VerenpainetauditVastattu 9 kk

Losartan-Losatrix

Olen syönyt Orion Losartan 50mg vuoden verran. Paineet eivät ole pysyneet suunnitelluissa arvoissa. Orion Losartan oli lopussa apteekissa ja sain vastaavan Losarix 50mg tilalle. Paineet putosi tällä melkoisesti verrattu…
VerenpainetauditVastattu 9 kk

Losatrix

Onko kyseinen lääke aiheuttanut kellekään epämääräisiä oireita, pahaa oloa ja sydänoireita ym? Taidan oma-aloitteisesti lopettaa lääkkeen, koska oireet niin hirveitä.

kihomadot!!!

.._______ Niin, onkohan olemassa muitakin loismatoja kuin kiho- sellaisia, joita voisi tulla ihmiselle? Kihomadot lienevät yleisimpiä? Onko kihomatojen aiheuttama kutina hyvinkin jatkuvaa ja selkeästi iltaan ajoittuvaa?…

Gastroskopia

KErtokaahan kuinka kauhea kokemus se oikein on! Itseäni pelottaa aivan järkysti. Kolonoskopia minulle on jo tehnyt sitä en pelännyt, mutta se teki aivan älyttömän kipeää. Auttaako rauhottava yhtään, pelkään ettei se teh…

Rytmihäiriöisen ruokavalio ja

Mulla nyt on noita rytmihäiriöitä ollut vuoden päivät jokaisena päivänä ja kaiken aikaa. Ovat kammioperäisiä ja haittaavat kyllä elämää. Koska nämä tekevät elämästä jo aika rankkaa jatkuvan väsymyksen kera, ajattelin et…
ReumaVastattu 9 kk

Trexan ja alkoholi?

Juotteko/ käytättekö alkoholia Trexan-hoidon yhteydessä? Itse nautin juomista pääsiäisenä, mutta nyt hiukan hirvittää testitulokset (turvakokeet oli tänään, Trexanit otin lauantaina, juhlimassa olimme perjantaina). En o…

Statiineista kokemuksia?

Tulokset tulivat, valitettavasti kolesteroliarvoni olivat kohonneet. Nyt näytti 6,9:ää kokonaiskolesteroli, LDL:ää (huonoa) oli hyvää HDL:ää enemmän. Triglyseridit myös koholla. 6 kk sitten oli 6,7 ja päätin yrittää ruo…

Myslistä vatsakipuja?

Olen jostain saanut sen käsityksen, että mysli olisi hyväksi vatsalle. Olen viime aikoina kärsinyt järjettömistä vatsakivuista, ja salapoliisityöni on johtanut siihen, että epäilen myslin olevan syyllinen vatsakipuihin.…

Pysyvä eteisvärinä

Avaan tämän keskustelun johon toivon vastauksia nimenomaan teiltä, jotka olette kärsineet diaknosoidusta eteisvärinästä. (flimmeri). Ei joistain epämääräisistä muljahteluista tai vaarattomista lisälyönneistä. Joitain ke…

uusi maitohappo bakteeri

Symbi sys alflorex onko kellään kokemusta kyseisestä kapselista? Lääkäri suositteli sitä minulle tuon ärtyneen suolen hoitoon.mutta on aika kallis minusta ja kun siinä sanotaan että voi aluksi pahentaa oireita niin en v…

Kolonoskopia ja kivut

Kävin eilen kolonoskopiassa, joka oli ainakin minulle aivan hirveä kokemus. Kivut olivat jotain sellaista mitä en ole koskaan kokenut. Onneksi ystävälliset sairaanhoitajat pitivät kädestä kiinni :) Muutama tuttunikin on…
KilpirauhassairaudetVastattu 10 kk

Kreikassa matkalla

Jouduin lopulta keräämään kaikki voimani ja matkaamaan Kreikkaan etsimään apua. Muutama asia kävi ilmi reissun päällä. Lääkäri - asia on todella herkkä piste paikallisille. Lääkäreitä ja lääkkeitä on vähän. Kreikasta on…
KilpirauhassairaudetVastattu 10 kk

hyperparatyreoosi,epäily

Koko sana on mulle kummallinen,nyt etsitään,josko se ois syy mun veriarvoille.Kun luen näitä kirjoitelmia,tuntuu vaan siltä,ettei tästäkään seuraa välttis mitään apua.Lekurit vaan sanoo,et joo,ei tässä mitään kummempaa.…

Hyvä kardiologi Helsingistä?

Yritän tässä varata aikaa ja ei viitsisi ihan kelle tahansa mennä. Hakusessa siis hyvä kardiologi Hesasta. Viimeksi jouduin semmoiselle, joka liukuhihnalla veteli ilmeisesti potilaitaan kauhealla kiireellä ja jos olisin…
KilpirauhassairaudetVastattu 10 kk

Kilpirauhasen tulehdus

Onko jollain teillä ollut kilpirauhasen tulehdus? Onko sitä kontrolloitu vuosien päästä vai pelkästään lääkehoidon jälkeen verikokeilla.. Mulla oli se tulehdus vuosia sitten ja hoidettiin lääkkeillä, myöhemmin otettiin …
ReumaVastattu 10 kk

Arava ja hiustenlähtö

Osaiskohan joku antaa vinkkiä, auttaako Aravan aiheuttamaan hiustenlähtöön mikään muu kuin lääkkeen vaihto? Olen käyttänyt kyseistä lääkettä nyt n 3 vuotta ja välillä tulee kausia jolloin hiuksia lähtee todella paljon. …
ReumaVastattu 10 kk

Arava ja hiukset

Minulla on nivelprosi ja olen syönyt Aravaa nyt 6kk.Hiukseni ohenevat ja lähtevät.Päälaella jo paistaa päänähka.Onko kellään samanlaista kokemusta?Miten hiusten lähdön saa loppumaan? Onko muuta vaihtoehtoa kuin lääkkeen…