"Suomen asema ydinjätteen loppusijoituksessa on korostunut entisestään. Ruotsi on siirtänyt omaa aikatauluaan ja Suomi kulkee nyt yksinään kehitystyön kärjessä. Loppusijoituksen on määrä alkaa noin 9 vuoden kuluttua. Ydinjätekuljetusten uskotaan sujuvan Suomessa paremmin kuin muualla maailmassa. "
"Ydinjätekuljetukset tulossa myös Suomeen
Ydinjätteen loppusijoitukseen on aikaa siis 9 vuotta. Onkaloon sijoitetaan sekä Olkiluodon että Loviisan ydinjätteet, joten edessä on useita ydinjätekuljetuksia. Niitä eivät kaikki katso hyvällä, viimeisin osoitus tästä on Ranskan ja Saksan välisessä kuljetuksessa.
- Sitä ei ole vielä ratkaistu, että onko se maantiekuljetusta vai laivakuljetusta. En usko että Suomessa tulee tällaista tilannetta mitä Euroopassa, sanoo Posivan toimitusjohtaja Reijo Sundell."
http://yle.fi/alueet/satakunta/2011/11/olkiluodon_onkalo_nayttaa_mallia_maailmalle_3064078.html
Ei puutu enää kuin muodollinen lakimuutos, ja tervetuloa kaikki maailman ydinjätteet Suomeen.
Kiittii vaan v*****i kaikille Suomen ydinvoiman kannattajille perinnöstä, jonka meille jätitte.
- Jälkeläisenne -
Ydinjätekuljetukset parhaiten Suomessa
6
117
Vastaukset
"Tarvittavat direktiivit ydinjätteen vapaasta liikkumisesta EU-alueella saatiin voimaan alkusyksystä. Kansallista lainsäädäntöä pitää vielä muuttaa. Tarvitaan myös vastaanottava osapuoli. "Meillä on projekti Suomessa, viedään jätteet sinne", kerrotaan E.Onin pääjohtajan sanoneen Saksassa, kun sikäläisen loppusijoituspaikan romahtamisvaara oli julkisessa pyörityksessä vuosikymmenen puolivälissä."
http://www.pohjolansanomat.fi/cs/Satellite?c=AMArticle_C&childpagename=PSA_newssite/AMLayout&cid=1194707609476&p=1194596823078&packedargs=packedargs=AMArticleCommentThreadDetails:maxPosts=20&pagename=PSAWrapper
(Lukijan kommentti Pohjolan Sanomissa 28.11.2011 12:12)
Tarvittava lakimuutos on vain muodollinen, kun huomoi, millä kiihkolla ydin-Suomea on viety eteenpäin muutaman vuoden ajan. Nyt ydin-Suomi-skenaario lähestyy klimaksiaan.- zsexdrcft
Ei ole mitään direktiiviä ydinjätteen vapaasta liikkumisesta. Ydinjätedirektiivissä todetaan, että kukin maa on vastuussa tuottamiensa ydinjätteiden hiuollosta, mutta niin halutetssan kaksi tai usempi maa voi sopia keskenään jätteiden sijoittamisesta yhteen näistä maista. Tuo jälkimmäinen periaate ei tuo mitään uutta, myös ennen direktiiviä tuollainen yhteistyö olisi ollut mahdollista.
Kansanäänestyksen paikka
Muiden maiden ydinjätteiden tuonti Suomeen voitaisiin estää kansanäänestyksellä asiasta. Tätä varten on nimilistakin kerättävämä:
http://www.adressit.com/ydinvoimakansanaanestys
"Posivan (ja Fennovoiman mahdollisen oman loppusijoituspaikan) valmistuessa on myös pelättävissä, että muut EU-maat vaativat oikeutta sijoittaa sinne omia ydinjätteitään. Aiheesta puhutaan tässä saksalaisartikkelissa, jossa Olkiluoto mainitaan nimeltä: http://www.capital.de/politik/100004887.html "
Surullista on se, että ydinvoimahulluudessaan Suomi tuottaa ydinsähköä myymaällä ydinjätteitä omalle maalleen muiden puolesta.- Aloittaja valehtelee
koska Suomen lakien mukaan tänne ei saa tuoda ydinjätettä ulkomailta.Vain Suomen ydinvoimaloissa tuotettu jäte käsitellään ja varastoidaan Suomen maaperälle.Kyllä kaikki tämän tietävät,joten miksi tarkoituksella valehdellaan?
Hyvin vaatimattomaksi tunnettu ymmärryskykyni ei riitä kertomaan minulle, missä asiassa aloittaja valehtelee. Olisitko niin ystävällinen, että lainaist kirjoituksesta ko. kohdan osoittaaksesi sen minulle?
Kiittäen "Neuvoton Vastaaja"Niinpä, Suomen lakien mukaan.
Vaan kun viisaat poliitikkomme tänä syksynä antoivat valtansa vapaaehtoisesti Euvostoliitolle ja kun se sanoo, että Suomi vastaanottaa mielellään kaikki Euvostoalueen ydinjätteet, niin sitten se ottaa. Eikä asiassa ole vastaan sanomista. Europol on tarvittaessa paikalla alta aikayksikön ja täydessä mellakkavarustuksessa.
Tällekin on jo Suomen nykyhallitus antanut suostumuksensa.
Kuka tunnustaa äänestäneensä Kokomustaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit866023KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3255201Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202658Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512605Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852831842Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1031669- 1111531
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1201420Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393