kapi_
![]()
Pitkä ja monipolvinen elämä on jo takanani. Monessa olen mukana ollut, paljon nähnyt, paljon kokenut ja jotain vielä muistankin. Maailma on muuttunut paljon elinaikanani, niin myös elinympäristöni ja yhteisöni, jotka ovat vaihtuneetkin moneen kertaan. Muuttunut olen varmaan itsekin, kun muokkaajia on ollut paljon.
Tapsa Rautavaara lauleli ”en päivääkään vaihtaisi pois”. En yhdy tuohon varauksetta, mutta yhdyn kyllä laulun säepariin ”jotain jos toimissain väärin mä tein, suon senkin itsellein”. Elämää se kaikki on ollut. Kun elämä vielä jatkuu, yhä se elämältä maistuu, antejaan antaa ja varsin moniaalle edelleen kuljettaa. Myös maailmanmeno ja elämän ilmiöt yhä kiinnostavat niin, että otan niihin kantaa myös näillä palstoilla.
Tämän korkean iän saavuttaneen on kuitenkin ylöspäin katseensa kohdistaen joskus syytä huokaista näinkin:
Ah, painuva päivä, ma aamusta aloin,
jo lapsena leimusin, nuorena paloin,
mut tahtoni vielä ei tuhkaksi tulla,
jos vielä on valkeutta sulla!
(Eino Leino)
Ja onhan myös näin:
Niin kauan, kun on veri suonissas,
luut, jänteet lujina ja ominas,
niin kauan älä pyri kohtalon
majasta ahtaasta pois jalallas!
(Omar Khaijam)
Aloituksia
440
Kommenttia
6638
Väyrynen lyttää kikyn
Olen ollut kovinkin Väyrys-vastainen, kuten varmaan olette huomanneet. Mutta jokohan pirulauta pitää minunkin alkaa usko4270Keskusta vastaan asiantuntijat
Vain oman pään tuottama on ainoa arvostettu tiedonsaantimetodi eräiden täällä esiintyvien mielestä. Mutta kun minä koet4669Nujertaako korona Suomen?
Viimepäivinä olen lueskellut lehdistä ja selaillut netistä koronan jo tähän mennessä meilläkin tekemiä, ja pahoja ne teo6269Ei aihetta iloon eikä suruun
Lupasin tulla tänne seuraavan gallupin julkistettua iloitsemaan, jos kepun kannatus on noussut huomattavasti tai suremaa7269Pitäisikö Suomeen julistaa poikkeusolot?
Siis tämän koronapandemian johdosta? Perustuslakiasiantuntija, professori Martin Scheinin katsoo, että Suomen tulisi tod4269Ei niin paha kuin pelättiin
Kapinallinen otsikko varmaan kepulaisten mielestä, joille puolueen 21,1 % kannatus oli pettymys, kun se ei ollut sitä, m7268Juha Sipilän hallitus – vai Esko Ahon?
Taas kopioin, kun en noudata sitä täällä arvostetuinta metodia, oman pään tuottamaa. En pidä itseäni kaikkia muita viisa3666Stubb oli loistava tv:ssa!
Kun avausten teko kapista kuuluu eräiden mielestä tälle palstalle, kai yhtä hyvin kuuluu myös tämä avaukseni. Katsoin ju6666Koronalla hyviäkin seuraamuksia
Hyviä siis hallituspuolueiden kannalta: niiden kaikkien kannatus on nyt nousussa. Päähallituspuolue Sdp:n kannatus on ki7766Tällaisissa tunnelmissa nyt
Avaukselle, jossa ylläpitoa kehotetaan siivoamaan palstaa, laitoin äsken tämän viestin: https://keskustelu.suomi24.fi/t1966Miksi Keskustan kannatus ei nouse?
Avauksellani ”Ajatuksia uusimmasta puoluegallupista - ja vähän muustakin” 26.09. sanoin näin: >>En ole kepun kan9865Hyvä tästä taitaa vielä tulla
Uudenvuodenpäivänä kävin edellisen kerran tällä palstalla, joten on kai jo aika tulla taas käymään. Kun on ihan mukavaa4163Tuliko Keskustasta nyt vasemmistopuolue?
Ainakin Iltalehden Lauri Nurmi näkyy sanovan, että ”Katri Kulmunin valinta keskustan johtoon vie puoluetta reippaasti va4163Äärimmäisen poikkeuksellinen tapaus
Kyseessä perussuomalaisten kansanedustaja Juha Mäenpään puheet eduskunnassa: https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/287790-ju2663Syntyykö helmikuun järkiliitto?
Saako tammikuun kihlaus sellaisen jatkon nyt 76 vuotta myöhemmin? Eikö Korpilammen henki ole sittenkään vielä kuollut? P1663Lakien kunnioituksesta - ja sen puutteesta
Minä Keskustasta kaukana olevana en ymmärrä palstalla vellovaa hölötystä, jossa pidetään paheksuttavana ellei jopa rikol4161Keskustalle pientä ilon aihetta...
…antaa Helsingin Sanomat: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007639753.html Varmaan tuohon iloon yhtyvät palstan kep4061Totuuden itsepuolustus
Muutaman päivän jälkeen nyt avasin tämän palstan enkä täällä näe mitään sellaista asiallista, johon puuttuisin, puolesta12661Hallituksella hurja kansansuosio
Lännen media on tehnyt kyselyn, jossa on kysytty mielipiteitä nykyisestä - siis Sanna Marinin hallituksesta. Kyselyssä o6360Keskustan tuleva kohtalo
Moneen päivään en ole palstaa avannut. Perjantaina viimeksi käydessäni näin täällä 14.12.2019 tehdyn avauksen otsikolla5660