Minulla on ollut maha kipeänä yli puoli vuotta, tutkimuksiakin on tehty mutta ei ole saatu selville mistä maha kipu voisi johtua. Yksi lääkäri sanoi että on "ärtyneensuolen oire yhtymä" ja antoikin lääkkeet mutta eipä ole tehonnut.
Sitten minulle on ilmestynyt muutama valkoinen "täplä" mahaan,onko kenelläkään samallaisia oireita? Välillä maha kipu on poissa ja välillä taas ihan sietämätön!
Maha kipua/ valkoisia täpliä.
8
368
Vastaukset
- Niina-
Ala mahasta enimmäkseen on kipeänä ja välillä tuikkii ylä/ vasemmalle puolelle.Ala selkään myös käy mahakivun yhteydessä.
Minulta on ultrattu maha ja otettu kokeita mutta ei näkynyt mitään..
Auttakaa jos tiedätte! en kehtaa mennä enään lääkärille kun tullu ravattuu siel jo niin monesti aluksi sanoivat vaan että syödä Buranaa!perkele!!!Buranaa mahakipuun!Mulla tulee maha kipeeks jo pelkästä ajatuksesta!Jos oot käyny arvauskeskuksessa,niinku tosta vois päätellä,mee ennemmin yksityiselle sisätautilääkärille.
- Niina-
minttupuu kirjoitti:
perkele!!!Buranaa mahakipuun!Mulla tulee maha kipeeks jo pelkästä ajatuksesta!Jos oot käyny arvauskeskuksessa,niinku tosta vois päätellä,mee ennemmin yksityiselle sisätautilääkärille.
Olen käynyt myös yksityiselläkin mutta eivät löytänyt mtn. Mut onhan se kumma,ku maha on nii sairaa kipee ettei pysty olemaan mitenkää!
Nii pakkohan sielä nyt jotaki on olla.
Eivät vaan ole kiinostuneita tutkimaan,varmaan vasta sitten kun on kuolemankielis ni sit vast otetaan tosissaa nämäki kivut. Niina- kirjoitti:
Olen käynyt myös yksityiselläkin mutta eivät löytänyt mtn. Mut onhan se kumma,ku maha on nii sairaa kipee ettei pysty olemaan mitenkää!
Nii pakkohan sielä nyt jotaki on olla.
Eivät vaan ole kiinostuneita tutkimaan,varmaan vasta sitten kun on kuolemankielis ni sit vast otetaan tosissaa nämäki kivut.gynen puoli?Vois olla vika sieläkin?
- Kivuton
Tämä saattaa tuntua yllättävältä, mutta huonosti toimiva tasapainoaisti
voi aiheuttaa erilaisia vatsavaivojakin, esim. limakalvojen ärsytystä vatsalaukussa ja suolistossa, kaasunmuodostusta, liikahappoisuutta, vatsassa olevien tahdosta riippumattomien lihasten kipuilua tai "epämääräistä" pahanolon tunnetta tai rajuakin pahoinvointia, joka tarkoittaa sitä, että keho joutuu ikäänkuin myrskyyn kovalla maalla, koska tasapainoaistin ohjauskyky on huonontunut. Pahoinvointikohtauksiin saattaa liittyä myös huimausta.
Tasapainoaistia voidaan hoitaa asentohoidolla. Siinä käytetään liikesarjoja. jotka matkivat tasapainoaistin kaarikäytävien muotoa. Hoidon teho perustuu painovoiman hyväksikäyttöön ja sen välitön vaikutus on lihasten rentoutuminen.
Samalla, kun krooninen lihasjännitys vähenee, normalisoituu adrenaliinin eli ponnistushormonin eritys ja myös muiden hormonien eritys asentohoidon jatkuessa.
Kun tasapainoaisti lakkoilee, lihasjännitys lisääntyy ja adrenaliini kiihdyttää jatkuvasti elintoimintoja. Tätä stressitilaa hillitsemään keho erittää kortisolia, joka poistaa verestä suolaa ja valkosoluja suojatakseen sydäntä liialta adrenaliinirasitukselta. "Siirtosuolan" varastoimiseen erilliseen nestekudokseen tarvitaan runsaasti nestettä, joten kortisolin lisäeritys aiheuttaa puolestaan ongelmia suola- ja nesteaineenvaihdunnassa. Näitä kuivumisesta johtuvia ärsytysoireita voi olla missä tahansa kehon osassa. Erityisen kiusallisia ne ovat kehon sisäpinnoilla, jossa kosteutta tarvitaan mm. jotta ruoansulatuskanava toimisi kunnolla. Keho varastoi siirtosuolaa myös kiteyttämällä sitä kehon eri osiin, joka sekin voi aiheuttaa ongelmia.
Lisätietoja osoitteessa asentohoito.auttaa.fi - Niina--
minttupuu kirjoitti:
gynen puoli?Vois olla vika sieläkin?
kun kävin yksityisellä nii ultrasivatkin ja ottivat testejä ettei ole gyne puolella mitää.
- hylly
Niina-- kirjoitti:
kun kävin yksityisellä nii ultrasivatkin ja ottivat testejä ettei ole gyne puolella mitää.
testaa helikobakteeri
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854910- 1902298
- 402181
- 791966
- 1331899
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj231708- 1781530
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161431Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3451214- 351136