Tarkoitus olisi tehdä 466celeron/256Ram koneesta palomuuri kone ja jakaa yhtä IP:tä usealle koneelle. Oikeastaan ainoa pulma näyttää olevan p2p ohjelmien käytön rajoittaminen. Eli pitäisi saada ainakin emule & toPrebuilt pois käytöstä. Olen kokeillut IPCOP:in ja Prebuilt Rope Software yhdistelmää"http://www.lowth.com/rope/IpCopBinaries" mutta ei näytä toimivan tuo binääri ainakaan ja tulee käynnistyksessä muutamia herjoja.
Palomuuri & nat kyllä näyttää toimivan mutta tuo rope ei. Olisikohan helponpaa rajoittaa porttikohtaisesti liikettä esimerkiksi sallimalla vain jotkin "perus" käyttäjän tarvitsemia portteja.
ipcop,m0n0wall,eBox Platform paras palomuuri haussa .
4
464
Vastaukset
- on on
"Olisikohan helponpaa rajoittaa porttikohtaisesti liikettä esimerkiksi sallimalla vain jotkin "perus" käyttäjän tarvitsemia portteja."
itse olen kieltänyt kaikki yli 1024 ulospäin menevät portit. Voi toki tiukemmallekin pistää. Helpointa.- tuo
Mitenköhön tuo onnistuu noilla 2.4 sarjan
linux:ia käyttävillä palomuuri linux:eilla.
Mitään valmista graaffista valikkoahan
tuollaiselle ei näytä olevan. tuo kirjoitti:
Mitenköhön tuo onnistuu noilla 2.4 sarjan
linux:ia käyttävillä palomuuri linux:eilla.
Mitään valmista graaffista valikkoahan
tuollaiselle ei näytä olevan.näistä ole sopiva?
http://www.google.fi/search?q=linux gui firewall&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=com.ubuntu:en-US:official&client=firefox-a
- Havokki
M0n0wallista löytyy erinomainen traffic shaping-ominaisuus, jolla voi priorisoida pakettien kulkua FreeBSD-reitittimen läpi. Tämä priorisointi tarjoaa asetuksen joka asettaa p2p-liikenteen prioriteetin matalaksi, jolloin käyttäjillä ei ole linjat tukossa. Voin suositella tätä distroa lämpimästi. =)
Suosittelen myös Pfsense-distroa, joka pohjautuu myöskin FreeBSD:hen. Tämä versio pohjautuu m0n0wall:iin, mutta ominaisuuksia on lisätty huimasti ja cvs on aina uusin mahdollinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18649Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264616- 76590
- 104574
- 54547
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49513- 47437