Ole varuillasi Internetin vaarojen suhteen!

vahvaa ruokaa Jt:lle

Jottei pääsisi unohtumaan, niin muistutan Jehovan todistajille ja jehovantodistajuudesta kiinnostuneille seuraavaa:

"Jehovan todistajien" WWW-sivut. Ajattelehan esimerkiksi sellaisia WWW-sivuja, joita sanovat omikseen jotkut Jehovan todistajiksi itseään väittävät. He pyytävät sinua sivuilleen lukemaan kokemuksia, joita he ovat saaneet toisilta todistajiksi itseään väittäviltä. Sinua kehotetaan esittämään ajatuksiasi ja mielipiteitäsi Seuran kirjallisuudesta. Jotkut ehdottavat esityksiä, joita voi käyttää kenttäpalveluksessa. Näillä sivuilla ihmiset voivat olla yhteydessä toisiinsa IRC-keskustelukanavien kautta, jolloin he voivat viestiä suoraan toistensa kanssa aivan kuin he keskustelisivat puhelimitse. He neuvovat sinut usein vielä muille sivuille, joilla voit olla suorassa yhteydessä eri puolilla maailmaa asuviin Jehovan todistajiin. Voitko kuitenkaan olla varma siitä, ettei näiden yhteyksien taakse kätkeydy luopioita?

Jotkin WWW-sivut ovat selvästi luopiopropagandan kanavia, vaikka niillä saatetaan väittää aivan toista ja vaikka niitä ylläpitävät luopiot voivat esittää yksityiskohtaisia selityksiä sen vakuudeksi, että he todella ovat Jehovan todistajia. He voivat jopa vaatia todistamaan, että sinä olet Jehovan todistaja.

On havaittu, että monet ovat luoneet oman WWW-sivun näennäisenä tarkoituksenaan saarnata hyvää uutista. Monesti näitä sivuja ylläpitävät ajattelemattomat veljet. Jotkin sivut voivat olla sellaisten luopioiden ylläpitämiä, jotka haluavat viekoitella hyväuskoisia (2. Joh. 9–11). Siitä, onko veljiemme tarpeen luoda tällaisia sivuja, vuoden 1997 marraskuun Valtakunnan Palveluksemme sivulla 2 sanottiin: "Keidenkään yksittäisten henkilöiden ei tarvitse laatia Internet-sivua Jehovan todistajista, toiminnastamme tai näkemyksistämme. Viralliset WWW-sivumme [www.watchtower.org] sisältävät täsmällistä tietoa, johon kaikki halukkaat voivat tutustua."

"Internetin WWW-sivut. Meillä on virallinen WWW-sivusto: www.watchtower.org. Nämä sivut riittävät välittämään tietoa yleisölle. Yhdenkään yksityishenkilön, komitean tai seurakunnan ei ole tarpeen laatia WWW-sivuja Jehovan todistajista. Jotkut ovat julkaisseet Internetissä joidenkin julkaisujemme aineiston ja liittäneet mukaan kaikki raamatunkohdat ja viitteet kokonaisuudessaan ja jopa tarjonneet kopioita konventtiaineistosta lahjoitusperiaatteella. Onpa kyseessä voiton tavoittelu tai ei, Jehovan todistajien julkaisujen kopioiminen ja levittäminen elektronisesti on tekijänoikeuslakien vastaista. Vaikka jotkut saattavat pitää tätä palveluksena veljille, se ei ole hyväksyttävää vaan se on lopetettava." (km9/02 Älä tavoittele "arvottomia")

Jehovan todistajien käyttämän laillisen yhdistyksen Vartiotorni-seuran viralliset WWW-sivut ovat:

http://www.watchtower.org/languages/finnish/index.html

http://www.watchtower.org/languages.htm

http://www.watchtower.org/e/publications/index.htm

http://www.watchtower.org/e/bible/index.htm

Kuten huomaat virallisissa WWW-sivuissa esiintyy web-osoitteen alussa www.watchtower.org

81

3469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UskoToivo

>>Ole varuillasi Internetin vaarojen suhteen!

Betel on puhunut! :)

• todistaja vai

et???

• UskoToivo
        todistaja vai kirjoitti:

et???

Olen Jehovan todistaja.

http://www.geocities.com/uskotoivo2004/

Vaikka olen Jehovan Todistaja, näen myös ne ikävät puolet, joita epätäydellisessä järjestössä (Vartiotorniseura) väistämättä on. Haluan olla myös itselleni rehellinen. Mitä hyötyisin siitä, jos onnistuisin huijaamaan itseäni. En mitään.

Ensimmäinen askel epäkohtien korjaamiseen on niiden tunnustaminen.

Me ihmiset olemme erehtyväisiä ja lehmät ovat märehtiväisiä. :)

• jt oikeana
        UskoToivo kirjoitti:

Olen Jehovan todistaja.

http://www.geocities.com/uskotoivo2004/

Vaikka olen Jehovan Todistaja, näen myös ne ikävät puolet, joita epätäydellisessä järjestössä (Vartiotorniseura) väistämättä on. Haluan olla myös itselleni rehellinen. Mitä hyötyisin siitä, jos onnistuisin huijaamaan itseäni. En mitään.

Ensimmäinen askel epäkohtien korjaamiseen on niiden tunnustaminen.

Me ihmiset olemme erehtyväisiä ja lehmät ovat märehtiväisiä. :)

uskona, vai...

• UskoToivo
        jt oikeana kirjoitti:

uskona, vai...

Vartiotorniseuran perusopetukset ovat kyllä Raamatun mukaisia. Profetioihin en tässä yhteydessä ota kantaa ja järjestön toimintamalli poikkeaa hyvin suuresti siinä, mitä Raamattu kertoo esim. lähimmäisenrakkaudesta. Jeesuksen sanomaan ei esimerkiksi kuulu sukulaisten karttaminen missään muodossa.

Katso kotisivuiltani, mihin uskon:

http://www.geocities.com/uskotoivo2004/sisalto.htm

• am.ha_arets

Otataan rauhanpiippu esiin ja vedetään henkäys!

• sitten mättää
        UskoToivo kirjoitti:

Vartiotorniseuran perusopetukset ovat kyllä Raamatun mukaisia. Profetioihin en tässä yhteydessä ota kantaa ja järjestön toimintamalli poikkeaa hyvin suuresti siinä, mitä Raamattu kertoo esim. lähimmäisenrakkaudesta. Jeesuksen sanomaan ei esimerkiksi kuulu sukulaisten karttaminen missään muodossa.

Katso kotisivuiltani, mihin uskon:

http://www.geocities.com/uskotoivo2004/sisalto.htm

jt eniten???

• UskoToivo
        sitten mättää kirjoitti:

jt eniten???

Lyhyen kaavan mukaan kerrottuna:

Mättää se epäoikeudenmukainen kohtelu, jota olen saanut osakseni seurakunnassa, kuten monet muutkin. Vanhimmat (erityisesti eräs Helmi Askonen, nimi muutettu) ovat pilanneet maineeni valehtelemalla, panettelemalla ja vääristelemällä asioita. He ovat kuulustelleet tuntikausia minua siitä, että en ole suostunut kokonaan hylkäämään omaa erotettua pikkusiskoani. Jeesuksen opetusten mukaan meidän tuli rakastaa sekä lähimmäisiämme että vihollisiamme, eikä oma sisko ole edes vihollinen, vaikka onkin joutunut erotetuksi.

Vanhimmat aikovat mennä kenkäkauppaan, mutta heitä hidastaa sinne meno, koska minulla on tuntien nauhoitukset epäasiallisesta inkvisitiosta, mitä vanhimmat ovat harjoittaneet. Ehkä heillä on pelko, että jos ja kun minut erotetaan, paljastan julkisesti heidän likaisen pelinsä. Tuo pelko voikin olla aiheellinen. :) Lisäksi tähän ajojahtiin on osallistunut myös eräs kierrosvalvoja, joka myös jäi valheesta kiinni, kun oli mukana kuulustelemassa minua (Leima Raine, nimi muutettu).

Joten ihmisten kohtelu on aivan pielessä järjestössä, joka mainostaa "hengellistä paratiisia". En ole ainoa, joka on joutunut epäasiallisen tyrannian kohteeksi seurakunnassani, viimeisten tietojen mukaan noin parikymmentä ihmistä on joutunut lähtemään seurakunnasta tämän äänilaitemiehen takia, joka on Betelin lellikkipoika (varsinkin Roppo Jukkasen, nimi muutettu). :)

Riittääkö tämä ensi alkuun selitykseksi?

• ollu yhtään
        UskoToivo kirjoitti:

Mättää se epäoikeudenmukainen kohtelu, jota olen saanut osakseni seurakunnassa, kuten monet muutkin. Vanhimmat (erityisesti eräs Helmi Askonen, nimi muutettu) ovat pilanneet maineeni valehtelemalla, panettelemalla ja vääristelemällä asioita. He ovat kuulustelleet tuntikausia minua siitä, että en ole suostunut kokonaan hylkäämään omaa erotettua pikkusiskoani. Jeesuksen opetusten mukaan meidän tuli rakastaa sekä lähimmäisiämme että vihollisiamme, eikä oma sisko ole edes vihollinen, vaikka onkin joutunut erotetuksi.

Vanhimmat aikovat mennä kenkäkauppaan, mutta heitä hidastaa sinne meno, koska minulla on tuntien nauhoitukset epäasiallisesta inkvisitiosta, mitä vanhimmat ovat harjoittaneet. Ehkä heillä on pelko, että jos ja kun minut erotetaan, paljastan julkisesti heidän likaisen pelinsä. Tuo pelko voikin olla aiheellinen. :) Lisäksi tähän ajojahtiin on osallistunut myös eräs kierrosvalvoja, joka myös jäi valheesta kiinni, kun oli mukana kuulustelemassa minua (Leima Raine, nimi muutettu).

Joten ihmisten kohtelu on aivan pielessä järjestössä, joka mainostaa "hengellistä paratiisia". En ole ainoa, joka on joutunut epäasiallisen tyrannian kohteeksi seurakunnassani, viimeisten tietojen mukaan noin parikymmentä ihmistä on joutunut lähtemään seurakunnasta tämän äänilaitemiehen takia, joka on Betelin lellikkipoika (varsinkin Roppo Jukkasen, nimi muutettu). :)

aihetta "kiusata" sinua? :)
        ymmärrän kyllä että aina kohtelu ei oikeuden mukaista... olen kyllä kokenu samaa ja pahin vasta edessä.... että ei tietoa mitä tekis....

• mulla kans
        UskoToivo kirjoitti:

pari sukulaista jotka erotettu ja olen heidän kans tekemisissä... ei mitään ongelmaa ole!

• UskoToivo
        ollu yhtään kirjoitti:

aihetta "kiusata" sinua? :)
        ymmärrän kyllä että aina kohtelu ei oikeuden mukaista... olen kyllä kokenu samaa ja pahin vasta edessä.... että ei tietoa mitä tekis....

No Vartiotorniseuran virallisen opin mukaan erotetun kanssa ei saa seurustella. (Raamatun kanssa tällä ei ole mitään tekemistä). Se on sitten kai minun "syntini" ja alkusyy kaikkeen pahaan.

Mutta oudoksi ja paradoksaaliseksi tämän jutun tekee se, että pääinkvisiittorilla (Helmi Askosella, nimi muutettu), joka riensi innoissaan minua syyttämään, on oma aikuinen erotettu tytär, jonka kanssa hän on omien sanojensa mukaan paljonkin tekemisissä. Lainaan tässä hänen omia sanojaan, jotka kuuluvat suurinpiirtein näin: "mutta me ihmiset ollaan erilaisia, mullakin on tytär, heh, erotettu, mutta mä pystyn käsittelemään näitä..."

Tarkan sanamuodon voin tarkistaa nauhalta, jos se on tarpeen. :)

• et pysy
        UskoToivo kirjoitti:

No Vartiotorniseuran virallisen opin mukaan erotetun kanssa ei saa seurustella. (Raamatun kanssa tällä ei ole mitään tekemistä). Se on sitten kai minun "syntini" ja alkusyy kaikkeen pahaan.

Mutta oudoksi ja paradoksaaliseksi tämän jutun tekee se, että pääinkvisiittorilla (Helmi Askosella, nimi muutettu), joka riensi innoissaan minua syyttämään, on oma aikuinen erotettu tytär, jonka kanssa hän on omien sanojensa mukaan paljonkin tekemisissä. Lainaan tässä hänen omia sanojaan, jotka kuuluvat suurinpiirtein näin: "mutta me ihmiset ollaan erilaisia, mullakin on tytär, heh, erotettu, mutta mä pystyn käsittelemään näitä..."

Tarkan sanamuodon voin tarkistaa nauhalta, jos se on tarpeen. :)

"erossa" sisarestasi niin käy huonosti!!! vai?

• UskoToivo
        mulla kans kirjoitti:

pari sukulaista jotka erotettu ja olen heidän kans tekemisissä... ei mitään ongelmaa ole!

Hyvä jos ei kimppuusi ole käyty. Mutta odotapas, jos joku "käräyttää" sinut tästä synnistä, ja soittaa ensin kierrosvalvojalle ja sitten seurakuntasi vanhimmalle, on ajojahti valmis käynnistymään. Lopputulos riippuu siitä, kuinka inkvisiittorihenkisiä ne vanhimmat ovat, jotka tästä tietävät.

Betelin ohjeiden mukaan heidän tulee toimia, ja se ohje on karu. Kenkää!

Itse kuulin pari kolme viikkoa sitten tapauksesta, jossa ainoa erottamisperustelu oli erotetun kanssa seurustelu.

• UskoToivo
        et pysy kirjoitti:

"erossa" sisarestasi niin käy huonosti!!! vai?

Huonosti käy ellei sitten ääninauhat ole riittävä "pelote" inkvisiittoreille. Tule kuuntelemaan, mutta varaa koko päivä aikaa, minulla on paljon nauhoja. :)

• jaksaisko kuunnella
        UskoToivo kirjoitti:

Huonosti käy ellei sitten ääninauhat ole riittävä "pelote" inkvisiittoreille. Tule kuuntelemaan, mutta varaa koko päivä aikaa, minulla on paljon nauhoja. :)

mie olen ottanu sellaisen asenteen et tiedän kyllä ite miten asiat on ja jumala joten joskus saa mennä toisest sisään ja toisest ulos :)

• löytää tietoa
        UskoToivo kirjoitti:

Hyvä jos ei kimppuusi ole käyty. Mutta odotapas, jos joku "käräyttää" sinut tästä synnistä, ja soittaa ensin kierrosvalvojalle ja sitten seurakuntasi vanhimmalle, on ajojahti valmis käynnistymään. Lopputulos riippuu siitä, kuinka inkvisiittorihenkisiä ne vanhimmat ovat, jotka tästä tietävät.

Betelin ohjeiden mukaan heidän tulee toimia, ja se ohje on karu. Kenkää!

Itse kuulin pari kolme viikkoa sitten tapauksesta, jossa ainoa erottamisperustelu oli erotetun kanssa seurustelu.

erottamisperusteista? ja kurinpito menetelmistä?

• vois...
        UskoToivo kirjoitti:

kuunnella?

• >>Ajattelehan esimerkiksi sellaisia WWW-sivuja, joita sanovat omikseen jotkut Jehovan todistajiksi itseään väittävät. He pyytävät sinua sivuilleen lukemaan kokemuksia, joita he ovat saaneet toisilta todistajiksi itseään väittäviltä. Sinua kehotetaan esittämään ajatuksiasi ja mielipiteitäsi Seuran kirjallisuudesta.>Jotkut ehdottavat esityksiä, joita voi käyttää kenttäpalveluksessa. Näillä sivuilla ihmiset voivat olla yhteydessä toisiinsa IRC-keskustelukanavien kautta, jolloin he voivat viestiä suoraan toistensa kanssa aivan kuin he keskustelisivat puhelimitse.>Jotkin WWW-sivut ovat selvästi luopiopropagandan kanavia, vaikka niillä saatetaan väittää aivan toista ja vaikka niitä ylläpitävät luopiot voivat esittää yksityiskohtaisia selityksiä sen vakuudeksi, että he todella ovat Jehovan todistajia. He voivat jopa vaatia todistamaan, että sinä olet Jehovan todistaja.>Jotkut ovat julkaisseet Internetissä joidenkin julkaisujemme aineiston ja liittäneet mukaan kaikki raamatunkohdat ja viitteet kokonaisuudessaan ja jopa tarjonneet kopioita konventtiaineistosta lahjoitusperiaatteella. Onpa kyseessä voiton tavoittelu tai ei, Jehovan todistajien julkaisujen kopioiminen ja levittäminen elektronisesti on tekijänoikeuslakien vastaista. Vaikka jotkut saattavat pitää tätä palveluksena veljille, se ei ole hyväksyttävää vaan se on lopetettava." (km9/02 Älä tavoittele "arvottomia")

• koo.koo

Aha. Netissä on siis jt: lle vaaroja. Yleensä lapisia varoitetaan netin "vaaroista".

Voisitko tarkentaa, mihin vaaroihin nettiä selaava jt voi törmätä? Mainitset ymmärtääkseni ns.luopiot vaarana. Mitä he vaarantavat? Hehän tuntevat jt todellisuuden, eivätkä ainakaan livo jt-päälliköiden rectumia. Näin maalaisjärjellä ajateltuna: he antavat todennäköiseti oikeaa, koettua tietoa mm. jt-lahkon aivopesusta ja omintakeisista uskon ja Raamatun väännöksistä.

• r.....

nyt edes yksi netti-osoite josta voisi todeta ko. asian paikkansapitävyyden.

pyydän

• MultiWax

• r.....

• paska nähtyä
        MultiWax kirjoitti:

Osa ex-Jt:sta on mennyt helluntaiseurakuntaan. Tässä yksi sivusto, jossa on kielikurssista näyte

http://www.youtube.com/watch?v=Exj73Ln7rWg&NR

Ihn tosi, toi on niin skeidaa ku olla ja voi.

Jos helluntailaiset (tai jotku muut pitää yllä tollasta pelleilyä niin uskokoon kuka uskoo. Tosiasia on ette tota ei voi millään linkittää todistajiin eli MIKSI YLEENSÄ VAIVAUDUT MOKOMAN ROSKAN LEVITTÄMISEEN !

Herääkin kysymys sinun motiiveistasi. Mitä haavaa, traumaa tai turhautumaa Sinä hoidat panettelemalla todistajia ?? Ainut asia mitä sait aikaiseksi oli se että vakuutuin siitä että heltsut ja muut herätysliikkeet ne vasta hulluja onkin.

• läskimooses

"Kuten huomaat virallisissa WWW-sivuissa esiintyy web-osoitteen alussa www.watchtower.org"

mikäs tämä sivu sitten on?
      http://www.jw-media.org/

"Meillä on virallinen WWW-sivusto: www.watchtower.org. Nämä sivut riittävät välittämään tietoa yleisölle."

Eivät kyllä näytä riittävän... ja ainakin suomenkieliset sivut ovat niin vanhaa tekoa, että julkaisut sisältävät vanhaakin valoa... mm. 1914 sukupolvesta.

Harvoja uusia julkaisia on saatavilla, saati sitten ajankohtaisia vartiotorni ja herätkää lehtiä, tai muuta oleellista tiedotusta.

Esim. tiedotusta konventeista ja kokouksista ei ole saatavilla. Kesän konventin alkamis ja päättymis aikoja en löytänyt sitten mistään. Kun olen lomailemassa ja haluaisin löytää lähimmän valtakunnan salin, auttavatko sivut tähän tarkoitukseen?

Kyllä sivujen laajuus, ulkoasu ja ajankohtaisuus ovat kaukana riittävästä, ainakin suomen internetkäyttöastetta silmällä pitäen.

Taso on käytännössä samanlainen kun se oli internetin käytön alkaessa... "Riittävä" esimerkiksi kehitysmaan tarpeita silmällä pitänen, jossa tiedotus etenee edelleen parhaiten suusta suuhun periaatteella. Vaikka jopa näihin maihin voisi olla tehokasta jaella aineisto internetin kautta, painokustannukset säästäen.

Internetiä käyttää arviolta 700 miljoonaa ihmistä, ovelta ovelle työssä tavoitetaan oman arvioni mukaan 2-3 miljardia ihmistä... ja luvut ovat kasvussa, mutta epäilempä että internetin käyttäjät kasvavat hiukan nopeammin...

• UskoToivo

>>Nämä sivut riittävät välittämään tietoa yleisölle.

Jos näin todella olisi, voisi Vartiotorniseura myydä kaikki sen maailmalla olevat painokoneet ja lakkauttaa koko painotoiminta. Kun kerran se aineisto, joka nyt on netissä, riittää.

Vartiotorniseura ei ole oivaltanut ollenkaan netin mahdollisuuksia. Nettihän on nopea, moderni, mukautuva ja tehokas tiedonvälityskanava. VTS:n sivut vain ovat jämähtäneet paikoilleen, melkein voi nähdä virtuaalisen hämähäkinseitin kasvaneen sivuston yli. Mikään siellä ei ole dynaamista, tehokasta tai puoleensavetävää. Eikä sieltä löydy monien kaipaamaa sähköpostiosoitettakaan, mikä löytyy jokaiselta avointa tiedonvälitystä harrastavalta sivulta. Vartiotorniseura haluaa välttää kaksisuuntaista tiedonvälitystä. Kysymykset ja kommentit ovat kiellettyjä.

Jeesus keskusteli aikoinaan kaikenlaisten ihmisten kanssa. Hän ei syrjinyt ketään. Vartiotorniseura on ylimielisyydessään vertaansta vailla. Se ei suvaitse kenen tahansa kysymyksiä. Se haluaa itse tehdä itselleen kysymykset ja vastaukset, kuten Vartiotorni-lehdessä on tapana.

Murheellista.

• ArtoPaaskila
        UskoToivo kirjoitti:

>>Nämä sivut riittävät välittämään tietoa yleisölle.

Jos näin todella olisi, voisi Vartiotorniseura myydä kaikki sen maailmalla olevat painokoneet ja lakkauttaa koko painotoiminta. Kun kerran se aineisto, joka nyt on netissä, riittää.

Vartiotorniseura ei ole oivaltanut ollenkaan netin mahdollisuuksia. Nettihän on nopea, moderni, mukautuva ja tehokas tiedonvälityskanava. VTS:n sivut vain ovat jämähtäneet paikoilleen, melkein voi nähdä virtuaalisen hämähäkinseitin kasvaneen sivuston yli. Mikään siellä ei ole dynaamista, tehokasta tai puoleensavetävää. Eikä sieltä löydy monien kaipaamaa sähköpostiosoitettakaan, mikä löytyy jokaiselta avointa tiedonvälitystä harrastavalta sivulta. Vartiotorniseura haluaa välttää kaksisuuntaista tiedonvälitystä. Kysymykset ja kommentit ovat kiellettyjä.

Jeesus keskusteli aikoinaan kaikenlaisten ihmisten kanssa. Hän ei syrjinyt ketään. Vartiotorniseura on ylimielisyydessään vertaansta vailla. Se ei suvaitse kenen tahansa kysymyksiä. Se haluaa itse tehdä itselleen kysymykset ja vastaukset, kuten Vartiotorni-lehdessä on tapana.

Murheellista.

>>Nämä sivut riittävät välittämään tietoa yleisölle>>

Hyvää uutista kun ei ole tarkoitus saarnatakaan netissä. Edelleen on käytössä Jeesuksen ja myöhemmin apostolien antama malli, miten saarnaaminen tapahtuu: henkilökohtaisella tasolla.

Mikäli saarnaamisen paino siirtyisi nettiin, miten kukaan voisi varmistua, kuka on kuka?

• UskoToivo
        ArtoPaaskila kirjoitti:

Hyvää uutista kun ei ole tarkoitus saarnatakaan netissä. Edelleen on käytössä Jeesuksen ja myöhemmin apostolien antama malli, miten saarnaaminen tapahtuu: henkilökohtaisella tasolla.

Mikäli saarnaamisen paino siirtyisi nettiin, miten kukaan voisi varmistua, kuka on kuka?

>>Hyvää uutista kun ei ole tarkoitus saarnatakaan netissä.

Ja kuka sen määrittelee, miten saarnataan? Sinäkö? Eikö Vartiotorniseura ollut aikoinaan edelläkävijä uusien menetelmien käyttöönotossa? Muistelepa vain, kuinka gramofoneja käytettiin julistustyössä, vaikka ei niitäkään Raamatussa mainittu. Ja oli aika, jolloin käytettiin laajalti radioasemien kautta välitettyjä esitelmiä, vaikka ei Raamattu niistäkään puhunut. Miksi Seuran pitäisi nyt vajota "kivikaudelle", kun koko muu yhteiskunta hyödyntää nettiä täysin luontevasti?

>>Edelleen on käytössä Jeesuksen ja myöhemmin apostolien antama malli, miten saarnaaminen tapahtuu: henkilökohtaisella tasolla.

Ei netin käyttö estä henkilökohtaista tasoa. Voitaisiin ajatella niin, että kunnolliset nettisivut saisivat aikaan alkukiinnostuksen, jonka jälkeen henkilökohtaisella tasolla kasvoista kasvoihin voitaisiin jatkaa keskustelua. Silloinkin netti olisi hyvä väline joidenkin asioiden tarkistamiseen, jos asiat olisivat esillä netissä.

>>Mikäli saarnaamisen paino siirtyisi nettiin, miten kukaan voisi varmistua, kuka on kuka?

Ja mitäs väliä sillä on, kuka on kuka tai kuka ei ole kuka? Eihän Valtakunnan uutinen ole kenenkään henkilökohtainen projekti, eikö se ole Jeesuksen asettama työ, jossa jokainen halukas voi olla mukana, nimellä tai ilman. Lopputulos ratkaisee, ei kenenkään henkilöllisyys.

Luin rivien välistä, että yritit kaikin keinoin keksiä tekosyitä tyrmätäksesi netin. Miksi? Oletko ennakkoluuloinen? Podetko teknofobiaa? Vai oletko haaratoimiston lähettiläs, joka on delegoitu teokraattiseen sodankäyntiin nettiä vastaan, tuota keksintöä, joka on edistänyt avoimuutta ja tiedonvälitystä enemmän kuin mikään muu keksintö.

• DynoMan
        UskoToivo kirjoitti:

Ja kuka sen määrittelee, miten saarnataan? Sinäkö? Eikö Vartiotorniseura ollut aikoinaan edelläkävijä uusien menetelmien käyttöönotossa? Muistelepa vain, kuinka gramofoneja käytettiin julistustyössä, vaikka ei niitäkään Raamatussa mainittu. Ja oli aika, jolloin käytettiin laajalti radioasemien kautta välitettyjä esitelmiä, vaikka ei Raamattu niistäkään puhunut. Miksi Seuran pitäisi nyt vajota "kivikaudelle", kun koko muu yhteiskunta hyödyntää nettiä täysin luontevasti?

>>Edelleen on käytössä Jeesuksen ja myöhemmin apostolien antama malli, miten saarnaaminen tapahtuu: henkilökohtaisella tasolla.

Ei netin käyttö estä henkilökohtaista tasoa. Voitaisiin ajatella niin, että kunnolliset nettisivut saisivat aikaan alkukiinnostuksen, jonka jälkeen henkilökohtaisella tasolla kasvoista kasvoihin voitaisiin jatkaa keskustelua. Silloinkin netti olisi hyvä väline joidenkin asioiden tarkistamiseen, jos asiat olisivat esillä netissä.

>>Mikäli saarnaamisen paino siirtyisi nettiin, miten kukaan voisi varmistua, kuka on kuka?

Ja mitäs väliä sillä on, kuka on kuka tai kuka ei ole kuka? Eihän Valtakunnan uutinen ole kenenkään henkilökohtainen projekti, eikö se ole Jeesuksen asettama työ, jossa jokainen halukas voi olla mukana, nimellä tai ilman. Lopputulos ratkaisee, ei kenenkään henkilöllisyys.

Luin rivien välistä, että yritit kaikin keinoin keksiä tekosyitä tyrmätäksesi netin. Miksi? Oletko ennakkoluuloinen? Podetko teknofobiaa? Vai oletko haaratoimiston lähettiläs, joka on delegoitu teokraattiseen sodankäyntiin nettiä vastaan, tuota keksintöä, joka on edistänyt avoimuutta ja tiedonvälitystä enemmän kuin mikään muu keksintö.

UskoToivo:
        >>Voitaisiin ajatella niin, että kunnolliset nettisivut saisivat aikaan alkukiinnostuksen, jonka jälkeen henkilökohtaisella tasolla kasvoista kasvoihin voitaisiin jatkaa keskustelua>>

Mikäs näissä WWW-sivuissa on vikana???

Suomenkieliset WWW-sivut:

Esittely Vartiotornin julkaisuista:

Pyhä Raamattu

Mahdollisuus tutustua useimmalla eri kielellä

languases kautta löytyviä virallisia WWW-sivuja, mm:

http://www.watchtower.org/a/index.html

http://www.watchtower.org/languages/as/library/rq/index.htm

http://www.watchtower.org/languages/r/index.html

http://www.watchtower.org/languages/be/index.html

http://www.watchtower.org/languages/st/index.html

http://www.watchtower.org/j/index.html

http://www.watchtower.org/languages/kha/index.html

http://www.watchtower.org/p/index.html

http://www.watchtower.org/u/index.html

http://www.watchtower.org/languages/tl/index.html

http://www.watchtower.org/languages/tk/index.html

• minä-minä-minä - kolminaisuus
        UskoToivo kirjoitti:

UskoToivo fobioi:
        "Luin rivien välistä, että yritit kaikin keinoin keksiä tekosyitä tyrmätäksesi netin. Miksi? Oletko ennakkoluuloinen? Podetko teknofobiaa?"

Sinun kirjoittamista teksteistä kuvastuu väärä asennoituminen muiden ponnisteluihin hyvän uutisen eteenpäin viemisessä. Sinulle ei periaatteestakaan kelpaa mikään muu kuin sinun oma ehdotuksesi. Olet nurisija, kuten ....tiedät kehen viittaan ;)

• jippii
        DynoMan kirjoitti:

UskoToivo:
        >>Voitaisiin ajatella niin, että kunnolliset nettisivut saisivat aikaan alkukiinnostuksen, jonka jälkeen henkilökohtaisella tasolla kasvoista kasvoihin voitaisiin jatkaa keskustelua>>

Pyhä Raamattu

Nämä sivut näkyvät lähes kaikkialla, ovat internett-yhteyden tavoittavan saatavilla, yes !

• Markku_Meilo
        ArtoPaaskila kirjoitti:

Ei ole ei, ja syykin on ilmeinen, netti on yllättänyt Vartiotorniseuran sekä estänyt sitä huseeraamasta vanhalla ja totutulla tavalla.

Aikaisemmin Vartiotorniseura on ollut eturivissä käyttämässä uusinta tekniikkaa, levysoitinta, radiota ja kuvanäytelmää. Ne olivat turvallisia "totuudelle", koska ne olivat yksisuuntaisia ja hyvin hallittavissa. Netti on kaksisuuntainen, eikä sisältö minkään yhden tahon määrättävissä.

Itse asiassa netti tekee entistä tärkeämmäksi sen, että henkilöä opetetaan kädestä pitäen ja kaikki kriittinen tieto mahdollisimman hyvin salaten.

• UskoToivo
        DynoMan kirjoitti:

UskoToivo:

Pyhä Raamattu

>>omat sivusi paremmat?

Ei suinkaan. En sitä väitä, omilla sivuilla olen esitellyt vain muutamia peruskäsitteitä, joihin itse uskon. Lisäksi siellä on oheismateriaalia, kuten keskusteluja, vieraskirja, ääninäytteitä konventeista ja skannattuja dokumentteja. Ei omia henkilökohtaisia sivuja voi verrata maailmanlaajuisen kirjapainoimperiumin sivuihin.

>>Suomenkieliset WWW-sivut:

Näitä sivuja ei päivitetä riittävän usein. Sivujen päälle kasvaa sammalta ja se on peittynyt hämähäkinverkkoihin.
        Noilla sivuilla voisi ihan hyvin julkaista jokaisen Vartiotorni- ja Herätkää-lehden numeron, kun ne kuitenkin ovat jo valmiina sähköisessä muodossa. Näin ne palvelisivat suurta yleisöä, jota ei koskaan tavoiteta kotiovella. Mormooneilla on omat lehtensä netissä kaikkien luettavissa. Miksi ei JT-lehdet voisi olla luettavissa? Mitä pelättävää siinä olisi?

>>Esittely Vartiotornin julkaisuista:

No tuossa on se vika, että nuo eivät ole suomenkieliset sivut. Betelissä on porukkaa pilvin pimein, eikö Tikkurilassa voisi irroittaa pari kaveria tekemään suomenkielisiä sivuja. Taitoa varmasti löytyy.

>>Pyhä Raamattu

Taas se vika, että Raamattu on englanninkielinen. Unohdatko nyt veliseni, että asumme Suomessa, jossa jokainen ei hallitse englantia riittävän hyvin ymmärtääkseen täysin englanninkielistä Raamatun tekstiä.
        Aikoinaan oli netissä muutaman viikon näkyvillä suomenkielinen UM-käännös yksityisen henkilön tekemänä. Se oli osoitus siitä, että jos halua on, UM-suomi on helposti toteutettavissa.

Nuo seuraavat lainaamasi jätän omaan arvoonsa.

• UskoToivo
        minä-minä-minä - kolminaisuus kirjoitti:

UskoToivo fobioi:
        "Luin rivien välistä, että yritit kaikin keinoin keksiä tekosyitä tyrmätäksesi netin. Miksi? Oletko ennakkoluuloinen? Podetko teknofobiaa?"

Sinun kirjoittamista teksteistä kuvastuu väärä asennoituminen muiden ponnisteluihin hyvän uutisen eteenpäin viemisessä. Sinulle ei periaatteestakaan kelpaa mikään muu kuin sinun oma ehdotuksesi. Olet nurisija, kuten ....tiedät kehen viittaan ;)

Tässä taas nähtiin selvä esimerkki siitä, että kun asiaperustein ei voi järkevästi kumota esittämiäni asioita, mennään henkilökohtaisuuksiin ja nimittelyihin. Tuo on niin kovin tyypillistä Vartiotorniseuran papukaija-todistajille, jotka robotin tavoin toistelevat omia mantrojaan ja haukkujaan.

Tyylisi on kuin A.H:n tai J.R:n. :)

• joopajooo
        UskoToivo kirjoitti:

>>omat sivusi paremmat?

Ei suinkaan. En sitä väitä, omilla sivuilla olen esitellyt vain muutamia peruskäsitteitä, joihin itse uskon. Lisäksi siellä on oheismateriaalia, kuten keskusteluja, vieraskirja, ääninäytteitä konventeista ja skannattuja dokumentteja. Ei omia henkilökohtaisia sivuja voi verrata maailmanlaajuisen kirjapainoimperiumin sivuihin.

Näitä sivuja ei päivitetä riittävän usein. Sivujen päälle kasvaa sammalta ja se on peittynyt hämähäkinverkkoihin.
        Noilla sivuilla voisi ihan hyvin julkaista jokaisen Vartiotorni- ja Herätkää-lehden numeron, kun ne kuitenkin ovat jo valmiina sähköisessä muodossa. Näin ne palvelisivat suurta yleisöä, jota ei koskaan tavoiteta kotiovella. Mormooneilla on omat lehtensä netissä kaikkien luettavissa. Miksi ei JT-lehdet voisi olla luettavissa? Mitä pelättävää siinä olisi?

No tuossa on se vika, että nuo eivät ole suomenkieliset sivut. Betelissä on porukkaa pilvin pimein, eikö Tikkurilassa voisi irroittaa pari kaveria tekemään suomenkielisiä sivuja. Taitoa varmasti löytyy.

>>Pyhä Raamattu

Taas se vika, että Raamattu on englanninkielinen. Unohdatko nyt veliseni, että asumme Suomessa, jossa jokainen ei hallitse englantia riittävän hyvin ymmärtääkseen täysin englanninkielistä Raamatun tekstiä.
        Aikoinaan oli netissä muutaman viikon näkyvillä suomenkielinen UM-käännös yksityisen henkilön tekemänä. Se oli osoitus siitä, että jos halua on, UM-suomi on helposti toteutettavissa.

Eiköhän jokaisella kustantajalla ole itsemääräämisoikeus aineiston levittämiseen internetissä? Kuitenkin tätä tekijänoikeuslakia rikotaan jatkuvasti monien ex-jt:iden ja nykyistenkin jt:iden taholta.

Ja mitä tuohon netissä julkaisemiseen tulee, päätarkoitushan jt:illä ei ole levittää julkaisuja vaan keskustella Raamatusta kasvotusten?

Joku voisi kysyä miksi kasvotusten, voihan sitä jutella netissä? Itselleni tulee mieleen lähinnä se, että netissä muutenkin on niin helppo ymmärtää asioita väärin, sen näkee jo jossain IRC-kanavilla syntyneissä riidoissa kun ei voi kehonkielestä nähdä toisen sanojen vaikutinta ym. Itse ainakin mielummin keskustelisin tärkeistä asioista kasvotusten kuin netin kautta.

• UskoToivo
        joopajooo kirjoitti:

Eiköhän jokaisella kustantajalla ole itsemääräämisoikeus aineiston levittämiseen internetissä? Kuitenkin tätä tekijänoikeuslakia rikotaan jatkuvasti monien ex-jt:iden ja nykyistenkin jt:iden taholta.

Ja mitä tuohon netissä julkaisemiseen tulee, päätarkoitushan jt:illä ei ole levittää julkaisuja vaan keskustella Raamatusta kasvotusten?

Joku voisi kysyä miksi kasvotusten, voihan sitä jutella netissä? Itselleni tulee mieleen lähinnä se, että netissä muutenkin on niin helppo ymmärtää asioita väärin, sen näkee jo jossain IRC-kanavilla syntyneissä riidoissa kun ei voi kehonkielestä nähdä toisen sanojen vaikutinta ym. Itse ainakin mielummin keskustelisin tärkeistä asioista kasvotusten kuin netin kautta.

>> Eiköhän jokaisella kustantajalla ole itsemääräämisoikeus aineiston levittämiseen internetissä? Kuitenkin tätä tekijänoikeuslakia rikotaan jatkuvasti monien ex-jt:iden ja nykyistenkin jt:iden taholta.

Ja minä kun olen ymmärtänyt, että Vartiotorniseura haluaa levittää julkaisuja mahdollisimman monille ihmisille. Kalenterissamme lukee jokaisen lauantain kohdalla "lehtipäivä". Mitä se sitten tarkoittaa, ellei lehtien levittämistä luettavaksi? Kerropa se.

Ja mitä eroa on sillä, jos lehden lukee paperiversiona tai jos sen lukisi netistä sähköisenä versiona? Eikö sisältö ole sama?

Pelkääkö Vartiotorniseura jotain?

• UskoToivo
        UskoToivo kirjoitti:

>> Eiköhän jokaisella kustantajalla ole itsemääräämisoikeus aineiston levittämiseen internetissä? Kuitenkin tätä tekijänoikeuslakia rikotaan jatkuvasti monien ex-jt:iden ja nykyistenkin jt:iden taholta.

Ja minä kun olen ymmärtänyt, että Vartiotorniseura haluaa levittää julkaisuja mahdollisimman monille ihmisille. Kalenterissamme lukee jokaisen lauantain kohdalla "lehtipäivä". Mitä se sitten tarkoittaa, ellei lehtien levittämistä luettavaksi? Kerropa se.

Ja mitä eroa on sillä, jos lehden lukee paperiversiona tai jos sen lukisi netistä sähköisenä versiona? Eikö sisältö ole sama?

>>tekijänoikeuslakia rikotaan jatkuvasti

Sitaattioikeuden mukaan on täysin sallittua lainata aineistoa ja laittaa sen nettiin, jopa silloin, kun aineisto on kiusallista ja hävettävää.

• joopajooo
        UskoToivo kirjoitti:

>Ja minä kun olen ymmärtänyt, että Vartiotorniseura haluaa levittää julkaisuja mahdollisimman monille ihmisille. Kalenterissamme lukee jokaisen lauantain kohdalla "lehtipäivä". Mitä se sitten tarkoittaa, ellei lehtien levittämistä luettavaksi? Kerropa se.

Lehtipäivä tarkoittaa, että sinä päivänä suositellaan käytettäväksi kenttätyössä ajankohtaisia lehtiä, mikäli jotain julkaisua tarjotaan. Kuitenkin jos puhuteltava osoittaa kiinnostusta, mikään ei estä vain puhumasta tai jättämästä muuta keskusteluun sopivaa kirjallisuutta. Kuitenkin pääpaino on AINA Raamatun sanomassa ja siitä keskustelemisessa, mikään lehti tai kirjanen tai kirja ei sitä korvaa.

Lehtien (ja muun kirjallisuuden) tarkoitus on herättää ajatuksia puhuteltavassa myös sen jälkeen, kun keskustelu on päättynyt. Tämä luo pohjaa mahdollisille uusille keskusteluille.

>Ja mitä eroa on sillä, jos lehden lukee paperiversiona tai jos sen lukisi netistä sähköisenä versiona? Eikö sisältö ole sama? Pelkääkö Vartiotorniseura jotain?

Tietenkin sisältö on sama. Henkilökohtainen kontakti on kuitenkin paljon arvokkaampi, ja jt:nä varmasti myös tiedät, että se on Jeesuksen ja opetuslasten esimerkin mukaista, jotta avautuu tilaisuus keskusteluun.

Sen lisäksi, kuinka moni todella jaksaa lukea esimerkiksi romaanin nettiversiona? Kyllä paperiversio on aina paljon mukavampi luettava. Sitä voi lukea vaikka wc:ssä :)

• Jonnu
        UskoToivo kirjoitti:

Tässä taas nähtiin selvä esimerkki siitä, että kun asiaperustein ei voi järkevästi kumota esittämiäni asioita, mennään henkilökohtaisuuksiin ja nimittelyihin. Tuo on niin kovin tyypillistä Vartiotorniseuran papukaija-todistajille, jotka robotin tavoin toistelevat omia mantrojaan ja haukkujaan.

Tässä taas nähtiin selvä esimerkki siitä, että kun asiaperustein ei voi järkevästi kumota esittämiäni asioita, mennään henkilökohtaisuuksiin ja nimittelyihin.

...kuten tässä käytiin kiinni henkilöön ;)

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000019950691

• joopajooo
        UskoToivo kirjoitti:

Sitaattioikeuden mukaan on täysin sallittua lainata aineistoa ja laittaa sen nettiin, jopa silloin, kun aineisto on kiusallista ja hävettävää.

>Sitaattioikeuden mukaan on täysin sallittua lainata aineistoa ja laittaa sen nettiin, jopa silloin, kun aineisto on kiusallista ja hävettävää.

Mutta sivujen/kirjojen kokonainen skannaus/uudelleenkirjoittaminen tai Watchtower librarysta vastaavanlaiset kopiointitoimenpiteet ovat tekijänoikeuslain rikkomista.

• suomenkielisenä
        DynoMan kirjoitti:

UskoToivo:

Pyhä Raamattu

Ensinnäkin www.watchtower.org sivustolla on valtava määrä tietoa, jos vain haluaa tutustua tietoon.

Yllä olevan virallisen (huomaa www.watchtower.org) WWW-sivustosta löydät alla olevat WWW-sivut, jotka ovat niinikään viralliset.

Pahenevatko luonnonkatastrofit?
        http://www.watchtower.org/fi/20050722/article_01.htm

Ovatko Jeesuksen opetukset käytännöllisiä nykyään?
        http://www.watchtower.org/fi/20050315a/article_01.htm

Kuinka arvokas elämäsi on?
        http://www.watchtower.org/fi/20050201/article_01.htm

Lastenkasvatus - vaativa tehtävä
        http://www.watchtower.org/fi/20040615/article_01.htm

666 - mitä pedon merkki tarkoittaa?
        http://www.watchtower.org/fi/20040401/article_01.htm

Jehovan todistajat - Keitä he ovat? Mitä he uskovat?
        http://www.watchtower.org/fi/jt/index.htm

Mitä Jumala vaatii meiltä?
        http://www.watchtower.org/fi/rq/index.htm

Onko rauhasta toivoa meidän aikanamme?
        http://www.watchtower.org/fi/20040101/article_01.htm

Mitä voimme oppia linnuilta?
        http://www.watchtower.org/fi/20030615/article_01.htm

Mitä haluaisit kysyä Jumalalta?
        http://www.watchtower.org/fi/20030501/article_01.htm

Tuottaako työsi tyydytystä? Onko työpaikkasi turvattu?
        http://www.watchtower.org/fi/20030201/article_01.htm

Miten veri voi pelastaa elämäsi?
        http://www.watchtower.org/fi/hb/index.htm

"Katso! Minä teen kaiken uudeksi"
        http://www.watchtower.org/fi/lmn/index.htm

Mikä on elämän tarkoitus? Miten voit löytää sen?
        http://www.watchtower.org/fi/pr/index.htm

Tee perhe-elämäsi nautittavaksi
        http://www.watchtower.org/fi/t21/article_01.htm

Elämä rauhaisassa uudessa maailmassa
        http://www.watchtower.org/fi/t15/article_01.htm

Mitä toivoa on kuolleilla omaisillamme?
        http://www.watchtower.org/fi/t16/article_01.htm

Miksi voit luottaa Raamattuun?
        http://www.watchtower.org/fi/t13/article_01.htm

Tulevatko kaikki ihmiset koskaan rakastamaan toisiaan?
        http://www.watchtower.org/fi/kn35/article_01.htm

• kysynpä vaan
        UskoToivo kirjoitti:

Milloin viimeksi olet lukenut nämä sivut?

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000019952050

• TeroSalwo
        UskoToivo kirjoitti:

sitaattioikeudella voi lainata vain rajallisen määrän. Kokonaisen julkaisun tai huomattavan osan siitä lainaaminen ei enää mene sitaattioikeuden piikkiin.

• UskoToivo
        suomenkielisenä kirjoitti:

Ensinnäkin www.watchtower.org sivustolla on valtava määrä tietoa, jos vain haluaa tutustua tietoon.

Yllä olevan virallisen (huomaa www.watchtower.org) WWW-sivustosta löydät alla olevat WWW-sivut, jotka ovat niinikään viralliset.

Jos tuo tieto on viikosta ja kuukaudesta toiseen vain sama, niin onko se dynaamista ja tehokasta tiedonvälitystä?

Jos samaa logiikkaa sovelletaan paperilehtiin, niin riittää, että vuodessa julkaistaan yksi Vartiotorni ja yksi Herätkää. Niitä sitten koko vuoden esitetään ihmisille. Näinkö se menee ja onko se tehokasta?

Hei haloo, miksi yrität vähätellä netin mahdollisuuksia ajankohtaisena ja tehokkaana tiedonvälitysmuotona.

Miksiköhän esim. sanomalehdillä on päivittäin vaihtuvat uutiset? Mieti sitä ja vertaa hyvään uutiseen.

• UskoToivo
        kysynpä vaan kirjoitti:

Milloin viimeksi olet lukenut nämä sivut?

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000019952050

Olen lukenut suurimman osan niistä silloin kun ne ilmestyivät paperiversioina. Pitäisikö ne lukea toistamiseen? Sitäkö tarkoitat?

Minä olen tässä nettijutussa lähinnä ajatellut ihmisiä, jotka eivät ole Jehovan todistajia, mutta jotka saattaisivat lukea lehtiämme. Heitä varten olisi loistava palvelu, jos lehdet voisi lukea netissä. Ei jäisi edes lehtiä väliin, jota väistämättä tapahtuu, kun "lehtikierros" vuotaa.

Kerron nyt tähän illan loppukevennykseksi, että juuri netin kautta minulta tilattiin kaksi päivää sitten Vartiotorni- ja Herätkää-lehtiä. Lähetin eilen postissa 2 Vartiotornia, 2 Herätkäätä ja yhden pikku kirjan. Tänään sain sähköpostia, että ne olivat tilaajalla jo luettavana. Ilman nettiä hän tuskin olisi niitä saanut.

Myönnä nyt edes se, että on netistäkin hiukan hyötyä. :)

• verrataan
        UskoToivo kirjoitti:

Jos tuo tieto on viikosta ja kuukaudesta toiseen vain sama, niin onko se dynaamista ja tehokasta tiedonvälitystä?

Jos samaa logiikkaa sovelletaan paperilehtiin, niin riittää, että vuodessa julkaistaan yksi Vartiotorni ja yksi Herätkää. Niitä sitten koko vuoden esitetään ihmisille. Näinkö se menee ja onko se tehokasta?

Hei haloo, miksi yrität vähätellä netin mahdollisuuksia ajankohtaisena ja tehokkaana tiedonvälitysmuotona.

Miksiköhän esim. sanomalehdillä on päivittäin vaihtuvat uutiset? Mieti sitä ja vertaa hyvään uutiseen.

UskoToivo valistaa:
        >>Miksiköhän esim. sanomalehdillä on päivittäin vaihtuvat uutiset? Mieti sitä ja vertaa hyvään uutiseen.>>

Hyvä uutinen löytyy Raamatusta. Onko se muuttunut?

:D

• joopajooo
        UskoToivo kirjoitti:

>Jos tuo tieto on viikosta ja kuukaudesta toiseen vain sama, niin onko se dynaamista ja tehokasta tiedonvälitystä?

Kyseiset aineistot riittää kertomaan kenelle tahansa perustiedot siitä, mitä Raamattu opettaa monista eri asioista, jotka vaivaavat nykyään eläviä ihmisiä ja mihin Jehovan todistajat uskovat. Tämän jälkeen, jos kiinnostunut haluaa vielä lisää tietoa, joku Jehovan todistaja tulee mielellään kiinnostuneelle sopivana aikana sopivaan paikkaan kertoakseen lisää ja vastatakseen kysymyksiin. Tai hän voi kirjoittaa tai soittaa Beteliin ja pyytää postitse lisää aineistoa.

>Jos samaa logiikkaa sovelletaan paperilehtiin, niin riittää, että vuodessa julkaistaan yksi Vartiotorni ja yksi Herätkää. Niitä sitten koko vuoden esitetään ihmisille. Näinkö se menee ja onko se tehokasta?

>Hei haloo, miksi yrität vähätellä netin mahdollisuuksia ajankohtaisena ja tehokkaana tiedonvälitysmuotona.

Minä en ainakaan vähättele, mutta koen netin käytön epäolennaisena todistustyömuotona. Päätarkoitus on tavoittaa ihmiset henkilökohtaisesti.

>Miksiköhän esim. sanomalehdillä on päivittäin vaihtuvat uutiset? Mieti sitä ja vertaa hyvään uutiseen.

Itse juuri kumosit ensimmäisen väittämät kerran vuodessa ilmestyvästä Vartiotorni ja Herätkää lehdestä. Juuri siksi ne ilmestyvät useammin, koska ajankohtaiset aiheet vaihtuvat. Näin voidaan käsitellä useampi kiinnostava tai askarruttava aihe vuoden aikana. Mielestäni aika tehokasta, vrt. useat lehdet, jotka ilmestyvät vain kerran kuussa ja niistä pitää vielä maksaa.

• JOPAN
        UskoToivo kirjoitti:

Olen lukenut suurimman osan niistä silloin kun ne ilmestyivät paperiversioina. Pitäisikö ne lukea toistamiseen? Sitäkö tarkoitat?

Minä olen tässä nettijutussa lähinnä ajatellut ihmisiä, jotka eivät ole Jehovan todistajia, mutta jotka saattaisivat lukea lehtiämme. Heitä varten olisi loistava palvelu, jos lehdet voisi lukea netissä. Ei jäisi edes lehtiä väliin, jota väistämättä tapahtuu, kun "lehtikierros" vuotaa.

Kerron nyt tähän illan loppukevennykseksi, että juuri netin kautta minulta tilattiin kaksi päivää sitten Vartiotorni- ja Herätkää-lehtiä. Lähetin eilen postissa 2 Vartiotornia, 2 Herätkäätä ja yhden pikku kirjan. Tänään sain sähköpostia, että ne olivat tilaajalla jo luettavana. Ilman nettiä hän tuskin olisi niitä saanut.

Olen minäkin todistanut netissä esim. suomi24chat ja eräs ystäväni on samoin todistanut. Kinnostuneille on toimitettu julkaisujamme.

Mutta olen edelleenkin sitä mieltä, että virtuaalimaailmassa tapahtuva todistaminen ei korvaa luonnollisessa ympäristössä tapahtuvaa todistamista.
        Esim. aistiemme käyttäminen on rajallista virtuaaliympäristössä, joka monesti saa aikaan väärinymmärretyksi tulemisia.

• rikostutkijaRane
        UskoToivo kirjoitti:

UskoToivo kirjoitti:
        >>jos lehdet voisi lukea netissä.>>

Oletko miten perillä tietoturvallisuudesta? Tarkoitan tällä nyt internetissä liikkuvan tiedon atk:sta.

Pidän edelleenkin paperille präntättyä tekstiä turvallisempana informaation levitysmuotona kuin sähköisessä muodossa olevaa tietoa internetissä. Paperille präntätty pysyy muuttumattomana kun taas internett ympäristö ei siihen välttämättä pysty.

• UskoToivo
        verrataan kirjoitti:

UskoToivo valistaa:
        >>Miksiköhän esim. sanomalehdillä on päivittäin vaihtuvat uutiset? Mieti sitä ja vertaa hyvään uutiseen.>>

Hyvä uutinen löytyy Raamatusta. Onko se muuttunut?

:D

>>Hyvä uutinen löytyy Raamatusta. Onko se muuttunut?

Jos Raamattu riittää, hyvä, miksi silloin vaivautua ollenkaan painamaan Vartiotornia ja Herätkäätä. Jos taas halutaan painaa aina vain uusia lehtiä uusista aiheista, miksi ne uudet aiheet eivät päädy nettiin, jossa niitä joku voisi lukeakin. Vanhat lehdet eivät houkuta lukemaan, kun ei mitään uutta ilmaannu. Viimeisetkin mahdolliset kiinnostuneet karkotetaan virallisilta nettisivuilta, kun moni luulee (aivan aiheesta), ettei niitä edes päivitetä. Nyt on tilanne käytännössä se, että suurin osa ovista pysyy kiinni, kukaan ei avaa tai ole kotona. Jää tämäkin keino käyttämättä kun itsepäisesti härkäpäisesti pidetään kiinni nettikielteisyydestä.

• UskoToivo
        joopajooo kirjoitti:

>Jos tuo tieto on viikosta ja kuukaudesta toiseen vain sama, niin onko se dynaamista ja tehokasta tiedonvälitystä?

Kyseiset aineistot riittää kertomaan kenelle tahansa perustiedot siitä, mitä Raamattu opettaa monista eri asioista, jotka vaivaavat nykyään eläviä ihmisiä ja mihin Jehovan todistajat uskovat. Tämän jälkeen, jos kiinnostunut haluaa vielä lisää tietoa, joku Jehovan todistaja tulee mielellään kiinnostuneelle sopivana aikana sopivaan paikkaan kertoakseen lisää ja vastatakseen kysymyksiin. Tai hän voi kirjoittaa tai soittaa Beteliin ja pyytää postitse lisää aineistoa.

>Jos samaa logiikkaa sovelletaan paperilehtiin, niin riittää, että vuodessa julkaistaan yksi Vartiotorni ja yksi Herätkää. Niitä sitten koko vuoden esitetään ihmisille. Näinkö se menee ja onko se tehokasta?

>Hei haloo, miksi yrität vähätellä netin mahdollisuuksia ajankohtaisena ja tehokkaana tiedonvälitysmuotona.

Minä en ainakaan vähättele, mutta koen netin käytön epäolennaisena todistustyömuotona. Päätarkoitus on tavoittaa ihmiset henkilökohtaisesti.

>Miksiköhän esim. sanomalehdillä on päivittäin vaihtuvat uutiset? Mieti sitä ja vertaa hyvään uutiseen.

Itse juuri kumosit ensimmäisen väittämät kerran vuodessa ilmestyvästä Vartiotorni ja Herätkää lehdestä. Juuri siksi ne ilmestyvät useammin, koska ajankohtaiset aiheet vaihtuvat. Näin voidaan käsitellä useampi kiinnostava tai askarruttava aihe vuoden aikana. Mielestäni aika tehokasta, vrt. useat lehdet, jotka ilmestyvät vain kerran kuussa ja niistä pitää vielä maksaa.

>>Kyseiset aineistot riittää kertomaan kenelle tahansa perustiedot siitä, mitä Raamattu opettaa monista eri asioista, jotka vaivaavat nykyään eläviä ihmisiä ja mihin Jehovan todistajat uskovat.

Jos ne kerran riittävät, en ymmärrä miksi pitää painaa uusia.

Jokin tässä mättää. Ja pahasti.

• joopajooo
        UskoToivo kirjoitti:

>>Hyvä uutinen löytyy Raamatusta. Onko se muuttunut?

Jos Raamattu riittää, hyvä, miksi silloin vaivautua ollenkaan painamaan Vartiotornia ja Herätkäätä. Jos taas halutaan painaa aina vain uusia lehtiä uusista aiheista, miksi ne uudet aiheet eivät päädy nettiin, jossa niitä joku voisi lukeakin. Vanhat lehdet eivät houkuta lukemaan, kun ei mitään uutta ilmaannu. Viimeisetkin mahdolliset kiinnostuneet karkotetaan virallisilta nettisivuilta, kun moni luulee (aivan aiheesta), ettei niitä edes päivitetä. Nyt on tilanne käytännössä se, että suurin osa ovista pysyy kiinni, kukaan ei avaa tai ole kotona. Jää tämäkin keino käyttämättä kun itsepäisesti härkäpäisesti pidetään kiinni nettikielteisyydestä.

>Nyt on tilanne käytännössä se, että suurin osa ovista pysyy kiinni, kukaan ei avaa tai ole kotona. Jää tämäkin keino käyttämättä kun itsepäisesti härkäpäisesti pidetään kiinni nettikielteisyydestä.

Sanoit jossain threadissa uskovasi Jehova Jumalaan, mutta et kaikissa asioissa ole samaa mieltä VTS:n kanssa. Miksi et sitten luota todella Jehovaan, ja hänen ohjaukseensa? Jos Jehovan tahto on, että nettiä käytetään HÄNEN sanan julistamiseen, niin eiköhän se tapahdu laajamittaisesti aikana jona Hän niin haluaa tapahtuvan? Muista kuitenkin, että olet vain viestinviejä, lähetysmääräyksen/kohteen antaa lähettäjä, eli Jumala :)

• rikostutkijaRane
        rikostutkijaRane kirjoitti:

UskoToivo kirjoitti:

Oletko miten perillä tietoturvallisuudesta? Tarkoitan tällä nyt internetissä liikkuvan tiedon atk:sta.

Pidän edelleenkin paperille präntättyä tekstiä turvallisempana informaation levitysmuotona kuin sähköisessä muodossa olevaa tietoa internetissä. Paperille präntätty pysyy muuttumattomana kun taas internett ympäristö ei siihen välttämättä pysty.

Tässä joitakin sivuja, joiden sisältämä informaatio luo epäilyjä netti ympäristöön:

http://www.digitoday.fi/page.php?page_id=14&news_id=20068082

http://www.digitoday.fi/page.php?page_id=14&news_id=20068028

http://www.digitoday.fi/page.php?page_id=14&news_id=20068044

http://www.digitoday.fi/page.php?page_id=14&news_id=200612196

http://www.digitoday.fi/page.php?page_id=14&news_id=200611832

http://www.digitoday.fi/page.php?page_id=14&news_id=200612044

http://www.digitoday.fi/page.php?page_id=14&news_id=20068525

http://www.digitoday.fi/page.php?page_id=14&news_id=20067888

• Roche
        suomenkielisenä kirjoitti:

Kiitos tuhannesti tästä linkki-infosta. Se on juuri mitä olen etsinytkin. Olen vasta opettelemassa mitä Jehovan Todistajilla olisi minulle tarjota ja kannattaisiko minun ruveta Jehovan Todistajaksi.

• joopajooo
        UskoToivo kirjoitti:

>>Kyseiset aineistot riittää kertomaan kenelle tahansa perustiedot siitä, mitä Raamattu opettaa monista eri asioista, jotka vaivaavat nykyään eläviä ihmisiä ja mihin Jehovan todistajat uskovat.

Jos ne kerran riittävät, en ymmärrä miksi pitää painaa uusia.

Jokin tässä mättää. Ja pahasti.

>Jos ne kerran riittävät, en ymmärrä miksi pitää painaa uusia. Jokin tässä mättää. Ja pahasti.

Jos lukisit tarkemmin mitä sanon, niin ei tarvitsisi toistaa. Ne aineistot riittävät kertomaan PERUSTIEDOT. Uusia artikkeleita painetaan siksi, että eri aiheet koskettavat eri ihmisiä. Ei kaikki kiinnostu veren pyhyydestä tai siitä mitä Jumala vaatii meiltä. Siihen tarvitaan artikkeleita, jotka osoittavat kuinka Raamattu vastaa/antaa lohtua kysymyksiin esim. luonnonkatastrofeista, opillisista kysymyksistä, Raamatun luotettavuudesta jne.

Maailmassa on lukematon määrä asioita mitkä kiinnostavat eri ihmisiä. Joku voi saada kipinän artikkelista joka kertoo harvinaisesta kukasta joka kasvaa juuri ko. ihmisen takapihan rinteillä ja vihdoin hän voi ymmärtää kuinka hieno luomistyö se oikeastaan on, ja näin arvostus ja rakkaus Jumalan viisautta kohtaan kasvaa ja kiinnostus saada tietää lisää herää. SIKSI tarvitaan jatkuvasti uusia ja ajankohtaisia artikkeleita.

Muista myös, että kirjoituksia tarvitaan, jotta voidaan rohkaista ja lohduttaa ja kannustaa uskonveljiä/sisaria. Ei kaikkia kirjoituksia kirjoiteta vain niille, jotka eivät ole jt.

• joopajooo
        joopajooo kirjoitti:

>Jos ne kerran riittävät, en ymmärrä miksi pitää painaa uusia. Jokin tässä mättää. Ja pahasti.

Jos lukisit tarkemmin mitä sanon, niin ei tarvitsisi toistaa. Ne aineistot riittävät kertomaan PERUSTIEDOT. Uusia artikkeleita painetaan siksi, että eri aiheet koskettavat eri ihmisiä. Ei kaikki kiinnostu veren pyhyydestä tai siitä mitä Jumala vaatii meiltä. Siihen tarvitaan artikkeleita, jotka osoittavat kuinka Raamattu vastaa/antaa lohtua kysymyksiin esim. luonnonkatastrofeista, opillisista kysymyksistä, Raamatun luotettavuudesta jne.

Maailmassa on lukematon määrä asioita mitkä kiinnostavat eri ihmisiä. Joku voi saada kipinän artikkelista joka kertoo harvinaisesta kukasta joka kasvaa juuri ko. ihmisen takapihan rinteillä ja vihdoin hän voi ymmärtää kuinka hieno luomistyö se oikeastaan on, ja näin arvostus ja rakkaus Jumalan viisautta kohtaan kasvaa ja kiinnostus saada tietää lisää herää. SIKSI tarvitaan jatkuvasti uusia ja ajankohtaisia artikkeleita.

Muista myös, että kirjoituksia tarvitaan, jotta voidaan rohkaista ja lohduttaa ja kannustaa uskonveljiä/sisaria. Ei kaikkia kirjoituksia kirjoiteta vain niille, jotka eivät ole jt.

Lisäyksenä vielä:

Se Andeilla asuva maatalonisäntä ei mitä ilmeisemmin omista upouutta tietokonetta ja adsl-nettiyhteyttä. Suurin osa maailman ihmisistä elää kuitenkin ilman tietotekniikkaa, siksi lehtien julkaiseminen netissä koskettaisi jokatapauksessa vain marginaaliryhmää.

Tämä yhdistettynä muihin perusteluihin johtaa ainakin omalla kohdallani johtopäätökseen = ei ole tarpeellista julkaista dynaamista aineistoa netissä.

VTS kuitenkin lisää aineistoa sivuilleen, sitämukaa kuin täydentävää aineistoa tarvitaan. Nykyisissäkin aineistoissa riittää luettavaa moneksi illaksi asiaan perehtymättömille.

• UskoToivo
        joopajooo kirjoitti:

>Nyt on tilanne käytännössä se, että suurin osa ovista pysyy kiinni, kukaan ei avaa tai ole kotona. Jää tämäkin keino käyttämättä kun itsepäisesti härkäpäisesti pidetään kiinni nettikielteisyydestä.

Sanoit jossain threadissa uskovasi Jehova Jumalaan, mutta et kaikissa asioissa ole samaa mieltä VTS:n kanssa. Miksi et sitten luota todella Jehovaan, ja hänen ohjaukseensa? Jos Jehovan tahto on, että nettiä käytetään HÄNEN sanan julistamiseen, niin eiköhän se tapahdu laajamittaisesti aikana jona Hän niin haluaa tapahtuvan? Muista kuitenkin, että olet vain viestinviejä, lähetysmääräyksen/kohteen antaa lähettäjä, eli Jumala :)

>>Sanoit jossain threadissa uskovasi Jehova Jumalaan, mutta et kaikissa asioissa ole samaa mieltä VTS:n kanssa. Miksi et sitten luota todella Jehovaan, ja hänen ohjaukseensa?

Tottakai luotan Jehovaan. Tässähän on kyse juuri siitä, että Vartiotorniseura ei aina luota Jehovaan. Se ei toteuta uskollisesti Valtakunnan julistusta niin tehokkaasti kuin se olisi mahdollista. Se ei ponnistele tarmokkaasti. Se menee siitä missä aita on matalin, näimme televisio-ohjelmassakin pari elävää lehtitelinettä seisomassa, kun ihmiset kulkevat välinpitämättöminä ohi. Tehottomuuden huippu on se, kun vanhimmat ajavat hienoilla autoillaan ympäri kaupunkia käyden vain yhden oven (usein ei avata) ja sitten seuraavaan kaupunginosaan.

Netti on auki 14 tuntia vuorokaudessa ja 7 päivää viikossa.

Täyttyyköhän kohta tämä kohta Raamatusta:

*** Jos nämä pysyvät vaiti, niin kivet huutaisivat (Luuk. 19:40)

Kuulemmekohan kohta kivien julistavan Valtakunnan sanomaa, kun Vartiotorniseura ei ponnistele kaikin keinoin ja menetelmin vaan keskittyy olemaan palvonnan kohde Jehovan asemasta. :)

• UskoToivo
        UskoToivo kirjoitti:

>>Sanoit jossain threadissa uskovasi Jehova Jumalaan, mutta et kaikissa asioissa ole samaa mieltä VTS:n kanssa. Miksi et sitten luota todella Jehovaan, ja hänen ohjaukseensa?

Tottakai luotan Jehovaan. Tässähän on kyse juuri siitä, että Vartiotorniseura ei aina luota Jehovaan. Se ei toteuta uskollisesti Valtakunnan julistusta niin tehokkaasti kuin se olisi mahdollista. Se ei ponnistele tarmokkaasti. Se menee siitä missä aita on matalin, näimme televisio-ohjelmassakin pari elävää lehtitelinettä seisomassa, kun ihmiset kulkevat välinpitämättöminä ohi. Tehottomuuden huippu on se, kun vanhimmat ajavat hienoilla autoillaan ympäri kaupunkia käyden vain yhden oven (usein ei avata) ja sitten seuraavaan kaupunginosaan.

Kuulemmekohan kohta kivien julistavan Valtakunnan sanomaa, kun Vartiotorniseura ei ponnistele kaikin keinoin ja menetelmin vaan keskittyy olemaan palvonnan kohde Jehovan asemasta. :)

Painovirhepaholainen iski, piti olla

24 tuntia vuorokaudessa ja 7 päivää viikossa.

• joopajooo
        UskoToivo kirjoitti:

>Se ei ponnistele tarmokkaasti. Se menee siitä missä aita on matalin.

Aika paksua tekstiä. Käyppä sanomassa tuo sille lähetystyöntekijälle, joka painaa niska hiessä afrikan savanneilla kertomassa hyvää uutista kaukaisimpaankin kolkkaan. Kuka ko. lähetystyöntekijän on lähettänyt? Mielestäni kaikki VTS järjestämät erikoiskampanjat ja muut todistamisen apuvälineet ovat erinomainen esimerkki tehokkuudesta. Myös julistajia kannustetaan ja rohkaistaan jatkuvasti siitä, kuinka todistamistyö on tärkein työ nykyään.

Se, noudattaako jotkut yksittäiset, mukavuudenhaluiset ja kiireelisyydentajunsa menettäneet todistajat näitä ohjeita, ei liity mitenkään seuran tehokkuuteen. Seura kuitenkin JO hyödyntää nykyistä teknologiaa, kuten tehokkaampia painokoneita, tietokoneilla tehtävää kääntämistä, ja jopa internet on käytössä, kuten virallisista sivuista nähdään. Jw-media myös päivittää ajankohtaista tietoa useammin kuin watchtower.org. Joten ei voida kyllä mitenkään päin puhua tehottomuudesta järjestön osalta, kun otetaan kaiken tämän lisäksi huomioon seurakuntajärjestelyt ja koulutus/opetustoiminta.

Älä sekoita puuroa ja vellejä.

• UskoToivo
        joopajooo kirjoitti:

>Se ei ponnistele tarmokkaasti. Se menee siitä missä aita on matalin.

Aika paksua tekstiä. Käyppä sanomassa tuo sille lähetystyöntekijälle, joka painaa niska hiessä afrikan savanneilla kertomassa hyvää uutista kaukaisimpaankin kolkkaan. Kuka ko. lähetystyöntekijän on lähettänyt? Mielestäni kaikki VTS järjestämät erikoiskampanjat ja muut todistamisen apuvälineet ovat erinomainen esimerkki tehokkuudesta. Myös julistajia kannustetaan ja rohkaistaan jatkuvasti siitä, kuinka todistamistyö on tärkein työ nykyään.

Se, noudattaako jotkut yksittäiset, mukavuudenhaluiset ja kiireelisyydentajunsa menettäneet todistajat näitä ohjeita, ei liity mitenkään seuran tehokkuuteen. Seura kuitenkin JO hyödyntää nykyistä teknologiaa, kuten tehokkaampia painokoneita, tietokoneilla tehtävää kääntämistä, ja jopa internet on käytössä, kuten virallisista sivuista nähdään. Jw-media myös päivittää ajankohtaista tietoa useammin kuin watchtower.org. Joten ei voida kyllä mitenkään päin puhua tehottomuudesta järjestön osalta, kun otetaan kaiken tämän lisäksi huomioon seurakuntajärjestelyt ja koulutus/opetustoiminta.

Älä sekoita puuroa ja vellejä.

>>Käyppä sanomassa tuo sille lähetystyöntekijälle, joka painaa niska hiessä afrikan savanneilla

Puhuin Suomen tilanteesta. Ei täällä savanneja paljon ole. Täällä ajetaan komeasti autolla, että saadaan paljon tunteja raporttiin. Ihmisistä ei niinkään välitetä, ei ainakaan niissä tapauksissa, kun olen ollut vanhinten kanssa kentällä. Esim. eräs sihteeri ei ole minun nähteni koskaan esittänyt mitään Raamatusta, vain hätäisesti lehdet: "tässä on tämmöset lehdet, ota ja lue". .....

Kyllä se aika litkua velliä on tämä touhu Suomessa. Ainut mikä merkitsee, on raporttinumerot. Toki aina on poikkeuksia, jotka aidosti ottavat huomioon lähimmäiset, mutta he ovat todellakin poikkeuksia.

yli 30 vuoden kokemuksella: UskoToivo

• joopajooo
        UskoToivo kirjoitti:

>>Käyppä sanomassa tuo sille lähetystyöntekijälle, joka painaa niska hiessä afrikan savanneilla

Puhuin Suomen tilanteesta. Ei täällä savanneja paljon ole. Täällä ajetaan komeasti autolla, että saadaan paljon tunteja raporttiin. Ihmisistä ei niinkään välitetä, ei ainakaan niissä tapauksissa, kun olen ollut vanhinten kanssa kentällä. Esim. eräs sihteeri ei ole minun nähteni koskaan esittänyt mitään Raamatusta, vain hätäisesti lehdet: "tässä on tämmöset lehdet, ota ja lue". .....

Kyllä se aika litkua velliä on tämä touhu Suomessa. Ainut mikä merkitsee, on raporttinumerot. Toki aina on poikkeuksia, jotka aidosti ottavat huomioon lähimmäiset, mutta he ovat todellakin poikkeuksia.

yli 30 vuoden kokemuksella: UskoToivo

>Kyllä se aika litkua velliä on tämä touhu Suomessa. Ainut mikä merkitsee, on raporttinumerot. Toki aina on poikkeuksia, jotka aidosti ottavat huomioon lähimmäiset, mutta he ovat todellakin poikkeuksia.

Julistat toisaalla lähimmäisenrakkauden puutetta ja seurakuntien ilmapiirin kylmentymistä, ja yhdellä lausella tuomitset enemmistön suomen Jehovan todistajista tunteja tavoitteleviksi nimikristityiksi?? Mielestäni aika rakkaudetonta, eikä edes todenmukaista.

En kiistä sitä, etteikö olisi parannettavaa todistamisen sisällökkyydessä yleisellä tasolla. Mielestäni myös suuntaus "tässä lehdet, moikka" on huolestuttavaa ja itse pyrin aina pitämään Raamatun kädessäni todistustyössä. Vasta myöhemmin keskutelun edettyä tarjoan muuta kirjallisuutta, mikäli puhuteltava haluaa ottaa sitä vastaan.

Kuitenkin useimmat todistajat ovat vilpittömiä ja haluavat tehdä parhaansa todistamistyössä. Ja tuloksiakin nähdään suomessa, todistajamäärä on pysynyt kutakuinkin samana luonnollisesta poistumisesta ja luopumuksesta huolimatta. Ja raamatuntutkisteluja on käynnissä useita tuhansia tälläkin hetkellä.

Valitettavasti maailman paineet ja muu henkisen ahdistuksen lisääntyminen nykymaailmassa aiheuttaa myös väsymystä ja uupumusta todistajille. Siksi todistamistyön pitäminen sisällökkäänä on haaste. En lähde tuomitsemaan kenenkään veljen tai sisaren motiiveja, se olisi rakkaudetonta.

On hyvä myös muistaa, että kasvu ei ole meidän käsissämme.

1. Korinttilaisille 3:7
        "joten ei istuttaja ole mitään eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka saa aikaan kasvun"

Vain Jehovan sanalla on voimaa vedota kuulijaan, me olemme vain viestinviejiä, vaikkakin joskus vähän kömpelöitä. Viesti ei kuitenkaan muutu ja se on ainoa, joka voi saada aikaan muutoksen kuulijassa.

• am.ha_arets
        UskoToivo kirjoitti:

>>omat sivusi paremmat?

>>Pyhä Raamattu

>>>>eikö Tikkurilassa voisi irroittaa pari kaveria tekemään suomenkielisiä sivuja.

jonkun 30 siivoojasta. Aivan varmasti joku heistä oppisi koodaamaan. :)

• Markku_Meilo

UskoToivo kirjoitti:

>>Paperille präntätty pysyy muuttumattomana kun taas internett ympäristö ei siihen välttämättä pysty.

Noin sitä voisi luulla totuuden kohdalla. Vartiotorniseura on muuttanut paperille painettujen julkaisujensa sisältöä vuosikerroiksi tarkoitettuhin uuspainoksiin. Kyseessä on ollut mm. liian innokkaan ennustelun peittely ja luvatta käytetyn kuvan vaihto luvalliseen. Täällä muutamia esimerkkejä:

http://www.quotes-watchtower.co.uk/changed_writings.html

• am.ha_arets
        joopajooo kirjoitti:

>Kyllä se aika litkua velliä on tämä touhu Suomessa. Ainut mikä merkitsee, on raporttinumerot. Toki aina on poikkeuksia, jotka aidosti ottavat huomioon lähimmäiset, mutta he ovat todellakin poikkeuksia.

Julistat toisaalla lähimmäisenrakkauden puutetta ja seurakuntien ilmapiirin kylmentymistä, ja yhdellä lausella tuomitset enemmistön suomen Jehovan todistajista tunteja tavoitteleviksi nimikristityiksi?? Mielestäni aika rakkaudetonta, eikä edes todenmukaista.

En kiistä sitä, etteikö olisi parannettavaa todistamisen sisällökkyydessä yleisellä tasolla. Mielestäni myös suuntaus "tässä lehdet, moikka" on huolestuttavaa ja itse pyrin aina pitämään Raamatun kädessäni todistustyössä. Vasta myöhemmin keskutelun edettyä tarjoan muuta kirjallisuutta, mikäli puhuteltava haluaa ottaa sitä vastaan.

Kuitenkin useimmat todistajat ovat vilpittömiä ja haluavat tehdä parhaansa todistamistyössä. Ja tuloksiakin nähdään suomessa, todistajamäärä on pysynyt kutakuinkin samana luonnollisesta poistumisesta ja luopumuksesta huolimatta. Ja raamatuntutkisteluja on käynnissä useita tuhansia tälläkin hetkellä.

Valitettavasti maailman paineet ja muu henkisen ahdistuksen lisääntyminen nykymaailmassa aiheuttaa myös väsymystä ja uupumusta todistajille. Siksi todistamistyön pitäminen sisällökkäänä on haaste. En lähde tuomitsemaan kenenkään veljen tai sisaren motiiveja, se olisi rakkaudetonta.

On hyvä myös muistaa, että kasvu ei ole meidän käsissämme.

1. Korinttilaisille 3:7
        "joten ei istuttaja ole mitään eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka saa aikaan kasvun"

Vain Jehovan sanalla on voimaa vedota kuulijaan, me olemme vain viestinviejiä, vaikkakin joskus vähän kömpelöitä. Viesti ei kuitenkaan muutu ja se on ainoa, joka voi saada aikaan muutoksen kuulijassa.

uskotoivo nyt kaikkia todisajia tuominnut nimikristityiksi vaan ison osan niistä, joiden pitäisi olla lauman paimenia! Ne "rakkaudelliset" vanhimmat, joilla on niin hirveä kiire etteivät ehdi tutustua laumaansa. Suurin osa riviJT:stä on aivan vilpittömiä ja painaa niska limassa.

Olen miettinyt kyseistä asiaa ja paljon. Jos ottaisin vastaan nimityksen vanhimmaksi, niin elämäntilanteeni pitäisi olla siinä vaiheessa sellainen ettei minun tarvitsisi tehdä kuin maksimissaan pari päivää viikossa ansiotyötä. Näin voisin keskittää huomioni siihen mikä on tärkeintä.. siihen mitä lauma, jota suojelemaan minut on laitettu, tarvitsee. Mutta nykyisellä tahdilla... ain´t gonna happen.

Nythän ei kuitenkaan ole kyse siitä etteikö VTS tekisi mitään vaan siitä, että se voisi helposti tehdä vielä enemmän!

>>>>Seura kuitenkin JO hyödyntää nykyistä teknologiaa, kuten tehokkaampia painokoneita,

Onhan se hienoa kun on viimesen päälle koneet ja laitteet. Minusta kyseinen 5 miljoonan euron sijoitus (vähempikin olisi riittänyt) olisi voitu laittaa vaikkapa Betelin jäsenten kouluttamiseen yhteiskunnan jäseniksi ja vanhempien jäsenten eläkejärjestelmään ja jättää tänne suomen haaratoimistoon pelkkä kääntäminen. Painotoiminnan olisi aivan hyvin voinut siirtää vaikka saksaan, jossa muutenkin painokone jauhaa yötäpäivää. Jotenkin tuntuu aika turhalta kun monesta suunnasta kuulee juttuja, että Suomen haaratoimiston painokone jauhaa kirjallisuutta 2-4 tuntia viikossa. En tiedä pitääkö tämä paikkansa... mutta näin olen monesta lähteestä kuullut.

• am.ha_arets
        JOPAN kirjoitti:

Olen minäkin todistanut netissä esim. suomi24chat ja eräs ystäväni on samoin todistanut. Kinnostuneille on toimitettu julkaisujamme.

Mutta olen edelleenkin sitä mieltä, että virtuaalimaailmassa tapahtuva todistaminen ei korvaa luonnollisessa ympäristössä tapahtuvaa todistamista.
        Esim. aistiemme käyttäminen on rajallista virtuaaliympäristössä, joka monesti saa aikaan väärinymmärretyksi tulemisia.

Eihän tässä olla korvaamassa mitään. Lisähyötyä tästä netistä saa vaikka millä mitalla.

Otan esimerkiksi itseni. Olen kiinnostunut monista aiheista... haluan imeä itseeni tietoa... olen valtavan utelias... mutta minulle ei ole halua tilata kotiin kaikkia mahdollisia lehtiä. Se kuluttaa luontoa valtavasti. Lisäksi kotonani oleva keräyspaperipino kasvaa. Sitten kun artikkeleita pitää säästää niin niistäkin kertyy hirvittävä kasa paperia, jotka sitten rypistyvät ja haalistuvat ajan mittaan.

Olen keksinyt ratkaisun tähän keinoon.... taino, en minä sitä ole keksinyt vaan käytän hyväkseni muiden keksintöä. Luen netissä ilmestyviä lehtiä. Kaikista parhaita ovat sellaiset jotka voi ladata pdf-muodossa omalle koneelle... tai jos omistaa adobe acrobat pro:n niin säilyttäminen käy todella kätevästi sellaisistakin lehdistä, joita ei tavallisesti voi tallentaa omalle koneelle. Säilyttäminen on helppoa, artikkelit löytää helposti eikä synny valtavaa keräyspaperipinoa. Lisäksi ne on helppo tilata vaikkapa sähköpostiin... ne tulevat säännöllisesti eikä yhtäkään jää välistä.

Ja jos sillä on merkitystä, että lehti on paperimuodossa niin sen voi aina tulostaa.

Ottakaa nyt jo silmä käteen ja katsokaa asioita tilanteen ulkopuolelta!!

• joopajooo
        am.ha_arets kirjoitti:

uskotoivo nyt kaikkia todisajia tuominnut nimikristityiksi vaan ison osan niistä, joiden pitäisi olla lauman paimenia! Ne "rakkaudelliset" vanhimmat, joilla on niin hirveä kiire etteivät ehdi tutustua laumaansa. Suurin osa riviJT:stä on aivan vilpittömiä ja painaa niska limassa.

Olen miettinyt kyseistä asiaa ja paljon. Jos ottaisin vastaan nimityksen vanhimmaksi, niin elämäntilanteeni pitäisi olla siinä vaiheessa sellainen ettei minun tarvitsisi tehdä kuin maksimissaan pari päivää viikossa ansiotyötä. Näin voisin keskittää huomioni siihen mikä on tärkeintä.. siihen mitä lauma, jota suojelemaan minut on laitettu, tarvitsee. Mutta nykyisellä tahdilla... ain´t gonna happen.

Nythän ei kuitenkaan ole kyse siitä etteikö VTS tekisi mitään vaan siitä, että se voisi helposti tehdä vielä enemmän!

>>>>Seura kuitenkin JO hyödyntää nykyistä teknologiaa, kuten tehokkaampia painokoneita,

Onhan se hienoa kun on viimesen päälle koneet ja laitteet. Minusta kyseinen 5 miljoonan euron sijoitus (vähempikin olisi riittänyt) olisi voitu laittaa vaikkapa Betelin jäsenten kouluttamiseen yhteiskunnan jäseniksi ja vanhempien jäsenten eläkejärjestelmään ja jättää tänne suomen haaratoimistoon pelkkä kääntäminen. Painotoiminnan olisi aivan hyvin voinut siirtää vaikka saksaan, jossa muutenkin painokone jauhaa yötäpäivää. Jotenkin tuntuu aika turhalta kun monesta suunnasta kuulee juttuja, että Suomen haaratoimiston painokone jauhaa kirjallisuutta 2-4 tuntia viikossa. En tiedä pitääkö tämä paikkansa... mutta näin olen monesta lähteestä kuullut.

>Ne "rakkaudelliset" vanhimmat, joilla on niin hirveä kiire etteivät ehdi tutustua laumaansa. Suurin osa riviJT:stä on aivan vilpittömiä ja painaa niska limassa.

Oletko koskaan miettinyt mistä kiire johtuu? Useimmiten varmastikin siitä, että vanhimmisto alkaa todellakin olla jo kirjaimellisesti vanhimmisto, kun nuoret eivät ota vastuuta ja uusilla voimilla auta seurakunnan tehtävien hoitamisessa. En halua kuitenkaan syyttää kumpaakaan osapuolta, koska minulla ei ratkaisua tilanteeseen ole. Voin vain itse tehdä omalta osaltani parhaani sen hyväksi, että helpottaisin vanhinten taakkaa.

Mielestäni on myös surullista, jos koet, että vanhimmat eivät tutustu laumaan. Olet oikeassa, että vanhimmilla ei riitä aika ja energia tutustumaan niin läheisesti jokaiseen seurakunnan ystävään kuin voisi olla hyödyksi, mutta mielestäni on aikamoinen rakkaudenosoitus kun vanhimmat yrittävät lohduttaa masentuneita sieluja monesti jopa pitkälle yöhön, puhumattakaan niistä valvotuista öistä, jotka aiheutuvat siitä huolesta lauman hyvinvoinnin puolesta. Näitä ei tilastoida mihinkään, mutta tekeekö se siitä vähemmän arvokasta? Kuitenkin kaiken tämän lisäksi vanhimmat käyvät päivätöissä, ja valmistavat sitten illalla vielä kokousohjelmat ja ovat ottamassa johdon kenttäpalveluksessa.

>Olen miettinyt kyseistä asiaa ja paljon. Jos ottaisin vastaan nimityksen vanhimmaksi, niin elämäntilanteeni pitäisi olla siinä vaiheessa sellainen ettei minun tarvitsisi tehdä kuin maksimissaan pari päivää viikossa ansiotyötä.

Kuinka monella ihmisellä suomessa on todella mahdollista tulla toimeen näin pienellä työmäärällä? Jos kaikki ajattelisivat näin, nykyisten vanhinten taakka olisi VIELÄKIN suurempi, koska vanhimpia olisi vielä vähemmän.

>Nythän ei kuitenkaan ole kyse siitä etteikö VTS tekisi mitään vaan siitä, että se voisi helposti tehdä vielä enemmän!

Mielelläni kuulisin esimerkkejä, miten VTS voisi vaikuttaa asiaan? En näe asiayhteyttä yksityisten todistajien/paimenien ja VTS:n välillä.

>Jotenkin tuntuu aika turhalta kun monesta suunnasta kuulee juttuja, että Suomen haaratoimiston painokone jauhaa kirjallisuutta 2-4 tuntia viikossa. En tiedä pitääkö tämä paikkansa... mutta näin olen monesta lähteestä kuullut.

Kannattaa varmaankin ottaa asiasta selvää suoraan Betelistä, jos tämä kysymys askarruttaa. Epäilen kuitenkin paikkaansapitävyyttä, jos suomessa kuitenkin painetaan moneen muuhunkin maahan kuin suomeen (kuten siinä todistajat-dokumentissa kerrottiin).

• am.ha_arets

UskoToivo kirjoitti:

>>>>Paperille präntätty pysyy muuttumattomana kun taas internett ympäristö ei siihen välttämättä pysty.

Hei, ihan oikeesti... tää on jo viikon läppä!!!

• am.ha_arets
        joopajooo kirjoitti:

>Ne "rakkaudelliset" vanhimmat, joilla on niin hirveä kiire etteivät ehdi tutustua laumaansa. Suurin osa riviJT:stä on aivan vilpittömiä ja painaa niska limassa.

Oletko koskaan miettinyt mistä kiire johtuu? Useimmiten varmastikin siitä, että vanhimmisto alkaa todellakin olla jo kirjaimellisesti vanhimmisto, kun nuoret eivät ota vastuuta ja uusilla voimilla auta seurakunnan tehtävien hoitamisessa. En halua kuitenkaan syyttää kumpaakaan osapuolta, koska minulla ei ratkaisua tilanteeseen ole. Voin vain itse tehdä omalta osaltani parhaani sen hyväksi, että helpottaisin vanhinten taakkaa.

Mielestäni on myös surullista, jos koet, että vanhimmat eivät tutustu laumaan. Olet oikeassa, että vanhimmilla ei riitä aika ja energia tutustumaan niin läheisesti jokaiseen seurakunnan ystävään kuin voisi olla hyödyksi, mutta mielestäni on aikamoinen rakkaudenosoitus kun vanhimmat yrittävät lohduttaa masentuneita sieluja monesti jopa pitkälle yöhön, puhumattakaan niistä valvotuista öistä, jotka aiheutuvat siitä huolesta lauman hyvinvoinnin puolesta. Näitä ei tilastoida mihinkään, mutta tekeekö se siitä vähemmän arvokasta? Kuitenkin kaiken tämän lisäksi vanhimmat käyvät päivätöissä, ja valmistavat sitten illalla vielä kokousohjelmat ja ovat ottamassa johdon kenttäpalveluksessa.

>Olen miettinyt kyseistä asiaa ja paljon. Jos ottaisin vastaan nimityksen vanhimmaksi, niin elämäntilanteeni pitäisi olla siinä vaiheessa sellainen ettei minun tarvitsisi tehdä kuin maksimissaan pari päivää viikossa ansiotyötä.

Kuinka monella ihmisellä suomessa on todella mahdollista tulla toimeen näin pienellä työmäärällä? Jos kaikki ajattelisivat näin, nykyisten vanhinten taakka olisi VIELÄKIN suurempi, koska vanhimpia olisi vielä vähemmän.

>Nythän ei kuitenkaan ole kyse siitä etteikö VTS tekisi mitään vaan siitä, että se voisi helposti tehdä vielä enemmän!

Mielelläni kuulisin esimerkkejä, miten VTS voisi vaikuttaa asiaan? En näe asiayhteyttä yksityisten todistajien/paimenien ja VTS:n välillä.

>Jotenkin tuntuu aika turhalta kun monesta suunnasta kuulee juttuja, että Suomen haaratoimiston painokone jauhaa kirjallisuutta 2-4 tuntia viikossa. En tiedä pitääkö tämä paikkansa... mutta näin olen monesta lähteestä kuullut.

Kannattaa varmaankin ottaa asiasta selvää suoraan Betelistä, jos tämä kysymys askarruttaa. Epäilen kuitenkin paikkaansapitävyyttä, jos suomessa kuitenkin painetaan moneen muuhunkin maahan kuin suomeen (kuten siinä todistajat-dokumentissa kerrottiin).

>>>>Oletko koskaan miettinyt mistä kiire johtuu?

Tiedän tasan tarkkaan mistä se johtuu!

Se johtuu siitä, että kun odotetaan lopun tulevan vähintään viiden vuoden päästä, niin ei osata varautua siihen, että voidaan olla vielä elossa tämän asianjärjestelmän puolella 40-vuoden päästä. Jos veli vanhin olisi vaikkapa 20-vuotiaana (kun hän ei vielä ollut veli vanhin) alkanut säästämään tulevan varalle niin ehkä hänellä olisi 40-vuotiaana oma asunto ja sen verran hyvä tilanne rahallisesti, että hän voisi ottaa lopputilin ja siirtyä vaikkapa osa-aikaiseen työntekoon. (talonmiehen työ sopii tähän todella loistavasti!!!) Sitten hänellä olisi runsaasti aikaa herran työssä! Tässä järjestelmässä kun ei pärjää ilman rahaa ja rahan tekeminen ja seurakunnan palveleminen eivät onnistu samaan aikaan. Ehkä vielä 15-vuotta sitten onnistui.. mutta ei enää! Lisäksi 40-vuotiaalla on sen verran jo elämänkokemusta, että hän voi jo opettaa ja neuvoa toisia, mitä taas näillä tähdenlennon tapaisilla 25-vuotiailla vanhimmilla ei tosiaankaan ole! Vaikka kyllä heistäkin ihan päteviä löytyy. He ovat toisaalta ottaneet osakseen kehoituksen olla menemättä naimisiin jolloin tilanne on aivan eri kuin perheellisillä.

>>>>nuoret eivät ota vastuuta ja uusilla voimilla auta seurakunnan tehtävien hoitamisessa.

Raamattukin kehottaa laskemaan kustannukset ennenkuin rakentaa tornin. Ja vanhimman tehtävät ovat pikkaisen enemmän kuin vain torni...

Jos minun pitäisi alkaa tähän elämän vaiheeseen huolehtimaan vielä seurakunnasta, olisin kuollut suurinpiirtein viidessä vuodessa.

>>>>Mielestäni on myös surullista, jos koet, että vanhimmat eivät tutustu laumaan.

Minusta on hyvin surullista, että nykyisestä seurakunnastani vain kaksi vanhinta (joista toinen ei ole enää meidän seurakunnassamme ja joista toinen muutti sinne vasta noin pari vuotta sitten) on pyytänyt minua kenttäpalvelukseen kanssaan. Itse olen ollut kyseisessä seurakunnassa noin viisi vuotta... itseasiassa aika tarkalleen viisi vuotta.

>>>mielestäni on aikamoinen rakkaudenosoitus kun vanhimmat yrittävät lohduttaa masentuneita sieluja monesti jopa pitkälle yöhön, puhumattakaan niistä valvotuista öistä, jotka aiheutuvat siitä huolesta lauman hyvinvoinnin puolesta. Näitä ei tilastoida mihinkään, mutta tekeekö se siitä vähemmän arvokasta?

Ei missään tapauksessa. Oma isäni kuuluu juuri noihin vanhimpiin. Hän on myös valvonut öitä muiden vanhinten äärettömän törkeän käytöksen vuoksi, joka on kohdistunut lauman jäseniin.

>>>Kuitenkin kaiken tämän lisäksi vanhimmat käyvät päivätöissä, ja valmistavat sitten illalla vielä kokousohjelmat ja ovat ottamassa johdon kenttäpalveluksessa.

Oma isäni kuuluu myös tähän ryhmään. Ja kun keski-ikä koittaa ollaan henkisesti niin loppu, että parin vuoden paussi elämästä on paikallaan. Isäni elämä on ollut sekaisin viimeiset 6-vuotta!! Pahimmillaan hän nukkui 20 tuntia vuorokaudessa ja jo pelkkä alakertaan käveleminen oli ylitse pääsemätön este! Joten minulla saattaa olla pieni käsitys siitä miten oman elämäni aion jäsentää!

>>>Kuinka monella ihmisellä suomessa on todella mahdollista tulla toimeen näin pienellä työmäärällä?

Kaikkien, jotka vain niin haluavat! Tunnen vanhimpia, jotka asuvat suomen kalleimmalla asuinalueella ja tekevät töitä maksimissaan pari tuntia päivässä. Ne, jotka eivät halua tehdä niin, eivät ole päteviä vanhimmiksi, koska heidän aikansa ei ole riittävä laumasta huolehtimiseen!

>>>>Jos kaikki ajattelisivat näin, nykyisten vanhinten taakka olisi VIELÄKIN suurempi, koska vanhimpia olisi vielä vähemmän.

Jossain vaiheessa se tilanne on korjattava. Uusi vanhinten sukupolvi on tulossa... siihen kuuluu niitä, jotka ajattelevat itse... siihen kuuluu niitä, jotka laskevat kustannukset ennenkuin tekevät päätöksiä. Suomessa on edessä tilanne jolloin seurakunnissa on huutava pula nimitetyistä veljistä ja se tulee varmasti.

>>>>Nythän ei kuitenkaan ole kyse siitä etteikö VTS tekisi mitään vaan siitä, että se voisi helposti tehdä vielä enemmän!

No tämä kommenttini oli tarkoitettu tuohon julistustyön tehokkuuteen. Vähän huonosti jäsensin kommenttini...

>>>>Kannattaa varmaankin ottaa asiasta selvää suoraan Betelistä, jos tämä kysymys askarruttaa.

Näin aion tehdä. Mutta epäilen saavani suoraa vastausta asiaan.

>>>>Epäilen kuitenkin paikkaansapitävyyttä, jos suomessa kuitenkin painetaan moneen muuhunkin maahan kuin suomeen

Onhan se tosiaan hyvä painaa traktaatteja afrikkaan.. ainakin kuljetuskustannukset tulevat edullisiksi kun ollaan ihan vieressäkin! Ihan oikeesti... eikö ne muka menis ihan kivasti siellä Saksan ja Ranskan haaratoimistoissa missä on pikkasen isommat kapasiteetit? Sen ymmärtäisin jos täällä painettaisiin materiaalia venäjälle tms. valtioon! Oletko koskaan miettinyt miten kallista on pitää Suomen haaratoimistoa pystyssä? Eräs kaverini laski joskus muutama vuosi sitten, että 150 henkilön ruokkiminen ja muu huoltaminen maksaa noin 300 000 markkaa kuukaudessa.. eli noin 50 000 euroa kuukaudessa (2000 euroa/beteliläinen). Ja jos sitä ei maksa seurakunnan normaalit julistajat niin kuka sen maksaa?? Oletko koskaan miettinyt, että miksi hämeenlinnan konventtisalin kierroskonventin kulut ovat noin 3000 euroa?? Ja kun seuraavassa konventissa ilmoitetaan, että edellisestä konventista jäi 1000 euroa ylijäämää niin vanhimmisto yksimielisesti päätti lahjoittaa sen maailmanlaajuisiin lahjoituksiin.. eli haaratoimiston kulujen peittämiseen. Miten paljon pienempi olisi seurakuntalaisten rahallinen taakka jos painotoiminta keskitettäisiin maailmanlaajuisesti mahdollisimman kustannustehokkaasti??

Että olen miettinyt mistä kiire johtuu!! Miksi asioilta, jotka tavallinen pulliainenkin näkee suljetaan silmät? Kenties siksi, että suurin osa betelin väestöstä joutuisi silloin menemään oikeasti töihin.. Onhan se varmasti hieno paikka elää. En sitä kiistä.. mutta miksi voin 150 olisi oikeus siihen muiden kustannuksella?

• joopajooo
        am.ha_arets kirjoitti:

Se johtuu siitä, että kun odotetaan lopun tulevan vähintään viiden vuoden päästä, niin ei osata varautua siihen, että voidaan olla vielä elossa tämän asianjärjestelmän puolella 40-vuoden päästä. Jos veli vanhin olisi vaikkapa 20-vuotiaana (kun hän ei vielä ollut veli vanhin) alkanut säästämään tulevan varalle niin ehkä hänellä olisi 40-vuotiaana oma asunto ja sen verran hyvä tilanne rahallisesti, että hän voisi ottaa lopputilin ja siirtyä vaikkapa osa-aikaiseen työntekoon. (talonmiehen työ sopii tähän todella loistavasti!!!) Sitten hänellä olisi runsaasti aikaa herran työssä! Tässä järjestelmässä kun ei pärjää ilman rahaa ja rahan tekeminen ja seurakunnan palveleminen eivät onnistu samaan aikaan. Ehkä vielä 15-vuotta sitten onnistui.. mutta ei enää! Lisäksi 40-vuotiaalla on sen verran jo elämänkokemusta, että hän voi jo opettaa ja neuvoa toisia, mitä taas näillä tähdenlennon tapaisilla 25-vuotiailla vanhimmilla ei tosiaankaan ole! Vaikka kyllä heistäkin ihan päteviä löytyy. He ovat toisaalta ottaneet osakseen kehoituksen olla menemättä naimisiin jolloin tilanne on aivan eri kuin perheellisillä.

>>>>nuoret eivät ota vastuuta ja uusilla voimilla auta seurakunnan tehtävien hoitamisessa.

Raamattukin kehottaa laskemaan kustannukset ennenkuin rakentaa tornin. Ja vanhimman tehtävät ovat pikkaisen enemmän kuin vain torni...

Jos minun pitäisi alkaa tähän elämän vaiheeseen huolehtimaan vielä seurakunnasta, olisin kuollut suurinpiirtein viidessä vuodessa.

>>>>Mielestäni on myös surullista, jos koet, että vanhimmat eivät tutustu laumaan.

Minusta on hyvin surullista, että nykyisestä seurakunnastani vain kaksi vanhinta (joista toinen ei ole enää meidän seurakunnassamme ja joista toinen muutti sinne vasta noin pari vuotta sitten) on pyytänyt minua kenttäpalvelukseen kanssaan. Itse olen ollut kyseisessä seurakunnassa noin viisi vuotta... itseasiassa aika tarkalleen viisi vuotta.

>>>mielestäni on aikamoinen rakkaudenosoitus kun vanhimmat yrittävät lohduttaa masentuneita sieluja monesti jopa pitkälle yöhön, puhumattakaan niistä valvotuista öistä, jotka aiheutuvat siitä huolesta lauman hyvinvoinnin puolesta. Näitä ei tilastoida mihinkään, mutta tekeekö se siitä vähemmän arvokasta?

Ei missään tapauksessa. Oma isäni kuuluu juuri noihin vanhimpiin. Hän on myös valvonut öitä muiden vanhinten äärettömän törkeän käytöksen vuoksi, joka on kohdistunut lauman jäseniin.

>>>Kuitenkin kaiken tämän lisäksi vanhimmat käyvät päivätöissä, ja valmistavat sitten illalla vielä kokousohjelmat ja ovat ottamassa johdon kenttäpalveluksessa.

Oma isäni kuuluu myös tähän ryhmään. Ja kun keski-ikä koittaa ollaan henkisesti niin loppu, että parin vuoden paussi elämästä on paikallaan. Isäni elämä on ollut sekaisin viimeiset 6-vuotta!! Pahimmillaan hän nukkui 20 tuntia vuorokaudessa ja jo pelkkä alakertaan käveleminen oli ylitse pääsemätön este! Joten minulla saattaa olla pieni käsitys siitä miten oman elämäni aion jäsentää!

>>>Kuinka monella ihmisellä suomessa on todella mahdollista tulla toimeen näin pienellä työmäärällä?

Kaikkien, jotka vain niin haluavat! Tunnen vanhimpia, jotka asuvat suomen kalleimmalla asuinalueella ja tekevät töitä maksimissaan pari tuntia päivässä. Ne, jotka eivät halua tehdä niin, eivät ole päteviä vanhimmiksi, koska heidän aikansa ei ole riittävä laumasta huolehtimiseen!

>>>>Jos kaikki ajattelisivat näin, nykyisten vanhinten taakka olisi VIELÄKIN suurempi, koska vanhimpia olisi vielä vähemmän.

Jossain vaiheessa se tilanne on korjattava. Uusi vanhinten sukupolvi on tulossa... siihen kuuluu niitä, jotka ajattelevat itse... siihen kuuluu niitä, jotka laskevat kustannukset ennenkuin tekevät päätöksiä. Suomessa on edessä tilanne jolloin seurakunnissa on huutava pula nimitetyistä veljistä ja se tulee varmasti.

>>>>Nythän ei kuitenkaan ole kyse siitä etteikö VTS tekisi mitään vaan siitä, että se voisi helposti tehdä vielä enemmän!

No tämä kommenttini oli tarkoitettu tuohon julistustyön tehokkuuteen. Vähän huonosti jäsensin kommenttini...

>>>>Kannattaa varmaankin ottaa asiasta selvää suoraan Betelistä, jos tämä kysymys askarruttaa.

>>>>Epäilen kuitenkin paikkaansapitävyyttä, jos suomessa kuitenkin painetaan moneen muuhunkin maahan kuin suomeen

Onhan se tosiaan hyvä painaa traktaatteja afrikkaan.. ainakin kuljetuskustannukset tulevat edullisiksi kun ollaan ihan vieressäkin! Ihan oikeesti... eikö ne muka menis ihan kivasti siellä Saksan ja Ranskan haaratoimistoissa missä on pikkasen isommat kapasiteetit? Sen ymmärtäisin jos täällä painettaisiin materiaalia venäjälle tms. valtioon! Oletko koskaan miettinyt miten kallista on pitää Suomen haaratoimistoa pystyssä? Eräs kaverini laski joskus muutama vuosi sitten, että 150 henkilön ruokkiminen ja muu huoltaminen maksaa noin 300 000 markkaa kuukaudessa.. eli noin 50 000 euroa kuukaudessa (2000 euroa/beteliläinen). Ja jos sitä ei maksa seurakunnan normaalit julistajat niin kuka sen maksaa?? Oletko koskaan miettinyt, että miksi hämeenlinnan konventtisalin kierroskonventin kulut ovat noin 3000 euroa?? Ja kun seuraavassa konventissa ilmoitetaan, että edellisestä konventista jäi 1000 euroa ylijäämää niin vanhimmisto yksimielisesti päätti lahjoittaa sen maailmanlaajuisiin lahjoituksiin.. eli haaratoimiston kulujen peittämiseen. Miten paljon pienempi olisi seurakuntalaisten rahallinen taakka jos painotoiminta keskitettäisiin maailmanlaajuisesti mahdollisimman kustannustehokkaasti??

Että olen miettinyt mistä kiire johtuu!! Miksi asioilta, jotka tavallinen pulliainenkin näkee suljetaan silmät? Kenties siksi, että suurin osa betelin väestöstä joutuisi silloin menemään oikeasti töihin.. Onhan se varmasti hieno paikka elää. En sitä kiistä.. mutta miksi voin 150 olisi oikeus siihen muiden kustannuksella?

>Minusta on hyvin surullista, että nykyisestä seurakunnastani vain kaksi vanhinta (joista toinen ei ole enää meidän seurakunnassamme ja joista toinen muutti sinne vasta noin pari vuotta sitten) on pyytänyt minua kenttäpalvelukseen kanssaan. Itse olen ollut kyseisessä seurakunnassa noin viisi vuotta... itseasiassa aika tarkalleen viisi vuotta.

Minä en muista, että minua olisi koskaan pyydetty kentälle. Olen aina itse hoitanut omat kenttäkaverini, joihin kuuluu myös vanhimpia. En silti ole katkera ja itke sitä, kuinka minuun ei tutustuta. Jos satuit katsomaan sen nuoret kysyvät videon, jota tarkasteltiin palveluskokouksessa tälläviikolla, niin voisit nähdä, että vastuuta ei voi lykätä vain toisille. Aloittellisuutta veliseni.

>Tunnen vanhimpia, jotka asuvat suomen kalleimmalla asuinalueella ja tekevät töitä maksimissaan pari tuntia päivässä. Ne, jotka eivät halua tehdä niin, eivät ole päteviä vanhimmiksi, koska heidän aikansa ei ole riittävä laumasta huolehtimiseen!

Minä en tunne yhtäkään tällaista vanhinta. Kuitenkin pidän heitä pätevinä, koska he ovat tunnollisia ja rakkaudellisia ja tekevät parhaansa seurakunnan hyväksi. Mielestäni on perin kummallista, että unohdetaan kaikki se uhrautuvaisuus ja ahkeruus ja ne lakaistaan joidenkin yksilöiden epäonnistumisien alle ja niistä otetaan syy kritisoida koko vanhimmistojärjestelyä.

>Miten paljon pienempi olisi seurakuntalaisten rahallinen taakka jos painotoiminta keskitettäisiin maailmanlaajuisesti mahdollisimman kustannustehokkaasti??

Ketä olet kuullut painostettavan antamaan lahjoituksia? En ole koskaan kuullut, että LAHJOITUS olisi taakka. Lahjoitus annetaan sydämestä jos siihen on mahdollisuus, ja tiedät hyvin, että toimintamme perustuu VAPAAEHTOISEEN lahjoittamiseen. Jos väität, että julistajat antavat lahjoituksia velvollisuudentunteesta tai pakosta, niin hienosti osoitat jälleen ystävien vaikuttimet vääriksi. Todellista lähimmäisenrakkautta.

>suurin osa betelin väestöstä joutuisi silloin menemään oikeasti töihin.. Onhan se varmasti hieno paikka elää. En sitä kiistä.. mutta miksi voin 150 olisi oikeus siihen muiden kustannuksella?

Olisitko itse valmis tekemään 6 päivää viikossa töitä muutaman kymmenen euron palkalla? Seuraavaksi varmaankin väität, että kierrosvalvojat, piirivalvojat, lähetystyöntekijät, erikoistienraivaajat ym. ovat myös elättivariksia, ja tavallinen rivijulistaja joutuu kaapimaan selkänahkaansa ylläpitääkseen näiden elintasoa? Huhhuh. Kritisointi tuntuu olevan aina niin helppoa. Olisi mielenkiintoista nähdä sinut siellä kritisoitavien joukossa. Uhraisit elämäsi toisten ihmisten auttamiseen ja sitten sinua syytettäisiin pummilla elämisestä. Ja unohdat kokonaan sen, että kenellä sitten olisi aikaa ruokkia laumaa hengellisesti, jos kaikki tekisivät ulkopuoliselle työnantajalle töitä? Kenellä olisi aikaa tavoittaa kaikki ne ihmiset kenttäpalveluksessa, joita asuu ympäri maailmaa?

• Ohdake
        am.ha_arets kirjoitti:

>>Minusta on hyvin surullista, että nykyisestä seurakunnastani vain kaksi vanhinta (joista toinen ei ole enää meidän seurakunnassamme ja joista toinen muutti sinne vasta noin pari vuotta sitten) on pyytänyt minua kenttäpalvelukseen kanssaan. Itse olen ollut kyseisessä seurakunnassa noin viisi vuotta... itseasiassa aika tarkalleen viisi vuotta.>>

Onko vanhimman kanssa kentällä käyminen jotenkin upeampi kokemus kuin "tavallisen" ihmisen kanssa?

>>Oma isäni kuuluu juuri noihin vanhimpiin. Hän on myös valvonut öitä muiden vanhinten äärettömän törkeän käytöksen vuoksi, joka on kohdistunut lauman jäseniin.>>

Osaatkos kertoa, miksi "pyhä henkenne" on "valinnut" seurakuntaanne vanhimmat, joiden käytös on äärettömän törkeää seurakuntalaisia kohtaan?

>>Isäni elämä on ollut sekaisin viimeiset 6-vuotta!! Pahimmillaan hän nukkui 20 tuntia vuorokaudessa ja jo pelkkä alakertaan käveleminen oli ylitse pääsemätön este!>>

Oletko suositellut hänelle haketumista jonkun asiantuntijan puheille? Masennus voi pahimmassa tapauksessa tappaa ihmisen.

>>Suomessa on edessä tilanne jolloin seurakunnissa on huutava pula nimitetyistä veljistä ja se tulee varmasti.>>

Jos jo nyt valitaan ihmisiä vanhimmiksi, jotka kohtelevat törkeästi seurakunnan jäseniä, niin mikä on tilanne silloin kun "pyhällä hengellänne" ei ole enää mistä valita, vaan on otettava se joka on tarjolla?
        Onko niin, että huonompikin veli on parempi vaihtoehto kuin empaattinen sisko?

>>Miten paljon pienempi olisi seurakuntalaisten rahallinen taakka jos painotoiminta keskitettäisiin maailmanlaajuisesti mahdollisimman kustannustehokkaasti??>>

Rahallinen taakka?

Ei oikein sanasi kuvasta sitä imagoa, jota jt-lahkosta tarjotaan julkisuudelle.

Tehokkuuteen tuskin edes pyritään. Tai siis pyritään käyttämään jt:ien vapaa-aika mahdollisemman tehokkaasti seuran hyväksi ylimääräiset rahat.

JOS olisi kyse sanoman levittämisen tehokkuudesta, niin systeemit olisivat aivan toiset, kuin seisottaa ihmisiä liikkumattomina patsaina asematunnelissa tai käydä ovilla, joita harvat vaivautuvat avaamaan.

Mietipä, mitä tapahtuisi, jos mitattaisiin vain aitoja keskusteluja - ei aikaa? Jos vaadittaisiin hengellisiä tuloksia eikä painotuotteiden levitysmääriä?

>>Että olen miettinyt mistä kiire johtuu!!>>

Niin kauan kun ihminen on kiireellinen, hän ei ehdi miettimään ylimääräisiä asioita.
        Jos sinulla on liikaa aikaa, rupeat miettimään sanoilla miksi, miten, mistä ...

Ja niihin kysymyksiin jt-lahkolla EI OLE varaa.

>>Miksi asioilta, jotka tavallinen pulliainenkin näkee suljetaan silmät?>>

Koska motiivit eivät ole niitä, joita niiden uskotellaan olevan.

>>Kenties siksi, että suurin osa betelin väestöstä joutuisi silloin menemään oikeasti töihin.. Onhan se varmasti hieno paikka elää. En sitä kiistä.. mutta miksi voin 150 olisi oikeus siihen muiden kustannuksella?>>

Jos ajattelet ihan oikeasti ja uskallat ajatella, niin RAHAA kyllä on. Sitä on jossain, mutta mihin tarkoitukseen ja kenelle se menee?

• am.ha_arets
        am.ha_arets kirjoitti:

Tuolla alempana!

• Arskavain

Miksi nämä sivut ovat mielestäsi vaaralliset?
      Millaisista aineista uskosi on rakennettu? Eikö uskosi kestä kyseenalaistamista järjenkykyinenne?
      Miksi niin monista xistä tulee kriittisiä?

• JA SEN MÄÄRITELMÄ

Heb 11:1 " Usko on sen todellisuutta, mitä toivotaan, sen näkemistä, mitä ei nähdä."

Toinen käännös:"Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy. "

ELI usko ei topdellakaan kestä kyseenalaistamista. Jos kerran toivomisesta tulee todellisuutta ja nähdään sellaista mitä ei voida nähdä niin usko loppuu siinä missä kyseenalaistaminen alkaa.

Uskon ja kyseenalaistamisen ristiriita on lopullinen ja sovittamaton. Jos alat kyseenalaistamaan niin alat samalla uskomaan jollakin muulla tavalla. Kyseenalaistaminen, epäily ja kriittisyys väistämättä tappavat uskon sinä mielessä kun itseään tosi uskovina pitävät ihmiset uskon käsittävät.

• Ohdake
        JA SEN MÄÄRITELMÄ kirjoitti:

Heb 11:1 " Usko on sen todellisuutta, mitä toivotaan, sen näkemistä, mitä ei nähdä."

Toinen käännös:"Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy. "

ELI usko ei topdellakaan kestä kyseenalaistamista. Jos kerran toivomisesta tulee todellisuutta ja nähdään sellaista mitä ei voida nähdä niin usko loppuu siinä missä kyseenalaistaminen alkaa.

Uskon ja kyseenalaistamisen ristiriita on lopullinen ja sovittamaton. Jos alat kyseenalaistamaan niin alat samalla uskomaan jollakin muulla tavalla. Kyseenalaistaminen, epäily ja kriittisyys väistämättä tappavat uskon sinä mielessä kun itseään tosi uskovina pitävät ihmiset uskon käsittävät.

>>ELI usko ei topdellakaan kestä kyseenalaistamista. >>

Vt-seuran oppi EI TODELLAKAAN kestä kyseenalaistamista.

>>Kyseenalaistaminen, epäily ja kriittisyys väistämättä tappavat uskon sinä mielessä kun itseään tosi uskovina pitävät ihmiset uskon käsittävät.>>

Kyseenalaistaminen, epäily ja kriittisyys väistämättä tappavat vt-seuran tulkinnat siinä mielessä kuin itseään tosi uskovina pitävät tämän lahkon tulkinnat käsittävät.

AIVAN.

Harvinaisen rehellisesti ilmaistu mielipide.

Ja juuri siksi, koska vt-seuran tulkinta on perustettu niin hatarille perustoille SE EI kestä minkäänlaista kritiikkiä, kyseenalaistamista, epäilyä eikä kriittisyyttä.

Siksi niiden ilmaiseminenkin on kielletty.

JOS oppi olisi rakennettu tukevalle perustalle, ei sitä horjuttaisi epäilyskään. Jos oppi seisoisi Kristus-kalliolla, ei sen murenemista tarvitsisi pelätä eikä karttaa niitä, joilla on kriittisiä ajatuksia opeista.

Mutta koska perustusta ei ole, on pakko kieltää yhteydenpito rangaistuksen uhalla niihin, jotka voivat kaataa koko tornin muutamalla kysymyksellä, joihin ei osata vastata.

Näin sen koen.

• Arskavain
        JA SEN MÄÄRITELMÄ kirjoitti:

Oletko miettinyt miksi berealaiset olivat Paavalin mielestä viisaampia?

Ap. . 17:11
        "Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa."

• Ukkometso

JT:.t ovat jo niin tottuneet internettiin, ettei heitä enää onnistuta saamaan pois sen äärestä. Samat varoitukset, jotka koskivat ainakaan radiota, televisiota ja sarjakuvia, on nyt siirretty vain internettiin.

Koska JT-järjestö ei voi määrätä JT:ien vapaa-ajan käyttöä, asia jää jokaisen JT:ien itsensä harteille, ottaako varoituksista vaarin vai ei ja mitä internetissä tekee. Kaikkia keksintöjä voidaan käyttää sekä hyvään että pahaan.

Mitä omiin JT-sivustoihin tulee, JT-järjestön valta ulottuu vain siihen, että suoranainen JT-julkaisujen sanasanainen kopiointi voidaan oikeudellisesti kopio-oiden nojalla kieltää.

Se, että joitakuita kiellettäisiin ylläpitämästä omia uskonnollisia sivuja, haiskataa jo katoliselta keskiajalta, jolloin yksin ja vain katolinen kirkko saattoi kertoa uskonnollisia asioita ja maallikoita siitä rangaistiin. Juuri tätä vastaan uskonpuhdistajat nousivat, ja tämän kapinan tuloksena JT:ille tuli mahdollisuus sanoa oma painava sanansa. Pitäisikö taas palata takaisin keskiaikaan? Vai pitäisikö ruveta harrastamaan kokonaan maallisia asioita ja jättää uskonnollisten asioitten pohtiminen yksille ja samoille ihmisille? Eihän tämä onnistu, ei edes raamatunlausesiin viittaamalla.

Ukkomatso

• Ohdake

>>Mitä omiin JT-sivustoihin tulee, JT-järjestön valta ulottuu vain siihen, että suoranainen JT-julkaisujen sanasanainen kopiointi voidaan oikeudellisesti kopio-oiden nojalla kieltää.>>

Voisitko kertoa minulle, että JOS jt-lahkon perimmäinen tarkoitus todellakin olisi saada levitettyä materiaaliaan mahdollisimman kattavasti kaikkien ihmisten saataville, niin MIKSI lehtiä ei julkaista netissä?

Mitä huonoa asiassa olisi?

Suurimmat negatiiviset syyt, löydän itse siitä puolesta joka viestittää jt-lahkon vallanhalua ja omaisuuden keräämistä, jotka tuskin ovat ajatuksena kovin imartelevia.

1) Jos lehdet voisi lukea netistä, niin ovelta-ovelle kiertämisen tarve vähenisi huomattavasti.
        Ja koska se on suurin "työllistäjä" jt:ien keskuudessa, niin vapaa-aikaa jäisi liikaa omien ajatusten esille tuomiseen.

2) Jos materiaalia saisi ilman kustannuksia netistä, niin tarve painattaa suuria lehtimääriä laskisi ja lehdistä saadut lahjoitukset vähenisivät.

....

>>Vai pitäisikö --- jättää uskonnollisten asioitten pohtiminen yksille ja samoille ihmisille?>>

Niinhän nyt juuri tapahtuu.

Hallintoelin pureksii Raamatun valmiiksi pullamössöksi, joka kaadetaan kauhalla ihmisten suuhun.
        Laadusta taikka mausta ei saa valittaa ja pilaantuminen huomioidaan vasta sitten kun hallintoelimen riittävä enemmistö on äänestänyt uudesta parasta ennen- päiväyksen merkitsemisestä astian reunaan.

Esimerkki:

Jeesuksen ensimmäinen "toinen paluu" 1874 oli voimassa vielä vuonna 1916 Russelin kirjoittaessa esipuhetta kirjansa uuteen painokseen.

Vuoden 1874 paluuvuoden "parasta ennen" päiväystä korjattiin vasta vuosikymmeniä myöhemmin vuodeksi 1914 ja vaihdettiin "pyramiditodisteet" "maailmansotatodisteisiin".

Vuoden 1914 sukupolvioppin "parasta ennen" päiväystä siirrettiin eteenpäin useat kerrat, kunnes opista oli pakko luopua.
        Jos ihmisten elinikä olisi 150-vuotta, niin opista ei olisi vieläkään luovuttu.

Mistä Sinä tunnet harhaopin, Ukkometso?

• Ukkometso

"Ohdake":
        Kehitys on varmaankin menossa siihen suuntaan, että sekä JT:ien Vt että H -lehdet tullaan julkaisemaan netissä. Ottaisitko yhteyden tässä suhteessa JT:ien Suomen haaratoimistoon! Kun lukijoiden nettilukutarve kasvaa, kasvaa netissä julkaisemisenkin tarve. Minä itse en voi julkaisuasialle mitään, mutta joukkovoima on valtaa.

"Vahvaa ruokaa":
        Arvostan itse suuresti Järjestömme nettisivuja. Kyllä niistä totuus löytyy. Mutta onko niissä kerrottu ihan kaikki? Ei aivan kaikkea. Niinpä:

1) Miksi niistä ei löydä mitään selitystä siitä, mikä tai kuka Suuri Babylon on? Miksi sitä ei voida kertoa?

2) Niistä löytyy maininta siitä, kuinka entisen NL:n alueen maissa ortodoksinen kirkkokunta vastustaa yhä kiivaasti JT:ia. Tämä on totta. Miksi sivuilla ei mainita lainkaan, että sikäläinen ortodoksikirkko vastustaa kaikkia muitakin "länsimaisia" uskonsuuntia kuin vain JT:ia? Eikö tätäkin voisi kertoa? Miksi ei?

Ukkometso

• Ukkometso
        Ohdake kirjoitti:

>>Mitä omiin JT-sivustoihin tulee, JT-järjestön valta ulottuu vain siihen, että suoranainen JT-julkaisujen sanasanainen kopiointi voidaan oikeudellisesti kopio-oiden nojalla kieltää.>>

Voisitko kertoa minulle, että JOS jt-lahkon perimmäinen tarkoitus todellakin olisi saada levitettyä materiaaliaan mahdollisimman kattavasti kaikkien ihmisten saataville, niin MIKSI lehtiä ei julkaista netissä?

Mitä huonoa asiassa olisi?

Suurimmat negatiiviset syyt, löydän itse siitä puolesta joka viestittää jt-lahkon vallanhalua ja omaisuuden keräämistä, jotka tuskin ovat ajatuksena kovin imartelevia.

1) Jos lehdet voisi lukea netistä, niin ovelta-ovelle kiertämisen tarve vähenisi huomattavasti.
        Ja koska se on suurin "työllistäjä" jt:ien keskuudessa, niin vapaa-aikaa jäisi liikaa omien ajatusten esille tuomiseen.

2) Jos materiaalia saisi ilman kustannuksia netistä, niin tarve painattaa suuria lehtimääriä laskisi ja lehdistä saadut lahjoitukset vähenisivät.

....

>>Vai pitäisikö --- jättää uskonnollisten asioitten pohtiminen yksille ja samoille ihmisille?>>

Niinhän nyt juuri tapahtuu.

Hallintoelin pureksii Raamatun valmiiksi pullamössöksi, joka kaadetaan kauhalla ihmisten suuhun.
        Laadusta taikka mausta ei saa valittaa ja pilaantuminen huomioidaan vasta sitten kun hallintoelimen riittävä enemmistö on äänestänyt uudesta parasta ennen- päiväyksen merkitsemisestä astian reunaan.

Esimerkki:

Jeesuksen ensimmäinen "toinen paluu" 1874 oli voimassa vielä vuonna 1916 Russelin kirjoittaessa esipuhetta kirjansa uuteen painokseen.

Vuoden 1874 paluuvuoden "parasta ennen" päiväystä korjattiin vasta vuosikymmeniä myöhemmin vuodeksi 1914 ja vaihdettiin "pyramiditodisteet" "maailmansotatodisteisiin".

Vuoden 1914 sukupolvioppin "parasta ennen" päiväystä siirrettiin eteenpäin useat kerrat, kunnes opista oli pakko luopua.
        Jos ihmisten elinikä olisi 150-vuotta, niin opista ei olisi vieläkään luovuttu.

Mistä Sinä tunnet harhaopin, Ukkometso?

Jos seurusteleva pari alkaa etsiä toisistaan ensin epäkohtia, kauppoja eli kihloja ei tule. Mutta jos rakkaus kestää ne, vaikka ei täysin ymmärräkään niitä, avioliitto kenties solmitaan. Siinäkin "hyvä avioliitto on kahden hyvän anteeksiantajan liitto".

Jos joku ei rakasta JT:ia vaan näkee heissä pelkkiä epäkohtia, hänestä ei varmaankaan tule JT:a. Jos taas joku havaitsee totuuden sanomassa totuuden soinnin ja rakastaa totuutta, hän hyväksyy totuuden ja sietää toisten uskovaisten pieniä heikkouksia, joista ei erotata. Jos hän ei niitä voi sietää eikä avarru, on JT:istä lähtö hänellä edessä.

Kummassakin tapauksessa seurustelua on hyödytöntä enempää jatkaa. Saletti?

Ukkometso

• am.ha_arets

Ei antanut enää jatkaa tuohon perään mutta onnistuu se täältäkin.

>>>En silti ole katkera ja itke sitä, kuinka minuun ei tutustuta. Jos satuit katsomaan sen nuoret kysyvät videon, jota tarkasteltiin palveluskokouksessa tälläviikolla, niin voisit nähdä, että vastuuta ei voi lykätä vain toisille. Aloittellisuutta veliseni.

En minäkään ole katkera. Olen hyvin sosiaalinen ihminen ja tutustun moniin. Ja kuka sanoi ettenkö minä olisi pyytänyt vanhimpia kanssani kentälle. Minusta on vain surullista etteivät vanhimmat EHDI lähestyä lampaita, joiden huolehtiminen pitäisi olla heidän päätehtävänsä Raamatun mukaan! Ja se johtuu heidän ajanpuutteestaan. Sen vuoksi joudutaan yömyöhään hoitamaan asioita!! Minusta se on surullista!

>>>>Mielestäni on perin kummallista, että unohdetaan kaikki se uhrautuvaisuus ja ahkeruus ja ne lakaistaan joidenkin yksilöiden epäonnistumisien alle ja niistä otetaan syy kritisoida koko vanhimmistojärjestelyä.

Minusta on myös hyvin surullista ettet ymmärrä mitä kirjoitan.

EN ole kritisoinut vanhimmistojärjestelyä.

EN ole unohtanut sitä kaikkea hyvää mitä vanhimmat ovat tehneet laumansa hyväksi.

MUTTA minä kritisoin niitä vanhimpia joiden täytyy hinnalla millä hyvänsä pitää tittelinsä vaikka henki olisi menossa. Jos aikasi ei riitä edes omille lapsillesi, et ole sopiva seurakunnan vanhimmaksi! Ymmärrätkö?? Tämän voit selkeästi lukea Raamatusta!!

>>>Ketä olet kuullut painostettavan antamaan lahjoituksia?

Suoranaisesti en ketään.. tai no oikeastaan kun joka kuukausi meidänkin salilla luetaan tiliraportti ja veli yleensä siihen vielä lisää: "Nyt ollaan vielä tämän kuun tavoitteesta jäljessä sen ja sen verran, että olisi hyvä jos ystävät nyt muistaisivat tämän vapaaehtoisen järjestelyn ja huolehtisivat vuokrasta." Jo se, että asiasta pitää muistuttaa kalskahtaa ainakin minun korvaani aika pahasti! Vapaaehtoisuutta ei ole tarpeeksi jos asiasta joudutaan muistuttamaan... ja onko se pyytämisen jälkeen enää vapaaehtoista.. voit miettiä ihan itse!!! Mutta... edelleenkään kukaan ei pakota sinua pistämään lahjoituksiin mitään. Tapa jolla ystäviin vedotaan on MINUN mielestäni arveluttavaa!

>>>>En ole koskaan kuullut, että LAHJOITUS olisi taakka.

Ehkä et ole edes ajatellut koko asiaa. Ei minustakaan vapaaehtoinen lahjoitus ole taakka. Mutta jos ajattelet, että kulut voisivat pienentyä 600 000 euroa vuodessa asioita yksinkertaistamalla niin eikö se mielestäsi ole taakan pienentämistä??

>>>>Lahjoitus annetaan sydämestä jos siihen on mahdollisuus, ja tiedät hyvin, että toimintamme perustuu VAPAAEHTOISEEN lahjoittamiseen.

Minä annan mielelläni vapaaehtoisen lahjoituksen Jumalalleni ajastani ja myös varoistani silloin kun tiedän, että ne käytetään järkevästi! Tiesitkö sitä, että jos Järjestö myisi New Yorkissa omistavansa kiinteistöt ja siirtäisi päätoimiston "hieman" halvempaan paikkaan niin saadulla rahamäärällä tämäkin järjestö pyörisi vähintään seuraavat 500 vuotta täysin ongelmitta eikä kenenkään tarvitsisi antaa mitään muuta kuin aikaansa Luojalleen. Silloin ei olisi raha sotkemassa asioita. Vai onko se jotenkin arvokkaampaa kun lahjoittaa rahaa?

>>>>Jos väität, että julistajat antavat lahjoituksia velvollisuudentunteesta tai pakosta, niin hienosti osoitat jälleen ystävien vaikuttimet vääriksi. Todellista lähimmäisenrakkautta.

En väitä, että kukaan lahjoittaisi pakosta.. velvollisuudentunnosta kuitenkin. En minä kuitenkaan epäile ystävien vilpittömyyttä siinä!! Enkä minä mitään osoita... minähän en luo kenellekkään velvollisuuden tunnetta lahjoittaa omaisuuttaan. Ja siinä olet oikeassa... Todellista lähimmäisen rakkautta luoda tuollainen velvollisuuden tunne!

>>>>Olisitko itse valmis tekemään 6 päivää viikossa töitä muutaman kymmenen euron palkalla?

Olisin.. nuorempana haaveenani oli päästä beteliin. En minä tarvitsisi rahaa jos ympäristö, jossa elän olisi vapaa maailman hengestä.

>>>>Seuraavaksi varmaankin väität, että kierrosvalvojat, piirivalvojat, lähetystyöntekijät, erikoistienraivaajat ym. ovat myös elättivariksia, ja tavallinen rivijulistaja joutuu kaapimaan selkänahkaansa ylläpitääkseen näiden elintasoa?

No en nyt täysin tiedä miten paljon kyseisten "virkojen" omaavat käyvät ansiotyössä mutta tottahan se on, että tavalliset rivijulistajat mahdollistavat heidän kokoaikaisen toimintansa. Vai mistä luulet heidän saavan elantonsa?? On hyvä muistaa, että Paavalikin teki ansiotyötä vaikka kiersi ympäri silloista maailmaa. Mutta jos kierrosvalvoja ajaa mersulla salin pihaan niin minulla menee pasmat sekaisin!!! Lähetystyöntekijät tekevät arvokasta työtä.. heitä voin auttaa rahallisesti, antaa yösijan tai aterian ilman epäilyksen häivää!

>>>>Olisi mielenkiintoista nähdä sinut siellä kritisoitavien joukossa. Uhraisit elämäsi toisten ihmisten auttamiseen ja sitten sinua syytettäisiin pummilla elämisestä.

Nyt en todellakaan ymmärrä!! Kaikki miettivät jatkuvasti mahdollisimman kustannustehokkaan tavan tehdä sitä mitä tekevätkään. Miksi emme siis mekin? Ei kun meillä on 6 miljoonaa ihmistä, jotka jatkuvasti lahjottaa lisää niin ei meidän tarvitse olla kustannustehokkaita. Kulutetaan vaan kyllä veljet ja sisaret uhrautuu ja maksaa!! Näinkö?? Kyse on periaatteesta!!

>>>Ja unohdat kokonaan sen, että kenellä sitten olisi aikaa ruokkia laumaa hengellisesti,

Niillä vanhimmilla jotka ovat laskeneet perustuksensa oikein! Muualla maailmassa ei ole ollenkaan tavatonta, että joku veli on vanhimpana muutaman vuoden ja sitten välillä keskittyy vaikka perheeseensä.. ja kun taas avautuu mahdollisuus niin ottaa sen vastaan myöhemmin uudestaan.

>>>>Kenellä olisi aikaa tavoittaa kaikki ne ihmiset kenttäpalveluksessa, joita asuu ympäri maailmaa?

Niillä 6 miljoonalla, jotka sen tekevät pääosin tälläkin hetkellä!!

• ja omaisuus rahaksi

Olen kuullut, että vartiotorniseura on laittanut kaikki kiinteistönsä ja pörssiomistuksensa myyntiin sekä irtisanonut pankeissa olevat määräaikaistalletuksensa.

Syynä on kuulema se, että se katsoo olevansa profeetta ja ymmärtää saaneensa Jehovan tiedon, että maailmanloppu on ihan kohta tulossa. halutaan siis painaa vartiotorneja viimeisen päälle.

koska vartiotorniseura ei kuitenkaan halua järkyttää tavallisten seurakuntalaisten mieltä, se ei ole antanut tietämäänsä maailmanlopun pikaista tuloa julkisuuteen.

• am.ha_arets

Edelleenkään ei antanut jatkaa tuonne ylös...

>>>>Onko vanhimman kanssa kentällä käyminen jotenkin upeampi kokemus kuin "tavallisen" ihmisen kanssa?

Ei. Vanhimpien vain pitäisi kiinnittää meihin "tavallisiin" ihmisiin huomiota. Ja kun tuntuu siltä, että paimen ei ole laumastaan niin kovin kiinnostunut niin tuntuu murheelliselta.

>>>>Osaatkos kertoa, miksi "pyhä henkenne" on "valinnut" seurakuntaanne vanhimmat, joiden käytös on äärettömän törkeää seurakuntalaisia kohtaan?

Minun mielestäni Pyhällä hengellä ei ole mitään tekemistä tällaisten vanhimpien kanssa!

>>>>Oletko suositellut hänelle haketumista jonkun asiantuntijan puheille? Masennus voi pahimmassa tapauksessa tappaa ihmisen.

Hän on ollut asiantuntevassa hoidossa ja voi jo paljon paremmin. Kiitos huolehtivaisuudestasi.

>>>>>Jos jo nyt valitaan ihmisiä vanhimmiksi, jotka kohtelevat törkeästi seurakunnan jäseniä, niin mikä on tilanne silloin kun "pyhällä hengellänne" ei ole enää mistä valita, vaan on otettava se joka on tarjolla?

Sinun pitäisi tätä kysyä joltain jota se koskettaa enemmän kuin minua!! Minä en ole niin varma tuosta pyhän hengen nimityksestä jos vanhimmalla ei ole edes Raamatussa esitetyt vaatimukset järjestyksessä.

>>>>Onko niin, että huonompikin veli on parempi vaihtoehto kuin empaattinen sisko?

No se kyllä Raamatussa osoitetaan, että sisarten ei tule opettaa seurakunnassa. He voivat kuitenkin osoittaa empatiaa ja sympatiaa ja olla muille apuna niin henkisesti kuin fyysisestikkin!

>>>>JOS olisi kyse sanoman levittämisen tehokkuudesta, niin systeemit olisivat aivan toiset,

Totta

>>>>kuin seisottaa ihmisiä liikkumattomina patsaina asematunnelissa tai käydä ovilla, joita harvat vaivautuvat avaamaan.

Jokainen valitsee vapaasti miten ja missä seisoo ja millä ovilla käy kääntymässä!

>>>>Mietipä, mitä tapahtuisi, jos mitattaisiin vain aitoja keskusteluja - ei aikaa? Jos vaadittaisiin hengellisiä tuloksia eikä painotuotteiden levitysmääriä?

Numerot pienenisivät joka saralla mutta ne, jotka käyttäisivät aikaa hyvän uutisen saarnaamiseen, tekisivät sen sydämestään. Toisin sanoen, palvonta puhdistuisi!

>>>>Jos ajattelet ihan oikeasti ja uskallat ajatella, niin RAHAA kyllä on. Sitä on jossain, mutta mihin tarkoitukseen ja kenelle se menee?

Sen vuoksi lahjoitan sille joka siitä minun vähä-arvoisesta rovostani hyötyy eniten!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      89
      2036
    2. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      128
      1372
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1320
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      27
      1271
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      66
      1192
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      336
      1017
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      85
      929
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      53
      858
    9. 121
      777
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      766
    Aihe