Suomenruotsalaiset: pyytäkää anteeksi suomalaisilta

Jo riittää

vuosisatojen sortoa ja simputusta. Ja ylimielisen alentavaa asennettanne. Sekä tehkää muutos parempaan.

Ongelma olette te. Asennevamma ( = osataan suomea, vaaditaan ruotsia) on teillä.

Hävetkää. Pyytäkää anteeksi ja parantakaa tapanne, ongelmavähemmistö.

11

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      Huomenta Tala! Sama levy pyörii taas ( niinkuin aina).

      • ;-)

        Pakkojuuri ruotsitaan ja Suomesta tulee muiden keskieuroopan merenrantavaltioiden tapaan yksikielisesti suomenkielinen maa.

        Go home knugen!

        ;-))


      • No täällä Ahvenanmaalla ei ainakaan osata suomea. Itse olen tänne muuttanut suomenkieleinen, mutta en todellakaan häpea vaatia ruotsin kielen käyttämistä aina kun ollaan tekemisissä Ahvenanmaan kanssa. Henkilökohtaisissa asioissa käytän tietysti mielelläni suomea, mutta työssäni ja viranomaisyhteyksissä on käytettävä ruotsia.


      • hipheii
        ahvennainen kirjoitti:

        No täällä Ahvenanmaalla ei ainakaan osata suomea. Itse olen tänne muuttanut suomenkieleinen, mutta en todellakaan häpea vaatia ruotsin kielen käyttämistä aina kun ollaan tekemisissä Ahvenanmaan kanssa. Henkilökohtaisissa asioissa käytän tietysti mielelläni suomea, mutta työssäni ja viranomaisyhteyksissä on käytettävä ruotsia.

        Sinä ruotsinkieliseen sivistystasoon ihastuneena luonnollisesti vaadit, että sinulle puhutaan ruotsia silloin kun sinä niin tahdot.


      • hetkinen.
        ahvennainen kirjoitti:

        No täällä Ahvenanmaalla ei ainakaan osata suomea. Itse olen tänne muuttanut suomenkieleinen, mutta en todellakaan häpea vaatia ruotsin kielen käyttämistä aina kun ollaan tekemisissä Ahvenanmaan kanssa. Henkilökohtaisissa asioissa käytän tietysti mielelläni suomea, mutta työssäni ja viranomaisyhteyksissä on käytettävä ruotsia.

        Valtion pääkieltä. Melkoinen tuppukylä. Osaako siellä ihmiset edes lukea?


      • his his
        ahvennainen kirjoitti:

        No täällä Ahvenanmaalla ei ainakaan osata suomea. Itse olen tänne muuttanut suomenkieleinen, mutta en todellakaan häpea vaatia ruotsin kielen käyttämistä aina kun ollaan tekemisissä Ahvenanmaan kanssa. Henkilökohtaisissa asioissa käytän tietysti mielelläni suomea, mutta työssäni ja viranomaisyhteyksissä on käytettävä ruotsia.

        Etkö yhtään häpeä kun ottaa huomioon että saatte asukasta kohden eniten tukea valtiolta? Arvaappas kuka ne verorahat valtiolle maksaa. Eikä Ålanti todellakaan anna enemmän kuin ota. Kuten valheellisesti olet yrittänyt väittää.


      • 089hiuhooyu
        ahvennainen kirjoitti:

        No täällä Ahvenanmaalla ei ainakaan osata suomea. Itse olen tänne muuttanut suomenkieleinen, mutta en todellakaan häpea vaatia ruotsin kielen käyttämistä aina kun ollaan tekemisissä Ahvenanmaan kanssa. Henkilökohtaisissa asioissa käytän tietysti mielelläni suomea, mutta työssäni ja viranomaisyhteyksissä on käytettävä ruotsia.

        Tuohan kuulostaa hyvältä. Ahvenanmaa on ainoa alue suomessa, jossa ei ole pakollista suomenkielen opiskelua. Vastaavan yksikielisyyden kriteerin täyttää 99% Suomen kunnista, joten mallia voitaisiin siis vastavuoroisesti soveltaa myös Manner-Suomessa ja poistaa täysin turha rasistiruotsi.


      • antiaffena
        ahvennainen kirjoitti:

        No täällä Ahvenanmaalla ei ainakaan osata suomea. Itse olen tänne muuttanut suomenkieleinen, mutta en todellakaan häpea vaatia ruotsin kielen käyttämistä aina kun ollaan tekemisissä Ahvenanmaan kanssa. Henkilökohtaisissa asioissa käytän tietysti mielelläni suomea, mutta työssäni ja viranomaisyhteyksissä on käytettävä ruotsia.

        Onko tuo Affenainen mennyt sekaisin? Mitä hän tuolla kommentilla tarkoittaa? Vai oliko tuo joku vitsi?

        "en häpeä vaatia ruotsin kielen käyttämistä.." ja ollaan Ahvenanmaalla! Eihän siellä MUUTA kieltä käytetäkään!

        Affenaisen pitäisi suomenkielisenä vastaavasti vaatia suomenkielistä palvelua, mutta hän käänsi asian täysin oudoksi.

        Affenainen on ollut selvästi LIIAN kauan kyykyssä Ahenidenmaalla. Vähän samoin on muutamien ruosujen laita Ruotsissa. Jonkinlainen Tukholman syndrooma on iskenyt.

        Eli palkkasveko on mennyt lopullisesti sekaisin...


      • antiaffena kirjoitti:

        Onko tuo Affenainen mennyt sekaisin? Mitä hän tuolla kommentilla tarkoittaa? Vai oliko tuo joku vitsi?

        "en häpeä vaatia ruotsin kielen käyttämistä.." ja ollaan Ahvenanmaalla! Eihän siellä MUUTA kieltä käytetäkään!

        Affenaisen pitäisi suomenkielisenä vastaavasti vaatia suomenkielistä palvelua, mutta hän käänsi asian täysin oudoksi.

        Affenainen on ollut selvästi LIIAN kauan kyykyssä Ahenidenmaalla. Vähän samoin on muutamien ruosujen laita Ruotsissa. Jonkinlainen Tukholman syndrooma on iskenyt.

        Eli palkkasveko on mennyt lopullisesti sekaisin...

        Jos olen työasioissa yhteydessä mantereelle, edellytän että käytetään ruotsia. Yksityisasioissa käytän suomenkilelisten kanssa suomea ja ruotsinkielisten kanssa ruotsia. Yksinkertaista ja selkeää, eikö totta?


      • liian sinisilmäinen
        antiaffena kirjoitti:

        Onko tuo Affenainen mennyt sekaisin? Mitä hän tuolla kommentilla tarkoittaa? Vai oliko tuo joku vitsi?

        "en häpeä vaatia ruotsin kielen käyttämistä.." ja ollaan Ahvenanmaalla! Eihän siellä MUUTA kieltä käytetäkään!

        Affenaisen pitäisi suomenkielisenä vastaavasti vaatia suomenkielistä palvelua, mutta hän käänsi asian täysin oudoksi.

        Affenainen on ollut selvästi LIIAN kauan kyykyssä Ahenidenmaalla. Vähän samoin on muutamien ruosujen laita Ruotsissa. Jonkinlainen Tukholman syndrooma on iskenyt.

        Eli palkkasveko on mennyt lopullisesti sekaisin...

        Uskotko todellakin että ahvennainen on suomenkielinen? Come on, hei!


    • Tomatpojkarna

      i haluta åsata se ruma ja saatans turha PAKKÅSUÅMI :(

      Jåten emme pyyde kåskaan se iså anteeksi :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      158
      2569
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      135
      1966
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      106
      1815
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      73
      1480
    5. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      78
      1414
    6. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      24
      1392
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1100
    8. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      222
      906
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      60
      906
    10. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      73
      900
    Aihe