Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

212

Kommenttia

12427

  1. Lapsilla Pyhä Henki vasta kasteessa?

    Mitä tulee tuohon kastekysymykseen, niin kun lukee Lutherin opetuksen kastamattomana kuolleista lapsista, se vastaa hyvi
    Luterilaisuus
    103
    1181
  2. Ei syntiä olekkaan

    Tätä palstaa luettuani, paistaa läpi hengellinen sokeus ja pimeys. Kun ottaa esim, jonkin asia esiin. esim. "tanssimine
    50
    1173
  3. Täällä on kysytty

    mihinkä seurakuntaan aion nyt liittyä, kun olen vanhoillislestadiolaisuudesta luopunut. On kehoitettu, jopa liittymään n
    Kaste
    80
    1158
  4. Puupapille jotain uskostamme:

    Haluan kertoa sinulle sen, että minulla on hyvin paljon kokemuksia juuri helluntiuskosta, enkä siten halua olla missään
    36
    1154
  5. Keskustelujen periaate:

    On niin, että olen hyvin monesti jotunut kysymaan uskon veljeltä tai siskolta kuin tuo asia on? tai neuvokaat rakkaat jo
    21
    1150
  6. Rehlinen kysymys!!!

    Tämän palstan ylivoimainen enemmistö, ehkä ainakin 98% opettaa, että että kaikenlaisista suuntauksissa on Jumalan lapsia
    28
    1148
  7. Uskoontulevien kaste

    Luterilaisuudessakin usein on puhuttu virheellisesti uskovien kasteesta, kun kaste on merkitykseltään pikemminkin uskoon
    Kaste
    233
    1132
  8. Saarnanvirka!

    Käsitykseni mukaan naisen toiminen virkapappina on vastoin Raamattua. Samoin naisen toimimiminen opettajana seurakunnass
    Luterilaisuus
    27
    1112
  9. Liitto vai pyytämistä? 1.Piet.3:21

    Vanhassa käännöksessä kyseinen kohta kuuluu "hyvän omantunnonliitto Jumalan tykönä". Näin myös Luther. Uudestikastajat
    Vanhoillislestadiolaisuus
    48
    1094
  10. Terveellinen oppi

    Joo, mistä minulle selvisi tuo väärähengellisyys? Mm. Pimeestä opinkohdasta, eli oli monenlaista opetusta: 1. Väittää,
    21
    1089
  11. Vain lestadiolaisille

    Ns. vapaat suunnat, älkää vaivautuko. 1. Herättelen sellaisen teologisen kysymyksen, että miten Raamattu ja luterilaisu
    29
    1087
  12. Lutherin opetus:

    `Minä uskon, että maanpäällä on pelkkien pyhien pyhä, pieni joukko ja seurakunta yhden ainoan pään, Kristuksen alaisena,
    36
    1084
  13. Uudestisyntyminen:

    1.kor.3:6. Minä olen istuttanut, Apollo on kastanut mutta Jumala on kasvun antanut. Tämän mukaan siis Paavali synnytti
    Luterilaisuus
    40
    1072
  14. mietteitä äitienpäivästä

    Ihan hieno asia, että on tällainen päivä, että äitejä erikoisesti muistellaan ja sitä tärkeätä elämää ja työtä, siis usk
    31
    1064
  15. Ihmeenomaiset lahjat

    Täällä näyttää pyörivän aiheita, jotka eivät koske VL:iä millään tavalla. Tämä aihe kyllä koskee myös VL:iä. Paavali ve
    37
    1061
  16. Vanha kieliasu?

    Muistuu yhä mieleeni tapaus, kun olin tyttöystäväni kanssa VL-tilaisuudessa. Kysyin tilaisuuden jälkeen, mitä hän piti p
    15
    1056
  17. Minkälainen jumala uudellenkastajilla on?

    Siis, vaaditaan vauvalta/ihmiseltä omaa suoritusta(lakiuskoa), että vauva voidaan kastaa. Ei luoteta siihen, että kastee
    Helluntailaisuus
    131
    1041
  18. Lutherin opetuksia:

    Nämä asiat eivät käsitykseni mukaan mene VL-oppiin: Jeesuksen opetus avioliiton erottamattomuudesta vaikuttaa ehdottom
    Lestadiolaisuus
    23
    1031
  19. Sekaoppiset kaikki Jumalan lapsia?

    Hylätkää tollainen pyhä henki, joka opettaa monella tavalla... Pyhä Henki on näet totuuden Henki ja opettaa vain yhdell
    41
    1029
  20. Joh.3:5:

    Olen ilmanmuuta sillä kannalla, ettei kohta puhu kasteesta. Nikodeemuksen tapaus Uudestaan ylhäältä syntyminen Joh.
    Kaste
    47
    1014