Kerrankin hyvä linkki sapatista

MaRi_

42

570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näette

Kiitos mielenkiintoisesta linkistä. Adventiasmin näkökanta Sapattiin onkin kovin huonosti ja taitamattomasti perusteltua adventismissa, ja erityisen huonosti perusteltuna Ellenin satukirjoissa.

• loppuun asti

Jumala kutsuu Israelia vaimokseen. Sapatti on siis Israelin ja Jumalan välisen liiton merkki. Samoin kuin meillä monilla on sormus avioliittomme merkkinä. Jumalan ja Israelin väliseen liittoon kuuluvat vain juutalaiset. Muita ihmisiä, eikä mitään uskonsuuntia ole otettu tähän liittoon.

Jotkut käyttävät sanontaa: ”Hengellinen Israel.” Se on Raamatun vastainen sanonta ja on katolisuudesta lähtöisin.

Sapattikäsky on myös lakikäsky, joka ei kuulu Jeesuksen seuraajille, eli uskoville. Jos joku välttämättä haluaa viettää sapattia, hän on velvollinen täyttämään koko VT:n lain. Jos ei täytä, hän on lainrikkoja.

Sapatin viettäjät ja lain noudattajat ovat raskaan Lain kuorman ikeessä. Se on turha kuorma, jota kenenkään ei tarvitse kantaa.

Yleensä sapatinviettäjät eivät ole täyttyneet Pyhällä Hengellä. Siksi Pyhä Henki ei ole päässyt heitä johdattamaan kaikkeen totuuteen.

Kiitämme Jumalaa siitä, että saamme elää armon alla, eikä tarvitse elää lain alla. Tämä etuoikeus on jokaisella, joka on uskossa Herraamme Jeesukseen Kristukseen.

• näette

Uutta ja vanhaa liittoa ei pidä sejkoittaa keskenään niinkuin adventismissa se tehdään;Matteuksen evankeliumi:
        9:17 Eikä nuorta viiniä lasketa vanhoihin nahkaleileihin; muutoin leilit pakahtuvat, ja viini juoksee maahan, ja leilit turmeltuvat; vaan nuori viini lasketaan uusiin leileihin, ja niin molemmat säilyvät."

• UnaFortuna
        näette kirjoitti:

Uutta ja vanhaa liittoa ei pidä sejkoittaa keskenään niinkuin adventismissa se tehdään;Matteuksen evankeliumi:
        9:17 Eikä nuorta viiniä lasketa vanhoihin nahkaleileihin; muutoin leilit pakahtuvat, ja viini juoksee maahan, ja leilit turmeltuvat; vaan nuori viini lasketaan uusiin leileihin, ja niin molemmat säilyvät."

Ristillisyyteen. Nykyisin taistellaan henkeen ja vereen Pakanuus kristin uskon puolesta. Todellinen ristillisyys on tietämättömien luulon mukaan Kerettiläisyyttä. Pakanuudella höystetty
        ristin usko on sitä ainoaa oikeaa. Vielä on Jumalalla jäljellä piskuinen lauma, jolla on
        jäljellä todellista uskoa sinapinsiemenen verran!
        Jeesus on vieläkin Herra

• Utulila

Minä uskon vahvasti, että kopra on oikeassa tuossa sapatti asiassa.

Ei tietenkään ole mitään esteitä sapatin viettämiselle. Jokainen on vapaa viettämään sapattia, niinkuin "sielu sietää", jos kerran kokee sen lainalaisuuden itselleen oikeaksi Jumalansa edessä.

Ainakaan minua ei sapattilaki koske, niin sen vaan koen, ehkä sitten joskus uudessa maassa("tulevaisten varjo")

• mitään vikaa
        UnaFortuna kirjoitti:

Ristillisyyteen. Nykyisin taistellaan henkeen ja vereen Pakanuus kristin uskon puolesta. Todellinen ristillisyys on tietämättömien luulon mukaan Kerettiläisyyttä. Pakanuudella höystetty
        ristin usko on sitä ainoaa oikeaa. Vielä on Jumalalla jäljellä piskuinen lauma, jolla on
        Jeesus on vieläkin Herra

Pakana pelastuu, mutta adventistien pelastumisesta ei ole takeita.

• Utulila
        UnaFortuna kirjoitti:

Jeesus on vieläkin Herra

Ei Jeesuksen uskovat hae pakanallisuudesta voimavarojaan, eikä hengellisyyttään. Sunnuntain pitämiselle on muitakin syitä, kun auringonjumalan palvonta. Etkös voi nähdä mitenkään sunnuntain liittyvän vahvasti alkuseurakunnan kokoontumiseen, ylösnousemus päivään jne..
        Oikeastaan hienoja asioita saadaan liittymään tähän asiaan. Kiitos Jumalalle!

• näette
        UnaFortuna kirjoitti:

Jeesus on vieläkin Herra

Mutta en ryhdy keskusteluun kanssasi. Minulla ja sinulla ei ole keskusteluun mitään syytä!

• tämä...
        näette kirjoitti:

Mutta en ryhdy keskusteluun kanssasi. Minulla ja sinulla ei ole keskusteluun mitään syytä!

19:14 Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta."

• UnaFortuna
        Utulila kirjoitti:

Ei tietenkään ole mitään esteitä sapatin viettämiselle. Jokainen on vapaa viettämään sapattia, niinkuin "sielu sietää", jos kerran kokee sen lainalaisuuden itselleen oikeaksi Jumalansa edessä.

Ainakaan minua ei sapattilaki koske, niin sen vaan koen, ehkä sitten joskus uudessa maassa("tulevaisten varjo")

Kuin sunnuntain vieton, kyllähän se Pakanuus se
        pakanuus jätti paljonkin jälkiä jälkeensä. aikaa
        kului lähes 2000 tuhatta vuotta kehittyäkseen nykykristillisiksi kirkkolaitokiksi. Tämä sekoitus on nykyään sitä ainoaa oikeaa. Tästä
        olevat poikkeukset ovat Kerettiläisiä. Jeesuksen antama opetus lähti maailmalle, kuin Kristallin-kirkas vesi, mutta pitkällä matkalla alkoi
        samentumissekoitus harmaiden lähteiden ääriltä.
        Mitä pitempi aika kuluu sitä sameammaksi vesitulee. Veden puhdistajia on paljon ja kaikesta puhdistuksesta huolimatta Vesi on vielä sameaa. missä lie vika?
        Jeesus on vieläkin Herra.

• ja katso, mitä
        Utulila kirjoitti:

sanoo raamattu ja miten Jeesus ITSE OPETTAA!

• olet pakana
        UnaFortuna kirjoitti:

Kuin sunnuntain vieton, kyllähän se Pakanuus se
        pakanuus jätti paljonkin jälkiä jälkeensä. aikaa
        kului lähes 2000 tuhatta vuotta kehittyäkseen nykykristillisiksi kirkkolaitokiksi. Tämä sekoitus on nykyään sitä ainoaa oikeaa. Tästä
        olevat poikkeukset ovat Kerettiläisiä. Jeesuksen antama opetus lähti maailmalle, kuin Kristallin-kirkas vesi, mutta pitkällä matkalla alkoi
        samentumissekoitus harmaiden lähteiden ääriltä.
        Mitä pitempi aika kuluu sitä sameammaksi vesitulee. Veden puhdistajia on paljon ja kaikesta puhdistuksesta huolimatta Vesi on vielä sameaa. missä lie vika?
        Jeesus on vieläkin Herra.

Adventistilla ei ole meidän kanssamme mitään tekemistä. Joten miksi sekaannut keskusteluumme? Kristinusko on Raamatussa sen Uusi Testamentti nimisessä osassa. Älä tuo mitään kirkkojen juttuja sen sekaan. Koeta hyvä advari ymmärtää tosiasiota! Miksi sinä sekoitat keskenään ruumenet ja jyvät? Mikään Raamatun kirjoitusten ulkopuolelta ei ole pätevää kristinuskon todisteeksi. Ei varsinkaan adventtiopin tulkinnat.

• juutalainen...
        ja katso, mitä kirjoitti:

Miten olet noin kiinnostunut laista?

Ei kristityillä ole koskaan ollut mitään lakia. Oletko kuullut, että kristityt ovat armon alla eikä lain alla.

• mikset lue?
        ja katso, mitä kirjoitti:

Matt.17:17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        19. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. ------- Kuinka usein adventistille pitää kertoa, että Juutalaisille ovat Moosekselle annetut asiat voimassa maailman loppuun asti. Niihin kuului sekin pieni piirre, että ne asiat kuuluivat vain Israelille. Ser oli eräs osa tuota lakia, joka pysyy muuttamattomana. Jos se olisi muutettu, eihän laki olikaan ollut ennallaan! Ja Jeesus olisi muuttanut sitä. Mutta ennallaan ollessaan laki koskee vain Israelia ja Uusi Liitto vasta koko ihmiskuntaa. Siinäkin on omat säädöksensä. Myös ne pysyvät voimassa. Eikä Uuden liiton säädöksiä asetettu Mooseksen liittoon. Jos meitä koskisi Mooseksen kautta säädetyt lait. meidänkin olisi tultava Juutalaisen kansan jäseniksi. Mutta nyt kukin kansakunta pysyy itsenään niinkuin Uusi Testamenttikin opettaa. Adventistilla on väärä opetus jonka hylkääminen merkitsee adventtikirkon tuho. Siksi paha riippuu heissä kiinni, koska se tietää, että totuus sen loppu. Sillä eihän ole mitään harhaoppia, etteikö se olisi vihollisen kylvön tuloksena syntynyttä.

• ja katso, mitä kirjoitti:

Lainnoudattajat taitavat olla yksisilmäisiä merirosvopäälliköitä. Vaativat nielemään kamelin, mutta itse söisivät vain hyttysen. Lähimmäisen edestä eivät laittaisi tikkua ristiin, edes palaneita tikkuja?

Mutta Matt 5:17-20 on osoitettu lainnoudattajille. Ja siitä ei sitten pienintäkään piirtoa voi jättää noudattamatta. Siitä vaan, lainvaatija - vaadi itseltäsi, älä lähimmäiseltä! Koskapa Laki on aviomiehesi, ole täysin uskollinen sille.

Sitten Jeesus puhuu niille, jotka ovat vaihtaneet Hänet aviomiehekseen. Matt 5:21- 7:29. Se on pitkä opetus, Matt 5:21-7:29. Lainkiivailijoille Jeesus oli laittanut lyhyellä kovalla sanallaan jo jauhot suuhun. Luultavasti olivat vihoissaan poistuneet paikalta.

Joten Hän voi puhua rauhassa omilleen.Lähimmäistä vieroksuvan fariseuksen ei kannata edes yrittää noudattaa tätä opetusta, sillä siinä vaaditaan jo sydäntäkin.

TOSIN AINOA EHDOTON VAATIMUS
        on (Matt 6:15) armahtava sydämen tila: "Mutta jos te ette anan anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne".

Otteita vuorisaarnasta:

Matt 5:24
        Niin jätä lahjasi alttarin eteen ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa. Mene sitten vasta antamaan lahjasi. [Matt. 6:14,15; 1. Tim. 2:8].

Matt 6:6
        Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut. [2. Kun. 4:33; Dan. 6:11].

Matt 7:12
        "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille. Tässä on laki ja profeetat. [Sir. 31:15; Luuk. 6:31 | Matt. 22:40; Room. 13:10].

7:24
        "Jokainen, joka kuulee nämä sanani ja tekee niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle. [7:24-27: Luuk. 6:47-49].

Matt 7:28-29 :
        28 Kun Jeesus oli lopettanut puheensa, kansanjoukot olivat hämmästyksissään hänen opetuksestaan. [7:28,29: Luuk. 7:1 : Matt. 13:54; Mark. 1:22; Luuk. 4:32; Joh. 7:46]
        29 Hän opetti niin kuin se, jolle on annettu valta, ei niin kuin lainopettajat.

Laki ei tunne armoa, mutta luota Minun sanaani:
        Minä annan lujat ja vakaat Daavidin armot.

Jes. 55:3

Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.

Ap. t. 13:34

Ja että hän herätti hänet kuolleista, niin ettei hän enää palaja katoavaisuuteen, siitä hän on sanonut näin: 'Minä annan teille pyhät ja lujat Daavidin armot'.

• AnttiVKantola kirjoitti:

Lainnoudattajat taitavat olla yksisilmäisiä merirosvopäälliköitä. Vaativat nielemään kamelin, mutta itse söisivät vain hyttysen. Lähimmäisen edestä eivät laittaisi tikkua ristiin, edes palaneita tikkuja?

Mutta Matt 5:17-20 on osoitettu lainnoudattajille. Ja siitä ei sitten pienintäkään piirtoa voi jättää noudattamatta. Siitä vaan, lainvaatija - vaadi itseltäsi, älä lähimmäiseltä! Koskapa Laki on aviomiehesi, ole täysin uskollinen sille.

Sitten Jeesus puhuu niille, jotka ovat vaihtaneet Hänet aviomiehekseen. Matt 5:21- 7:29. Se on pitkä opetus, Matt 5:21-7:29. Lainkiivailijoille Jeesus oli laittanut lyhyellä kovalla sanallaan jo jauhot suuhun. Luultavasti olivat vihoissaan poistuneet paikalta.

Joten Hän voi puhua rauhassa omilleen.Lähimmäistä vieroksuvan fariseuksen ei kannata edes yrittää noudattaa tätä opetusta, sillä siinä vaaditaan jo sydäntäkin.

TOSIN AINOA EHDOTON VAATIMUS
        on (Matt 6:15) armahtava sydämen tila: "Mutta jos te ette anan anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne".

Otteita vuorisaarnasta:

Matt 5:24
        Niin jätä lahjasi alttarin eteen ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa. Mene sitten vasta antamaan lahjasi. [Matt. 6:14,15; 1. Tim. 2:8].

Matt 6:6
        Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut. [2. Kun. 4:33; Dan. 6:11].

Matt 7:12
        "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille. Tässä on laki ja profeetat. [Sir. 31:15; Luuk. 6:31 | Matt. 22:40; Room. 13:10].

7:24
        "Jokainen, joka kuulee nämä sanani ja tekee niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle. [7:24-27: Luuk. 6:47-49].

Matt 7:28-29 :
        28 Kun Jeesus oli lopettanut puheensa, kansanjoukot olivat hämmästyksissään hänen opetuksestaan. [7:28,29: Luuk. 7:1 : Matt. 13:54; Mark. 1:22; Luuk. 4:32; Joh. 7:46]
        29 Hän opetti niin kuin se, jolle on annettu valta, ei niin kuin lainopettajat.

Laki ei tunne armoa, mutta luota Minun sanaani:
        Minä annan lujat ja vakaat Daavidin armot.

Jes. 55:3

Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.

Ap. t. 13:34

Ja että hän herätti hänet kuolleista, niin ettei hän enää palaja katoavaisuuteen, siitä hän on sanonut näin: 'Minä annan teille pyhät ja lujat Daavidin armot'.

On helppo havaita, kuka on Lain morsian ja kuka Kristuksen.

Sillä lainnoudattajat löytävät kaikki maininnat lainvaatimisesta - ne kohdat, joissa puhutaan nimenomaan lainnoudattajille.

Ne, joille valtakunann salaisuus on paljastunut, ne löytävät kaikki ne raamatunkohdat, jotka on osoitettu Kristukselle kihlatulle.

TUTKI ITSEÄSI - LAIN VAI KRISTUKSEN OMA ?

ROOM 7:3-6 :

3 Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen kanssa. [Matt. 5:32].

4 Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista. Näin me kannamme hedelmää Jumalalle. [Gal. 2:19,20, 5:18; Kol. 2:14].

5 Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle. [Room. 6:21, 8:8; Gal. 5:19].

6 Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina. [Room. 6:4, 8:4; 2. Kor. 3:6].

antti - kihlattu Kristukselle

• Ruumeniin
        olet pakana kirjoitti:

Adventistilla ei ole meidän kanssamme mitään tekemistä. Joten miksi sekaannut keskusteluumme? Kristinusko on Raamatussa sen Uusi Testamentti nimisessä osassa. Älä tuo mitään kirkkojen juttuja sen sekaan. Koeta hyvä advari ymmärtää tosiasiota! Miksi sinä sekoitat keskenään ruumenet ja jyvät? Mikään Raamatun kirjoitusten ulkopuolelta ei ole pätevää kristinuskon todisteeksi. Ei varsinkaan adventtiopin tulkinnat.

Oletko todella Kristuksen ja Apostolien jalkojen
        jäljissä.

Korkea-arvoinen =isä= Enright lausui kuuluisassa
        esitelmässään, jonka hän 1889 piti suurelle kuuliakunnalle ja jonka sanomalehdet levittivät kautta maailman: =Pyhä katolilainen kirkko muutti lepopäivän Lauvantaista sunnuntaihin. Laodikean kirkollis kokouksessa kirkko julisti pannaan ne, jotka pitivät sabattia, vaatien kaikkia tekemään työtä seitsemäntenä päivänä pannaanjulistamisen uhalla, jos eivät määräystä noudattaneet. Mikä kirkko se on, jota koko sivistynyt maailma kuuliaisuudellaan kunnioittaa? Protestantit nimittävät meitä pedoksi, Babyloniksi, antikirstukseksi jne., samalla tunnustaen kunnioittavansa suuresti Raamattua, mutta siitä huolimatta he, pyhittäessään sunnuntain sabattina, tunnustavat katolisen kirkon määräämisvallan. Raamattu sanoo: Muista,,,* Mutta katolilainen sanoo: *ei, pidä ensimmäinen päivä*, ja koko maailma totellen kumartaa sitä.= Niin tämän kaltaistahan tämä puhdasoppinen Lutterilaisuus
        onkin Käskyt tulevat Vatikaanista ja niille pitää olla kuuliaisia.

Nuo Adventistit ovat kauheita, kun eivät kunnioita vatkaanin käskyjä, vaan nöyristelevät
        Luojansa käskyille, näinhän tämä asia on todellisuudessa. Siunausta kaikille Pyhänisän
        palvelioille. Ulkopuolinen

• Kenelle
        AnttiVKantola kirjoitti:

On helppo havaita, kuka on Lain morsian ja kuka Kristuksen.

Sillä lainnoudattajat löytävät kaikki maininnat lainvaatimisesta - ne kohdat, joissa puhutaan nimenomaan lainnoudattajille.

Ne, joille valtakunann salaisuus on paljastunut, ne löytävät kaikki ne raamatunkohdat, jotka on osoitettu Kristukselle kihlatulle.

TUTKI ITSEÄSI - LAIN VAI KRISTUKSEN OMA ?

3 Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen kanssa. [Matt. 5:32].

4 Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista. Näin me kannamme hedelmää Jumalalle. [Gal. 2:19,20, 5:18; Kol. 2:14].

5 Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle. [Room. 6:21, 8:8; Gal. 5:19].

6 Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina. [Room. 6:4, 8:4; 2. Kor. 3:6].

antti - kihlattu Kristukselle

Vastaus: Antikristukselle Kirjoituksista
        päätellen==?

• Kenelle kirjoitti:

Vastaus: Antikristukselle Kirjoituksista
        päätellen==?

JES 58:9 - LUPAUS TERVEEN ELÄMÄN PUOLESTA

Joh. 18:23
        Jeesus vastasi hänelle: "Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa; mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?"

Mutta asiaan - sitähän minulta tivattiin.

Paavali käyttää kihlaamis-kielikuvaa osoittaakseen, että uskovaisilla ei pidä oleman mitään vispiläkauppaa lain kanssa.
        Enhän minä oikeasti kihlattu ole, Lunastajalleni. Riittää että olen saanut kutsun häävieraaksi.

Iloitsen yhdessä totuuden kanssa ja Israelin kanssa - sen oikean morsiamen kanssa.
        Ahdingossa vielä - niin minä kuin myös Israel - mutta TULEVAISUUS JA TOIVO ON.

Jes. 49:15
        Unhottaako vaimo rintalapsensa, niin ettei hän armahda kohtunsa poikaa? Ja vaikka he unhottaisivatkin, minä en sinua unhota.

Jes. 54:5
        Sillä hän, joka sinut teki, on sinun AVIOMIEHESI, Herra Sebaot on hänen nimensä, sinun lunastajasi on Israelin Pyhä, hän joka kaiken maan Jumalaksi kutsutaan.
        ------------------------

Kortit eivät kerro tulevaisuuta, eivätkä tähdet, mutta Herra itse paljastaa tulevat - niille jotka uskovat. Hän on uskollinen kuin aviomies.

3 Sinä laajenet oikealle ja sinä leviät vasemmalle, sinun jälkeläisesi perivät muukalaisten maat ja asuttavat autioiksi jääneet kaupungit.
        4 Älä pelkää, ei sinua enää nöyryytetä, älä häpeile, et sinä jää häväistyksi. Nuoruutesi nöyryytyksen sinä saat unohtaa etkä enää ole muistava leskeytesi häpeää,
        5 sillä nyt sinun aviomiehesi on hän, joka sinut loi -- Herra Sebaot on hänen nimensä -- ja sinun lunastajasi on Israelin Pyhä -- häntä kutsutaan koko maanpiirin Jumalaksi. [Room. 3:29]
        6 Nyt Herra kutsuu sinua, hylättyä vaimoa, joka on toivonsa menettänyt. -- Kuka voisi hylätä nuoruutensa vaimon, sanoo sinun Jumalasi.
        7 -- Hetkeksi minä sinut jätin, mutta suuressa rakkaudessani minä nyt haen sinut takaisin. [54:7,8: Ps. 30:6]
        8 Vain tuokioksi, vihani vimmassa, minä käänsin kasvoni sinusta pois, mutta minä armahdan sinua, minun uskollisuuteni on ikuinen, sanoo Herra, sinun lunastajasi.
        9 -- Minä vannon niin kuin Nooan päivinä. Silloin minä vannoin, etteivät Nooan ajan vedet enää koskaan tulvisi maan yli, ja nyt minä vannon, etten enää sinuun vihastu enkä sinua soimaa. [1. Moos. 9:11]
        10 Vaikka vuoret järkkyisivät ja kukkulat horjuisivat, minun rakkauteni sinuun ei järky eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi. [Matt. 24:35]

antti armahdettu

• uskova.

On fiksu koukku syötin sisällä.

Eikö seurakunta ole Kristuksen morsian.
      Eikö seurakunta myös todista Kristuksen eli Luoja Jumalan olemassaoloa sapatin lepopäivänä.
      Se on Jumalan palveluspäivä.
      Ei sitä tarvitse käsittää lainalaisuus.
      Oletteko lain alla, jos elätte Jumalan tahdossa?
      Sydämen halusta ja uskossa, kun olette Herran omia..

Vaikka et lotkauta korvaasi Jumalan luomistapahtuman pyhityspäivän kohtaan, on se olemassa joka viikko ja todistukseksi sinuakin ja ajatustasi kohtaan. Tässäkin luomakunta omantunnon kautta on pantu todistajaksi viikkorytmitapahtuman mukaan. Sinä sokea..

Miettikääpä tätä koukkua.

uskovat uudessaliitossa, 9 käskyä on vahvistettu.
      TS. selitetään omaksi hyväksi Jumalan sanaa.
      Onko Jumala todella sanonut.. Aivan.

On 9 käskyn uskovia.

Sitten sanat. Sapatti ei sido... mutta...

Silloin alettiin tehdä jotain..
      Korvattiin sapatti sunnuntaikäsitteellä.. eli sunnuntai tuodaan tässä juhlapäivänä..
      Aivan samanlainen ja ihmiskäskyinen opetus tämä.

Mikä minä olen sanomaan, on siksi, kun seurakunnassani törmäsin tähän opetukseen ja lähdin tutkimaan lepopäivän sunnuntai-ihanteen määritelmiä..

En löytänyt mitään muuta perustetta koko lepopäiväkäsitteelle kuin Jumalan luomistyön, ja tämä sunnuntaikäsite, onkuin koukku kiedottu hienoon syöttiin. Ettekö näe?? Korvausteologiaa.

Turhaa on höpötys lainalaisuudesta, Samalla tavallahan Kristuksessa kunnioitetaan Jumalan tahtoa ja muista itse Jumala on pyhittänyt, Luoja Jumala Kristus. Minä olen luonut kaiken tämän ja luomisessa erotin ja pyhitin jota minun morsiameni ei halua kunnioittaa..
      En kirjoita adventistina.. ettei tarvitse tyrkyttää Ellen oppia minun suuhuni, mutta pidän Raamatun totuudesta kiinni.

Nämä kirjoittajan Teuvo Kopran tuhatvuosi käsitteet luomisessa on täyttä puppua, aivan kuin kehitysoppia käsitettä tyrkättäisiin tähän.

Jumala loi koko luomakunnan hienon ketjun kerralla, että se toimisi. esim.
      Kukat tarvitsevat pölyttäjää, ja mitä tapahtuisi jos jotain olisi luomisketjussa paitsi 1000 vuotta.. Katastrofi...

Ei kaikkea tarvitse uskoa, ei edes Elleniä, mutta uskotaan sanaa. Raamatun sanaa, eikä ihmissanaa.
      Menen ajankohtaiseen päivätapahtumaan kristillisellä kentällä.
      ((avioliitto on asetettu paratiisissa)) ja nyt aletaan viettämään siunaten muuta kuin Jumalan suunnitelman mukaisia perheyhteyksiä... ja kun aikansa sitä vietetään, jos Herran tulo viipyy, niin tulevaisuudessa samanlainen kuoro laulaa, että alettiin pitämään 2000 luvulla tällaisia liittoja. Älkää olko lain alla, tämä on Jumalan tahto... Tätäkö tänään verraten teidän uskonne on Jumalan pyhittämään lepoon, ihmiselle annettu?` Sitten paikallinen Mari kirjoittaa, v.4007 kerrankin hyvä vinkki xxxxxx. liitosta sen ajan väärän todistaja Kopran suusta sanottuna..

Pidetään sanasta oikealla tavalla kiinni jokainen kohdaltaan.

Paavalia puolustellaan asioita ja myös seurakunnan johto asioita..
      Mites on, peitetäänkö pää, kun naiset rukoilee?
      Taitaa selvä sana olla tässäkin.. Mutta.. seli seli.. tänään.. mutta Lestadius opin naiset, taitavat olla harvoja vaarin ottajia sanasta..

• Valheopettajille

tiedoksi:

Mat. 5: 19. "Sitä,joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikka kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi."

• 1 Kor..

Ilman sitä olisin helisevä vaski..
        Kaikki muu katoaa, mutta rakkaus jää..
        Tuomiokin perustui tuohon näköalaan, ei ehkä niin kuin tarkoitit.
        Minkä te olette tehneet.. olette jne...

• eksytetty

Ei juutalaisten laki kuulu kristityille.

• käskyjä

5:17   Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        5:18   Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        5:19   Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        5:20   Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
        5:21   Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'
        5:22   Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
        5:23   Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
        5:24   niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
        5:25   Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
        5:26   Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.
        5:27   Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin.'
        5:28   Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
        5:29   Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
        5:30   Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.
        5:31   On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan.'
        5:32   Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.
        5:33   Vielä olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi.'
        5:34   Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,
        5:35   älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki;
        5:36   äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi;
        5:37   vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei.' Mitä siihen lisätään, se on pahasta.
        5:38   Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta.'
        5:39   Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
        5:40   ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
        5:41   ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
        5:42   Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
        5:43   Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.'
        5:44   Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        5:45   että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        5:46   Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        5:47   Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
        5:48   Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

• Mat. 5: 19.
        Valheopettajille 10.4.2007 klo 12.08

tiedoksi:

Mat. 5: 19. "Sitä,joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikka kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi."

======== Vastaan nöyrästi Johanneksen puolesta,(1.Kor.7:40b)

Taisin purkaa koko kirotun lain. Sitä tehtävää varten synnyin ja se oli kohtaloni. Olinhan pappi Sakariaasta ja olin Jumalan silmissä viimeinen vanhan liiton pappisedustaja.

Mestarini on varsin johdonmukainen sanoessaan, että "vähäisimmäksi" lain purkajaa kutsutaan taivasten valtakunnassa. MesTämän tietäen sanoinkin Mestarille, etten ole sovelias edes Hänen kengänpaulaansa avaamaan.

Vastaavasti vähäisestä uuden liiton naisesta - joka nardus-voiteella pesi Mestarin hiukset - Hän sanoo, että tuo on mainittava kaikkialla, missä evankeliumia saarnataan.

Niin, johdonmukaisesti ja totuudellisesti Mestari sanoo Luuk 16:16, että laki ja profeetat ennustivat ja olivat vain Johannekseen asti. Siitä lähin julistetaan armon evankeliumia, ja jokainen, joka taivasten valtakuntaan tulee, tulee sinne yksin armosta.

Minusta, Johannes Kastajasta Hän sanoo, että vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi minua, Matt 11:11. Tietysti, sillä tehtäväni luonne oli sellainen - lain loppuun saattaminen. Pappeuden siirtäminen Juudan suvulle. Tuli kuninkaallinen pappeus ja kuninkaallinen laki - sydämellisen rakkauden kautta kaikki.

Älkää minua surko; älkää ottako niin kirjaimellisesti Mestarin vähättelyä. Taivasten valtakunnassa kuitenkin - ettekä tekään sinne ilman armovalintaa... Ette lakia noudattamalla. Minä olin viimeinen, jonka tuli, Jumalan tahdosta ja voimasta, vaeltaa täydellisesti lain alla. Kuinka mieluusti olisinkaan elänyt armon ja rakkauden aikakautta!

Sanoihan Mestari minun olevan myös se Elia, josta ennustettiin. Suuren Elisan voima tosin oli - minun kauttani - kaksin verroin minun voimani, mutta minä olen Kristuksen marttyyri.

Olettehan lukeneet, että marttyyrit saavat kirkkaamman kruunun? Ja Elian arvellaan olean toinen niistä säkipukuisista todistajista silloin lopussa, pedon valtakaudella, Jerusalemissa. Elisa näki tuliset vaunut, kun minut kaikkineni otettiin Ylös.

JOSPA VAIVAUTUISIT TUTKIMAAN VUORISAARNAA

Jos vähänkään viitsitte syventyä Mestarin testamenttiin, niin Matt. 5:1-12 - autuaaksijulistuksessaan OPETUSLAPSILLE - Mestari ei edes viittaa lakiin.

Kun Mestari sitten vakuuttaa, Matt 5:17-20, ettei laista saa ottaa pois pienintäkään piirtoa, Hän tahtoo sillä sanoa, että on ehdottoman välttämätöntä pysytellä armon alla. Sillä lain maalitauluna - lainnoudattajana - olet saattava itsesi pienimmäksi taivasten valtakunnassa, jopa kadotetuksi, (Jaak 2:10).

Huomaa tämä: Mestari asettaa USKOVAISILLE - Isä meidän -rukouksessa - yhden ainoa ehdottoman ehdon, laupeus. "Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne", Matt 6:15.
        Kun alat rukoilla, Pyhä Henki kyllä osoittaa, onko anteeksiantamattomuuden estettä, ja asia tulee sittn oitis korjata.

KERTAUSTA

Minä, Johannes Kastaja, olen Mestarini sanojen mukaan suurin naisesta syntynyt. Tämä johtuu juuri siitä, että lailla, jota viimeisenä edustin, oli kuoleman virka - sitä vastoin Messiaan uusi pappeus on elämän virka.

Huomaa tämä: olin enemmän kuin profeetta, Matt 11:9, sillä saatoin, kastamalla Mestarin, Matt 3:15, voimaan armonajan. Mutta lakiin sidotun virkani vuoksi olen taivasten valtakunnassa pienin. Armon perilliset näet "valtaavat" sen ILMAN LAKIA. Kuule tätä:

MATT 11:11-15 :

11 Totisesti minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja; mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän.

12 Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.

13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;
        14 ja jos tahdotte ottaa vastaan: hän on Elias, joka oli tuleva.
        15 Jolla on korvat, se kuulkoon.

Minä luulen, että minullakin on Jumalan Henki.
        1.Kor.7:40.

• on paha moka

jos sapatti ei kuulu kaikille ihmisille, silloin ei kuulu avioliittokaan ja huoraaminen on sallittua.

Syy on yksinkertainen. Avioliitto ja sapatti tulevat luomisesta, ajalta ennen syntiinlankeemusta. Jos sapatti ei koske kuin juutalaisia, silloin avioliittokaan ei koske kuin juutalaisia. Me muut voidaan sitten huorata minkä keritään. Eikä sitä muuta mikään UT:n "älä tee huorin"-käsky. Se on sitten vain juutalaisille annettu käsky, eikä koske meitä. Että semmottii logiikkaa te edustatte.

• sinä

Raamatusta kohdan, jolloin ensimmäinen pari vihittiin avioliittoon. Oliko oikein pappi siunaamassa ja hääjuhla suvulle?

Rajoittaako joku sinun huoraamista, voi, voi!

• sanon teille"

VANHAT KÄSKYT UUDISTUIVAT!

5:27   Te OLETTE KUULLEET sanotuksi: 'Älä tee huorin.'
        5:28   MUTTA MINÄ SANON TEILLE: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
        5:29   Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
        5:30   Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.
        5:31   On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan.'
        5:32   Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.

• Väärin ajattelit

Sinulla perustelu ontuu pahan kerran. Uusi Testamentrti ei opeta sinun tavallasi. Kristinuskon oppi periustuu Uuden Testamentin opetukseen ja sinä sitä koko viestilläsi nyt kumoat. Ei fariseuksetkaan muuta sanoneet Jeesuksen kumoamisesta kuin Sapatin. Siitähän he Jeesustakin syyttivät samoin sanoin kuin adventistit nyt tekevät kristityille. Itseasiassa kristittyjä syytettiin kaikessa fariseusten toimesta samoin kuin nyt tekevät adventistit. Ja kaikissa kohdin! Samaa vakoilua adventistit harrastavat nyt kuin nämäkin;Galatalaiskirje:
        2:4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa, --->> Ja adventistit eivät huomaa mitään yhtäläisyyttä itsessään? Juuri tuolta tuntui muinaisissa fariseusten sydämissäkin, kuin mikä teillä rintaanne pakottaa!

• Kristittyjä ovat vaan
        Väärin ajattelit kirjoitti:

Sinulla perustelu ontuu pahan kerran. Uusi Testamentrti ei opeta sinun tavallasi. Kristinuskon oppi periustuu Uuden Testamentin opetukseen ja sinä sitä koko viestilläsi nyt kumoat. Ei fariseuksetkaan muuta sanoneet Jeesuksen kumoamisesta kuin Sapatin. Siitähän he Jeesustakin syyttivät samoin sanoin kuin adventistit nyt tekevät kristityille. Itseasiassa kristittyjä syytettiin kaikessa fariseusten toimesta samoin kuin nyt tekevät adventistit. Ja kaikissa kohdin! Samaa vakoilua adventistit harrastavat nyt kuin nämäkin;Galatalaiskirje:
        2:4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa, --->> Ja adventistit eivät huomaa mitään yhtäläisyyttä itsessään? Juuri tuolta tuntui muinaisissa fariseusten sydämissäkin, kuin mikä teillä rintaanne pakottaa!

Jeesuksen seuraajat. Te ette halua tehdä mitään, niinkuin Jeesus opetti, vaan kieltää kaiken ja tehdä väärin.Te ivaatte Jeesuksen antamaa esimerkkiä esimerkiksi jalkojen pesusta ehtoollisen yhteydessä. Ette te meitä sillä pilkkaa, vaan esimerkin antajaa, joka on Jeesus. Te ette mene uskovien kasteelle, vaikka Jeesus nimenomaan sanoi, että joka uskoo ja kastetaan.

Vauva ei usko mitään, eikä häntä voida kastaa uskonsa ja oman suunsa tunnustuksen perusteella. Turhaa veden päähän roiskimista koko vauvakaste. Se ei ole kaste ollenkaan! Koska kaste tapahtuu AINA kastettavan omalla suostumuksella.

Hänen pitää ensin tunnustaa uskonsa Jeesukseen Kristukseen ja itse pyytää kastetta, ennenkuin se on laillinen ja OIKEA kaste. Vauvalle riittää siunaus ja se voi samalla olla nimenanto tilaisuus, kuten Helluntalaisilla ja advendisteillakin.

Sitten voisivat Luterilaisetkin konfermaatrion yhteydessä otaa kasteen, niin halutessaan.

• Kokoaikainen
        Väärin ajattelit kirjoitti:

Jänkäämisenne ei tunnu lainkaan kristilliseltä.
        Koettakaa kasvaa kristuksen luonteen mukaisiksi. Koettakaa päästä irti saatanan luonteen laadusta, että voisitte näyttää käytöksellänne
        kenen työmiehiä te olette. Te tuotte vain vihaa
        ja riitaa kristittyjen palstalle. Herätys liike
        on aivan tyhjänä, joten siellä te olette omienne
        joukossa. Neuvoja

• Paratiisissa* * *

Ihmistä varten, eikä siellä ollut Juutalaisia.
      Siinailla Sapatti mainitaan kymmenen Käskyn yhteydessä, eikä Jeesus ole purkanut yhtäkään näistä kymmenestä käskystä.

• Se on Ellenin vale

Uskot mieluummin Ellun valeita kuin Raamatun sanaa. Ellu noin on kertonut vaikka Raamattu ei noin kerro! Raamattu itse kertoo Sapatin annetuksi Israelille. Jos asia ei olisi niin, Profeetat olisivatkin valehtelijoita.HES.20:10. Ja kun olin vienyt heidät pois Egyptin maasta ja tuonut heidät erämaahan,
        11. niin minä annoin heille käskyni ja tein heille tiettäviksi oikeuteni: se ihminen, joka ne pitää, on niistä elävä.
        12. Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät. ####### RAAMATTU tässäkin kohden selväkielisesti sanoo, että Sapatti annettiin Israelille kauan Paratiisin jälkeen. Ja näitä kohtia, joihin adventistia ei saa uskomaan, on Raamattu täynnä. Miksi adventisti ei usko? Siksi, että heidän kirkkonsa kaatuu tämän totuuden tunnustamiseen. Kukaan ei voi olla adventisti ja samaan aikaan uskoa sekä Raamattua että adventismia. Tehän ette usko, että ne puhuvat toisiaan vastaan. Te ette usko totuutta itsestänne!

• saivartelua

Kenelle sapatti paratiisissa asetettiin, sinulleko?
        Eihän koko luomiskertomuksessa mainita mitään sapatista!

Juutalaisten lakeja ei ole koskaaan asetettu kristittyjen noudatettavaksi.

Mitä rotua olivat Adam ja Eva?

• Seitsemäs Päivä* * *
        Se on Ellenin vale kirjoitti:

Uskot mieluummin Ellun valeita kuin Raamatun sanaa. Ellu noin on kertonut vaikka Raamattu ei noin kerro! Raamattu itse kertoo Sapatin annetuksi Israelille. Jos asia ei olisi niin, Profeetat olisivatkin valehtelijoita.HES.20:10. Ja kun olin vienyt heidät pois Egyptin maasta ja tuonut heidät erämaahan,
        11. niin minä annoin heille käskyni ja tein heille tiettäviksi oikeuteni: se ihminen, joka ne pitää, on niistä elävä.
        12. Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät. ####### RAAMATTU tässäkin kohden selväkielisesti sanoo, että Sapatti annettiin Israelille kauan Paratiisin jälkeen. Ja näitä kohtia, joihin adventistia ei saa uskomaan, on Raamattu täynnä. Miksi adventisti ei usko? Siksi, että heidän kirkkonsa kaatuu tämän totuuden tunnustamiseen. Kukaan ei voi olla adventisti ja samaan aikaan uskoa sekä Raamattua että adventismia. Tehän ette usko, että ne puhuvat toisiaan vastaan. Te ette usko totuutta itsestänne!

Paratiisi, lue tarkemmin.

• järki
        saivartelua kirjoitti:

Kenelle sapatti paratiisissa asetettiin, sinulleko?
        Eihän koko luomiskertomuksessa mainita mitään sapatista!

Juutalaisten lakeja ei ole koskaaan asetettu kristittyjen noudatettavaksi.

Mitä rotua olivat Adam ja Eva?

Koeta käyttää vähän edes järkeäsi.

• ei annettu
        Seitsemäs Päivä* * * kirjoitti:

Paratiisi, lue tarkemmin.

Jumala puhuu omin sanoin ensi luvusta lähtien sanoen maalle, merelle ja luomakunnalle käskysanansa. Myös ihmmisille annetut säännöt kerrotaan sanotuiksi Jumalan sanoina. niinikään kierlto syödä.Mutta Sapatinvietosta Jumalan sanoina ihmiselle ei ole kerrottu. Eikä lepopäivän määrääminen ennen rikkomista olisi ollut mielekästäkään. Tulihan Jumalan itsesanomana määräys työntekoonkin vasta rikkomusten jälkeen. Adventistit uskovat tässä Ellenin sanoihin yli Raamatun. Ellen teki itsestään Jumalaa korkeamman kun meni muuttamaan Jumalan ihmisille tarkoittamaa alkukertomusta. Ja sitä väärää kertomusta adventistit pitävät pyhempänä kuin Raamattua.Kaikissa kohdissa joita luen Raamatusta, saan eri käsityksen kuin adventismin opetuksesta. Se onkin se hälyttävä pointti. Ei kovin korkealle kohoa kunnioitukseni adventistien puheisiin tuon jälkeen!

• kerro toki
        järki kirjoitti:

Miksi väität Raamatussa lukevan sellaista jota siellä ei ole? Edes juutalaiset eivät teidän kanssanne ole tuosta samaa mieltä Hekin uskovat kuten mekin, Raamatun kertovan totuuden Sapatin säätämisestä. Miksi kuvittelet minun uskobvan enemmän adventistiin kuin Raamattuun? Siksikö, että te olette osoittautuneet paatuneimmiksi valehtelijoiksi joita olen elämäni aikana tavannut? Ei ole luottoa adventistilla edes sen vertaa, että tietoisesti syyllistyisin työllistämään adventistia yrityksessäni.Yksi kerta samassa työpaikassa adventistin kanssa oli jo yli sen, mitä laki säätää.

• takeita
        järki kirjoitti:

Mutta rehellisyys on sellainen piirre minussa, että sen ovat muutkin huomanneet.

• antanut
        Se on Ellenin vale kirjoitti:

Meille kaikille protestanteille sunnuntain. luin tuossa juuri hävän kirjoituksen kuinka Gardinaali Gibbons piti hienon puheen protestanteille Newyorkissa 1900 luvun alussa.
        mieleeni jäi vain maininta tästä Gibbonsin puheesta. Hän ilvehti puheessaan protestantteja, Joilla on tapana sanoa Raamattu ja ainoastaan
        Raamattu, mutta kuitenkaan he eivät pysy Raamatussa, vaan he kiltisti ottavat vastaa meidän kirkkomme antaman sunnuntain. Kysyn vain
        mitä kerskaamista teillä on tukenanne sanoo Gibbons. = Raamattu sanoo pyhitä seitsemäs päivä. Te ette sitä pyhitä, vaan tulette meidän
        kirkon asettamiin asetuksiin ja pyhitätte sen,
        minkä Meidän pyhä Katolinen kirkko on käskenyt.

Tästä sunnuntaista te näette, että meidän kirkolla on valta muuttaa Jumalan käskyjä. Jumala sanoo pyhitä seitsemäspäivä. Meidän kirkkomme sanoo pyhitä ensimmäinen päivä, näin
        te tottelette enemmän meidän kirkkomme Aukhori-teettiä kuin Jumalaa. Te jopa koetatte etsiä itsllenne todisteita meidän antaman sunnuntain vuoksi. Niitä todisteita ei ole. Kaikesta huolimatta te olette meidän kirkon alalahkon
        jäseniä.

Kysäisen tältä kirjoittajalta, missä yhteydessä
        Taivaan ja maan Herra on saanut lisänimen Ellen.
        Kyllä minun Raamatussani on vielä maininta Herran sinun Jumalasi sapatti. Kuten huomaat
        tuosta alkuosasta kardinaali Gibbonsin lausunto
        oli Rehellinen, Siksi tälle lausunnolle voimme antaa arvoa. Kaikesta huolimatta sinä ystäväni
        kuulut tämän katolilaisen kirkon alimmaiseen lahkoon. Sinä vain koetat kääntää kieroon Herran suoria teitä. Totuuden tuntumassa

• .. Stefanos

Raamatun mukaan Sapatti annettiin Siinainvuorella ja perusteeksi annetaan Jumalan luoma viikkojärjestys. Tämä oli vastoin Babylonialaista perinnettä, jossa tunnettiin myös seitsemänpäiväinen viikko ja numero seitsemän oli pyhä luku. http://www.kellomuseo.fi/AjanlaskuMenneisyydessaJa.htm

”Sinä laskeuduit SIINAINVUORELLE,
        sinä puhuit heille korkeuksista,
        annoit heille selkeät säädökset
        ja luotettavat lait,
        hyvät ohjeet ja käskyt.
        SINÄ ILMOITIT HEILLE pyhän sapattisi,
        ja palvelijasi Mooses antoi heille
        sinun käskysi, ohjeesi ja lakisi.”
        (Neh9.13,14)

Israelilaisia piti opettaa Sapattitavoille mannaihmeen kautta. Myöhemmin Stefanos täsmentää enkelin kertoneen Moosekselle näistä säädöksistä …

”Juuri Mooses, silloin kun kansa oli koolla autiomaassa, välitti isillemme sen, mitä ENKELI PUHUI hänelle Siinainvuorella. Hän otti vastaan elävät sanat antaakseen ne edelleen meille.”
        (Apt7.38)

… ja tokkopa ne kaikki oli edes enkelin kertomia, koska Jeremia toteaa Jumalan suulla.

Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala:
        "Turha teidän on erotella polttouhrien ja teurasuhrien lihoja, syökää vain itse ne kaikki! Kun minä vein teidän isänne pois Egyptistä, EN MINÄ ANTANUT heille määräyksiä poltto- ja teurasuhreista."
        (Jer7.21,22)

• -----------------------------------------
      Kiitos Sinulle, joka annoit hyvän linkin sapatista :
      http://gamma.nic.fi/~cobrat/Sapatti.htm

Ymmärrätkö myös, mitä luet? - Apt 8:30.
      Ap. t. 8:30 :   
      Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Esaiasta ja sanoi: "Ymmärrätkö myös, mitä luet?"
      ----------------------------------------
      IRTI LAISTA - IRTI SAPATTILAISTA - lue tarkoin!

3 Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen kanssa. [Matt. 5:32]
      4 Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista. Näin me kannamme hedelmää Jumalalle. [Gal. 2:19,20, 5:18; Kol. 2:14]
      5 Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle. [Room. 6:21, 8:8; Gal. 5:19]

JOH 5:17-18 :

17 Mutta Jeesus sanoi heille: "Minun Isäni tekee työtään taukoamatta, ja niin teen myös minä." [Joh. 9:4, 14:10]
      18 Tämä vain lisäsi juutalaisten halua ottaa Jeesus hengiltä. Hänhän ei ainoastaan rikkonut sapattikäskyä, vaan vieläpä sanoi Jumalaa omaksi isäkseen ja teki siten itsestään Jumalan vertaisen. [Joh. 10:33].

Minun Herrani ja Jumalani

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      96
      1565
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1053
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      403
      971
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      164
      913
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      772
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      737
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      688
    8. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      651
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      645
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      642
    Aihe