Adventistitohtori määrittelee "OIKEAN KRISTITYN" = uskova joka uskoo kolminaisuuteen.
Opetuksessa on oikeaa sekä väärää ts. harhaoppia.
Tri Arasola opettaa: "Huoli adventistien kolminaisuusopista on outo siinä mielessä, että valtaosa kristikunnasta uskoo kolminaisuuteen. Monille tämä kuuluu sellaisiin perusasioihiin, jolla ratkotaan kuka on oikea kristitty".
Raamatussa ei sanota että "usko kolminaisuuteen" tai "sapatin noudattaminen" pelastaa.
Raamatusta ei myöskään löydy että "oikea kristitty = kolminaisuuteen uskova".
Myös kirjanoppineet ja fariseukset (harhaoppiset) uskovat näin.
Minä vuonna adventismissa otettiin käyttöön kolminaisuusoppi?
"Eläkeläinen" Kai:Kolminaisuuteen usko pelastaa oikean kristityn
11
99
Vastaukset
- Pyh!
Olet kateellinen paskanpuhuja.
Hei !
Olet saanut nyt pikkusen "harhaoppia" -tietoa sellaista jostakin-
kasteen yhteydessä kerrotaan mitä kirkko opettaa ettei tule kulttruurishokkia liian isoa sitten yllätyksensä. Kirkossa ymmärretään ettei jumaluudesta ole niin tarkkaa ilmaisua missään että ihminen sitä voisia analysoida ylhäältä käsin ja esittää oikeaoppisuusvaatimuksia. Kyllä kirkossa uskotaan että Pyhä Henki- Jeesus Kristus - Isä ovat olleet aina olemassa kaikessa ajassa pelastushistoriassa.
Siitä on kyse, jumaluudesta.
Kirkko ei esitä oikeaoppisuusvaatimuksia Jumalan olemuksen analysoimisessa sisältäpäin.
Jumalan siveyslaki uskossa sydämessä -lihatauluissa uskossa Jumalan Hengen varassa kasvattaa ihmistä Jumalan tahdon mukaiseen elämään.
1 Joh 5:3. Jaakob sanoi selvästi mitä mieltä on jokaisen kymmenen (10) käskyn tärkeydestä. Huom siellä mitä yhden käskyn hylkääminen merkitsee.
Jaak 2:8-13, katso itse sieltä.
Jaakob oli Jeesuksen lihallinen veli.
yst. t. jariLukutaidon pikakurssi:
Jos sanon: "Monille tämä kuuluu sellaisiin perusasioihiin, jolla ratkotaan kuka on oikea kristitty." Tarkoitan juuri sitä. Monet näin ajattelevat. Se ei merkitse sitä, että itse näin ajattelisin. Käytän tällaista muotoa usein juuri silloin, kun en itse näin ajattele - jos joskus muulloinkin.
"Raamatussa ei sanota että "usko kolminaisuuteen" tai "sapatin noudattaminen" pelastaa." Olen aivan samaa mieltä. Ja jos olisit malttanut lukea sen tekstin loppuun, josta tuon lainauksen otit, olisit huomannut, että sanon, ettei kolminaisuus mitään ratkaise.
Aidon kristityn kriteereistä ensimmäinen on usko Jeesukseen pelastajana.
Kai- ei/kyllä/ehkä kai
Nyt Arasola pyörtää puheensa...... "sanon, ettei kolminaisuus mitään ratkaise".
Mitä ratkaisee sapatin noudattamatta jättäminen (yritätkö sanoa että sapatilla ei ole SDA:ssa mitään merkitystä Tutkivalle Tuomiolle)?
Voisitko vastata rehellisesti ja kiemurtelematta milloin SDA:ssa otettiin käytöön kolminaisuusoppi?
Tarvitseeko kristityn olla ahnekin = eläke palkka? - pyh!
ei/kyllä/ehkä kai kirjoitti:
Mitä ratkaisee sapatin noudattamatta jättäminen (yritätkö sanoa että sapatilla ei ole SDA:ssa mitään merkitystä Tutkivalle Tuomiolle)?
Voisitko vastata rehellisesti ja kiemurtelematta milloin SDA:ssa otettiin käytöön kolminaisuusoppi?
Tarvitseeko kristityn olla ahnekin = eläke palkka?Ei se ole mitään ahneutta, että eläkepäivinä tekee töitä. Niin tekee moni ja se on ihan laillista ja oikein.
- pyh!
ei/kyllä/ehkä kai kirjoitti:
Tarvitseeko kristityn olla ahnekin = eläke palkka?Olet vain kateellinen, kun hommansa osaava on töissä eläkepäivinäänkin.
- A I$MI $+€
pyh! kirjoitti:
Ei se ole mitään ahneutta, että eläkepäivinä tekee töitä. Niin tekee moni ja se on ihan laillista ja oikein.
Ahneus on suotavaa adventistipapeille.
Mitä adventismissa tarkoitetaan ahneudella? ei/kyllä/ehkä kai kirjoitti:
Tarvitseeko kristityn olla ahnekin = eläke palkka?No huh sentään. Näin opettajana huolettaa, että jos lienet oppilaitani, kuten pelkään, en ole opettanut lukemaan. Olen tainnut tehdä työni huolimattomasti.
Vieläkin "monet" tarkoittaa monia ja on ero sanat "monet" ja sanan "minä" välillä. :)
Kolminaisuusoppia alettiin adventtikirkossa enenemässä määrin opettaa 1880 -luvulta alkaen. Adventtikirkon opetuksen määritelmissä se oli ensimmäisen kerran mukana muistaakseni vuonna 1931.
Oikea adventistinen oppi on tämä: Millään ei ole mitään merkitystä, ellei ihminen usko Jeesukseen - ei kolminaisuudella, ei sapatilla, ei tuomiolla, eikä millään muullakaan. Jeesukseen uskovalle näillä asioilla voi olla joku merkitys. Tämä merkitys määräytyy sen mukaan, mitä nämä asiat liittyvät pelastukseen Jeesuksessa. Jos jollakin opilla ei ole merkitystä pelastuksen perusteiden kannalta, sillä ei suurta arvoa ole. Jumalalla ei ole oppeja, jotka olisivat pelkkää teoriaa.
Ahneuden tunnustan. Syykin on selvä. 14 vuotta lähetystyössä vei perheen talouden sen verran kuralle, että vaikka talomme on halpa on siitä vielä asuntolainaa. Kirkon työtä minun ei tarvitse tehdä. Ehdin jo suunnitella opettaa uskontoa ja psykaa läheisessä lukiossa, kun sitä pari vuotta sitten tarjottiin. Olisi elämä ollut vähän yksinkertaisempaa. Mutta tähän päädyttiin, kun veljet kirkossa niin hartaasti pyysivät. Ja mikä pahinta - tämä työ on ollut ihan hauskaa. :)
Kai
- adv. pastorska
Meidät koulutetaan mm. Newbold Gollegessa ja Andrews Universityssä olemaan kieroja kaikin puolin. Kun kyse on kirkkokuntamme edusta ja pastorikunnan omista eduista, niin silloin valheet ja kieroilu on täysin hyväksyttävää ja suotavaakin.
Pastorilla pitää olla vain hyvä muisti, että muistaa mitä on itsekullekkin tullut valehdeltua, mutta sitäkin mm. Newbold Gollegessa tähdennettään, että vaikka jäisikin valheesta kiinni, niin mitään ei saa tunnustaa, vaan kaikki kieroilu ja valheet pitää jyrkästi kiistää ja kääntää mielellään asiat niin, että joku muu osapuoli on vain valehdellut ja mustamaalannut.- pyh!
Puhut täyttä potaskaa. Valehtele niin että korvasi heiluvat.
pyh! kirjoitti:
Puhut täyttä potaskaa. Valehtele niin että korvasi heiluvat.
>>> Puhut täyttä potaskaa. Valehtele niin että korvasi heiluvat.
Arvoisa "pyh!". Hän puhui vain KARUN TOTUUDEN! :-D
AAHAHAHAHH!! :-D
T: Iloinen nauraja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4129046Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1883610- 202053
- 821270
- 271105
- 751090
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661082Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791065- 551033
- 66972