Uutisissa kerrottiin, että pohtivat Kreikassa minimipalkkojen laskua pelastuksena maan ongelmiin... Noin ihan maalaisjärjellä ajatellen, ei ole vaikea arvata mikä kansalaisryhmä moista ehdottaa, eli ne, jotka tienaa yli 10000€/kk. Olisiko siis parempi ehdotus niin Kreikalle kuin Suomellekin, että asetetaan palkka- ja eläkekatto. Palkkakatto 5000€/kk ja eläkekatto 4000€/kk kyllä noilla tuloilla vielä juuri ja juuri Suomessa pärjää, mutta jos minimipalkka jää pienemmäksi peruspäiväraha työttömänä, kuka nuorista menee töihin?
Kreikka ja Suomi ahdingosta...
5
60
Vastaukset
Minun mielestä Kreikassa pitäis harkita rikkaiden pakkosiirtoa saunan taakse.
- saunantaka
Samaa sopisi harkita täällä...lähempänäkin.
- seonnyt
Kuuntelin tuossa eduskunnan kyselytuntia jossa M-P Kumpuala kertoi miten
Kreikka on nyt ratkomassa euro-kriisiään, minimipalkkoja on luvattu alentaa
750,stä eurosta 20,%,lla, siitä vielä verot, mitä jää käteen, kuinka dem, mielestä
tämä voi olla hyvä asia, luulin että dem, ovat pienituloisten puolella, taisin erhtyä.
Tämä sama kohtalo odottaa meitäkin, ollaan pian töissä mahapalkalla tai
varkaita.
On todella suunnanmuutoksen aika. - valtiouudistus
Miksi Suomen edustajat eivät kerro EUlle ja Kreikalle, että Suomen hallinto on keksinyt ihmelääkkeen ylivekaantumiseen. Suomessa tämän tästä ihmelääkkeestä käytetään nimityksiä kuntauudistus ja pakkoliitos. Lääke toimii siten, että ylivelkaatuneet pakkoliitetään yhteen.
Sama lääke toimisi tietysti myös valtioiden ylivelkaanumiseen. Minusta hyvä testi olisi Italian ja Kreikan valtiouudistus (pakkoliitos). Vahinko vain, että enemmistö kreikkalaisista on kanssasi eri mieltä. Nyt ne suurlakot
Kreikassa vasta alkavat, mikä tarkoittaa taloudellisen luokkatietoisuuden kasvua. V. I.
Lenin ennusti kirjallisuudessa jo 1912 "Euroopan Yhdysvaltojen imperialistisen nousun ja
velkaisen tuhon". Tapahtuuko Kreikassa proletariaatin vallankumous tänä keväänä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701