Mitä tarkoittaa kohdalleenasettaminen ja kuka tuon kohdalleenasettamisen suorittaa? Mormoninkirjassa puhutaan kohdalleenasettamisesta. Kohdalleenasettamisessa paljastetaan kaikki eli ihmisen aikaisemmat olemassaolot taivaassa ja hänen kaikki elämänsä maan päällä, jos niitä on useampia, paljastetaan eli kaikki hänen aikaisemmat elämänsä paljastetaan.
Kohdalleenasettamisessa kaikki ihmisten teot, niin hyvät kuin pahatkin, mitä he ovat tehneet ensimmäisessä olemassaolossaan taivaassa ja myöhemmin maan päällä, paljastetaan.
Kuka tämän kohdalleenasettamisen suorittaa. No tietysti Pyhä Henki eli Gabriel eli Elia. Huomatkaa että tuossa Opin ja liittojen kirjassa sanotaan suoraan että Elia (Elias) on enkeli Gabriel.
Oppi ja liitot 27 luku
6. Samoin Eliaan kanssa, jolle minä olen antanut avaimet kaiken kohdalleen asettamiseksi mistä on ikiajoista saakka puhuttu pyhäin profeettain suun kautta heidän kertoessaan viimeisistä päivistä;
7. samoin myös Johanneksen, Sakariaan pojan, kanssa, jonka Sakariaan luona hän (Elias) kävi ja lupasi, että tämä oli saava pojan, jonka nimi oli oleva Johannes, ja hän oli täyttyvä Eliaan hengellä;
Kohdalleenasettaminen
19
54
Vastaukset
Sinulla on omalaatuinen tulkinta siitä, kuka on Gabriel. Pyhien kirjoitusten oppaasta:
GABRIEL. Katso myös Enkelit; Maria, Jeesuksen äiti; Nooa, Raamatun patriarkka.
Enkeli, joka lähetettiin Danielin (Dan. 8:16; 9:21), Sakariaan (Luuk. 1:11–19; OL 27:7), Marian (Luuk. 1:26–38) ja muiden (OL 128:21) luokse. Profeetta Joseph Smith sanoi, että Gabriel on Vanhan testamentin profeetta Nooa.
Kohdalleen asettaminen tarkoittaa palauttamista ja palaamista siihen miten asiat ovat. Sillä tarkoitetaan myös hyvän palauttamista hyvän yhteyteen ja pahan palauttamista pahan yhteyteen.
PALAUTUS. Katso myös Evankeliumin palautus.
Pois otetun tai kadotetun takaisin saaminen; muuttuneen asiaintilan saattaminen ennalleen.
Henki ja ruumis yhdistetään jälleen täydellisessä muodossaan, Alma 11:43–44. Palauttaminen merkitsee pahan antamista takaisin pahasta; vanhurskaan siitä, mikä on vanhurskasta, Alma 41:10–15. Me uskomme kymmenen heimon palauttamiseen ja että maa palautetaan paratiisilliseen kirkkauteensa, UK 10 (OL 133:23–24).- PH
Nooan enkelinimi taivaassa oli Fanuel ja Fanuel eli Jeesuksen aikana Johannes Kastajana. Ompa Joseph Smith tosiaan saanut teidät mormonit aivan sekaisin siitä kuka kukin on ollut ja on nykyään. Joseph Smithin ensimmäinen nimi taivaassa oli Zadkiel (Prayer) ja tuolloin hän oli ihmiskunnan toinen jäsen. Zadkielia ei siis luotu enkeliksi.
Etkö Tapani tosiaan osaa lukea kun väität toista mitä Opin ja liittojen kirjassa lukee (Oppi ja liitot 27 luku 6 ja 7 jae). Sinähän taistelet Tapani tutkainta vastaa mutta muista mikä kohtaa tutkainta vastaan taistelemisesta. PH kirjoitti:
Nooan enkelinimi taivaassa oli Fanuel ja Fanuel eli Jeesuksen aikana Johannes Kastajana. Ompa Joseph Smith tosiaan saanut teidät mormonit aivan sekaisin siitä kuka kukin on ollut ja on nykyään. Joseph Smithin ensimmäinen nimi taivaassa oli Zadkiel (Prayer) ja tuolloin hän oli ihmiskunnan toinen jäsen. Zadkielia ei siis luotu enkeliksi.
Etkö Tapani tosiaan osaa lukea kun väität toista mitä Opin ja liittojen kirjassa lukee (Oppi ja liitot 27 luku 6 ja 7 jae). Sinähän taistelet Tapani tutkainta vastaa mutta muista mikä kohtaa tutkainta vastaan taistelemisesta.OL 27
6 sekä Eliaan kanssa, jolle minä olen antanut avaimet palauttaa kaiken, mitä kaikki pyhät profeetat ovat maailman alusta asti puhuneet suullaan viimeisistä ajoista;
7 sekä Johanneksen, Sakariaan pojan, kanssa, jonka Sakariaan luona hän (Elias) kävi luvaten, että tämä saisi pojan, ja hänen nimensä oli oleva Johannes ja hän oli täyttyvä Eliaan hengellä;
OL 27 luvussa ei ole mitään sellaista, jota esität siinä olevan!
Tämä on myös sellaista, johon pyhät kirjoitukset eivät anna minkäänlaista perustetta:
"Nooan enkelinimi taivaassa oli Fanuel ja Fanuel eli Jeesuksen aikana Johannes Kastajana. Ompa Joseph Smith tosiaan saanut teidät mormonit aivan sekaisin siitä kuka kukin on ollut ja on nykyään. Joseph Smithin ensimmäinen nimi taivaassa oli Zadkiel (Prayer) ja tuolloin hän oli ihmiskunnan toinen jäsen. Zadkielia ei siis luotu enkeliksi."- Ev.lut.
PH kirjoitti:
Nooan enkelinimi taivaassa oli Fanuel ja Fanuel eli Jeesuksen aikana Johannes Kastajana. Ompa Joseph Smith tosiaan saanut teidät mormonit aivan sekaisin siitä kuka kukin on ollut ja on nykyään. Joseph Smithin ensimmäinen nimi taivaassa oli Zadkiel (Prayer) ja tuolloin hän oli ihmiskunnan toinen jäsen. Zadkielia ei siis luotu enkeliksi.
Etkö Tapani tosiaan osaa lukea kun väität toista mitä Opin ja liittojen kirjassa lukee (Oppi ja liitot 27 luku 6 ja 7 jae). Sinähän taistelet Tapani tutkainta vastaa mutta muista mikä kohtaa tutkainta vastaan taistelemisesta."Nooan enkelinimi taivaassa oli Fanuel ja Fanuel eli Jeesuksen aikana Johannes Kastajana. Ompa Joseph Smith tosiaan saanut teidät mormonit aivan sekaisin siitä kuka kukin on ollut ja on nykyään. Joseph Smithin ensimmäinen nimi taivaassa oli Zadkiel (Prayer) ja tuolloin hän oli ihmiskunnan toinen jäsen. "
Tämähän on aivan täyttä sekoilua. Mikään väite ei perustu mihinkään.
- PH
Luitko että Elias kävi Sakariaan luona ja ilmoitti että tämä saisi pojan? Ramatussa sanotaan enkeli Gabrielin käyneen Sakariaan luona ja ilmoittaneen että tämä saisi pojan.
Kohdalleenasettamisessa eivät päde Opin ja Liittojen kirjan eivätkä Mormonin kirjan säännöt jos ne ovat ristiriidassa totuuden kanssa.
Esim. Joseph Smithille ilmestyi vuonna 1823 Nefin kansan johtajana n. 74 eKr elänyt Moroni eikä Mormonin poika Moroni.
Kohdalleenasettmisessa ei tuoda kuin osa Opin ja Liittojen kirjojen ja Mormonin kirjan aineistosta eli kohdalleenasettaminen tapahtuu monien eri tietojen pohjalta ja myös eri kirjojen, myös muiden kirjojen kuin Mormonin kirjan ja Opin ja Liittojen kirjan pohjalta. Kohdalleenasettamisessa tuodaan paljon uutta tietoa mitä ei ole koskaan vielä paljastettu ihmislapsille.
Eikä kohdalleenasettamisessa yritetä sovittaa Raamattua Mormonin kirjan mukaiseksi.Tämä on omaa tulkintaasi, jolle ei ole minkäänlaisia perusteita:
"Esim. Joseph Smithille ilmestyi vuonna 1823 Nefin kansan johtajana n. 74 eKr elänyt Moroni eikä Mormonin poika Moroni."
Joosefin luona käynyt enkeli sanoi olevansa Gabriel. Entä sitten?
- PH
Kumpaa uskot mieluummin, Pyhää Henkeä (minua) vai Joseph Smithiä? No tietysti Joseph Smithiä, onhan hän aivopessyt teidät mormonit perusteellisesti eksytyksillään.
Nefin kansan johtajana n. 74 eKr elänyt Moroni sai taivaassa ensimmäiseksi nimekseen Zotiel (enkeli). Zotiel oli yksi enkeleistä jotka käyskentelivät Eedenin puutarhassa ennen kuin enkeli Uriel ajoi Aadamin ja Eevan sieltä pois.
Sinulla ei ole Tapani edes perusasiat kunnolla hanskassa ja sanot minulle että kirjoitukseni ovat minun omaa tulkintaani.
Tiedätkö etes kuka enkeleistä puhui käärmeen suulla Eevalle ja käski häntä syömään kielletystä puusta, sanoppas se?Esität täällä käsityksiä, joita et perustele millään. Mistä olet esim. saanut käsityksen, tällaiseen: "Nefin kansan johtajana n. 74 eKr elänyt Moroni sai taivaassa ensimmäiseksi nimekseen Zotiel (enkeli)." Se on täysin tuulesta temmattua, koska et kerro lähteitäsi.
Tästä minulla on selvä ymmärrys: "Tiedätkö etes kuka enkeleistä puhui käärmeen suulla Eevalle ja käski häntä syömään kielletystä puusta, sanoppas se?"
Se enkeli oli Lucifer. Käärmeen esiintyminen kuvaa tuon enkelin ajatusten tasoa totuuden kannalta. Tietoa hänellä oli mutta ei ymmärrystä.
- PH
Tuo Nefin kansan johtajana noin 74 eKr elänyt Moroni sattuu elämään nykyään
ja on minun paras kaverini. Opin tuntemaan hänet 12-vuotiaana ja jo silloin tiesin että hän oli ollut edellisessä elämässään Nefin kansan johtaja Moroni joka oli elänyt n. 74 eKr uudella mantereella.
Mormonin poika Moroni elää myös nykyään lihassa ja on MAP-kirkon jäsen. Tunnen kummatkin siis henkilökohtaisesti. Syystä en laita silti tänne heidän nykyisiä nimiään. Tunnistatko sinä ketään esiisistäsi, jotka ovat eläneet aikaisemmin (aikaisemmassa olemassaolossa). Etkö muista mitä Mormon sanoo että, "Tietäkää, että teidän täytyy oppia tuntemaan isänne" (Mormon 7 luku 5 jae).
Lucifer neuvoi kyllä Kainia miten hän saisi hyötyä tappamalla Aabelin mutta tuo käärmeen suulla puhunut enkeli oli Gadriel eikä suinkaan Lucifer.On sinulla systeemisi! Minkäänlaisia perusteluja et ole esittänyt vaan pelkkiä väitteitä, joihin tulisi uskoa sokeasti, koska niin sanot.
- tapsalle
Tapani1 kirjoitti:
On sinulla systeemisi! Minkäänlaisia perusteluja et ole esittänyt vaan pelkkiä väitteitä, joihin tulisi uskoa sokeasti, koska niin sanot.
Muistuttaa siis Smithin juttuja. Miksi uskot jälkimmäisiin?
- PH
Tapani1 kirjoitti:
On sinulla systeemisi! Minkäänlaisia perusteluja et ole esittänyt vaan pelkkiä väitteitä, joihin tulisi uskoa sokeasti, koska niin sanot.
Uskothan sinäkin Tapani sokeasti Joseph Smihin juttuja.
- PH
En toki pyydä uskomaan aivan sokeasti sillä tuo tieto että Gadriel oli se enkeli joka käärmeen suulla puhui Eevalle löytyy kyllä muistaakseni Etiopialaisesta Eenokin kirjasta.
Mormonin kirja ei ole ainoa autuaaksi tekevä kirja sillä on paljon kirjoituksia joista voi saada tietoa kun osaa palauttaa kaiken kohdalleen. Tuon kohdalleen asettamisen suoritan kuitenkin minä eikä kukaan muu lopun aikana. Väitäthän sinäkin että Lucifer olisi ollut käärmeen takana eksyttäessään Eevan. Mistä olet saanut tuollaisen käsityksen?
Minut luotiin taivaassa paljon ennen Zadkielia eli Joseph Smithiä joten olen kyllä tietämisen suhteen paljon korkeammalla kuin hän eli tiedän enemmän kuin Joseph Smith.Esität mielestäni täysin harhaisia näkemyksiä kuten: "Minut luotiin taivaassa paljon ennen Zadkielia eli Joseph Smithiä joten olen kyllä tietämisen suhteen paljon korkeammalla kuin hän eli tiedän enemmän kuin Joseph Smith."
- Ev.lut.
Tapani1 kirjoitti:
Esität mielestäni täysin harhaisia näkemyksiä kuten: "Minut luotiin taivaassa paljon ennen Zadkielia eli Joseph Smithiä joten olen kyllä tietämisen suhteen paljon korkeammalla kuin hän eli tiedän enemmän kuin Joseph Smith."
"Esität mielestäni täysin harhaisia näkemyksiä"
Olen kanssasi täysin samaa mieltä nimimerkistä PH. Ei hänen kirjoituksissaan ole päätä eikä häntää. Anna olla. - PH
Ev.lut. kirjoitti:
"Esität mielestäni täysin harhaisia näkemyksiä"
Olen kanssasi täysin samaa mieltä nimimerkistä PH. Ei hänen kirjoituksissaan ole päätä eikä häntää. Anna olla.Lurilainen kirkko ei ole Jumalan asettama kirkko ja luterilaiset ovat suuressa määrin eksytettyjä kolminaisuusoppeineen.
- PH
Sinussa ja minussa on se ero että minä en ainakaan eksytä. Sinä et näytä muistavan mitään aikaisemmasta olemassaolostasi taivaassa mutta tosiaasiat osoittavat Jumalan luoneen sinut joko seitsemännen päivän eli Jumalan lepopäivän (78 vrk:tta) aikana tai jälkeen, todennäköisesti seitsemännen päivän jälkeen. Teitä, jotka ette olleet näkemässä maaiman luontia ja kuuden luomispäivän tapahtumia ettekä ehkä seisemännen päivän aikaa, on olemassa noin 15,3 miljardia persoonaa ja sinä kuulut heihin. Sinun harhaasi on että et pysty palauttamaan mieleesi noita kaukaisia aikoja. Jos joku (minä) siihen pystyy niin hän on selväjärkisin persoona maan päällä.
Mitä tahansa voi kuvitella. Näköjään jopa sellaista, että "muistaa" olemattomia.
Jotkut ovat sanoneet muistavansa edellisen elämänsä, mutta kun asiaa on tutkittu, niin on todettu kysymyksessä olleen harhakuvitelma.
Suomalainen Kampfman on tehnyt hypnoosikokeita, joissa hypnoottisen paineen alaisena henkilö on luonut kuvitelman edellisestä elämästä tarjoilijana ja siitä osoituksena esittänyt jopa laulun, jota ei ole ennen kuullut. Osoittautui, että henkilö oli nähnyt laulun sanat aikaisemmin.
Aikanaan herätti huomiota kanadalainen Irlannissa koskaan käymätön henkilö, joka osasi kuvata erään kaupungin kadun yksityiskohtaisesti. Sittemmin osoittautui, että ko. henkilö oli kuullut asiat isoäidiltään. Tästä tehtiin paksu kirja, muistaakseni Bridey Myrfin tarina, jota pidettiin jonkin aikaa todisteena sielunvaelluksesta.
Koeta päästä harhakuvitelmistasi!- PH
Eksytystä on se kun kirjoittaa jonkun toisen (Joseph Smithin) sanomia totuutena mm. että Nooa oli Elia jne. Hyväksyt kyllä Joseph Smithin harhakuvitelmat, jotka ovat kaiken lisäksi valheellisia, mutta et ota tietoa häntä suuremmalta jonka todistukset ovat totta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2442044- 841228
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 121771
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701