Kirkko tekee valtavan hyvää, pyyteetöntä laupeudentyötä. Viime vuonna luterilaisen kirkon seurakuntien diakoniatyön kautta jaettiin 700 000 kiloa ruokaa 110 000 hakijalle! Kirkon ruoka-apu on lähes tuplaantunut parissa vuodessa.
Monelle kirkosta eronneelle ateistillekin kelpaa seurakunnan jakama ilmainen ruoka, sillä seurakunta ei jaa ruokaa vain jäsenilleen, vaan kaikille tarvitseville. Siinä ei kysellä, oletko kirkon jäsen vai et, ja voi miten makealle maistuukaan kirkon jakama ruoka ateistienkin suussa, kun sen ilmaiseksi saa. Tyytyväisen myhäilyn säestämänä se valahtaa alas kurkusta kuni sula taivaan manna.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Seurakunnat jakoivat ennätykselliset yli 700 tonnia ruokaa/art-1288379571231.html
KIRKKO antaa sinulle LEIVÄN suuhun!
186
2560
Vastaukset
- raakkuna1.
Tottai köyhäinapu on aina kuulunut kirkon piiriin. Ja leipäjonot ovat tarpeen Suomessakin. "Salut" Mutta jos ihmisiä ohjataan väärin, suhteessa homouteen, joka on mainittu varsin voimakkaasti Raamatussa synniksi. "Salut" Niin, silloin kirkko ei noudata sen tärkeintä tehtävää. Ja näin on Suomen Luterilainen kirkko tänä päivänä. "Salut"
- raakkuna1.
Raakkuna tietää että Luterilaisen kirkon piirissä on aitoja Pappeja, jotka varmastikkin sanoisivat minulle, että "Puhun itsestään,selvyyksiä" Joop. Mutta kun, niin se vain on että Kirkko menettää kannatustaan, kun Papit eivät saa edes saarnata suoraan. Ja Homous on täytynyt hyväksyä, vaikka se on vahvasti vastoin Raamattua. "Salut"
Luterilainen kirkko on "Lopun,ajan kirkko" Salut. - Jeesuuus rakastaa
Ei mitään kirkkoon kulumattomia pitäisi ruokkia! Muutenhan jonon tulevat kaikki maailman muslimit ja muut ei kristityt!
Kirkon apu vain kristityille, ja ateistit, satanistit ja kaikenlaiset maahanmuuttajat menköön muualle !!!! Jeesuuus rakastaa kirjoitti:
Ei mitään kirkkoon kulumattomia pitäisi ruokkia! Muutenhan jonon tulevat kaikki maailman muslimit ja muut ei kristityt!
Kirkon apu vain kristityille, ja ateistit, satanistit ja kaikenlaiset maahanmuuttajat menköön muualle !!!!Olenko sitten väärää uskontoa kannattava, koska minun uskonnossani kuuluu rakastaa lähimmäistä? Kirkon tulee auttaa kaikkia, katsomatta olemukseen, se on sitä lähimmäisen rakastamista.
- Diablos mesa
Jeesuuus rakastaa kirjoitti:
Kirkon apu vain kristityille, ja ateistit, satanistit ja kaikenlaiset maahanmuuttajat menköön muualle !!!!Minä olen nykyseltään Ateisti!
Katsoisin ansaitsevan ruoka-apua vaikka yksityishenkilönä en kirkollisveroa maksakkaan. Yrittäjänä sitä maksan vaikken tahtoisikaan!.
Jeesushan sen ruoan siellä jakaa eikö?...uskovaiset. - isoisäksi 51 vuotias
raakkuna1. kirjoitti:
Raakkuna tietää että Luterilaisen kirkon piirissä on aitoja Pappeja, jotka varmastikkin sanoisivat minulle, että "Puhun itsestään,selvyyksiä" Joop. Mutta kun, niin se vain on että Kirkko menettää kannatustaan, kun Papit eivät saa edes saarnata suoraan. Ja Homous on täytynyt hyväksyä, vaikka se on vahvasti vastoin Raamattua. "Salut"
Luterilainen kirkko on "Lopun,ajan kirkko" Salut.Itse kuulun kirkkoon ja tarkoituksenani ei ole koskaan se edes ollutkaan,
minusta kirkko tekee hienoa työtä,monet isot lapsiperheet,joilla ei enään ole töitä,taikka pienituloiset eläkeläiset,niin he tuskin ilman kirkon apua selviytyisivät tästä nykysuomen hurjasta touhusta,paasataan,että homojen kuuluisi saada kirkossa lupa avioliittoon,minusta se jo ajatuksena on mahdoton,avioliittohan on kahden ihmisen ,naisen ja miehen välinen liitto,jossa luvataan,niin ylä ja alamäet yhdessä taivltaa,nyt moni ajattelee,että hurskastelen,olen vasta viisikymmentäyksi,mutta olen ollut tässäkuussa avioliitossa jo 30 vuoden ajan ,olemme nähneet todella sekä lä,että alamäet ja alamäkiä on sairauksien muodoissa ollut enempi,kuin niitä ylämäkiä,mutta eikö se juuri olekin hyvän avioliiton perusta,en siedä,että homot pitäisi vihkiä pyhään avioliittoon kirkossa,eikö homoille riitä jo,että he saivat astua ulos kaapeista ja jopa rekisterisöidä liittonsa,ainoana asiana miten ton ymmärrän on,kun tulee se viimeinen hetki ja omaisuus pitää jakaa,niin nythän heilä on jo siihenkin mahdollisuus,pitäisikö heille myöntää adoptio-oikeuskin,ei pidä,ei missään nimesä,kaksi miestä ei voi kasvattaa lasta kristillisesti mitenkään,se oikeus kuuluu ainoastaan naisen ja miehen vvälile,perustelen sen sillä,että lapsella kuuluu jo syntyessään ola äiti,johon hänellä pitää olla varaukseton luottamussuhde,mikä homoliitoissa ei toteudu millään muotoa,itse kasvatimme pojan,pojalla on ikää nyt 27 vuotta ja hänetkin vihittiin naisen kanssa kirkossa ja heille pappi piti kauniin puheen ja heille syntyi nyt puolivuotta sitten poika,kun seuran heidän elämäänsä,niin mieleeni tulee väkisin omapoikani ,kun hän oli pieni,hän tarvitsi isää ja äitiä,meitä molempia,se onkin jotakin sellaista,mitä homot ei ymmärrä,kun haluavat kirkkohäät,miniäni ja poikani on onnellisesti naimisissa ja nyt kun heille syntyi poikakin,niin se kruunasi liiton,kirkossa oli ristiäiset ja kumeiksi tuli miniän sisko miehensä kanssa ,sekä toisiksi kumeiksi tuli heidän hyvät ystävänsä,jotka menee kanssa kirkossa kesäällä naimisiin,kaikki me käymme joulukirkoissa,tosin menemme eri kirkkoihin,kun välimatkaa on sen verran ja jouluisin käymme aina haudoilla,jihin minun molemmat vanhempani on haudattu samaan hautaan ja vaimon isän haudalla käymme myös,mutta hän on sadan kilometrin päähän haudattu,mutta aina käymme myös siellä ja iltasella ruokailun jälkeen rauhoitumme ja valmistaudumme jouluyön jumalanpalveluksseen,joka kuuluu meidän ja myös poikame ja hänen vaimonsa tapoihin,näin nämä asiat periytyy ja minusta se on hieno asia,ensijouluna pääsee pojanpoikanikin ensinmäisen joulunsa kirkkoon ja olemme siitä ylpeitä,siksi toivoisinkin,ettei kirkkoa pilata millään homoliitoilla,jos näin kävisi,etttä homot saisivat mennä kirkossa avioliittoon,niin minusta se olisi kuin rikos meitä muita ,jotka avioliitossa elämme ja käymme kirkossa muuloinkin kuin jouluisin,usein käymme htoollisilla j kuuntelemassa herran sanaa,emme itse koskan ole edes oma poikaamme väkisin vieneet kirkkoon,hänestä se kuluu asiaan aivan kuin heidän vihkimisensä kirkossakin ja heidän lapsensa kastaminen ja isomummojen hautajaisiinkin poikani tuli,olin hänestä uskomattoman ylpeä ,samoin olen ylpeä miniästäni ja tietysti lapsenlapsestamme,siksi pysykää homot poissa sieltä,missä teitä ei tarvita,kun jos käytte kirkossa asiahan on ihan ok,mutta älkää tuhriko kirkon antamaa rauhaa meiltä,jotka emme hyväksy homoja,kuten raamatussakin mainitaan ,niin avioliitto on naisen ja miehen liito,ei kahden mieehen ja vastustan viimeiseen asti homojen aikomuksia adoptioihin,he ei pysty antamaan sitä mitä nainen ja mies pystyy,kaksi miestä ei korvaa naista ja miestä,ajatelkaa asiaa,kuunnelkaa sydäntänne ja lähimmäisiänne,niin jos jumalaan uskotte todella,ette te tarvitse avioliittoa välillenne,sillä se on suuri synti,ei mietä ole toisen miehen kanss tarkoitettu elämään,kuten naistakaan elämääntoisen naisen kanssa,pidetään kirkko omana kauniina intituutiona,jossa saamme kaikki hiljentyä iloita ja surra yhdessä,itselläni homoja vastaan ei ole mitään,kunhan ei kirkkoa pilaa,jos sen pilaatte,niin silloin olemme kaikki menettäneet jotain kaunista ja ette te ole saaneet kummiskaan todellisuudessa oikeutta avioliittoon,jos joskus kirkko alkaa vihkimään homoliittoja,kannattaako sen takia raiskata kirkko,joka monelle yksinäiselle on paikka,jossa he saavat rauhoittua tästä nykyisestä jlmasta elämäntyylistä,jossa ihmisen henki mitataan jo rahassakin ja ajatelkaa,kuinka haöpa on hauras ihminen..................................... - jeesuksen avopuoliso
Kirkon apu vain kristityille, ja ateistit, satanistit ja kaikenlaiset maahanmuuttajat menköön muualle !!!!Olen samaa mieltä! Jos on niin itsekäs ihminen, että ei voi allekirjoittaa yhteistä kristillistä arvopohjaa, niin saa mennä muualle. Eläkööt vaikka pihlajanmarjoilla. Samoin maahanmuuttajat kerta kaikkiaan pois niistä jonoista syömästä suomalaisten leipää!
- Hurskas.
Kirkon apu vain kristityille, ja ateistit, satanistit ja kaikenlaiset maahanmuuttajat menköön muualle !!!!Kirjoituksesi on provo, ilmiselvä provo. Vaikka Saatanaa palvova mustassa messussa ihmisiä uhraava black metal-fani tulisi pyytämään ruoka-avustusta kirkolta, niin kirkkohan antaa. Sama, vaikka muslimi pyytää, tai ateisti. Ei ole pariin tuhanteen vuoteen tavattu kirkossa tehdä erotusta avunpyytäjien maailmankatsomuksen perusteella. Lähimmäinen on lähimmäinen, sano.
- voi sitä älytöntä vi
Kirkon apu vain kristityille, ja ateistit, satanistit ja kaikenlaiset maahanmuuttajat menköön muualle !!!!Et ole oikea kristitty, olet itsekeskeinen ja ahne. Jeesus rakastaa kaikkia ilman ehtoja ja samoin oikea kristitty.
- ba-ba-ba-ballo
isoisäksi 51 vuotias kirjoitti:
Itse kuulun kirkkoon ja tarkoituksenani ei ole koskaan se edes ollutkaan,
minusta kirkko tekee hienoa työtä,monet isot lapsiperheet,joilla ei enään ole töitä,taikka pienituloiset eläkeläiset,niin he tuskin ilman kirkon apua selviytyisivät tästä nykysuomen hurjasta touhusta,paasataan,että homojen kuuluisi saada kirkossa lupa avioliittoon,minusta se jo ajatuksena on mahdoton,avioliittohan on kahden ihmisen ,naisen ja miehen välinen liitto,jossa luvataan,niin ylä ja alamäet yhdessä taivltaa,nyt moni ajattelee,että hurskastelen,olen vasta viisikymmentäyksi,mutta olen ollut tässäkuussa avioliitossa jo 30 vuoden ajan ,olemme nähneet todella sekä lä,että alamäet ja alamäkiä on sairauksien muodoissa ollut enempi,kuin niitä ylämäkiä,mutta eikö se juuri olekin hyvän avioliiton perusta,en siedä,että homot pitäisi vihkiä pyhään avioliittoon kirkossa,eikö homoille riitä jo,että he saivat astua ulos kaapeista ja jopa rekisterisöidä liittonsa,ainoana asiana miten ton ymmärrän on,kun tulee se viimeinen hetki ja omaisuus pitää jakaa,niin nythän heilä on jo siihenkin mahdollisuus,pitäisikö heille myöntää adoptio-oikeuskin,ei pidä,ei missään nimesä,kaksi miestä ei voi kasvattaa lasta kristillisesti mitenkään,se oikeus kuuluu ainoastaan naisen ja miehen vvälile,perustelen sen sillä,että lapsella kuuluu jo syntyessään ola äiti,johon hänellä pitää olla varaukseton luottamussuhde,mikä homoliitoissa ei toteudu millään muotoa,itse kasvatimme pojan,pojalla on ikää nyt 27 vuotta ja hänetkin vihittiin naisen kanssa kirkossa ja heille pappi piti kauniin puheen ja heille syntyi nyt puolivuotta sitten poika,kun seuran heidän elämäänsä,niin mieleeni tulee väkisin omapoikani ,kun hän oli pieni,hän tarvitsi isää ja äitiä,meitä molempia,se onkin jotakin sellaista,mitä homot ei ymmärrä,kun haluavat kirkkohäät,miniäni ja poikani on onnellisesti naimisissa ja nyt kun heille syntyi poikakin,niin se kruunasi liiton,kirkossa oli ristiäiset ja kumeiksi tuli miniän sisko miehensä kanssa ,sekä toisiksi kumeiksi tuli heidän hyvät ystävänsä,jotka menee kanssa kirkossa kesäällä naimisiin,kaikki me käymme joulukirkoissa,tosin menemme eri kirkkoihin,kun välimatkaa on sen verran ja jouluisin käymme aina haudoilla,jihin minun molemmat vanhempani on haudattu samaan hautaan ja vaimon isän haudalla käymme myös,mutta hän on sadan kilometrin päähän haudattu,mutta aina käymme myös siellä ja iltasella ruokailun jälkeen rauhoitumme ja valmistaudumme jouluyön jumalanpalveluksseen,joka kuuluu meidän ja myös poikame ja hänen vaimonsa tapoihin,näin nämä asiat periytyy ja minusta se on hieno asia,ensijouluna pääsee pojanpoikanikin ensinmäisen joulunsa kirkkoon ja olemme siitä ylpeitä,siksi toivoisinkin,ettei kirkkoa pilata millään homoliitoilla,jos näin kävisi,etttä homot saisivat mennä kirkossa avioliittoon,niin minusta se olisi kuin rikos meitä muita ,jotka avioliitossa elämme ja käymme kirkossa muuloinkin kuin jouluisin,usein käymme htoollisilla j kuuntelemassa herran sanaa,emme itse koskan ole edes oma poikaamme väkisin vieneet kirkkoon,hänestä se kuluu asiaan aivan kuin heidän vihkimisensä kirkossakin ja heidän lapsensa kastaminen ja isomummojen hautajaisiinkin poikani tuli,olin hänestä uskomattoman ylpeä ,samoin olen ylpeä miniästäni ja tietysti lapsenlapsestamme,siksi pysykää homot poissa sieltä,missä teitä ei tarvita,kun jos käytte kirkossa asiahan on ihan ok,mutta älkää tuhriko kirkon antamaa rauhaa meiltä,jotka emme hyväksy homoja,kuten raamatussakin mainitaan ,niin avioliitto on naisen ja miehen liito,ei kahden mieehen ja vastustan viimeiseen asti homojen aikomuksia adoptioihin,he ei pysty antamaan sitä mitä nainen ja mies pystyy,kaksi miestä ei korvaa naista ja miestä,ajatelkaa asiaa,kuunnelkaa sydäntänne ja lähimmäisiänne,niin jos jumalaan uskotte todella,ette te tarvitse avioliittoa välillenne,sillä se on suuri synti,ei mietä ole toisen miehen kanss tarkoitettu elämään,kuten naistakaan elämääntoisen naisen kanssa,pidetään kirkko omana kauniina intituutiona,jossa saamme kaikki hiljentyä iloita ja surra yhdessä,itselläni homoja vastaan ei ole mitään,kunhan ei kirkkoa pilaa,jos sen pilaatte,niin silloin olemme kaikki menettäneet jotain kaunista ja ette te ole saaneet kummiskaan todellisuudessa oikeutta avioliittoon,jos joskus kirkko alkaa vihkimään homoliittoja,kannattaako sen takia raiskata kirkko,joka monelle yksinäiselle on paikka,jossa he saavat rauhoittua tästä nykyisestä jlmasta elämäntyylistä,jossa ihmisen henki mitataan jo rahassakin ja ajatelkaa,kuinka haöpa on hauras ihminen.....................................Olisko jaksotus mitään? Sekavaa kirjoitusta.
- jesus_son_of_zeus
voi sitä älytöntä vi kirjoitti:
Et ole oikea kristitty, olet itsekeskeinen ja ahne. Jeesus rakastaa kaikkia ilman ehtoja ja samoin oikea kristitty.
Älä anna väärää todistusta lähimmäistäsi vastaan, sano.
Itse syyllistyt juuri syntiin - ON se niin..
minusta kirkko tekee hienoa työtä,monet isot lapsiperheet,joilla ei enään ole töitä,taikka pienituloiset eläkeläiset,niin he tuskin ilman kirkon apua selviytyisivät tästä nykysuomen hurjasta touhusta,paasataan,että homojen kuuluisi saada kirkossa lupa avioliittoon,minusta se jo ajatuksena on mahdoton,avioliittohan on kahden ihmisen ,naisen ja miehen välinen liitto,jossa luvataan,niin ylä ja alamäet yhdessä taivltaa,nyt moni ajattelee,että hurskastelen,olen vasta viisikymmentäyksi,mutta olen ollut tässäkuussa avioliitossa jo 30 vuoden ajan ,olemme nähneet todella sekä lä,että alamäet ja alamäkiä on sairauksien muodoissa ollut enempi,kuin niitä ylämäkiä,mutta eikö se juuri olekin hyvän avioliiton perusta,en siedä,että homot pitäisi vihkiä pyhään avioliittoon kirkossa,eikö homoille riitä jo,että he saivat astua ulos kaapeista ja jopa rekisterisöidä liittonsa,ainoana asiana miten ton ymmärrän on,kun tulee se viimeinen hetki ja omaisuus pitää jakaa,niin nythän heilä on jo siihenkin mahdollisuus,pitäisikö heille myöntää adoptio-oikeuskin,ei pidä,ei missään nimesä,kaksi miestä ei voi kasvattaa lasta kristillisesti mitenkään,se oikeus kuuluu ainoastaan naisen ja miehen vvälile,perustelen sen sillä,että lapsella kuuluu jo syntyessään ola äiti,johon hänellä pitää olla varaukseton luottamussuhde,mikä homoliitoissa ei toteudu millään muotoa,itse kasvatimme pojan,pojalla on ikää nyt 27 vuotta ja hänetkin vihittiin naisen kanssa kirkossa ja heille pappi piti kauniin puheen ja heille syntyi nyt puolivuotta sitten poika,kun seuran heidän elämäänsä,niin mieleeni tulee väkisin omapoikani ,kun hän oli pieni,hän tarvitsi isää ja äitiä,meitä molempia,se onkin jotakin sellaista,mitä homot ei ymmärrä,kun haluavat kirkkohäät,miniäni ja poikani on onnellisesti naimisissa ja nyt kun heille syntyi poikakin,niin se kruunasi liiton,kirkossa oli ristiäiset ja kumeiksi tuli miniän sisko miehensä kanssa ,sekä toisiksi kumeiksi tuli heidän hyvät ystävänsä,jotka menee kanssa kirkossa kesäällä naimisiin,kaikki me käymme joulukirkoissa,tosin menemme eri kirkkoihin,kun välimatkaa on sen verran ja jouluisin käymme aina haudoilla,jihin minun molemmat vanhempani on haudattu samaan hautaan ja vaimon isän haudalla käymme myös,mutta hän on sadan kilometrin päähän haudattu,mutta aina käymme myös siellä ja iltasella ruokailun jälkeen rauhoitumme ja valmistaudumme jouluyön jumalanpalveluksseen,joka kuuluu meidän ja myös poikame ja hänen vaimonsa tapoihin,näin nämä asiat periytyy ja minusta se on hieno asia,ensijouluna pääsee pojanpoikanikin ensinmäisen joulunsa kirkkoon ja olemme siitä ylpeitä,siksi toivoisinkin,ettei kirkkoa pilata millään homoliitoilla,jos näin kävisi,etttä homot saisivat mennä kirkossa avioliittoon,niin minusta se olisi kuin rikos meitä muita ,jotka avioliitossa elämme ja käymme kirkossa muuloinkin kuin jouluisin,usein käymme htoollisilla j kuuntelemassa herran sanaa,emme itse koskan ole edes oma poikaamme väkisin vieneet kirkkoon,hänestä se kuluu asiaan aivan kuin heidän vihkimisensä kirkossakin ja heidän lapsensa kastaminen ja isomummojen hautajaisiinkin poikani tuli,olin hänestä uskomattoman ylpeä ,samoin olen ylpeä miniästäni ja tietysti lapsenlapsestamme,siksi pysykää homot poissa sieltä,missä teitä ei tarvita,kun jos käytte kirkossa asiahan on ihan ok,mutta älkää tuhriko kirkon antamaa rauhaa meiltä,jotka emme hyväksy homoja,kuten raamatussakin mainitaan ,niin avioliitto on naisen ja miehen liito,ei kahden mieehen ja vastustan viimeiseen asti homojen aikomuksia adoptioihin,he ei pysty antamaan sitä mitä nainen ja mies pystyy,kaksi miestä ei korvaa naista ja miestä,ajatelkaa asiaa,kuunnelkaa sydäntänne ja lähimmäisiänne,niin jos jumalaan uskotte todella,ette te tarvitse avioliittoa välillenne,sillä se on suuri synti,ei mietä ole toisen miehen kanss tarkoitettu elämään,kuten naistakaan elämääntoisen naisen kanssa,pidetään kirkko omana kauniina intituutiona,jossa saamme kaikki hiljentyä iloita ja surra yhdessä,itselläni homoja vastaan ei ole mitään,kunhan ei kirkkoa pilaa,jos sen pilaatte,niin silloin olemme kaikki menettäneet jotain kaunista ja ette te ole saaneet kummiskaan todellisuudessa oikeutta avioliittoon,jos joskus kirkko alkaa vihkimään homoliittoja,kannattaako sen takia raiskata kirkko,joka monelle yksinäiselle on paikka,jossa he saavat rauhoittua tästä nykyisestä jlmasta elämäntyylistä,jossa ihmisen henki mitataan jo rahassakin ja ajatelkaa,kuinka haöpa on hauras ihminen.....................................Jumalan insinöörit teki pahan virheen, kun suunnitelivat ihmisen suvunjatkamisen sukupuoliyhteyteen perustuvaksi.
Tilanne pitäisi päivittää uudelleen, mutta missä tämä viipyy..kyllä tässä Jumalaa tarvittaisiin...mutta ei oo näkyny ! - tosiuskova
Kirkon apu vain kristityille, ja ateistit, satanistit ja kaikenlaiset maahanmuuttajat menköön muualle !!!!Jeesus jätti esimerkin. Auttoi hädässäolevia ja paransi sairaita, majaili "syntis- ten"kanssa. Mitäs sitten tapahtuikaan getsemanessa Pietarin irti sivaltamalle korvalle? Kannattaisko lukea Uusi testamentti uudelleen? Jeesus rakasti erottelematta.
- maahanmuutaja,töissä
ba-ba-ba-ballo kirjoitti:
Olisko jaksotus mitään? Sekavaa kirjoitusta.
Hei, sinä Jeesuus Rakastaa1 Mitä sitten äänestitte EU-ta. Olisi ollut oma rahaa, ei muslimeja eikä muita. Oma vika. Muuten, oletko kuullut, että suomalaisiakin asuu ympäri maapalloa?
- Käytöstä tekstiisi!
Kirkon apu vain kristityille, ja ateistit, satanistit ja kaikenlaiset maahanmuuttajat menköön muualle !!!!Huh huh, jo olet airaan kademielinen ja rasisti! Ajattele, jos itse jouduisit syystä tai toisesta samaan asemaan joita nyt poikotoit, mittä tavalla suhtautuisit heihin, jos he käyttäytyisivät, niinkuin sinä?
Kirkon apu vain kristityille, ja ateistit, satanistit ja kaikenlaiset maahanmuuttajat menköön muualle !!!!Miksi kristityt ovat parempia kuin muut? Nälkäinen on aina nälkäinen, on hän sitten muslimi, ateisti tai kristitty. Voisit varmaan sanoa nälkäiselle muslimilapselle, että et saa apua, koska edustat väärää uskoa.
Samaan asiaan sinä uskot, mutta vain eri nimellä. Kristityt ovat saaneet ihan yhtä paljon pahaa aikaan, kuin muidenkin uskontojen edustajat. Ristiretkillä tapettiin ihmisiä ja monet alkuperäiskansat tuhottiin kristittyjen toimilla.
Kirkolla on ihan tarpeeksi rahaa jakaa kaikille avuntarvitsijoille. Itsekin olen vuosikymmeniä maksanut kirkollisveroa ja minun maksamistani summista saa jakaa hädässä oleville.
Eikö kirkon pidä olla tasapuolinen? Eikö raamatussakin käsketä rakastamaan lähimmäistään, vai muistanko väärin.Käsketäänkö siellä rakastamaan vain kristittyjä? Juuri tuollaisten asioiden takia erosin kirkosta. Liian ahdasmielistä ja itserakasta porukkaa!!- Eiuskis
minusta kirkko tekee hienoa työtä,monet isot lapsiperheet,joilla ei enään ole töitä,taikka pienituloiset eläkeläiset,niin he tuskin ilman kirkon apua selviytyisivät tästä nykysuomen hurjasta touhusta,paasataan,että homojen kuuluisi saada kirkossa lupa avioliittoon,minusta se jo ajatuksena on mahdoton,avioliittohan on kahden ihmisen ,naisen ja miehen välinen liitto,jossa luvataan,niin ylä ja alamäet yhdessä taivltaa,nyt moni ajattelee,että hurskastelen,olen vasta viisikymmentäyksi,mutta olen ollut tässäkuussa avioliitossa jo 30 vuoden ajan ,olemme nähneet todella sekä lä,että alamäet ja alamäkiä on sairauksien muodoissa ollut enempi,kuin niitä ylämäkiä,mutta eikö se juuri olekin hyvän avioliiton perusta,en siedä,että homot pitäisi vihkiä pyhään avioliittoon kirkossa,eikö homoille riitä jo,että he saivat astua ulos kaapeista ja jopa rekisterisöidä liittonsa,ainoana asiana miten ton ymmärrän on,kun tulee se viimeinen hetki ja omaisuus pitää jakaa,niin nythän heilä on jo siihenkin mahdollisuus,pitäisikö heille myöntää adoptio-oikeuskin,ei pidä,ei missään nimesä,kaksi miestä ei voi kasvattaa lasta kristillisesti mitenkään,se oikeus kuuluu ainoastaan naisen ja miehen vvälile,perustelen sen sillä,että lapsella kuuluu jo syntyessään ola äiti,johon hänellä pitää olla varaukseton luottamussuhde,mikä homoliitoissa ei toteudu millään muotoa,itse kasvatimme pojan,pojalla on ikää nyt 27 vuotta ja hänetkin vihittiin naisen kanssa kirkossa ja heille pappi piti kauniin puheen ja heille syntyi nyt puolivuotta sitten poika,kun seuran heidän elämäänsä,niin mieleeni tulee väkisin omapoikani ,kun hän oli pieni,hän tarvitsi isää ja äitiä,meitä molempia,se onkin jotakin sellaista,mitä homot ei ymmärrä,kun haluavat kirkkohäät,miniäni ja poikani on onnellisesti naimisissa ja nyt kun heille syntyi poikakin,niin se kruunasi liiton,kirkossa oli ristiäiset ja kumeiksi tuli miniän sisko miehensä kanssa ,sekä toisiksi kumeiksi tuli heidän hyvät ystävänsä,jotka menee kanssa kirkossa kesäällä naimisiin,kaikki me käymme joulukirkoissa,tosin menemme eri kirkkoihin,kun välimatkaa on sen verran ja jouluisin käymme aina haudoilla,jihin minun molemmat vanhempani on haudattu samaan hautaan ja vaimon isän haudalla käymme myös,mutta hän on sadan kilometrin päähän haudattu,mutta aina käymme myös siellä ja iltasella ruokailun jälkeen rauhoitumme ja valmistaudumme jouluyön jumalanpalveluksseen,joka kuuluu meidän ja myös poikame ja hänen vaimonsa tapoihin,näin nämä asiat periytyy ja minusta se on hieno asia,ensijouluna pääsee pojanpoikanikin ensinmäisen joulunsa kirkkoon ja olemme siitä ylpeitä,siksi toivoisinkin,ettei kirkkoa pilata millään homoliitoilla,jos näin kävisi,etttä homot saisivat mennä kirkossa avioliittoon,niin minusta se olisi kuin rikos meitä muita ,jotka avioliitossa elämme ja käymme kirkossa muuloinkin kuin jouluisin,usein käymme htoollisilla j kuuntelemassa herran sanaa,emme itse koskan ole edes oma poikaamme väkisin vieneet kirkkoon,hänestä se kuluu asiaan aivan kuin heidän vihkimisensä kirkossakin ja heidän lapsensa kastaminen ja isomummojen hautajaisiinkin poikani tuli,olin hänestä uskomattoman ylpeä ,samoin olen ylpeä miniästäni ja tietysti lapsenlapsestamme,siksi pysykää homot poissa sieltä,missä teitä ei tarvita,kun jos käytte kirkossa asiahan on ihan ok,mutta älkää tuhriko kirkon antamaa rauhaa meiltä,jotka emme hyväksy homoja,kuten raamatussakin mainitaan ,niin avioliitto on naisen ja miehen liito,ei kahden mieehen ja vastustan viimeiseen asti homojen aikomuksia adoptioihin,he ei pysty antamaan sitä mitä nainen ja mies pystyy,kaksi miestä ei korvaa naista ja miestä,ajatelkaa asiaa,kuunnelkaa sydäntänne ja lähimmäisiänne,niin jos jumalaan uskotte todella,ette te tarvitse avioliittoa välillenne,sillä se on suuri synti,ei mietä ole toisen miehen kanss tarkoitettu elämään,kuten naistakaan elämääntoisen naisen kanssa,pidetään kirkko omana kauniina intituutiona,jossa saamme kaikki hiljentyä iloita ja surra yhdessä,itselläni homoja vastaan ei ole mitään,kunhan ei kirkkoa pilaa,jos sen pilaatte,niin silloin olemme kaikki menettäneet jotain kaunista ja ette te ole saaneet kummiskaan todellisuudessa oikeutta avioliittoon,jos joskus kirkko alkaa vihkimään homoliittoja,kannattaako sen takia raiskata kirkko,joka monelle yksinäiselle on paikka,jossa he saavat rauhoittua tästä nykyisestä jlmasta elämäntyylistä,jossa ihmisen henki mitataan jo rahassakin ja ajatelkaa,kuinka haöpa on hauras ihminen.....................................Huh huh, olipas pitkä lause. Kirjoittaja kyllä tuntuu puhuvan sydämestään mutta sanomaa selventäisi joseioisihanythtäpötköä
- putkiteemu
minusta kirkko tekee hienoa työtä,monet isot lapsiperheet,joilla ei enään ole töitä,taikka pienituloiset eläkeläiset,niin he tuskin ilman kirkon apua selviytyisivät tästä nykysuomen hurjasta touhusta,paasataan,että homojen kuuluisi saada kirkossa lupa avioliittoon,minusta se jo ajatuksena on mahdoton,avioliittohan on kahden ihmisen ,naisen ja miehen välinen liitto,jossa luvataan,niin ylä ja alamäet yhdessä taivltaa,nyt moni ajattelee,että hurskastelen,olen vasta viisikymmentäyksi,mutta olen ollut tässäkuussa avioliitossa jo 30 vuoden ajan ,olemme nähneet todella sekä lä,että alamäet ja alamäkiä on sairauksien muodoissa ollut enempi,kuin niitä ylämäkiä,mutta eikö se juuri olekin hyvän avioliiton perusta,en siedä,että homot pitäisi vihkiä pyhään avioliittoon kirkossa,eikö homoille riitä jo,että he saivat astua ulos kaapeista ja jopa rekisterisöidä liittonsa,ainoana asiana miten ton ymmärrän on,kun tulee se viimeinen hetki ja omaisuus pitää jakaa,niin nythän heilä on jo siihenkin mahdollisuus,pitäisikö heille myöntää adoptio-oikeuskin,ei pidä,ei missään nimesä,kaksi miestä ei voi kasvattaa lasta kristillisesti mitenkään,se oikeus kuuluu ainoastaan naisen ja miehen vvälile,perustelen sen sillä,että lapsella kuuluu jo syntyessään ola äiti,johon hänellä pitää olla varaukseton luottamussuhde,mikä homoliitoissa ei toteudu millään muotoa,itse kasvatimme pojan,pojalla on ikää nyt 27 vuotta ja hänetkin vihittiin naisen kanssa kirkossa ja heille pappi piti kauniin puheen ja heille syntyi nyt puolivuotta sitten poika,kun seuran heidän elämäänsä,niin mieleeni tulee väkisin omapoikani ,kun hän oli pieni,hän tarvitsi isää ja äitiä,meitä molempia,se onkin jotakin sellaista,mitä homot ei ymmärrä,kun haluavat kirkkohäät,miniäni ja poikani on onnellisesti naimisissa ja nyt kun heille syntyi poikakin,niin se kruunasi liiton,kirkossa oli ristiäiset ja kumeiksi tuli miniän sisko miehensä kanssa ,sekä toisiksi kumeiksi tuli heidän hyvät ystävänsä,jotka menee kanssa kirkossa kesäällä naimisiin,kaikki me käymme joulukirkoissa,tosin menemme eri kirkkoihin,kun välimatkaa on sen verran ja jouluisin käymme aina haudoilla,jihin minun molemmat vanhempani on haudattu samaan hautaan ja vaimon isän haudalla käymme myös,mutta hän on sadan kilometrin päähän haudattu,mutta aina käymme myös siellä ja iltasella ruokailun jälkeen rauhoitumme ja valmistaudumme jouluyön jumalanpalveluksseen,joka kuuluu meidän ja myös poikame ja hänen vaimonsa tapoihin,näin nämä asiat periytyy ja minusta se on hieno asia,ensijouluna pääsee pojanpoikanikin ensinmäisen joulunsa kirkkoon ja olemme siitä ylpeitä,siksi toivoisinkin,ettei kirkkoa pilata millään homoliitoilla,jos näin kävisi,etttä homot saisivat mennä kirkossa avioliittoon,niin minusta se olisi kuin rikos meitä muita ,jotka avioliitossa elämme ja käymme kirkossa muuloinkin kuin jouluisin,usein käymme htoollisilla j kuuntelemassa herran sanaa,emme itse koskan ole edes oma poikaamme väkisin vieneet kirkkoon,hänestä se kuluu asiaan aivan kuin heidän vihkimisensä kirkossakin ja heidän lapsensa kastaminen ja isomummojen hautajaisiinkin poikani tuli,olin hänestä uskomattoman ylpeä ,samoin olen ylpeä miniästäni ja tietysti lapsenlapsestamme,siksi pysykää homot poissa sieltä,missä teitä ei tarvita,kun jos käytte kirkossa asiahan on ihan ok,mutta älkää tuhriko kirkon antamaa rauhaa meiltä,jotka emme hyväksy homoja,kuten raamatussakin mainitaan ,niin avioliitto on naisen ja miehen liito,ei kahden mieehen ja vastustan viimeiseen asti homojen aikomuksia adoptioihin,he ei pysty antamaan sitä mitä nainen ja mies pystyy,kaksi miestä ei korvaa naista ja miestä,ajatelkaa asiaa,kuunnelkaa sydäntänne ja lähimmäisiänne,niin jos jumalaan uskotte todella,ette te tarvitse avioliittoa välillenne,sillä se on suuri synti,ei mietä ole toisen miehen kanss tarkoitettu elämään,kuten naistakaan elämääntoisen naisen kanssa,pidetään kirkko omana kauniina intituutiona,jossa saamme kaikki hiljentyä iloita ja surra yhdessä,itselläni homoja vastaan ei ole mitään,kunhan ei kirkkoa pilaa,jos sen pilaatte,niin silloin olemme kaikki menettäneet jotain kaunista ja ette te ole saaneet kummiskaan todellisuudessa oikeutta avioliittoon,jos joskus kirkko alkaa vihkimään homoliittoja,kannattaako sen takia raiskata kirkko,joka monelle yksinäiselle on paikka,jossa he saavat rauhoittua tästä nykyisestä jlmasta elämäntyylistä,jossa ihmisen henki mitataan jo rahassakin ja ajatelkaa,kuinka haöpa on hauras ihminen.....................................Taas tälläinen huru-ukko, joka ei osaa ajatella ilman raamattuaan. Ihan sama homot pois kirkosta. kirkko pois valtiosta, kirkko pois kouluista ja kaikesta muustakin. Jokainen voi käydä kirkossa vaikkapa VAPAA-AJALLAAN..
- Eivät halua apua
minusta kirkko tekee hienoa työtä,monet isot lapsiperheet,joilla ei enään ole töitä,taikka pienituloiset eläkeläiset,niin he tuskin ilman kirkon apua selviytyisivät tästä nykysuomen hurjasta touhusta,paasataan,että homojen kuuluisi saada kirkossa lupa avioliittoon,minusta se jo ajatuksena on mahdoton,avioliittohan on kahden ihmisen ,naisen ja miehen välinen liitto,jossa luvataan,niin ylä ja alamäet yhdessä taivltaa,nyt moni ajattelee,että hurskastelen,olen vasta viisikymmentäyksi,mutta olen ollut tässäkuussa avioliitossa jo 30 vuoden ajan ,olemme nähneet todella sekä lä,että alamäet ja alamäkiä on sairauksien muodoissa ollut enempi,kuin niitä ylämäkiä,mutta eikö se juuri olekin hyvän avioliiton perusta,en siedä,että homot pitäisi vihkiä pyhään avioliittoon kirkossa,eikö homoille riitä jo,että he saivat astua ulos kaapeista ja jopa rekisterisöidä liittonsa,ainoana asiana miten ton ymmärrän on,kun tulee se viimeinen hetki ja omaisuus pitää jakaa,niin nythän heilä on jo siihenkin mahdollisuus,pitäisikö heille myöntää adoptio-oikeuskin,ei pidä,ei missään nimesä,kaksi miestä ei voi kasvattaa lasta kristillisesti mitenkään,se oikeus kuuluu ainoastaan naisen ja miehen vvälile,perustelen sen sillä,että lapsella kuuluu jo syntyessään ola äiti,johon hänellä pitää olla varaukseton luottamussuhde,mikä homoliitoissa ei toteudu millään muotoa,itse kasvatimme pojan,pojalla on ikää nyt 27 vuotta ja hänetkin vihittiin naisen kanssa kirkossa ja heille pappi piti kauniin puheen ja heille syntyi nyt puolivuotta sitten poika,kun seuran heidän elämäänsä,niin mieleeni tulee väkisin omapoikani ,kun hän oli pieni,hän tarvitsi isää ja äitiä,meitä molempia,se onkin jotakin sellaista,mitä homot ei ymmärrä,kun haluavat kirkkohäät,miniäni ja poikani on onnellisesti naimisissa ja nyt kun heille syntyi poikakin,niin se kruunasi liiton,kirkossa oli ristiäiset ja kumeiksi tuli miniän sisko miehensä kanssa ,sekä toisiksi kumeiksi tuli heidän hyvät ystävänsä,jotka menee kanssa kirkossa kesäällä naimisiin,kaikki me käymme joulukirkoissa,tosin menemme eri kirkkoihin,kun välimatkaa on sen verran ja jouluisin käymme aina haudoilla,jihin minun molemmat vanhempani on haudattu samaan hautaan ja vaimon isän haudalla käymme myös,mutta hän on sadan kilometrin päähän haudattu,mutta aina käymme myös siellä ja iltasella ruokailun jälkeen rauhoitumme ja valmistaudumme jouluyön jumalanpalveluksseen,joka kuuluu meidän ja myös poikame ja hänen vaimonsa tapoihin,näin nämä asiat periytyy ja minusta se on hieno asia,ensijouluna pääsee pojanpoikanikin ensinmäisen joulunsa kirkkoon ja olemme siitä ylpeitä,siksi toivoisinkin,ettei kirkkoa pilata millään homoliitoilla,jos näin kävisi,etttä homot saisivat mennä kirkossa avioliittoon,niin minusta se olisi kuin rikos meitä muita ,jotka avioliitossa elämme ja käymme kirkossa muuloinkin kuin jouluisin,usein käymme htoollisilla j kuuntelemassa herran sanaa,emme itse koskan ole edes oma poikaamme väkisin vieneet kirkkoon,hänestä se kuluu asiaan aivan kuin heidän vihkimisensä kirkossakin ja heidän lapsensa kastaminen ja isomummojen hautajaisiinkin poikani tuli,olin hänestä uskomattoman ylpeä ,samoin olen ylpeä miniästäni ja tietysti lapsenlapsestamme,siksi pysykää homot poissa sieltä,missä teitä ei tarvita,kun jos käytte kirkossa asiahan on ihan ok,mutta älkää tuhriko kirkon antamaa rauhaa meiltä,jotka emme hyväksy homoja,kuten raamatussakin mainitaan ,niin avioliitto on naisen ja miehen liito,ei kahden mieehen ja vastustan viimeiseen asti homojen aikomuksia adoptioihin,he ei pysty antamaan sitä mitä nainen ja mies pystyy,kaksi miestä ei korvaa naista ja miestä,ajatelkaa asiaa,kuunnelkaa sydäntänne ja lähimmäisiänne,niin jos jumalaan uskotte todella,ette te tarvitse avioliittoa välillenne,sillä se on suuri synti,ei mietä ole toisen miehen kanss tarkoitettu elämään,kuten naistakaan elämääntoisen naisen kanssa,pidetään kirkko omana kauniina intituutiona,jossa saamme kaikki hiljentyä iloita ja surra yhdessä,itselläni homoja vastaan ei ole mitään,kunhan ei kirkkoa pilaa,jos sen pilaatte,niin silloin olemme kaikki menettäneet jotain kaunista ja ette te ole saaneet kummiskaan todellisuudessa oikeutta avioliittoon,jos joskus kirkko alkaa vihkimään homoliittoja,kannattaako sen takia raiskata kirkko,joka monelle yksinäiselle on paikka,jossa he saavat rauhoittua tästä nykyisestä jlmasta elämäntyylistä,jossa ihmisen henki mitataan jo rahassakin ja ajatelkaa,kuinka haöpa on hauras ihminen.....................................Miksi auttaa muslimeja, kun he tappavat auttajat?
- putkiteemu
Hurskas. kirjoitti:
Kirjoituksesi on provo, ilmiselvä provo. Vaikka Saatanaa palvova mustassa messussa ihmisiä uhraava black metal-fani tulisi pyytämään ruoka-avustusta kirkolta, niin kirkkohan antaa. Sama, vaikka muslimi pyytää, tai ateisti. Ei ole pariin tuhanteen vuoteen tavattu kirkossa tehdä erotusta avunpyytäjien maailmankatsomuksen perusteella. Lähimmäinen on lähimmäinen, sano.
Eikös tuo saatanakin ole satuhahmo, joulupukin kera..
- Tunge näsäviisaus
Eiuskis kirjoitti:
Huh huh, olipas pitkä lause. Kirjoittaja kyllä tuntuu puhuvan sydämestään mutta sanomaa selventäisi joseioisihanythtäpötköä
pyllyvakoosi. Nykyään alle 30-vuotiaat eivät enää osaa kirjoittaa yhdys sanojakaan oikein, puhumattakaan muista heidän tekemistään kielioppivirheistä, joita on paljon. Siihen nähden, sih näh, joku pötköön kirjoittaminen vanhemmalta ihmiseltä on vielä aika pieni vika.
- Oliko liian vaikeaa
ba-ba-ba-ballo kirjoitti:
Olisko jaksotus mitään? Sekavaa kirjoitusta.
Painu kysymään äitiltäsi, jos et asiaa osaa lukea.
vai putosit kärryiltä jossain vaiheessa ? - The Unexplained
Kirkon apu vain kristityille, ja ateistit, satanistit ja kaikenlaiset maahanmuuttajat menköön muualle !!!!Se apu on EU apu ja se kuuluu kaikille. Kirkko on vain ottanut sen jaettavakseen, jossain paikassa sen avun on jakanu työttömien yhdistys tai jokin muu yhdistys.
Ja jos ihminen ei kuulu kirkkoon niin ei se tarkoita etteikö uskoisi. Moni pienituloinen eroaa kirkosta ainoastaan veron takia.
Ja eikös jumala on siellä missä sinäkin ei siellä kirkon seinien sisäpuolella. - Timo3T
tosiuskova kirjoitti:
Jeesus jätti esimerkin. Auttoi hädässäolevia ja paransi sairaita, majaili "syntis- ten"kanssa. Mitäs sitten tapahtuikaan getsemanessa Pietarin irti sivaltamalle korvalle? Kannattaisko lukea Uusi testamentti uudelleen? Jeesus rakasti erottelematta.
Mutta osashan Jeesus vihapuhuakin!
Vai mitäs tää muka on?
"Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu. Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."
Vai puhuuks se tossa vihapuheesta! ;) :D
Entäs kuinkas monta "turhaa sanaa" te ussut ootte elämässänne sanonu? ...aijaijai!!!!
Entäs onks mamujen hyysääminen "pahan runsaudesta" pahan esille tuomista, koska sehän on fakta et mamut tekee Suomessa paljon pahaakin!? Ja jos on, niin sehän tekee teistä sillon pahoja ihmisiä, koska Jeesus tossa noin sanoo, eikö niin? Eli eihän Jeesus siis itsekään ollu sitä mieltä et KAIKKI ja KAIKKIEN auttaminen on välttämättä hyvä teko, jos autettava on paha, vai ymmärsinks mä ton muka väärin? Hyvien auttamísenhan toi tossa toki julistaa hyväks teoks! Mut ei tonkaan tajuumiseen nyt varmaan mitään raamattuja tarviis?
Miettikääpäs SITÄ!
- van hurskas
Tuossahan luki että tuen antaja on EU eikä kirkko. Eivät kirkosta eronneet ole välttämättä ateisteja, he vaan eivät pidä kirkon hihhulilahkojen avustamisesta rahallisesti.
- Hurskas.
Nykyisin on näin, että ruoka tulee EU:lta, mutta aiemmin, vuosikymmenten ajan, se on tullut kirkon apposen avoimena olleesta laarista. Aina on jokainen tarvitseva saanut kirkon siunaamaa ruokaa, ja syövätpä sitä siunattua ruokaa myös ateistit nytkin.
- nälkäänen
Henkilökohtaisesti tiedän että kirkolla on, ev.lut. ja myös muut kuten helluntalaiset, vapaakirkko ja metodistit, eri pisteitä, jossa he jakavat ruokaa, jota keräävät eri kaupoista. (olipas pitkä lause:)
Näin homma toimi ainakin Lpr:ssa.
Myös eri kaupunginosien Asukastilat jakavat ruokaa. Osan he saavat kirkolta ja osan keräävät itse. - Kirkon maaomaisuus
Hurskas. kirjoitti:
Nykyisin on näin, että ruoka tulee EU:lta, mutta aiemmin, vuosikymmenten ajan, se on tullut kirkon apposen avoimena olleesta laarista. Aina on jokainen tarvitseva saanut kirkon siunaamaa ruokaa, ja syövätpä sitä siunattua ruokaa myös ateistit nytkin.
Autuas antaa vähästään, mutta ahne (kirkko ) antaa liiastaan !
- kyhänä helsinki00980
nälkäänen kirjoitti:
Henkilökohtaisesti tiedän että kirkolla on, ev.lut. ja myös muut kuten helluntalaiset, vapaakirkko ja metodistit, eri pisteitä, jossa he jakavat ruokaa, jota keräävät eri kaupoista. (olipas pitkä lause:)
Näin homma toimi ainakin Lpr:ssa.
Myös eri kaupunginosien Asukastilat jakavat ruokaa. Osan he saavat kirkolta ja osan keräävät itse.samoin tapahtuu Helsingissäkin,jos kirkko ei eläkeläisiä ja muita,kuten työttömiä,joilla on vielä lapsiakin elätettävänä,niin nälkään he kuolisivat,mutta kirkosta he saavat ruokaa ja myös täällä jaetaan vaatteita perheille,joilla ei muuten olisi varaa niitä hankkia,ei köyhyys ole häpeä,häpeä on se,ettei me hyväosaiset osaa jakaa heille esimerkiksi vaatteita,jotka on omilta lapsiltamme jo jääneet pieniksi,samoin kaikki luistimet,sukset joutaa kiertoon,kaupungeissa on paljon laapsia,jotka ei osaa edes hiihtää,saati edes uida,on myös lapsia,jotka ei eläimiä ,lehmiä ole näneet koskaan,onneksi nykyisin on tiloja,joissa lapset voivat katsoa lehmiä,kotieläintiloja,hienoja pieniä asioita,annetaan,nin saadaan hyvä mieli,mitä muuta tarvitemme,pieni hymykin pelastaa jonkun joka hymyn saa,niin hänen päivän.
- Hurskas.
Kirkon maaomaisuus kirjoitti:
Autuas antaa vähästään, mutta ahne (kirkko ) antaa liiastaan !
Se on kyllä totta, että kirkko joutaisi myymään maaomaisuutensa ja jakamaan siitä saadut rahat köyhille, mutta se ei ollut nyt tämän ketjun aihe. Sinä voit tehdä siitä uuden ketjun. Väärinhän se on, että kirkko haalii mammonaa.
- rose18
pakkohan siellä kirjoituksessa ilmoittaa, kuka on avustanut? jos kirkosta eronneita on niin paljon ettei kata kaikkia menoja, kyllä kirkolla on monia avustus kohtia.
vauvakerhoja, nuortentiloja pitämistä..täytyy se raha jostain yrittää repästä.
noh mutta ei EU loputtomiin auta..
http://evl.fi/EVLUutiset.nsf/Documents/467337B9EFA97FF7C22574E30020D27F?OpenDocument&lang=FI
"Seurakuntien jakama ruoka-apu koostuu seurakuntien budjettivaroistaan myöntämästä avusta ja EU-elintarviketuesta." - rose18
kyhänä helsinki00980 kirjoitti:
samoin tapahtuu Helsingissäkin,jos kirkko ei eläkeläisiä ja muita,kuten työttömiä,joilla on vielä lapsiakin elätettävänä,niin nälkään he kuolisivat,mutta kirkosta he saavat ruokaa ja myös täällä jaetaan vaatteita perheille,joilla ei muuten olisi varaa niitä hankkia,ei köyhyys ole häpeä,häpeä on se,ettei me hyväosaiset osaa jakaa heille esimerkiksi vaatteita,jotka on omilta lapsiltamme jo jääneet pieniksi,samoin kaikki luistimet,sukset joutaa kiertoon,kaupungeissa on paljon laapsia,jotka ei osaa edes hiihtää,saati edes uida,on myös lapsia,jotka ei eläimiä ,lehmiä ole näneet koskaan,onneksi nykyisin on tiloja,joissa lapset voivat katsoa lehmiä,kotieläintiloja,hienoja pieniä asioita,annetaan,nin saadaan hyvä mieli,mitä muuta tarvitemme,pieni hymykin pelastaa jonkun joka hymyn saa,niin hänen päivän.
tämä on totta,minusta nykyään ollaan niin kapee katseisia.
- Ei kiitos kirkolle
Nykyisin uutisia lukiessa huomaa, että kirkko, tai ainakin papit ovat työntämässä suuhun vähän muutakin kuin leipää.
- eikä tee
Kirkko kerää valtavasti veroja ja säilöö niitä omaisuuteen. Ei se mitään pyyteetöntä työtä tee. Ja kai sen nyt jotain verorahojen vastikkeeksi on tehtäväkin.
- Kirkontyössä
Oletko tietoinen kuinka paljon maksat vuodessa kirkolisveroa . Kirkolla on myös suuret menot . Yksistään kirkon ylläpito maksaan sievoisen summan . Johon kuuluu Sähköt ympäristönhoito . Sotaveteraanien haudat hoidetaan . Tässä muutama maininta mihin Kirkolisveroja käytetään .
Ruokajonoihin saamme lahjotuksia eri firmoilta ja yksi osa tulee EU ltä ruokajonot joita on kirkon tiloissa pidetään yllä vapaaehtoistyöläisten myötä . Ruoka jonot on valtaiset . Emme katso mihinkä kirkkoon kukin kuuluu ja mitä uskoa kanattaa . Yleisesti meidät on kasteessa otettu taivasten valtakuntaa . Siis olemme kaikki synytty Jumalaan . kiitetään siitä LEIVÄSTÄ minkä saamme lahjotuksena . - .
Kirkontyössä kirjoitti:
Oletko tietoinen kuinka paljon maksat vuodessa kirkolisveroa . Kirkolla on myös suuret menot . Yksistään kirkon ylläpito maksaan sievoisen summan . Johon kuuluu Sähköt ympäristönhoito . Sotaveteraanien haudat hoidetaan . Tässä muutama maininta mihin Kirkolisveroja käytetään .
Ruokajonoihin saamme lahjotuksia eri firmoilta ja yksi osa tulee EU ltä ruokajonot joita on kirkon tiloissa pidetään yllä vapaaehtoistyöläisten myötä . Ruoka jonot on valtaiset . Emme katso mihinkä kirkkoon kukin kuuluu ja mitä uskoa kanattaa . Yleisesti meidät on kasteessa otettu taivasten valtakuntaa . Siis olemme kaikki synytty Jumalaan . kiitetään siitä LEIVÄSTÄ minkä saamme lahjotuksena .Ei unohdeta että kirkko ostaa papeille niitä ökyasuntoja ja harrastaa kallista osakekauppaa.
Samoin kirkon kovimmat menot ovat juuri se osio mikä menee tilinhoitofirmoille osinkona.
Kaikki työ ja hyväntekeväisyys on kansalaisilta, ei ne mitään kirkolle maksa.
- NeOvapaamuurareita
evlut suuntaus on kirkkoruhtinas pummien okkultistien ylläpitä lahko
- hohhoijaaa...
Varallisuuden käyttö evlut suuntauksessa.
- Turun ja Kaarina seurakuntayhtymän tulot 2006 oli 250milj/€ , josta Turun ja Kaarinan diakonia ja leipäkassi työhön annettiin alle 1% vuoden tuloista, tuo summa oli vain 250.000€ .
http://www.facebook.com/group.php?gid=369311148074- hohoiiiiiiiiii
Hyvä että joku tuo vaktat tietoo, eli se apu kirkolta tuloihin nähden on minimaalinen. Mutta täytyy sitä jäädä kiinteistö ja maa kauppoihin.
- Timo3T
Itseasiassa lain mukaan ei saisi juurikaan jäädä!?
"Uskonnonvapauslaki
Luku 2
7 §
Rekisteröidyn uskonnollisen yhdyskunnan tarkoitus ja toimintamuodot
Rekisteröidyn uskonnollisen yhdyskunnan tarkoituksena on järjestää ja tukea uskonnon tunnustamiseen ja harjoittamiseen kuuluvaa yksilöllistä, yhteisöllistä ja julkista toimintaa, joka pohjautuu uskontunnustukseen, pyhinä pidettyihin kirjoituksiin tai muihin yksilöityihin pyhinä pidettyihin vakiintuneisiin toiminnan perusteisiin.
Yhdyskunnan tulee toteuttaa tarkoitustaan perus- ja ihmisoikeuksia kunnioittaen.
Yhdyskunnan tarkoituksena _EI_OLE_ taloudellisen voiton tavoittelu tai muuten pääasiassa taloudellisen toiminnan järjestäminen. Yhdyskunta ei voi järjestää toimintaa, jota varten ei voida perustaa yhdistyslain (503/1989) mukaista yhdistystä tai jota varten yhdistys voidaan perustaa vain luvanvaraisesti."
Joten: Rikkooks ev.lut. kirkko siis Suomessa lakia?
Koska tuskin kirkon tehtävä on mikään kiinteistö- tai maaomistus?
Ja jos niitten tuloista vaan prosentti menee hyväntekeväisyyteen, niin joku mättää, ja PAHASTI!
- PAPITONHUIJAREITA
TUO EU LEIPÄKASSIEN JAKAMINEN EI RASITA EVLUT LAHKON TALOUTTA MITENKÄÄN !!!!!!!!!!!!!!!!
LEIPÄKASSIT TULEE EU:LTA !!!!!!!!!!!!!
EI MILJARDI OMAISUUDEN KAHMINEELTA EVLUT LAHKOLTA !!!!!!!!!!!!!!!
SUURI KULU ON KIRKKORUHTINAIDEN PALKAT JOTKA ON YLI 100.000€ VUOSI !!!!!!!!!!!- silakkavene..
kirkon tehtävä tukea kaikkia kansalaisia jotka apua tarvitsee!ei se raha ole kirkolta poissa.Suomeenkin pitäs perustaa diakonityö tota asiaa varten, apua kaivataan ja joka paikkaan suomessa.Ei ainoastaan rikkaisiin kaupunkeihin.
Sossut ja kela ei omiaan auta, päätökset viipyy edelleen ja ihmiset melkein lennätetään ulos asunnoistaakin kuulemma ja laina rahalla elävät ihmiset jotka hädässä.Nöyryytyspolitiikkaa.Ja tämä on oikeusvaltio hyvinvointi suomi demokraatinen vielä..kaikkee kanssa..ei oo enää eikä tule. - Ruokakassit
teen Vapaaehtoistyötä Seurakunalle . Täytän ruokakasseja joita jaetaan kansalle . Tuo sinun väite ei pidä paikaansa EU antaa vain hyvin pienen % ruokakasseihin . Ainoastaan sieltä tulee niin sanottua kuivaamuonaa . Suurin osa on kauppojen lahjoituksia . Lihat ja makkarat ja voi tulee kirkon kassasta . Älkää hyvät ihmiset levittäkö tietoja joista ette tiedä mitään . menkää omaan seurakuntaa ja ottakaa todelliset tiedot ylös ...
Ruokakassit kirjoitti:
teen Vapaaehtoistyötä Seurakunalle . Täytän ruokakasseja joita jaetaan kansalle . Tuo sinun väite ei pidä paikaansa EU antaa vain hyvin pienen % ruokakasseihin . Ainoastaan sieltä tulee niin sanottua kuivaamuonaa . Suurin osa on kauppojen lahjoituksia . Lihat ja makkarat ja voi tulee kirkon kassasta . Älkää hyvät ihmiset levittäkö tietoja joista ette tiedä mitään . menkää omaan seurakuntaa ja ottakaa todelliset tiedot ylös ...
"Lihat ja makkarat ja voi tulee kirkon kassasta . Älkää hyvät ihmiset levittäkö tietoja joista ette tiedä mitään ."
Sitä samaa sinulle.
"Suurin osa on kauppojen lahjoituksia ."
Sujuvasti myös unohdit verot, joita jokainen, riippumatta siitä kuuluuko kirkkoon vai ei, maksaa.
"menkää omaan seurakuntaa ja ottakaa todelliset tiedot ylös ... "
Kuvitteletko sinä, että sieltä annettaisiin todellinen kirjanpito näytille?
- Janttersson
Totta joka sana. Myös moni homokohun takia kirkosta eronnut hakee ruoka-apua. Se juuri saatu apu unohtuu kuitenkin samantien, kun ruuat on kylmässä, nettipalstoille vaan takaisin mollaamaan kirkkoa... Nykyajan kiitollisuuttako?
- Kirkko ei hallitse
EU maksaa viulut, kirkko ottaa kunnian. Miksi esim Sossu ei voisi jakaa, säästyisimme hihhuleiden suunsoitolta !
- Petoja ollaan
Sellaisia ihmiset on aina olleet.Ei mitään uutta auringon alla.Ihminen on peto.
- Sen kuva?
Unohdat hurskaana dementikkona yhden oleellisen asian, eli onko jumala sitten peto?
- 19+10
Ateistin ja myös kirkkoon kuulumattomankin täytyy syödä jotain henkensä pitimiksi.
- Jallivaara
Näinhän se on, syödäkin pitää.
Mutta kuitenkin: kun kuulumaton käyttää hyväkseen järjestelmää,
olipa tämä mikä tahansa, on se hyväksikäyttöä.
Kummassa vika, siinä joka käyttää vaiko siinä, joka antaa itseään
käyttää??
Mikäs siinä kun ilmaiseksi saa, vaikka jostain sekin on pois,
koska ilmaista lounasta ei ole. - Sparttalainen
Jallivaara kirjoitti:
käyttää??
koska ilmaista lounasta ei ole.Sano muuta Pelle kirkko käyttää hyväksi ateistia . Jokainen tuote minkä ateisti ostaa saa kirkko siintä tuloja. Kirkko voitas hyvin erottaa valtiosta niin katottas miten niil menis. Onhan se väärin,et mä joudun antaa teille rahaa vaik en kuulu kirkkoon. Hyväksyisin jos kirkkonkuulumattomilta kerättäis vastaava vero jolla avustettais vaikeuksiin joutuneita Suomen kansalaisia.
- Höynätetty kansa
Jallivaara kirjoitti:
käyttää??
koska ilmaista lounasta ei ole.Kirkko ei ole maksumies, on ottanut vain organisaattorin tehtävät. Miksi ei Sossu voisi tehdä saman asian?
- minä vain
Höynätetty kansa kirjoitti:
Kirkko ei ole maksumies, on ottanut vain organisaattorin tehtävät. Miksi ei Sossu voisi tehdä saman asian?
Niillä ei ole varaa palkata ko. työhön väkeä. Sossu on valtion pulju.
- :))
Ns. kirkkoon kuuluvissakin on varmaan paljonkin ateisteja. Eli suuri osa heistä ei usko mihinkään, tai ei ainakaan siihen mihin oikeat uskovaiset. Kuuluvat kirkkoon vain tavan vuoksi.
Itse en kuulu kirkkoon mutta en tunnusta olevani ateistikaan.. usko on tallella, en vain tarvitse kirkkoa siihen.
En tarvitse kyllä sitä kirkon ruoka-apuakaan.- Jallivaara
Vaikka olemmekin erilaisia, täysin: niin sittenhän meitä on kaksi.
Miten määritellään oikea uskovainen?? Se joka ajattelee ja oppii itse,
vai se joka toistaa toisilta opittua, miettimättä itse mitään?
- Hyi hyi hyi
Minä uskon Jumalaan.Mutta en usko raamatuun.Tappakaa tai laittakaa roviolle.Tiedän että mielessänne kumminkin laitatte ja tuomitsette minut.Hyi hyi ja hyi minua.Nyt olen vääräuskoinen ja paha ihminen.
- Jallivaara
Raamattu on ihmisen kirjoittama. Tarkoitettu ohjenuoraksi sen ajan ihmisille,
jolloin se on kirjoitettu. Nykyään elämä on erilaista, mutta ihminen yhtä
taukki kuin ennenkin. Yhtä ennakko- ja epäluuloinen, kuin silloin ennen,
joten Kirja toiminee vieläkin. - Janttersson
Jallivaara kirjoitti:
Raamattu on ihmisen kirjoittama. Tarkoitettu ohjenuoraksi sen ajan ihmisille,
jolloin se on kirjoitettu. Nykyään elämä on erilaista, mutta ihminen yhtä
taukki kuin ennenkin. Yhtä ennakko- ja epäluuloinen, kuin silloin ennen,
joten Kirja toiminee vieläkin.Niinpä ja henkisellä puolella kehitys on kaikesta tekniikasta ja materiasta huolimatta mennyt jopa taakseppäin, vaikka osa toisin luuleekin, siksi tuo kirja on ajaton.
- Petoja ollaan
Janttersson kirjoitti:
Niinpä ja henkisellä puolella kehitys on kaikesta tekniikasta ja materiasta huolimatta mennyt jopa taakseppäin, vaikka osa toisin luuleekin, siksi tuo kirja on ajaton.
Ihminen on aina peto.Se on vaan eri etikettien ja tapojen takana se petomaisuus.Ei se ole sen kummempaa kuin muukaan eläimellisyys.Eläimiähän me ollaankin.
Mutta en väitä etteikö Jumalaa olisi olemassa.
Toiselle ihmiselle joku voi olla noin sanotusti paha ja toiselle hyvä.Pahan ja hyvän käsite on ihmisten keksimiä juttuja.Ihminen seuraa melkein aina toista ihmistä ja antaa toiselle ihmiselle vallan.No sen tietää miten siinä voi käydä. - pantapaita
Jos nyt kuitenkin perehtyisitte ensin tosiasoihin ennen kuin alatte kirjoittelemaan kaikkea sellaista,mikä ei pidä paikkaansa. Tänä päivänä sosiaalitoimi työntää asiakkaansa seurakuntaan. Ja heitä on avustettu ja heille on saatu rahaa rahastoista. Kaikki tehdään,jotta ihmiset tulisivat autetuiksi.
Eivätkä papit mitään ruokakasseja jakele... Ja toisaalta kuinka moni tietää ,mitä se kassi pitää sisällään ja miksi EU sitä tänne jakaa....
- Jesus saves?
Jesus saves to be gay sometimes?
http://www.youtube.com/watch?v=X578mGvlIjc
http://www.youtube.com/watch?v=SUMO7RM59Xw
http://www.youtube.com/watch?v=EAQxczftzec&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=25MyFLV5UBw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=C4DIb8VTp3k&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=cBw3rAD6OPo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=TsVUqHviyxA&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=ZF6Ll90gEds
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Christian_evangelist_scandals - uskonnoton
Mistäs sinä kuvittelet tietäväsi keitä siellä leipäjonossa on? Se propaganda- ja aivopesulaitos ei anna mitään leipää suuhuni enkä ottaisi vaikka polvillaan tyrkyttäisivät. Ei myöskään silloin muinoin kun olin jonkin aikaa työnhakijana. Nyt töissä ja leivän antaa suuhun allekirjoittanut itse. Turha kirjoitella tuollaista katkeraa roskaa. Kirkko on aivopesukoneisto eikä se siitä muuksi muutu.
- Tietoniekka*
Kirkko ei ole tehnyt ikinä pyyteetöntä työtä, eikä tee nytkään, kaikki rahat ja ruoka apu tulee muualta.
Ainoan pyyytettömän työ kirkko osaa tehdä, että ottaa aina kaiken kunnian itselleen peruustettomasti. - JEP....
näin juuri ei kai se jeesuskaan mihinkään kirkkoon kuulunut ??
- Hhahahahahaaaaaaaaa
Voi voi ottaako noin koville että et voi runkata kuin salaa kopissasi ja homoilla siellä.
- Me köyhät
Pieniä ovat kirkon almut omaisuuteen verrattuna. Tutkikaapa kirkon osakesijoituksia !
- kirkonkimma
Minusta kirkon antaman avun täytyisi kuulua ainoastaan kirkkoon kuuluville. He(me) sitä kirkollisveroakin maksamme, joka on muuten aika korkea. Me kirkkoon kuuluvat maksamme vuodessa sen 500€ kirkolle ja sitten sieltä ei-kirkkoon-kuuluvat vain tulevat ottamaan rusinat pullasta. Ei näin!! Miksi ihmeessä kirkko sallii tällaisen?!
- tietäjä.
Koska silloin kirkko menettäisi verotusoikeuden, kirkko saa veroja myös muualta kuin jäseniltä.
- Sparttalainen
Se on gimma .Kirkko on yhdistetty valtioon ja saa verotuloja kaikista tuotteista ,mitä jengi ostaa. Tavaraa ostaa myös kirkkoon kuulumattomat. Ihmettelen höpinöitäsi uskovaisena, noinko se Jeesus kehoittaa tekemään heikommalle lähimmäiselleen. Juuri tuollaisten takia erosin kirkosta. Lue raamattua Pelle.
- ruotsinsuomalainen
Aikanaan lupasin pyhästi erota Ruotsin kirkosta jos ne alkavat vihkimään homoja ja lespoja.Nyt vihkivät, mutta eroamatta on jäänyt.
Pidän kuitenkin niitä vihkimisiä vähintäänkin noloina toimituksina. - naudan paisti
Miten sitä voi saada?
Jos saa vain Kelan peruspäivärahaa noin 411 euroa kuussa, josta pitäisi elättää lapset ja maksaa asuminen?
Saako sitä kansaneläkkeellä, sen turvin elävä, eli nyt sitten takuueläkkeen varassa elävä, tosin edelleen kansaneläkkeen varassa elävä, jos ei saa takuueläkettä, koska saa vakuutuksesta juuri sen verran, että sen menee takuueläkkeen rajan yli.
Voiko seurakuntaa pyytää tuomaan ruokapaketin sellaisen luokse, joka ei sitä itse pysty hakemaan. - porsaan paisti
Mistä sen kassin saa hakea koska haluaa Tampereella ja Turussa?
- possuaaaaaaa
Hyvä kysymys miksei kirkko tiedota laajimmn missä ruokaa jaetaan
- Hurskas.
possuaaaaaaa kirjoitti:
Hyvä kysymys miksei kirkko tiedota laajimmn missä ruokaa jaetaan
Jokaisessa seurakunnassa on diakoniatoimisto. Selvitä ensin, missä on sinun seurakuntasi kirkkoherranvirasto. Sen yhteydessä on yleensä myös diakoniatoimisto, tosin joissain tapauksissa se sijaitsee eri rakennuksessa. Katuosoitteet löytyvät puhelinluettelosta tai numerotiedustelusta. Kun olet saanut osoitteen selville, kävele diakoniatoimiston ovelle (virka-aikana), ja avaa ovi. Loput asiat selviävät sisällä.
Älä ole kädetön, koska sinä tarvitset käsiä kantaaksesi ruokakasseja ulos! - JUST NOIN!
Hurskas. kirjoitti:
Jokaisessa seurakunnassa on diakoniatoimisto. Selvitä ensin, missä on sinun seurakuntasi kirkkoherranvirasto. Sen yhteydessä on yleensä myös diakoniatoimisto, tosin joissain tapauksissa se sijaitsee eri rakennuksessa. Katuosoitteet löytyvät puhelinluettelosta tai numerotiedustelusta. Kun olet saanut osoitteen selville, kävele diakoniatoimiston ovelle (virka-aikana), ja avaa ovi. Loput asiat selviävät sisällä.
Älä ole kädetön, koska sinä tarvitset käsiä kantaaksesi ruokakasseja ulos!:D :D :D
- Jumalan rakkautta
Jumala rakastaa syntisiä ja pahantekijöitä. Hän rakasti heitä niin paljon, että antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo hukkuisi. Jumala rakastaa ateisteja ja osoittaa rakkautta heitä kohtaan, jotta he löytäisivät Jumalan ja Hänen armonsa.
Tämä on jotain olennaista ymmärrettävää.- Ymmärsin:
Eli jumala ei rakasta uskovaisia, ja hukuttaa heidät.
- Ihan pikku kysymys
Mikä niistä jumalista noi teki?
Onneksi oma faija pitää vähän munkin puolia.
- Kirkko patsastelee
Kirkkohan toimii vain jakajana, elintarvikkeethan on saatu lahjoituksena.
Raamatun mukaan pitäisi ehdottomasti.
Ja ihan humaanisti olisi aika ihmettä herättävää jos kirkko kysyisi jotain lupapapereita ennen kuin antaisi apua.
Eikö kirkko sitten muka anna apua ateisteille tai muille vääräuskoisille?- Huh !
Olen Ihalla Hyvällä omallatunnolla Sekä hakenut että käynyt Kirkon ruolaravintoissa ! Mut Miks OTTO-automaatit huijaa varsinkin heikkönäköisiä/ymmärtättömiä Vanhuksia ihmeteltiin Tänään Maunulan Ottomaatilla ! Onpahan nimensä Veroinen !
'Vanhustenhuoltaja' ! - Jeesus on Herra
Ei mitään kirkkoon kuluvia pitäisi ruokkia! Muutenhan jonon tulevat kaikki maailman Internetissä Sanaa julistavat, työttömät luuserit.
Kirkon apu vain kristityille eli satanistit ja kaikenlaiset maahanmuuttajat menköön muualle !!!! maahanmuuttajat, koska Suomen ulkopuolella ei ole Kristinuskoa.- Hurskas.
Provokaatio, propagandasotaa. Jättäkää tuo vastaus noteeraamatta, joku vain haluaa aiheuttaa haittaa uskovaisille esittämällä törkeitä näkemyksiä muka uskovaisena. Tosin moni NIINSANOTTU "uskovainen", uskovaiseksi itseään luuleva, aiheuttaa haittaa sikailemalla oikeassa elämässä, mutta sehän ei taaskaan ole tämän ketjun aihe, joten ei siitä sen enempää. Siitähän voi aina aloittaa uuden ketjun.
- sdssss
Hurskas. kirjoitti:
Provokaatio, propagandasotaa. Jättäkää tuo vastaus noteeraamatta, joku vain haluaa aiheuttaa haittaa uskovaisille esittämällä törkeitä näkemyksiä muka uskovaisena. Tosin moni NIINSANOTTU "uskovainen", uskovaiseksi itseään luuleva, aiheuttaa haittaa sikailemalla oikeassa elämässä, mutta sehän ei taaskaan ole tämän ketjun aihe, joten ei siitä sen enempää. Siitähän voi aina aloittaa uuden ketjun.
Ei mikään provokaatio vaan juuri oikea kuva kristityistä. Tuollaisiahan ne on.
- eräsköyhä
Jokaisen pitäisi antaa palanen leipää köyhemmälle ja nälkäiselle. Suomen valtio ja sosiaalituki on täysin riittämätön instanssi tukemaan köyhyydessä eläviä. Nykymaailmassa meillä täällä Suomessa esim. on aivan mahdotonta, että ihmiset voivat elää normaalia elämää pienillä tuloilla, ja sossu ei todellakaan anna tukia kuin alkoholisteille ja maahanmuuttajille. Tavallinen perhe, jossa toisella on vähänkin tuloja, jää yhteiskunnan tukien ulkopuolelle, kun katsotaan, että se joka hankkii elättää myös toisen, vaikka tulot eivät riitä edes asumismenoihin. Sossun tukea ei silti tipu, niin eipä siinä vuokran, sähkön ja pakollisten laskujen jälkeen enää juurikaan syödä,saati lapsille hankita vaatteita tai harrastuksia. Sama on opiskelijoilla ja eläkeläisillä, opiskelijoilla jne. joilla ei ole säästöjä tai varakkaita lähiomaisia auttamassa. Jeesus ei erotellut ketään, vaan antoi jokaiselle tarvitsevalle, olipa tämä uskova tai ei. Apua saava osaa myös apua arvostaa ja jakaa eteenpäin saamaansa hyvää. Itse olen aikoinani saanut kirkolta apua silloin, kun hätä on ollut suuri. Nytkin perheeni elää köyhänä, mutta jotenkin sinnitellään niin kauan kuin jaksetaan tai tulee häätö asunnosta. Välillä kun oli töitä ja tuloja, autoin puolestani niitä, joilla oli vähemmän. Jos jokainen antaisi vähästään, olisi monella parampi olla kurjuudenkin keskellä. Sehän on se olennainen opetus, jonka Jeesus halusi meille perinnökseen jättää. En ole sen kumemmin uskovainen, mutta tämähän on ihan normaalia elämää ja toisten huomioimista.
- Harmi kun
Harmi että Jeesuksesta tuli uskonto ja aivopesu uskonto.
- k98oi80
Enpä jaksanut koko ketjua käydä läpi, joten tätä on saatettu kysyä aikaisemminkin, eli, mistä tarvikkeet tulee mitä kirkko jakaa?
- Kirkon Liksat
"KL: Jäsenkato ei hetkauta kirkkoa:
Jättiomaisuus!
29.9.2008 9:48
Seurakuntien yhteenlaskettu tulos kasvoi vuonna 2007 lähes 50 prosenttia, kertoo Kauppalehti.
Viime vuonna kirkon liikevaihto oli reilut miljardi euroa.
Seurakuntien yhteinen nettotulos nousi viime vuonna 92 miljoonaan euroon. Kasvua oli edellisvuoteen verrattuna 30 000 miljoonaa. Kirkon kokonaistulos oli 107 miljoonaa euroa.
Ylijäämää oli 45 miljoonaa euroa.
Seurakunnilla on myös roimasti varallisuutta. Vuonna 2007 kirkon varallisuuden tasearvo oli noin kolme miljardia, josta likvidejä kassavaroja oli noin 800 miljoonaa. Tase ei mittaa kirkon omaisuuden käypiä arvoja, joten todellisuudessa omaisuus on todennäköisesti selvästi taselukuja suurempi.
Kirkon liikevaihto muodostuu suurimmalta osin kirkollis- ja yhteisöveroista ja toimintatuotoista. Viime vuonna liikevaihto nousi reiluun miljardiin euroon, mikä on vastaava kuin esimerkiksi Alkolla. Liikevaihto kasvoi 6,1 prosenttia.
Kirkko nousisi liikevaihdollaan helposti sadan suurimman yrityksen joukkoon.
Kirkosta erosi vuonna 2007 reilut 37 000 jäsentä. Uusia jäseniä liittyi vajaat 11 000.
IL"
http://www.iltalehti.fi/talous/200809298343063_ta.shtml - Ateisti vastaa
Tarkoitat siis sanoa tällä että koska EU jakaa ruoka-apua ja hallituksen toimesta tämä ruoka-apu on päätetty antaa pääosin kirkon jaettavaksi, kirkko auttaa myös köyhyydestä kärsivää ateistia??
Olet toki oikeassa että kirkon työntekijät, jotka toimivat vapaaehtoisina, jakavat ruokaa joka on lahjoitettu kirkolle nimenomaisesti tätä tarkoitusta varten. Tästä ei aiheudu kirkolle minkäänlaisia menoja niin avun hankkimisesta saati sitten jakamisesta, mutta kirkko hyötyy tästä varsin suuresta positiivisen julkisuuden muodossa.
Tämä ruoka-avun jakaminen ei ole "valtavan hyvää, pyyteetöntä laupeudentyötä" vaan jotakin joka kenenkä tahansa minkäänlaista inhimillisyyttä ja empatiaa omaavan henkilön taikka järjestön odotetaan ottavan hoitaakseen mikäli sellaista tarjottaisiin. Mikäli siis tähän toimintaan on riittävästi resursseja.
Kirkko ei yksinkertaisesti vain voi olla hyväksymättä vastuuta ruoka-avun jakamisesta, sillä tästä kieltäytyminen olisi käytännössä osoitus siitä ettei kirkko olisi kiinnostunut ihmisistä.
Valitettavasti aloituksenkaltaiset omahyväiset ja egoistiset lausunnot ovat varsin yleisiä ja jotakin jota me ateistit olemme tottuneet odottamaan uskonnollisten ihmisten esittävän.
Tämä onkin yksi keskeinen ongelma jonka minä näen uskonnollisissa ideologioissa ja miksi en ainoastaan pidä uskonnollista vakaumusta harmittomana harhana vaan konkreettisesti vaarallisena niin yksilölle itselleen kuin yhteiskunnalla.
Uskonto tekee ihmiset kykenemättömiksi osoittamaan empatiaa taikka inhimillisyyttä niitä ihmisiä kohtaan jotka eivät sokeasti ja kyseenalaistamattomasti seuraa samaa dogmia.
Uskonnot kieltävät ihmisyyden niiltä jotka eivät usko samoin ja tämä aloitus on varsin hyvä esimerkki siitä.- Opetuksen uhrit
Hyvä, näinhän se on. Kun vuosisatoja on kansaa uhkailtu uskonnollisin, psykologisin opetuksin, jopa selvin asein, niin tähän on päädytty !
- Näin se menee
Fiksua tekstiä nimimerkiltä "Ateisti vastaa" :) Ja täyttä faktaa, sen tietää jokainen vaikka itselleen yrittäisi jotain muuta uskotellakin. Em. kirjoitus ja aloitusviestin kaltainen oman pahan olon oksennus osoittavatkin (jälleen kerran) uskontohihhulien ja uskonnottomien psyykkisen kehityksen eron.
Missä muuten ylläpito vetelehtii? Meinaako se poistaa tuon aloittajan oksennuksen vai koostuuko ylläpitokin satuolentouskovaisista? Aloituksessa ei ole mitään asiaa vaan se on vain hihhulin epätoivoinen ja epäonnistunut yritys herjata toisinajattelijoita ja purkaa omaa katkeraa ahdistusta. - Hurskas.
Itse asiassa julkisuus on pientä. Asiasta julkaistaan joku pikku-uutinen muutaman vuoden välein. Millä tavoin kirkko hyötyy siitä, että joku lehden nurkka omistetaan asialle joskus harvoin?
Kuten tästäkin ketjusta voit lukea, monikaan ei edes tiedä, että kirkolta saa ruokaa! Nykyisin ruoka tulee EU:lta, ja se kelpaa ihan hyvin vaikkapa EU:ta vastustavalle ihmiselle, mutta aiempina vuosikymmeninä näin ei ole ollut. Onko sinulla mitään sanottavaa siitä, että vuosikymmenien ajan kirkon diakoniatoimistot ovat jakaneet ruokaa kirkon omista varoista? Vuosikymmenien ajan. Onko sinulla? - Toi oli
Hurskas. kirjoitti:
Itse asiassa julkisuus on pientä. Asiasta julkaistaan joku pikku-uutinen muutaman vuoden välein. Millä tavoin kirkko hyötyy siitä, että joku lehden nurkka omistetaan asialle joskus harvoin?
Kuten tästäkin ketjusta voit lukea, monikaan ei edes tiedä, että kirkolta saa ruokaa! Nykyisin ruoka tulee EU:lta, ja se kelpaa ihan hyvin vaikkapa EU:ta vastustavalle ihmiselle, mutta aiempina vuosikymmeninä näin ei ole ollut. Onko sinulla mitään sanottavaa siitä, että vuosikymmenien ajan kirkon diakoniatoimistot ovat jakaneet ruokaa kirkon omista varoista? Vuosikymmenien ajan. Onko sinulla?kyl viisaasti vastattu ateistille! Noinhan se oikeesti menee. Hyvä.
- Ateisti vastaa
Hurskas. kirjoitti:
Kuten tästäkin ketjusta voit lukea, monikaan ei edes tiedä, että kirkolta saa ruokaa! Nykyisin ruoka tulee EU:lta, ja se kelpaa ihan hyvin vaikkapa EU:ta vastustavalle ihmiselle, mutta aiempina vuosikymmeninä näin ei ole ollut. Onko sinulla mitään sanottavaa siitä, että vuosikymmenien ajan kirkon diakoniatoimistot ovat jakaneet ruokaa kirkon omista varoista? Vuosikymmenien ajan. Onko sinulla?Julkisuus ei todellakaan ole pientä vaikkakin voidaan sanoa että se on lyhyt aikaista, kyseessä kun nyt kuitenkin on vain yksi uutisaihe.
Hyöty jonka kirkko tästä saa on hyvinkin kattava. Esim: tämä "laari" josta aloituksessasi mainitset ei ole kadonnut mihinkään. Se kun on edelleen olemassa omaisuuden muodossa jossakin. Nyt kun kirkko saa EU ruokapaketteja sen ei tarvitse itse kustantaa ruokaa ja näin ruuan jakaminen itse asiassa vapauttaa kirkon käyttöön omaisuutta.
Ruoka-avun jakaminen ei kuitenkaan ole asia josta ihmiset suurimmaksi osaksi olisivat epätietoisia, vaan epätietoisuus koskee lähinnä sitä mistä tämä ruoka on peräisin. Uutisointi on hyvin usein esitetty siten että kirkko asetetaan konkreettiseen vastuuseen ruoka-avun järjestämisestä, vaikka todellisuudessa kirkolla ei juurikaan ole mitään tekemistä avustuksen antamisen suhteen.
Näin kuva jonka tiedotusvälineiden kautta saa on sellainen että kirkko on nimenomaisesti tämän avun takana.
Tämä antaa kirkolle esimerkin johon vedota yhteiskunnallisesti positiivisena vaikutuksena joka kirkolla on, jonka seurauksesta kirkko pitää edelleen kiinni suuresta osaa ns: tapakristillisistä jäsenistä joiden perustelu kirkkoon kuulumiselle on se että kirkko tekee jotakin hyvää.
>>> Onko sinulla mitään sanottavaa siitä, että vuosikymmenien ajan kirkon diakoniatoimistot ovat jakaneet ruokaa kirkon omista varoista? Vuosikymmenien ajan. Onko sinulla?
- Vasta pieni lapsi
Jep, patonkia poskeen joka ilta kirkolta.
- ATEISTIEN HAUTAUS-
MAALLA RAAKA RITUAALIMURHA!
Karkkilalainen mies on tuomittu elinkautiseen vankeuteen parikymppisen opiskelijanaisen murhasta ja törkeästä ryöstöstä.
30-vuotias Nickya (ent. Cristian) Westerholm oli tutustunut naiseen internetissä kesällä 2009. Hän murhasi naisen, kun he tapasivat ensimmäisen kerran syyskuussa. Henkirikos tehtiin yöllä miehen työpaikalla Vapaa-ajattelijoiden hautausmaan taukotiloissa.
Oikeuden mukaan rikos tehtiin vakaasti harkiten ja erityisen julmalla tavalla. Westerholm oli muun muassa sitonut uhrinsa kädet selän taakse, kuristanut ja viiltänyt häntä partaterällä kaulaan.
Mielentilatutkimuksen mukaan tuomittu oli syyntakeinen eli täydessä ymmärryksessä. Hänet todettiin myös erittäin vaaralliseksi. Hänellä on aiempien rikostensa vuoksi istuttavana neljän vuoden jäännösrangaistus, joka sisältyy nyt annettuun elinkautiseen tuomioon.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011021813215977_uu.shtml - Homo uskovainen
- Zzzzzzz krooh
Vituttaako vai kirjoitti:
- 4,5-6+8
Vituttaako vai kirjoitti:
''He became much more religious just before he started murdering people. After reading all the available studies I could find and studying all the articles in the newspapers for over 30 years, I find what is most outstanding is Serial killers were sexually inhibited by their strong religious upbringing.''
Sitä se hihhulismi teettää....
- Halvempi kuin market
Minä käyn usein viikonloppuisin hakemassa seurakunnalta ilmasista ruokaa.
Ei sillä, että ei olis vara ostaa, mutta kun olen kerta verot maksanut, saan hieman takaisin omia. Minulla on paljon tuttuja, jotka hakevat myös ruokaa seurakunnasta vaikka varsinaisesti ei ole minkäänlaista tarvetta. Ihan uudella maasturi Mersulla ei sentään viitsi ajaa seurakuntakodin oven eteen.
Tämä on kansan tapa nykyään. Miksi ei ottas vastaan kun ilmaiseksi saa. TÄmä on vähän niinkuin paras tarjous.- Hurskas.
Ikävä kertoa, mutta sinä valehtelet. Seurakunnat eivät jaa ruokaa viikonloppuisin, vain arkipäivinä virastoaikoina. Jäit kiinni valehtelun synnistä. Tsot tsot...
- dumisani00
OI kyllä,kyllä, kyllä. Näin hän se jeesuskin toimi. Leipää,kalaa,lihaa,kultaa ja hopeata.
Just luin miten about 17% jenkeistä on ruoka kuponkien orjia. Upeaa nähdä, että samanlainen trendi jatkuu myös täällä SUOMESSA. . Seurakunnat ,vois jakaa ruokaa koko suomelle, niillä varoilla jotka ne on varastanut jokaiselta tiedottomalta kansalaiselta. Nooh kun ruuan hinta, öljyn hintojen myötä kiihtyy alkaa tälläinen cherity loppua. Siitä leipäpalasta joka nyt mätänee pöydällä saattaa tulla arvokkaampi kuin ne homeiset eurot siellä lompakon pohjalla.
Niin ja eihän nyt vaina suomen kirkko kunta ole huolissaan muutamasta kirkosta eroamisesta(homo keskustelu). Lampaat karkaa, älkää ampuko niitä.
Hyviinvointi valtio mallia seuraten annan suomelle yhden peukun.
End babylon. - Olly
Ruoka on ruokaa. Jos joku idiootti sitä jakaa ilmaiseksi, kyllä sille varmasti ottajia riittää.
- Mitä mä sanoin?
Joillakin elämä on todellakin leipäjonon avulla hengissäselviämistä, vaatteidenkierrätystä ja kirpputoreja. Mielenterveyspotilaat on heikoimmassa asemassa olevia. Usein taustalla on huumeidenkäyttöä, velkoja ja sen myötä rikollisuutta.
Enkä puhu nyt Kannabiksesta, sehän pitäisi laillistaa ja laittaa verolle.
Usein mielenterveyspotilaiden elinaika on lyhyempi, kun muiden "normaalien ihmisten".
Byrokratiaa on aivan liikaa. Hinnat senkuin nousee kokoajan kerran kuussa 10-15%". Saa taas nähdä vaalien jälkeen mitä tapahtuu ökyhinnoille. - minä vain
munun mielestä tarvis vähän kysyy kuka saa kirkon avustusta tunnen monta jotka saavat sieltä ruoka pussin ja sitt ne ei tiedä muhin niitä jakais kun itse ei tarvii HALOO onko tää oikein jotka sitä oikeesti tarvii niin eivä't hae ,,, näilläkin omaisuutta vaikka kuinka,,,, siksi kysyn onko oikein vois kysyy vähän mitää saavat eläkettä tai palkkaa
- kirkon muka-apu
Ai kirkko? Miksi kirkko saa taas kunnian avustuksesta, joka on sille annettu jaettavaksi, muiden maksamana?
- lupu68
Tässä nähdään mitä hyvää.kirkko tekee,mutta kyllä kirkoista eroinneille kelpaa
"ilmanen"ruoka ja kirkolliset arkipyhä korvaukset.Kuuluisiko arkipyhä korvaukset?"Kuuluisiko arkipyhä korvaukset? "
Ne on neuvoteltu ammattiyhdistysten kanssa, jotka tunnetusti eivät ole mitään kirkon taikka uskonnon aikaansaannosta. Kyllähän se on nähty, miten hyvin kirkko toimii, kun ammattiyhdistyksillä ei ole valtaa. Hyvänä esimerkkinä vaikka Viktoriaanisen ajan Englanti, lapsien prostituutiota, erittäin pitkiä työpäiviä, erittäin vaaralliset työolosuhteet jne.
Turha siis on tulla selittelemään kirkon osuudesta työläisten etuihin, kun kirkko ei ole niitä saanut aikaiseksi.
- se on leikkiä jos le
Kiitos kirkolle pyytettömästä työstä! Samoin jakavat EU-ruoka-apua ym. elintarvikkeita myös Vapaa-ajattelijat, Adventistit, Vapaa seurakunta ja Saalem seurakunta. Missään näistä elintarvikeavun jakopisteessä ei kysytä kuuluuko kirkkoon tai johonkin muuhun seurakuntaan vai onko kenties mihinkään kuulumaton. Myös nämä ruuat näyttävät maistuvan myös kirkkoon kuuluville. Hienoa, kun voimme toimia ekumeenisesti emmekä jaa ihmisiä eri uskontokuntien mukaan. Näin Järvenpäässä.
- 32423423423
Vai että tälläinen aprillipila tänä vuonna. plääh...
- Minähän voisin mennä
torille riekkumaan pressanlinnaa vastapäätä. Voisin haukkua Tarja Halosen LESBOKSI, MAANPETTURIKSI ja PEDOFIILIKSI ja vaatia PIKATELOITUSTA.
Ja tämän jälkeenhän Tarja Halonen olisi velvollinen myöntämään minulle muutaman kymppitonnin avustuksen.
Eikö?
Miksi sitten kirkolta edellytetään samaa? - Kolikko kirstuun
Vuosia sitten jo joku uskovainen hihhuli kehui, miten kirkko jakaa ruokaa "ilmaiseksi" ihmisille.
Aloin sitten tutkia asiaa ja selvisi, että kirkon jakama ruoka ei ole kirkon kustantamaa vaan lahjoituksina saatua.
Sen sijaan kirkko pakkokerää ihmisiltä yhteisöverona noin miljardi euroa, lisäksi tulevat lahjoitukset ja perinnöt jotka kartuttavat kirkon omaisuuttaa vuosittain, mutta näistä ei köyhät pääse osalliseksi.- huonompi juttu:
Ikävin asia on se, että kirkko jakaa rahaa hihhulilahkoille useimpien kirkolle maksavien tietämättä.
- jvcxzdfgbhn
Näin on. Kauppiaat niitä hyväntekijöitä ovat. Pitäisi uskovaistenkin yrittää olla rehellisiä ja antaa kunnia sille jolle se kuuluu. Enpä ole nähnyt, että olisivat kiittäneet lahjoittajia.
- Tyhmä kristitty
Kyllä, mutta auttamalla esim. Pohjois - Koreaa Kirkko ylläpitää sortoa ja totalitarismia.
Usealla köyhällä valtiolla on kyllä varaa ydinaseeseen, mutta ei oman kansansa hyvinvointiin.
Kun auttaa näitä maita, vastaavat "säästyneet rahat" diktaattorit ja hirmu hallitukset voivat panna aseisiin.
Jeesus neuvoo, että pitää auttaa niin ettei "vasen käsi tiedä mitä oikea käsi tekee",
mutta toisaalla vaatii vastuullista isännän varojen käyttöä. Pitääkö kristityn olla siis tyhmä lammas, jolla auttamisessa ei ole mitään vastuuta ja joka ei tiedä mitä tekee?
Eli onko kritityn oltava tyhmä?- bvcdxsdefrghbvcc
No ei kai kukaan viisas avustaisi Venäjää, kun Suomi on pelkkä hyttysen pieru sen rinnalla. Ostavat kohta koko Suomen niillä avustusrahoilla.
- Hihhulin Painajainen
"Viime vuonna kirkosta eronneet veivät mukanaan 4,4 miljoonaa euroa
Tilinpäätös: Suomalainen maksaa kirkollisveroa keskimäärin 163 euroa vuodessa
Kirkosta eroaminen on muodissa ja se käy kirkolle kalliiksi. Vuoden 2003 aikana Suomen evankelis-luterilaisesta kirkosta erosi kirkkohallituksen tilastojen mukaan vajaat 27 000 ihmistä, lähes 11 000 enemmän kuin vuotta aiemmin.
Määrä on merkittävä, sillä ainoastaan 1990-luvun lamavuosien aikaan eroajia on ollut viime vuotista enemmän. Kirkkohallituksen antamien tietojen mukaan kirkkoon kuuluva maksoi vuonna 2003 kirkollisveroa keskimäärin 163 euroa. Kirkosta viime vuonna eronneet veivät siis mukanaan 4,4 miljoonaa euroa verorahoja.
Vastaavasti kirkkoon liittyi vuonna 2003 reilut 10 000 uutta jäsentä, joiden tuoma keskiarvoinen kirkollisvero oli 1,6 miljoonaa euroa.
Yhteensä kirkko keräsi viime kalenterivuoden aikana henkilöveroja noin 714 miljoonaa euron edestä.
Uusi laki on vauhdittanut eroja
Kuluvan vuoden tilastoja ei ole vielä saatavilla, mutta eroajien määrä on oletettavasti kasvussa. Buumia on vauhdittanut vuoden 2003 elokuussa voimaan astunut uusi uskonnonvapauslaki, joka mahdollistaa kirkosta eroamisen ilman kuukauden harkinta-aikaa tai henkilökohtaista käyntiä joko maistraatissa tai kirkkoherranvirastossa.
Kirkosta eroamisen voi nyt hoitaa paitsi postin välityksellä myös tietokoneella. Internetissä toimivan www.eroakirkosta.fi -sivuston kautta kirkosta lähti lokakuun loppuun mennessä yli 5 000 henkeä. Pelkästään lokakuun aikana sivuston palveluja käytti yli tuhat kirkosta eroon halunnutta.
Kaiken kaikkiaan lähes päivälleen vuosi sitten avatun sivuston kautta on eronnut yli 6 000 ihmistä. Heidän mukanaan kirkko menetti verorahoja keskimääräisesti laskettuna lähes miljoonan euron edestä.
Myös Tampereella kirkosta eronneiden määrä on kasvussa. Vuonna 2003 eronneita oli Tampereen 11 evankelis-luterilaisessa seurakunnassa 1 789, reilut 800 enemmän kuin vuotta aikaisemmin.
Tampereen seurakunta tekee vastaiskun netissä
Tänä vuonna Tampereen seurakunnista on lokakuun loppuun mennessä eronnut, netin välityksellä tai ilman, vajaa tuhat ihmistä.
Tampereen yhteisen seurakuntatyön johtaja Timo Takala muistuttaa, ettei kirkosta eroamisen syistä ole tilastoja, koska kirkosta eroamista ei ole tarvinnut perustella enää vuosiin.
Takala arvelee kuitenkin, että Tampereen viime vuotisiin erolukuihin vaikutti erityisesti kolme tekijää.
Uuden hautaustoimilain tuomat saman suuruiset hautapaikkamaksut kirkkoon kuuluville ja kuulumattomille koettiin epäoikeudenmukaisiksi.
Toiseksi uusi uskonnonvapauslaki teki kirkosta eroamisen entistä helpommaksi ja kolmanneksi kaupunki nosti kunnallisveroa. Jos talous on tiukalla ja kunnasta ei voi erota, niin jotkut saattoivat tehdä johtopäätöksen, että säästää voi eroamalla kirkosta, Takala sanoo.
Eroa kirkosta -sivusto on epäilemättä vienyt muutaman jäsenen myös Tampereen seurakunnista, jotka suunnittelevatkin omien, kirkkoon liittymisen puolesta liputtavien www-sivujen avaamista.
Tarkoituksena ei kuitenkaan ole ristiretkien suuntaamista nettiin, vaan idean takana on pyrkimys saada enemmän näkyvyyttä kirkon vahvuuksille.
Haluamme tuoda laaja-alaisesti esille kirkon jäsenyyden merkitystä ja nettisivut ovat vain yksi osa tämän jäsenyyden vahvistamisessa, Takala sanoo."
Aamulehti Sunnuntai 21. marraskuuta 2004 Kotimaa Antti Peltonen - kirkonkimma
Totta kai OIKEASTI köyhille aivan ilomielin soisin sen oikeuden saada käyttää kirkon palveluita, vaikkei siihen kuulukkaan, koska OIKEASTI köyhillä ei olisi edes varaa kuulua kirkkoon. Vaan tiedänpä itse ainakin liian monia nimenomaan kirkkoon kuulumattomia, jotka käyttävät noita kirkon apuja vain pullan ja karkin ostamiseen. ILMAN mitään oikeita rahahuolia. Se on väärin!
Ja jos teitä nyt niin kovasti kiinnostaa, niin en todellakaan ole mikään tosiuskovainen, valitettavasti. Varmasti heidän vastauksensa omistani poikkeaisivatkin. Sellainen tapauskovainen vain, joka iltaisin rukoilee ja käy kirkossa toisinaan. En kuitenkaan koskaan ole kirkosta eroamista ymmärtänyt, koska olen sen aina mieltänyt kuuluvan vain täysateisteille, jollainen en todellakaan ole.- antihihhulix
Kirkosta eroamisen tekee ymmärrettäväksi ja hyväksytyksi kirkon rahoitus hihhuli"seurakunnille". Jos kirkko sanoutuisi jyrkästi eroon hihhulilahkoista, niin kirkon jäsenien määrä saattaisi jopa kasvaa nykyisestä.
- RiderOfTheStorm
Katkeruus, ahneus ja kateus näkyy kristityissä. Ketjun aloittajan kirjotusasu puhuu puolestaan.
Ruoka kuin ruoka. Ei se maistu yhtään sen paremmalta kuin mikään muukaan ruoka. Ja jos on rahasta pulaa niin toki ilmainen ruoka kelpaa kelle hyvänsä.
Mulla ateistina/agnostikkona ei olisi mitään omantunnontuskia hakea kirkon leipäjonosta ruokaa. Ottasin kaiken mikä irti lähtee. Kiitoshan ei kuulu jumalalle saatikka jeesukselle vaan niille ihmisille jotka jakavat ja lahjoittavat.
Pitäiskö kirkon ruveta selvittämään kunkin avuntarvitsijan historiaa? Onko ateisti? Homo? Kirkostaeronnut? Lapseton? Alkoholisti? Narkkari?
Jos olet joku näistä edellämainituista niin et ole oikeutettu kirkon ruoka-apuun... En yhtään ihmettelisi vaikka ahneen ja kaksinaismoralistisen kirkon säännöt sallisivat tällaisen erottelun.- Jeesus rakastaa
sinuakin, vaikka olet täynnä silmitöntä, väkivaltaista vihaa uskovaisia kohtaan, ja vaikka valehtelet käsittämättömiä valheita jostain "erottelusta", mikä paistaa läpi tekstistäsi, kuten niin monen muunkin ketjuun kirjoittaneen ateistin tekstistä. Siunausta.
- Hihhulin Painajainen
Jeesus rakastaa kirjoitti:
sinuakin, vaikka olet täynnä silmitöntä, väkivaltaista vihaa uskovaisia kohtaan, ja vaikka valehtelet käsittämättömiä valheita jostain "erottelusta", mikä paistaa läpi tekstistäsi, kuten niin monen muunkin ketjuun kirjoittaneen ateistin tekstistä. Siunausta.
Mikä saa käyttämään yli-ilmaisuja - "silmitöntä, väkivaltaista vihaa", "vaikka valehtelet käsittämättömiä valheita"?
Ketä te 'siunaatte' - omaa narsistista egoanne? - huvittunut--
Jeesus rakastaa kirjoitti:
Siinäpä taas esimerkki uskovaishörhöjen keskustelu"taidoista". Taisi mennä jauhot suuhun, häh? Näistä jeesustelijoista tulee mieleen vihannes jolla silmät seisoo päässä ja kina valuu suusta.
- nyt riittää
eikait se mikään ihme olke että jonot kasvavat kun mässyttäjät jotka ei osaa sioista mitään istuu hallituksessa ja vetää köyhiltä viimeiset sentit pois taskun pohjalta energia politiikka kin perseestä 100 firmaa joutunut lopettamaan korkean sähköhinnan takia! muka sähkö puute kumma kun nyt tuli kun ainakin on riittänyt 100vuotta ennen ei muuta kun eri miehet päättämään
- 55 kg 75 vuotta
Tää on Fantastista! Tässä tulos, kun KOKOOMUS, saanut kyykyttää kansaa!
Kuva kertoo e´nemmän, kuin vaalilupaukse, tämä on vasta alkusoittoa, kun mennään pari vuotta eteenpäin, jonot ovat kaksikertaistuneet!
ÄÄnestäkää vaan samoja valtapuolueita! - voehann kristus
Hyvä olisi tietää se tosiasia,että kirkko jakaa EU:n antamaa elintarviketukea,eikä omasta kukkarostaan,kuten asian voisi ymmärtää tekstistä.Luulenkin että tässä on aivan tietoinen harhautus kysymyksessä ja kasvojen pesu....kirkkoa kun alkaa kovasti rasitta viimeaikaiset sekoilut,oppiensa tulkinnoissa.Minusta tärkeämpää olisi ihmisten tietää paljonko kirkolla on vajetta eläkevastuissa,se summa lienee euroissakin miljardiluokkaa,joka voi langeta jonakin päivänä veronmaksajien maksettavaksi.Ihmettelenkin miksi em.asiaa ei käsitellä julkisissa tiedotusvälineissä...vai eikö haluta tämän mittaluokan pommia räjäyttää,kaiken muun törkysisällön lisäksi.
- hupsistupsis
Kaikki nuo kirkon jakamat leivät ja korput on lahjoituksena saatu, eivät he suinkaan niitä veroeuroja tuollaiseen käytä. Jos joku on vielä niin naivi, että luulee kirkon tekevän työtä hyvää hyvyyttään, niin... Mikä tahansa järjestö joka saisi lahjoituksena nuo sapuskat voisi homman hoitaa!
- ykas
jos ei kirkkoon kuulu ei apua,ei naapurikaan mua auta kun en kuulu sen perheeseen,enkä minä kehtais hakea apua sieltä mihin en kuulu
- Kirkoon kuulumaton
En jaksanut lukea koko keskustelua mutta sitä ihmettelen että miksi otsikko on "Kirkosta apua ateisteille" Opetetaanko jossain että jos ei kuulu luterilaiseen kirkkoon on ateisti automaattisesti eikä pääse taivaaseen? Vai mistä tämä oikein tulee.
- jhgfdrtyhbvcxfgvb
Vai että oikein hurskas heh heh! No, uskovaisten käytös on aina "vähän" omituista. Kovasti uskotaan, mutta tietoa ja ymmärrystä puuttuu. Kas kun et tuominnut helvettiin. Senkin voit tehdä, koska et ymmärrä mitään Raamatusta. Vaikka kollo provoilijahan sinä vain olet, niin näin se menee.
- .
Mikä vitun kirkon apu???????????????? se on EUn ruoka apu minkä kirkko jakaa, ei siinä kirkolla ole jakelutehtäviä suurempaa tuotantoa
- RoiMatti
Suurin osa niistä 700 tonnista tulee EY:n tukena. Kirkko on vain suojeluskuntien puutteessa ottanut kunnian saada jakaa niitä kauraryynejä. Punaisella ristillä ei ole resursseja ja työttömien yhdistykset keikkuvat löysässä hirressä. Valtiovalta ei ilkeä perustaa erillistä näläntorjuntaorganisaatiota koska silloin Suomen maine "Maailman parhaana maana" saisi kolhun.
- fahtgjr
Kyllähän kirkko pitäis erottaa valtiosta,pitköön vaan siihen kuuluvat omilla varoillaan niitä kolosseja pystyssä sitte.
- Tuumasinpa vaan
Mitä suu puhuu sitä sydän täynnä. Sioille ei kannatte helmiä nakella.
- dgjzdgj
.......eikä ateistien verorahoja valtionkirkolle ja sitä kautta kaiken maailman hihhulilahkoille.
- Mikä ongelmana
Olet aivan oikeassa. Jos et käytä mitään kirkon palvelua miksi myöskään maksaisit siitä. Jos et kuulu kirkkoon niin, eihän sinun tarvitse myöskään maksaa kirkollisveroa.
- .
Ei unohdeta että kirkolla menee rahaa tukemaan niitä pedofiliasta syytettyjen seurakuntapappien puolustusrahoihin ja kirkollistyöhön mikä liittyy nuorten käännyttämisiin.
- srk:lainen
Jos en kuuluisi kirkkoon ja olisin spuge, ei mulla ois pokkaa hakea kirkon avustusta! Hävetkää ateistit! Kirkko haukutaan lyttyyn mutta leipä maistuu. Ja joku väitti, että uskovaiset ovat tekopyhiä...
- srk:lainen
ertert kirjoitti:
"Ja joku väitti, että uskovaiset ovat tekopyhiä... "
Sanoo tekopyhyyden malliesimerkki.Perustele väitteesi. Kerroin totuuden, joten siinä ei taida olla mitään tekopyhää
- Mikä ongelmana
Kirkkohan päättää itse rahojensa käytöstä. Miksi kirkko ei saisi käännyttää nuoria tai kaikkia ihmisiä joita sen työntekijät kohtaa. Sehän olisi vallan kummallista jos kirkko ei julistaisi evankeliumia. Sehän on se kirkon pääasiallinen tehtävä se juuri miksi kirkko on olemassa.
- jhbjhbguyjbguyg
Mä olen ihmetellyt, että miksen saanut edes äänestyslippua, vaikka olen ev.lut kirkon jäsen. He eivät ole tiedottaneet minulle toiminnastaan. Täten jäi kirkollisvaaleissa äänestämättä. En suosittelisi ateisteja kauheasti haukkumaan, koska omissa tuntemissani kirkkoon kuulumattomissakin on paljon kovapalkkaisia ateisteja, jotka hekin maksavat kirkolle tukea automaattisesti, kuuluivat siihen tai eivät, koska tosin kuin monessa maassa, Suomessa kirkko ja valtio ovat = yksi yhteen. Todennäköisimmin ainoastaan tästä syystä kansanmies Soiniltakin kysytään aborttikantoja.
Toinen suomalainen erikoisuus on muuten pakkomielle varusmieskoulutukseen... Harva tietää, että muualla Euroopassa asia ei ole niin pakkomielteisen keskustelun kohteena, kuin Suomessa ja ettei kaikkialla Euroopassa 18-vuotiaita passiteta suurinpiirtein poliisiuhalla heilumaan metsässä kiipeilyteinineillä ja opettelemaan varuskuntatoimintaa.
Kuinka moni tietää, että muussa maailmassa ev. lut- uskonto on harvinaisuus ja erikoisuus vähän samaan tapaan, kuin monille suomalaisille vaikkapa kumma buddhalaisuus on? Moni ulkomaalainen pitää outoina suomaisten karuja kirkkoja, outoa kahvin juontia joka tilaisuudessa ja suomalaisen pienen kansan valtiosidonnaisia lahkoja.
Oma isoäitini esimerkiksi oli harras uskovainen. Kävi kirkossa joka sunnuntai, jos vain pääsi. Arvostan evankelis-luterilaisen kirkon sitä ihmisrakkautta mitä siinä myös paljon on, mutta se mitä en arvosta, on se, että nämä sotkeutuu arkipäivän elämään. Mun kovapalkkaiset ystäväni, ateistejakin jotkut, on varmaan monet pullakahvit näille maksaneet.
Itse en vielä ole eronnut kirkosta, mutta jos toisen kerran jättää mulle äänestyslipun lähettämättä, voin vannoa siinä tapauksessa, että kiitos nyt riittää. - Mikä ongelmana
Et kai sinä kirkossa ole sen äänestyslipun takia. Kirkkonhan tulisi olla periaatteessa turva ja hoitopaikka niille joita maailma on raadellu. Kyllä kait sielä kirkossa ollaan sen takia, että uskotaan Jeesukseen.
Onhan meillä tietenkin omaleimainen seurakunta, ja totta puhut että ev.lut. On aika pieni kirkkokunta maailmanlaajuisesti ajateltuna. Mutta eihän määrä tee jostain asioista tosia tai hyviä, vaikka tänäpäivänä yritetäänkin tarpeeksi hokemalla muuttaa musta valkoiseksi.
Mielestäni Suomi tarvitsee varusmiehiänsä ja onhan se ainutkertainen kokemus käydä armeija. Enemmän siinä menettää kun ei käy armeijaa. Ei sellaista elämää koe missään muualla elämän aikana. Sekin on rikkaus kuten myöskin herätysliikkeet kirkolle. - me-262
"Tyytyväisen myhäilyn säestämänä se valahtaa alas kurkusta kuni sula taivaan manna."
Ja maha huutaa santsatessa Hoosiannaa... - Pyyteetön postipoika
POSTINJAKAJA antaa sinulle LEHDEN käteen!
Postinjakaja tekee valtavan hyvää, pyyteetöntä laupeudentyötä. Vuonna 2008 postinjakelutyön kautta jaettiin 3 966 MILJOONAA lehteä, kirjettä, pakettia ja muuta lähetystä yli 5,3 MILJOONALLE suomalaiselle ja maassa oleskeleville ulkomaan kansalaisille!
Monille kirkkoon kuuluville kelpaa postinjakajien lahjoittamat ilmaislehdet, aikakauslehtien näytenumerot ja YLI MILJOONA KILOA painavat puhelinluettelot vain muutamia mainitakseni. Postinjakaja ei jaa lähetyksiä vain Posti-ja logistiikka-alan unioni PAU:n jäsenille, vaan kaikille tarvitseville. SIinä ei kysellä, oletko kollega vai et, ja voi miten ihmiset odottavatkaan päivän lehtiä, Aku Ankasta ja Seiskasta puhumattakaan. Tyytyväisen myhäilyn säestämänä lehti luetaan kannesta kanteen ja viedään sitten paperinkeräykseen, jossa luonnon oma kiertokulku takaa sen, että samasta paperista saa vielä moni onnellinen lukemista aamiaispöytään.- Miten jaloa
Jep jep. Ja koulun keittäjä antaa joka ikinen arkipäivä ruuan kolmelle sadalle lapselle.
- Hurskas.
Juuri eilen paljastui, että Postin lajittelukeskuksessa joku on ryöstänyt rahakirjeitä. Että kiitos vain teille laupeudentyöstänne.
- JEPS...
Kirkkohan voisikin lanseerata uuden iskulauseen: PANNAAN PATONKIA POSKEEN!!
- kirkosta eronnut
Kirkko ei anna mulle YHTÄÄN MITÄÄN!
Siksi olen siitä eronnut - elmo kaila
eronnut kirkosta ateisti...pah...ateistikin on uskovainen !uskoo siihen että jumalaa ei ole...mitä väliä.syökää taivaan mannaa jos antaa tyrät myöten mut lopettakaa tuo uskovaiset vs ateistit paska!
- Ateisti kommentoi
Näytä minulle yksikin Ateisti jonka täytyy oikein "uskoa" ettei satuolentoja ole. Minä en tunne yhtäkään enkä ole koskaan moisista kuullutkaan. Jos heittäydytään uskovaishörhöjen mielikuvitusmaailmaan ja kuvitellaan että joku todella olisi sellainen, kyseessä olisi varmaankin uskonnon uhri joka ei ole vielä onnistunut pääsemään eroon esim. lapsuuden uskonnollisesta painostuksesta vaan kaikki tuputetut kauhut, pelottelut ja paskapuheet kummittelevat mielessä edelleen. Sellainen voi pilata ihmisen koko loppuelämän, mutta eipä se näitä jeesushörhöjä kiinnosta. Pääasia että saavat mahdollisimman paljon kriittiseen ajatteluun kykenemättömiä käännynnäisiä riveihinsä.
Ateisti on henkilö joka ei usko satuolentoihin. Toisin sanoen hän on uskonnoton. Jos uskonnotonkin olisi uskovainen, koko käsite "uskovainen" olisi merkityksetön. Sen takia on olemassa uskovaisia (krisut, jehhulit, jne.) ja uskonnottomia (ateistit). Ja muutenkin tämä "ateistikin on uskovainen" -lätinä on vain katkerien, alemmuudentunnetta kokevien hihhulien epätoivoinen keino pönkittää surkeaa itsetuntoaan. Vaikka turhapa se taitaa olla koittaa näiden hörhöjen päähän älliä takoa. Eipä niillä muu pyöri pienen pään sisällä kuin se kuvitteellinen isähahmo ja primitiivinen lorukirja.
- putkiteemu
Tai mitäs jos tästä kerjuuporukasta aika moni laittais sen korkin kiinni ja lopettaisi sen sätkän vääntämisen. Voisi säästyä jokunen Euro....
- Barbaarit
Muslimit eivät kristittyjen apua halua.
Kun he tappavat auttajat, miksi auttaa? - Miksi auttaa?
Rättipää pommittaja tappaa auttajajiakin.
aivan oikein että ne ottavat nirrin niiltä lähetys saarnaajilta kun menevät ryöstämään niiden luonnon varoja. ja itseään kunnioittava suomi pakana ei luterilaisten leipää suuhunsa laita!!
- Ai nii ...
Kaikille niille jotka sanotte, että kirkko vain jakaa EU-kasseja ja lahjoitettua ruokaa. Miksi ette sitten itse tarjoudu ottamaan näitä jakelutehtäviä vuorostanne? Missä viipyy ateistien Veikko Hursti?
- bvcsdfghcxdfg
No kukas täällä sitten hurskastelisi? Vaikka ei kai ne uskovaiset mummot enää kauaa jaksakaan mitään hyvää tehdä.
- höpöuskistenopettaja
Aloittajalle
Hurskas.
31.3.2011 15:14
Kirkko organisaationa jakaa ilmaiseksi saamaansa ruokaa, tulipa se ruoka-apu EU:lta tai kaupoista. Jakelu tosin maksaa.
>>>Monelle kirkosta eronneelle ateistillekin - vatunkirkko
Jos olisin köyhä ja nälkäinen ja elelisin sillan alla syöden jätteitä, en edes kusisi kirkon kädenojennuksia päin.
Mieluummin tempaisen huiviin vaikka viikon seisonutta kusta naapurin mummon alusastiasta kuin ottaisin vastaan kirkon ruoka-apua. Oli se sitten vaikka hummerikeittoa ja manteleilla täytettyä kyyhkyä. - minä ja Isä-Meidän
Itse erosin kirkosta muutama vuosi sitten. En takuulla häpeäisi mennä kassijonoon - jopa kirkon ruokakassi jonoon, jos olisin varaton ja nälissäni, eikä muuta apua olisi.
Te kirkolla päähän lyöjät olette armottomia jeesustelijoita, joilta puuttuu lähimäisen rakkaus ja empatia. Teiltä puuttuu paljon. Juuri kaltaistenne vuoksi erosin kirkosta - instanssista - en eronnut Jumalasta enkä henkilökohtaisesta uskostani.
Mikä nälästämme tekee erilaisen, olimmepa sukupuoliselta suuntaukseltamme, ihon väriltämme, syntymäkansallisuudeltamme tai uskonnolliselta vakaumukseltamme keskenään erilaiset?
Ja jos teille ottaa kipeää tietää, että joku kirkonkirjoihin kuulumaton hakee ruokakassia kirkon jonosta, tehkää aloite , etä laittavat lappusen luukulle, ettei juuri tässä jonossa anneta muille kuin "oikeaoppisille" apua.
Sen ruokakassin saa muualtakin kyllä.
Jopa kirppiksen ostoksia maksettaessa tarjoavat kauppojen lahjoittamia tuoreita (lue: ei päiväysvanhoja) leipiä. Niitä leipiä piisaa allekirjoittaneellekin, vaikka olen paljastanut suurena salaisuutena, etten ole köyhä, en tarvitse apua, enkä kehtaa viedä hädänalaisen kuormasta...niitä leipiä vaan on kaikesta huolimatta...teille kivenheittäjillekin:) - köjdaööä
Mä tykkään perunoista!!!
- )=#5
kaikki haukkuu toisiaan ja luulee itse olevansa parempi kuin toinen? tämä foorumi se vaan paranee ajan kuluessa..
kirkko saa puolestani jakaa ruokaa niin paljon kun huvittaa,kyllä se varmasti jollekkin maistuu. - Kuuma peruna
Sellaista se on ja tulee olemaan.Mutta ei haukku haavaa tee.Tälläisiä me ihmiset olemme kaikki.
- Sliphie
Onneksi osaan tehdä itse itselleni ruokaa, eipä tarvikkeet paljoa maksa. En pummaa kirkolta, koska osaan tehdä itse. Ja kyllä, olen ateisti, jos välttämättä tahdotte tietää.
- hurskastelematon
Aloittajan kirjoituksen lause: Monelle kirkosta eronneelle ateistillekin....... Sinäkö määrittelet, että kirkosta eronnut on ateisti. Kopeloi päätäsi! Mitähän varten joku kuuluisi kirkkoon, jos on ateisti? Eikö se ole vähän jakomielistä? Ihan kuin ostais leipää, jota ei voi syödä!
- JOOPA JOO
Kirkko ei omasta pussistaan tee mitään muuta kun kiskoo veroja ja maksuja ja puolustaa homoja, kirkko välittää EU ruokaa ja ilmaiseksi saatua leipää kaupoilta ja ottaa kunnian itselleen, tuossa lähempänä asuntoani on mielenterveyskuntoutujien kuntoutuspaikka joka jakaa leipää 2 kertaa viikossa, pikkulinnut lauloi. Mieluummin haen sieltä leipäni ja otan hullun leiman otsaani, mutta homokirkon leipää en huoli vaikka kuolisin nälkään, onneksi ei vielä ole tarvinnut jonoihin mennä, leivon itse leipäni, on edullista, halpaa ja todella tuoretta ja maukasta.
- Onko kuorikin
JOOPA JOO kirjoitti:
Kirkko ei omasta pussistaan tee mitään muuta kun kiskoo veroja ja maksuja ja puolustaa homoja, kirkko välittää EU ruokaa ja ilmaiseksi saatua leipää kaupoilta ja ottaa kunnian itselleen, tuossa lähempänä asuntoani on mielenterveyskuntoutujien kuntoutuspaikka joka jakaa leipää 2 kertaa viikossa, pikkulinnut lauloi. Mieluummin haen sieltä leipäni ja otan hullun leiman otsaani, mutta homokirkon leipää en huoli vaikka kuolisin nälkään, onneksi ei vielä ole tarvinnut jonoihin mennä, leivon itse leipäni, on edullista, halpaa ja todella tuoretta ja maukasta.
rappeeta?
- kjhbiugiugyug
JOOPA JOO kirjoitti:
Mäkään en koskaan ole nähnyt mitään lipuketta, etä mistä muka tätä valtion yleisistä veroista maksettua kuuluisaa "ruoka- apua" voisi kirkolta halutessaan saada, mitä ne niin kovasti mainostaa laupuden työnä.... En siis ikinä ole saanut yhtäkään kirjettä evankelisluterilaiselta kirkolta heidän toiminnastaan, joten ehkä kohta eroan siitä, kuten monet ikäiseni monet muut kolmikymppiset korkeastikoulutetut ystävänikin ovat tehneet, kun ei oikein miellytä. Onko se joku pienen uskispiirin juttu, tämä ev- lut- kirkko kenties, eli jos et ole joku joka sunnuntais kirkossa veisaamassa heiluva tapaus, niin sulla ei niiden mielestä ole mitään arvoa, vaikka olet maksanut heille erityistä veroa? Anteeks antipatiat, mutta olen lähtöisin pieneltä paikkakunnalta, missä tosin en kohta kahtenkymmeneen vuoteen ole asunut, mutta siellä tosiaankaan ei kirkko ollut avoin paikka. Ymmärrän, että moni fiksu on ateisti umpimielisten vuoksi.
Missä evankelis-luterilainen kirkko muka säännöllisesti jakaa saamistaan verovaroista köyhimmille leipää, niin siis missä???!!! Eiköhän pitäisi netissä vähintään olla paikkakuntakohtaiset päivittäiset paikat, jos muka köyhiä aktiivisesti autetaan kirkon toimesta. - Timo3T
Kyllä mä ainakin kuulun! :P :D
Sovitaan vaikka sit et ihan sen takii ku haluun vittuilla kaikille siitä homojen takia eronneelle! ;) :D (joka ei kyl ole se oikee syy)
- kelpaa pakanallekin
Mistäs tuota ruokaa sitten oikein saa? Onko seurakunnilla joku lista jossain jakopaikoista? Tällainen pakana kun ei tunne kirkkojen osoitteija aukioloaikoja. Pitääkö tosiaan paikkansa, ettei jakaja kysy mitään jäsenyydestä?
Minulle kyllä kelpaa kaikki vanhentunut sapuska melkein kaikilta, mutta täällä päin (Porvoo) vain Pelastusarmeijan ruoan jako on tiedossa - mutta siellä on ehtona, että laulaa tunnin virsiä ennen ruokakassin saamista; ja se on jo liikaa vaadittu - sieluaan ei ole syytä myydä vaikka vatsa kurnisi.
Jari - Tällaisena aikana
kirkon pitäisi olla huomattavasti aktiivisempi jakamaan kerätyistä
varoista huono osaisille. - Liity kirkkoon
Se kannattaa:
1. Ala-Kapee Pirjo Itä-Suomen läänin maaherra 103 130 € 44
2. Aula Maria Kaisa lapsiasiainvaltuutettu 70 755 € 38
3. Haapala Tero rikosylikomisario 61 018 € 36
4. Heikka Mikko Espoon piispa 108 677 € 43
5. Huotari Voitto Mikkelin piispa 96 762 € 44
6. Huovinen Eero Helsingin piispa 113 838 € 44
7. Huttunen Jussi Kansanterveyslaitoksen pääjohtaja 346 234 € 49
8. Huuhtanen Jorma Kelan pääjohtaja 168 827 € 49
9. Hägglund Gustav Entinen EU-kenraali, sotilaskom. pj. 95 654 € 44
10. Härkönen Petri kunnanjohtaja, Merikukan kihlattu 103 861 € 43
11. Jääskeläinen Risto metropoliitta Ambrosius 101 531 € 74
12. Kaskeala Juhani puolustusvoimain komentaja 128 362 € 46
13. Knape Petri Supon apulaispäällikkö 70 028 € 41
14. Koskelo Pauliine KKO:n presidentti 129 983 € 44
15. Kuusimäki Matti valtakunnansyyttäjä 98 480 € 43
16. Laitinen Lauri A HUS:n entinen toimitusjohtaja 189 634 € 48
17. Mäkinen Kari Turun piispa 95 409 € 45
18. Nevala Seppo Supon entinen päällikkö 78 553 € 43
19. Niskanen Hannu kenttäpiispa 70 063 € 40
20. Paarma Jukka arkkipiispa 120 642 € 43
21. Pajunen Jussi kaupunginjohtaja 179 975 € 48
22. Peura Simo Lapuan piispa 91 257 € 45
23. Pihkala Juha Tampereen piispa 122 472 € 42
24. Pokka Hannele Lapin läänin maaherra 111 581 € 47
25. Prihti Aatto HUS:n puheenjohtaja 186 534 € 47
26. Puumalainen Mikko vähemmistövaltuutettu 33 307 € 29
27. Raivio Kari Helsingin yliopiston kansleri 133 454 € 45
28. Ranta Rauno Krp:n päällikkö 96 041 € 44
29. Repo Mitro ortodoksipastori 179 772 € 50
30. Riekkinen Wille Kuopion piispa 100 443 € 44
31. Romantschuk, Maria Fortumiin siirtynyt presidentin ex-viestintäpäällikkö 78 197 € 39
32. Rusi Alpo suurlähettiläs 63 075 € 39
33. Saari Rauno Länsi-Suomen läänin maaherra 153 617 € 34
34. Sailas Raimo vm:n valtiosihteeri 182 123 € 47
35. Salmi Samuel Oulun piispa 113 450 € 44
36. Salminen Markku poliisiylijohtaja 98 993 € 44
37. Siitonen Eva-Riitta Helsingin ent. kaupunginjohtaja 78 526 € 39
38. Siuruainen Eino Oulun läänin maaherra 119 780 € 47
39. Tiitinen Seppo eduskunnan pääsihteeri 141 884 € 48
40. Tolvanen Kari väkivaltarikosyksikön johtaja 60 644 € 37
41. Viinanen Jarmo presidentin kansliapääll. 109 431 € 45
42. Vikström Erik Porvoon entinen piispa 103 085 € 46 - Ikivanha isoäiti
Kirkon rivijäsenä ja joskus turhautuneena , jopa ällistyneenä siitä nuorisotyöstä, jota nuorisotyön osalta tehdään. Tyttäreni toimi aikanaaN tyttökerhon veteäjänä seurakunnassA useita vuosija , emmekä juurikaan puhelleet elämän kristillistillistä perusarvoista , mutta kun olen seurannut hänen hiljaista kasvatustaan omien lastensa kohdalla, niin olen hyvin ylppeä niistä inhimillisyyden arvoista, joita hänen lapsensa ovat omaksuneet. Rakasta lähimmäistäsi niin kuinj itseäsi sanoo Jeesus.
- ärrin murrin
Toisilla on tapana luokitella ihmisiä uskonnon, ihonvärin, yhteiskunnallisen aseman, sukupuolen, iän, ulkonäön, poliittisen kannan ym. erilaisten ominaisuuksien mukaan. Edellä mainittu luokittelu on moraalisesti väärin. Toisaalta moraalisesti hyvien tapojen noudattaminen vaati tiedostamista ja ymmärtämistä.
Rikkaimilta ihmisiltä moraaliset arvot näyttäisivät puuttuvan kokonaan, jos leipää jaetaan 100 :lle ei ensimmäinen suinkaan ota siitä 90 % osuutta, ellei ole täysin moraaliton jättäen lopuille 99:lle 10 % osuuden jaettavaksi. Moraalisten ja eettisten sääntöjen mukaan teko on tuomittava jo siinäkin mielessä ettei henkilö todellisuudessa tavitse niin suurta määrää leipää.
Edellä mainittu esimerkki soveltuu hyvin kansantulon jakamisen perusteisiin kansantulo on rajallinen kuten leipäkin, mutta vuoden 2010 suomen kansantulo jaettuna tasaisesti kansalaisten kesken takaisi 33000 euron osuuden jokaiselle vauvasta vaariin.
Yhteiskuntaa ei hoideta leipäjonoja rakentelemalla vaan todelliset teot työn ja kansantulon tasaisemmin jakamiselle olisi saatettava voimaan pikimmiten.
Parhaiten tähän ehkä päästäsiin, jos saataisiin rikkaille osoitettua se järjettömyys joka vaurauden haalimiseen liittyy. Eihän kukaan tarvitse tuhansien vuosien elämiseksi varallisuutta todellisessa elämässä.
Muutenkin arvomaailma on nurinkurinen tarpeettomien ja tarpeellisten tuotteiden ja palvelujen kesken. Esimerkiksi vesi on tarpellinen, mutta kulta tarpeeton ihmisen elämälle.
Vihamielinen suhtautuminen kanssaihmisiin olivat he taustaltaan minkälaisia hyvänsä kääntyy kyllä itseään vastaan, jos asiaa yhtään järkiperäisesti ajattelee. Syyttelemällä ja tuomitsemalla muut tuodaan todellisuudessa esiin pelko omien arvojen ja näkemysten oikeamielisyydestä ja lisätään vihan ilmapiiriä molemminpuolin.
Hyvä nyrkkisääntö on se, että kohtele lähimmäisiäsi niin kuin haluat itseäsi kohdeltavan. Poikkeuksena tietenkin masokistit, jotka voisivat toimia toisin.
Hyvinvointiyhteiskunta ei voi olla sitä osittain, kuten hyvä autokaan ei voi olla hyvä jos se ei käy kunnolla ja yksikin pyörä puuttuu. - venukka
ILMAN MUUTA APU KUULUU KAIKILLE.
- Timo3T
Emmä ainakaan o mitään leipää saanu, vaikka kirkollisveroo oon maksanukki pienen ikäni!? :/ (Ja juu, oon edelleenkin ateisti, kuten oon ollu koko pienen ikäni! Mut mul on omat syyni maksaa tota!)
Sais ny ees joulukinkun vaikka edes kerran vuoskymmenee? :( - ViisiLeipääKaksiKalaa
Näin todella on, kiitos Jeesus!
- uskosi.on.paskaa
Haista vittu.
- fghfghfghfg
Tekopyhyys on synneistä suurimpia ja siihen luterilainen kirkko syyllistyy jatkuvasti. Tervemenoa helvettiin kaikki piispat ja papit.
- UskoKirkkoonMeni
Laittomien maahantunkeutujien ja sieluttomien saatananpalvojien hyysäämisen myötä erosin kirkosta.
- Anonyymi
Kiitos kirkolle.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4013318Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151546En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841332- 1081321
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991315Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591265- 481175
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801072Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa26975- 33857