Onko Jeesus syntinen

kysymys...

Onko Jeesus syntinen?

Tuolla "lestadiolaisuus":ssa todistetaan oikein sheriffin tuella että Jeesus on on syntinen!

Minusta tuntuu, ettei taivaassa ole syntisiä mutta onko se yleinen käsitys lestadiolaisuudessa?

9

467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutkittavaksenne

      Sheriffi poisti tämän ja siihen liittyvämn vastauksen:

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?

      category=1000000000000003&conference=4500000000000098&posting=22000000029139697

      Et tunne Jumalan tahtoa
      Kirjoittanut: Jeesuksen Heppu 16.9.2007 klo 16.53


      Älä kirjoita mitään tuollaista, koska et tunne Jumalam tahtoa, päinvastoin kun me jotka sen

      tunnemme sydämissämme Kristuksen Hengestä eläen sitä myöskin USKOSSA

      seuraamme.Jeesus ITSE on iankaikkinen elämä, ja sen hän lahjoittaa sille joka häneen uskoo.

      Aamen!

      Joh. 6:37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ...

      ... ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.

      Joh. 6:38 Sillä minä olen tullut taivaasta, ...

      ...en tekemään omaa tahtoani, ...

      ... vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.

      Joh. 6:39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, ...

      ... että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, ...

      ... en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.

      Joh. 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella,

      - joka näkee Pojan
      - ja uskoo häneen,
      - on iankaikkinen elämä;
      - ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

      Joh. 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, ...

      - sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

      Joh. 6:55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.

      Joh. 6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

      Joh. 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka

      minua syö, elää minun kauttani.

      Joh. 6:58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja

      kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."

      VASTAUS:
      ========


      okei... hyvä aloitus
      Kirjoittanut: asiaan..... 16.9.2007 klo 17.19


      Aloitetaan asiallinen keskustelu!

      Otit esiin tekstin:
      "Joh. 6:37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ...

      ... ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos. "


      Vastaa 2-kysymykseen raamatun UT:llä (jonka Jeesus on vahvistanut versiolla, ei 1992 raamatulla):
      kysymys_1/ Kristinusko on murhannut ja murhauttanut satoja miljoonia ihmisiä, Jeesuksen

      seuraatkin Paavalin tuella, ennekuin murhasi Paavalinkin.
      Tee nuo murhat Jumalan ja Jeesuksen Tahdoksi raamatun UT:llä?

      Muista, että älä tapa käskylle ei ole poikkeusta ramatussa annettu kristinuskollekkaan.
      Jatkat sitten seuraavalla kysymyksellä kun/jos kristinuskon tekemät älä tapa käskyn vastaisuudet

      todistat Jumalan ja Jeesuksen tahdoksi.

      ===========================================
      kysymys_2/ Onko "tykö tulemista" tappaa ja tapattaa jopa Jeesuksen seuraajat?

      "Joh. 6:37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ...
      ... ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos. "

    • Kempelainen

      Todella tyhmin kysymys, mitä olen palstalla, tai yleensä kuullut, Onko Jeesus syntinen?

      Vastaan siihen, että EI. Hän ei tehnyt syntiä, vaan lunasti kaikki meidät, jotka sitä tekevät, myös sinut, jos otat Hänet vastaan.

      Kerro heti, mistä sellainen tieto on peräisin, sillä asia ei ole näin.

      Jeesus oli ja on ainoa ihminen ( tuli ihmiskesi Jumalasta) joka ei syntiä tehnyt. Hän oli Jumalalle kelvollinen, toivottavasti et järjestele mitään kompaa.

      Rauhan tervehdys sinulle.

      • vastaus..

        Ymmärrän kantasi!
        Valvoja laittoi yhden keskutelijan tueksi raamatusta todisteen että Jeesus on syntinen ja kun perustelin kantani sitä vastaan niin poisti kaiken.
        Itse olen samaa mieltä kanssasi ettei taivaassa ole syntisiä, ei edes Jeesusta joka olis syntinen. Sitävastoin yritin ottaa selvää jos lestaidiolaisuudessa on kaksi "jumalaa" ja kaksi "jeesusta" joista toinen on saatana jota jumalana ja jeesuksena palvelevat ja se toinen jolla harhauttavat ihmisiä luulemaan että palvelevat Jumalaa vaikka palvelevatkin satanaa jumalana. Sekin poitettiin!
        Tämä raamatun kohdan mukaan "lestadiolaisuus" valvojan mielestä Jeesus on syntinen:

        2.kor 5:21. Kristukseen, joka oli puhdas synnistä, Jumala siirsi kaikki meidän syntimme, jotta me hänessä saisimme Jumalan vanhurskauden.


    • ............................

      Tuohon löytyy suora vastaus Raamatusta, tässä yksi esimerkki:

      Hepr. 4:15

      Sillä ei meillä ole se ylimmäinen pappi, joka ei taida meidän heikkouttamme armahtaa, vaan se, joka kaikissa kiusattu on, niin kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.

      Tuo esitetty väite ei todellakaan ole yleinen käsitys ainakaan vanhoillislestadiolaisuudessa.

      • että...

        Kiitos, että valaisit asiaa!
        Laitan tekstisi "lestaadiolaisuus" keskustelun sheriffin luettavaksi jos vaikka joku toinenkin ehtis tämän lukea ennenkuin se poistaa sen...


      • että... kirjoitti:

        Kiitos, että valaisit asiaa!
        Laitan tekstisi "lestaadiolaisuus" keskustelun sheriffin luettavaksi jos vaikka joku toinenkin ehtis tämän lukea ennenkuin se poistaa sen...

        Ei sinun vääristelysi ehdi vanhentua.


      • on syntinen
        vihne kirjoitti:

        Ei sinun vääristelysi ehdi vanhentua.

        sinulle Jeesus on syntinen mutta onneksi et ole Jumalan Valtakunnan tuomari!


      • -------------

        Tiedätkö jos näillä "synnistäjillä" on muitakin uhreja kuin Jeesus????


    • vastaus...

      -----------------------

      Jumalan sanaa evankeliumia ei pitäisi poistaa
      Kirjoittanut: Eri mieltä pistoista 16.9.2007 klo 22.36

      Sehän on viholliselle riemuvoitto, kun saa nypittyä Jumalan sanan pois, keinolla millä hyvänsä.

      Tämän mainitun teosofin ongelma (variaatio) on sisällöltään sama kun monella muullakin on.

      Nimittäin se että henkilöllä ei ole syntiä katumisen vertaa, jotta tarvitsisi pelastuakseen Jumalan armon, jonka vain uskomalla Jeesukseen voisi saada lahjaksi.

      Kaikkea muuta ihminen on valmis yrittämään, vaikka täysin mahdotonta, kunhan ei tarvitsisi nöyrtyä ottamaan Jumalan armoa lahjana vastaan.
      Ylpeys on perisynnin seurausta. Ylpeyden päämäärä on tulla Jumalan kaltaiseksi, mitä kaikkea se merkitseekin eri yksilöille.

      Perusasia on kuitenkin aina sama, että ei armoa pelkästään Jumalan rakkauden lahjana, vaan jotakin on sen eteen tehtävä itse. Ja se tulee juurisyystä, tiedostamattomasta ylpeydestä.

      -------

      Jeesus on todistanut
      Kirjoittanut: et silleen 16.9.2007 klo 22.49


      Jeesus on todistanut ettei kaste ja usko pelasta! Ryöväri ei ollut kastettu eikä uskossa vaan hänellä oli Jumalan ja Jeesuksen Tahdon Tietous ja ymmärrys sekä osoitti sen.

      Kristinuskon herra tappaa ja tapattaa ja on niin tehnyt niin koko olemassa olonsa ajan!
      Revi siitä esiin heidän herra. Vai montako sataa miljoonaan murhaa pitää viellä kristinuskon toimesta ja tuella saada aikaan, että sinäkin tajuat totuuden ja opit ymmärtämään älä tapa käskyn Jumalan ja Jeesuksen Tahdon? herrasi tahdon ilmeisesti tiedät jo, ellet niin lue kristinuskon ansiot murhaajana historiasta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      108
      1733
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1123
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1077
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      895
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      792
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      769
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      714
    8. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      690
    9. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      656
    10. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      44
      651
    Aihe