Miksei rikkaat maksa itse guggenhaimia?

Oletteko loisia?

Mielestäni täysin turha museo ei pidä rakentaa huonon taloustilanteen ja kalliin hinnan takia.Tai sitten voihan pajunen itse kaivaa omaa kuvetta ja rakentaa se turhake sinne Katajannokalle.
Jotenkin siitä pajusta tulee mieleen joku jyrsijä.

46

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä=tärkeää?

      On se kyllä melkoista meininkiä kun "herroille" pitäisi järjestää
      viihdykettä verovaroin, eikö noita ole jo tarpeeksi, musiikkitalot,
      teatterit ja mitä kaikkea onkaan tehty.

      Kysymyksessä on ihmiset joilla olisi varaa maksaa huvinsa ihan itse.

      Huutavaan asuntopulaan ei vain tunnu rahaa eikä tontteja löytyvän,
      eikä muuhunkaan tarpeelliseen, kuten nuo sairaalat ja koko terveydenhoito
      on retuperällä ja hallitus haluaa vaan suurkunnat, niinkuin asiat siitä
      korjaantuisi.
      Hesa on suuri ja mikään ei ole hallinnassa.

      • Terveydenhuollosta

        myös leikataan että rikkaille riittää huvituksia verovaroilla.


      • Kaardemumman yö
        Terveydenhuollosta kirjoitti:

        myös leikataan että rikkaille riittää huvituksia verovaroilla.

        Niin ja liputkin pitää kustantaa verovaroista näille siipiveikoille. Ei ne muuten oliskaan rikkaita jos niiden kätöset ei ois jatkuvasti toisten taskuilla.


    • revitään siitä huumo

      Oopperapaikka kermaperseille maksaa yhteiskunnan tuella 4 000 euroa

      • Ääni rapakon takaa

        Ooppera on eri asia kuin Guggenheim. Guggenheimissa käyvät kymmenet miljoonat ihmiset ja se jättää valtavasti matkailutuloja.
        Suomalainen ooppera? No, en kommentoi.


      • Kävele rapakkoon
        Ääni rapakon takaa kirjoitti:

        Ooppera on eri asia kuin Guggenheim. Guggenheimissa käyvät kymmenet miljoonat ihmiset ja se jättää valtavasti matkailutuloja.
        Suomalainen ooppera? No, en kommentoi.

        Ei kukaan estä jos pajuset ja muut usaloiset maksavat itse rakentamisen niin anti mennä vaan mutta siihen ei pidä laittaa senttiäkään veronmaksajien rahoja.


      • Luvut hakusessa
        Ääni rapakon takaa kirjoitti:

        Ooppera on eri asia kuin Guggenheim. Guggenheimissa käyvät kymmenet miljoonat ihmiset ja se jättää valtavasti matkailutuloja.
        Suomalainen ooppera? No, en kommentoi.

        Suomessa ei edes asu kymmeniä miljoonia ihmisiä, eikä Suomeen tule kymmeniä miljoonia turisteja, vuonna 2010 Suomessa kävi 6 miljoonaa turistia.


      • Eikö raha kelpaa?
        Luvut hakusessa kirjoitti:

        Suomessa ei edes asu kymmeniä miljoonia ihmisiä, eikä Suomeen tule kymmeniä miljoonia turisteja, vuonna 2010 Suomessa kävi 6 miljoonaa turistia.

        Ei tule turisteja, kun ei ole mitään katsottavaa. Ennen Guggenheimia aniharva oli edes kuullut kaupungista nimeltä Bilbao. Nyt sinne virtaa turisteja ympäri maapalloa ja rahantuloa ei voi estää! http://en.wikipedia.org/wiki/Guggenheim_Museum_Bilbao#Economic_and_media_impact


      • Huono sijoitus
        Eikö raha kelpaa? kirjoitti:

        Ei tule turisteja, kun ei ole mitään katsottavaa. Ennen Guggenheimia aniharva oli edes kuullut kaupungista nimeltä Bilbao. Nyt sinne virtaa turisteja ympäri maapalloa ja rahantuloa ei voi estää! http://en.wikipedia.org/wiki/Guggenheim_Museum_Bilbao#Economic_and_media_impact

        Jos kerran kukkenhein on NIIN kova rahasampo, niin miksei se kukkenheim ITSE rakenna sitä kukkenheimia OMILLA rahoillaan, kukkenheim ostaa vaan vapailta markkinoilta tontin ja pistää sen kukkenheimin pystyyn, Suomessa on yrittämisen vapaus.

        Mutta ei taida kukkenheim olla kannattava laitos, kun pitää kerjätä Hensingin kaupungilta lisenssirahoja.

        Lapsiperheet ei paljon kukkenheimeistä perusta.


      • Eikö raha kelpaa?
        Huono sijoitus kirjoitti:

        Jos kerran kukkenhein on NIIN kova rahasampo, niin miksei se kukkenheim ITSE rakenna sitä kukkenheimia OMILLA rahoillaan, kukkenheim ostaa vaan vapailta markkinoilta tontin ja pistää sen kukkenheimin pystyyn, Suomessa on yrittämisen vapaus.

        Mutta ei taida kukkenheim olla kannattava laitos, kun pitää kerjätä Hensingin kaupungilta lisenssirahoja.

        Lapsiperheet ei paljon kukkenheimeistä perusta.

        Guggenheim on miljoonakertainen lottopotti yhteiskunnalle turismin muodossa. Siitä hyötyy jokainen, ei vain yksi henkilö.
        Hotellit täyttyvät ja jokainen turisti jättää vähintään satasen päivässä maahan ja se on puhdasta rahaa.
        Pääsylipputuloilla ei ehkä rikastu, mutta ne ovatkin vain murto-osa turismin tuotoista.
        Muna ei tässä tapauksessa voi olla ennen kanaa.

        Valtava turistiryntäys synnyttäisi tuhansia uusia yrityksiä ja Finnair ostaisi uusia koneita.
        Museosta tultuaan joka ainoa menee jonnekin syömään ja turistilta saa tunnetusti turistihinnan.

        Meillä on tässä miljardin euron paikka, mutta tyhmyys jarruttaa kehitystä.

        Menkää käymää Bilbaossa, niin näette, että Guggenheim on rahasampo ja suunnaton onnen lähde kaupungille, suuri ilon ja ylpeyden aihe!

        Jos se olisi huono, niin tuskin sinne haaveiltaisiin toista lähes naapurikaupunkiin!


      • PARASIITTI PORVARIT
        Eikö raha kelpaa? kirjoitti:

        Guggenheim on miljoonakertainen lottopotti yhteiskunnalle turismin muodossa. Siitä hyötyy jokainen, ei vain yksi henkilö.
        Hotellit täyttyvät ja jokainen turisti jättää vähintään satasen päivässä maahan ja se on puhdasta rahaa.
        Pääsylipputuloilla ei ehkä rikastu, mutta ne ovatkin vain murto-osa turismin tuotoista.
        Muna ei tässä tapauksessa voi olla ennen kanaa.

        Valtava turistiryntäys synnyttäisi tuhansia uusia yrityksiä ja Finnair ostaisi uusia koneita.
        Museosta tultuaan joka ainoa menee jonnekin syömään ja turistilta saa tunnetusti turistihinnan.

        Meillä on tässä miljardin euron paikka, mutta tyhmyys jarruttaa kehitystä.

        Menkää käymää Bilbaossa, niin näette, että Guggenheim on rahasampo ja suunnaton onnen lähde kaupungille, suuri ilon ja ylpeyden aihe!

        Jos se olisi huono, niin tuskin sinne haaveiltaisiin toista lähes naapurikaupunkiin!

        RIKKAAT VOIVAT ITSE RAKENTAA JA MAKSAA GUGGENIT IHAN RAUHASSA.

        SIIHEN EI TÄRVELLÄ YHTÄKÄÄN VERONMAKSAJIEN LANTTEJA SILLÄ NIITÄ TARVITAAN MUUALLA.ESIM.ASUNNOTTOMIEN/TYÖTTÖMIEN/VÄHÄVARAISILLE!


    • Nämä ensin

      Helsingissä on kuukausittain yli 100 lapsiperhettä vailla vakituista kotia. Kaupungin virastot kiistelevät siitä, kenen vastuulla ongelma on.

      Lapsiperheiden asunnottomuus on kasvanut Helsingissä rajusti. Tällä hetkellä 100-150 perhettä on kuukausittain ilman vakinaista asuntoa.

      Lain mukaan lapsiperheille on tarjottava kriisimajoitus välittömästi ja resurssipulan takia ainoa järkevä ratkaisu on pitkään ollut se, että perheitä majoitetaan kalliisiin hoteilleihin.

      Hotellimajoituksesta aiheutuvat kustannukset ovat kuitenkin kasvaneet vuosi vuodelta. Kun vuonna 2011 kustannukset olivat 4,6 miljoonaa euroa, viime vuonna kustannuksia tuli jo 6,4 miljoonaa euroa.

      Helsingin sosiaali- ja terveysviraston nuortenpalveluiden ja aikuissosiaalityön johtajan Leila Palviaisen mukaan tilanne ei ole kuitenkaan riistäytynyt käsistä.

      - Se ei ole hyvä, toivottava tila. Meiltä on puuttunut pelimerkkejä toimia tämän asian kanssa ja koko ajan me olemme halunneet toisenlaista ratkaisua, Palviainen sanoo.

      Työryhmä selvittää, virastot kiistelevät
      Kasvava hintalappu on herättänyt kaupungin, ja tuoreeltaan asetettu työryhmä selvitteleekin uusia mahdollisuuksia perheiden kriisimajoitukseen. Työryhmän on tarkoitus tutkia, voisiko kaupunki järjestää väliaikaismajoitusta laajemmin itse tai voitaisiinko väliaikaisia perheasuntoja rakentaa lisää. Niitä on tällä hetkellä vain kahdeksan.

      Kaupungin virastot kuitenkin kinastelevat siitä, kenen vastuulla ratkaisujen löytäminen on.

      - Sosiaalitoimen pitää pystyä jollain keinolla lopettamaan tämä majoitusliikkeiden käyttö, se on yhteinen ponnistus. Se on selkeä lähtökohta tälle hankkeelle, sanoo asuntotuotantotoimiston osastopäällikkö Markku Leijo Helsingin kiinteistövirastosta.

      Leijo toimii myös uudessa työryhmässä. Sosiaaliviraston Leila Palviainen on kuitenkin sitä mieltä, että kiinteistövirastolla on tärkeä rooli ongelman ratkaisemisessa.

      - Ilman muuta me käännymme oman kiinteistövirastomme puoleen, että ratkaisu löytyisi sieltä. He ovat asumisen ammattilaisia,mitä me taas emme ole, sanoo Palviainen.

      Yhteinen näkemys on kuitenkin siitä, että hotellimajoitus on sekä perheiden hyvinvoinnin että kaupungin talouden kannalta kestämätön ratkaisu.

      Yle.fi

      • Raksatimpuri

        Mitä ristuksen porukkaa nuo sun asunnottomat on? Romanian mustalaisia? Jos ihminen on niin avuton, että ei osaa hommata tuloja vastaavaa asuntoa, niin kärsiköön nahoissaan.

        Kaikkien ei ole pakko asua vähintään tölikassa.


      • Hullu ukko
        Raksatimpuri kirjoitti:

        Mitä ristuksen porukkaa nuo sun asunnottomat on? Romanian mustalaisia? Jos ihminen on niin avuton, että ei osaa hommata tuloja vastaavaa asuntoa, niin kärsiköön nahoissaan.

        Kaikkien ei ole pakko asua vähintään tölikassa.

        Helsingistä on vähän vaikeeta pienituloisen saada tulojaan vastaavaa asuntoa. Ja mitä jos vuokraisäntäsi vaikka myy kämpän altasi etkä löydä ajoissa asuntoa?

        Voi se kuule osua sinunkin kohdalle.


    • rikkaat loiset

      Ensin asunnottomat ja sitten jos jää rahaa tai voihan ne rikkaat itse maksaa sen fuckkenhaimin ja lopettaa verovaroilla loisimiset.

      • jotain rotia sentään

        Guggenheim ei ole eläissään edes "kussut" Suomeen päin, minkä ihmeen takia pitää museo ko.taiteilijalle tänne Suomeen rakentaa.
        Pecos Bill(seikkaili samannimisessä sarjakuvalehdessä aikoinaan)on paljon tunnetumpi meillä kuin Guggenheim. Eiköhän Guggenheim-fanit mene autenttiseen museoon, siihen maahan, jossa taiteilija eli ja vaikutti. Guggenheim menehtyi Titanic-turmassa.


      • Bon Voyage pohjalle
        jotain rotia sentään kirjoitti:

        Guggenheim ei ole eläissään edes "kussut" Suomeen päin, minkä ihmeen takia pitää museo ko.taiteilijalle tänne Suomeen rakentaa.
        Pecos Bill(seikkaili samannimisessä sarjakuvalehdessä aikoinaan)on paljon tunnetumpi meillä kuin Guggenheim. Eiköhän Guggenheim-fanit mene autenttiseen museoon, siihen maahan, jossa taiteilija eli ja vaikutti. Guggenheim menehtyi Titanic-turmassa.

        Sinne samaan paikkaan saisi upottaa nämä kotimaankin Gullinhain haikailijat.


    • arse nova

      Minä olen rikas, mutta en todellakaan huoli mitään kukkenheimiä, jossa köyhät diletantit hipsuttavat töllistemässä kuseen upotettua jeesusta.

      Mutta se maailmanpyörä kolera-altaan kupeessa olisi ihan kiva.

    • Saharambo

      VlTTU ETTÄ SUOMEN KANSA ON TYHMÄÄ!

      Mieluummin nykerretään puliukoille yömajoja kuin rakennetaan jotain pysyvää, satoja miljoonia tuottavaa kulttuuria!

      HeIvetin metsäläiset! Ei voi muuta sanoa! Jokainen voi ottaa itse yhden puliukon kotiinsa, eikä se edes maksa paljon tuon ylläpito.
      Vaan ette te oikeasti halua ketään auttaa!

      • "korkeakulttuuri"

        Mikä v itun kulttuuri?

        Ei tuoksu sormessa silli, kun on pystyssä pikkirilli.

        Tiedätkö muuten sen vitsin ns "aristokraateista" ?

        Riittäisiköhän sinun kulttuurillinen älykkyys sen vitsin tajuamiseen, todennäköisesti ei.

        Vinkkinä voin kuitenkin kertoa, että se vitsi kertoo ylimielisyydestä, pinnallisuudesta ja turhamaisuudesta.


      • fuggenhaim
        "korkeakulttuuri" kirjoitti:

        Mikä v itun kulttuuri?

        Ei tuoksu sormessa silli, kun on pystyssä pikkirilli.

        Tiedätkö muuten sen vitsin ns "aristokraateista" ?

        Riittäisiköhän sinun kulttuurillinen älykkyys sen vitsin tajuamiseen, todennäköisesti ei.

        Vinkkinä voin kuitenkin kertoa, että se vitsi kertoo ylimielisyydestä, pinnallisuudesta ja turhamaisuudesta.

        Jopa vaikeni huiviin pukeutunut "korkean kulttuurin"gay edustaja!!

        Mitään fuggenhaimin museoita ei tarvita nyt eikä tulevaisuudessa.


      • Saharambo
        fuggenhaim kirjoitti:

        Jopa vaikeni huiviin pukeutunut "korkean kulttuurin"gay edustaja!!

        Mitään fuggenhaimin museoita ei tarvita nyt eikä tulevaisuudessa.

        Eipä vaan vaiennutkaan. ;) Minulla vain on muutakin tekemistä kuin päivystää täällä, että olenko saanut jonkun vetämään pultit.

        Tuolle "Kkorkeakulttuuri"-nimimerkille voin kertoa, että Guggenheimissa käy reppureissaajia ja aivan tavallista väkeä. Aristokraatteja en ole siellä nähnyt, enkä todellakaan ole itse sellainen.

        Sinun älykkyytesi ei selvästikään riitä modernin taiteen tajuamiseen. Tyhmä ei näe niissä kuin rautalankaa, eikä ymmärrä, että mitä taiteilija on ajatellut.

        Ei siis ihme, että juuri tällä palstalla vihataan Guggenheimia. ;)

        Eivät uskalla mennä katsomaan, koska tuntevat olonsa tyhmäksi, kun vieressä oleva kettutakkinen analysoi ja ihastelee. ;)


      • tekotaiteet
        Saharambo kirjoitti:

        Eipä vaan vaiennutkaan. ;) Minulla vain on muutakin tekemistä kuin päivystää täällä, että olenko saanut jonkun vetämään pultit.

        Tuolle "Kkorkeakulttuuri"-nimimerkille voin kertoa, että Guggenheimissa käy reppureissaajia ja aivan tavallista väkeä. Aristokraatteja en ole siellä nähnyt, enkä todellakaan ole itse sellainen.

        Sinun älykkyytesi ei selvästikään riitä modernin taiteen tajuamiseen. Tyhmä ei näe niissä kuin rautalankaa, eikä ymmärrä, että mitä taiteilija on ajatellut.

        Ei siis ihme, että juuri tällä palstalla vihataan Guggenheimia. ;)

        Eivät uskalla mennä katsomaan, koska tuntevat olonsa tyhmäksi, kun vieressä oleva kettutakkinen analysoi ja ihastelee. ;)

        Joo, joku ripustaa jonkun himmelin puuhun ja kutsuu sitä taiteeksi..

        Se on ihan silkkaa p askaa, sillä ei ole taiteen kanssa mitään tekemistä.

        Mutta ironista kyllä, se "nykytaide" kuvaa hyvin tekijöitään sekä kohderyhmäänsä.


      • Saharambo
        tekotaiteet kirjoitti:

        Joo, joku ripustaa jonkun himmelin puuhun ja kutsuu sitä taiteeksi..

        Se on ihan silkkaa p askaa, sillä ei ole taiteen kanssa mitään tekemistä.

        Mutta ironista kyllä, se "nykytaide" kuvaa hyvin tekijöitään sekä kohderyhmäänsä.

        Jotkut sohii kepillä kuminpalaa ja tappelee ja kutsuvat sitä urheiluksi.

        Mikään ei voi olla tyhmempää, mutta niin vain joka kunta, se velkaisinkin rakentaa täysin kannattamattomia halleja, eikä asuntoja asunnottomille.

        Guggenheim tuo Bilbaolle rahaa mitä törsätä. Siellä ne kai potkii palloa, en tiedä eikä kiinnosta.


      • miten on?
        Saharambo kirjoitti:

        Jotkut sohii kepillä kuminpalaa ja tappelee ja kutsuvat sitä urheiluksi.

        Mikään ei voi olla tyhmempää, mutta niin vain joka kunta, se velkaisinkin rakentaa täysin kannattamattomia halleja, eikä asuntoja asunnottomille.

        Guggenheim tuo Bilbaolle rahaa mitä törsätä. Siellä ne kai potkii palloa, en tiedä eikä kiinnosta.

        Miksi ne kunnat on velkaisia? On paljon idioottimaisempiakin hankkeita kuin hallit, joissa nuoriso voi tehdä jotakin järkevääkin sen sijaan, että notkuisivat kylillä tekemässä jotain täysin idioottimaisia aktiviteetteja.

        Vai pitäisikö kuntien kannustaa lapsia nuorisorikollisuuteen ?


      • haIIava_hevonen
        miten on? kirjoitti:

        Miksi ne kunnat on velkaisia? On paljon idioottimaisempiakin hankkeita kuin hallit, joissa nuoriso voi tehdä jotakin järkevääkin sen sijaan, että notkuisivat kylillä tekemässä jotain täysin idioottimaisia aktiviteetteja.

        Vai pitäisikö kuntien kannustaa lapsia nuorisorikollisuuteen ?

        Ei ainakaan juopottelemaan ja huorraamaan, mitä lähes kaikki joukkueet harrastavat.
        Satojen hallien vastapainoksi voisi olla edes yksi kunnon taidemuseo pölyisten kotiseutumuseoiden lisäksi.
        Esineetkin niissä ovat niin tuoreita, että minäkin olen käyttänyt niistä useimpia lapsuudessa.

        Halleja käyttää aika pieni joukko ja aniharvasta tulee ammattiurheilijoita, joten siltä kannalta hallit ovat huono sijoitus.
        Ulkona suoritettava yleisurheilu olisi parempi harrastus kuin kalliiksi käyvä jääkiekko tai jalkapallo.

        Minun nuoruudessa juostiin, hiihdettiin, uitiin joessa tai järvessä ja tehtiin vaikka mitä.
        Ikinä ei ollut tylsää. Mistään haisevista halleista ei edes haaveiltu.

        Kuntien pitäisi kannustaa nuoria opiskelemaan silläkin uhalla, että eivät palaa enää kotikuntiinsa.
        Opiskelu on ainoa varma keino saada kunnollinen toimeentulo.

        Työllä ei varsinaisesti rikastu, mutta tulee mukavasti toimeen. Nytkin on kiljuva pula sairaanhoitajista ja lääkäreistä.

        Myös tavan raskaan työn raatajia on yllättävän vaikea löytää. Tietysti on hankala muuttaa työn perässä toiselle paikkakunnalle, jos on omistusasunto ja siitä velkaa.
        Lukeneimmilla on yleensä pysyvämmät työpaikat kuin esim. rakennusmiehillä, joten hoiturien ja lääkäreiden on varsin turvallista vaikka myydä asuntonsa ja muuttaa kerran.


      • Polle Konikaulus
        miten on? kirjoitti:

        Miksi ne kunnat on velkaisia? On paljon idioottimaisempiakin hankkeita kuin hallit, joissa nuoriso voi tehdä jotakin järkevääkin sen sijaan, että notkuisivat kylillä tekemässä jotain täysin idioottimaisia aktiviteetteja.

        Vai pitäisikö kuntien kannustaa lapsia nuorisorikollisuuteen ?

        Urheilija ei naista saa kuin rahalla. Sen on huomannut hevosetkin. Toista se on taiteilijoilla http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/1194814459679/artikkeli/deittiseuraa vailla tutkimuksen mukaan saat helpommin seuraa tallaisella kantamuksella.html


      • Hullu ukko
        Saharambo kirjoitti:

        Jotkut sohii kepillä kuminpalaa ja tappelee ja kutsuvat sitä urheiluksi.

        Mikään ei voi olla tyhmempää, mutta niin vain joka kunta, se velkaisinkin rakentaa täysin kannattamattomia halleja, eikä asuntoja asunnottomille.

        Guggenheim tuo Bilbaolle rahaa mitä törsätä. Siellä ne kai potkii palloa, en tiedä eikä kiinnosta.

        Jääkiekkotapahtumat rahoittavat pitkälti itse itsensä lippu ja mainostuloilla. Niin sanottu kokrkeakulttuuri taas kinuaa yhteiskunnan rahoja.

        Mutta Guggenheim todellakin voitaisiin urheilun tapaan maksaa yksityisillä sponsori ja mainostuloilla niin hyvä tulisi.


      • ahneet siat
        Hullu ukko kirjoitti:

        Jääkiekkotapahtumat rahoittavat pitkälti itse itsensä lippu ja mainostuloilla. Niin sanottu kokrkeakulttuuri taas kinuaa yhteiskunnan rahoja.

        Mutta Guggenheim todellakin voitaisiin urheilun tapaan maksaa yksityisillä sponsori ja mainostuloilla niin hyvä tulisi.

        Juurin näin!Verovaroja siihe ei tule sotkea sillä on tärkeimpiäkin kohteita kun joku rikkaiden taideaarteiden hintojen nostamis museo.


    • Suuri Tietäjä.

      Arvoisa neiti; milloin sinä ja elättiäitisi lopetatte loisimisen ja menette töihin? Vai meinaatteko loisia hautaan asti? Hyihelvettimitäpaskaa.........

      • Yhä rikos suomessa

        milloin sinä lopetat äitiisi sekaantumisen?

        hyihelvettimikäsekosikiö


      • BUAAHHHHHHHHHHHHHHH.
        Yhä rikos suomessa kirjoitti:

        milloin sinä lopetat äitiisi sekaantumisen?

        hyihelvettimikäsekosikiö

        Kato, naapurin munaton pikkueinari.. Saitko hyvän todistuksen ????


    • Rikkaiden puuhamaa

      Kussenheim haisee pahemmalta kuin rikkaiden valheet. Kulttuuria on Suomenmaassa jo ihan tarpeiksi asti, eikä se nykyiselläänkään tuota kummoisesti vaan on tappiollista. Ei enää verovaroja tämän paskan kannattamiseen! Maksakoot ne ketkä göggenhaimin haluavat.

      Kulttuurin tukemista kannatan, mutta rajansa kaikella. Ensin työ, sitten huvi. Muut asiat on ihan rempallaan kotomaassa ja köyhät kyykytetään rikkaiden kustannuksella, ja sitten pitää vielä erikseen keskustella tällaisesta älyttömyydestä, kyllä meitä köyhiä viedään!

      Mutta päätösvaltahan on niillä kellä on rahnat taskussa, joten tietää miten tässä loppupeleissä käy kun tarpeeksi kauan veivataan ja määytään puolin toisin. Kyse onkin siitä että missä vaiheessa tietyt tahot saavat totaalisesti tarpeekseen ja rikkaat saavat yksin kannattaa tätä omaa kannattamatonta systeemiään. Maailma nykyisellään on rikkaiden puuhamaa.

      • ei tule sillä sipuli

        Ei tule mitään museota sillä arhinmäki vastustaa sitä.


      • mc mä
        ei tule sillä sipuli kirjoitti:

        Ei tule mitään museota sillä arhinmäki vastustaa sitä.

        höh


      • kaatopaikalle siitä
        mc mä kirjoitti:

        höh

        Mihin suomi tarvitsee usasionistien romumuseota?

        Kaatopaikkoja on jo suomessa.


    • haIIava_hevonen
    • iuvPRA

      Onpa valtavan kannattava. Jään mielenkiinnolla odottelemaan milloin joku pisnesmies huomaa tämmöisen rahantekokoneen ja rykäisee Kukkenheimin pystyy.

      • rikkaat loiset

        No kuka sitä estäisi jos rikkaat itse maksavat oman typerän museonsa?

        Veronmaksajien pennosia siihen ei tule käyttää senttiäkään.


      • iuvPRA
        rikkaat loiset kirjoitti:

        No kuka sitä estäisi jos rikkaat itse maksavat oman typerän museonsa?

        Veronmaksajien pennosia siihen ei tule käyttää senttiäkään.

        Taitaa olla kuin tuulivoima. Erittäin kannattavaa kunhan vain tuetaan tarpeeksi.


      • rikkaat loiset
        iuvPRA kirjoitti:

        Taitaa olla kuin tuulivoima. Erittäin kannattavaa kunhan vain tuetaan tarpeeksi.

        guggenhaimin(f#ckkenheim)rakentamisen perimmäinen tarkoitus on nostaa museon avulla suomen rikkaiden omistamia "nykytaiteen"arvoa niin että voivat loiset sitten myydä ne.

        Mitä ihmeellistä on ympyrän muotoisella nykyjätetaiteen salilla?


      • haIIava_hevonen
        rikkaat loiset kirjoitti:

        guggenhaimin(f#ckkenheim)rakentamisen perimmäinen tarkoitus on nostaa museon avulla suomen rikkaiden omistamia "nykytaiteen"arvoa niin että voivat loiset sitten myydä ne.

        Mitä ihmeellistä on ympyrän muotoisella nykyjätetaiteen salilla?

        Kyllä ne taideteokset tekevät köyhät taiteilijat. Jos saavat nimeä, niin he sillä rikastuvat.
        Keräilijä ei myy edelleen yhtään mitään.

        Guggenheim voi olla ihan minkä muotoinen hyvänsä. http://bot.fi/7ft
        Tuo aivan käsittämättömän upea rakennus ja Bilbaon suunnaton ylpeyden aihe. Kansa kulkee suu auki ja silmät pyöreinä ihastellen lukemattomia nerokkaita oivalluksia pelkästään jo rakennuksessa, saati sitten taidenäyttelyissä.

        Aivan varmasti sinäkin tykkäisit.

        Aikovat rakentaa lähes naapurikaupunkiin toisen Guggenheimin, kun kadehtivat.

        Tuo on oikea kulttuurilaitos jonka kynnys on matala ja jossa viihtyy jokainen.

        Tästä hyötyisivät nimenomaan köyhät veronmaksajat, kun rahaa alkaisi tulvia ovista ja ikkunoista, kun turistimassat vyöryisivät kaupunkiin lihavine kukkaroineen.

        Helsinki saisi laskea kunnallisveroa jos saisi Guggenheimin.


      • iuvPRA
        haIIava_hevonen kirjoitti:

        Kyllä ne taideteokset tekevät köyhät taiteilijat. Jos saavat nimeä, niin he sillä rikastuvat.
        Keräilijä ei myy edelleen yhtään mitään.

        Guggenheim voi olla ihan minkä muotoinen hyvänsä. http://bot.fi/7ft
        Tuo aivan käsittämättömän upea rakennus ja Bilbaon suunnaton ylpeyden aihe. Kansa kulkee suu auki ja silmät pyöreinä ihastellen lukemattomia nerokkaita oivalluksia pelkästään jo rakennuksessa, saati sitten taidenäyttelyissä.

        Aivan varmasti sinäkin tykkäisit.

        Aikovat rakentaa lähes naapurikaupunkiin toisen Guggenheimin, kun kadehtivat.

        Tuo on oikea kulttuurilaitos jonka kynnys on matala ja jossa viihtyy jokainen.

        Tästä hyötyisivät nimenomaan köyhät veronmaksajat, kun rahaa alkaisi tulvia ovista ja ikkunoista, kun turistimassat vyöryisivät kaupunkiin lihavine kukkaroineen.

        Helsinki saisi laskea kunnallisveroa jos saisi Guggenheimin.

        Miksi yksityiset eivät sitä rakenna vaikka on mahdottoman kannattava?


      • Pro Guggis
        iuvPRA kirjoitti:

        Miksi yksityiset eivät sitä rakenna vaikka on mahdottoman kannattava?

        Koska turistien laumat kylvävät rahansa enimmäseen muualle, hotelleihin, ravintoloihin, autonvuokriin jne. joihin palaa kymmeniä kertoja enemmän rahaa kuin pääsylippuun.
        New Yorkin Guggenheim tuotti viime vuonna vain 25 miljoonaa dollaria, eli itse museo ei mikään kultakaivos ole, mutta turismi on maalle vähintäänkin miljardin lottopotti.


      • 9XCnup
        Pro Guggis kirjoitti:

        Koska turistien laumat kylvävät rahansa enimmäseen muualle, hotelleihin, ravintoloihin, autonvuokriin jne. joihin palaa kymmeniä kertoja enemmän rahaa kuin pääsylippuun.
        New Yorkin Guggenheim tuotti viime vuonna vain 25 miljoonaa dollaria, eli itse museo ei mikään kultakaivos ole, mutta turismi on maalle vähintäänkin miljardin lottopotti.

        Sittenhän hotellit, ravintolat autovuokraamot ja muut lähtevä mukaan kukkeliytiöön. Lisäähän se niiden voittoja.


    • haIIava_hevonen

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      251
      2053
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1238
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1055
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      122
      779
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe