Jotkut palstakirjoittajat syyttävät minua siitä että en saarnaa uskovan taistelusta syntiä vastaan ja näin ollen hyväksyn syntiä. Näinhän ei tietenkään ole asian laita. Minä saarnaan syntiä vastaan. Lähestyn asiaa eri nökökulmasta.
Jumalalla on varattuna voimakas ase syntiä vastaan. Jumala tahtoo varustaa jokaisen omansa sillä aseella. Nyt kerron tuosta voimakkaasta aseesta oman kokemukseni kautta. Kerron omasta kokemuksestani sen tähden että tämä asia ei ole pelkkä teoreettinen asia. Havainnollistan omalla kokemuksellani tätä mielenkiintoista aihetta.
Uskonelämäni alkuvaiheissa en aina kokenut Herran läsnäoloa. Olin joskus laakson pohjalla. Olin nyt ns. "kylmällä paikalla" ainakin omasta mielestäni. Pyysin Herraa uudistamaan minut ja uskoni Häneen.
Seurakunta piti telttakokouksia. Paikalle oli tullut uskovia läheisiltä paikkakunnilta lähinnä helluntailaisia. Teltta oli täynnä väkeä. Tuossa kokouksessa oli myös erikoinen tavallisuudesta poikkeava Herran läsnäolon tuntu. Minä tulin siunatuksi tavalla jota on vaikea kertoa.
Kun kokouksen loputtua kävelin ulos teltasta, minä olin niin Hengen valtaama että olisin tahtonut pudota polvilleni kiittämään ja ylistämään Jeesusta Kristusta. Suloista oli jälleen kokea Herran hyvyyttä. Maljani vuoti taas yli suloisella tavalla.
Minä en tahtonut polvistua kiitos- ja ylistysrukoukseen koska olin uskovien ympäröimänä ja monet näkisivät minun "hurskastelun". Ajattelin kävellä syrjään yksinäisyyteen ylistämään Jeesusta ihmisten näköpiirin ulottumattomiin. Mutta totesin että se ei ole mahdollista. Ihmisiä oli joka paikassa. Päättelin mielessäni etten pelkää ihmisiä enkä jättäisi polvirukousta johon koin niin suurta vetoa. Totesin että jos olisin yksin, polvistuisin ylistämään Jeesusta. Päätin että en anna ihmisten läsnäolon vaikuttaa minuun. Niin minä ihmisistä välittämättä polvistuin rukoukseen ja kiitokseen ihmisvirran keskelle.
Olin polvillani vain hetken ja näin kuinka minua seurattiin katseilla. Ajattelin olevani fariseus joka rukoilee katujen kulmissa ihmisten nähden. Minä nousin ylös. Istuin autooni ja suunnistin kotia kohden. Ajaessani autolla kotia kohti minä tunsin Herran läsnäolon voimakkaasti. Olin "pumpulissa". Minulle tuli sellainen ajatus että en enää koskaan tahdo murehduttaa Herraa millään synnillä. Kaikki synti kauhistutti minua. Mietin että miten minä voisin tästä lähtien elää ilman syntiä ja säilyttää tämän Herran suloisen läsnäolon elämässäni. Pelkäsin että Herra vetäytyisi pois ja minä menettäisin tämän ihanan tunteen jos nyt tekisin vahingossa pienenkin synnin ja vaikka rikkoisin yhtäkin liikennesääntöä vastaan. Minä päätin että en varmasti ajaisi ylinopeutta enkä rikkoisi mitään liikennesääntöä vastaan. Niin minä ajoin kotia tällä kertaa erikoisen tarkkana ja lainkuuliaisena kansalaisena. En muista miten jatko sujui.
Tämä kokemukseni todistaa minulle Pyhän Hengen vaikutuksesta uskovassa. Pyhässä Hengessä vaeltava ja elävä uskova ei voi tehdä syntiä. Se on mahdottomuus. Sellainen uskova ei saata tehdä syntiä.
Tästä johtuen Pyhän Hengen täyteys ja siinä eläminen on voimakkain ja tehokkain ase taistelussa syntiä vastaan. Pyhä Henki uskovassa kun taistelee uskovan puolesta. Näinhän Raamattu todistaa: "Täyttykää Hengellä..." (Ef 5:18). "Vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan, nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte" (Gal 5:16-17). "...mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin te saatte elää. Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia" (Room 8:13-14).
Mutta uskovan ongelma on juuri siinä että harva meistä uskovista on jatkuvasti ja aina täynnä Pyhää Henkeä (ei kukaan). Siksi me lankeilemme ja epäonnistumme. Mutta Pyhän Hengen täyteys on mahdollista kokea ja siinä on mahdollista myös elää ja vaeltaa. Kokemukseni todistaa siitä. Myös Jumalan Sana todistaa että se on mahdollista.
"Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme" (Gal 5:25).
Ase syntiä vastaan.
21
91
Vastaukset
JATKUU....
En usko että olen ainoa uskova jolla on tällaisia kokemuksia Pyhän Hengen syntiä vastaan taistelevasta voimasta. Koska sekä Jumalan Sana että uskovien oma kokemus on yhtäpitävä, tämä ei ole mahdottomuus eikä se ole utopiaa.
Johannes oli ja vaelsi täynnä Pyhää Henkeä (Luuk 1:15-17).
Jeesus oli ja vaelsi täynnä Pyhää Henkeä (luuk 4:1).
Pietari oli ja vaelsi täynnä Pyhää Henkeä (Apt 2:1-4, 4:8).
Stefanus oli ja vaelsi täynnä Pyhää Henkeä (Apt 6:8-10, 7:55).
Paavali oli ja vaelsi täynnä Pyhää Henkeä (Apt 13:9).
Opetuslapset olivat täynnä Pyhää Henkeä ja heitä täytettiin jatkuvasti Pyhällä Hengellä (Luuk 24:46-49, Apt 1:8, 4:33, 9:31, 13:52).
Vanhan liiton pyhät olivat tavallisia ihmisiä yhtä vajavia kuin sinä ja minä (Jaak 5:17). Eivät siis mitään yli-ihmisiä. Mitä heillä ja heissä oli erikoista? Heillä oli Pyhä Henki. Jeesuksen opetuslapset olivat tavallisia ihmisiä kansan keskeltä. He olivat kalastajia, tullivirkailijoita ja lääkäreitä. Siis ihan tavallisia ihmisiä jotka lähtivät seuraamaan Jeesusta Kristusta. Mutta... he saivat Pyhän Hengen. Pyhä Henki heissä ja heidän kauttaan teki heidän menestyksekkään hengellisen työn ja taistelun syntiä vastaan mahdolliseksi. Niin on meidänkin kohdalla.
Emmehän ole heitä erikoisempia ihmisiä.
Voit lukea lisää omia todistuksiani www.jaikal.se- Mikko.
Joo, siinä niitä tunnekuohuja ollaan taas sotkemaasa Pyhäksi Hengeksi. Ettekö koskaan opi?
- Kyselevä
Mikko. kirjoitti:
Joo, siinä niitä tunnekuohuja ollaan taas sotkemaasa Pyhäksi Hengeksi. Ettekö koskaan opi?
Mikko etkö ole kokenut Pyhän Hengen kastetta itsessäsi millainen oli sinun uskoon tulosi kokemus?
- Mikko.
Kyselevä kirjoitti:
Mikko etkö ole kokenut Pyhän Hengen kastetta itsessäsi millainen oli sinun uskoon tulosi kokemus?
Uskoo tulin vuonna -79. lähdin hakemaan apua hyvin raskaaseen syyllisyyteeni. Se oli niin raskasta, sitä hoidettiin ammattiauttajien kanssa. En halua kertoa tarkemmin mistä johtui, mutta muistan siinä että saatanakin ilmestyi usein ja tuli minuun käsiksi. Koin ruumiista poistumisiakin, vapauduin tuosta syyllisyydestäni sittemmin vapaaksi. Olen kuullunut helareihin silloin ja kastettukin, sittemmin erosin helareista. Mieleni ei ole täysin toipunut, vaikka aikaa kolmekymmentä vuotta, koko ajan silti toivun. Se on kumma että jokin koittaa niinkuin vettää juuri tuohon sairaaseen uskoon jossa taistelin, onneksi järki säilyi ja pystyin viemään elämääni työkykyisenä. Ihminen ei tarvitse kehitellä itselleen mitään omaa uskon ilmestyksiä hurmoksineen, se sairastuttaa. Sairaalassa ollessa näin uskovia sairaita. Sillä varoittelen ihmisiä, älkää kaikkea uskoko mitä näillä foorumeilla hurmostellaan, älkää uskoko kaikkia kirjoittajia.
Yksi varma merkki on, jos jollakin kirjoittajalla on jatkuva tarve kertoa näitä kokemuksiään, tarkoitan yliluonnollisia, ilmestyksiään, siinä silloin jokin mättää. - Mikko.
Mikko. kirjoitti:
Uskoo tulin vuonna -79. lähdin hakemaan apua hyvin raskaaseen syyllisyyteeni. Se oli niin raskasta, sitä hoidettiin ammattiauttajien kanssa. En halua kertoa tarkemmin mistä johtui, mutta muistan siinä että saatanakin ilmestyi usein ja tuli minuun käsiksi. Koin ruumiista poistumisiakin, vapauduin tuosta syyllisyydestäni sittemmin vapaaksi. Olen kuullunut helareihin silloin ja kastettukin, sittemmin erosin helareista. Mieleni ei ole täysin toipunut, vaikka aikaa kolmekymmentä vuotta, koko ajan silti toivun. Se on kumma että jokin koittaa niinkuin vettää juuri tuohon sairaaseen uskoon jossa taistelin, onneksi järki säilyi ja pystyin viemään elämääni työkykyisenä. Ihminen ei tarvitse kehitellä itselleen mitään omaa uskon ilmestyksiä hurmoksineen, se sairastuttaa. Sairaalassa ollessa näin uskovia sairaita. Sillä varoittelen ihmisiä, älkää kaikkea uskoko mitä näillä foorumeilla hurmostellaan, älkää uskoko kaikkia kirjoittajia.
Yksi varma merkki on, jos jollakin kirjoittajalla on jatkuva tarve kertoa näitä kokemuksiään, tarkoitan yliluonnollisia, ilmestyksiään, siinä silloin jokin mättää.Jatkan sen verran, tuosta saatanan ilmestyksestä (oli sairautta) se muuttui sitten uniin ilmestyväksi, sain taisteltua siitä itseni aina kuitenkin herälle. Tuota aikaa kesti noin 15 vuotta.
Noin voi käydä, jos oikein herkkään sieluun mitä tuolloin olin, pumpataan ja aivopestään, ittehän tietoisesti annoin sen tapahtua, mutta kun on ihmisellä hätä ja tuska. Mulla oli niinkovat tuskatilat välillä että piti huutaa ääneen.
Sanon vieläkin, pitäkää tietoisesti usko ja viisaus Jumalaan (järkrvästi) itsella, älkää tavoitelko mitää ilmestyksiä itsellennne, ne ovat huuhaata. jos Herra ataa se on eri asia.
Kommenttisi useinkin osoittavat sinun olettavan olevasi kaikkien muiden yläpuolella ja halveksien narahteletkin toisille, kuten tuokin kommenttisi osoittaa:
"Toivon myös että kirjoituksieni sanomat jäävät soimaan päähänne. Heh heeee!!!"
Yhä enenevässä määrin olet myös tuominnut palstalla ihmisiä helvettiin, eri sanamuotoja käyttäen.
Ilmeisesti et ole tietoinen, mitä Raamattu sanoo tuomitsemisesta?- Mikko.
Vaikkapa esimerkki; kuuntelen antamuksella laulun "Rakkahin Jeesus", voin saada siitä valtavan tunne-elämyksen. Sitten vastaavasti kuuntelen laulun Tapio Rautavaaran laulamana "Rakovalkealla", laulu koskettaa aina Lapin miestä, onhan se Lapin lauluja ja niin valtava tunne-elämys taas. Ei Pyhä Henki välttämättä tunnu miltään, vaan se toimii.
- ml213.
Mikko, taas olet oikeassa.
"Ei Pyhä Henki välttämättä tunnu miltään, vaan se toimii."
Pyhän Hengen toiminta todella ei vaikuta ihmisen tunteisiin suoraaan, vaan mieleen.
"Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut Rauhan minä jätän teille, minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa........"
Niin, Pyhän Hengen toiminta ei tunnu, mutta se vaikuttaa mielenlaatuun ja erikoisesti ohjaa ihmisen ymmärrystä tuntemaan totuuden.
Ihan huvittaa kun helluntalaisuudessa Pyhän Hengen toiminta liitetään kaatuilemiseen ja tunneryöpytykseen ja,- jopa huutamiseen,- vaikka tällä kokemuiksella ei ole pienintäkään vaikutusta ihmisen ymmärryksen laajentumiseen ja yleensä Jumalan tahdon tuntemiseen. Kuten Jeesuskin,- niin Pyhä Henkikin ohjaa ja opettaa ihmistä tuntemaan Jumalan tahdon ja tästä kaatuilemiset tunneryöpytyksineen on kaukana. - Jumalan Henki
on rakkauden Henki, joten tunteetkin kuuluuvat Elämään, joka
meille on annettu lahjana Jeesuksessa Kristuksessa.
Miksi Mikko - uskovana - jatkuvasti arvostelet ja teet tyhjäksi
Jaikalin kirjoitukset ? Pe.kua en ihmettele, eihän hän ole uskossa, eikä ole sitä itsestään sanonutkaan, mutta sinun
käytöstäsi ihmettelen, joka sanot uskovasi Jeesukseen. - Mikko.
Jumalan Henki kirjoitti:
on rakkauden Henki, joten tunteetkin kuuluuvat Elämään, joka
meille on annettu lahjana Jeesuksessa Kristuksessa.
Miksi Mikko - uskovana - jatkuvasti arvostelet ja teet tyhjäksi
Jaikalin kirjoitukset ? Pe.kua en ihmettele, eihän hän ole uskossa, eikä ole sitä itsestään sanonutkaan, mutta sinun
käytöstäsi ihmettelen, joka sanot uskovasi Jeesukseen.Olen sen luvannut että nää hurmostelut teen tyhjäksi. Olen ollut itsekin hurmostelemassa aikanaan ja kuvittelin että valtavat tunnekokemukset ovat sitten Pyhällä Hengellä täyttymistä. Sitten kun ihmisellä pelaa mielikuvitus ajatuksineen, peilailin niitä milloin Pyhästä Hengestä lähteviksi tai vastaavasti vihollisesta lähteviksi. Nuo ilmiöt sitten alkoivatkin hallita minua ja minä poloinen luulin olleeni oikealla tiellä.
Nyt olen ottanut tosi eron sellaisiin, uskon ja tiedän uskovani Jumalaan ja olevani pelastettu. Tuo tieto ja viisaus riittävät, käyttäisin sanaa järki, mutta kun naa muutamat siitä alkaisi taas vinoilemaan.
Kun kasvoin silloin tuohon pettävään "tunne uskoon" mieleni sairastuikin, ajatuksiani kävin valvomaan, tuosta vaivasta toivoisin pääseväni eroon.
Kaikki alkoi siitä kun menin helareiden kokoukseen, hakemaan apua vain tunnontuskiini eräästä asiasta vuosi-79. Tein virheen olisi pitänyt mennä luterilaiseen piiriin. Tuolloin kolmekymmentä vuotta sitten, jotenkin oli helareilla usko paljon ahdasmielisempää ja minä koitin täyttää lakia, voi niitä tuskia, eihän siitä tullut mitään elää lakihenkisenä. Mulla on kovat kokemukset mielisairaala reissuineen kadeksankymmentä luvulla. Eräs lääkäri sanoikin sairaalassa, nähtyään raamattuni, hän näytti laukustaan ottaen oman Raamattunsa ja sanoi "olen minä uskovia hoitanut"
Lopetan noitten entisten asioiden pohtimisen, niistä ei liene hyötyä kenellekään.
Haluan nyt elää vanhuuteni raitista uskoa ja palvon Jumalaa oikeasti, tarvitsen vain alle sinapinsiemenen uskoa, haluan olla sisältäni rauhassa, mieleltäni tasapainossa.
Jaikalin kirjoituksista teen vain tyhjäksi ne ylihengellistämiset, jotka eivät ole mitään uskoa, eikä Pyhää Henkeä, kokemuksesta kerron näitä.
- 121220
Mistä löytyisi ymmärrystä ja järkeä fanaattista uskon idealismia vastaan, sillä se tuntuu sotkevan järkevän ajattelun.
- jaikali
>>>Mistä löytyisi ymmärrystä ja järkeä fanaattista uskon idealismia vastaan, sillä se tuntuu sotkevan järkevän ajattelun.
- kuka opettaa....
Nyt se selvisi jaikalin ihmeellinen oppi.Jaikalia ei ohjaa Pyhä Henki. Jaikal on kiinostunut ja kiinni tunteissaan ja jaikalissa oleva henki vaikuttaa vain tunteisiin. Kertoo miten tunteiden vaikutuksesta oli kuin pumpulissa ja ei voinut tehdä syntiä. Pyhä Henkihän vaikuttaa opetukseen ja opetukseen siten, ettei ihmisen tule tehdä syntiä tuntui asia miltä tahansa.
Ilmankos jaikal ymmärtää Raamatun opetuksen ihmeellisesti.
Hyvä kun toit asian esille.- Miksi vääristelette
Jaikalin kirjoituksen ?
Ilmeisesti ongelma on lukihäiriö ja lukemansa tekstin ymmärtäminen - tai mikä vielä murheellisempaa, jos
ongelma onkin omassa Jumalasuhteessa, niin, että
ollaan itse hengellisessä sokeudessa - se selittäisikin
nämä jatkuvat parjaamiset, joita ml213, kuin Mikko ja
jotkut muutkin täällä niin innokkaasti pyrkivät toisiaan kehuskellen ja omassa viisaudessaan esille tuomaan. Miksi vääristelette kirjoitti:
Jaikalin kirjoituksen ?
Ilmeisesti ongelma on lukihäiriö ja lukemansa tekstin ymmärtäminen - tai mikä vielä murheellisempaa, jos
ongelma onkin omassa Jumalasuhteessa, niin, että
ollaan itse hengellisessä sokeudessa - se selittäisikin
nämä jatkuvat parjaamiset, joita ml213, kuin Mikko ja
jotkut muutkin täällä niin innokkaasti pyrkivät toisiaan kehuskellen ja omassa viisaudessaan esille tuomaan."Jaikal on kiinostunut ja kiinni tunteissaan "
Ei jaikalilla tunteita ole. Hän on rahanahne, saarnaa menestysfilosofiaa elämänohjeena ja haluaa olla tavallisen uskovaisen yläpuolella.
Toisella palstalla jaikal ottaa vaimonsakin ihmeidentekijäin luokkaan haluten korostaa silläkin itseään. Kuunnelkaa.
"Sitten naiset istuivat autoon. Vaimoni sanoi minulle: "Me olemme nyt rukoilleet Ellin kanssa Jeesusta auttamaan ja korjaamaan vian niin että voimme jatkaa matkaa. Jaikal, startta auto käyntiin ja lähdetään tästä." Minä käänsin starttiavainta ja auto lähti käyntiin niin kuin ei olisi mitään vikaa ollutkaan."
Jaikal on niin suuri uskovainen, että vaimokin pystyy ihmetekoihin. Todella selkäpiitä karmiva ihmeteko.
Normaaliuskova ei saa rukoilulla mitään kokreettista hyötyä. Jaikal saa! Jaikalia tulee katsoa ylöspäin.
Antaisinpa raamatun ohjeen jaikallle. En ihan muista jaetta mutta evankeliumeissa se on.
Siinä Jeesus käskee miestä myymään omaisuutensa, antamaan se köyhille ja seuraamaan Jeesusta. Muuten miehellä (publikaani?) ei olisi oikeutta taivaspaikkaan.
Noudatapa Jeesuksen määräystä, jos olet aito uskova.- jaikali
>>>Hyvä kun toit asian esille.
- jaikali
suopursukka kirjoitti:
"Jaikal on kiinostunut ja kiinni tunteissaan "
Ei jaikalilla tunteita ole. Hän on rahanahne, saarnaa menestysfilosofiaa elämänohjeena ja haluaa olla tavallisen uskovaisen yläpuolella.
Toisella palstalla jaikal ottaa vaimonsakin ihmeidentekijäin luokkaan haluten korostaa silläkin itseään. Kuunnelkaa.
"Sitten naiset istuivat autoon. Vaimoni sanoi minulle: "Me olemme nyt rukoilleet Ellin kanssa Jeesusta auttamaan ja korjaamaan vian niin että voimme jatkaa matkaa. Jaikal, startta auto käyntiin ja lähdetään tästä." Minä käänsin starttiavainta ja auto lähti käyntiin niin kuin ei olisi mitään vikaa ollutkaan."
Jaikal on niin suuri uskovainen, että vaimokin pystyy ihmetekoihin. Todella selkäpiitä karmiva ihmeteko.
Normaaliuskova ei saa rukoilulla mitään kokreettista hyötyä. Jaikal saa! Jaikalia tulee katsoa ylöspäin.
Antaisinpa raamatun ohjeen jaikallle. En ihan muista jaetta mutta evankeliumeissa se on.
Siinä Jeesus käskee miestä myymään omaisuutensa, antamaan se köyhille ja seuraamaan Jeesusta. Muuten miehellä (publikaani?) ei olisi oikeutta taivaspaikkaan.
Noudatapa Jeesuksen määräystä, jos olet aito uskova.>>>Jaikal on niin suuri uskovainen, että vaimokin pystyy ihmetekoihin. Todella selkäpiitä karmiva ihmeteko.>Antaisinpa raamatun ohjeen jaikallle. En ihan muista jaetta mutta evankeliumeissa se on.
jaikali kirjoitti:
>>>Hyvä kun toit asian esille.
Etkö tajua Jaikal, synnittömänä:
Rom 3:9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
Rom 3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
Rom 3:11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
Rom 3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
Miten tämä sopii synnittömysoppiisi? Kerro nyt, kun sinulla on kokonaisnäkemys Herran sanasta.
Ihan mielenkiinnosta kuulen selityksesi tähän raamatunkohtaan.- jaikali
Jonah kirjoitti:
Etkö tajua Jaikal, synnittömänä:
Rom 3:9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
Rom 3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
Rom 3:11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
Rom 3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
Miten tämä sopii synnittömysoppiisi? Kerro nyt, kun sinulla on kokonaisnäkemys Herran sanasta.
Ihan mielenkiinnosta kuulen selityksesi tähän raamatunkohtaan.Lueppa ihan mielenkiinnolla tuo luku loppuun. Siinä Paavali antaa Jumalan ilmoituksen synti- ja syntisyysongelmaan. Jumalan vanhurskaus joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee jokaiselle joka uskoo. Kun Jumalan vanhurskaus tulee ihmiseen, se on suuri tapahtuma. Se on koettavissa.
Kun uskova huomaa että hän on saanut Jumalalta lahjaksi Jumalan vanhurskauden ja että hän on siksi vanhurskas Jumalan edessä, hän pyrkii elämään tuon korkean kutsumuksensa arvon mukaisesti.
Vielä jos luet eteenpäin roomalaiskirjettä löydät kohdan jossa Paavali sanoo Jumalan totuutena että uskova on synnistä vapautettu ja että hänestä on tullut Jumalan palvelija. Hän oli siis ennen uskoontuloaan ja vanhurskauttamistaan syntinen synnin harjoittaja, vapaa vanhurskaudesta ja synnin orja. Mutta uskoontultuaan hän on synnistä vapautettu ja Jumalan palvelijaksi tullut.
Tästä kaikesta ja sen ymmärtämisestä seuraa pyhitys. jaikali kirjoitti:
>>>Jaikal on niin suuri uskovainen, että vaimokin pystyy ihmetekoihin. Todella selkäpiitä karmiva ihmeteko.>Antaisinpa raamatun ohjeen jaikallle. En ihan muista jaetta mutta evankeliumeissa se on.
>>>jaikali:
Joh 14:12 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, ..".
----Mistä näitä mätänemistilassa olevia ruumiita haetaan uskovien kokouksiin?
----Ovatko sinun mielestäsi kaikki pilkkaajia, jotka suhtautuvat kriittisesti Suomessa 5-10 vuoden sisällä tapahtuviin "mätänemistilassa olevien ruumiiden" henkiin herättämisiin?
jaikal:
"Joh 14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, "
Siinäs kuulitte lukijat. Ette ole oikeita uskovia, ellette pysty ihmetekoihin.
Huomatkaa siteerauksen sana -suurempiakin kuin minä (=Jeesus). Jaikal tekee suurempia ihmeitä kuin Jeesus ja on siten Jeesuksen yläpuolella uskon hierarkiassa.
Ps. Sori. Eikös Jeesus ole ylinnä kolminaisopin perusteella?
Jeesus oli Jumala ja Jeesukseen uskova ihminen tekee suurempia ihmeitä kuin Jumala!
Mutta uskovanhan pitäisi olla Jumalan alamainen, sen orja.
Mikä onkaan jaikal? Jumalan ihmeteot ylittävä jaikal.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1656074- 1471684
- 1131478
- 511240
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️43849Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢28824Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu91785Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5749- 41709
Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan218692