Herran Kansa ry.

BIGFISH

Tietääkä kukaan mitään Herran Kansa Ry:stä? Kuuluko kukaan siihen tai kuuluko kenenkään sukulainen siihen? Mitä se opettaa ja onko teillä omia kokemuksia?

63

34351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin

      lienee syntyvyydensäännöstely pannassa, koska on runsaasti lapsia perheissä.

      Hyvin tiivis yhteisö, en osaa muuta sanoa, koska en tunne heitä henkilökohtaisesti. Ainakin ennen heillä oli oma lehtikin, jossa saarnamiehet kirjoittivat opastussanoja seurakuntalaisilleen.

    • Murmur

      Kavereitani kuuluu kyseiseen seurakuntaan. Olen itsekkin käynyt muutamia kertoja heidän kokouksissaan Pyhäselän Suhmurassa.

      Opettaa kristinuskon opetuksia. Poikkeavuuksia mm. se, että ei vietetä joulua (koska peritytyy pakanajuhlasta).

      Myös se, että pyhäpäivä ei ole sunnuntai, vaan lauantai (sapattipäivä).

      Myöskään lapsikastetta ei ole, vaan ns. "uskovain kaste" (eli sitten kun itse kokee olevansa valmis).

      Nämä nyt ensialkuun mieleen tulee. Toivottavasti jotain auttoi.

      • ...sama...

        ...kuin adventtikirkossa!

        He viettävät juutalaista vanhanliiton sapattia ja pesevät toistensa jalat ennen ehtoollista!


        Ei siis ymmärretä sitä, että uudenliiton "lepo" on Jeesus Kristus ja ei ymmärretä sitä, että tuo sapatti oli "tulevan levon varjo", eli "varjo levosta" Jeesuksessa!

        Ei myöskään ymmärretä sitä, että jalkojenpesu ei tarkoita konkreettisesti tapahtuvaa jalkojenpesua, vaan sitä, että kun uskonelämän taipaleella vaellukseemme voi tarttua maailmasta monenlaista "synnin tomua" uskovaankin ihmiseen, ja siksi on hyvä, että "pesemme" toistemme tomut jotka ovat maailmasta tarttuneen, elikä olemme toistemme tukena ja olkapäänä sekä mahdollisten tunnustettujen syntien päästäjänä jotka Jumalan sanalla "pesemme" puhdistetuiksi! Ymmärsitkö asian! Olemme siis toistemme "pesijöinä", eli sielunhoitajina toisillemme!


        Siun,Terv, mathetes


      • 06.09.2007
        ...sama... kirjoitti:

        ...kuin adventtikirkossa!

        He viettävät juutalaista vanhanliiton sapattia ja pesevät toistensa jalat ennen ehtoollista!


        Ei siis ymmärretä sitä, että uudenliiton "lepo" on Jeesus Kristus ja ei ymmärretä sitä, että tuo sapatti oli "tulevan levon varjo", eli "varjo levosta" Jeesuksessa!

        Ei myöskään ymmärretä sitä, että jalkojenpesu ei tarkoita konkreettisesti tapahtuvaa jalkojenpesua, vaan sitä, että kun uskonelämän taipaleella vaellukseemme voi tarttua maailmasta monenlaista "synnin tomua" uskovaankin ihmiseen, ja siksi on hyvä, että "pesemme" toistemme tomut jotka ovat maailmasta tarttuneen, elikä olemme toistemme tukena ja olkapäänä sekä mahdollisten tunnustettujen syntien päästäjänä jotka Jumalan sanalla "pesemme" puhdistetuiksi! Ymmärsitkö asian! Olemme siis toistemme "pesijöinä", eli sielunhoitajina toisillemme!


        Siun,Terv, mathetes

        hei. en oikeen tiedä ketä tässä pitäisi uskoa ja ketä ei. haluaisin tietää uskonnosta kaiken mikä siihen kuuluu. minulla on poikaystävä joka kuuluu uskontoon ja en tiedä onko tämä ihan sallittu suhde? kuulemman on.. mutta uskonto tuntuu minusta hyvin oudolta. olisi kiva jos joku kertoisi lisää tästä??


      • samoja kysymyksiä omaava
        06.09.2007 kirjoitti:

        hei. en oikeen tiedä ketä tässä pitäisi uskoa ja ketä ei. haluaisin tietää uskonnosta kaiken mikä siihen kuuluu. minulla on poikaystävä joka kuuluu uskontoon ja en tiedä onko tämä ihan sallittu suhde? kuulemman on.. mutta uskonto tuntuu minusta hyvin oudolta. olisi kiva jos joku kertoisi lisää tästä??

        itsellänikin on hyvin samanlainen tilanne, en tiedä miten asiaan pitäisi suhtautua koska etenkin parisuhteen edetessä tuntuu että toisen puolelta uskonto tulee vastaan ennenkuin asioita voi tapahtua. Tarkoitan ihan perusasioista nykymaailman parisuhteissa.


      • 13.09.07
        samoja kysymyksiä omaava kirjoitti:

        itsellänikin on hyvin samanlainen tilanne, en tiedä miten asiaan pitäisi suhtautua koska etenkin parisuhteen edetessä tuntuu että toisen puolelta uskonto tulee vastaan ennenkuin asioita voi tapahtua. Tarkoitan ihan perusasioista nykymaailman parisuhteissa.

        oletko parisuhtees kyseisen uskontolaisen kanssa??


      • ***
        06.09.2007 kirjoitti:

        hei. en oikeen tiedä ketä tässä pitäisi uskoa ja ketä ei. haluaisin tietää uskonnosta kaiken mikä siihen kuuluu. minulla on poikaystävä joka kuuluu uskontoon ja en tiedä onko tämä ihan sallittu suhde? kuulemman on.. mutta uskonto tuntuu minusta hyvin oudolta. olisi kiva jos joku kertoisi lisää tästä??

        Hei

        Vieläkö seurustelette?
        Itse olen seurustellut monta vuotta herrankansaan kuuluvan henkilön kanssa ja tiedän miten sekavaa voi olla…
        Jos haluat kysyä vielä jotain, niin voin yrittää vastata. Herran kansa on hyvin monimutkainen ja rönsyilevä uskonto, jota ulkopuolisen on hyvin vaikea ymmärtää ja hahmottaa lyhyellä aikavälillä. Joten itse ”yrityksen ymmärtää” läpi käyneenä auttaisin mielelläni:)


      • vuokko11
        06.09.2007 kirjoitti:

        hei. en oikeen tiedä ketä tässä pitäisi uskoa ja ketä ei. haluaisin tietää uskonnosta kaiken mikä siihen kuuluu. minulla on poikaystävä joka kuuluu uskontoon ja en tiedä onko tämä ihan sallittu suhde? kuulemman on.. mutta uskonto tuntuu minusta hyvin oudolta. olisi kiva jos joku kertoisi lisää tästä??

        Ketä uskoa?
        Neuvon sinua yksinkertaisesti ottamaan asioista itse selvää. Herran kansan kokouksiin saa jokainen mennä.
        Suhmurassa Iltarauhassa ne ainakin ovat lauantaisin, elikkä sapattina. Siellä voi vapaasti tutustua, eikä tarviste pelätä, että jäsenet tulevat tuputtamaan uskontoa tai pakottamaan liittymään seurakuntaan, vaan kaikki on vapaaehtoista. Jos kuitenkin päättää liittyä Herran kansan uskoon, on mahdollista käydä kasteella, mutta siihenkään ei ole pakkoa. Herran kansalaiset pitävät suurta lapsikatrasta siunauksena ja pitävät lapsistaan hyvää huolta, heitä rakastetaan. Lapset eivät ota osaa koulujen uskonnon opetukseen. Herran kansalaiset eivät hyväksy verensiirtoa, eikä verestä tehtyjä rokotteita.
        Eivät Herran kansalaiset ole mitään kummajaisia, vaan ihan tavallisia "immeisiä".
        terv. sivusta seurannut


      • kyllä
        vuokko11 kirjoitti:

        Ketä uskoa?
        Neuvon sinua yksinkertaisesti ottamaan asioista itse selvää. Herran kansan kokouksiin saa jokainen mennä.
        Suhmurassa Iltarauhassa ne ainakin ovat lauantaisin, elikkä sapattina. Siellä voi vapaasti tutustua, eikä tarviste pelätä, että jäsenet tulevat tuputtamaan uskontoa tai pakottamaan liittymään seurakuntaan, vaan kaikki on vapaaehtoista. Jos kuitenkin päättää liittyä Herran kansan uskoon, on mahdollista käydä kasteella, mutta siihenkään ei ole pakkoa. Herran kansalaiset pitävät suurta lapsikatrasta siunauksena ja pitävät lapsistaan hyvää huolta, heitä rakastetaan. Lapset eivät ota osaa koulujen uskonnon opetukseen. Herran kansalaiset eivät hyväksy verensiirtoa, eikä verestä tehtyjä rokotteita.
        Eivät Herran kansalaiset ole mitään kummajaisia, vaan ihan tavallisia "immeisiä".
        terv. sivusta seurannut

        ihan itse tutustua Herran kansaan ja kansalaisiin ihan konkreettisesti käymällä kokouksissa ja kysyä heiltä itseltään uskonnostaan, kyllä varmasti ja mielellään kertovat. Isäni puoleinen suku kuuluu Herran kansalaisiin ja olen erinäisistä syistä pienen ikäni ollut paljon heidän kokouksissaan ja leireillää. En itse kuulu heihin koska ajattelen joistakin asioista eri tavalla eikä se ole minun juttuni, eikä minulla ole yleisesti mitään pahaa sanottavaa, omat henk koht asiat mistä en ladessani pitänyt ovat henk. koht. asioitani mitkä ei mielestäni kuulu kenellekkään koska en halua että ne asiat leimaavat Herran kansalaisia kummajaisiksi. Miettikääpä nyt joka uskossa mikä on itselle vierasta on varmasti joitakin outoja juttuja mitä ei voi käsittää, koska itse on elänyt aivan toisenlaista elämää.


      • pyh!
        ...sama... kirjoitti:

        ...kuin adventtikirkossa!

        He viettävät juutalaista vanhanliiton sapattia ja pesevät toistensa jalat ennen ehtoollista!


        Ei siis ymmärretä sitä, että uudenliiton "lepo" on Jeesus Kristus ja ei ymmärretä sitä, että tuo sapatti oli "tulevan levon varjo", eli "varjo levosta" Jeesuksessa!

        Ei myöskään ymmärretä sitä, että jalkojenpesu ei tarkoita konkreettisesti tapahtuvaa jalkojenpesua, vaan sitä, että kun uskonelämän taipaleella vaellukseemme voi tarttua maailmasta monenlaista "synnin tomua" uskovaankin ihmiseen, ja siksi on hyvä, että "pesemme" toistemme tomut jotka ovat maailmasta tarttuneen, elikä olemme toistemme tukena ja olkapäänä sekä mahdollisten tunnustettujen syntien päästäjänä jotka Jumalan sanalla "pesemme" puhdistetuiksi! Ymmärsitkö asian! Olemme siis toistemme "pesijöinä", eli sielunhoitajina toisillemme!


        Siun,Terv, mathetes

        mathehes ei taas kerran ymmärrä uudesta liitosta yhtään mitään. Eikä sapatista eikä jalkojenpesusta. Sydämensä pimeyttä vain räyhää muita vastaan.


      • onniyksillä,kesä
        vuokko11 kirjoitti:

        Ketä uskoa?
        Neuvon sinua yksinkertaisesti ottamaan asioista itse selvää. Herran kansan kokouksiin saa jokainen mennä.
        Suhmurassa Iltarauhassa ne ainakin ovat lauantaisin, elikkä sapattina. Siellä voi vapaasti tutustua, eikä tarviste pelätä, että jäsenet tulevat tuputtamaan uskontoa tai pakottamaan liittymään seurakuntaan, vaan kaikki on vapaaehtoista. Jos kuitenkin päättää liittyä Herran kansan uskoon, on mahdollista käydä kasteella, mutta siihenkään ei ole pakkoa. Herran kansalaiset pitävät suurta lapsikatrasta siunauksena ja pitävät lapsistaan hyvää huolta, heitä rakastetaan. Lapset eivät ota osaa koulujen uskonnon opetukseen. Herran kansalaiset eivät hyväksy verensiirtoa, eikä verestä tehtyjä rokotteita.
        Eivät Herran kansalaiset ole mitään kummajaisia, vaan ihan tavallisia "immeisiä".
        terv. sivusta seurannut

        Ei ole totta, että "Herran kansan kokouksiin saa jokainen mennä." Joitakin on nimenomaan kielletty sinne menemästä, vaikkeivät ole olleet vuosikausiin siellä kokouksissa. Ja vaikka ovat syntyneet Herran kansaan, eivätkä paremmasta tiedä.


      • Jopajopa
        ...sama... kirjoitti:

        ...kuin adventtikirkossa!

        He viettävät juutalaista vanhanliiton sapattia ja pesevät toistensa jalat ennen ehtoollista!


        Ei siis ymmärretä sitä, että uudenliiton "lepo" on Jeesus Kristus ja ei ymmärretä sitä, että tuo sapatti oli "tulevan levon varjo", eli "varjo levosta" Jeesuksessa!

        Ei myöskään ymmärretä sitä, että jalkojenpesu ei tarkoita konkreettisesti tapahtuvaa jalkojenpesua, vaan sitä, että kun uskonelämän taipaleella vaellukseemme voi tarttua maailmasta monenlaista "synnin tomua" uskovaankin ihmiseen, ja siksi on hyvä, että "pesemme" toistemme tomut jotka ovat maailmasta tarttuneen, elikä olemme toistemme tukena ja olkapäänä sekä mahdollisten tunnustettujen syntien päästäjänä jotka Jumalan sanalla "pesemme" puhdistetuiksi! Ymmärsitkö asian! Olemme siis toistemme "pesijöinä", eli sielunhoitajina toisillemme!


        Siun,Terv, mathetes

        Pesujonoon käyvät.


      • Viilipytty
        kyllä kirjoitti:

        ihan itse tutustua Herran kansaan ja kansalaisiin ihan konkreettisesti käymällä kokouksissa ja kysyä heiltä itseltään uskonnostaan, kyllä varmasti ja mielellään kertovat. Isäni puoleinen suku kuuluu Herran kansalaisiin ja olen erinäisistä syistä pienen ikäni ollut paljon heidän kokouksissaan ja leireillää. En itse kuulu heihin koska ajattelen joistakin asioista eri tavalla eikä se ole minun juttuni, eikä minulla ole yleisesti mitään pahaa sanottavaa, omat henk koht asiat mistä en ladessani pitänyt ovat henk. koht. asioitani mitkä ei mielestäni kuulu kenellekkään koska en halua että ne asiat leimaavat Herran kansalaisia kummajaisiksi. Miettikääpä nyt joka uskossa mikä on itselle vierasta on varmasti joitakin outoja juttuja mitä ei voi käsittää, koska itse on elänyt aivan toisenlaista elämää.

        Moneltako Herran kansan kokoontumiset lauantaisin ovat Suhmurassa? Onko tänä kesänä (2018) vielä erityisiä tapahtumia?


      • Anonyymi
        ...sama... kirjoitti:

        ...kuin adventtikirkossa!

        He viettävät juutalaista vanhanliiton sapattia ja pesevät toistensa jalat ennen ehtoollista!


        Ei siis ymmärretä sitä, että uudenliiton "lepo" on Jeesus Kristus ja ei ymmärretä sitä, että tuo sapatti oli "tulevan levon varjo", eli "varjo levosta" Jeesuksessa!

        Ei myöskään ymmärretä sitä, että jalkojenpesu ei tarkoita konkreettisesti tapahtuvaa jalkojenpesua, vaan sitä, että kun uskonelämän taipaleella vaellukseemme voi tarttua maailmasta monenlaista "synnin tomua" uskovaankin ihmiseen, ja siksi on hyvä, että "pesemme" toistemme tomut jotka ovat maailmasta tarttuneen, elikä olemme toistemme tukena ja olkapäänä sekä mahdollisten tunnustettujen syntien päästäjänä jotka Jumalan sanalla "pesemme" puhdistetuiksi! Ymmärsitkö asian! Olemme siis toistemme "pesijöinä", eli sielunhoitajina toisillemme!


        Siun,Terv, mathetes

        Sapatti on Jumalanlahja ihmisille.Kuuluu 10 käskyyn."Muista"
        Kehottasin lukemaan rukoillen raamattua että Pyhähenki avaa sanan.


      • Anonyymi
        06.09.2007 kirjoitti:

        hei. en oikeen tiedä ketä tässä pitäisi uskoa ja ketä ei. haluaisin tietää uskonnosta kaiken mikä siihen kuuluu. minulla on poikaystävä joka kuuluu uskontoon ja en tiedä onko tämä ihan sallittu suhde? kuulemman on.. mutta uskonto tuntuu minusta hyvin oudolta. olisi kiva jos joku kertoisi lisää tästä??

        Kehottaisin että lue rukoillen raamattua.
        Pyhähenki avaa sanan sinulle.Voit osallistua
        Media7 kirjeelliseen Raamattuopistoon
        Siinä voi itse katsoa raamatusta pitääkö opetus paikkansa.
        Voi käydä netin kauttakin
        Media7 Raamattu avautuu töytyyy se on Adventtikirkon kustantama


    • Repe

      Googleen ja kirjoita edu herran kansa. Siinä on hyvin kiteytettynä pääperiaatteet ja toiminta.

      • noitako

        moikka!
        haluaisin tietää että miten naimisiin meno tapahtuu herran kansalaisen kanssa,olen kihloissa kyseiseen uskontoon kuuluuvan miehen kanssa ja haluaisin tietää enemmän asiasta. sen kyllä tiedän että minulle ei ole tulossa ihania kirkkohäitä. en tiedä miten selviän,tuo uskonto on minulle jotenkin vaikea käsiteltävä asia en haluaisi että kun mieheni kuuluu tuohon uskontoon että se vaikuttaisi minuun,sitä en tahtoisi.minusta ei tunnu hyvältä idealta että menisin kyseisiin kokouksiin tai tilaisuuksiin missä he käyvät,sillä olisin yksin eri uskonnosta.kaikki muut olisivat herran kansalaisia. en ymmärrä heidän juhlistaan mitään jotka kestävät vaikka perjantaista sunnuntaihin... mieheni ei ole aikanani käynyt kertaakaan missään,mutta hän aikoo jossakin vaiheessa mennä,se kuvottaa minua. en tiedä mikä olisi oikein...


      • Repe
        noitako kirjoitti:

        moikka!
        haluaisin tietää että miten naimisiin meno tapahtuu herran kansalaisen kanssa,olen kihloissa kyseiseen uskontoon kuuluuvan miehen kanssa ja haluaisin tietää enemmän asiasta. sen kyllä tiedän että minulle ei ole tulossa ihania kirkkohäitä. en tiedä miten selviän,tuo uskonto on minulle jotenkin vaikea käsiteltävä asia en haluaisi että kun mieheni kuuluu tuohon uskontoon että se vaikuttaisi minuun,sitä en tahtoisi.minusta ei tunnu hyvältä idealta että menisin kyseisiin kokouksiin tai tilaisuuksiin missä he käyvät,sillä olisin yksin eri uskonnosta.kaikki muut olisivat herran kansalaisia. en ymmärrä heidän juhlistaan mitään jotka kestävät vaikka perjantaista sunnuntaihin... mieheni ei ole aikanani käynyt kertaakaan missään,mutta hän aikoo jossakin vaiheessa mennä,se kuvottaa minua. en tiedä mikä olisi oikein...

        Herrankansalaiset (tällä tarkoitan siis henkilöitä, jotka myös tahtovat tehdä tämän uskon periaatteiden mukaan) menevät ensin naimisiin maistraatissa tms. ja sitten hääjuhla yleensä vietetään seurakuntasalilla. Luonnollisesti, tämä ei kuitenkaan ole pakollista, vaan häistä voi tehdä ihan omannäköiset ja ne voi viettää ihan siellä missä haluaa. Kirkossa en menisi itse naimisiin (olen herrankansalainen), koska se sotii periaatteitani vastaan.
        Kokouksissa sinun, eikä mahdollisten lastenne tarvitse lain mukaan käydä, koska sinulla on tietenkin vapaus valita oma ja lastesi uskonto. Kumppanillasi voi olla mielipiteensä asiaan, mutta tästä pitää sitten vain keskustella.
        Kokouksissa lauletaan ja pidetään puheita. Toiset esim. lukevat kirjoituksia Raamatusta ja jotkut kertovat kokemuksistaan. Olet tervetullut tutustumaan, mutta missään nimessä sinun ei tarvitse mennä, jos et tunne oloasi hyväksi ja se riitelee vakaumuksesi kanssa.

        Toivottavasti olin avuksi.


      • noitako
        Repe kirjoitti:

        Herrankansalaiset (tällä tarkoitan siis henkilöitä, jotka myös tahtovat tehdä tämän uskon periaatteiden mukaan) menevät ensin naimisiin maistraatissa tms. ja sitten hääjuhla yleensä vietetään seurakuntasalilla. Luonnollisesti, tämä ei kuitenkaan ole pakollista, vaan häistä voi tehdä ihan omannäköiset ja ne voi viettää ihan siellä missä haluaa. Kirkossa en menisi itse naimisiin (olen herrankansalainen), koska se sotii periaatteitani vastaan.
        Kokouksissa sinun, eikä mahdollisten lastenne tarvitse lain mukaan käydä, koska sinulla on tietenkin vapaus valita oma ja lastesi uskonto. Kumppanillasi voi olla mielipiteensä asiaan, mutta tästä pitää sitten vain keskustella.
        Kokouksissa lauletaan ja pidetään puheita. Toiset esim. lukevat kirjoituksia Raamatusta ja jotkut kertovat kokemuksistaan. Olet tervetullut tutustumaan, mutta missään nimessä sinun ei tarvitse mennä, jos et tunne oloasi hyväksi ja se riitelee vakaumuksesi kanssa.

        Toivottavasti olin avuksi.

        moikka!! eli maistraatti häät... no joo ihan ok. tuo naimisiin meno on hieman kaksipiippuinen homma,tosta kuvottaa kirkko häät ja toinen ei halua maistraatti häitä vaan omaan uskontoonsa kuuluvat kirkkohäät,jomman kummanhan se pitää joustaa jos naimisiin haluaa,miksi sen pitäisi olla juuri minun eikä sen herran kansalaisen??

        toivoisin että jos joskus niin pitkälle pääsemme että lapsia tulee niin toivon että hän saa itse päättää uskontonsa sitten kun siinä iässä.

        jokin kyllä sanoo että minun pitäisi tulla käymään edes kerran kokouksessa,mutta sitten taas asia alkaa kuvottaa minua..se on niin erinlaista ja outoa toimintaa..


      • Repe
        noitako kirjoitti:

        moikka!! eli maistraatti häät... no joo ihan ok. tuo naimisiin meno on hieman kaksipiippuinen homma,tosta kuvottaa kirkko häät ja toinen ei halua maistraatti häitä vaan omaan uskontoonsa kuuluvat kirkkohäät,jomman kummanhan se pitää joustaa jos naimisiin haluaa,miksi sen pitäisi olla juuri minun eikä sen herran kansalaisen??

        toivoisin että jos joskus niin pitkälle pääsemme että lapsia tulee niin toivon että hän saa itse päättää uskontonsa sitten kun siinä iässä.

        jokin kyllä sanoo että minun pitäisi tulla käymään edes kerran kokouksessa,mutta sitten taas asia alkaa kuvottaa minua..se on niin erinlaista ja outoa toimintaa..

        Voittehan te pyytää sen rauhantuomarin tai kuka se nyt vihkiikään jonnekin nättiin paikkaan muualle, joka ei siis ole kirkko eikä seurakuntasali. Jos oikeasti rakastatte toisianne, täytyy löytyä jokin kompromissi.

        Mahdollisten lasten uskonnon päättää käsittääkseni nykysuomessa äiti ja kun lapsi täyttää 15, on hänellä oikeus tehdä päätös tästä itse. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

        Pakota en, mutta mene ihmeessä edes kerran sinne kokoukseen, niin ei tarvitse mielikuvituksella höystää mitään rituaaliorgioita siellä tapahtuvaksi. Oma mielipide on paras. Itse olen käynyt kerran kirkossa, mutta koska totesin että se ei ole minun juttuni, en ole enää mennyt. Jos hyvä ystäväni menisi naimisiin kirkossa, niin tietenkin kutsusta menisin häihin.


      • noitako
        Repe kirjoitti:

        Voittehan te pyytää sen rauhantuomarin tai kuka se nyt vihkiikään jonnekin nättiin paikkaan muualle, joka ei siis ole kirkko eikä seurakuntasali. Jos oikeasti rakastatte toisianne, täytyy löytyä jokin kompromissi.

        Mahdollisten lasten uskonnon päättää käsittääkseni nykysuomessa äiti ja kun lapsi täyttää 15, on hänellä oikeus tehdä päätös tästä itse. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

        Pakota en, mutta mene ihmeessä edes kerran sinne kokoukseen, niin ei tarvitse mielikuvituksella höystää mitään rituaaliorgioita siellä tapahtuvaksi. Oma mielipide on paras. Itse olen käynyt kerran kirkossa, mutta koska totesin että se ei ole minun juttuni, en ole enää mennyt. Jos hyvä ystäväni menisi naimisiin kirkossa, niin tietenkin kutsusta menisin häihin.

        niimpäs,mutta se en ole minä joka aina joustaa..se siitä..

        huommenna olisi mieheni tutun häät,ja hän haluisi mennä kanssani mutta arveluttaa kyllä ja pahasti...en tiedä mitä se tilaisuus pitää sisällään.. en tiedä haluanko lähteä...


      • asian kokenut
        noitako kirjoitti:

        niimpäs,mutta se en ole minä joka aina joustaa..se siitä..

        huommenna olisi mieheni tutun häät,ja hän haluisi mennä kanssani mutta arveluttaa kyllä ja pahasti...en tiedä mitä se tilaisuus pitää sisällään.. en tiedä haluanko lähteä...

        ja et saa koskaan tietääkään, mitä pitää sisällään,jos et mene katsomaan!Ihmetyttää,miksi et kysy mieheltäsi näistä asioista. Pitäisi olla sen verran keskusteluyhteyttä, että puhutte näin tärkeät
        asiat selväksi, ennen kuin alatte lapsia hankkia!


      • noitako
        asian kokenut kirjoitti:

        ja et saa koskaan tietääkään, mitä pitää sisällään,jos et mene katsomaan!Ihmetyttää,miksi et kysy mieheltäsi näistä asioista. Pitäisi olla sen verran keskusteluyhteyttä, että puhutte näin tärkeät
        asiat selväksi, ennen kuin alatte lapsia hankkia!

        en ole hankkimassa lapsia en ehkäpä koskaan..
        hän ei saa suutaan auki eikä kerro koko totuutta asioista ettei se kuulostaisi niin kamalalta,sillä hän haluaa minut mukaansa joskus ehkä käymään kokouksessa,minusta on parempi että tiedän etukäteen enkä vasta paikanpäällä.. kun satun olemaan hieman tempperamenttistä tyyppiä..


      • herraX
        noitako kirjoitti:

        en ole hankkimassa lapsia en ehkäpä koskaan..
        hän ei saa suutaan auki eikä kerro koko totuutta asioista ettei se kuulostaisi niin kamalalta,sillä hän haluaa minut mukaansa joskus ehkä käymään kokouksessa,minusta on parempi että tiedän etukäteen enkä vasta paikanpäällä.. kun satun olemaan hieman tempperamenttistä tyyppiä..

        Mitä hyvää voi olla yhteisössä, joka pyrkii rajoittamaan ihmisen omaa ajattelua ja joka tolkuttaa, että heidän totuus on ainoa oikea totuus?? Mieti sitä ja sen pohjalta mieti sit sitäkin, et haluutko olla sellaisen asian kanssa tekemisissä.. Mitä hyvää on yhteisössä, jossa aate menee ihmisyyden edelle? Jos ei oo samaa mieltä asioista, niin jopa vanhemmat kieltää omat lapsensa. Kyllähän sitä osataan esittää niin suvaitsevaa ja rakastavaa päällisinpuolin, mut totuus onkin sit ihan jotain muuta. Ja viimeiset kakskytvuotta tuollakin on maailmanlopusta puhuttu ja kun maailma on niin kauheen paha ja Jeesus tulee kohta pilvien päällä heitä noutamaan ja kaikki syntiset (ja jos te ootte miehes kanssa harrastanu seksiä jo nyt ennen ku ootte naimisissa, niin se on jo aika paha synti) joutuu helvettiin. Jep. En voi muuta, kuin toivottaa oikein paljon onnea sinulle.


      • noitako
        herraX kirjoitti:

        Mitä hyvää voi olla yhteisössä, joka pyrkii rajoittamaan ihmisen omaa ajattelua ja joka tolkuttaa, että heidän totuus on ainoa oikea totuus?? Mieti sitä ja sen pohjalta mieti sit sitäkin, et haluutko olla sellaisen asian kanssa tekemisissä.. Mitä hyvää on yhteisössä, jossa aate menee ihmisyyden edelle? Jos ei oo samaa mieltä asioista, niin jopa vanhemmat kieltää omat lapsensa. Kyllähän sitä osataan esittää niin suvaitsevaa ja rakastavaa päällisinpuolin, mut totuus onkin sit ihan jotain muuta. Ja viimeiset kakskytvuotta tuollakin on maailmanlopusta puhuttu ja kun maailma on niin kauheen paha ja Jeesus tulee kohta pilvien päällä heitä noutamaan ja kaikki syntiset (ja jos te ootte miehes kanssa harrastanu seksiä jo nyt ennen ku ootte naimisissa, niin se on jo aika paha synti) joutuu helvettiin. Jep. En voi muuta, kuin toivottaa oikein paljon onnea sinulle.

        nii no onhan sitä seksiä harrastettu ja kyllä se juokin alkoholia ja näin.. et ei se ihan kiihko uskovainen ole (onneksi). rakennamme omaa taloa ja olemme kihloissa,naimisiin en ihan vielä halua.koko uskonto on ihan ihme touhua. se on mielipiteeni.. haluan olla mieheni kanssa koska rakastan häntä.. mutta hänen uskontonsa ei tule vaikuttamaan minuun ei ikinä..


      • tepsu
        Repe kirjoitti:

        Herrankansalaiset (tällä tarkoitan siis henkilöitä, jotka myös tahtovat tehdä tämän uskon periaatteiden mukaan) menevät ensin naimisiin maistraatissa tms. ja sitten hääjuhla yleensä vietetään seurakuntasalilla. Luonnollisesti, tämä ei kuitenkaan ole pakollista, vaan häistä voi tehdä ihan omannäköiset ja ne voi viettää ihan siellä missä haluaa. Kirkossa en menisi itse naimisiin (olen herrankansalainen), koska se sotii periaatteitani vastaan.
        Kokouksissa sinun, eikä mahdollisten lastenne tarvitse lain mukaan käydä, koska sinulla on tietenkin vapaus valita oma ja lastesi uskonto. Kumppanillasi voi olla mielipiteensä asiaan, mutta tästä pitää sitten vain keskustella.
        Kokouksissa lauletaan ja pidetään puheita. Toiset esim. lukevat kirjoituksia Raamatusta ja jotkut kertovat kokemuksistaan. Olet tervetullut tutustumaan, mutta missään nimessä sinun ei tarvitse mennä, jos et tunne oloasi hyväksi ja se riitelee vakaumuksesi kanssa.

        Toivottavasti olin avuksi.

        Olin itse joskus herrankansassa, sen tähden kun äitini kuului sinne. lapsena meidät pakotettiin kokouksiin selkäsaunan uhalla. Kävin monilla lasten leireillä polvijärven kinahmossa varmaan 6 kertaa. Joka leirillä minua kiusattiin, mikä oli tosi inhottavaa. Onneksi Jeesus lähetti äidilleni ystävän jonka kautta äitini tuli oikeasti uskoon ja hän pääsi sanoutumaan irti niistä pimeyden henkivalloista jotka sitovat herrankansalaisia. Äitini tosin haukuttiin huorintekijäksi ja kaikille äidin sisaruksille tehtiin selväksi, että yhteydenpito täytyy katkaista ja äitini täytyy hyljätä. Raamattu sanoo että Jumala vihaa hylkäämistä. Tässä yksi ristiriitaisuus. Mitä tulee herrankansalaisten lapsiin, monet heistä juovat ja polttavat eli elävät kuten normaalit jumalattomat ihmiset. Voin sanoa Raamatulla että hedelmistään puu tunnetaan. Eivät he ole uudestisyntyneitä Kristittyjä Raamatun mukaan.
        Herran kansalla on paljon samoja aineksia kuin jehovan todistajilla. Esim verensiirtoja ei hyväksytä, hyljätään jos eroaa yhteisöstä ja katkaistaan yhteydenpito kokonaan. Ei osata itse päättää asioista vaan viedään ne yhdelle ihmiselle joka tekee ratkaisut, siis johtajalle. Tässä tulee lahkon ainekset myös esille. Raamattu sanoo että lahkot ja eriseurat eivät peri taivasten valtakuntaa. En ole katkera herrankansalle mistään . Rukoilen heidän puolestaan, että Jumalan siunattu Pyhä Henki tulisi ja uudistaisi tämän yhteisön niin että uskonnolliset paholaiset väistyisivät, ihmiset saisivat uudestisyntyä ja uudistua ja ihmeet ja merkit tulisivat heidän elämään.


      • Nimetön
        tepsu kirjoitti:

        Olin itse joskus herrankansassa, sen tähden kun äitini kuului sinne. lapsena meidät pakotettiin kokouksiin selkäsaunan uhalla. Kävin monilla lasten leireillä polvijärven kinahmossa varmaan 6 kertaa. Joka leirillä minua kiusattiin, mikä oli tosi inhottavaa. Onneksi Jeesus lähetti äidilleni ystävän jonka kautta äitini tuli oikeasti uskoon ja hän pääsi sanoutumaan irti niistä pimeyden henkivalloista jotka sitovat herrankansalaisia. Äitini tosin haukuttiin huorintekijäksi ja kaikille äidin sisaruksille tehtiin selväksi, että yhteydenpito täytyy katkaista ja äitini täytyy hyljätä. Raamattu sanoo että Jumala vihaa hylkäämistä. Tässä yksi ristiriitaisuus. Mitä tulee herrankansalaisten lapsiin, monet heistä juovat ja polttavat eli elävät kuten normaalit jumalattomat ihmiset. Voin sanoa Raamatulla että hedelmistään puu tunnetaan. Eivät he ole uudestisyntyneitä Kristittyjä Raamatun mukaan.
        Herran kansalla on paljon samoja aineksia kuin jehovan todistajilla. Esim verensiirtoja ei hyväksytä, hyljätään jos eroaa yhteisöstä ja katkaistaan yhteydenpito kokonaan. Ei osata itse päättää asioista vaan viedään ne yhdelle ihmiselle joka tekee ratkaisut, siis johtajalle. Tässä tulee lahkon ainekset myös esille. Raamattu sanoo että lahkot ja eriseurat eivät peri taivasten valtakuntaa. En ole katkera herrankansalle mistään . Rukoilen heidän puolestaan, että Jumalan siunattu Pyhä Henki tulisi ja uudistaisi tämän yhteisön niin että uskonnolliset paholaiset väistyisivät, ihmiset saisivat uudestisyntyä ja uudistua ja ihmeet ja merkit tulisivat heidän elämään.

        Kovin on katkeransävyistä ja mollaavaa nämä ko. aiheeseen liittyvät kirjoitukset.
        Toisaalta on niin, etteivät ne , jotka haluaisivat puhua / kirjoittaa aiheesta positiiviseen sävyyn , halua kirjoittaa ollenkaan ,koska helposti se mielletään puolustukseksi, ja miksi puolustaa jotain ,mitä ei todellisuudesssa ( ja totuutta puhuessa) tarvitse puolustella.
        Toki varmasti kommenteissa / kirjoituksissa on perääkin ,mutta KAIKKI KIRJOITUKSET ovat subjektiivisia , siis kirjoittajan omia näkemyksiä / kuultuja asioista ,jotka on voitu myös tulkita väärin.
        Itse en halua olla tuomitsemassa ja puolustamassa ketään / mitään , mutta näin sivusta seuraten voisin sanoa , että aiheesta / asioista saa varsin julman ja yksipuolisen kuvan. Tämä ei kuitenkaan liene näiden keskustelupalstojen perimmäinen tavoite , vaan jakaa informaatiota (ja siinä ohessa mielipiteitä ) asiasta kiinostuneille.


      • mukana kulkeva
        tepsu kirjoitti:

        Olin itse joskus herrankansassa, sen tähden kun äitini kuului sinne. lapsena meidät pakotettiin kokouksiin selkäsaunan uhalla. Kävin monilla lasten leireillä polvijärven kinahmossa varmaan 6 kertaa. Joka leirillä minua kiusattiin, mikä oli tosi inhottavaa. Onneksi Jeesus lähetti äidilleni ystävän jonka kautta äitini tuli oikeasti uskoon ja hän pääsi sanoutumaan irti niistä pimeyden henkivalloista jotka sitovat herrankansalaisia. Äitini tosin haukuttiin huorintekijäksi ja kaikille äidin sisaruksille tehtiin selväksi, että yhteydenpito täytyy katkaista ja äitini täytyy hyljätä. Raamattu sanoo että Jumala vihaa hylkäämistä. Tässä yksi ristiriitaisuus. Mitä tulee herrankansalaisten lapsiin, monet heistä juovat ja polttavat eli elävät kuten normaalit jumalattomat ihmiset. Voin sanoa Raamatulla että hedelmistään puu tunnetaan. Eivät he ole uudestisyntyneitä Kristittyjä Raamatun mukaan.
        Herran kansalla on paljon samoja aineksia kuin jehovan todistajilla. Esim verensiirtoja ei hyväksytä, hyljätään jos eroaa yhteisöstä ja katkaistaan yhteydenpito kokonaan. Ei osata itse päättää asioista vaan viedään ne yhdelle ihmiselle joka tekee ratkaisut, siis johtajalle. Tässä tulee lahkon ainekset myös esille. Raamattu sanoo että lahkot ja eriseurat eivät peri taivasten valtakuntaa. En ole katkera herrankansalle mistään . Rukoilen heidän puolestaan, että Jumalan siunattu Pyhä Henki tulisi ja uudistaisi tämän yhteisön niin että uskonnolliset paholaiset väistyisivät, ihmiset saisivat uudestisyntyä ja uudistua ja ihmeet ja merkit tulisivat heidän elämään.

        että, nautin jokaisessa Herran kansan kokouksessa
        Pyhän Hengen läsnäolosta ja tunnen olevani rakkaassa
        seurakuntakodissani.Olen kokenut myös uudestisyntymisen."Mitä tulee herrankansalaisten lapsiin". Eihän se pelasta ketään mihin seurakuntaan vanhemmat kuuluvat. Jokainen vanhempi varmasti toivoo, että Jumala kutsuisi jokaista heidän lastaan
        ja he saisivat uudestisyntyä ja lähteä seuraamaan
        Jeesusta.


      • Anonyymi
        noitako kirjoitti:

        moikka!
        haluaisin tietää että miten naimisiin meno tapahtuu herran kansalaisen kanssa,olen kihloissa kyseiseen uskontoon kuuluuvan miehen kanssa ja haluaisin tietää enemmän asiasta. sen kyllä tiedän että minulle ei ole tulossa ihania kirkkohäitä. en tiedä miten selviän,tuo uskonto on minulle jotenkin vaikea käsiteltävä asia en haluaisi että kun mieheni kuuluu tuohon uskontoon että se vaikuttaisi minuun,sitä en tahtoisi.minusta ei tunnu hyvältä idealta että menisin kyseisiin kokouksiin tai tilaisuuksiin missä he käyvät,sillä olisin yksin eri uskonnosta.kaikki muut olisivat herran kansalaisia. en ymmärrä heidän juhlistaan mitään jotka kestävät vaikka perjantaista sunnuntaihin... mieheni ei ole aikanani käynyt kertaakaan missään,mutta hän aikoo jossakin vaiheessa mennä,se kuvottaa minua. en tiedä mikä olisi oikein...

        Älä mene naimisiin sen miehen kanssa ellet sitten tule uskoon.
        Nyt sinulla olisi hyvä tilaisuus etsiä itse henkilökohtainen suhde Jeesukseen!
        Jokainen meistä on syntinen, sinäkin ja tarvitsee syntien sovittajan.
        Jeesus on sovittanut sinunkin syntisi ja on myös sinua varten, sinä tarvitset Häntä ja Hän tahtoo tuntea sinut.
        Avioliitto ei toimi jos ei ole yhteinen arvomailma, miehesi ansaitsee uskovan vaimon mielestäni.
        Ajattele lasten kasvatusta, teille tulee isoja erimielisyyksiä siinä jos et ole uskossa.
        Jos sinulla on huonoja kokemuksia jostain uskovasta ihmisestä, ymmärräthän että se ei tarkoita että itse Kristinusko olisi jotenkin huono asia.


      • Anonyymi
        noitako kirjoitti:

        nii no onhan sitä seksiä harrastettu ja kyllä se juokin alkoholia ja näin.. et ei se ihan kiihko uskovainen ole (onneksi). rakennamme omaa taloa ja olemme kihloissa,naimisiin en ihan vielä halua.koko uskonto on ihan ihme touhua. se on mielipiteeni.. haluan olla mieheni kanssa koska rakastan häntä.. mutta hänen uskontonsa ei tule vaikuttamaan minuun ei ikinä..

        Miksi pitäis kuulua johonkin uskon ryhmään siinä on uskontoa tarpeeksi kohtelet ihmisiä ystävällisesti etkä loukkaa niitä näön tai muunkaan perusteella


      • Anonyymi
        noitako kirjoitti:

        moikka!
        haluaisin tietää että miten naimisiin meno tapahtuu herran kansalaisen kanssa,olen kihloissa kyseiseen uskontoon kuuluuvan miehen kanssa ja haluaisin tietää enemmän asiasta. sen kyllä tiedän että minulle ei ole tulossa ihania kirkkohäitä. en tiedä miten selviän,tuo uskonto on minulle jotenkin vaikea käsiteltävä asia en haluaisi että kun mieheni kuuluu tuohon uskontoon että se vaikuttaisi minuun,sitä en tahtoisi.minusta ei tunnu hyvältä idealta että menisin kyseisiin kokouksiin tai tilaisuuksiin missä he käyvät,sillä olisin yksin eri uskonnosta.kaikki muut olisivat herran kansalaisia. en ymmärrä heidän juhlistaan mitään jotka kestävät vaikka perjantaista sunnuntaihin... mieheni ei ole aikanani käynyt kertaakaan missään,mutta hän aikoo jossakin vaiheessa mennä,se kuvottaa minua. en tiedä mikä olisi oikein...

        Rukoile ja kysy Jumalalta!


    • no ta ko

      hei.. osaisiko kukaan kertoa herran kansalaisten häistä? millaisia häitä heillä on jos ovat molemmat herran kansalaisia tai jos jomikumpi ei ole herran kansalainen??

      • Nimetön

        On ihan sama , kuuluuko molemmat tai vain toinen puoliso Herran kansaan, häät ovat ihan samanlaiset,jos niitä vietetään seurakunnan keskuudessa (siis seurakunnan tiloissa). Häätapahtuma noudattaa samaa perinteistä "kaavaa" ja hääpari on siitä täysin tietoinen jos ja kun sellaiset häät haluavat.
        Mitään eroa ei ole missään vaiheessa häätapahtumaa , onko vain toinen Herran Kansaan kuuluva. Myöskään häätilaisuuteen osallistuvat eivät erottele sitä , jos toinen hääparista ei kuulukaan Herran Kansaan.
        Toinen vaihtoehto hääparille on viettää häitään vain pienessä piirissä (siis omien sukulaisten / ystävien kanssa)jossain muualla kuin seurakunnan tiloissa ja kolmas ihan yhtä hyväksytty mahdollisuus on olla viettämättä ollenkaan julkisia häitä. Kyllä uskoisin, että ihan niin kuin muuallakin, myös Herran Kansalaisille on tärkeintä se, että muodostetaan perhe avioliiton muodossa eikä avoliiton . Herran Kansa korostaa avioliiton merkitystä perhettä muodostettaessa.
        Itse avioliitto solmitaan Maistraatissa (yleensä lähiomaisten tai lähiystävien läsnäollessa) ja häätapahtuma valitaan sitten sen mukaan , mikä tuntuu sopivalta. Valinta on yksin ja yksinomaan hääparin.


      • Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

        On ihan sama , kuuluuko molemmat tai vain toinen puoliso Herran kansaan, häät ovat ihan samanlaiset,jos niitä vietetään seurakunnan keskuudessa (siis seurakunnan tiloissa). Häätapahtuma noudattaa samaa perinteistä "kaavaa" ja hääpari on siitä täysin tietoinen jos ja kun sellaiset häät haluavat.
        Mitään eroa ei ole missään vaiheessa häätapahtumaa , onko vain toinen Herran Kansaan kuuluva. Myöskään häätilaisuuteen osallistuvat eivät erottele sitä , jos toinen hääparista ei kuulukaan Herran Kansaan.
        Toinen vaihtoehto hääparille on viettää häitään vain pienessä piirissä (siis omien sukulaisten / ystävien kanssa)jossain muualla kuin seurakunnan tiloissa ja kolmas ihan yhtä hyväksytty mahdollisuus on olla viettämättä ollenkaan julkisia häitä. Kyllä uskoisin, että ihan niin kuin muuallakin, myös Herran Kansalaisille on tärkeintä se, että muodostetaan perhe avioliiton muodossa eikä avoliiton . Herran Kansa korostaa avioliiton merkitystä perhettä muodostettaessa.
        Itse avioliitto solmitaan Maistraatissa (yleensä lähiomaisten tai lähiystävien läsnäollessa) ja häätapahtuma valitaan sitten sen mukaan , mikä tuntuu sopivalta. Valinta on yksin ja yksinomaan hääparin.

            Herran Kansa RY on maallikkosaarnaaja Pekka Mikkosen vuonna 1915 perustama uskonlahko. Pekka Mikkonen tuli uskoon ollessaan töissä sahalla. Mikkonen koki voimakkaan pyhällä Hengellä täyttymisen ja alkoi saarnata evankeliumia ihmisille. Mikkonen liittyi babtisteihin, koska koki babtistien opin Raamatun mukaisemmaksi kuin luterilaisen kirkon opin. Mikkonen erotettiin Babtisteista, kun hän halusi ottaa jalkojen pesun osaksi ehtoollisen viettoa. Erottamisen jälkeen pekka Mikkonen perusti Herran Kansan. Yhteisön ainoa oppikirja on Raamattu. Oppiin kuuluu jalkojen pesu ennen ehtoollista, sekä upotuskaste. Herran kansa ei pidä yhteyttä muihin seurakuntiin, sillä seurakunta pitää muita harhaoppisina. Seurakuntaan kuuluvat eivät saa keskustella uskon asioista muihi seurakuntiin kuuluvien kanssa. Herran Kansa oli ennen palava seurakunta: armolahjat toimivat, sairaita parantui, seurakunnassa oli profeetoita, sekä kielten selittäjiä. Nykyisin henki on sammutettu, eikä seurakunnassa edes rukoilla. Pekka Mikkonen ei ymmärtänyt sitä tosiasiaa, että nainen ei voi olla seurakunnan pää. Tämä on kerrottu Raamatussa useiss Paavalin kirjeissä esim. 1 Kor 14:34. Pekka Mikkonen valitsi seuraajakseen vaimonsa Agnes Mikkosen, jonka jälkeen seurakunta on hiljalleen vaipunut kuolleeseen tilaan. herran kansa ei tee lähetystyötä sen takia, kun muut vievät evankeliumia. Outoa, että muut saavat viedä evankeliumia, vaikka ovat harhaoppisia. Herran Kansalla on oma laulukirja Lauluja Karitsan askeleissa. Laulukirjassa on yli 1000 Pekka Mikkosen kirjoittamia hengellisiä lauluja. Herran Kansa julkaisee omaa lehteään herran kansan sanomia kerran kuukaudessa. Lahkon pääpaikka on Pyhäselän Suhmurassa, lisäksi seurakunnan toimipisteitä on etelä- suomessakin. Rukoilkaa Herran kansan puolesta, että se vapautuisi harhoistaan! On hyvä asia, että Herran Kansa ei ole mennyt mukaan ekumeeniseen sekoitukseen, mihin muut kirkkokunnat menevät. Uskon siihen, että Jumala vapauttaa herran Kansalaisia siitä uskonnolisuudesta, mihin heidät on sidottu jo pienestä pitäen. herran kansaan kannattaa käydä tutustumassa paikan päällä. Kokouksia on ainakin lauantaisin. Herran Kansan laulukirjan laulut ovat ihania Pyhän Hengen vaikutuksesta syntyneitä lauluja, ainakin vanhemmat laulut en tunne uusimpia lauluja kovin hyvin. Äitini kuului herran Kansaan, mutta hänet ajettiin pois, kun hän piti yhteyttä muihin seurakuntiin kuuluviin ihmisiin. Raamatun mukaan on vain yksi seurakunta, jonka Herra on Jeesus Kristus! Kaikkien uskovien pitäisi noudattaa puhdasta Raamatun oppia ja olla yhtä. Eriseurat ja lahkot ovat syntiä Raamatun mukaan. Kaikki kuppikunnat ovat ihmisen langenneessa luonossa olevan uskonnollisuuden tuotosta ja kaukana todellisestan Raamatun mukaisesta seurakuntakäsityksestä. Uskovien tulee sanoutua niistä irti ja kokoontua kodeissa tai muualla kuin muotojumalisuuden piirissä. Raamatun mukaan Kristus ei ole jaettu, vaan hän asuu jokaisessa hänen omassaan.


      • Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

        On ihan sama , kuuluuko molemmat tai vain toinen puoliso Herran kansaan, häät ovat ihan samanlaiset,jos niitä vietetään seurakunnan keskuudessa (siis seurakunnan tiloissa). Häätapahtuma noudattaa samaa perinteistä "kaavaa" ja hääpari on siitä täysin tietoinen jos ja kun sellaiset häät haluavat.
        Mitään eroa ei ole missään vaiheessa häätapahtumaa , onko vain toinen Herran Kansaan kuuluva. Myöskään häätilaisuuteen osallistuvat eivät erottele sitä , jos toinen hääparista ei kuulukaan Herran Kansaan.
        Toinen vaihtoehto hääparille on viettää häitään vain pienessä piirissä (siis omien sukulaisten / ystävien kanssa)jossain muualla kuin seurakunnan tiloissa ja kolmas ihan yhtä hyväksytty mahdollisuus on olla viettämättä ollenkaan julkisia häitä. Kyllä uskoisin, että ihan niin kuin muuallakin, myös Herran Kansalaisille on tärkeintä se, että muodostetaan perhe avioliiton muodossa eikä avoliiton . Herran Kansa korostaa avioliiton merkitystä perhettä muodostettaessa.
        Itse avioliitto solmitaan Maistraatissa (yleensä lähiomaisten tai lähiystävien läsnäollessa) ja häätapahtuma valitaan sitten sen mukaan , mikä tuntuu sopivalta. Valinta on yksin ja yksinomaan hääparin.

        Herran Kansa oli palava seurakunta, jossa armolahjat toimivat. Sairaat parantuivat ja heräsi eräs henkiö kuolleistakin, kun hänen puolestaan rukoiltiin. Pekka Mikkonen oli hyvin armoitettu henkilö: Hän ei kuitenkaan ymmärtänyt, että nainen ei voi olla seurakunnan paimen. Mikkonenhan valitsi seuraajakseen vaimonsa Agneksen. Esimerkiksi ensimmäisen korinttolaiskirjeen 14. luku opettaa, että naisen ei sovi seurakunnassa puhua. Herran Kansan kokouksissa on henki sammutettu. Kokouksissa ei edes rukoilla. Ennen Herran Kansdalaisetkin rukoilivat kokouksissaan ja armolahjat, kuten profetoiminen olivat käytössä, niin kuin kuuluukin olla. Nykyinen johtaja kirjoittin taannoin Herran Kansan Sanomissa profetoimisen tärkeydestä ja Raamattuun vedoten sanoi sen olevan kielilläpuhumista tärkeämpää. Näin on, mutta eihän herran kansassa profetoida. Vai luulevatko seurakuntalaiset, että paimenen kokouksessa pitämä puhe on profetiaa? Rukoilen Herran Kansan puolesta, että se vapautuisi uskonnollisuuden kahleista ja sitä, että seurakunta tulisi jälleen eläväksi Pyhän Hengen voimasta! Herran kansan laulukirjassa on paljon hyviä lauluja, jotka ovat syntyneet Pyhän Hengen vaikuttamina. Mikkonen itse runoili yli tuhat laulua. Tutustukaa Herran Kansaan käymällä heidän kokouksissa ja tutustukaa ihmeessä laulukirjaan! Jokainen uudestisyntynyt Jeesukseen Kristukseen uskova ihminen kuuluu Herran Kansaan, joka ei ole mikään maallinen muotojumalisuuden aikaansaannos kirkkokuntien tapaan, vaan aito Raamatunmukainen Jumalan seurakunta! Raamatun mukaan eriseurat ja lahkot ovat syntiä. kaikki kuppikunnat ovat muotojumalisuuden aikaansaannoksia. Ainoastaan alkuseurakunnan mukainen malli, jossa uskovat ovat yhtä, muodostamatta kuitenkaan mitään maallista uskonnollista organisaatiota. Raamatunvastaisia oppeja ei pidä hyväsyä, mutta niiden jotka perustautuvat samaan puhtaaseen veren evankeliumiin, tulee olla yhtä ja saarnata evankeliumia myös muille, sillä Raamattu näin opettaa. Jumalan siunausta kaikille tämän palstan lukijoille. Älkää uskoko ihmisiin, vaan lukekaa Raamattua ja pyytäkää Jumalan Henkeä avaamaan sana. Kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi!


      • papapattaja
        Nimetön kirjoitti:

        Herran Kansa oli palava seurakunta, jossa armolahjat toimivat. Sairaat parantuivat ja heräsi eräs henkiö kuolleistakin, kun hänen puolestaan rukoiltiin. Pekka Mikkonen oli hyvin armoitettu henkilö: Hän ei kuitenkaan ymmärtänyt, että nainen ei voi olla seurakunnan paimen. Mikkonenhan valitsi seuraajakseen vaimonsa Agneksen. Esimerkiksi ensimmäisen korinttolaiskirjeen 14. luku opettaa, että naisen ei sovi seurakunnassa puhua. Herran Kansan kokouksissa on henki sammutettu. Kokouksissa ei edes rukoilla. Ennen Herran Kansdalaisetkin rukoilivat kokouksissaan ja armolahjat, kuten profetoiminen olivat käytössä, niin kuin kuuluukin olla. Nykyinen johtaja kirjoittin taannoin Herran Kansan Sanomissa profetoimisen tärkeydestä ja Raamattuun vedoten sanoi sen olevan kielilläpuhumista tärkeämpää. Näin on, mutta eihän herran kansassa profetoida. Vai luulevatko seurakuntalaiset, että paimenen kokouksessa pitämä puhe on profetiaa? Rukoilen Herran Kansan puolesta, että se vapautuisi uskonnollisuuden kahleista ja sitä, että seurakunta tulisi jälleen eläväksi Pyhän Hengen voimasta! Herran kansan laulukirjassa on paljon hyviä lauluja, jotka ovat syntyneet Pyhän Hengen vaikuttamina. Mikkonen itse runoili yli tuhat laulua. Tutustukaa Herran Kansaan käymällä heidän kokouksissa ja tutustukaa ihmeessä laulukirjaan! Jokainen uudestisyntynyt Jeesukseen Kristukseen uskova ihminen kuuluu Herran Kansaan, joka ei ole mikään maallinen muotojumalisuuden aikaansaannos kirkkokuntien tapaan, vaan aito Raamatunmukainen Jumalan seurakunta! Raamatun mukaan eriseurat ja lahkot ovat syntiä. kaikki kuppikunnat ovat muotojumalisuuden aikaansaannoksia. Ainoastaan alkuseurakunnan mukainen malli, jossa uskovat ovat yhtä, muodostamatta kuitenkaan mitään maallista uskonnollista organisaatiota. Raamatunvastaisia oppeja ei pidä hyväsyä, mutta niiden jotka perustautuvat samaan puhtaaseen veren evankeliumiin, tulee olla yhtä ja saarnata evankeliumia myös muille, sillä Raamattu näin opettaa. Jumalan siunausta kaikille tämän palstan lukijoille. Älkää uskoko ihmisiin, vaan lukekaa Raamattua ja pyytäkää Jumalan Henkeä avaamaan sana. Kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi!

        saisipa tollaisen hengen itsellekkin päälle-- olisi varmaan iltaisin muutakin tekemistä kuin ryypätä!


    • Peter Pan

      Herrankansalaisten lapsissa on myös huumeidenkäyttäjiä alkoholin ja muiden päihteiden käyttäjiä, vanhemmat myös käyttävät alkoholia harrastavat perheväkivaltaa kirosanat kuuluvat myös joidenkin sanavarastoon. Olen aina kuvitellut että herrankansalainen kasvattaa lapsensa paremmin kuin ns. pakana ja toimii itse täydellisen esimerkillisenä vanhempana. Tiedänpä senkin että aviorikkomuksiakin on. Ja sitten puetaan kokousvaatteet ja rooli ylle. aikamoista teeskentelyä.

      • kasvattaja

        missä majailee täydellinen ihminen??Ei missään, sillä kaikki ovat pois poikenneet, olivatpa mistä
        uskontokunnasta hyvänsä...


      • uskoni
        kasvattaja kirjoitti:

        missä majailee täydellinen ihminen??Ei missään, sillä kaikki ovat pois poikenneet, olivatpa mistä
        uskontokunnasta hyvänsä...

        kaikki ovat ihan saman laisia ihmisiä kuin me.. käytämme alkoholia, jotkut huumeita, kiroilemme... Ainut on se että uskomme jumalaan eritavalla kuin useampi ja siksi saatamme tuntea suurempaa katumusta tekemisistä ja yritämme parantaa itseämme...
        pää asia on että uskoo jumalaan, millään muulla ei ole väliä kuuluitpa mihin tahansa uskontoo, usko siihen mihin sinut on opetettu uskomaan!


      • uskossa vai askossa?
        uskoni kirjoitti:

        kaikki ovat ihan saman laisia ihmisiä kuin me.. käytämme alkoholia, jotkut huumeita, kiroilemme... Ainut on se että uskomme jumalaan eritavalla kuin useampi ja siksi saatamme tuntea suurempaa katumusta tekemisistä ja yritämme parantaa itseämme...
        pää asia on että uskoo jumalaan, millään muulla ei ole väliä kuuluitpa mihin tahansa uskontoo, usko siihen mihin sinut on opetettu uskomaan!

        Ei riitä, että uskoo Jumalaan. Täytyy uskoa Jeesukseen, jotta voi uskoa Jumlaan. Sanoihan Jeesus: "Ei voi tulla isän tykö muutoin kuin minun kauttani". Jokainen puu tunnetaan hedelmistään, joten oikeasti uudestisyntynyt uskova ei ryyppää, eikä kiroile. Uudestisyntyneessä ihmisessä vaikuttaa Jumalan Henki, joka perkaa pois siveettömyydet ja julkisynnin, jos ihminen itse haluaa seurata Jumalaa. Jumala vihaa kaksoiselämää. On parempi olla täysin Jumalaton kuin vaeltaa toinen jalka maailmassa.


    • ...___---

      Itse olen ihmetellyt Herran kansaan kuuluvien (en voi sanoa että kaikkien koska en kaikista tiedä) negatiivisen oloista suhtautumista muihin "uskontoihin" ja niiden tapoihin. Tarkoitan syntymäpäiviä, tiettyjä lauluja, ristinmerkkiä (esim korut jne), lapsen nimiäisiä (joka ei ole edes uskonnollinen tapahtuma), joulua jne kohtaan. Ihmettelen nimenomaan sitä, miksi ne tuntuu olevan melkein kuin "kirosanoja" ja synnin asioita heille, jos asia tulee puheeksi tai vastaan jossain. Se on loukkaavaa toista osapuolta kohtaan mielestäni. Miksi syntymäpäivän juhliminen ei ole hyväksyttävää mutta uuden vuoden juhliminen on? Henkilökohtaisesti en näe esim.luterilaisiin verrattuna mitään muuta eroa kuin justiinsa nämä tämänkaltaiset jokseenkin pikkuasioihiin tarttumiset. Sitten jos asiaa utelee herrankansaan kuuluvalta, ei saa oikein mitään järjellistä vastausta miksi asia on niin, tai vastaus on jotain tyyliin "johtajan antama ohje" tms. Herran Kansan kokouskin on hyvin paljon samanlainen kuin mikätahansa evlutin kirkossa oleva toimitus.

      Toinen asia mitä ihmettelen on että miksei Herran Kansasta ole mitään perusteellisempaa informaatiota missään saatavilla, ettei tämmöisiä asioita tarvitsisi näin foorumeissa pohtia. Kaikkien ei ole mahdollista mennä paikanpäälle itse katsomaan, eikä niin tarvitsisi ollakaan infon saamiseksi. Ja muutenkin, se luo semmoista negatiivista "salaseuran" leimaa.

      Mielelläni lukisin muiden ajatuksia tästä asiasta, puoleen ja toiseen!

      • asian vierestä

        "Itse olen ihmetellyt Herran kansaan kuuluvien (en voi sanoa että kaikkien koska en kaikista tiedä) negatiivisen oloista suhtautumista muihin "uskontoihin" ja niiden tapoihin. Tarkoitan syntymäpäiviä, tiettyjä lauluja, ristinmerkkiä (esim korut jne), lapsen nimiäisiä (joka ei ole edes uskonnollinen tapahtuma), joulua jne kohtaan. Ihmettelen nimenomaan sitä, miksi ne tuntuu olevan melkein kuin "kirosanoja" ja synnin asioita heille, jos asia tulee puheeksi tai vastaan jossain."

        Suhtautuminen muihin uskontoihin ei sinällään ole negatiivista mutta luo varmasti sellaisen kuvan jos ei aktiivisesti ole mukana seurakunnan toiminnassa. Herran Kansa kokoontuu käytännön syistä ns. yleisten pyhien aikana. Esimerkiksi joulun aikana tapahtuvissa kokoontumisissa on usein aiheena eroavaisuudet Herran Kansan ja valtavirran pyhäpäivien välillä.

        Herran Kansan perimmäinen tavoite on raamatun sanan seuraaminen. Kirjoittajan mainitsemat asiat kuten syntymäpäivät, korut kuten ristinmerkki, tietyt laulut... On asioita jotka ei kuulu Herran Kansaan.
        Raamatun mukaan syntymäpäivä ei ole tärkeä vaan kuolinpäivä. Jeesuksen kuolemaa muistetaan joka toinen kuukausi. Tilaisuuteen kuuluu jalkojen peseminen, viini ja leipä.

        Lasten nimiäiset on melko uusi käytäntö joka juontaa juurensa luultavasti kirkosta eronneisiin perheisiin jotka ei ole löytäneet muuta tapaa uuden perheen jäsenen juhlimiseen.
        Herran Kansaan kuuluvissa perheissä lapset nimetään ja ne ilmoitetaan väestörekisteriin, jokainen perhe juhlii uutta jäsentä haluamallaan tavalla.

        "Se on loukkaavaa toista osapuolta kohtaan mielestäni."

        Tietääkseni Herran Kansan toiminta on edelleen hyvin pitkälle keskittynyttä. HK ei tee lähetystoimintaa, ei pyri aktiivisesti värväämään ketään jäseneksi, liittyminen ja eroaminen on jokaisen tahdosta ja voimista kiinni. Toiminnan tarkoitus ei varmasti ole loukata ketään / muita uskontoja.
        Toisaalta Herran Kansa varmasti toivoo ettei muiden uskontojen edustajat loukkaisi omaa vapauttaan harjoittaa uskoaan.

        "Miksi syntymäpäivän juhliminen ei ole hyväksyttävää mutta uuden vuoden juhliminen on?"

        Syntymäpäivistä oli puhetta jo edellä, uusivuosi ei liity millään tavalla uskontoon. Jos tahtoo juhlia uutta vuotta, miksipä ei.. muistakaa käyttää silmäsuojaimia!

        "Henkilökohtaisesti en näe esim.luterilaisiin verrattuna mitään muuta eroa kuin justiinsa nämä tämänkaltaiset jokseenkin pikkuasioihiin tarttumiset."

        Luterilaiset(kin) kuten kuka tahansa muu on vapaa osallistumaan Herran Kansan tilaisuuteen.
        On kuitenkin syytä muistaa aiemmin mainittu uskonnon loukkaamattomuus.

        "Sitten jos asiaa utelee herrankansaan kuuluvalta, ei saa oikein mitään järjellistä vastausta miksi asia on niin, tai vastaus on jotain tyyliin "johtajan antama ohje" tms. Herran Kansan kokouskin on hyvin paljon samanlainen kuin mikätahansa evlutin kirkossa oleva toimitus."

        Herran Kansan toiminnasta vastaa seurakunnan Johtaja. Alueellisesti toiminnasta vastaa Diakonissat. D löytyy ainakin seuraavilta alueilta: Helsinki, Järvenpää / Mäntsälä, Riihimäki ja tietysti Pyhäselkä jossa on toiminnan pääpaino. Jos haluaa lisätietoa seurakunnan toiminnasta, uskoisin jokaisen toiminnassa mukana olevan tietävän kuka on oman alueen Diakonissa.

        "Toinen asia mitä ihmettelen on että miksei Herran Kansasta ole mitään perusteellisempaa informaatiota missään saatavilla, ettei tämmöisiä asioita tarvitsisi näin foorumeissa pohtia. Kaikkien ei ole mahdollista mennä paikanpäälle itse katsomaan, eikä niin tarvitsisi ollakaan infon saamiseksi. Ja muutenkin, se luo semmoista negatiivista "salaseuran" leimaa."

        Herran Kansa ei toiminnassaan tavoittele yleistä julkisuutta mutta uskoakseni salaseuraksi leimautuminen on yhtä kaukana tavoitteesta. Diakonissalta saa varmasti tietoa jos sitä tosimielellä haluaa.

        "Mielelläni lukisin muiden ajatuksia tästä asiasta, puoleen ja toiseen!"

        Olen kuullut että seurakunnassa on annettu ohje olla osallistumatta keskusteluun niiden rienaavan sävyn takia.
        Itse olen ollut toiminnassa mukana lapsena/nuorena. Viimeinen kontakti seurakuntaan on noin 10 vuoden takaa joten toivottavasti joku päivittää mahdolliset asiavirheet kommenteistani.


      • ...___---
        asian vierestä kirjoitti:

        "Itse olen ihmetellyt Herran kansaan kuuluvien (en voi sanoa että kaikkien koska en kaikista tiedä) negatiivisen oloista suhtautumista muihin "uskontoihin" ja niiden tapoihin. Tarkoitan syntymäpäiviä, tiettyjä lauluja, ristinmerkkiä (esim korut jne), lapsen nimiäisiä (joka ei ole edes uskonnollinen tapahtuma), joulua jne kohtaan. Ihmettelen nimenomaan sitä, miksi ne tuntuu olevan melkein kuin "kirosanoja" ja synnin asioita heille, jos asia tulee puheeksi tai vastaan jossain."

        Suhtautuminen muihin uskontoihin ei sinällään ole negatiivista mutta luo varmasti sellaisen kuvan jos ei aktiivisesti ole mukana seurakunnan toiminnassa. Herran Kansa kokoontuu käytännön syistä ns. yleisten pyhien aikana. Esimerkiksi joulun aikana tapahtuvissa kokoontumisissa on usein aiheena eroavaisuudet Herran Kansan ja valtavirran pyhäpäivien välillä.

        Herran Kansan perimmäinen tavoite on raamatun sanan seuraaminen. Kirjoittajan mainitsemat asiat kuten syntymäpäivät, korut kuten ristinmerkki, tietyt laulut... On asioita jotka ei kuulu Herran Kansaan.
        Raamatun mukaan syntymäpäivä ei ole tärkeä vaan kuolinpäivä. Jeesuksen kuolemaa muistetaan joka toinen kuukausi. Tilaisuuteen kuuluu jalkojen peseminen, viini ja leipä.

        Lasten nimiäiset on melko uusi käytäntö joka juontaa juurensa luultavasti kirkosta eronneisiin perheisiin jotka ei ole löytäneet muuta tapaa uuden perheen jäsenen juhlimiseen.
        Herran Kansaan kuuluvissa perheissä lapset nimetään ja ne ilmoitetaan väestörekisteriin, jokainen perhe juhlii uutta jäsentä haluamallaan tavalla.

        "Se on loukkaavaa toista osapuolta kohtaan mielestäni."

        Tietääkseni Herran Kansan toiminta on edelleen hyvin pitkälle keskittynyttä. HK ei tee lähetystoimintaa, ei pyri aktiivisesti värväämään ketään jäseneksi, liittyminen ja eroaminen on jokaisen tahdosta ja voimista kiinni. Toiminnan tarkoitus ei varmasti ole loukata ketään / muita uskontoja.
        Toisaalta Herran Kansa varmasti toivoo ettei muiden uskontojen edustajat loukkaisi omaa vapauttaan harjoittaa uskoaan.

        "Miksi syntymäpäivän juhliminen ei ole hyväksyttävää mutta uuden vuoden juhliminen on?"

        Syntymäpäivistä oli puhetta jo edellä, uusivuosi ei liity millään tavalla uskontoon. Jos tahtoo juhlia uutta vuotta, miksipä ei.. muistakaa käyttää silmäsuojaimia!

        "Henkilökohtaisesti en näe esim.luterilaisiin verrattuna mitään muuta eroa kuin justiinsa nämä tämänkaltaiset jokseenkin pikkuasioihiin tarttumiset."

        Luterilaiset(kin) kuten kuka tahansa muu on vapaa osallistumaan Herran Kansan tilaisuuteen.
        On kuitenkin syytä muistaa aiemmin mainittu uskonnon loukkaamattomuus.

        "Sitten jos asiaa utelee herrankansaan kuuluvalta, ei saa oikein mitään järjellistä vastausta miksi asia on niin, tai vastaus on jotain tyyliin "johtajan antama ohje" tms. Herran Kansan kokouskin on hyvin paljon samanlainen kuin mikätahansa evlutin kirkossa oleva toimitus."

        Herran Kansan toiminnasta vastaa seurakunnan Johtaja. Alueellisesti toiminnasta vastaa Diakonissat. D löytyy ainakin seuraavilta alueilta: Helsinki, Järvenpää / Mäntsälä, Riihimäki ja tietysti Pyhäselkä jossa on toiminnan pääpaino. Jos haluaa lisätietoa seurakunnan toiminnasta, uskoisin jokaisen toiminnassa mukana olevan tietävän kuka on oman alueen Diakonissa.

        "Toinen asia mitä ihmettelen on että miksei Herran Kansasta ole mitään perusteellisempaa informaatiota missään saatavilla, ettei tämmöisiä asioita tarvitsisi näin foorumeissa pohtia. Kaikkien ei ole mahdollista mennä paikanpäälle itse katsomaan, eikä niin tarvitsisi ollakaan infon saamiseksi. Ja muutenkin, se luo semmoista negatiivista "salaseuran" leimaa."

        Herran Kansa ei toiminnassaan tavoittele yleistä julkisuutta mutta uskoakseni salaseuraksi leimautuminen on yhtä kaukana tavoitteesta. Diakonissalta saa varmasti tietoa jos sitä tosimielellä haluaa.

        "Mielelläni lukisin muiden ajatuksia tästä asiasta, puoleen ja toiseen!"

        Olen kuullut että seurakunnassa on annettu ohje olla osallistumatta keskusteluun niiden rienaavan sävyn takia.
        Itse olen ollut toiminnassa mukana lapsena/nuorena. Viimeinen kontakti seurakuntaan on noin 10 vuoden takaa joten toivottavasti joku päivittää mahdolliset asiavirheet kommenteistani.

        Kiitos vastauksestasi.

        Uudella vuodellakin on uskonnollista taustaa hyvinkin paljon ympäri maailmaa. Ja kun monikaan ei juhli mitään juhlia uskontoa ajatellen (esim. juhannus nykyään jne) niin on siinä jonkinlaista ristiriitaa että uuttavuotta luvan kanssa sitten juhlitaan. Mutta pikkujuttu, jokainen kuitenkin tekee ratkaisut omakohtaisesti mitä juhlii ja mitä ei. Oletan.

        Edelleen ihmettelen kuitenkin miksi yhdistykseen kuuluvat puhuvat muiden uskontojen tavoista jne. hyvin loukkaavaan sävyyn ja loukaten sen toisen uskonnon tai toisenlaisen elämäntavan omaavia ihmisiä. Mutta tämä onkin tottakai jokaisen ihmisen henkilökohtainen suhtautuminen, eikä sinällään liity itse Herran kansaan. Tuntuu vain olevan kovin yleistä sellainen suhtautuminen. Varsinkin kun on avioliittoja jossa on toinen puoli herran kansaa ja toinen puoli jotain muuta, niin odottaisi ja toivoisi että ollaan suvaitsevaisia puoleen ja toiseen.


      • lisää lisää
        ...___--- kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi.

        Uudella vuodellakin on uskonnollista taustaa hyvinkin paljon ympäri maailmaa. Ja kun monikaan ei juhli mitään juhlia uskontoa ajatellen (esim. juhannus nykyään jne) niin on siinä jonkinlaista ristiriitaa että uuttavuotta luvan kanssa sitten juhlitaan. Mutta pikkujuttu, jokainen kuitenkin tekee ratkaisut omakohtaisesti mitä juhlii ja mitä ei. Oletan.

        Edelleen ihmettelen kuitenkin miksi yhdistykseen kuuluvat puhuvat muiden uskontojen tavoista jne. hyvin loukkaavaan sävyyn ja loukaten sen toisen uskonnon tai toisenlaisen elämäntavan omaavia ihmisiä. Mutta tämä onkin tottakai jokaisen ihmisen henkilökohtainen suhtautuminen, eikä sinällään liity itse Herran kansaan. Tuntuu vain olevan kovin yleistä sellainen suhtautuminen. Varsinkin kun on avioliittoja jossa on toinen puoli herran kansaa ja toinen puoli jotain muuta, niin odottaisi ja toivoisi että ollaan suvaitsevaisia puoleen ja toiseen.

        Tietääkseni uutta vuotta ei Herran Kansaan kuuluvat vielä sen enempää "luvan kanssa" kuin juhannusta, vappua tms. kansallista/kansainvälistä juhlaa. Nämä juhlat vaan ovat sellaisia, joilla ei ole raamatullista taustaa, vaan ne ovat maallisia juhlamenoja. Jos uudella vuodella on uskonnollinen tausta ympäri maailmaa, niin se ei tarkoita sitä, että se olisi silti uskonnollinen tai uskonnonvastainen tapahtuma.
        Mutta kuten sanoit, pikkujuttu, koska jokainen tekee omat ratkaisunsa eikä varmaan Herran Kansa sen enempää kiellä kuin anna lupaa, koska tietääkseni jokainen saa ja voi valita oman tiensä näissä asioissa riippumatta siitä, mitä joku "puhuu" Herran Kansan "nimissä".

        Tuo toinen juttu onkin jo vakavampi asia, siis kuinka puhutaan muiden uskontojen tavoista jne.
        Monesti olen havainnut näissä viesteissä sen ,että Herran Kansaan kuuluvat ainakin leimataan toisia uskontoja mollaaviksi.
        Kyllä uskoisin, että Herran Kansakin on tietoinen siitä, että "jokainen harjoitakoon vapaasti omaa uskontoaan oman viikunapuunsa alla muiden sitä häiritsemättä".
        Tässä vaan on se vaara, että jos/kun aletaan ottaa kantaa näihin asioihin etenkin julkisesti/painettuna tekstinä, niin hyvin pian tulee se käsitys, että halutaan leimata toinen uskonto, jos ei olla samaa mieltä, vaikka kyse ei olisikaan herjaamisesta.
        Olen varma ( niin paljon kuin tunnen Herran Kansaan kuuluvia henkilöitä) , että tämä ns. herjaajien joukko on pieni vähemmistö eikä siihen ko. uskonnon tavoitteissa ja päämäärissä suinkaan pyritä millään muotoa. Olen antanut ymmärtää itselleni, että ko. uskonnon perusperiaatteena on raamatun opin ennalleenasettaminen sen kaikissa kohdissa eikä siihen näin ollen kuulu muiden uskontojen parjaaminen / herjaaminen / loukkaaminen.
        Mutta kuten sanottua, yksilöitä varmasti löytyy ja myös väärin ymmärrettyjä tulkintoja.
        Tietääkseni Herran Kansassa on jopa lisääntynyt avioliitot, joissa toinen puoliso ei kuulu Herran Kansaan ja tätä suuntaa ei käsittäkseni Herran Kansa mitenkään vastusta, jos vain avioliitto on solmittu todellisen rakkauden pohjalta ja myös Herran Kansaan "kuulumaton" hyväksyy sen, että kuuluva osapuoli voi jatkaa omaa vakaumustaan, jos näin on sovittu ennen avioliittoa. Jatkosta ei kukaan tiedä ennenkuin aika näyttää kunkin avioliiton kohdalla, kuinka todella käy. Kaikki kombinaatiot ovat mahdollisia.


      • mukana kulkeva
        asian vierestä kirjoitti:

        "Itse olen ihmetellyt Herran kansaan kuuluvien (en voi sanoa että kaikkien koska en kaikista tiedä) negatiivisen oloista suhtautumista muihin "uskontoihin" ja niiden tapoihin. Tarkoitan syntymäpäiviä, tiettyjä lauluja, ristinmerkkiä (esim korut jne), lapsen nimiäisiä (joka ei ole edes uskonnollinen tapahtuma), joulua jne kohtaan. Ihmettelen nimenomaan sitä, miksi ne tuntuu olevan melkein kuin "kirosanoja" ja synnin asioita heille, jos asia tulee puheeksi tai vastaan jossain."

        Suhtautuminen muihin uskontoihin ei sinällään ole negatiivista mutta luo varmasti sellaisen kuvan jos ei aktiivisesti ole mukana seurakunnan toiminnassa. Herran Kansa kokoontuu käytännön syistä ns. yleisten pyhien aikana. Esimerkiksi joulun aikana tapahtuvissa kokoontumisissa on usein aiheena eroavaisuudet Herran Kansan ja valtavirran pyhäpäivien välillä.

        Herran Kansan perimmäinen tavoite on raamatun sanan seuraaminen. Kirjoittajan mainitsemat asiat kuten syntymäpäivät, korut kuten ristinmerkki, tietyt laulut... On asioita jotka ei kuulu Herran Kansaan.
        Raamatun mukaan syntymäpäivä ei ole tärkeä vaan kuolinpäivä. Jeesuksen kuolemaa muistetaan joka toinen kuukausi. Tilaisuuteen kuuluu jalkojen peseminen, viini ja leipä.

        Lasten nimiäiset on melko uusi käytäntö joka juontaa juurensa luultavasti kirkosta eronneisiin perheisiin jotka ei ole löytäneet muuta tapaa uuden perheen jäsenen juhlimiseen.
        Herran Kansaan kuuluvissa perheissä lapset nimetään ja ne ilmoitetaan väestörekisteriin, jokainen perhe juhlii uutta jäsentä haluamallaan tavalla.

        "Se on loukkaavaa toista osapuolta kohtaan mielestäni."

        Tietääkseni Herran Kansan toiminta on edelleen hyvin pitkälle keskittynyttä. HK ei tee lähetystoimintaa, ei pyri aktiivisesti värväämään ketään jäseneksi, liittyminen ja eroaminen on jokaisen tahdosta ja voimista kiinni. Toiminnan tarkoitus ei varmasti ole loukata ketään / muita uskontoja.
        Toisaalta Herran Kansa varmasti toivoo ettei muiden uskontojen edustajat loukkaisi omaa vapauttaan harjoittaa uskoaan.

        "Miksi syntymäpäivän juhliminen ei ole hyväksyttävää mutta uuden vuoden juhliminen on?"

        Syntymäpäivistä oli puhetta jo edellä, uusivuosi ei liity millään tavalla uskontoon. Jos tahtoo juhlia uutta vuotta, miksipä ei.. muistakaa käyttää silmäsuojaimia!

        "Henkilökohtaisesti en näe esim.luterilaisiin verrattuna mitään muuta eroa kuin justiinsa nämä tämänkaltaiset jokseenkin pikkuasioihiin tarttumiset."

        Luterilaiset(kin) kuten kuka tahansa muu on vapaa osallistumaan Herran Kansan tilaisuuteen.
        On kuitenkin syytä muistaa aiemmin mainittu uskonnon loukkaamattomuus.

        "Sitten jos asiaa utelee herrankansaan kuuluvalta, ei saa oikein mitään järjellistä vastausta miksi asia on niin, tai vastaus on jotain tyyliin "johtajan antama ohje" tms. Herran Kansan kokouskin on hyvin paljon samanlainen kuin mikätahansa evlutin kirkossa oleva toimitus."

        Herran Kansan toiminnasta vastaa seurakunnan Johtaja. Alueellisesti toiminnasta vastaa Diakonissat. D löytyy ainakin seuraavilta alueilta: Helsinki, Järvenpää / Mäntsälä, Riihimäki ja tietysti Pyhäselkä jossa on toiminnan pääpaino. Jos haluaa lisätietoa seurakunnan toiminnasta, uskoisin jokaisen toiminnassa mukana olevan tietävän kuka on oman alueen Diakonissa.

        "Toinen asia mitä ihmettelen on että miksei Herran Kansasta ole mitään perusteellisempaa informaatiota missään saatavilla, ettei tämmöisiä asioita tarvitsisi näin foorumeissa pohtia. Kaikkien ei ole mahdollista mennä paikanpäälle itse katsomaan, eikä niin tarvitsisi ollakaan infon saamiseksi. Ja muutenkin, se luo semmoista negatiivista "salaseuran" leimaa."

        Herran Kansa ei toiminnassaan tavoittele yleistä julkisuutta mutta uskoakseni salaseuraksi leimautuminen on yhtä kaukana tavoitteesta. Diakonissalta saa varmasti tietoa jos sitä tosimielellä haluaa.

        "Mielelläni lukisin muiden ajatuksia tästä asiasta, puoleen ja toiseen!"

        Olen kuullut että seurakunnassa on annettu ohje olla osallistumatta keskusteluun niiden rienaavan sävyn takia.
        Itse olen ollut toiminnassa mukana lapsena/nuorena. Viimeinen kontakti seurakuntaan on noin 10 vuoden takaa joten toivottavasti joku päivittää mahdolliset asiavirheet kommenteistani.

        esim. seuraavasta linkistä:

        http://www.joensuunylioppilaslehti.fi/category/joensuun-ylioppilaslehti-2007-3/jutut-32007/


      • nepsis
        ...___--- kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi.

        Uudella vuodellakin on uskonnollista taustaa hyvinkin paljon ympäri maailmaa. Ja kun monikaan ei juhli mitään juhlia uskontoa ajatellen (esim. juhannus nykyään jne) niin on siinä jonkinlaista ristiriitaa että uuttavuotta luvan kanssa sitten juhlitaan. Mutta pikkujuttu, jokainen kuitenkin tekee ratkaisut omakohtaisesti mitä juhlii ja mitä ei. Oletan.

        Edelleen ihmettelen kuitenkin miksi yhdistykseen kuuluvat puhuvat muiden uskontojen tavoista jne. hyvin loukkaavaan sävyyn ja loukaten sen toisen uskonnon tai toisenlaisen elämäntavan omaavia ihmisiä. Mutta tämä onkin tottakai jokaisen ihmisen henkilökohtainen suhtautuminen, eikä sinällään liity itse Herran kansaan. Tuntuu vain olevan kovin yleistä sellainen suhtautuminen. Varsinkin kun on avioliittoja jossa on toinen puoli herran kansaa ja toinen puoli jotain muuta, niin odottaisi ja toivoisi että ollaan suvaitsevaisia puoleen ja toiseen.

        "Edelleen ihmettelen kuitenkin miksi yhdistykseen kuuluvat puhuvat muiden uskontojen tavoista jne. hyvin loukkaavaan sävyyn ja loukaten sen toisen uskonnon tai toisenlaisen elämäntavan omaavia ihmisiä."

        Herran kansan piiristä kuten varmasti jokaisesta uskontokunnasta löytyy henkilöitä joilla on fanaattinen suhtautuminen uskoonsa. Objektiivisuus saattaa tällaisilla henkilöillä unohtua ja pintaan tulee "paasaaminen"

        "Mutta tämä onkin tottakai jokaisen ihmisen henkilökohtainen suhtautuminen, eikä sinällään liity itse Herran kansaan. Tuntuu vain olevan kovin yleistä sellainen suhtautuminen. Varsinkin kun on avioliittoja jossa on toinen puoli herran kansaa ja toinen puoli jotain muuta, niin odottaisi ja toivoisi että ollaan suvaitsevaisia puoleen ja toiseen"

        Jos suvaisevaisuus tarkoittaa sitä että otetaan vastaan raamatun sanasta poikkeavia oppeja, vastaanotto Herran kansassa on varmasti nihkeä.

        Jos aviopuolisot on eri uskontokunnista, voi kokeilla vaikka olla hetken aikaa ilman mitään kosketusta uskontoon. Melko varmasti oma elämänkatsomus selkityy ja osaa valita suunnan joka on itselle paras.


    • jjooo

      kristitty tietääkö kukaan mikä se on?? millaista toimintaa he harrastavat?? paljonko on lapsien maximi määrä????

    • dsfs

      sairainta paskaa jota on olemassa. uskossa elo on sairasta

    • Sivusta seurannut

      Olen itse seurannut sivusta erästä Herran kansa-perhettä, ja sanoisin että ainakin tuntemani herrankansalaiset ovat ennakkoluuloisia, tietämättömiä ja kouluttamattomia ihmisiä.

      Ystäväni on suuresta Herran kansa-perheestä. Lapsia ei ole millään lailla kannustettu opiskelemaan, vaan heti peruskoulun jälkeen on alettu tehdä lapsia, joita syntyy vähintään joka toinen vuosi (mikäs siinä kun yhteiskunta elättää). Perheen ovat jättäneet perustamatta vain ne, jotka ovat joutuneet hullujenhuoneelle.

      Olen usein yrittänyt tiedustella, mistä heidän uskonnossaan oikein on kysymys. Vastauksena on aina vihainen ”ei mekään kysytä miks sä oot kristitty” (mikä kertoo siitä, että kyseiset henkilöt eivät edes tiedä oman lahkonsa alkuperää). Synttäreitä ei vietetä, ei äänestetä, ehkäisyä ei käytetä, eivätkä hartaat ystäväni osaa selittää miksi. He vaan ”ovat syntyneet” uskontoonsa. Kaikki ei-raamatulliset juhlat sen sijaan biletetään vappua ja uutta vuotta myöten viinan voimalla ja esiaviollista seksiä harrastetaan ympäriinsä (ilman ehkäisyä tietenkin) jos se itselle sopii. Minun häihini tai hautajaisiini ystäväni ei tulisi, koska ne vietetään vieraan uskonnon kirkossa. Abortti ei olisi ystävälleni koskaan tullut kyseeseen, koska hänen uskontonsa kieltää sen – kunnes vahinko osui omalle kohdalle. Miten mahtaisi käydä verensiirtotilanteessa?

      Tuntuu siltä, että lahkolaisystäväni on valinnut uskonnostaan ne piirteet jotka häntä itseään miellyttävät, kuten vapautuksen armeijasta sekä uskonnonopetuksesta koulussa. Uskonnonopetuksesta vapautumisen myötä herrankansalaiset menettävät ikävä kyllä mahdollisuuden tarkastella oman uskontonsa – mikäli siitä mitään tietävät – taustaa sekä suhdetta muihin uskontoihin. Kuten jo mainitsin, kyseinen ystäväni ei edes tiedä uskontonsa olevan kristinuskon lahko. On surullista, että ihmisiä pystytään eristämään yhteiskunnasta ja kasvattamaan yhtä pimennossa kuin tätä esimerkkitapausta, josta kerroin.

      Tuntemani herrankansalaiset on onnistuttu eristämään yhteiskunnasta kasvattamalla heidät pimennossa ja kieltämällä heiltä uskonnonopetus, mitä itse pidän osana yleissivistystä – uskonnonopetus kun ei nykyään ole raamatulla päähän lyömistä, vaan yleiskatsauksen luomista kaikista maailman uskonnoista, joista taas on hyvä tietää jos haluaa ymmärtää maailmaa. Omaa herrankansalaisystävääni maailma ei tunnu kiinnostavan. Hänen elämäntehtävänsä on pysyä kotona ja tehdä lapsia niin kauan kuin Herra niitä suo.

      Varoitukseksi vielä niille, jotka ovat yllä kertoneet suunnittelevansa avioliittoa näiden lahkolaisten kanssa: saatatte joutua todella suuren lapsikatraan joko elättäjiksi tai synnyttäjiksi. Pahimmassa tapauksessa puolisonne kasvattaa kymmenen lastanne samanlaisiksi syrjäytyneiksi ja kunnianhimoittomiksi luopioiksi kuin yllä mainitut ystäväni on kasvatettu.

    • herrankansalainen11

      Omat perheenjäseneni kuuluvat siihen paitsi minä..
      En ole ikinä perehtynyt uskontoon, ja olen jäänyt iltakokouksista sen takia poiskin..
      Mutta tiedän kaiken tarpeellisen, olen samanlainen nuori ihminen kun te kaikki muutkin. En vain kuulu kirkkoon, sit en.
      Elämä jatkuu, mutta jostain syystä kunnioitan silti sisaruksiani, vaikka kuuluvatkin uskontoon, he ovat sisaruksiani silti

      • JEESUS ON HERRA

        MUISTAKAA AINA! USKONTO KUOLETTAA MUTTA ELÄVÄ USKO HERRAAN JEESUKSEEN KRISTUKSEEN TEKEE ELÄVÄKSI! ÄLKÄÄ SEURATKO IHMISIÄ VAAN HERRAA JEESUSTA KRISTUSTA! MINKÄTAKIA? ME JOUDUTAAN PAHASTI PETTYMÄÄN KERRAN JOS OLLAAN MENTY IHMISTEN SIIVELLÄ TÄÄ ELÄMÄ EIKÄ OLLA IKINÄ HENKILÖKOHTAISESTI TULTU JEESUKSEN OMIKSI! HERRA JEESUS HALUAA VAPAUTTAA JOKAISEN IHMISEN HENKILÖKOHTAISEKSI SEURAAJAKSEEN! JOKAINEN IHMINEN JOUTUU KERRAN HENKILÖKOHTAISESTI HERRAN ETEEN TUOMITTAVAKSI JA VOI NIITÄ JOTKA EIVÄT OLE JEESUKSEN OMIA VAAN OVAT LUOTTANEET USKONTOONSA JA "PUHTAASEEN" OPPIINSA!

        ROOM10:1-17Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
        2. Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        3. sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
        4. Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
        5. Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
        6. Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        7. tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
        8. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
        15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
        16. Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
        17. Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        :)


      • Karran Hensa

    • AAMEN!

      JEESUS TOSIAAN ON MEILLE SYNTISILLE IHMISILLE AINUT MAHDOLLISUUS! SEURAAVAT RAAMATUNKOHDAT ON TODELLA LOHDUTTAVIA JA
      PUHUTTELEVIA...:) JEESUKSEN KAUTTA ME VOIDAAN AINOASTAAN PALVELLA JUMALAA HÄNEN HALUAMALLAAN TAVALLA!ISÄ ITSE ON NIIN SÄÄTÄNYT!

      JOH5:15-47
      15. Niin mies meni ja ilmoitti juutalaisille, että Jeesus oli hänet terveeksi tehnyt.
      16. Ja sentähden juutalaiset vainosivat Jeesusta, koska hän semmoista teki sapattina.
      17. Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä".
      18. Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.
      19. Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.
      20. Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee; ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette.
      21. Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.
      22. Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
      23. että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
      24. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
      25. Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.
      26. Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.
      27. Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.
      28. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
      29. ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
      30. En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.
      31. Jos minä itsestäni todistan, ei minun todistukseni ole pätevä.
      32. On toinen, joka todistaa minusta, ja minä tiedän, että se todistus, jonka hän minusta todistaa, on pätevä.
      33. Te lähetitte lähettiläät Johanneksen luo, ja hän todisti sen, mikä totta on.
      34. Mutta minä en ota ihmiseltä todistusta, vaan puhun tämän, että te pelastuisitte.
      35. Hän oli palava ja loistava lamppu, mutta te tahdoitte ainoastaan hetken iloitella hänen valossansa.
      36. Mutta minulla on todistus, joka on suurempi kuin Johanneksen; sillä ne teot, jotka Isä on antanut minun täytettävikseni, ne teot, jotka minä teen, todistavat minusta, että Isä on minut lähettänyt.
      37. Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa,
      38. eikä teillä ole hänen sanaansa teissä pysyväisenä; sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt.
      39. Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
      40. ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
      41. En minä ota vastaan kunniaa ihmisiltä;
      42. mutta minä tunnen teidät, ettei teillä ole Jumalan rakkautta itsessänne.
      43. Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.
      44. Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?
      45. Älkää luulko, että minä olen syyttävä teitä Isän tykönä; teillä on syyttäjänne, Mooses, johon te panette toivonne.
      46. Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
      47. Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"

      ROOM8:1-2 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
      2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

      :)

    • :)

      2KOR5:20
      Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

      SIINÄ OLI ETTÄ ANTAKAA SOVITTAA ITSENNE!ETTÄ IHMISELLÄ ON OMA OSUUTENSA TÄSSÄ.MIKÄ ON IHMISEN OSUUS?RAAMATTU SANOO:

      JOH1:12
      Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,

      MITEN JEESUS OTETAAN VASTAAN?RAAMATTU SANOO:

      ROOM10:8-13
      Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
      9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
      10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
      11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
      12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
      13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

      ME VOIDAAN PYYTÄÄ JEESUSTA TULEMAAN MEIDÄN SYDÄMMEEN/ELÄMÄÄMME JA ME VOIDAAN NÄIN TEHDÄ TIETOINEN RATKAISU JEESUKSEN PUOLEEN!JA ME SILLOIN LÄHDETÄÄN JEESUSTA SEURAAMAAN TEOSSA JA TOTUUDESSA!JA JUMALA SITTEN RUPEAA MEISSÄ VAIKUTTAMAAN TAHTOMISTA JA TEKEMISTÄ PYHÄN HENKENSÄ KAUTTA!JA HERRA RUPEAA MEILLE SANAANSA SITTEN IHMEELLISESTI AVAAMAAN,JA ME SAADAAN RAAMATUN SANAN MUKAAN OJENTAUTUA...:) JEESUKSEN VASTAANOTTAMINEN IHAN TIETOISESTI ON TODELLA TÄRKEÄTÄ KOSKA JUMALAN OLEMUS ON RAKKAUS!ELI HERRA EI EDES PELASTA MEITÄ NS VÄKISIN!ELI KUN SIINÄ EKASSA KOHDASSA OLI ETTÄ ANTAKAA SOVITTAA ITSENNE JUMALAN KANSSA...SIINÄ ON IHMISELLÄ OMA OSUUTENSA...HERRAN VASTAAN OTTAMINEN OMAAN ELÄMÄÄN!SILLOIN HERRA JEESUS TULEE MEIDÄN SYDÄMIIN JA UUDESTISYNNYTTÄÄ MEIDÄT SANANSA JA HENKENSÄ KAUTTA!

      JOH5:39-40
      Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
      40. ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.

      ILM3:20
      Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.

      :)

    • :)

      MITÄ MUITA ASKELEITA USKONTIELLÄ ON SEN JÄLKEEN KUN ME OLLAAN TEHTY TIETOINEN RATKAISU JEESUKSEN PUOLEEN?SANA SANOO:

      APT2:38
      Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

      SIINÄ OLI ENSIKSI ETTÄ TEHKÄÄ PARANNUS!MITÄ SE SANA PARANNUS SISÄLTÄÄ?SE ON TÄYSKÄÄNNÖKSEN TEKEMISTÄ!ELI KÄÄNTYÄ YMPÄRI 180 ASTETTA,KUVAINNOLLISESTI...KÄÄNTYÄ POIS ENTISESTÄ SYNTIELÄMÄSTÄ JA TULLA SYNTISENÄ JEESUKSEN LUOKSE!SIINÄ KUN TULEE HERRAN LUOKSE ,NIIN SIINÄ VOI TEHDÄ SEURAAVAA...

      1JOH1:5-10
      Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
      6. Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
      7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
      8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
      9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
      10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

      JAAK5:16
      Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

      SIINÄ HYVÄT LÄÄKKEET PARANNUKSEN TEKOON...TULLA JEESUKSEN LUOKSE SYNNIT TUNNUSTAEN...JA JEESUKSEN VERI NE PUHDISTAA KUN SYNTI TUODAAN VALKEUTEEN...OIKEA PARANNUKSENTEKO JA JEESUKSEN OMAKSI TULEMINEN VAIKUTTAA SEURAAVASTI:

      APT19:18-20
      Ja monet niistä, jotka olivat tulleet uskoon, menivät ja tunnustivat ja ilmoittivat tekonsa.
      19. Ja useat niistä, jotka olivat taikuutta harjoittaneet, kantoivat kirjansa kokoon ja polttivat ne kaikkien nähden; ja kun niiden arvo laskettiin yhteen, huomattiin sen olevan viisikymmentä tuhatta hopearahaa.
      20. Näin Herran sana voimallisesti kasvoi ja vahvistui.

      MENIVÄT JA TUNNUSTIVAT JA ILMOITTIVAT TEKONSA!SE ON JUMALAN PYHÄN HENGEN TYÖTÄ!ESIM JOS JOKU OIS VAIKKA MURHANNU JONKUN JA TULIS USKOON NIIN HÄN MENIS VIRANOMAISTEN LUOKSE JA TUNNUSTAIS TÄN JUTUN...ME TUNNUSTETAAN HERRALLE SYNTIMME JA JOS JOSTAIN ASIASTA EMME SAA TUNNON RAUHAA NIIN ME VOIDAAN SITTEN TUNNUSTAA ASIA JOKA MEITÄ PAINAA,NIIN JOLLEKKIN LUOTETTAVALLE USKOVALLE TON JAAK5:16 MUKAAN!SILLOIN VIHOLLINEN EI PÄÄSE ENÄÄ KIUSAAMAAN KUN OOT SAANU SEN ASIAN TUODA JULKI!HERRA TIETÄÄ MITÄ TEKOA ME OLLAAN JA HÄN ON MYÖS TON JAAK5:16 ANTANU MEIDÄN PARHAAKSEMME...ETTÄ JOS RAUHA EI TULE KUN OOT KAMMIOSSA TUNNUSTANU NIIN ETSI JOKU LUOTETTAVA USKOVA JOKA EI OO HETI JUORUILEMASSA ASIOITA ETEENPÄIN!

      SANANL11:13
      Joka panettelijana käy, ilmaisee salaisuuden, mutta jolla luotettava henki on, se säilyttää asian.

      JA SITTEN TULI SE KASTE...

      APT2:38
      Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

      ENSIN UUDESTISYNTYMINEN(JEESUS VASTAANOTTAMALLA),SITTEN VASTA VETEEN!UUSI LUOMUS ON ENSIN SYNNYTTÄVÄ ENNENKUIN VANHAN VOI HAUDATA!

      ROOM6:4
      Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.

      JA KASTEESSA ME SAADAAN MYÖS HYVÄ(EI HEIKKO)OMATUNTO...:)

      1PIET3:21
      Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

      APT8:34-39
      Ja hoviherra kysyi Filippukselta sanoen: "Minä pyydän sinua: sano, kenestä profeetta puhuu näin, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"
      35. Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta.
      36. Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
      38. Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
      39. Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten.

      :)

    • :)

      APT5:32
      Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."

      TÄSSÄ AIKAS MIELENKIINTOINEN KOHTA!TÄSTÄ SAATTAIS SAADA SEN KÄSITYKSEN ETTÄ ME SAADAAN PYHÄ HENKI IKÄÄNKUIN TEKOJEN KAUTTA...MITÄ TARKOITAN?ETTÄ IHAN KUIN ME SAATAIS PYHÄ HENKI VASTA SITTEN KUN ME TEHDÄÄN KAIKISSA KOHDEN RAAMATUN MUKAAN...MUTTA PYHÄ HENKIHÄN ON NIMENOMAAN ANNETTU MEILLE SITÄ VARTEN ETTÄ HÄN MEITÄ OPASTAA JA OHJAA KAIKESSA RAAMATUN SANAN TUNTEMISEEN JA TEKEMISEEN!JA PYHÄ HENKI MYÖS AINA KIRKASTAA MEILLE JEESUSTA KRISTUSTA JA NÄYTTÄÄ TODEKSI MYÖS SYNNIN!

      LUUK12:12
      sillä Pyhä Henki opettaa teille sillä hetkellä, mitä teidän on sanottava."

      JOH15:26
      Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.

      JOH16:13-14
      Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
      14. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

      JOH16:7-8
      Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
      8. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:

      NO MITEN ME SITTEN SAADAAN PYHÄ HENKI KUN SANOTTIIN ETTÄ JUMALA ON ANTANUT PYHÄN HENGEN NIILLE JOTKA HÄNTÄ TOTTELEVAT?ETTÄ MITÄ SE TOTTELEMINEN TÄSSÄ TAPAUKSESSA TARKOITTAA?

      APT5:32
      Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."

      SANA SANOO:

      APT2:38
      Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

      ELI SE PARANNUS JA KASTEEN OTTAMINEN OLIVAT NE EHDOT JOLLOIN JUMALA LUPAA PYHÄN HNEKENSÄ MEILLE ANTAA...SILLOIN NE TOTTELEMISEN EHDOT ON TÄYTETTY!JA KUN ME OLLAAN SAATU TEHDÄ PARANNUS JEESUKSEN LUOKSE TULLEN JA OLLAAN KÄYTTY KASTEELLA,NIIN SILLOIN KAIKKI EHDOT PYHÄN HENGEN SAAMISELLE ON TÄYTETTY!

      :)

    • antimani

      No tämän paasauksen jälkeen on ainakin rienaaminen hiljetynyt, Luojalle kiitos siitä

    • jessusnotquite

      Lahkojen eristäytyminen muusta yhteiskunnasta johtaa lisääntymiseen pienessä populaatiossa. Jos porukan tunnuslauseena on mm.mitä serkumpi, sitä herkumpi, niin selvää on että lapsen tekeminen on jo sairasta. Mielenvikaisuutta, sisäelinsairauksia ja toki mielenvikaisuutta tulee kuin tilauksesta. Jos nyt päälle vielä pienelle lapselle kertoillaan helvetistä ja luodaan turvaton lapsuus, niin ongelma tuskin jää fyysieksi ja henkiseksi, vaan tästä kaikesta uudesta lapsikatraasta maksaja on yhteiskunta ja uhrina lapset, sosiaalitoimi ainakin pysyy kiireisenä mastentuneiden äitien kanssa koska lauman apuna tuskin hääri isähahmo.

      Tämä on jo ymmärretty koirien osalta jo kauan sitten ja liian sisäsiittoinen koira on arvoton ja sen avulla ei saa tuottaa lisää jälkeäläisiä. Ihmisten oletettaisiin tällainen ymmärtää, mut näin ei ole koska "mind over matter" ei tähän henkiseen maailmaan kuulu kuin saarnoissa ja julkisivussa. Aidattuja pupujahan nämä on, mut näillä pupuilla on kulissit kunnossa toisten pupujen kanssa.

      Geneettiset sairaudet esiintyvät nimenomaan pienissä homogeenisissä populaatioissa, eivätkä nämä "huonot ominaisuudet" suinkaan leviä eri perimän populaatioihin. Suuremman geeniperimän populaatioilla on aina vähemmän geneettisiä periytyviä sairauksia kuin pienillä, koska mutaatiogeeneillä on silloin huono mahdollisuus nousta dominoiviksi.

    • Anonyymi

      Painukoot vittuun koko sakki ja viekööt jumalansa perässä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mun miniä on Herran kansalainen Suhmurastsa. Hänellä itsellään on pitkälti toistakymmentä sisarusta. Hän sanoo, ettei noudata kaikkia tapoja. Mutta häät pidettiin maistraatissa ja ensimmäisen pojan nimiäisiin ei edes kutsuttu, toisen kyllä. Mun pojalla on kaksi lasta aiemmin. Isänsä kanssa eivät ole olleet pitkään aikaan tekemisissä. Miniä sanoo ja toimii niin, ettei lapset voi siellä olla. Oon itse ev.lut.

    • Anonyymi

      Youtubesta löytyy video, jossa on ensi alkuun sanat:

      "Tehdään videon sanomasta tunnettu koko Suomessa. Näin Jumalan työ menee eteen päin ja perusta valmistuu, että suuret joukot ihmisiä tulee uskoon. Kysymyksessä on se seurakunta, jonka kautta Jumala tulee voimallisesti toimimaan lopun ajassa. Matt. 25:6,7. Se tapahtuu kristittyjen raamatullisessa yhteydessä.
      "Nimikylttiseurakuntien" ja niissä toimivien uskovien ei kaikissa tapauksissa tarvitse lopettaa toimintaansa siellä, vaan he voivat asettua uskovien yhteiseen rintamaan poistamalla uskovia erottavat tekijät, mm. Raamatun vastaiset opetukset, ja sen jälkeen erottavat nimikyltit pois kokouspaikoista. Jos tällainen järjestely hyväksytään, on siitä oleva suuri ilo taivaassa.
      Videon lopussa on rukous yhteyden puolesta:

      https://youtu.be/XVTBW0F1gu4

      Siinä sitä sanomaa on.

    • Anonyymi

      Eikä tarvita nimiä? Miksi?

    Ketjusta on poistettu 33 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe