Muistatteko kun teille lapsina sanottiin että "suomalainen osaaminen on maailman parasta" ja "suomalaiseen voi luottaa". Mutta miten asia oikeasti onkaan? Nokia valmistaa kännyköitä, joita kukaan teollistuneissa valtioissa asuvat ihmiset eivät halua ostaa. Noh, Nokia onkin ainoa suomalainen brändi joka tiedetään ulkomailla.
Mutta missä sitten osataan? Hmm... Mistä ovat kotoisin suuret ja menestyneet yritykset kuten Apple, Ford tai ExxonMobil? Eivät ainakaan Pohjoismaista, täällä sosialismi tappaa kaiken yrittämisen. Entäpä muualta Euroopasta? Ihmisten ostovoima verojen jälkeen on niin alhainen että siellä ei kannata myydä mitään.
Mutta minä keksin! Vastaus on Yhdysvallat! Yhdysvallat on se valtio joka tuottaa kaikki maailman tyylikkäimmät, halutuimmat ja parhaat tuotteet markkinoille. Verrataampa.
Apple vs Nokia
Ralph Lauren vs Marimekko
Cadillac vs (tyhjä)
Nike vs (tyhjä)
Grand Canyon vs (tyhjä)
Nyt minulla on hyvä mieli, olen taas saanut yhden yhteiskunnan epäkohdan korjattua. Mutta nyt liidän kohtia uusia totuuksia!
--TruthDeliverboy--
Suomalaisen "osaamisen" illuusio
3
151
Vastaukset
- 3+912
Kyllä Suomessakin oli huomattavaa teollisuutta vielä 1900-luvulla ja Ruotsista, joka oli vielä Suomeakin sosialistisempi, löytyi todellisia jättiläisiä kuten Volvo, Skanska, Electrolux jne. jne.
Mutta mitäpä näistä. Jokainen kunnon kapitalisti voi niin halutessaan jättää sosialistisen Euroopan taakseen ja hommata itselleen duunipaikan vaikka Niken tehtailta Kiinasta ja tulla osaksi kapitalismin menestystarinaa. Palkka vaan on kuulemma vähän kehnonpuoleinen. - Ellikäinen
Jaahas, no minä kehun Saksaa ja Saksalaisia tuotteita.
Katsotaanpa vaikka saksalaisia autoja, koneita ja muuta osaamista.
Ostan kaikkein mieluiten saksalaisia tuotteita. Ja mitenkähän tuo Lidl on niin menestynyt Suomessa? Kas, kun Suomessa ei enää mikään kannata!
Ei ole enää edes niitä laadukkaita suomalaisia huonekaluja, joita ennen löytyi joka kodista. Nyyh.
Minulla on loistava norjalainen Stressless-lepotuoli ja saksalaiset hiustenhoitotuotteet. Entä suomalaiset suklaat ja makeiset? Ne maistuvat kyllä, mutta olisi varmaan aika saada jotakin uutta markkinoille.
Lähetin ideaan liittyvää Fazerin sähköpostiin jokin aika sitten, mielestäni hyvän idean. Mutta sain vain vastaukseksi saman valmiin viestin, mikä laitetaan kaikille. Eivät siis edes lukeneet viestiäni! Samaa tekevät myös Suomen lentoyhtiöt, kun heille kirjoittaa. Kas kun mikään ei kannata!!! - PIIKKI LIHASSA
Yhdysvallat, Japani ja Saksa ovat kolme teknologisesti kehittyneintä maata. Ja vieläpä tuossa järjestyksessä. GM, Ford, Hewlet Packard, IBM, Apple, General electricks, Boeing, General Dynamics, Lockheed Martin, Northtrop Grumman, O'Donnel & Douglas, ovat vain muutama mainittu amerikklainen teknologiayritys jotka ovat alansa kuninkaita. Japanista pesee Honda, Toyota, Yamaha, Sony, Matsushita electricks(Panasonic National Matsui Pioneer Sharp...) JVC, Sanyo, Hitachi, Toshiba, Fuji, Mitsubishi ja lukematon muu joukko alansa huippuja. Saksa on Euroopan teknologia ja teollisuuskeskus. VW, Audi, Mercedes Benz, BMW lukeutuvat maailman halutuimpiin automerkkeihin ja AEG, Siemens ja Bosch ovat säilyttäneet asemansa arvostettuina tekijöinä monella alalla. Suomessa kovin sana on Nokia joka oli muutaman vuoden maailman suurin käsipuhelimien valmistaja ja on nyt tulossa tiensä päähän. Miksi edellemainituilla yrityksillä on niin pitkä historia suurina maailmanluokan tekijöinä ja Nokia vaikuttaa tähdenlennolta. Yksi syy on taatusti se, että noissa perinteisissä suuryrityksissä on pysytty tauotta ajan hermolla ja tehty jatkuvaa tutkimusta ja tuotekehittelyä. Niissä on myös oltu hereillä sen suhteen mitkä ovat kuluttajien mieltymykset ja vaatimukset minäkin aikoihin ja vastattu niihin mahd. nopeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701