http://prosentti.vero.fi/Pelalaskuri/EtusivuPerintovero.aspx
Jos esim. perit 100.000€ omaisuuden, niin joudut maksamaan siitä verottajalle
I-veroluokka 8 700 €
II-veroluokka 22 100 €
Mitäs hauskaa tässä muka on?
Harva pystyy maksamaan edes tuota 8700€
Näinkö Suomessa arvostetaan perinnönsaajaa?
Valtiolle ilmaisia lahjoituksia, kun on niin köyhä jo
muutenkin, kun Kreikkaan vaan pitää saada lisää
rahaa syydettyä. Mitä järkeä tässä maassa on asua?
Kysyn vaan.
Perintövero? Mitä helvetin järkeä tässäkin muka oikein
338
6926
Vastaukset
- Sellasta se on.
"Harva pystyy maksamaan edes tuota 8700€"
Tosi on, mutta myöskään perintöä ei ole pakko ottaa vastaan.- Siinähän saa valtio
taas itselleen rohmuttua omaisuutta jonkun selkänahasta,
kyllä on irvokasta touhua tämäkin suomessa,
ei paljoa kunnioitusta heru, heti ollaan haaskalla
kuin korppokotkat.
"Maasta sinä olet tullut ja maaksi jälleen tuleva"
ja verojerra se vain hieroo käsiään mielihyvästä
taas tulee ilmaista rahaa kassaan! - Tosimies.
Siinähän saa valtio kirjoitti:
kuin korppokotkat.
taas tulee ilmaista rahaa kassaan!Tuli mieleen sanonta.
Älä varasta, valtio ei pidä kilpailijoista. - loiset pois
kuin korppokotkat.
taas tulee ilmaista rahaa kassaan!Kaikki rahat kuluvat sosiaali apinoitten elättämiseen. Sosiaaltuet kuten työttömyys korvaukset pois niin jopa rahat riittää ...
Kielletään vaikka työttömyys lailla ja karkotetaan laiskurit vaikka Pohjois-Koreaan jossa on työvoimapula... - rokottaja
Tosimies. kirjoitti:
Tuli mieleen sanonta.
Älä varasta, valtio ei pidä kilpailijoista.Perintövero on Persujen syytä.
- hk.
rokottaja kirjoitti:
Perintövero on Persujen syytä.
eköhän tuoperintövero ole olut olemassa enen kuin pressut ovat ees syntyneet,,ei kaikki kuiteskaa oo niiten syytä.
- noniin
rokottaja kirjoitti:
idiootti
- Sosialistinen Suomi
kuin korppokotkat.
taas tulee ilmaista rahaa kassaan!Muistakaa nyt ainakin kaikille kertoa, että jos ei ole perillisiä, on ehdottomasti ajoissa tehtävä virallinen testamentti, jottei perintö mene valtion pohjattomaan kirstuun. On hirveää, että monien sukupolvien selkänahkasta köyhässä maassamme kokoon raadettu omaisuus menee yhtäkkiä valtiolle, jos ei ole perillisiä. En ainakaan omaa perintöäni halua penniäkään tämän hallituksen jaettavaksi ulkomaille. Aionkin testamentata kaikki Perussuomalaisille, jotta sotasukupolvemme voisi rauhassa nukkua nurmen alla, kun "poikas valveil on".
- Tyhyjätaskut
Sosialistinen Suomi kirjoitti:
Muistakaa nyt ainakin kaikille kertoa, että jos ei ole perillisiä, on ehdottomasti ajoissa tehtävä virallinen testamentti, jottei perintö mene valtion pohjattomaan kirstuun. On hirveää, että monien sukupolvien selkänahkasta köyhässä maassamme kokoon raadettu omaisuus menee yhtäkkiä valtiolle, jos ei ole perillisiä. En ainakaan omaa perintöäni halua penniäkään tämän hallituksen jaettavaksi ulkomaille. Aionkin testamentata kaikki Perussuomalaisille, jotta sotasukupolvemme voisi rauhassa nukkua nurmen alla, kun "poikas valveil on".
Kenelle teet testamentin kun ei ole perillistä? Se rassukka joutuu maksamaan juuri tuon isomman perintöveron, koska ei ole rintaperillinen.Aika keljua rasittaa joitain mukavaa sukulaista tuollaisella kurimuksella haudan takaa.
Pistä kartanosi myyntiin ja kierrä vaikka maalimaa sillä rahalla. - timi
loiset pois kirjoitti:
Kaikki rahat kuluvat sosiaali apinoitten elättämiseen. Sosiaaltuet kuten työttömyys korvaukset pois niin jopa rahat riittää ...
Kielletään vaikka työttömyys lailla ja karkotetaan laiskurit vaikka Pohjois-Koreaan jossa on työvoimapula...sinänähän tavallinen jutti olet kyllä heti menisin töihin jos niitä olisi virolaiset vie kaikki työ paikat kun ne tekee 3e tunti ja loppun päivää ilmatteeksi
- Petteri Pränkkä
Kaippa siitä 100 000:sta sen 8 700 jotenkin pystyy maksamaan mutta kenkuttaahan se jos työllä saisi niin joutuisi maksamaan enemmän
- Lisää veroa
Eikös siitä perinnön arvosta voi maksaa? Jos ei ole esim. arvokiinteistölle verotusarvon mukaista hintaa. Myypi pois ja maksaa veron! Vai pitääkö "palkka" saada ilman veroa? Eli hyöty kelpaa mutta velvote ei.
- voi nari nari
jos et pysty ottamaan vastaan lahjoita minulle.lainaa saan tuotasummaa vastaan ja maksan verot pois.itse olen verot joutunut maksamaan ja jäi tuota tuhta jäljellekkin että turhaa valittamista,valtio maksaa minu ja sinun sairaan hoidot terveyskeskus käynnit ym.itse maksamme vaivaisen omavastuun.jostain on niihin rahat löydyttävä.että narin nari
- Isompi vero vaan
Perintövero on oikein ja pitäisi olla vielä kovempi!
Riistäjät alas! Alas kapitalismi. - vääryys on väärin
Isompi vero vaan kirjoitti:
Riistäjät alas! Alas kapitalismi.Ilmeisesti elät yoisten selkänahasta otetulla rahalla.....näinhän oikea kommari tekee! Menisit töihin !
- meirän krannis
loiset pois kirjoitti:
Kaikki rahat kuluvat sosiaali apinoitten elättämiseen. Sosiaaltuet kuten työttömyys korvaukset pois niin jopa rahat riittää ...
Kielletään vaikka työttömyys lailla ja karkotetaan laiskurit vaikka Pohjois-Koreaan jossa on työvoimapula...Mihin ne rahat pitäs riittää? Herrakansan 1% röystäilyyn ja ylläpitämiseen?
Valtio ja kaikki mitä se tuottaa kuuluu kansalle ja sen hyvinvointiin, sitä varten se on perustettu. - justicejusticejustic
Koko perimisoikeudesta pitäisi luopua. Kun perheiden perinteinen vastuu jäsentensä hyvinvoinnista siirtyy yhä enemmän yhteiskunnalle, pitäisi myös vainajan mahdolliset varat siirtyä yhteiskunnalle. Vaihtoehtoisesti elämänsä aikaiset prioriteetkin voisi asettaa perheen henkistä hyvinvointia painottaviksi, eikä omaisuuden haalimista painottaviksi. Yksinkertaistaen vähemmän materian perässä juoksemista, enemmän sitä laatuaikaa perheen kanssa ja lapsien täysipäisiksi kasvattamista.
Perimisoikeus tekee meistä ihmisistä niin eriarvoisia, ettei sellainen mitenkään sovi moderniin maailmaan. Periaatten vuoksi aion itse kieltäytyä perinnöistäni, tosin suvulle vuosisatojen ajan kuuluneiden maiden "luovutus" tullee hieman kirpaisemaan. - 1907 Forssa
hk. kirjoitti:
eköhän tuoperintövero ole olut olemassa enen kuin pressut ovat ees syntyneet,,ei kaikki kuiteskaa oo niiten syytä.
Waatimus perintojen ja muun ansiottoman arvonnousun verottamisesta esitettiin ensikerran Sosiaalidemokraattien "Forssan puoluekokouksen" puolue ohjelmassa 1907 Käytännössä laki perintoverotuksesta säädettiin 1920 luvun alussa. Perintövero on sosiaalidemokraattinen keksintö!!
- ???
rokottaja kirjoitti:
Te rokottajat taas suollatte äärimmäisen idioottimaista tekstiä.
Kas kun et laittanut taas nimimerkiksi petosjytkyläinen? - Confirmed..
timi kirjoitti:
sinänähän tavallinen jutti olet kyllä heti menisin töihin jos niitä olisi virolaiset vie kaikki työ paikat kun ne tekee 3e tunti ja loppun päivää ilmatteeksi
Itse teen renkannvaihtotöitä. Kuusi työntekijää, joista kaksi ovat suomalaisia.
- dvft
kuin korppokotkat.
taas tulee ilmaista rahaa kassaan!Ruotsissa ei taida olla tuota veroa ollenkaan, mutta on kai turha kuvitellakkaan että tällaisena aikana suomessa tuosta ryöstöstä luovutaan koska eurooppaan tarvitaan kohta lisää rahaa ja paljon, nytkin ne herrat pähkäilee vaan kokoajan mistä saadaan lisää verotuloja!
- HAhaha
vääryys on väärin kirjoitti:
Ilmeisesti elät yoisten selkänahasta otetulla rahalla.....näinhän oikea kommari tekee! Menisit töihin !
Eiköhän se 100k euroa perinyt elä nimenomaan toisen selkänahasta revityllä rahalla. Päivääkään ei ole tehnyt töitä sen perintönsä eteen.
- Hyvään tarkoitukseen
loiset pois kirjoitti:
Kielletään vaikka työttömyys lailla ja karkotetaan laiskurit vaikka Pohjois-Koreaan jossa on työvoimapula...Käytetään rahat koulutukseen ja opetetaan esim. sinut kirjoittamaan yhdyssanat oikein.
- Tosi ko vesi!
1907 Forssa kirjoitti:
Waatimus perintojen ja muun ansiottoman arvonnousun verottamisesta esitettiin ensikerran Sosiaalidemokraattien "Forssan puoluekokouksen" puolue ohjelmassa 1907 Käytännössä laki perintoverotuksesta säädettiin 1920 luvun alussa. Perintövero on sosiaalidemokraattinen keksintö!!
Sossut sosialisoi kaiken, olit sossu eli et.
Sosialismi on muutoinkin joukko kauniita ja käytännössä toimimattomia aatoksia. - Olet vaan kade
HAhaha kirjoitti:
Eiköhän se 100k euroa perinyt elä nimenomaan toisen selkänahasta revityllä rahalla. Päivääkään ei ole tehnyt töitä sen perintönsä eteen.
ei sinua muu paina.
Reklamoi vanhemmillesi äläkä kiukuttele täälä niille joiden vanhemmat ovat työllään tuon sata tonnia perittäväksi tehneet. Luuletko että se perittävä omaisuus on tyhjästä ilmaantunut?
Vaikutat sosiaalidemarilta,,,niillehän kelpaa muiden raha,,,vallankin jos sen eteen ei tarvitse tikkua ristiin laittaa. - antikommari
rokottaja kirjoitti:
Taitaa olla kateellisten kommareiden aikaansaannos.
- antikommari
rokottaja kirjoitti:
Taitaa olla kateellisten kommareiden aikaansaannos.
- perinnötön
Tyhyjätaskut kirjoitti:
Kenelle teet testamentin kun ei ole perillistä? Se rassukka joutuu maksamaan juuri tuon isomman perintöveron, koska ei ole rintaperillinen.Aika keljua rasittaa joitain mukavaa sukulaista tuollaisella kurimuksella haudan takaa.
Pistä kartanosi myyntiin ja kierrä vaikka maalimaa sillä rahalla.Kai siitä jotain jää näppiinkin veron jälkeen.
- Mene töihin
Olet vaan kade kirjoitti:
ei sinua muu paina.
Reklamoi vanhemmillesi äläkä kiukuttele täälä niille joiden vanhemmat ovat työllään tuon sata tonnia perittäväksi tehneet. Luuletko että se perittävä omaisuus on tyhjästä ilmaantunut?
Vaikutat sosiaalidemarilta,,,niillehän kelpaa muiden raha,,,vallankin jos sen eteen ei tarvitse tikkua ristiin laittaa.Jaa jaa, vai että sosiaalidemokraatti. Minähän juuri osoitin sinulle oikein rautalangasta vääntämällä että varsinaisia kommunisteja nimenomaan ne ovat jotka haluavat joka helvetin pennin perinnöstään itselleen kun eivät viitsi tehdä töitä.
Vanhemmat tekivät sen sata tonnia itselleen, ei lapsilleen. Näinhän se kapitalismissa menee. Ainoastaan kommarit haluavat ne muiden rahat itselleen.
Ei se perintöön päätynyt omaisuus ole itsestään ilmaantunut, mutta kun fakta nyt on vain sellainen että sinä kommarinrääpäle et ole tehnyt sekuntiakaan töitä sen perittävän sadan tonnin eteen. Haluat vain vetää lonkkaa muiden haaliman rahakasan päällä. Laiska paska. Mene töihin helvetin elätti niinkuin muutkin! - perintö on saajan
justicejusticejustic kirjoitti:
Koko perimisoikeudesta pitäisi luopua. Kun perheiden perinteinen vastuu jäsentensä hyvinvoinnista siirtyy yhä enemmän yhteiskunnalle, pitäisi myös vainajan mahdolliset varat siirtyä yhteiskunnalle. Vaihtoehtoisesti elämänsä aikaiset prioriteetkin voisi asettaa perheen henkistä hyvinvointia painottaviksi, eikä omaisuuden haalimista painottaviksi. Yksinkertaistaen vähemmän materian perässä juoksemista, enemmän sitä laatuaikaa perheen kanssa ja lapsien täysipäisiksi kasvattamista.
Perimisoikeus tekee meistä ihmisistä niin eriarvoisia, ettei sellainen mitenkään sovi moderniin maailmaan. Periaatten vuoksi aion itse kieltäytyä perinnöistäni, tosin suvulle vuosisatojen ajan kuuluneiden maiden "luovutus" tullee hieman kirpaisemaan.Miten voit väittää aivan päivvastaista, kuin todellisuus on! Miten muka enenevässä määrin vastuu siirtyy yhteiskunnalle? Mikä vastuu on siirtymässä yhteiskunnalle enenevässä määrin???
Asia on niin että aina vaan enenevässä määrin vastuu jäsenistä siirtyy perheille ja omaisille!!! Rikkaat vaan keräävät enenevässä määrin rahaa taskuihinsa, ja käyttävät hyväkseen tyhmää kansaa, joka aivopestään, yleensä porvareiden toimesta ottamaan enempi verovastuuta ! Raha vaan muuttaa nimitystä siinä verotuksessa. Tämä on totuus! - Perinnöllinen
Mene töihin kirjoitti:
Jaa jaa, vai että sosiaalidemokraatti. Minähän juuri osoitin sinulle oikein rautalangasta vääntämällä että varsinaisia kommunisteja nimenomaan ne ovat jotka haluavat joka helvetin pennin perinnöstään itselleen kun eivät viitsi tehdä töitä.
Vanhemmat tekivät sen sata tonnia itselleen, ei lapsilleen. Näinhän se kapitalismissa menee. Ainoastaan kommarit haluavat ne muiden rahat itselleen.
Ei se perintöön päätynyt omaisuus ole itsestään ilmaantunut, mutta kun fakta nyt on vain sellainen että sinä kommarinrääpäle et ole tehnyt sekuntiakaan töitä sen perittävän sadan tonnin eteen. Haluat vain vetää lonkkaa muiden haaliman rahakasan päällä. Laiska paska. Mene töihin helvetin elätti niinkuin muutkin!anteeks nyt vaan.. mutta älä yleistä!! Esim mä käyn töissä enkä voi sille mitään että olen saanut jo 2 perintöä vaikka olen alle 25v, ja kyllä mielelläni alle 100.000 e pitäisin täysin itselläni.. ja hankkisin oman kämpän.
Kaikkien vanhemmat kuolee joskus..
joittenkin vaan PIKKASEN aikaisemmin(mä olin alle 10v.) ku muiden! että oishan se kiva jos näin nuorelle kun minulle nii jäis vähän omaan asuntoon.
ymmärrän jos periii 1000000 e että silloin haluttais mut ei mun mielest alle 200.000e.. Vois vetää rajan siihen!
Enkä mä mikään Kommari ole vaikka näin ajattelen!!! - että sillee
perintö on saajan kirjoitti:
Miten voit väittää aivan päivvastaista, kuin todellisuus on! Miten muka enenevässä määrin vastuu siirtyy yhteiskunnalle? Mikä vastuu on siirtymässä yhteiskunnalle enenevässä määrin???
Asia on niin että aina vaan enenevässä määrin vastuu jäsenistä siirtyy perheille ja omaisille!!! Rikkaat vaan keräävät enenevässä määrin rahaa taskuihinsa, ja käyttävät hyväkseen tyhmää kansaa, joka aivopestään, yleensä porvareiden toimesta ottamaan enempi verovastuuta ! Raha vaan muuttaa nimitystä siinä verotuksessa. Tämä on totuus!niin "totuus" unohdit lainausmerkit
- bjbjbökjb
Perinnöllinen kirjoitti:
anteeks nyt vaan.. mutta älä yleistä!! Esim mä käyn töissä enkä voi sille mitään että olen saanut jo 2 perintöä vaikka olen alle 25v, ja kyllä mielelläni alle 100.000 e pitäisin täysin itselläni.. ja hankkisin oman kämpän.
Kaikkien vanhemmat kuolee joskus..
joittenkin vaan PIKKASEN aikaisemmin(mä olin alle 10v.) ku muiden! että oishan se kiva jos näin nuorelle kun minulle nii jäis vähän omaan asuntoon.
ymmärrän jos periii 1000000 e että silloin haluttais mut ei mun mielest alle 200.000e.. Vois vetää rajan siihen!
Enkä mä mikään Kommari ole vaikka näin ajattelen!!!Voit tehdä asialle jotakin. Kieltäydy perintöosasta jos ärsyttää maksaa veroja tulosta mikä ei ole ollut sinun ensinkään.
Olet kommari kun haluat muiden luomasta hyödystä itsellesi kaiken. Raja pitäisi olla 5000 eurossa. Siihen voisi ihan hyvin vetää rajan. - Peintöhän
Petteri Pränkkä kirjoitti:
Kaippa siitä 100 000:sta sen 8 700 jotenkin pystyy maksamaan mutta kenkuttaahan se jos työllä saisi niin joutuisi maksamaan enemmän
... voi olla sen 100 000 arvoinen mummonmökki.
Taikomisella saadaan erotettua siittä 8700
Rahattomana pitää myydä koko perhekalleus. - Mikä ihmeen
Lisää veroa kirjoitti:
Eikös siitä perinnön arvosta voi maksaa? Jos ei ole esim. arvokiinteistölle verotusarvon mukaista hintaa. Myypi pois ja maksaa veron! Vai pitääkö "palkka" saada ilman veroa? Eli hyöty kelpaa mutta velvote ei.
... "palkka" ??
Veroaha pitäisi tulla logiikalla maksaa jopa TOTO-pelistä raveissa.
Asian ydin on, että kyseisestä sadastatonnista on jo kaikki verot maksimaalisesti maksettu. Kyllä se kiinteistö on nettorahoilla kustannettu. - Vero ttaja
voi nari nari kirjoitti:
jos et pysty ottamaan vastaan lahjoita minulle.lainaa saan tuotasummaa vastaan ja maksan verot pois.itse olen verot joutunut maksamaan ja jäi tuota tuhta jäljellekkin että turhaa valittamista,valtio maksaa minu ja sinun sairaan hoidot terveyskeskus käynnit ym.itse maksamme vaivaisen omavastuun.jostain on niihin rahat löydyttävä.että narin nari
Lahjasta pitää maksaa sitten lahjavero.
- perintöverovaan.
Mikä ihmeen kirjoitti:
... "palkka" ??
Asian ydin on, että kyseisestä sadastatonnista on jo kaikki verot maksimaalisesti maksettu. Kyllä se kiinteistö on nettorahoilla kustannettu.ai perijä on sen nettorahoillaan maksanut, aha.
- Entinen Yrittäjä
Confirmed.. kirjoitti:
Itse teen renkannvaihtotöitä. Kuusi työntekijää, joista kaksi ovat suomalaisia.
Oliko edes montaa suomalaista hakijaa, ei taida tuollainen työ jossa joutuu oikeasti tekemään palkan eteen työtä, kiinnostaa enään muita kuin ulkolaisia.
- Kapitalistiko?
perinnötön kirjoitti:
Kai siitä jotain jää näppiinkin veron jälkeen.
No ainakin lyhyellä matikalla pitäisi jäädä.
Ja eihän sitä veroa etukäteen tarvii maksaa, vasta sitten kun on perinnön saanut, eli jos on 100.000 saanut tilille niin kait siitä sen max 22.100 pystyy maksamaan, vielä pitäs jotain jäädä tähteeksikin. - 17+12
Mikä ihmeen kirjoitti:
... "palkka" ??
Asian ydin on, että kyseisestä sadastatonnista on jo kaikki verot maksimaalisesti maksettu. Kyllä se kiinteistö on nettorahoilla kustannettu.Totopeleistä Maksetaan vero. Sen maksaa pelin järjestäjä. siitäkin huolimatta että totoapelataan nettotuloilla.
- zxz.
Mikä ihmeen kirjoitti:
... "palkka" ??
Asian ydin on, että kyseisestä sadastatonnista on jo kaikki verot maksimaalisesti maksettu. Kyllä se kiinteistö on nettorahoilla kustannettu.Omaisuusvero se vasta on järjenvastainen..Jos ison summan rahaa perii, niin voi siitä jo vähän verojakin maksaa..
- zxz.
Olet vaan kade kirjoitti:
ei sinua muu paina.
Vaikutat sosiaalidemarilta,,,niillehän kelpaa muiden raha,,,vallankin jos sen eteen ei tarvitse tikkua ristiin laittaa.Taas toi kateus näkökulma.....Se on jo vanhentunut.
- suomet rahat eulle
1907 Forssa kirjoitti:
mutta meillähän kataisen johtama kokoomus hallitus. kokoomus olisi voinnut muodostaa hallituksen perussuomalaisten kanssa. mutta kun perussuomalaiset ei halunneet antaa rahaa kreikan lainoihin ja kokoomus taas haluaa antaa kreikkaan suomalaisten rahaa, joten kokoomus ei sitten ottannut hallitukseen perussuomalaisia. sitten on suuri joukko suomalaisia poliittoko joiden mielestä se on suomen etu kun suomalaisten rahat euhun. toisen mailman sodan jälkeen kun suomi joutui maksamaan valtavat sotakorvaukset neuvostovenäjälle, niin silloinkin oli sellaisia suomalaispolitiikkoja joiden mielestä se vaan on suomen etu kun suomi joutui maksamaan valtavia sotakorvauksia neuvostoliitolle. mutta minusta se asia on niin ja voihan se esittää niinkin että sodan aikana suomi lapioi rahaa taisteluhautoihin ja sodan jälkeen suomi lapioi rahaa taistelu hautojen ylitse neuvostovenäjän puolelle ja nyt rahaa suomi lapioi euhun. jos sitä suomalaisten rahaa ei tule tarpeeksi nopeasti eulle, niin sitten tulee televisio uutisiin huolestuneen näköisenä joku eu komissaari olli reeni, joka sanoi että on nyt todella tärkeää että kreikka saa pian laina rahaa suomelta, muuten suomenkin talous romahtaa. todennäköisesti sitten vasta kun kaikki suomalaisten rahat on menneet euhun, eikä suomellä enään yhtään ole rahaa niin kaiketi sitten vasta loppuu suomen rahan meno eulle.
- tällästä on eussa
noniin kirjoitti:
idiootti
kreikasta viellä sen verran että kreikka on ostannut viimeisen kymmenen vuoden aikana aseita armejalleen 150 miljardin euron edestä. aseita kreikka on ostannut pääasiassa ranskasta ja saksasta. monet ihmiset epäilevätkin että eussa on sovittu että kreikka saa eusta rahaa kun kreikka ostaa aseita saksalta ja ranskalla. kreikka ostaa vielläkin joka vuosi seitsemällä miljardilla aseita saksasta ja ranskasta.
- persujuntti
rokottaja kirjoitti:
keskusta ja demarit on syypäitä perintöveroon. Ja tämä tieto on TOSI ja tarkistettu fakta.
- perusjeesus
Peintöhän kirjoitti:
Rahattomana pitää myydä koko perhekalleus.niin myyt perhekalleuden jota et halunnut kun pitää veroa maksaa? Niin kun olet sen myynyt niin saat rahat? Mikä kenkuttaa? Oletko tyhmä? Miksi olet tyhmä?
- JEESUSPERSE
perintöverovaan. kirjoitti:
ai perijä on sen nettorahoillaan maksanut, aha.
IDIOOTTI!!!!!!!!!! SEN KIINTEISTÖN ALKUPERÄINEN OMISTAJA, ELI NYKYINEN VAINAA, ON SEN NETTORAHOILLA KERTAALLEEN MAKSANUT ELI ON KÄYNYT TÖISSÄ MAKSANUT VEROJA PALKKATULOISTAAN JA KENTIES MUISTA TULOISTA, KUTEN OMAISUUSTULOISTA TAI VAIKKAPA PÄÄOMATULOISTA, OSTANUT KIINTEISTÖN JOSTA MAKSANUT KIINTEISTÖVEROA VUOSITTAIN SEKÄ VARAINSIIRTOVEROT KERTAALLEEN. LAINASTA MAKSETAAN VIELÄ PANKILLE KOROT ETTEI ILMATTEEKS MITÄÄN SAADA.
Tämän jälkeen ottaa ja kuolee ja taas pitää NETTORAHOILLA ostamastaan kiinteistöstä vielä perillistenkin verot maksaa!!!!!!!!!!!!!!!!! JOKO YMMÄRSIT IDIOOTTI!!!!!!!!!!!?????????? - dfgfdsaa
Peintöhän kirjoitti:
Rahattomana pitää myydä koko perhekalleus.jopa on mummonmökki, 100 000€. jos tuosta ei raaski maksaa sitä 8700 egee, eipä sitä silloin tarviikkaa. johan jo pankista saa tuon summan lainaksi.
- Adam Smith
Tosi ko vesi! kirjoitti:
Sossut sosialisoi kaiken, olit sossu eli et.
Sosialismi on muutoinkin joukko kauniita ja käytännössä toimimattomia aatoksia.Vain Japani on ainoa aito kilpailuyhteiskunta. Siellä perintövero on pyöreät 100%. Siellä katsotaan joka sukupolvessa kuka on ansainnut rahansa omilla käsillä ja päällä.
- Varakas vanhus
JEESUSPERSE kirjoitti:
IDIOOTTI!!!!!!!!!! SEN KIINTEISTÖN ALKUPERÄINEN OMISTAJA, ELI NYKYINEN VAINAA, ON SEN NETTORAHOILLA KERTAALLEEN MAKSANUT ELI ON KÄYNYT TÖISSÄ MAKSANUT VEROJA PALKKATULOISTAAN JA KENTIES MUISTA TULOISTA, KUTEN OMAISUUSTULOISTA TAI VAIKKAPA PÄÄOMATULOISTA, OSTANUT KIINTEISTÖN JOSTA MAKSANUT KIINTEISTÖVEROA VUOSITTAIN SEKÄ VARAINSIIRTOVEROT KERTAALLEEN. LAINASTA MAKSETAAN VIELÄ PANKILLE KOROT ETTEI ILMATTEEKS MITÄÄN SAADA.
Tämän jälkeen ottaa ja kuolee ja taas pitää NETTORAHOILLA ostamastaan kiinteistöstä vielä perillistenkin verot maksaa!!!!!!!!!!!!!!!!! JOKO YMMÄRSIT IDIOOTTI!!!!!!!!!!!??????????Äläs nyt älykääpiö keuhkoa.
Tuolla sinun logiikallasi lasten pitäisi maksaa äipältä saamastaan tikkaristakin veroa.
Kyllä omille lapsilleen täytyy voida antaa lahjoja ja perintöä verotta.
Turha luoda systeemiä, jota kierretään kumminkin. Se ei ole tasapuolista, eikä oikeudenmukaista. - zxz.
zxz. kirjoitti:
Omaisuusvero se vasta on järjenvastainen..Jos ison summan rahaa perii, niin voi siitä jo vähän verojakin maksaa..
10- tulee kun vastustaa omaisuusveroa.. Näkee et on pölvästien joukossa..
Pölvästit ei vastusta sitä että kesämökistä ja omakotitalosta, ym. autotallista joutuu maksamaan veroa, vaikka se on oma.. Tai pitäisi olla oma.
Ei ihme että samat pölvästit ovat eduskunnassa vuodesta toiseen, koska pölvästit ne sinne valitsevat. - Anonyymi
Isompi vero vaan kirjoitti:
Riistäjät alas! Alas kapitalismi.Perintövero on todella törkeää sikamaisuutta,
joka perustuu vain suomalaiseen kateuteen. - Anonyymi
loiset pois kirjoitti:
Kielletään vaikka työttömyys lailla ja karkotetaan laiskurit vaikka Pohjois-Koreaan jossa on työvoimapula...ei voi poistaa koskaan niitä työttömyyskorvauksia eikä voi koskaan tulla täystyöllisyyttä, tuhannet ja tuhannet asiat,virat,työpaikat,virastot,yhdistykset,seurat jne jne, joihin menee vero miljardeja joka vuosi, on täysin riippuvaisia työttömistä ja ovat olemassa vain työttömien ansiosta ja monet asiat on kokonaan riippuvaisia siitä että saa ns työntekijöitä joille ei tarvi maksaa palkkaa ;)
- Anonyymi
vääryys on väärin kirjoitti:
Ilmeisesti elät yoisten selkänahasta otetulla rahalla.....näinhän oikea kommari tekee! Menisit töihin !
Ei hemmetissä, kommareila pitäisi olla
pääsy kielto työ elämään, nämä työn
"sankarit" eivät tee muuta kuin aiheuttavat
huonoa ja kateellista ilmapiiriä työmilla,
turhine lakkoiluineen. Alas kommunismi
ELÄKÖÖN KAPITALISMI. - Anonyymi
loiset pois kirjoitti:
Kielletään vaikka työttömyys lailla ja karkotetaan laiskurit vaikka Pohjois-Koreaan jossa on työvoimapula..."Kielletään vaikka työttömyys lailla ja karkotetaan laiskurit vaikka Pohjois-Koreaan jossa on työvoimapula..."
Tulee päättymään ikävästi tuo yhteiskunnan aivopesu. Vähän vielä kuritetaan yrityksiä hengiltä ja maassa on miljoona työtöntä. Laiskoja kaikki siis.
- Tosimies.
Perit kiinteistön jonka arvo on tuo 100 000.
Jos et voi maksaa veroa laitat sen myyntiin, myynnistä maksat 28% veroa (koska et ole asunut kahta vuotta joka vapautttaa sinut verosta) ja kiinteisön välittäjälle sen 3%.
Eli kaiken jälkeen sinulle jää käteen n 60 000 tämä siis jos saat heti myytyä mutta yleensä tuolaisessa tilanteessa joudut tiputtamaan hintaa alle markkinanahinnan koska haluat saada sen myytyä nopeasti ennen kuin verot siitä lankeavat.
Ja kuinka paljon vanhempasi on kiinteistöstä maksanutkaan osatettaessa erilaisia veroja?
Parempi on kun myy 50 v kaiken ja antaa lapsille ulkomaantilien kautta perinnön, ja haistattaa verottajalle paskat- oikaistaan edellistä
Jos et tiedä niin älä myöskään kerro faktana. Kyllä siitä maksetaan vain perintövero tai myyntivoittovero, ei molempia. Jos on myymässä pienimmässä veroluokassa perittyä asuntoa heti, kun sen saa perinnöksi, kannattaa asunto arvostaa käypään arvoon, koska printövero on myyntivoittoveroa pienempi.
- mk
Perintökiinteistön arvo 100000€ niin ei se verotusarvo mene käyvän hinnan mukaan ja muitakaa että periä saa ilman veroa 20000€ ja se vähennetään perinnön arvosta ja kyllä normaalilla työssäkäyvä voi ottaa sen 10000€ lainaa vaikka 10 vuodeksi ja naamioi sen vaikka remonttilainaksi niin sa vielä verovähennyksiin korot mitä niistä saa vähentää. Itselläkin jo vanha äiti ja esim kesämökin saisin verovapaasti kun äitini lahjottaisi ennakkoperintönä sen 19999€ joka kolman vuosi ja ei montaa lahjoitusta tarttis kun arvo on siinä 50-80t€ välillä mutta varakkaat osavat verosuunnittelun ja tekevät homman niin ettei veroja makseta. Peintövero pn vanhanajan kateellisuusvero ja sossujen ajama vero että silleen ja vasta kun perii miljoonan niin sitten vasta verotetaan. Jos on jollain paljon talletuksia ja muita kuttuja niin tilit pitäsii on tyhjät koska siitä ei makseta veroja mitä virallisesti ei ole olemassa vaikka jollain olisi kotona miljoona euroa niin sitä ei yleensä ilmoiteta mihinkään perunkirjoituksesa.
- mrjsnf
Jos perit kiinteistön, jonka arvo 100.000 € ja et pysty tai halua maksaa veroa, etkä saa edes lainaksi turvaavaa vakuutta (kiinnitystä) vastaan, ehkä myyt kiinteistön.
Myyntihinnaksi laita perunkirjoituksessa hyväksytyn arvon 100.000 €, jolla saat heti myytyä kiinteistön (alemman hinnan). Luovutusvoitosta et joudu maksamaan veroa, koska hankintahinnaksi laitetaan perunkirjoitusarvo 100.000 €, jolloin verotettavaa luovutusvoittoa ei synny.
Maksat saamastasi 100.000 euron kauppahinnasta veron 8700 € ja loput jäävät sinulle vapaasti käytettäväksi.
Otan mielelläni vastaan kaikki perinnöt ja maksan perintöverot niistä.
T: turisti - nasse-setä.
mk kirjoitti:
Perintökiinteistön arvo 100000€ niin ei se verotusarvo mene käyvän hinnan mukaan ja muitakaa että periä saa ilman veroa 20000€ ja se vähennetään perinnön arvosta ja kyllä normaalilla työssäkäyvä voi ottaa sen 10000€ lainaa vaikka 10 vuodeksi ja naamioi sen vaikka remonttilainaksi niin sa vielä verovähennyksiin korot mitä niistä saa vähentää. Itselläkin jo vanha äiti ja esim kesämökin saisin verovapaasti kun äitini lahjottaisi ennakkoperintönä sen 19999€ joka kolman vuosi ja ei montaa lahjoitusta tarttis kun arvo on siinä 50-80t€ välillä mutta varakkaat osavat verosuunnittelun ja tekevät homman niin ettei veroja makseta. Peintövero pn vanhanajan kateellisuusvero ja sossujen ajama vero että silleen ja vasta kun perii miljoonan niin sitten vasta verotetaan. Jos on jollain paljon talletuksia ja muita kuttuja niin tilit pitäsii on tyhjät koska siitä ei makseta veroja mitä virallisesti ei ole olemassa vaikka jollain olisi kotona miljoona euroa niin sitä ei yleensä ilmoiteta mihinkään perunkirjoituksesa.
mk taas jakelee tapansa mukaan väärää infoa:
>>Perintökiinteistön arvo 100000€ niin ei se verotusarvo mene käyvän hinnan mukaan>muitakaa että periä saa ilman veroa 20000€ ja se vähennetään perinnön arvosta>kesämökin saisin verovapaasti kun äitini lahjottaisi ennakkoperintönä sen 19999€ joka kolman vuosi ja ei montaa lahjoitusta tarttis kun arvo on siinä 50-80t€ välillä - Maksan, maksan...
oikaistaan edellistä kirjoitti:
Jos et tiedä niin älä myöskään kerro faktana. Kyllä siitä maksetaan vain perintövero tai myyntivoittovero, ei molempia. Jos on myymässä pienimmässä veroluokassa perittyä asuntoa heti, kun sen saa perinnöksi, kannattaa asunto arvostaa käypään arvoon, koska printövero on myyntivoittoveroa pienempi.
Niinpä niin.
Mutta entäs kun vanhemmista toinen onkin kuollut parikymmentä vuotta aikaisemmin ja toinen on asunut perikunnan asunnossa kuolemaansa saakka ja asunto on silloin aikanaan arvostettu sen aikaiseen hintaan. Nyt parinkymmenen vuoden kuluttua maksatkin perintöveron lisäksi vähintään 10 osan saamastasi perinnöstä myyntivoittoveroa. (Siis sen perintöveron lisäksi.)
On todellakin ihan näin kun ei ole mahdollisuutta asettua 2 vuodeksi asumaan perimäänsä kiinteistöön.
Uskotteko, että mm. päättäjät ja erityisesti rikkaat joutuvat vastaavaan loukkuun? Ei tietenkään. Heillähän on omat neuvojat, jotka opastavat toimimaan niin, ettei joudu maksamaan.
Me tavalliset tallaajat, joiden vanhemmat ja isovanhemmat ovat maksaneet pienen asuntonsa selkänahastaan ja jatkuvat eri verot niitä koskien, me heidän vaatimattomat perintönsä saaneet maksamme nyt lisää ja lisää veroja niistä jo moneen kertaan maksetuista kiinteistöistä tms.
Ruotsissa on tehty jo muutama vuosi sitten inhimillinen ja oikeudenmukainen ratkaisu, kun perintövero poistettiin. Mutta Ruotsin päättäjät pitävätkin ruotsalaisten, omien kansalaistensa puolta eikä kreikkalaisten. Ruotsissa päättäjät elelevät oman maansa parasta ajatellen. Meillä päättäjillä on niin kova hinku päästä isojen poikien porukkaan Brusseliin, ettei oman maan kansalaisille jätetä kohta edes hengitysmahdollisuutta ilman että siitä otetaan vero. - Lukija
mk kirjoitti:
Ilman veroa saa lahjoittaa ensimmäiseen veroluokkaan kuuluville 3999 euroa joka kolmas vuosi. Ei 19999.
- Petteri Pränkkä
Maksan, maksan... kirjoitti:
Niinpä niin.
Mutta entäs kun vanhemmista toinen onkin kuollut parikymmentä vuotta aikaisemmin ja toinen on asunut perikunnan asunnossa kuolemaansa saakka ja asunto on silloin aikanaan arvostettu sen aikaiseen hintaan. Nyt parinkymmenen vuoden kuluttua maksatkin perintöveron lisäksi vähintään 10 osan saamastasi perinnöstä myyntivoittoveroa. (Siis sen perintöveron lisäksi.)
On todellakin ihan näin kun ei ole mahdollisuutta asettua 2 vuodeksi asumaan perimäänsä kiinteistöön.
Uskotteko, että mm. päättäjät ja erityisesti rikkaat joutuvat vastaavaan loukkuun? Ei tietenkään. Heillähän on omat neuvojat, jotka opastavat toimimaan niin, ettei joudu maksamaan.
Me tavalliset tallaajat, joiden vanhemmat ja isovanhemmat ovat maksaneet pienen asuntonsa selkänahastaan ja jatkuvat eri verot niitä koskien, me heidän vaatimattomat perintönsä saaneet maksamme nyt lisää ja lisää veroja niistä jo moneen kertaan maksetuista kiinteistöistä tms.
Ruotsissa on tehty jo muutama vuosi sitten inhimillinen ja oikeudenmukainen ratkaisu, kun perintövero poistettiin. Mutta Ruotsin päättäjät pitävätkin ruotsalaisten, omien kansalaistensa puolta eikä kreikkalaisten. Ruotsissa päättäjät elelevät oman maansa parasta ajatellen. Meillä päättäjillä on niin kova hinku päästä isojen poikien porukkaan Brusseliin, ettei oman maan kansalaisille jätetä kohta edes hengitysmahdollisuutta ilman että siitä otetaan vero.Muuten ei vainajat mitään maksa. Se maksaa joka perinnön saa
- heh heh
mitä työ valitatte,sitten kun tarvitsee hoitoja niin ne verorahathan tulee sulle hoidoissa takasin jos et satu kuolemaan sitä ennen,ja joku muu saa nerahat heh.heh.
- rakuunan majuri
mrjsnf kirjoitti:
Jos perit kiinteistön, jonka arvo 100.000 € ja et pysty tai halua maksaa veroa, etkä saa edes lainaksi turvaavaa vakuutta (kiinnitystä) vastaan, ehkä myyt kiinteistön.
Myyntihinnaksi laita perunkirjoituksessa hyväksytyn arvon 100.000 €, jolla saat heti myytyä kiinteistön (alemman hinnan). Luovutusvoitosta et joudu maksamaan veroa, koska hankintahinnaksi laitetaan perunkirjoitusarvo 100.000 €, jolloin verotettavaa luovutusvoittoa ei synny.
Maksat saamastasi 100.000 euron kauppahinnasta veron 8700 € ja loput jäävät sinulle vapaasti käytettäväksi.
Otan mielelläni vastaan kaikki perinnöt ja maksan perintöverot niistä.
T: turistiei sitä ole pakko maksaa perintöveroa jo ei halua,vasaramies tulee ja realisoi omaisuuden ja loput jää käteen,miten yksinkertaista ja helppoa.tai lahjoita naapurille se maksaa eikä kitise,minä ainakin maksan jos joku lahjottaa satatuhatta omaisuutta enkä kitise yhtään vaikka menis puolet.ne rahat menee minun terveydenhoitoon ja sinun
- tiedoksi
nasse-setä. kirjoitti:
>>Perintökiinteistön arvo 100000€ niin ei se verotusarvo mene käyvän hinnan mukaan>muitakaa että periä saa ilman veroa 20000€ ja se vähennetään perinnön arvosta>kesämökin saisin verovapaasti kun äitini lahjottaisi ennakkoperintönä sen 19999€ joka kolman vuosi ja ei montaa lahjoitusta tarttis kun arvo on siinä 50-80t€ välilläKuule se 20 000 on MARKKOJA
- nasse-setä.
tiedoksi kirjoitti:
Kuule se 20 000 on MARKKOJA
Mitä höpötät! Verotettavan perinnön alaraja on 20 000 EUROA.
- Heheee
nasse-setä. kirjoitti:
>>Perintökiinteistön arvo 100000€ niin ei se verotusarvo mene käyvän hinnan mukaan>muitakaa että periä saa ilman veroa 20000€ ja se vähennetään perinnön arvosta>kesämökin saisin verovapaasti kun äitini lahjottaisi ennakkoperintönä sen 19999€ joka kolman vuosi ja ei montaa lahjoitusta tarttis kun arvo on siinä 50-80t€ välilläKerro Nasse mitä verottaja sitten tykkäs tästä sun kolmen vuoden välein 19 999€ kikasta. :D
- Oikeudenmukainen.
Perintö pitäisi mennä aina valtolle kokonaisuudessaan, niin ei kenenkään perillisten tarvitsisi riidellä perinnöstä.
- Tosimies.
Ho hohoho mikäs siinä olisi oikeutta?
Huono provo. - -l-
Tosimies. kirjoitti:
Ho hohoho mikäs siinä olisi oikeutta?
Huono provo.Parempi oikeus kuin nykyisessä systeemissä. Miksi perinnön pitäisi mennä omaisille? Ei miksikään.
- perillinen
minä tein vanhemmilleni vuosia työtä ruokapalkalla,sitten perin omaisuutta vanhemmiltani ja perintövero omasta työstä myös piti maksaa,se ei ole oikein työn osuus olisi jo oltava verotonta.ettehän työkään maksa palkkatulosta kuin normaaliveron vai maksatteko perintöveroa omasta palkast kun peritte sen työnantajalta.
- kaikki tai mitään
-l- kirjoitti:
Parempi oikeus kuin nykyisessä systeemissä. Miksi perinnön pitäisi mennä omaisille? Ei miksikään.
Luonnon vastaista ajattelua kuten kaikki kommunismissa on älyvapaata, raivostuttavan väärää ja älytöttä !
- 16884335
-l- kirjoitti:
Parempi oikeus kuin nykyisessä systeemissä. Miksi perinnön pitäisi mennä omaisille? Ei miksikään.
ja sulla on varmaa nii köyhät vanhemmat että et sais mitää. ni siks ajattelet näin
- Mene töihin!
16884335 kirjoitti:
ja sulla on varmaa nii köyhät vanhemmat että et sais mitää. ni siks ajattelet näin
Ainoastaan kommunisti ahnehtii muiden tekemää omaisuutta. Mene kommunisti itse töihin ja jätä ne vanhempiesi tekemät rahat rauhaan!
- Mene töihin!
perillinen kirjoitti:
minä tein vanhemmilleni vuosia työtä ruokapalkalla,sitten perin omaisuutta vanhemmiltani ja perintövero omasta työstä myös piti maksaa,se ei ole oikein työn osuus olisi jo oltava verotonta.ettehän työkään maksa palkkatulosta kuin normaaliveron vai maksatteko perintöveroa omasta palkast kun peritte sen työnantajalta.
Älä yritä valehdella koska se on säälittävää!
Jos sinulla on ollut työsopimus, niin se on voi voi että olet ollut niin helvetin tyhmä ettet ole pyytänyt palkankorotusta, paitsi isompaa lusikkaa.
Jos olet ollut pelkällä ruokapalkalla, sinä et ole maksanut silloin penniäkään veroa, että älä kommari jauha paskaa! Vai tuliko verokarhu vellikauha kourassa ottamaan lautaselta oman osansa joka työpäivä kun äiti oli laittanut ruuan pöytään?
Nyt kun olet saanut perinnön, niin se on oikein helvetin oikein että olet maksanut verot siitä ruokapalkastasi! - 16884335
Mene töihin! kirjoitti:
Ainoastaan kommunisti ahnehtii muiden tekemää omaisuutta. Mene kommunisti itse töihin ja jätä ne vanhempiesi tekemät rahat rauhaan!
jos tarkoitit mua niin kuule oon tehny työtä sitten olin 16.
- -l-
16884335 kirjoitti:
Älä sotke vanhempiani tähän.
- F*****
16884335 kirjoitti:
jos tarkoitit mua niin kuule oon tehny työtä sitten olin 16.
Oletko täyttänyt jo 17?
- moninkertaiset verot
Ruotsissa poistettiin ja lopetettiin koko perintövero. Toisin on täällä punikkilassa.
- Punanahan verot
Vai punikkila,katso ja kuuntale kun kokoomuksen porukka ryöstää ja kusee työ-
miestä öögaan.Kuka nutasee optiot valtion kioskeista.Persun avustaja puhuu
hiihtoseuran hihamerkeistä ulk.maalaisille ja mikä on tuomio ps-kansan edus-
taja jäähylle.Ja sama jatkuu niin kauan kun kansa on nuijaa ja äänestää tuttuja
rötöksistään herroja joka osuuskaupan ja muiden vastaavien johtoon.Rikas
käyttää perintöverossa hyppy kikkaa ja siirtää perinnön hierarkiassa seuraavalle,
jää aina yhet maksut välistä. - Kateus verolle
Jotain on verotettava.
Perustetaan Suomeen kateusvero. Aiheettomasta kadehtimisesta joutuisi maksamaan 22% veroa kadehditun kohteen arvosta. Kyllä Suomen valtio tällä rikastuisi. - kapina punikki
Punanahan verot kirjoitti:
Vai punikkila,katso ja kuuntale kun kokoomuksen porukka ryöstää ja kusee työ-
miestä öögaan.Kuka nutasee optiot valtion kioskeista.Persun avustaja puhuu
hiihtoseuran hihamerkeistä ulk.maalaisille ja mikä on tuomio ps-kansan edus-
taja jäähylle.Ja sama jatkuu niin kauan kun kansa on nuijaa ja äänestää tuttuja
rötöksistään herroja joka osuuskaupan ja muiden vastaavien johtoon.Rikas
käyttää perintöverossa hyppy kikkaa ja siirtää perinnön hierarkiassa seuraavalle,
jää aina yhet maksut välistä.kohta kerätään kasaan,punikki armeija ja jytkäytetään niin että tuntuu.
- 11 ja 2
Ruotsissa poistettiin perintövero jo vuosia sitten. Meillä Heinäluoma poisti omaisuusveron, joka oli vakituinen tulo valtiolle, ihan tyhmää.
- ttkk
Jos ei varaa maksaa heti, niin pitää käydä tekemässä verotoimistossa maksusopimus eli maksaa vähissä erissä tuo summa!
- killijalka
Ei tarvitse käydä. Voi hoitaa netissä.
- sossupummit syö
Loispummikulttuuri aiheuttaa pahoinvointiyhteiskunnan.
- Pummin perittävä?
"Sossupummit" eivät taida olla niitä tyypillisimpiä perintöverottomuudesta hyötyjiä?
Tavallisesti köyhien vanhemmatkaan eivät ole niitä rikkaimpia perittäviä? - duunari maksaa
Pummin perittävä? kirjoitti:
"Sossupummit" eivät taida olla niitä tyypillisimpiä perintöverottomuudesta hyötyjiä?
Tavallisesti köyhien vanhemmatkaan eivät ole niitä rikkaimpia perittäviä?Veroa peritään, jotta sossupummi voi juoda työssäkäyneiden rahat.
- lähiömies
Pummin perittävä? kirjoitti:
Tavallisesti köyhien vanhemmatkaan eivät ole niitä rikkaimpia perittäviä?No ei tuon nyt silti mikään ihme ole, että 30-40-vuotiaalla köyhällä voi olla suuriin ikäluokkiin kuuluvat vanhemmat, jotka omistavat jonkun 70-luvun neuvostolähiöbunkkeriasunnon.
- 12
mitä se on se pahoinvointi... en vielä ole siitä selvää saanut.... oksetustauti on pahoinvointia minun tetääkseni.
- veron maksaja
Ei sitä perintöä ole pakko ottaa vastaan vaan sen voi antaa valtiolle.
Verosta voi antaa lahjoja tiettyyn summaan asti ilman veroseuraamuksia joten jonkinlainen verosuunnittelu kannattaa.
Miksi laissa säädettyä pientä veroa ei haluta maksaa?
Jotkut joutuvat maksamaan palkastaan joka kuukausi lähes puolet veroina eli vuositasolla helposti viiskymmentä tuhatta ja munusta se on aivan väärin.
Minä nimittäin en halua maksaa veroja maassa asuvien työttömien laiskureitten eli loisivien sosiaalipummien elättämiseksi.
Sosiaalipummit voisivat ottaa pankista rahaa jos joutuvat työttömäksi ja maksaa sitten takaisin jos pääsevät töihin.- Tosimies.
Kuka hullu nyt enää valtiolle antaisi sitä minkä vanhemmat perinnöksi jättää, en minä ainakaan.
Valtio on varastanut liikaa meiltä kaikilta ja varastaa joka päivä erilaisis keksiytin veroin. - natsaako ei
Tosimies. kirjoitti:
Kuka hullu nyt enää valtiolle antaisi sitä minkä vanhemmat perinnöksi jättää, en minä ainakaan.
Valtio on varastanut liikaa meiltä kaikilta ja varastaa joka päivä erilaisis keksiytin veroin.Vanhempien pitää ryypätä ja tuhlata omaisuutensa niin ei tarvitse perintöäkään jakaa eikä maksella turhia perintöveroja.
- tarkkasilmäinen9
natsaako ei kirjoitti:
Vanhempien pitää ryypätä ja tuhlata omaisuutensa niin ei tarvitse perintöäkään jakaa eikä maksella turhia perintöveroja.
ja sitähän täällä tehdään ryypätään ja tapellaan, niin että ulomaita myöten saa palautetta! Renki on päässyt isännän asemaan... ja maa järkkyy!
- TYÖNTEKIJÄ!
"Minä nimittäin en halua maksaa veroja maassa asuvien työttömien laiskureitten eli loisivien sosiaalipummien elättämiseksi.
Sosiaalipummit voisivat ottaa pankista rahaa jos joutuvat työttömäksi ja maksaa sitten takaisin jos pääsevät töihin."
yhdyn tohon! saisivat ite ottaa lainaa! eikä pummii kelalta tai sossuilta!
- Kieltäydy
Jos ei pysty perintöveroa maksamaan voi perinnöstä kieltäytyä, ei joudu veroa maksamaan euroakaan. Tämä on monasti järkevää, perintö menee omille lapsille. He sitä rahaa enemmän tarvitsevat kuin keski-ikäinen isänsä tai äitinsä. Jos lapsia ei ole se menee muille rintaperillisille.
- Kieltäyty vaan
Kieltäydy ja anna perinnän mennä lapsillesi. Lapset maksavat perintöveron. Tiedän kun olen saanut tällaisen sukupolven yli hypänneen perinnön. Sain suurin piirtein tuon 100 000 ja maksoin siitä verot. Ei kauheasti harmittanut, sillä aika läjä rahaa tuli siitä huolimatta tilille.
Oma äitini on antanut eläessään omaisuuttaan pois. Lahjaveron olen siitä joutunut maksamaan.
Kannatan Ruotsin mallia, sillä yleensä perittävästä omaisuudesta on verot maksettu jo moneen kertaan. - maan korvessa...
Kieltäyty vaan kirjoitti:
Kieltäydy ja anna perinnän mennä lapsillesi. Lapset maksavat perintöveron. Tiedän kun olen saanut tällaisen sukupolven yli hypänneen perinnön. Sain suurin piirtein tuon 100 000 ja maksoin siitä verot. Ei kauheasti harmittanut, sillä aika läjä rahaa tuli siitä huolimatta tilille.
Oma äitini on antanut eläessään omaisuuttaan pois. Lahjaveron olen siitä joutunut maksamaan.
Kannatan Ruotsin mallia, sillä yleensä perittävästä omaisuudesta on verot maksettu jo moneen kertaan.Sain myös lahjaksi mökin vanhemmiltani,siitä maksoin tietysti verot normaalisti,olin teetättänyt tontille edelliskesänä uuden saunan ja kun ne kulut verot vähentää jäljellejääneestä,ei voittoa paljon jäänyt.
Suvulle olisi pitänyt silti jättää käytettäväksi koko höskä,eli mikään ei olisi muuttunut entisestä,kaikki olisi tulleet niinkuin ennenkin,mä vain maksoin kulut ja remppasin ja maalasin,siivosin toisten jäljet
Myin koko mökin ja sain suvun vihat niskaani,nyt ei ole heillä kuulemma paikkaa minne mennä.
Myynnistä maksoin vielä myyntivoittoverot,eli mitä jäi?
Vaivat palkaksi.Eipä paljon voittoa tuonut jos en havitellutkaan,sain vain pahan mielen. - Näin se vain on
Kieltäyty vaan kirjoitti:
Kannatan Ruotsin mallia, sillä yleensä perittävästä omaisuudesta on verot maksettu jo moneen kertaan.Verot valtion maksettavaksi, sitä sinä kannatat. Ruotsin kokonaisveroaste on Suomea korkempi joten siellä verotetaan Suomea kovemmin. Jos perintövero poistettaisiin pitäisi kerätä viisisataa miljoonaa jostain muualta.
Perintövero on erinomainen vero. Sen maksaa ne joilla siihen on varaa. Jos jostain ihmeellisestä syystä ei ole varaa voi perinnöstä kieltäytyä, ei maksa veroa euroakaan. - mk
maan korvessa... kirjoitti:
Sain myös lahjaksi mökin vanhemmiltani,siitä maksoin tietysti verot normaalisti,olin teetättänyt tontille edelliskesänä uuden saunan ja kun ne kulut verot vähentää jäljellejääneestä,ei voittoa paljon jäänyt.
Suvulle olisi pitänyt silti jättää käytettäväksi koko höskä,eli mikään ei olisi muuttunut entisestä,kaikki olisi tulleet niinkuin ennenkin,mä vain maksoin kulut ja remppasin ja maalasin,siivosin toisten jäljet
Myin koko mökin ja sain suvun vihat niskaani,nyt ei ole heillä kuulemma paikkaa minne mennä.
Myynnistä maksoin vielä myyntivoittoverot,eli mitä jäi?
Vaivat palkaksi.Eipä paljon voittoa tuonut jos en havitellutkaan,sain vain pahan mielen.Kun sinä omistit mökin niin olisit laittanut omat lukot oviin ja kunnon portti mökkitielle ja siihen kukko niin ei olisi kukaan käynyt mökilläsi niin e i olisi tarvinuut myydä koska sen nimi joka lukee omistuspapereissa ja omistaa maan niin määrrää mitä tehdään ja olsisit perinyt vuokraa mökin käytöstä niin tulisi tuloja mökistä. Itse kanssa perin testamentin kautta vanhempien mökin sitten aikanaan ja on sitten perunkirjoituksessa laitta testaemntti siskon ja veljen luettavasksi miten omaisuus jaetaan että silleen. Teen nykyisin kaikki remontit siellä mökillä ja laitan omaa rahaa niin onneksi on asiat hoidettu etukäteen etttei tartte tapella mökistä että silleen.
- kukoton
mk kirjoitti:
Kun sinä omistit mökin niin olisit laittanut omat lukot oviin ja kunnon portti mökkitielle ja siihen kukko niin ei olisi kukaan käynyt mökilläsi niin e i olisi tarvinuut myydä koska sen nimi joka lukee omistuspapereissa ja omistaa maan niin määrrää mitä tehdään ja olsisit perinyt vuokraa mökin käytöstä niin tulisi tuloja mökistä. Itse kanssa perin testamentin kautta vanhempien mökin sitten aikanaan ja on sitten perunkirjoituksessa laitta testaemntti siskon ja veljen luettavasksi miten omaisuus jaetaan että silleen. Teen nykyisin kaikki remontit siellä mökillä ja laitan omaa rahaa niin onneksi on asiat hoidettu etukäteen etttei tartte tapella mökistä että silleen.
mitä se kukko siellä portilla tekee....
- wedrtfgybunimo,p
Käytänössähän tuo perintövero on tasavero ja vain kunnon asianajan palkkion suuruinen. Miljardiomaisuuksista perintöveroa ei mene. Näin lakimiehille riittää töitä ja tavalliset duunarit maksavat perintöveroja käyttämättä jääneistä palkkarahoistaan.
Mamutus vaatii veronsa ja viherpiipertäjiltä niitä ei ole löydettävissä.- Kyllä on paska
maa tämä suomi ja läpimätä sen hallitus ja eduskunta.
Aivan perseestä koko touhu. - Kaikkea sitä kuulee
"Miljardiomaisuuksista perintöveroa ei mene. Näin lakimiehille riittää töitä ja tavalliset duunarit maksavat perintöveroja käyttämättä jääneistä palkkarahoistaan."
Suomessa ei ole miljardiomaisuuksia. Satojen miljoonien perinnöistä menee verot ihan normaalisti, ei perintöveroa pysty laillisesti välttämään. Rikolliset ovatkin asia erikseen, he eivät lakeja noudata. - ettäs tiedät
Kaikkea sitä kuulee kirjoitti:
"Miljardiomaisuuksista perintöveroa ei mene. Näin lakimiehille riittää töitä ja tavalliset duunarit maksavat perintöveroja käyttämättä jääneistä palkkarahoistaan."
Suomessa ei ole miljardiomaisuuksia. Satojen miljoonien perinnöistä menee verot ihan normaalisti, ei perintöveroa pysty laillisesti välttämään. Rikolliset ovatkin asia erikseen, he eivät lakeja noudata.Suurista omaisuuksista ja teollisuusimpperiumin perinnöistä ei käytännössä kukaan ole koskaan maksanut veroa
- Kaikkea sitä kuulee
ettäs tiedät kirjoitti:
Suurista omaisuuksista ja teollisuusimpperiumin perinnöistä ei käytännössä kukaan ole koskaan maksanut veroa
Kerro miten sadan miljoonan perinnöstä ei käytännössä maksa veroa. Tuollaiset väitteet on täyttä puppua.
- ???
Kerro miten sadan miljoonan perinnöstä ei käytännössä maksa veroa. Tuollaiset väitteet on täyttä puppua.
Paljonkohan J. Salonoja maksoi perintöveroa jättiperinnöstään?
- köyhänäollaan
Onneksi on köyhä suku niin ei tule perintöjä joista menisi veroja.
- hullut koirattttt
Hahhah. Vaan jos perit metsää, niin sehän se kliffaa onkin. Keskenkasvuiset metsät joudut hakkuuttammaan, jotta ahnas yhteiskunta saa omansa heti.
Suorastaan ihme on, ettei täällä pommit räjähtele!! - sillä sileeks
We have this reilu meininki...
Veljeni vaimo päätti joku vuosi sitten, että yhteinen taival on aika lopettaa. Yhteisen talon kohtalo päätettiin niin, että veljeni ostaa ex vaimonsa osuuden siitä.
Rahaa tähän ei ollut, joten ei kun pankista lainaa hakemaan. Varainsiirtoverohan tuostakin piti maksaa ahnaalle pohjattomalle kaivolle, yhteiskunnalle.
Olisiko pommin paikka mitä? - surrurrurr
sinne meni viimeinenkin järjen hiven auringon laskuun. Jäi veronmaksajalle vain lasku taskuun.
Vaan mikäs stten eteen, kun pankkiiri ovella kolkuttaa?
Hyppäätkö mereen, vai elimiäskö käyt luovuttaan.
Lapsethan möit jo ajat sitten, sillä pärjäsit seuraavaan päivään.
Vaan nyt jo soi velkakello helisten, ja lisää maksamaan sun määrää.
Me tuimme kreikkaa, sano pääministeri.
Nyt kaikesta leikkaa, se ahnas banksteri.- yaaaaäaääaäaäaäak
Ai että mä vihaan näitä typeriä loppusoinnullisia väkisin väännettyjä kirjainkasoja
- surrurrur
yaaaaäaääaäaäaäak kirjoitti:
Ai että mä vihaan näitä typeriä loppusoinnullisia väkisin väännettyjä kirjainkasoja
Hihhihihhii, vai loppusoinnut sua harmittaa.
Ja sieluntuotoksein näin ahistaa.
No tässon sitten sulle, roppakaupalla harmitusta.
On ilo mulle, lisätä sun vitutusta.
Murheet on sun pienet, kun miettii toisten vaivoja.
Samaa mieltä lienet, kun kaatuu niitä valtamerilaivoja. - Suomalainen mies
yaaaaäaääaäaäaäak kirjoitti:
Se on kuulkaa sillä lailla, että nyt kun olemme tuossa kirotussa EU.ssa,niin rahat valuvat Brysslin pohjattomaan kassaan, joka vuotaa milloin Kreikkaan, Italiaan, Espanjaan jne. Perintövero pois ja ulos EU.n kurimuksesta.
- oikotie
Yhdyn edelliseen täysin. Koko kansan täytyisi nousta kapinaan ja varsinkin heidän jotka ovat perinnönsaajia. Suomalaiset ovat vain niin tyhmiä etteivät osaa tai uskalla kapinoida minä uskallan ja osaan vaan en viitsi siihen yksin ryhtyä.
- Ei veroja
Verokapinaan, helvetin hyvä idea. Autovero ja perintövero ensimmäisenä pois, tätä kannatan!
- kummastuttaa ihmetyt
Ei veroja kirjoitti:
Verokapinaan, helvetin hyvä idea. Autovero ja perintövero ensimmäisenä pois, tätä kannatan!
Perintövero on suorastaan rikollista. JOs elä "kunnollisesti" niin aina jotain jää sääsätöön. JOs olen erittäin säästäväinen lää paljon säästöön. Olen itse hyvä esimerkki siitä mirten saan kaiken helposti menemään....sisareni pystyy pienemmästä palkasta säästämään ja on nyt rikas!
Eikä minua yhtään potuta että sisareni on ollut sääsätväinen ja sillä on nyt paljon enemmän kuin minulla! Miksi ketään kiinostaa toisten tulot ja menot?! HöH!
Miksi sisareni lapsien pitäisi maksaa perintöveroa!
- kirkasotsa
Joku toinen on tehnyt töitä sen perinnöksi jättämänsä omaisuuden eteen. Miksi sen pitäisi tulla itselle ilmaiseksi? Valtio tarvitsee menoihinsa rahaa ja siksi kaikkea verotetaan.
- niin se on totisesti
Perinnöstä on maksettu jo kertaalle veroa. Toinen voi juoda koko omaisuutensa ja sen lapset ovat sitten yhteiskunnan luukulla hakemassa toisten maksamia perintöveroja omaan elämäänsä. Onko se oikein? Jos on jossain rahaa jaossa....sinne kommunisti on jonossa! Ne ovat vielä niin röyhkeitä, ihan oikeesti luulevat että heitä varten tässä töitä tehdään!
- lisää mätkyjä.....
Perintövero.......no senhän voi tavallaan suhteuttaa, mutta potuttaahan se.
Mehän maksamme veroa kaikesta, joko suoraan tai välillisesti, emmekä
sille mitään mahda.
Olisiko sitten totaali-kapitalistinen järjestelmä parempi, jossa esim.
terveydenhuollon kustannukset maksetaan aina ja vain omasta pussista,
eikä julkista terveydenhuoltoa olisi, mikä kustannetaan verovaroin.
Tämä siis vain yksi monista ja taas monista esimerkeistä???
Mikäli ne henkilöt, jotka ovat HYVISSÄ väleissä niiden kanssa, joille
perintöä jättävät, voivat tehdä sitä pikku hiljaa ja näin säästää veroissa,
mutta enitenhän systeemi rokottaa niitä, jotka kieli pitkällään käsi ojossa
odottavat isoa pottia, saadakseen tuloksen siitä työstä, jota eivät ole
itse otsa hiessä tehneet: Vero OIKEIN heille. - miesjokamyi
Noh, Suomen valtio tuhoaa Suomen.
Näinhän siitä päästään koko maan kaikesta yritystoiminnasta eroon.
Tulee sukupolven vaihdokset, niin perijät eivät selviydy perintöveroista tai uskalla niiden suuruudesta johtuen ottaa riskiä ja jatkaa yritystoimintaa. Päättävät sitten myydä yrityksen.
Oikein hyvä tilaisuus esim. ulkomaalaisille sijoittajille. Ostavat yritystoiminnan halvalla itselleen.
Oikein kärkkyvät näitä tilaisuuksia Suomesta. Lopuksi saattavat siirtää koko toimintaa pikkuhiljaa halvempiin maihin. Tässä sitten ollaan, tulee työttömiä. Ja vaikka yritys edelleen toimisikin kotimaassa niin raha/ voitto menee ulkomailla asuvalle sijoittajalle eli ei jää enää maan sisälle Suomeen.
Kiitos Suomen ahneelle valtiolle ! - 22% kohtuullista
100 000 omaisuudesta tuo rankempi 22 100 euroa on sekin vain se sama vähän päälle 20%, joka on tavallinen ansiotyöstä maksettava veroprosentti.
Työansiosta varten on sentään joutunut ihan oikeasti raatamaan, kun perintö taas lankeaa TÄYSIN ilman omia ponnistuksia.
Täten perintöveron olemassaolo on aivan perusteltu - tuo rankempi II-veroluokan kohtelu ei sekään ole kohtuuton.
Jospa ei naristaisi ihan joka asiasta. Perintövero ei vie ketään konkurssiin, eikä perintöjä ihan joka kuukausi saada, hyvä jos kerran elämässä sellainen "lottovoitto" kohdalle osuu.
Normaaliperheillä työtätekevässä väestössä ei edes ole yhä vanhemmiksi eläviltä lähiomaisilta mitään perittävää. - suppaduu
Ei ole enää mitään järkeä asua suomessa..jos pystyisin muuttaisin heti pois!
Kreikkaan menee rahat,jotka pitäisi käyttää oman maan kansalaisten hyvinvointiin..miksi me suostumme tähän??
Jos sulla on niin hyvä onni että perit jotakin,siitä ei pitäisi enää ehdottomasti maksaa mitään veroja..jotka menee kreikkaan..
Ja muutenkin kaikki hinnat nousee ja palkat polkee paikallaan,ainakin matalapalkka-aloilla..Kaikille vähintään 2000 € kuussa,sen alle ei saisi olla palkka enää 2012 vuotena!!! - ;)
Jos perit 100 000 euron omaisuuden ja maksat perintöveroa 8 700,- jää sinulle siitä perintöä 91 300,-. Olet aivan oikeassa, eihän tuota kannata ottaa vastaan. Parempi antaa suosiolla valtiolle tai mahdolliselle toiselle perinnönsaajalle.
- Höpöpuheita
Höpö höpö.
Perintöhän on ilmaista rahaa, jota ei vaan ole piheydessä käytetty.
Perijät ovat yleensä aikuisia ihmisiä, joilla on rahaa ja omaisuuta.
Alaikäisille se voi olla ongelma, jos perintö on oma koti eikä mitään rahaa ole. Siihen voisi saada jonkunlaisen muutoksen.
Olen itse perinyt jo 3 kertaa (kerran alaikäisenä) eikä mitään ongelmia ole ollut.
Se on toinen juttu, että pääomatulojen verotusta pitäisi nostaa ja yritysperintöjen ja suurien omaisuuksien verovapaus on virhe. - vreottaja
Perintövero voisi olla palkkaan sidonnainen, eli jos ansaitset alle 50k€/vuosi, ei veroa tarvitsisi maksaa.
Ja jos sinulla on pääomatuloja alle 5k€ vuodessa ei tarvitsisi perintöveroa maksaa. - miesjokamyi
Miten olisi selvinnyt 60 milj. omaisuudesta myymättä?
Varmasti loistaa ulkomaalaisomistus läpi, työpaikkojen vähentyessä sisällä sekä muihin yrityksiin ympärillä eli yhteistyö pieniin yrityksiin. Isot komponenttien ja palveluiden ostomäärät yrityksessä olivat hyvä toiminnan jatkuvuuden kannalta pienille yhteistyökumppaneille. Jos siirtyy ulkomaille niin nämä pient vaarassa myös kaatua.
Oli pakko, myydä vaikka omatunto nyt painaa muiden ihmisten kohtalosta.- Talousihminen
Yrittäjän olisi kannattanut kysyä esimerkiksi Nallelta miten veron kierretään holdinyhtiöiden ja veroparatiisien kautta.
- perintövero on ok
Ei tarvitse vastaisuudessa juurikaan valtion odottaa perintöveroja, kun ihmiset alkavat tajuta, että sitä omaisuutta ei kannata kerätä seuraavan sukupolven tapeltavaksi, vaan se pitää käyttää itse. Seuraavat sukupolvet tienaavat sitten taas oman omaisuutensa ja myöskin tuhlaavat. Näin se tulee menemään. Järjetöntä tuo rahan/omaisuuden pihtaaminen lapsille, kjäyttäkää hyvät ihmiset se omaan elämiseen.
- näin teen
Just näin,jokainen kun tuhlaisi kaiken itse,eikä pihtais elinaikanaan.Vanhemmilla ihmisillä on se tapa,ihan kuin olisi kunnia asia että pitää elää kituuttaa.
Ja ajatella että lapsille pitää jotain jäädä.Ei tulis turhia riitoja lasten kesken ja kilpailua siitä kuka sai mitäkin,tasan kun ei kuitenkaan mene.
Omakohtaisesti olen samassa tilanteessa,veroja olen maksanut muittenkin edestä,ostaessani,myydessäni,asuntoja ja mökkejä.Aina maksat veroja,niistä et pääse.Voittanut en ole yhdessäkään kaupassa,joten omillaan ollaan ja mietin miten saisin tuhlattua loput,mutta ne sitten meneekin hyvään tarkoitukseen eikä suvulle,niin paljon ovat kusettaneet aikoinaan ja eläneet yli varojen.Jäävät nuoleen näppejään.
Katson sitten pilvereunalta ihmettelyä ja pettyneitä naamoja. - Nestettä ja Nokiaa
Yritän käyttää elämiseen muttei onnisu on tullut pikkuisen bonuksia joku kymmen miljoonaa euroa. Harmittaa lasteni puolesta kun pensan hinta nousee ja joutuvat maksamaan peritöveroa kymmeniä miljoonia. Harmi jos autoon ovat tottuneet siirtyä polkupyörän käyttäjäksi.
- tarkkasilmäinen9
näin teen kirjoitti:
Just näin,jokainen kun tuhlaisi kaiken itse,eikä pihtais elinaikanaan.Vanhemmilla ihmisillä on se tapa,ihan kuin olisi kunnia asia että pitää elää kituuttaa.
Ja ajatella että lapsille pitää jotain jäädä.Ei tulis turhia riitoja lasten kesken ja kilpailua siitä kuka sai mitäkin,tasan kun ei kuitenkaan mene.
Omakohtaisesti olen samassa tilanteessa,veroja olen maksanut muittenkin edestä,ostaessani,myydessäni,asuntoja ja mökkejä.Aina maksat veroja,niistä et pääse.Voittanut en ole yhdessäkään kaupassa,joten omillaan ollaan ja mietin miten saisin tuhlattua loput,mutta ne sitten meneekin hyvään tarkoitukseen eikä suvulle,niin paljon ovat kusettaneet aikoinaan ja eläneet yli varojen.Jäävät nuoleen näppejään.
Katson sitten pilvereunalta ihmettelyä ja pettyneitä naamoja.Tämähän on ihan luonnollista, että haluaa lapsille kaikkea hyvää!
- tarkkasilmäinen9
Ruotsiaa perintöveroa ei ole. Meillä vasurit pitävät tästä kiinni, sinun pitää elättää kommunisteja ja tyydyttää heidän loputon kateutensa.
- kApItA Listi
Perintöjen pitäisi aina mennä valtiolle, poislukien aviopuolison ti alaikäisten lasten kuolintapauksessa, mikä on se peruste että työikäiset ja oman elantonsa ansaitsemiseen kykenevät saavat perintöjä ja pahimmassa tapauksessa jättäytyvät elämään saamallaan varallisuudella. Perinnöt estävä yhteiskunallisenoikeudenmukaisuuden ja kapitalismin eli vapaan markkinatalouden perusteiden toteutumisen.
- teppo sain 3500e
Jos joltakulta sitä rahaa jää yli on oikein sitten verottaa jos ei pistä euroa pyörimään ja rahaa tuottamaa ja edes kuluttamaan kun sekin kuulemma on hyvinvointia jatkuva kulutus siis kun kyseessä on oikeat rahat ei alle 100000 tarvisisi mtään veroa mutta kun kyse on tuotantolaitoksista,yhtiöistä,maatiloista ja huomattavista kiinteistöistä, mitä näistä tavallisen duunarin tuloista.
Ne on jo maksettu verot millä kaikki on tehty. - MaltoKrea
Perintövero pois!
Siitähän on jo aikoinaan maksettu sitä veroa!!! S**ta*a !!!
Prkl,ku pittää kohta maksaa veroa jo paskalla käynnistä.Tuu mittää tästä järettömästä verohommasta ku joka asiasta pittää maksaa veroa...varmaan kohta jo siitäkin kun hengittää.- Autokuski evp
Nimenomaan tätä mieltä minäkin olen, JOS joku tässä moninkertaisen verotuksen luvatussa maassa, mahtavasta virkamieskoneistostamme huolimatta, onnistuu kaikesta huolimatta JOTAIN SÄÄSTÄMÄÄN, niin kyllä siitä jo pitäisi LOPULTAKIN valtiovallan pitää näppinsä irti.
- Veroparatiisi
Miks pitäis poistaa? Kukaan ei enää maksa mitään veroja. Tehdään Suomesta veroparatiisi..
- Loppuraha
Periiköhän paha rikkaat vai köyhät? >Lopulta?
Maanpäällä vai Taivaissa taiko på Hellelandiassa?
Katsokaas ku aiempi vau´raus vaikuttaa nykyään aivan kaikkeen myös
aivan mahdottomaan. - veroa verosta
eihän perintö mitenkään ole "ilmaista rahaa" tai "vähän" verotettua
vaan juuri sitä kuuluisaa Suomalaista moneen kertaan verotettua.
Ensin alkuperäisen vaikka kiinteistön ostamiseen joku on maksanut
veroja työstään, millä sen on ostanut.
Sitten maksettu eri veroja vaikkapa alv kun vaikka se talo rakennettu
tai kiinteistöveroja jne.
Sitten kun samainen jo moneen kertaa verotettu kiinteistö periytyy,
joutuu siitä maksamaan perintöveron.
Tämän jälkeen esim kiinteistöveroa jälleen jos sen jättää itselleen.
Tai jos myyt, myyntivoittoveroa.
Suomalainen verotuskäytäntö on sellainen häkkyrä missä
valtio iskee kiinni joka välissä.
Kas kun ei pidä maksaa veroa verosta! - VeronmaksajaX
Tottakai perinnöstä pitää maksaa vero, minäkin olen perinyt ja maksanut.
Mielelläni otan vastaan tulevaisuudessakin, taitaa vain olla ettei enää tule.
Rintaperillisen vero on tosiaan niin pieni ettei kannata valittaa, koska jokaisen pitää muistaa että yhteiskunta pidetään yllä veroilla.
Se on helppo vaatia että valtio tai kunta osallistuu siihen ja siihen, mutta kun veronmaksun aika tulee niin silloin kukaan ei ole valmis osallistumaan.
Joku sanoi että siitä omaisuudesta on maksettu jo hankkiessa vero, mutta eihän sitä ole perijä maksanut.
Samalla ajattelutavalla voisi ajatella että kun ostan esim. auton, niin miksi maksan siitä veroa, koska olen maksanut jo palkkaveron hankkiessani sen rahan siihen autoon?
Olkaamme iloisia veronmaksajia ainakin perinnön saatuamme.- ärsyttää666
ihme puolustelijoita täällä,kyllä se hyvin vointi valtio säilyy ilman näitä perintö verojakin,vähemmän vain kylvetään ulkomaille rahaa,ruotsikin on hyvin vointi valtio ja myös norja ja norjassa on sairaan hoitajan palkkakin korkeampi,
- tympiitynyt
pitäähän valtion rosvota suomi on muutenkin retu perällä
- LIsääLisääLisää
Kyllä pitäisi olla verotuksen verotus vero, sopiva määrä olisi esim 11%
- veropakolainen
mitäs järkee asua suomessa kun voi asua kreikassa. ja mikä ihmeen perintövero? eihän siitä enää joudu edes vankilaan niin eiku oottelette 6 vuotta ja se on sit historiaa. asia on näin.verottaja on oikee tollo kun ei anna edes anteeks tollasta veroa.luulis ajattelevan et sä mitään hautaan saa niin olkoon sit ihan miten vaan.
- luopukaa perinnöstä
Kansakoulupohjalta tuntuu, että sadasta tonnista pystyy maksamaan 8700 Euroa ihan kivasti. En vaan taida ymmärtää ongelmaa.
- ÄRSYTTÄÄ6666666
luopukaa perinnöstä,no joo hölmökö olet sitten se menee valtiolle koko roska,tiedä tiloja jotka on menny valtolle kun ei ole perijää,EIKÖ MITÄÄN järkee näillä puolustelijoilla,
- Kaikkea sitä kuulee
ÄRSYTTÄÄ6666666 kirjoitti:
luopukaa perinnöstä,no joo hölmökö olet sitten se menee valtiolle koko roska,tiedä tiloja jotka on menny valtolle kun ei ole perijää,EIKÖ MITÄÄN järkee näillä puolustelijoilla,
"luopukaa perinnöstä,no joo hölmökö olet sitten se menee valtiolle koko roska,tiedä tiloja jotka on menny valtolle kun ei ole perijää,EIKÖ MITÄÄN järkee näillä puolustelijoilla,"
Tehän täällä kitisette ettette muka pysty maksamaan perintöveroa. Jos kerran ette pysty maksamaan niin kieltäytykään perinnöstä, ei sitä ole pakko ottaa vastaan. Eikä se perintö silloin valtiolle mene, se menee kieltäytyjän lapsille. Jos lapsia ei ole niin muut rintaperilliset perivät.
Sinulla tässä ei ole mitään järkeä sillä jos rintaperillinen joutuu sadan tonnin perinnössä maksamaan alle yhdeksän tonnia veroa ei se ole kohtuutonta. Verotuksessa oikeudenmukaisuus menee niin että ne maksaa joilla on veronmaksukykyä. Perintö on aivan ilmaista rahaa, perijä ei ole tehnyt yhtään mitään saadakseen sen. Totta helvetissä sitä pitää verottaa!
Sinä olet niitä pösilöitä joiden mukaan perintö ja autovero, samantien muutkin verot pitää poistaa tai ainakin alentaa reilusti. Silti olette vaatimassa kaikenlaista kivaa mitä kunnat ja valtiot tarjoavat. Te tahtoisitte että valtio maksaisi verot! - antakaa se minulle
ÄRSYTTÄÄ6666666 kirjoitti:
Ei tarvitse maksaa veroa, kun luopuu. Eikö se ole hyvä?
Minä maksan siitä mielelläni lahjaveron.
- Tavallinen tallaaja
Olen täysin samaa mieltä..Suomen valtio tuntuu olevan niin ahne että vielä hyötyy ihmistä joka perii jotain..Ihan oikeesti..siis rikkaille lisää ja köyhiltä vähätkin pois..Näinkö toimii Suomi??Kaikki rahat vaan ulkomaille, ihan niinku täällä ei olis köyhyyttä..Perintövero on hyvä keino saada rahaa valtiolle, ei täällä ihmisiä ajatella, paitsi niitä joilla on jo valtaa ja rahaa.. :( Ikävä kyllä..mun mielestä tarvis parantaa tavallisten ihmisten elämää, eikö ne rikkaat jo pärjää?? Perintövero ehdottomasti pois!!!ihan itsekin töissä käyn niin että omillani pärjään..elik en elä avustusten turvin..
- Petteri Pränkkä
Muuten mikähän se valtio on ja mihin se rahansa laittaa. Valtiossa asuvien ihmisten hyväksi.tietenkin. Kyllä ne rahat kiertoon tulee. Jos jotain haukutaan niin haukutaan sen palveluksessa olevia työntekijöitä taitamattomuudesta ja työmoraalista . ja lopulta meitä kun teemme tällaisia lakeja joissa maksetaan veroja tosin saadaan terveydenhoitoa eläkkeitä ja se peijakkaan armeijakin vie liikaa vaikka toiset vaativat sitä suurennettavan kaikkine me maksetaan niitä ei valltio muuten niitä ylläpidä. Valikaa hemmetissä sinne päteviä ihmisiä jotka saavat asiat kuntoon. Ja kuntakin vielä senkin ylläpitämiseen meiltä vaaditaan veroja valitkaa ny semmoiset henkilöt sinne että edes lähiasiat saadaan kuntoon. uute testamentti kannattaa aina thdä vaikka ei perillisiä olekkaan merkitkää siihen mihin omaisuutennene joka jää käytetään. Vielä suomessa sentään testamenttia noudatetaan.
- eura
Eikö tosta jää vielä reilu 90 000 E näppiin.
Aika tyhmä ripitys. - Mikä muka vaikeaa
jos saat perintöä 100000e, niin miten et muka pysty maksamaan 22100e perintöveroa?
- Autokuski evp
No ihan ensimmäiseks tulis mieleen joku opiskelija tai muuten pienituloinen, joka kamppailee toimeentulon rajamailla ja pikkavippien kiemuroissa, kaupunkien järjettömiä vuokria maksellessa...... jonain päivänä sitten täti kuolee ja tämä olisi ainoana perillisenä saamassa tätin kerrostalohuoneiston siitä naapuritalosta.
- suku köyhä
Olen valmis ottamaan vastaan kaikelaisia peritöjä. Ei haittaa vaikka verottaja ottaa 50% päältä jäähän mulle Ojalan laskuopin mukaan toinen mokoma ja helpolla.
- omin käsin elänyt
Olet oikeassa! Minä kannatan esitystäsi lämpimästi. Kyllä minullekin puolet riittää ja olisin vielä tosi iloinen, kun saisin edes jotain ilmatteeksi.
Kotoa lähtiessäni maailmalle sain perintönä 50 metriä etumatkaa ja sekin oli ylämäkeä.
- IITULI-MARIA
MYY omaisuuS niin saat maksettua perintöveron. mitä siitä on aihetta itkeä TOTTAKAI VERO KUULUU MAKSAA!!!!!!!
- Järkevä verotus
Perintöverotuksessakin voisi olla joku järkevä ja kohtuullinen raja, esim. alle 50 000 euron perintöä ei verotettaisi.
Suuremmista summista voisi verottaa portaittain ylöspäin, prosentuaalisesti korottaen suuremmista määristä, koska niissä on varaa ottaakin.- Turhaa kitinää
Alle 20 tonnin perinnöstä ei tarvitse veroa maksaa ja sadankin tonnin perinnöstä rintaperillinen maksaa alle yhdeksän tonnia, ei todellakaan kohtuutonta.
Perintöveroa ei mene oikein. Vainaja joka on jo maksanut omaisuudestaan kaikki verot mitä kuluu maksaa, mikisi vielä pitää maksaa perintöveroa. Perintövero pitäisi ehdotomasti poistaa. No saadaan niiläkin rahoilla maksaa Kreikan tukipaketeja. Kansalais adressi jossa vaaditaan perintöveron poistoa.
- petteri pränkkä
Älä välitä ei vainajalta sitä peritä hän ei toiseen kertaan joudu maksamaan. Muuten oletkos laskenut paljoko veroa menee viinapullosta. kun ensin maksaa siitä rahasta jolla sen ostaa veroa. Ja sit vielä ne muut verot jotka sisältyvät pullon hintaan. Niitä tukipaketteja maksetaan sen vvuoksi , ettemme joutuisi maksamaan vielä enemmän kreikan liian aikaisesta konkurssista, sillä ei tässä vielä kaikki ole mitä kreikka maksaa. Olisi tarvinnut nopeammin sen ymmärtää. Runsas vuosi takaisin olis voitu siirtää rahoja turvaa niistä pankeista jotka tulee kärsimään kun kreikka sortuu ja muutenin minimoida tulevia vaikutuksia.
- Kaikkea sitä kuulee
"Perintöveroa ei mene oikein. Vainaja joka on jo maksanut omaisuudestaan kaikki verot mitä kuluu maksaa, mikisi vielä pitää maksaa perintöveroa."
Vai niin, sinulla on oudot jutut. Kun saat palkkaa menee siitä vero. Kun menet kauppaan ostamaan ruokaa joudut taas maksamaan veroa. Eikö tämä ole kaksinkertaista verotusta, pitäisikö arvonlisäverosta luopua?
Sitäpaitsi mitä se siihen kuuluu vaikka vainaja olisi maksanut miljoonia veroja. Perinnön saaja ei ole tehnyt mitään ansaitakseen perinnön, ovat aivan ilmaista rahaa, tottakai hänen siitä pitää verot maksaa.
- ahneuden vastustaja!
Perinnöthän ovat ilmaista tuloa, ei niiden saamiseen tarvitse vuodattaa hikeä eikä vaivaa nähdä. Kyllä se on ehdottomasti tasapuolista ja oikeudenmukaista, että perinnöistä maksetaan vero. Perintöveroprosenttia pitäisi korottaa ja verottajan yulisi verottaa perillisiä todellisesta perinnön arvosta. Näissä asioissa on niitä "kekkuloijia" ja veronkiertäjiä
Minä voisin ottaa näiden "rutisijoiden" perinnöt vastaan ja maksaa verot valtiolle ja vielä osan voisin palauttaa "rutisijoille"
Ahneella on paskainen loppu, kuten sanonta kuuluu! - mummikin
Pari vuotta sitten kuollut aviomieheni omisti tämän omakotitalon, jossa nyt asun yksikseni ja josta lapset maksoivat perintöveroa yhteensä 6.000 euroa. Kuopus on suunnitellut muuttavansa tähän valmistuttuaan. Hän on vielä opiskelija, joten autoin häntä veronmaksussa.
Mielestäni tällaiset pienehköt perinnöt voisivat olla ilman perintöveroa. - ikuinen riita
En ole nähnyt perinnonjakoa, jossa ei tulisi riita ja vuosikymmeniä jatkuvaa kyräilyä. Jos kuolinpesässä ei ole varoja, tappelevat omaiset siitä, kuka maksaa hautauskulut.
Perintövero tulisi nostaa 100 % :n, niin ei syntysi perinnönjakoriitoja. - jeeeeeeeeeeesssseeee
oTTAA PERINNÖN VASTAAN JA MYY SEN - MISSÄ ONGELMA?
- isänperintö
Vaikka tässä: isä ja äiti omistivat kotitalomme puoliksi. Isä oli tehnyt testamentin niin, että hänen puolikkaansa tulee meille lapsille (3) ja äiti sai elinikäisen asumisoikeuden ja tietenkin hänelle kuukuu yhä oma puolikkaansa.
Eli, äitiä ei ajeta pois ja laiteta taloa myyntiin! Veroja piti maksaa, vaikka perintöä ei voi itse hallita. Onneksi ei sentään ollut arvokiinteistö.
Ja toiseksi, jos kaikki sisarukset ei ole yhtä mieltä myymisestä vaikka sitten äidinkin kuoleman jälkeen, niin milläs myyt yhden osuuden ja kenelle, jos sisaruksillakaan ei ole varaa sitä ostaa. Jos sen lahjoittasi heille tai jättänyt jo isän jälkeen äidille, heidän veromääränsä olisi kasvanut.
Veroa ei pitäisi vaatia maksettavaksi ainakaan silloin, kun se ei ole noin vaan muunnettavissa rahaksi. Mahtaako ne rapistuvat mummonmökit edes mennä kaupaksi, tai toisaalta arvokiinteistöt lama-aikaan?
Perintövero on pepusta ja pääomatuloihin pitäisi saada progressiivius.
- petteri pränkkä
Siinä olet oikeassa ! Miksi siinä on eroa millä tahaa tekee. Jos tekee työtä käsillä joutuu kyllä maksamaan progressiivisen veron. Muuta jos tekee tuloa rahalla maksaa vain sen pien pääomaveron. Seko on tasapuolista.Tosin kaikki ei saa perintöä isoa tukkua rahaa jolla voi ruveta tekemään enemmän rahaa.
- Oikeudenmukaisuus
Köyhät, pieni- ja keskituloiset pitäisi vapauttaa perintöverosta kokonaan. Perintövero vain niille, joilla on varaa maksaa, eli niille jotka tienaavat yli 6000€/kk, oli se sitten todellista palkkatuloa tai pääomatuloja.
- Vihaan loisia
Miksi? Nämä ihmiset ovat yhteiskunnalle suuri taakka kuluttamalla palveluja joista he eivät maksa mitään.
Suosittelen kaikille tasaveroa 25 prosenttia kaikesta niin palkasta, arvonlisäverosta kuin perintöverostakin.
Progression poisto kannustaisi kansalaisia työntekoon eikä loisimiseen työttömyyskorvauksilla.
Tarvittaessa verovähennyksillä voidaan tasata köyhälistön asemaa niin että sosiaalitoimiston jonot eivät ole mahdottoman pitkät.
- HERRAT VAAN JUHLIVAT
PERINTÖVEROSSA EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ!OMAT VANHEMPANI HALUSIVAT JÄTTÄÄ LAPSILLEEN MUUTAKIN KUIN "MUOVIPUSSEJA" JA REHELLISELLÄ TYÖLLÄÄN JOPA NUUKAILIVAT,ETTÄ MEILLE LAPSILLE JÄISI VÄHÄN PERINTÖÄ.KOTOA OPITTU TAPA,PERIYTYI MYÖS HEILLE.
TÄSTÄ PERINNÖSTÄ ON MAKSETTU JO MONESSA MUODOSSA VEROJA,MIKSI IHMEESSÄ PITÄISI ENÄÄ MAKSAA LISÄÄ?
AINAKIN SIINÄ PITÄISI OLLA RAJA SUHT KORKEALLA,EI KAI TUO VERO JOLLAIN MILJOONA PERIJÄLLÄ TUNTUISI,MUTTA MEILLÄ NORMITYÖNTEKIJÖILLÄ SE TUNTUU:ERITTÄIN IKÄVÄÄ,KUN VANHEMMAT HALUAISIVAT ILAHDUTTAA LAPSIAAN VIELÄ ELON HÄIPYESSÄ,NIIN SIITÄKIN VALTIO SAKOTTAA!!!!!!!!!!!!!- Nirin narin
Mitä järkeä on kituuttaa jotta paljon nuoremmat, vielä työikäiset ihmiset saisivat leveämmän elämän? Jos perintöveroa ei olisi, pitäisi palkkaveroja, alvia ym. korottaa. Raha on kuin lantaa, siitä on yhteiskunnalle eniten hyötyä kun sitä saadakseen pitää tehdä töitä ja sitä käytetään, eikä jemmata annettavaksi jollekin vastikkeetta.
- petteri pränkkä
Oletkos kuulleet järjestelystä mitä voidaan tehdä kun testamentintekijä sitä haluaa. Kkannataa käydä vaikka pankissa kyselemässä vaihtoehtoisia järjestelyitä. Nniin huomaat suuren eron. Ja siksi verotetaan jos perintöveroa ei olis niin tulisi hurjasti perijöitä joita perittävä tuskin tuntee eikä perijäkään mietippä rahanpesua tai muita kikkailuja.
- äänestämällä osalli
No meillä on porvarien oikeisthallitus ja itsehän olette sen äänestäneet. Hajotkaa siis atomeiksi kun ette ymmärrä politiikasta mitään.
- VeronmaksajaX
palokessu kirjoitti
24.4.2012 11:44:
"Perintöveroa ei mene oikein. Vainaja joka on jo maksanut omaisuudestaan kaikki verot mitä kuluu maksaa, mikisi vielä pitää maksaa perintöveroa. Perintövero pitäisi ehdotomasti poistaa. No saadaan niiläkin rahoilla maksaa Kreikan tukipaketeja. Kansalais adressi jossa vaaditaan perintöveron poistoa."
Eihän sen vainajan tietenkään tarvitse sitä veroa maksaa, mutta sinä et ole siitä perintöön tulevasta omaisuudesta mitään maksanut ja sen vuoksi se ei ole verotonta sinulle.
Perintövero ei ole kohtuuton, tiedän koska olen sitä maksanut. Totuus on myös että et maksa sitä veroa koko arvosta ellei kyse ole rahasta, koska meillä ainakin se meni verotusarvon mukaan ja se on paljon paljon pienempi päivän arvoa. - ehdotanvaan
Muutetaan kaikki pois Suomesta.
Myydään koko-omaisuus jonnekin, ja muutetaan esim. Thaimaahan. Elätään siellä niillä rahoilla herroiksi. Perustetaan rahoilla jotain pientä liiketoimintaa. Sitten kun perintö aika tulee niin eipähän tarvitse siellä lapsien maksaa perintöveroja. Tämä holhous, vainous ja verotus yhteiskunta jääköön rypemään omaan pas...:nsa. - fakta
En minä tiedä, mitä perinnöstä yleensä vaahdotaan mitään. Isäni ja äitini kuoli samana vuonna 1985. Isältäni en saanut mitään, kun hänellä oli uusi vaimo ja en ollut edes perinnönjaossa. Äidiltäni perin 2500 markkaa, jolla maksoi heti välittömästi opintolainani korot. Tätini, jota luultiin mummoksi kuoli sama vuonna ennen äitini kuolemaa, joten en ollut edes perillinen vaan äitini tätini sisar. Äitinipuoleni kuoli vuosi sitten ja minä en ollut edes perillinen, joten saanut mitään hänen kuolinpesästään, en edes yhtään lautasta. Se voi olla, että hänellä saattoi olla jopa velkaa, mutta minä en ole maksaja, koska en kuulu perikuntaan. Setäni isän veli kuoli vuonna 1983, jolloin isäni eli, joten en ollut hänenkään perillinen vaan isäni. Isän ja äidin veljillä ja sisarilla oli kaikilla lapsia, joten perinyt heitäkään, joten se siitä.
- Sariasmaasaatana
Suomessa kun on tämä kokoomusjohto köyhät kyykkyyn kädet ristiin kokoomusta päin. Jos tässä maassa pienipalkkaisista välitettäisiin yhtä lailla kuin suuripalkkaisista niin perintövero alkaisi vasta 500 sadantuhannen euro tai suuremman summan verotuksesta, jonka rikkaat saavat ja paljon enemmän, yleeensä miljoonia ja suurikaan vero ei tuossa summassa tunne enää missään. Perintöverotuksen pitäisi ehdottomasti olla progressiivinen, kohtuullinen jota se nyt ei ole, vähästä vähän ja paljosta vähän enemmän. Lahjavero pois kokonaan se on täysin sairasta riistoa, tosin eri asia on jos saat yli 1 miljoona tönön niin jokin roti siinäkin, jottei jengi muuta rahojaan omaisuudeksi vain verotuksen välttämiseksi. Toisaalta monestiko nöista rahoista ja kamoista on jo verotettu ennen perinölle jakoa, aika helvetin monesti!
- veroista kiitollinen
Perintövero on hyvä. Saaja saa omaisuutta tekemättä mitään. Jos ei ole varaa, myydään omaisuus pois ja maksetaan. Jos perintöveroa ei olis, sisältyisi se sama puuttuva osuus meidän kaikkien työssä käyvien veroprosenttiin. Miksi niidenkin, jotka eivät saa perintöä pitäisi maksaa perinöä saavien osuus omassa verotuksessaan. Nyt ne joilla on varaa, eli saavat perintöä, maksavat.
Esimerkkinä , tuttuni vanhemmat ostivat talon 25 vuotta sitten, jolloin tuo tönö maksoi noin 84 000, nyt talon arvo on 190 000, kukaan ei ole maksanut veroa tuosta arvon noususta jos talo nyt siirtyisi perillisille.
Itse en paljon perintöä saa, toivon että vanhempani käyttävät eläessään kaiken, mutta jos saisin, maksan veron mielelläni. Olen tässä maassa sannut käydä kouluja niin paljon kun jaksan ja hyvän terveyden hoidonkin olen saanut. Hetken kun olin työttömänä, sain koton päälleni ja ruokaa suuhuni. - ThinkAboutIt
minkähänlainen se suomi olisi jos joku kaunis päivä ottaisin kättä pidempää mukaan ja lähtisin kaupungille hankkimaan rahaa vuokraan ja ruokaan.. tässä kaupungissa työttömyysaste on 12% joten en taitaisi olla ainut.. kummallahan sitä olisi silloin kurjempaa olla, köyhällä vai rikkaalla..? toisaalta voisinhan silloin saada töitä kun joku rikas palkkais minut turvamiehekseen pitämään huolen että hänen lapsensa pääsee kouluun yhtenä kappaleena.. hmm, kannatan kaikkien sosiaalietuuksien poistamista, minunkaltaiselleni ihmiselle avautuisivat lähes loputtomat työllistymismahdollisuudet.
- Petteri Pränkkä
Perinnöillä jos ne tulevat verottomiksi voidaan varoja siirtää minne vaan verottomasti. Ymmärän hyvin että silloin ei perintöveroa tarvitsisi olle jos lähiomainen on perinnön saaja. Mutta jos vieressä oleva lle liikemiehelle antaa esim perinnön vaikka etukäteen niin tämä kyllä siitä perinnöstä maksaa varmasti jonkin verran. Eli se johtaisi verokeinotteluun. Sillä ei ole määritelty kuka saa periä. Ainoastaan lapsille taataan lakiosuus perinnöstä. Tämän voisi jättää verottomaksi. Muuten myös ns. rahanpesua voitaisiin helposti järjestää perinnön verottomuuden turvin. Tutkippas vain keinoja miten nykyinenkin laki antaa mahdollisuutta järjestellä perintöä niin, että siitä ei mene paljoakaan veroa, Ne järjestelyt kyllä pitää tehdä ennen kuolemaa tietenkin vainajalta on vaikea pyytää nimeä paperiin.
- mie*
Siksi kannattaakin nauttia elämästään eläessä eikä jättää mitään perintöjä. JOs on jälkikasvua ja omistat paljon rahaa, niin ei muuta kuin lasten osuuksia pikkuhiljaa lahjottelemaan pikku erissä jo eläessä lapsille. Olipa helpotavaa kun mieheni kuoli köyhänä...ei jäänyt perintöjä mutta ei myöskään maksttavia perintöveroja :) Vaikka surullista tietysti oli itse kuolema mutta onneksi ei surun keskellä tarvinnut rikastuttaa valtiota ja saada siitä mielipahaa.
- jglkdfjlkxz
Otat tietysti lainaa tulevaa perintöäsi vastaan, niinhän kaikki tilapäisvarattomat tekevät.
- kuolinpesä
Kannataa realisoida kuollen omaisuus rahaksi.säästyy monelta verolta?
- Saavat maksavat
Perintövero ei ole perijälle mikään ongelma. Kunka moni sen rakia muka ei ole ottanut vastaan perintöä? Ei kukaan.
Perinnön saaja voi ottaa pankista lainan perintö takuuna, maksaa perintöverön ja maksaa myös lainan perinnöstä pankille takaisin.
ON AIVAN OIKEIN; ETTÄ NE JOTKA SAAVAT, MYÖS MAKSAVAT.
Miksi sitten asetetaan rikkaille solidaarisuusveroja, jos näin ei
olisi?
Ja miksi sitten Suomen tuloverotus on progressiivinen, ellei näin olisi? - Ikuinen narina
No vali vali. Jos siis saat omaisuutta/rahaa tikkuakaan ristiin panematta sata tonnia niin onko hirveää jos siitä joutuu maksamaan 22,1 % veroa? Useimmat palkansaajat joutuvat maksamaan samasta tulosta enemmän veroa vaikka tekisivät sen eteen vuosia töitä.
- Muistakaa vaaleissa
Milloin Suomen riistäjävaltio joutuu vastuuseen ihmisiltä ryöstämistään varoista? Edes EU ei velvoita maksamaan kaikkia niitä maksuja mitä Suomi repii kansalaisiltaan. EU ei ole yhtenäinen, sen säännöt ei ole aina sama kuin Suomen säännöt. Suomi on kovempi tekemään asetuksia, maksattamaan milloin milläkin verukkeella, kyttäämään kansalaisiaan ja perimään kyttäämisistäänkin milloin ympäristön, maatalouden, sikaloitten, kanaloitten jne. nimissä. Tässä maassa harjoitetaan ryöstöpolitiikkaa!
- realismia
Kaikissa vaaleissa on muistettu ja ei ole paremmaksi muuttunut.
- tavis
Olen sitä mieltä että kyllä pitäisi poistaa. Perustelen asiaa siten että sillä tavalla raha menisi kiertoon ja mikäli nuori saa perinnön niin taatusti ostaisi aika paljon ja samalla antaisi työtä monelle ja se on loppupelissä todella tärkeää että Meillä kaikilla on töitä. Perintöveron osuus ei juurikaan ole merkittävä budjetissa mutta mikäli tulisi kulutuksen puolelle niin silloin kyllä. Olen muutenkin sitä mieltä että koska olemme eurooppalaisia ja eu-kansalaisia niin miksi meitä täällä Suomessa aina vedätetään ja perustellaan ties millä ja siitä hyvänä esimerkkinä autoverotus sekä ajokortit sekä passit. HERÄTKÄÄ.
Ps. en ole saamassa perintöä mutta kateellisuus on tässä kohtaa väärin. - jäRKiverotus ok
verotus oltava ehdoton ja progressiivinen,koska muuten liian moni pääsee miljonääriksi kun vain syntyy elämään. liian moni hölmö saisi ilmaista varallisuutta ja se ei käy eikä ole elämän kannalta edes järkevää.
kai noin yksinkertaiseen asiaan joku tolkku ja selvyys voidaan tehdä,ettei sentään velkaa tarvi pienituloisen ottaa verojen takia. aivan tyypillistä suomihölmöyttä.
selkeät säännöt,miten toimia eri perintöjen kanssa. uskon aikaa kuluvan normaali ihmisellä n. 0,5-1 tuntia/max asian setvimiseen.
virkamies nus...sii tietysti 1-2vuotta samaa son...taa oikein "työryhmissä" ja tulos on kuin aina typerysten luomus. kun nuo "erityisasiantuntijat" tarttuu toimiin,asiat on "soronou" välittömästi.
meillä osataan pöljäily virkakoneistoissa ja eduskunta-hallitustasolla,täysiä tolloja kaikki. nykyisin varsinkin...aivan täysin tolkutonta it-ajan tultua konttoreihin.
lakeja ja asetuksia tehdään urakalla ja niin sekavaa ja olemattomista asioista,että joku pvä on kaikki sekaisin. - kyllästynt
verotetaan jo verotetusta ai van jär jetöntä ei täs auta muu kuin kannustaa si tä harmaata taloutta harmaa talous kunniaan,
- Kapitalisti
Veroa tulee maksaa, jos ei hoida verotustaan kuntoon. Jos perintö on yllätys, on se ns. voitto ja vero tulee maksaa. Turhasta inistään.
Vitut verotuksesta meikä ottaa sellaset lainat ennen ku heitän veivit siinä,. Ja vittu arvatkaa kiinnostaako kuka maksaa ne maksaa.
PS ei ole perijöitä- äkkiä apajille
onko perittävää?huutokauppa tms?
- hukka perii
Minut perii hukka. Näin sanoi mummo, kun olin pieni koltiainen ja holmöilin. Mummo oli viisas ihminen.
- ainamaksaja
perintö vero hmm? mietitään?jos mie en halua mitään perinnöksi mitäs sit?kai arvaatkin.
- köyhä ja kipeä
ja moni ei saa senttiäkään! kyllä tostahan jää vielä 91300e plussalle. hyvä tili tyhjästä! se on mielestäni väärin kun perinnöstä joutuu maksamaan etukäteen. vaikka todellisuudessa et ole saanut vielä mitään! eikö ole hassua että omat vanhempasi antavat mielummin valtiolle tuon kuin omille lapsilleen! hyvä meininki! pienellä suunnittelulla ei tarvitsisi maksaa mitään...
- näinjuuri
Aivan ehdottomasti perintövero poistettava !!
Kyllä ne verot on maksettu joka käänteessä moneen kertaan.Tuntuu niin kohtuuttomalta että jos ihminen tarkasti elämällä ja omia nautintojaan säästellen haluaisi vaikka lapsiaan varten ja pahan pv:n varalle jättää vähän,niin sinne hyökkää kuin shakaali suomen verottaja : ( - persuauki
On se niin helekutin hauska lueskella näitä,kun itse ei ole saanut rikkinäiset paskaset kalsarit ja 4tuntia etumatkaa perinnöksi,enkä myöskään itse aio katkaista tätä perinnettä.:)
- 91 300 rikkaampi
Ota pakista lainaa tulevaa perintöä vastaan, jolla maksat sen.
Yksinkertaista.- leikin mukavaa
jarkko ja laura kuin silloin ennen ei ole pankissa köyhälle tarjottavaa kuin sana näin se vaan on.ps:kun sie olet?
- reserven kenraali
Perintö kannattaa antaan pieninä osina lapsille niin veroa ei mene. Kyllä pankista saa lainaa 8700 euroa kun kerran perintöä on tulossa.
Jos verojen maksaminen ahdistaa rikkaita, niin siitä vaan ulkomaille kun ei ole selkärankaa, eikä isänmaallisuutta.- kehityskeskustelu
jo nyt on perkele täytyy sanoo että jos on rahaa millä maksella niin kiva ois et nyt sano että olisit aikoinas keränny rahaa niikin miä toisten kustannuksella
- Pois kateus Suomesta
Perintövero kohtelee euroilla hyvin eriarvoisesti perillisiä riippuen siitä kuinka perintöverosuunnittelu on tehty. Veronmaksajien keskusliiton juristi esitti vero 2012 päivillä tästä karmaisevaa tosiasiatietoa. Hyvin tavallisen perheen poismenon jälkeen perillisten maksettavat perintöverot vaihtelivat molempien vanhempien kuoltua alta 50 000 eurosta lähes 140 000 euroon ja kymmenkunta summaa siltä väliltä. On aivan uskomatonta, että tällainen vero, joka kohtelee näin eriarvoisesti täysin samassa tilanteessa olevia, voi olla olemassa tasa-arvon ja oikeudenmukaisuuden Suomessa. Jos jatkeeksi otettaisin vielä säätiöittämiset ja ulkomaille muuttamiset olisi tilanne vielä kammottavampi. Perintövero ajaa helposti lesken perikadon partaalle, kun menot pysyvät paljon samoina, mutta tulotaso vähintäänkin puolittuu useimmiten. Oikeudenmukaisessa maassa veron pitäisi olla negatiivinen tai kokonaan kielletty, niinkuin moni EU-maa onkin hoksannut. Kateus Suomi ei pysty sitä hoksaamaan!
- asutonna
ei suomessa arvosteta suomalaista
- pastoori
Joillekkin jää vain nollatulos.Niinkuin tässä seuraavassa tapauksessa. Eräästä perheestä kuoli pappa ja suku päätti tuhkata vainajan. No hautajaispäivänä vainajan pojat ottivat uurnan hoitaakseen. Siinä pihamaalla odotellessa kirkkoonlähtöä kaatui vahindossa uurnan tuhka . Yksi pojista ei jäänyt toimettomaksi vaan keksi täyttää uurnan leivinuunin tuhkapesästä. Kirkkoon saavuttuaan ja toimituksen loputtua mumma halusi vielä vilkaista uurnaan .Mumma sormeili tuhkaa ja lopuksi sanoi: Ei sitä oisi uskonna, että Verttivainaasta ei jäänyt muuta kuin munankuoret ja muutama nappi.
- EU:n vastustaja
Ulos Eu: sta ensin ja sitten voidaan vasta poistaa perintövero.
- suomi-tarzan
Onko perintövero EU-lakien vastaista? Tuplaverotushan on EU:ssa kielletty?
Suomessa on aina verotettu välttämättömyyksiä, ruokaa, ajoneuvoja, polttoainetta, asumista ja kuolemaa/perintöä, nykyisin väkisin vaikka EU-sääntöjen vastaisesti. Siis rahaa siitä, mistä raha irtoaa. Työtäkin verotetaan, rankimmin suurta keskiluokkaa, josta löytyy eniten maksajia.- Raaka nakki
Jostain sitä veroa on maksettava.
Keskiajalla maksettiin talon ikkunoiden tai savupiippujen määrän perusteella. 1700-luvulla tunnettiin "peilivero", jota maksettiin tietyn neliösenttimäärän ylittävän "ylellisen" peilin omistamisesta.
Voisimme sopia esim. verosta, joka maksetaan vasemman käden nimettömän sormen pituuden perusteella, vaikka 2000 euroa / cm / vuosi. Joku pitkäsorminen tästä kärsisi, sellainen jolta sormi on amputoitu välttyisi verolta - mutta näin aina on: joku maksaa enemmän, joku vähemmän, joku hyötyy, joku kärsii.
Kyllä perintöä saa mielestäni verottaa. Sehän on saajalleen periaatteessa ansaitsematonta hyötyä, jota ei ole hankittu omalla työllä.
- +-0
Vasemmisto kannattaa perintöveron säilyttämistä.
Muuten vero on turha. Perintövero on periaatteellinen poliittinen kysymys vasemmistolle. Kun on kova perintövero niin se on oiva osoitus toimimattomasta yhteiskunnasta. No mitä järkeä on säilyttää perintövero..Kysykää heiltä.- manyy
Vasemmisto kannattaa myöskin korkeaa ruoan alv tä.
Vanhanen ryökäle meni ja laski leivän hintaa.
No nyt on hyvä olla kun leipä maksaa. - Jotain rajaa
Eduskunnassa on ollut vankka porvarienemmistö vuodesta 1970 lähtien. Porvarihallitus oli vallassa 2007-2011, miksi eivät poistaneet perintöveroa?! Ihan turha on demareita tai vasemmistoliittoa syyttää. Jos porvarit olisivat tahtoneet perintövero olisi poistettu jo iät ja ajat sitten.
- ÄLLITÄLLI
Sanopa se. Perintö (sitä saa melkeinpä jokainen jossain muotoa, paitsi että taviksen perintö on usein niin pientä, mutta kuitenkin). Saat perintöä jonkunverran, joudut maksamaan siitä viimeset hilutkin, ainoa mutta ja valtiovallan kieroilut on siinä, että siitä perinnöstä on ne äidit ja isät (pääsääntöisesti) maksanee eläessää veroja verojen päälle ja sitten kun aika jättää ja kakaroilleen jättävät perintöä, niin vielä saa kakaratkin maksaa veroja ja valtiovalta varastaa kansalaisiltaan ihan laillisesti -oikein saatanan rosvoja on koko arkadianmäen porukka ollut vuosikymmenet.
- köyhä jo nytkin
Jos minut saatetaan johonkin kuseen tulevan perintöni suhteen, aion tuhota sen kaiken aineellisen totaalisesti. Siinähän yrittävät repiä rahaa tuhkakasasta ja muusta riekaleista.
- Kaikkea sitä kuulee
"Jos minut saatetaan johonkin kuseen tulevan perintöni suhteen, aion tuhota sen kaiken aineellisen totaalisesti. Siinähän yrittävät repiä rahaa tuhkakasasta ja muusta riekaleista. "
Miehen puhetta. Jos saat omakotitalon perinnöksi ja siitä joutuisit useita kymmeniä tuhansia perintöveroa maksamaan niin polttaa talon maan tasalle, eivät perkeleet saa euroakaan veroa. Todella fiksu liike, olet varmasti sukusi viisain.
- ÄLY HOI
ENSIN TIENAAT OMAISUUTESI JA MAKSAT SIITÄ VEROJA KOKO IKÄSI. SITTEN TÄSTÄ PERINNÖSTÄ JOSTA ON JO KERTAALLEEN VEROT MAKSETTU KINUTAAN UUDESTAAN VEROA. SITTEN IHMETELLÄÄN KUN SUOMALAISET VALITTAVAT JA EI OLE RAHAA. KOHTA VARMAAN ALKAVAT PASKAPAPERIN KÄYTÖSTÄKIN VEROTTAMAAN, JOS PYYHIT KERRAN MAKSAT EURON JOS KAKSI KYMPIN.
- SAAJA MAKSAA
MUTTA MAKSAJA ON ERI... EI VAINAA ENÄÄ MITÄÄN MAKSA VAIKKA ON ELÄESSÄÄN MAKSANUTKIN... NYT SE SAAJA ON MAKSUMIEHENÄ... VAI PITÄISIKÖ TAAS KAIKKI ILMAISEKSI SAADA....
- VEROAVERONPÄÄLLE
SAAJA MAKSAA kirjoitti:
MUTTA MAKSAJA ON ERI... EI VAINAA ENÄÄ MITÄÄN MAKSA VAIKKA ON ELÄESSÄÄN MAKSANUTKIN... NYT SE SAAJA ON MAKSUMIEHENÄ... VAI PITÄISIKÖ TAAS KAIKKI ILMAISEKSI SAADA....
NO SAMALLA PERIAATTEELLA PITÄS JUNIORILLE MÄTKÄSTÄ OSTAMASTANI PILTTIPURKISTA VERO. KUN MINÄHÄN SIITÄ VAIN VERON MAKSOIN, EIKÄ HÄN. EIKÖSTÄ JOO?
- perintövero rules
Kyllä tuosta sadastatonnista jää käteen mukava summa perintöveron maksun jälkeenkin.
- ei rulaa
Joo-o, paitsi jos kyseessä on asunto, eikä perillisellä ole käteistä. Sitten vaan kämppä myyntiin pilkkahinnalla, eikös joo?
- Kaikkea sitä kuulee
ei rulaa kirjoitti:
Joo-o, paitsi jos kyseessä on asunto, eikä perillisellä ole käteistä. Sitten vaan kämppä myyntiin pilkkahinnalla, eikös joo?
"ei rulaa" on hyvä nimimerkki sillä sinulla ei tosiaankaan leikkaa. Miksi asunto pitäisi myydä pilkkahinnalla? Kyllä siitä ihan markkinahinnan saa.
- Pommituskam
"ei rulaa" on hyvä nimimerkki sillä sinulla ei tosiaankaan leikkaa. Miksi asunto pitäisi myydä pilkkahinnalla? Kyllä siitä ihan markkinahinnan saa.
No sepä on markkinoista kiinni. Nythän on tulossa ostajan markkinat sitämukaa kun teollisuus kuprahtaa. Rahamiehet ostaa halvalla velallisten asunnot. Koita siinä sitten myydä saattana hyvään hintaan. Mutta shakaali ottaa jokatapauksessa omansa, jotta riittää myös loisille.
- yhgtfsdfgh
ei rulaa kirjoitti:
No, eikö kannata ottaa pientä lainaa? Aika halvallahan siinä saa asunnon. Myy vaikka auton pois.
- Kaikkea sitä kuulee
Pommituskam kirjoitti:
No sepä on markkinoista kiinni. Nythän on tulossa ostajan markkinat sitämukaa kun teollisuus kuprahtaa. Rahamiehet ostaa halvalla velallisten asunnot. Koita siinä sitten myydä saattana hyvään hintaan. Mutta shakaali ottaa jokatapauksessa omansa, jotta riittää myös loisille.
Kerro hyvä mies mistä niitä asuntoja saa pilkkahintaan, etenkin niitä asuntoja joita joudutaan myymään naurattavan halvalla kun ei muuten saa hirveitä perintöveroja maksettua. Listaa vaan, kai pk-seudulta löytyy vai pitääkö mennä vähän kauemmaksi?
- .
Ansiottomia tuloja sietääkin verottaa. Itsekin olen oman osani maksanut ja tyytyväinen siitä mitä sain.
- rosa...
Tuntuu aika kurjalta että isoäitini antoi äidilleni perinnöksi ison palan metsää jonka hänen sukunsa on kovalla työllä ansainnut, nyt äitini joutui myymään perintönsä koska ei voinut maksaa siitä tulleita veroja. Jos toinen on omalla työllään ja raatamisellaan esimerkiksi ostanut itselleen talon, ja haluaa antaa sen perinnöksi (kuten isoäitini halusi antaa minulle opiskelukämpäksi) niin ei, kun valtio riistää senkin! Veroja tarvitaan juu juu, mutta tämä on jo mielestäni varastamista. Inhottaa ja harmittaa.
- mj495ut045t05u
Mutta voisiko omaisuuden haltija lahjoittaa, tai myydä omaisuutensa perijälle pilkkahintaan ennen kuolemaansa??
On se saatana väärin että asioista, joista on maksettu vero, maksetaan vero toiseen kertaan.
Paska valtio, pitäis muutama kapitalisti ilmeisesti pistää kylmiöön. - hoåhoåiho
Älä jauha paskaa. Suomessa perintövero ei ole 100%
Vaikka hän möi palstansa, hän sai siitä rahaa itselleen. - ohiuy98yu89u89
hoåhoåiho kirjoitti:
Vaikka hän möi palstansa, hän sai siitä rahaa itselleen.Mutta jos minä myyn 10 markan arvoisen omaisuuteni ennen kuolemaani 1 pennillä pois jälkeläisilleni niin mitenkäs sitten perintöveroa.
Tai jos lahjoitan sen valtakirjalla pois, ilmaiseksi.
Ei ole perintövero 100%, mutta minkä vitun takia pitää maksaa veroa jostain, josta on vero jo kertaalleen maksettu?
Se on riistoa, vai mitä se sinun mielestäsi on? Oletko ihan Nalle Weenä siellä?
saanko minä käydä sinun kukkarolla perimässä "veroa" - 98y98yui+990+9+9
hoåhoåiho kirjoitti:
Vaikka hän möi palstansa, hän sai siitä rahaa itselleen.Jos joku sai rahaa itselleen, pitääkö sinun saada myös sitä itsellesi, kun joku muu sai sitä.
Lopeta nyt itse se P askan jauhaminen ja suksi vitt u un minun tiluksilta.
Ihan vakavissanko olet? Jos minä rakennan itselleni talon, sinunko pitäisi saada siitä itsellesi huone?
V itun pelle.. - Kaikkea sitä kuulee
Jos tuo perintöveron maksaminen noin koville ottaa kieltäydy perinnöstä, et joudu veroja maksamaan euroakaan. Minä en kyllä ymmärrä ihmisiä jotka saavat ilmaista rahaa, rahaa joiden eteen eivät ole tehneet yhtään mitään ja viitsivät siitä kitistä kun siitä pienen osan joutuvat maksamaan veroja. Voisit miettiä mistä se sinunkin opiskelut oikein maksetaan vai luuletko että kouluttamisesi on yhteiskunnalle ilmaista?
Se nyt vaan on niin että oikeudenmukaisinta on verottaa niitä joilla on veronmaksukykyä. Perintö on juuri tälläinen aivan ylimääräinen tulo josta pitääkin maksaa veroa. Sinä et ole tehnyt mitään ansaitaksesi sen perinnön!
Turha muuten luulla että olen kateellinen koska ei ole perintöä tulossa. On tulossa, lakiosakin olisi toistasataa tuhatta mutta en ota siitä euroakaan, menkööt lapsilleni, tulen perinnöstäni kieltäytymään. Minä olen ihan itse omaisuuteni hankkinut, sinunkaltaisesi odottavat että perinnön avulla elävät. Aikamoista siivestämistä, menisit töihin. - Menkää töihin!
98y98yui+990+9+9 kirjoitti:
Jos joku sai rahaa itselleen, pitääkö sinun saada myös sitä itsellesi, kun joku muu sai sitä.
Lopeta nyt itse se P askan jauhaminen ja suksi vitt u un minun tiluksilta.
Ihan vakavissanko olet? Jos minä rakennan itselleni talon, sinunko pitäisi saada siitä itsellesi huone?
V itun pelle..Sinä olet silloin kuollut ja kuopattu, sinua ei huoneesi enää kiinnosta.
Etkö sinä vitun pelle tajua että sinua ei sen jälkeen veroteta koska olet hengetön kasa paskaa, vaan sitä, eli sinun laiskaa työtä vieroksuvaa kakaraasi, joka sai perinnön vaikka ei ole tehnyt sen eteen sekuntiakaan töitä! Helvetin kommunistiloiset, menkää töihin ja lopettakaa muiden rahojen kärkkyminen! - huokaisee
hoåhoåiho kirjoitti:
Vaikka hän möi palstansa, hän sai siitä rahaa itselleen.Rahaa sai, vittu jee! Se ei paljoa kuitenkaan lohduta siinä vaiheessa kun haluaisi jonkin sukukalleuden tai suvun omistuksessa iät ja ajat olleen asunnon/tilan. He ovat siitä jo verot kertaalleen maksaneet korkoineen, miksi niitä pitää koko ajan ja jatkuvasti maksaa...
- näinon
Jos tuo perintöveron maksaminen noin koville ottaa kieltäydy perinnöstä, et joudu veroja maksamaan euroakaan. Minä en kyllä ymmärrä ihmisiä jotka saavat ilmaista rahaa, rahaa joiden eteen eivät ole tehneet yhtään mitään ja viitsivät siitä kitistä kun siitä pienen osan joutuvat maksamaan veroja. Voisit miettiä mistä se sinunkin opiskelut oikein maksetaan vai luuletko että kouluttamisesi on yhteiskunnalle ilmaista?
Se nyt vaan on niin että oikeudenmukaisinta on verottaa niitä joilla on veronmaksukykyä. Perintö on juuri tälläinen aivan ylimääräinen tulo josta pitääkin maksaa veroa. Sinä et ole tehnyt mitään ansaitaksesi sen perinnön!
Turha muuten luulla että olen kateellinen koska ei ole perintöä tulossa. On tulossa, lakiosakin olisi toistasataa tuhatta mutta en ota siitä euroakaan, menkööt lapsilleni, tulen perinnöstäni kieltäytymään. Minä olen ihan itse omaisuuteni hankkinut, sinunkaltaisesi odottavat että perinnön avulla elävät. Aikamoista siivestämistä, menisit töihin."rahaa joiden eteen eivät ole tehneet yhtään mitään"
Mistäs sinä sen tiedät onko perinnön saaja tehnyt mitään sen eteen? Ystäväni hoiti isäänsä vuosikausia hyvää hyvyyttään, harva olisi sitä rumbaa kestänyt noin kauaa ja noin urheasti. Hän sai hyvän perinnön, paremman kuin sisarensa, koska oli ansainnut niin.
"Perintö on juuri tälläinen aivan ylimääräinen tulo josta pitääkin maksaa veroa."
Miksi? Se että kuollut läheinen antaa jonkin palasen omaisuudestaan lahjana, miksi siitä pitää maksaa veroa?
"viitsivät siitä kitistä kun siitä pienen osan joutuvat maksamaan veroja."
Ei ole pieni osa. Ei kannata puhua asiasta josta ei tarpeeksi tiedä.
"Voisit miettiä mistä se sinunkin opiskelut oikein maksetaan vai luuletko että kouluttamisesi on yhteiskunnalle ilmaista?"
Haista home. Veroja tässä maassa riittää, ja minä olen valtiolle maksanut sellaiset summat rahaa ja koulutukseni on sellainen jossa joudun maksamaan kustannukset itse kouluruokaa ja vuokraa lukuunottamatta mitkä menevät nekin veroistani. Halpaa ei ole täällä eläminen. Jo pelkästään kansanedustajien palkoista kun ottaisi palasen pois niin sillä saataisiin jo mukavasti rahaa ja siinä vasta yksi esimerkki, lisää säästämenetelmiä kyllä löytyisi mutta halutaanko mukavuuksista tinkiä? Tuskin.
"Aikamoista siivestämistä, menisit töihin. "
Töitä teen 63 tuntia viikossa. Saa luvan riittää siihen että minua ei siipeilijäksi kutsuta. - ankeena
näinon kirjoitti:
"rahaa joiden eteen eivät ole tehneet yhtään mitään"
Mistäs sinä sen tiedät onko perinnön saaja tehnyt mitään sen eteen? Ystäväni hoiti isäänsä vuosikausia hyvää hyvyyttään, harva olisi sitä rumbaa kestänyt noin kauaa ja noin urheasti. Hän sai hyvän perinnön, paremman kuin sisarensa, koska oli ansainnut niin.
"Perintö on juuri tälläinen aivan ylimääräinen tulo josta pitääkin maksaa veroa."
Miksi? Se että kuollut läheinen antaa jonkin palasen omaisuudestaan lahjana, miksi siitä pitää maksaa veroa?
"Voisit miettiä mistä se sinunkin opiskelut oikein maksetaan vai luuletko että kouluttamisesi on yhteiskunnalle ilmaista?"
Haista home. Veroja tässä maassa riittää, ja minä olen valtiolle maksanut sellaiset summat rahaa ja koulutukseni on sellainen jossa joudun maksamaan kustannukset itse kouluruokaa ja vuokraa lukuunottamatta mitkä menevät nekin veroistani. Halpaa ei ole täällä eläminen. Jo pelkästään kansanedustajien palkoista kun ottaisi palasen pois niin sillä saataisiin jo mukavasti rahaa ja siinä vasta yksi esimerkki, lisää säästämenetelmiä kyllä löytyisi mutta halutaanko mukavuuksista tinkiä? Tuskin.
Töitä teen 63 tuntia viikossa. Saa luvan riittää siihen että minua ei siipeilijäksi kutsuta.Pitäähän lahjoistakin maksaa lahjavero. Jos rinnastat perinnön lahjaan, niin ihan samalla logiikalla siitäkin vero pitää maksaa.
- 97ihiu9u8098089
Menkää töihin! kirjoitti:
Sinä olet silloin kuollut ja kuopattu, sinua ei huoneesi enää kiinnosta.
Etkö sinä vitun pelle tajua että sinua ei sen jälkeen veroteta koska olet hengetön kasa paskaa, vaan sitä, eli sinun laiskaa työtä vieroksuvaa kakaraasi, joka sai perinnön vaikka ei ole tehnyt sen eteen sekuntiakaan töitä! Helvetin kommunistiloiset, menkää töihin ja lopettakaa muiden rahojen kärkkyminen!Et ilmeisesti edelleenkään osaa vastata kysymykseen, miksi pitää maksaa veroa asioista, joista on vero jo kertaalleen maksettu?
S aatanan verenimijä, ei taida sullakaan rattaat ihan täysillä pyöriä. - muovijeesus
Turha muuten luulla että olen kateellinen koska ei ole perintöä tulossa. On tulossa, lakiosakin olisi toistasataa tuhatta mutta en ota siitä euroakaan, menkööt lapsilleni, tulen perinnöstäni kieltäytymään. Minä olen ihan itse omaisuuteni hankkinut, sinunkaltaisesi odottavat että perinnön avulla elävät. Aikamoista siivestämistä, menisit töihin."Perintö on ylimääräistä tuloa". Mitä sinä oikein horiset?
Väität, että et ole kateellinen, mutta silti olet.. - fuck off
ankeena kirjoitti:
Pitäähän lahjoistakin maksaa lahjavero. Jos rinnastat perinnön lahjaan, niin ihan samalla logiikalla siitäkin vero pitää maksaa.
No siinä on taas yksi idioottien keksimä ryöstökeino.
Jos annat lapsellesi lahjaksi auton, niin joku välistävetäjä sitten vie siitä moottorin, "lahjavero"
On se saatana kummallista, että ei saa lahjaksikaan antaa mitään, kun on joku kusipää kärkkymässä siitä siivua itselleen. - 098ojoi0+9+09+0
ankeena kirjoitti:
Pitäähän lahjoistakin maksaa lahjavero. Jos rinnastat perinnön lahjaan, niin ihan samalla logiikalla siitäkin vero pitää maksaa.
Jos minä sanon sinulle, että sinun PITÄÄ elättää minut, niin pitääkö sinun?
On se kummallista kun joku pukupelle sanoo mitä sinun olevinaan "PITÄÄ"
Niin sinä uskot että niin pitää sitten tehdä, muuten joudut helvettiin, vai mitä siinä käy?
Minun ei pidä elättää kreikkalaisia, menikö jakeluun? - Kaikkea sitä kuulee
97ihiu9u8098089 kirjoitti:
Et ilmeisesti edelleenkään osaa vastata kysymykseen, miksi pitää maksaa veroa asioista, joista on vero jo kertaalleen maksettu?
S aatanan verenimijä, ei taida sullakaan rattaat ihan täysillä pyöriä."Et ilmeisesti edelleenkään osaa vastata kysymykseen, miksi pitää maksaa veroa asioista, joista on vero jo kertaalleen maksettu?"
Palkastasi olet jo kertaalleen maksanut veroa, kun menet kauppaan ja ostat leipää joudut taas maksamaan veroa. Sinun logiikallasi arvonlisäverosta pitäisi luopua, valtio laitetaan maksamaan verot. - Kaikkea sitä kuulee
näinon kirjoitti:
"rahaa joiden eteen eivät ole tehneet yhtään mitään"
Töitä teen 63 tuntia viikossa. Saa luvan riittää siihen että minua ei siipeilijäksi kutsuta."Ei ole pieni osa. Ei kannata puhua asiasta josta ei tarpeeksi tiedä."
Sinä et tiedä mitään. Alle 20 tonnin perinnöstä ei tarvitse maksaa veroa ollenkaan ja sadan tonnin perinnöstä vero on alle yhdeksän tonnia rintaperilliselle. Vähällä pääsee mutta eihän ihmisten ahneudella ole äärtä ei rajaa. Kaikki pitäisi saada verottomana mutta samat ihmiset vaativat milloin mitäkin valtion/kuntien hyvinvointipalveluita ja tulonsiirtoja. Kuvittelevat että näihin raha taivaasta tipahtaa. - blaa blaa blaa
"Et ilmeisesti edelleenkään osaa vastata kysymykseen, miksi pitää maksaa veroa asioista, joista on vero jo kertaalleen maksettu?"
Palkastasi olet jo kertaalleen maksanut veroa, kun menet kauppaan ja ostat leipää joudut taas maksamaan veroa. Sinun logiikallasi arvonlisäverosta pitäisi luopua, valtio laitetaan maksamaan verot.Leipä onkin kulutustavaraa. Toisin on esim. kiinteistön kanssa.
En minä ole mitään alvin poistosta puhunut. Koitahan nyt vähän käyttää päätäsi.
Entäs se lahjavero sitten. Mitä se on sinun mielestä?
Jos ostat lapsellesi auton, niin joku vie siitä sitten renkaat tai moottorin "lahjaverona"
On se saatan a kumma kun kaikesta pitää maksaa veroa. kyllä tämän takapajuisen paska valtion verotuksen voisi järkevämminkin järjestää, että tämä ei olisi enää tälläinen paskavaltio.
Verotuksen voisi lähinnä järjestää oikeudenmukaisemmin, se paksusti voiva yläluokka voisi ihan hyvin maksaa enemmän, kun nykyään maksavat vähemmän keskivertokansalaiseen nähden.
Minäkin maksaisin ihan mielelläni veroja jos minulla olisi miljoonia, tarpeeksi kun on rahaa ei sillä ole niin väliä enää.
Ne joilla on suuromaisuutta saisivat maksaa enemmän ja nuo turhat ja järjenvastaiset verot pitäisi poistaa.
Vai onko oikeudenmukaisuus mielestäsi turha asia? Meinasitko viedä lahjaksi saamastani polkupyörästä renkaat? HÄ? "lahjaveroa"
Sa atanan lampaat suostuu kaikesta maksamaan veroa, idiootit
- 15+4
Verot syntyivät alunperin kuninkaiden aikana, jolloin he pakottivat tietyn alueen asukkaita luopumaan viljastaan ym aseen uhalla, eli vero perustui rosvoamisen idealle ja on sitä edelleenkin. Nykyään "aseena" käytetään ajatuksia ja ympäristön painetta, sekä kaikenlaisia selityksiä että verot ovat muka hyvä asia. Vero ei ole vapaaehtoista, koska en voi valita maksanko vai en. Voisin itse valita mitä rahoillani tuen, sitä ei muiden tarvitse päättää minun puolestani, ja muun väittäminen olisi jopa loukkaavaa.
Nämä ympäristöltä opittuja ajatuksia ihmisellä on mielessään, ja ne ohjaavat hänen valintojaan läpi elämän. Ne ajatukset ovat "itsestäänselvyyksiä" ja siksi monella ei tule mieleenkään kyseenalaistaa niitä, eli moni toimii robotin lailla ulkoisia ajatuksia totellen. Olen lukenut erästä hyvää kirjaa, joka kertoo miten ajatuksiaan voi tarkastella, ja miten niistä voi päästä. Näitä ajatuksia löytyy yllätävän paljon omasta mielestä, ja vaikka jossakin hetkessä kuvittelee olevansa itsenäinen ja vapaa, niin voi hyvin pian huomata ettei niin olekkaan. Lisää sivulla www.alkuajatus.org- Verotukseen
pitäisi liittää kansanäänestys siitä paljonko veroja kansalaiset ovat valmiita maksamaan ja mihin se pitää käyttää.
- Häivy täältä häirikk
Suksi helvettiin sen paskakirjasi kanssa saatanan lapamato!
- 098jio0u98
Verotukseen kirjoitti:
pitäisi liittää kansanäänestys siitä paljonko veroja kansalaiset ovat valmiita maksamaan ja mihin se pitää käyttää.
niin, se olisi oikeaa demokratiaa
- kljhgfd
Jos saat 100 000€ niin eikö silloin ole varaa maksaa 8700€ veroa`?
- Kyse on
varmaankin siitä, että perintö ei ole rahana vaan asuntona tai jonain muuna omaisuutena, jonka laskennallinen perintövero ylittää oman talouden maksukyvyn. Perintö pitää siis muuttaa rahaksi, että perintöveron pystyy maksamaan. Jos perintö olisi rahana 100 000 niin tietysti perintöveron maksaisi helposti.
- Aivan!
Kyse on kirjoitti:
varmaankin siitä, että perintö ei ole rahana vaan asuntona tai jonain muuna omaisuutena, jonka laskennallinen perintövero ylittää oman talouden maksukyvyn. Perintö pitää siis muuttaa rahaksi, että perintöveron pystyy maksamaan. Jos perintö olisi rahana 100 000 niin tietysti perintöveron maksaisi helposti.
Juuri tätä tarkoitin aloituksellani.
Ei tosin ole ihan vielä ajankohtainen,
mutta voi olla seuraavan 10 vuoden sisällä.
- Se on helppo
kannattaa kovaa perintöveroa siihen asti, kunnes saa itse perinnön.
- kilo8907
Niin se vaan on ei ole hyötyä perintöverosta!? Ainakin omaisuus kannattaa hävitää tai arvioida mah pieneksi
Silloin on hyötyä jos aiat on oikein hoidettu . Eli myyty omaisuutta pois esim että perintövero mah pieni . Tai
perinnönsaajan tulot niin isot että voi esim laittaa
sijoitukseen perintönsä . DD - kysyn vaan
jos perit 100 000€ omaisuuden mikset myy perintöä ja sen jälkeen maksa veroja? sillohan sinulle jää enemmän omaisuutta kuin jätät ottamasta perintöä vastaan.
- wt4eteat
Harva haluaa sen perintönsä myydä. Se on kuitenkin yleensä jokin tunnearvoltaankin valtaisa asia.
- En haluaisi maksaa
Vaikka minulle on tulossa perintoä noin 100000€ edestä niin en haluaisi periä sitä koska siitä on velkaa semmoiset 90000€ ja sitten joutuu vielä maksamaan perintoveroa.
Kyllä Suomi on sitten kirottu verenimijöiden maa. Isäukko on koko elämänsä raatanut että saa velkaa maksettua ja pidettyä talon ja tontin, jonka minä joka tapauksessa mitä ilmeisemmin joudun antamaan pankille ja pahimmassa tapauksessa jään vielä tappiolle. 90-luvun lama oli paha niitti ja nälkää nähtiin. Itse en omista tällä hetkellä mitään ja asun vuokralla, ei töitä saa mistään, työtön niin ei velkaa saa, pahalta näyttää.
Pitäisikö hankkiutua vankilaan niin pääsee tienaamaan vähän jemmarahaa että voi ostaa isäukon talon? Vankilasta kuulemma saa töitäkin ja palkka jopa 2300€/kk. Murhaisin vaikka jonkun kakkankokkareen tai vielä parempi ajatus että ryöstäisin rahaa joltain rikkaalta ja jemmaisin rahat. Ensikertalaisena selviäisin varmaan noin 4 vuodella, siinä ajassa kerkeisi jo tienaamaan hyvät rahat sitten olisi vielä ne jemmassa odottavat rahat. - 14+13
Vaikka itse en ole saamassa mitään nimellistä perintöä isompaa niin olen sitä mieltä että on täysin järjetöntä joutua maksamaan veroa sellaisesta mistä on jo kerran ne verot maksettu
- öhvivgiv
Kuinka monta kertaa verottaja tuli sinulta kysymään veroja siitä omaisuudesta jonka vanhempasi tekivät?
Tasan yhden kerran. Etkö kommunistipummi osaa laskea?
Sinä et tehnyt sekuntiakaan töitä sen vanhempiesi omaisuuden eteen. Et sekunnin sadasosaakaan. Ainoastaan loisit kotona kunnes potkaisivat sinut ulos yrittämään itse.
He siitä maksoivat veroa ja maksoivat sen vain kerran. Sinä et maksanut siitä veroa kertaakaan. - Kerranjomaksoin
öhvivgiv kirjoitti:
Kuinka monta kertaa verottaja tuli sinulta kysymään veroja siitä omaisuudesta jonka vanhempasi tekivät?
Tasan yhden kerran. Etkö kommunistipummi osaa laskea?
Sinä et tehnyt sekuntiakaan töitä sen vanhempiesi omaisuuden eteen. Et sekunnin sadasosaakaan. Ainoastaan loisit kotona kunnes potkaisivat sinut ulos yrittämään itse.
He siitä maksoivat veroa ja maksoivat sen vain kerran. Sinä et maksanut siitä veroa kertaakaan.No jospa minun piti kulkea niissä vanhoissa kuluneissa vaatteissa ja syödä eväsleipiä, joissa ei ollu lisukkeita just niiden verojen takia. Eli oli vero pois minultakin. Ja nyt taas! Saattanan sosialistipaskat!!!!
- ohi vaan..
jos lapsi saa perintöä vanhemmiltaan se pitäisi olla verotonta, mutta jos perintö menee ohi lapsien jollekkin toiselle niin verottaja voi kilauttaa siitä 60% muuten se on liian helpolla saatua omaisuutta, mitä eikös olisi hyvä juttu mitä?
- ankeena
Miksi lasten pitäisi saada perintönsä halvemmalla? Ymmärrän jos alaikäiset joita muuten joutuisi yhteiskunta elättämään, mutta miksi kaltaiseni keski-ikäisen omillaan toimeen tulevan henkilön pitäisi olla perimisen suhteen jotenkin erityisasemassa? Enhän minä enää aikoihin ole ollut samaa taloutta vanhempieni kanssa!
- öopåjiphjpijpj
melkoinen vitsi taas tämä keskustelu... 100000€ perintö ja "joutuu maksamaan" 8700€. Lainaa saa pankista, jos ei kykene maksamaan niin lainaa sitä perintöä vastaan, ja perintö myyntiin.
- ankeena
No, myyt sen omaisuuden ja maksat verot, ja nettoat silti monta kymmentä tuhatta euroa.
Jos ei mene heti kaupaksi niin selitä tilanne pankille, etköhän saa veron verran lainaa kun takauksena on myytävä omaisuus.
Systeemi on pääsääntöisesti se että aina kun raha syystä tai toisesta vaihtaa omistajaa niin valtio perii veroa. Perintö nyt erityisesti kun on sellaista rahaa jonka eteen ei saajan edes ole tarvinnut tehtä mitään niin paremminhan sen verottamisen ymmärtää kuin vaikka palkkatulon verotuksen.
Miksi perinnönsaajaa pitäisi jotenkin erityisesti arvostaa? Eihän hän tyypillisesti ole tehnyt mitään erityisen ansiokasta perinnön saadakseen.
Onhan sinulla sitä paitsi aina vapaus kieltäytyä perinnöstä. Ettet vain olisi kateellinen niille, jotka muutenkaan eivät peri mitään? - veron kiertoa
Helpommalla pääsee kun myy esim tilan jollain pienemmällä summalla ulkopuoliselle , sitten kun itse tilan omistaja kuolee myy takaisin pojalle pilkkahintaan ja verottaja jää nuolemaan näppejä kun ei kuolleella ole mitään mitä periä.
- Yllättävn suosittu
ketju :D
Aika moni on ilmeisesti saamassa perinnön
tai sitten vain purkaa siihen liittyvää
vitutustaan täällä :D
t. Aloit-Ta-Ja!25 - kaikki mulle?
Luulisi saavan helposti pankista lainaa jonkun 8700 jos reaalivakuus on 100 000 eur. Se että ei olel luottotietoja niin voi muuttaa tilannetta. Muutoin asia vaikuttaa aika selvältä. Suomihan on raskaasti veroitettu maa jotta täällä ei jätetä heikompiosaisia ppulaan. Valittu linja, jos ei kelpaa muuta muualle
- kaikki naapurille?
"Valittu linja, jos ei kelpaa muuta muualle"
Ja aina tämä "muuttamaa muualle" jne.
Kotimaassa ei saisi ilmaista mielipiteitään tai haluta muutoksia asioihin. Ei kai kaikki ole edes tässä hyvinvointivaltiossakaan lopullista ja valmista?
Jos vapaa mielenilmaisu ei maita, muuta Pohjois-Koreaan.
- Kasaantumisteoria
Perintöveroa peritään siksi, että suuret omaisuudet eivät kasaantuisi yksille ja harvoille...ainakin kasaantumista hieman hidastetaan...
- vääryyttä vastaan
Ruotsissa ei ole perintöveroa ja se on kyllä oikeus ja kohtuus.
Kun on esim. asuntonsa maksanut velkarahalla, velkaa pois maksanut kituuttaen melkein koko elämänsä ajan. Maksanut velasta myös korot ja kaiken maailman kulut. Nyt sitten ikäihmisenä maksat asunnon toiseen kertaan remonttien muodossa.
Kun heitän veivini, niin lapset joutuvat maksamaan perintöveron, joka on mielestäni aivan kohtuutonta. He ovat aikoinaan joutuneet kärsimään pulaa, kun vanhemmat ovat joutuneet pienistä tuloistaan hoitelemaan lainamaksuja.
Lapsilleni kuuluisi ilman muuta perintö saada verotta.
Niin kauan, kun meillä vasemmistolaiset mällää, ei tuosta perintöverosta päästä. Eniten sitä puoltavat sellaiset, jotka ovat eläneet kädestä suuhun koko elämänsä, eivätkä ole mitään säästöön laittaneet. Nyt sitten kadehditaan niitten omaisuutta, jotka ovat säästeliäästi eläneet.- ...
se tekee vaan hyvää jälkeläisille kun joutuvat työllään lunastamaan itse oman paikkansa auringossa eivätkä pääse liikaa elämään vanhempiensa kokoon keräämän omaisuuden turvin.
- Kaikkea sitä kuulee
"Niin kauan, kun meillä vasemmistolaiset mällää, ei tuosta perintöverosta päästä. Eniten sitä puoltavat sellaiset, jotka ovat eläneet kädestä suuhun koko elämänsä, eivätkä ole mitään säästöön laittaneet. Nyt sitten kadehditaan niitten omaisuutta, jotka ovat säästeliäästi eläneet."
Väännetään vielä kerran rautalangasta jotta yksinkertaisemmatkin ymmärtävät. Eduskunnassa on ollut vankka porvarienemmistö vuodesta 1970 lähtien, yli 40 vuotta. Halutessaan porvarit olisivat voineet poistaa perintöveron jo vuosikymmeniä sitten. Viimeksi oli porvarihallitus vuosina 2007-2011, se ei perintöveroa poistanut. Ihan turha syyttää vasemmisto, kyllä se nyt vaan on niin että porvaripuolueidenkin mielestä perintövero on hyvä ja oikeudenmukainen vero. Suomessa on fiksuja porvareita. - riccaat
Vasemmiston avulla pois pienet perintöverot. Miljoonaperinnöistä voi hieman maksaa veroa.
Amerikan rikkaimmat nykyisin lahjoittavat omaisuutensa hyväntekeväisyyteen ja vaativat itselleen korkeampia veroja.
- valtionsirppijavasar
Ääh, vähitellen vain siirretään rahaa pimeästi perillisille. Käteisellä,tottakai.Valtio ei saa mitään....Hyvä tekosyy voisi olla se, kun ei valtio maksanut palkkaa minulle varusmiesaikoinani.
Kaikissa asioissa valtiolle turpaan vain ja kysymättä.- Fiksun tapa
Tällä mennään. Pikkuhiljaa riippuen perinnön määrästä, ei mitään liian suuria summia ettei aleta ihmettelemään mihin vanhus semmosia tuhlaa. Kunhan ei ehdi dementoitua ennen sitä.
- ....................
Tää on kyllä perseestä kun joutuu maksamaan perintöveroa koska siitä on jo aikoinaan maksettu vero.
- Robin hootti
Tienaan rahaa töissä ja maksan siitä veron. Annan sen eteenpäin jollekulle käyttöön. Valtio alkaa kinuamaan siitä veroa, koska raha vaihtoi omistajaa. Itsehän olen halunnut kyseisen rahan antaa sille henkilölle, miksi valtion pitää siihen puuttua? Se on minun ja sen henkilön välinen asia. Voisin toki myydä omaisuuteni halutessani, mutta jos tahdon antaa sen pois niin veroja kinutaan?! Tulevaisuudessa varmaan karhutaan ovilla jo lapsilta viikkorahoistakin veroa, kun raha vaihtaa omistajaa.
- Perillinen
Sain juuri perinnön, sisarosuuden kotitalosta mantuineen. On velkoja ja tiluksia, rakkaita kotikontuja, jonne olisi mukava kokoontua sisarusten kanssa vaikkapa kesälomilla.
Tölli on sen verran syrjässä, että harvaa kiinnostaisi ostaa ja irtaimisto sivullisille täysin arvotonta.
Vanha äiti on vielä elossa, eikä halua kuullakaan puhetta myynnistä, koska paikka on ansaittu työllä jonka kaltaisesta tänne kirjoittavilla ei ole aavistustakaan.
Kaikilla meillä on omat elämämme ja lainamme, eikä siihen yhtälöön sovi ylimääräisiä veroja, joita emme kykenisi edes äidin varoista varastamalla yhdessäkään maksamaan.
Lahjoitammeko siis isän omaisuuden valtiolle vain koska hän kuoli?
Kaiken surun keskellä tällainen huoli tuntuu järjettömältä.
Isä ja äiti raatoivat 60 vuotta sen eteen, että meillä lapsilla olisi edes hieman helpompi elämä ja velaton kotitila ja niin olikin, mutta velkaa tuli heti kun isä kuoli. Hullua touhua tällainen.- Perillinen
Selvennystä, eli alussa mainitsemani velat eivät koske kotitölliä maineen, vaan ihan elämiseen menneitä asioita, Fergusonin kytkinremonttia, maatalousmyymälän saatavia yms.
Mitäpä näitä selittämään, katsokaa "kahdeksan surmanluotia" ja kadehtikaa vasta sitten. - Samanveroinen
Miten voi olla isot perintöverot jostain arvottomista töllistä ja irtaimistosta, joita ei kukaan edes halua ostaa? Jos on isot maa-alat, niin eikä niistä voi osan myydä tai vuokrata? Eikö ole metsää, mitä myydä?
Kyllä sen veron kuuluu mennä omaisuuden käyvän arvon mukaan.
Kannattaa ennakoida ja miettiä näitä asioita jo omaisten eläessä, että miten ne aikoo sitten aikanaan hoitaa. Iäkkäät ihmiset kun kuitenkin tuppaa jossain vaiheessa täältä lähtemään.
- Tokihantoki
valtiohan on tärkein perheenjäsen, se on mukana ja osingoilla kaikessa koko elämän ajan syntymästä lähtien, ni tokihan se myös perinnönjaossakin mukana on :D
- PERINTÖVERO POIS
Eikö ole mitään keinoa poistaa myös Suomessa perintövero. Me saamme veron pois. Kansainvälinen suuntauis on luopua perintöverosta.
- Ihme kitinää
Valita EU tuomioistuimeen, kerrot surkean tarinasi, ihmisoikeuksiasi törkeästi loukataan kun joudut pienen osan maksamaan perintöveroa. Erityisesti muista valittaa "kaksinkertaisesta verotuksesta". Tosin sinähän et ole maksanut siitä omaisuudesta mitään veroa, se tulee sinulle kuin manulle illallinen mutta ei kai ne sitä huomaa...
- Samanveroinen
Aivan sama järki kuin missä tahansa verossa. Sillä erotuksella, että palkan eteen joutuu itse tekemään jotain, mutta perinnön eteen ei mitään.
Jos perit vaikka 100 000 kiinteistön, voit myydä sen ja maksaa myyntivoitosta verot. Tai voit ottaa pankista lainaa veroihin, lainarahalla ne muutkin asuntoja makselee.
Kyllä sä varmaan itse olet iloisena käyttänyt monia verorahoilla kustannettavia palveluja, kuten vaikkapa koululaitosta ja maanteitä.
Jos kuitenkin haluat protestoida veroja vastaan, on paljon konkreettisempiakin keinoja kuin kirjoittaa nettiin. Esim. jatkossa aina valtion kustantaman sillan kohdalla hyppää veteen ja ui. Tai jos sairastut syöpään, kieltäydy verorahoilla kustannetusta hoidosta. - klokolmeneljäviis
"Kyllä sä varmaan itse olet iloisena käyttänyt monia verorahoilla kustannettavia palveluja, kuten vaikkapa koululaitosta ja maanteitä"
öö, siis eiks kaikki noi oo ns pakollisia käyttää, eli ei ole olemassa mitään vaihtoehtoa? ja ei kai verorahoilla kustanneta kellekkään yhtään mitään hoitoja (paitti tietysti ne joitten palkka maksetaan verorahoista)? - nallenpankki
Tosiaan kun pääperintö on vaikka 70 luvun kerrostalo asunto 4h jakomäessä
"kaikki renpat tulossa", aika vaikea se myydä on varmaankin pankki sen
summan asuntoa vastaan lainaa,mutta jos et saakkaan sitä myytyä
vaikka puoleenvuoteen,yhtiönvastike n 500e eikun lisälainaa,,,
lopulta käy niin että kun maksat verot pankin korot,yhtiönvastikkeet jne,,
jäät tappiolle ok voisihan siitä asunnosta luopua.
itse poistaisin pien perinnöiltä alle 60000e per henkilö, veron
kokonaan sen siaan poistaisin leskeneläkkeet, ja lisävero 3000e
tienaaville sekä osinkotuloille vähintään 30% vero. - Perintövero = turhaa
Tässä perintöverossa ei ole MITÄÄN järkeä!
- Pois heti
Ei tosiaankaan mitään järkeä eikä vähääkään mitään oikeudenmukaisuutta! Toki perintövero on helppo maksaa jos perii rahaa tai pörssiosakkeita.
Mutta entä kun maatilan tai pienyrityksen isäntä kuolee, mistä perilliset ottavat 100000 eur henkilökohtaista käteistä veronmaksuun, koska toimivan kohtuukokoisen vähävelkaisen tilan tai yrityksen verotusarvo voi olla miljoonia. Verotusarvo kun on näennäinen arvio, se siis ei ole käteistä tai helposti käteiseksi muutettavaa rahaa. No, tähän veroteoreetikot sanovat, että sukupolvenvaihdos pitää suunnitella etukäteen, mutta kun kuolemisjärjestystä ei tiedetä etukäteen....
Sama pätee omista perheasunnoista maksettavaan veroon.
Perintövero pitäisi poistaa ja verottaa perinnön myyntiä niin että ostohinnaksi pannaan nolla. Sillä tavalla valtio saisi varmaan samat rahat kasaan ilman mitään perinnön arvon arviointia ja perillisten ahdinkoon saattamista muutenkin vaikeissa tilanteissa.
- Mallia Ruotsista
Ruotsissa ei ole enään moneen vuoteen tarvinnut maksaa perintöveroa.
Miksi Suomessa ei ole otettu mallia?- haulikolla naamaan
Koska hölmöläiset ja kateelliset käteiset hallitsevat suomea.
Hyvinvointi on vain paremminvoivien oikeus.
Ihan paskapuhetta kaikki toivotalkoot ja se, että yhteisen hyvän puolesta toimittais.
Kieroa, valheellista, kommunistista kokoomuslaista toimintaa. - +034tirkjf34t3+049
Miksi rikkaat eivät halua maksaa veroa tuloihinsa nähden kohtuullisesti?
Tämä verotusmalli on ihan perseellään täällä perseessä.
Ne joilla on vara maksaa, eivät halua maksaa. Nämä sanovat, että teidän PITÄÄ maksaa, joilla ei ole maksukykyä.
Pidetäänkö taas lahtaustalkoot kohta? Pistetään ne maksamaan joilla on OIKEASTI MILJOONAOMAISUUDET ja maksukykyä.
Mitä on oikeudenmukaisuus ja se VASTUUNKANTO? - kallistaon
No sen takia koska Ruotsin ei tarvi kylyvää veronmaksajien rahoja pitkin Eurooppaa ja Suomen herrojen on keksittävä vaan lisää mistä ryöstetään, turha toivoakkaan että tuokaan vero poistuu, ennen se kiristyy!!
- Näin on
Ruotsin kokonaisveroaste on korkeampi kuin Suomessa vaikka siellä ei ole auto eikä perintöveroa. Siellä verotetaan jotain muuta sitten ankarammin. Auto ja perintövero ovat aivan oikeita veroja, niistä ei missään nimessä pidä luopua. Kaikki veronalennusvara on käytettävä palkkaverotuksen alentamiseen.
- .
PERINTÖVERO ON PUNIKKIEN HARRASTAMAA RYÖSTÖÄ
Perintövero kohdistuu yksityiseen omaisuuteen, josta on verot maksettu jo vähintään kertaalleen. Uudelleen verottaminen on rikos, joka pitäisi lopettaa. Suomi tappaa itsensä verotuksella ja venäläiset ostavat köyhtyvän Suomen. - rahajärjestelmä pitä
ä nollata kokonaan, globaalisti. Siksi perintövero pitää nostaa 100 %:iin, kunnes varallisuus on rakennettu uudessa valuutassa. Se olisi todellista demokratiaa.
- kaikenlaisiaurpoja
Oleko vajakki? Jos kerran saat 100 000€, niin kai sulla nyt saatana on parikytä tonttua?
Jos perimäsi omaisuus on kiinteää, niin myy se, jolloin sulla on rahaa. Jos et hala myydä, ota lainaa, (sulla on vuosi aikaa).- 098oju90980
Oletko tyhmä vai muuten vain kokoomuslainen kommari?
- eededde
-Myykää omaisuutenne ajoissa ja siirtäkää rahat vaikka sveitsiin pankkitilille niin ei tarvitse ihmetelle verottajan pitkää kouraa. Käteinen tyynyyn on sekin vaihtoehto. Tai perusta ajoissa tili nimiisi mihin käyttöoikeus vanhemmillasi, minne he siirtävät rahojaan verottomana lahjana pikku hiljaa vuosien saatossa saaden silti niitä käyttää.
-Perusta rahasto jälkeläisillesi.
-Jos hauta häämöttää, ota lainaa omaisuutesi verran ja kuskaa se raha sveitsiin lastesi nimiin. Kun velka kuollessasi lankeaa niin ei ole mitä periä joten ei mene veroakaan.
-Ostakaa vain ensiasunto sillä muutoin joudutte maksamaan varainsiirtoveroa jopa 4% eli noin kymppitonni reilun kahdensadatuhannen talosta.
-aja vanhalla autolla, älä juo alkoholia tai polta, ne ovat vain ylimääräisiä veroja.
Muutoin tuli mieleen:
-On muuten pässi ajatus että lapsi ei ole ansainnut vanhempiensa omaisuutta. Ajatus on se että vanhemmat haluavat uhrata itseään lapsilleen eli antaa vaivalla tehtyä omaisuuttaan mistä verot on jo maksettu.
Jos perinnön menettäisi valtiolle kuten ketjussa joku esitti niin miksi sitä rahaa ja omaisuutta edes tavoittelisi jos lapset eivät siitä mitän saa? -taitaisi mennä pohja minkäänlaiselta yrittämiseltä paitsi niiltä egoisteiltä jotka törsäävät kuitenkin kaiken. En minä ainakaan ole niin tyhmä että vain valtiolle työtä tekisin, vaan pitäisin vapaata tai polttaisin kaiken omaisuuteni jos kykenisin ihan vain koska katsoisin luvutuksen täysin kohtuuttomaksi, niin varmaan moni muukin.
Suomen yhteiskunta on rakennettu niin ettei täällä voi olla vapaa, aina on joku niistämässä veroa tms. uskon sen olevan politikkojen tarkoituskin.
Valtion ja kuntien pitäisi pyörittää vain pakolliset toiminnat, ei mitään muuta kissanritiäisten tukemista ja antaisivat ihmisten itse päättää minne rahansa laittavat. - jACK Ö'NEEli
Mulle opetettiin aikoinaan että verotuksen pitää olla oikeudenmukainen eli tässä tapauksessa. kun tuon 100 000 euroa saava ei ole noiden rahojen eteen tehnyt muuta kuin sattunut syntymään oikeaan perheeseen tms. Tätä “vääryyttä” korjataan verotuksella.
Toinen syy miksi perintöä verotetaan.
0n se, että näin pyritään välttämään sellaisen yhteiskaunalle hyödyttömän sosiaali- luokan syntymisen, joka on perinyt omaisuutensa, eikä ole tehneet sen tai yhteiskunnan eteen mitään. Näitä löytyy mm. USA:sta
Siinä ei nyt ole mitään järkeä, että nuo kerätyt verot tilitetään Kreikaan yms.. Sen älykkyyttä pitää tiedustella Kokoomukselta ja SDP:ltä - Vero vero vero
Lisäksi, kun siitä 100 000€ perinnöstä on jo veroa maksanut sen perinnön kerännyt ja nyt kuollut ihminen.
Lisäksi vielä tämä, että se verottaja vaatii sitä perinnön jakoa hyvin pian kuoleman jälkeen, kun perilliset ovat surun murtamia eli verottaja on omaisia kohtaan
hyvin kylmä ja tunteeton.
Verottajalla se on se haaskaeläin, joka tulee heti saaliinjaolle, vaikka verottaja ei ole edes omainen, niin verottaja kyllä kuppaa.
Se osoittaa verottajan kylmyyden, ettei verottaja koskaan esitä surunvalitteluja.
Verottaja taitaa vain nauraa ja iloita kuoleen omaisille, että nytpäs joudutte maksamaan perintöveroa.
Verottaja on paska... - Monacon vaari
Monista viesteistä paistaa läpi, että omat vanhemmat ovat vielä kummatkin elossa, eikä omia lapsia ole.
Luonto nyt vain on sellainen, että emo vaikka kuolee poikasensa edestä, koska haluaa tälle hyvää.
Tässä asiassa nuo "ryypätkää kaikki"- viestit ovat järjettömiä ja ihminen kuuluu niihin lajeihin, että isän osuus ei pääty siittämiseen.
On aivan mielipuolinen ajatus, että sukuun hankittu varallisuus ei kuulu millään tapaa seuraavalle sukupolvelle. Sellaisen esittäjä on vain yksinkertaisesti kade, koska jotkut tosiaan ryyppäävät omaisuutensa, eikä perintöä ole tiedossa
Perintöverotus on mitä pikimmin lopetettava, että jokaisella suvulla on parempi mahdollisuus kerryttää varallisuutta. Köyhyys on periytyvää ja peritövero eräs sen suurimpia syitä.
Omaisuutta hukataan ja piilotetaan kuka minnekin, koska itse hankittu on omaa eikä suinkaan valtion ja jokainen haluaa antaa sen omille lapsilleen.
Tätä tehdään sitten pienissä erissä ja paljon pimeästi, jolloin rahoilla on taipumus tulla käytetyiksi epäolennaisiin asioihin.
Valtiolle olisi valtava etu, jos jokaiselle suvulle kertyisi kunnollinen perusvarallisuus, jolla voisi sitten kouluttautua hyviin ammatteihin ja kansalaisten ostovoima olisi paljon, paljon suurempi mitä se nyt on, kun niin moni nuoripari joutuu aloittamaan tyhjältä pöydältä.
Valtio on ryöstökalastaja vesillä jonne sillä ei ole lupaa.
Itseltäni jää tällä tietoa noin runsaan puolen miljoonan omaisuus ja saatte olla varmoja, että Suomen valtio ei niistä rahoista tule saamaan montaakaan euroa.
Eläkkeellä ollessa on hyvää aikaa tehdä järjestelyjä, eikä Suomi asuinmaana muutenkaan ole niin houkutteleva, vaikka kansa olisi miten onnellista hyvänsä. Kuka siellä räntäsateessa viitsii olla, jos ei ole pakko?
Lapset ja lapsenlapsetkin viihtyvät paljon paremmin vaarin luona ja ura ulkomailla on lähes kaikkien valinta.
Tuo minulta jäävä omaisuus ei kovin kummoinen ole, mutta hiellä ansaittu, enkä koe valtion olevan tehnyt mitään sen eteen, koska olen jo maksanut miljoonia erilaisina veroina sitä hankkiessani ja tuon verran on säästynyt.
Suomessa omaisuuden hankkiminen on ollut sinänsä helppoa, koska kaikki on ollut kallista ja on saanut laskuttaa reilusti.
Nyt tilanne on globalisaation myötä muuttumassa, eikä suinkaan Suomen eduksi ja veroparatiisien tappioksi.
Se että en jätä perillisille tuon enempää, on osin tietoinen valinta, koska jälkeläiseni ovat hyvissä ammateissa, joten olen satsannut myös itseeni ja elän mukavasti lämpimässä.
Suomi voisi tarkistaa verolinjaansa koko skaalalta, sillä eihän siinä ole mitään mieltä, että kunnolla tienaavien on suorastaan pakko lähteä maasta. Vai onko joku toista mieltä?- 777 777 777 777 777
"Valtio on ryöstökalastaja vesillä jonne sillä ei ole lupaa"
Juurikin näin se on joidenkin täysin järjen vastaisten verojen ja pakkomaksujen kohdalla..
Ja kaikista eniten vatuttaa maksaa veroja "turhaan", sillä rahalla ei tehdä mitään tavallisten ihmisten, meidän suomalaisten hyväksi.
Julkinen terveydenhuolto, aivan kaaosta.
Tieverkosto, osittain täysin paskana.
Vanhusten hoito, täysin ala-arvoista.
Nuorisotyöttömyys.
Yms. Mikä helvetti siinä on kun verorahoilla ei saada edes perusasioita kuntoon?
Lisäksi niillä verorahoilla pidetään täysin ylimitoitettu hallinto byroossaan, suojatyöpaikoissa, joka ei tuota mitään yhteistä hyvää, vaan kuormittaa kassaa entisestään.
Miten te kehtaatte? Hävetkää
- funlanddd:
Samat asiat verotetaan kymmeneen kertaan. perceestä ja syvälätä. Meillä just sama probleema. Taitaa mennä pakkolainan otoksi. Hyvä hyvä.
- Ansiotonta
Monacon vaarin selitykset :"Köyhyys on periytyvää ja peritövero eräs sen suurimpia syitä", eiköhän sillä perintöverolla yritetä estää köyhyyden periytymistä? Meillä kaikilla ei ole samoja edellytyksiä hankkia omaisuutta, joten miksi lasten tulisi kärsiä siitä, että vanhemmat eivät ole olleet hyvissä töissä. Tai toisaalta, miksi täysin kädetön ja yhteiskunnan näkökulmasta katsottuna hyödytön lapsi ansaitsisi suuren omaisuuden tekemättä ja maksamatta siitä mitään?
Kansantaloudellisesti perintövero on enemmänkin korjaava kuin vääristävä vero. Harva meistä eläessään ajattelee, että lopetan tienaamisen NYT koska perillisten näkökulmasta vero nousee kohtuuttomasti jos jatkan töissä. (eli tehokkuustappiota ei synny perintö kerätessä) Toisaalta jos perintövero on tarpeeksi suuri, niin harva perinnön saaja lopettaa työnteon saadessaan perinnön. Ja vaikka lopettaisikin niin perintöveron muodossa yhteiskunta on saanut kerättyä verot tämän kansalaisen osalta. Näillä kerätyillä veroilla yhteiskunta sitten tarjoaa rauhaa ja turvallisuuttaa suojaamaan perinnön saajan omaisuutta.
Vaikuttaa, että suurin osa näistä perintöveron poistamista vinkuvista henkilöistä on omiin muroihinsa kusijoita, jotka eivät tajua että omat edellytykset pärjätä tässä maailmassa olisivat hiukan heikommat ilman perintöveroa.. Puhumattakaan heidän lastenlastensa tulevaisuudesta. Perintövero on harvoja keksintöjä, jotka edes auttavat sekä tehokkuutta että tasa-arvoa.- Monacon vaari
Suomea kehutaan maailman tasa-arvoisimmaksi maaksi, koska kova verotus tasaa tuloeroja lähestulkoon eniten maailmassa.
Suomessa ei ole montaakaan hurjan paljon tienaavaa pilaamassa tilastoja, joten kun normaalin hyvätuloisen palkasta viedään puolet, niin asia pitänee paikkansa.
Oli ansiotonta tai ei, niin kyllä kai jokainen antaa hiellä hankkimansa rahat omille lapsilleen, kuin tuuleen heitettäväksi?
Valtio on minulta jo osuutensa saanut. Monikymmenkertaisesti sen, mitä se saisi peritöveroa jäämistöstäni, jos vain käsiksi pääsisi. Vaan kun ei pääse.
Lapset muuttavat perässä ainakin paperilla ja luultavasti ihan oikeastikin, koska Suomi on se tasa-arvoisin.
On aika hölmöä asua maassa joka vie puolet palkastasi, eikä sen vastineeksi saa kovinkaan paljoa.
Jäljelle jäävästä palkasta menee neljännes suoraan valtiolle, kun ostat jotain. Bensassa ja viinassa vielä enemmän.
Ei ole mielekästä, että hyvätuloisenkin täytyy elää kituuttamalla, kun maailmalla samalla ammatilla elää kolmin verroin paremmin.
Tämä on päivän trendi, hyvätuloiset lähtevät ja elätettävät tulevat tilalle syrjäytymään.
Onko niitä veroja vielä tosiaankin varaa nostaa?
Kyllä se minulle passaa, jos haluatte elättää puoli maailmaa. Minä en siihen savottaan enää osallistu.
- Parru
On tietenkin paljon parempi ja oikeudenmukaisempi verottaa kuolleen ihmisen varallisuutta kuin vastaavasti lisää elävien tuloja (30-40%) ja normaalia kulutusta (ALV 23%). Ruikuttakaa mieliummin niistä.
Kuka perintöverolle asti pääsee niin olisi tyytyväinen. Kyllä ollaan käsi ojossa ensimmäisenä jos yhteiskunnalla on jotain annettavaa mutta veroja ei maksettaisi edes ansaitsemattomasta ansiosta. - Kitinään kyllästynyt
Jos ei perintöveroa ole varaa maksaa kieltäytykää perinnöstä jos veron maksaminen noin helvetin koville ottaa. Ihmeellistä kitinää, mitään eivät ole tehneet ansaitakseen tuon varallisuuden mutta silti valittavat kun siitä pitää vähän veroa maksaa. Minä joudun maksamaan kolmasosan palkkatulostani veroa, joudun työtä tekemään sen eteen mutta en minä siitä kitise. Jos jotain veroa on varaa alentaa tulee silloin alentaa palkkaveroa, se on aivan liian kireätä.
- Dennis Konoi
Tarvitsen paljon rahaa huumevelkoihin ja ajattelin tappaa äitini. Onko kuitenkin mahdollista saada perintörahat sen jälkeen kun istun tuomion vankilassa?
Dennis Konoi
Rantamäki 3 B 20
0440609664
[email protected]- Huono trolli
Ensinnäkin saisit murhasta elinkautisen jota istuisit vähintään 12 vuotta. Siis vähintään, ei mitään takeita että niin lyhyellä pääsisit. Toiseksi et saisi euroakaan perintöä, tämä käytäntö on kaikissa länsimaissa. Vai että vielä murhaaja perisi uhrinsa, se tuskin on mahdollista missään maailman maassa.
- jämpti on kly
Perintövero pitäisi muuttaa niin että vaikkapa ensimmäiseen 100000€ asti verotonta ja siitä ylöspäin vahvasti progressiivinen. Ja veron maksamista myöhäistettävä siten, että voi rauhassa lyödä osan perintöään rahaksi niin halutessaan ettei tarvitse ottaa pankista lainaa.
Perintövero on kuitenkin säilytettävä ja muukin rahan siirtäminen veroitta on estettävä. Ei ole reilua, eikä kansakunnan edun mukaista jos osa vaan loisii kunhan sattuu syntymään rikkaaseen perheeseen. Rikkaudet pitäisi ansaita itse tekemällä työtä ja olemalla hyödyllinen. Sitten kun aika itsestä jättää niin perintöä jälkipolville vain kohtuudella ja muut vaikka valtiolle turvaamaan yhteistä hyvinvointia.- oih980980+9+9y78y68y
Kateellinen taas kertomassa "yhteisestä hyvinvoinnista"
Ei ole reilua kun toiset joutuu raatamaan ja toiset ei, lässyn lää.
Ei minustakaan ole reilua, että vanhukset makaavat paskaisissa vaipoissa hoitokodeissa lääkehöyryissä.
Eikä ole reilua sekään, että samalla oikeen into pinkeenä lapetaan verorahoja jonnekkin kriisimaihin. (siis pankeille ja jonkun muun maan hyvävelikerhoille)
Ne on itse sössineet asiansa.
V ittu miten ihme logiikka.
Minäkin voisin perustaa firman, joka ei tuota mitään ja sitten kerjäisin sinulta rahaa, sen "yhteisen hyvän nimissä"
Koitahan herätä tuosta "yhteisen hyvän" illuusiostasi
Jos ne rikkaudet pitää ansaita itse tekemällä, niin se vastuu on kantaa ne tappiotkin sitten itse.
Missä unessa sinä oikein elät, herää todellisuuteen aivopesty lammas - zxz.
Varainsiirtovero on ainakin ihan takapuolivero..Kun ihminen ostaa jotain niin hän köyhtyy.. Miksi siitä pitäisi vielä maksaa veroa... Miljonäärit eivät tietenkään köyhdy. Mutta köyhäkin voi ostaa vaikka tontin, jos on siihen kauan rahaa säästänyt.
- kupilainen
Vanhemmat saavat tehdä myös jälkipolven eteen jos haluavat ilman että kukaan tulee väliin kähveltämään rahaa.
Pois pois koko perintöveroroska,- 97hiuyygiuy989uoiuoi
Niin, tuo perintövero on täysin törkeää välistävetämistä.
Joku kateellinen inisee, että siksi siitä pitää periä veroa kun se perillinen ei ole olevinaan mitään sen perinnön eteen tehnyt.
Entäs se H elvetin rosvo (valtio) joka tulee kinuamaan itselleen osaa siitä perinnöstä, kun esim, sukutila vaihtaa omistajaa.
Mitä tämä välistävetäjä on tehnyt, että hänellä on oikeus tulla ronkumaan rahaa siitä, kun jo kertaalleen verotettu omaisuus vaihtaa omistajaa.
On se vaan helvetti kateellista ja narsistista toimintaa.
Ihan kun jollakin sivullisella olisi oikeus tulla kaatamaan metsästäni puita tai lohkomaan tonttia siitä itselleen, ihan vaan siksi koska minulla jokin palsta olisi.
Ei tässä ole mitään järkeä, täysin silkkaa kateellisten ja saamattomien välistävetoa.
Että pitääkin olla sinisilmäisiä ja hyväuskoisia ihmisiä. Kivenkovaan väittävät, että jollakin sivullisella on oikeus kajota omaisuuteesi, ihan vaan koska sinä ja sukusi on sen työllään ja ahkeruudellaan hankkinut.
Oletteko te ihan oikeasti noin tyhmiä?
- lakiehdotus987
Ruotsista mallia, perintöverotus poistettu muutama vuosi sitten. Nyt on jokaisella Suomen kansalaisella oikeus lakimuutos ehdotukseen ja vielä ihan ilmaiseksi,,,,
- JK
EI MITÄÄN
- derft
Perintövero ja lahjavero on aivan ok. Estää jonkin verran konkurssitehtailijoiden omaisuuden siirtoja.
- joopajoo
Ongelmahan tässä perintöverossa on se, että omaisuudesta jonka perit on JO MAKSETTU verot. joten sama omaisuus verotetaan kahteen kertaan.
- Anonyymi
Lisäksi samasta perinnöstä joutuu maksamaan perintöveron joka kerta, kun sen joku perii.
Isovanhemmilta saatavasta perinnöstä lapset ja niin edelleen.
- asdfghjklertyu
Useampaan kuin kahteen kertaan, ensin maksat jokaisesta ansaitsemastasi eurosta tuloveroa, sitten kiinteistöveroa, kiinteistön ylläpidosta alvia ja tuloveroa työn teettäjälle, lämmittämisestä polttoaineveroa 70%, kaikesta korjausmateriaalista taloon alvia ja veroa, leimaveroa, moni pistää kaikki liikenevät rahansa taloon, jolloin lapset saa kulkea huonoissa vaatteissa ilman harrastusta ja kehnolla sapuskalla, asuntolainasta vielä kiskurikorkoa jne jne
- Anonyymi
Perintövero on täysin kohtuuton vero, joka verottaa omaisuudesta, josta on jo maksettu paljon veroja ennen perintöveroa.
Sekin vielä, että samasta omaisuudesta joutuu aina maksamaan uudelleen perintöveron, kun sen joku toinen perii siltä, joka on perintöverot maksanut.
Meille tuli perintöveroa yhteensä lähemmäs 100 000€ maksettavaa.
Todella tympäisevää, koska sillä perintöveroihin menevällä summalla olisi saanut hankittua uuden sähköauton ja tehtyä energiaremonttia.
Nyt ei ole varaa mihinkään sähköautoon, eikä todellakaan energiaremonttiin ihan periaatesyistä ja vitutusesta, kun perintöveroihin meni todella suuri summa rahaa.
Eikä perintö koostu pelkästään rahasta, vaan asunnosta ja metsäpalstoista.
Asunnosta ja metsäpalstasta voi tulla niin iso perintövero, että joutuu myymään metsää tai asunnon, että saa perintöverot maksettua, eikä niiden myynnissä ole paljon aikaa, kun perintöveroissa on maksun eräpäivä,- Anonyymi
Tolla 100 tonnilla saat valtiolta 2000 euroa tukea kun ostat uuden sähköauton
Sitten valtion antaa rahat pakolaisille ja rahoittaa italiassa asuntoremontteja
Reilu meininki. Olet siis hyväntekijä...halusit tai et.
Tärkeintä ei ole se, että sinä saat, tärkeintä on että muut saa! - Anonyymi
<< Perintövero on täysin kohtuuton vero, joka verottaa omaisuudesta, josta on jo maksettu paljon veroja ennen perintöveroa. >>
Mutta se on sellaista omaisuutta, johon et ole itse joutunut laittamaan tikkua ristiin.
Juuri tuollaisesta ylimääräisestä pitääkin ottaa veroja.
<< Meille tuli perintöveroa yhteensä lähemmäs 100 000€ maksettavaa.
Todella tympäisevää, koska sillä perintöveroihin menevällä summalla olisi saanut hankittua uuden sähköauton ja tehtyä energiaremonttia. >>
Mutta toisaalta voit realisoida saamasi perinnön ja ostaa vaikka kolme sähköautoa ja tehdä minkä tahansa remontin. Miksi sinulla pitäisi olla oikeus saada satojatuhansia omaisuutta vain koska vanhempasi (?) ovat menestyneet hyvin ?
<< Eikä perintö koostu pelkästään rahasta, vaan asunnosta ja metsäpalstoista.
Asunnosta ja metsäpalstasta voi tulla niin iso perintövero, että joutuu myymään metsää tai asunnon, että saa perintöverot maksettua >>
Nii-in, ajatella, että joudut luopumaan omaisuudesta, jonka olet saanut vain sillä, että olet sattunut syntymään vauraaseen perheeseen. Eikös se sentään ole oikeudenmukaista, että juuri siitä "ilmaisesta rahasta" maksetaan veroa. Myy perintösi, jos tuntuu siltä, ettet pysty veroja maksamaan. Silti perinnöstäsi jää aivan helvetisti rahaa. Saat kuitenkin ansiotonta rahaa. Mieti ! Ja nyt valitat, että "olisi pitänyt saada vielä enemmän".
- Anonyymi
Eikä tässä vielä kaikki. Ensin maksat perintöveron, tietenkin. Jos olet perinyt vaikkapa vanhempiesi 1970-luvulla perheen kodiksi ostetun asunnon niin sitä myydessäsi maksat 34% myyntivoittoveron, max. 20% hankintameno-olettamalla. Jos asunto sattuu sijaitsemaan vähänkään muuttovoittoisemmalla paikalla niin nykyhinta on aivan muuta kuin hankintahinta aikoinaan. Ja taas maksat veroa.
- Anonyymi
Täyttä passskaa kirjoittelet, perintöveron maksettuasi maksat myyntivoittoveroa vain siinä tapauksessa että myyntihinta ylittää sen perimäsi asunnon perukirjassa merkityn arvon. Siksi perinnön arvo kannattaa laittaa mahdollisimman lähelle oikeaa, jos aikoo myydä.
- Anonyymi
Miksi kotilaousvähennystä ei saa, vaikka olisi maksanut veroja kymmeniä tuhansia perintöverona, miten perintövero ei ole maksettavaa veroa, joka oikeuttaa kotitalousvähennykseen, jos kerran muutkin tulot oikeuttavat kotitalous vähennykseen.
Maksat veroa, muttet ole oikeutettu kotitalous vähennykseen.
Perintövero on myös tuloa, koska siitä joutuu maksamaan verot. - Anonyymi
Olisit iloinen että saat pitää edes tuon osan. Valtio voisi viedä kaikki. Ethän ole tehnyt mitään tuon omaisuuden eteen vaan saanut sen täysin ansiotta, olet siis varastanut valtiolle kuuluvaa omaisuutta. On ihan oikein että valtio ottaa tuosta osan hyviin tarkoituksiin. Muista että valtio ei ole sinua varten. SINÄ olet valtiota varten. Valtio on hyvää hyvyyttään kustantanut sinunkin opiskelut ja terveydenhuollot. On täysin oikein että maksat jotain takaisin.
- Anonyymi
Jos se perintö on vaikka rakas lapsuudenkoti tai vastaava, se rahallinen arvo voi olla merkityksetön tunnearvon rinnalla.
- Anonyymi
Vitun kommunisti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos se perintö on vaikka rakas lapsuudenkoti tai vastaava, se rahallinen arvo voi olla merkityksetön tunnearvon rinnalla.
<< Jos se perintö on vaikka rakas lapsuudenkoti tai vastaava, se rahallinen arvo voi olla merkityksetön tunnearvon rinnalla. >>
Varmasti onkin tunnearvoa, mutta ei kai se ihan niinkään voi mennä, että lapset aina perisivät lapsuudenkotinsa (ja vanhemmilla olisi jo isovanhempien lapsuudenkoti ikään kuin ylimääräisenä kotina ja omaisuutena).
On aika monia ihmisiä, joiden vanhempien on ollut pakko myydä kotinsa. Pitäisikö ihmisillä olla kultalusikka suussa, ettei tarvitsisi luopua ylimääräisestä talosta vain koska se tuntuu ikävältä ? Niin, jos ei ole rahaa ylläpitää ja omistaa kahta taloa, toisesta pitää luopua. Eihän siinä ole oikein järkeä, että jokin kämppä vaan pidetään tyhjänpanttina, koska "siinä on tunnearvoa". Jonkun esineen ymmärrän, mutta en oikein taloa.
- Anonyymi
Laillistettua rosvousta.
- Anonyymi
Verottaja varastaa ja "ulosmittaa".
- Anonyymi
Perintövero varmistaa, että "oikeasti" rikkaiden ja "oikeasti" köyhien välinen kuilu ei umpeudu koskaan. "Oikeasti" rikkaat ei veroja edes maksa, "oikeasti" köyhiltä verot peritään linnatuomion uhalla :)
- Anonyymi
Perin sisareni n.50.000 tuhannen tontin .Perintöveron siitä n.22.000 euroa .Enkä tee tontillani yhtään mitään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perin sisareni n.50.000 tuhannen tontin .Perintöveron siitä n.22.000 euroa .Enkä tee tontillani yhtään mitään
<< Perin sisareni n.50.000 tuhannen tontin .Perintöveron siitä n.22.000 euroa .Enkä tee tontillani yhtään mitään >>
No, myy se tontti.
Sillä siitä pääsee. Eikä tarvitse valittaa ympäri nettiä. - Anonyymi
<< "Oikeasti" rikkaat ei veroja edes maksa, "oikeasti" köyhiltä verot peritään linnatuomion uhalla >>
Eiköhän se perintövero koske ihan kaikkia varallisuuden määrästä riippumatta. Itse asiassa siis varakkaimmilta otetaan perintöveroina melkoisen suuriakin summia rahaa sitten taas terveydenhuollon, sosiaalitoimen jne. tarkoituksiin. Jostain ne rahat kuitenkin pitää ottaa, niin minusta perinnöt ovat oikein oiva kohde: silloin ei ihan sillä tavalla periytetä sitä kultalusikka suussa syntymistä, ansiotonta vaurautta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .603435Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472951Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242809Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541877- 711116
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101111Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971050Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27879- 45869
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että104864