moikka taasen.
minua ihmetyttää tällanen asia. Tunnen ja tiedän paljon ihmisiä, jotka ovat tulleet uskoon, mutta se koko homma hiipuu nopeasti, minä mukaanlukien. Eli mitään ei tapahdu. Tullaan uskoon siinä toivossa, että vapaudutaan tms tietyistä taakoista, siteistä, sairauksista jne, niinkuin raamattu lupaa, ollaan haaleluuuujaaa jonkin aikaa, mutta MIKÄÄN ei muutu! ei muutakuin samaan vanhaan sontaan paluu edessä. ja joissain tapauksissa sama ruljanssi käydään moneen kertaan.
Mikäs ihme siinä on, ettei kaikille päde samat asiat? Jeesus ja Raamattu lupaa, muttei täytä lupauksia ollenkaan. Ehkä joidenkin kohdalla, kyllä, ja olen vilpittömästi iloinen heidän puolestaan! Mutta TOTUUS on ettei se päde kaikkiin, sitä ei voi kukaan kieltää.
Kyse on ihmisen alitajunnasta. Joihinkin nämä jeesus asiat tehoaa, joihinkin ei. Muihin tehoaa sitten muut asiat. Kyse on tavallaan "aivopesusta".....siis tässä tapuksessa hyvässä mielessä. Jos Jeesus jne olisi se "ainoa oikea" ei siitä kellään olisi mitään epäilystä. Sama jos olisi todella keksitty pilleri mikä poistaa lihavuuden, ei tässä maalimassa olisi yhtään ylipainoista ihmistä.
mistä johtuu?
31
632
Vastaukset
- Kempiläinen
minä olen säilyttänyt uskoni Jumalaan ja Jeesukseenkin mutta menettänyt uskoni nykykristillisyyteen. Erityisesti herätyskristityillä tuntuu olevan kovin romantisoitu kuva uskonelämästä, ja sanon suoraan että 90 prosenttia hommasta on pelkkää uskottelua - mutta se 10% mikä jää jälelle - se riittää.
Uskoontulon kuvitellaan usein muuttavan ihmisen ja poistavan kaikki ongelmat kuin taikaiskusta. Se ei valitettavasti pidä paikkaansa. Oma kokemukseni on, että Jumala kyllä auttaa kun sitä apua oikein tosissaan pyytää, vaikka se apu saattaa joskus tulla vähän eri muodossa kuin odotimme. Mutta elämän muutos on aina viime kädessä itsestä kiinni, sitä pitää syvällä sisimmässään todella haluta. Oletko koskaan pysähtynyt miettimään, mitä sinä todella haluat? Ehdotan, että varaat vaikka puoli tuntia aikaa, menet hiljaiseen ja yksinäiseen paikkaan, hiljennät mielessäsi levottomina vilistävät ajatukset esimerkiksi rukoilemalla jotain helppoa ja yksinkertaista rukousta, ja tutkiskelet sisimpääsi. Voi olla, että löydät joitakin yllättäviä vastauksia.
Minä opin tämän ns. hiljaisen rukouksen kveekareilta ja olen harrastanut sitä vuosien ajan. Pikku hiljaa kuvani Jumalasta, maailmasta, ihmisistä ja itsestäni on muuttunut kovasti positiiviseen suuntaan. Vasta nyt pystyn tosissani uskomaan, että Jumala on rakkaus. Mitä kaikkea siitä sitten seuraa, onkin jo pitkä juttu eikä mahdu yhden puheenvuoron puitteisiin.
Jos haluat jutella yksityisesti, pistä postia osoitteeseen kempilainen at operamail dot com. Vastaan kyllä myös tällä palstalla, jos haluat julkisempaa keskustelua. - Koppakuoriainen_
Itse olen koko elämäkseni syvästi katkeroitunut uskovaisiksi itseään nimittävään porukkaan, varsinkin helluntalaisiin, jotka aikoinaan lupasivat onnea ja autuutta, iloa ja vapautta kun vain "annat elämäsi Jeesukselle" nostat kokouksissa kätesi ja menet joidenkin "artturi kukkuloiden" käsien alle, jne, jne. Tuska vain tuli pahemmaksi vaikka kuinka oisi ravannut heidän "alttareillaan" polvillaan olemassa ja vaikka he kuinka hakkasivat hartioihin huutaen kiitos-jeesusta, kiitos-jeesusta...
Tuossa loputtomassa kokouksesta toiseen tuskaisena juoksemisen kierteessä sitten tietenkin kaiken synnin löytää vain itsestään: ei haluakaan antautua jeesukselle kokonaan, ei luopua kaikista synneistä ym. ym. - Tuloksena on helvetillinen kierre. Tuntuu että jos todella tahtoisi luopua jostakin paheesta, siitä päästettäisiin vapaaksi mutta KUN EI OLE TAHTOA TAHTOMISEEN, niin eipä tietenkään vapauteta...
Tänään ei ole uskoa, eikä ole kai pitkään aikaan ollutkaan -lieneekö koskaan ollutkaan. Tänä paåivänä voin sanoa että kristitty tosin olen erotuksena esim. muslimista tai buddhalaisesta mutta Jumalan kiitos en ole uskovainen. - RitariOlevainen
Kysyn, oletko koskaan rakastunut , oletko koskaan oikein kokemusperäisesti saanut koke rakastuneesi Jeesukseen, rakkaudella, joka on "naisenkin rakkautta ihmeellisempää"?
Vai onko uskosi ollut vain vaatimusta, ja odotusta että maailmasi, tämä elämäsi ajalliseti, saisi kaikki toivouksesi, päästä kaikista vaivoistasi, rikastua ajallisesti, että usko olisi kuin taikasauva, jota heilauttamalla toiveesi toteutuisi automattisesti?
Oletko siis koskaan RAKUSTUNUT Jeesukseen, lahjojen antajaan, eikä ainoastaan lahjoihin.
Onko ensirakkautesi Häneen koskaan saanut puoleltasi todellista antamisen halua, vaikka vain huultesi hedelmää, kiitosta siitä, että Jeesus on kärsinyt ja kuollut puolestasi, oletko koskaan tajunnut, että se on todella tapahtunut, ei tarvitse Jeesusta sääliä, ei, mutta oletko antanut Hänelle kiitoksen sydämestäsi, rakastunut Häneen, juuri siksi, mitä Hän ON, eikä van siksi, mitä olet saanut Häneltä?
Ei vältttämättä tarvitse sinun tähän vastata, tässä, mutta mieti omassa itsessäsi, ja vastaa rehelliseti itsellesi, ja Herrallesi !
Ja jos et ensilukemalla sisäistä tätä kirjoitustani, niin lue uudelleen, niin kauan, että se "avautuu", apu on ehkä lähemäpänä kuin arvaatkaan ?- Mk81
"Kysyn, oletko koskaan rakastunut , oletko koskaan oikein kokemusperäisesti saanut koke rakastuneesi Jeesukseen, rakkaudella, joka on "naisenkin rakkautta ihmeellisempää"?"
moikka. vastaus on että en ole.
"Vai onko uskosi ollut vain vaatimusta, ja odotusta että maailmasi, tämä elämäsi ajalliseti, saisi kaikki toivouksesi, päästä kaikista vaivoistasi, rikastua ajallisesti, että usko olisi kuin taikasauva, jota heilauttamalla toiveesi toteutuisi automattisesti?"
joo aika hyvin osut tuossa naulankantaan. Ehkä on tullut luettua muutama ihan väärä kirja tms, kun jostain olen saanut kuvan että elämä muuttuu parempaan suuntaan, jos on uskossa. - Ilosanomaa parjaajillekin
Mk81 kirjoitti:
"Kysyn, oletko koskaan rakastunut , oletko koskaan oikein kokemusperäisesti saanut koke rakastuneesi Jeesukseen, rakkaudella, joka on "naisenkin rakkautta ihmeellisempää"?"
"Vai onko uskosi ollut vain vaatimusta, ja odotusta että maailmasi, tämä elämäsi ajalliseti, saisi kaikki toivouksesi, päästä kaikista vaivoistasi, rikastua ajallisesti, että usko olisi kuin taikasauva, jota heilauttamalla toiveesi toteutuisi automattisesti?"
joo aika hyvin osut tuossa naulankantaan. Ehkä on tullut luettua muutama ihan väärä kirja tms, kun jostain olen saanut kuvan että elämä muuttuu parempaan suuntaan, jos on uskossa.On varmasti väärä käsitys, jos sinulle on joku uskotellut tai olet kirjoista lukenut, että elämä maallisessa mielessä muuttuisi paremmaksi uskoon tulon yhteydessä. Näin ei ole. Ainoastaan hengellisesti elämä muuttuu paremmaksi, kun saa syntisenä turvata Jumalaan ja tietää armon olevan itsellekin.
Minä olen sairastanut paljon ja käynyt kuolemaa lähellä ja lääkärit ovat taistelleet puolestani kaikin keinoin ja olen rukoillut Jumalaa. En ole pyytänyt, että paranisin. Olen vain pyytänyt, että jaksaisin ja kestäisin. Minä kuitenkin paranin jollakin tavoin, esimerkiksi pysyviä vaurioita ei jäänyt elimiin ja sitä ihmettelivät lääkäritkin. Kipu jäi ja saan siihen lääkitystä. Ei usko muuta fyysistä elämää paremmaksi, mutta hengellisesti voin hyvin ja turvaan Jumalaan aina ja kaikessa. Ei minulla ole mitään hätää, vaikka ruumiini mätänisi, sillä sieluni pelastuu. Toivon, että saat uskosi takaisin ja ymmärrät, mistä siinä on kysymys. Ei uskoon tuleminen tarkoita sitä, että rikastuisi, ruumis paranisi ym. Ainoastaan syntinen sielu paranee, kun Jeesuksen vuodattama veri ristillä sen puhdistaa. Siunattua joulun aikaa sinulle! - RitariOlevainen
Mk81 kirjoitti:
joo aika hyvin osut tuossa naulankantaan. Ehkä on tullut luettua muutama ihan väärä kirja tms, kun jostain olen saanut kuvan että elämä muuttuu parempaan suuntaan, jos on uskossa.sulle!
Sinä voit mennä Jeesuksen luo, aivan puhtaalta pöydältä, sinut on johdettu täysin harhaan.
Ja kiitos rehellisestä vastaksesta, ei niinkään , että mulle vastasit rehdisti, on toki sekin hyvä, mutta ennenkaikkea itsellesi, et sinä ole vielä koskaan uskossa ollutkaan, ja siinä se on se ilonpäivä!
Olet vaan luullut olevasi, olet vaan ymmärrykselläsi uskonut mitä on pitänykin, mutta siinä se sitten olikin, et ole kokenut uudestisyntymistä lainkaan!
Mene nöyrästi uudelleen Herrasi eteen, aloita aivan uudella , parannuksen mielellä, kerro Jeesukselle, sinä tahdot pelastua, Jeesus sinun ehdoillasi, sinulle tunnustan kaikki, koko surkean elämäni tuon sinun eteesi, enkä pyydä mitään muuta, kuin että armahdat ja annat anteeksi senkin, että olen kuvitellut olevani uskossa,kerro ihan kaikki, sano, että sinä tahdot ,että voisin rakastaa Jeesusta oikeasti, halauan tuntea Hänet, saada entisen elämän anteeksi, tahdon uskoa Golgatan ristin työhösi, ja tahdon kiittää, tällä ymmärrykselläni, siitä, että olet kärsinyt ja kuollut minun puolestani, Herra en ole nennen tätä tajunnut, Jeesus minä tarvitsen sinua, enemmän kuin mitään maailmassa, Jeesus tahdon rakastua Sinuun, Jeesus anna minulle sitä elävää vettä Jeesus rakas, anna veresi puhdistaa sydämeni, odotan Jeesus sinua, minä TAHDON uskoa, että olet Jumalan Poika, ja että olet kuollut minun syntieni tähden, auta Jeesus minua, Isä Jeesuksen nimessä, tässä olen, ota minut, minun sydämeni,kiitos Jeesus, kiitos Jeesus,kiitä Jeesusta, kiitos on portti! Älä hellitä, rukoile vaan, sinä saat vastauksen, ole vaan rehellinen, niikuin oletkin, tuo vastauksesi osoitti sen!
Tämä ei ole mikään klisee mitä nyt sanon: Jeesus rakastaa sinua, oikeasti, Hän halajaa sada tulla elmääsi, Hän näkee ja tuntee kaiken tuskasi, pettymyksesi, katkeruutesi, ja jos olet joskus sanonut Hänestä rumia sanoja, Hän antaa anteeksi, varmasti ja totuudessa, sinä saat Hänen rakkautensa, älä tyydy vähempään, kiitä ja rukoile, ja jos tunnet aidon uskovaisen, ja sellaisen, johon voit luottaa, mene, tai pyydä luoksesi, kotona on hyvä aloitta oikea uskon kilvoitus.
Jeesuksen kanssa, mutta yksinkin voit kokea aivan saman, mutta kaksin on aina helpompaa, sillä siinä hetkessä käydään taistelu sinun sielustasi, ei sen vähemmästä, sinun elämästäsi, voita se Jeesukselle, taivaan valtakunta on taisteltava itselleen, valloitettava, Jeesuksen nimessä! - RitariOlevainen
Mk81 kirjoitti:
joo aika hyvin osut tuossa naulankantaan. Ehkä on tullut luettua muutama ihan väärä kirja tms, kun jostain olen saanut kuvan että elämä muuttuu parempaan suuntaan, jos on uskossa.sulle!
Sinä voit mennä Jeesuksen luo, aivan puhtaalta pöydältä, sinut on johdettu täysin harhaan.
Ja kiitos rehellisestä vastaksesta, ei niinkään , että mulle vastasit rehdisti, on toki sekin hyvä, mutta ennenkaikkea itsellesi, et sinä ole vielä koskaan uskossa ollutkaan, ja siinä se on se ilonpäivä!
Olet vaan luullut olevasi, olet vaan ymmärrykselläsi uskonut mitä on pitänykin, mutta siinä se sitten olikin, et ole kokenut uudestisyntymistä lainkaan!
Mene nöyrästi uudelleen Herrasi eteen, aloita aivan uudella , parannuksen mielellä, kerro Jeesukselle, sinä tahdot pelastua, Jeesus sinun ehdoillasi, sinulle tunnustan kaikki, koko surkean elämäni tuon sinun eteesi, enkä pyydä mitään muuta, kuin että armahdat ja annat anteeksi senkin, että olen kuvitellut olevani uskossa,kerro ihan kaikki, sano, että sinä tahdot ,että voisin rakastaa Jeesusta oikeasti, halauan tuntea Hänet, saada entisen elämän anteeksi, tahdon uskoa Golgatan ristin työhösi, ja tahdon kiittää, tällä ymmärrykselläni, siitä, että olet kärsinyt ja kuollut minun puolestani, Herra en ole nennen tätä tajunnut, Jeesus minä tarvitsen sinua, enemmän kuin mitään maailmassa, Jeesus tahdon rakastua Sinuun, Jeesus anna minulle sitä elävää vettä Jeesus rakas, anna veresi puhdistaa sydämeni, odotan Jeesus sinua, minä TAHDON uskoa, että olet Jumalan Poika, ja että olet kuollut minun syntieni tähden, auta Jeesus minua, Isä Jeesuksen nimessä, tässä olen, ota minut, minun sydämeni,kiitos Jeesus, kiitos Jeesus,kiitä Jeesusta, kiitos on portti! Älä hellitä, rukoile vaan, sinä saat vastauksen, ole vaan rehellinen, niikuin oletkin, tuo vastauksesi osoitti sen!
Tämä ei ole mikään klisee mitä nyt sanon: Jeesus rakastaa sinua, oikeasti, Hän halajaa sada tulla elmääsi, Hän näkee ja tuntee kaiken tuskasi, pettymyksesi, katkeruutesi, ja jos olet joskus sanonut Hänestä rumia sanoja, Hän antaa anteeksi, varmasti ja totuudessa, sinä saat Hänen rakkautensa, älä tyydy vähempään, kiitä ja rukoile, ja jos tunnet aidon uskovaisen, ja sellaisen, johon voit luottaa, mene, tai pyydä luoksesi, kotona on hyvä aloitta oikea uskon kilvoitus.
Jeesuksen kanssa, mutta yksinkin voit kokea aivan saman, mutta kaksin on aina helpompaa, sillä siinä hetkessä käydään taistelu sinun sielustasi, ei sen vähemmästä, sinun elämästäsi, voita se Jeesukselle, taivaan valtakunta on taisteltava itselleen, valloitettava, Jeesuksen nimessä!
eikä alitajunnalla ole paljon muita vaihtoehtoja kuin kuolla omalle itselle ja elää Jeesukselle. Uskova on elävä, pyhä uhri Jumalalle. Jumala antaa voiman Pyhän Hengen kautta muuttaa mielemme Jumalan tahdon mukaiseksi, niin kuin Room. 12:1-21 kerrotaan. Jumalan armo kasvattaa meitä jokaista Tit.2:11-15. Armo olkoon kanssasi, veljeni Herrassa. Rukoilen puolestasi. :)
- vaan,
mutta ihmisiä ei saa pettää.
Näyttää siltä, että te uskovaiset olette jotenkin sokaistuneet uskonne ihanuudesta, ettekä pysty näkemään arkirealismia.
Uskonnolliset liikkeet pitäisi velvoittaa tarjoamaan kriisiapua (ao. liikkeestä riippumatonta) niille, jotka syystä tai toisesta putoavat pois seurakunnan yhteydestä. Kaikki eivät ole "uskossaan vahvoja" (ts. ajattelevat liiaksi omilla aivoillaan). vaan, kirjoitti:
mutta ihmisiä ei saa pettää.
Näyttää siltä, että te uskovaiset olette jotenkin sokaistuneet uskonne ihanuudesta, ettekä pysty näkemään arkirealismia.
Uskonnolliset liikkeet pitäisi velvoittaa tarjoamaan kriisiapua (ao. liikkeestä riippumatonta) niille, jotka syystä tai toisesta putoavat pois seurakunnan yhteydestä. Kaikki eivät ole "uskossaan vahvoja" (ts. ajattelevat liiaksi omilla aivoillaan).maassa ja sydän taivaassa. Jeesus on oiva esimerkki myös meille uskoville kuinka elää tavallisen ihmisen arkea läheisessä yhteydessä Isään Jumalaan. Tämä on parannuksen paikka itselleni ja monelle muullekin, luulisin. Sillä Jeesus on ainut täydellinen kristitty, joka täällä maanpäällä on vaeltanut. :)
- hirvas
hiipuu, vaan että yhteys seurakuntaan vähenee.
Itse olen kokenut samoja asioita, enkä käy kovin usein seurakunnan kokouksissa. Syy on se, että samoja kasvoja ja samoja saarnoja kerrasta toiseen. Se ei sinällään vielä minua häirinnyt, mutta jos huomaa omahyväisyyttä ja tekopyhyyttä, niin silloin menee halu käydä.
Parasta on kuitenkin se, että tunnen itse oman uskoni, ja että on elävä yhteys Jeesukseen. Se on jokapäiväinen ja jatkuva tunne, ja se riittää minulle.- kunnioitan
kovasti ihmisiä, joilla on vahva vakaumus, oli mikä vaan, ja jotka elävät "niin kuin saarnaavat".
Suhtaudun kuitenkin vähintäänkin epäillen em. vakaumuksen näkyvään markkinointiin. Vakaumus on aina puhtaimmillaan, kun se on ihmisen sisällä, eikä näy ulospäin kuin eetiisyytenä ja moraalisuutena teoissa.
Hyvä esimerkki em. asiasta on hyväntekeväisyys. Anonyyminä annettu lahjoitus on aina aidoin. Asian kaikenlainen julkistaminen ja markkinointi hävittää aitouden täydellisesti. - frihet
kunnioitan kirjoitti:
kovasti ihmisiä, joilla on vahva vakaumus, oli mikä vaan, ja jotka elävät "niin kuin saarnaavat".
Suhtaudun kuitenkin vähintäänkin epäillen em. vakaumuksen näkyvään markkinointiin. Vakaumus on aina puhtaimmillaan, kun se on ihmisen sisällä, eikä näy ulospäin kuin eetiisyytenä ja moraalisuutena teoissa.
Hyvä esimerkki em. asiasta on hyväntekeväisyys. Anonyyminä annettu lahjoitus on aina aidoin. Asian kaikenlainen julkistaminen ja markkinointi hävittää aitouden täydellisesti.Anonyymina voidaan tehdä määrätty määrä hyväntekeväisyys hommia, mutta sekin on hyvin rajoitettua.
Ajatteleppa itse, jos viet avustuksia jonnekin, etkä kerro kenellekkään minne ne annat, niin luuletko saavasi lahjoja vietäväksi?
Avoin ja rehellinen ihminen voi kertoa asiansa mitä tekee, mut rikollinen homma salataan, siihen saakka kunnes tulee päivän valoon.
Ymmärrän kyllä, mitä ajat takaa lahjoituksilla, ei niitä tarvitse tietenkään toitotella, kuinka paljon on antamnut ja minne, koska siinä haisee oma kehu, mut muuten ihmiset tahtovat tietää, mihin lahjansa jakavat ja meneekö avustus perille.
Kaikki kunnia tulee antaa Kristukselle Jeesukselle, joka on sydämmissä saanut aikaan, että voimme tukea toinen toistamme. - mitään
frihet kirjoitti:
Anonyymina voidaan tehdä määrätty määrä hyväntekeväisyys hommia, mutta sekin on hyvin rajoitettua.
Ajatteleppa itse, jos viet avustuksia jonnekin, etkä kerro kenellekkään minne ne annat, niin luuletko saavasi lahjoja vietäväksi?
Avoin ja rehellinen ihminen voi kertoa asiansa mitä tekee, mut rikollinen homma salataan, siihen saakka kunnes tulee päivän valoon.
Ymmärrän kyllä, mitä ajat takaa lahjoituksilla, ei niitä tarvitse tietenkään toitotella, kuinka paljon on antamnut ja minne, koska siinä haisee oma kehu, mut muuten ihmiset tahtovat tietää, mihin lahjansa jakavat ja meneekö avustus perille.
Kaikki kunnia tulee antaa Kristukselle Jeesukselle, joka on sydämmissä saanut aikaan, että voimme tukea toinen toistamme.avustusteollisuutta.
Asia tuli mieleeni siksi, että ennen Joulua monet yritykset antavat avustuksia ja vähintään niiden logot näkyvät sitten listoilla. Toisilla on logossa jopa hyperlinkki, josta pääsee klikkaamaan suoraan yrityksen markkinapaikkaan.
- kantaan.
Usko on herkkäuskoisia, helposti johdateltavia ihmisiä varten.
Helluntailaisuudessa, samoin kuin muissa vastaavissa herätyskristillisissä liikkeissä on se vika, että ihmisiä, jotka ovat liian itsenäisiä mennäkseen mukaan po. vouhotukseen, syyllistetään. Yksilöstä tehdään syyllinen "epäonnistumiseen" ja aiheutetaan hänelle monesti korjaamattomia henkisiä vaurioita.
Helluntailiike ei voi myöntää virheitään, vaan sysää virheet yksilölle. Sehän on helpoin tie.
Selvimmin tuo kärjistyy ns. armolahjojen kohdalla. Yksilö tuntee itsensä epäonnistuneeksi, jos uskoontulon seurauksena ei tule armolahjoja. Usein tässä on kyse liiallisesta rehellisyydestä. Sopivasti näyttelemällä kyllä "kielilläpuhumisen armolahja" ilmaantuu.
Uskollaparaneminen on sama juttu. Moni pettyy, kun ei paranekaan. Silloin selitetään, ettei jumala kaikkia paranna, tai ei usko riittävästi.
Koskaan ei paranemista seurata ja uudelleen sairastumisista (joita lienee 99%) ei tietenkään kerrota julkisesti.
Jos uskoontulo on dramaattinen tapahtuma, niin paluu arkeen on kaksin verroin dramaattisempi. Silloin auttaa vain oma tahto, jolla ihminen saa itsensä taas koottua. Valitettavasti läheskään kaikilla ei tuota voimaa ole riittävästi.- frihet
Kristitty "astunut sinun varpaille"???
Kun jo aamusta nurjan mielen olet ominut uskovaisiin.
Tuohon paranemiseen vain tämä.
Eikös sitä sairastu uudelleen, vaikka krapulaan, jos taas uudestaan alkaa viinan kanssa läträämään?
Tai eiks se nuhakin voida hankkia uudestaan, ku koipensa tarpeeks kastelee?
Toisaalta missä sanotaan, että uskova ei sairastu kahta kertaa samaan sairauteen, tai että uskova ei kuole sairauteen?
Itse Herrastamme sanotaan, että oli sairauksien tuttava, mut siunatut tutkiskelut sinullekkin.
Jeesus jakaa lahjojaan, niitä kaipaaville ja armoa tarjotaan kaikille, koska Jumala on vanhurskas tuomari. - että uskonnollisia
frihet kirjoitti:
Eikös sitä sairastu uudelleen, vaikka krapulaan, jos taas uudestaan alkaa viinan kanssa läträämään?
Toisaalta missä sanotaan, että uskova ei sairastu kahta kertaa samaan sairauteen, tai että uskova ei kuole sairauteen?
Itse Herrastamme sanotaan, että oli sairauksien tuttava, mut siunatut tutkiskelut sinullekkin.
Jeesus jakaa lahjojaan, niitä kaipaaville ja armoa tarjotaan kaikille, koska Jumala on vanhurskas tuomari.liikkeitä ja niiden toimintaa ei saa arvostella?
Oletteko mielestäsi arvostelun yläpuolella?
Jos yritän kiteyttää:
"Tie helluntailaisuuteen" (tämä on esimerkki, joka koskee kaikkia uskonnollisia liikkeitä) on oltava kaksisuuntainen. Liikkeeseen voi tulla, mutta siitä on myös päästävä pois ilman painostusta.
Mustavalkoisuus on pahasta yleensä kaikessa. Jos ihminen jättäytyy syystä tai toisesta pois helluntailiikkeestä, niin vaihtoehto ei ole automaattisesti (niinkuin monesti annatte ymmärtää) rappio. Hyviä vaihtoehtoja on runsaasti, uskonnollisia ja uskonnottomia.
Tuo teidän tulisi muistaa. - hirvas
frihet kirjoitti:
Jeesus jakaa lahjojaan, niitä kaipaaville ja armoa tarjotaan kaikille, koska Jumala on vanhurskas tuomari.eikä kysymys ole siitä lainkaan. Siis jos olet uskossa, niin sinun ontunnettava myös ainoa totuus, Jumalan sana.
Mikäli toteat, ettei siinä uskonnollisessa yhteisössä mihin kuulut, eletä eikä toteuta vilpittömästi pyhiä opetuksia, niin silloin ollaan ihmisoppien tiellä.
Myös läpikuultava omahyväisyys ja tekojen korostaminen seurakunnassa ei ole Jumalasta. Mikäli tällaista esiintyy, niin jo oman itsensä ja uskon takia on parasta pysyä erossa. - hirvas
että uskonnollisia kirjoitti:
liikkeitä ja niiden toimintaa ei saa arvostella?
Oletteko mielestäsi arvostelun yläpuolella?
Jos yritän kiteyttää:
"Tie helluntailaisuuteen" (tämä on esimerkki, joka koskee kaikkia uskonnollisia liikkeitä) on oltava kaksisuuntainen. Liikkeeseen voi tulla, mutta siitä on myös päästävä pois ilman painostusta.
Mustavalkoisuus on pahasta yleensä kaikessa. Jos ihminen jättäytyy syystä tai toisesta pois helluntailiikkeestä, niin vaihtoehto ei ole automaattisesti (niinkuin monesti annatte ymmärtää) rappio. Hyviä vaihtoehtoja on runsaasti, uskonnollisia ja uskonnottomia.
Tuo teidän tulisi muistaa.seurakuntaa, jossa ei olisi jonkinlaista puolueellisuutta. Me olemme lihallisia uskostamme huolimatta, ja ne lihan teot pilaavat monia asioita.
Toisen ihmisen uskon arviointi, sen mittaaminen ja aliarvostaminen ovat arkipäivää jokaisessa uskonnossa. Se on omiaan työntämään ihmisiä pois seurakuntayhteydestä ja etsimään totuutta muualta. Kuulumatta mihinkään uskonnolliseen yhteisöön, voi elää kristittynä aivan hyvin. - alle lainatun
hirvas kirjoitti:
eikä kysymys ole siitä lainkaan. Siis jos olet uskossa, niin sinun ontunnettava myös ainoa totuus, Jumalan sana.
Mikäli toteat, ettei siinä uskonnollisessa yhteisössä mihin kuulut, eletä eikä toteuta vilpittömästi pyhiä opetuksia, niin silloin ollaan ihmisoppien tiellä.
Myös läpikuultava omahyväisyys ja tekojen korostaminen seurakunnassa ei ole Jumalasta. Mikäli tällaista esiintyy, niin jo oman itsensä ja uskon takia on parasta pysyä erossa.lauseen sisältöä.
"Siis jos olet uskossa, niin sinun ontunnettava myös ainoa totuus, Jumalan sana."
Ensinnäkin Jumalan sanan totuus on vähintäänkin kiistanalainen asia, mm. siksi, että Raamattu on niin ristiriitainen ja monin kohdin vaikeasti tulkittava.
Raamatun voi siis tuntea hyvin monella tavalla. Edes jumlan olemus ei ole eri kristinuskon suunnissa samanlainen.
Ehkä em. tilanteesta johtuen on todella paljon sellaisia ihmisiä, jotka kyllä pitävät jonkinlaisen korkeamman voiman olemassaoloa todennäköisenä. Jokin ylivoimaisen viisas "mikä lie" on luonut maailmankaikkeuden, luonnonlait, maapallon eläimistöineen siinä mukana.
Toiset uskovat tämän "voiman" seuraavan ihmisen elämää, useimmat kai ei.
Järkevästi ajatteleva ihminen huomaa lukiessaan Raamattua pian, ettei sen sisältö voi olla kaikin osin historiallisesti totta. Pikemmin se on ajan kuva. Samoin hän huomaa, että elämä soljuu eteenpäin riippuen enimmin hänen omasta toiminnastaan. Siihen ei Jumala näytä juurikaan vaikuttavat.
Suurin osa ateisteista, ei kiellä "jonkin korkeamman voiman" olemassaoloa 100- prosenttisesti. Koska jumalasta ei ole todisteita puolesta tai vastaan, niin viisainta on jättää asia avoimeksi.
Mitä nämä "korkempaan voimaan" uskovat ihmiset sitten ovat? Uskovaisiako? Ainakaan he eivät ole ateisteja. Ehkä he ovat jonkin sortin epäilijöitä.
Suurin osa viimemainittuun ryhmään kuuluvista ihmisistä on Suomessa Luterilaisen kirkon jäseniä ja ns. tapakristittyjä. He pitävät raamatun kymmentä käskyä arvossa, mutta eivät pidä niitä jumalan antamina.
Suomessa on n. 850 000 uskonnotonta, ateistia. Lestadiolaisia kai 100 000, helluntailaisia kai 10 000 - 20 000, joten erilaisia lahkoja tai herännäisiä on kai 200 000. Loput 4 milj. joista on vauvoja ja lapsia osa, lukeutuu joukkoon tapauskovaiset.
Em. luvuista voi vapaasti olla eri mieltä. Lahkolaisten joukko voi hyvinkin olla suurempi.
Siis. Ovatko nämä 4 milj. tavallista tallaajaa uskossa vai eivät?
Ei heitä ainakaan väheksyä kannata.
Itse olen ateisti, joka ei usko siis jumalaan, mutta koska asia on suuntaan tai toiseen täysin todistamatta, niin jätän 1% pelivaran.
Mottoni on: epäile ja kyseenalaista kaikkea. Em. ei kuitenkaan tarkoita riitelyä, enemmänkin tutkimista, johon nykyään on olemassa loistavat mahdollisuudet.
Uskonnollisenkaan ei kannata missään tapauksessa vapaaehtoisesti rajoittaa maailmankuvaansa, vaan laajentaa sitä. Käyttää nykytekniikan mahdollisuudet hyväksi.
Hyvää päivänjatkoa, uskonnolla tai ilman... - Mk81
alle lainatun kirjoitti:
lauseen sisältöä.
"Siis jos olet uskossa, niin sinun ontunnettava myös ainoa totuus, Jumalan sana."
Ensinnäkin Jumalan sanan totuus on vähintäänkin kiistanalainen asia, mm. siksi, että Raamattu on niin ristiriitainen ja monin kohdin vaikeasti tulkittava.
Raamatun voi siis tuntea hyvin monella tavalla. Edes jumlan olemus ei ole eri kristinuskon suunnissa samanlainen.
Ehkä em. tilanteesta johtuen on todella paljon sellaisia ihmisiä, jotka kyllä pitävät jonkinlaisen korkeamman voiman olemassaoloa todennäköisenä. Jokin ylivoimaisen viisas "mikä lie" on luonut maailmankaikkeuden, luonnonlait, maapallon eläimistöineen siinä mukana.
Järkevästi ajatteleva ihminen huomaa lukiessaan Raamattua pian, ettei sen sisältö voi olla kaikin osin historiallisesti totta. Pikemmin se on ajan kuva. Samoin hän huomaa, että elämä soljuu eteenpäin riippuen enimmin hänen omasta toiminnastaan. Siihen ei Jumala näytä juurikaan vaikuttavat.
Suurin osa ateisteista, ei kiellä "jonkin korkeamman voiman" olemassaoloa 100- prosenttisesti. Koska jumalasta ei ole todisteita puolesta tai vastaan, niin viisainta on jättää asia avoimeksi.
Mitä nämä "korkempaan voimaan" uskovat ihmiset sitten ovat? Uskovaisiako? Ainakaan he eivät ole ateisteja. Ehkä he ovat jonkin sortin epäilijöitä.
Suurin osa viimemainittuun ryhmään kuuluvista ihmisistä on Suomessa Luterilaisen kirkon jäseniä ja ns. tapakristittyjä. He pitävät raamatun kymmentä käskyä arvossa, mutta eivät pidä niitä jumalan antamina.
Suomessa on n. 850 000 uskonnotonta, ateistia. Lestadiolaisia kai 100 000, helluntailaisia kai 10 000 - 20 000, joten erilaisia lahkoja tai herännäisiä on kai 200 000. Loput 4 milj. joista on vauvoja ja lapsia osa, lukeutuu joukkoon tapauskovaiset.
Em. luvuista voi vapaasti olla eri mieltä. Lahkolaisten joukko voi hyvinkin olla suurempi.
Itse olen ateisti, joka ei usko siis jumalaan, mutta koska asia on suuntaan tai toiseen täysin todistamatta, niin jätän 1% pelivaran.
Mottoni on: epäile ja kyseenalaista kaikkea. Em. ei kuitenkaan tarkoita riitelyä, enemmänkin tutkimista, johon nykyään on olemassa loistavat mahdollisuudet.
Uskonnollisenkaan ei kannata missään tapauksessa vapaaehtoisesti rajoittaa maailmankuvaansa, vaan laajentaa sitä. Käyttää nykytekniikan mahdollisuudet hyväksi.
Hyvää päivänjatkoa, uskonnolla tai ilman...Niin, halusin vielä sanoa että alotukseni johtuu eräästä toisesta ihmisestä, ei minusta. sitä vaan alkaa kelailemaan, että mikä kumma siinä on kun toiset tulee uskoon yhdestä iskusta....viinat jää pois, masennukset pois ja sitten sitä mainostetaan myös muille varmana keinona. sitten joihinkin se ei tehoa, ei vaan vaikka mikä olisi. Voi olla että ihminen yrittää kokea tuon uskoontulemisen 100 kertaa, mutta ei vaan. Voi olla viikkoja, kuukausia että se usko kantaa ja antaa toivoa....mutta voimien taas loputtua loppuu usko. noh, kai se vaan on sellasta.
jatketaan kamppailua... - Luultavasti
alle lainatun kirjoitti:
lauseen sisältöä.
Hyvää päivänjatkoa, uskonnolla tai ilman...olet ajatuksinesi aivan yhtä lähellä TODELLISTA Jumalaa kuin nämä ns. uskovaisetkin. Tosiasiassa kun käytämme sanaa ´Jumala´, emme juurikaan taida tietää, mistä oikein puhumme. - En nyt tarkoita jumala-sanan etymologiaa: siitähän kyllä voi päästä perille melko pitkälle.
- hirvas
alle lainatun kirjoitti:
lauseen sisältöä.
Hyvää päivänjatkoa, uskonnolla tai ilman...ihan asiallista pohdintaa sinulta. Uskovan näkökulmasta muuta totuutta ei ole kuin Jumalan sana. Sen erilaiset tulkinnat ovat synnyttäneet tuhansia uskonlahkoja ja liikkeitä.
Voisin sanoa niin, että kun autokoulussa opetetaan liikennesääntöjä, niin ne tuntiessaan osaa toimia oikein, ja säästyy rikkeiltä. Jos tien varressa on 80km/t nopeusrajoitus, niin ylittämättä sitä teet oikein.
Raamatussa on sama asia. Toki siellä on aivan selviä käskyjä ja ohjeita, joita ei voi tulkita kuin yhdellä tavalla, mutta on siellä paljon pelivaraa jättäviä tekstiäkin.
Ihmisoppeja ja tulkintoja on tehty kautta aikain. Itse en hyväksy tulkintaa kolminaisuudesta, koska se on muuta kuin Jumalan opetusta, eikä ihminen tarvitse sitä mihinkään, usko riittää.
Mutta ihan asiallista tekstiä sinulta, on mukava vaihtaa ajatuksia näin. - frihet
hirvas kirjoitti:
ihan asiallista pohdintaa sinulta. Uskovan näkökulmasta muuta totuutta ei ole kuin Jumalan sana. Sen erilaiset tulkinnat ovat synnyttäneet tuhansia uskonlahkoja ja liikkeitä.
Voisin sanoa niin, että kun autokoulussa opetetaan liikennesääntöjä, niin ne tuntiessaan osaa toimia oikein, ja säästyy rikkeiltä. Jos tien varressa on 80km/t nopeusrajoitus, niin ylittämättä sitä teet oikein.
Raamatussa on sama asia. Toki siellä on aivan selviä käskyjä ja ohjeita, joita ei voi tulkita kuin yhdellä tavalla, mutta on siellä paljon pelivaraa jättäviä tekstiäkin.
Ihmisoppeja ja tulkintoja on tehty kautta aikain. Itse en hyväksy tulkintaa kolminaisuudesta, koska se on muuta kuin Jumalan opetusta, eikä ihminen tarvitse sitä mihinkään, usko riittää.
Mutta ihan asiallista tekstiä sinulta, on mukava vaihtaa ajatuksia näin.On tuhansia ihmisiä, jotka eivät koskaan ole kyenneet lukemaan yhtäkään sanaa Raamatusta ja silti ovat uudesti syntyneitä Jumalan lapsia.
Toisaalta tuo 80km/t on vaarallinen opetus jos sitä ei noudata 50 kympin rajoituksissa vaan ajaa aina saamaa vauhtia jopa 120km/t rajoituksissa, et hyvä pitää oikea nopeus ettei aja toisen perään tai muut paukauttavat sun takamuksiis.
Meillä lukutaitoisilla on luulu et pitäs Raamattu osata kannesta kanteen, et taivas paikka aukeis, vaikka usko Kristukseen pitäs jo iänkaikkisuuteen päästää.
Pyhitys tiellä on kylläkin hyväksi paneutua Sanan perustalle, että elämä myös saisi oikean laatuisen muutoksen. - hirvas
frihet kirjoitti:
On tuhansia ihmisiä, jotka eivät koskaan ole kyenneet lukemaan yhtäkään sanaa Raamatusta ja silti ovat uudesti syntyneitä Jumalan lapsia.
Toisaalta tuo 80km/t on vaarallinen opetus jos sitä ei noudata 50 kympin rajoituksissa vaan ajaa aina saamaa vauhtia jopa 120km/t rajoituksissa, et hyvä pitää oikea nopeus ettei aja toisen perään tai muut paukauttavat sun takamuksiis.
Meillä lukutaitoisilla on luulu et pitäs Raamattu osata kannesta kanteen, et taivas paikka aukeis, vaikka usko Kristukseen pitäs jo iänkaikkisuuteen päästää.
Pyhitys tiellä on kylläkin hyväksi paneutua Sanan perustalle, että elämä myös saisi oikean laatuisen muutoksen.tai sitten voi tullakin. Mutta jos olet aivan tietämätön Jumalan sanasta, niin sinulle voi kuka hyvänsä julistaja syöttää mitä puppua hyvänsä, ja sinä uskot. Siksi Jumalan sana tunteminen on tärkeää.
Sitten uskoon tulosta. Jeesus sanoi näin:
Joh 6:44
44. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Siis ihmisen pitää tuntea Jumalan kutsun, ja sitä kautta tulla uskoon. Se sitä väkisin ja runnomalla uskota Jeesukseen. Kutsu tulee, ja siihen vastaat itse, joko myöntävästi tai olet vastaamatta. - frihet
hirvas kirjoitti:
tai sitten voi tullakin. Mutta jos olet aivan tietämätön Jumalan sanasta, niin sinulle voi kuka hyvänsä julistaja syöttää mitä puppua hyvänsä, ja sinä uskot. Siksi Jumalan sana tunteminen on tärkeää.
Sitten uskoon tulosta. Jeesus sanoi näin:
Joh 6:44
44. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Siis ihmisen pitää tuntea Jumalan kutsun, ja sitä kautta tulla uskoon. Se sitä väkisin ja runnomalla uskota Jeesukseen. Kutsu tulee, ja siihen vastaat itse, joko myöntävästi tai olet vastaamatta.Eli kun ymmärtäis hiukan enemän armon suuruutta, niin jäis suuremmat pelot Isän lapsiltakin pois.
Täälläkin varoitetaan, ihan kun Isä ei armossaan lapsiaan johdattaisi.
Aasian maissakin hyvin harvoilla on mahdollisuus omistaa Raamattua ja itse sitä tutkia, mutta ovat kummasti eläviä uskossaan ja jopa rohkeita, hiukan toisenlaisissa olosuhteissa todistamaan Vapahtajastaan.
Taitaa monille tehdä ylpeä Raamatun tutkiskelu suurempaa eksytystä, kuin opastusta taivastiellä.
Meinaa ku ihmiset luulevat tuntevansa Sanan, ilman Pyhän Hengen apua.
Opettajat tosin ovat suuremman vastuun ottaneet, kun tehtävään astuvat. - hirvas
frihet kirjoitti:
Eli kun ymmärtäis hiukan enemän armon suuruutta, niin jäis suuremmat pelot Isän lapsiltakin pois.
Aasian maissakin hyvin harvoilla on mahdollisuus omistaa Raamattua ja itse sitä tutkia, mutta ovat kummasti eläviä uskossaan ja jopa rohkeita, hiukan toisenlaisissa olosuhteissa todistamaan Vapahtajastaan.
Taitaa monille tehdä ylpeä Raamatun tutkiskelu suurempaa eksytystä, kuin opastusta taivastiellä.
Opettajat tosin ovat suuremman vastuun ottaneet, kun tehtävään astuvat.siinä sanoit oivan pointin - armon. Jumalan meille antama ansaitsematon hyvyys on usein unohdettu, ja sen sijalle on otettu tekojen autuus.
Vaikka en halua moittia hellareita, niin liiallinen armolahjojen korostaminen, oikeastaan niiden vaatiminen kaikilta, on epäraamatullinen. - mikä värkki
Mk81 kirjoitti:
Niin, halusin vielä sanoa että alotukseni johtuu eräästä toisesta ihmisestä, ei minusta. sitä vaan alkaa kelailemaan, että mikä kumma siinä on kun toiset tulee uskoon yhdestä iskusta....viinat jää pois, masennukset pois ja sitten sitä mainostetaan myös muille varmana keinona. sitten joihinkin se ei tehoa, ei vaan vaikka mikä olisi. Voi olla että ihminen yrittää kokea tuon uskoontulemisen 100 kertaa, mutta ei vaan. Voi olla viikkoja, kuukausia että se usko kantaa ja antaa toivoa....mutta voimien taas loputtua loppuu usko. noh, kai se vaan on sellasta.
jatketaan kamppailua...siellä aivokopassa saa toiset "rakastumaan" noin "järjettömätsi" jeesukseen.
Olen samoilla linjoilla sun kanssa, että jos kaikki ihmiset olisivat samasta muotista aivokopaltaan tehtyjä niin koko maailman väestö olisi usksossa.
Sinä niinkuin monet muutkin jotka pohtivat näitä kysymyksiä, ajattelevat itse kriitiitesti uskon asioista. Monelle uskon asiat ovat käsittämöttömiä käsitteitä täynnä.
Mutta ilman ns. sitä oikeaa uskoakin voi elää hyvin
ja olla onnellinen. Ei kannata liiaksi pohtia, että jeesus pelastaa ja miksei pelasta.
Jeesus ei ole automaatti,joka automaattisesti lopettaa ahdistuksen, juomisen yms asiat.
Siihen tarvitaa myös omaa tasapainoista itsetuntoa ja tahtoa. Elämä on "taistelua" vain oman itsensa kanssa, ei jeesuksen kanssa.
Kaikista vastoinkäymisistä oppii ja kehittyy ihmisenä, se on vain itsestä kiinni.
Ei uskovat ihmiset ole niin autuaan onnellisia kuin täällä puhuvat. Heillä on omat probleemansa myös. Mutta he sanovat, että heillä on turva herrsasssa. He ikäänkuin laittavat liian vaikeasti käsiteltävät asiat jeesuksen syliin kannettvaksi. He eivät ota vastuuta omasta itsestään ja teoistaan siinä mielesä kuin uskomattomat.
Uskovat sanovat;kun on vaikeaa, niin jeessus auttaa...
Niin tekeekin toisille. Kaikilla on omat ratkaisut vaikeisiin tilanteisiin. Jokainen käyttää niitä resursseja joita heillä on.
Jätä joksikin aikaa nämä uskon touhut ja yritä tutkia mitä haluat elämältä. Usko siihen ei aina alkuunkaan ole vastaus. frihet kirjoitti:
Eli kun ymmärtäis hiukan enemän armon suuruutta, niin jäis suuremmat pelot Isän lapsiltakin pois.
Opettajat tosin ovat suuremman vastuun ottaneet, kun tehtävään astuvat.Pystyy erottamaan, mitä ne todella sanovat ja mitä eivät. Nämä nykyopit ovat niin muokattuja, että totuutta on melko vaikea heti löytää. Raamatusta löytyy vapaus perinnäissäännöistä, näin vain esimerkkinä.
Kokeileppa kurillasi melkein mitä tahansa uskomaasi opin kohtaa, hae Mikrorabista tai vastaavasta kaikki kohdat, joissa se sana mainitaan ja lue sitten kohdat. Kun aivot sitten syöttävät ensin ne "tutut" opit, mitä vaikka joku saarnaaja on jorissut, niin pistä tarkoituksella syrjään ja lue mitä siinä oikeasti lukee. Voiko asian ymmärtää toisinkin kuin opetettu? Yllätyksiä seuraa = )Mk81 kirjoitti:
Niin, halusin vielä sanoa että alotukseni johtuu eräästä toisesta ihmisestä, ei minusta. sitä vaan alkaa kelailemaan, että mikä kumma siinä on kun toiset tulee uskoon yhdestä iskusta....viinat jää pois, masennukset pois ja sitten sitä mainostetaan myös muille varmana keinona. sitten joihinkin se ei tehoa, ei vaan vaikka mikä olisi. Voi olla että ihminen yrittää kokea tuon uskoontulemisen 100 kertaa, mutta ei vaan. Voi olla viikkoja, kuukausia että se usko kantaa ja antaa toivoa....mutta voimien taas loputtua loppuu usko. noh, kai se vaan on sellasta.
jatketaan kamppailua...johdattaa ihmisen Jeesuksen luo. Uskovan sydämessä on Pyhän Hengen sinetti, joka on ja pysyy, vaikka tuntuisi miltä. Raamattu neuvoo jokaista uskovaa täyttymään Hengellä, päivittäin ja lukemaan Sanaa, jonka Jumalan Pyhä Henki vahvistaa ja kirkastaa. Näin eläen on helpompi nähdä "Hengen silmälaseilla" Jumalan rakkauden syvyyttä, pituutta, leveyttä ja korkeutta ja oppia ymmärtämään, että se kaikki on minua ja jokaista ihmistä varten.
Jumalan lupaukset ovat "niin ja aamen".
Tahdotko totella Häntä? Heti kun tottelet on koko Jumaln kaikkivaltius puolellasi ja Hän panee kaukaisimmankin tähden viimeisenkin hiekanjyvän palvelemaan Sinua.
Kysymys on tottelemisesta. "Me olemme tämän todistajat ja niin myös Pyhä Henki, joille Jumala on antanut niille, jotka Jumalaa tottelevat!"
Tottele Jumalaa. Vanhalle elämällesi Hän ei tukea ja voimaa anna. Vanhan on kuoltava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.172254Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain2191876Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162071752Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021431Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno481326Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu541139Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1741125- 891031
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.148937Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks14891