weha

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12428
parannus ja usko
Mutta sitte kuin Johannes oli vankiuteen annettu ylön, tuli Jesus Galileaan, saarnaten Jumalan valtakunnan evankeliumia,561198Uudelleen naimisiin?
En oo muuten löytänyt yhtään kohtaa Raamatusta, että olisi syyttömänkään osapuolen lupa mennä naimisiin. 1.kor.7:10. N251197Lapsilla Pyhä Henki vasta kasteessa?
Mitä tulee tuohon kastekysymykseen, niin kun lukee Lutherin opetuksen kastamattomana kuolleista lapsista, se vastaa hyvi1031191Ei syntiä olekkaan
Tätä palstaa luettuani, paistaa läpi hengellinen sokeus ja pimeys. Kun ottaa esim, jonkin asia esiin. esim. "tanssimine501182Täällä on kysytty
mihinkä seurakuntaan aion nyt liittyä, kun olen vanhoillislestadiolaisuudesta luopunut. On kehoitettu, jopa liittymään n801171Rehlinen kysymys!!!
Tämän palstan ylivoimainen enemmistö, ehkä ainakin 98% opettaa, että että kaikenlaisista suuntauksissa on Jumalan lapsia281161Keskustelujen periaate:
On niin, että olen hyvin monesti jotunut kysymaan uskon veljeltä tai siskolta kuin tuo asia on? tai neuvokaat rakkaat jo211159mietteitä äitienpäivästä
Ihan hieno asia, että on tällainen päivä, että äitejä erikoisesti muistellaan ja sitä tärkeätä elämää ja työtä, siis usk311127Saarnanvirka!
Käsitykseni mukaan naisen toiminen virkapappina on vastoin Raamattua. Samoin naisen toimimiminen opettajana seurakunnass271119Lutherin opetus:
`Minä uskon, että maanpäällä on pelkkien pyhien pyhä, pieni joukko ja seurakunta yhden ainoan pään, Kristuksen alaisena,361113Liitto vai pyytämistä? 1.Piet.3:21
Vanhassa käännöksessä kyseinen kohta kuuluu "hyvän omantunnonliitto Jumalan tykönä". Näin myös Luther. Uudestikastajat481111Ihmeenomaiset lahjat
Täällä näyttää pyörivän aiheita, jotka eivät koske VL:iä millään tavalla. Tämä aihe kyllä koskee myös VL:iä. Paavali ve371109Minkälainen jumala uudellenkastajilla on?
Siis, vaaditaan vauvalta/ihmiseltä omaa suoritusta(lakiuskoa), että vauva voidaan kastaa. Ei luoteta siihen, että kastee1311105Terveellinen oppi
Joo, mistä minulle selvisi tuo väärähengellisyys? Mm. Pimeestä opinkohdasta, eli oli monenlaista opetusta: 1. Väittää,211098Vain lestadiolaisille
Ns. vapaat suunnat, älkää vaivautuko. 1. Herättelen sellaisen teologisen kysymyksen, että miten Raamattu ja luterilaisu291098Uudestisyntyminen:
1.kor.3:6. Minä olen istuttanut, Apollo on kastanut mutta Jumala on kasvun antanut. Tämän mukaan siis Paavali synnytti401089Lutherin opetuksia:
Nämä asiat eivät käsitykseni mukaan mene VL-oppiin: Jeesuksen opetus avioliiton erottamattomuudesta vaikuttaa ehdottom231084Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa...
Mitä tarkoittaa, etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin kaikki tämä teille annetaan- Lestadiol191082Vanha kieliasu?
Muistuu yhä mieleeni tapaus, kun olin tyttöystäväni kanssa VL-tilaisuudessa. Kysyin tilaisuuden jälkeen, mitä hän piti p151068Sekaoppiset kaikki Jumalan lapsia?
Hylätkää tollainen pyhä henki, joka opettaa monella tavalla... Pyhä Henki on näet totuuden Henki ja opettaa vain yhdell411042