Eduskuntavaalit lähestyvät

Tämän kevään eduskuntavaalit alkavat lähestyä, joten ajattelin kysyä sellaista, että minkä puolueen ehdokasta meinaatte äänestää tulevissa vaaleissa ja miksi?

Mitkä puolueet suhtautuvat mielestänne kaikkien negatiivisemmin ja myönteisemmin siviilipalvelusta ja totaalikieltäytymistä kohtaan? Entä mitkä puolueet taas pitävät isänmaallisuutta, maanpuolustustahtoa ja armeijan suorittamista tärkeämpänä asiana?

Itse en ole vielä päättänyt ehdokasta, mutta melko varmasti tulen äänestämään Vasemmistoliiton tai Vihreiden ehdokasta, koska he suhtautuvat kaikkein myönteisemmin siviilipalvelusta ja totaalikieltäytymistä kohtaan. Jos SKP:lla olisi paremmat mahdollisuudet päästä eduskuntaan, niin siinä tapauksessa äänestäisin heidän ehdokastaan.

Kaikkein viimeisimpänä äänestäisin perussuomalaisten ehdokasta, koska heidän puolue on tunnettu siitä, että he suhtautuvat kaikkein kielteisemmin sivareita ja etenkin totaalikieltäytyjiä kohtaan. Lisäksi perussuomalaiset on varsin rasistinen puolue, joka haluaa tiukentaa suomen maahanmuuttopolitiikkaa ja kannattaa myös tätä äärioikeistolaisten "suomi suomalaisille" -iskulausetta. Yleensäkin perussuomalaiset tuntuu vastustavan kaikkea vähänkin Eurooppalaisempaa elämänmenoa ja tuntuu vaan ihailevan kovasti tätä suomalaista kulttuuria, sekä vastustavan kaikkea vähänkin nykyaikaisempaa ja poikkeavampaa elämäntyyliä.

56

4730

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • c-mies

Itselleni on nuo asevelvollisuusasiat täysin yhdetekeviä, koska olen vapautettu. Kannatan kuitenkin ehottomasti tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa ja kaikki Suomessa rikoksiin syyllistyvät ulkomaalaiset tulisi karkoittaa välittömästi. Tällä hetkellä en äänestäisi mitään eduskunnassa olevaa puoluetta, vaan etsin ehdokkaani mahdollisimman radikaalista pienryhmittymästä.

• vaalikoneistaja

Vihreät on mielestäni puolueista selvästi paras niin asevelvollisuusasiassa, kuin myös yleisemmällä tasolla.

Suurista puolueista SDP on paras (tai vähiten huono). Esim sivariajan lyhentämiseen demarit suhtautuvat myönteisemmin kuin kepu tai kokoomus. Olisi kammottavaa jos Suomeen tulisi porvarihallitus. Sen estämiseksi kannattaa äänestää SDP:tä niissä pienissä vaalipiireissä, joissa vihreät tai vasurit eivät omaa läpimenomahdollisuuksia. Ääni SKP:lle tai vastaaville pienporukoille menee hukkaan kaikissa vaalipiireissä.

Muutamia hyviä ehdokkaita eri vaalipiireistä, näitä kannattaa harkita:

Helsinki: Johanna Sumuvuori. Johanna on 30-vuotias kansanedustaja ja rauhanjärjestö Sadankomitean aktiivi

http://www.sumuvuori.net/pressoasevelvollisuus.html

Uusimaa: Heidi Hautala. Heidi tuli tunnetuksi jo presidentinvaalessa nykyjärjestelmän ainoana kyseenalaistajana presidenttiehdokkaiden joukossa. Hän on myös Suomen johtava Venäjän huonojen ihmisoikeuksien kritisoija.

http://www.heidihautala.net/

Varsinais-Suomessa ehdolla on Ville Niinistö, Saulin veljenpoika, jonka näkemykset asevelvollisuudesta ovat erilaiset kuin sedällään.

http://www.villeniinisto.net/savyja.htm

Pirkanmaalla kansanedustajana toimii suvaitsevainen siviilipalvelusmies Oras Tynkkynen

http://www.oras.net/

Hämeen vaalipiirissä Kai Kuokkanen:

http://www.kaikuokkanen.com/?page_id=17

Pohjois-Karjalassa vihreiden puheenjohtaja Tarja Cronberg

http://www.aamulehti.fi/sunnuntai/teema/asiat_avaus/4076837.shtml

Oulussa Liisa Jaakonsaari, joka viime syksynä nostatti asevelvollisuuden rohkeasti laajan keskustelun kohteeksi, kutsuessaan sitä mm. ulkomuseoksi.

Vaasan vaalipiirissä Miapetra Kumpula edustaa vaalipiirinsä suvaitsevaisempia arvoja

http://www.miapetra.net/

Lapissa kokoomus ja vihreät ovat vaaliliitossa. Vihreät voi saada edustajansa läpi, jos äänet keskitetään yhdelle ehdokkaalle. Tämä ehdokas on Timo Törmänen.

http://www.timotormanen.net/web/

Keskisuomessa hyvä ehdokas:

http://www.tuomasviskari.net/

Pohjois-Savossa voisi mainita jokerikorttina Jyrki Kataisen. Katainen on kokoomuslaiseksi liberaali ja varmasti parempi puheenjohtaja meidän kannaltamme kuin muut vaihtoehdot.

• vapautettu123

PS taitaa olla ainoa puolue, joka kunnolla vastustaa pakkoruotsia. Tietysti yleisen asevelvollisuuden poisto on tärkeää myös, mutta kun olen jo saanut vapautuksen itse, niin se ei haittaa minua vaikka monet PS:läiset varmaan haluavatkin säilyttää asevelvollisuuden. Harmillisesti ei taida olla yhtäkään ehdokasta, joka vastustaisi yleistä asevelvollisuutta ja pakkoruotsia.

"perussuomalaiset on varsin rasistinen puolue, joka haluaa tiukentaa suomen maahanmuuttopolitiikkaa ja kannattaa myös tätä äärioikeistolaisten "suomi suomalaisille" -iskulausetta."

Nyt kyllä liioittelet. PS:n politiikka on se, että maahanmuuttajien on sopeuduttava Suomen oloihin, jotta eri kulttuurit eivät sekoittuisi, joka johtaisi kaaokseen. Maahanmuuttajien on opeteltava elämään maassa maan tavalla, opeteltava suomen kieltä ja suomalaisia käytäntöjä. Eivät he ole rasisteja (paitsi Tony Halme joka onkin idiootti populisti). Mielestäni maahanpuuttopolitiikka pitäisi tiukentaa.

• suomipoika_88

että palstalla on sentään joku vähän viisaampi (yleisen vastustaja) kuin darkki.

Ja naurettavaahan se on väittää että inhottais sivareita(totaalit on asia erikseen)kun puolueessa on ehdokkaana,mm Halla-aho joka on sivari x).

Juu se on totta että,monikulttuurisuuden&rajattoman maahanmuuton vastustaminen ei tee kenestäkään rasistia.Itsekin suhtaudun noihin kriittisesti,vaikka olen tullu ulkomaalaisten kanssa hyvin juttuun.

Sitä paitsi Halmehan ei kuulu puolueeseen,eikä se osallistu seuraaviin vaaleihin.

Jos asut uudellamaalla niin suosittelen Heikki Talaa,joka on suomen ehkä tunnetuin pakkoruotsin vastustaja

• ja huoh...

Kyllä pitää olla maailmanennätysluokkaa oleva ahdaskatseisuus jos eduskuntavaaleissakin satojen asioiden seasta kuitenkin tärkeimmäksi argumentiksi nousee ehdokkaan tai puolueen suhtautuminen asevelvollisuuskysymykseen...?

Huoh...

• ei minusta

Asevelvollisuuskysymys on kuitenkin aika iso periaateasia, siis sen suhteen että mihin kaikkeen valtiolla on oikeus pakottaa kansalaisensa.

Lisäksi Suomessa asevelvollisuuden kritisoiminen osoittaa poliitikolta harvinaista integriteettiä, koska kaikesta huolimatta asevelvollisuuden vastustaminen on vielä sen verran vastavirtaan kulkemista tässä maassa että sillä ei juuri ääniä kalastella, ja siis jos ehdokas ilmaisee sellaisen kannan, niin siitä tietää ainakin että kyseessä ei ole mikään populistinen paskanjauhaja (joita suurin osa tämän maan poliitikoista on) joka unohtaa kaikki lupauksensa ja "kantansa" heti vaalien jälkeen.

• Minulle ainakin yksi tärkeimmistä asioista on ehdokkaan suhtautuminen asevelvollisuuteen. Kaikillehan se ei merkitse mitään jos syyttömiä nuoria miehiä laitetaan vankilaan siksi etteivät halua armeijaa suorittaa. Muistaisin että Heidi Hautala on ehdokkaista ollut ainoa joka vapauttaisi vankilassa istuvat syyttömät totaalit. Itse äänestän aina vihreiden ehdokkaita koska he suhtautuvat kielteisemmin tähän suomen sortavaan aevelvollisuuteen.

• RauhanPuolesta kirjoitti:

Minulle ainakin yksi tärkeimmistä asioista on ehdokkaan suhtautuminen asevelvollisuuteen. Kaikillehan se ei merkitse mitään jos syyttömiä nuoria miehiä laitetaan vankilaan siksi etteivät halua armeijaa suorittaa. Muistaisin että Heidi Hautala on ehdokkaista ollut ainoa joka vapauttaisi vankilassa istuvat syyttömät totaalit. Itse äänestän aina vihreiden ehdokkaita koska he suhtautuvat kielteisemmin tähän suomen sortavaan aevelvollisuuteen.

"Minulle ainakin yksi tärkeimmistä asioista on ehdokkaan suhtautuminen asevelvollisuuteen."

Valehtelet, mutta se taas ei ole mitään uutta.

"Kaikillehan se ei merkitse mitään jos syyttömiä nuoria miehiä laitetaan vankilaan siksi etteivät halua armeijaa suorittaa."

Siihen asiaan on siviilipalvelus.

"Muistaisin että Heidi Hautala on ehdokkaista ollut ainoa joka vapauttaisi vankilassa istuvat syyttömät totaalit."

Pelkkää äänien kalastelua. Ei vakavasti otettava ehdotus. Et osaa lukea rivien välistä.

"Itse äänestän aina vihreiden ehdokkaita koska he suhtautuvat kielteisemmin tähän suomen sortavaan aevelvollisuuteen."

Se onkin marginaalipuolue jolla ei ole todellista kannatusta.

• ketä haluaa
        Lukkijurpo kirjoitti:

"Minulle ainakin yksi tärkeimmistä asioista on ehdokkaan suhtautuminen asevelvollisuuteen."

"Kaikillehan se ei merkitse mitään jos syyttömiä nuoria miehiä laitetaan vankilaan siksi etteivät halua armeijaa suorittaa."

"Muistaisin että Heidi Hautala on ehdokkaista ollut ainoa joka vapauttaisi vankilassa istuvat syyttömät totaalit."

Pelkkää äänien kalastelua. Ei vakavasti otettava ehdotus. Et osaa lukea rivien välistä.

"Itse äänestän aina vihreiden ehdokkaita koska he suhtautuvat kielteisemmin tähän suomen sortavaan aevelvollisuuteen."

""Itse äänestän aina vihreiden ehdokkaita koska he suhtautuvat kielteisemmin tähän suomen sortavaan aevelvollisuuteen."

Se onkin marginaalipuolue jolla ei ole todellista kannatusta."

Sinulle jokainen puolue mitä et äänestä on marginaalipuolue?

""Kaikillehan se ei merkitse mitään jos syyttömiä nuoria miehiä laitetaan vankilaan siksi etteivät halua armeijaa suorittaa."

Siihen asiaan on siviilipalvelus."

siviilipalvelus ei vapauta aseista

""Muistaisin että Heidi Hautala on ehdokkaista ollut ainoa joka vapauttaisi vankilassa istuvat syyttömät totaalit."

Pelkkää äänien kalastelua. Ei vakavasti otettava ehdotus. Et osaa lukea rivien välistä."

Voi voi voi, asiat eivät mene aina niin kuin haluaisit.

• Lukkijurpo kirjoitti:

Hahhahah Lukkijurpo on riippuvainen RauhanPuolestasta. Tiedätkö että RauhanPuolesta on mies ? Eikö ole vähän noloa flirttailla miehen kanssa näin avoimesti ? Homoseksuaalisuus on syntiä, mutta onpa ainakin RauhanPuolestalla joku idoli, fani, ja cheerleaderi.

• Krusader kirjoitti:

Hahhahah Lukkijurpo on riippuvainen RauhanPuolestasta. Tiedätkö että RauhanPuolesta on mies ? Eikö ole vähän noloa flirttailla miehen kanssa näin avoimesti ? Homoseksuaalisuus on syntiä, mutta onpa ainakin RauhanPuolestalla joku idoli, fani, ja cheerleaderi.

Fasisti on yhä surkeampi idioottimaisen propagandansa kanssa.

"Tiedätkö että RauhanPuolesta on mies ?"

En nimiittäisi sellaista psykoluuseria mieheksi. Itse asiassa en nimitäkään.

"Homoseksuaalisuus on syntiä, mutta onpa ainakin RauhanPuolestalla joku idoli, fani, ja cheerleaderi."

Taidat itse olla kyseistä suuntausta kun koko ajan niin vihjailet.

• DEA AGENT
        Lukkijurpo kirjoitti:

Fasisti on yhä surkeampi idioottimaisen propagandansa kanssa.

"Tiedätkö että RauhanPuolesta on mies ?"

En nimiittäisi sellaista psykoluuseria mieheksi. Itse asiassa en nimitäkään.

"Homoseksuaalisuus on syntiä, mutta onpa ainakin RauhanPuolestalla joku idoli, fani, ja cheerleaderi."

Taidat itse olla kyseistä suuntausta kun koko ajan niin vihjailet.

JAAHAS SETÄ TÄÄLLÄ TERVE. MITÄ KÄTEENVETÄJÄ SPERMAVETURILLE KUULUU. OLETKO TAAS VETÄNYT KAMAA JA PANNUT KARVAPERSEITÄ PASKALUUKKUUN!!!

• DEA AGENT kirjoitti:

JAAHAS SETÄ TÄÄLLÄ TERVE. MITÄ KÄTEENVETÄJÄ SPERMAVETURILLE KUULUU. OLETKO TAAS VETÄNYT KAMAA JA PANNUT KARVAPERSEITÄ PASKALUUKKUUN!!!

Minä en koske heroiiniin. Se tekee pahaa hallusinaatioilleni ja homous taitaa olla enemmän sinun juttusi kun siihen koko ajan viittaat.

• DEA AGENT
        Lukkijurpo kirjoitti:

Minä en koske heroiiniin. Se tekee pahaa hallusinaatioilleni ja homous taitaa olla enemmän sinun juttusi kun siihen koko ajan viittaat.

OLET KYLLÄ SELLANEN LESBO ETTEI TOISTA OLEKAAN. YMMÄRRÄTKÖ SUOMEA PAINU VITTUUUN!!!!

• DEA AGENT kirjoitti:

OLET KYLLÄ SELLANEN LESBO ETTEI TOISTA OLEKAAN. YMMÄRRÄTKÖ SUOMEA PAINU VITTUUUN!!!!

Olen siis täysin standardin mukainen ihminen kun pidän naisista ja olen mies. Kiitos kehuista luuseri. Kannattaisi kokeilla runkkaamista. Se saattaisi auttaa sinua purkamaan noita paineita.

"YMMÄRRÄTKÖ SUOMEA PAINU VITTUUUN!!!!"

En ymmärrä tuota sanaketjua. Siinä on kysymykseen liittyvä ilmaus ja ylimääräinen verbi. Ei oikein valkene. Lisäksi liiallinen isojen kirjainten määrä vaikeuttaa lukemista huomattavasti. Täsmennä!

• DEA AGENT
        Lukkijurpo kirjoitti:

Olen siis täysin standardin mukainen ihminen kun pidän naisista ja olen mies. Kiitos kehuista luuseri. Kannattaisi kokeilla runkkaamista. Se saattaisi auttaa sinua purkamaan noita paineita.

"YMMÄRRÄTKÖ SUOMEA PAINU VITTUUUN!!!!"

En ymmärrä tuota sanaketjua. Siinä on kysymykseen liittyvä ilmaus ja ylimääräinen verbi. Ei oikein valkene. Lisäksi liiallinen isojen kirjainten määrä vaikeuttaa lukemista huomattavasti. Täsmennä!

OLET RUNKKARI VITUN RUNKKARI OKSENNAN PÄÄLLESI ÖYKKÄRI

• Puolue ei merkitse minulle mitään. Ehdokkaan mielipiteet merkitsevät.

"Mitkä puolueet suhtautuvat mielestänne kaikkien negatiivisemmin ja myönteisemmin siviilipalvelusta ja totaalikieltäytymistä kohtaan?"

Sinun kannattamasi tekopyhien valehtelijoiden rosvopuolue.

"Entä mitkä puolueet taas pitävät isänmaallisuutta, maanpuolustustahtoa ja armeijan suorittamista tärkeämpänä asiana?"

Sinun kannattama tekopyhien valehtelijoiden rosvopuolue.

"Itse en ole vielä päättänyt ehdokasta, mutta melko varmasti tulen äänestämään Vasemmistoliiton tai Vihreiden ehdokasta, koska he suhtautuvat kaikkein myönteisemmin siviilipalvelusta ja totaalikieltäytymistä kohtaan."

Pelkkä keino kalastella kaltaisiesi luusereiden ääniä. On hyvä että äänestää, mutta huono homma että ovelat agitaattorit saavat kannattajia valheilleen.

"Jos SKP:lla olisi paremmat mahdollisuudet päästä eduskuntaan, niin siinä tapauksessa äänestäisin heidän ehdokastaan."

Kyseinen puolue kun sai ohjeensa Moskovasta.

"Kaikkein viimeisimpänä äänestäisin perussuomalaisten ehdokasta, koska heidän puolue on tunnettu siitä, että he suhtautuvat kaikkein kielteisemmin sivareita ja etenkin totaalikieltäytyjiä kohtaan."

Pellepuolue se onkin.

"Lisäksi perussuomalaiset on varsin rasistinen puolue, joka haluaa tiukentaa suomen maahanmuuttopolitiikkaa ja kannattaa myös tätä äärioikeistolaisten "suomi suomalaisille" -iskulausetta."

Kannatan maahanmuuttopolitiikan tiukentamista. Suomalaiset olemme isäntiä tässä maassa.

"Yleensäkin perussuomalaiset tuntuu vastustavan kaikkea vähänkin Eurooppalaisempaa elämänmenoa ja tuntuu vaan ihailevan kovasti tätä suomalaista kulttuuria, sekä vastustavan kaikkea vähänkin nykyaikaisempaa ja poikkeavampaa elämäntyyliä."

Onko sinun mielestä itsekäs suvaitsematon rasismi siis eurooppalaista? Taitaa olla Idiotlandialainen tapa tehdä asioita. Typeryytesi on kyllä kaikkien tiedossa, mutta älä kersku sillä. Teet vain hallaa itsellesi ja "aatteellesi".

• DEA Agent

taas on käyty essokätköllä ennen tietokoneen ääreen istumista.

• ehdokasta löydy

Tahtoisin äänestää sellaista tyyppiä, joka vastustaisi yleistä asevelvollisuutta ja holhousyhteiskuntaa (siis kaiken maailman sosiaalipuuppaa ja "ihmiset ovat liian tyhmiä ajatellakseen, joten kiellämme kaiken"-tyylistä lainsäädäntöä), MUTTA joka puoltaisi ydinvoimaa, NATO:a ja maahanmuuttopolitiikan kiristämistä pakolaisten ym. sosiaalitapauksien osalta.

Taitaa olla mahdoton yhtälö?

• suomipoika_88

Miten on mahdollista että olet samalla vakaumuksellinen kommunisti,mutta samalla kannatat,mm eu:ta natoa ja jenkkien sotimista irakissa?Eu nimittäin tukee rahan valtaa,tuottavuus&kilpailukyky menee jopa hyvinvoinnin edelle.

Ja eikö kommunistit vastustakkin natoa/suomen liittymistä natoon(minäkin uskon että tosipaikan tullen Suomea puolustaa vain ja ainoastaan suomalaiset)?

Vaikka olenkin isänmaalinen&kannatan demokratiaa niin, mun mielestä se on kuitenkin hyvä että kunnon rehelliset kommarit eivät kieli ruskeana kumartele Brysseliin päin, ja ymmärtää ettei natoon liittyminen kannata.

Eikoinen juttu tuo että aito sosialisti voi kannattaa rahan valtaa&natoa,vaikka kommunistien pitäisi olla tunnettuja juuri noitten vastustamisesta.

Muuten käytämme mieluummin tunnuslausetta MAASSA MAAN TAVALLA TAI MAASTA ULOS kuin SUOMI SUOMALAISILLE, sorry ny vaan:P.

• tjaa-ah

sotilasliitossa tulee ase- ja huoltoapua joka on pienelle maalle välttämätöntä. Ei Suomea viimeksikään puolustaneet vain suomalaiset. Ilman Saksan mittavaa apua olisi neukku niitannut Suomen.

• suomipoika_88
        tjaa-ah kirjoitti:

sotilasliitossa tulee ase- ja huoltoapua joka on pienelle maalle välttämätöntä. Ei Suomea viimeksikään puolustaneet vain suomalaiset. Ilman Saksan mittavaa apua olisi neukku niitannut Suomen.

kuitenkin viimekädessä torjui vihollisen,mm Ihantalassa jossa edesmennyt vaarinikin oli mukana.

Entäpä talvisota?Myötätuntoa tuli toki,mutta sotilaallista apua ei juurikaan.

Pelkäänpä että sama tapahtuisi jos kuuluisimme natoon.

• Mielestäni EU:ssa on myös monia hyviä puolia, kuten mm. vapaa liikkuminen maasta toiseen. Itse olen aina kannattanut monikulttuurista yhteiskuntaa, sekä vastustanut tätä sinun ja aateveljiesi kannattamaa "suomi suomalaisille" -iskulausetta.

Ainoa syy siihen miksi kannatan osittain suomen Nato-jäsenyyttä on se, että sen myötä yleinen asevelvollisuus saattaisi ehkä mahdollisesti poistua suomesta tulevaisuudessa. Mutta jos Nato-jäsenyys ei tuo mitään muutoksia nykytilanteeseeen, niin siinä tapauksessa suomen liittyminen Naton jäseneksi on mielestäni täysin turha asia.

Sen sijaan suomen puolustuskykyä, itsenäisyyden säilyttämistä ja maanpuolustuksen tärkeyttä en pidä ollenkaan tärkeänä asiana. Enkä todellakaan suostuisi puolustamaan suomen maata mahdollisen sodan syttyessä. Mielestäni Neuvostoliiton miehitys olisi ollut vain pelkästään hyvä asia suomalaisten kannalta. Suomen armeijalle sen sijaan en tule ikinä osoittamaan minkäänlaista kiitosta siitä hyvästä, kun he taistelivat sotien aikana tämän maan itsenäisyyden puolesta. Turha oli talvisota ja siitä seurannut jatkosota, joka oli sitä paitsi vielä suomalaisten aloittama laiton hyökkäyssota.

• DarkFear kirjoitti:

Mielestäni EU:ssa on myös monia hyviä puolia, kuten mm. vapaa liikkuminen maasta toiseen. Itse olen aina kannattanut monikulttuurista yhteiskuntaa, sekä vastustanut tätä sinun ja aateveljiesi kannattamaa "suomi suomalaisille" -iskulausetta.

Ainoa syy siihen miksi kannatan osittain suomen Nato-jäsenyyttä on se, että sen myötä yleinen asevelvollisuus saattaisi ehkä mahdollisesti poistua suomesta tulevaisuudessa. Mutta jos Nato-jäsenyys ei tuo mitään muutoksia nykytilanteeseeen, niin siinä tapauksessa suomen liittyminen Naton jäseneksi on mielestäni täysin turha asia.

Sen sijaan suomen puolustuskykyä, itsenäisyyden säilyttämistä ja maanpuolustuksen tärkeyttä en pidä ollenkaan tärkeänä asiana. Enkä todellakaan suostuisi puolustamaan suomen maata mahdollisen sodan syttyessä. Mielestäni Neuvostoliiton miehitys olisi ollut vain pelkästään hyvä asia suomalaisten kannalta. Suomen armeijalle sen sijaan en tule ikinä osoittamaan minkäänlaista kiitosta siitä hyvästä, kun he taistelivat sotien aikana tämän maan itsenäisyyden puolesta. Turha oli talvisota ja siitä seurannut jatkosota, joka oli sitä paitsi vielä suomalaisten aloittama laiton hyökkäyssota.

"Mielestäni Neuvostoliiton miehitys olisi ollut vain pelkästään hyvä asia suomalaisten kannalta. "

Salli minun nauraa! Kerro meille miksi stalinistinen diktatuuri olisi ollut täällä erilainen verrattuna siihen millainen se oli Saksassa, Puolassa, Tsekkoslovakiassa, Unkarissa, Romaniassa, Bulgariassa ja Baltian maissa? Noihin kaikkiin maihin luotiin Moskovan nuorassa toimivat järjestelmät ja Baltian maat vielä liitettiin suoraan Neuvostoliittoon.

"Turha oli talvisota ja siitä seurannut jatkosota, joka oli sitä paitsi vielä suomalaisten aloittama laiton hyökkäyssota."

Jatkosodan alkua en kommentoi, sillä en ole aiheen asiantuntija, mutta KAIKKI historioitsijat ovat sitä mieltä että Suomen itsenäisyys säilyi juurikin Talvisodan vuoksi.

NATO-jäsenyys tuskin poistaa tarvetta asevelvollisuudelle. Tämä maa kun on suuri ja väestöltään harva.

• ???
        suomipoika_88 kirjoitti:

kuitenkin viimekädessä torjui vihollisen,mm Ihantalassa jossa edesmennyt vaarinikin oli mukana.

Entäpä talvisota?Myötätuntoa tuli toki,mutta sotilaallista apua ei juurikaan.

Pelkäänpä että sama tapahtuisi jos kuuluisimme natoon.

"kuitenkin viimekädessä torjui vihollisen,mm Ihantalassa jossa edesmennyt vaarinikin oli mukana.

Entäpä talvisota?Myötätuntoa tuli toki,mutta sotilaallista apua ei juurikaan. "

Taidat unohtaa Saksan, jonka ansiosta Suomen rintamalla taistelleiden määrä lisääntyi sadoilla tuhansilla ja panssarien/muun aseistuksen määrä nousi jyrkästi Saksan avun seurauksena. Toki myös Ruotsi avusti suomea, mutta pienemmässä määrin.

• suomipoika_88
        DarkFear kirjoitti:

Mielestäni EU:ssa on myös monia hyviä puolia, kuten mm. vapaa liikkuminen maasta toiseen. Itse olen aina kannattanut monikulttuurista yhteiskuntaa, sekä vastustanut tätä sinun ja aateveljiesi kannattamaa "suomi suomalaisille" -iskulausetta.

Noin juuri veikkasinkin:D!!! Kannatat(niinkuin idealistit yleensäkin) tiettyä aatetta ajaaksesi omaa/tietyn ihmisryhmän etua!!!

Aateveljien?Sorry ny vaan mutta aateveljiini ei kuulu mitään kiihkoisänmaallisia,mm:suomen kansan sinivalkoiset,suomi isänmaa/ikl,enkä ole koskaan itsekkään kannattanut kyseistä iskulausetta!! Jos pystyt todistamaan toisin,lupaan tarjota kaljat,mitä kyllä epäilen voimakkaasti:P.

Onko sinulla munaa mennä sanomaan sotiemme veteraaneille että,turhaan te siellä tappelitte?Tai että mitäs menitte sinne?
        Tai virolaisille,latvialaisille,liettualaisille&puolalalisille,ihan oikein teille kun saitte kestää punaista ruoskaa yli 40 vuotta?Epäilen.

• suomipoika_88
        ??? kirjoitti:

"kuitenkin viimekädessä torjui vihollisen,mm Ihantalassa jossa edesmennyt vaarinikin oli mukana.

Entäpä talvisota?Myötätuntoa tuli toki,mutta sotilaallista apua ei juurikaan. "

Taidat unohtaa Saksan, jonka ansiosta Suomen rintamalla taistelleiden määrä lisääntyi sadoilla tuhansilla ja panssarien/muun aseistuksen määrä nousi jyrkästi Saksan avun seurauksena. Toki myös Ruotsi avusti suomea, mutta pienemmässä määrin.

Olen minäkin sen verran historiaa lukenut,että tiedän saksan auttaneen suomea jatkosodassa.

Mutta kai itsekin tiedät että meillä&sakuilla oli yhteinen tavoite:murkata venäjä.Saksalaiset halusivat lisää elintilaa ja me halusimme karjalan takasin että venäjä ei uhkaa enää suomea.

Mutta mitä yhteisiä tavoitteita suomella ja jenkeillä on,niin suuria että jenkit auttaisi meitä?Mun nähdäkseni suurvallat suojelevat kuitenkin omaa etua/etuoikeuksia enimmäkseen.

• suomipoika_88 kirjoitti:

Noin juuri veikkasinkin:D!!! Kannatat(niinkuin idealistit yleensäkin) tiettyä aatetta ajaaksesi omaa/tietyn ihmisryhmän etua!!!

Aateveljien?Sorry ny vaan mutta aateveljiini ei kuulu mitään kiihkoisänmaallisia,mm:suomen kansan sinivalkoiset,suomi isänmaa/ikl,enkä ole koskaan itsekkään kannattanut kyseistä iskulausetta!! Jos pystyt todistamaan toisin,lupaan tarjota kaljat,mitä kyllä epäilen voimakkaasti:P.

Onko sinulla munaa mennä sanomaan sotiemme veteraaneille että,turhaan te siellä tappelitte?Tai että mitäs menitte sinne?
        Tai virolaisille,latvialaisille,liettualaisille&puolalalisille,ihan oikein teille kun saitte kestää punaista ruoskaa yli 40 vuotta?Epäilen.

Etkö ole useaan kertaan sanonut kannattavasi tätä "suomi suomalaisille" -iskulausetta ja kaikkien ulkomaalaisten karkoittamista suomesta?

Suomen kansan sinivalkoiset ja nämä IKL:n tapaiset äärioikeistolaisjärjestöt ovat juuri niitä fasistijärjestöjä, jotka eivät hyväksy armeijasta kieltäytymistä ja maahanmuuttajien suomeen tulemista. Siksi olenkin aina vihannut näitä äärioikeistolaisia skinijärjestöjä ja kannattanut Suomen Rauhanpuolustajien, Sadankomitealiiton, SKP:n ja Aseistakieltäytyjäliiton toimintaa. Nämä vasemmistolaiset rauhanjärjestöt nimittäin edustavat juuri niitä oikeita elämänarvoja, sekä vastustavat suomen armeijaa ja sinun ihailemiesi äärioikeistolaisten fasistista toimintaa.

Kyllä olisi suomenmaa tänä päivänä parempi paikka elää ja asua, kun turha talvisota olisi jätetty aikoinaan sotimatta. Baltian maissa ja muissa entisissä itä-Euroopan kommunistivaltioissa asiat olivat selvästi paremmin suomeen verrattuna ja ovat vielä tänä päivänäkin. Taistolaiset olivat 1970-luvulla oikealla asialla, kun he marssivat rauhanaatteen puolesta, sekä vastustivat suomen armeijaa ja pitivät talvisodan "sankaritaisteluita" turhana verenvuodatuksena ja fasistien sotaintoiluna.

• DarkFear kirjoitti:

Etkö ole useaan kertaan sanonut kannattavasi tätä "suomi suomalaisille" -iskulausetta ja kaikkien ulkomaalaisten karkoittamista suomesta?

Suomen kansan sinivalkoiset ja nämä IKL:n tapaiset äärioikeistolaisjärjestöt ovat juuri niitä fasistijärjestöjä, jotka eivät hyväksy armeijasta kieltäytymistä ja maahanmuuttajien suomeen tulemista. Siksi olenkin aina vihannut näitä äärioikeistolaisia skinijärjestöjä ja kannattanut Suomen Rauhanpuolustajien, Sadankomitealiiton, SKP:n ja Aseistakieltäytyjäliiton toimintaa. Nämä vasemmistolaiset rauhanjärjestöt nimittäin edustavat juuri niitä oikeita elämänarvoja, sekä vastustavat suomen armeijaa ja sinun ihailemiesi äärioikeistolaisten fasistista toimintaa.

Kyllä olisi suomenmaa tänä päivänä parempi paikka elää ja asua, kun turha talvisota olisi jätetty aikoinaan sotimatta. Baltian maissa ja muissa entisissä itä-Euroopan kommunistivaltioissa asiat olivat selvästi paremmin suomeen verrattuna ja ovat vielä tänä päivänäkin. Taistolaiset olivat 1970-luvulla oikealla asialla, kun he marssivat rauhanaatteen puolesta, sekä vastustivat suomen armeijaa ja pitivät talvisodan "sankaritaisteluita" turhana verenvuodatuksena ja fasistien sotaintoiluna.

"Suomen kansan sinivalkoiset ja nämä IKL:n tapaiset äärioikeistolaisjärjestöt ovat juuri niitä fasistijärjestöjä, jotka eivät hyväksy armeijasta kieltäytymistä ja maahanmuuttajien suomeen tulemista."

Nehän ovatkin marginaalisia pelleryhmiä. Niille ei voi muuta kuin nauraa.

"Siksi olenkin aina vihannut näitä äärioikeistolaisia skinijärjestöjä ja kannattanut Suomen Rauhanpuolustajien, Sadankomitealiiton, SKP:n ja Aseistakieltäytyjäliiton toimintaa."

Siitä vaan. En vain ymmärrä miksi kuitenkin kannatat aseellista vallankumousta ja terroria avoimesti kannattanutta järjestöä.

"Nämä vasemmistolaiset rauhanjärjestöt nimittäin edustavat juuri niitä oikeita elämänarvoja, sekä vastustavat suomen armeijaa ja sinun ihailemiesi äärioikeistolaisten fasistista toimintaa."

Kysyn uudelleen: miksi kannatat väkivaltaa?

"Kyllä olisi suomenmaa tänä päivänä parempi paikka elää ja asua, kun turha talvisota olisi jätetty aikoinaan sotimatta."

Historialliset tekijät osoittavat väitteesi toiveajatteluksi.

"Baltian maissa ja muissa entisissä itä-Euroopan kommunistivaltioissa asiat olivat selvästi paremmin suomeen verrattuna ja ovat vielä tänä päivänäkin."

Luepa sellainen teos kuin Kommunismin Musta Kirja niin saat kristallinkirkkaan kuvan kommunismin "ihanuuksista" Itä-Euroopassa ja muissa maissa joissa se pääsi pitämään jöötä.

"Taistolaiset olivat 1970-luvulla oikealla asialla, kun he marssivat rauhanaatteen puolesta, sekä vastustivat suomen armeijaa ja pitivät talvisodan "sankaritaisteluita" turhana verenvuodatuksena ja fasistien sotaintoiluna."

Kumma kyllä ne kannattivat itsenäisen maan sortamista sotilaallisilla keinoilla ja terrorismia.

Olet pelkkä petollinen natsikommarien tavoin toimiva pelkuri ja petturi.

• wefq
        suomipoika_88 kirjoitti:

"Onko sinulla munaa mennä sanomaan sotiemme veteraaneille että,turhaan te siellä tappelitte?"

Jos ihan luvalla sanotaan niin pari tuollaista on sen itse sanonut.

Olisitpa katsonut eilen a-plussasta lyhyen pätkän meiningistä suomessa 30-luvulla. Meininki vastasi aika paljolti natsien vastaavaa. Noh, ehkä se oli vain osa kansasta.

Jatkosodassa oltiin sotaan syyllisiä. Siellä tehtiin aivan väärin. En kiitä yhtäkään jatkosodassa sotinutta.

• suomipoika_88
        DarkFear kirjoitti:

puhua paskaa ja inttää samaa asiaa?Epäilen.

Heti kun todistat että olen käyttänyt kyseistä iskulausetta/kaikkien ulkomaalaisten karkottamista suomesta,tarjoan ne kaljat.Niinpä vaikeahan se on todistaa mitään mitä ei ole tapahtunut:D.

Taitaa toveri darkilta jäädä kaljat saamatta:P.

Niin jos minulta kysytään niin tuollaiset "fasistit/skinit" on samanlaisia hörhöjä kuin sinä.

Hah,on siinäkin punaisella anarkistilla varaa haukkua muita fasisteiksi!!Niinkuin lukkijurpokin tuossa ihmetteli,miten aito pasifisti voi ihilla/kannattaa väkivaltaa,anarkiaa ja lietsoa vihaa?Paskat sinä mikään pasifisti olet,säälittävä mielipuoli anarkisti.

Tiesitkö darkki että sota-aikana siviilejä,enimmäkseen naisia ja lapsia joutui miehitetyistä maista siperiaan pakkotyöleirille(jopa karjalasta suomalaisväestöä)?

Tämä sinun kirjoittelusi onkin ollut onnetonta sähläämistä,ihan hauskahan tuolle tyhmyydellesi on välillä nauraa,mutta ei kummiskaan makiaa mahan täydeltä:D.

puhua paskaa ja inttää samaa asiaa?Epäilen.

Heti kun todistat että olen käyttänyt kyseistä iskulausetta/kaikkien ulkomaalaisten karkottamista suomesta,tarjoan ne kaljat.Niinpä vaikeahan se on todistaa mitään mitä ei ole tapahtunut:D.

Taitaa toveri darkilta jäädä kaljat saamatta:P.

Niin jos minulta kysytään niin tuollaiset "fasistit/skinit" on samanlaisia hörhöjä kuin sinä.

Hah,on siinäkin punaisella anarkistilla varaa haukkua muita fasisteiksi!!Niinkuin lukkijurpokin tuossa ihmetteli,miten aito pasifisti voi ihilla/kannattaa väkivaltaa,anarkiaa ja lietsoa vihaa?Paskat sinä mikään pasifisti olet,säälittävä mielipuoli anarkisti.

Tiesitkö darkki että sota-aikana siviilejä,enimmäkseen naisia ja lapsia joutui miehitetyistä maista siperiaan pakkotyöleirille(jopa karjalasta suomalaisväestöä)?

Tämä sinun kirjoittelusi onkin ollut onnetonta sähläämistä,ihan hauskahan tuolle tyhmyydellesi on välillä nauraa,mutta ei kummiskaan makiaa mahan täydeltä:D.

Sanoin tässä vaan rehellisen mielipiteeni ja kuten varmasti tässä jo tiedät hyvin sen, ettei suomen itsenäisyys, maanpuolustus ja suomalaisuus ole koskaan merkinnyt minulle yhtään mitään.

Jos sanot kannattavasi tätä "suomi suomalaisille" -iskulausetta, niin mitä sitten oikein tarkoitat sillä, jos et kaikkien ulkomaalaisten maasta karkoittamista? Ainakin minun ymmärtääkseni tuo lause tarkoittaa juuri sitä, että vain syntyperäisillä suomalaisilla olisi oikeus asua suomessa ja kannatatte siis ilmeisesti kaikkien ei-suomalaisten karkoittamista pois tästä maasta.

Itse en ole ollut koskaan mikään täydellinen pasifisti, sillä olen kyllä aina valmis puolustamaan itseäni ja muita hädässä olevia, sekä tietenkin taistelemaan luokkavihollisia ja muita fasistiryhmiä vastaan.

Siviiliväestöä joutui tuhoamisleireille ja teloitettavaksi useita miljoonia niistä valtioista, jotka olivat sota-aikana suomen liittolaisen, eli natsi-Saksan miehittämiä. Edellenkin olen sitä mieltä, että talvisota ja siitä seurannut jatkosota olivat turhia sotia, jotka olisi pitänyt jättää sotimatta. Sota oli vain pelkkää turhaa kärsimystä ja viattomien ihmisten tappamista.

• T:utelias
        DarkFear kirjoitti:

Sanoin tässä vaan rehellisen mielipiteeni ja kuten varmasti tässä jo tiedät hyvin sen, ettei suomen itsenäisyys, maanpuolustus ja suomalaisuus ole koskaan merkinnyt minulle yhtään mitään.

Jos sanot kannattavasi tätä "suomi suomalaisille" -iskulausetta, niin mitä sitten oikein tarkoitat sillä, jos et kaikkien ulkomaalaisten maasta karkoittamista? Ainakin minun ymmärtääkseni tuo lause tarkoittaa juuri sitä, että vain syntyperäisillä suomalaisilla olisi oikeus asua suomessa ja kannatatte siis ilmeisesti kaikkien ei-suomalaisten karkoittamista pois tästä maasta.

Itse en ole ollut koskaan mikään täydellinen pasifisti, sillä olen kyllä aina valmis puolustamaan itseäni ja muita hädässä olevia, sekä tietenkin taistelemaan luokkavihollisia ja muita fasistiryhmiä vastaan.

Siviiliväestöä joutui tuhoamisleireille ja teloitettavaksi useita miljoonia niistä valtioista, jotka olivat sota-aikana suomen liittolaisen, eli natsi-Saksan miehittämiä. Edellenkin olen sitä mieltä, että talvisota ja siitä seurannut jatkosota olivat turhia sotia, jotka olisi pitänyt jättää sotimatta. Sota oli vain pelkkää turhaa kärsimystä ja viattomien ihmisten tappamista.

Sinä et sitten ole tainnut historiaa paljon lukea? Kuinka joku voi nähdä asiat nuin mustavalkoisesti? natsi sitä natsi tätä plää plää plää.. aikuistu, mene parturiin, hanki töitä ja vaikka tyttöystävä ja ehkä jopa elämä?? miten ois?

• suomipoika_88
        DarkFear kirjoitti:

ettei ne merkitse sinulle vittuakaan.

Mutta otappa huomioon että,on olemassa sellainenkin kuin sananvapaus!!Minullakin ja monilla muilla kansallismielisillä/isänmaallisilla on oikeus mielipiteeseen!Jos et kunnioita sananvapautta, niin kuinka voit samalla julistaa taistelevasi oikeudenmukaisuuden puolesta??!!

Onko sinulla luki häiriö,vai mikä siinä on ettet ymmärrä että en kannata"suomi suomalaisille iskulausetta,enkä kaikkien ulkomaalaisten karkottamista?

Ja sitä muuten on maailmalla muitakin vittumaisia/mulkkuja tyyppejä kuin fasistit,jos olet sattunut huomaamaan.

Vähänpä sinäkin historiasta tiedät.Kysyppä vaikka niiltä ketkä on sota-aikana eläny,ja jos vasta sitten rupeat syyllistämään?

Kyllä neukutkin tuon puhdistuksen jalon taidon hallitsivat.Siinä olemme samaa mieltä että talvisota oli turha,neukkujen ei olisi pitänyt aloittaa sitä!!

ettei ne merkitse sinulle vittuakaan.

Mutta otappa huomioon että,on olemassa sellainenkin kuin sananvapaus!!Minullakin ja monilla muilla kansallismielisillä/isänmaallisilla on oikeus mielipiteeseen!Jos et kunnioita sananvapautta, niin kuinka voit samalla julistaa taistelevasi oikeudenmukaisuuden puolesta??!!

Onko sinulla luki häiriö,vai mikä siinä on ettet ymmärrä että en kannata"suomi suomalaisille iskulausetta,enkä kaikkien ulkomaalaisten karkottamista?

Ja sitä muuten on maailmalla muitakin vittumaisia/mulkkuja tyyppejä kuin fasistit,jos olet sattunut huomaamaan.

Vähänpä sinäkin historiasta tiedät.Kysyppä vaikka niiltä ketkä on sota-aikana eläny,ja jos vasta sitten rupeat syyllistämään?

Kyllä neukutkin tuon puhdistuksen jalon taidon hallitsivat.Siinä olemme samaa mieltä että talvisota oli turha,neukkujen ei olisi pitänyt aloittaa sitä!!

"ettei ne merkitse sinulle vittuakaan."

Hieno juttu, jos todella olet huomannut sen, ettei suomalaisuus, isänmaallisuus, maanpuolustus ja muut suomalaisuuteen liittyvät asiat merkitse minulle vittuakaan.

"Mutta otappa huomioon että,on olemassa sellainenkin kuin sananvapaus!!Minullakin ja monilla muilla kansallismielisillä/isänmaallisilla on oikeus mielipiteeseen!Jos et kunnioita sananvapautta, niin kuinka voit samalla julistaa taistelevasi oikeudenmukaisuuden puolesta??!!"

Yleensä se viha muita kohtaan lähtee alunperin teidän ääri-isänmaallisten/kansallismielisten puolelta. Te isänmaalliset ihmiset haluaisitte pakottaa kaikki miehet ja varmaan naisetkin armeijaan, vaikka se olisikin heidän omien elämänarvojensa vastaista. En nyt tarkoita tässä välttämättä sinua, vaan noin yleisesti ottaen. Jos te pystytte hyväksymään mielipiteen ja sananvapauden, niin siinä tapauksessa teillä ei pitäisi olla mitään tarvetta puuttua toisten sivarivalintoihin ja aikomuksiin alkaa totaalikieltäytyjiksi.

Kysynkin sitten sinulta oikein suoraan sitä, että mitä mieltä olet suomessa asuvista ulkomaalaisista? Entä mitä mieltä olet siitä, jos suomeen muuttaisi lisää ulkomaalaisia tässä lähivuosien aikana?

Hyvin usein ne kaikkein pahimmat kusipäät löytyvät juuri näiden ääri-isänmaallisten/skinien joukosta.

Olen kyllä lukenut paljon historiaa ja tutustunut sen yksiyiskohtiin. Mielestäni talvisota oli turha, koska suomalaiset lähtivät turhaan tappamaan toisia ihmisiä tämän maan itsenäisyyden puolesta. Suomalaiset olisivat voineet sen sodan lopettaa, kun olisivat antautuneet suosiolla Neuvostoliitolle heti sodan alettua. Tosin itsenäisyys tässä olisi menetetty, mutta sillä nyt ei olisi ollut mitään merkitystä. Lisäksi suomalaiset kommunistit olisivat saaneet vapauden tässä suojeluskuntalaisten hallitsemassa fasistivaltiossa.

• suomipoika_88
        DarkFear kirjoitti:

Hieno juttu, jos todella olet huomannut sen, ettei suomalaisuus, isänmaallisuus, maanpuolustus ja muut suomalaisuuteen liittyvät asiat merkitse minulle vittuakaan.

"Mutta otappa huomioon että,on olemassa sellainenkin kuin sananvapaus!!Minullakin ja monilla muilla kansallismielisillä/isänmaallisilla on oikeus mielipiteeseen!Jos et kunnioita sananvapautta, niin kuinka voit samalla julistaa taistelevasi oikeudenmukaisuuden puolesta??!!"

Yleensä se viha muita kohtaan lähtee alunperin teidän ääri-isänmaallisten/kansallismielisten puolelta. Te isänmaalliset ihmiset haluaisitte pakottaa kaikki miehet ja varmaan naisetkin armeijaan, vaikka se olisikin heidän omien elämänarvojensa vastaista. En nyt tarkoita tässä välttämättä sinua, vaan noin yleisesti ottaen. Jos te pystytte hyväksymään mielipiteen ja sananvapauden, niin siinä tapauksessa teillä ei pitäisi olla mitään tarvetta puuttua toisten sivarivalintoihin ja aikomuksiin alkaa totaalikieltäytyjiksi.

Kysynkin sitten sinulta oikein suoraan sitä, että mitä mieltä olet suomessa asuvista ulkomaalaisista? Entä mitä mieltä olet siitä, jos suomeen muuttaisi lisää ulkomaalaisia tässä lähivuosien aikana?

Hyvin usein ne kaikkein pahimmat kusipäät löytyvät juuri näiden ääri-isänmaallisten/skinien joukosta.

Olen kyllä lukenut paljon historiaa ja tutustunut sen yksiyiskohtiin. Mielestäni talvisota oli turha, koska suomalaiset lähtivät turhaan tappamaan toisia ihmisiä tämän maan itsenäisyyden puolesta. Suomalaiset olisivat voineet sen sodan lopettaa, kun olisivat antautuneet suosiolla Neuvostoliitolle heti sodan alettua. Tosin itsenäisyys tässä olisi menetetty, mutta sillä nyt ei olisi ollut mitään merkitystä. Lisäksi suomalaiset kommunistit olisivat saaneet vapauden tässä suojeluskuntalaisten hallitsemassa fasistivaltiossa.

Kyllä se viha useinkin on lähtenyt muualtakin kuin isänmaallisten puolelta.Isänmaallisissakin on noita kusipäitä,mutta ne on kummiskin vain marginaali-ryhmä isänmaallisista.

Ne ketkä tulevat/haluavat tulla tänne tekeään rehellistä työtä ja ovat valmiita sopeutumaan tänne,niin ovat minun puolestani tervetulleita.Mutta ei se ole meidän velvollisuus elättää niitä ketkä tulevat tänne loisimaan ja lorvailemaan,tai ulkomaalaisia rikollisia meidän ei tartte sietää.

En ymmärrä miksi rehellisen maahanmuuttajan pitäisi tästä suuttua?

Autokoulussani oli yks arabi jota kyllä luulin suomalaiseksi alunperin.Puhu meinaa helvetin hyvää suomea ja käyttäyty kuin suomalainen,ja hänen kanssaan tulin hyvin toimeen.

En pidä siitä että ehdoin tahdoin tänne hankitaan lisää ulkomaalaisia.Tiukka mutta asiallinen maahanmuutto/pakolais järjestelmä on paitsi suomalaisten myös rehellisten maahantulijoitten etu.

Ja on eri asia vihata ulkomaalaisia kuin vastustaa liian liberaalia turvapaikka/maahanmuutto järjestelmää.

Talvisodasta vielä sen verran että suomi yksimielisesti taisteli valloittajaa vastaan(kommunistit mukaan lukien),ja ulkomailtakin tuli pelkästään suomelle myötätuntoa taistelussa yli 20 kertaista vihollista vastaan.

• DarkFear kirjoitti:

"Yleensä se viha muita kohtaan lähtee alunperin teidän ääri-isänmaallisten/kansallismielisten puolelta."

Yrität vierittää syyn omaan väkivaltaisuuteen muiden niskoille. Ensimmäinen virhe.

"Te isänmaalliset ihmiset haluaisitte pakottaa kaikki miehet ja varmaan naisetkin armeijaan, vaikka se olisikin heidän omien elämänarvojensa vastaista."

Syyttelet toista olemattomista. Toinen virhe.

"En nyt tarkoita tässä välttämättä sinua, vaan noin yleisesti ottaen."

Liian hätiköity yleistys. Kolmas virhe.

"Jos te pystytte hyväksymään mielipiteen ja sananvapauden, niin siinä tapauksessa teillä ei pitäisi olla mitään tarvetta puuttua toisten sivarivalintoihin ja aikomuksiin alkaa totaalikieltäytyjiksi."

Miksi te puututte toisten armeijavalintaan ja mielipiteisiin? Eri sääntöjen soveltaminen eri ihmisiin. Neljäs virhe.

"Kysynkin sitten sinulta oikein suoraan sitä, että mitä mieltä olet suomessa asuvista ulkomaalaisista?"

Kysymykseen vastataan kysymyksellä. Viides virhe.

"Entä mitä mieltä olet siitä, jos suomeen muuttaisi lisää ulkomaalaisia tässä lähivuosien aikana?"

Kysymykseen vastaa kysymyksellä. Viides virhe toistamiseen.

"Hyvin usein ne kaikkein pahimmat kusipäät löytyvät juuri näiden ääri-isänmaallisten/skinien joukosta."

Niistä ryhmistä löytyy vain idiootteja. Sinulla ja uusnatseilla on liian paljon yhteisiä piirteitä pelkkään sattumaan.

"Olen kyllä lukenut paljon historiaa ja tutustunut sen yksiyiskohtiin."

HAHAHAA! Valehtelet niin että nenäsi raapii kattoa.

"Mielestäni talvisota oli turha, koska suomalaiset lähtivät turhaan tappamaan toisia ihmisiä tämän maan itsenäisyyden puolesta."

Vastaa tähän kysymykseen, mikä on kysytty sinulta monta kertaa ja olet aina jättänyt vastaamatta: miksi Stalin olisi ollut Suomen suhteen erilainen verrattuna siihen mitä hän oli jo ollut venäläisille, ukrainalaisille, virolaisille, latvialaisille, liettualaisille ja puolalaisille ja olisi myöhemmin myös tsekeille, unkarilaisille, romanialaisille, bulgarialaisille ja saksalaisille ja monille Balkanin kansoille?

"Suomalaiset olisivat voineet sen sodan lopettaa, kun olisivat antautuneet suosiolla Neuvostoliitolle heti sodan alettua."

Yhtäkkiä sinä kannatat myönnyttelyä ja antautumista.

"Tosin itsenäisyys tässä olisi menetetty, mutta sillä nyt ei olisi ollut mitään merkitystä."

Sano tuo "tosiasia" sotaveteraanille ja huomaat kuinka vihaisen vastauksen saat. Ehkä kaikki eivät ole yhtä ideologisesti, tai kuten sinun tapauksessa: idioottilogisesti sokeita.

"Lisäksi suomalaiset kommunistit olisivat saaneet vapauden tässä suojeluskuntalaisten hallitsemassa fasistivaltiossa."

Pieni tieto: silloinen pääministeri Väinö Tanner oli SDP:n edustaja ja Risto Ryti taas oli pankkimies. Molempien yhteydet suojeluskuntiin olivat vähäiset ja äärioikeiston kapina oli nujerrettu juurikin laillisen esivallan toimesta.

Siinä hieman tietoa historiasta. Lue ennen kuin alat nolata itseäsi enemmän.

Kyllä se viha useinkin on lähtenyt muualtakin kuin isänmaallisten puolelta.Isänmaallisissakin on noita kusipäitä,mutta ne on kummiskin vain marginaali-ryhmä isänmaallisista.

Ne ketkä tulevat/haluavat tulla tänne tekeään rehellistä työtä ja ovat valmiita sopeutumaan tänne,niin ovat minun puolestani tervetulleita.Mutta ei se ole meidän velvollisuus elättää niitä ketkä tulevat tänne loisimaan ja lorvailemaan,tai ulkomaalaisia rikollisia meidän ei tartte sietää.

En ymmärrä miksi rehellisen maahanmuuttajan pitäisi tästä suuttua?

Autokoulussani oli yks arabi jota kyllä luulin suomalaiseksi alunperin.Puhu meinaa helvetin hyvää suomea ja käyttäyty kuin suomalainen,ja hänen kanssaan tulin hyvin toimeen.

En pidä siitä että ehdoin tahdoin tänne hankitaan lisää ulkomaalaisia.Tiukka mutta asiallinen maahanmuutto/pakolais järjestelmä on paitsi suomalaisten myös rehellisten maahantulijoitten etu.

Ja on eri asia vihata ulkomaalaisia kuin vastustaa liian liberaalia turvapaikka/maahanmuutto järjestelmää.

Talvisodasta vielä sen verran että suomi yksimielisesti taisteli valloittajaa vastaan(kommunistit mukaan lukien),ja ulkomailtakin tuli pelkästään suomelle myötätuntoa taistelussa yli 20 kertaista vihollista vastaan.

Ainakin suurin osa näistä isänmaallisista suomalaisista pitää sivareita/totaalikieltäytyjiä maanpettureina ja lisäksi vielä ylistää suomen armeijaa jonkinlaisena miehisyyden ja yhteiskuntakelpoisuuden mittarina.

En minäkään hyväksy ulkomaalaisia rikollisia, mutta en silti vihaa mitään tiettyjä kansallisuuksia muutaman esimerkin perusteella. Monet näistä ääri-isänmaallisista vihaavat ulkomaalaisia myös siinä tapauksessa, vaikka he olisivatkin rehellisiä ja kunnollisia kansalaisia, joille suomalaiseen yhteiskuntaan sopeutuminen ei olisi mikään ongelma. Tietenkin ääri-isänmaallisia suomalaisia vituttaa se asia, kun ulkomaalaiset vie "suomalaisilta tosimiehiltä" naiset ja työpaikat heidän edestään.

Kaikki suomalaiset eivät kuitenkaan taistelleet yhtä yksimielisesti "vihollista" vastaan, tästä todisteena teloitetut aseistakieltäytyjät, rintamakarkurit ja kommunistit. Lisäksi suojeluskuntalaiset vainosivat niitä suomalaisia, jotka suhtautuivat vähänkin myönteisemmin venäläisiä ja kommunismia kohtaan. Vasemmistolaisena rauhanaatteen kannattajana minä en kuitenkaan hyväksy suomalaisten laittomia sotatoimia ja viattomien ihmisten tappamista, näin ollen se antautuminen Neuvosoliitolle olisi ollut ylivoimaisesti paras ja rauhanomaisin ratkaisu.

• DarkFear kirjoitti:

Ainakin suurin osa näistä isänmaallisista suomalaisista pitää sivareita/totaalikieltäytyjiä maanpettureina ja lisäksi vielä ylistää suomen armeijaa jonkinlaisena miehisyyden ja yhteiskuntakelpoisuuden mittarina.

En minäkään hyväksy ulkomaalaisia rikollisia, mutta en silti vihaa mitään tiettyjä kansallisuuksia muutaman esimerkin perusteella. Monet näistä ääri-isänmaallisista vihaavat ulkomaalaisia myös siinä tapauksessa, vaikka he olisivatkin rehellisiä ja kunnollisia kansalaisia, joille suomalaiseen yhteiskuntaan sopeutuminen ei olisi mikään ongelma. Tietenkin ääri-isänmaallisia suomalaisia vituttaa se asia, kun ulkomaalaiset vie "suomalaisilta tosimiehiltä" naiset ja työpaikat heidän edestään.

Kaikki suomalaiset eivät kuitenkaan taistelleet yhtä yksimielisesti "vihollista" vastaan, tästä todisteena teloitetut aseistakieltäytyjät, rintamakarkurit ja kommunistit. Lisäksi suojeluskuntalaiset vainosivat niitä suomalaisia, jotka suhtautuivat vähänkin myönteisemmin venäläisiä ja kommunismia kohtaan. Vasemmistolaisena rauhanaatteen kannattajana minä en kuitenkaan hyväksy suomalaisten laittomia sotatoimia ja viattomien ihmisten tappamista, näin ollen se antautuminen Neuvosoliitolle olisi ollut ylivoimaisesti paras ja rauhanomaisin ratkaisu.

"Tietenkin ääri-isänmaallisia suomalaisia vituttaa se asia, kun ulkomaalaiset vie "suomalaisilta tosimiehiltä" naiset ja työpaikat heidän edestään."

Suurin osa ääri-isänmaallisista on niin surkeaa lössiä että heillä ei ole mitään muuta ylpeyden aihetta kuin "isänmaallisuus".

"Kaikki suomalaiset eivät kuitenkaan taistelleet yhtä yksimielisesti "vihollista" vastaan, tästä todisteena teloitetut aseistakieltäytyjät, rintamakarkurit ja kommunistit."

Itse asiassa tuossa olet väärässä. Melkoinen osa suomalaisista kommunisteista oli paennut Neuvostoliittoon ja saanut siellä todella ystävällistä kohtelua - gulagia ja ne jotka olivat jääneet olivat ensisijaisesti suomalaisia, toissijaisesti kommunisteja. He pitivät Neuvostoliiton hyökkäystä aatteen pettämisenä.

"Lisäksi suojeluskuntalaiset vainosivat niitä suomalaisia, jotka suhtautuivat vähänkin myönteisemmin venäläisiä ja kommunismia kohtaan. "

Todista väitteesi. Jos tarkoitat Lapuan Liikkeen harjoittamaa terroria se oli terroria ja ei nauttinut yleisestä hyväksynnästä.

"Vasemmistolaisena rauhanaatteen kannattajana minä en kuitenkaan hyväksy suomalaisten laittomia sotatoimia ja viattomien ihmisten tappamista, näin ollen se antautuminen Neuvosoliitolle olisi ollut ylivoimaisesti paras ja rauhanomaisin ratkaisu."

Jos todellakin olet vasemmistolainen rauhanaatteen kannattaja miksi sinä koko ajan kannatat oikeistolaisia menetelmiä? Sinun mielestä hyökkäyssota on aina oikeutetumpi kuin puolustautuminen, joten minä olen ehdottomasti aina oikeassa koska osoitan väitteesi heikoiksi ja sisäisesti ristiriitaisiksi.

• Muttei faktaa
        DarkFear kirjoitti:

OSA I:

"Olen kyllä lukenut paljon historiaa ja tutustunut sen yksiyiskohtiin."

Hehhheh, niinpä niin. Jokos olet lukenut jotakin vaikka punaisesta ValPosta?

(http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=500000000000014&posting=22000000012731067#22000000012731067)

"2. Suomi ei ole koskaan ollut kommunistinen valtio, joten miten SUPO tai sen edeltäjä olisi muka voinut olla kommunistien käsissä?"

LOL

OSA II:

"Mielestäni talvisota oli turha, koska suomalaiset lähtivät turhaan tappamaan toisia ihmisiä tämän maan itsenäisyyden puolesta. Suomalaiset olisivat voineet sen sodan lopettaa, kun olisivat antautuneet suosiolla Neuvostoliitolle heti sodan alettua. Tosin itsenäisyys tässä olisi menetetty, mutta sillä nyt ei olisi ollut mitään merkitystä. Lisäksi suomalaiset kommunistit olisivat saaneet vapauden tässä suojeluskuntalaisten hallitsemassa fasistivaltiossa."

Tämän väitteen olet esittänyt monta kertaa ja monesti sinua on käsketty katsomaan, miten Baltian maille kävi, kun ne myötäilivät NL:a. Pyydän, että tutustut alla annettuihin Latvian neuvostomiehityksestä kertoviin sivuihin ja sen jälkeen vastaat kysymyksiin:

1) Kuljetettiinko Suomesta 15000 ihmistä tavaravaunuissa Siperiaan? Kuljetettiinko Latviasta?

2) Teloitettiinko Suomessa poliittisia vankeja ja siviilejä? Jos teloitettiin, kuinka monta? Teloitettiinko Latviassa? Kuinka monta?

3) Korvattiinko Suomessa demokraattinen hallintojärjestelmä ja korvattiinko täällä johtajat kommunisteilla kansan tahdon vastaisesti? Tapahtuiko näin Latviassa?

4) Kuka aloitti talvisodan?

Tässä linkkejä:

http://www.lettia.lv/en_a_baigais-gads.html

http://www.president.lv/pk/content/?cat_id=1452&lng=en

http://www.occupationmuseum.lv/lat/services/gramatu faili/3_okupacijas.pdf

Niin, sori, ovat englanninkielisiä, mutta kyllähän noin avarakatseisen ihmisen täytyy olla avartanut maailmankuvaansa siinä määrin, että on opetellut kommunikoimaan maailman ihanan monikulttuurisen väestön kanssa nykyajan maailmankielellä.

• suomipoika_88
        DarkFear kirjoitti:

ketä täällä haukut lahtareiksi/fasisteiksi ääliö.

Vaarini kuului nimittäin suojeluskuntiin,ja niin kuului muuten hänen puolalainen taistelutoverinsakin.Että aika ahdasmielistä porukkaahan ne on kun ottaa jopa puolalaisia mukaan eikö?

Muuten edesmennyt mummoni oli karjalaisia,jotka joutui jättää maatilansa ja kotinsa neukuille ja sinusta se on ihan oikein vai?

Kerta tiedät jotain historiasta,tiedät varmaan että juuri suojeluskunnat&puolustusvoimat laittoivat lapualaiset polvilleen mäntsälän kapinassa?

Se on helvetin helppoa sönkätä vastaan,mutta vaikeampi todistaa tai perustella väittämäänsä oikeaksi.Varsinkin jos on väärässä:D.

• itsenäisyydestä
        DarkFear kirjoitti:

Voisitko matkustaa vaikka Gazaan ja Länsirannalle julistamaan itsenäisyyden tarpeettomuutta. Sieltä löydät mitä ilmeisimmin otollisen maaperän julistaa kuinka autuasta onkaan olla jonkun muun käskettävänä ja antaa jonkun muun päättää omista asioista kuin kansalaisten itsensä.

Jos osaisit paikallista kieletä ja onnistuisit saamaan edes jonkinlaisen yleisön julistuksellesi niin... olen aika varma että itsenäisyyden tavoittelun julkinen väheksyntä johtaisi hengenmenoosi.

Vaikuttaa sille ettet lapsipolo edes ymmärrä mitä kaikkea itsenäisyys ja omista asioista päättämään pääseminen merkitsee. Koko tunnetun historian ajan mahdollisuus päättää omaista asioista on ollut miljoonille ihmisille omaa henkeä arvokkaampi asia. Tällä hetkellä käytännossä jokaisen krisin taustalla on väestön halu itsenäisyyteen tai itsemääräämisoikeuteen sen sijaan että alistuisi muualta tulleiden ohjailtavaksi.

Tässä alkeita itsenäisyydestä:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Itsenäisyys

"Itsenäisyys tarkoittaa valtiolle, organisaatiolle tai hallitukselle samaa kuin itsemääräämisoikeus, kun toinen vaihtoehto on olla jonkin muun hallittavana. Itsenäisyyden saaminen edellyttää joskus väkivaltaista irrottautumista ja tämän takia itsenäisyyttä juhlistetaan."

Kerran pidät alistumista ja muiden määrättävänä olemista jonkinlaisena tavoitetilana niin mikset näytä esimerkkiä: Maassamme on erittäin maanpuolustusmyönteinen ilmapiiri ja asepalvelukseen halutaan jokainen terveydellisesti siihen kykenevä. Kerran pidät alistumista toisten tahtoon tavoiteltavana niin mikset itse anna periksi ja lähde suorittamaan näin jälkikäteen asepalvelusta?

Vai olenko käsittänyt väärin? Kyllä itsenäisyyden täytyy jotain tarkoittaa DarkFear nimiselle trollille kerran tämä joka käänteessä jaksaa asiaa halveksia. Kirjoita vaikka viiden ranskalaisen viivan lista asioista jotka tulevat emsimmäiseksi mieleesi sanasta "itsenäisyys".

Menikö pupu pöksyihin ?

Vaarini kuului nimittäin suojeluskuntiin,ja niin kuului muuten hänen puolalainen taistelutoverinsakin.Että aika ahdasmielistä porukkaahan ne on kun ottaa jopa puolalaisia mukaan eikö?

Muuten edesmennyt mummoni oli karjalaisia,jotka joutui jättää maatilansa ja kotinsa neukuille ja sinusta se on ihan oikein vai?

Kerta tiedät jotain historiasta,tiedät varmaan että juuri suojeluskunnat&puolustusvoimat laittoivat lapualaiset polvilleen mäntsälän kapinassa?

Se on helvetin helppoa sönkätä vastaan,mutta vaikeampi todistaa tai perustella väittämäänsä oikeaksi.Varsinkin jos on väärässä:D.

"ketä täällä haukut lahtareiksi/fasisteiksi ääliö."

Voisitko antaa esimerkin siitä, ketä olen haukkunut täällä lahtareiksi/fasisteiksi? En syyllisty toisten haukkumiseen, ellei siihen ole jotain aihetta. Vai pitäisikö minun ottaa suosiolla vastaan kaikki minulle suunnatut epäasiallisuudet?

"Vaarini kuului nimittäin suojeluskuntiin,ja niin kuului muuten hänen puolalainen taistelutoverinsakin.Että aika ahdasmielistä porukkaahan ne on kun ottaa jopa puolalaisia mukaan eikö?"

Minun isovanhepani eivät onneksi kuuluneet suojeluskuntalaisiin. Mutta miten suojeluskuntalaiset olisivat suhtautuneet siihen, jos ulkomaalaisia olisi alkanut muuttaa suomeen samalla tavalla kun nyt 2000-luvun aikoina?

Voisit ymmärtää sen asian, että ihmisten mielipiteet ja elämänarvot saattavat olla joskus hyvinkin erilaisia. Tämän vuoksi kaikki ihmiset eivät ole valmiita taistelemaan sellaisten asioiden puolesta, jotka eivät ole heidän elämänarvoissaan etusijalla.

• siksi YK
        suomipoika_88 kirjoitti:

Olen minäkin sen verran historiaa lukenut,että tiedän saksan auttaneen suomea jatkosodassa.

Mutta kai itsekin tiedät että meillä&sakuilla oli yhteinen tavoite:murkata venäjä.Saksalaiset halusivat lisää elintilaa ja me halusimme karjalan takasin että venäjä ei uhkaa enää suomea.

Mutta mitä yhteisiä tavoitteita suomella ja jenkeillä on,niin suuria että jenkit auttaisi meitä?Mun nähdäkseni suurvallat suojelevat kuitenkin omaa etua/etuoikeuksia enimmäkseen.

"Mutta mitä yhteisiä tavoitteita suomella ja jenkeillä on,niin suuria että jenkit auttaisi meitä?Mun nähdäkseni suurvallat suojelevat kuitenkin omaa etua/etuoikeuksia enimmäkseen."

No tavallaan olet oikeassa, ei YK:ta perustettu pelkästään hyvän tahdon eleenä. Saksan annettiin ennen toista maailmansotaa valloittaa lähialueitaan, kuten Tsekin rajakylät, ilman että kukaan esti. Eihän se ollut muille maille minkään arvoista, mutta auttoi Saksaa vahvistumaan henkisesti ja taloudellisesti.

Tästä syystä Yhdysvaltoja ja etenkään EU:ta (jos hyökkäys kohdistuu sen alueelle, kuten Suomeen) ei erityisemmin innosta, jos jokin suurvalta alkaa valtaamaan itselleen lisää elintilaa ja resursseja pelkän vallanhimon mukana, silloinhan on riski että se uhkaa sen jälkeen heitä.

Tshetshenia jo herätti kohua aikanaan, jopa talouspakotteista puhuttiin, mutta kyseessä on Venäjälle ongelmia tuottanut sisäinen alue (joka kuuluu Venäjän Federaatioon), joten asiaa ei ole korjattu myöskään sotilaallisesti toistaiseksi.

Valtion katsotaan saavan sotia, omalla alueellaan tai yhteista vihollista vastaan.

• aikaan
        suomipoika_88 kirjoitti:

"Muuten edesmennyt mummoni oli karjalaisia,jotka joutui jättää maatilansa ja kotinsa neukuille ja sinusta se on ihan oikein vai?"

Sota on aina väärin, ei ollut oikein riistää toiselta kotia sen enempää kuin riistää toista kodista rintamalle taistelemaan sellaisten kanssa, kenelle oli tehty sama operaatio, mutta vastakkaisessa maassa.

Se että tehdään pahalla hyvää, ei tule koskaan toimimaan. Ihmisistä itsestä se aate ja into puolustaa nousee, ei laista.

• ANTIKRISTUS

JA ÄÄNESTÄN KIVILLÄ!

• Neuvostoliitossa oli paljon sellaisia hyviä puolia, joista suomessa ei ollut tietoakaan. Sitä paitsi suurin osa näistä Neuvostoliiton kansanmurhista tapahtui juuri Stalinin valtakauden aikana, joten Stalinin jälkeinen Neuvostoliitto oli ihan erilainen kun hänen valtakautensa aikainen. Tietenkin suomalaiset olisivat voineet luopua itsenäisyydestään vuonna 1953, kun Stalin kuoli ja liittää suomen saman tien osaksi Neuvostoliittoa. Näin ollen ei olisi ollut enää mitään pelkoa Stalinin vainoista ja siperiaan joutumisesta.

Kun tässä kritisoit Stalinin ajan Neuvostoliittoa niin voimakkaasti, niin älä unohda sitä, että ei niitä ihmisoikeuksia kunnioitettu suomessakaan vuosina 1917-1945 jolloin suomalaisia aseistakieltäytyjiä ja kommunisteja vainottiin suojeluskuntalaisten ja muiden valkolahtareiden puolelta.

Valitettavasti englannin kielen taitoni ei vaan ole niin hyvä, että pystyisin hankkimaan töitä ulkomailta ja pärjäämään siellä. Valitettavasti kielitaito on myös synnynnäinen lahja, jota voi parantaa vain osittain lisäopiskelun avulla. Huippuhyvästä kielitaidosta ei voi haaveilla, ellei siihen ole synnynnäisiä lahjoja. Lisäksi kielen opiskelu on aina helpompaa, mitä nuorempana sen aloittaa. Jos osaat puhua jo lapsena kahta tai kolmea eri kieltä, niin kielitaidon parantaminen on aina helpompaa myös vanhemmalla iällä.

Tästä asevelvollisuusjutusta sanon vielä sen, että tämän asevelvollisuuspakon vuoksi en ikinä tule arvostamaan suomalaisuutta ja tämän maan itsenäisyyttä, siitä voit olla täysin varma.

Kuitenkin sitä armeijan suorittamista pidetään suomessa edelleenkin jonkinlaisena miehisyyden mittana, ihailtavana asiana ja yhteiskuntakelpoisuuden mittarina. Lisäksi armeijan nykyistä löysemmän kurin ja rasituksen vuoksi niitä miehiä kohtaan suhtaudutaan entistäkin kielteisemmin, jotka eivät pysty/halua suorittaa armeijaa. Varsinkin miesten puolelta saa aina kuulla näitä juttuja siitä, miten ihailtava asia se armeijan suorittaminen oikein on.

Tarkoitin nyt sitä, että nämä isänmaalliset ihmiset haluaisivat aina pakottaa kaikki ihmiset olemaan yhtä isänmaallisia, maanpuolustustahtoisia ja ylpeitä suomalaisuudestaan. He eivät osaa ajatella sitä asiaa, että kaikille se isänmaallisuus ja suomalaisuus eivät ole yhtä tärkeitä elämänarvoja kun heille. Lisäksi näiden isänmaallisten pitäisi ymmärtää myös se asia, että kaikki eivät ole kiinnostuneita maanpuolustuksesta ja armeijaan menemisestä.

Valitettavasti näitä "suomi suomalaisille" -aatteen kannattajia löytyy kyllä varsin reilusti myös tämänkin palstan keskuudesta. Joten ei siis voida puhua pelkästään jostain marginaaliryhmästä.

Kannatan kyllä kuolemantuomiota sotarikollisille kansalaisuudesta katsomatta. Kyllä mielestäni venäläiset sotarikolliset ansaitsisivat myös saada kuolemantuomion tekemistään rikoksista ihan siinä missä suomalaiset ja saksalaisetkin.

Elän kyllä tällä vuosituhannella, mutta samaa ei voi sanoa suomen armeijasta ja näistä sen ääri-isänmaallisista kannattajista, jotka ovat jämähtäneet ajatusmaailmassaan sinne talvisodan vuosille. Jos aseistakieltäytyjiä ja rintamakarkureita ei enää tänä päivänä teloitettaisi, niin siinä tapauksessa siviilipalveluksesta voitaisiin tehdä sallittu palvelusmuoto niin rauhan kun sodankin aikana. Tälläkin hetkellä nämä ääri-isänmaalliset militaristit uhoavat kiihkeästi siitä, kuinka he haluaisivat tappaa mielellään aseistakieltäytyjiä ja rintamakarkureita mahdollisen tulevan sodan aikana.

Kerroin tässä aikaisemmin jo pitkän jutun suomessa tapahtuneista kommunistivainoista, joten voi hyvin sanoa, ettei suomi ollut sotien aikana mikään demokraattinen oikeusvaltio, jossa kommunisteilla oli hyvä elää ja asua.

Sisällissodan aloittamisesta voidaan olla varsin montaa eri mieltä, mutta ainakin se on varma asia, että näitä sisällissodan sotarikollisia ja muita valkolahtareita suojeltiin suojeluskuntasuomessa, jossa heitä ei edes haluttu asettaa vastuuseen tekemistään sota- ja ihmisoikeusrikoksista.

Tiedän kyllä sen, että sotarikollisia löytyi huomattavasti enemmän Neuvostoliiton puolelta, mutta se ei ole silti mikään syy puolustella omia sotarikollisia ja jättää heitä tuomitsematta. Suomalaiset olisivat voineet kyllä teloittaa niitä sotilaitaan, jotka olivat vastuussa venäläisten sotavankien, siviiliväestön ja suomalaisten kommunistien tappamisesta. Lisäksi näitä sotarikollisia olisi hyvinkin voitu tuomita vielä sodan päättymisen jälkeen, jos siihen vaan olisi ollut halua.

• owli
        DarkFear kirjoitti:

Neuvostoliitossa oli paljon sellaisia hyviä puolia, joista suomessa ei ollut tietoakaan. Sitä paitsi suurin osa näistä Neuvostoliiton kansanmurhista tapahtui juuri Stalinin valtakauden aikana, joten Stalinin jälkeinen Neuvostoliitto oli ihan erilainen kun hänen valtakautensa aikainen. Tietenkin suomalaiset olisivat voineet luopua itsenäisyydestään vuonna 1953, kun Stalin kuoli ja liittää suomen saman tien osaksi Neuvostoliittoa. Näin ollen ei olisi ollut enää mitään pelkoa Stalinin vainoista ja siperiaan joutumisesta.

Kun tässä kritisoit Stalinin ajan Neuvostoliittoa niin voimakkaasti, niin älä unohda sitä, että ei niitä ihmisoikeuksia kunnioitettu suomessakaan vuosina 1917-1945 jolloin suomalaisia aseistakieltäytyjiä ja kommunisteja vainottiin suojeluskuntalaisten ja muiden valkolahtareiden puolelta.

Valitettavasti englannin kielen taitoni ei vaan ole niin hyvä, että pystyisin hankkimaan töitä ulkomailta ja pärjäämään siellä. Valitettavasti kielitaito on myös synnynnäinen lahja, jota voi parantaa vain osittain lisäopiskelun avulla. Huippuhyvästä kielitaidosta ei voi haaveilla, ellei siihen ole synnynnäisiä lahjoja. Lisäksi kielen opiskelu on aina helpompaa, mitä nuorempana sen aloittaa. Jos osaat puhua jo lapsena kahta tai kolmea eri kieltä, niin kielitaidon parantaminen on aina helpompaa myös vanhemmalla iällä.

Tästä asevelvollisuusjutusta sanon vielä sen, että tämän asevelvollisuuspakon vuoksi en ikinä tule arvostamaan suomalaisuutta ja tämän maan itsenäisyyttä, siitä voit olla täysin varma.

Kuitenkin sitä armeijan suorittamista pidetään suomessa edelleenkin jonkinlaisena miehisyyden mittana, ihailtavana asiana ja yhteiskuntakelpoisuuden mittarina. Lisäksi armeijan nykyistä löysemmän kurin ja rasituksen vuoksi niitä miehiä kohtaan suhtaudutaan entistäkin kielteisemmin, jotka eivät pysty/halua suorittaa armeijaa. Varsinkin miesten puolelta saa aina kuulla näitä juttuja siitä, miten ihailtava asia se armeijan suorittaminen oikein on.

Tarkoitin nyt sitä, että nämä isänmaalliset ihmiset haluaisivat aina pakottaa kaikki ihmiset olemaan yhtä isänmaallisia, maanpuolustustahtoisia ja ylpeitä suomalaisuudestaan. He eivät osaa ajatella sitä asiaa, että kaikille se isänmaallisuus ja suomalaisuus eivät ole yhtä tärkeitä elämänarvoja kun heille. Lisäksi näiden isänmaallisten pitäisi ymmärtää myös se asia, että kaikki eivät ole kiinnostuneita maanpuolustuksesta ja armeijaan menemisestä.

Valitettavasti näitä "suomi suomalaisille" -aatteen kannattajia löytyy kyllä varsin reilusti myös tämänkin palstan keskuudesta. Joten ei siis voida puhua pelkästään jostain marginaaliryhmästä.

Kannatan kyllä kuolemantuomiota sotarikollisille kansalaisuudesta katsomatta. Kyllä mielestäni venäläiset sotarikolliset ansaitsisivat myös saada kuolemantuomion tekemistään rikoksista ihan siinä missä suomalaiset ja saksalaisetkin.

Elän kyllä tällä vuosituhannella, mutta samaa ei voi sanoa suomen armeijasta ja näistä sen ääri-isänmaallisista kannattajista, jotka ovat jämähtäneet ajatusmaailmassaan sinne talvisodan vuosille. Jos aseistakieltäytyjiä ja rintamakarkureita ei enää tänä päivänä teloitettaisi, niin siinä tapauksessa siviilipalveluksesta voitaisiin tehdä sallittu palvelusmuoto niin rauhan kun sodankin aikana. Tälläkin hetkellä nämä ääri-isänmaalliset militaristit uhoavat kiihkeästi siitä, kuinka he haluaisivat tappaa mielellään aseistakieltäytyjiä ja rintamakarkureita mahdollisen tulevan sodan aikana.

Kerroin tässä aikaisemmin jo pitkän jutun suomessa tapahtuneista kommunistivainoista, joten voi hyvin sanoa, ettei suomi ollut sotien aikana mikään demokraattinen oikeusvaltio, jossa kommunisteilla oli hyvä elää ja asua.

Sisällissodan aloittamisesta voidaan olla varsin montaa eri mieltä, mutta ainakin se on varma asia, että näitä sisällissodan sotarikollisia ja muita valkolahtareita suojeltiin suojeluskuntasuomessa, jossa heitä ei edes haluttu asettaa vastuuseen tekemistään sota- ja ihmisoikeusrikoksista.

Tiedän kyllä sen, että sotarikollisia löytyi huomattavasti enemmän Neuvostoliiton puolelta, mutta se ei ole silti mikään syy puolustella omia sotarikollisia ja jättää heitä tuomitsematta. Suomalaiset olisivat voineet kyllä teloittaa niitä sotilaitaan, jotka olivat vastuussa venäläisten sotavankien, siviiliväestön ja suomalaisten kommunistien tappamisesta. Lisäksi näitä sotarikollisia olisi hyvinkin voitu tuomita vielä sodan päättymisen jälkeen, jos siihen vaan olisi ollut halua.

"Neuvostoliitossa oli paljon sellaisia hyviä puolia, joista suomessa ei ollut tietoakaan."

Luettelisitko piruuttasi, mitä sellaista maata järisyttävän hyviä ja ihania asioita NL:ssa oli, että sinne olisi väkisin pitänyt ängetä? Ja jos alat listaamaan, niin pidä kommunismi erossa siitä listasta, johan tiedämme, että se ei ollut hyvä asia.

"Tietenkin suomalaiset olisivat voineet luopua itsenäisyydestään vuonna 1953, kun Stalin kuoli ja liittää suomen saman tien osaksi Neuvostoliittoa."

Siis tuo on ideanakin ihan naurettava. Annat oman kotisi toiselle, jotta saisit maksaa tälle vuokraa ja jotta tämä saisi kertoa sinulle, miten saat omassa kodissasi elää ja olla ja ajatella. Mitä järkeä siis? Sodat oli sodittu ja oltiin voitettu itsenäisyys, itsemääräämisoikeus, vapaus ja kansa oli entistä yhtenäisempi. Sitten vain oltaisiin kaiken koetun jälkeen luovuttu niistä? Ei hyvää hyvää päivää vaan.

"Kun tässä kritisoit Stalinin ajan Neuvostoliittoa niin voimakkaasti, niin älä unohda sitä, että ei niitä ihmisoikeuksia kunnioitettu suomessakaan vuosina 1917-1945 jolloin suomalaisia aseistakieltäytyjiä ja kommunisteja vainottiin suojeluskuntalaisten ja muiden valkolahtareiden puolelta."

Miksi unohtaisin? Kysymys ei ole siitä, ettenkö tietäisi mitä täällä tapahtui, eikä siitä, että yrittäisin puolustella, vaan pikemminkin siitä, miksi ihmeessä pidät komuunistista diktatuuria niin suuressa arvossa, että olet valmis hyväksymään kaikki sen suorittamat hirmuteot, kunhan vain osaksi sitä oltaisiin päästy. Siis: Miksi?

Oletko kenties huolimaton opiskelija vai oletko vain sitä mieltä, ettet enää reilu parikymppisenä kykene oppimaan uutta?

"Valitettavasti näitä "suomi suomalaisille" -aatteen kannattajia löytyy kyllä varsin reilusti myös tämänkin palstan keskuudesta. Joten ei siis voida puhua pelkästään jostain marginaaliryhmästä."

Tietysti voidaan, koska niin se asia on. Ei tällä palstalla ole millään muotoa kattava otos suomalaisesta yhteiskunnasta. Eikä tämä palsta ole asennemittarina kovinkaan luotettava lähde. Vai mitä?

"Tarkoitin nyt sitä, että nämä isänmaalliset ihmiset haluaisivat aina pakottaa kaikki ihmiset olemaan yhtä isänmaallisia, maanpuolustustahtoisia ja ylpeitä suomalaisuudestaan."

Minä olen isänmaallinen, enkä halua pakottaa ketään mihinkään ja tiedän useita samanlaisia. Vai puhutko taas tällä palstalla vakituisesti hilluvista kirjailijoista?

"Kerroin tässä aikaisemmin jo pitkän jutun suomessa tapahtuneista kommunistivainoista, joten voi hyvin sanoa, ettei suomi ollut sotien aikana mikään demokraattinen oikeusvaltio, jossa kommunisteilla oli hyvä elää ja asua."

Eikai sodan aika ole missään kenelläkään hyvä elää ja asua. Ja miten sodan aikana äärikommunisteilla saattoi ollakaan hyvä olla, hehän kannattivat vihollisen leiriä -> hyökkääjää.

"Sisällissodan aloittamisesta voidaan olla varsin montaa eri mieltä..."

Miten voidaan? Punaisethan sen aloittivat ja olivat alkuunpäälle vielä voitollakin.

"Tiedän kyllä sen, että sotarikollisia löytyi huomattavasti enemmän Neuvostoliiton puolelta, mutta se ei ole silti mikään syy puolustella omia sotarikollisia ja jättää heitä tuomitsematta."

Ei ole ei. Mutta onko se syy vähätellä ja ihailla kommunismin veristä historiaa?

• owli kirjoitti:

"Neuvostoliitossa oli paljon sellaisia hyviä puolia, joista suomessa ei ollut tietoakaan."

Luettelisitko piruuttasi, mitä sellaista maata järisyttävän hyviä ja ihania asioita NL:ssa oli, että sinne olisi väkisin pitänyt ängetä? Ja jos alat listaamaan, niin pidä kommunismi erossa siitä listasta, johan tiedämme, että se ei ollut hyvä asia.

"Tietenkin suomalaiset olisivat voineet luopua itsenäisyydestään vuonna 1953, kun Stalin kuoli ja liittää suomen saman tien osaksi Neuvostoliittoa."

Siis tuo on ideanakin ihan naurettava. Annat oman kotisi toiselle, jotta saisit maksaa tälle vuokraa ja jotta tämä saisi kertoa sinulle, miten saat omassa kodissasi elää ja olla ja ajatella. Mitä järkeä siis? Sodat oli sodittu ja oltiin voitettu itsenäisyys, itsemääräämisoikeus, vapaus ja kansa oli entistä yhtenäisempi. Sitten vain oltaisiin kaiken koetun jälkeen luovuttu niistä? Ei hyvää hyvää päivää vaan.

"Kun tässä kritisoit Stalinin ajan Neuvostoliittoa niin voimakkaasti, niin älä unohda sitä, että ei niitä ihmisoikeuksia kunnioitettu suomessakaan vuosina 1917-1945 jolloin suomalaisia aseistakieltäytyjiä ja kommunisteja vainottiin suojeluskuntalaisten ja muiden valkolahtareiden puolelta."

Miksi unohtaisin? Kysymys ei ole siitä, ettenkö tietäisi mitä täällä tapahtui, eikä siitä, että yrittäisin puolustella, vaan pikemminkin siitä, miksi ihmeessä pidät komuunistista diktatuuria niin suuressa arvossa, että olet valmis hyväksymään kaikki sen suorittamat hirmuteot, kunhan vain osaksi sitä oltaisiin päästy. Siis: Miksi?

Oletko kenties huolimaton opiskelija vai oletko vain sitä mieltä, ettet enää reilu parikymppisenä kykene oppimaan uutta?

"Valitettavasti näitä "suomi suomalaisille" -aatteen kannattajia löytyy kyllä varsin reilusti myös tämänkin palstan keskuudesta. Joten ei siis voida puhua pelkästään jostain marginaaliryhmästä."

Tietysti voidaan, koska niin se asia on. Ei tällä palstalla ole millään muotoa kattava otos suomalaisesta yhteiskunnasta. Eikä tämä palsta ole asennemittarina kovinkaan luotettava lähde. Vai mitä?

"Tarkoitin nyt sitä, että nämä isänmaalliset ihmiset haluaisivat aina pakottaa kaikki ihmiset olemaan yhtä isänmaallisia, maanpuolustustahtoisia ja ylpeitä suomalaisuudestaan."

Minä olen isänmaallinen, enkä halua pakottaa ketään mihinkään ja tiedän useita samanlaisia. Vai puhutko taas tällä palstalla vakituisesti hilluvista kirjailijoista?

"Kerroin tässä aikaisemmin jo pitkän jutun suomessa tapahtuneista kommunistivainoista, joten voi hyvin sanoa, ettei suomi ollut sotien aikana mikään demokraattinen oikeusvaltio, jossa kommunisteilla oli hyvä elää ja asua."

Eikai sodan aika ole missään kenelläkään hyvä elää ja asua. Ja miten sodan aikana äärikommunisteilla saattoi ollakaan hyvä olla, hehän kannattivat vihollisen leiriä -> hyökkääjää.

"Sisällissodan aloittamisesta voidaan olla varsin montaa eri mieltä..."

Miten voidaan? Punaisethan sen aloittivat ja olivat alkuunpäälle vielä voitollakin.

"Tiedän kyllä sen, että sotarikollisia löytyi huomattavasti enemmän Neuvostoliiton puolelta, mutta se ei ole silti mikään syy puolustella omia sotarikollisia ja jättää heitä tuomitsematta."

Ei ole ei. Mutta onko se syy vähätellä ja ihailla kommunismin veristä historiaa?

Tietenkin oikeistolaisten, porvareiden ja suojeluskuntalaisten näkökulmasta katsottuna suomi oli heille parempi valtio kun kommunistinen Neuvostoliitto. Minä taas olen sitä mieltä, ettei suomessa ollut silloin mitään puolustamisen arvoista, eikä ole tälläkään hetkellä.

Mielestäni Neuvostoliittoa vastaan käydyt sodat olivat täysin turhia sotia, jotka olisi jo alunperinkin pitänyt jättää käymättä. Minun mielestäni siinä itsenäisyyden säilyttämisessä ja itsemäärämisoikeudessa ei ollut mitään hienoa. Koskaan en tule tämän maan itsenäisyyttä ja sen käymiä sotia arvostamaan, siitä sinä ja muut oikeistolaiset voitte olla täysin varmoja.

"Miksi unohtaisin? Kysymys ei ole siitä, ettenkö tietäisi mitä täällä tapahtui, eikä siitä, että yrittäisin puolustella, vaan pikemminkin siitä, miksi ihmeessä pidät komuunistista diktatuuria niin suuressa arvossa, että olet valmis hyväksymään kaikki sen suorittamat hirmuteot, kunhan vain osaksi sitä oltaisiin päästy. Siis: Miksi?"

En ole sanonut mitään sellaista, että hyväksyisin Stalinin aiheuttamat vainot ja kansanmurhat noin vaan. Sen sijaan suomalaisia ei tunnu pahemmin haittaavan nämä suojeluskuntalaisten ja muiden valkobandiittien sotarikokset, joissa he tappoivat suomalaisia aseistakieltäytyjiä, rintamakarkureita ja kommunisteja.

Tietenkin parikymppisenä voi vielä hyvinkin oppia jotain uutta, mutta ymmärrät varmaan sen, että toisilla se kielitaidon oppiminen on aina helpompaa kun toisilla. Sama juttu pätee oikeastaan myös muissakin asioissa. Ei hyväksi matematiikkaneroksi voi opiskella noin vaan, jos ei ole minkäänlaisia matemaattisia lahjoja.

Kyllä näitä "suomi suomalaisille" -aatteen kannattajia löytyy muualtakin, eikä vain pelkästään tämän palstan vakiokirjoittelijoista. Monesti olen kuunnellut näitä rasistisia juttuja, joissa nämä ääri-isänmaalliset rasistit ovat vaatimassa kaikkien ulkomaalaisten karkoittamista suomesta, että he saisivat elää itsenäisessä suomessa ilman niitä ihmisiä, jotka eivät heidän mielestään tänne kuulu. Näitä keskusteluja kuulee kyllä niin työpaikoilla, baareissa, kouluissa ja muissa julkisilla paikoilla. Joten kyse ei todellakaan ole mistään marginaalisesta vähemmistöstä, tämä "suomi suomalaisille" -roska-aate saa kyllä kannatusta myös ihan tavallisten suomalaistenkin keskuudessa, joten kyse ei suinkaan ole pelkästään uusnatseista.

"Minä olen isänmaallinen, enkä halua pakottaa ketään mihinkään ja tiedän useita samanlaisia. Vai puhutko taas tällä palstalla vakituisesti hilluvista kirjailijoista?"

Hieno juttu, jos et halua pakottaa muita suomalaisia isänmaallisiksi, vaikka itse myönnätkin olevasi sellainen. Olisi hieno asia, jos myös muut isänmaalliset suomalaiset olisivat yhtä suvaitsevaisia ja vapaamielisiä kun sinä väität olevasi. Itse olen kyllä saanut usein kuulla kritiikkiä epäisänmaallisuudestani, sillä monia isänmaallisia intoilijoita se vaan tuntuu jostai syystä niin kovasti harmittavan, kun minä en ole suomen itsenäisyyttä arvostava, maanpuolustustahtoinenn ja isänmaallinen ylpeä suomen kansalainen.

En nyt tarkoittanut ainoastaan tämän palstan kirjoittajia, sillä olen saanut kuulla sitä vittuilua epäisänmaallisuudestani myös ihan siviilielämässäkin.

"Eikai sodan aika ole missään kenelläkään hyvä elää ja asua. Ja miten sodan aikana äärikommunisteilla saattoi ollakaan hyvä olla, hehän kannattivat vihollisen leiriä -> hyökkääjää."

Suomessa kommunisteja oli vainottu heti sisällissodan alusta alkaen ja vainottiin jo ennen talvisodan syttymistä. Itse suojeluskuntalaiset ja valkolahtarit vainosivat suomalaisia kommunisteja, joten en yhtään ihmettele sitä kun heidän sympatiat olivatkin "yllättäen" rakkaan itänaapurimme puolella.

Joka tapauksessa valkoisten puoleta löytyi monia sotarikollisia, joita ei edes haluttu asettaa syytteseeen teoistaan valkofasistien suojeluskuntasuomessa.

Miksi suomalaiset eivät sitten halunneet tuomita omia sotarikollisiaan, vaikka heillä olisikin ollut siihen mahdollisuuksia? Tietenkään suomessa ei haluttu rangaista niitä sotilaita, jotka olivat tappaneet venäläisiä sotavankeja, sekä syyllistyneet sodassa muihin laittomiin tekoihin. Minä en yritä täällä vähätellä kommunismin rikoksia, mutta isänmaallisena suomalaisena et tietenkään halua kommentoida kovin yksityiskohtaisesti näitä suomalaisten sotarikoksia.

• Vastaa
        DarkFear kirjoitti:

Tietenkin oikeistolaisten, porvareiden ja suojeluskuntalaisten näkökulmasta katsottuna suomi oli heille parempi valtio kun kommunistinen Neuvostoliitto. Minä taas olen sitä mieltä, ettei suomessa ollut silloin mitään puolustamisen arvoista, eikä ole tälläkään hetkellä.

Mielestäni Neuvostoliittoa vastaan käydyt sodat olivat täysin turhia sotia, jotka olisi jo alunperinkin pitänyt jättää käymättä. Minun mielestäni siinä itsenäisyyden säilyttämisessä ja itsemäärämisoikeudessa ei ollut mitään hienoa. Koskaan en tule tämän maan itsenäisyyttä ja sen käymiä sotia arvostamaan, siitä sinä ja muut oikeistolaiset voitte olla täysin varmoja.

"Miksi unohtaisin? Kysymys ei ole siitä, ettenkö tietäisi mitä täällä tapahtui, eikä siitä, että yrittäisin puolustella, vaan pikemminkin siitä, miksi ihmeessä pidät komuunistista diktatuuria niin suuressa arvossa, että olet valmis hyväksymään kaikki sen suorittamat hirmuteot, kunhan vain osaksi sitä oltaisiin päästy. Siis: Miksi?"

En ole sanonut mitään sellaista, että hyväksyisin Stalinin aiheuttamat vainot ja kansanmurhat noin vaan. Sen sijaan suomalaisia ei tunnu pahemmin haittaavan nämä suojeluskuntalaisten ja muiden valkobandiittien sotarikokset, joissa he tappoivat suomalaisia aseistakieltäytyjiä, rintamakarkureita ja kommunisteja.

Tietenkin parikymppisenä voi vielä hyvinkin oppia jotain uutta, mutta ymmärrät varmaan sen, että toisilla se kielitaidon oppiminen on aina helpompaa kun toisilla. Sama juttu pätee oikeastaan myös muissakin asioissa. Ei hyväksi matematiikkaneroksi voi opiskella noin vaan, jos ei ole minkäänlaisia matemaattisia lahjoja.

Kyllä näitä "suomi suomalaisille" -aatteen kannattajia löytyy muualtakin, eikä vain pelkästään tämän palstan vakiokirjoittelijoista. Monesti olen kuunnellut näitä rasistisia juttuja, joissa nämä ääri-isänmaalliset rasistit ovat vaatimassa kaikkien ulkomaalaisten karkoittamista suomesta, että he saisivat elää itsenäisessä suomessa ilman niitä ihmisiä, jotka eivät heidän mielestään tänne kuulu. Näitä keskusteluja kuulee kyllä niin työpaikoilla, baareissa, kouluissa ja muissa julkisilla paikoilla. Joten kyse ei todellakaan ole mistään marginaalisesta vähemmistöstä, tämä "suomi suomalaisille" -roska-aate saa kyllä kannatusta myös ihan tavallisten suomalaistenkin keskuudessa, joten kyse ei suinkaan ole pelkästään uusnatseista.

"Minä olen isänmaallinen, enkä halua pakottaa ketään mihinkään ja tiedän useita samanlaisia. Vai puhutko taas tällä palstalla vakituisesti hilluvista kirjailijoista?"

Hieno juttu, jos et halua pakottaa muita suomalaisia isänmaallisiksi, vaikka itse myönnätkin olevasi sellainen. Olisi hieno asia, jos myös muut isänmaalliset suomalaiset olisivat yhtä suvaitsevaisia ja vapaamielisiä kun sinä väität olevasi. Itse olen kyllä saanut usein kuulla kritiikkiä epäisänmaallisuudestani, sillä monia isänmaallisia intoilijoita se vaan tuntuu jostai syystä niin kovasti harmittavan, kun minä en ole suomen itsenäisyyttä arvostava, maanpuolustustahtoinenn ja isänmaallinen ylpeä suomen kansalainen.

En nyt tarkoittanut ainoastaan tämän palstan kirjoittajia, sillä olen saanut kuulla sitä vittuilua epäisänmaallisuudestani myös ihan siviilielämässäkin.

"Eikai sodan aika ole missään kenelläkään hyvä elää ja asua. Ja miten sodan aikana äärikommunisteilla saattoi ollakaan hyvä olla, hehän kannattivat vihollisen leiriä -> hyökkääjää."

Suomessa kommunisteja oli vainottu heti sisällissodan alusta alkaen ja vainottiin jo ennen talvisodan syttymistä. Itse suojeluskuntalaiset ja valkolahtarit vainosivat suomalaisia kommunisteja, joten en yhtään ihmettele sitä kun heidän sympatiat olivatkin "yllättäen" rakkaan itänaapurimme puolella.

Joka tapauksessa valkoisten puoleta löytyi monia sotarikollisia, joita ei edes haluttu asettaa syytteseeen teoistaan valkofasistien suojeluskuntasuomessa.

Miksi suomalaiset eivät sitten halunneet tuomita omia sotarikollisiaan, vaikka heillä olisikin ollut siihen mahdollisuuksia? Tietenkään suomessa ei haluttu rangaista niitä sotilaita, jotka olivat tappaneet venäläisiä sotavankeja, sekä syyllistyneet sodassa muihin laittomiin tekoihin. Minä en yritä täällä vähätellä kommunismin rikoksia, mutta isänmaallisena suomalaisena et tietenkään halua kommentoida kovin yksityiskohtaisesti näitä suomalaisten sotarikoksia.

"Mielestäni Neuvostoliittoa vastaan käydyt sodat olivat täysin turhia sotia, jotka olisi jo alunperinkin pitänyt jättää käymättä."

Taas esität tämän väitteen, mutta et perustele mitenkään, miten Suomi olisi muka selvinnyt helpommalla alistumalla Neuvostoliitolle. Ilmeisesti et siihen pysty, koska et ole vastannut aikaisempaankaan yksinkertaiseen kysymykseen:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=500000000000014&posting=22000000023661230

Vastaisitko nyt? Eihän tietenkään ole pakko, mutta tidätkös, että tosielämässä kaikki väittelyt eivät tapahdu Suomi24:n palstoilla, vaan jopa kasvokkain(!), ja silloin vakuuttavan keskustelijan on osattava vastata vaikeisiinkin kysymyksiin, tai hän menettää kaiken uskottavuutensa.

• Vastaa kirjoitti:

"Mielestäni Neuvostoliittoa vastaan käydyt sodat olivat täysin turhia sotia, jotka olisi jo alunperinkin pitänyt jättää käymättä."

Taas esität tämän väitteen, mutta et perustele mitenkään, miten Suomi olisi muka selvinnyt helpommalla alistumalla Neuvostoliitolle. Ilmeisesti et siihen pysty, koska et ole vastannut aikaisempaankaan yksinkertaiseen kysymykseen:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=500000000000014&posting=22000000023661230

Vastaisitko nyt? Eihän tietenkään ole pakko, mutta tidätkös, että tosielämässä kaikki väittelyt eivät tapahdu Suomi24:n palstoilla, vaan jopa kasvokkain(!), ja silloin vakuuttavan keskustelijan on osattava vastata vaikeisiinkin kysymyksiin, tai hän menettää kaiken uskottavuutensa.

Vasta nyt huomaat että DarkFear tai hänen vielä väkivaltaisempi alter ego RauhanPuolesta osaa vastata edes alkeelliseen kysymykseen.

He pelkäävät vastata koska silloin he joutuvat vastatusten aatteidensa vähemmän miellyttävien saavutusten kanssa.

• owli
        DarkFear kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä ja siksi tuomitsenkin NL:n hyökkäyksen.

"Minun mielestäni siinä itsenäisyyden säilyttämisessä ja itsemäärämisoikeudessa ei ollut mitään hienoa."

Itsemääräämisoikeudessa ei mitään hienoa? Turhaa? Ehkäpä haluaisit elää diktatuurissa? Hmm? Ehkäpä haluaisit, että asioistasi päätetään muualla kuin omassa päässäsi, eikä sinulla ole mahdollisuutta vaikuttaa?

"Koskaan en tule tämän maan itsenäisyyttä ja sen käymiä sotia arvostamaan, siitä sinä ja muut oikeistolaiset voitte olla täysin varmoja."

Oma mielipiteesi. Harvempi sitä sotaa itsessään arvostaa. Mistä muuten päättelet, että olen oikeistolainen?

"En ole sanonut mitään sellaista, että hyväksyisin Stalinin aiheuttamat vainot ja kansanmurhat noin vaan. Sen sijaan suomalaisia ei tunnu pahemmin haittaavan nämä suojeluskuntalaisten ja muiden valkobandiittien sotarikokset, joissa he tappoivat suomalaisia aseistakieltäytyjiä, rintamakarkureita ja kommunisteja."

Rivienvälistä voi helposti lukea, ettet juurikaan noteeraa niitä mitenkään kummoisiksi tapahtumiksi, koska et kommentoi baltian maiden tapahtumia muuten kuin vähättelemällä niitä, ynnä toivot, että Suomelle olisi käynyt samoin, ynnä että neuvostomiehitys olisi ollut vain pelkästään hyvä asia, ynnä että neuvostomiehitykseen olisi pitänyt ennemminkin pyrkiä kuin päinvastoin, ynnä että kun asia otetaan puheeksi sivuutat aiheen surutta selittelemällä sitä parhain päin idän kannalta siirtymällä keskustelussa rajan tälle puolelle (kuten äskeisessäkin rimpsussa).

Sinullako ei siis ole kielellisiä lahjoja. Ok. Ei siitä sen enempää.

"En nyt tarkoittanut ainoastaan tämän palstan kirjoittajia, sillä olen saanut kuulla sitä vittuilua epäisänmaallisuudestani myös ihan siviilielämässäkin."

Ja varmasti saat vastaisuudessakin, jos otat joka kerta asian kiihkoisessa mielentilassa puheeksi. Suorasanainen saa ja kuuluukin olla, mutta oikein puhuminen onkin sitten jo taitolaji.

"Suomessa kommunisteja oli vainottu heti sisällissodan alusta alkaen..."

Kyllä. Aloittivathan he vallankumouksen. Yksinkertaista matematiikkaa.

"Minä en yritä täällä vähätellä kommunismin rikoksia, mutta isänmaallisena suomalaisena et tietenkään halua kommentoida kovin yksityiskohtaisesti näitä suomalaisten sotarikoksia."

Et halua vähätellä, mutta kuitenkin vähättelet. Tietysti sotarikolliset tulee tuomita ja kyllä niitä tuomittiinkin. Oliko tästä jossain kohtaa epäselvyyttä? Valitettavasti ei kaikkia. Ei se kommentointi haluamisesta ole kiinni.

Tuossa eräs kirjoittelija penää kommenttia tuohon balttien kysymykseen. Siihen minäkin haluaisin vastauksen.

• Yks vaan
        DarkFear kirjoitti:

Neuvostoliitossa oli paljon sellaisia hyviä puolia, joista suomessa ei ollut tietoakaan. Sitä paitsi suurin osa näistä Neuvostoliiton kansanmurhista tapahtui juuri Stalinin valtakauden aikana, joten Stalinin jälkeinen Neuvostoliitto oli ihan erilainen kun hänen valtakautensa aikainen. Tietenkin suomalaiset olisivat voineet luopua itsenäisyydestään vuonna 1953, kun Stalin kuoli ja liittää suomen saman tien osaksi Neuvostoliittoa. Näin ollen ei olisi ollut enää mitään pelkoa Stalinin vainoista ja siperiaan joutumisesta.

Käyppäs Darkki lukemassa historianläksys uudestaan , kun sulla ei näytä olevan tuon taivaallista tietoa asioiden oikeasta puolesta. Ei kannata mennä väittämään täysin idioottimaisia asioita. Siitä kun saa vaan kusipään maineen

• 6-0
        Yks vaan kirjoitti:

Käyppäs Darkki lukemassa historianläksys uudestaan , kun sulla ei näytä olevan tuon taivaallista tietoa asioiden oikeasta puolesta. Ei kannata mennä väittämään täysin idioottimaisia asioita. Siitä kun saa vaan kusipään maineen

Ja taas kerran, DarkFear on joutunut ahtaalle ja hän on tainnut heittää pyyhkeen kehään. Häntä ei enää tässä keskustelussa taideta nähdä.

Emme saaneet listausta Neuvostoliiton hyvistä puolista emmekä myöskään siihen Baltia-kysymykseen vastausta. Darkin kanssa keskustelu on yhtä tyhjän kanssa.

• lord_of_phantoms
        6-0 kirjoitti:

Ja taas kerran, DarkFear on joutunut ahtaalle ja hän on tainnut heittää pyyhkeen kehään. Häntä ei enää tässä keskustelussa taideta nähdä.

Emme saaneet listausta Neuvostoliiton hyvistä puolista emmekä myöskään siihen Baltia-kysymykseen vastausta. Darkin kanssa keskustelu on yhtä tyhjän kanssa.

olisimme nyt Neuvostoliiton "alla" niin varmasti tottuisimme elämään niissä olosuhteissa, ja varmasti löytäisimme hyviä asioita kuten myös huonompia, Kuten teemme nykyisessä elämässämme. Ihminen tottuu erinlaisiin olosuhteisiin erittäin nopeasti, jos muuta vaihtoehtoa ei ole, jos jokin asia on väärin, sitä joko pitää suunsa kiinni tai avaa sen.

• mitään..
        6-0 kirjoitti:

Neuvostoliitolla maana on varmasti hyviä ja huonoja puolia, siinä missä muillakin mailla. Turha on jotakin valtiota täysin demonisoida.

Keskimääräinen elinaso nykyisessä Venäjässä on EU-tasoa alempi ja tiettyjä kansainvälisiä sopimuksia ei noudateta täydellä teholla.

Ei se kuitenkaan sitä tarkoita, että rikolliset hallitsisivat maata ja jokainen eläisi 5 ruplan kuukausipalkalla.

Ketjusta on poistettu 88 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      65
      3272
    2. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      90
      3066
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      177
      3008
    4. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      41
      2366
    5. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      130
      2356
    6. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      205
      2211
    7. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      36
      1714
    8. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      52
      1688
    9. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      399
      1653
    10. Gallup! Mitä kirjainta kaipaat ja rakastat?

Etunimen eka kirjain? Aloitan V
      Ikävä
      100
      1185
    Aihe