vuosisatojen sortoa ja simputusta. Ja ylimielisen alentavaa asennettanne. Sekä tehkää muutos parempaan.
Ongelma olette te. Asennevamma ( = osataan suomea, vaaditaan ruotsia) on teillä.
Hävetkää. Pyytäkää anteeksi ja parantakaa tapanne, ongelmavähemmistö.
Suomenruotsalaiset: pyytäkää anteeksi suomalaisilta
11
185
Vastaukset
- .
Huomenta Tala! Sama levy pyörii taas ( niinkuin aina).
- ;-)
Pakkojuuri ruotsitaan ja Suomesta tulee muiden keskieuroopan merenrantavaltioiden tapaan yksikielisesti suomenkielinen maa.
Go home knugen!
;-)) No täällä Ahvenanmaalla ei ainakaan osata suomea. Itse olen tänne muuttanut suomenkieleinen, mutta en todellakaan häpea vaatia ruotsin kielen käyttämistä aina kun ollaan tekemisissä Ahvenanmaan kanssa. Henkilökohtaisissa asioissa käytän tietysti mielelläni suomea, mutta työssäni ja viranomaisyhteyksissä on käytettävä ruotsia.
- hipheii
ahvennainen kirjoitti:
No täällä Ahvenanmaalla ei ainakaan osata suomea. Itse olen tänne muuttanut suomenkieleinen, mutta en todellakaan häpea vaatia ruotsin kielen käyttämistä aina kun ollaan tekemisissä Ahvenanmaan kanssa. Henkilökohtaisissa asioissa käytän tietysti mielelläni suomea, mutta työssäni ja viranomaisyhteyksissä on käytettävä ruotsia.
Sinä ruotsinkieliseen sivistystasoon ihastuneena luonnollisesti vaadit, että sinulle puhutaan ruotsia silloin kun sinä niin tahdot.
- hetkinen.
ahvennainen kirjoitti:
No täällä Ahvenanmaalla ei ainakaan osata suomea. Itse olen tänne muuttanut suomenkieleinen, mutta en todellakaan häpea vaatia ruotsin kielen käyttämistä aina kun ollaan tekemisissä Ahvenanmaan kanssa. Henkilökohtaisissa asioissa käytän tietysti mielelläni suomea, mutta työssäni ja viranomaisyhteyksissä on käytettävä ruotsia.
Valtion pääkieltä. Melkoinen tuppukylä. Osaako siellä ihmiset edes lukea?
- his his
ahvennainen kirjoitti:
Etkö yhtään häpeä kun ottaa huomioon että saatte asukasta kohden eniten tukea valtiolta? Arvaappas kuka ne verorahat valtiolle maksaa. Eikä Ålanti todellakaan anna enemmän kuin ota. Kuten valheellisesti olet yrittänyt väittää.
- 089hiuhooyu
ahvennainen kirjoitti:
Tuohan kuulostaa hyvältä. Ahvenanmaa on ainoa alue suomessa, jossa ei ole pakollista suomenkielen opiskelua. Vastaavan yksikielisyyden kriteerin täyttää 99% Suomen kunnista, joten mallia voitaisiin siis vastavuoroisesti soveltaa myös Manner-Suomessa ja poistaa täysin turha rasistiruotsi.
- antiaffena
ahvennainen kirjoitti:
Onko tuo Affenainen mennyt sekaisin? Mitä hän tuolla kommentilla tarkoittaa? Vai oliko tuo joku vitsi?
"en häpeä vaatia ruotsin kielen käyttämistä.." ja ollaan Ahvenanmaalla! Eihän siellä MUUTA kieltä käytetäkään!
Affenaisen pitäisi suomenkielisenä vastaavasti vaatia suomenkielistä palvelua, mutta hän käänsi asian täysin oudoksi.
Affenainen on ollut selvästi LIIAN kauan kyykyssä Ahenidenmaalla. Vähän samoin on muutamien ruosujen laita Ruotsissa. Jonkinlainen Tukholman syndrooma on iskenyt.
Eli palkkasveko on mennyt lopullisesti sekaisin... antiaffena kirjoitti:
Onko tuo Affenainen mennyt sekaisin? Mitä hän tuolla kommentilla tarkoittaa? Vai oliko tuo joku vitsi?
"en häpeä vaatia ruotsin kielen käyttämistä.." ja ollaan Ahvenanmaalla! Eihän siellä MUUTA kieltä käytetäkään!
Affenaisen pitäisi suomenkielisenä vastaavasti vaatia suomenkielistä palvelua, mutta hän käänsi asian täysin oudoksi.
Affenainen on ollut selvästi LIIAN kauan kyykyssä Ahenidenmaalla. Vähän samoin on muutamien ruosujen laita Ruotsissa. Jonkinlainen Tukholman syndrooma on iskenyt.
Eli palkkasveko on mennyt lopullisesti sekaisin...Jos olen työasioissa yhteydessä mantereelle, edellytän että käytetään ruotsia. Yksityisasioissa käytän suomenkilelisten kanssa suomea ja ruotsinkielisten kanssa ruotsia. Yksinkertaista ja selkeää, eikö totta?
- liian sinisilmäinen
antiaffena kirjoitti:
Eli palkkasveko on mennyt lopullisesti sekaisin...Uskotko todellakin että ahvennainen on suomenkielinen? Come on, hei!
- Tomatpojkarna
i haluta åsata se ruma ja saatans turha PAKKÅSUÅMI :(
Jåten emme pyyde kåskaan se iså anteeksi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924607
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?823758Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1363242Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152615Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1292534- 432131
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282047Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261820Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91697- 881669