Aina, milloin olen tieteestä jotakin kirjoittanut, olen aina painottanut sitä, että kunnioitan tiedettä kaikilta elämän aloilta, paisi en siinä, että Raamattu sivuutetaan maailmankaikkeuden tutkimuksissa.
Joka haluaa, voi hakea viestejäni "haulla", ja voi lukea mitä olen tieteestä kirjoittanut.
Joku vaan tällä palstalla on niin läpeensä katkeruudensappea täynnä, että ei näe, tai ei osaa lukea, tai sitten ymmärrys on pimentynyt luonnottoman elämäntavan myötä. Koska ei vuosien kinumisenkaan jälkeen ole saanut helluntaiseurakunnan hyväksyntää mies mies liitolleen, ja kaiken sen tuoman katkeruuden hän syytää minuun.
Asian tekee vielä rivommaksi se, että tuo OPETTAJA sanoo olevansa uskova kristitty? Mutta samaan hengenvetoon kieltää Raamatun Jumalan sanana.
Ymmärtääkö joku, miksi hän on tällä palstalla ylipäätään? Minä en!
Viha ja katkeruus vie näön!
14
565
Vastaukset
- he ovat
2.Pietarin kirje:
3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
Tervettä opetusta he eivät ota vastaan. He eivät voi taistella muuta kuin hetken täällä. Heidän loppunsa on oman elämä ja suunsa tuho. He väittävät olevansa uskovaisia, sitä he eivät ole. He ovat susia lammasten vaatteissa kuten Raamattu sanoo.
He pyrkivät eksyttämään ihmisiä totuudesta.
Tiedämme miten saatana käyttäytyy, sen aika on lopussa, ja sen suuremmalla kiihtyvällä vauhdilla se yrittää raadella ihmisiä ja puhua sopimattomia.
Repiä Jumalan Sanan. Mutta uskovaiset tiedämme että heidän aikansa on lopussa.
Raamatun ilmoitus pitää jälleen kerran paikkansa.
1 Tess.
Kun estävät meitä puhumasta pakanoille heidän pelastumiseksensa. Näin he yhäti täyttävät syntiensä mittaa. Viha onkin jo saavuttanut heidät, viimeiseen määräänsä asti.
Pankaamme toivomme tähän Jumalan Sanan kohtaan ikuisesti.
Roomalaiskirje:
12:12 Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät. 50 kertaa olet lukenut raamatun eikä se vieläkään ole avautunut sulle.
Mohikaani_27 kirjoitti:
kohta 80 kertaa mittarissa!
vaan toivoa että se alkaisi vielä joskus avautumaankin sulle.
Pe.ku kirjoitti:
vaan toivoa että se alkaisi vielä joskus avautumaankin sulle.
Jos ei muuta oleikikaan.
Jeesus on kuollut syntieni tähden Golgatan keskimmäisellä ristillä, kastanut Pyhällä Hengellä, Hengessä kastettu Häneen olen haudattu kasteessa Hänen kuolemaansa, jonka kautta myös osallisuus ylösnousemus voimasta, koska Hän on ylösnoussut kuoleista minun vanhurskauttamiseksi, vapauttaa minut lopullisesti tästä syntiruumiistani vanhurskasten ylösnousemuksessa Hänen tulleessaan hakemaan kaikki joilla on Hänen verensä merkki sydämessään.
- parannuksenteko tarpeen
Tällä palstalla aikoinaan vihaa ja katkeruutta kiehui Amos7. Jos joku uskovainen hyvää tarkoittaen kehoitti häntä parannukseen näistä asioista niin sinä Mohikaani 27 ärähdit vastaan!
Tätä en milloinkaan tule ymmärtämään! - poikalapsi
"Aina, milloin olen tieteestä jotakin kirjoittanut, olen aina painottanut sitä, että kunnioitan tiedettä kaikilta elämän aloilta, paisi en siinä, että Raamattu sivuutetaan maailmankaikkeuden tutkimuksissa."
Ilmeisesti Mohikaani-Ritarin on katkeruus tai jokin muu saanut sokaistuksi, koska NYT hän puhuu silkkaa soopaa. Esimerkiksi - ja tämä on VAIN esimerkki - Ritari ei ole koskaan hyväksynyt mitään tieteellisin tutkimuksin todistettua, kun se koskee ihmisen homoseksuaalisuutta. Kiven kovaa hän on seissyt perustelemattomassa ja ei edes Raamattuun perustuvassa kannasssaan, jonka mukaan homo voi muuttua heteroksi. Ko. asiasta puhuttaessa hän on mieluusti ottanut vääristeltyä, epätieteellistä soopaa hevosekseen sorron välineenä. Muitakin esimerkkejä on nähty ja kuultu: Raamatun tietellinen tutkimus on Ritarin hampaissa, teologiaa hän tuntuu liki vihaavan. Eipä kelpaa tutkittu tieto Raamatusta, vaikka nyt sanoo paappa "kunnioittavansa" tiedettä. Että AINA ja AINA...
Luonnottomasta elämäntavasta en tiedä - paitsi että MIELESTÄNI, ja tämä on vain mielipide, on aika epäluonnollista tukeutua mm. luonnontieteeseen liittyvissä asioissa n. 2000 vuotta vanhoihin taruihin ja jopa vanhempaan perinnäisainekseen. Minusta moinen elämäntapa on aikamoisen luonnoton.
Lienee luonnollista ihmetellä myös, miksi Luojan luomat eivät saisi elää rauhassa ja onnellisina omana itsenään, kun kerran eivät laiyttomuuksiakaan tee.
Rivoa: niin, minusta valehteleminen on rivoa. Siksipä kysynkin nyt Mohikaani-Ritarilta, miksi hän tämän avauksen teki, kun sen sisältö on niinkin aukotta valheellinen. Valhe vetää puoleensa näemmä, kuten ennenkin on Ritaria tavannut vetää.
Jos lopetus vihjaa minuun, oikaisen: en ole sanonut olevani uskova. Olen sanonut uskovani Jumalaan, mutta minkään sortin uskovainen en - Luojalle siitä kiitos - ole enkä semmoiseksi tule. Uskovaiset ovat usein ainakin tällä palstalla kiihkeitä valehtelijoita, oman asiansa sokeita ja kuuroja puoltajia, aivonsa narikassa säilyttävää lammaslaumaa - usein, eivät onneksemme aina. - Mårtenson*
>>>Ymmärtääkö joku, miksi hän on tällä palstalla ylipäätään? Minä en!
tieteen tasolle"!
Uusi kannanotto, jota ei ole tuoltakantilta tullut ajateltua. Mutta jos ottaa kantaa, Raamatun suhteesta tieteeseen, on sekin jotain totuuden puolesta, kuin että ei ota kantaa lainkaan.
Mutta mielenkiintoinen ajatus, on mielipiteesi jokatapauksessa.- poikalapsi
Mohikaani_27 kirjoitti:
tieteen tasolle"!
Uusi kannanotto, jota ei ole tuoltakantilta tullut ajateltua. Mutta jos ottaa kantaa, Raamatun suhteesta tieteeseen, on sekin jotain totuuden puolesta, kuin että ei ota kantaa lainkaan.
Mutta mielenkiintoinen ajatus, on mielipiteesi jokatapauksessa.Miksi sinä yleensäkään otat kantaa tieteeseen, kun et ihan oikeasti ymmärrä siitä hevon häntää? Sinusta teologia on paha asia, ja sinusta sinä itse olet omine raamatuntulkintoinesi oikeassa, koska olet itse jumala.
Voi helluntailaisjäärä! - fehn
Tiede sentään tekee jotain vielä. Tiede on aina vajavaista, mutta Raamattunne on vielä vajavaisempi.
Te olette sokeita. Millä Raamattu todistaa esim. homouden "pahaksi"? Se paasaa siitä pahana, mutta ei se mitenkään todista sitä. Sanokaa se niin katotaan onko näin.
Teille olisi edullisempaa, pitää uskonne erossa tieteestä. Näin ihmiset eivät saisi tietää mitä hölmöyksiä "pyhä" kirjanne sisällään pitää.
SE ON VANHENTUNUT!!
Minä en kiellä Jumalan olemassaoloa, mutta en siihen uskokaan. Se ei ole mitenkään tuonut itseään esiin. - Jumala voi meitä rakastaa
fehn kirjoitti:
Tiede sentään tekee jotain vielä. Tiede on aina vajavaista, mutta Raamattunne on vielä vajavaisempi.
Te olette sokeita. Millä Raamattu todistaa esim. homouden "pahaksi"? Se paasaa siitä pahana, mutta ei se mitenkään todista sitä. Sanokaa se niin katotaan onko näin.
Teille olisi edullisempaa, pitää uskonne erossa tieteestä. Näin ihmiset eivät saisi tietää mitä hölmöyksiä "pyhä" kirjanne sisällään pitää.
SE ON VANHENTUNUT!!
Minä en kiellä Jumalan olemassaoloa, mutta en siihen uskokaan. Se ei ole mitenkään tuonut itseään esiin.Kyllä Raamattukin tekee jotain. Jumalan sana joko parantaa tai paaduttaa. Oikeammin sanoen ihminen voi itse paaduttaa itsensä Sanan edessä tai nöyrtyä Jumalan väkevän käden alle, jotta Hän ajallansa korottaisi. Ns. loppupeleissähän se viimeistään nähdään. Varmaa on kuitenkin, että joka itsensä ylentää, se alennetaan ja päinvastoin. "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta".
Luonnon- tai minkään muunkaan tieteen oppikirja Raamattu ei ole. Siihen olen ottanut kantaa. Homouteen olen ottanut kantaa puolustamalla palstan homojen oikeutta ihmisyyteen ja hyväksyntään sellaisinaan. Uudet kannanottoni eivät todennäköisesti toisi lisäarvoa aiheen käsittelyyn, joten katson parhaimmaksi sivuuttaa koko aiheen. Olen kuitenkin sitä mieltä, että homoudesta puhuminen kuuluu palstan aihepiiriin siinä kuin mikä tahansa ihmistä koskeva. Välillä näyttää kylläkin siltä, että aihe on jo loppuunkaluttu. Sen kohdalla samasta aiheesta kirjoittaminen kyllästyttää. Osapuolet ovat tiukasti linnoittautuneet poteroihinsa eikä mielekästä keskustelua asiasta synny. On vain mielipiteitä ja tunnekuohuja. Ei rakentavaa.
En ole ollut tyrkyttämässä uskoa osaksi tiedettä. Teologia on tieteen haara, joka käsittelee jumaluusopillisia kysymyksiä, mutta en ole varsinaisesti kiinnostunut uskonnosta tieteenä. Olen kiinnostunut siitä Raamatun ilmoituksen ja henkilökohtaisen uskon näkökulmasta.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi Raamatusta ja kaikesta muustakin. Jumalan olemassa olosta ei voi tietää, ellei itse ole kokenut Hänen olemassa oloaan. Voit sanoa, ettei yksilön kokemus Hänestä täytä tieteellistä tarkastelua. Eipä tietenkään. Usko ei ole alunperin lainkaan tiedon varassa. Jotain tietoa ja opetusta tarvitaan, jotta usko voisi syntyä. Se tieto tulee Jumalan sanasta.
Mitä enemmän kokemuksia alueelta tulee, sitä enemmän yksilö voi tiedollisestikin luottaa Jumalan olemassa oloon. Minulle Hän on tuonut itsensä esiin. Minä uskon, sen vuoksi minä puhun,
"sillä minä tunnen hänet, johon minä uskon, ja olen varma siitä, että hän on voimallinen siihen päivään asti säilyttämään sen, mikä minulle on uskottu. 2.Tim.1:12. ( Viittaus 'siihen päivään' tarkoittaa katoamattomuuden päivää, uskovien lopullista lunastamista )
Tätä tukee myös Paavalin muistutus Timoteukselle: "Pidä sinä kiinni, siitä minkä olet oppinut. Sinähän olet siitä varma, koska tiedät keneltä olet sen oppinut".
Minkä itse olen uskosta oppinut, olen oppinut Raamatusta, muista Jumalan hengestä syntyneistä kirjoituksista ja luotettaviksi kokemieni ihmisten esimerkistä. Omat vajavuuteni omat mittavat sekä tiedon että uskon alueella. Arvostan monia tieteen saavutuksia, mutta ajattelen, että kunnia niistäkin kuuluu Hänelle, jolle kaikki kunnia kuuluu eli elävälle Jumalalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t1123552Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va141500Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos141458Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu181356Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt2741292Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi181188Kapiainen siviiliesimies, Herra suuri Herra
Sotilaana kyvytön, johtajana munaton ja kotona tossun alla. Se on upseerin uran tuen pää, seinään ajo. Mutta aina löytyy71831Väärä pää tutustumiseen
Mikä ihme on, että miehet haluavat ensimmäisenä sänkyyn? Onko nykyään niin helppo saada nainen peittojensa alle.. tai pä113812Tuntuuko sinusta mies
että olet jossain, mutta sydämessäsi haluat olla muualla. Suunnittelet kaikkea kivaa ja olet innolla mukana, mutta silti6726Mitä tapahtuisi....
Meidän välillä jos törmäisimme yöelämässä ilman häiriötekijöitä ja olisimme hieman huppelissa? Päättyisikö ilta kenties56717