http://www.stara.fi/2013/02/22/minne-paisti-katosi-paistijauhelihasta/
Snellmannin jauhelihassa max 5% paistia, mitä huijausta.
Huvittavaa, että niillä menee hyvin ja aitous muka näkyy, PYH.
http://www.talouselama.fi/uutiset/lihayhtio snellmanin tulos 16 tuotteiden aitous nakyi/a2170820
Paistijauhelija ei olekkaan paistista
50
320
Vastaukset
- hyötyvät siitä
Luulisi väärän mainonnan olevan laitonta.
- mistä makkarat ?
Tuli vaan mieleen, että mitä lihaa laitetaan makkaroihin ja sen tapaiset leikkeleet? Voi olla että yllätys olis aikamoinen jos joku taho selvittäisi mitä makkarat sisältävät. Kaikkea moskaa ja jätettä elikoista...
- nollaprossaa
62% lihaa, josta 100% jauhelihaa, josta, Öh 0% paistijauhelihaa.
Makkaroihin laitetaan kaikki lihanleikkuussa syntyvä jäte ja muut huonoimmat ruhonosat, joita ei söisi sikakaan, jos tietäisi mitä se on. Lattioillekin tippuneet lihat kelpaavat makkaroiden raaka-aineiksi.
- Näihä se on
Kairakettu kirjoitti:
Makkaroihin laitetaan kaikki lihanleikkuussa syntyvä jäte ja muut huonoimmat ruhonosat, joita ei söisi sikakaan, jos tietäisi mitä se on. Lattioillekin tippuneet lihat kelpaavat makkaroiden raaka-aineiksi.
mitä kuulut,eihä moni noist työntekijöist syö noita enää! mut kyl makkara hyvää on,montakoha tuotet olis mikä ei maistuis ku näkis mist se tehdää?
- Sisäfilemakkaraa!
Kairakettu kirjoitti:
Makkaraan kuuluu maukkaat sekä syötävät ruhonosat ja niistä moni on muuta kuin sisäfielttä. Vai siitäkö se pitäisi makkaran muka olla?
Sisäfilemakkaraa! kirjoitti:
Makkaraan kuuluu maukkaat sekä syötävät ruhonosat ja niistä moni on muuta kuin sisäfielttä. Vai siitäkö se pitäisi makkaran muka olla?
Olen tehnyt isohkon määrän kestomakkaraa lampaan paistista ja sekaan laitoin poronlihaa, josta osa poron ulkofilettä. Tuli muuten erittäin maukasta, kaikki sitä kehuivat ja haluaisivat lisää. Lampaan paistia oli 500 kg.
- mieli pide
Sisäfilemakkaraa! kirjoitti:
niin mitä olete mieltä saak o parhat kylki siivut hitleristä?
- ruokaväärennös
muistat varmaan sen kun jokunen vuosi sitten kaatus kesäkuumilla joku kuorma-auto mis oli puolimädäntynyttä siannahkaa. sen hajuhaitat oli kovat kun eivät saaneet heti kerättyä pois. sitten uutisen perässä luki että se oli menossa jatkojalostukseen. aloin miettiä et suomessa ei kait oo enää ees yhtäkää nahkatehdasta. no myöhemmin uutiosoitiin et se oli menossa makkaratehtaalle.
tuon kirjan kun luette niin sen jälkeen kaupasta löytyy hyvin vähän syötäväksi kelpaavaa:)
http://kotiliesi.fi/kirjat/arvostelut/mats-eric-nilsson-petos-lautasella- Äijyyttä kehiin
Herkulisia makkaroita syö suomalainen tosi mies ei katso mitä siellä sisällä on ei ole mies eikä mikään jos ei maistu neidit!
- huijaritvankilaan
Erittäin hyvä että paljastuksia tulee, kaupat myy kovalla hinnalla teurasjätteistä valmistettuja eineksiä ja saavat suuret voitot. Itse olen kyllä aina ollut epäileväinen valmisruokien suhteen ja valmistan ruokani aina itse, jauhelihastakaan en pidä ja nyt ostan vielä harvemmin. En luota enää yhteenkään kauppaan. Syökööt jätöksensä itse.
- ei pakattua kiitos
Täytyy ostaa paistijauheliha tiskiltä, niin että näkee kun jauhavat sen.
Kairakettu kirjoitti:
Osta mylly ja jauha itse.
Ainoa järkevä keino. Jonkinlaista jauhelihaa saa jopa pienellä "juurespilkkojalla" tai jollakin muulla kodinkoneella. Ostaa palan paistia ja kokeilee. Meillä kokeiltiin joskus. Tuli ihmeen hyvää hakkelusta. Jos on kamala vaiva on pestä niitä vehkeitä, kannattaa tehdä enemmän kerralla ja pakastaa...
- kauppa on rehellistä
Kaikista kaupan olevista pakkauksista löytyy vain YKSI ainoa rehellinen merkintä.
Se on se, jossa viimeisenä merkkinä on € . Sekin on ollut sellainen aika ripeästi suurenevan numerorivin viimeinen. - ei koskaan ollut
No näin on ollut aina ja sen on nähnyt hinnasta.
Kun jauhattaa sen paistin, on hintakin sitten paistin hinta. - omatekosta sapuskaa
Mikään ei estä ostamasta naudan sisäfilettä ja jauhaa se kotona jauhelihaksi.
Mitään järkeä tuossa ei tosin ole ja kallista lystiä, mutta saapahan pyörittää lihamyllyä. - Shnell out
Todella härskiä peliä, paistijauhelihaa, missä 0% paistia. Sama kuin ostaisi auton ilman moottoria.
- huijataan huijataan
Kuluttajia huijataan monessa. Ei voi luottaa mihinkään. Kannattaa alkaa itse leipomaan sämpylät ja muut leivonnaiset. Jäätelökone olisi hyvä ostos, tietää mitä syö.
Ja liha-eineksiä ei pidä ostaa. Niissä on kaikkea muuta vaan ei lihaa. Maku saadaan keinotekoisesti. Hyi olkoon!
http://www.iltalehti.fi/ruoka/2013022216707030_ru.shtml
- viljelen itse
Kansaa luultavasti kusetettu vuosikymmeniä ja kusettajat ovat rikastuneet. On takaisin maksun aika.
- sdsdf
Nyt täytyy varmaan lihan hintaa nostaa kun ei voi enää käyttää halvempia täyteaineita. Sillä ei tietenkään ole väliä että ennenkin on naudan lihan hintojen mukaan kaikki laskettu ja tämä "säästö" mennyt suoraan huijareiden taskuihin. Huijareiden saama aikaisempi ansio on varmistettava myös tulevaisuudessa
ps. syypäät pitäisi laittaa vankilaan koska ovat vaarantaneet ihmisten hengen ja terveyden tällä petosvyyhdillä. Ovat varmaan kuitenkin niin rikkaita että laki ei heitä koske.
- kumma juttu
Mikseivät kasvata sellaisia teuraseläimiä joissa kaikki liha on paistia, loppus tuo ainainen valittaminen jauhelihasta.
- tiedettä peliin
Ja kyllä luulisi nykyään että semmosen rokotteen keksisivät että meidänkin Miisusta voisi edes kerran kuussa leikata semmosen parin kilon naudanpaistin pois.
- sama taas
tiedettä peliin kirjoitti:
Ja kyllä luulisi nykyään että semmosen rokotteen keksisivät että meidänkin Miisusta voisi edes kerran kuussa leikata semmosen parin kilon naudanpaistin pois.
Miisu kuulostaa kyllä kissan nimeltä, mutta meinaan oikeasti että on hyvä asia kun kaikki syötäväksi tarkoitettujen eläinten liha käytetään hyväksi.
70-luvulla kokki Kolmonen ja Vanamo pitivät suurimpina herkkuina mm. kalanpäitä kalakeitossa ja kaikki muukin nykyisin arvostamaton liha kelpasi mainiosti.
Nuoret eivät syö enää edes maksaa, munuaisia, sydäntä...
Nälkä tässä tulee kun ajattelenkin noita aikoja.
- k221
Teollisuusruoista ei voi koskaan tietää mitä ne oikeasti sisältävät, makkarat , einekset ja lihatuotteiden puolivalmisteet sisältävät lihan lisäksi lähinnä teurasjätteeksi luokiteltavaa materiaalia, makkarassakin oikean lihan osuus voi olla muutamia prosentteja.
Muistelen, että takavuosina tuli häly lihapyöryköistä, jossa oli käytetty kanan nahkaa, en muista kuinka se paljastui, mutta kyseisissä pyöryköissä ei kai ollut oikeaa lihaa ollenkaan.
Parhaan ruokailunautinnon saa, kun jaksaa ja osaa itse valmistaa aidoista aineista sellaisen aterian, että varmasti tietää mitä syö.- 19:40
Parhaan ruokailunautinnon saa kun menee jonkun toisen tekemään valmiiseen ruokapöytään.
- Sisäfilemakkaraa
Miksi makkaran pitäisi olla pelkästä lihasta? Mihin ne ne muut syötävät osat sitten laitettaisiin?
Pelkän lihan vaatiminen kaikkeen liharuokaan johtaa siihen, että kohta syödään melkein pelkkää kasvisruokaa. Kun ei sisäfilemakkaroihin ole varaa.
- Entinen einesduunari
Lauantaimakkaran perusaines on siannahka joka kutterilla vispataan vaahdoksi. Hyvä proteiininlähde mutta aika ällöttää näköistä valmistusprosessin aikana.
- valemainos
Ostin joskus Snelmannin paisti jauhelihaa,, rasvaa tuli pannun pohjalle aika lailla,, kiitos mulle riitti niiden "Paistit".
Nykyään ostan vain tiskillä olevaa jauhelihaa, on paljon parenpaa. valemainos kirjoitti:
Ostin joskus Snelmannin paisti jauhelihaa,, rasvaa tuli pannun pohjalle aika lailla,, kiitos mulle riitti niiden "Paistit".
Nykyään ostan vain tiskillä olevaa jauhelihaa, on paljon parenpaa.Kaupoissa jauhettuun jauhelihaan on sekoitettu iät ja ajat mm. maksaa väriä antamaan, sydämiä ja 10% vettä, jotta kate vain entisestään paranee.
- jos sitäkään
Kuinkahan paljon tomaaatissakin on tomaattia? Varmaan pari prosenttia.
- kiemunki1
siihen tiskillä olevaan jauhelihaan on jauhettu kaikki päiväysvanhat lihapullat yms.
syökää valmisruokaa ja eineksiä, uusavuttomat pellet. minä paistan pihvin... No ei tietenkään ole paistista, ruokakauppa on pitkälti mielikuvabisnestä, kuten nyt esimerkiksi taas joissakin pakkauksissa mainittu "broilerin rintafile", heh, ei ole yhdelläkään eläimellä fileitä rintapuolella.
- YuSSuf o.sama
Joulukinkkukin on todellisuudessa sian persettä (kohupaljastus)
- noloa---.-
Etiketit ja pakkaukset muuttuvat hienoimmiksi jatkuvasti mutta itse tuote on sitten aivan jotain muuta. Mielikuvilla myyntiä. Joku firma mainosti että ei lisäaineita, eipä tainnut olla niitäkään aineita mitä piti olla.
- lihapöperö
Missä sitä paistia kasvaa? Mikään liha ei ole paistia ennenkuin se on paistettu!
- väris0kea
Ostamani banaani osoittautuikin kurkuksi.
- Siirryn kissaruokaan
Kun kattelee noita kissanruoka mainoksia, niin ne annokset näyttää pajon maukkaamman näköisiltä, että ihminenkin niitä söisi.
Tiedä vaikka on paljon parempaa lihaa niissä. - Hampurilainne
Mut kyllä Mac Donalsissa pihvi on 100% naudanlihaa, eihän ne voi valehdella, kun hinnatkin on sen todistaa, eihän hyvää saa halvalla.
Minä ainakin syön tästäpuolen vaan MacDonaldsin hampurilaisia. - v53a55
Näinhän se on:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11291209 - Herkullistajavinliha
Sonnin kiveksistä parasta jauhua. Suomineidon herkkua.
- tahotko
Makkarahan tehdään kamarasta(eläimen mahanahka) ja kenkien pohjista (läskipohja) ja paljon mausteita suolaa. Siinä se.
- Huijareita ovat
Kannattaa liittyä oman kaupunginosan ruokapiiriin, niin nuo huijanneet einesten tekijät saavat takkiinsa.
- pekka.
Kaupan omaan jauhelihaan vedetään myös kaikki vanha liha mitä tiskistä tulee pois. Ihan näin kaupassa töissä olleena voinen kertoa.
- Tosi on
No asiakas on aina oikessa. Jauhattakaa jauhelihanne tiskiltä valitsemastanne lihasta. Onko vaikeeta osata vaatia palvelua?
- 645654654
No mihin kittuun se oikea liha sitten menee?
- ahneet paskat
Se myydään vissiin sitten härän sisäfileenä hintaan 50e / kilo.
Oikeastaan mikään liha ei ole sitä miksi sitä luulemme.
Linnaan loppuelämäkseen kaikki elintarvikekusettajat!
Mitähän matoja meikäläisestäkin löytyy kun olen syönyt kallista "paistijauhelihaa" tartar-pihvinä, eli raakana.. Näemmä jatkossa ostettava suoraan tuottajalta sitä kalleinta ja parasta jos haluaa turvallisesti raakana syödä, tai sitten hommata vanha maatila ja alkaa kasvattamaan omat lihat. Saisi ainakin juuri sitä mitä pitääkin, ja tulisi näillä lihan riistohinnoilla varmaan halvemmaksikin loppujen lopuksi.
- Snellmannilla
Viimeisempien tietojeni mukaan :
- Koiranmakkara ei sisällä koiraa
- Metsästäjän leike ei ole tehty metsämiehestä
MIKSI meitä kusetetaan ?! Ammutusta metsästäjästä täyslihapihvejä
tirisemään pannulle!SnellmannillaSnellmannilla
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5611923- 92934
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18927Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101826Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2757Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50739- 69718
- 63715
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74658- 65553