Johanneksen evankeliumi:
5:46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
5:47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"
5.Mooseksen kirja:
18:18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän
puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
Jeesus oli ihminen, ei Jumala!
135
2213
Vastaukset
- 2.Joh.1:9
Johanneksen evankeliumi:
17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.- 112
Näin saanoo raamattu.
Vanhantestamentin profetiat Jeesuksesta, jotka myös toteutuivat Jeesuksessa, viittaavat kaikki sanaan JAHVE.
Esim. Jahve myydään kolmestakymmenestä hopearahasta.
Kirjoituskilpailun sinä kyllä voitit, mutta itse asia ei kuitenkaan muuttunut.
JEESUS ON JAHVE. - 2.Joh.1:9
112 kirjoitti:
Näin saanoo raamattu.
Vanhantestamentin profetiat Jeesuksesta, jotka myös toteutuivat Jeesuksessa, viittaavat kaikki sanaan JAHVE.
Esim. Jahve myydään kolmestakymmenestä hopearahasta.
Kirjoituskilpailun sinä kyllä voitit, mutta itse asia ei kuitenkaan muuttunut.
JEESUS ON JAHVE.Matteuksen evankeliumi:
27:9 Silloin kävi toteen, mikä on puhuttu profeetta Jeremiaan kautta, joka sanoo: "Ja he ottivat ne kolmekymmentä hopearahaa, hinnan siitä arvioidusta miehestä, jonka he olivat israelilaisten puolesta arvioineet,
Jeremia:
32:6 Ja Jeremia sanoi: "Minulle tuli tämä Herran sana:
32:7 Katso, Hanamel, setäsi Sallumin poika, tulee sinun luoksesi ja sanoo: 'Osta minun peltoni, joka on Anatotissa, sillä sinulla on lunastusoikeus, niin että saat ostaa sen.'"
32:8 Ja Hanamel, setäni poika, tuli Herran sanan mukaan minun luokseni vankilan pihaan ja sanoi minulle: "Osta minun peltoni, joka on Anatotissa, Benjaminin maassa, sillä sinulla on perintöoikeus ja sinulla on lunastusoikeus: osta se itsellesi." Silloin minä ymmärsin, että se oli Herran sana.
32:9 Ja minä ostin Hanamelilta, setäni pojalta, pellon, joka on Anatotissa, ja punnitsin hänelle rahat, seitsemäntoista sekeliä hopeata,
Jeremia 32
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=j er&hakuehto=32
Sakarja:
11:12 Sitten minä sanoin heille: "Jos teille hyväksi näkyy, niin antakaa minulle palkkani; jollei, niin olkaa antamatta." Niin he punnitsivat minun palkakseni kolmekymmentä hopearahaa.
11:13 Ja Herra sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet." Niin minä otin ne kolmekymmentä hopearahaa ja viskasin ne Herran huoneeseen savenvalajalle.
Sakarja 11
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=s ak&hakuehto=11 - 112
2.Joh.1:9 kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
27:9 Silloin kävi toteen, mikä on puhuttu profeetta Jeremiaan kautta, joka sanoo: "Ja he ottivat ne kolmekymmentä hopearahaa, hinnan siitä arvioidusta miehestä, jonka he olivat israelilaisten puolesta arvioineet,
Jeremia:
32:6 Ja Jeremia sanoi: "Minulle tuli tämä Herran sana:
32:7 Katso, Hanamel, setäsi Sallumin poika, tulee sinun luoksesi ja sanoo: 'Osta minun peltoni, joka on Anatotissa, sillä sinulla on lunastusoikeus, niin että saat ostaa sen.'"
32:8 Ja Hanamel, setäni poika, tuli Herran sanan mukaan minun luokseni vankilan pihaan ja sanoi minulle: "Osta minun peltoni, joka on Anatotissa, Benjaminin maassa, sillä sinulla on perintöoikeus ja sinulla on lunastusoikeus: osta se itsellesi." Silloin minä ymmärsin, että se oli Herran sana.
32:9 Ja minä ostin Hanamelilta, setäni pojalta, pellon, joka on Anatotissa, ja punnitsin hänelle rahat, seitsemäntoista sekeliä hopeata,
Jeremia 32
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=j er&hakuehto=32
Sakarja:
11:12 Sitten minä sanoin heille: "Jos teille hyväksi näkyy, niin antakaa minulle palkkani; jollei, niin olkaa antamatta." Niin he punnitsivat minun palkakseni kolmekymmentä hopearahaa.
11:13 Ja Herra sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet." Niin minä otin ne kolmekymmentä hopearahaa ja viskasin ne Herran huoneeseen savenvalajalle.
Sakarja 11
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=s ak&hakuehto=11..........
- to...
112 kirjoitti:
..........
roomalaiset siis tappoivat puuseppänä touhunneen Jahven. Se siitä sitten.
- 112
to... kirjoitti:
roomalaiset siis tappoivat puuseppänä touhunneen Jahven. Se siitä sitten.
kuolleista kolmantena päivänä.
Galatalaiskirje:
3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi. - 2.Joh.1:9
1.Timoteuksen kirje:
2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, - 2.Joh.1:9
Johanneksen evankeliumi:
17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen
Kristuksen.
2.Tessalonikalaiskirje:
2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
Nikean uskontunnustus
Me uskomme yhteen Jumalaan,
Kaikkivaltiaaseen Isään,
taivaan ja maan, kaiken näkyvän ja näkymättömän Luojaan.
Me uskomme yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan Poikaan,
joka on syntynyt Isästä ennen aikojen alkua,
Jumala Jumalasta,
valo valosta,
tosi Jumala tosi Jumalasta,
syntynyt, ei luotu,
joka on samaa olemusta kuin Isä
ja jonka kautta kaikki on saanut syntynsä,
joka meidän ihmisten
ja meidän pelastuksemme tähden astui alas taivaista,
tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta
ja syntyi ihmiseksi,
ristiinnaulittiin meidän puolestamme Pontius Pilatuksen aikana,
kärsi kuoleman ja haudattiin,
nousi kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu,
astui ylös taivaisiin,
istuu Isän oikealla puolella
ja on kirkkaudessa tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita
ja jonka valtakunnalla ei ole loppua.
Me uskomme Pyhään Henkeen,
Herraan ja eläväksi tekijään,
joka lähtee Isästä ja Pojasta,
jota yhdessä Isän ja Pojan kanssa kumarretaan ja kunnioitetaan
ja joka on puhunut profeettojen kautta.
Uskomme yhden, pyhän, yhteisen ja apostolisen kirkon.
Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi,
odotamme kuolleiden ylösnousemusta
ja tulevan maailman elämää.
Apostolinen uskontunnustus
Minä uskon Jumalaan,
Isään, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan Luojaan,
ja Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
joka sikisi Pyhästä Hengestä,
syntyi neitsyt Mariasta,
kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
astui alas tuonelaan,
nousi kolmantena päivänä kuolleista,
astui ylös taivaisiin,
istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,
ja Pyhään Henkeen,
pyhän yhteisen seurakunnan,
pyhäin yhteyden,
syntien anteeksiantamisen,
ruumiin ylösnousemisen
ja iankaikkisen elämän.
Athanasiuksen uskontunnustus
Sen, joka tahtoo pelastua, on ennen kaikkea pysyttävä yhteisessä kristillisessä uskossa. Sitä on noudatettava kokonaisuudessaan ja
väärentämättä. Joka ei niin tee, joutuu epäilemättä iankaikkiseen kadotukseen.
Yhteinen kristillinen usko on tämä: Me palvomme yhtä Jumalaa, joka on kolminainen, ja kolminaisuutta, joka on yksi Jumala, persoonia
toisiinsa sekoittamatta ja jumalallista olemusta hajottamatta.
Isällä on oma persoonansa, Pojalla oma ja Pyhällä Hengellä oma, mutta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen jumaluus on yksi, yhtäläinen on
heidän kunniansa ja yhtä ikuinen heidän majesteettisuutensa.
Sellainen kuin on Isä, sellainen on myös Poika ja Pyhä Henki: Isä on luomaton, Poika on luomaton ja Pyhä Henki on luomaton.
Isä on ääretön, Poika on ääretön ja Pyhä Henki on ääretön.
Isä on ikuinen, Poika on ikuinen ja Pyhä Henki on ikuinen, eikä kuitenkaan ole kolmea ikuista, vaan yksi ikuinen, niin kuin ei myöskään ole
kolmea luomatonta eikä kolmea ääretöntä, vaan yksi luomaton ja yksi ääretön.
Samoin on Isä kaikkivaltias, Poika kaikkivaltias ja Pyhä Henki kaikkivaltias, eikä kuitenkaan ole kolmea kaikkivaltiasta, vaan yksi kaikkivaltias.
Samoin Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala. Samoin Isä on
Herra, Poika on Herra ja Pyhä Henki on Herra, eikä kuitenkaan ole kolmea Herraa, vaan yksi Herra.
Niin kuin kristillinen totuus vaatii meitä tunnustamaan kunkin persoonan erikseen Jumalaksi ja Herraksi, samoin yhteinen kristillinen usko
kieltää meitä puhumasta kolmesta Jumalasta tai Herrasta.
Isää ei kukaan ole tehnyt, luonut eikä synnyttänyt. Poika on yksin Isästä, häntä ei ole tehty eikä luotu, vaan hän on syntynyt.
Pyhä Henki on lähtöisin Isästä ja Pojasta, häntä ei ole tehty eikä luotu eikä hän ole syntynyt, vaan hän lähtee. Isä on siis yksi, ei ole kolmea
Isää, Poika on yksi, ei ole kolmea Poikaa, Pyhä Henki on yksi, ei ole kolmea Pyhää Henkeä.
Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa
ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin on siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka on yksi, ja ykseyttä joka on
kolminaisuus.
Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin.
Saavuttaaksemme iankaikkisen pelastuksen meidän on kuitenkin myös vakaasti uskottava, että meidän Herramme Jeesus Kristus on tullut
ihmiseksi.
Oikea oppi on tämä: Me uskomme ja tunnustamme, että meidän Herramme Jeesus Kristus on Jumalan Poika, Yhtä lailla Jumala ja ihminen:
Isän luonnosta ennen aikojen alkua syntyneenä hän on Jumala, äidin luonnosta ajassa syntyneenä hän on ihminen. Hän on täysi Jumala, ja
täysi ihminen järjellisine sieluineen ja ihmisruumiineen.
Jumaluudessaan hän on samanarvoinen kuin Isä, ihmisyydessään vähäarvoisempi kuin Isä.
Vaikka hän on Jumala ja ihminen, ei kuitenkaan ole kahta Kristusta, vaan yksi.
Yhdeksi hän ei ole tullut siten, että jumaluus olisi muuttunut ihmisyydeksi, vaan siten, että Jumala on omaksunut ihmisyyden.
Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että hän on yksi persoona. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja
ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin Jumala ja ihminen ovat yksi Kristus.
Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, istunut Isän oikealle puolelle,
ja sieltä hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Hänen tullessaan kaikkien ihmisten on noustava kuolleista ruumiillisesti ja käytävä tilille
siitä, mitä ovat tehneet. Hyvää tehneet pääsevät ikuiseen elämään, pahaa tehneet joutuvat ikuiseen tuleen.
Tämä on yhteinen kristillinen oppi. Se joka ei usko sitä vakaasti ja vahvasti, ei voi pelastua.
2.Tessalonikalaiskirje:
2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, - 2.Joh.1:9
kun hän oli jo astunut ylös taivaaseen ja Johannes yritti häntä kumartaa: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa."
Ilmestyskirja:
22:8 Ja minä, Johannes, olen se, joka tämän kuulin ja näin. Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt, minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti.
22:9 Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa."
22:10 Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.
22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
22:14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
22:17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
22:19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
22:20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian." Amen, tule, Herra Jeesus!
22:21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen. - 2.Joh.1:9
Galatalaiskirje:
4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
Roomalaiskirje:
6:14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla. - 2.Joh.1:9
Matteuksen evankeliumi:
3:1 Niinä päivinä tuli Johannes Kastaja ja saarnasi taivasten valtakuntaa Juudean erämaassa
3:2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."
Markuksen evankeliumi:
1:4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
Matteuksen evankeliumi:
3:13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
3:14 Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
3:15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus." Silloin hän salli sen hänelle.
1:9 Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa. - 2.Joh.1:9
Matteuksen evankeliumi:
1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
Luukkaan evankeliumi:
1:31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
Jesaja:
7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut. - 2.Joh.1:9
Roomalaiskirje:
5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet -
Roomalaiskirje:
5:15 Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi. - 2.Joh.1:9
2.Korinttolaiskirje:
1:3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala, - 2.Joh.1:9
Efesolaiskirje:
1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa, - 2.Joh.1:9
2.Korinttolaiskirje:
4:4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
1.Mooseksen kirja:
1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."
1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.- Johannes 10:30
Johannes 10:30,37-38
MINÄ JA ISÄ OLEMME YHTÄ.
Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja YMMÄRTÄISITTE ISÄN OLEVAN MINUSSA JA MINUN OLEVAN ISÄSSÄ.
--
On olemassa vain yksi Jumala, Isä ja Poika ovat yhtä, näin sen käsitän.
Miten sinä käsität heidän erillisyytensä, jos sana sanoo, että he ovat yhtä. Jos Isä on Pojassa ja Poika Isässä, kuinka voit sanoa, että Isä on Jumala, mutta Poika ei ole?
1.Korinttolaiskirje:
3:23 Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan.
8:6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa. - 2.Joh.1:9
1.Korinttolaiskirje:
11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää. - 2.Joh.1:9
Hebrealaiskirje:
1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
Psalmit:
45:7 Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti; sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
45:8 Sinä rakastat vanhurskautta ja vihaat vääryyttä; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin sinun osaveljiäsi.
Psalmit:
45:1 Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Liljat"; koorahilaisten mietevirsi; laulu rakkaudesta.
45:2 Minun sydämeni tulvii ihania sanoja; minä lausun: kuninkaasta on minun lauluni, minun kieleni on kerkeän kirjurin kynä.
45:3 Sinä olet ihmislapsista ihanin, suloisuus on vuodatettu sinun huulillesi, sentähden Jumala siunaa sinua iankaikkisesti.
45:4 Vyötä miekka vyöllesi, sinä sankari, vyöttäydy kunniaasi ja korkeuteesi.
45:5 Ole onnekas korkeudessasi. Nouse sotavaunuihisi totuuden, nöyryyden ja vanhurskauden puolesta, ja oikea kätesi opettakoon sinulle peljättäviä tekoja.
45:6 Sinun nuolesi ovat terävät, kansat kaatuvat sinun allesi; kuninkaan vihollisten sydämet lävistetään.
45:7 Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti; sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
45:8 Sinä rakastat vanhurskautta ja vihaat vääryyttä; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin sinun osaveljiäsi.
45:9 Mirhaa, aloeta ja kassiaa tuoksuvat kaikki sinun vaatteesi, kanteleet helisevät sinun iloksesi norsunluisista palatseista.
45:10 Kuningasten tyttäriä on sinun kaunistuksenasi, kuningatar seisoo sinun oikealla puolellasi, Oofirin kullassa.
45:11 Kuule, tytär, katso ja kallista korvasi, unhota kansasi ja isäsi huone,
45:12 ja saakoon kuningas halun sinun kauneuteesi, sillä hän on sinun herrasi. Kumarra häntä.
45:13 Tytär Tyyro ja kansan rikkaimmat etsivät lahjoillaan sinun suosiotasi.
45:14 Ylen ihana on kuninkaan tytär sisäkammiossa, kultakudosta on hänen pukunsa.
45:15 Kirjailluissa vaatteissa hänet saatetaan kuninkaan tykö. Neitsyet seuraavat häntä, hänen ystävättärensä tuodaan sinun tykösi.
45:16 Ilolla ja riemulla heitä saatetaan, he astuvat kuninkaan palatsiin.
45:17 Sinun poikasi tulkoot sinun isiesi sijaan; aseta heidät ruhtinaiksi kaikkeen maahan.
45:18 Minä teen sinun nimesi kuuluksi suvusta sukuun; sentähden kansat sinua ylistävät aina ja iankaikkisesti. - 2.Joh.1:9
1.Korinttolaiskirje:
15:21 Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. - 2.Joh.1:9
Matteuksen evankeliumi:
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
----------------->
Apostolien teot:
8:16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
Apostolien teot:
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
1.Korinttolaiskirje:
1:10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
1.Johanneksen kirje:
3:23 Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut. - 2.Joh.1:9
Luukkaan evankeliumi:
4:16 Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
4:17 Niin hänelle annettiin profeetta Esaiaan kirja, ja kun hän avasi kirjan, löysi hän sen paikan, jossa oli kirjoitettuna:
4:18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,
4:19 saarnaamaan Herran otollista vuotta."
4:20 Ja käärittyään kirjan kokoon hän antoi sen palvelijalle ja istuutui; ja kaikkien synagoogassa olevien silmät olivat häneen kiinnitetyt.
4:21 Niin hän rupesi puhumaan heille: "Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen."
4:22 Ja kaikki lausuivat hänestä hyvän todistuksen ja ihmettelivät niitä armon sanoja, jotka hänen suustansa lähtivät; ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Joosefin poika?"
Psalmit:
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=psa&hakuehto=45
Jesaja:
42:7 avaamaan sokeat silmät, päästämään sidotut vankeudesta, pimeydessä istuvat vankihuoneesta.
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=jes&hakuehto=42
Jesaja:
61:1 Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta,
61:2 julistamaan Herran otollista vuotta ja meidän Jumalamme kostonpäivää, lohduttamaan kaikkia murheellisia,
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=jes&hakuehto=61
Jesaja:
50:4 Herra, Herra on minulle antanut opetuslasten kielen, niin että minä taidan sanalla virvoittaa väsynyttä; hän herättää aamu aamulta, herättää minun korvani kuulemaan opetuslasten tavalla.
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=jes&hakuehto=50
----------------
Jesaja:
42:1 Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
Jesaja:
61:1 Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta,
61:2 julistamaan Herran otollista vuotta ja meidän Jumalamme kostonpäivää, lohduttamaan kaikkia murheellisia,
Jesaja:
50:10 Kuka teistä pelkää Herraa ja kuulee hänen palvelijansa ääntä? Joka vaeltaa pimeydessä ja valoa vailla, se luottakoon Herran nimeen ja turvautukoon Jumalaansa.
Psalmit:
45:3 Sinä olet ihmislapsista ihanin, suloisuus on vuodatettu sinun huulillesi, sentähden Jumala siunaa sinua iankaikkisesti. - 2.Joh.1:9
Johanneksen evankeliumi:
14:28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi. - 2.Joh.1:9
Markuksen evankeliumi:
10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
Luukkaan evankeliumi:
18:19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin. - 2.Joh.1:9
Matteuksen evankeliumi:
27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Markuksen evankeliumi:
15:34 Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Psalmit:
22:2 Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Miksi olet kaukana, et auta minua, et kuule valitukseni sanoja?
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=psa&hakuehto=22 - 2.Joh.1:9
Johanneksen evankeliumi:
20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö." - 2.Joh.1:9
Hebrealaiskirje:
2:17 Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit. - 2.Joh.1:9
1.Korinttolaiskirje:
15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa. - 2.Joh.1:9
minä lähden kahville.
- Mikä sinut on eksyttänyt?
Evankeliumi Johanneksen mukaan 20 luku
28. Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"- hirvas
kertaa hämmästynyt ihminen huudahtaa: " Oh my God" ..
Markuksen evankeliumi:
8:29 Niin hän kysyi heiltä: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Kristus."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Messias
Messias (voideltu, hepreaksi מָשִׁיחַ, mashiach), viittaa arvonimenä muinaisen Israelin kuninkaiden ja pappien virkaanastumismenoihin
Kristus (khristos), on suora käännös Messiaasta, voideltua tarkoittava kreikan kielen sana, jota kristillinen alkukirkko käytti Messiasta tarkoittavana arvonimenä. - 2.Joh.1:9
Jesaja:
7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
Nuori nainen Hebr. Almah Jes.7:14
Sanaa Almah = Nuori nainen (ei neitsyt!), käytetään vain seuraavissa jakeissa:
1.Mooseksen kirja:
24:43 salli tapahtua niin, että se neitonen, joka minun seisoessani tässä vesilähteellä tulee ammentamaan vettä ja sanoessani hänelle: 'Anna
minun juoda vähän vettä astiastasi',
Psalmit:
68:26 Laulajat käyvät edellä, kanteleensoittajat jäljessä, keskellä nuoret naiset vaskirumpuja lyöden.
Sananlaskut:
30:19 kotkan jäljet taivaalla, käärmeen jäljet kalliolla, laivan jäljet keskellä merta ja miehen jäljet nuoren naisen tykönä.
Jesaja:
7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.- .....
Jo on outoa sakkia täällä.
- Ihmisen viisaus
Kyseessä on siis raamatun jorinoita, jotka ovat yhtä
mieltä toisessa paikassa, ja toista muualla.
Hauskinta on, että toiset lahkot lukee yhtä kohtaa,
ja toiset toista, ja molemmat on äärimmäisen oikeassa,
ihmetellen toisten typeryyttä, joka vie ne toiset kadotukseen,
koska vain oma lahko on se ainut oikea.
Tähän esimerkki: Joh.10:30 Minä ja isä olemme yhtä.
Joh.14:10-11 Etkö usko että minä olen isässä, ja
isä minussa?
Joh.5:30 Niin kuin minä kuulen (Jeesus), niin
minä tuomitsen, ja minun tuomioni on oikea.
Sama kirja, siis kertoo aivan selvästi Jeesuksen olevan
tuomiovaltaa pitävä Jumala. Enemmänkin varmaan löytyy,
mutta eiköhän tämä riitä jo todisteeksi raamatun
tarinoiden höpö höpö lähtöisyydestä? - 2.Joh.1:9
Johanneksen evankeliumi:
10:33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi."
10:34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
10:35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -
10:36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
Psalmit:
82:6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia; - 2.Joh.1:9
2.Mooseksen kirja:
4:14 Niin Herra vihastui Moosekseen ja sanoi: "Eikö sinulla ole veljesi Aaron, leeviläinen? Minä tiedän, että hän osaa puhua. Ja katso, hän tuleekin sinua vastaan; ja kun hän näkee sinut, iloitsee hän sydämestänsä.
4:15 Ja puhu sinä hänelle ja pane sanat hänen suuhunsa. Ja minä olen sinun suusi apuna ja hänen suunsa apuna ja opetan teille, mitä teidän on tehtävä.
4:16 Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä Jumalana. - 2.Joh.1:9
Apostolien teot:
14:11 Kun kansa näki, mitä Paavali oli tehnyt, korottivat he äänensä ja sanoivat lykaoniankielellä: "Jumalat ovat ihmishahmossa astuneet alas meidän luoksemme."
Johanneksen evankeliumi:
20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!" - 2.Joh.1:9
Matteuksen evankeliumi:
4:7 Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi.'"
Luukkaan evankeliumi:
4:12 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sanottu on: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi.'"
2.Mooseksen kirja:
17:1 Sitten kaikki israelilaisten seurakunta lähti liikkeelle Siinin erämaasta ja matkusti levähdyspaikasta toiseen Herran käskyn mukaan. Ja he leiriytyivät Refidimiin; siellä ei ollut vettä kansan juoda.
17:2 Niin kansa riiteli Moosesta vastaan ja sanoi: "Antakaa meille vettä juoda!" Mooses vastasi heille: "Miksi riitelette minua vastaan? Miksi kiusaatte Herraa?"
17:3 Mutta kansalla oli siellä jano, ja he napisivat yhä Moosesta vastaan ja sanoivat: "Minkätähden olet tuonut meidät Egyptistä, antaaksesi meidän ja meidän lastemme ja karjamme kuolla janoon?"
17:4 Niin Mooses huusi Herraa ja sanoi: "Mitä minä teen tälle kansalle? Ei paljon puutu, että he kivittävät minut."
17:5 Herra vastasi Moosekselle: "Mene kansan edellä ja ota mukaasi muutamia Israelin vanhimpia. Ja ota käteesi sauva, jolla löit Niilivirtaa, ja mene.
17:6 Katso, minä seison siellä sinun edessäsi kalliolla Hoorebin luona; lyö kallioon, ja siitä on vuotava vettä, niin että kansa saa juoda." Ja Mooses teki niin Israelin vanhimpain nähden.
17:7 Ja hän antoi sille paikalle nimen Massa ja Meriba sentähden, että israelilaiset siellä riitelivät ja kiusasivat Herraa, sanoen: "Onko Herra meidän keskellämme vai ei?"
5.Mooseksen kirja:
6:16 Älkää kiusatko Herraa, teidän Jumalaanne, niinkuin kiusasitte häntä Massassa, - 2.Joh.1:9
Jaakobin kirje:
1:13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.
:::::::::
Matteuksen evankeliumi:
4:1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.
Luukkaan evankeliumi:
4:1 Sitten Jeesus täynnä Pyhää Henkeä palasi Jordanilta; ja Henki kuljetti häntä erämaassa,
4:2 ja perkele kiusasi häntä neljäkymmentä päivää. Eikä hän syönyt mitään niinä päivinä, mutta kun ne olivat päättyneet, tuli hänen nälkä.
::::::::::
Jaakobin kirje:
1:13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa. minä olen sitä mieltä.
kolminaisuusopin / kolminaisuususkon puolesta!!!
- hirvas
mielipide.
että Jeesus on väliMIES Jumalan ja ihmisten välillä, siis enemmän ihminen kuin Jumala:
1. Tim. 2:5
"Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus",- 2.Joh.1:9
Matteuksen evankeliumi:
1:1 Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, syntykirja.
1:16 Jaakobille syntyi Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=mat&hakuehto=1
JEESUKSEN KRISTUKSEN, DAAVIDIN POJAN, SYNTYKIRJA:
Aabrahamista Joosefiin, jonka sitten muka vain LUULTIIN olevan Jeesuksen isän!!!
Jeesuksen vain muka LUULTIIN olevan Joosefin poika!!!
Mikä se sellainen JEESUKSEN KRISTUKSEN SYNTYKIRJA muka on, jos Joosef ei olisi ollut poikansa Jeesuksen siittäjä ja isä, eikä Jeesus siittäjänsä, isänsä Joosefin poika???
Matteuksen evankeliumi:
13:55 Eikö tämä ole se rakentajan poika? Eikö hänen äitinsä ole nimeltään Maria ja hänen veljensä Jaakob ja Joosef ja Simon ja Juudas?
Luukkaan evankeliumi:
3:23 Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,
Luukkaan evankeliumi:
4:22 Ja kaikki lausuivat hänestä hyvän todistuksen ja ihmettelivät niitä armon sanoja, jotka hänen suustansa lähtivät; ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Joosefin poika?"
Johanneksen evankeliumi:
1:45 Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista."
Johanneksen evankeliumi:
6:42 ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?" - 2.Joh.1:9
Luukkaan evankeliumi:
7:19 Niin Johannes kutsui luoksensa opetuslapsistaan kaksi ja lähetti heidät Herran tykö kysymään: "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?"
7:20 Miehet saapuivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Johannes Kastaja on lähettänyt meidät sinun tykösi ja kysyy: 'Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?'"
Matteuksen evankeliumi:
11:2 Mutta kun Johannes vankilassa ollessaan kuuli Kristuksen teot, lähetti hän opetuslapsiansa
11:3 sanomaan hänelle: "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?"
5.Mooseksen kirja:
18:15 Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa.
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=5mo&hakuehto=18
Daniel:
9:25 Ja tiedä ja käsitä: siitä ajasta, jolloin tuli se sana, että Jerusalem on jälleen rakennettava, voideltuun, ruhtinaaseen, asti, on kuluva seitsemän vuosiviikkoa; ja kuusikymmentäkaksi vuosiviikkoa, niin se jälleen rakennetaan toreinensa ja vallihautoinensa, mutta keskellä ahtaita aikoja.
9:26 Ja kuudenkymmenen kahden vuosiviikon mentyä tuhotaan voideltu, eikä häneltä jää ketään. Ja kaupungin ja pyhäkön hävittää hyökkäävän ruhtinaan väki, mutta hän itse saa loppunsa tulvassa. Ja loppuun asti on oleva sota: hävitys on säädetty.
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=dan&hakuehto=9
Malakia:
3:1 Katso, minä lähetän sanansaattajani, ja hän on valmistava tien minun eteeni. Ja äkisti on tuleva temppeliinsä Herra, jota te etsitte, ja liiton enkeli, jota te halajatte. Katso, hän tulee, sanoo Herra Sebaot.
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=mal&hakuehto=3
---------------
5.Mooseksen kirja:
18:18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
Johanneksen evankeliumi:
5:46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
5:47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?" - 2.Joh.1:9
Luukkaan evankeliumi:
3:21 Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus oli saanut kasteen ja rukoili, niin tapahtui, että taivas aukeni
3:22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt."
Markuksen evankeliumi:
1:9 Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.
1:10 Ja heti, vedestä noustessaan, hän näki taivasten aukeavan ja Hengen niinkuin kyyhkysen laskeutuvan häneen.
1:11 Ja taivaista tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt."
Luukkaan evankeliumi:
7:19 Niin Johannes kutsui luoksensa opetuslapsistaan kaksi ja lähetti heidät Herran tykö kysymään: "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?"
7:20 Miehet saapuivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Johannes Kastaja on lähettänyt meidät sinun tykösi ja kysyy: 'Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?'"
Matteuksen evankeliumi:
11:2 Mutta kun Johannes vankilassa ollessaan kuuli Kristuksen teot, lähetti hän opetuslapsiansa
11:3 sanomaan hänelle: "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?" - 2.Joh.1:9
Luukkaan evankeliumi:
1:26 Kuudentena kuukautena sen jälkeen Jumala lähetti enkeli Gabrielin Galilean kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret,
1:27 neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria.
1:28 Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi: "Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi."
1:29 Mutta hän hämmästyi suuresti siitä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa.
1:30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
1:31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
1:32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
1:33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
1:34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
1:36 Ja katso, sinun sukulaisesi Elisabet, hänkin kantaa kohdussaan poikaa vanhalla iällään, ja tämä on kuudes kuukausi hänellä, jota sanottiin hedelmättömäksi;
1:37 sillä Jumalalle ei mikään ole mahdotonta."
1:38 Silloin Maria sanoi: "Katso, minä olen Herran palvelijatar; tapahtukoon minulle sinun sanasi mukaan." Ja enkeli lähti hänen tyköänsä.
1:39 Niinä päivinä Maria nousi ja kulki kiiruusti vuorimaahan erääseen Juudan kaupunkiin
1:40 ja meni Sakariaan kotiin ja tervehti Elisabetia.
1:41 Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä.
1:42 Ja hän puhkesi puhumaan suurella äänellä ja sanoi: "Siunattu sinä vaimojen joukossa, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä!
1:43 Ja kuinka minulle tapahtuu tämä, että minun Herrani äiti tulee minun tyköni?
1:44 Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani.
1:45 Ja autuas se, joka uskoi, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!"
1:46 Ja Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa,
1:47 ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani;
1:48 sillä hän on katsonut palvelijattarensa alhaisuuteen. Katso, tästedes kaikki sukupolvet ylistävät minua autuaaksi.
1:49 Sillä Voimallinen on tehnyt minulle suuria, ja hänen nimensä on pyhä,
1:50 ja hänen laupeutensa pysyy polvesta polveen niille, jotka häntä pelkäävät.
1:51 Hän on osoittanut voimansa käsivarrellaan; hän on hajottanut ne, joilla oli ylpeät ajatukset sydämessään.
1:52 Hän on kukistanut valtiaat valtaistuimilta ja korottanut alhaiset.
1:53 Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä, ja rikkaat hän on lähettänyt tyhjinä pois.
1:54 Hän on ottanut huomaansa palvelijansa Israelin, muistaaksensa laupeuttaan
1:55 Aabrahamia ja hänen siementänsä kohtaan iankaikkisesti, niinkuin hän on meidän isillemme puhunut."
1:56 Ja Maria oli hänen tykönänsä noin kolme kuukautta ja palasi jälleen kotiinsa.
Matteuksen evankeliumi:
12:46 Hänen vielä puhuessaan kansalle, katso, hänen äitinsä ja veljensä seisoivat ulkona, tahtoen häntä puhutella.
Markuksen evankeliumi:
3:21 Kun hänen omaisensa sen kuulivat, menivät he ottamaan häntä huostaansa; sillä he sanoivat: "Hän on poissa suunniltaan." - M@k3
Evankeliumin kohtaa jossa Jeesus sanoo suoraa; 'minä olen Jumala' tai 'minä olen Jumalan poika' tai 'minä olen Jumalan sana'?
Jumalan po
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=Jumalan po
Jumal
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=Jumal
Jumalan san
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=Jumalan san
ihminen
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=ihminen
ihmisen po
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=ihmisen po
ihmis
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=ihmis - M@k3
Jumalan po
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=Jumalan po
Jumal
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=Jumal
Jumalan san
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=Jumalan san
ihminen
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=ihminen
ihmisen po
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=ihmisen po
ihmis
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=ihmisSanovan, tosin yhdessä kohtaa hän sanoi että on Jumalan poika, mutta selitti sitten sen sillä että psalmi 82:6 sanotaan kaikkien ihmisten olevan Jumalan lapsia, joten sitä ei varmaan lasketa?
Johanneksen evankeliumi:
1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
Ilmestyskirja:
1:2 joka tässä todistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken sen, minkä hän on nähnyt.
Johanneksen evankeliumi:
12:49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
Johanneksen evankeliumi:
14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
Saarnaaja:
5:6 Älä anna suusi saattaa ruumistasi syynalaiseksi, äläkä sano Jumalan sanansaattajan edessä: "Se oli erehdys"; miksi pitäisi Jumalan vihastua sinun puheestasi ja turmella sinun kättesi työt?
Luukkaan evankeliumi:
3:23 Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,
Jeesus oli, NIINKUIN LUULTIIN, Joosefin poika.
"Se oli erehdys"!!!
Saarnaaja:
5:6 Älä anna suusi saattaa ruumistasi syynalaiseksi, äläkä sano Jumalan sanansaattajan edessä: "Se oli erehdys"; miksi pitäisi Jumalan vihastua sinun puheestasi ja turmella sinun kättesi työt?
Johanneksen evankeliumi:
17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Jeesus sanoi Jumalalle: "yksin olet totinen Jumala".
Jeesukselta, kolminaisuusopin mukaan, "Se oli erehdys"!!!
Saarnaaja:
5:6 Älä anna suusi saattaa ruumistasi syynalaiseksi, äläkä sano Jumalan sanansaattajan edessä: "Se oli erehdys"; miksi pitäisi Jumalan vihastua sinun puheestasi ja turmella sinun kättesi työt?- Villehart
Kato kato. Enpä ole vähään aikaan nähnytkään moista raamatunkäyttämistä eksytyksen julistamiseen. Varopa sanojasi. Raamatussa on monia kohtia, jotka kuvaavat Jeesusta Jumalana. Johanneksen evankeliumin alku on jo yksi sellainen, aloitapa siitä. Toinen on Fil. 2. hymni, jossa kuvataan, kuinka Kristus luopui jumalallisista ominaisuuksistaan alistui ihmisten käsiteltäväksi.
Muutama ajatuksellinen mietintä sinulle:
1) Miksi Jeesuksesta käytetään sellaisia termejä, joita käytetään vain Jumalasta, kuten Herra, Kyrie?
2) Minkä ihmeen takia Jeesus antoi syntejä anteeksi, koska kyseinen on mahdollista vain Jumalalle?
3) Miksi Joh. 1. kuvaa Jeesuksen olleen olemassa ennen kuin edes mitään oli luotu? Vain Jumala on on ollut "ennen aikojen alkua"? Ja samalla miksi Jeesus kuvaa itseään, että hän oli paikalla kun Saatana syöstiin alas Taivaasta?
4) Vain Jumala voi pelastaa, niin minkä takia Jeesus on pelastaja? Jos Jeesus oli vain ihminen, niin silloin luotu voisi pelastaa itsensä eikä siihen tarvittaisi Jumalaa.
Kehotan vakavasti, että perehdyt kunnolla Raamattuun etkä lue sieltä sellaista, mitä itse haluat lukea. Perehdy myös vakavasti kristikunnan historiaan ja siihen, miksi kirkkoisät muotoilivat kolme vanhan kirkon uskontunnustusta. Niillä on oma merkityksensä ja ne määrittelevät tiiviissä muodossa Raamatusta nousevan apostolisen uskon. Omat kirjoituksesi ovat todella kovaa eksytystä oikeasta evankeliumin totuudesta, joten ole hyvä äläkä levitä sitä enää. Onneksi on koko ajan mahdollisuus palata oikeaan totuuteen ja opiskella! Luojalle kiitos siitä mahdollisuudesta! - 2.Joh.1:9
Villehart kirjoitti:
Kato kato. Enpä ole vähään aikaan nähnytkään moista raamatunkäyttämistä eksytyksen julistamiseen. Varopa sanojasi. Raamatussa on monia kohtia, jotka kuvaavat Jeesusta Jumalana. Johanneksen evankeliumin alku on jo yksi sellainen, aloitapa siitä. Toinen on Fil. 2. hymni, jossa kuvataan, kuinka Kristus luopui jumalallisista ominaisuuksistaan alistui ihmisten käsiteltäväksi.
1) Miksi Jeesuksesta käytetään sellaisia termejä, joita käytetään vain Jumalasta, kuten Herra, Kyrie?
2) Minkä ihmeen takia Jeesus antoi syntejä anteeksi, koska kyseinen on mahdollista vain Jumalalle?
3) Miksi Joh. 1. kuvaa Jeesuksen olleen olemassa ennen kuin edes mitään oli luotu? Vain Jumala on on ollut "ennen aikojen alkua"? Ja samalla miksi Jeesus kuvaa itseään, että hän oli paikalla kun Saatana syöstiin alas Taivaasta?
4) Vain Jumala voi pelastaa, niin minkä takia Jeesus on pelastaja? Jos Jeesus oli vain ihminen, niin silloin luotu voisi pelastaa itsensä eikä siihen tarvittaisi Jumalaa.
Kehotan vakavasti, että perehdyt kunnolla Raamattuun etkä lue sieltä sellaista, mitä itse haluat lukea. Perehdy myös vakavasti kristikunnan historiaan ja siihen, miksi kirkkoisät muotoilivat kolme vanhan kirkon uskontunnustusta. Niillä on oma merkityksensä ja ne määrittelevät tiiviissä muodossa Raamatusta nousevan apostolisen uskon. Omat kirjoituksesi ovat todella kovaa eksytystä oikeasta evankeliumin totuudesta, joten ole hyvä äläkä levitä sitä enää. Onneksi on koko ajan mahdollisuus palata oikeaan totuuteen ja opiskella! Luojalle kiitos siitä mahdollisuudesta!KIRJOITAT:
"Raamatussa on monia kohtia, jotka kuvaavat Jeesusta Jumalana."
RAAMATUSSA TOSIAANKIN ON MONIA KOHTIA, JOISSA KUVATAAN IHMISIÄ JUMALANA:
2.Mooseksen kirja:
4:15 Ja puhu sinä hänelle ja pane sanat hänen suuhunsa. Ja minä olen sinun suusi apuna ja hänen suunsa apuna ja opetan teille, mitä teidän on tehtävä.
4:16 Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä Jumalana.
Psalmit:
82:6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
Johanneksen evankeliumi:
10:34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
Apostolien teot:
14:11 Kun kansa näki, mitä Paavali oli tehnyt, korottivat he äänensä ja sanoivat lykaoniankielellä: "Jumalat ovat ihmishahmossa astuneet alas meidän luoksemme."
-----------------------------------------
KIRJOITAT:
"Omat kirjoituksesi ovat todella kovaa eksytystä oikeasta evankeliumin totuudesta, joten ole hyvä äläkä levitä sitä enää. "
USKON JUMALAAN, RAAMATUN YHTEEN AINOAAN JUMALAAN!
Roomalaiskirje:
14:4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
TÄMÄ ON FOORUMI, JOLLA JOKAINEN SAA KERTOA OMAT MIELIPITEENSÄ USKOSTAAN!
SINÄ VILLEHART HALUAT TUKKIA KAIKILTA KANSSASI ERI MIELTÄ OLEVILTA SUUT!!!
MIKÄ SINÄ OLET MÄÄRÄILEMÄÄN JA KIELTÄMÄÄN MUITA OLEMAAN KIRJOITTAMATTA JA ESITTÄMÄTTÄ TÄÄLLÄ OMIA MIELIPITEITÄÄN USKON ASIOISTA???
OLETKO KATOLILAINEN PAAVILAINEN???
http://fi.wikipedia.org/wiki/Inkvisitio
---------------------------------------------
KIRJOITAT:
"Kehotan vakavasti, että perehdyt kunnolla Raamattuun"
OSTANKIN MITÄ PIKIMMIN RAAMATUN ITSELLENI!
KIITOS VIHJEESTÄ!
SELLAINEN KORISTAAKIN KUMMASTI TYHJÄÄ KIRJAHYLLYÄNI!
ANTAA ARVOKKUUTTA VIERAIDEN SILMISSÄ!
PITÄÄKIN KÄYDÄ VIIKONLOPULLA KIRPPUTORILLA, JOS VAIKKAPA SAISI SEMMOSEN SIELTÄ KOVINKIN HALVALLA!
----------------------------------------
KIRJOITAT:
"Muutama ajatuksellinen mietintä sinulle:
1) Miksi Jeesuksesta käytetään sellaisia termejä, joita käytetään vain Jumalasta, kuten Herra, Kyrie? "
TIEDÄ HÄNTÄ!
MINÄ VUOROSTANI KYSYN SINULTA:
Miksi Pilatuksesta käytetään sellaista termiä, jota käytetään vain Jumalasta, kuten Herra, Kyrie?
Jeesus on Herra = Kyrie
Pilatus on Herra = Kyrie
"Mies, , joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa (Matt.13:27)" on Herra = Kyrie
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=mat&hakuehto=13:24-30
Jeesuksen esittämän vertauksen kuningas (Matt.18:23-) on Herra = Kyrie
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=mat&hakuehto=18:23-34
Jeesuksen esittämän vertauksen perheenisä/viinitarhuri (Matt.20:1-15) on Herra = Kyrie
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=mat&hakuehto=20:1-15
Jeesuksen esittämän vertauksen mies (Matt.21:30) on Herra = Kyrie
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=mat&hakuehto=21:28-30
Ylkä (Matt.25:1-12) on Herra = Kyrie
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=mat&hakuehto=25:1-12
Jeesuksen esittämän vertauksen mies (Matt.25:14-30) on Herra = Kyrie
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=mat&hakuehto=25:14-30
Jeesuksen esittämän vertauksen mies/viinitarhuri (Mark.12:1-9) on Herra = Kyrie
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=mar&hakuehto=12:1-9
Tämän vertauksen mies myös (Luuk.12:36-48) on Herra = Kyrie
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=luu&hakuehto=12:36-48
Ja tämän vertauksen mies myös (Luuk.13:18-27) on Herra = Kyrie
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=luu&hakuehto=13:18-27
Ja tämä mies Jeesuksen vertauksesta (Luuk.14:16-24) on Herra = Kyrie
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=luu&hakuehto=14:16-24
Jeesuksen vertauksen rikas mies (Luuk.16:1-18) on Herra = Kyrie
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=luu&hakuehto=16:1-18
Vertauksen jalosukuinen mies (Luuk.19:12-27) on Herra = Kyrie
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=luu&hakuehto=19:12-27
27:62 Seuraavana päivänä, joka oli valmistuspäivän jälkeinen, ylipapit ja fariseukset kokoontuivat Pilatuksen luo
27:63 ja sanoivat: "Herra, me muistamme sen villitsijän vielä eläessään sanoneen: 'Kolmen päivän kuluttua minä nousen ylös.'
Johanneksen evankeliumi:
15:15 En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
15:20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin
vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
-----------------------------------
Markuksen evankeliumi:
1:4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
SINULLA VILLEHART VASTA NIITÄ JUMALIA ON!!!
MONTA JUMALAA!!!
PAPIT, SAARNAAJAT, USKONVELJET JA -SISARET VOIVAT JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMESSÄ ANTAA TOISELLE TÄMÄN SYNNIT
ANTEEKSI.
1.Johanneksen kirje:
2:12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=mar&hakuehto=1:4
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=joh&hakuehto=3:25
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=mat&hakuehto=21:24-27
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=mar&hakuehto=11:29-33
------------------------
Kolminaisuususkon nimissä on 300-luvulta lähtien on kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Jeesus opetuslapsineen kastoi ihmisiä, mutteivat ikinä "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"!
Apostolien teot:
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,
niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Jeesus itse otti kasteen syntiensä anteeksisaamiseksi:
Markuksen evankeliumi:
Markuksen evankeliumi:
1:9 Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.
---------------------------------------------------
JEESUS KUVAA JUMALAA NÄIN: "joka yksin on Jumala" ; "yksin olet totinen Jumala" , "minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö."
Johanneksen evankeliumi:
5:44 Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on
Jumala?
Johanneksen evankeliumi:
17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen
Kristuksen.
Johanneksen evankeliumi:
20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille,
että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö."
----------------------------------------------
Galatalaiskirje:
3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.
1.Timoteuksen kirje:
2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
Hebrealaiskirje:
6:19 Se toivo meille on ikäänkuin sielun ankkuri, varma ja luja, joka ulottuu esiripun sisäpuolelle asti,
6:20 jonne Jeesus edelläjuoksijana meidän puolestamme on mennyt, tultuaan ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan,
iankaikkisesti.
Roomalaiskirje:
8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
Hebrealaiskirje:
8:1 Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla
puolella taivaissa,
8:2 tehdäkseen pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, siinä oikeassa majassa, jonka on rakentanut Herra eikä ihminen.
Hebrealaiskirje:
8:6 Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille
perustettu
1.Pietarin kirje:
1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät
elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta, Villehart kirjoitti:
Kehotan vakavasti, että perehdyt kunnolla Raamattuun etkä lue sieltä sellaista, mitä itse haluat lukea. Perehdy myös vakavasti kristikunnan historiaan ja siihen, miksi kirkkoisät muotoilivat kolme vanhan kirkon uskontunnustusta. Niillä on oma merkityksensä ja ne määrittelevät tiiviissä muodossa Raamatusta nousevan apostolisen uskon. Omat kirjoituksesi ovat todella kovaa eksytystä oikeasta evankeliumin totuudesta, joten ole hyvä äläkä levitä sitä enää. Onneksi on koko ajan mahdollisuus palata oikeaan totuuteen ja opiskella! Luojalle kiitos siitä mahdollisuudesta!evankeliumin alussa Raamattu käyttää jumala-sanaa samassa tarkoituksesssa Jeesus käytti sitä tässä:
Johannes 10
34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin- "
Jeesuksellakin on Isältä Jumalalta saatu jumaluus ja sanat, joita hän jakaa kuulijoille:
Joh. 12:49
"Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman."
Saadulla jumaluudella ei voi kerskata samalla tavalla kuin luonnostaan olevalla:
Room. 2:23
"joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?"
1. Kor. 4:7
"Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos OLET SEN SAANUT, NIIN MIKSI KERSKAAT, ikäänkuin se ei olisi saatua?"- 112
ekivaari kirjoitti:
evankeliumin alussa Raamattu käyttää jumala-sanaa samassa tarkoituksesssa Jeesus käytti sitä tässä:
Johannes 10
34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin- "
Jeesuksellakin on Isältä Jumalalta saatu jumaluus ja sanat, joita hän jakaa kuulijoille:
"Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman."
Saadulla jumaluudella ei voi kerskata samalla tavalla kuin luonnostaan olevalla:
Room. 2:23
"joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?"
"Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos OLET SEN SAANUT, NIIN MIKSI KERSKAAT, ikäänkuin se ei olisi saatua?"Raamatun alkulehdiltä lähtien tämä SANA on ollut mukana.
Heti luomisessa, kun Jumala sanallaan loi kaiken.
Nyt Johannes sitten kirjoitti, että tämä jo alussa ollut sana, joka oli Jumala, on nyt tullut lihaksi Jeesuksessa.
Mitä sinä et tässä ymmärrä? 112 kirjoitti:
Raamatun alkulehdiltä lähtien tämä SANA on ollut mukana.
Nyt Johannes sitten kirjoitti, että tämä jo alussa ollut sana, joka oli Jumala, on nyt tullut lihaksi Jeesuksessa.
Mitä sinä et tässä ymmärrä?itse alkaisi arvioimaan toinen toistemme ymmärrystä eikä toisiamme nimittelyillä suohon laulamaan. Yritetään pysyä Jumalan sanassa!
Ymmärrykseni mukaan Jumalan sanaa voi verrata työkaluun, joka "EI VOI MITÄÄN ITSE TEHDÄ"
Joh. 5:19
"Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: »Totisesti, totisesti minä sanon teille: POIKA EI VOI ITSESTÄNSÄ MITÄÄN TEHDÄ, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.»
30 EN MINÄ ITSESTÄNI VOI MITÄÄN TEHDÄ. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."
Sanoja on joka tapauksessa ennen kuin hänen sanomat sanat.ekivaari kirjoitti:
itse alkaisi arvioimaan toinen toistemme ymmärrystä eikä toisiamme nimittelyillä suohon laulamaan. Yritetään pysyä Jumalan sanassa!
Ymmärrykseni mukaan Jumalan sanaa voi verrata työkaluun, joka "EI VOI MITÄÄN ITSE TEHDÄ"
"Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: »Totisesti, totisesti minä sanon teille: POIKA EI VOI ITSESTÄNSÄ MITÄÄN TEHDÄ, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.»
30 EN MINÄ ITSESTÄNI VOI MITÄÄN TEHDÄ. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."
Sanoja on joka tapauksessa ennen kuin hänen sanomat sanat.tähän asiaan liittyvänä tämän:
Joh. 8:42
"Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt."- hirvas
112 kirjoitti:
Raamatun alkulehdiltä lähtien tämä SANA on ollut mukana.
Mitä sinä et tässä ymmärrä?ymmärtää että sana tarkoittaa sitä miten se on kirjoitettukin - sanaa.
- 112
ekivaari kirjoitti:
itse alkaisi arvioimaan toinen toistemme ymmärrystä eikä toisiamme nimittelyillä suohon laulamaan. Yritetään pysyä Jumalan sanassa!
Sanoja on joka tapauksessa ennen kuin hänen sanomat sanat.Poika ei voinut tietenkään tehdä mitään ilman Jumalaa, koska oli lihaan tullut ihminen.
Kysin sinulta että mitä sinä et tässä ymmärrä?
Jos pidät tätä kysymystä loukkaavana, niin mielestäni olet harvinaisen herkkähipiäinen. - 112
hirvas kirjoitti:
ymmärtää että sana tarkoittaa sitä miten se on kirjoitettukin - sanaa.
nyt vielä lisää raamattua.
Nimen omaan uskon avulla me ymmärrämme, että maailma on luotu Jumalan sanalla.
Onko sinulla tätä uskoa.
Jos raamatussa kerran sanotaan, että sana tuli lihaksi ja sana oli Jumala, niin mitä siinä selittelet selvää asiaa.
kol 1:16. Hänen välityksellään luotiin kaikki mitä on taivaassa ja maanpäällä, näkyvä ja näkymätön.....
Ilman Jeesusta ei ole mitään luotu.
Hän on ollut olemassa ennen kaikkea muuta, ja Hän pitää kaiken koossa. - 112
ekivaari kirjoitti:
tähän asiaan liittyvänä tämän:
"Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt."niin, Hän on lähtenyt Jumalasta.
Hän on Jumala. 112 kirjoitti:
Poika ei voinut tietenkään tehdä mitään ilman Jumalaa, koska oli lihaan tullut ihminen.
Kysin sinulta että mitä sinä et tässä ymmärrä?
Jos pidät tätä kysymystä loukkaavana, niin mielestäni olet harvinaisen herkkähipiäinen.välissä oleva VÄLIMIES ON IHMINEN vielä ylösnousemuksensa jälkeenkin, koska apostoli Paavali kirjoitti:
"Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, IHMINEN Kristus Jeesus",
Room. 8:34
"Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme."
Hepr. 7:25
"jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa."
Mikä se sellainen "tosi Jumala" on jonka pitää joka aika rukoilla toista Jumalaa? En ole saanut vastausta tähän kysymykseeni!
Mitä tässä on sellaista, mitä SINÄ ET YMMÄRRÄ?112 kirjoitti:
niin, Hän on lähtenyt Jumalasta.
Hän on Jumala.kaikkien uskovaisten pitää olla Jumalasta. Olemme siis sinun määritelmän mukaan jokainen "totinen Jumala"!:
Joh. 8:47
"Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."
1. Joh. 3:10
"Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."- 112
ekivaari kirjoitti:
välissä oleva VÄLIMIES ON IHMINEN vielä ylösnousemuksensa jälkeenkin, koska apostoli Paavali kirjoitti:
"Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, IHMINEN Kristus Jeesus",
Room. 8:34
"Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme."
Hepr. 7:25
"jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa."
Mikä se sellainen "tosi Jumala" on jonka pitää joka aika rukoilla toista Jumalaa? En ole saanut vastausta tähän kysymykseeni!
Mitä tässä on sellaista, mitä SINÄ ET YMMÄRRÄ?hänen tehtäväänsä toimia välimiehenä.
Ei se hänen Jumaluuttaan kumoa.
Tässä on tämä asemallinen ero, joka liittyy vain Hänen ja Isän tehtäviin.
PH:lla on vielä oma tehtävänsä. 112 kirjoitti:
Onko sinulla tätä uskoa.
Jos raamatussa kerran sanotaan, että sana tuli lihaksi ja sana oli Jumala, niin mitä siinä selittelet selvää asiaa.
kol 1:16. Hänen välityksellään luotiin kaikki mitä on taivaassa ja maanpäällä, näkyvä ja näkymätön.....
Hän on ollut olemassa ennen kaikkea muuta, ja Hän pitää kaiken koossa.on koko luodun luomakunnan alku, siis Jumalan esikoinen, mutta Isä Jumala on YKSI, jolla ei ole alkua eikä loppua;
1. Kor. 8:6
"niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, JOSTA KAIKKI ON ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Myöskin Poika on alkuisin Isästä Jumalasta, niin kuin mekin:
Hepr. 2:11
"Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi",- hirvas
112 kirjoitti:
Onko sinulla tätä uskoa.
Hän on ollut olemassa ennen kaikkea muuta, ja Hän pitää kaiken koossa.uskon, että maailma on luotu kaikkivaltiaan Jumalan sanalla. Siis sanotaan ja se tapahtuu, samoin kuin taikuri sanoo "simsalabim".
Sanassa on voima ja valta, ja jolle on annettu Jumalan sanan voima, hän käyttää sitä niin kuin sen voiman antaja on halunnut. Silti voimaa käyttävä ei ole sama kuin voiman omistaja ja antaja. Eihän pyöräkuormaajan kuljettajakaan omista sitä voimaa joka koneessa on, hän vain käyttää sitä, käskee sitä.
Jeesus oli Jumalan Poika, joka käytti saamaansa Jumalan valtaa ja SANAA maan päällä.
Mieti tätä:
26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen KUVAKSEMME, KALTAISEKSEMME; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
27 Ja Jumala loi ihmisen OMAKSI KUVAKSENSA, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
Minä ja sinä emme ole Jumala, vaikka voisimmekin omahyväisesti tulkita SANASTA olevamme Jumalan kaltaisia kuvia.
Pitää uskoa Jumalan sanaa, eikä vääristellä sitä. Siinä se on koko totuus. - 2.Joh.1:9
112 kirjoitti:
Hän on Jumala.2.Korinttolaiskirje:
4:6 Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa. - 2.Joh.1:9
112 kirjoitti:
Hän on Jumala.Apostolien teot:
7:55 Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella 112 kirjoitti:
hänen tehtäväänsä toimia välimiehenä.
Ei se hänen Jumaluuttaan kumoa.
Tässä on tämä asemallinen ero, joka liittyy vain Hänen ja Isän tehtäviin.
PH:lla on vielä oma tehtävänsä.vakuuttaa meidänkin olevan Jumalasta alkuisin ja jopa "Jumalan sukua", [Ap.t.17:29] eikä ole mieleeni vielä tullut että joku meistä olisi sen perusteella "tosi Jumala"!
- 112
hirvas kirjoitti:
uskon, että maailma on luotu kaikkivaltiaan Jumalan sanalla. Siis sanotaan ja se tapahtuu, samoin kuin taikuri sanoo "simsalabim".
Sanassa on voima ja valta, ja jolle on annettu Jumalan sanan voima, hän käyttää sitä niin kuin sen voiman antaja on halunnut. Silti voimaa käyttävä ei ole sama kuin voiman omistaja ja antaja. Eihän pyöräkuormaajan kuljettajakaan omista sitä voimaa joka koneessa on, hän vain käyttää sitä, käskee sitä.
Jeesus oli Jumalan Poika, joka käytti saamaansa Jumalan valtaa ja SANAA maan päällä.
Mieti tätä:
26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen KUVAKSEMME, KALTAISEKSEMME; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
27 Ja Jumala loi ihmisen OMAKSI KUVAKSENSA, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
Minä ja sinä emme ole Jumala, vaikka voisimmekin omahyväisesti tulkita SANASTA olevamme Jumalan kaltaisia kuvia.
Pitää uskoa Jumalan sanaa, eikä vääristellä sitä. Siinä se on koko totuus.kun Raamattu sanoo, että sana on Jumala.
Lisäksi Raamatussa sanotaan, että Jeesus on tämä kyseinen sana, lihaksi tulleena.
Sama klassinen kysymys, kuin Ekille, että mitä sinä et tässä ymmärrä? - 112
ekivaari kirjoitti:
on koko luodun luomakunnan alku, siis Jumalan esikoinen, mutta Isä Jumala on YKSI, jolla ei ole alkua eikä loppua;
1. Kor. 8:6
"niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, JOSTA KAIKKI ON ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Myöskin Poika on alkuisin Isästä Jumalasta, niin kuin mekin:
Hepr. 2:11
"Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi",sanotaan ihan sama, että hänellä ei ole alkua eikä loppua.
Ei Isää, eikä äitiä. - 112
ekivaari kirjoitti:
vakuuttaa meidänkin olevan Jumalasta alkuisin ja jopa "Jumalan sukua", [Ap.t.17:29] eikä ole mieleeni vielä tullut että joku meistä olisi sen perusteella "tosi Jumala"!
koska meidän sukulaisuutemme liittyy siihen, että hän synnytti meidät Jumalan sanalla.
Me olemme Hengestä syntyneet Hänen lapsikseen Jumalan sanan kautta.
Me olemme "Jumalia" vain siinä mielessä, että Jumala asuu meissä.
Meidän ruumiimme on Pyhän Hengen temppeli.
Ihmisessä, siis itsessään ei ole mitään Jumalista. 112 kirjoitti:
kun Raamattu sanoo, että sana on Jumala.
Lisäksi Raamatussa sanotaan, että Jeesus on tämä kyseinen sana, lihaksi tulleena.
Sama klassinen kysymys, kuin Ekille, että mitä sinä et tässä ymmärrä?jumalaksi täysin samassa tarkoituksessa, mitä Jeesus sen opetti tarkoittavan, Isältä saatuna jumaluutena;
Joh. 10:35
"Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin- "112 kirjoitti:
koska meidän sukulaisuutemme liittyy siihen, että hän synnytti meidät Jumalan sanalla.
Me olemme Hengestä syntyneet Hänen lapsikseen Jumalan sanan kautta.
Me olemme "Jumalia" vain siinä mielessä, että Jumala asuu meissä.
Meidän ruumiimme on Pyhän Hengen temppeli.
Ihmisessä, siis itsessään ei ole mitään Jumalista.Me olemme Jumalia sen tähden, että olemme Jumalasta syntyneet, niin kuin Jeesuskin:
1. Joh. 5:1
"JOKAINEN, JOKA USKOO, että JEESUS on KRISTUS, ON JUMALASTA SYNTYNYT; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha."- 112
ekivaari kirjoitti:
jumalaksi täysin samassa tarkoituksessa, mitä Jeesus sen opetti tarkoittavan, Isältä saatuna jumaluutena;
Joh. 10:35
"Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin- "Raamattu sanoo tarkalleen, että SANA OLI JUMALA ja SANA TULI LIHAKSI.
Ei se ole mitään saatua jumaluutta, jos joku ON JUMALA.
Älä viitsi säveltää. - hirvas
112 kirjoitti:
kun Raamattu sanoo, että sana on Jumala.
Sama klassinen kysymys, kuin Ekille, että mitä sinä et tässä ymmärrä?järkeillä vähääkään, sillä Jeesus on Herra eikä Jumala. Ei se siitä kummene, vaikka sinä kuinka vääntelet Jumalan SANAA
Mitenkäs muuten sitä Jumalan SANAA kukaan olisi saarnannut, jollei Jumala tehnyt omasta Pojastaan ihmistä.
Matt. 24:30
Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
Tuon mukaan on Ihmisen Poika vielä tullessaan takaisinkin! - 112
ekivaari kirjoitti:
Me olemme Jumalia sen tähden, että olemme Jumalasta syntyneet, niin kuin Jeesuskin:
"JOKAINEN, JOKA USKOO, että JEESUS on KRISTUS, ON JUMALASTA SYNTYNYT; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha."Me olemme kyllä Jumalasta syntyneitä, mutta vain hänen SANANSA kautta.
Sana tuli lihaksi.
Me emme ole alkujaan Jumalasta syntyneet, vaan hän loi meidät maan tomusta.
Jeesusta ei kukaan ole luonut maantomusta, vaan Hän on Jumala.
Hänellä ei ole päivien alkua eikä loppua. - 112
hirvas kirjoitti:
järkeillä vähääkään, sillä Jeesus on Herra eikä Jumala. Ei se siitä kummene, vaikka sinä kuinka vääntelet Jumalan SANAA
Mitenkäs muuten sitä Jumalan SANAA kukaan olisi saarnannut, jollei Jumala tehnyt omasta Pojastaan ihmistä.
Matt. 24:30
Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
Tuon mukaan on Ihmisen Poika vielä tullessaan takaisinkin!SANA ON JUMALA, JA JUURI JEESUS ON TÄMÄ SANA!!!!
Tiesin, että et pääse tämän asian yli.
Mutta ei se mitään.
Lohduta itseäsi sillä, että ei Ekikään sitä osaa selittää.
Aina ei voi voittaa. - 112
Apostolien teot:
7:55 Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolellaStefanus rukoili, kun häntä kivitettiin.
Eihän vaan Jeesusta, joka istuu Isän oikealla puolella.
Kas kummaa, kun ei sitten Isää huomannut rukoilla.
Ehkä hän ei muistanut, että Jeesus ei ole Jumala.
Vai mistä mahtoi olla kysymys.
Eihän ihmistä kukaan voi rukoilla.
Jos näin olisi, niin kai tässä sitten pitää hyväksyä jo Mariankin rukoileminen.
JEESUS ON SE SANA JOKA OLI JUMALA JA JOKA TULI LIHAKSI.
Tästä et pääse yli etkä ympäri.
JEESUS ON JUMALA. 112 kirjoitti:
Me olemme kyllä Jumalasta syntyneitä, mutta vain hänen SANANSA kautta.
Sana tuli lihaksi.
Me emme ole alkujaan Jumalasta syntyneet, vaan hän loi meidät maan tomusta.
Jeesusta ei kukaan ole luonut maantomusta, vaan Hän on Jumala.
Hänellä ei ole päivien alkua eikä loppua.lihan puolesta Jeesuksen syntyneen Daavidin siemenestä, [Roo.1:3], mutta "pyhyyden Hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta on Jumala hänet asettanut Jumalan Pojaksi" [1:4].
Luuk. 3:23
"Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, JA OLI, NIINKUIN LUULTIIN, JOOSEFIN POIKA. Joosef oli Eelin poika",
Eipäs unohdeta näitäkään jakeita! Ei ekivaari näitä ole itse keksinyt, vaan ne löytyvät yleensä kaikista Raamatuista.
Jeesus ei vaan tunnustanut hengelliseksi äidikseen ja isäkseen ketään lihan mukaan, vaan kehotti kullijoitaankin samaan;
Matt. 23:9
"Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa."
Matteus 12
48 "Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: »Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?»
49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: »Katso, minun äitini ja veljeni!
50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini.»"
Mutta sinähän et tykkää minun esilleottamistani raamatunkohdista!112 kirjoitti:
Raamattu sanoo tarkalleen, että SANA OLI JUMALA ja SANA TULI LIHAKSI.
Ei se ole mitään saatua jumaluutta, jos joku ON JUMALA.
Älä viitsi säveltää.tule itsestänsä, vaan jonkun pitää se sana ensin sanoa:
"Jeesus sanoi heille: »Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.»"
Taas Jumalan sana näyttää sinun tietämättömyydellesi, hätänumero, pitkää nenää;- hirvas
112 kirjoitti:
SANA ON JUMALA, JA JUURI JEESUS ON TÄMÄ SANA!!!!
Tiesin, että et pääse tämän asian yli.
Mutta ei se mitään.
Lohduta itseäsi sillä, että ei Ekikään sitä osaa selittää.
Aina ei voi voittaa.Jumalan on JHWH, ja Jeesus on Jumalan Poika eikä Jumala. Siinä vastaus kun kaipailit.
- 112
hirvas kirjoitti:
Jumalan on JHWH, ja Jeesus on Jumalan Poika eikä Jumala. Siinä vastaus kun kaipailit.
Sana oli Jumala eikä vain sanaa.
Miten sen selität? - 112
ekivaari kirjoitti:
tule itsestänsä, vaan jonkun pitää se sana ensin sanoa:
"Jeesus sanoi heille: »Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.»"
Taas Jumalan sana näyttää sinun tietämättömyydellesi, hätänumero, pitkää nenää;mutta sana oli Jumala ja piste.
Siitä et mene yli etkä ympäri. - 112
ekivaari kirjoitti:
lihan puolesta Jeesuksen syntyneen Daavidin siemenestä, [Roo.1:3], mutta "pyhyyden Hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta on Jumala hänet asettanut Jumalan Pojaksi" [1:4].
Luuk. 3:23
"Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, JA OLI, NIINKUIN LUULTIIN, JOOSEFIN POIKA. Joosef oli Eelin poika",
Eipäs unohdeta näitäkään jakeita! Ei ekivaari näitä ole itse keksinyt, vaan ne löytyvät yleensä kaikista Raamatuista.
Jeesus ei vaan tunnustanut hengelliseksi äidikseen ja isäkseen ketään lihan mukaan, vaan kehotti kullijoitaankin samaan;
Matt. 23:9
"Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa."
Matteus 12
48 "Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: »Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?»
49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: »Katso, minun äitini ja veljeni!
50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini.»"
Mutta sinähän et tykkää minun esilleottamistani raamatunkohdista!kun Jeesus eli maanpäällä Hän eli ihmisenä ei Jumalana.
Siksi hän kutsuu meitä veljikseen, koska on ollut sekä ihminen, että Jumala.
Kutsummehan mekin veljiksemme ja sisariksemme sellaisia jotka ovat uskovaisia kuten mekin.
Hän kävi läpi kaikki ne samat vaiheet, kiusaukset ja koettelemukset, kuin mekin.
Tästä tämä veljeys johtuu.
Mutta, jos ajattelet, että Joosef oli Jeesuksen oikea Isä, niin siinä kyllä erehdyt pahasti.
Kun Jeesus sanoi, että me kaikki olemme hänen isiään ja äitejään, Hän tarkoitti, etteivät Maria ja Joosefkaan lopulta olleet sen enmpää hänen oikeita vanhempiaan, kuin me, jos noudatamme Hänen tahtoaan.
Kun kerran menemme taivaaseen, niin he ovat vain Jumalan palvelijoita niinkuin mekin.
Eivät siis hänen vanhempiaan.
He tekivät vain sen tehtävän joka heille uskottiin.
Meille jokaiselle on uskottu oma tehtävä ja olemme saman arvoisia, kuin he, vaikka he olivatkin Jeesuksen vanhemmat täällä ajassa. - 2.Joh.1:9
112 kirjoitti:
Stefanus rukoili, kun häntä kivitettiin.
Eihän vaan Jeesusta, joka istuu Isän oikealla puolella.
Kas kummaa, kun ei sitten Isää huomannut rukoilla.
Ehkä hän ei muistanut, että Jeesus ei ole Jumala.
Vai mistä mahtoi olla kysymys.
Eihän ihmistä kukaan voi rukoilla.
Jos näin olisi, niin kai tässä sitten pitää hyväksyä jo Mariankin rukoileminen.
JEESUS ON SE SANA JOKA OLI JUMALA JA JOKA TULI LIHAKSI.
Tästä et pääse yli etkä ympäri.
JEESUS ON JUMALA.Apostolien teot:
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
---------------------->
Apostolien teot:
7:55 Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella
7:56 ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella."
7:57 Niin he huusivat suurella äänellä ja tukkivat korvansa ja karkasivat kaikki yhdessä hänen päällensä
7:58 ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen.
7:59 Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"
7:60 Ja hän laskeutui polvilleen ja huusi suurella äänellä: "Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä!" Ja sen sanottuaan hän nukkui pois.
1.Korinttolaiskirje:
15:20 Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.
15:21 Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
15:22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
15:23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
15:24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
15:25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle."
15:26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
15:27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle." Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa. - 112
Apostolien teot:
---------------------->
Apostolien teot:
7:55 Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella
7:56 ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella."
7:57 Niin he huusivat suurella äänellä ja tukkivat korvansa ja karkasivat kaikki yhdessä hänen päällensä
7:58 ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen.
7:59 Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"
7:60 Ja hän laskeutui polvilleen ja huusi suurella äänellä: "Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä!" Ja sen sanottuaan hän nukkui pois.
1.Korinttolaiskirje:
15:20 Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.
15:21 Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
15:22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
15:23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
15:24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
15:25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle."
15:27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle." Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.Enhän minä ole tätä asemallista eroa vastaan ollutkaan.
Olen vain ollut ja tulen aina olemaan sitä mieltä, että Jeesus on Jumala.
Laji "synnyttää" lajinsa.
Eikö niin?
Ihminen ihmisen ja eläin eläimen.
Jumalan poika on Jumala.
Heidän asemansa toisiinsa nähden on juuri se mitä raamattu sanoo.
Sitä en ole koskaan kiistänyt. - 2.Joh.1:9
112 kirjoitti:
kun Jeesus eli maanpäällä Hän eli ihmisenä ei Jumalana.
Siksi hän kutsuu meitä veljikseen, koska on ollut sekä ihminen, että Jumala.
Kutsummehan mekin veljiksemme ja sisariksemme sellaisia jotka ovat uskovaisia kuten mekin.
Hän kävi läpi kaikki ne samat vaiheet, kiusaukset ja koettelemukset, kuin mekin.
Tästä tämä veljeys johtuu.
Mutta, jos ajattelet, että Joosef oli Jeesuksen oikea Isä, niin siinä kyllä erehdyt pahasti.
Kun Jeesus sanoi, että me kaikki olemme hänen isiään ja äitejään, Hän tarkoitti, etteivät Maria ja Joosefkaan lopulta olleet sen enmpää hänen oikeita vanhempiaan, kuin me, jos noudatamme Hänen tahtoaan.
Kun kerran menemme taivaaseen, niin he ovat vain Jumalan palvelijoita niinkuin mekin.
Eivät siis hänen vanhempiaan.
He tekivät vain sen tehtävän joka heille uskottiin.
Meille jokaiselle on uskottu oma tehtävä ja olemme saman arvoisia, kuin he, vaikka he olivatkin Jeesuksen vanhemmat täällä ajassa.Jeesuksen ystäviä, ei palvelijoita!
Jeesus ystävineen on Jumalan palvelija!
Johanneksen evankeliumi:
15:15 En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni. - hirvas
112 kirjoitti:
Sana oli Jumala eikä vain sanaa.
Miten sen selität?Jeesus puhui?
Sillä EN MINÄ ITSESTÄNI ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle KÄSKYN, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
Jeesus puhui SANAA, joka oli Jumalan SANA ja tahto, lähtöisin Jumalasta. Siksi SANA oli Jumala.
Tuo on täysin selvä juttu jonka jokainen lukutaitoinen ymmärtää. - 2.Joh.1:9
112 kirjoitti:
Enhän minä ole tätä asemallista eroa vastaan ollutkaan.
Olen vain ollut ja tulen aina olemaan sitä mieltä, että Jeesus on Jumala.
Laji "synnyttää" lajinsa.
Eikö niin?
Ihminen ihmisen ja eläin eläimen.
Jumalan poika on Jumala.
Heidän asemansa toisiinsa nähden on juuri se mitä raamattu sanoo.
Sitä en ole koskaan kiistänyt.Taitaa muuten kesä olla hyvää vauhtia tulossa.
On niin hieno ja keväinen ilma tänään.
Tein sellaisen yli puolen tunnin lenkin ulkona ja rupesi tekemään niin kovasti pois tästä kivikylästä luonnonhelmaan, että taidankin lähteä hieman tuulettumaan viikonlopun yli.
Sinulle sekä kaikille teille muillekin:
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=luu&hakuehto=10:37
P.S. Usko sinä vain Jeesukseen Jumalana jos haluat. Mitäpä se minua tai muita loppujen lopuksi liikuttaa. Oletpahan nyt saanut tilaisuuden kuulla ja nähdä näitä uskonasioita muiltakin kanteilta. - 2.Joh.1:9
hirvas kirjoitti:
Jeesus puhui?
Sillä EN MINÄ ITSESTÄNI ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle KÄSKYN, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
Jeesus puhui SANAA, joka oli Jumalan SANA ja tahto, lähtöisin Jumalasta. Siksi SANA oli Jumala.
Tuo on täysin selvä juttu jonka jokainen lukutaitoinen ymmärtää.että kaikki Suomen suurlähettiläät maalimalla ovat Halosia. Monta maata, monta Halosta!
- 112
hirvas kirjoitti:
Jeesus puhui?
Tuo on täysin selvä juttu jonka jokainen lukutaitoinen ymmärtää.näin vähällä tästä asiasta.
Jeesus siis puhui Jumalan Isän sanaa silloin, kun hän oli lihaan tullut sana.
Ei Hän ollutkaan tällöin Jumala, koska oli tullut lihaksi=ihmiseksi.
Mutta ALUSSA OLI SANA JA SANA OLI JUMALAN LUONA JA SANA OLI JUMALA.
JA SANA TULI LIHAKSI.
Miten tämän selität, että Jeesusta kutsutaan aivan selvästi ja kiistatta lihaan tulleeksi JUMALAKSI. - 112
että kaikki Suomen suurlähettiläät maalimalla ovat Halosia. Monta maata, monta Halosta!
nyt sitten sinäkin vastata tähän kysymykseen.
MIKSI RAAMATTU SANOO JEESUSTA LIHAAN TULLEEKSI JUMALAKSI?
ALUSSA OLI SANA JA SANA OLI JUMALAN LUONA JA SANA OLI JUMALA.
SANA TULI LIHAKSI.
Tämä on täysin kiistaton todiste Jeesuksen Jumaluudesta. - 112
Jeesuksen ystäviä, ei palvelijoita!
Jeesus ystävineen on Jumalan palvelija!
Johanneksen evankeliumi:
15:15 En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.ainakin olen jeesuksen palvelija.
Siitä huolimatta olen myös hänen ystäväsä ja Hän minun.
Samoin oli apostoli Paavalikin Kristuksen Jeesuksen palvelija, kutsuttu apostoliksi ja valittu julistamaan Jumalan evankeliumia.
Samoin Epafras oli Jeesuksen palvelija.
Paavali kirjoitti myös Timoteuselle, että kun hän opettaa veljiä on hän hyvä Kristuksen Jeesuksen palvelija.
Hän myös kehotti Timoteusta hylkäämään jumalattomat ja joutavat tarut ja harjoittamaan itseään oikeaan uskoon.
Tämän saman kehoituksen voisin antaa sinullekin tässä Jeesuksen Jumaluus kysymyksessä. - 112
Taitaa muuten kesä olla hyvää vauhtia tulossa.
On niin hieno ja keväinen ilma tänään.
Tein sellaisen yli puolen tunnin lenkin ulkona ja rupesi tekemään niin kovasti pois tästä kivikylästä luonnonhelmaan, että taidankin lähteä hieman tuulettumaan viikonlopun yli.
Sinulle sekä kaikille teille muillekin:
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=luu&hakuehto=10:37
P.S. Usko sinä vain Jeesukseen Jumalana jos haluat. Mitäpä se minua tai muita loppujen lopuksi liikuttaa. Oletpahan nyt saanut tilaisuuden kuulla ja nähdä näitä uskonasioita muiltakin kanteilta.Siunausta ja kaikkea hyvää sinulle.
ps. Toivottavasti sinäkin olet saanut omiin käsityksiisi hieman tuuletusta. - 2.Joh.1:9
112 kirjoitti:
nyt sitten sinäkin vastata tähän kysymykseen.
MIKSI RAAMATTU SANOO JEESUSTA LIHAAN TULLEEKSI JUMALAKSI?
ALUSSA OLI SANA JA SANA OLI JUMALAN LUONA JA SANA OLI JUMALA.
SANA TULI LIHAKSI.
Tämä on täysin kiistaton todiste Jeesuksen Jumaluudesta.1.Mooseksen kirja:
1:1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
1:2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
1:3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus." Ja valkeus tuli.
1:4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
1:5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
Johanneksen evankeliumi:
1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Johanneksen evankeliumi:
12:46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.
Apostolien teot:
13:47 Sillä näin on Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti.'"
-------------------
Matteuksen evankeliumi:
13:19 Kun joku kuulee valtakunnan sanan eikä ymmärrä, niin tulee paha ja tempaa pois sen, mikä hänen sydämeensä kylvettiin. Tämä on se, mikä kylvettiin tien oheen.
13:20 Mikä kallioperälle kylvettiin, on se, joka kuulee sanan ja heti ottaa sen ilolla vastaan;
13:21 mutta hänellä ei ole juurta itsessään, vaan hän kestää ainoastaan jonkun aikaa, ja kun tulee ahdistus tai vaino sanan tähden, niin hän heti lankeaa pois.
13:22 Mikä taas orjantappuroihin kylvettiin, on se, joka kuulee sanan, mutta tämän maailman huoli ja rikkauden viettelys tukahuttavat sanan, ja hän jää hedelmättömäksi.
13:23 Mutta mikä hyvään maahan kylvettiin, on se, joka kuulee sanan ja ymmärtää sen ja myös tuottaa hedelmän ja tekee, mikä sata jyvää, mikä kuusikymmentä, mikä kolmekymmentä."
--------------------
Ilmestyskirja:
13:8 Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.
21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.
-------------------
1.Korinttolaiskirje:
15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
-----------------
LÄHDEPPÄS SINÄKIN HÄTÄNUMERO ULOS HAUKKAAMAAN RAITISTA HAPPEA! - 2.Joh.1:9
112 kirjoitti:
Siunausta ja kaikkea hyvää sinulle.
ps. Toivottavasti sinäkin olet saanut omiin käsityksiisi hieman tuuletusta.P.S. Kyllä olen! Hyvin tuuletettuja ovat nyt käsitykseni! Kiitos!
Jeesuksen TÄRKEIN sanoma:
Johanneksen evankeliumi:
13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne. - to...
112 kirjoitti:
näin vähällä tästä asiasta.
JA SANA TULI LIHAKSI.
Miten tämän selität, että Jeesusta kutsutaan aivan selvästi ja kiistatta lihaan tulleeksi JUMALAKSI.Jumala on Jumalan luona?
- täydellinen!
ekivaari kirjoitti:
Me olemme Jumalia sen tähden, että olemme Jumalasta syntyneet, niin kuin Jeesuskin:
18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha."Ekivaarin totaalisesti eksynyttä 'opetusta':
xx/Me olemme Jumalia sen tähden, että olemme
Jumalasta syntyneet, niin kuin Jeesuskin:/xx
Olisiko jo aika vaarin lopettaa Raamatun tulkinta
kristinuskon foorumilla ja siirtyä vaarin ajatuksia
paremmin vastaaville sivustoille, kuten esim:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001457&subcat=2561
Olet menettänyt kaiken uskottavuutesi. Hengelliset aistisi
ovat ulosannistasi päätellen lopullisesti paleltuneet.
Tuotat häpeää Jumalan evankeliumille ja Hänen
Ainokaiselle Pojalleen Jeesukselle Kristukselle.
Olen syvästi murheellinen sinun häpeällisten ja
harhaisten viestiesi johdosta. - 112
1.Mooseksen kirja:
1:1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
1:2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
1:3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus." Ja valkeus tuli.
1:4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
1:5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
Johanneksen evankeliumi:
1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Johanneksen evankeliumi:
12:46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.
Apostolien teot:
13:47 Sillä näin on Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti.'"
-------------------
Matteuksen evankeliumi:
13:19 Kun joku kuulee valtakunnan sanan eikä ymmärrä, niin tulee paha ja tempaa pois sen, mikä hänen sydämeensä kylvettiin. Tämä on se, mikä kylvettiin tien oheen.
13:20 Mikä kallioperälle kylvettiin, on se, joka kuulee sanan ja heti ottaa sen ilolla vastaan;
13:21 mutta hänellä ei ole juurta itsessään, vaan hän kestää ainoastaan jonkun aikaa, ja kun tulee ahdistus tai vaino sanan tähden, niin hän heti lankeaa pois.
13:22 Mikä taas orjantappuroihin kylvettiin, on se, joka kuulee sanan, mutta tämän maailman huoli ja rikkauden viettelys tukahuttavat sanan, ja hän jää hedelmättömäksi.
13:23 Mutta mikä hyvään maahan kylvettiin, on se, joka kuulee sanan ja ymmärtää sen ja myös tuottaa hedelmän ja tekee, mikä sata jyvää, mikä kuusikymmentä, mikä kolmekymmentä."
--------------------
Ilmestyskirja:
13:8 Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.
21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.
-------------------
1.Korinttolaiskirje:
15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
-----------------
LÄHDEPPÄS SINÄKIN HÄTÄNUMERO ULOS HAUKKAAMAAN RAITISTA HAPPEA!mutta se vastaus jäi nyt kyllä tulematta.
Paljon Raamattua kylläkin.
EDELLEENKIN SANA ON JUMALA.... - hirvas
112 kirjoitti:
näin vähällä tästä asiasta.
JA SANA TULI LIHAKSI.
Miten tämän selität, että Jeesusta kutsutaan aivan selvästi ja kiistatta lihaan tulleeksi JUMALAKSI.koska teen Jumalan tahdon, eli uskon Jeesukseen Kristukseen joka sanoi:
Mark. 12:29
Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
Valehteliko Jeesus, mitä sanot? - 112
to... kirjoitti:
Jumala on Jumalan luona?
Siinä se
- hirvas
112 kirjoitti:
Siinä se
on sana kolmiyhteinen?
- 112
hirvas kirjoitti:
koska teen Jumalan tahdon, eli uskon Jeesukseen Kristukseen joka sanoi:
Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
Valehteliko Jeesus, mitä sanot?Alku kieli tässäkin kohdassa vain vahvistaa Jumalan kolmiyhteyttä.
Mutta sitten se sinun vastauksesi siihen minun kysymykseeni.
Odotan kovasti. 112 kirjoitti:
mutta se vastaus jäi nyt kyllä tulematta.
Paljon Raamattua kylläkin.
EDELLEENKIN SANA ON JUMALA....sanaa, ei itse Jumala. Niin kuin hätänumeronkin puhe on hätänumeron sanaa, ei itse hätänumero. Hätänumeron hätänumerosta ei apua löydy!
- hirvas
112 kirjoitti:
Alku kieli tässäkin kohdassa vain vahvistaa Jumalan kolmiyhteyttä.
Odotan kovasti.Jeesus, kyllä vai ei?
- 112
hirvas kirjoitti:
on sana kolmiyhteinen?
tietenkään.
Se nousee vain raamatun totuuden pohjalta.
Koska Jeesus, Isä, ja PH ovat Jumalia, niin ei tietenkään ole väärin puhua kolmiyhteisestä Jumalasta.
Käskihän Jeesuskin kastamaan jokaisen persoonan nimeen. - hirvas
täydellinen! kirjoitti:
Ekivaarin totaalisesti eksynyttä 'opetusta':
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001457&subcat=2561
harhaisten viestiesi johdosta.täysissä voimissa, mutta se on tietysti epäuskoisille uskomaton asia.
Ekivaari kuten minäkin uskomme Jeesukseen ja Hänen saarnaamaansa Jumalan SANAAN, joka sanoo:
Tuo on totuus, ja se pysyy iankaikkisesti. täydellinen! kirjoitti:
Ekivaarin totaalisesti eksynyttä 'opetusta':
harhaisten viestiesi johdosta.asiantuntemuksesi on, "täydellinen"? Olen vain lainannut Jeesuksen ja apostolien opetuksia. Jumalan sana on tullut minullekin, eikä se raukea minussa tyhjiin!
Johannes 10
34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-»"- to...
112 kirjoitti:
Alku kieli tässäkin kohdassa vain vahvistaa Jumalan kolmiyhteyttä.
Odotan kovasti.alkukieli vahvistaa kolmiyhteyden? Syväntöjen typeryyksiä älä yritä enää esittää, minä osaan hepreaa ihan oikeasti. Heprean yksi on täysin samanlainen lukusana kuin suomen vastaava ja hepreassa on myös sanat ykseys, ainoa, kolme jne Olisi siis voitu ilmaista että JHWH onkin kolme tai vaikka viisi, mutta ei sanottu kuten ei Uusi testamenttikaan sano.
to... kirjoitti:
alkukieli vahvistaa kolmiyhteyden? Syväntöjen typeryyksiä älä yritä enää esittää, minä osaan hepreaa ihan oikeasti. Heprean yksi on täysin samanlainen lukusana kuin suomen vastaava ja hepreassa on myös sanat ykseys, ainoa, kolme jne Olisi siis voitu ilmaista että JHWH onkin kolme tai vaikka viisi, mutta ei sanottu kuten ei Uusi testamenttikaan sano.
asiantuntemuksestasi!
- 112
to... kirjoitti:
alkukieli vahvistaa kolmiyhteyden? Syväntöjen typeryyksiä älä yritä enää esittää, minä osaan hepreaa ihan oikeasti. Heprean yksi on täysin samanlainen lukusana kuin suomen vastaava ja hepreassa on myös sanat ykseys, ainoa, kolme jne Olisi siis voitu ilmaista että JHWH onkin kolme tai vaikka viisi, mutta ei sanottu kuten ei Uusi testamenttikaan sano.
että et osaisi hebreaa.
Mutta älä puhu syväntöjen höpötyksistä mitään.
Mies on elämäntyönsä tehnyt raamatunkäännösten parissa. Jos et nyt sitten satu olemaan syntyperäinen juutalainen, jonka äidinkieli on hebrea, niin tuskin taitosi ovat syväntöjen tasolla.
En väittänytkään ettei sana yksi olisi yksi tässä kohdassa, mutta sanovat, että se ei ole ehdoton yksi.
En perusta mitään oppia tästä enkä yleensäkkään tarvitse alkukielen tulkintoja avukseni.
Ymmärrän kyllä miksi Jumala kehoitti palvomaan vain yhtä Jumalaa.
Hän varoitti epäjumalista.
Kolmiyhteinen Jumala on sitä paitsi yksi.
Raamatussa on tämä sama yksi sana siellä missä sanotaan, että mies ja vaimo tulevat yhdeksi lihaksi.
Onko yksi nyt sitten kaksi.
Ettei vaan kuitenkin ole kyse siitä kollektiivisestä ykseydestä josta jo aiemmin kirjoitin.
Toisaalta voit väittää vastaan, mutta olen lukenut useta kirjoituksia, jotka ovat erimieltä kanssasi.
Viimeaikoina olen lukenut hebreankielen tutkijan(ei suomalainen) kirjoituksia ja tehnyt mielenkiintoisia löytöjä.
Aion kirjoittaa niistä vielä jotain jonain päivänä, kunhan vaan ehdin.
Katellaan! - sinun uskosi
ekivaari kirjoitti:
asiantuntemuksesi on, "täydellinen"? Olen vain lainannut Jeesuksen ja apostolien opetuksia. Jumalan sana on tullut minullekin, eikä se raukea minussa tyhjiin!
Johannes 10
34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-»"Et tiedä tai uskalla tunnustaa itsekään, mitä sekasotkua
haluat tuoda esille Jeesuksen jumaluudesta ja/tai
ihmisten jumaluudesta.
Koko 'hengen' tuotoksesi on sielunvihollisen aikaansaamaa
epämääräistä eksytystä, jolla ei ole päätä eikä häntää.
Lakkaisit jo upottamasta itseäsi syvemmälle harhojesi suohon.
Olet ottanut Jumalan Sanan oman mielivaltasi ja eksyneen sielusi
käsikassaraksi, Jumalan pilkan välikappaleeksi.
Millään Raamatun jakeilla ei sinua pysty palauttamaan oikealle
tielle. Olet halventanut Jumalan Sanan omien korvasyyhyjesi alle.
Rukoillen ja nöyrtyen, Herran puoleen huutaen voit vielä saada avun.
Jumala sinua armahtakoon ja Totuuden tielle johtakoon! - to...
to... kirjoitti:
kenenkään äidinkieli ei enää ole se heprea jota muinoin puhuttiin ja jolla VT kirjoitettiin.Syvännöt ovat voineet puuhata raamatun käännösten parissa ikänsä, mutta koulutusta siihen ei ole heistä kellään, ei kielitieteellistä eikä historiallista.Selkeä painotus tiettyyn suuntaan heillä näkyy olevan,mutta kellään ei pian olisi luettavana luotettavaa raamattua jos ei käännöksessä seurattaisi tekstiä vaan omia mieltymyksiä.
Heprean yksi on yhtä ehdoton yksi kuin tuo lukusana muissakin kielissä: se tarkoittaa nimenomaan yhtä, kaksi kahta, kolme kolmea jne Tämä on lukusanojen idea että kukin niistä tarkoittaa juuri tiettyä määrää, ei yhtään enempää tai vähempää, eikä asia hepreassa poikkea muista. Vai arveletko että yksi ynnä yksi voikin olla mitä vain, jos vain sanan yksi korvaa sanalla echad? - Villehart
KIRJOITAT:
"Raamatussa on monia kohtia, jotka kuvaavat Jeesusta Jumalana."
RAAMATUSSA TOSIAANKIN ON MONIA KOHTIA, JOISSA KUVATAAN IHMISIÄ JUMALANA:
2.Mooseksen kirja:
4:16 Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä Jumalana.
Psalmit:
82:6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
Johanneksen evankeliumi:
Apostolien teot:
-----------------------------------------
KIRJOITAT:
"Omat kirjoituksesi ovat todella kovaa eksytystä oikeasta evankeliumin totuudesta, joten ole hyvä äläkä levitä sitä enää. "
USKON JUMALAAN, RAAMATUN YHTEEN AINOAAN JUMALAAN!
Roomalaiskirje:
14:4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
TÄMÄ ON FOORUMI, JOLLA JOKAINEN SAA KERTOA OMAT MIELIPITEENSÄ USKOSTAAN!
SINÄ VILLEHART HALUAT TUKKIA KAIKILTA KANSSASI ERI MIELTÄ OLEVILTA SUUT!!!
MIKÄ SINÄ OLET MÄÄRÄILEMÄÄN JA KIELTÄMÄÄN MUITA OLEMAAN KIRJOITTAMATTA JA ESITTÄMÄTTÄ TÄÄLLÄ OMIA MIELIPITEITÄÄN USKON ASIOISTA???
OLETKO KATOLILAINEN PAAVILAINEN???
http://fi.wikipedia.org/wiki/Inkvisitio
---------------------------------------------
KIRJOITAT:
"Kehotan vakavasti, että perehdyt kunnolla Raamattuun"
OSTANKIN MITÄ PIKIMMIN RAAMATUN ITSELLENI!
KIITOS VIHJEESTÄ!
SELLAINEN KORISTAAKIN KUMMASTI TYHJÄÄ KIRJAHYLLYÄNI!
ANTAA ARVOKKUUTTA VIERAIDEN SILMISSÄ!
PITÄÄKIN KÄYDÄ VIIKONLOPULLA KIRPPUTORILLA, JOS VAIKKAPA SAISI SEMMOSEN SIELTÄ KOVINKIN HALVALLA!
----------------------------------------
KIRJOITAT:
"Muutama ajatuksellinen mietintä sinulle:
1) Miksi Jeesuksesta käytetään sellaisia termejä, joita käytetään vain Jumalasta, kuten Herra, Kyrie? "
TIEDÄ HÄNTÄ!
MINÄ VUOROSTANI KYSYN SINULTA:
Miksi Pilatuksesta käytetään sellaista termiä, jota käytetään vain Jumalasta, kuten Herra, Kyrie?
Jeesus on Herra = Kyrie
Pilatus on Herra = Kyrie
"Mies, , joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa (Matt.13:27)" on Herra = Kyrie
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=mat&hakuehto=13:24-30
Jeesuksen esittämän vertauksen kuningas (Matt.18:23-) on Herra = Kyrie
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=mat&hakuehto=18:23-34
Jeesuksen esittämän vertauksen perheenisä/viinitarhuri (Matt.20:1-15) on Herra = Kyrie
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=mat&hakuehto=20:1-15
Jeesuksen esittämän vertauksen mies (Matt.21:30) on Herra = Kyrie
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=mat&hakuehto=21:28-30
Ylkä (Matt.25:1-12) on Herra = Kyrie
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=mat&hakuehto=25:1-12
Jeesuksen esittämän vertauksen mies (Matt.25:14-30) on Herra = Kyrie
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=mat&hakuehto=25:14-30
Jeesuksen esittämän vertauksen mies/viinitarhuri (Mark.12:1-9) on Herra = Kyrie
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=mar&hakuehto=12:1-9
Tämän vertauksen mies myös (Luuk.12:36-48) on Herra = Kyrie
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=luu&hakuehto=12:36-48
Ja tämän vertauksen mies myös (Luuk.13:18-27) on Herra = Kyrie
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=luu&hakuehto=13:18-27
Ja tämä mies Jeesuksen vertauksesta (Luuk.14:16-24) on Herra = Kyrie
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=luu&hakuehto=14:16-24
Jeesuksen vertauksen rikas mies (Luuk.16:1-18) on Herra = Kyrie
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=luu&hakuehto=16:1-18
Vertauksen jalosukuinen mies (Luuk.19:12-27) on Herra = Kyrie
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=luu&hakuehto=19:12-27
27:62 Seuraavana päivänä, joka oli valmistuspäivän jälkeinen, ylipapit ja fariseukset kokoontuivat Pilatuksen luo
27:63 ja sanoivat: "Herra, me muistamme sen villitsijän vielä eläessään sanoneen: 'Kolmen päivän kuluttua minä nousen ylös.'
Johanneksen evankeliumi:
15:15 En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
15:20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin
vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
-----------------------------------
Markuksen evankeliumi:
SINULLA VILLEHART VASTA NIITÄ JUMALIA ON!!!
MONTA JUMALAA!!!
PAPIT, SAARNAAJAT, USKONVELJET JA -SISARET VOIVAT JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMESSÄ ANTAA TOISELLE TÄMÄN SYNNIT
ANTEEKSI.
1.Johanneksen kirje:
2:12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=mar&hakuehto=1:4
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=joh&hakuehto=3:25
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=mat&hakuehto=21:24-27
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=mar&hakuehto=11:29-33
------------------------
Kolminaisuususkon nimissä on 300-luvulta lähtien on kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Jeesus opetuslapsineen kastoi ihmisiä, mutteivat ikinä "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"!
Apostolien teot:
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,
niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Jeesus itse otti kasteen syntiensä anteeksisaamiseksi:
Markuksen evankeliumi:
Markuksen evankeliumi:
---------------------------------------------------
JEESUS KUVAA JUMALAA NÄIN: "joka yksin on Jumala" ; "yksin olet totinen Jumala" , "minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö."
Johanneksen evankeliumi:
5:44 Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on
Jumala?
Johanneksen evankeliumi:
Kristuksen.
Johanneksen evankeliumi:
20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille,
että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö."
----------------------------------------------
Galatalaiskirje:
3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.
1.Timoteuksen kirje:
2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
Hebrealaiskirje:
6:19 Se toivo meille on ikäänkuin sielun ankkuri, varma ja luja, joka ulottuu esiripun sisäpuolelle asti,
6:20 jonne Jeesus edelläjuoksijana meidän puolestamme on mennyt, tultuaan ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan,
iankaikkisesti.
Roomalaiskirje:
8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
Hebrealaiskirje:
8:1 Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla
puolella taivaissa,
8:2 tehdäkseen pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, siinä oikeassa majassa, jonka on rakentanut Herra eikä ihminen.
Hebrealaiskirje:
8:6 Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille
perustettu
1.Pietarin kirje:
1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät
elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,Kysyin perusteita, en Raamatun kohtia sinulta. Nuo kohdat, joissa kuvaat, että ihmistä kuvataan Jumalana paremminkin, kuinka Jumala käyttää ihmistä. Tuo Mooseksen kutsumuskohta kertoo, miten Jumala käyttää Moosesta ja Aaronia omana suunaan viedessään viestiä israelilaisille. Psalmitekstin ja Jeesuksen siteeraama kohta on vaikeatulkintainen, mutta oikea siinä mielessä, että uskossa Kristus asuu ihmisessä ja silloin hänessä on jumaluus läsnä. Siis Kristus, Poika, on Jumala. Tässä mielessä ihmisistä tulee "jumalia".
Niin, Raamatussa on monia kohtia, jotka kuvaavat Jeesusta Jumalana. Muutama esimerkki:
- Jeesuksen syntymä. Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä, ei ihmisestä, vaan vain ihmisessä.
- Johanneksen evankeliumi kuvaa Jeesusta Jumalan Sanana, Logoksena, joka on Jumalan viisaus ja Jumala itse. Tämä on Logos on olemassa ennen aikojen alkua ja se on luomaton. Vain Jumala on luomaton.
- Jeesus tekee sellaista ihan itse, johon vain Jumalalla on valta. Hän kykenee hallitsemaan luonnonvoimia ja kumoamaan luonnonlait. (Joosuan aurinkotemppu liittyy eri asiayhteyteen mielestäni tässä yhteydessä)
- Jeesus antoi syntejä anteeksi, jonka vain Jumala voi tehdä. Kristityt julistavat syntien anteeksiannon Jeesuksen antamalla valtuutuksella. Kristitty ei edelleenkään anna niitä anteeksi, sen tekee Jumala.
Siinä muutama. Yhden asian vedän takaisin, kun en ole äskettäin alkukielistä tekstiä vilkaissut. Se Herra-jutun tässä vaiheessa peruutan.
Niin, tällä palstalla kukin esittää mielipiteensä ja niin tein minäkin. Syynä se, että tekstisi monessa kohdin ei ole kristillistä laisinkaan ja ohittaa Raamatun opetukset. Sellaisen tuominen kristinusko-palstalle ja Raamatun käyttäminen harhan levittämiseen on mielestäni väärin. Se ei vie ihmisiä pelastukseen vaan vie eroon Jumalasta. Tähän huoleni kohdistuu kirjoituksissasi. Siellä on sekaisin sekä kristillistä että harhaa eikä välillä tiedä mikä on mitäkin.
En tiedä mihin Jumalaan uskot, mutta itse uskon Raamatussa itsensä ilmoittavaan yhteen Jumalaan. Hän on Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä ja joka on puhunut apostolien ja profeettojen kautta. Tähän saakka voinemme olla yhtä mieltä Jumalasta, mutta loppu on sitten eroa. Tämä Jumala ilmoittaa olevansa Isä, Poika ja Pyhä Henki. Tämä Jumalan nimi ja salaisuus on jo ilmoitettu Matteuksen evankeliumin lopussa. Matteus on peräisin muistaakseni 70-80 jKr. Eli Pyhän Kolminaisuuden nimi on käytössä varhain eikä vasta 300-luvulla, kuten annat ymmärtää.
Eli kolminaisopilla yritetään selittää jotain Jumalan salaisuudesta. Jokainen Pyhän Kolminaisuuden persoona kuvaa Jumalan toimintaa luomakunnassaan. Isänä on Luoja, Poikana Pelastaja ja Pyhänä Henkenä Pyhittäjä. Ja nämä persoonat ovat yksi Jumala, joka on jakamaton ja muuttumaton. Hän samalla kolme ja yksi. Samalla kukin persoona on omansa eivätkä ne ole toisiansa. Se jää järjelle käsittämättömäksi, sillä Jumalaa ei ihmisjärki kykene ymmärtämään.
Jeesus yhden Jumalan toisena persoonana on täysi Jumala. Miten voisi olla useampi Jumala, kun ei ole muita kuin yksi Jumala? Jeesuksen jumaluus tulee Isältä, sillä Isä on kaiken olemassaolon alkulähde. Poika, eli Jeesus, syntyy Isästä. Samalla tavalla Pyhä Henki lähtee Isästä. Isä antaa jumaluuden kahdelle muulle persoonalle. Voiko Jumala olla jaettu, jos on vain yksi Jumala? Ei! Tästä juuri tulee Jumalan kolminaisuuden käsittämättömyys. 2000 vuotta on näin uskottu ja sitä ovat teologit selittäneet, mutta kukaan ei ole vielä kyennyt selittämään Jumalan sisintä olemusta. On vain uskottava se, että mitä Jumala itsestään kertoo. Jumalan erityinen on ilmoitus on luettavissa Raamatusta hänen omana puhenaan profeettojen kautta tai hänen teoistaan.
En ole kuvaamasi katolinen paavilainen, vaan uskova kristitty, joka uskoo Raamatun kolmiykseyteen, Jumalaan. Sen kerron ainoastaan, että olen kirkkokunnaltani luterilainen, mutta katoliset ovat yhtälailla kristittyjä kuten minäkin. Sama apostolinen usko heilläkin kuten minulla, ortodokseilla, anglikaaneilla, helluntailaisilla yms. muilla kristillisillä tunnustuksilla, jotka mieltävät itsensä kristillisiksi. Kristityn apostolinen (eli apostolien opetukseen perustuva) usko on tiiviisti seuraava: Usko Jumalan kolminaisuuteen ja Jeesukseen 100 % ihmisenä ja 100 % Jumalana. Tältä pohjalta lähtee muu keskustelu ja opetus kirkoissa.
Enempää en lähde tästä kirjoittelemaan. Jatkakoot muut, minä vaikenen. Villehart kirjoitti:
Kysyin perusteita, en Raamatun kohtia sinulta. Nuo kohdat, joissa kuvaat, että ihmistä kuvataan Jumalana paremminkin, kuinka Jumala käyttää ihmistä. Tuo Mooseksen kutsumuskohta kertoo, miten Jumala käyttää Moosesta ja Aaronia omana suunaan viedessään viestiä israelilaisille. Psalmitekstin ja Jeesuksen siteeraama kohta on vaikeatulkintainen, mutta oikea siinä mielessä, että uskossa Kristus asuu ihmisessä ja silloin hänessä on jumaluus läsnä. Siis Kristus, Poika, on Jumala. Tässä mielessä ihmisistä tulee "jumalia".
Niin, Raamatussa on monia kohtia, jotka kuvaavat Jeesusta Jumalana. Muutama esimerkki:
- Jeesuksen syntymä. Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä, ei ihmisestä, vaan vain ihmisessä.
- Johanneksen evankeliumi kuvaa Jeesusta Jumalan Sanana, Logoksena, joka on Jumalan viisaus ja Jumala itse. Tämä on Logos on olemassa ennen aikojen alkua ja se on luomaton. Vain Jumala on luomaton.
- Jeesus tekee sellaista ihan itse, johon vain Jumalalla on valta. Hän kykenee hallitsemaan luonnonvoimia ja kumoamaan luonnonlait. (Joosuan aurinkotemppu liittyy eri asiayhteyteen mielestäni tässä yhteydessä)
- Jeesus antoi syntejä anteeksi, jonka vain Jumala voi tehdä. Kristityt julistavat syntien anteeksiannon Jeesuksen antamalla valtuutuksella. Kristitty ei edelleenkään anna niitä anteeksi, sen tekee Jumala.
Siinä muutama. Yhden asian vedän takaisin, kun en ole äskettäin alkukielistä tekstiä vilkaissut. Se Herra-jutun tässä vaiheessa peruutan.
Niin, tällä palstalla kukin esittää mielipiteensä ja niin tein minäkin. Syynä se, että tekstisi monessa kohdin ei ole kristillistä laisinkaan ja ohittaa Raamatun opetukset. Sellaisen tuominen kristinusko-palstalle ja Raamatun käyttäminen harhan levittämiseen on mielestäni väärin. Se ei vie ihmisiä pelastukseen vaan vie eroon Jumalasta. Tähän huoleni kohdistuu kirjoituksissasi. Siellä on sekaisin sekä kristillistä että harhaa eikä välillä tiedä mikä on mitäkin.
En tiedä mihin Jumalaan uskot, mutta itse uskon Raamatussa itsensä ilmoittavaan yhteen Jumalaan. Hän on Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä ja joka on puhunut apostolien ja profeettojen kautta. Tähän saakka voinemme olla yhtä mieltä Jumalasta, mutta loppu on sitten eroa. Tämä Jumala ilmoittaa olevansa Isä, Poika ja Pyhä Henki. Tämä Jumalan nimi ja salaisuus on jo ilmoitettu Matteuksen evankeliumin lopussa. Matteus on peräisin muistaakseni 70-80 jKr. Eli Pyhän Kolminaisuuden nimi on käytössä varhain eikä vasta 300-luvulla, kuten annat ymmärtää.
Eli kolminaisopilla yritetään selittää jotain Jumalan salaisuudesta. Jokainen Pyhän Kolminaisuuden persoona kuvaa Jumalan toimintaa luomakunnassaan. Isänä on Luoja, Poikana Pelastaja ja Pyhänä Henkenä Pyhittäjä. Ja nämä persoonat ovat yksi Jumala, joka on jakamaton ja muuttumaton. Hän samalla kolme ja yksi. Samalla kukin persoona on omansa eivätkä ne ole toisiansa. Se jää järjelle käsittämättömäksi, sillä Jumalaa ei ihmisjärki kykene ymmärtämään.
Jeesus yhden Jumalan toisena persoonana on täysi Jumala. Miten voisi olla useampi Jumala, kun ei ole muita kuin yksi Jumala? Jeesuksen jumaluus tulee Isältä, sillä Isä on kaiken olemassaolon alkulähde. Poika, eli Jeesus, syntyy Isästä. Samalla tavalla Pyhä Henki lähtee Isästä. Isä antaa jumaluuden kahdelle muulle persoonalle. Voiko Jumala olla jaettu, jos on vain yksi Jumala? Ei! Tästä juuri tulee Jumalan kolminaisuuden käsittämättömyys. 2000 vuotta on näin uskottu ja sitä ovat teologit selittäneet, mutta kukaan ei ole vielä kyennyt selittämään Jumalan sisintä olemusta. On vain uskottava se, että mitä Jumala itsestään kertoo. Jumalan erityinen on ilmoitus on luettavissa Raamatusta hänen omana puhenaan profeettojen kautta tai hänen teoistaan.
En ole kuvaamasi katolinen paavilainen, vaan uskova kristitty, joka uskoo Raamatun kolmiykseyteen, Jumalaan. Sen kerron ainoastaan, että olen kirkkokunnaltani luterilainen, mutta katoliset ovat yhtälailla kristittyjä kuten minäkin. Sama apostolinen usko heilläkin kuten minulla, ortodokseilla, anglikaaneilla, helluntailaisilla yms. muilla kristillisillä tunnustuksilla, jotka mieltävät itsensä kristillisiksi. Kristityn apostolinen (eli apostolien opetukseen perustuva) usko on tiiviisti seuraava: Usko Jumalan kolminaisuuteen ja Jeesukseen 100 % ihmisenä ja 100 % Jumalana. Tältä pohjalta lähtee muu keskustelu ja opetus kirkoissa.
Enempää en lähde tästä kirjoittelemaan. Jatkakoot muut, minä vaikenen."Jeesus yhden Jumalan toisena persoonana on täysi Jumala. Miten voisi olla useampi Jumala, kun ei ole muita kuin yksi Jumala? Jeesuksen jumaluus tulee Isältä, sillä Isä on kaiken olemassaolon alkulähde. Poika, eli Jeesus, syntyy Isästä."
* * * * * * * *
Väitteesi, että "Jeesus on täysi Jumala", on omasta päästäsi, ei Raamatusta, sillä Jeesus itse todisti "Isästä, joka YKSIN OLET totinen Jumala", [Joh.17:3].
Välilauseesi: "Jeesuksen jumaluus tulee Isältä, sillä Isä on kaiken olemassaolon alkulähde", on oikein, mutta väitteesi Jeesuksen täydestä jumaluudesta on selvässä ristiriidassa Paavalin opetuksen kanssa, koska sinä, Villehart, kerskaat Jeesuksen täydellä jumaluudella, vaikka Paavali opetti ettei millään saadulla voi kerskata:
"Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?"
Etusijojen jakaminen kuuluu yksin Isälle. Poika ei voi sitä tehdä:
Matt. 20:23
"Hän sanoi heille: »Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut»".
On hyvä huomioida, että ko. etupaikkojen jakaminen olisi koskenut Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeistä aikaa, jolloin Jeesus rukoilee Isää ja on Isälle alamainen. Jos Jeesus olisi "täysi Jumala", ei hänen olisi tarvis ketään rukoilla, vaan voisi jaella etusijoja oman mielensä mukaan.sinun uskosi kirjoitti:
Et tiedä tai uskalla tunnustaa itsekään, mitä sekasotkua
haluat tuoda esille Jeesuksen jumaluudesta ja/tai
ihmisten jumaluudesta.
Koko 'hengen' tuotoksesi on sielunvihollisen aikaansaamaa
epämääräistä eksytystä, jolla ei ole päätä eikä häntää.
Lakkaisit jo upottamasta itseäsi syvemmälle harhojesi suohon.
Olet ottanut Jumalan Sanan oman mielivaltasi ja eksyneen sielusi
käsikassaraksi, Jumalan pilkan välikappaleeksi.
Millään Raamatun jakeilla ei sinua pysty palauttamaan oikealle
tielle. Olet halventanut Jumalan Sanan omien korvasyyhyjesi alle.
Rukoillen ja nöyrtyen, Herran puoleen huutaen voit vielä saada avun.
Jumala sinua armahtakoon ja Totuuden tielle johtakoon!oikealla tiellä, Jeesuksessa Kristuksessa, joka on Tie, Totuus, Elämä, Elämän puu ja Ylösnousemus!
Room. 8:35
"Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
Neuvon sinuakin pysyttelemään tiukasti Jumalan sanassa noiden henkilökohtaisten herjaustesi sijaan!- 2.Joh.1:9
Villehart kirjoitti:
Kysyin perusteita, en Raamatun kohtia sinulta. Nuo kohdat, joissa kuvaat, että ihmistä kuvataan Jumalana paremminkin, kuinka Jumala käyttää ihmistä. Tuo Mooseksen kutsumuskohta kertoo, miten Jumala käyttää Moosesta ja Aaronia omana suunaan viedessään viestiä israelilaisille. Psalmitekstin ja Jeesuksen siteeraama kohta on vaikeatulkintainen, mutta oikea siinä mielessä, että uskossa Kristus asuu ihmisessä ja silloin hänessä on jumaluus läsnä. Siis Kristus, Poika, on Jumala. Tässä mielessä ihmisistä tulee "jumalia".
Enempää en lähde tästä kirjoittelemaan. Jatkakoot muut, minä vaikenen.niin mikset kumonnut "opetuksiani", kohta kohdalta???
Mikset sitä tehnyt?
Siksi koska et pystynyt!!!
Minun "oppini" perustuu Raamattuun!
Sinun oppisi lepää tyhjän päällä!!!
Sinä Villehart olet se eksytetty!!!
Sinä Villehart et ymmärrä mistään mitään!!!
Pontius Pilatuskin on sinulle Jumala!!!
Sinulla oli mahdollisuus oikoa "väärää opetustani" mutta mikset tehnyt sitä???
Koska minä, ekivaari ja hirvas olemme oikeassa!
Sinä olet väärässä, koska et edes yrittänyt oikoa "väärää opetustamme"!!!
Et edes yrittänyt, koska et pystynyt!!!
Et edes yrittänyt, koska itsekin tiedät olevasi väärässä!!! - 2.Joh.1:9
Villehart kirjoitti:
Enempää en lähde tästä kirjoittelemaan. Jatkakoot muut, minä vaikenen.Annat periksi!!!
"Enempää en lähde tästä kirjoittelemaan. Jatkakoot muut, minä vaikenen."
Koska muuhun et pysty!!!
Sinusta ei ole totuuden vastustamiseen Villehart!!!
Jos sinulla Villehart olisi totuus, niin olisit totuutesi puolesta kamppaillut kynsin hampain!!!
Vaan kun edustat vääryyttä, niin et vääryydelläsi mahda totuudelle yhtikäs mitään!!!
Sen tiesit, etkä edes yrittänyt puolustaa "totuuttasi", koska tiesit jo etukäteen häviäväsi totuudelle!!!
Tosi paavilainen olet Villehart!!!
Jeesus otti syntiensä anteeksisaamisen kasteen Jordanissa, koska oli syntinen ihminen, lain alle syntynyt syntinen ihminen!
Matteuksen evankeliumi:
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
-----------
Markuksen evankeliumi:
Markuksen evankeliumi:
-------------------
Roomalaiskirje:
6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
6:4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
6:5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
6:6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
6:7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
6:8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
6:9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
6:10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
6:11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
6:12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
6:13 älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
6:14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
Galatalaiskirje:
4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
Roomalaiskirje:
3:19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
3:20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
3:26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. - 2.Joh.1:9
Roomalaiskirje:
1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
1:19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan,
maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
1:21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa
turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
Jesaja:
40:18 Keneenkä siis te vertaatte Jumalan, ja minkä muotoiseksi te hänet teette?
40:19 Jumalankuvanko? - Sen valaa valaja, ja kultaseppä kullalla päällystää, sepittää sille hopeaketjut.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f1/P6250057.JPG
Jeremia:
2:11 Onko mikään pakanakansa vaihtanut jumalia, vaikka ne eivät olekaan jumalia? Mutta minun kansani on vaihtanut kunniansa siihen, josta ei apua ole.
Psalmit:
106:19 He tekivät vasikan Hoorebin juurella ja kumarsivat valettua kuvaa; - 2.Joh.1:9
Hebrealaiskirje:
puolella taivaissa,
8:2 tehdäkseen pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, siinä oikeassa majassa, jonka on rakentanut Herra eikä ihminen. - 2.Joh.1:9
Roomalaiskirje:
Hebrealaiskirje:
7:25 jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa. - 2.Joh.1:9
1.Johanneksen kirje:
2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas. - 2.Joh.1:9
Hebrealaiskirje:
9:24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.- Toivotontotuus
..olla niin helppoja ja yksinkertaisia, että lapsikin ne ymmärtää?
Tätä(kin) keskustelua kun seuraa niin ei se oikein siltä vaikuta. On paljon raamatunkohtia, jotka väittävät Jeesuksen olevan ihminen, ja silti myös niitä, joissa hänet todistetaan Jumalaksi. Eikä siitä erkkikään ota selvää kumpi on se oikea tapa ajatella. Miksei Jumala voinut antaa meille yksiselitteisempää sanaa? Sen nyt vielä voi ymmärtää, että ihmisiä joutuu helvettiin Jumalan vastustamisen takia, mutta tällä puheella vaikuttaa siltä, että sinne päätyy miljoonia vain siksi, että ovat ymmärtäneet Raamattua väärin. Minusta sellainen ei ole oikeudenmukaista. - to...
Toivotontotuus kirjoitti:
Tätä(kin) keskustelua kun seuraa niin ei se oikein siltä vaikuta. On paljon raamatunkohtia, jotka väittävät Jeesuksen olevan ihminen, ja silti myös niitä, joissa hänet todistetaan Jumalaksi. Eikä siitä erkkikään ota selvää kumpi on se oikea tapa ajatella. Miksei Jumala voinut antaa meille yksiselitteisempää sanaa? Sen nyt vielä voi ymmärtää, että ihmisiä joutuu helvettiin Jumalan vastustamisen takia, mutta tällä puheella vaikuttaa siltä, että sinne päätyy miljoonia vain siksi, että ovat ymmärtäneet Raamattua väärin. Minusta sellainen ei ole oikeudenmukaista.itse ei nimittänyt itseään Jumalaksi ei liioin käskenyt rukoilla tai palvoa itseään,mutta kristinoppi kehittyi ja muuttui ajan kuluessa- Jeesuksen opista tuli oppi Jeeesuksesta.
- 112
Toivotontotuus kirjoitti:
Tätä(kin) keskustelua kun seuraa niin ei se oikein siltä vaikuta. On paljon raamatunkohtia, jotka väittävät Jeesuksen olevan ihminen, ja silti myös niitä, joissa hänet todistetaan Jumalaksi. Eikä siitä erkkikään ota selvää kumpi on se oikea tapa ajatella. Miksei Jumala voinut antaa meille yksiselitteisempää sanaa? Sen nyt vielä voi ymmärtää, että ihmisiä joutuu helvettiin Jumalan vastustamisen takia, mutta tällä puheella vaikuttaa siltä, että sinne päätyy miljoonia vain siksi, että ovat ymmärtäneet Raamattua väärin. Minusta sellainen ei ole oikeudenmukaista.on kuule aika pieni kehä joka täällä pyörii.
Ei nämä itsestään selvät asiat seurakunnassa ole esillä.
Kaikki sen tietävät, että Jeesus on Jumala.
Suurin osa vastustajista on joko seurakunnattomia, harhaoppisia tai kuuluvat seurakunnassa todella pieneen vähemmistöön.
- 5.moos.
"5.Mooseksen kirja:
18:18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän
puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua. "
Missä Mooses oikein puhuu Jeesuksesta? Ei ainakaan Toorasta löydy sellaista kohtaa.
Yllä ole raamatun kohta kyllä viittaa Joosuaan.Asia on helppo nähdä,jos viettää hieman aikaa VT:n seurassa.- 2.Joh.1:9
Jos on niin tutki jakeiden alaviittauksia!
Jeesus itse on sitä mieltä, että Mooses puhui hänestä itsestään, elikkä siis Jeesuksesta! - to...
Jos on niin tutki jakeiden alaviittauksia!
Jeesus itse on sitä mieltä, että Mooses puhui hänestä itsestään, elikkä siis Jeesuksesta!ystävällisesti mukaan laittamat alaviitteet selventävät asiaa.
- Sana oli Jumala
Johannes 1:1,2 ,14
Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
Hän oli alussa Jumalan tykönä.
Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 914515
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?623452Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1162679Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152575Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1282484- 422085
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282027Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2241783Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91667- 291638