Kun nyt on puhetta ihmisten turvallisuudesta

alex.kasi

niin ajattelin että tämäkin on osa sitä - ja tärkeä osa onkin.

Kysymys on minkälaisen maailman me jotka tänään elämme jätämme jälkeemme.

Minä en ala tästä kinaamaan - en edes "jääräpää Bushmannin" kanssa - mutta koska tämä on ilmainen tuote ja tarkoitettu ihmisten nähtäväksi niin panen sen kerran vielä tänne jos ette ole sattuneet sitä aikaisemmin katsomaan - niin tehkää se - voin vakuuttaa että hyvin käytetty 1,5 tuntia.. Valitettavasti ei tätä ole kukaan kääntänyt suomenkielelle..

http://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU

alex

30

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juujooniii

Olet varsin pitkään tuota jaksanut markkinoida.

Ei sillä ihan hyvä pätkä tuo on ja kertoo paljon tosi asioita

• Juu - olen sitä markkinoinut vähän jokapaikassa - sen on tuottaneet filmin alussa mainitut ihmiset .. Mitä useamat sen näkee sen parempi.

Valitettavasti sitä ei kukaan ole kääntänyt suomenkielelle..

alex

• ceoajh

jep jep.... ihan hyvä pätkä, olen katsonut.

Tuohan kuitenkin perustuu evoluutiolle koko hässäkkä, ja tieteelliselle maailmankuvalle.

Kysyisin nyt suoraan hyväksytkö evoluution pääpiirteissään tavaksi, jolla Jumala on maailman luonut. Teoria ei ole kaiken teoria, biologiassa, mutta siitä on kokonaisuutena valtaisat todisteet, monia yksityiskohtia ihminen ei ole vielä selvittänyt. Se ei todista koko teoriaa vääräksi. Tieto kasvaa kokoajan.

Ts. uskotko teistiseen evoluutioon.

Jos hyväksyt tuon teistisen evoluution. Et voi useiden pastoreiden mielestä olla adventtikirkon jäsen, etkä ole uudesti syntynyt.

Näin on minulle eräs adventisti teologi kertonut. varsin oppinut sellainen.

• Minulle evoluutio on vain sana jolla ihmiset yksinkertaistavat itselleen vaikeaksi toteamiaan asioita. Minä uskon Luojaan ja Luojan viisauteen joka tulee esille kaikessa mitä on olemassa. Että ihmiset jakautuvat eri ryhmiin joissa yksi on sitä mieltä ja joku toinen toista mieltä asioista joista ei kukaan tiedä paljon mitään - mutta on kuitenkin tietävinään ... se ihmetyttää..

Mutta että kaikki maan päällä olisi luotu 6:ssa päivässä .. ei ole mahdollista eikä siksi ei uskottavaa. Se on yhtä vähän mahdollista kuin se "ikuinen piina" johon niin monet tuntuvat yhä vain uskovan vaikka sen voi todistaa harhaksi vaikka kuinka helposti.

Minä en muuten ole ollut, enkä ole adventisti ja tuskin liityn adventtikirkkoon tulevaisuudessakaan - mutta ei käy kieltäminen että heillä (ainakin monilla heistä) on paljon todellista raamatutuntemusta .. ja raamatullinen pohja uskossaan. Se on niin paljon parempi kuin monissa muissa lahkoissa ja kirkoissa tai puhumattakaan näiden iloisten ja surullisten naurajien raamatuntuntemuksesta, että siitä ei voi puhua samana päivänä - niin sanoakseni..

• alex.kasi kirjoitti:

Minulle evoluutio on vain sana jolla ihmiset yksinkertaistavat itselleen vaikeaksi toteamiaan asioita. Minä uskon Luojaan ja Luojan viisauteen joka tulee esille kaikessa mitä on olemassa. Että ihmiset jakautuvat eri ryhmiin joissa yksi on sitä mieltä ja joku toinen toista mieltä asioista joista ei kukaan tiedä paljon mitään - mutta on kuitenkin tietävinään ... se ihmetyttää..

Mutta että kaikki maan päällä olisi luotu 6:ssa päivässä .. ei ole mahdollista eikä siksi ei uskottavaa. Se on yhtä vähän mahdollista kuin se "ikuinen piina" johon niin monet tuntuvat yhä vain uskovan vaikka sen voi todistaa harhaksi vaikka kuinka helposti.

Minä en muuten ole ollut, enkä ole adventisti ja tuskin liityn adventtikirkkoon tulevaisuudessakaan - mutta ei käy kieltäminen että heillä (ainakin monilla heistä) on paljon todellista raamatutuntemusta .. ja raamatullinen pohja uskossaan. Se on niin paljon parempi kuin monissa muissa lahkoissa ja kirkoissa tai puhumattakaan näiden iloisten ja surullisten naurajien raamatuntuntemuksesta, että siitä ei voi puhua samana päivänä - niin sanoakseni..

>>> puhumattakaan näiden iloisten ja surullisten naurajien raamatuntuntemuksesta, että siitä ei voi puhua samana päivänä

Tiedän Raamatusta ihan tarpeeksi ymmärtääkseni, että se on valheellinen ja sairas kirjakokoelma. Tässä oiva näyte tuosta "viisaaksi" mainostamasi Raamatusta:

http://www.kolttonen.fi/comics/jumalan_miehet/jumalan_miehet.html

Täytyy olla idiootti jos pitää moista kirjakokoelmaa viisaana.

T: Iloinen nauraja

• sinun profeettasiko?
        iloinen_nauraja kirjoitti:

>>> puhumattakaan näiden iloisten ja surullisten naurajien raamatuntuntemuksesta, että siitä ei voi puhua samana päivänä

Tiedän Raamatusta ihan tarpeeksi ymmärtääkseni, että se on valheellinen ja sairas kirjakokoelma. Tässä oiva näyte tuosta "viisaaksi" mainostamasi Raamatusta:

Onko sinulle tuo "kolttonen" samanlainen auktoriteetti kuin advareille White? Olen huomannut sinun erittäin useasti vetoavan hänen mielipiteisiinsä.

• iloinen_nauraja kirjoitti:

#Täytyy olla idiootti jos pitää moista kirjakokoelmaa viisaana.#

:)) siinä taas yksi viisas .. on teitä moneen junaan ..

Ja sinä katsot itsesi viisaammaksi kuin Raamattu .. hah hah

alex

• sinun profeettasiko? kirjoitti:

Onko sinulle tuo "kolttonen" samanlainen auktoriteetti kuin advareille White? Olen huomannut sinun erittäin useasti vetoavan hänen mielipiteisiinsä.

Ei ole, mutta Kalevi on viisas mies, jota kannattaa kuunnella.

• alex.kasi kirjoitti:

#Täytyy olla idiootti jos pitää moista kirjakokoelmaa viisaana.#

:)) siinä taas yksi viisas .. on teitä moneen junaan ..

Ja sinä katsot itsesi viisaammaksi kuin Raamattu .. hah hah

alex

>>> Ja sinä katsot itsesi viisaammaksi kuin Raamattu .. hah hah

Kyllä.

Yksikään uskovainen ei ole vielä kommentoinut mitään Kalevi Kolttosen "Jumalan miehet" sarjakuvaan, vaan he ovat ainoastaan paskoneet hätäpaskat housuihinsa kun eivät keksi miten puolustella "pyhiä" tekstejään, jotka todellisuudessa sisältävätkin sairaita murhia ja kidutuksia - kaikki "jumalan" nimeen!!!!!

>>> Ja sinä katsot itsesi viisaammaksi kuin Raamattu .. hah hah

Kyllä.

Yksikään uskovainen ei ole vielä kommentoinut mitään Kalevi Kolttosen "Jumalan miehet" sarjakuvaan, vaan he ovat ainoastaan paskoneet hätäpaskat housuihinsa kun eivät keksi miten puolustella "pyhiä" tekstejään, jotka todellisuudessa sisältävätkin sairaita murhia ja kidutuksia - kaikki "jumalan" nimeen!!!!!

Katsos nauraja - tämä muistuttaa vähän samaa kuin se kun mies kulki hiekkalaatikon ohi sieltä joku kolmivuotias oli leikkimässä ja huuteli hänelle että äyväy äyväy ja näytti kieltään .. Puhu sitten lapselle järkeä.. eihän se käy ...

Raamattu on aivan toista kuin sinä edes osaat kuvitella.. oletko varma että tuo sinun piirtävä opettajasi on tajunnut Raamatun sanoman oikein?

Minä en olisi..

alex

#Kalevi on viisas mies, jota kannattaa kuunnella#

Ei minusta - ei ole viisas ja ei kannata kuunnella.

alex

• ei oo viisas
        iloinen_nauraja kirjoitti:

Ei kukaan viisas ala opettamaan muille asioita joista ei itse ole perillä.

• alex.kasi kirjoitti:

Katsos nauraja - tämä muistuttaa vähän samaa kuin se kun mies kulki hiekkalaatikon ohi sieltä joku kolmivuotias oli leikkimässä ja huuteli hänelle että äyväy äyväy ja näytti kieltään .. Puhu sitten lapselle järkeä.. eihän se käy ...

Raamattu on aivan toista kuin sinä edes osaat kuvitella.. oletko varma että tuo sinun piirtävä opettajasi on tajunnut Raamatun sanoman oikein?

Minä en olisi..

alex

>>> Puhu sitten lapselle järkeä.. eihän se käy ...

Aivan. Uskovainen on kuin joulupukkiin tai Aku Ankkaan uskova pikkulapsi, joka ei osaa vielä ajatella kriittisesti. Hänelle on vaikea puhua järkeä, sillä jumalharhat ovat niin voimakkaita.

>>> Raamattu on aivan toista kuin sinä edes osaat kuvitella..

Voisiko se olla vielä huonompi kuin kuvittelen? Tuskin sentään. Parempi ei ainakaan.

Minulla on oikein selkeä käsitys tuosta surkeasta kirjakokoelmasta, jonka alkeelliset mielet ovat vuosisatojen aikana kirjoittaneet, ja jonka yhtä alkeelliset mielet ovat koonneet yksiin kansiin ja nimittäneet tuotostaan "pyhäksi".

>>> oletko varma että tuo sinun piirtävä opettajasi on tajunnut Raamatun sanoman oikein?

Kyllä, olen 100% varma. Kalevi Kolttonen on lukutaitoinen ja kriittinen ihminen, joka osaa tehdä omat päätelmänsä uskovaisten propagandasta huolimatta.

>>> Puhu sitten lapselle järkeä.. eihän se käy ...

Aivan. Uskovainen on kuin joulupukkiin tai Aku Ankkaan uskova pikkulapsi, joka ei osaa vielä ajatella kriittisesti. Hänelle on vaikea puhua järkeä, sillä jumalharhat ovat niin voimakkaita.

>>> Raamattu on aivan toista kuin sinä edes osaat kuvitella..

Voisiko se olla vielä huonompi kuin kuvittelen? Tuskin sentään. Parempi ei ainakaan.

Minulla on oikein selkeä käsitys tuosta surkeasta kirjakokoelmasta, jonka alkeelliset mielet ovat vuosisatojen aikana kirjoittaneet, ja jonka yhtä alkeelliset mielet ovat koonneet yksiin kansiin ja nimittäneet tuotostaan "pyhäksi".

>>> oletko varma että tuo sinun piirtävä opettajasi on tajunnut Raamatun sanoman oikein?

Kyllä, olen 100% varma. Kalevi Kolttonen on lukutaitoinen ja kriittinen ihminen, joka osaa tehdä omat päätelmänsä uskovaisten propagandasta huolimatta.

Niin onhan uskovaisia vaikka mihin junaan niitäkin aivan samalla tavalla kuin Jumalan kieltäjiäkin.. mutta nyt olikin kysymys Raamatusta - eikö vain.

Voin siis olla samaa mieltä että maailmassa on kaikenlaisia "uskovia" - toiset perempia ja toiset huonompia.. mutta totuus on että sinä et todellakaan tiedä edes mistä Raamatussa on kysymys. Ja sama sen sinun opettajasi kanssa.

Valitan - mutta näin se on.. siitä ehkä voi syyttää ainakin osaksi kirkkoja ja niiden sekavaa opetusta.

Sanohan mikä on >Raamatun mukaan< jokaisen ihmisen kohtalo erossa Jumalasta ja miksi se on niinkuin on ? Vai etkö tiedä?

alex

• alex.kasi kirjoitti:

Niin onhan uskovaisia vaikka mihin junaan niitäkin aivan samalla tavalla kuin Jumalan kieltäjiäkin.. mutta nyt olikin kysymys Raamatusta - eikö vain.

Voin siis olla samaa mieltä että maailmassa on kaikenlaisia "uskovia" - toiset perempia ja toiset huonompia.. mutta totuus on että sinä et todellakaan tiedä edes mistä Raamatussa on kysymys. Ja sama sen sinun opettajasi kanssa.

Valitan - mutta näin se on.. siitä ehkä voi syyttää ainakin osaksi kirkkoja ja niiden sekavaa opetusta.

Sanohan mikä on >Raamatun mukaan< jokaisen ihmisen kohtalo erossa Jumalasta ja miksi se on niinkuin on ? Vai etkö tiedä?

alex

>>> Sanohan mikä on >Raamatun mukaan< jokaisen ihmisen kohtalo erossa Jumalasta ja miksi se on niinkuin on ? Vai etkö tiedä?

Raamatun lapselliset sadut eivät yleisesti ottaen kiinnosta minua. Joillekin typerille tarinoille on hauska nauraa, mutta ei Raamattua kannata niin vakavasti ottaa, että tuhlaisi tosissaan aikaa sen tutkimiseen. Ei paskatunkiotakaan kannata liikaa tonkia, se alkaa vain haisemaan. Sama juttu Raamatun kanssa.

Minulle riittää, että Raamattu on todistettu sairaaksi valhekokoelmaksi, enkä todellakaan ole kiinnostunut tuon huonon kirjakokoelman kaikista yksityiskohdista.

>>> Sanohan mikä on >Raamatun mukaan< jokaisen ihmisen kohtalo erossa Jumalasta ja miksi se on niinkuin on ? Vai etkö tiedä?

Raamatun lapselliset sadut eivät yleisesti ottaen kiinnosta minua. Joillekin typerille tarinoille on hauska nauraa, mutta ei Raamattua kannata niin vakavasti ottaa, että tuhlaisi tosissaan aikaa sen tutkimiseen. Ei paskatunkiotakaan kannata liikaa tonkia, se alkaa vain haisemaan. Sama juttu Raamatun kanssa.

Minulle riittää, että Raamattu on todistettu sairaaksi valhekokoelmaksi, enkä todellakaan ole kiinnostunut tuon huonon kirjakokoelman kaikista yksityiskohdista.

Toisin sanoen et itse tiedä edes mistä Raamatussa puhutaan ja kerrotaan vaan uskot (olet siis uskovainen) toisten sanomisiin ja kuitenkin asut adventismi palstalla puhumassa Raamattua vastaan (uskosi mukaan).

Minulle on tuo verrattavissa kiihkolahkolaisuuteen jossa puhutaan paljon Raamatusta mutta mennään muuten enemmänkin pastorien puheidenmukaan. Mikäs sinun pastorisi nimi taas olikaan - Kolttonen - taisi olla.

En minä ainakaan näe mitään suurempaa eroa .. :)

alex

• tri. Aku

Pölvästit uskovat Raamatun taruihin.
      Varsin oppineita pölvästejäkin on maailma pullollaan.
      Ovat lukeneet Raamatun tarustoa ja vain keskittyneet siihen.
      Ihan sama asia, jos minä lukisin ja opiskelisin Aku-Ankkaa 5 vuotta yliopistossa ja sitten väittelisin tohtoriksi, vaikkapa aiheesta: "Roope-Ankan tuskallinen elämä veljenpoikien ja veljen toilailuja seuraten Karhukoplan juonia vältellen."

• Hah hah haa! Täsmälleen naulan kantaan, tri. Aku! :-D

• Vain pölvöstit uskovat Raamatun sanomaan ??

Nja - ei minusta.
        Se tarkoittaisi, että olisi pölvästi jos uskoo oikeudenmukaisuuteen, rakkauteen ja Jumalaan. Se ei vaikuta oikein järkevältä.. väitökseltä... muistuttaa enemmänkin pojan koltiaisten epävarmuudesta syntyvää suun soittoa.. mielestäni.. :)

• tri. Aku

Kerroppas "alex.kasi" , että missäpäin Raamatussa löytyy oikeudenmukaisuus?
      Ei sitten missään. Ainoastaan ns. uskovaisten toimesta suorittetuja murhia ja väkivaltaisuuksia. Ja sitten taru eräästä kahjosta viittaan pukeutuneesta kapinallisesta ja kansan kiihottajasta joka toilaili ja sai ansionsa mukaan tekemistään typeryyksistä.
      Raamattu on tarukokoelma, jossa ei ole päätä eikä häntää.

• Sinun tulisi ensin tietää mistä Raamatussa on kysymys. Sillä sitä et varmaankaan tiedä - vai mitä?

alex

• Seuraavan linkin takana on tärkeää tietoa maailman menneisyydestä ja siitä, millaista elämä oli aikaisemmin:

http://yle.fi/uutiset/1600-luvun_nalanhata_ajoi_aarimmaisiin_tekoihin/6256629

Vain 300 vuotta sitten Suomessa elettiin tuollaisia aikoja ja enää ei edes pahimmilla kriisialueilla kuole kolmannesta väestöstä nälkään ja tauteihin.

Mutta kaiken kauheuden keskellä ihmisen perushumaanius tuli esiin ja parempiosaiset huolehtivat heikompiosaisista niin hyvin kuin kykenivät.

• Joo - kovaa oli elämä silloinkin ..:))

alex

• >>> Kävin oikein Wikipediassa katsomassa että paljonko oli ihmisiä maailmassa ja jos katsotaan 1750 lukua oli koko maailman väkiluku 791 000 000 (1600 lukua ei löytynyt) - mutta voi sanoa että tänään on maailmassa tupplasti niin monta jotka kärsii nälästä ja aliravitsemuksesta kuin 1600 luvulla oli ihmisiä koko maailmassa.
      Niin että hyvin ei oo tänäänkään. >>>

Sinun pieneen pääkoppaasi ei edelleenkään mahdu se, että asiat pitää suhteuttaa kulloiseenkin väkilukuun.

Tietenkin tänä päivänä, koska maailmassa on 7 miljardia ihmistä, meillä on lukumääräisesti enemmän nälkäisiä. Somaliassa on ollut nykyajan pahimmat nälänhädät. Suomessa kuoli siis 30 % nälkään pahimmissa nälänhädissä.

Somalian nykyajan pahimmissa nälänhädissä on nälkään kuollut alle kaksi (2) prosenttia Somalian väestöstä.

Mutta Alex ei kykene tekemään tästä mitään johtopäätöksiä, kun hän jauhaa typeryyksiään siitä, että ennen oli kaikki paremmin ja nyt on kaikki huonommin.

Mutta kun me toimimme kuten oikeasti toimitaan, eli suhtautamme asiat oikeaan mittakaavaan, Suomen nälänhätä 300 vuotta sitten on yksi pahimpia maailmassa, ellei pahin.

Missään muualla ei ole kuollut noin 30 % väestöstä katovuoden seurauksena nälkään ja tauteihin.

Kiinan nälänhädässä kuoli tietenkin lukumääräisesti enemmän ihmisiä, mutta Kiinassa ei todellakaan kuollut 30 % nälkään silloisesta Kiinan väkiluvusta.

Ymmärrätkö, vai oletko sinä oikeasti niin tyhmä kuin miltä vaikutat?

Jos meillä on yhteisö, jossa on 1000 ihmistä ja siellä murhataan 1 ihminen, niin se on suhteellisesti huomattavan paljon väkivaltaisempi yhteisö kuin miljoonan ihmisen yhteisö, jossa murhataan 5 ihmistä.

Vaikka toisessa murhataan viisi ihmistä, eli siellä on lukumääräisesti enemmän murhattuja, niin silti 1 murha tuhannen ihmisen yhteisössä tekee siitä suhteellisesti huomattavan paljon väkivaltaisemman.

Jos meillä on 350 000 ihmistä ja heistä kuolee nälkään 30 %, niin se on 105 000 kuollutta.

Jos meillä on 10 000 000 (10 miljoonaa) ja heistä kuolee 2 % nälkään, niin se on 200 000 ihmistä.

Alexin loistavalla älyllä ja logiikalla jos 10 miljoonasta asukkaasta kuolee 2 % nälkään, niin se on kauheasti paljon pahempi juttu kuin jos 350 000 asukkaasta kuolee 30 %, sillä 200 000 on paljon isompi luku kuin 105 000.

Tällaista on tämä typeryys, jolla Alex aivojaan käyttää. Ehkäpä Alex on luotu taikatempulla savesta, sillä ei tuota logiikkaa oikein muuten voi selittää.

Mutta sinun dementoitunut pääkoppasi ei kykene ymmärtämään tällaisia ilmiselviä asioita, joilla asiat pitää suhteuttaa toisiinsa, jotta niitä VOIDAAN VERRATA.

SInä et ole ollut koulussa hereillä yhdelläkään tunnilla ja se näkyy sinun viesteistäsi joka kerta selvemmin ja selvemmin. Lainaus Ylen uutisesta, jossa nälänhätää käsiteltiin:

"""- Se oli omassa mittaluokassaan. 1900-luvun nälänhädässä Kiinassa ja Neuvostoliitossa kuoli määrällisesti paljon enemmän ihmisiä, mutta prosentit Suomessa olivat ihan omaa luokkaansa, Suomen ja Pohjoismaiden historian tutkijatohtori Mirkka Lappalainen kertoo Aamu-tv:n haastattelussa."""

Ymmärrätkö sinä sen, mitä tuossa sanotaan?

• #Sinun pieneen pääkoppaasi ei edelleenkään mahdu se, että asiat pitää suhteuttaa kulloiseenkin väkilukuun.#

:)) Ai ? että oikein pitää suhteuttaa niiden 1,2 miljaardin ihmisen nälänhäta noihin sinun selityksiisi ja ja mennä sanomaan niille että oikeastaan maailma voi tänään paljon paremmin kuin koskaan aikaisemmin..

Voihan nenä.. ja sinä kyselet jatkuvasti että olenko minä viisas ??

Totuus on että maailma voi erittäin huonosti tänään - huonommin kuin koskaan aikaisemmin.. Koko maailma on ajautunut tekojensa seurauksena TODELLISIIN vaikeuksiin koko maaimaa uhkaa suuret mullistukset ja nälän hätä on jo nyt suuri .. Alan tosissani epäillä kykyäsi ajatella itse..

alex

• Oleko käynyt katsomassa tuon aloituksessa linkitetyn HOME - videon ?
        Jos et ole niin käyhän katsomassa - se käsittelee maaiman tilannetta tänään. Se ei ole mitään propagandaa tai muuta höpötystä vaan vain asiaa..

Jos et ole vielä sitä nähnyt niin katso ja kommentoi - tässä linkki vielä kerran..

http://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU

• >>> Ai ? että oikein pitää suhteuttaa niiden 1,2 miljaardin ihmisen nälänhäta noihin sinun selityksiisi ja ja mennä sanomaan niille että oikeastaan maailma voi tänään paljon paremmin kuin koskaan aikaisemmin.. >>

Kalorinsaanti henkeä kohden on lisääntynyt kehitysmaissa 27 % vuosina 1963 - 1997. Aliravitsemuskuolemia on vähemmän kuin koskaan ennen.

Tuo on tosiasia ja sinun jutut on omia harhojasi.

>> Totuus on että maailma voi erittäin huonosti tänään - huonommin kuin koskaan aikaisemmin. >>

Ei pidä paikkaansa, kuten on osoitettu.

• >> Koko maailma on ajautunut tekojensa seurauksena TODELLISIIN vaikeuksiin >>

Omia harhojasi. Vuonna 2012 arvioitiin, että YK:n tavoite puolittaa äärimmäinen köyhyys vuosina 1990 - 2015 toteutui etuajassa. Vuonna 1990 ihmisistä 43 % eli alle 1,25 dollarilla päivässä, vuonna 2008 enää 22 %, ja alustavien lukujen mukaan lasku on jatkunut.

Vuonna 1981 osuus oli 52 % ja lukumääräkin hieman suurempi.

Ensimmäistä kertaa sekä äärimmäisen köyhien väestöosuus että heidän lukumääränsä vähenivät kaikilla kuudella alueella (vuodesta 2005).

Saharan eteläpuolisessa Afrikassa äärimmäinen köyhyys koski ensi kerran alle puolta kansasta (47 % vuonna 2008).

Itä-Aasiassa alle 1,25 dollarilla päivässä eli 77 % vuonna 1981 ja 14 % vuonna 2008. Luvuissa on korjattu inflaatio ja ostovoima.

• ## Kun nyt on puhetta ihmisten turvallisuudesta ## _a:8_

Alex ei koe olloaan turvalliseksi nykymaailmassa, vaan olisi tahtonut elää vanhaan hyvään aikaan - ehkä 1500-luvulla.

Totuus kuitenkin on nähtävissä sellaisena, että vasta aivan viime vuosikymmenten aikana on kohtalaisen suuressa osassa maailmaa voinut nainen kulkea minihameessa ja seksuaaliset vähemmistöt ovat voineet tulla julkisuuteen. Kaikenlaiset pikku ryhmittyvät uiskaltavat vaatia (erityis)oikeuksia.
      Jopa liito-oravat ovat päässeet suojeluun (mm. Turun ja Stadin välillä, moottoritie kiertää). Susi ja karhu voivat turvallisesti levittäytyä ainakin kaikkialla Euroopassa.

Onnettomuuksista huolimatta liikenne ja matkustaminen eivät koskaan ole olleet väkimäärät huomioiden näin turvallista - ilmassa, maalla ja vedessä. Sosiaaliturva ja vakuutukset valloittavat maailmaa, ostaa voi turvallisesti, kun on palautusoikeus. Erityisesti Suomi elää turvallisuuden kulta-aikaa, joka kuitenkin ehkä pian loppuu, kun meitä ollaan ajamassa yleiseurooppalaiselle alemmalle tasolle ja oikeinhan se on, ettei pikku suomalaiset täällä porskuta ylhäisyydessään.

ENTÄ LUONTO?

Ihmisen aiheuttamat päästöt ovat eksyjä verrattuna esim. tulivuorten rikkipäästöihin ja luonnonkatastrofit aiheuttavat enemmän tuhoa kuin ihmiset.
      Mantereenlaajuisia epidemioita ei ole ollut, vaikka maailma on nyt globaali niin, että koko maailma on ikäänkuin yhtä mannerta. Elintasosairauksien riski eniten turvattomuutta luo nykyajassa. MUUTOIN Maa on turvallisempi kuin ennen.

antti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      201
      1631
    2. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      1061
    3. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      140
      964
    4. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      922
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      61
      916
    6. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      810
    7. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      268
      795
    8. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      765
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      61
      732
    10. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      342
      731
    Aihe