syömishäiriöt ovat lisääntyneet, etenkin naisten kohdalla anoreksia ja bulimia ovat sangen yleisiä. eräs arveluttavimpia piirteitä on internetin vertaistukiverkostot anorektikoille, joiden keskustelupalstoille kirjoittavat kannustavat toisiaan laihduttamaan sekä pitävät päiväkirjanomaisesti tiliä omista syömisistään ja painonalennuksistaan. tyypillisesti tällaisilla kilpalaihduttajilla painoindeksi on alle 15, joka on jo selvästi sairasta ja johtaa vääjäämättä myös keskushermostotason muutoksiin.
toisaalta tällainen neuroottinen suhtautuminen ruokailuun ja omaan habitukseen on myös arkipäiväistä. kotona ollessa pystytään noudattamaan dieettejä ja elämään suhteellisen terveillä ruokavalioilla, kuitenkin esm ravintoruokailun yhteydessä sitten annetaan itselle oikeus herkutteluun, kuten tutkimukset osoittavat:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200611145363945_uu.shtml
tämä on tietysti tarkkasilmäiselle ollutkin tiedossa jo pitkään ilman erillisiä tutkimuksiakin. riittää, kun käy jossain pizza raxissa tarkistamassa, kenen lautanen on täysin. yleensä se on parikymmppisellä naisella, jonka lannefarkkujen vyötärönauhaa ei näy päällä roikkuvien ihopoimujen vuoksi. :)
syömishäiriöt
7
511
Vastaukset
- tuli mieleen
Satuitko katsomaan eilisen 4D:n?
- manna gryn
näin kyllä sen hauiskuvan jossain ennakkotiedoissa. miehillä on myös orastavaa taipumusta liioitella suhdetta kehoonsa, liekö medialla mikä osuus tähän ilmiöön. kuitenkin tämäkään ei enää ole tervettä, jos lihakseen täytyy ruiskuttaa jotain kiinteyttävää vierasta ainetta narsistisen itseihailun vuoksi.
tavallinen pulliainen, kuten minä, osaa suhtautua syömiseen ja omaan painoonsa mutkattomasti. sellainen ruoka, mikä on terveelliseksi todettua ja maistuu hyvälle, on syötävää. ja nälkä lähtee useimmiten syömällä, samoin jano juomalla. kuten tuolla alempana vihjasinkin, joinakin päivinä jano tosin saattaa yltyä hallitsemattomaksi ja seurauksia kärsitään sitten pitkin viikkoa. :) - kerrottiin
manna gryn kirjoitti:
näin kyllä sen hauiskuvan jossain ennakkotiedoissa. miehillä on myös orastavaa taipumusta liioitella suhdetta kehoonsa, liekö medialla mikä osuus tähän ilmiöön. kuitenkin tämäkään ei enää ole tervettä, jos lihakseen täytyy ruiskuttaa jotain kiinteyttävää vierasta ainetta narsistisen itseihailun vuoksi.
tavallinen pulliainen, kuten minä, osaa suhtautua syömiseen ja omaan painoonsa mutkattomasti. sellainen ruoka, mikä on terveelliseksi todettua ja maistuu hyvälle, on syötävää. ja nälkä lähtee useimmiten syömällä, samoin jano juomalla. kuten tuolla alempana vihjasinkin, joinakin päivinä jano tosin saattaa yltyä hallitsemattomaksi ja seurauksia kärsitään sitten pitkin viikkoa. :)että 5% englantilaisista miehistä on kokeillut jotain kiellettyjä aineita saadakseen lisää lihasmassaa.
Ei ihan pieni määrä.
Varmasti on medialla vaikutusta kuten on vaikutusta laihuuden ihannointiinkin. - on peilausta
kerrottiin kirjoitti:
että 5% englantilaisista miehistä on kokeillut jotain kiellettyjä aineita saadakseen lisää lihasmassaa.
Ei ihan pieni määrä.
Varmasti on medialla vaikutusta kuten on vaikutusta laihuuden ihannointiinkin.siitä että lapsilta vaaditaan liikaa täydellisyyttä joten heile tulee pakkomielle murrosiässä ja aikuisena kaikin keinoin korostaa käytöstään tai ulkomuotoaan. Hyväksykää lapsenne semmoisina kuin he ovat. Älkää painostako lapsia pukeutumaan, suoriutumaan, voittamaan, olemaan hienoin, paras, kaunein. Älkää itse panostako liikaa omaan kauneuteenne, suorituskykyynne, kaikki osaavuuteen, täydellisyyteen vaan olkaa oma itsenne. Olkaa hyvä ja todellisuutta vastaava esimerkki lapsillenne. Lapsenne ei ole oman hyvyyttenne, kauneutenne, viisautenne, hvinvointinne mitta vaan he ovat oma itsensä. Oma peroonansa ja heidät on sinä hyväksyttävä.
- Sanelma*
jollei täällä enää saa edes syödä rauhassa! Hanki elämä ja anna ihmisten lautasten olla.
Lisää mustikkapiirakkaa...- yksinkertainen
joskus jonkun tokaisseen sairastavansa puolibulimiaa. Ahmii hirveästi mutta ei oksenna lainkaan.
ei ole väliä jos ihminen on yli- tai alipainoinen, jos hän on kuitenkin tasapainoinen.
Kokeilkaa joskus Aurajuustoa ja mansikkahilloa--nami,nami......
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591184Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11850Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83613Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45542Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501