Raha ei ratkaise

ystävyyttä.

Olen ihmetellyt tällä palstalla pienituloisten mollausta. Heitä syytetään, että oman asemansa ovat ansainneet. En ole ollenkaan samaa mieltä oman kokemukseni pohjalta. Eräs ystäväni on pienituloinen ja on aina ollut. Hän on tehnyt aina töitä ja palkkansa ansainnut. Palkka on pieni mutta hiljattain hän jäi irtisanomisen takia työttömäksi. Silti hän on etsinyt uutta työtä ja tehnyt pätkätöitä. Vaimo on äitiyslomalla ja nyt perhe on erittäin tiukoilla.

Olemme tunteneet jo kauan. Hän on hyvä mies ja pitää perheestään huolta. Todella mukava kaveri. Muutaman kerran olen lainannut hänelle kun lähdemme kavereiden kanssa ulos. Hän on aina maksanut takaisin ja usein nopeasti vaikka olen sanonut ettei ole kiirettä.

Arvostan hänen ystävyttään erittäin paljon vaikka olemme kulkeneet elämässä varsin erilaisia polkuja. Itse olen ollut monenlaisissa tehtävissä ja urallani nähnyt paljon. Silti tälläinen välitön ystävyys on harvinaista varsinkin pitkän ajan jälkeen.

6

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tonni lisää kuussa

Pitää perheestään huolta ja silti perhe on erittäin tiukoilla? Mitähän tapahtuisi, jos mies rupeaisi laiminlyömään perhettään...

Kun ei ole nuorena napannut hankkia kunnon koulutusta ja sitä kautta kunnon työtä ja tuloja, niin elämä saattaa tosiaan olla taloudellisesti tiukkaa monta vuosikymmentä. Tämän ei pitäisi olla yllätys kenellekään, mutta vittumaista se varmasti on. Sinulle kaverisi tuskin edes kertoo kaikkea.

• selkeyttä

Palkka maksetaan osaamisen mukaan. Hissukkakaverisi ei ole kehittänyt itseään ja ei ansaitse enempää. Lisäksi hän on täysin vastuuton. Kerroithan hänen jopa juopottelevan velaksi. Pitää myös muistaa, että tuottavaa työntekijää ei irtisanota koskaan. Joten hänen köyhyys on itseaiheutettua.

• xwqzcgb

Tyypillinen aivoääliön kokoomuslaisen komentti...

• metall-leidi

Tälle päivälle tyypillinen sarvikuonomainen kommentti! Ihmiset tekevät erilaisia valintoja, moni kouluttaa itsensä korkeallekin, mutta ihmiskohtalot ovat erilaisia. Toiset tekevät vikavalintoja, toisilla ei ole niin teräviä kyynärpäitä jotta sysis heikommat tieltään päästäkseen itse eteenpäin.
        Ajallemme tyypillistä kovaa uusliberalistista ajattelua, että jos nyt ei ole trendikkäästi osaaja ja nälkäinen toimija niin ei ansaitse mitään hyvää elämässään.
        Päinvastoin minä taas muistan, että ei ole ollenkaan kiinni siitä onko työntekijä tuottava vai ei kun hänet irtisanotaan.
        Ei siinä ole ollut osaamisella ja tuottavuudella mitään tekemistä kun säästösyistä on ihmisiä irtisanottu.Monesti on ollut pärstäkerroin ja ruskeakielisyys "pealatavana enkelinä", että kovanahkainen "osaaja" on saanut pitää työpaikkansa.
        Köyhien syyllsitäminen on syvältä. Jokaiselle ihmiselle kuuluu ihmisarvo ja sen sijaan, että tulee tänne köyhyyspalstalle vittuilemaan, niin pitäisi olla onnellinen siitä jos itsellään menee hyvin.
        Vai meneekö hyvin vittuilijoilla.? Ei se työpaikka nykyaikana eikä hankittu omaisuuskaan aina 100%.nen pysyväisyysarvo ole. Kohtalo saattaa kelle tahansa tarjota mustan kortin.

• ei osaa muuta kuin
        xwqzcgb kirjoitti:

Tyypillinen aivoääliön kokoomuslaisen komentti...

vihaa loisia joka paikassa

• Vanha, hyvä kaveri.

Kaikki vanhat, hyvät kaverini kuolivat jo aikoja sitten.
      Ensimmäinen 20:n pinnassa, suurin osa alle 55:n ja viimeinenkin, ainoa työssä ollut, 62:na.

Pojat eivät ottaneet turhia murheita. Eivät häirinneet muitakaan.
      Yksi yritti olla merillä mutta rantautui parin vuoden jälkeen.
      Toinen kokeili Austraaliaa mutta palasi sieltä sen pakollisen 2:n vuoden jälkeen kehuen Suomen oloja ylivertaisiksi. Ei enää harkinnutkaan työntekoa.
      Joukossa oli satunnaisia työpätkiä ja pimeitä hommia tehneitä mutta ei rikollisia.

Elimme nuoruutemme samoissa ympyröissä ja polkumme erosivat 20:n pinnassa mutta ystävyys säilyi.
      Kaverit eivät koskaan pummanneet minulta mitään mutta joskus saatoin ostaa savuketopan tai pienen pullon juotavaa.
      Vastaavasti, jos heillä sattui olemaan vaikkapa kossua niin he tarjosivat vähistään.

Epäitsekkäämpiä ystäviä minulla ei ole ollut!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30