Yhteiskunnan kierot keksinnöt viedä vapaus

Olen Idea

Olen elänyt kokonaan yhteiskunnan ulkopuolella ilman tuloja ja ilman pankkitiliä kohta viitisen vuotta. Ehkä pitempääkin en ole pitänyt kirjaa. En vain hirveästi viitsi elämäntapaani mainostaa. En halua itselleni Suomelta tai miltään muultakaan valtiolta mitään, koska asioiden vastaan ottaminen on sama kuin myisi pikkusormensa paholaiselle. Kaikkeen kun liittyy paljon piilovaatimuksia ja ilmaisia lounaita ei ole.

Pitää vain kieltäytyä ottamasta vastaan mitään ja saa olla vapaa. Jos valtio sanoo ota henkilökortti, pitää sanoa kiitos ei ja saksia se kahtia. Jos valtio tarjoaa koulutusta, pitää sanoa kiitos ei ja lähteä matkalle luontoon. Jos valtio sanoo tässä sotu numero, pitää sanoa ei kiitos ja unohtaa se. Jos valtio määrittelee mikä on nimesi pitää kieltäytyä olemasta se henkilö.

Raha on kieroin keksintö kaikista ihmisten keksinnöistä, koska se tekee ihmisestä varovaisen ja määrittää ihmisen elämän jos siihen ansaan haksahtaa raha valtaa koko ihmisen pikkuhiljaa. Raha saa ihmisen kohtelemaan ympäristöä huonosti ja kuvittelemaan, että ei se haittaa. Raha saa kuvitelmat valtaamaan mielen ja peittää todellisuuden siitä miten maailmaa revitään joka kulmasta. Pahin kaikista rahan petoksista kuitenkin on, että raha ei edes ole todellista vaurautta vaan kuvitelma vauraudesta.

Olen nähnyt miten vähän ihmiset länsimaissa tietää siitä mitä maailmassa tapahtuu, mutta silti luulevat tietävänsä kaiken. Olen luopunut kuvitelmistani tietää mitään voidakseni tietää kaiken.

Olen nähnyt rikkaita ihmisiä, jotka kuvittelevat, että heillä ei ole mitään. Olen nähnyt köyhiä, jotka kantavat mukanaan kaikkea mitä he tarvitsevat. Olen nähnyt rikkaita, joilla on kolmekymmentä ongelmaa, olen nähnyt köyhiä kuolemassa nälkään jolla on vain yksi ongelma.

Me tulemme ja menemme, en rakasta ihmistä vähemmän, mutta rakastan luontoa enemmän. Menen minne tuuli minut vie. Mihin askeleeni minut kuljettavat. Kun aika minut jättää ja molemmissa jaloissani lukee olen väsynyt. En halua hautaa, enkä hautajaisia. Kuulun suurimmalle rakkaudelleni luonnolle metsän Ilvekset ja muut eläimet lihastani ja ruumiistani uuden mahdollisuuden saavat. Kuten sen olla pitää.

5

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhteinen

      Erittäin viisasta ja ihailtavaa elämäntapaa.Aivan varmasti löydät tiellesi,upeita ihmisiä jotka auttavat myös sinua sen yhden ongelman ratkomisessa,eli ruuan.Yhteisen ruokamme.Johon vain ja jonka eteen itse ainakin teen.

      • Olen Idea

        Peli ei ole pelattu ennenkuin viimeinenkin kortti on käännetty. Joskus on menetettävä kaikki voidakseen voittaa suurimman taistelun ja se on se mikä lopulta ratkaisee.

        Ihminen ei halua muuttua ennenkuin hän on menettänyt kaiken mihän hän on takertunut. Vasta sitten hänen on pakko rakentaa itsensä kokonaan uudestaan kun hänellän ei ole enää jäljelle mitään mihin takertua.

        Voisin olla rikkaampikin kuin mitä olen, mutta tällöin minulla olisi liikaa asioita mihin takertua ja ne tekisivät minut pelkuriksi. Kun ei omista mitään sinulla ei ole enää varaa pelkuruuteen ja sinun on pakko olla rehellinen itsellesi, koska sinulla ei ole jäljelle mitään turvaa, eikä mitään mihin takertua joudut katsomaan luontoa ja ympäristä sellaisena kuin se on.

        Kun elää vaarallisesti ilman mitään turvaa ymmärtää asioiden arvon ja sen mikä oikeasti on tärkeää. Voi kuoria pois turhia asioita ja keskittyä tärkeisiin.

        Pikkuhiljaa ihmisten huolet siitä mikä on heidän asemansa ihmisten keksimissä hierarkioissa muuttuu yhä etäisemmäksi, samoin raha huolet. Kuka enää miettii rahaa tai asemaansa ihmisten keksimissä hierarkioissa pelätessään kuolemaa?


    • vanha fanittaja

      Kirjoita kirja, "Olen Idea" Haluan ostaa ja lukea sen heti.

      • Olen Idea

        Ehkä kirjoitankin, ehkä jotkut kunnianhimoiset lukevat kirjani ja jatkavat siitä mihin minä jäin. He pitävät liekin elossa kun minä olen poissa lukiessani jättämäni viestin siitä miten yritettiin. Elämässä parasta mitä voi tehdä, on yrittää, kaikki muu on epärealistista. Suurin osa elää elämänsä koskaan tietämättä mitä olivat tekemässä.

        Jos sattuu pimeässä harhailemalla parikin hyvää juttua löytämään, on jo löytänyt jotain vaikka niitä juttuja ei kukaan muu näkisikään. Joitakin asioita ei vain näe ennen kuin lakkaa olemasta pelkuri. Toisia taas ei näe ennen kuin lakkaa olemasta jotain muuta.

        Eihän tässä ole muuta mahdollisuutta jäljellä kuin yrittää pyörittää "laitonta" korkeiden panosten peliä nimeltä idea ja yrittää ideoida se mitä kukaan muu ei suostu tekemään mahdolliseksi. Kun ei ole enää varaa olla pelkuri voi olla rohkea. Pisteet lasketaan vasta, kun viimeinenkin kortti on käännetty, ei ennen sitä. Se on se mikä lopulta ratkaisee.

        Ideat tarttuvat helposti, ideaa ei voi vastustaa sen voi vain ymmärtää ja kun ymmärrys on tarttunut on jo liian myöhäistä vastustaa. Sen jälkeen on jo osa jotain muuta kuin mitä oli aikaisemmin.


      • P=NP
        Olen Idea kirjoitti:

        Ehkä kirjoitankin, ehkä jotkut kunnianhimoiset lukevat kirjani ja jatkavat siitä mihin minä jäin. He pitävät liekin elossa kun minä olen poissa lukiessani jättämäni viestin siitä miten yritettiin. Elämässä parasta mitä voi tehdä, on yrittää, kaikki muu on epärealistista. Suurin osa elää elämänsä koskaan tietämättä mitä olivat tekemässä.

        Jos sattuu pimeässä harhailemalla parikin hyvää juttua löytämään, on jo löytänyt jotain vaikka niitä juttuja ei kukaan muu näkisikään. Joitakin asioita ei vain näe ennen kuin lakkaa olemasta pelkuri. Toisia taas ei näe ennen kuin lakkaa olemasta jotain muuta.

        Eihän tässä ole muuta mahdollisuutta jäljellä kuin yrittää pyörittää "laitonta" korkeiden panosten peliä nimeltä idea ja yrittää ideoida se mitä kukaan muu ei suostu tekemään mahdolliseksi. Kun ei ole enää varaa olla pelkuri voi olla rohkea. Pisteet lasketaan vasta, kun viimeinenkin kortti on käännetty, ei ennen sitä. Se on se mikä lopulta ratkaisee.

        Ideat tarttuvat helposti, ideaa ei voi vastustaa sen voi vain ymmärtää ja kun ymmärrys on tarttunut on jo liian myöhäistä vastustaa. Sen jälkeen on jo osa jotain muuta kuin mitä oli aikaisemmin.

        Täytyy nostaa hattua. Hyvin osaat asiasi. Kirjan ostasisin minäkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe