, miten päteminen määritellään. eikö se (siis päteminen) ole ainakin alun perin hyvä asia? olla pätevä, toimiva, tehokas, osaava... verbinä sille on tietysti muodostunut rinnakkaismerkitys 'esittää', 'osoittaa kykynsä ylimielisesti' jne. minä tarkoitin viestissäni lähinnä tuota alkuperäisen merkityksen mukaista pätemistä.
taksijonossa sivistyssanoilla puhuminenkaan ei ole minulle "pätemistä", joissain aihepiireissä on vain yksinkertaisesti funktionaalisempaa käyttää sivistyssanoja. esim jos edellisessä lauseessani olisin sanan 'funktionaalinen' sijaan käyttänyt pelkästään sanaa 'käytännöllinen', tässä yhteydessä tarkoittamani merkitys olisi muuttunut. myöskään yksin sana 'toimiva' ei olisi kattanut kaikkia niitä merkitysvivahteita, jotka 'funktionaalinen' kattaa. jos käsitteelle on olemassa tyhjentävä suomenkielinen vastine, pyrin käyttämään sitä, mutta ilmauksen on ennen kaikkea oltava eksakti... kröhöm.kova halu päteä. mitä hyötyä ajat takaa. luuletko että humalaiset ovat sinulle kateellisia. todellinen pätevä ihminen ei luule että toiset ovat kateellisia. hän vaan on pätevä eikä tarvitse päteä.
- .....
näkyy olevan kirjoitti:
kova halu päteä. mitä hyötyä ajat takaa. luuletko että humalaiset ovat sinulle kateellisia. todellinen pätevä ihminen ei luule että toiset ovat kateellisia. hän vaan on pätevä eikä tarvitse päteä.
kateudesta puhunut mitään...
usein on tapahtunut niin, että olemme opiskelukavereiden kanssa puhuneet taksijonossa tms jostain, usein esim opiskeluun liittyvästä, aiheesta sivistyssanoja käyttäen. paikalle on tullut juopunut, (yleensä noin keski-ikäinen) mies, joka on alkanut ns. aukoa päätään tyyliin "oijoi, ollaanpas sitä nyt niin hienoa..." olemme vain miettineet, mikä syy heillä on ollut tehdä niin. miksi taksijonossa tms ei saisi rauhassa puhua asioista haluamallaan tyylillä? - Rezo
..... kirjoitti:
kateudesta puhunut mitään...
usein on tapahtunut niin, että olemme opiskelukavereiden kanssa puhuneet taksijonossa tms jostain, usein esim opiskeluun liittyvästä, aiheesta sivistyssanoja käyttäen. paikalle on tullut juopunut, (yleensä noin keski-ikäinen) mies, joka on alkanut ns. aukoa päätään tyyliin "oijoi, ollaanpas sitä nyt niin hienoa..." olemme vain miettineet, mikä syy heillä on ollut tehdä niin. miksi taksijonossa tms ei saisi rauhassa puhua asioista haluamallaan tyylillä?Tämäkin on varsin riippuvainen paikasta. Linnan juhlien jälkeisessä taksijonossa lienee perinkin sivistynyttä puhua sivistyssanoja. Taas yöllä kello neljä rautatieasemalla voi sivistyssanat särähtää korvaan. Työpaikkahaastattelussa taas slangien käyttäminen antanee negatiivisen kuvan(riippuen tietysti paikasta jonne hakee). Syynä taas rähinään pitäisin henkilön juopumistilaa/turhautuneisuutta.
- mutta
epikuros kirjoitti:
ovat "sivistyssanat".
Eivät ole sitä, ne ovat lainasanoja.vain tosisivistyneet tietävät tuon. ;)
- totta toki
opetellaan muutama sivistyssana ja pari muuten vaan ulkomaalaisperäistä vaikealta kalskahtavaa sanaa ja olla heti jotain. Sehän se on ollut tietyissä piireissä aina Suomessa jotain. Eniten näitä sanoja väärissä paikoissa viljelevä kertoo kuitenkin itsestään.
Itse pyrin pitäytymään sanojen viljelystä puhekielessä vaikka niitä tunnenkin. Haluan tulla ymmärretyksi. - .....
mutta kirjoitti:
vain tosisivistyneet tietävät tuon. ;)
se on... sivistyneisyys on jotain muuta kuin kyky käyttää tieteellisiä lainasanoja, vaikka näitä sanoja tavataankin suomen kielessä vakiintuneesti kutsua sivistyssanoiksi.
- jorojukka-kukka
totta toki kirjoitti:
opetellaan muutama sivistyssana ja pari muuten vaan ulkomaalaisperäistä vaikealta kalskahtavaa sanaa ja olla heti jotain. Sehän se on ollut tietyissä piireissä aina Suomessa jotain. Eniten näitä sanoja väärissä paikoissa viljelevä kertoo kuitenkin itsestään.
Itse pyrin pitäytymään sanojen viljelystä puhekielessä vaikka niitä tunnenkin. Haluan tulla ymmärretyksi.Aika yksipuolisia lauseita, jos opettelee vain pari sivistyssanaa. :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad921489- 541033
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että391885- 160870
- 56733
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124727- 51678
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 57641
- 76632