Kertokaas minulle miksi kukaan ei ole Suomessa ottanut esille tätä epäkohtaa vakuutusmaksuissa? Miehet maksavat reippaasti naisia enemmän vakuutusmaksuissa pelkän sukupuolensa takia. Kuulumme "riskiryhmään".
Samaa linjaa jatkaen hameväki myös saa kaikista vakuutusmaksuista suuremman osan, kuin miehet. Eli miehet maksavat suuren osan naisten maksuista.
Onneksi EU on tätä asiaa alkanut hoitamaan ja lain pitäisi olla tulossa lähivuosina, jossa sukupuolen perusteella ei vakuutusmaksuja saisi määrätä toiselle korkeammaksi.
Toinen oleellinen aihe: ase-/siviilipalvelus. Eva Biaudet selittää siis tarkemmin:
http://www.youtube.com/watch?v=riewc0VOleU Tässäkin videossa yritettiin kääntää asia silti jotenkin miesten syyksi ja siihen, että naisia kyykytetään asevelvollisuuteen liittyen. Itse en nää mitään syytä tuoda kyseistä palvelusta naisille, mutta kun asiasta ei kukaan edes keskustele niin se mietityttää.
Feminismi =/= Tasa-arvon ajaminen. Enemmän asiaa ja vähemmän P-jaskanjauhantaa/tekpyhyyttä.
Tasa-arvoa vai feminismiä? Vakuutusmaksut esimerkkinä
3
102
Vastaukset 3
- Samalla
tavalla naistenkin pitäisi ilmaista työtä tehdä tai mennä asepalvelukseen. Sota-aikana tarvitaan siviilissäkin erikoishenkilökuntaa ja hoitohenkilöitä. Vanhusten hoidossa olisi varmasti hyödyllistä työtä.
Eläkkeissä maksamme myös suuren osan naisten eläkkeistä. - Kokemus-K
Vakuutusmaksuja en pidä mitenkään epätasa-arvoisina vaikka mies olenkin. Ne perustuvat aina yhtiön riskiarvioon. Yhtä hyvin voi kyseenalaistaa kaikki vakuutusmaksut jotka eivät perustu suoraan juuri sinun henkiläkohtaiseen riskiisi, esim. autovakuutusten vaihtelun eri automerkkien välillä. Ei auta vaikka vakuuttaisin olevani todella rauhallinen kuski. Jos ajan bemarilla, maksan kalliinpaa vakuutusta kuin Toyotasta.
- Keskimäärin
Toivottavasti et pidä myöskään naisten palkkoja mitenkään epätasa-arvoisina. Ne perustuvat aina yhtiön arvioon saatavasta työpanoksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa781839Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341192Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134954Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.200869- 64704
- 77692
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo210664On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79618- 60615
- 35571
- 63561
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32548- 55517
- 36504
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28442- 33423
- 40417
- 82408
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin12398