Uskaltaako kukaan vastata???

frihet

Pääseekö kaikki maailman ihmiset taivaaseen, vai voisko joku ihminen joutua kadotukseen?

Minä uskon, että jopa suomalaisiakin joutuu iänkaikkiseen eroon Jumalasta, muista tämä ei ole tuomitsemista, vaan minun uskomukseni.

Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."

Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan AINOASTAAN NE, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

No tuossa oli pari jaetta jotka nostattakoon ajatuksesi, pääseekö kaikki taivaan iloon.

33

995

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerran jos toisenkin ja tästä asiasta ei ole tullut tällä palstalla selvää vastausta mihinkään suuntaan.
      Tulin juuri kokouksesta ja illan aiheena oli Pyhä Henki, että maailman lapsilla sitä ei ole vaan heidät on tuomittu kuolemaan samoin kuin ruhtinaansa, saatana, jota he tietämättään tulevat palvoneeksi.
      Pyhä Henkeä ei voi saada ellei ole tunnustautunut Jumalan oma, sen varaan lasken kun sanon, että kaikki eivät kadotukselta säästy.

• taikauskot hiiteen

Oikeasti taivasta ei ole edes olemassa, joten ei kukaan voi sinnen joutua/päästä.

Ei ole myöskään "sielua". Kaikki mitä tunnet ja koet tapahtuu aivossasi. Aivojesi tuhoutuessa lakkaat olemasta.

• merim.raimo

Valinta suoritetaan jo täällä ajassa, se on joko, tai. siis missä haluaa viettää iänkaikkisuuden,joko helvetissä, tai taivaassa?

• taikauskot hiiteen

on vielä paljon oppimista. Helvetti on myös sinunlaisten taikauskoisten ihmisten keksintöä.

• merim.raimo
        taikauskot hiiteen kirjoitti:

on vielä paljon oppimista. Helvetti on myös sinunlaisten taikauskoisten ihmisten keksintöä.

minusta tuli 20 pv. tätä kuuta vaari. Toisaalta kuitenkin olen Jumalan lapsi ja perillinen. ;)

• hirvas

että suomalaisten lisäksi sinne kadotukseen joutuu ruotsalaisia, ja vaikkapa taka-Timbuktusta tai mistä hyvänsä olevia eläjiä....

Mutta Raamattu vastaa näin:

Joh. 6:40
      Sillä minun Isäni TAHTO on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO HÄNEEN, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

Ja lisäksi sama kirja sanoo näin:

Room. 10:9
      Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja USKOT sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

Löytyykö mahdollisesti jotakin ihmisteoriaa noiden kumoamiseksi?

• frihet

Kun tätäkin avausta katsahtaa, niin ei taida kaikilla olla sydämmessä tuo tunnustus, jonka Room.10:9 lupaa.
        Sitä minä ktselin.

Pääseekö kaikki Isän kotiin, vai olisko naapurilla omia adoptio lapsia? joita ei "rikkaan miehen" luota pois oteta.

• merim.raimo
        frihet kirjoitti:

Kun tätäkin avausta katsahtaa, niin ei taida kaikilla olla sydämmessä tuo tunnustus, jonka Room.10:9 lupaa.
        Sitä minä ktselin.

Pääseekö kaikki Isän kotiin, vai olisko naapurilla omia adoptio lapsia? joita ei "rikkaan miehen" luota pois oteta.

niin, ihan oikein pappi haudalla lukee, kehottaa lepäämään rauhassa ja vieläpä lupaa, että herätetäänkin,mutta siitä ei mainita mitään, että herätetään viimeiselle tuomiolle.

• ratkaisee

Jumalan tahto on, että kaikki pelastuisivat.

Tuohon tosiasiaan vedoten ekivaari hengen heimolaisineen väittää - tuttua oveluuttaan käyttäen - että KAIKKI pelastuvat.

Raamattu osoittaa kuitenkin selvästi sen, että jokainen ihminen joutuu itse tekemään ratkaisun: ketä haluan palvella, olenko kuuliainen Jumalan tahdolle?

Jumala ei omalla tahdollaan tai voimallaan pakota ketään Hänen tahtoansa tekemään. Siis vielä kerran, jokainen päättää itse, ketä hän haluaa seurata, kenen tahtoa noudattaa.

Se, joka ei koko sydämestään halua tehdä Jumalan tahtoa, EI pääse taivaaseen. Totuuden vastustajat ja Jumalan tahtoa vastaan niskoittelevat ihmiset tuomitaan kadotukseen; so. helvetin tuleen, iankaikkiseen vaivan paikkaan.

• William C. Easttom II

tee mitä tahdot, mutta jos teet väärän valinnan, sinua kidutetaan ikuisesti helvetissä.

Tämä hyvä herra ei ole vapaata tahtoa. Se on sukua miehelle joka kertoo tyttöystävälleen, "Tee mitä tahdot, mutta jos jätät minut, etsin sinut käsiini ja ammun aivosi pihalle".

Kun mies sanoo tämän, kutsumme häntä psykopaatiksi vaadimme hänen vangitsemista/teloittamista. Kun jumala sanoo saman, annamme hänelle rakkautemme ja rakennamme kirkkoja hänen kunniakseen.

• mk81

"Jumalan tahto on, että kaikki pelastuisivat."

No eikös sillon kaikki pelastu? Itse en niin usko, mutta kyllähän kaikkivoipa Jumala voisi pelastaa kaikki jos vain niin kerta haluaa.

• mk81 kirjoitti:

No eikös sillon kaikki pelastu? Itse en niin usko, mutta kyllähän kaikkivoipa Jumala voisi pelastaa kaikki jos vain niin kerta haluaa.

ei yhdestä kirjasta, jossa noin sanotaan.
        Parannus on tehtävä, jos syyllisyyttä on.
        Mut automaattisesti ei kukaan pelastu. Raamatussa lukee, että kaikki ovat Jumalan lapsia, joita Henki kuljettaa, mutta onko sitä maailman lapsilla, no ei ole...siihen minä uskoni perustan.
        Kaikilla ei sitä Pyhää Henkeä ole.

• sairaiden touhua
        mk81 kirjoitti:

sattuu "uskomaan" riippuu paljolti mihin hän syntyy. Esim. Kalkutan slummiin syntyvä ei varmasti tulee kristinuskoon. Lisäksi herkkyys "uskonnollisille" tuntemuksille on erittäin paljon riippuvainen aivojen rakenteesta, siis perimästämme. Myös ympräristö vaikuttaa jumalan-valintaan. Siis synnytkö muslimi, hindu, sikhi, shintolaiseen, .... perheeseen.

• mk81
        auroraboreallis kirjoitti:

ei yhdestä kirjasta, jossa noin sanotaan.
        Parannus on tehtävä, jos syyllisyyttä on.
        Mut automaattisesti ei kukaan pelastu. Raamatussa lukee, että kaikki ovat Jumalan lapsia, joita Henki kuljettaa, mutta onko sitä maailman lapsilla, no ei ole...siihen minä uskoni perustan.
        Kaikilla ei sitä Pyhää Henkeä ole.

"Kaikilla ei sitä Pyhää Henkeä ole."

niin, totta. Mutta miksi ei ole? Miksi on ihmisiä jotka rukoilevat ja anovat pyhää henkeä, mutta eivät sitä koskaan saa? On muutes aika monimutkasia asioita, oikein kun alkaa pohtimaan. Miksi sitä ei ole kaikilla automaattisesti, jos Jumala haluaa ehdottomasti että kaikki pelastuisi?

noh parempi vaan vissiin mennä nukkumaan:)

• Do you know God?
        William C. Easttom II kirjoitti:

tee mitä tahdot, mutta jos teet väärän valinnan, sinua kidutetaan ikuisesti helvetissä.

Tämä hyvä herra ei ole vapaata tahtoa. Se on sukua miehelle joka kertoo tyttöystävälleen, "Tee mitä tahdot, mutta jos jätät minut, etsin sinut käsiini ja ammun aivosi pihalle".

Kun mies sanoo tämän, kutsumme häntä psykopaatiksi vaadimme hänen vangitsemista/teloittamista. Kun jumala sanoo saman, annamme hänelle rakkautemme ja rakennamme kirkkoja hänen kunniakseen.

Vertausta esittäessäsi et ottanut huomioon, että Jumalaa me emme voi alistaa oman arvostelumme alle.
        Meillä ei ole minkäänlaista veto-oikeutta Jumalan Sanan ja Hänen kaikkivaltiaan tahtonsa edessä.
        En suosittele minkäänlaista kapinointia Taivaallisen Isän, meidän Luojamme, tahtoa vastaan.

Jumalan on rakkaus. Hän ei tarvitse ihmisten kirkkoja tai muita monumentteja. Hän tahtoo meiltä ainoastaan kuuliaisuuden itseään kohtaan. That's the point! Hyttysenkö ininällä aioit maailmankaikkeuden Luojan pistää viralta?

• frihet
        mk81 kirjoitti:

"Kaikilla ei sitä Pyhää Henkeä ole."

niin, totta. Mutta miksi ei ole? Miksi on ihmisiä jotka rukoilevat ja anovat pyhää henkeä, mutta eivät sitä koskaan saa? On muutes aika monimutkasia asioita, oikein kun alkaa pohtimaan. Miksi sitä ei ole kaikilla automaattisesti, jos Jumala haluaa ehdottomasti että kaikki pelastuisi?

noh parempi vaan vissiin mennä nukkumaan:)

syntiin voi "rakastua, niin ettei Jeesukselle jää tilaa.

Raamattukin sanoo, että synti antaa hetkellisen ilon ja onnen.

Ei uskoville ruusutarhoja tänne luvatakkaan, vaikka kaiken tarpeellisen saammekin.

Ajattele,ettei ihmisillä ole aikaa Jeesukselle, niin eihän Jeesus heitäestä menemästä pois.

• mk81
        frihet kirjoitti:

Ei uskoville ruusutarhoja tänne luvatakkaan, vaikka kaiken tarpeellisen saammekin.

Ajattele,ettei ihmisillä ole aikaa Jeesukselle, niin eihän Jeesus heitäestä menemästä pois.

kyllä syntiin voi rakastua ja jne....kyllä sen kässään, siis sen että uskosta voi luopua. Se on ihan oma moka sitten(ihan omastakin kokemuksesta tiedän). Mutta noita kysymyksiä mitä heitin voisi keksiä kymmeniä lisää, saamatta koskaan mitään vastausta....joten se taitaa olla vain ajanhukkaa. Ihmisen järki ei näihin asioihin taivu, se on selvä. Miksi ei? siihenkin olen jo keksinyt monta selitystä:) näin on mennyt taas päivä miettiessä syntyjä syviä...ja yllätys yllätys, saamatta mitään tolkkua mihinkään.

• frihet kirjoitti:

9 "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."

Pelastuvat eivät ole mitään äsken syntyneitä, vaan niitä, jotka on ennen maailman perustamista elämän kirjaan, Kristukseen kirjoitetut;

Kaikkea lihaa ja myös jokaisen ihmisen lihaa Raamattu sanoo pedoksi. Elämän pyörässä se synnissä syntyy, syvyydestä tulee ja kadotukseen menee. Kun yksi mahtava kuolee pois, niin "tomusta kasvaa tilalle toisia", [Job 8:19]

Ilm. 17:8
        "Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että se on ollut eikä sitä enää ole, mutta se on tuleva."

Ilm. 21:27
        Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

Jeesus Kristus itse on se elämän kirja.

Ef. 1:4
        "niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa",

1. Joh. 5:4
        "sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme."

1. Joh. 5:5
        "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

Ja Jumalan Poika ei ole se, mikä silmään näkyy, vaan se, mikä sydämessä on, ja se on se sana, minkä Jumala on puhunut;

Joh. 8:25
        "Niin he sanoivat hänelle: »Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.»"

Kenenkään liha ei Jumalaa rakasta eikä myöskään pelastu, sillä Jumala pelastaa vain ne, jotka ovat Jumalasta, sillä Jumalasta syntynyt rakastaa luonnostaan sitä, mistä on syntynyt:

Roomalaiskirje 8
        28 "Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, JOTKA JUMALAA RAKASTAVAT, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
        29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
        30 mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut."

• poikalapsi

Esitin sinulle alempana omassa ketjussaan kysymyksen. Olit esittänyt jälleen väitteiotä, joista minusta olisi mukavaa kuulla lisää. Et näy uskaltaneen vastata, vaikka olet uskaltanut avata uuden ketjun.

Menepäs nyt vastaamaan, ole hyvä. Muuten olet jäänyt kiinni parjauskesta - taas kerran, emävalehtelija.

• Kirjoituksesi ovat aina olleet pyhiä etkä koskaan niissä ole valhetellut. Onko helluntailaisen taivaassa muuten neitsyitä odotettavissa, kuten muslimeilla?

• pääsemättömät?

>> Eikä sinne [taivaaseen] ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan AINOASTAAN NE, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan. >>

Ketkä ne sitten ovat kirjoitetut siihen elämän kirjaan? Onkos joku käynyt kurkistamassa, keiden nimet sieltä löytyvät?

• merim.raimo

Pyhän Hengen sinetti on vakuutena.

• frihet

Elämän-kirjat myös avataan ja sekin aika koittaa.

Ei ole meidän tarve niitä kirjoja udella, eikä me olla sieltä nimiäkään poistamassa, vaan rukoilemme, että viimeisetkin nimet sinne tulisivat ja Herramme Jeesus Kristus tulisi omansa Häihin noutamaan.

Kysymykseni tein, koska näköjään on ihmisiä, jotka tulkitsevat, niinkin että kaikki taivaaseen menee ja se ei ole ollut raamatullinen tulkinta ainakaan aiemmin.

Ehkä se uusi helluntai kirkko ajaa sitä linjaa, en tosin tiedä, mut vanhempi väestö kyllä minun tavallani tuon tulkitsee,

Hyvää yötä ja siunattuja armon hetkiä teille kaikille, myös Työmiehelle ja Poikalapselle.

• "Älkää iloitko siitä, että henget ovat teille alamaiset, vaan siitä, että nimenne on kirjoitettuna elämän kirjassa."

* KUn ihminen uudsetisyntyy. hän tulee tuntemaan Kristuksen sisäisesti, silloin Henki rinnassa, todistaa, että olen Jumalan lapsi, ja Henki rinnassa sanoo, "Abba Isä"!
        * Näin ollen uskovainen kyllä tietää, onko nimi elämän kirjassa vaiko ei!

* Itse uskon ja koen tuon todeksi kohdallani, ja sanon tämän, että en luule seisovani, vaan Jumalan armosta, olen se mikä olen, ansiottomana tunnustan Jeesukseni Herrakseni ja Jumalakseni, joka on kuollut jokaisen syntini puolesta kehdosta hautaan saakka, ja myös korjannut tuntoni syntisyydestäni joka asuu lihassani, veren kautta olen armahdettu syntinen.

* Kaikkien meidän pitää tekemän tili itsestämme Jumalalle."
        * Sinä et siis ole vastuussa kuin itsestäsi,samoin minä olen vastuussa itsestäni vain Jumalalle.
        * Raamattu kehoittaa langenutta ottamaan sanoja mukaansa ja tulemaan Jumalan neuvotteluun, ja yleensä tuossa keskustelussa armo kay oikeuden edellä syntisen hyväksi Jeesuksessa Kristuksessa. Siellä saa armoa armon päälle.
        * Pitää vaan uskaltaa mennä armonistumen eteen, ja Jumalalla on paljon anteeksiantamusta.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

"Älkää iloitko siitä, että henget ovat teille alamaiset, vaan siitä, että nimenne on kirjoitettuna elämän kirjassa."

* KUn ihminen uudsetisyntyy. hän tulee tuntemaan Kristuksen sisäisesti, silloin Henki rinnassa, todistaa, että olen Jumalan lapsi, ja Henki rinnassa sanoo, "Abba Isä"!
        * Näin ollen uskovainen kyllä tietää, onko nimi elämän kirjassa vaiko ei!

* Itse uskon ja koen tuon todeksi kohdallani, ja sanon tämän, että en luule seisovani, vaan Jumalan armosta, olen se mikä olen, ansiottomana tunnustan Jeesukseni Herrakseni ja Jumalakseni, joka on kuollut jokaisen syntini puolesta kehdosta hautaan saakka, ja myös korjannut tuntoni syntisyydestäni joka asuu lihassani, veren kautta olen armahdettu syntinen.

* Kaikkien meidän pitää tekemän tili itsestämme Jumalalle."
        * Sinä et siis ole vastuussa kuin itsestäsi,samoin minä olen vastuussa itsestäni vain Jumalalle.
        * Raamattu kehoittaa langenutta ottamaan sanoja mukaansa ja tulemaan Jumalan neuvotteluun, ja yleensä tuossa keskustelussa armo kay oikeuden edellä syntisen hyväksi Jeesuksessa Kristuksessa. Siellä saa armoa armon päälle.
        * Pitää vaan uskaltaa mennä armonistumen eteen, ja Jumalalla on paljon anteeksiantamusta.

Luukaksen evankeliumin kirjoittajaa ei edes tunneta mutta se tiedetään että sitä ei ole kirjoittaneet Jeesuksen aikalaiset.

• Pe.ku kirjoitti:

Luukaksen evankeliumin kirjoittajaa ei edes tunneta mutta se tiedetään että sitä ei ole kirjoittaneet Jeesuksen aikalaiset.

* Tuossa "vänkäevakeljumin" onnettomassa tilassasi ollessasi.

* Luukaksen evankeliumin kirjoitta on lääkäri Luukas,ja on varmimmasta päästä evankeliumin kirjoittajista. Todelliset Raamatun tutkijat ei ole edes koskaan epäilleet kirjoittajaksi muita kuin LUUKAS!
        * Sun tiedonlähteet on mustasta raamatusta, mitä todennäköisemmin. Ja se sulle sopiikin, mustan katkeran mielesi ruokkijaksi!

* Mä sanon sulle totuuden!

* Jeesus Kristus istuu tälläkin hetkellä Isän oikealla puolella kirkkaudessaan, jossa ei ole vaihteen varjoa, ja Hän on edelleen sama, muuttumaton, jolla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        * Eikä siihen vaikuta sinun mielipiteesi hyttysenkakan vertaa. Olet surkea ja säälittävä räpistelijä kaikkivaltiaan Jumalan armoilla ja armosta saat aikasi rehvastella väärillä tiedoillasi.
        * Mitä sitten sanot, kun seisot Jumalan edessä vastaamassa näistä kaikista Jumalaan ja Häneen uskoviin osoitetusta "vänkäevankeljumistasi?"

* Jumala on aikansa pitkämielinen ja armollinen, mutta kun syntisi täyttää kohdaltasi Jumalan asettaman rajan,et voi päästä pakoon, ellet välitä tuosta niin suuresta palastuksesta.
        * Jumalahan ei piittaa sun iva ja pilkkasanoistasi tuon taivaallista, ne ei Jumalaan ulotu.
        * Mutta Hän loukkaantuu siitä, kun et välitä Hänen antamasta lahjastaan, Jeesuksesta Kristuksesta, Hänen hylkäämisensä on sinun ratkaiseva valinta, missä vietät iäisyytesi!

• 112
        Pe.ku kirjoitti:

Luukaksen evankeliumin kirjoittaja kyllä tunnetaan.
        Hän on lääkäri Luukas, joka on kirjoittanut myös apostolin teot.
        Mihin muuten perustit väitteesi?
        Hebrealaiskirjeen kirjoittajaa ei tunneta, mutta monet ovat yhtä mieltä siitä, että se on Paavali.

• poikalapsi
        frihet kirjoitti:

Elämän-kirjat myös avataan ja sekin aika koittaa.

Ei ole meidän tarve niitä kirjoja udella, eikä me olla sieltä nimiäkään poistamassa, vaan rukoilemme, että viimeisetkin nimet sinne tulisivat ja Herramme Jeesus Kristus tulisi omansa Häihin noutamaan.

Kysymykseni tein, koska näköjään on ihmisiä, jotka tulkitsevat, niinkin että kaikki taivaaseen menee ja se ei ole ollut raamatullinen tulkinta ainakaan aiemmin.

Ehkä se uusi helluntai kirkko ajaa sitä linjaa, en tosin tiedä, mut vanhempi väestö kyllä minun tavallani tuon tulkitsee,

Hyvää yötä ja siunattuja armon hetkiä teille kaikille, myös Työmiehelle ja Poikalapselle.

Siunailla uskallat. Omia satujasi et kuitenkaan suostu todentamaan, senkin räähkä emävalehtelija.

Olet epärehellinen ketale. Samaa lajia olette kaikki: sinä, Mohikaani ja lahkoveljesi raastupaänkyrä. Rehellisyys on teille kaikille vieras asia.

Semmoista se on helluntailaisuus näemmä. Ei snustakaan uskoisi, muka-auttaja, tekopyhä paskakasa!

• 112 kirjoitti:

Luukaksen evankeliumin kirjoittaja kyllä tunnetaan.
        Hän on lääkäri Luukas, joka on kirjoittanut myös apostolin teot.
        Mihin muuten perustit väitteesi?
        Hebrealaiskirjeen kirjoittajaa ei tunneta, mutta monet ovat yhtä mieltä siitä, että se on Paavali.

Luukkaasta:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Luukas_(evankelista)

Kirje heprealaisille ei missään tapauksessa ole Paavalin kirjoittama ja sen myöntää lähes kaikki kristitytkin.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kirje_heprealaisille

• Pe.ku kirjoitti:

Luukkaasta:

Kirje heprealaisille ei missään tapauksessa ole Paavalin kirjoittama ja sen myöntää lähes kaikki kristitytkin.

sisältönsä puolesta sopisi hyvin tämän Joosefin, jota apostolit kutsuivat Barnabaaksi, Heprealaiskirjeen kirjoittajaksi:

Apostolien teot 4
        36 "Niinpä Joosef, jota apostolit kutsuivat Barnabaaksi-se on käännettynä: kehoittaja-leeviläinen, syntyisin Kyprosta",

Paavalin ja Pietarin kirjeet eivät sisällä läheskään niin paljon kehoittavaan tyyliin kirjoitettua tekstiä kuin Heprealaiskirje sisältää.

• Pe.ku kirjoitti:

Luukkaasta:

oman evankeliuminsa kirjoittaja, ja myös apostolien teot. Koska se on Raamatussa, ja on totuudellisempaa tietoa, kuin wikipedia jota voi kuka hyvänsä muunnella ihan miksi tahtoo, jos vain on tätä maalliata älliä, ja sitähän Peku palvoo!

• ekivaari kirjoitti:

sisältönsä puolesta sopisi hyvin tämän Joosefin, jota apostolit kutsuivat Barnabaaksi, Heprealaiskirjeen kirjoittajaksi:

Apostolien teot 4
        36 "Niinpä Joosef, jota apostolit kutsuivat Barnabaaksi-se on käännettynä: kehoittaja-leeviläinen, syntyisin Kyprosta",

Paavalin ja Pietarin kirjeet eivät sisällä läheskään niin paljon kehoittavaan tyyliin kirjoitettua tekstiä kuin Heprealaiskirje sisältää.

* "

• ekivaari kirjoitti:

Apostolien teot 4

huomioimatta seuraavan jakeen, joka ilmaisee että kysymys on Isää alemmasta jumalasta:

9 "Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, SINUN JUMALASI, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

Matt. 20:23
        "Hän sanoi heille: »Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut»".

Jeesuksen jumaluus on Isältä Jumalalta voitelun kautta saatua jumaluutta, sitä samaa jumaluutta joka tulee kaikkiin ja meille kaikille, joille Jumalan sana tulee:

Joh. 10:35
        "Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-"

Jeesus esimerkiksi itse todisti, ettei hänen Isältä saama jumaluus oikeuta jakamaan toisille etusijoja;

1. Kor. 4:7
        "Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?"

Joko nyt vihdoinkin, Mohikaani-27, myönnät, että Isän Jumalan jumaluuuus on paljon suurempi Jeesuksen jumaluutta?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      91
      4515
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      62
      3452
    3. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      116
      2679
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      115
      2575
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      128
      2484
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      42
      2085
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2027
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      224
      1783
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1667
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1638
    Aihe