Vien anomusviestiä kunniamerkeistä Mikkeliin

homppelivänskä

Lämmitettiinkö Mannerheimin linjalla Talvisodassa kasematit ja kk-pesäkkeet valmiiksi sankarpojille, kuten Marokon Kauhealle Kauhulle ja Antti Rokalle?

20

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä on

Tammikuun paras!

• Aivan oikein

On tammikuun paras rimanalitus. Tosin vielä ehtii homppelipojat väsätä paremmaksi.

• Sellainen tyyppi!
        Aivan oikein kirjoitti:

On tammikuun paras rimanalitus. Tosin vielä ehtii homppelipojat väsätä paremmaksi.

Aloitus tarkoittaa selväkielisenä; Tulee h-vänskä Mikkelistä,joka tykkää kik*******ä!

• totta on ett...

Jatkosodassa kauhulla piti olla sotilaspalvelijat kaksi kappalein. He mm. valmistivat ateriat ja varushuolsivat "herran" vaatteet.
      Erkki Palolammi hieman armahtaa Juutilaista Kollaa kirjassaan. Sillä oli silloin vaikeina hetkinä kuitenkin sellaisia "oonmaailmanmies" vammoja.

• pOÅ_Öluiyrtew

Totuus on, että mitään "kauhiaa" ei tämä teatterisankari Marokossa saanut aikaan. Oli yksi aliupseeri 60 muun joukossa mekastamassa.

• raafraatoutuutta

Olihan siellä kaikki valmiina,kun 20 vuotta sotaa ryyssää vastaan suunniteltiin aj valmisteltiin. Laurilankin joukot tuli Taipaleessa Terenttilän pelloille ja kaikki oli lämmitetty. Paksuseinäiset bunkkerit ja pitopöydät viinoineen odotti miehistöäkin. Oli siinä otollinen lasettaa Maximilla päin, kun kahvatkin oli valmiiksi lämmitetty. Niin hyvä oli ylipäällikkömme linja!

• Mistä mahtoi

johtua, ettei joukot lainkaan löytäneet tuollaisia hienouksia?

"Paksuseinäiset bunkkerit ja pitopöydät viinoineen odotti miehistöäkin. "

Olisi luullut, että "20 vuoden valmistelun" jälkeen olisi edes pyssyt ollut jakaa kaikille.

• tiedetäänhän tää

Kyllä Mannerheim edellytti teloituksen uhalla, että ainakin upseereille oli valmiiksi lämpimäksi maatut lakanat (sotilaspalvelijapojat ilkosillaan makaili) ja ei saanut penkkikään tuntua kylmältä. Se lämmitettiin alapuolelta hiilloksella, kuten upseerien käymälässäkin paloi ainainen tuli.

• Klenkka taitaa tiet

Kai tämä oli vasta majurista ylöspäin? Klenkka taitaa tietää?

• Niin tiedetään...

Vautsi..tammikuun paras rimanalitus!

Mutta tällaista se on,kun jotkut kaappihomppelit ovat kovassa tarpeessa.Ja kovassa tarpeessa,etteivät heidän unelmansa jonkin neuvostomarsalkan sängynlämmittäjänä ei enää kiihoita heitä tarpeeksi.

• outsaider
        Niin tiedetään... kirjoitti:

Vautsi..tammikuun paras rimanalitus!

Mutta tällaista se on,kun jotkut kaappihomppelit ovat kovassa tarpeessa.Ja kovassa tarpeessa,etteivät heidän unelmansa jonkin neuvostomarsalkan sängynlämmittäjänä ei enää kiihoita heitä tarpeeksi.

siis lämpimissä turve korsuissa päämajan sankarit viettivät sotaa Kollaala ja Taipaleessa -- pitihän se lämmintä kuitenkin olla ja parru perseesen ,tuntui olo mukavalta

Eike juutilainenkin sitten myöhemmin mennyt päästänsä sekaisn ???

• pi97uy6r
        outsaider kirjoitti:

siis lämpimissä turve korsuissa päämajan sankarit viettivät sotaa Kollaala ja Taipaleessa -- pitihän se lämmintä kuitenkin olla ja parru perseesen ,tuntui olo mukavalta

Eike juutilainenkin sitten myöhemmin mennyt päästänsä sekaisn ???

Liekö sekaisin syntymästään, kuten suurin osa aktiiviupseereista 1918-1944?

• Ei sitä linjaa

turhan päiten Pohjolan Gibraltariksi kutsuttu. Olihan se maailman suurimman sotilasneron suunnittelema, ja suurelta osin omin käsin rakentamakin.

• ölk.ijfgd

Älä nyt -kyllä siihen toi kiven taskussaan Talvela, Pärmi, Lagus ja Malmberg.

Ei rintamalla makaillut majurista ylöspäin olevia! Niillä piti olla siviiliolot kaukana rintamasta ja palvelijat, sekä autokuskit toivat ne välillä kurkkimaan töpinään.

• Onks'tietoo?
        ölk.ijfgd kirjoitti:

Älä nyt -kyllä siihen toi kiven taskussaan Talvela, Pärmi, Lagus ja Malmberg.

Ei rintamalla makaillut majurista ylöspäin olevia! Niillä piti olla siviiliolot kaukana rintamasta ja palvelijat, sekä autokuskit toivat ne välillä kurkkimaan töpinään.

Olitko (olitteko) itse paikalla totemassa sen,että näin on tapahtunut?Jos ette olleet,niin mihin "tietonne" perustuvat?Tiedoilla en tarkoita mitään stallarien märkiin päiväuniin ja mielikuvitukseen perustuvia "tietoja".

• Kaikkien aikojen

suurin sotilasnero, joka ei koskaan ole opiskellut kenraaliksi mutta ylennettiin silti, on mm. neljässä tunnissa uinut Vienanlahdesta Laatokkaan vuonna 1943 ja lyönyt peräkkäin 28 hole-in-onea Läskelän golfgentällä.

• Täsmennys
        Kaikkien aikojen kirjoitti:

suurin sotilasnero, joka ei koskaan ole opiskellut kenraaliksi mutta ylennettiin silti, on mm. neljässä tunnissa uinut Vienanlahdesta Laatokkaan vuonna 1943 ja lyönyt peräkkäin 28 hole-in-onea Läskelän golfgentällä.

Siis ollessaan ensi kertaa elämässään pelaamassa golfia Wehrmachtin yhteysupseerin generalmajor von Radenaun kanssa vasta avatulla Läskelän gofkentällä (SA:n valtaama ent. Puna-armeijan jalkaväen harjoituskenttä).

• vanja-eenokki

Ei ei ja ei..kyllä se on kuulkaa niin että nykypäivänä sitä vasta jouduttaisiinkin lämmittämään kasematit sun muut bunkkerit ja tarjolla täytyis olla bicmac-ateriat light-limulla ja jälkkäriksi sunday-jätski lakritsikastikkeella.

• 456654546654

Mummoikäiseltä olen saanut “parhaat kyydit” noin intiimimielessä ja sehän ihmiselämässä on tärkeintä. Mulle kivaa sängyssä heti! Minä-minä haluun ny byysaa just! Mun on saatava joku -fiilis on sellainen!

Mummuikäinen vei poikuuteni rippikoulussa. Olin 15 kun 38 vuotias naisdiagonissa -69 vietteli minut kotiinsa ja teki hyvää.
      Siihen kului mm. suihinotto. Sitä ei ollut nähnyt isojen poikien lehdissä ja se tuntui jotenkin ensin vähän …. tuota…. vähän erikoiselta.
      Muuten se ratsasti itsensä lähes tiedottomaksi. Isot rinnat heilui ja hakkasi sitä ja se ulisi, kuin kipeä koira ja valahti päälleni. Luulin sen kuolleen ja kiemurtelin alta pois kuin käärme.

Ruovedellä 1995 juhlissa joku mummo sanoi mulle kännissä, että sillä on kotona viinaa. Tuunko mukaan ja makaan sen kanssa? Minä menin

• Mieluummin nuori kadetti

kuin vanha tantta. Kyllä näin on.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      94
      2274
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      164
      1866
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      176
      1403
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      238
      869
    5. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      786
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      779
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      774
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      672
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      633
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      601
    Aihe