Samat puurot on palstakonkareilla kattilassa edelleen, hämmennetään hieman konventin kunniaksi.
Monet lopioituneet ja ristikuntalaiset (maailmanloppun kannattajat) ovat "väsyneet" odottamaan viimeisiä päiviä ja melskaava palstalla. Eräs sanoen;
"Hehehehehe t-i-u-k-u, (perusteetonta ja hihhlointiin perustuvaa) odottelun tunnelmaa yllä. Ja se kyllä kehtaa. Eikö sen konventin teemakin ollut kivasti muotoiltu "Vapautus on lähellä". . .
Raamattu jatkaa..
2.Piet.3 Sillä te tiedätte ensiksikin sen, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheineen pilkkaajia, jotka kulkevat omien halujensa mukaan 4 ja sanovat: ”Missä on se hänen luvattu läsnäolonsa? Onhan siitä päivästä asti, jona esi-isämme nukahtivat pois, kaikki pysynyt juuri sellaisena kuin luomakunnan alusta asti.”
Mutta heiltä jää huomaamatta Jumalan suuri rakkaus ja Jumalan sanat, yksi vuosi kin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä :)
3:8 Älköön kuitenkaan tämä yksi seikka jääkö teiltä, rakkaat, huomaamatta, että yksi päivä on Jehovalle kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä.
9 Jehova ei ole hidas lupauksensa suhteen, niin kuin jotkut pitävät sitä hitautena, vaan hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska hän ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan haluaa kaikkien pääsevän katumukseen.
10 Mutta Jehovan päivä tulee niin kuin varas, jolloin taivaat katoavat pauhaten, mutta alkuainekset äärimmäisen kuumina hajoavat, ja maa ja siinä olevat työt paljastuvat.
Terkkuja vaan luopioille piiiiitkästä aikaa ;)
Luopiot väsyneet
63
777
Vastaukset
- 19 + 18
1) Kertoisitko tarkemmin mikä on Raamatullisessa mielessä luopio / luopioituminen ?
2) Koskien Seuran Jumalan nimissä ilmoittamia ja hyvin ehdottomalla tavalla julistamia maailmanloppuja mm. vuosille 1914, 1925 ja 1975.
Kuka niistä on vastuussa ja tapahtuivatko ne Raamatun periaatteita kunnioittaen ?
a) Olivatko ne Jehovan tahto ja Hänen hengen ohjauksessa tehtyjä ilmoituksia ?
b) Jotakin muuta. Mitä ?- .,,.
1) Kertoisitko tarkemmin mikä on Raamatullisessa mielessä luopio / luopioituminen ?
Olen vääntänyt asiasta monta vuotta sitten palstalla asiasta ja tiedän mihin se johtaa. Pääsemme yksinkertaiseen alkuun kun vastaat kuka oli ensimmäinen luopio ja miksi siitä tuli luopio?
Siinä saat vastauksen raamatulliseen luopio/luopioitumiseen. Samalla se antaa vastauksen siemenet noihin abcdefg... kysymyksiin. Samoja vanhoja kysyyksiä. Kokeile jotain uutta palstalla nylkemätöntä kysymystä. - 19 + 18
.,,. kirjoitti:
Olen vääntänyt asiasta monta vuotta sitten palstalla asiasta ja tiedän mihin se johtaa. Pääsemme yksinkertaiseen alkuun kun vastaat kuka oli ensimmäinen luopio ja miksi siitä tuli luopio?
Siinä saat vastauksen raamatulliseen luopio/luopioitumiseen. Samalla se antaa vastauksen siemenet noihin abcdefg... kysymyksiin. Samoja vanhoja kysyyksiä. Kokeile jotain uutta palstalla nylkemätöntä kysymystä.Olemme palstalla 'Jehovan todistajat', jossa käsitellään Jt:n oppikysymyksiä ja Raamatun tulkintaa. Kirjoituksesi perusteella miellän sinut Jt:ksi.
1) Tulet palstalle jossa jo otsikossa käytät termiä luopio, mutta et kuitenkaan ole halukas antamaan sen Raamattuun perustuvaa merkitystä. Sen sijaan pyrit eri verukkein karttamaan vastaamasta itse omaan avaukseesi, vastaamasta omaan huutoosi.
Olen pahoillani, mutta en omaa kristallipalloa voidakseni tietää mihin ko. kysymystä käsittelevä keskutelusi on vuosia sitten johtanut. Se mitä olet vuosia sitten kommentoinut jonkin toisen henkilön kanssa on täysin epärelevantti asia tässä ketjussa. Vastaatko samalla tavoin kenttäpalveluksessakin kohtaamisi kiusallisiin kysymyksiin ? Tai kun sunun pyydetään pitämään harjoitustehtävä jo joskus aiemmin käsitellystä aiheesta ?
Reaktiosi perusteella teen johtopäätöksen ettei rehellisyytesi kestänyt asian käsittelyä (?).
>> Pääsemme yksinkertaiseen alkuun kun vastaat kuka oli ensimmäinen luopio ja miksi siitä tuli luopio?
Se, että Saatana kapinoi ja kyseenalaisti Jehovan / Jahven oikeuden hallita maailmankaikeutta, ei estänyt Jehovan omia profeettoja paljastamasta aikansa vääriä profeettoja ja antaen sille myös tarkat kriteerit.
>> Samalla se antaa vastauksen siemenet noihin abcdefg... kysymyksiin.
2) Linkityksesi on vähintäänkin hämärä. Voisito ilmaista ajatuksesi selkeästi, olemmehan keskustelufoorumilla ? Odotan vastaustasi.
>> Samoja vanhoja kysyyksiä. Kokeile jotain uutta palstalla nylkemätöntä kysymystä.
Sivuraide. Sama vanha metodi yrittää kroonisesti väistää ja välttää käsittelemästä kiusallisiksi koettuja ja erittäin oleellisia, sekä perustavaa laatua olevia kysymyksiä.
Vastaa ensin rehellisesti ja kiertelemättä edellisen viestini kohtiin 1 & 2, niin voimme sitten jatkaa siitä edelleen asian tarkastelua. - .,,.
19 + 18 kirjoitti:
Olemme palstalla 'Jehovan todistajat', jossa käsitellään Jt:n oppikysymyksiä ja Raamatun tulkintaa. Kirjoituksesi perusteella miellän sinut Jt:ksi.
1) Tulet palstalle jossa jo otsikossa käytät termiä luopio, mutta et kuitenkaan ole halukas antamaan sen Raamattuun perustuvaa merkitystä. Sen sijaan pyrit eri verukkein karttamaan vastaamasta itse omaan avaukseesi, vastaamasta omaan huutoosi.
Olen pahoillani, mutta en omaa kristallipalloa voidakseni tietää mihin ko. kysymystä käsittelevä keskutelusi on vuosia sitten johtanut. Se mitä olet vuosia sitten kommentoinut jonkin toisen henkilön kanssa on täysin epärelevantti asia tässä ketjussa. Vastaatko samalla tavoin kenttäpalveluksessakin kohtaamisi kiusallisiin kysymyksiin ? Tai kun sunun pyydetään pitämään harjoitustehtävä jo joskus aiemmin käsitellystä aiheesta ?
Reaktiosi perusteella teen johtopäätöksen ettei rehellisyytesi kestänyt asian käsittelyä (?).
>> Pääsemme yksinkertaiseen alkuun kun vastaat kuka oli ensimmäinen luopio ja miksi siitä tuli luopio?
Se, että Saatana kapinoi ja kyseenalaisti Jehovan / Jahven oikeuden hallita maailmankaikeutta, ei estänyt Jehovan omia profeettoja paljastamasta aikansa vääriä profeettoja ja antaen sille myös tarkat kriteerit.
>> Samalla se antaa vastauksen siemenet noihin abcdefg... kysymyksiin.
2) Linkityksesi on vähintäänkin hämärä. Voisito ilmaista ajatuksesi selkeästi, olemmehan keskustelufoorumilla ? Odotan vastaustasi.
>> Samoja vanhoja kysyyksiä. Kokeile jotain uutta palstalla nylkemätöntä kysymystä.
Sivuraide. Sama vanha metodi yrittää kroonisesti väistää ja välttää käsittelemästä kiusallisiksi koettuja ja erittäin oleellisia, sekä perustavaa laatua olevia kysymyksiä.
Vastaa ensin rehellisesti ja kiertelemättä edellisen viestini kohtiin 1 & 2, niin voimme sitten jatkaa siitä edelleen asian tarkastelua.Hehee! Että alat dominoimaan toisia ihmisiä vaatimalla vastaamaan sinun kysymyksiin?
Kuule, tehdään heti selväksi ettei sinulla ole mitään mahdollisuutta vaatia minua vastaamaan sinun kysymyksiin vetoamalla rehellisyyteeni. Ilmeisesti ymmärrät sen heti. En minäkään vaadi keneltään yhtään mitään, saati että minulle pitäisi vastata. - olipasurkeaesitys
.,,. kirjoitti:
Hehee! Että alat dominoimaan toisia ihmisiä vaatimalla vastaamaan sinun kysymyksiin?
Kuule, tehdään heti selväksi ettei sinulla ole mitään mahdollisuutta vaatia minua vastaamaan sinun kysymyksiin vetoamalla rehellisyyteeni. Ilmeisesti ymmärrät sen heti. En minäkään vaadi keneltään yhtään mitään, saati että minulle pitäisi vastata.Ja mikä mahtoi olla se lisäarvo, jonka kommenttisi toi tälle keskustelulle?
- .,,.
olipasurkeaesitys kirjoitti:
Ja mikä mahtoi olla se lisäarvo, jonka kommenttisi toi tälle keskustelulle?
- Se, ettei kannata ajatella että kaikki ihmiset olisivat vedätettävissä. - 19 + 18
.,,. kirjoitti:
Hehee! Että alat dominoimaan toisia ihmisiä vaatimalla vastaamaan sinun kysymyksiin?
Kuule, tehdään heti selväksi ettei sinulla ole mitään mahdollisuutta vaatia minua vastaamaan sinun kysymyksiin vetoamalla rehellisyyteeni. Ilmeisesti ymmärrät sen heti. En minäkään vaadi keneltään yhtään mitään, saati että minulle pitäisi vastata.Lähdetään liikkeelle ajatuksesta, että olet todellakin Jehovan todistaja, etkä jokin hieman viirallaan oleva trollaaja. Käytökselläsi ja kirjoittelullasi on pikemminkin asiaasi loukkaava ja likaava vaikutus, kuin jotakin muuta.
Normaalin, loogisen ja asiallisen keskutelun ja mielipiteiden esittämisen, sekä niiden perustelun ja takana seisomisen sijaan käytöksesi on poikkeuksellisen lahjakas rimanalitus. Heität todellisuudessa likaa asialle jota väität edustavasi. - 19 + 18
.,,. kirjoitti:
- Se, ettei kannata ajatella että kaikki ihmiset olisivat vedätettävissä."Ja mikä mahtoi olla se lisäarvo, jonka kommenttisi toi tälle keskustelulle?"
>> - Se, ettei kannata ajatella että kaikki ihmiset olisivat vedätettävissä.
Koet olevasi vedätyksen kohde tilanteessa jossa :
a) Kieltäydyt vastaamasta omaan huutoosi
b) Kun koet tarvetta olla näkemättä tapahtuneita asioita sellaisina kuin ne todellisuudessa ovat
c) Kun koet joutuvasi oman epäloogisuutesi ansaan - .,,.
19 + 18 kirjoitti:
"Ja mikä mahtoi olla se lisäarvo, jonka kommenttisi toi tälle keskustelulle?"
>> - Se, ettei kannata ajatella että kaikki ihmiset olisivat vedätettävissä.
Koet olevasi vedätyksen kohde tilanteessa jossa :
a) Kieltäydyt vastaamasta omaan huutoosi
b) Kun koet tarvetta olla näkemättä tapahtuneita asioita sellaisina kuin ne todellisuudessa ovat
c) Kun koet joutuvasi oman epäloogisuutesi ansaanHehee, kaikkiin typeriin kysymyksiin yrität saada minut loikkimaan sun perässä. Mä olen nähnyt noi kaikki A B C joilla yritetään venkuloida toisia vastaamaan onnettomiin kysymyksiin. Ei mennyt viesti perille.
c) Kun koet joutuvasi oman epäloogisuutesi ansaan
- Tää oli paras pitkästä aikaa, itse asiassa moneen vuoteen näin ajateltuna kun en ole vuosiin vieraillut täällä. Esitäppä tuo kysymys fiksummin :) ? - 19 + 18
.,,. kirjoitti:
Hehee, kaikkiin typeriin kysymyksiin yrität saada minut loikkimaan sun perässä. Mä olen nähnyt noi kaikki A B C joilla yritetään venkuloida toisia vastaamaan onnettomiin kysymyksiin. Ei mennyt viesti perille.
c) Kun koet joutuvasi oman epäloogisuutesi ansaan
- Tää oli paras pitkästä aikaa, itse asiassa moneen vuoteen näin ajateltuna kun en ole vuosiin vieraillut täällä. Esitäppä tuo kysymys fiksummin :) ?>> Mä olen nähnyt noi kaikki A B C joilla yritetään venkuloida toisia vastaamaan onnettomiin kysymyksiin. Ei mennyt viesti perille.
Mutta et ole kyennyt ja halunnut yhteenkään loogisesti ja asiallisesti vastaamaan. Sen sijaan täysin tyhjään suunsoittoon, venkaamiseen, veuhkaamiseen ja ilmaan huiskimiseen näyttää riittävän energiaa. Et ota vastuuta edes omaan huutoosi vastaamiseen.
Sinulle ehkä ko. ja aiemman viestini kysymykset ovat "onnettomia", vaan näin ei ole Seuralle. Ohessa Seuran selkeä kanta ensimmäisen viestini kohtaan 2) :
"On totta, että aikaisemmin on ollut niitä, jotka ovat ennustaneet "maailman loppua", vieläpä julistaneet määräaikaa sen tulolle. ... Mutta mitään ei tapahtunut. "Loppu" ei tullut. He syyllistyivät väärään ennusteluun. Miksi? Mitä heiltä puuttui? Heiltä puuttui riittävät todisteet Raamatun ennustusten täyttymisestä. Heiltä puuttui Jumalan totuudet ja todisteet siitä, että hän ohjasi ja käytti heitä." (Herätkää! 8. joulukuuta 1968)
Tämä ei sitä itseään ole estänyt tekemästä maailmanlopun ennustuksia mm. vuosille 1914, 1925 ja 1975.
Kaikki löytyy todistetusti Seuran omasta materiaalista, silti se jatkuvasti kieltää tekemänsä ennustukset ja lisäksi siirtää vastuun kuuluisille "joillekin", rivijulistajille ja jopa Jehovalle itselleen.
Mitä Jehova itse ajattelee tästä ? Oletatko sen olevan Hänellekin vain "onnetonta" kysymyksenasettelua ?
- - - - - - - -
- http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9185463/44852037
- - -
- Voimantorni
>>Samat puurot on palstakonkareilla kattilassa edelleen>>
Vartiotorni-seuran itse itselleen keittämässä sopassa on kyllä ihan riittävästi aineksia vilpittömille/tietämättömille Järjestön todistajille paljastettavaksi vielä tänäkin päivänä. Kyseiseen huttuun kun sisältyvät mm. jäsenten turhat kuolemat (verioppi), lainvastainen järjestelmällinen syrjintä-oppi, käsittämätön ja perusteeton oppi-puuro liittyen vuosiin 1914 1919 järjestön johtajien kyseenalaistamattomaan valta-asemaan sekä järjestön johtajien huomattava kaksinaamaisuus ja kieroilu yleensäkin kaikessa toiminnassaan.
Näihin asioihin ei tämä "totuuden kanava" ole vastannut konkreettisesti millään muulla tavoin kuin kehottamalla vakavasti hyväuskoisia jäseniään pysymään poissa näiltä tiedon valtaväyliltä, joilla sen omat valheet paljastetaan. Oletko sinä sitä mieltä, että tämän "Jumalan viestintäkanavan" em. ristiriitoja ja valehtelua tulee tuoda julkisesti esille? Ja jos ei, niin miksi ei?
>>Mutta heiltä jää huomaamatta Jumalan suuri rakkaus ja Jumalan sanat, yksi vuosi kin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä :)>>
Kenelle Raamattu sinun mielestäsi kirjoitettiin? Jumalalle vai ihmisille? Mikäli viimeksi mainituille, niin mitä sana "pian" voisi mielestäsi tarkoittaa? Koetko henkilökohtaisesti niin, että sinulle tänä vuonna annettu lupaus "pian" tapahtuvista muutoksista toteutetaan joskus 4010-luvulla?
Toisaalta Uuden testamentin Jeesus lupasi yksiselitteisesti palata jo seuraajiensa elinaikana (Matt. 10:23; 24:34), mikä nyt kuitenkin jäi toteutumatta. Mutta eihän sitä koskaan tiedä.. ehkäpä Jeesus on sittenkin palannut, taas kerran:
http://www.mtv3.fi/uutiset/ilmiot.shtml/arkistot/ilmiot/2010/07/1153038
Kuitenkin jo pari tuhatta vuotta sitten elettiin vakavaa maailmanlopun aikaa:
"Mutta nämä kohtasivat heitä toistuvasti esimerkkeinä, ja ne kirjoitettiin varoitukseksi MEILLE, joille asiainjärjestelmien loput ovat saapuneet." - 1. Korinttilaisille 10:11 (UMK)
Jeesuksen paluuta odotettiin vakaasti myös hieman Paavalin tekstien jälkeen:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Montanolaisuus
Ja aivan yhtä vakuuttunutta ja kiihkomielistä lopun odottamista on ollut kaikkina aikoina, tässä eräs alan vakavan harrastelijan näyte nykypäiviltä:
http://www.ilmatar.net/~np/misc/maailmanloppu.html
Niin ikään Vartiotorni-seuran ensimmäiset "viimeiset päivät" olivat ja menivät vuosina 1799-1914.- .,,.
"Mutta nämä kohtasivat heitä toistuvasti esimerkkeinä, ja ne kirjoitettiin varoitukseksi MEILLE, joille asiainjärjestelmien loput ovat saapuneet." - 1. Korinttilaisille 10:11 (UMK)
- Ihminen joka ei usko Jehova Jumalaan voi vääntää Raamatusta haluamansa ja pilkata sitä. Sinähän voi halutessa tulkita kirjoituksi kuin parhaaksi näet. Jakeessa puhutaankin Asiainjärjestelmän lopusta ja se tarkoittaa kaikkia niitä jotka haluavat kuulua Kristusen seurakntaan joka kantaa isänsä nimeä. Sana "meille" ei siis koske pelkästään siihen aikaan eläneitä Jehovan palvojia. - Voimantorni
.,,. kirjoitti:
- Ihminen joka ei usko Jehova Jumalaan voi vääntää Raamatusta haluamansa ja pilkata sitä. Sinähän voi halutessa tulkita kirjoituksi kuin parhaaksi näet. Jakeessa puhutaankin Asiainjärjestelmän lopusta ja se tarkoittaa kaikkia niitä jotka haluavat kuulua Kristusen seurakntaan joka kantaa isänsä nimeä. Sana "meille" ei siis koske pelkästään siihen aikaan eläneitä Jehovan palvojia.>>Ihminen joka ei usko Jehova Jumalaan voi vääntää Raamatusta haluamansa>>
Monien uskovien ihmisten tuntuu olevan lähes mahdotonta ymmärtää, että kyse ei ole Raamatun vääntelemisestä silloin, kun luetaan suoraan Raamatun tekstiä sellaisena kuin se on. Esimerkiksi keskustelun aiheena ollut raamatunkohta kuului näin:
"Mutta nämä kohtasivat heitä toistuvasti esimerkkeinä, ja ne kirjoitettiin varoitukseksi meille, joille asiainjärjestelmien loput ovat saapuneet." - 1. Korinttilaisille 10:11 (UMK)
Tulkitsen tuon niin kuin siinä sanotaan: siinä Paavali kertoi aivan yksiselitteisesti elävänsä itse lopun aikaa. Hän vertasi omaa aikaansa aiemmin eläneiden aikoihin (Vanhan testamentin kertomukset), jotka eivät Paavalin mielestä siis vielä eläneet lopun ajassa.
>>Jakeessa puhutaankin Asiainjärjestelmän lopusta>>
Niin puhutaan. Ja nuo asiainjärjestelmien loput (kirkkoraamatussa ’maailmanaikojen loppukausi’) olivat tulleet Paavalia ja hänen seuralaisiaan henkilökohtaisesti niin lähelle, että Paavali uskalsi Herran edustajan ominaisuudessa kirjoittaa Tessalonikaan, että hän itse säilyisi elossa Herran paluuseen saakka. Eli näin:
”Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.” – 1. Tess. 4:15-17
Tämä ’Herran sanana’ kirjoitettu teksti ei kuitenkaan pitänyt paikkansa. Paavali kumppaneineen kuoli, mutta Herraa ei tullut.
Jos tätä tosiasiaa ei haluta hyväksyä (ja sadat miljoonat kristityt eivät halua), on pakko turvautua Raamatun tekstin vääntelemiseen saadakseen siitä aikaan itselleen mieluisen ”totuuden”.
2010-luvun kristinuskoisen uskon perusteet ovat tietenkin vähän heikoissa kantimissa, jos hänen täytyisi myöntää Uuden testamentin sisältävän katteettomia lupauksia Jeesuksen lupaamasta taivasten valtakunnasta tai Raamatun oikeuttaman lopun ajan olleen ja menneen jo silloin yli yhdeksäntoista vuosisataa sitten.
Mutta mitään muuta ei rehellisesti Raamattua lukeva voi Raamatusta löytää. Siellä kerrotaan vain yhdestä maailmanaikojen loppukaudesta, jota ensimmäisen vuosisadan uskovat elivät itselleen todeksi, kunnes kuolivat (kaikkien heitä edeltäneiden ja heidän jälkeensä eläneiden tavoin).
>>Sana "meille" ei siis koske pelkästään siihen aikaan eläneitä Jehovan palvojia>>
Juuri tällaista Raamatun tekstin vääntelemistä tarkoitan. Kyseisen tekstin kirjoittaja itse osoitti tarkoittavansa sanalla ”meille” nimenomaan ja ainoastaan omana aikanaan eläneitä uskovia. Kirjoituksiensa perusteella Paavali uskoi aivan ilmeisesti elävänsä maailmanaikojen viimeisiä hetkiä ja säilyvänsä itsekin elossa Herran paluuseen asti. Näin lukee Raamatussa (1. Tess. 4:15-17).
Toki nykyiset "Jehovan palvojat" laskevat ainoastaan omat jäsenensä "tosi kristityiksi" esittäen paikkansapitämättömiä väittämiä muista kristityiksi itsensä mieltävistä ihmisistä. Jehovan todistajien julkaisuissa on usein esitetty esim., että he ovat ainoita, jotka 'saarnaavat sanaa'. Että he ovat ainoita, keiden rukoukset kuullaan. Että he vain heidän järjestössään voi pelastua. Että Jumala käyttää vain heitä, ja sitä rataa...
>>ja pilkata sitä>>
Raamatussa olevien täyttymättömien ennustusten tai ristiriitojen esille tuominen ei ole Raamatun pilkkaamista, vaan helposti toteen näytettävissä oleva fakta. Tuolla samalla logiikalla myös uskonnollisen järjestön valehtelun paljastaminen olisi pilkkaamista tai vainoamista, ja täsmälleen tällainen logiikka Jt-järjestölläkin on käytössään.
Tällainen asenne johtuu kuitenkin lähinnä siitä, ettei epämiellyttäviä tosiasioita olla alkuunkaan valmiita kohtaamaan.
- Markku_Meilo
>>Raamattu jatkaa..
2.Piet.3 Sillä te tiedätte ensiksikin sen, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheineen pilkkaajia, jotka kulkevat omien halujensa mukaan 4 ja sanovat: ”Missä on se hänen luvattu läsnäolonsa? Onhan siitä päivästä asti, jona esi-isämme nukahtivat pois, kaikki pysynyt juuri sellaisena kuin luomakunnan alusta asti.”
Tuohan kertoo juuri siitä kuinka tuon kirjoitusikaan elettiin lopun aikaa, pilkka tuli Jeesuksen täyttymättömästä lupauksesta. Mitä järkeä olisi kenenkään "tietää" millainen tilanne olisi parin vuosituhannen päästä? Timoteuksellekin kirjoitettiin asioista, jotka hänen tuli henkilökohtaisesti havaita:
”Mutta tiedä tämä, että viimeisinä päivinä tulee olemaan kriittisiä aikoja, joista on vaikea selviytyä. Sillä ihmiset tulevat olemaan itserakkaita, rahaa rakastavia, suuriluuloisia, pöyhkeitä, rienaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, uskottomia, vailla luonnollista kiintymystä, haluttomia mihinkään sopimukseen, panettelijoita, vailla itsehillintää, raivoisia, vailla hyvyyden rakkautta, kavaltajia, uppiniskaisia, ylpeydestä pöyhistyneitä, nautintoja ennemmin kuin Jumalaa rakastavia; heillä on jumalisen antaumuksen muoto, mutta he osoittautuvat pettymykseksi sen voimaan nähden; ja näistä käänny pois. Sillä näistä nousevat ne miehet, jotka tunkeutuvat viekkaasti huonekuntiin ja ottavat vangeikseen syntien kuormittamia, monenlaisten halujen johdattamia heikkoja naisia, jotka aina ovat oppimassa eivätkä silti milloinkaan kykene tulemaan totuuden täsmälliseen tuntemukseen.” (2. Tim. 3:1-7 UMK)
Tuo oli luonnollista, koska porukka luotti yhä Jeesuksen tyhjään lupaukseen ja eli lopun aikaa:
”Lapsukaiset, on viimeinen hetki, ja niin kuin olette kuulleet, että antikristus on tulossa, niin onkin nyt tullut monia antikristuksia; siitä me tiedämme, että on viimeinen hetki.” (1. Joh. 2:18 UMK)
”Mutta nämä kohtasivat heitä toistuvasti esimerkkeinä, ja ne kirjoitettiin varoitukseksi meille, joille asiainjärjestelmien loput ovat saapuneet.” (1. Kor. 10:11 UMK)
>>Mutta heiltä jää huomaamatta Jumalan suuri rakkaus ja Jumalan sanat, yksi vuosi kin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä :)
Jeesus lupasi palata seuraajiensa elinaikana, siinä ei jumalien ajanlasku auta. Toisekseen meidän vuorokausi ja vuosi ovat ainoastaan maapallolla, onko Jehova hylännyt Seulaset ja muuttanut Tellukselle? Toki on mahdollista, että Jeesus puheli omiaan, Jehovasta välittämättä - tai sitten ei.- .,,.
Meilo, vanha kynäveikko.
Jatketaan Pietarin lainaamista:
14 Siksi, rakkaat, koska odotatte näitä, niin tehkää kaikkenne, jotta hän lopulta toteaisi teidän olevan tahrattomia ja moitteettomia ja rauhassa.
15 Pitäkää lisäksi Herramme kärsivällisyyttä pelastuksena, kuten rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaisesti teille myös kirjoitti
16 puhuessaan näistä asioista niin kuin myös kaikissa kirjeissään. Niissä on kuitenkin muutamia vaikeatajuisia asioita, joita OPPIMATTOMAT ja EPÄVÄKAAT vääristelevät, niin kuin muitakin Raamatun kirjoituksia, omaksi tuhokseen.
Tietenkin jos et usko Jeesuksen saapuvan, silloin tulee tuollaista tekstiä sinulta. Sen kanssa on vain elettävä :( ja voit tulkita sen kuin sinulle sopii parhaiten. Jeesus tulee just hänelle ja Isälle sopivana ajankohtana, sitä emme tarkkaan tiedä. - Markku_Meilo
.,,. kirjoitti:
Meilo, vanha kynäveikko.
Jatketaan Pietarin lainaamista:
14 Siksi, rakkaat, koska odotatte näitä, niin tehkää kaikkenne, jotta hän lopulta toteaisi teidän olevan tahrattomia ja moitteettomia ja rauhassa.
15 Pitäkää lisäksi Herramme kärsivällisyyttä pelastuksena, kuten rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaisesti teille myös kirjoitti
16 puhuessaan näistä asioista niin kuin myös kaikissa kirjeissään. Niissä on kuitenkin muutamia vaikeatajuisia asioita, joita OPPIMATTOMAT ja EPÄVÄKAAT vääristelevät, niin kuin muitakin Raamatun kirjoituksia, omaksi tuhokseen.
Tietenkin jos et usko Jeesuksen saapuvan, silloin tulee tuollaista tekstiä sinulta. Sen kanssa on vain elettävä :( ja voit tulkita sen kuin sinulle sopii parhaiten. Jeesus tulee just hänelle ja Isälle sopivana ajankohtana, sitä emme tarkkaan tiedä.>>Jatketaan Pietarin lainaamista:
Toki
>>15 Pitäkää lisäksi Herramme kärsivällisyyttä pelastuksena, kuten rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaisesti teille myös kirjoitti
Koska Jeesuksen lupaus ei toteutunut, niin selittely oli samaa luokkaa kuin Vt-seuralla sen pieleen menneiden ennustusten edessä.
>>16 puhuessaan näistä asioista niin kuin myös kaikissa kirjeissään. Niissä on kuitenkin muutamia vaikeatajuisia asioita, joita OPPIMATTOMAT ja EPÄVÄKAAT vääristelevät, niin kuin muitakin Raamatun kirjoituksia, omaksi tuhokseen.
Kyse oli siis ajanlaskumme alusta, yksikään raamatunjae ei viittaa meidän aikaamme. Vähiten Vt-seuran vääristämä Luukkaan 21:24:
http://www.kolumbus.fi/hextek/Tikkurila/VartiotorniseuranRaamattuTodellaOpettaa.htm
>>Tietenkin jos et usko Jeesuksen saapuvan, silloin tulee tuollaista tekstiä sinulta.
En todallakaan usko, että Jeesus palasi lupauksensa mukaan:
”Kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen, sillä totisesti minä sanon teille: te ette missään tapauksessa käy loppuun Israelin kaupunkeja, ennen kuin Ihmisen Poika saapuu.” (Matt. 10:23 UMK)
"Sillä Ihmisen Pojan on määrä tulla Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen käyttäytymisensä mukaan. Totisesti minä sanon teille, että tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät lainkaan maista kuolemaa, ennen kuin he ensin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakunnassaan." (Matt. 16:27, 28 UMK)
”Totisesti minä sanon teille, että tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat.” (Matt. 24:34 UMK)
”Hän sanoi heille lisäksi: ’Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät lainkaan maista kuolemaa, ennen kuin he ensin näkevät Jumalan valtakunnan jo tulleen voimassaan.’” (Mark. 9:1 UMK)
"Totisesti minä sanon teille, että tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat." (Mark. 13:30 UMK)
"Mutta minä sanon teille totuudenmukaisesti: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät lainkaan maista kuolemaa, ennen kuin he ensin näkevät Jumalan valtakunnan." (Luuk. 9:27 UMK)
"Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki tapahtuu." (Luuk. 21:32 UMK)
>> Jeesus tulee just hänelle ja Isälle sopivana ajankohtana,
Raamattu on asiasta eri mieltä, mutta koska Raamattu olisi mitään jehovatodistajille merkinnyt. - on meilon
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Jatketaan Pietarin lainaamista:
Toki
>>15 Pitäkää lisäksi Herramme kärsivällisyyttä pelastuksena, kuten rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaisesti teille myös kirjoitti
Koska Jeesuksen lupaus ei toteutunut, niin selittely oli samaa luokkaa kuin Vt-seuralla sen pieleen menneiden ennustusten edessä.
>>16 puhuessaan näistä asioista niin kuin myös kaikissa kirjeissään. Niissä on kuitenkin muutamia vaikeatajuisia asioita, joita OPPIMATTOMAT ja EPÄVÄKAAT vääristelevät, niin kuin muitakin Raamatun kirjoituksia, omaksi tuhokseen.
Kyse oli siis ajanlaskumme alusta, yksikään raamatunjae ei viittaa meidän aikaamme. Vähiten Vt-seuran vääristämä Luukkaan 21:24:
http://www.kolumbus.fi/hextek/Tikkurila/VartiotorniseuranRaamattuTodellaOpettaa.htm
>>Tietenkin jos et usko Jeesuksen saapuvan, silloin tulee tuollaista tekstiä sinulta.
”Kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen, sillä totisesti minä sanon teille: te ette missään tapauksessa käy loppuun Israelin kaupunkeja, ennen kuin Ihmisen Poika saapuu.” (Matt. 10:23 UMK)
"Sillä Ihmisen Pojan on määrä tulla Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen käyttäytymisensä mukaan. Totisesti minä sanon teille, että tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät lainkaan maista kuolemaa, ennen kuin he ensin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakunnassaan." (Matt. 16:27, 28 UMK)
”Totisesti minä sanon teille, että tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat.” (Matt. 24:34 UMK)
”Hän sanoi heille lisäksi: ’Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät lainkaan maista kuolemaa, ennen kuin he ensin näkevät Jumalan valtakunnan jo tulleen voimassaan.’” (Mark. 9:1 UMK)
"Totisesti minä sanon teille, että tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat." (Mark. 13:30 UMK)
"Mutta minä sanon teille totuudenmukaisesti: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät lainkaan maista kuolemaa, ennen kuin he ensin näkevät Jumalan valtakunnan." (Luuk. 9:27 UMK)
"Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki tapahtuu." (Luuk. 21:32 UMK)
Raamattu on asiasta eri mieltä, mutta koska Raamattu olisi mitään jehovatodistajille merkinnyt.mielestä sitten oikein? Koska pidät todistajia väärän uskonnon edustajina niin mikä on oikea uskonto? Sinun pitää antaa selvä vaihtoehto kun kerran kritisoit jehovan todistajien oppeja vastaan.
- Markku_Meilo
on meilon kirjoitti:
mielestä sitten oikein? Koska pidät todistajia väärän uskonnon edustajina niin mikä on oikea uskonto? Sinun pitää antaa selvä vaihtoehto kun kerran kritisoit jehovan todistajien oppeja vastaan.
>>mielestä sitten oikein?
Ei yksikään, Ainoaa Oikeaa Totuutta ei tässä kilpailusarjassa ole olemassa.
>>Koska pidät todistajia väärän uskonnon edustajina niin mikä on oikea uskonto?
Itse asiassa pidän suurinta osaa rivijäsenistöstä samanlaisina vilpittöminä hölmöinä, jollainen itsekin olin jehovantodistajana. Vt-seura on tapavalehtelija, mutta jt:t ovat mielenhallinnassa, eivätkä siten käsitä moraalista velvoitettaan ottaa selvää levittämistään asioista (= Vt-seuran valheet).
>>Sinun pitää antaa selvä vaihtoehto kun kerran kritisoit jehovan todistajien oppeja vastaan.
Nyt sinulta on mopo karannut käsistä ja pahasti. Jos osoitan Vt-seuran tapavalehtelijaksi Vt-seuran omalla materiaalilla, niin se ei aseta minulle minkäänlaista velvoitetta määrittää oikea uskonto. Jehovantodistajan on varmaan vaikea käsittää asia, mutta niin se vaan on.
Toki jos mielessäsi on kestävä peruste, niin anna tulla, katsotaan sitten. - eihän sinulla
Markku_Meilo kirjoitti:
>>mielestä sitten oikein?
Ei yksikään, Ainoaa Oikeaa Totuutta ei tässä kilpailusarjassa ole olemassa.
>>Koska pidät todistajia väärän uskonnon edustajina niin mikä on oikea uskonto?
Itse asiassa pidän suurinta osaa rivijäsenistöstä samanlaisina vilpittöminä hölmöinä, jollainen itsekin olin jehovantodistajana. Vt-seura on tapavalehtelija, mutta jt:t ovat mielenhallinnassa, eivätkä siten käsitä moraalista velvoitettaan ottaa selvää levittämistään asioista (= Vt-seuran valheet).
>>Sinun pitää antaa selvä vaihtoehto kun kerran kritisoit jehovan todistajien oppeja vastaan.
Nyt sinulta on mopo karannut käsistä ja pahasti. Jos osoitan Vt-seuran tapavalehtelijaksi Vt-seuran omalla materiaalilla, niin se ei aseta minulle minkäänlaista velvoitetta määrittää oikea uskonto. Jehovantodistajan on varmaan vaikea käsittää asia, mutta niin se vaan on.
Toki jos mielessäsi on kestävä peruste, niin anna tulla, katsotaan sitten.raukkaparalla ole antaa vaihtoehtoja. Kyllä se mopo on karannut nimenomaan sinulta. Mikä muuten on sinun toivosi kun kuolet? Onko se ikuinen kuolema mistä ei ole ylösnousemusta? Jos on niin en voi muuta kuin sääliä sinua.
- Markku_Meilo
eihän sinulla kirjoitti:
raukkaparalla ole antaa vaihtoehtoja. Kyllä se mopo on karannut nimenomaan sinulta. Mikä muuten on sinun toivosi kun kuolet? Onko se ikuinen kuolema mistä ei ole ylösnousemusta? Jos on niin en voi muuta kuin sääliä sinua.
>>raukkaparalla ole antaa vaihtoehtoja.
Jos et itse huomannut, niin vaadit minulta vaihtoehtoa, mutta et edes kykene perustelemaan miksi. Puhumattakaan, että Vt-oppien harhoista pihalla olevana vastaisit edes tähän Vt-ongelmaan:
>>Mikä muuten on sinun toivosi kun kuolet?
K'äsitykseni mukaan aivan sama kuin helluntailaisen, adventistin, mormonin, jehovantodistajan, hindun, islaminuskoisen jne.............................................
>>Onko se ikuinen kuolema mistä ei ole ylösnousemusta?
Se se on.
>>Jos on niin en voi muuta kuin sääliä sinua.
Turhaan säälit, perässä tulet, kuten koko ihmiskunta jo ikiaikoja ennen vuotta 4026 eaa. - salaisuus?
eihän sinulla kirjoitti:
raukkaparalla ole antaa vaihtoehtoja. Kyllä se mopo on karannut nimenomaan sinulta. Mikä muuten on sinun toivosi kun kuolet? Onko se ikuinen kuolema mistä ei ole ylösnousemusta? Jos on niin en voi muuta kuin sääliä sinua.
Siis uskonnollista, jos ei uskalla myöntää tosi asiaa, että kuljemme kohti kuolemaa. (siis kaikki ihmiset) Onneksi elämä on kivaa ja antaa joka päivä jotain kivaa.
- ex-hihhuli
eihän sinulla kirjoitti:
Miksi pitäisi olla vaihtoehto? Sekoilevan lahkon tilalle toinen samanlainen?
Vaihtoehto voisi olla avoin ja kriittinen mieli, ilman amerikkaan ulkoistettua ajattelua.
Jaksaa aina hämmästyttää, kuinka vähän asiaa jeppuloiden kirjoittelu sisältää. Kaikki ovat kuin kanat kuutamolla pyörryksissä, kun heille esittää kysymyksen ristiriitaisiksi todistetuista opeistaan.
Suoraa vastausta ei saa. Lähinnä kiertelyä tai vastakysymyksiä, joissa ei ole mitään järkeä.
Lopulta lapsellista lällättelyä, kun huomataan rahkeiden riittämättömyys asialliseen keskusteluun ja tietoon omasta järjestöstä.
Ps. Kuoleman jälkeen kasvetaan sitten koiranputkea kaikki yhtälailla. Osa meistä vain eli sen kuolemaa edeltävän ajan. - .,,.
on meilon kirjoitti:
mielestä sitten oikein? Koska pidät todistajia väärän uskonnon edustajina niin mikä on oikea uskonto? Sinun pitää antaa selvä vaihtoehto kun kerran kritisoit jehovan todistajien oppeja vastaan.
Meilo on tunnustautunut "hammaskeiju" lahkolaiseksi, heh! Se on lapsuuden Traumaa kun hänelle on "pakkosyötetty" Jehovan todistajien uskontoa. Pakotettu lapsena kasteelle ym, ym... Nyt JT;t ovat murhaaja lahko. Tosin en ole kuullut että ketään JT olisi tuomittu uskonsa vuoksi murhaajaksi..
- JeRrYn_RyKäIsY
Markku_Meilo kirjoitti:
Toki
Raamattu on asiasta eri mieltä, mutta koska Raamattu olisi mitään jehovatodistajille merkinnyt.oI vOi!
Onkos tuo nyt sitten jotakin erikoista että kreikankielen sanat noissa Jeesuksen lausunnossa viittaa tulevaisuuteen?
Niinhän se pitää ollakkin!!!
Hänhän ennusti tulevia tapahtumia, Jerusalemin hävityksen, sen tallaamisen loppumisen ja kansojen hallitusaikojen päättymisen Jerusalemin suhteen. - Markku_Meilo
JeRrYn_RyKäIsY kirjoitti:
oI vOi!
Onkos tuo nyt sitten jotakin erikoista että kreikankielen sanat noissa Jeesuksen lausunnossa viittaa tulevaisuuteen?
Niinhän se pitää ollakkin!!!
Hänhän ennusti tulevia tapahtumia, Jerusalemin hävityksen, sen tallaamisen loppumisen ja kansojen hallitusaikojen päättymisen Jerusalemin suhteen.>>Onkos tuo nyt sitten jotakin erikoista että kreikankielen sanat noissa Jeesuksen lausunnossa viittaa tulevaisuuteen?
Ei Raamatun teksti olekaan se erikoisuus, vaan Vt-seuran raamatunvastainen väite. Eihän jehofiili tietenkään halua havaita Vt-valehtelua, vaan futuurin asemesta väittää Jeesuksen tuossa raamatunjakeessa viitanneen satova vuosia aiemmin alkaneeseen ja meneillään olevaan.
>>Niinhän se pitää ollakkin!!!
Juu, ei kai kukaan tolkuissaan oleva väitä kreikankielen kielioppia vastaan. Ainoastaan mielenhallinnassa oleva henkilö kieltäytyy näkemästä tosiasioita.
>>Hänhän ennusti tulevia tapahtumia, Jerusalemin hävityksen, sen tallaamisen loppumisen ja kansojen hallitusaikojen päättymisen Jerusalemin suhteen.
Nimenomaan ja samassa yhteydessä esitti pakanain aikain alkavan vasta - lausuntahetkestä katsoen - tulevaisuudessa. Vt-seura ylläpitää Raamatussa olevien Jeesuksen sanojen vastaista pakanain aika -oppiaan siksi, että vuoden 1914 hylkääminen veisi mennessään Vt-seuran omiman aseman Jeesuksen valittuna, lopun aikaa ei olisi enää pelotteena, eikä Jeesus saapunutkaan 1914.
Olisihan se uskomattoman työlästä tuoda markkinoille kolmas lopun ajan alku, kolmas Jeesuksen paluuvuosi ja panna Jeesus taas uudelleen valitsemaan Vt-seuran edustama poppoo. Kyse on Vt-seuran kohdalla pelkästään jehovantodistajien hallinnasta, jossa epärehellisyys ja valehtelu ovat yleisimmät työkalut. - jErRyH
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Onkos tuo nyt sitten jotakin erikoista että kreikankielen sanat noissa Jeesuksen lausunnossa viittaa tulevaisuuteen?
Ei Raamatun teksti olekaan se erikoisuus, vaan Vt-seuran raamatunvastainen väite. Eihän jehofiili tietenkään halua havaita Vt-valehtelua, vaan futuurin asemesta väittää Jeesuksen tuossa raamatunjakeessa viitanneen satova vuosia aiemmin alkaneeseen ja meneillään olevaan.
>>Niinhän se pitää ollakkin!!!
Juu, ei kai kukaan tolkuissaan oleva väitä kreikankielen kielioppia vastaan. Ainoastaan mielenhallinnassa oleva henkilö kieltäytyy näkemästä tosiasioita.
>>Hänhän ennusti tulevia tapahtumia, Jerusalemin hävityksen, sen tallaamisen loppumisen ja kansojen hallitusaikojen päättymisen Jerusalemin suhteen.
Nimenomaan ja samassa yhteydessä esitti pakanain aikain alkavan vasta - lausuntahetkestä katsoen - tulevaisuudessa. Vt-seura ylläpitää Raamatussa olevien Jeesuksen sanojen vastaista pakanain aika -oppiaan siksi, että vuoden 1914 hylkääminen veisi mennessään Vt-seuran omiman aseman Jeesuksen valittuna, lopun aikaa ei olisi enää pelotteena, eikä Jeesus saapunutkaan 1914.
Olisihan se uskomattoman työlästä tuoda markkinoille kolmas lopun ajan alku, kolmas Jeesuksen paluuvuosi ja panna Jeesus taas uudelleen valitsemaan Vt-seuran edustama poppoo. Kyse on Vt-seuran kohdalla pelkästään jehovantodistajien hallinnasta, jossa epärehellisyys ja valehtelu ovat yleisimmät työkalut.sinulla.
Ei Jeesus kertonut mitään halaistua sanaa siitä, milloin pakanain ajat alkaisivat, vaan pelkästään sen, että ne päättyisivät määräaikana.
Miksi Jerusalemin tallaaminen mainitaan:
"Jerusalem tulee olemaan kansakuntien tallattavana, KUNNES...."
Sinä olet sitä mieltä, että kansat alkoi tallata Jerusalemia vasta vuonna 70 jaa?
Kovin lyhytnäköistä.
Etkö ole lukenut historiaa? Israel lakkasi olemasta itsenäinen valtio Nebukadnessarin toimesta.
Meinaatko että Babylon, Meedo-Persia, Kreikka ja Rooma eivät pitäneet Jerusalemia ja juutalaisia vallan alla millään tavoin? Huomaa, että Jeesus puhui tuossa jakeessa nimenomaan siitä, että kansoilla olisi hallintooikeus eli määräysvalta Jerusalemiin nähden....
Minä en ole sitä mieltä, että Nebukadnessar "tallasi" Jerusalemia hyväntahtoisena turistina..... - Markku_Meilo
jErRyH kirjoitti:
sinulla.
Ei Jeesus kertonut mitään halaistua sanaa siitä, milloin pakanain ajat alkaisivat, vaan pelkästään sen, että ne päättyisivät määräaikana.
Miksi Jerusalemin tallaaminen mainitaan:
Sinä olet sitä mieltä, että kansat alkoi tallata Jerusalemia vasta vuonna 70 jaa?
Kovin lyhytnäköistä.
Etkö ole lukenut historiaa? Israel lakkasi olemasta itsenäinen valtio Nebukadnessarin toimesta.
Meinaatko että Babylon, Meedo-Persia, Kreikka ja Rooma eivät pitäneet Jerusalemia ja juutalaisia vallan alla millään tavoin? Huomaa, että Jeesus puhui tuossa jakeessa nimenomaan siitä, että kansoilla olisi hallintooikeus eli määräysvalta Jerusalemiin nähden....
Minä en ole sitä mieltä, että Nebukadnessar "tallasi" Jerusalemia hyväntahtoisena turistina.....>>Ei Jeesus kertonut mitään halaistua sanaa siitä, milloin pakanain ajat alkaisivat,
Ymmärrän miksi haluat hämärtää asiaa. On perin hankalaa jos ei voi myöntää olevansa väärässä. Absoluuttinen alkamis- tai päättymisajankohta on täysin merkityksetön kun katsellaan jaetta Luukas 21:24. Raamatussa olevien Jeesuksen sanojen mukaan pakanain ajat ovat voineet alkaa ja päättyä vasta sen jälkeen kun Jeesus oli maininnut asiasta, kyseessä on myös ainoa Raamatussa oleva maininta pakanain ajoista.
Kyseinen futuuritempus siis kaataa Vt-seuran tärkeimmän vuosiluvun, jonka mukana kaatuu Vt-seuran opettama Jeesuksen paluu, lopun aika sekä Vt-seuran valinta. Ei ihme, että sinun on kierreltävä selvää asiaa.
>>Miksi Jerusalemin tallaaminen mainitaan:
Koska 'tulee olemaan' on futuuritempus.
>>Sinä olet sitä mieltä, että kansat alkoi tallata Jerusalemia vasta vuonna 70 jaa?
Kovin lyhytnäköistä.
Missä olen tuollaista 'lyhytnäköistä' esittänyt? Perin epätoivoista laittaa sanoja toisen suuhun, mutta epätoivo teettää kaikenlaista.
>>Minä en ole sitä mieltä, että Nebukadnessar "tallasi" Jerusalemia hyväntahtoisena turistina.....
Nebulla ei ole mitään tekemistä jakeessa Luukas 21:24 olevan Jeesuksen maininnan kanssa, Jeesus ei todellakaan viitannut futuurilla Nebuun. - JeRryb
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Ei Jeesus kertonut mitään halaistua sanaa siitä, milloin pakanain ajat alkaisivat,
Ymmärrän miksi haluat hämärtää asiaa. On perin hankalaa jos ei voi myöntää olevansa väärässä. Absoluuttinen alkamis- tai päättymisajankohta on täysin merkityksetön kun katsellaan jaetta Luukas 21:24. Raamatussa olevien Jeesuksen sanojen mukaan pakanain ajat ovat voineet alkaa ja päättyä vasta sen jälkeen kun Jeesus oli maininnut asiasta, kyseessä on myös ainoa Raamatussa oleva maininta pakanain ajoista.
Kyseinen futuuritempus siis kaataa Vt-seuran tärkeimmän vuosiluvun, jonka mukana kaatuu Vt-seuran opettama Jeesuksen paluu, lopun aika sekä Vt-seuran valinta. Ei ihme, että sinun on kierreltävä selvää asiaa.
>>Sinä olet sitä mieltä, että kansat alkoi tallata Jerusalemia vasta vuonna 70 jaa?
Kovin lyhytnäköistä.
Missä olen tuollaista 'lyhytnäköistä' esittänyt? Perin epätoivoista laittaa sanoja toisen suuhun, mutta epätoivo teettää kaikenlaista.
>>Minä en ole sitä mieltä, että Nebukadnessar "tallasi" Jerusalemia hyväntahtoisena turistina.....
Nebulla ei ole mitään tekemistä jakeessa Luukas 21:24 olevan Jeesuksen maininnan kanssa, Jeesus ei todellakaan viitannut futuurilla Nebuun.Minulla ei ole mitään syytä takertua sinun hauskoihin sanaleikkeihin. Sanaleikkejä tärkeämpää minusta on se, mitä OIKEASSA ELÄMÄSSÄ OIKEASTI TAPAHTUI. Historia todistaa kiistattomasti sinun sanaleikki-teoriasi virheelliseksi.
Kerroppa sitten, mistä lähtien kansoilla on ollut valtaa Jerusalemiin nähden?
Etkö sinä todellakaan tajua että Babylonilla oli ihan oikeasti SUURTA VALTAA Jerusalemiin?
Samoin Meedo-Persailla, Israel oli sen provinssi jne.
MIKSI et tajua sitä, että ne HALLITSIVAT Jerusalemia (samoin kuin Jeesuksen mainitsemat 'kansat' tulisi tulevaisuudessakin tekemään määräaikaan saakka)?
Myös Jeesuksen apostolien lausunto maallisesta Israelista plajastaa jotakin sen tilasta:
"Herra, ENNALLISTAKO sinä Israelille valtakunnan tänä aikana" ( Vapaasti levykkeeltä lainattu )
Israel ei selvästikään ollut itsenäinen valtio, jos he arveli, että sen valta pitäisi ennalistaa... - Markku_Meilo
JeRryb kirjoitti:
Minulla ei ole mitään syytä takertua sinun hauskoihin sanaleikkeihin. Sanaleikkejä tärkeämpää minusta on se, mitä OIKEASSA ELÄMÄSSÄ OIKEASTI TAPAHTUI. Historia todistaa kiistattomasti sinun sanaleikki-teoriasi virheelliseksi.
Kerroppa sitten, mistä lähtien kansoilla on ollut valtaa Jerusalemiin nähden?
Etkö sinä todellakaan tajua että Babylonilla oli ihan oikeasti SUURTA VALTAA Jerusalemiin?
Samoin Meedo-Persailla, Israel oli sen provinssi jne.
MIKSI et tajua sitä, että ne HALLITSIVAT Jerusalemia (samoin kuin Jeesuksen mainitsemat 'kansat' tulisi tulevaisuudessakin tekemään määräaikaan saakka)?
Myös Jeesuksen apostolien lausunto maallisesta Israelista plajastaa jotakin sen tilasta:
"Herra, ENNALLISTAKO sinä Israelille valtakunnan tänä aikana" ( Vapaasti levykkeeltä lainattu )
Israel ei selvästikään ollut itsenäinen valtio, jos he arveli, että sen valta pitäisi ennalistaa...>>Minulla ei ole mitään syytä takertua sinun hauskoihin sanaleikkeihin.
Kyse on Vt-seuran valheellisesta opetuksesta, joka jt:n on uskottava erottamisen uhalla. Toki voi asiaa sanaleikiksikin luonnehtia, sellaistahan Vt-opetus paljolti on.
>>Sanaleikkejä tärkeämpää minusta on se, mitä OIKEASSA ELÄMÄSSÄ OIKEASTI TAPAHTUI. Historia todistaa kiistattomasti sinun sanaleikki-teoriasi virheelliseksi.
Nyt käsittelen tätä asiaa Vt-seuran väitteiden ja Raamatun valossa. Jos käsitellään asiaa sen valossa mitä historia tietää oikeasti tapahtuneen, niin tilanne menee Vt-seuran kannalta vielä hankalammaksi.
>>Kerroppa sitten, mistä lähtien kansoilla on ollut valtaa Jerusalemiin nähden?
>>Etkö sinä todellakaan tajua että Babylonilla oli ihan oikeasti SUURTA VALTAA Jerusalemiin?
Raamatun mukaan Jeesus ilmoitti pakanoiden aloittavan Jerusalemin tallaamisen vasta asian lausumisen jälkeen, kaikki muu on tässä epäoleellista. Raamattu ei muiltakaan osin tue Vt-seuran ajatuksia tässä asiassa, se on helppo havaita kun yrittää rakennella raamatullista tukea sellaisille asioille, kuten:
-Että Jeesuksen maininnalla pakanain ajoista tarkoitettiin nimenomaan Nebukadnessarin hulluuden seitsemää aikaa.
-Että nämä seitsemän aikaa tarkoittaisivat kirjaimellista seitsemää vuotta.
-Että nämä vuodet eivät olisi tavallisia babylonialaisia kalenterivuosia, vaan ovat profeetallisia vuosia.
-Että nämä 2520 päivää soveltuisivat johonkin muuhunkin kuin Nebukadnessarin hulluuteen, eli niillä olisi suurempi täyttymys.
-Että tässä mahdollisessa suuremmassa täyttymyksessä laskettaisiin yksi vuosi päivää kohden.
-Että näin laskettu 2520 vuoden jakso olisi alkanut Nebukadnessarin autioitettua Jerusalemin.
Joten yleinen viittaaminen Jerusalemin historiaan on kovin köykäinen veto. Voisit koittaa hakea virheen tästä:
Otan mielelläni vastaan kommentteja ja korjaan kaikki mahdolliset asiavirheet. - 19 + 18
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Ei Jeesus kertonut mitään halaistua sanaa siitä, milloin pakanain ajat alkaisivat,
Kovin lyhytnäköistä.
Nebulla ei ole mitään tekemistä jakeessa Luukas 21:24 olevan Jeesuksen maininnan kanssa, Jeesus ei todellakaan viitannut futuurilla Nebuun.>> Luukas 21:24. Raamatussa olevien Jeesuksen sanojen mukaan pakanain ajat ovat voineet alkaa ja päättyä vasta sen jälkeen kun Jeesus oli maininnut asiasta, kyseessä on myös ainoa Raamatussa oleva maininta pakanain ajoista.
>> "Jerusalem tulee olemaan kansakuntien tallattavana, KUNNES...."
Mikäli oiken muistan, niin Seura on perustellut tuon Raamatunpaikan kreikankielen 'futuuritempuksen' sanoen, että sitä käytetään / käytettiin ko. alkukielessä määrittelemään tulevaisuudessa - futuurissa tapahtuvaa, mutta myös merkitsemään jotakin asiaa painotetussa mielessä "näin on oleva", "näin tulee olemaan" ja tämä ilman aikamäärettä, joka voi olla jo alkanut, meneillään oleva ja / tai jatkuva tai tuleva tapahtuma.
Tässä tekstiyhteyden ja vallitsevien tapahtumien tulisi antaa tuolle käytetylle sanalle / termille sen aikasisältö. Näin siis muistini mukaan Seuran selitys tuon jakeen aikamääreelle. - Markku_Meilo
19 + 18 kirjoitti:
>> Luukas 21:24. Raamatussa olevien Jeesuksen sanojen mukaan pakanain ajat ovat voineet alkaa ja päättyä vasta sen jälkeen kun Jeesus oli maininnut asiasta, kyseessä on myös ainoa Raamatussa oleva maininta pakanain ajoista.
>> "Jerusalem tulee olemaan kansakuntien tallattavana, KUNNES...."
Mikäli oiken muistan, niin Seura on perustellut tuon Raamatunpaikan kreikankielen 'futuuritempuksen' sanoen, että sitä käytetään / käytettiin ko. alkukielessä määrittelemään tulevaisuudessa - futuurissa tapahtuvaa, mutta myös merkitsemään jotakin asiaa painotetussa mielessä "näin on oleva", "näin tulee olemaan" ja tämä ilman aikamäärettä, joka voi olla jo alkanut, meneillään oleva ja / tai jatkuva tai tuleva tapahtuma.
Tässä tekstiyhteyden ja vallitsevien tapahtumien tulisi antaa tuolle käytetylle sanalle / termille sen aikasisältö. Näin siis muistini mukaan Seuran selitys tuon jakeen aikamääreelle.>>Mikäli oiken muistan, niin Seura on perustellut tuon Raamatunpaikan kreikankielen 'futuuritempuksen' sanoen, että sitä käytetään / käytettiin ko. alkukielessä määrittelemään tulevaisuudessa - futuurissa tapahtuvaa, mutta myös merkitsemään jotakin asiaa painotetussa mielessä "näin on oleva", "näin tulee olemaan" ja tämä ilman aikamäärettä, joka voi olla jo alkanut, meneillään oleva ja / tai jatkuva tai tuleva tapahtuma.
Kuulostaa hyvin Vt-seuramaiselta selitykseltä, itse en ole tuota selitystä kyllä havainnut. Jokin aika sitten tiedustelin tätä futuuriasiaa tavatessani kansakoulunaikaisen luokkatoverini, Helsingin yliopiston eksegetiikan professorin, joka on julkaisut ensimmäisen suomenkielisen Uuden testamentin kreikan kieliopin. Hän ei nähnyt minkäänlaista syytä olla kunnioittamatta kreikankielen kielioppia jakeessa Luukas 21:24.
>>Tässä tekstiyhteyden ja vallitsevien tapahtumien tulisi antaa tuolle käytetylle sanalle / termille sen aikasisältö. Näin siis muistini mukaan Seuran selitys tuon jakeen aikamääreelle.
Kun lukee Luukkaan 17 ja 21 luvuissa olevia lopun ajan merkkejä, niin miksi saman asiayhteyden useiden futuuritempusten kohdalla tulisi rehellisen henkilön tehdä yhdessä kohdassa tuollainen poikkeus? Tuollaista Vt-mallista selitystä tarvitaan ainoastaan silloin kun toinen vaihtoehto olisi rehellisyys. Vt-seuran kohdalla rehellisyydellä olisi kestämättömät seuraukset. - 19 + 18
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Mikäli oiken muistan, niin Seura on perustellut tuon Raamatunpaikan kreikankielen 'futuuritempuksen' sanoen, että sitä käytetään / käytettiin ko. alkukielessä määrittelemään tulevaisuudessa - futuurissa tapahtuvaa, mutta myös merkitsemään jotakin asiaa painotetussa mielessä "näin on oleva", "näin tulee olemaan" ja tämä ilman aikamäärettä, joka voi olla jo alkanut, meneillään oleva ja / tai jatkuva tai tuleva tapahtuma.
Kuulostaa hyvin Vt-seuramaiselta selitykseltä, itse en ole tuota selitystä kyllä havainnut. Jokin aika sitten tiedustelin tätä futuuriasiaa tavatessani kansakoulunaikaisen luokkatoverini, Helsingin yliopiston eksegetiikan professorin, joka on julkaisut ensimmäisen suomenkielisen Uuden testamentin kreikan kieliopin. Hän ei nähnyt minkäänlaista syytä olla kunnioittamatta kreikankielen kielioppia jakeessa Luukas 21:24.
>>Tässä tekstiyhteyden ja vallitsevien tapahtumien tulisi antaa tuolle käytetylle sanalle / termille sen aikasisältö. Näin siis muistini mukaan Seuran selitys tuon jakeen aikamääreelle.
Kun lukee Luukkaan 17 ja 21 luvuissa olevia lopun ajan merkkejä, niin miksi saman asiayhteyden useiden futuuritempusten kohdalla tulisi rehellisen henkilön tehdä yhdessä kohdassa tuollainen poikkeus? Tuollaista Vt-mallista selitystä tarvitaan ainoastaan silloin kun toinen vaihtoehto olisi rehellisyys. Vt-seuran kohdalla rehellisyydellä olisi kestämättömät seuraukset.>> Kuulostaa hyvin Vt-seuramaiselta selitykseltä, itse en ole tuota selitystä kyllä havainnut.
Tuota asiaa käsiteltiin joskus aikoinaan "vuonna yksi ja kaksi" kesän konventin puheessa, joskaan en muista nähneeni samaa jossakin Seuran kirjallisuudessa. Ehkä se löytyy, ehkä ei.
>> Jokin aika sitten tiedustelin tätä futuuriasiaa tavatessani kansakoulunaikaisen luokkatoverini, Helsingin yliopiston eksegetiikan professorin, joka on julkaisut ensimmäisen suomenkielisen Uuden testamentin kreikan kieliopin. Hän ei nähnyt minkäänlaista syytä olla kunnioittamatta kreikankielen kielioppia jakeessa Luukas 21:24.
Itse en ole kreikankielen asiantuntija omaten kompetenssiä voidakseni määritellä onko ko. futuuritempuksella ollut alkukielessä myös edellisen viestini kaltainen merkitys aina käyttö- ja tekstiyhteyden mukaan.
Kunhan aikaa ja energiaa riittää, niin olisi tarkoitus lukea tuo linkin kirja :
- http://www.amazon.com/Gentile-Times-Reconsidered-Carl-Jonsson/dp/0914675079
Ja sen rinnastukseksi Seuran [ ? ] ( kenen sivut ? ) vastine aiheeseen :
- http://www.jehovahsjudgment.co.uk/607/
Ps. Mikäli tuossa on kyse Seuran vastineesta kysymykseen, niin on vastaus ottanut hieman aikaa ... - JerRyKöH
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Minulla ei ole mitään syytä takertua sinun hauskoihin sanaleikkeihin.
Kyse on Vt-seuran valheellisesta opetuksesta, joka jt:n on uskottava erottamisen uhalla. Toki voi asiaa sanaleikiksikin luonnehtia, sellaistahan Vt-opetus paljolti on.
>>Sanaleikkejä tärkeämpää minusta on se, mitä OIKEASSA ELÄMÄSSÄ OIKEASTI TAPAHTUI. Historia todistaa kiistattomasti sinun sanaleikki-teoriasi virheelliseksi.
Nyt käsittelen tätä asiaa Vt-seuran väitteiden ja Raamatun valossa. Jos käsitellään asiaa sen valossa mitä historia tietää oikeasti tapahtuneen, niin tilanne menee Vt-seuran kannalta vielä hankalammaksi.
>>Etkö sinä todellakaan tajua että Babylonilla oli ihan oikeasti SUURTA VALTAA Jerusalemiin?
Raamatun mukaan Jeesus ilmoitti pakanoiden aloittavan Jerusalemin tallaamisen vasta asian lausumisen jälkeen, kaikki muu on tässä epäoleellista. Raamattu ei muiltakaan osin tue Vt-seuran ajatuksia tässä asiassa, se on helppo havaita kun yrittää rakennella raamatullista tukea sellaisille asioille, kuten:
-Että Jeesuksen maininnalla pakanain ajoista tarkoitettiin nimenomaan Nebukadnessarin hulluuden seitsemää aikaa.
-Että nämä vuodet eivät olisi tavallisia babylonialaisia kalenterivuosia, vaan ovat profeetallisia vuosia.
-Että nämä 2520 päivää soveltuisivat johonkin muuhunkin kuin Nebukadnessarin hulluuteen, eli niillä olisi suurempi täyttymys.
-Että tässä mahdollisessa suuremmassa täyttymyksessä laskettaisiin yksi vuosi päivää kohden.
-Että näin laskettu 2520 vuoden jakso olisi alkanut Nebukadnessarin autioitettua Jerusalemin.
Joten yleinen viittaaminen Jerusalemin historiaan on kovin köykäinen veto. Voisit koittaa hakea virheen tästä:
Otan mielelläni vastaan kommentteja ja korjaan kaikki mahdolliset asiavirheet.>>>>Minulla ei ole mitään syytä takertua sinun hauskoihin sanaleikkeihin.
Raamatun mukaan Jeesus ilmoitti pakanoiden aloittavan Jerusalemin tallaamisen vasta asian lausumisen jälkeen, kaikki muu on tässä epäoleellista. Raamattu ei muiltakaan osin tue Vt-seuran ajatuksia tässä asiassa, se on helppo havaita kun yrittää rakennella raamatullista tukea sellaisille asioille, kuten: - Markku_Meilo
19 + 18 kirjoitti:
>> Kuulostaa hyvin Vt-seuramaiselta selitykseltä, itse en ole tuota selitystä kyllä havainnut.
Tuota asiaa käsiteltiin joskus aikoinaan "vuonna yksi ja kaksi" kesän konventin puheessa, joskaan en muista nähneeni samaa jossakin Seuran kirjallisuudessa. Ehkä se löytyy, ehkä ei.
>> Jokin aika sitten tiedustelin tätä futuuriasiaa tavatessani kansakoulunaikaisen luokkatoverini, Helsingin yliopiston eksegetiikan professorin, joka on julkaisut ensimmäisen suomenkielisen Uuden testamentin kreikan kieliopin. Hän ei nähnyt minkäänlaista syytä olla kunnioittamatta kreikankielen kielioppia jakeessa Luukas 21:24.
Itse en ole kreikankielen asiantuntija omaten kompetenssiä voidakseni määritellä onko ko. futuuritempuksella ollut alkukielessä myös edellisen viestini kaltainen merkitys aina käyttö- ja tekstiyhteyden mukaan.
Kunhan aikaa ja energiaa riittää, niin olisi tarkoitus lukea tuo linkin kirja :
- http://www.amazon.com/Gentile-Times-Reconsidered-Carl-Jonsson/dp/0914675079
Ja sen rinnastukseksi Seuran [ ? ] ( kenen sivut ? ) vastine aiheeseen :
- http://www.jehovahsjudgment.co.uk/607/
Ps. Mikäli tuossa on kyse Seuran vastineesta kysymykseen, niin on vastaus ottanut hieman aikaa ...>>Tuota asiaa käsiteltiin joskus aikoinaan "vuonna yksi ja kaksi" kesän konventin puheessa, joskaan en muista nähneeni samaa jossakin Seuran kirjallisuudessa. Ehkä se löytyy, ehkä ei.
Puhe minunkin veikkaukseni on, sen verran olen tuota asiaa penkonut viimeisen noin 15 vuoden aikana, että olettaisin kirjallisen selityksen pakosta osuneen näkökenttään. Nimittäin tuollaisen selityksen laittaminen painoasuun hautaa Vt-seuraa ainaostaan syvemmälle suohon.
>> Itse en ole kreikankielen asiantuntija omaten kompetenssiä voidakseni määritellä onko ko. futuuritempuksella ollut alkukielessä myös edellisen viestini kaltainen merkitys aina käyttö- ja tekstiyhteyden mukaan.
Väärän alan henkilö minäkin olen kreikankielen asioista keskustelemaan, luotan luokkakaveriini, joka on tässä asiassa ammatireiska:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lars_Aejmelaeus
Itse asiassa kehitteillä on uusi tapaminen, jolloin voin palata asiaan entistä tarkemmin.
>>Kunhan aikaa ja energiaa riittää, niin olisi tarkoitus lukea tuo linkin kirja :
Kun COJ tutki aihetta, hän lähetti ihmettelynsä pääkonttoriin, joka kehotti miestä olemaan puhumatta aiheesta. Pääkonttori on siis kaiken aikaa tietoinen, että se selittelee omiaan, tietoiselle omien selittelylle on ihan oma arkinen ilmaisunsa. Lue ihmeessä kirja, se romuttaa mennen tullen ja siinä välissäkin Vt-seuran 607:n.
>>Ps. Mikäli tuossa on kyse Seuran vastineesta kysymykseen, niin on vastaus ottanut hieman aikaa ...
Jos vuoden 1914-torppaamisessa haluaa päästä vähällä, niin itse asiassa 607:n pähkäilyn voi unohtaa, Luukkaan 21:24 hoitaa homman yhdellä jakeella. Toki 607 on kutkuttava aihe, esimerkiksi sen takia, että Vt-seura on yllätetty housut kintuissa kun se on lainannut historioitsijoita 1:1, vaikka se pitää tyyppejä toisaalla epäluotettavina:
http://www.kolumbus.fi/hextek/Tikkurila/Nebu18.htm - Markku_Meilo
JerRyKöH kirjoitti:
>>>>Minulla ei ole mitään syytä takertua sinun hauskoihin sanaleikkeihin.
Raamatun mukaan Jeesus ilmoitti pakanoiden aloittavan Jerusalemin tallaamisen vasta asian lausumisen jälkeen, kaikki muu on tässä epäoleellista. Raamattu ei muiltakaan osin tue Vt-seuran ajatuksia tässä asiassa, se on helppo havaita kun yrittää rakennella raamatullista tukea sellaisille asioille, kuten:>>Eipä ole sinulla kummasia virkahduksia tähän.
Annoin jo sivuraiteellesikin tilaa, mutta sinä et halua sitäkään käsitellä.
>>Historia tosiaan tietää kertoa, että kansat alkoivat hallita Jerusalemia Nebukadnessarin päivinä.
Laitoin sinulle muutamia kysymyksiä, joihin Raamatulla vastaamalla voisit perustella Vt-seuran raamatullisuusväitettä, mutta jatkat jankuttamista Nebusta. Jeesus ei liittänyt Nebua tähän kisaan, sen tekee Vt-seura, kykenemättä kuitenkaan perustelemaan raamatullisuusväitettään. Jos tas sanoudut irti Vt-seuran opetuksista, niin sitten ei ole syytä jatkaa.
Laitoin sinulle parikin kertaa linkin joka tuo yksinkertaisesti ja ymmärrettäväksi esille sovittamattoman ristiriidan Raamatun tekstin ja Vt-tekstin välillä, etkö haluaisi hakea linkistäni asiavirhettä? Jos sellaista et löydä, niin on turha esitelmöidä Babyloniasta ja Nebusta sen enempää, semminkin kun ensin olisi asiayhteys osoitettava Raamatulla. Tässä kun on kyse Vt-seuran toistelemasta raamatullisuusväitteestä.
>>Ellei historia sitä kertoisi, silloin olisi pohja pois mainitsemaltasi Vt-seuran tulkinnalta.
Älä viitsi, kyse on raamatullisuusväitteestä ja jos sellaisen esittää, niin perustelu tapahtuu Raamatulla ei tyhjänpäiväisellä viittaamisella historiaan.
>>Sanot näin: "Jeesus ilmoitti pakanoiden aloittavan Jerusalemin tallaamisen vasta asian lausumisen jälkeen, kaikki muu on tässä epäoleellista." Kuten sanoin, historia osoittaa selvästi tuon tallaamisen alkaneen jo Nebukadnessarin päivinä satoja vuosia aikaisemnmin.
Valitettavasti Raamatun mukaan Jeesus oli eri mieltä asiasta. Turhaan kierrät asiaa, osoita nimenomaan Raamatulla:
>>Jos haluat uskoa, että Jeesus puhui tässä ristiriitaisesti antaen ymmärtää tallaamisen olevan kokonaisuudessaan vielä tulevaisuudessa se on sinun asiasi.
Valitettavasti kyse ei ole 'minun asiasta' tai minun , kyse on Raamatun tekstistä, jota sinä et pidä arvossa.
>>Saat toki uskoa siihen. Se ei muuta sitä tilannetta, että Jerusalem oli jo Jeesuksen päivien aikana kansojen vallan alla eli he tallasivat sitä.
Se ei Raamatun mukaan vaikuttanut Jeesuksen näkemykseen pakanain ajoista. Kuten jo esitin, niin voit yrittää kytkeä Nebun ja Luukkaan 21:24 vastaamalla nimenomaan Raamatulla noihin ylläoleviin kysymyksiin. Siis siinä tapauksessa, että pidät näkemystäsi raamatullisena, sillä nyt on kyse raamatullisuudesta, ei näkemyskirjosta.
>>Tuohon rimpsuusi sanon vain että "Hengelliset asiat pitää tutkia hengellisesti"
Tuo on ainoastaan mielenhallinnassa olevan uskovaisen tapa ilmaista pitävänsä vastapuolta tyhmänä. Muita tapoja ovat esimerkiksi viittaus väärään sydämentilaan, puuttuva jumalan henki, väärä asenne, katkeruus jne...............
Ohitat asian, että olen ollut jehovantodistaja ja tutkinnut tätäkin asiaa, jos sitten sokea usko on hengellisyyttä, niin sellaisen hengellisyyden olen todella jättänyt taakseni. Viittauksesi hengellisyyteen ontuu senkin takia, että olet kykenemätön vastaamaan esitettyihin kysymyksiin - lienee sekin tuota samaa hengellisyyttä. - .,,.
Markku_Meilo kirjoitti:
Toki
Raamattu on asiasta eri mieltä, mutta koska Raamattu olisi mitään jehovatodistajille merkinnyt.En todallakaan usko, että Jeesus palasi lupauksensa mukaan:
- Osoittaa sinulta selvää uskon puutetta. aina voi mielessään kehitellä vaikka millaisia versioita omiin tarkoituksiin auttaamaan sanomisiaan.
Raamattu on asiasta eri mieltä, mutta koska Raamattu olisi mitään jehovatodistajille merkinnyt.
- Tässä on kysymys narsistisesta mielipiteestä jota yrität väkisin esittää totuutena. Pistät mielipiteesi Raamatun piikkiin sanoen; "Raamattu on asiasta eri mieltä".
Kuule meilo, on kaksi eri asiaa sinun ymmärryksesi ja Raamatun antama ymmärrys. Älä tee Raamatun ymmärrystä omaksi mielipiteeksi jota tyrkytät muille. Kerro oma mielipiteesi äläkä vääristä Raamatun sanaa. - jErRyHoi
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Eipä ole sinulla kummasia virkahduksia tähän.
Annoin jo sivuraiteellesikin tilaa, mutta sinä et halua sitäkään käsitellä.
>>Historia tosiaan tietää kertoa, että kansat alkoivat hallita Jerusalemia Nebukadnessarin päivinä.
Laitoin sinulle muutamia kysymyksiä, joihin Raamatulla vastaamalla voisit perustella Vt-seuran raamatullisuusväitettä, mutta jatkat jankuttamista Nebusta. Jeesus ei liittänyt Nebua tähän kisaan, sen tekee Vt-seura, kykenemättä kuitenkaan perustelemaan raamatullisuusväitettään. Jos tas sanoudut irti Vt-seuran opetuksista, niin sitten ei ole syytä jatkaa.
Laitoin sinulle parikin kertaa linkin joka tuo yksinkertaisesti ja ymmärrettäväksi esille sovittamattoman ristiriidan Raamatun tekstin ja Vt-tekstin välillä, etkö haluaisi hakea linkistäni asiavirhettä? Jos sellaista et löydä, niin on turha esitelmöidä Babyloniasta ja Nebusta sen enempää, semminkin kun ensin olisi asiayhteys osoitettava Raamatulla. Tässä kun on kyse Vt-seuran toistelemasta raamatullisuusväitteestä.
>>Ellei historia sitä kertoisi, silloin olisi pohja pois mainitsemaltasi Vt-seuran tulkinnalta.
Älä viitsi, kyse on raamatullisuusväitteestä ja jos sellaisen esittää, niin perustelu tapahtuu Raamatulla ei tyhjänpäiväisellä viittaamisella historiaan.
>>Sanot näin: "Jeesus ilmoitti pakanoiden aloittavan Jerusalemin tallaamisen vasta asian lausumisen jälkeen, kaikki muu on tässä epäoleellista." Kuten sanoin, historia osoittaa selvästi tuon tallaamisen alkaneen jo Nebukadnessarin päivinä satoja vuosia aikaisemnmin.
Valitettavasti Raamatun mukaan Jeesus oli eri mieltä asiasta. Turhaan kierrät asiaa, osoita nimenomaan Raamatulla:
>>Jos haluat uskoa, että Jeesus puhui tässä ristiriitaisesti antaen ymmärtää tallaamisen olevan kokonaisuudessaan vielä tulevaisuudessa se on sinun asiasi.
Valitettavasti kyse ei ole 'minun asiasta' tai minun , kyse on Raamatun tekstistä, jota sinä et pidä arvossa.
>>Saat toki uskoa siihen. Se ei muuta sitä tilannetta, että Jerusalem oli jo Jeesuksen päivien aikana kansojen vallan alla eli he tallasivat sitä.
Se ei Raamatun mukaan vaikuttanut Jeesuksen näkemykseen pakanain ajoista. Kuten jo esitin, niin voit yrittää kytkeä Nebun ja Luukkaan 21:24 vastaamalla nimenomaan Raamatulla noihin ylläoleviin kysymyksiin. Siis siinä tapauksessa, että pidät näkemystäsi raamatullisena, sillä nyt on kyse raamatullisuudesta, ei näkemyskirjosta.
>>Tuohon rimpsuusi sanon vain että "Hengelliset asiat pitää tutkia hengellisesti"
Tuo on ainoastaan mielenhallinnassa olevan uskovaisen tapa ilmaista pitävänsä vastapuolta tyhmänä. Muita tapoja ovat esimerkiksi viittaus väärään sydämentilaan, puuttuva jumalan henki, väärä asenne, katkeruus jne...............
Ohitat asian, että olen ollut jehovantodistaja ja tutkinnut tätäkin asiaa, jos sitten sokea usko on hengellisyyttä, niin sellaisen hengellisyyden olen todella jättänyt taakseni. Viittauksesi hengellisyyteen ontuu senkin takia, että olet kykenemätön vastaamaan esitettyihin kysymyksiin - lienee sekin tuota samaa hengellisyyttä.aika vähän kanssas jauhaa..........
>>>>>>>>>
Älä viitsi, kyse on raamatullisuusväitteestä ja jos sellaisen esittää, niin perustelu tapahtuu Raamatulla ei tyhjänpäiväisellä viittaamisella historiaan. - Markku_Meilo
jErRyHoi kirjoitti:
aika vähän kanssas jauhaa..........
>>>>>>>>>
Älä viitsi, kyse on raamatullisuusväitteestä ja jos sellaisen esittää, niin perustelu tapahtuu Raamatulla ei tyhjänpäiväisellä viittaamisella historiaan.>>aika vähän kanssas jauhaa..........
Olen itsekin käsittänyt tämän kirjoittelun olevan vapaaehtoista.
>>Ok. Kyllä tuo asia kerrotaan myös Raamatussa, eikä vaan historiassa. Että kansat alkoivat hallita Jerusalemia Nebukadnessarin päivinä. Ja eikä niiden hallinnassa ollut taukoa vuoteen 70 jaa. mennessä tai siitä eteenpäin.
Yhtäjaksoista on hallinta ollut sinun rakkaan 'Nebun' päivistä saakka.
Yhtä yhtäjaksoisesti Vt-seuraa puoltavat ovat kyvyttömiä osoittamaan Raamatulla tuon Nebu-Jeesus -yhteyden väitettyä raamatullisuutta.
>>Tuolla asialla on minulle merkitystä, mutta sinä viis veisaat siitä, vaikka Luuk.21.24:ssä Jeesus puhui juuri sellaisesta asiasta, mikä sekä Raamatun että maallisen historian mukaan oli ollut jo vuosisatojen ajan todellisuutta ennen tuota Jeesuksen lausuntoa.
Jos asia on väittämäsi mukainen on Raamatussa tuossakin kohdassa virhe.
>>Mikään Jeesuksen sanoissa ei viittaa siihen, että hän olisi puhunut sellaisesta tallaamisesta, joka eroaisi aikaisemmasta kansojen hallinnasta.
Raamatun kreikankieli on täysin eri mieltä tuon väittämäsi kanssa.
>>Ilmaisu 'pakanain ajat' viittaa myös siihen. Kyse ei ole mistään summittaisesta nimityksestä jollekkin ajanjaksolle vaan se myös kertoo mitä tuona ajanjakson aikana oikeasti tapahtuu. Kansat hallitsevat Jerusalemia.
Pakanain ajat -termi esiintyy Raamatussa ainoastaan yhden kerran ja Raamatun mukaan viittaa sen lausuntahetkestä katsottuna tulevaisuuteen. Niin kauan kun asioiden raamatullisuudesta on kyse, niin käsittääkseni Raamattu on etusijalla.
>>Mutta ei sinun kanssasi kannata tätä enempää jauhaa.
Olet aivan oikeassa, tämä ei etene, koska et kykene perustelemaan väittämiäsi asioita, et kykene vastaamaan kysymyksiin, ainoastaan toistat Vt-seurasta tuttua mantraa. - Markku_Meilo
.,,. kirjoitti:
- Osoittaa sinulta selvää uskon puutetta. aina voi mielessään kehitellä vaikka millaisia versioita omiin tarkoituksiin auttaamaan sanomisiaan.
Raamattu on asiasta eri mieltä, mutta koska Raamattu olisi mitään jehovatodistajille merkinnyt.
- Tässä on kysymys narsistisesta mielipiteestä jota yrität väkisin esittää totuutena. Pistät mielipiteesi Raamatun piikkiin sanoen; "Raamattu on asiasta eri mieltä".
Kuule meilo, on kaksi eri asiaa sinun ymmärryksesi ja Raamatun antama ymmärrys. Älä tee Raamatun ymmärrystä omaksi mielipiteeksi jota tyrkytät muille. Kerro oma mielipiteesi äläkä vääristä Raamatun sanaa.>>- Tässä on kysymys narsistisesta mielipiteestä jota yrität väkisin esittää totuutena. Pistät mielipiteesi Raamatun piikkiin sanoen; "Raamattu on asiasta eri mieltä".
Mitä olen esittänyt eri tavalla kuin Raamattu?
>>Kuule meilo, on kaksi eri asiaa sinun ymmärryksesi ja Raamatun antama ymmärrys.
Näin varmaan on.
>> Älä tee Raamatun ymmärrystä omaksi mielipiteeksi jota tyrkytät muille.
Kuten esimerkiksi?
>> Kerro oma mielipiteesi äläkä vääristä Raamatun sanaa.
Missä olen vääristänyt Raamatun sisältöä? - jeRyPoO
Markku_Meilo kirjoitti:
>>aika vähän kanssas jauhaa..........
Olen itsekin käsittänyt tämän kirjoittelun olevan vapaaehtoista.
>>Ok. Kyllä tuo asia kerrotaan myös Raamatussa, eikä vaan historiassa. Että kansat alkoivat hallita Jerusalemia Nebukadnessarin päivinä. Ja eikä niiden hallinnassa ollut taukoa vuoteen 70 jaa. mennessä tai siitä eteenpäin.
Yhtäjaksoista on hallinta ollut sinun rakkaan 'Nebun' päivistä saakka.
Yhtä yhtäjaksoisesti Vt-seuraa puoltavat ovat kyvyttömiä osoittamaan Raamatulla tuon Nebu-Jeesus -yhteyden väitettyä raamatullisuutta.
>>Tuolla asialla on minulle merkitystä, mutta sinä viis veisaat siitä, vaikka Luuk.21.24:ssä Jeesus puhui juuri sellaisesta asiasta, mikä sekä Raamatun että maallisen historian mukaan oli ollut jo vuosisatojen ajan todellisuutta ennen tuota Jeesuksen lausuntoa.
Jos asia on väittämäsi mukainen on Raamatussa tuossakin kohdassa virhe.
>>Mikään Jeesuksen sanoissa ei viittaa siihen, että hän olisi puhunut sellaisesta tallaamisesta, joka eroaisi aikaisemmasta kansojen hallinnasta.
Raamatun kreikankieli on täysin eri mieltä tuon väittämäsi kanssa.
>>Ilmaisu 'pakanain ajat' viittaa myös siihen. Kyse ei ole mistään summittaisesta nimityksestä jollekkin ajanjaksolle vaan se myös kertoo mitä tuona ajanjakson aikana oikeasti tapahtuu. Kansat hallitsevat Jerusalemia.
Pakanain ajat -termi esiintyy Raamatussa ainoastaan yhden kerran ja Raamatun mukaan viittaa sen lausuntahetkestä katsottuna tulevaisuuteen. Niin kauan kun asioiden raamatullisuudesta on kyse, niin käsittääkseni Raamattu on etusijalla.
>>Mutta ei sinun kanssasi kannata tätä enempää jauhaa.
Olet aivan oikeassa, tämä ei etene, koska et kykene perustelemaan väittämiäsi asioita, et kykene vastaamaan kysymyksiin, ainoastaan toistat Vt-seurasta tuttua mantraa.>>>>
Pakanain ajat -termi esiintyy Raamatussa ainoastaan yhden kerran ja Raamatun mukaan viittaa sen lausuntahetkestä katsottuna tulevaisuuteen. Niin kauan kun asioiden raamatullisuudesta on kyse, niin käsittääkseni Raamattu on etusijalla. - Markku_Meilo
jeRyPoO kirjoitti:
>>>>
Pakanain ajat -termi esiintyy Raamatussa ainoastaan yhden kerran ja Raamatun mukaan viittaa sen lausuntahetkestä katsottuna tulevaisuuteen. Niin kauan kun asioiden raamatullisuudesta on kyse, niin käsittääkseni Raamattu on etusijalla.>>Sinä taidatkin olla varsin esimerkillinen Raamatun totuudellisuuden puolustaja?
Hih :))))))))))))
Kyse on Raamatun tekstistä, oli se teksti faktaa tai fiktiota.
>>Vaikka lausahdus 'pakanain ajat' on Raamatussa vain kerran, on sen sisältämä asia (kansojen Jerusalemin hallinta) kerrottu Raamatussa moneen kertaan.
Sittenhän sinulla ei pitäisi olla pienintäkään vaikeutta osoittaa nimenomaan Raamatulla:
Muussa tapauksessa kyseessä on pelkkä mielipiteesi.
>>Ja on jopa muualla Raamatussa ennustettu....
Jostain syystä Jeesus oli Raamatun mukaan eri mieltä kanssasi pakanain ajoista. - .,,.
Markku_Meilo kirjoitti:
Toki
Raamattu on asiasta eri mieltä, mutta koska Raamattu olisi mitään jehovatodistajille merkinnyt.Niin, milloin sinun mielestä alkoi pakanainajat? Ihan yhteen lauseeseen kiteytettynä!
Kauheita noi alla olevat laskutehtävät kun niistä ei meinää selvitä.. - Markku_Meilo
.,,. kirjoitti:
Niin, milloin sinun mielestä alkoi pakanainajat? Ihan yhteen lauseeseen kiteytettynä!
Kauheita noi alla olevat laskutehtävät kun niistä ei meinää selvitä..Melkoisen metkaa, että sinulla on energiaa kysellä mielipidettäni, mutta ei perustella lainkaan omaa väitettäsi.
>>Niin, milloin sinun mielestä alkoi pakanainajat? Ihan yhteen lauseeseen kiteytettynä!
Jeesuksen viittaamat pakanain ajat ovat voineet alkaa vasta sanojen lausuntahetken jälkeen:
>>Kauheita noi alla olevat laskutehtävät kun niistä ei meinää selvitä..
Hankaluudet pohjautuvat yleensäkin siihen, että on tiedoissa aukkoja, eikä se ole häpeä. Häpeälliseksi asia muuttuu vasta jos ei myönnä asiaa. - Markku_Meilo
.,,. kirjoitti:
Meilo on tunnustautunut "hammaskeiju" lahkolaiseksi, heh! Se on lapsuuden Traumaa kun hänelle on "pakkosyötetty" Jehovan todistajien uskontoa. Pakotettu lapsena kasteelle ym, ym... Nyt JT;t ovat murhaaja lahko. Tosin en ole kuullut että ketään JT olisi tuomittu uskonsa vuoksi murhaajaksi..
>>Tosin en ole kuullut että ketään JT olisi tuomittu uskonsa vuoksi murhaajaksi..
Mitä uskontoa tunnustaneita surmaajia tiedät tuomitun uskontonsa, ei surman perusteella?
Mitä mieltä olet veli ja sisar Slakin tavasta tappaa Laree-tyttärensä, heitähän ei tuomittu jehovantodistajuudesta?
- Johanneksen_poika
>>Samat puurot on palstakonkareilla kattilassa edelleen,
Onneksi Vartiotorniseura tarjoilee lähes vuosittain jatkuvasti muuttuvaa "sukupolvioppipuuroa", niin ei käy yksitoikkoiseksi. Viimeisen 15 vuoden aikana "muutaman kerran" on oppi kääntyillyt jopa 180 astetta edestakaisin. VTS-oppi on kuin tuuliviiri.
Vähän vaihtelua VT-soppaan. :) >>Monet lopioituneet ja ristikuntalaiset (maailmanloppun kannattajat) ovat "väsyneet" odottamaan viimeisiä päiviä ja melskaava palstalla. Eräs sanoen;
Esität asian niin kuin odottelisin jotain maailmanloppua, vaikka varsin hyvin tiedät mitä mieltä ylipäätään olen sellaisesta hihhuloinnista. Tuttua omaan pussiin pelaamista sinulta.
>>Mutta heiltä jää huomaamatta Jumalan suuri rakkaus ja Jumalan sanat, yksi vuosi kin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä :)
Sillähän saa kognitiivisen dissonanssinsa kivasti tasapainoon todellisuuden kanssa. Samalla voi viitata kintaalla Jeesuksen paluulupauksille, jotka luvattiin lunastaa 2000 vuotta sitten.
>>9 Jehova ei ole hidas lupauksensa suhteen, niin kuin jotkut pitävät sitä hitautena, vaan hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska hän ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan haluaa kaikkien pääsevän katumukseen.
Olen kysellyt tällaisen optimaalisen ajankohdan perään, jolloin kaikilla olisi mahdollisuus pelastukseen, mutta en ole sellaiseen vastausta saanut. Ihmisiä syntyy ja kuolee tasaisesti koko ajan. Tarkkaanottaen mitä se Jumala odottelee?- .,,.
Sillähän saa kognitiivisen dissonanssinsa kivasti tasapainoon todellisuuden kanssa.
- Kyllä on hienoja sanoja, että kouluja käyty..
Samalla voi viitata kintaalla Jeesuksen paluulupauksille, jotka luvattiin lunastaa 2000 vuotta sitten.
- Tämäkin on vain mielipide lukemastasi tekstistä, ei muuta.
Tarkkaanottaen mitä se Jumala odottelee?
- Ehkä sinua odottelee, ties vaikka katuisit ja tulisit takaisin kuin tuhlaajapoika isänsä luokse :) - Pii on 3.0
..Puurosta löytyy, aina se on niin ollut; Meidän aikanamme mm, Billy Graham osoitti sen ajallaan.
pastorit ja Piispat -100- luvulta ovat etsineet vihreämpää oksaa ja syötävää lanmaslaumaa;, katselin tuossa erästä tohjelmaa, Taivaskanavalta, - ja se maksoi 100- e avaus. chatti- maksu- TVssä aamuisin kuutoskanavalla on 98c, joten 100 e, on ihan kiva liksa, jos soittajia on paljon. voi kieriskellä setelikasassa kuin Benny Eräässä ohjelmassa.
Sillä saa puuroakin vaikka Parisin hotellilla Havaijilla. - ex-hihhuli
.,,. kirjoitti:
Sillähän saa kognitiivisen dissonanssinsa kivasti tasapainoon todellisuuden kanssa.
Samalla voi viitata kintaalla Jeesuksen paluulupauksille, jotka luvattiin lunastaa 2000 vuotta sitten.
- Ehkä sinua odottelee, ties vaikka katuisit ja tulisit takaisin kuin tuhlaajapoika isänsä luokse :)Sillähän saa kognitiivisen dissonanssinsa kivasti tasapainoon todellisuuden kanssa.
- "Kyllä on hienoja sanoja, että kouluja käyty"..
Toiset ovat käyneet ja eivät siksi ole niin helposti höpläytettävissä
- "Tämäkin on vain mielipide lukemastasi tekstistä, ei muuta".
Mielipiteeseen on perin helppo yhtyä, koska raamattu ei jätä sijaa ymmärtää väärin. Jeesus lupasi - ei toteutunut. Tämä ei lukutaitoiselle ihmiselle pitäisi olla mikään epäselvä kohta.
-"Ehkä sinua odottelee, ties vaikka katuisit ja tulisit takaisin kuin tuhlaajapoika isänsä luokse" :)
Korruptoitunut hallintoelin odottelee lisää sokeasti tottelevia työmuurahaisia lahkoonsa. Antamalla tasaisin väliajoin uutta valoa, eli pieleen meneviä ennustuksia, saadaan ainakin helpoiten huijattavissa olevat koukkuun. - Markku_Meilo
ex-hihhuli kirjoitti:
- "Kyllä on hienoja sanoja, että kouluja käyty"..
Toiset ovat käyneet ja eivät siksi ole niin helposti höpläytettävissä
- "Tämäkin on vain mielipide lukemastasi tekstistä, ei muuta".
Mielipiteeseen on perin helppo yhtyä, koska raamattu ei jätä sijaa ymmärtää väärin. Jeesus lupasi - ei toteutunut. Tämä ei lukutaitoiselle ihmiselle pitäisi olla mikään epäselvä kohta.
-"Ehkä sinua odottelee, ties vaikka katuisit ja tulisit takaisin kuin tuhlaajapoika isänsä luokse" :)
Korruptoitunut hallintoelin odottelee lisää sokeasti tottelevia työmuurahaisia lahkoonsa. Antamalla tasaisin väliajoin uutta valoa, eli pieleen meneviä ennustuksia, saadaan ainakin helpoiten huijattavissa olevat koukkuun.>>Mielipiteeseen on perin helppo yhtyä, koska raamattu ei jätä sijaa ymmärtää väärin.
Kyseessä ei ole mikään yksittäisen nettikirjoittajan mielipide, vaan Raamatussa esitetty Jeesuksen oma mielipide.
>>Jeesus lupasi - ei toteutunut. Tämä ei lukutaitoiselle ihmiselle pitäisi olla mikään epäselvä kohta.
Semmoselle reilulle kahdelle miljardille Jeesukseen uskovalle - jehovantodistajat mukaanlukien - tuottaa vaikeutta käsittää mitä Jeesus toisteli:
"Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki tapahtuu." (Luuk. 21:32 UMK) .,,. kirjoitti:
- Ehkä sinua odottelee, ties vaikka katuisit ja tulisit takaisin kuin tuhlaajapoika isänsä luokse :)>>Tämäkin on vain mielipide lukemastasi tekstistä, ei muuta.
Miten sinä tuon tekstin ymmärrät?
>>Ehkä sinua odottelee, ties vaikka katuisit ja tulisit takaisin kuin tuhlaajapoika isänsä luokse :)
Mitähän sitä alkaisi katumaan, ja miksi?- Markku_Meilo
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Tämäkin on vain mielipide lukemastasi tekstistä, ei muuta.
>>Ehkä sinua odottelee, ties vaikka katuisit ja tulisit takaisin kuin tuhlaajapoika isänsä luokse :)
Mitähän sitä alkaisi katumaan, ja miksi?>>Mitähän sitä alkaisi katumaan...
Tässä aiheessa mulla on aivan selvä ajatus. Ensimmäisenä katuisin omaa kirjoitteluani, katuminen alkaisi heti kun joku esimerkiksi ystävällisesti ettei Vt-seura olekaan tapavalehtelija, jollaisena se esiintyy omassa kirjallisessa tuotannossaan.
Siihen asti tunnen edelleen pelkkää myötähäpeää mutsin puolesta, joka pitää Vt-seuran opillisia ongelmia ainoastaan mielipdekysymyksinä. Kun vielä olin jt, niin täsmälleen samat väitteet olivat mutsille Ainoa Oikea Totuus. - .,,.
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Tämäkin on vain mielipide lukemastasi tekstistä, ei muuta.
Mitähän sitä alkaisi katumaan, ja miksi?Miten sinä tuon tekstin ymmärrät?
- Minun ja JT,n vastaus löytyy kirjallisuudestamme, vastaus on myös minun vastaukseni :)
Mitähän sitä alkaisi katumaan, ja miksi?
- Koeta miettiä miten olet toiminut sanaa vastaan elämän tiellä. Esim. oletko mennyt naimisiin "herrassa" tai jotain muuta??
Itseppä tiedät tarkemmin.. - elämäennenkuolemaa
.,,. kirjoitti:
- Minun ja JT,n vastaus löytyy kirjallisuudestamme, vastaus on myös minun vastaukseni :)
- Koeta miettiä miten olet toiminut sanaa vastaan elämän tiellä. Esim. oletko mennyt naimisiin "herrassa" tai jotain muuta??
Itseppä tiedät tarkemmin.."Minun ja JT,n vastaus löytyy kirjallisuudestamme, vastaus on myös minun vastaukseni"
Malliesimerkki jeppulan vastauksesta kaikkiin kysymyksiin. Omia rahkeita kun ei ole, ulkoistetaan mielipiteet ja ajattelu lahkolle.
"Koeta miettiä miten olet toiminut sanaa vastaan elämän tiellä. Esim. oletko mennyt naimisiin "herrassa" tai jotain muuta??
Itseppä tiedät tarkemmin"
Miksi pitäisi katua? Minä meniin "herrassa" sijasta maistraatissa naimisiin, eikä ole kaduttanut yhtään.
Ensin pitäisi uskoa vanhaan paimentolaisten satukirjaan, joka on vieläpä täynnä ristiriitaisuuksia ja pieleen menneitä ennustuksia, ennen kuin voisi alkaa katumaan niin kuin uskoon hurahtaneet odottavat. .,,. kirjoitti:
Itseppä tiedät tarkemmin..>>Minun ja JT,n vastaus löytyy kirjallisuudestamme, vastaus on myös minun vastaukseni :)
Olisiko nyt vain niin ettet kehtaa antaa vastausta, kun tiedät ettei sellaista höpöhöpöä jätetä täällä käsittelemättä, eikä käsittely ole kovin hellävaraista.
>>Koeta miettiä miten olet toiminut sanaa vastaan elämän tiellä. Esim. oletko mennyt naimisiin "herrassa" tai jotain muuta??
Melko kunnianhimoista yrittää saada uskonnottomalle uskonnollisesti huono omatunto. Voin kertoa ettei tule onnaamaan. Pidän avioonmenomalliani parhaana mahdollisena, mikähän sinut saa kuvittelemaan että löytäisin siitä jotain kaduttavaa? Jehovantodistajien mallia pidän erittäin vastuuttomana, ja ei ole ihme että tunnen roppakaupalla huonoja jehovantodistajien avioliittoja, ja entisiä sellaisia. Voidaan olla melko vakuuttuneita siitä, että jehovantodistajien malli rynnätä avioon tuntematta puolisoa todella, aiheuttaa kosolti enemmän katumusta kuin tämä oma mallini.
Edelleenkin on hakusessa se mitä katuu, ja toki koko katumisen funktio.Markku_Meilo kirjoitti:
>>Mitähän sitä alkaisi katumaan...
Tässä aiheessa mulla on aivan selvä ajatus. Ensimmäisenä katuisin omaa kirjoitteluani, katuminen alkaisi heti kun joku esimerkiksi ystävällisesti ettei Vt-seura olekaan tapavalehtelija, jollaisena se esiintyy omassa kirjallisessa tuotannossaan.
Siihen asti tunnen edelleen pelkkää myötähäpeää mutsin puolesta, joka pitää Vt-seuran opillisia ongelmia ainoastaan mielipdekysymyksinä. Kun vielä olin jt, niin täsmälleen samat väitteet olivat mutsille Ainoa Oikea Totuus.>>katuminen alkaisi heti kun joku esimerkiksi ystävällisesti ettei Vt-seura olekaan tapavalehtelija, jollaisena se esiintyy omassa kirjallisessa tuotannossaan.
Joo kyllä se jotain tällaista konkreettista vaatisi, että pääsisi maistamaan katumuksen katkeransuloista makua. Sitten on vielä sekin, että miten tällainen uskonnoton voisi kokea uskonnollispohjaista katumusta, kun uskonnollisuus näyttäytyy katumuksen yrittäjälle hyvin pitkälti huuhaana. No, kai senkin saisi reilaan sillä, että Jumala ilmoittaisi itsestään, ja näin olisi jotain kättä pidempää, eikä pelkkiä kansantarinoita menneiltä vuosituhansilta.- Markku_Meilo
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>katuminen alkaisi heti kun joku esimerkiksi ystävällisesti ettei Vt-seura olekaan tapavalehtelija, jollaisena se esiintyy omassa kirjallisessa tuotannossaan.
Joo kyllä se jotain tällaista konkreettista vaatisi, että pääsisi maistamaan katumuksen katkeransuloista makua. Sitten on vielä sekin, että miten tällainen uskonnoton voisi kokea uskonnollispohjaista katumusta, kun uskonnollisuus näyttäytyy katumuksen yrittäjälle hyvin pitkälti huuhaana. No, kai senkin saisi reilaan sillä, että Jumala ilmoittaisi itsestään, ja näin olisi jotain kättä pidempää, eikä pelkkiä kansantarinoita menneiltä vuosituhansilta.>>No, kai senkin saisi reilaan sillä, että Jumala ilmoittaisi itsestään, ja näin olisi jotain kättä pidempää, eikä pelkkiä kansantarinoita menneiltä vuosituhansilta.
Jos ottaa vakavissaan Vt-seuran annin, niin Jehova järjestää vuosittain useita vaelluskokouksia, joissa julkistetaan Jehovalta saatuja ilmoituksia. Kaikesta tuosta huolimatta oleellisimmat kysymykset ovat auki, ilmeisesti Jehova ei halua käsitellä niitä.
Joh. 6:44 perusteella Vt-seura esittää Jehovan vetävän väkeä puoleensa, miksi sen on tapahduttava valehtelemalla asioista?
Ropleemia kerrakseen.
- Markku_Meilo
>>Luopiot väsyneet
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9193776/thread
>>Heitän hyvästi palstalle toistaiseksi,- jt
Jumala antaa auringon paistaa kaikille, niin hyville kuin pahoillekin, mutta kommenteista päätellen vartiotornilaiset kärsivät helteistä kovasti: juo runsaasti ja jos mahdollista, lepäile viileässä. Sääennusteen mukaan helle jatkuu edelleen.
- Markku_Meilo
jt kirjoitti:
Jumala antaa auringon paistaa kaikille, niin hyville kuin pahoillekin, mutta kommenteista päätellen vartiotornilaiset kärsivät helteistä kovasti: juo runsaasti ja jos mahdollista, lepäile viileässä. Sääennusteen mukaan helle jatkuu edelleen.
>>Jumala antaa auringon paistaa kaikille
Näin se on ollut jo Raamatun ajoista lähtien. Toki tolppien varassa ollutta lättymaata silloin kiertänyt aurinko sammutettiin säästösyistä illalla ja sytytettiin aamulla uuteen päivään kiertämään maata ja yläpuolisia vesiä erottaneessa taivaanvahvuudessa.
- Akim ja Tazan
Alkaen Aadamista ole jo täyttyneet, ja nekin laskelmat pitänyt panna uusiksi - eli 6000-vuotta Aadamin syntymästä jo täyttyneet - ?
- Markku_Meilo
>>Alkaen Aadamista ole jo täyttyneet, ja nekin laskelmat pitänyt panna uusiksi - eli 6000-vuotta Aadamin syntymästä jo täyttyneet - ?
Ne 6000-vuotissynttärit vulkanoitiin 1975-maailmanlopun ennusteluun, jonka jälkeen Raamattuun perustumattomat 7000-vuotiset luomispäivät hylättiin.
- Balttis
Koska koko lahko on eriytynyt terveestä Kristuksen opista, ja erkaantunut Adventismista sen alkutaipaleella - omaksi erityiskorosteiseksi "henkivaltaopikseen". Jos ei ole ollutkaan koskaan "kristitty", ei voi olla myöskään luopio, vaan ainoastaan harhaanjohdettu, - tai harhaoppinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6032400Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4131915Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H231740Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641448JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191376- 651291
- 1221184
Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka22950Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16938Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66843