Aarno "Loka" Laitinen

lataa Iltasanomissa

160

7164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peilistä

ja kommentois senjälkeen, jos kehtais. Mutta kyllähän toi persjalka on aina solvannut suomalaista naista. Ei näytä muistavan, että suomalainen mies ollut siittämässä, heh.

• Antsu

Siis eikö Laitisella ole oikeutta arvostella suomalaisia naisia? Onko feminismi mennyt niin pitkälle että miesten on itse tukittava oma turpansa??

• Sanelma
        Antsu kirjoitti:

Siis eikö Laitisella ole oikeutta arvostella suomalaisia naisia? Onko feminismi mennyt niin pitkälle että miesten on itse tukittava oma turpansa??

Yleinen tapa on, että ellei ole juuri varaa, on parempi pitää suu kiinni. Tässä tapauksessa nyt sattui olemaan kyse naisista. Mies on kuin p***stä revitty lihapulla tukka pystyssä, siitä huolimatta katsoo oikeudekseen arvostella jonkun ulkonäköä. Eikö se sinusta ole lainkaan omituista/humoristista?

Itse en jäkätä villakoirista toisten nurkissa, koska omaa kämppääni ei ole siivottu sitten....

Virolaisista en tiedä juurikaan, aina maassa ollessani olen vain kovaa kyytiä ajanut läpi. Mutta kävin juuri Prahassa. Ihmiset olivat siellä kauniimpia kuin Suomessa, myönnettävä on, katseli ihan mielikseen, varsinkin nuoria miehiä, naisihminen kun olen.

Mutta hämmästyksekseni eivät kovin tyylikkäitä, pikemminkin hiukan nukkavieruja. Olin kuvitellut eurooppalaisen suurkaupungin siltä(kin) osin vetävämmäksi, suunnittelin täydentäväni vaatekaappiani siellä. Vain pari jakkupukua kiireessä osui haaviin.

• jatkuvasti
        Sanelma kirjoitti:

Yleinen tapa on, että ellei ole juuri varaa, on parempi pitää suu kiinni. Tässä tapauksessa nyt sattui olemaan kyse naisista. Mies on kuin p***stä revitty lihapulla tukka pystyssä, siitä huolimatta katsoo oikeudekseen arvostella jonkun ulkonäköä. Eikö se sinusta ole lainkaan omituista/humoristista?

Itse en jäkätä villakoirista toisten nurkissa, koska omaa kämppääni ei ole siivottu sitten....

Virolaisista en tiedä juurikaan, aina maassa ollessani olen vain kovaa kyytiä ajanut läpi. Mutta kävin juuri Prahassa. Ihmiset olivat siellä kauniimpia kuin Suomessa, myönnettävä on, katseli ihan mielikseen, varsinkin nuoria miehiä, naisihminen kun olen.

Mutta hämmästyksekseni eivät kovin tyylikkäitä, pikemminkin hiukan nukkavieruja. Olin kuvitellut eurooppalaisen suurkaupungin siltä(kin) osin vetävämmäksi, suunnittelin täydentäväni vaatekaappiani siellä. Vain pari jakkupukua kiireessä osui haaviin.

Suomalaiset hmm... ei niin viehättävät naikkoset arvostelevat miehiä julkisuudessa ja yksityisesti päivittäin. Mitenkäs tämä teoriasi: "jos ei ole varaa, on parempi pitää suu kiinni" tähän tosiasiaan sopii? Vai onko niin että naisilla on aina varaa, miehillä ei koskaan? Luulen että se itseasiassa on juuri näin.

• Sanelma
        jatkuvasti kirjoitti:

Suomalaiset hmm... ei niin viehättävät naikkoset arvostelevat miehiä julkisuudessa ja yksityisesti päivittäin. Mitenkäs tämä teoriasi: "jos ei ole varaa, on parempi pitää suu kiinni" tähän tosiasiaan sopii? Vai onko niin että naisilla on aina varaa, miehillä ei koskaan? Luulen että se itseasiassa on juuri näin.

joka tapauksessa MIESpuolinen professorimme nauroi kippurassa samalle yksityiskohdalle - hänen mimiikkansa oli suorastaan hersyvää kuvaillessaan Laitisen valokuvaa.

• rohverssoori
        Sanelma kirjoitti:

joka tapauksessa MIESpuolinen professorimme nauroi kippurassa samalle yksityiskohdalle - hänen mimiikkansa oli suorastaan hersyvää kuvaillessaan Laitisen valokuvaa.

Kaikki sitä proffaksi saakkaa päseekin.
        Halusi varmaan vaan miellyttää, jotta saisi opetusrauhan.

• Suometar

Anu Saagimin ja loka laitisen kommentit eivät meikäläistä hetkauta. Virossa on vielä menossa "pinnallisuus"- ajatus. Mutta luulen, että se menee ohi. Viimeksi kun kävin, huomasin että katukuvassa oli jo euroopan malliin nuorilla naisilla enemmän farkkuja ja matalakantaisia kenkiä, ei juuri lainkaan lyhyitä hameita koroista puhumattakaan.

• jorojukka-kukka

Ollaan meitä suomalaisia jäljessä ja naiset ovat siellä vielä voimakkaasti naisROOLIN vankeja.

• avecMaria
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Ollaan meitä suomalaisia jäljessä ja naiset ovat siellä vielä voimakkaasti naisROOLIN vankeja.

Kaikissa asioissa siitä ei ole haittaa...;DD

• Havainnoija

Juuri se olotila, jota kutsut "naisROOLIKSI" tekee virolaisnaisista niin viehättäviä meidän retromiesten keskuudessa. Me haaveilemme ajasta jolloin naiset olivat naisia ja miehillä oli vielä oikeus olla miehiä. Se aika on meillä jo mennyttä, silti jokainen onnellista parisuhdetta haikaileva mies voi tehdä oman ratkaisun, ja hakea muijan maasta jossa feminismi ei ole vielä täysin mädännyttänyt yhteiskuntaa ja sukupuolten välistä kanssakäymistä. Kun miehen ja naisen "rooli" on suhteessa selvä, suhde on automaattisesti onnellisempi molemmin puolin. Ilmeisesti naiset ovat tyytyväisiä nykyisten sukupuolettomien metroseksuaalien kanssa, moni mies kuitenkin haaveilee oikeasta naisellisesta naisesta ja ne ovat kyllä kuolleet sukupuuttoon näiltä lakeuksilta.

• ..suomalainen..
        Havainnoija kirjoitti:

Juuri se olotila, jota kutsut "naisROOLIKSI" tekee virolaisnaisista niin viehättäviä meidän retromiesten keskuudessa. Me haaveilemme ajasta jolloin naiset olivat naisia ja miehillä oli vielä oikeus olla miehiä. Se aika on meillä jo mennyttä, silti jokainen onnellista parisuhdetta haikaileva mies voi tehdä oman ratkaisun, ja hakea muijan maasta jossa feminismi ei ole vielä täysin mädännyttänyt yhteiskuntaa ja sukupuolten välistä kanssakäymistä. Kun miehen ja naisen "rooli" on suhteessa selvä, suhde on automaattisesti onnellisempi molemmin puolin. Ilmeisesti naiset ovat tyytyväisiä nykyisten sukupuolettomien metroseksuaalien kanssa, moni mies kuitenkin haaveilee oikeasta naisellisesta naisesta ja ne ovat kyllä kuolleet sukupuuttoon näiltä lakeuksilta.

..miellytä niin siitä vaan etsimään vaikka virolainen nainen itselleen, kukaan ei kiellä. Naurettavaa kinastella tästä, itsehän jokainen päättää millaisen omakseen ottaa.

• jorojukka-kukka
        Havainnoija kirjoitti:

Onneksi suominainen on oivaltanut, ettei miehiä tarvitsekaan miellyttää.

• tilastonikkarin tytär

Nimittäin avioerotilastoissa. Oiskohan mailman korkein ero% suomessa? Mutta suomalainen nainen ei halua olla onnellinen vaan epämiellyttävä, sekin on tietysti yksi valinta.

• Sanelma
        tilastonikkarin tytär kirjoitti:

Nimittäin avioerotilastoissa. Oiskohan mailman korkein ero% suomessa? Mutta suomalainen nainen ei halua olla onnellinen vaan epämiellyttävä, sekin on tietysti yksi valinta.

Ajattele kahdesti - mikäli avioerotilastot ovat täällä niin korkeita, niin silloinhan suomalainen nainen nimenomaan haluaa olla onnellinen ja myös tietää, miten onni saavutetaan. Ihan tiedoksi, useimmiten nainen on eroa hakeva osapuoli.

• avecMaria
        Sanelma kirjoitti:

Ajattele kahdesti - mikäli avioerotilastot ovat täällä niin korkeita, niin silloinhan suomalainen nainen nimenomaan haluaa olla onnellinen ja myös tietää, miten onni saavutetaan. Ihan tiedoksi, useimmiten nainen on eroa hakeva osapuoli.

Sen sanonan kanssa: ei se vaihtamalla parane?

Ja tiedoksi; nainen solmii erottuaan useammin uuden liiton kuin eronmnut mies.

• jorojukka-kukka
        avecMaria kirjoitti:

Ei ihme että nainen halusi erota. Kukaan ei jaksa noita.

• avecMaria

Ei ihme että nainen halusi erota. Kukaan ei jaksa noita.

Taisi olla pettäminen yleisin syy eroon; jomman kumman taholta tehtynä. Siinä ei suuria eroja ollutkaan.

• Sanelma
        avecMaria kirjoitti:

Minä vaihdoin ja takuulla parani - ei voi edes samana päivänä puhua!

• avecMaria
        Sanelma kirjoitti:

Minä vaihdoin ja takuulla parani - ei voi edes samana päivänä puhua!

Voit suositella muillekin eroamista liitoistaa tällä konseptilla; eron syy on aina miehessä ja eroaminen kannattaa aina?

• voisi
        avecMaria kirjoitti:

Voit suositella muillekin eroamista liitoistaa tällä konseptilla; eron syy on aina miehessä ja eroaminen kannattaa aina?

suositella? Helpostikin. Kunhan vaan unohtaa ne omat vikansa ja pitää huolen ettei niistä julkisestikaan saa puhua! Näinhän se menee nyt.

• Sanelma
        avecMaria kirjoitti:

Olet sitä mieltä, ettei vaihtamalla parane - minun empirinen kokemukseni oli, että parani ja paljon. Ei siitä sen enempää.

• avecMaria
        Sanelma kirjoitti:

Olet sitä mieltä, ettei vaihtamalla parane - minun empirinen kokemukseni oli, että parani ja paljon. Ei siitä sen enempää.

Muistaakseni joku vakifeministi täällä kerran ainakin kirjoitti, että omalla kokemuksella/elämällä yleistäminen on kauhean tyhmää...Puhumattakaan että sen tekee toisen elämän kokemuksilla.

• niin ei ole.

Tai ei osaa, kun tunneäly on sitä mitä on tai
        sitä ei ole.
        Eihän suomalainen feministi miehistä mitään ymmärrä.

• jorojukka-kukka
        avecMaria kirjoitti:

Muistaakseni joku vakifeministi täällä kerran ainakin kirjoitti, että omalla kokemuksella/elämällä yleistäminen on kauhean tyhmää...Puhumattakaan että sen tekee toisen elämän kokemuksilla.

Mutta eihän tuo Sanelma puhunutkaan kuin omasta kokemuksestaan. Sinä itse yritit yleistää. Suomi on "vaikea" kieli!

• heittoa

Niinpä niin, se on sitä journalismia,
      viihde journalismia. Kuka ottaa todesta kuka ei.
      Nainenhan tämän aloitti. Pientä heittoa.

• tyylitaju

Nojoo, ehkä virolaiset naiset pukeutuvat naisellisemmin ja seksikkäästi. Sen voi todeta katukuvasta. He haluavat korostaa naisellisuutta, Suomessa enemmänkin korostetaan "tasa-arvoa",
      jonka kyllä huomaa ei naisellisuutena.

• Sanelma

hemmo teki pahan virheen lisäämällä valokuvansa - jotenkin veti maton alta :D

• avecMaria

Pitäisikö mielestäsi myös suomalaisen miehen hävetä ulkomuotoaan, koska suominainen on todettu julkisesti tyylittömämmäksi kuin virolainen nainen???

• Sanelma
        avecMaria kirjoitti:

Pitäisikö mielestäsi myös suomalaisen miehen hävetä ulkomuotoaan, koska suominainen on todettu julkisesti tyylittömämmäksi kuin virolainen nainen???

Ei ole todellakaan varaa aukoa päätään tuon näköisellä ihmisellä toisten ihmisten ulkomuodosta, ihan totta!

Mitä muuten tarkoitit sanalla "myös"? Käsittääkseni suomalaiset naiset eivät häpeä ulkomuotoaan, heillä kun on niin erilainen maailmankuva ja arvomaailma. Itse en omista tuulipukua, teputan korkokengissä turkki lepattaen enkä ymmärrä marjastajan asua kaupunkioloissa, siksi minua oletetaan virolaiseksi - ottanen sen tästä alkaen kohteliaisuutena.

• Naisellisuutta lisää
        Sanelma kirjoitti:

Ei ole todellakaan varaa aukoa päätään tuon näköisellä ihmisellä toisten ihmisten ulkomuodosta, ihan totta!

Mitä muuten tarkoitit sanalla "myös"? Käsittääkseni suomalaiset naiset eivät häpeä ulkomuotoaan, heillä kun on niin erilainen maailmankuva ja arvomaailma. Itse en omista tuulipukua, teputan korkokengissä turkki lepattaen enkä ymmärrä marjastajan asua kaupunkioloissa, siksi minua oletetaan virolaiseksi - ottanen sen tästä alkaen kohteliaisuutena.

Loka on oikeassa, jotkut naiset voisivat mennä
        Viroon tyylikouluun. Ruveta elämään naisena ja jättää tuon tasa-arvo hömpötyksen.

• avecMaria
        Sanelma kirjoitti:

Tämä "Loka" on mies ja kyseessä oleva kina koskee naisia, Virossa ja Suomessa.

En edelleenkään tajua, miksi suomalaisen miehen pitäisi MYÖS hävetä ulkomuotoaan nimenomaan TÄSSÄ yhteydessä.

Sanoin MYÖS, koska tällaista hyörinää ei saa aikaan muissa kuin niissä piireissä, joita se koskee - joihin se kipeimmin osuu. Tässä tapauksessa niitä suomalaisia naisia, jotka tuntevat jääneensä vorolaisen kaunottaren jalkoihin...

Minua ei ole koskaan luultu virolaiseksi, vaikka en kyllä suosi turkkejakaan eläinsuojelijana...

• avecMaria
        Naisellisuutta lisää kirjoitti:

Loka on oikeassa, jotkut naiset voisivat mennä
        Viroon tyylikouluun. Ruveta elämään naisena ja jättää tuon tasa-arvo hömpötyksen.

Omasta mielestäni tyylittömyyteen ei ole syynä tasa-arvo. Tyylitaju on samanlainen asian kuin vaikka laulunääni, se joko on tai sitten ei. Tiettyyn pisteeseen sitä voi oppia, mutta kaikista ei tule tyylitaitureita, eikä myöskään caritamattiloita.

Ympäristöllä on tietty merkitys, silloin kun itsetunto on heikko...

• jorojukka-kukka
        avecMaria kirjoitti:

Anu Saagimin oma tausta ja tempaukset ovat vähintään kyseenalaisia, jotta hänen arvostelukykynsä olisi niin kovin varteenotettava. Ja "lokien" puheet voi ohittaa hymähdyksellä.

• avecMaria

Anu Saagimin oma tausta ja tempaukset ovat vähintään kyseenalaisia, jotta hänen arvostelukykynsä olisi niin kovin varteenotettava. Ja "lokien" puheet voi ohittaa hymähdyksellä.

Asiaa puidaan JULKISESTI siltikin. Ja ainakaan vielä ei ole puolesta pitänyt kukaan puheenvuoroa.

• ns. normaali nainen
        avecMaria kirjoitti:

Omasta mielestäni tyylittömyyteen ei ole syynä tasa-arvo. Tyylitaju on samanlainen asian kuin vaikka laulunääni, se joko on tai sitten ei. Tiettyyn pisteeseen sitä voi oppia, mutta kaikista ei tule tyylitaitureita, eikä myöskään caritamattiloita.

Tyyliä tärkeämpää mielestäni on se, että ihminen pukeutuu oman mieltymyksensä mukaan niin että hänellä on hyvä olla niissä vaatteissa, asusteissa missä hän on. Tärkeintä on se, että ihmisellä on terve olo ja silloin kun hän on oma itsensä niin silloin hän varmaan sitä eniten kokee jos on ns. normaali ihminen.
        Tyylittelyt voivat sopia erinlaisiin tilaisuuksiin joissa niin vaaditaan. Mutta eikö sellainen tyyleillä pelleily muuten muiden tahdon mukaan ole teeskentelyä!???

• jorojukka-kukka
        avecMaria kirjoitti:

Asiaa puidaan JULKISESTI siltikin. Ja ainakaan vielä ei ole puolesta pitänyt kukaan puheenvuoroa.

Riittää kun lähtee netin vierestä ulos katuvilinään ja hieraisee ne viimeisetkin katkeruuden rähmät silmistään. Saattaa yllättyä ja NÄHDÄ suomalaisnaisten KOKO kirjon!!!

• avecMaria

Riittää kun lähtee netin vierestä ulos katuvilinään ja hieraisee ne viimeisetkin katkeruuden rähmät silmistään. Saattaa yllättyä ja NÄHDÄ suomalaisnaisten KOKO kirjon!!!

Se Anu meni ja teki...;)

Näki koko kirjon persjalkasten juhlatuulipukuja.

:D

• esikuva
        avecMaria kirjoitti:

Se Anu meni ja teki...;)

ja totuus an sich se Saagim sullekin? Osaan kuvitella. SE nainen ei siis ole väärässä, kerrankin näin, muut naiset kylläkin. Kiva, että edes joku nainen mielestäsi on, onhan se alku. Pilkkaat aina suomalaisia naisia, ja kun sinun loukkaavasta tyylittömyydestäsi ei sitten pidetä, vedät rasismi- ja sortokortin esiin. Sievää.

:)))

• avecMaria
        esikuva kirjoitti:

ja totuus an sich se Saagim sullekin? Osaan kuvitella. SE nainen ei siis ole väärässä, kerrankin näin, muut naiset kylläkin. Kiva, että edes joku nainen mielestäsi on, onhan se alku. Pilkkaat aina suomalaisia naisia, ja kun sinun loukkaavasta tyylittömyydestäsi ei sitten pidetä, vedät rasismi- ja sortokortin esiin. Sievää.

:)))

Mutta ei minun tarvitse kannattaa Anun ajatuksia. Ne ovat hänen mielipiteitään ja minun puolestani hän saa pitää ne.

Minun mielipiteeni ovat omiani.

Minusta saa pitää tai olla pitämättä. Mutta se että et pidä minusta ei tee minusta pahaa.

• tiedä mitä

suurin osa suomalaisista ajattelee? lisäksi ruotsissa naureskellaan suominaisille ihan yleisesti

• Naukumaija
        avecMaria kirjoitti:

Mutta ei minun tarvitse kannattaa Anun ajatuksia. Ne ovat hänen mielipiteitään ja minun puolestani hän saa pitää ne.

Minun mielipiteeni ovat omiani.

Minusta saa pitää tai olla pitämättä. Mutta se että et pidä minusta ei tee minusta pahaa.

Jöris on sanonut: Feministi on NAINEN! Näin ollen samalla kaavalla, NAINEN = feministi! Jos siis jöris ei pidä sinusta, hän ei pidä feministeistä, (koska olet nainen, eli siis feministi). Olen todennut että Jöris vihaa kaikkea, naisia, miehiä ja lapsia sekä eläimiä, mutta että vielä feminismiäkin?

• avecMaria
        Naukumaija kirjoitti:

Jöris on sanonut: Feministi on NAINEN! Näin ollen samalla kaavalla, NAINEN = feministi! Jos siis jöris ei pidä sinusta, hän ei pidä feministeistä, (koska olet nainen, eli siis feministi). Olen todennut että Jöris vihaa kaikkea, naisia, miehiä ja lapsia sekä eläimiä, mutta että vielä feminismiäkin?

Itseäänkin rakastaa niin ettei meinaa palsta riittää...

• Naukumaija
        avecMaria kirjoitti:

Tuota en ajatellutkaan : D

• hapitus ja tyylitaju
        avecMaria kirjoitti:

Lähinnä tarkoitin tasa-arvo tanttoja, heiltä mielstäni tyyli puuttuu. Se on varmaan totta, että
        heistä ei saa tyylitaitureita tekemälläkään.
        Jos joku tyylitaituri heidät ulkoasullisesti pukisi ja stailaisi, niin heti kun he avaavat suunsa tai edes kävelevät, niin se ei vaan sovi heidän hapitukseensa. Näyttäisivät todella ristiriitaisilta ja suorastaan huvittavilta. Tänkiu but no tänkiu.

• on sitä mieltä,että

Tämä ei ole pelkästään hänen mielipiteensä.
        Yleinen mielipide on se, että Virolaiset naiset pukeutuvat hyvin ja naisellisuuttaan korostaen.
        Jos feministejä ei pukeutuminen kiinnosta, niin
        sitten ei kiinnosta. Ja mitä hyötyä siitä olisikaan.

• Antsu

Mikä mättää? Ei suomalainen nainen hoikistu vaikka kaikki Laitis-valokuvat tuhottaisiin.

• Hertha
        Antsu kirjoitti:

Mikä mättää? Ei suomalainen nainen hoikistu vaikka kaikki Laitis-valokuvat tuhottaisiin.

Miksi suomalaisen naisen pitäisi hoikistua? Kun Anu sanoo ja joku kolumnisti käskee?

• esikuva
        Naukumaija kirjoitti:

Tuota en ajatellutkaan : D

MINÄ en ole Jöris. Mitä horisette, vanhat p*erut? Iänkaikkista jäkätystä aamusta iltaan, astukaa tälle vuosituhannelle!

• otsalohko
        on sitä mieltä,että kirjoitti:

Tämä ei ole pelkästään hänen mielipiteensä.
        Yleinen mielipide on se, että Virolaiset naiset pukeutuvat hyvin ja naisellisuuttaan korostaen.
        Jos feministejä ei pukeutuminen kiinnosta, niin
        sitten ei kiinnosta. Ja mitä hyötyä siitä olisikaan.

Miespolo ei hallitse edes kielioppia, mutta tänne vaan änkeää pikku-mantelitumakkeensa kanssa. Yleisestä mielipiteestä sillä ei ole hajuakaan, hajut on peräisin yleisistä naisista, "naisellisuuttaan korostavista" puolialastomista anuista & kumpp. Säälittävä.

• otsalohko
        Antsu kirjoitti:

Mutta kun suomalaiset miehet OVAT Loka-Laitisen näköisiä. Raskaasti ylipainoisia, viinaan meneviä (ja kuolevia), kouluttamattomia plösöjä. Suoltavat samaa katkeraa tekstiä. Naista vailla olevia ruikuttajia, tehkää jotain, siistiytykää edes. Naisten keskipaino on sentään reippaasti pienempi kuin miesten, fiksut suomitytöt suovat teidät mielihyvin jonnekin muualle pois silmistä.

• jorojukka-kukka
        avecMaria kirjoitti:

Se Anu meni ja teki...;)

Olen aina ihmetellyt tuota "naisellista" kirjoitustyyliäsi. Kuinkahan moni oikea nainen kirjoittaa naisista "persjalkainen". Kysyn vaan.

• jorojukka-kukka
        Naukumaija kirjoitti:

Kaikki naiset eivät ole feministejä. Feministit ovat 99 %:sti naisia.

• jorojukka-kukka
        avecMaria kirjoitti:

Täällä on rukasti tilaa

sinulle! :D

• jorojukka-kukka

Täällä on rukasti tilaa

sinulle! :D

rutkasti

• jorojukka-kukka
        otsalohko kirjoitti:

Miespolo ei hallitse edes kielioppia, mutta tänne vaan änkeää pikku-mantelitumakkeensa kanssa. Yleisestä mielipiteestä sillä ei ole hajuakaan, hajut on peräisin yleisistä naisista, "naisellisuuttaan korostavista" puolialastomista anuista & kumpp. Säälittävä.

........sekö se täälläkin haisee! Yökötys sentään!!! :(

• avecMaria

Olen aina ihmetellyt tuota "naisellista" kirjoitustyyliäsi. Kuinkahan moni oikea nainen kirjoittaa naisista "persjalkainen". Kysyn vaan.

Luin sen tältä palstalta tänä päivänä ja minusta se oli kiva sana, sanoisinko "kuvaava"...

Katsos oppia ikä kaikki.

• cisma
        hapitus ja tyylitaju kirjoitti:

Lähinnä tarkoitin tasa-arvo tanttoja, heiltä mielstäni tyyli puuttuu. Se on varmaan totta, että
        heistä ei saa tyylitaitureita tekemälläkään.
        Jos joku tyylitaituri heidät ulkoasullisesti pukisi ja stailaisi, niin heti kun he avaavat suunsa tai edes kävelevät, niin se ei vaan sovi heidän hapitukseensa. Näyttäisivät todella ristiriitaisilta ja suorastaan huvittavilta. Tänkiu but no tänkiu.

Mitäs mieltä olet kirjoitusasusi tyylistä? Muusta kun ei tiedetä.

• niin se menee
        cisma kirjoitti:

Mitäs mieltä olet kirjoitusasusi tyylistä? Muusta kun ei tiedetä.

Sorry nyt vaan, muutta olen juuri paikallisessa
        olusella. Mutta kiitos sinullekkin aktiivisuudesta ja viisaista kommenteista. Palataan taas vaikkapa älykkydestä.

• Kielioppitarkastaja
        otsalohko kirjoitti:

Nainen ei hallitse edes kielioppia ja tänne vaan pitää ängetä!

• Antsu
        otsalohko kirjoitti:

Mutta kun suomalaiset miehet OVAT Loka-Laitisen näköisiä. Raskaasti ylipainoisia, viinaan meneviä (ja kuolevia), kouluttamattomia plösöjä. Suoltavat samaa katkeraa tekstiä. Naista vailla olevia ruikuttajia, tehkää jotain, siistiytykää edes. Naisten keskipaino on sentään reippaasti pienempi kuin miesten, fiksut suomitytöt suovat teidät mielihyvin jonnekin muualle pois silmistä.

Vaikka suomalainen mies näyttäisi hirmuliskolta, hän SAA ilmaista mielipiteensä suomalaisesta naisesta.

Miksi suomalaisen naisen pitäisi olla kaiken arvostelun yläpuolella? Miksi keskustelu ja kritiikki yritetään heti suunnata suomalaiseen MIEHEEN?

Erikoista yliherkkyyttä näiltä päteviltä, tiedostavilta, koulutetuilta, kriittisiltä, vapailta, järkeviltä, "tunneälykkäiltä" ja kaikin puolin korkeatasoisilta Suomi-naisilta!

• Antsu kirjoitti:

Vaikka suomalainen mies näyttäisi hirmuliskolta, hän SAA ilmaista mielipiteensä suomalaisesta naisesta.

Miksi suomalaisen naisen pitäisi olla kaiken arvostelun yläpuolella? Miksi keskustelu ja kritiikki yritetään heti suunnata suomalaiseen MIEHEEN?

Erikoista yliherkkyyttä näiltä päteviltä, tiedostavilta, koulutetuilta, kriittisiltä, vapailta, järkeviltä, "tunneälykkäiltä" ja kaikin puolin korkeatasoisilta Suomi-naisilta!

Tämän keskustelun aiheena on, suomalaisten miesten viihtyminen virolaisten naisten ammattillisessa "hoidossa". Tätä taipumusta, käyttää käyttää virolaista ilotyttötoimintaa hyväksi on pyritty kääntämään suomalaisten naisten syyksi.

Siitä ei ole välitetty lainkaan, että virossa on hyväksyttävää maksaa naisille samasta työstä pienempää palkkaa, kuin miehille. Virolaisesta sosiaaliturvan puutteesta ei olla lainkaan huolissaan, vaikka osalla naisista on syynsä hankkiutua suomalaisien miesten viihdyttäjiksi, tarve voi olla hyvinkin pakottava. Virolaisesta -mies on perheenpää- ajatelusta ei keskustella myöskään. Perheenpää ajattelutapa johtaa siihen, että naisten on viehettättevä päästäkseen edes normaaliin elintasoon käsiksi, omien tulojen riittämättömyyden vuoksi.

Ongelmana on siis ainoastaan suomalaisen naisen pukeutuminen ja ylipaino.

Suomalaisessa miehessä ei voi vikaa olla, hänenhän on mentävä sinne missä löytyy pitkäsäärisiä maksullisia naisia, viis naisten ihmisarvosta sinänsä. Syyllisethän ovat jo selvillä -suomalaiset naiset- hehän ovat ikiaikaisia syntisäkkejä, huoh....

• jorojukka-kukka
        Tittelityy kirjoitti:

Tämän keskustelun aiheena on, suomalaisten miesten viihtyminen virolaisten naisten ammattillisessa "hoidossa". Tätä taipumusta, käyttää käyttää virolaista ilotyttötoimintaa hyväksi on pyritty kääntämään suomalaisten naisten syyksi.

Siitä ei ole välitetty lainkaan, että virossa on hyväksyttävää maksaa naisille samasta työstä pienempää palkkaa, kuin miehille. Virolaisesta sosiaaliturvan puutteesta ei olla lainkaan huolissaan, vaikka osalla naisista on syynsä hankkiutua suomalaisien miesten viihdyttäjiksi, tarve voi olla hyvinkin pakottava. Virolaisesta -mies on perheenpää- ajatelusta ei keskustella myöskään. Perheenpää ajattelutapa johtaa siihen, että naisten on viehettättevä päästäkseen edes normaaliin elintasoon käsiksi, omien tulojen riittämättömyyden vuoksi.

Suomalaisessa miehessä ei voi vikaa olla, hänenhän on mentävä sinne missä löytyy pitkäsäärisiä maksullisia naisia, viis naisten ihmisarvosta sinänsä. Syyllisethän ovat jo selvillä -suomalaiset naiset- hehän ovat ikiaikaisia syntisäkkejä, huoh....

Hyvin tiivistetty ja kirjoitettu.

• Antsu
        Tittelityy kirjoitti:

Eiköhän EU:n jäsenyys edellytä Viroltakin lähitulevaisuudessa asettumista "ruotuun" esim työelämän kysymyksissä.

Sen voin omasta puolestani - ja hyvin herkän ja haavoittuvan seksuaalisuuteni puolesta - sanoa, että ilotalossa ei meikäläisen kroppa varmaan suostuisi minkäänlaiseen toimintaan. Jaa, poikkeuksena saattaisi olla oksennusreaktio.

• Antsu kirjoitti:

Eiköhän EU:n jäsenyys edellytä Viroltakin lähitulevaisuudessa asettumista "ruotuun" esim työelämän kysymyksissä.

Sen voin omasta puolestani - ja hyvin herkän ja haavoittuvan seksuaalisuuteni puolesta - sanoa, että ilotalossa ei meikäläisen kroppa varmaan suostuisi minkäänlaiseen toimintaan. Jaa, poikkeuksena saattaisi olla oksennusreaktio.

EU ei puutu samapalkkaisuus kysymyksiin, ainakaan sen tyyppistä hanketta ei ole vireillä. Työelämä kysymykset ovat muutekin nyt arkoja aiheita, niin erilaisia nämä (vasta EU.n liittuneet) maat ovat rakenteeltaan.

Virossa oli pari vuotta sitten vakava keskustelu palkkauksellisesta eriarvoisuudesta parlamentissa, lakialoite hylättiin. Naisten palkkaukselliseen alijäämään saatiin siunaus varsin korkealta taholta. Perustelut olivat varsin mielenkiintoisia. Jokatapauksessa virolaisten naisten on syytä pysyä timmissä kunnossa, kun osa elämisen edellytyksistä on kiinni viehätysvoimasta ja siitä saako elättäjän itsellään pidetyksi.

Kauniisti pukeutuvia ja viehättäviä naisia naapurimaassamme toki on. Virolaiset naiset olivat edustavia jo ennen maan itsenäistymistäkin. Virossa on keskieurooppalainen tyyli, tyyli eroaa merkittävästi sekä suomalaisesta että venäläisestä. Virolaiset miehetkin kiinnittävät pukeutumiseensa ja ulkoiseen olemukseensa ennemmän huomiota, kuin suomalaiset.

Ehkäpä herkkä seksuaalisuus on vain eduksi, näinä tautien vaivaamina aikoina, joten onnittelut.

• avecMaria
        Tittelityy kirjoitti:

EU ei puutu samapalkkaisuus kysymyksiin, ainakaan sen tyyppistä hanketta ei ole vireillä. Työelämä kysymykset ovat muutekin nyt arkoja aiheita, niin erilaisia nämä (vasta EU.n liittuneet) maat ovat rakenteeltaan.

Virossa oli pari vuotta sitten vakava keskustelu palkkauksellisesta eriarvoisuudesta parlamentissa, lakialoite hylättiin. Naisten palkkaukselliseen alijäämään saatiin siunaus varsin korkealta taholta. Perustelut olivat varsin mielenkiintoisia. Jokatapauksessa virolaisten naisten on syytä pysyä timmissä kunnossa, kun osa elämisen edellytyksistä on kiinni viehätysvoimasta ja siitä saako elättäjän itsellään pidetyksi.

Kauniisti pukeutuvia ja viehättäviä naisia naapurimaassamme toki on. Virolaiset naiset olivat edustavia jo ennen maan itsenäistymistäkin. Virossa on keskieurooppalainen tyyli, tyyli eroaa merkittävästi sekä suomalaisesta että venäläisestä. Virolaiset miehetkin kiinnittävät pukeutumiseensa ja ulkoiseen olemukseensa ennemmän huomiota, kuin suomalaiset.

Ehkäpä herkkä seksuaalisuus on vain eduksi, näinä tautien vaivaamina aikoina, joten onnittelut.

"Kauniisti pukeutuvia ja viehättäviä naisia naapurimaassamme toki on. Virolaiset naiset olivat edustavia jo ennen maan itsenäistymistäkin."

Pitää paikkansa. Koska kohun aloittaja on tällainen nainen, kuten sanoit "kauniisti pukeutuva ja viehättävä", miksi hän ei kelvannut sanomaan totuutta suomalaisista naisista? Mitä vikaa hänessä sitten kuitenkin on?

Miesten kritiikki tyrmättiin omaan napaan, nimenomaan tuon mikä-lie-laitisen.

Mutta mikä vika Anussa?

• tarkistaa
        avecMaria kirjoitti:

"Kauniisti pukeutuvia ja viehättäviä naisia naapurimaassamme toki on. Virolaiset naiset olivat edustavia jo ennen maan itsenäistymistäkin."

Pitää paikkansa. Koska kohun aloittaja on tällainen nainen, kuten sanoit "kauniisti pukeutuva ja viehättävä", miksi hän ei kelvannut sanomaan totuutta suomalaisista naisista? Mitä vikaa hänessä sitten kuitenkin on?

Mutta mikä vika Anussa?

viat, jos ei satu olemaan muistikuvaa.

http://www.seiska.fi/images/viihde/taustakuvat/anu_s_1280x1024.jpg

• Sanelma
        avecMaria kirjoitti:

Mutta mikä vika Anussa?

"kauniisti pukeutuva ja viehättävä" - hmm, nätti nainenhan Anu on, pukeutumisesta on vain vaikea sanoa mitään - hän kun kuuluu näihin nk. turhiin julkkiksiin, joiden on lööppiriippuvuutensa vuoksi tuon tuostakin heitettävä vaatteet pois...

Mistä muuten hän on pompsahtanut julkisuuteen? Onko avioliitto Armi Ratian pojan kanssa ainoa syy? Eivät tavallisesti muiden maiden pehmopornotähdet ylitä Suomen uutiskynnystä, Cicciolina muistaakseni viimeksi ja siitäkin on jo aikaa.

Loka-Laitisellakin on puolensa, hän on aika hyvä kertoessaan moskovalaisista ravuista.

• avecMaria kirjoitti:

Mutta mikä vika Anussa?

Tottakai, Anulla on oikeus sanoa mielipiteensä, aivan mistä hän haluaa. En ole hänen mielipiteistään kovinkaan kiinnostunut, Laitinenkin on varsin tylsä tapaus, miehellä ei riitä enää kompetenssi poliittiseen ironiaan, niimpä hän menee siis kritisoimaan naisia. Naisten vähättelyllä saa tomppelit innostumaan ja joku harkintakyvytön nainenkin voi provosoitua, no ilonsa kullakin.

Minä en kirjotuksessani oikeastaan puuttunut muuhun, kuin siihen, että edellinen kirjoittaja taivasteli miesten kritisoimista. Minusta tässä keskustelussa oli kriittisessä tarkastelussa aivan toinen taho. Suomalaisten naisten syyttäminen, miesten viehtymyksestä ilotalojen käyttöön, herätti jo minunkin ärsytyskynnyksen. Hyväntahtoinen ihmettely Laitisen ulkoisen olemuksen kommentoinnista, sai jo kirjoittamaan, heikkolunteinen kun olen.

• avecMaria
        Tittelityy kirjoitti:

Tottakai, Anulla on oikeus sanoa mielipiteensä, aivan mistä hän haluaa. En ole hänen mielipiteistään kovinkaan kiinnostunut, Laitinenkin on varsin tylsä tapaus, miehellä ei riitä enää kompetenssi poliittiseen ironiaan, niimpä hän menee siis kritisoimaan naisia. Naisten vähättelyllä saa tomppelit innostumaan ja joku harkintakyvytön nainenkin voi provosoitua, no ilonsa kullakin.

Minä en kirjotuksessani oikeastaan puuttunut muuhun, kuin siihen, että edellinen kirjoittaja taivasteli miesten kritisoimista. Minusta tässä keskustelussa oli kriittisessä tarkastelussa aivan toinen taho. Suomalaisten naisten syyttäminen, miesten viehtymyksestä ilotalojen käyttöön, herätti jo minunkin ärsytyskynnyksen. Hyväntahtoinen ihmettely Laitisen ulkoisen olemuksen kommentoinnista, sai jo kirjoittamaan, heikkolunteinen kun olen.

Ei kai ohjelmassa sentään kysytty kenen syy tilanne on? En seurannut sitä ihan tarkasti, mutta jokin käsitys sentään minullekin jäi haastattelusta.

Sitä paitsi. Anu puhuu aivan totta siinä, että virottaret ovat naisellisempia naisia, pitkäsäärisempiä ja paremmin pukeutuvia(lyhytsäärisyys on suomalaisten naisten suurin ongelma pukeutumisessa; tähän otetaan kyllä stailaajilta neuvoja vastaan, mutta sitä ei saa silti julkituoda, niinkö?)

Eri asia sitten, menevätkö miehet Viroon tuosta syystä. Siihen ei ollut Anu asiantuntija sanomaan mitään. Sillä hänhän ei ole suom. mies.
        Uskon, että ne suomal. miehet, jotka Virossa naisia käyttävät hyväkseen, ovat useimmiten niitä kännisiä "pallopaitoja", joita eivät suomalaiset naiset millään huoli, edes maksusta.

• avecMaria
        avecMaria kirjoitti:

Ei kai ohjelmassa sentään kysytty kenen syy tilanne on? En seurannut sitä ihan tarkasti, mutta jokin käsitys sentään minullekin jäi haastattelusta.

Sitä paitsi. Anu puhuu aivan totta siinä, että virottaret ovat naisellisempia naisia, pitkäsäärisempiä ja paremmin pukeutuvia(lyhytsäärisyys on suomalaisten naisten suurin ongelma pukeutumisessa; tähän otetaan kyllä stailaajilta neuvoja vastaan, mutta sitä ei saa silti julkituoda, niinkö?)

Eri asia sitten, menevätkö miehet Viroon tuosta syystä. Siihen ei ollut Anu asiantuntija sanomaan mitään. Sillä hänhän ei ole suom. mies.
        Uskon, että ne suomal. miehet, jotka Virossa naisia käyttävät hyväkseen, ovat useimmiten niitä kännisiä "pallopaitoja", joita eivät suomalaiset naiset millään huoli, edes maksusta.

Jäi vielä pois, että kaikki virottaret eivät suinkaan ole huoria!

• avecMaria kirjoitti:

Ettei tämä menisi aivan jahkailuksi täytyy selventää, vastasin Antsun viestiin ja kommentoin lähinnä sitä. Alkuperäistä haastattelua en ole nähnyt, eikä minua Anun mielipiteet kiinnostakaan. Ulkonäölliset ongelmat eivät ole minusta kovin hyviä keskustelunaiheita, etenkään tällä tasolla. Vastasin lähinnä siksi ( Antsulle), koska pidän häntä fiksuna keskustelijana -siis päinvastoin- kuin Laitista ja Anua.

Virossa käyvissä miehissä lienee monenlaisia samoin, kun Thaimaankin palveluista nauttivissa. Ilotaloissa käynti on lähinnä näiden miesten asia,suomalaisten naisten pukeutuminen ja paino eivät tähän asiaan liity.

• avecMaria
        Tittelityy kirjoitti:

Ettei tämä menisi aivan jahkailuksi täytyy selventää, vastasin Antsun viestiin ja kommentoin lähinnä sitä. Alkuperäistä haastattelua en ole nähnyt, eikä minua Anun mielipiteet kiinnostakaan. Ulkonäölliset ongelmat eivät ole minusta kovin hyviä keskustelunaiheita, etenkään tällä tasolla. Vastasin lähinnä siksi ( Antsulle), koska pidän häntä fiksuna keskustelijana -siis päinvastoin- kuin Laitista ja Anua.

Virossa käyvissä miehissä lienee monenlaisia samoin, kun Thaimaankin palveluista nauttivissa. Ilotaloissa käynti on lähinnä näiden miesten asia,suomalaisten naisten pukeutuminen ja paino eivät tähän asiaan liity.

"Virossa käyvissä miehissä lienee monenlaisia samoin, kun Thaimaankin palveluista nauttivissa. Ilotaloissa käynti on lähinnä näiden miesten asia,suomalaisten naisten pukeutuminen ja paino eivät tähän asiaan liity."

Mutta se ei poista tosiasiaa, että suomalainen nainen ei ole tyylikkydessä ja säären mitassa virottaren tasolla...

Tämä halutaan/vaaditaan ottaa huomioon kyllä valmisvaateteollisuudessa, joka sitten sotien jälkeisen tulonsa on joutunut naisten muuttuneen ulkomuodon takia muuttumaan yhä uudelleen. Ja suunta ei ole ollut kapeneva. Vastikäänhän tuli uudet mitat kokotaulukkoihin naisille.

Mutta sehän on jo toinen asia.

• Sanelma
        avecMaria kirjoitti:

"Virossa käyvissä miehissä lienee monenlaisia samoin, kun Thaimaankin palveluista nauttivissa. Ilotaloissa käynti on lähinnä näiden miesten asia,suomalaisten naisten pukeutuminen ja paino eivät tähän asiaan liity."

Mutta se ei poista tosiasiaa, että suomalainen nainen ei ole tyylikkydessä ja säären mitassa virottaren tasolla...

Tämä halutaan/vaaditaan ottaa huomioon kyllä valmisvaateteollisuudessa, joka sitten sotien jälkeisen tulonsa on joutunut naisten muuttuneen ulkomuodon takia muuttumaan yhä uudelleen. Ja suunta ei ole ollut kapeneva. Vastikäänhän tuli uudet mitat kokotaulukkoihin naisille.

Mutta sehän on jo toinen asia.

mutta sairaanhoitopiirit joutuvat kohta investoimaan erikoismitoitettuihin tomografilaitteisiin - SITÄ voidaan jo pitää yhteiskunnallisesti merkittävänä ongelmana.

Tuli muuten vielä mieleeni, mikä pitkissä säärissä on niin mielenkiintoista? Helpompi kietoa toisen ympärille?

• avecMaria
        Sanelma kirjoitti:

mutta sairaanhoitopiirit joutuvat kohta investoimaan erikoismitoitettuihin tomografilaitteisiin - SITÄ voidaan jo pitää yhteiskunnallisesti merkittävänä ongelmana.

Tuli muuten vielä mieleeni, mikä pitkissä säärissä on niin mielenkiintoista? Helpompi kietoa toisen ympärille?

Hyi sanelma! Toisen ympäri....Missä tilanteessa sitä pitäisi säärensä kietoa toisen ympärille? :)

Mutta liekö jotain tuotosta malli ja mannekiinirintamalta? Jokin kauneusihanne?

Minähän en alunalkaenkaan ymmärtänyt, miksi tuosta toteamuksesta (Anun) piti pillastua...

• otsalohko
        Kielioppitarkastaja kirjoitti:

Nainen ei hallitse edes kielioppia ja tänne vaan pitää ängetä!

Miten niin oli kirjoitettu väärin? Tutustu oikeakielisyyteen: kun jonkun henkilön tyypillisesti omaksumaan käyttäytymiseen halutaan viitata yleistävästi, käytetään erisnimistä monikkoa ja pientä alkukirjainta. Erisnimeä voidaan käyttää myös verbinä. Esimerkki: pekkariset pekkaroivat (riittääkö yleissivistyksesi ymmärtämään?).

Jo otsikko on sinulla väärin, pitää olla: kieliopintarkastaja. Kyllä siatkin oppivat, sikoja täytyy vain opettaa (yleistävä viittaus vain).

• otsalohko
        avecMaria kirjoitti:

Jäi vielä pois, että kaikki virottaret eivät suinkaan ole huoria!

Sitäkö oikein tunnetaan perin pohjin virottaret ja suomettaret, sääret, keskipainot, kaikki? Ja lauotaan lonkalta. Menee loppukin uskottavuus, ainako yhtä pänkäpäistä suomalaisen naisen halveksuntaa?

Kun nyt mielestäsi tiedät kaiken, aivan kaiken, niin kerropa, montako kansainvälistä ns. missiä Virolla on? Ja montako Suomella? Mitä maailmalla kirjoitetaan suomalaisesta naiskauneudesta? Entä virolaisesta?

Ihaile ihmeessä Anua aamusta iltaan, ja kun on sellaisia, joita Hustler-malli kliseineen ei kiinnosta, anna nyt viiskyt kertaa hyökättyäsi muiden pitää oma mielipiteensä. Tiedämme jo ihailusi määrän. Hyvä luoja, miten TYHMÄÄ jankkaamista!

• Toteaja
        otsalohko kirjoitti:

Miten niin oli kirjoitettu väärin? Tutustu oikeakielisyyteen: kun jonkun henkilön tyypillisesti omaksumaan käyttäytymiseen halutaan viitata yleistävästi, käytetään erisnimistä monikkoa ja pientä alkukirjainta. Erisnimeä voidaan käyttää myös verbinä. Esimerkki: pekkariset pekkaroivat (riittääkö yleissivistyksesi ymmärtämään?).

Jo otsikko on sinulla väärin, pitää olla: kieliopintarkastaja. Kyllä siatkin oppivat, sikoja täytyy vain opettaa (yleistävä viittaus vain).

Että olet onnistunut laskemaan riman jopa näissä ympyröissä ennen näkemättömän matalalle. Jos ei enää muuta argumenttia löydy kuin kirjoittajien kielioppivirheet, kannattaisi ehkä vielä kasvaa ja kypsyä muutama vuosi ja tulla sitten aikuisten palstalle jos vielä intoa piisaa.

• otsalohko
        Toteaja kirjoitti:

Että olet onnistunut laskemaan riman jopa näissä ympyröissä ennen näkemättömän matalalle. Jos ei enää muuta argumenttia löydy kuin kirjoittajien kielioppivirheet, kannattaisi ehkä vielä kasvaa ja kypsyä muutama vuosi ja tulla sitten aikuisten palstalle jos vielä intoa piisaa.

_ pakko laskea rima mahdollisimman alas. Pallopääsovakoiden kanssa ei muu auta. Jos kommentoijalla ei ole tekstissään paljon muuta kuin virheitä, MISTÄ voi keskustella?

• jorojukka-kukka
        otsalohko kirjoitti:

_ pakko laskea rima mahdollisimman alas. Pallopääsovakoiden kanssa ei muu auta. Jos kommentoijalla ei ole tekstissään paljon muuta kuin virheitä, MISTÄ voi keskustella?

Esim. tuolla perskärpäselläni on aivokapasiteetti sitä luokkaa, että on kirjoittanut jo MUUTAMAN VIIKON viestieni perään "Röyyyyh".
        Keskustele nyt siinä sen kanssa sivistyneesti. :D

• jorojukka-kukka
        avecMaria kirjoitti:

Mutta mikä vika Anussa?

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

(Tämä on siis vanha sanonta. Toivottavasti joku tietää, mistä tämä on lähtöisin...tiedä vaikka Virosta.)

• jorojukka-kukka

• pelastaa?

Esim. tuolla perskärpäselläni on aivokapasiteetti sitä luokkaa, että on kirjoittanut jo MUUTAMAN VIIKON viestieni perään "Röyyyyh".
        Keskustele nyt siinä sen kanssa sivistyneesti. :D

Jos provosoidaan älä provosoidu.
        Rööyh.
        Miksi provosoit?
        En elämässäni ole kirjoittanut Rööyh?
        Nyt on first time.
        Tapasi kirjoittaa on; Ei kerronnallista, mutta sivusta seuraajaa; Näkee puut muutta ei metsää.
        Puutut yksittäisiin asiohin, et näe kokonaisuuksia. Heität ikään kuin muille ratkaisun proplematiikan.Se on laiska tapa analytiikolle. Oletko laiska vai väärin kohdeltu
        omasta mielestäsi?

• jorojukka-kukka
        pelastaa? kirjoitti:

Jos provosoidaan älä provosoidu.
        Rööyh.
        Miksi provosoit?
        En elämässäni ole kirjoittanut Rööyh?
        Nyt on first time.
        Tapasi kirjoittaa on; Ei kerronnallista, mutta sivusta seuraajaa; Näkee puut muutta ei metsää.
        Puutut yksittäisiin asiohin, et näe kokonaisuuksia. Heität ikään kuin muille ratkaisun proplematiikan.Se on laiska tapa analytiikolle. Oletko laiska vai väärin kohdeltu
        omasta mielestäsi?

Kerrohan esimerkki, missä asiassa en näe kokonaisuutta.

• kaukaa hakea

Kerrohan esimerkki, missä asiassa en näe kokonaisuutta.

No esimerkiksi edellisessä lauseessasi.

• on perää

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

(Tämä on siis vanha sanonta. Toivottavasti joku tietää, mistä tämä on lähtöisin...tiedä vaikka Virosta.)

Olet varmaan huomannut sen päivittäin ihan itsesi kanssa. Eikö niin.

• jorojukka-kukka
        on perää kirjoitti:

Olet varmaan huomannut sen päivittäin ihan itsesi kanssa. Eikö niin.

Parempi yksin kuin huonossa seurassa.

• suomalaiset naiset

Ei ole Lokalta ensimmäinen kerta eikä viimeinen.

• näissä asioissa

Ei ehkä, mutta kyllä hän asiaa puhuu. Se on sitten eri asia, jos arvostelua
        ei kestä. Kannattaa enemmänkin miettiä sitä peilin edessä, miten kehityn näissä asioissa.
        Kyllä loka on oikeassa. Näin on.

• jorojukka-kukka

Tuossa alempana onkin oma aloitukseni Feministisestä mieskuvasta, joka sattui kuin nappi silmään tähän "lokan" juttuun.

Näitä narisevia, pitkälle tuoksahtavia "lokia" meillä Suomessa riittää arvostelemassa NAISTEN ULKONÄKÖÄ, mutta omaan lylleröpönäkkähaisuliinsa ei muisteta vilkaista edes suuremmissa mutkissa.!
      Mutta minkäs teet, kun aivot ovat juuttuneet narinavaihteeseen loppuiäksi.

Eikä PUNASANKAISET silmälasit yhtään kohenna profiilia! :D

• avecMaria

Tähän väliin, että jos suomalainen nainen pitää suomalaista miestä mittapuunaan myös pukeutumisessa ja itsensä hoidossa ei liene mikään ihme että virolainen nainen ajaa tyylillä ohi vasemmalta ja oikealta...Ehkä kannattaisi välillä tutustua omaan olemukseenkin.

Tähän aiheeseen ei mitään muuta lisättävää.

• Antsu

Fakta I: suomalaiset naiset ovat hyvin yleisesti ylipainoisia ja tyylittömiä.
        Fakta II: Loka käyttää punasankaisia rillejä.

Jos kakkosfaktasta päästäisiin eroon, muuttuisiko suomalaisnainen laihemmaksi ja tyylikkäämmäksi jotenkin automaattisesti?

• otsalohko
        Antsu kirjoitti:

Jos kakkosfaktasta päästäisiin eroon, muuttuisiko suomalaisnainen laihemmaksi ja tyylikkäämmäksi jotenkin automaattisesti?

ja jätkä hilluu areenoilla mitään mistään tietämättömänä. Suom. miesten ylipaino on suhteellisesti ja absoluuttisesti korkeampi kuin naisten. Lue lehtiä!

• jorojukka-kukka
        Antsu kirjoitti:

Pidän suomalaisesta naisesta - jokainen oman itsensä näköinen ja siinä hetkessä, kun hänet kohtaan. Naiset ovat erilaisia, jokaisella omat arvot, oma tyyli tai tyylittömyys. Ei kaikkia naisia voi niputtaa yhteen ja vaatia miestä miellyttävää kissamaista seksikkyyttä ja varren sulavuutta. Naisten kirjo - siinä rikkaus ja siksi olen onnellinen feministi. Miehille saapi näyttää pitkän nenän, jos ei suominainen miellytä. Tervemenoa sinne jonnekin, mutta muista, paluuta ei ole!

• cisma
        Antsu kirjoitti:

Fakta III: Loka on ylipainoinen ja tyylitön mies, jolla sen lisäksi on punasankaiset silmälasit.

Fakta IV: Moni suomalainen mies on ylipainoinen ja tyylitön, mutta heillä ei ole punasankaisia silmälaseja.

Kysymys I: Onko tämä hauskaa?

• jorojukka-kukka
        cisma kirjoitti:

Fakta III: Loka on ylipainoinen ja tyylitön mies, jolla sen lisäksi on punasankaiset silmälasit.

Fakta IV: Moni suomalainen mies on ylipainoinen ja tyylitön, mutta heillä ei ole punasankaisia silmälaseja.

Yleensä suomalaisella ylipainoisella kaikkitietävällä narisevalla köriläällä on 60-luvun silmälasit periaatteella "rumat ne vaatteillansa koreilee". Anna mun kaikki kestää.

• Antsu
        otsalohko kirjoitti:

ja jätkä hilluu areenoilla mitään mistään tietämättömänä. Suom. miesten ylipaino on suhteellisesti ja absoluuttisesti korkeampi kuin naisten. Lue lehtiä!

Kuka SAA sinun mielestäsi puhua suomalaisen naisen epäkohdista? Ilmeisesti ei ainakaan virolainen nainen (liian kaunis kommentoimaan rumuutta) eikä suomalainen mies (liian lihava kommentoimaan lihavuutta).

Tykkäsin tuosta kärjistyksestäsi... "mitään mistään tietämättömänä". Kyllä mahtaa ärsyttää kun Sinun ja sisartesi ominaisuuksia arvioidaan kriittisesti!

• Antsu
        cisma kirjoitti:

Ai sinäkin otit itseesi. Kysymyshän on loppujen lopuksi paitsi Suomi-tyttöjen kiistämättömästä ylipainosta, myös siitä, KUKA SAA ottaa asiaan kantaa. Onko siis lihavuuskriitikon oltava laiha, rumuuskriitikon kaunis ja tyhmyyskriitikon viisas.

Kaljat vetoa, että jos Joona Puhakka (komeavartaloinen uimahyppääjä) tai Jukka Puotila (jäntevä hyväkuntoinen näyttelijä) arvostelisi suomalaisnaisten vartalonmuotoja, niin ämmät raivostuisivat. Palaute olisi suunnilleen tällainen:

"Mitä nuokin äijät tietävät NAISEN elämästä? On raskauksia ja synnytyksiä, hormoneja ja vaihdevuosia! Kundien itsensä ei ole ikinä tarvinnut taistella kiloja vastaan - niillä nyt vain sattuu olemaan vilkkaampi aineenvaihdunta! Jos ME tytöt olisimme harrastaneet yhtä paljon treeniä niin TIETENKIN olisimme sutjakassa kunnossa, mutta kukas olisi sillä aikaa hoitanut kodin ja lapset? KUKA? Älkää te näsäviisaat ukot puuttuko naissukukunnan sisäisiin asioihin!"

• jorojukka-kukka
        Antsu kirjoitti:

Ai sinäkin otit itseesi. Kysymyshän on loppujen lopuksi paitsi Suomi-tyttöjen kiistämättömästä ylipainosta, myös siitä, KUKA SAA ottaa asiaan kantaa. Onko siis lihavuuskriitikon oltava laiha, rumuuskriitikon kaunis ja tyhmyyskriitikon viisas.

Kaljat vetoa, että jos Joona Puhakka (komeavartaloinen uimahyppääjä) tai Jukka Puotila (jäntevä hyväkuntoinen näyttelijä) arvostelisi suomalaisnaisten vartalonmuotoja, niin ämmät raivostuisivat. Palaute olisi suunnilleen tällainen:

"Mitä nuokin äijät tietävät NAISEN elämästä? On raskauksia ja synnytyksiä, hormoneja ja vaihdevuosia! Kundien itsensä ei ole ikinä tarvinnut taistella kiloja vastaan - niillä nyt vain sattuu olemaan vilkkaampi aineenvaihdunta! Jos ME tytöt olisimme harrastaneet yhtä paljon treeniä niin TIETENKIN olisimme sutjakassa kunnossa, mutta kukas olisi sillä aikaa hoitanut kodin ja lapset? KUKA? Älkää te näsäviisaat ukot puuttuko naissukukunnan sisäisiin asioihin!"

*ja räpyttelee metrin pituisia tekoripsiään*

Voitko, Antsu kulta, sanoa miten tuohon ainaiseen suomalaisten naisten ulkonäkökritiikkiin pitäisi suhtautua.

*niiaus syvään poistuen takavasemmalle"

• avecMaria
        Antsu kirjoitti:

Kuka SAA sinun mielestäsi puhua suomalaisen naisen epäkohdista? Ilmeisesti ei ainakaan virolainen nainen (liian kaunis kommentoimaan rumuutta) eikä suomalainen mies (liian lihava kommentoimaan lihavuutta).

Tykkäsin tuosta kärjistyksestäsi... "mitään mistään tietämättömänä". Kyllä mahtaa ärsyttää kun Sinun ja sisartesi ominaisuuksia arvioidaan kriittisesti!

Siitä samasta pakasta, jonka mukaan nainen ei voi olla väkivaltainen. Piste. Ja yhtä paljon menee väärin.

• Antsu

*ja räpyttelee metrin pituisia tekoripsiään*

Voitko, Antsu kulta, sanoa miten tuohon ainaiseen suomalaisten naisten ulkonäkökritiikkiin pitäisi suhtautua.

*niiaus syvään poistuen takavasemmalle"

Suomalaisten naisten ulkonäkökritiikki. Onko se siis suomalaisiin naisiin KOHDISTUVAA vai suomalaisten naisten HARJOITTAMAA?

Tuli nimittäin mieleen se ooppera "Kaarle-kuninkaan metsästys", josta ainakaan minä en tiedä että kuka jahtaa ja ketä.

Ja LOPETA tuo kullittelu (vai miten sitä pitäisi kutsua) - en ole ylistämällä alistettavissa, esineellistettävissä, kädestä syötettävissä.

• noin
        Antsu kirjoitti:

Suomalaisten naisten ulkonäkökritiikki. Onko se siis suomalaisiin naisiin KOHDISTUVAA vai suomalaisten naisten HARJOITTAMAA?

Tuli nimittäin mieleen se ooppera "Kaarle-kuninkaan metsästys", josta ainakaan minä en tiedä että kuka jahtaa ja ketä.

Ja LOPETA tuo kullittelu (vai miten sitä pitäisi kutsua) - en ole ylistämällä alistettavissa, esineellistettävissä, kädestä syötettävissä.

sitä pitää! Pointsit täältä.

• otsalohko
        Antsu kirjoitti:

Viittasin faktaan: suomalaisten miesten lihavuus on tutkimusten mukaan länsimaalaisittain huolestuttavan suuri. Se on suhteellisesti suurempi, kuin naisten liikalihavuus, jota sitäkin on.

AvecMarian kommenttiin voi vastata lähes analogisesti: suomalaisten miesten väkivaltaisuus tilastojen ja tutkimusten mukaan on länsimaalaisittain huolestuttavan suuri, paljon paljon suurempi kuin naisten väkivaltaisuus, jota sitäkin on.

Missään vaiheessa ei kukaan nainen ole väittänyt, ettei naisten liikalihavuutta tai väkivaltaisuutta ole ollenkaan. Valehtelevilla p-skan jauhajilla on hauska tapa munata itsensä: omat valheet tungetaan muiden suihun.

Sinä Antsu, Loka ja muut miehet ja rasistinaiset, saatte pitää vapaasti suomalaisia naisia rumina, kun kerran olette sitä mieltä. Kuka sen estäisi, täällähän tämä on suosituin aihe teidän keskuudessa, prostituutiotarpeiden ohella. Ei tietenkään yhtään feministinen aihe, mutta kertoo keskustelijoiden tason. Kai suomalaisnaiset saavat olla eri mieltä, jos kerran ovat, hiljaako pitää olla? Turpa kii tai nyrkistä?

Ja miksi älähdätte itse, kun suomalaismiesten ulkonäköä arvostellaan, mutta naiset eivät saisi älähtää. Perustele.

• cisma
        Antsu kirjoitti:

Onhan se nyt vähän surkuhupaisaa jos esim. hyvin lihava henkilö (nätisti ilmaistuna) menee moittimaan toista hyvin lihavaa hyvin lihavaksi.

Ja toiset kaljat vetoa siitä, että jos joku komea tai ei puolikkaan sanankin sanoo mitä-tahansa negatiivista naisista yleensäkin, niin siitä saa tältä palstalta lukea. Niin.

Ja tiedoksesi vielä; ei tämä tarina hetkauttanut suuntaan ei toiseen, en siitä ollut edes tietoinen. Ihmettelen kyllä mistä moinen innostus tällä palstalla.

• Sanelma
        Antsu kirjoitti:

Kenellä oikeus arvostella - ylipaino on koko ajan paheneva kansanterveydellinen ongelma maassamme, siihen on puututtava. Ja siihen puututaankin koko ajan, varsinkin lapsiin on panostettava, sipsi-limonadi -sukupolvi kasvaa, ollen kuusikymppisen kunnossa rippikouluikäisenä.

Olkoon joku Puotila miten timmissä kunnossa hyvänsä, hänellä ei ole oikeutta ryhtyä urputtamaan naisten läskeistä tai pihtikintuista sen vuoksi, ettei ole kiva kattella. Hän voi kyllä ottaa kantaa kansamme ylipainoisuusongelmaan - se on kansamme eikä yksinomaan naistemme ongelma.

Lisäksi, mikäli hän on tosiaan hyvän näköinen ja hyväkroppainen, sekä vielä normaali järjenjuoksu, on hänellä mitä todennäköisemmin myös itsetunto sen verran mallillaan, ettei hänelle tulisi edes mieleen laukoa laitismaisuuksia.

Laitisella on ajatuksia ja terävä kynä - hän voisi käyttää kynäänsä rakentavasti ja kysyä, mitä h---vettiä liikkuu vanhempien päässä, jotka kantavat sokerivettä (=limonadia) kylki vääränä kaupasta kotiin kakaroilleen juoda, vaikka raanaa vääntämällä tulee tasokasta ilmaista nestettä välitöntä nestehukkaa torjumaan mielin määrin. (punaviini on eri asia - se on terveystuote :)

• Nuori mies

Tuota samaa TOISINPÄIN on ollut niin kauan, kuin vain tämä mies muistaa :)

Ja nyt kamala kohina, kun sohaistaankin naisia. Ei tuollaisesta kannata välittää, miehenä saa lukea jatkuvasti em. roskaa.

Tasa-arvoisuus tässä vain näyttää toteutuvan, koska nyt vaikuttaa naisten erityiskohtelu loppuvan.

Esim. noin 10v sitten tämä Umayya Abu-hanna paukutti suomalaista miestä olan takaa. Petyin todella kovasti, lapsihan vielä olin. Kyllä sitä hieman peiliin katsoo, siksi voi olla vaarallinen vaikutus noilla kirjoituksilla, lähinnä identiteettiään rakentaviin lapsiin.

• Abu Ankka

Abu Hanna nyt on joku kamelinpaskalta haiseva muslimisika. Menisi Saudi-Arabiaan nauttimaan naisten oikeuksista.

• Mustikkaleipä
        Abu Ankka kirjoitti:

Abu Hanna nyt on joku kamelinpaskalta haiseva muslimisika. Menisi Saudi-Arabiaan nauttimaan naisten oikeuksista.

Umayya Abu-Hanna on kristitty.

• Nainen25v

Kyllä varmaan jokainen, joka on Loka-Laitisen juttuja lukenut, tunnistaa tämän ärsyttämisen armoitetun lahjakkuuden tyylin.

Herra "haukkuu" naiset lehdessä ja lähettää itsestään Sir Vili tyylisen korostetun puliukkomaisen kuvan.

Näen sieluni silmillä hänen virneensä, kun hän lisää imartelulistaansa suomalaisen naisen kiukkuisuuden tietäessään nämä saamansa vastineet ja sen, kuinka harva hänen todellisen viestinsä ymmärtää.
      Eli sen, että suomessa on sellaiset naiset kuin miehetkin, toisemme ansaitsemme:)

• cisma

Siinä oli hyvä tiivistys.

Lisään vielä, että suomalaiset eivät ehkä ole komeinta kansaa, mutta mitäs sitten?

• me miehet
        cisma kirjoitti:

Siinä oli hyvä tiivistys.

Lisään vielä, että suomalaiset eivät ehkä ole komeinta kansaa, mutta mitäs sitten?

Mutta suomalaiset miehet ovat luoneet Suomesta
        maailman kilpailukykyisimmän maan.

• ns. normaali nainen

Virolaiset naisethan ovat vaan seksiä varten ja siitä ne kai vain tajuavatkin jotain. Sen sijaan suomalaiset naiset ovat rakkautta varten ja tajuavat siitä paljon enemmän kuin esim. suomalaiset miehet!!!!
      Virolaisilla naisillahan on paljon helpompi olla myös naisellinen sen vuoksi että siellä sen esille tuominen ulkoisilla näyttävyyksillä on edullisempaa kuin täällä Suomessa. Mutta onko ulkoinen näyttävyys sisäisen naisellisuuden tae!!?? Ei todellakaan, keinotekoista ja hämäävää, voi antaa shokeeraavan vaikutuksen, mutta ei se ole naisellisuutta kaikkinensa. Minusta suomalainen nainen kaikessa kainoudessa, vaatimattomuudessa ja nöyryydessä on hyvin aito naisellinen nainen.

• Sanelma

En ole kaino, vaatimaton enkä nöyrä eikä ystäväpiiriini kuulu sellaisia! Enkä missään tapauksessa ole olemassa rakkautta - joskaan en seksiäkään - varten. Mielummin vaikka loka-laitisen riipputissi länkisääri kuin kaino, vaatimaton ja nöyrä....

• ns. normaali nainen
        Sanelma kirjoitti:

En ole kaino, vaatimaton enkä nöyrä eikä ystäväpiiriini kuulu sellaisia! Enkä missään tapauksessa ole olemassa rakkautta - joskaan en seksiäkään - varten. Mielummin vaikka loka-laitisen riipputissi länkisääri kuin kaino, vaatimaton ja nöyrä....

No ei mielipidettäni tarvi ottaa niin nipottaen.
        Perisuomalainen mentaliteetti on kuitenkin ujohko ja kuvaamani kaltainen, mutta minusta se on hieno asia! Onko röyhkeys, hyökkäävyys, vallantahto ja manipulointi muka jotain ihailtavaa, ei todellakaan!!!
        Kainous, vaatimattomuus ja nöyryys ovat arvostettuja hyveitä ihmisyydessä!!! Onko arvomaailma nykyaikana menossa ihan päälaelleen???

• Jack

"Virolaisilla naisillahan on paljon helpompi olla myös naisellinen sen vuoksi että siellä sen esille tuominen ulkoisilla näyttävyyksillä on edullisempaa kuin täällä Suomessa"

Kyllä se vain niin on, että virolaiselle naiselle kauneuden hoita on huomattavasti kalliinpaa kuin suomalaiselle. Yhteiskunta on polarisoitunut muutamiin rikkaisiin ja loput ovat enemmän tai vähemmän köyhiä.

• ns. normaali nainen
        Jack kirjoitti:

"Virolaisilla naisillahan on paljon helpompi olla myös naisellinen sen vuoksi että siellä sen esille tuominen ulkoisilla näyttävyyksillä on edullisempaa kuin täällä Suomessa"

Kyllä se vain niin on, että virolaiselle naiselle kauneuden hoita on huomattavasti kalliinpaa kuin suomalaiselle. Yhteiskunta on polarisoitunut muutamiin rikkaisiin ja loput ovat enemmän tai vähemmän köyhiä.

Virossa naisen elämään kuuluvat "kommervenkit" ovat paljon edullisempia kuin täällä Suomessa esim. kampaamo, kosmetologi, plastiikkakirurgia jne. Ja kuinka hyvin virottaret nettoaa "duuneistaan"!!!!!

• nainen___

Olen huomannut jo vuosia sitten mikä tämä Laitinen on miehiään, enkä viitsi herneytyä hänen kommenteistaan.

• herrat

Viisas mies ja hyvä käsikirjoittaja.

• Hertha

Kuka on tuo kuvassa oleva kynsiään pureva joka puolelta turpea feministi?

• vaan porskuttaa

Femakot eivät edes pukeudu yhtähyvinkuin Loka puhumattakaan siitä, että he älyllään pärjäisivät hänelle.

• jorojukka-kukka

Sormi sillä ONETTOMALLA on suussa ja toinen ......ssä!

• ongelmaan osaratkaisu
    • Friedrich.Freedom
    • sen tekevät?

Johtuuko suomalaisten feministien huonompi pukeutuminen siitä, että he ovat aina pari vuotta jäljessä sen hetkisestä muodista? Elikä ostavat alennusmyynneistä jäännöskappaleita, jotka ovat
      liaan suuria eivätkä istu päälle?

• Sanelma

ainakin teini-iän ylittäneet sellaiset ovat melko säälittäviä.

• tarkoitat?
        Sanelma kirjoitti:

ainakin teini-iän ylittäneet sellaiset ovat melko säälittäviä.

Etkö pidä visuaalisuudesta?

• Sanelma
        tarkoitat? kirjoitti:

Etkö pidä visuaalisuudesta?

Rakastan kauniita vaatteita, koruja, maalauksia etc. Mutta eihän sillä ole mitään tekemistä muodin kanssa, liian usein suorastaan päin vastoin. Eihän kaupoista ole saanut vuosikausiin kenkiäkään ennen viime kevättä!

• siitä huolimatta
        Sanelma kirjoitti:

Rakastan kauniita vaatteita, koruja, maalauksia etc. Mutta eihän sillä ole mitään tekemistä muodin kanssa, liian usein suorastaan päin vastoin. Eihän kaupoista ole saanut vuosikausiin kenkiäkään ennen viime kevättä!

Aivan, mutta missä sitten on tyylitaju?

• avecMaria
        Sanelma kirjoitti:

Jonkinlaisena asiantuntijana on minun sanottava nyt sinulle, että kaikki olemassa oleva asustus ja vaatetus on ollut muotia jossain vaiheessa maailmalla ja meillä. Nytkin menee pintamuoti kasarissa ja ysärissä.

Nuorisomuoti on asia erikseen. Muistanet ehkä lukeneesi esim. lättähattumuodista, joka otti vaikutteensa ruotsalaisesta "svingpjatt-tyylistä". "Svingpjatt-tyyli" oli syntynyt swingin ja jazzin kannattajien keskuudessa, mutta Suomessas illä ei ollut mitään tekemistä kyseisten musiikkilajien kanssa.

Aikuismuoti ottaa aina vaikutteita nuorisomuodista. Nuorisomuodilla on kuitenkin eräs edellytys, sen pitää erottautua.

Oletan että tarkoitit alunperin nuorisomuotia. Ja se sopii ehdottomasti parhaiten teineille. Mutta muoti ja pintamuoti tai nuorisomuoti eivät ole aivan samoja asioita.

• Crazy76
        Sanelma kirjoitti:

Sanelma hei mitkäs ryysyt sun mielestäs sitten on hyvät. Menepä tosiaan ihmisten ilmoille se kauhtunut tuulipuku päällä. Niin mä lähden mieluummin trendi tietoisena mutta tyylikkäänä.

• ,,,..
        Crazy76 kirjoitti:

Sanelma hei mitkäs ryysyt sun mielestäs sitten on hyvät. Menepä tosiaan ihmisten ilmoille se kauhtunut tuulipuku päällä. Niin mä lähden mieluummin trendi tietoisena mutta tyylikkäänä.

Liiku ihan niin trenditietoisena kuin haluat, ei kukaan kieltänyt. Ja on muuten aika kärjistettyä, Sanelma ei edes missään vaiheessa ylistänyt tuulipukuja.
        Itse en muuten kovinkaan paljoa ole huomannut tuulipukuja kuin lenkkipoluilla ja joskus lähikaupoissa, ja kai nyt siellä saa ollakin? Siksi vähän ihmetyttää mistä se kaikki tuulipukukitinä johtuu.

• inttää ja inttää
        ,,,.. kirjoitti:

Liiku ihan niin trenditietoisena kuin haluat, ei kukaan kieltänyt. Ja on muuten aika kärjistettyä, Sanelma ei edes missään vaiheessa ylistänyt tuulipukuja.
        Itse en muuten kovinkaan paljoa ole huomannut tuulipukuja kuin lenkkipoluilla ja joskus lähikaupoissa, ja kai nyt siellä saa ollakin? Siksi vähän ihmetyttää mistä se kaikki tuulipukukitinä johtuu.

mutta se ei suomalaisten naisten pukeutumista tai kroppaa muuta

• Crazy76
        inttää ja inttää kirjoitti:

Ja totuus on sekin ettei se kroppa inttämällä parane. Mutta siinä onkin varsinainen fakiiri joka näille femakoille sen kertoo ja saa ne vielä ymmärtämään sen mitä on tarkoitettu.

• int_int_int
        Crazy76 kirjoitti:

Ja totuus on sekin ettei se kroppa inttämällä parane. Mutta siinä onkin varsinainen fakiiri joka näille femakoille sen kertoo ja saa ne vielä ymmärtämään sen mitä on tarkoitettu.

te sovinistit ja hempukat ette intä? Heeh, muusta paljon täällä pysty kirjoittamaankaan, näemmä. Lukekaa nyt itsekin jorinanne. See? Mitään asiaa ei sikiä aivoissa. Tukka hyvin ja trendikuteet, WAU.

• ,,,..
        inttää ja inttää kirjoitti:

Päätit sitten että olen femakko. No ihan sama. Et näköjään tajunnut viestini pointtia. En tosiaan ole huomannut että kaupungilla liikkuisi paljonkin ihmisiä tuulipuvuissa. En sanonut mitään suomalaisnaisen kropasta enkä väittänyt että pukeutuminen olisi sellaista mitä toivot.

Tosiaan jos ei ulkonäkö miellytä niin ei ole pakko katsellakaan. Ei tarvitse pitää mutta turha uikuttaa kaikelle kansalle. Jos suomalaisten (naisten tai miesten) näkeminen on tuskallista niin ulkomaillekin saa lähteä.

• Crazy99
        ,,,.. kirjoitti:

Päätit sitten että olen femakko. No ihan sama. Et näköjään tajunnut viestini pointtia. En tosiaan ole huomannut että kaupungilla liikkuisi paljonkin ihmisiä tuulipuvuissa. En sanonut mitään suomalaisnaisen kropasta enkä väittänyt että pukeutuminen olisi sellaista mitä toivot.

Tosiaan jos ei ulkonäkö miellytä niin ei ole pakko katsellakaan. Ei tarvitse pitää mutta turha uikuttaa kaikelle kansalle. Jos suomalaisten (naisten tai miesten) näkeminen on tuskallista niin ulkomaillekin saa lähteä.

päättikö siis joku oikeen sun puolestas, että olet femakko. kukakohan se sitten oli? en ainakaan kyllä itse huomannut. Muistaakseni noissa parissa viestissä niin ei edes väitetty. Mutta kuten taas nähtiin pakko on suomalaisen inttää ja ymmärtää asiat niin kuin haluaa.

• jorojukka-kukka
        ,,,.. kirjoitti:

Muutaman vuosikymmenen takaa tulee tuo natina suomalaisesta tuulipukukansasta. :) Aika on valitettavasti ajanut jo natisijoiden ohi!
        Ja naisia taas moititaan oikein olan takaa, vaikka tyylikästä miestä saa, ainakin kauppakeskuksista, hakea oikein suurennuslasin kanssa ja jos sellaisen sattuu löytämään, niin selkäpuolelta huomaa, että sekin oli vain työasu. :)

• että -

Muutaman vuosikymmenen takaa tulee tuo natina suomalaisesta tuulipukukansasta. :) Aika on valitettavasti ajanut jo natisijoiden ohi!
        Ja naisia taas moititaan oikein olan takaa, vaikka tyylikästä miestä saa, ainakin kauppakeskuksista, hakea oikein suurennuslasin kanssa ja jos sellaisen sattuu löytämään, niin selkäpuolelta huomaa, että sekin oli vain työasu. :)

"Ja naisia taas moititaan oikein olan takaa, vaikka tyylikästä miestä saa, ainakin kauppakeskuksista, hakea oikein suurennuslasin kanssa ja jos sellaisen sattuu löytämään..."

Pitää moittia miestä vaikka moitittavaa on naisessa?
        Omituinen asenne, kerta kaikkiaan.

• jorojukka-kukka
        Crazy76 kirjoitti:

Kun kaivelet hirttä omasta silmästäsi.

• jorojukka-kukka
        että - kirjoitti:

"Ja naisia taas moititaan oikein olan takaa, vaikka tyylikästä miestä saa, ainakin kauppakeskuksista, hakea oikein suurennuslasin kanssa ja jos sellaisen sattuu löytämään..."

Pitää moittia miestä vaikka moitittavaa on naisessa?
        Omituinen asenne, kerta kaikkiaan.

Katse omaan peilikuvaan äijät ja vasta oman korjauksen jälkeen on vara piipittää naisille.

• myöskin

• Crazy99

Kun kaivelet hirttä omasta silmästäsi.

... se viskoosi ollut jörö sun mielestäs luonnonkuitu :D heh, että kaiva vaan hirttä omasta silmästäs. ettet vaan taas jörö löis kirvestäs kiveen ja pahan päiväisesti. Kunnet kerran todellisuudessa ymmärrä mitä on kirjoitettu vaan ymmärrät sen juuri niin kuin haluat ainakin suurimman osan tekstistä. Ei voi jörö muuta kun nauraa sullekin.

• piipittää

Katse omaan peilikuvaan äijät ja vasta oman korjauksen jälkeen on vara piipittää naisille.

Kyllä se on suoraa puhetta, ei miehet piipitä.

• ,,,..
        Crazy99 kirjoitti:

päättikö siis joku oikeen sun puolestas, että olet femakko. kukakohan se sitten oli? en ainakaan kyllä itse huomannut. Muistaakseni noissa parissa viestissä niin ei edes väitetty. Mutta kuten taas nähtiin pakko on suomalaisen inttää ja ymmärtää asiat niin kuin haluaa.

Jos kirjoitamaani viestiin vastataan "ja femakko inttää ja inttää" jne. niin siitä helposti saa sellaisen käsityksen että kirjoittaja tarkoitti mua... Mutta hyvä jos itse tajusit paremmin.

Sinänsä hassua että mulle alettiin valittaa inttämisestä heti kun laitoin ensimmäisen viestini tästä aiheesta. Ja lisäksi tuo ensimmäinen vastaaja ja sinä ymmärsitte viestini juuri niin kuin itse halusitte eikä niin kuin sanoin. Näitäkään viestejä (eli tätä inhoamaanne inttämistä) ei tarvitsisi kirjoittaa jos olisitte itsekin lukeneet ne kommentit mihin vastasitte ja suostuneet ymmärtämään.

• jorojukka-kukka
        piipittää kirjoitti:

Kyllä se on suoraa puhetta, ei miehet piipitä.

Piipittää, pipertää, juoruilee, mössöttää, puuhastelee ja lirautelee. Ei hyvä.

Ps. Myytävänä t-paitoja miehille tekstillä Yritän vielä joskus kasvaa aikuiseksi! Hinta pärstäkertoimen mukaan.

• jorojukka-kukka
        Crazy99 kirjoitti:

... se viskoosi ollut jörö sun mielestäs luonnonkuitu :D heh, että kaiva vaan hirttä omasta silmästäs. ettet vaan taas jörö löis kirvestäs kiveen ja pahan päiväisesti. Kunnet kerran todellisuudessa ymmärrä mitä on kirjoitettu vaan ymmärrät sen juuri niin kuin haluat ainakin suurimman osan tekstistä. Ei voi jörö muuta kun nauraa sullekin.

Aika monta palstakirjoitustani on tehty harkitusti, kuten tuo viskoosikin. Joten kieli sisään - ei tipahtele mitään!

• SE on

Aika monta palstakirjoitustani on tehty harkitusti, kuten tuo viskoosikin. Joten kieli sisään - ei tipahtele mitään!

tehnyt TAAS niin.

• Crazy99

niin menin ja tein mutta tosiasiassa nimimerkki ei vaihtunut vaan numerot. vai näitkö sä että se olis jotenkin enemmän muuttunut?

• Jack

Suomalaiset naiset Lenitaa myöten ovat kautta aikojen parjanneet suomalaista miestä ja ihan aiheesta. Kun suomalaiset liikemiehet alkoivat hypätä Keski-Euroopassa, lentokentillä heidät kuulema tunnisti polyesteri-solmioista. No nyt kun joku sitten sanoo julki muualla maailmassa vallitsevan käsityksen suomalaisista amatsooninaisista niin täällä ollaan takajaloillaan.

Jutelimme kerran erään tanskalaisen duunikaverini kanssa (kesällä helteellä) suomalaisesta naiskauneudesta ja hän kertoi, että heillä Tanskassa on ainakin käsitys, jonka mukaan suomalaiset naiset muistuttavat enemmän tai vähemmän bulgaarialaisia kuulantyöntäjiä.

Eräs brittikaverini taas sanoi taannoin, että on väärin sanoa, että suomalaiset naiset ovat kauniita. On oikeampaa sanoa, että he ovat helppoja. Hänellä flaksaa täällä miljoona kertaa helpommin kuin kotona Lontoossa. Eräs Suomessa asuva saksalainen toimittaja julkaisi hiljattain kirjan Rakkaudella Suomesta, jossa hän kertoi kokemuksiaan ja kokemuksiaan ulkomaalaisen silmistä. Hänen mukaansa hänen ei tarvitse kovinkaan kauaa olla ravintolassa yksin. Riitää kun puhuu saksaa :)

Suomalainen naiskauneus on myytti, jonka mediat ovat luoneet silloin, kun Armi valittiin Miss Worldiksi vai mikä se taas olikaan. Kun joku maailman julkkis sanoo toimittajien sitä tivattua, että piutiful kauntri and piutiful vimen, nämä small talkiin tottumattomat toimittajaparat ottavat sen tosissaan ja kirjoittavat lehtiin. Oiskohan niin että se Anneli Saaristo edustaa sitä oikeaa suomalaista rotunaista :) Mitä kauemmaksi mennään Stadista, niin sitä ankeammaksi katukuva käy. Ja samaan hengen vetoon: ei ole se mieskään kovin kummoinen. Suomalainen ei ole todellakaan mikään trend setter. Virtaukset tulevat Suomeen puoli vuotta Tukholman jälkeen ja Kuhmon ne valloittavat vuosi sen jälkeen, kun Stadista ovat häipyneet.

Jos jätetään noi Lokan heitot ulkoisista jutuista niin miten sitten pitäisi ottaa se hänen näkemyksensä vihaisista naisista. Ne kun ovat kuulema vihaisia koko ajan joko miehilleen tai lapsilleen ja rumentavat katunäkymää sen vuoksi?

• tennissukka-rukka

Olen 40 kotimainen mies. Olin männäviikonloppuna kapakassa jossa myös tanssilattia. Minua haki tanssimaan noin 25-28v notkea nainen repliikillä 'wuld you like to dance'. 'Sure' - vastasin. parketilla neitonen jakoi lontoon murteen jäljittelyä mutta aksentin härmäläisyys oli ilmiselvä. Lopulta totesin että voidaan jutellla ihan suomeksi - se on maan tapa. Neito punastui ja totesi että olin kuulemman aivan englantilaisen oloinen/näköinen. Kävi siinä muutama muukin suomineito itseään tarjoamassa muttei oikein napannut - heitin stoutin nieluuni ja lampsin mietteliäänä taksiin : jokainen(ainakin todella moni) suomityöttö on potentiaalinen joro-jukka-flower.

• JATKUU VIROSSA
      • aloitti tämän keskustelun

Jo oli korkea aikakin puuttua jonkun tähän asiaan.
        Ei muutakuin oppia ottamaan Virosta. Näin suomalaisten junntti imago muuttuu maailmalla.

• ostoksille
        aloitti tämän keskustelun kirjoitti:

Jo oli korkea aikakin puuttua jonkun tähän asiaan.
        Ei muutakuin oppia ottamaan Virosta. Näin suomalaisten junntti imago muuttuu maailmalla.

Onkohan maine menetetty. Mahtaa olla Virolaisilla
        hymy herkässä, melkeimpä tirskuvat.

• ulkomaille
        ostoksille kirjoitti:

Onkohan maine menetetty. Mahtaa olla Virolaisilla
        hymy herkässä, melkeimpä tirskuvat.

Jotenkin tuosta Lokan ja Anun mielipiteistä tulee Tarja Halonen mieleen. Kaikki ne ominaisuudet plus
        pompottelijan luonne alaisiaan kohtaan.

• jorojukka-kukka
        ulkomaille kirjoitti:

Jotenkin tuosta Lokan ja Anun mielipiteistä tulee Tarja Halonen mieleen. Kaikki ne ominaisuudet plus
        pompottelijan luonne alaisiaan kohtaan.

Kerro ihmeessä, mitenkä Tarja Halonen pompottelee alaisiaan? Vai onko tämäkin taas niitä "tieteislehti-raamattu-lakikirja" Seiskan faktisia tuotoksia?

• on kokonaan

Kerro ihmeessä, mitenkä Tarja Halonen pompottelee alaisiaan? Vai onko tämäkin taas niitä "tieteislehti-raamattu-lakikirja" Seiskan faktisia tuotoksia?

Kyllä on ihan sisäpiiritietoa.
        Jo aikoinaan, kun hänet valittiin pressaksi "jotkut" huokasivat syvään.

• tutkittua faktaa

Tulevassa Suomen Kuvalehdessä on testitulokset.

• sulle
        tutkittua faktaa kirjoitti:

Tulevassa Suomen Kuvalehdessä on testitulokset.

Jörde ei osaa lukea.
        Mutta hsss. Tästä ei muut vielä tiedä.

• kerrota
        sulle kirjoitti:

Jörde ei osaa lukea.
        Mutta hsss. Tästä ei muut vielä tiedä.

Ai jaa mä luulin, että se osaa jo tavata.

• tyylittömyys

Tarkoitikohan se Loka Halostakin?
      Ainakin kovana feministinä Halonen näyttää siltä.

• numero 1

Äänestä feministiä - Tarja Halosta.

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe