Taas se nähtiin

poika.tuntureilta

Jumala petti jälleen.

Siispä Leksa palaa hypnoosin pariin. On ainut toivo ajan haasteissa.

23

773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • petä

Sinun syntisi vain eroittaa sinut Jumalasta.
      Mene paastoon ja rukoukseen ja pyydä muitakin rukoilemaan, Varmasti Jumala vastaa.
      Ole uskovainen eläkä epäuskova.

• eräsajattelija

-Jumala on sinut tällä kertaa pettänyt ?

• poika.tuntureilta

joka tarpeeksi monta vuotta hädässään turhaan apua rukoilee, oppii vähitellen kunnioittamaan elämän kovia realiteetteja sekä elämään niiden ehdoilla.

Eli. Oma apu on ainut apu; ja ihmisen itsensä ulkopuolella ei ole mitään, mikä voisi varjella, parantaa tai auttaa missään muussakaan asiassa.

Eli turhaa on mitään rukoilla enempää Jeesuksen kuin muunkaan nimissä.

• eräsajattelija
        poika.tuntureilta kirjoitti:

joka tarpeeksi monta vuotta hädässään turhaan apua rukoilee, oppii vähitellen kunnioittamaan elämän kovia realiteetteja sekä elämään niiden ehdoilla.

Eli. Oma apu on ainut apu; ja ihmisen itsensä ulkopuolella ei ole mitään, mikä voisi varjella, parantaa tai auttaa missään muussakaan asiassa.

-kohdallasi kun minäkin ressukka olen saanut kokea Jumalan Armoa moneen kertaan elämässäni, aikaisemmin en ollut kokenut sitä,-mitä todella on olla tuhlaajapoika ja rypeä sikojen kaukaloilla jne,-nyt kuitenkin senkin asian valitettavasti tiedän...

-kuitenkin olen kokenut Jumalan Minuakin vielä Armossaan kutsuvan ja vetävän sekä olen taas alkanut käymään lähipaikallisseurakunnassa kokouksissa ja koen että Jumalan Henki minussakin vielä asuu ja iloitsen siitä suuresti,-ihmisenä en ole juurikaan mitään ja omat ansiot ja sekä kaikki muukin omat luulot itsestä on totaalisesti tässä romuttuneet,romutettu,-kiitos siitäkin Jumalalle!

-Kyllä Jumala sinullekkin Leksa vastaa,-mahtaako oma sydämesi olla jotenkin väärällä,-tolalla jossakin kohtaa, oletko rehellisesti tutkinut itseäsi?
        -Miksi Jumala vastaisi yhdelle ja toiselle ei ?
        -varsinkin tällaiselle rötkäleelle kuin minäkin olen ollut ?

-en voi muuta kuin rukoilla puolestasi sillä vajavaisella armolla joka minullekkin on uskottu ja toivoa että kuitenkin jaksaisit vielä kääntyä Jeesuksen puoleen !

• poika.tuntureilta
        eräsajattelija kirjoitti:

-kohdallasi kun minäkin ressukka olen saanut kokea Jumalan Armoa moneen kertaan elämässäni, aikaisemmin en ollut kokenut sitä,-mitä todella on olla tuhlaajapoika ja rypeä sikojen kaukaloilla jne,-nyt kuitenkin senkin asian valitettavasti tiedän...

-kuitenkin olen kokenut Jumalan Minuakin vielä Armossaan kutsuvan ja vetävän sekä olen taas alkanut käymään lähipaikallisseurakunnassa kokouksissa ja koen että Jumalan Henki minussakin vielä asuu ja iloitsen siitä suuresti,-ihmisenä en ole juurikaan mitään ja omat ansiot ja sekä kaikki muukin omat luulot itsestä on totaalisesti tässä romuttuneet,romutettu,-kiitos siitäkin Jumalalle!

-Kyllä Jumala sinullekkin Leksa vastaa,-mahtaako oma sydämesi olla jotenkin väärällä,-tolalla jossakin kohtaa, oletko rehellisesti tutkinut itseäsi?
        -Miksi Jumala vastaisi yhdelle ja toiselle ei ?
        -varsinkin tällaiselle rötkäleelle kuin minäkin olen ollut ?

-en voi muuta kuin rukoilla puolestasi sillä vajavaisella armolla joka minullekkin on uskottu ja toivoa että kuitenkin jaksaisit vielä kääntyä Jeesuksen puoleen !

kummallisinta onkin. Eli kaikkeni olen antanut ja kaikkeni uhrannut Sanaan luottaen ja nyt kun Sanan pitäisi toteutua käytännössä niin huutavassa hukassa olen. Kukaan ei kuuntele, ei taivaassa eikä maan päällä eikä apua tule enempää taivaasta kuin maan päältäkään.

Eli raamattu pettää ja valehtelee.

• RitariOlevainen

kummallisinta onkin. Eli kaikkeni olen antanut ja kaikkeni uhrannut Sanaan luottaen ja nyt kun Sanan pitäisi toteutua käytännössä niin huutavassa hukassa olen. Kukaan ei kuuntele, ei taivaassa eikä maan päällä eikä apua tule enempää taivaasta kuin maan päältäkään.

"kaikkesi antanut ja kaikkesi uhrannut", jospa Jeesuksen uhri olisi nyt riittävä, kun kaikki omat konstit on loppuun käytetty, Jospa Jumalan armo saisi nyt sijaa ja tilaa sydämessäsi, että armo Jeesuksessa saisi sismpäsi murtaa, ja Jumalan rakkaus pääsi läpi kovan itsekkään kuoresi.
        Siunausta, kyllä Jeesus voi ja tahtoo auttaa, emme vaan voi Häneltäkään mitään vaatia, Hän vastaa ja antaa ajallaan.

• eräsajattelija

-olen myöskin omassa elämässäni "keitetty" ns. monissa vesissä ja oma uskoni olisi loppunut jo vuosia sitten jos se siitä olisi kiinni,-kuitenkin Jumala on Armossaan aina tielle vetänyt,-tosin minulla on ollut sen mielenlaatu että,-minä olen kuitenkin väärässä ja väärällä,mielellä ja Jumala on oikeassa jne...lisäksi on paljon tutuissa uskovissa ja muissa sellaisissa uskonystäviä jotka ovat varmasti rukoilleet puolestani vuosikausia,uskossaoloaikanani sekä ennen sitä,-muuten en koskaan olisi uskoon ,tullutkaan jne..

-aikoinaan olin aineiden sekakäyttäjä ja ties mikä vapiseva raunio jossa tilanteessa sain kokea pelastuksen silmänräpäyksessä siten että aineet haihtuivat olemuksesta ja samoin vieroitusoireet yms,-siitä hetkestä meni pitkälti toista kymmentä vuotta na. hyvin elämässä ja uskossa,-nyt viime vuosina on ollut näita lankeemisia ja luopumusta,-mutta jälleen saan kokea Jumalan Armokutsua !

-Näin se Leksa on vaan sinunkin elämässäsi heittäydy vain täysillä Jumalan Armon varahan,-kyllä Hän sinullekkin vielä vastaa !!!

• Raamattu..

Jer.23:23. Olenko minä Jumala vain lyhyeltä matkalta, sanoo Herra; enkö ole Jumala myöskin kaukaa?

• poika.tuntureilta
        RitariOlevainen kirjoitti:

"kaikkesi antanut ja kaikkesi uhrannut", jospa Jeesuksen uhri olisi nyt riittävä, kun kaikki omat konstit on loppuun käytetty, Jospa Jumalan armo saisi nyt sijaa ja tilaa sydämessäsi, että armo Jeesuksessa saisi sismpäsi murtaa, ja Jumalan rakkaus pääsi läpi kovan itsekkään kuoresi.
        Siunausta, kyllä Jeesus voi ja tahtoo auttaa, emme vaan voi Häneltäkään mitään vaatia, Hän vastaa ja antaa ajallaan.

höpiset asiasta, josta et tiedä yhtään mitään.

• poika.tuntureilta

-olen myöskin omassa elämässäni "keitetty" ns. monissa vesissä ja oma uskoni olisi loppunut jo vuosia sitten jos se siitä olisi kiinni,-kuitenkin Jumala on Armossaan aina tielle vetänyt,-tosin minulla on ollut sen mielenlaatu että,-minä olen kuitenkin väärässä ja väärällä,mielellä ja Jumala on oikeassa jne...lisäksi on paljon tutuissa uskovissa ja muissa sellaisissa uskonystäviä jotka ovat varmasti rukoilleet puolestani vuosikausia,uskossaoloaikanani sekä ennen sitä,-muuten en koskaan olisi uskoon ,tullutkaan jne..

-aikoinaan olin aineiden sekakäyttäjä ja ties mikä vapiseva raunio jossa tilanteessa sain kokea pelastuksen silmänräpäyksessä siten että aineet haihtuivat olemuksesta ja samoin vieroitusoireet yms,-siitä hetkestä meni pitkälti toista kymmentä vuotta na. hyvin elämässä ja uskossa,-nyt viime vuosina on ollut näita lankeemisia ja luopumusta,-mutta jälleen saan kokea Jumalan Armokutsua !

-Näin se Leksa on vaan sinunkin elämässäsi heittäydy vain täysillä Jumalan Armon varahan,-kyllä Hän sinullekkin vielä vastaa !!!

jos Jumala vastaa vasta tuhannen vuoden kuluttua niin mitä hyötyä siitä enää on?

Vastausten pitää tulla tässä elämässä ja tänä päivänä eikä joskus aikojen lopulla.

• m-s-a

jos Jumala vastaa vasta tuhannen vuoden kuluttua niin mitä hyötyä siitä enää on?

Vastausten pitää tulla tässä elämässä ja tänä päivänä eikä joskus aikojen lopulla.

Mie tässä sulle sanon huumorimielessäkin mutta tosissaan. Menisit vaikka käymhän Onnin tykönä, eikös Riipin Onni olekin sieltä suunnalta.
        Onni soittas ja laulaisitte yhdessä.

• poika.tuntureilta
        m-s-a kirjoitti:

Mie tässä sulle sanon huumorimielessäkin mutta tosissaan. Menisit vaikka käymhän Onnin tykönä, eikös Riipin Onni olekin sieltä suunnalta.
        Onni soittas ja laulaisitte yhdessä.

Aikanaan (lokakuussa 1962) kävelin Onnin toverina pitkin ja poikin erämaita Metsähallituksen palkkaamana "eräpoliisina".

Mutta ne soittamiset ja laulamiset on minun kohdaltani lopullisesti soitettu ja laulettu - samoin kuin erämaissa samoileisetkin.

• m-s-a

Aikanaan (lokakuussa 1962) kävelin Onnin toverina pitkin ja poikin erämaita Metsähallituksen palkkaamana "eräpoliisina".

Mutta ne soittamiset ja laulamiset on minun kohdaltani lopullisesti soitettu ja laulettu - samoin kuin erämaissa samoileisetkin.

jos Onni laulas ja soittas, ja sie kuuntelisit?

Olen joskus ollut kuulemassa Onnin soittoa ja laulamista.
        Kyllä siltikin kannattaa tulla Jeesuksen tykö vaikka joka päivä uudestaan.
        Jokaiselle päivälle riittää Armo Herralta.

Mie sanon ittestäni, näissä kairoissa mieki oon rypeny tuhlaajapoikana, ryypänny ja rellestäny aikani, ja Jeesus etsi kadonneen lampaan uudelleen laitumelleen.
        Nyt koitan tämmöisenä raakileena pysytellä Herran laitumella, sillä kun mieli tekee päästä Taivaaseen.

• varsin terveitä

ajatuksia.

Onnea...

• et liioittelisi.

Ei vieroitusoireet mihinkään katoa vaikka kuinka rukoilisi. Sinulla ei ole kunnon oireita koskaan ollutkaan, jos väität noin.

• poika.tuntureilta
        varsin terveitä kirjoitti:

ajatuksia.

Onnea...

"Kyllä Siperia opettaa" ja pätee niin monissa asioissa. Myös uskonasioissa silloin kun Raamatun Sana on pantava todelliselle koetukselle ja Jeesus tai Jumala vastaamaan sanoistaan. Jos et itse pysty auttamaan itseäsi niin huutavassa hukassa olet ja tilanne käy aina vain vaikeammaksi. Niin, ja lähimmäisenrakkauttakin nykyään löytyy vain lahkolaisten valheissa - ei mistään muualta.

• eräpoliisi

tittelin olet itsellesi tehnyt?

• poika.tuntureilta
        eräpoliisi kirjoitti:

tittelin olet itsellesi tehnyt?

Metsähallituksen toimeksianosta tapahtuvasta metsästyksen valvonnasta. Kuten huomasit, tuo eräpoliisi-titteli oli sitaateissa, joten näin siihen pitää myös suhtautua - kuivaannollisesti.

• Jumala

rakastaa, sitä Hän kurittaa.

Poikani, älä pidä Herran kuritusta halpana, äläkä kyllästy hänen rangaistukseensa;

sillä jota Herra rakastaa, sitä hän rankaisee, niinkuin isä poikaa, joka hänelle rakas on.

Kuulkaa, lapset, Isän kuritusta ja kuunnelkaa oppiaksenne ymmärrystä.

Tartu kiinni kuritukseen äläkä hellitä; säilytä se, sillä se on sinun elämäsi.
      Älä lähde jumalattomien polulle, älä astu pahojen tielle.
      Anna sen olla, älä mene sille, poikkea pois ja mene ohitse.
      Jumalattomain tie on kuin pimeys: eivät he tiedä, mihin kompastuvat.

Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee.
      Poista itsestäsi suun kavaluus, ja karkoita luotasi huulten vääryys.
      Katsokoot sinun silmäsi suoraan, eteenpäin olkoon katseesi luotu.
      Tasoita polku jaloillesi, ja kaikki sinun tiesi olkoot vakaat.
      Älä poikkea oikeaan, älä vasempaan, väistä jalkasi pahasta.
      Kuritusta kuulkaa, niin viisastutte; älkää se antako mennä menojaan.
      Herralta tulevat miehen askeleet; mitäpä ymmärtäisi tiestänsä ihminen itse?

Ystävän lyönnit ovat luotettavat, mutta vihamiehen suutelot ylenpalttiset.

Onnellinen se ihminen, joka aina on aralla tunnolla; mutta joka sydämensä paaduttaa, se onnettomuuteen lankeaa.

• Danny.

Kertooko Dannyn kappale Tuuliviiri, jossa heilutaan milloin minkäkin tuulten mukaan, sinusta?

• Psalmien kirjasta on yhä voimassa tänään: Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua.

Vain Jumala näkee sydämesi Leksa. Hänellä on hyvä tahto sinua varten varattuna juuri tätä päivää varten. Kelpaako se sinulle: yksinkertainen usko Jeesukseen? Jumalan valtakunta on lasten kaltaisten. Lapsi ottaa lahjan vastaan iloiten ja riemuiten. Niin sinäkin voit tehdä, tässä ja nyt. Jumala rakastaa uusia alkuja, koska niissä on elämää!!! Katso vaikka pientä tainta. Se näyttää hennolta ja hauraalta, mutta siinä on jo valmiina kaikki, mitä tarvitaan kasvuun vaikkapa suureksi männyksi...

• Turvamme

Yhäkö huudat pohjoisenmies,
      vieläkö pusket sä tuiskuihin ties.

Jaksatko kantaa sä mieltäsi mustaa,
      luuletko etten tiedä sun tuskaa.

Ennekuin keväällä käki taas kukkuu,
      matkamies jo mullissa nukkuu.

Kaipauksen, kuikka, hiljaa kairalle soittaa,
      kaiku kairan, arkana, vastata koittaa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      204
      7023
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4642
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      38
      4298
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      73
      3262
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1955
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1706
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1680
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1573
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1459
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1237
    Aihe