Onko Pastori nimi Raamatullinen?

ihmetteliä?

Tänäpäivänä kun katselee seurakuntien ohjelma ilmoituksia,usein törmää
sanaan ,puhuu Pastori se ja se!
Kun joku käy vähän Amerikassa olemassa,palatessaan takaisin,hän onkin
Pastori.
Vanhanliiton puolella puhutaan paljon Papeista ja papiksi vihkimisestä.
Mutta ,Jeesuksen jälkeen kun perustettiin seurakuntia,ei siellä puhuta Papeista
eikä Pastoreista,he olivat paimenia tai opettajia,profeettoja ja niin edelleen.

Käsittääkseni seurakunnan johtajan toimi ei ole virka ,vaan se on armolahja.

Minua vähän kummastuttaa saarnaajien halukkuus tuohon arvonimeen.
Eikö meidän pitäisi tulla pienemmiksi ja Hänen tulla Isommaksi.?
Tällä Pastori nimellä halutaan saada vähän isompi arvo,kuin vain paimen!

57

1067

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 'vaeltaja'

Pastori (latinan sanasta pastor 'paimen'.

Sana 'pappi' liittyy Raamatussa uhrien toimittamiseen sekä Jumalan ja ihmisen välimiehenä toimimiseen kun taas 'paimen' tai 'kaitsija' tai 'pastori' seurakunnan johtamiseen.

• näin ja piste

Tämä pastorivillitys alkoi sekin sieltä helluntaikirkon pasuunaan puhaltamisella kun yhdessä yössä tuli metsureista ja muurarisaarnaajista pastoreita, mikä ei ole muuta kuin suuresti naurettavaa touhuilua.

Joka hankkii kouluttautumalla jonkin tason käyttäköön sitä jos on tittelintarve kovakin, muut pysykööt edelleen seurakunna palvelusväkenä ilman titteleitä.

• Pääkonttorin mies

Nyt helluntaiherätyksen Talvipäivillä tänä vuonna tehtiin esitys että pastorin nimikkeen käyttäminen vaatii valtakirjan.
        Hyvä uudistus joka herätti valtavaa innostusta. Näin voimme varmistua siitä että seurakuntien pastorit nauttivat luottamusta ja arvostusta sekä ovat tunnettuja raittiista opetuksesta.

• koditon1
        Pääkonttorin mies kirjoitti:

Nyt helluntaiherätyksen Talvipäivillä tänä vuonna tehtiin esitys että pastorin nimikkeen käyttäminen vaatii valtakirjan.
        Hyvä uudistus joka herätti valtavaa innostusta. Näin voimme varmistua siitä että seurakuntien pastorit nauttivat luottamusta ja arvostusta sekä ovat tunnettuja raittiista opetuksesta.

Luottamus, arvostus, raitis opetus - hmm. Millä mitataan? Vaikuttaako kuuluminen heluuntaikirkkoon puoleen tai toiseen? Missä on maininta Jumalan kutsusta?

• Pääkonttorin mies
        koditon1 kirjoitti:

Luottamus, arvostus, raitis opetus - hmm. Millä mitataan? Vaikuttaako kuuluminen heluuntaikirkkoon puoleen tai toiseen? Missä on maininta Jumalan kutsusta?

Helluntaikirkkoon kuuluminen ei vaikuta puoleen eikä toiseen. Toki pastorin pitää kuulua helluntaiseurakuntaan. Jumalan kutsu työhön on itsestään selvyys, mutta sekään ei riitä jos muut edellytykset eivät täyty.

Nyt monessa helluntaiseurakunnassa on jo naispastoreita, joten sukupuolikysymys se ei ole.

• ihmetteliä?

Hei ! Pääkonttorin mies!
        Edelleen olen epätietoinen,mikä on syy että käytätte pastori nimeä?
        Tässä on niin monelta taholta tullut selväksi että pastori ninmi ei ole
        Raamatullinen.
        Miksi ei Suomenkielinen Paimen teille kelpaa.?
        Mitä etuja Pastorin nimi seurakunnalle tuo?
        Kuka on niin suuri,jolla on valta antaa kouluja käymättömälle Pastorin
        nimen?
        Paimen on Raamatullinen nimi,miksi haluatte sen hyljätä?

• Pääkonttorin mies
        ihmetteliä? kirjoitti:

Hei ! Pääkonttorin mies!
        Edelleen olen epätietoinen,mikä on syy että käytätte pastori nimeä?
        Tässä on niin monelta taholta tullut selväksi että pastori ninmi ei ole
        Raamatullinen.
        Miksi ei Suomenkielinen Paimen teille kelpaa.?
        Mitä etuja Pastorin nimi seurakunnalle tuo?
        Kuka on niin suuri,jolla on valta antaa kouluja käymättömälle Pastorin
        nimen?
        Paimen on Raamatullinen nimi,miksi haluatte sen hyljätä?

Pitäisikö palata vanhaan saarnaaja nimikkeeseen?
        Sitähän käytettettiin vielä vähän aikaa sitten, mutta ymmärrettävästi pienipalkkainen saarnaaja ei saanut niin hyvillä ehdoilla auto ja talolainaa, kun nyt käyttämällä pastorin nimikettä.

Pastori nimi näyttää hyvin kelpaavan helluntaiseurakunnissa, joten ei ole syytä palata vanhaan.

• ihmetteliä?

Pitäisikö palata vanhaan saarnaaja nimikkeeseen?
        Sitähän käytettettiin vielä vähän aikaa sitten, mutta ymmärrettävästi pienipalkkainen saarnaaja ei saanut niin hyvillä ehdoilla auto ja talolainaa, kun nyt käyttämällä pastorin nimikettä.

Pastori nimi näyttää hyvin kelpaavan helluntaiseurakunnissa, joten ei ole syytä palata vanhaan.

Pääkonttorin mies!
        En usko että tänäpäivänäkään ammatin nimi on esteenä asunto ynnä muitten
        lainojen saamiseen.
        Se ratkasee,mitä jää viivan alle,kun on otettu menot pois.

Kun olin nuori,tarvitsin lainaa muutaman 10 tonn. oli siis markka aika.
        Pankinjohtaja kysyi ,mitenkäs on niitten takaajien laita?
        Vastasin hänelle,katsokaa herra pankinjohtaja,olen rahaa koko mies.
        Laina tuli ja maksoin lainani pois,nyt on tietenkin aika aivan toinen.

Nooh! Tämä Helluntai Kirkko on pilannut paljon muutakin,kuin Paimenen
        nimen.
        Pitäisi ehdottomasti palata takaisin Raanatun selkeästi ilmoittamaan
        seurakunta nimeen ja Paimen johtamaan laumaansa.

Pastorin nimi on heti vastenmielinen,syntyy heti etäisyys Pastorin ja
        seurakuntalaisten kanssa.
        Moni entinen Helluntai seurkunta on konkurssin partaalla,kun ovat ottaneet
        käyttöön Helluntai kirkko nimen.On siinä NIIN iso ero.

• Pääkonttorin mies
        ihmetteliä? kirjoitti:

Pääkonttorin mies!
        En usko että tänäpäivänäkään ammatin nimi on esteenä asunto ynnä muitten
        lainojen saamiseen.
        Se ratkasee,mitä jää viivan alle,kun on otettu menot pois.

Kun olin nuori,tarvitsin lainaa muutaman 10 tonn. oli siis markka aika.
        Pankinjohtaja kysyi ,mitenkäs on niitten takaajien laita?
        Vastasin hänelle,katsokaa herra pankinjohtaja,olen rahaa koko mies.
        Laina tuli ja maksoin lainani pois,nyt on tietenkin aika aivan toinen.

Nooh! Tämä Helluntai Kirkko on pilannut paljon muutakin,kuin Paimenen
        nimen.
        Pitäisi ehdottomasti palata takaisin Raanatun selkeästi ilmoittamaan
        seurakunta nimeen ja Paimen johtamaan laumaansa.

Pastorin nimi on heti vastenmielinen,syntyy heti etäisyys Pastorin ja
        seurakuntalaisten kanssa.
        Moni entinen Helluntai seurkunta on konkurssin partaalla,kun ovat ottaneet
        käyttöön Helluntai kirkko nimen.On siinä NIIN iso ero.

Pastori nimikettä käytetään myös Helluntaikirkkoon kuulumattomissa seurakunnissa.

Talvipäivillä aloitettu selvitystyö selkeyttää pastori nimikkeenä käyttöä lähitulevaisuudessa, samalla otetaan käyttöön pastorin valtakirjat.

• et näin

Helluntaikirkkoon kuuluminen ei vaikuta puoleen eikä toiseen. Toki pastorin pitää kuulua helluntaiseurakuntaan. Jumalan kutsu työhön on itsestään selvyys, mutta sekään ei riitä jos muut edellytykset eivät täyty.

Nyt monessa helluntaiseurakunnassa on jo naispastoreita, joten sukupuolikysymys se ei ole.

" Nyt monessa helluntaiseurakunnassa on jo naispastoreita "

Se on vain ev.lut .kirkon matkimista.Pastorin valtakirja taas on vapaakirkollista..

• Pääkonttorin mies
        et näin kirjoitti:

" Nyt monessa helluntaiseurakunnassa on jo naispastoreita "

Se on vain ev.lut .kirkon matkimista.Pastorin valtakirja taas on vapaakirkollista..

Pastorin valtakirja ei ole muualta kopiotu vaan se tukee helluntaiseurakuntien työtä. Työryhmä tekee valmistelua asiasta ja uskon että kun oikeaa tietoa jaetaan, niin kaikki hyväksyy sen.

• et näin

Pastorin valtakirja ei ole muualta kopiotu vaan se tukee helluntaiseurakuntien työtä. Työryhmä tekee valmistelua asiasta ja uskon että kun oikeaa tietoa jaetaan, niin kaikki hyväksyy sen.

" Pastorin valtakirja ei ole muualta kopiotu "

Onhan, vapaakirkossa se on ollut jo kauan.

• Pääkonttorin mies
        et näin kirjoitti:

" Pastorin valtakirja ei ole muualta kopiotu "

Onhan, vapaakirkossa se on ollut jo kauan.

No, sehän hyvä asia. Olen kuullut Vapaakirkon vanhimmistoveljiltä että siellä on kaikilla valtakirja toimia tehtävän mukaan, kuten nuorisotyöntekijä, pastori, lähetystyöntekijä yms. Seurakunta voi antaa myös luotetuille oman työnsä ohessa toimiville suosituskirjeen. Kokemukset ovat kuulemma hyvät.

Mutta kuten yllä kirjoitin, työryhmä nimitetty valmistelemaan esitystä, odotetaan sitä ja jatkokeskustelua.

• epäilijä?

No, sehän hyvä asia. Olen kuullut Vapaakirkon vanhimmistoveljiltä että siellä on kaikilla valtakirja toimia tehtävän mukaan, kuten nuorisotyöntekijä, pastori, lähetystyöntekijä yms. Seurakunta voi antaa myös luotetuille oman työnsä ohessa toimiville suosituskirjeen. Kokemukset ovat kuulemma hyvät.

Mutta kuten yllä kirjoitin, työryhmä nimitetty valmistelemaan esitystä, odotetaan sitä ja jatkokeskustelua.

Hei! Pääkonttorin mies/Vapaakirkon Pastori!
        Jos Helluntai kirkko / vapaakirkko,käyttävät Pastorin nimeä,se ei ole vieläkään
        Raamatun mukainen.

Jeesus sanoi Fariseuksille,sen tähden te eksytte,kun ette tunne kirjoituksia.
        Ihmisen antama valtakirja ei voi mennä Jumalan sanan yli!

Oikeaa tietoa jaetaan!Toisin sanoen aivopestään seurakuntalaiset
        Pastorin nime hyväksymään

• Pääkonttorin mies
        epäilijä? kirjoitti:

Hei! Pääkonttorin mies/Vapaakirkon Pastori!
        Jos Helluntai kirkko / vapaakirkko,käyttävät Pastorin nimeä,se ei ole vieläkään
        Raamatun mukainen.

Jeesus sanoi Fariseuksille,sen tähden te eksytte,kun ette tunne kirjoituksia.
        Ihmisen antama valtakirja ei voi mennä Jumalan sanan yli!

Oikeaa tietoa jaetaan!Toisin sanoen aivopestään seurakuntalaiset
        Pastorin nime hyväksymään

Suurin osa Helluntaikirkkoon kuulumattomista seurakunnista on valinnut työntekijäkseen pastorin. Helluntaikansan työntekijöistä suurin osa on eläkkeensaajia joten on luontevaa että heitä kutsutaan saarnaajiksi tai evankelistoiksi.

• real täti

Ensin alkuaan Suomessa ns. menestysteologia-seurakunnat olivat yhden pastorin johtamia.
      Vähitellen myös helluntaiseurakunnat ovat alkaneet siirtyä vanhimmiston johtamasta seurakunnista pastori vetoiseen seurakuntiin. Kyseesä on nikolaaittain oppi. siis jokinlainen ylipappi järjestelmä.

• DoctorT

Pastori ei ole raamatullinen nimike!!

On todella NAURETTAVAA tämä helluntaimiesten vouhotus t'ällä tittelillä!!

Muutama vuosikymmen sitten ei olisi tullut pieneen mieleenkään ottaa lutterinkirkon tittelit käyttöön. Onhan muutamilla kasukat ja sokeripalatkin, pöllöä porukkaa!!!

Naurettavaa maailman ja kuolleen lutterinkirkon kosiskelua, hyväksynnän anelua!!

• Minäkin muistan ajan 1970-80 luvulla, jolloin helluntaiseurakunnassa ei ollut edes mahdollista käyttää papin tai pastorin titteleitä. Noiden nimien käyttäminen saarnaajista, olisi varmaan johtanut puhutteluun seurakunnassa. Papit ja pastorit olivat vain niissä kirkoissa, joiden "opetus ei ollut Raamatun mukaista".

Nämä nimitykset lienevät tulleet helluntaiherätykseen Helluntaikirkon myötä, kuten eräs henkilö ylempänä kirjoittaa. Kun kerran on kirkko, on oltava myös pastori. Ennen oli rukoushuone ja siellä puhui saarnaaja.

• tode*
        mazdels kirjoitti:

Minäkin muistan ajan 1970-80 luvulla, jolloin helluntaiseurakunnassa ei ollut edes mahdollista käyttää papin tai pastorin titteleitä. Noiden nimien käyttäminen saarnaajista, olisi varmaan johtanut puhutteluun seurakunnassa. Papit ja pastorit olivat vain niissä kirkoissa, joiden "opetus ei ollut Raamatun mukaista".

Nämä nimitykset lienevät tulleet helluntaiherätykseen Helluntaikirkon myötä, kuten eräs henkilö ylempänä kirjoittaa. Kun kerran on kirkko, on oltava myös pastori. Ennen oli rukoushuone ja siellä puhui saarnaaja.

"Ennen oli rukoushuone ja siellä puhui saarnaaja. "

Näin on! Ennen oli oiva hevonen ja sillä köröteltiin aamukokoukseen. Vain nimikristityt köröttelivät ruunan reellä kirkkoon leipäpappia kuuntelemaan.

• Minun uskoni
        tode* kirjoitti:

"Ennen oli rukoushuone ja siellä puhui saarnaaja. "

Näin on! Ennen oli oiva hevonen ja sillä köröteltiin aamukokoukseen. Vain nimikristityt köröttelivät ruunan reellä kirkkoon leipäpappia kuuntelemaan.

Helluntailaisuuskin on kasvanut 1970-80-lukujen aikoja suuremmaksi. Se tarkoittaa sitä, että sen sisälle rakentuu erilaisia valtarakennelmia. Näin tapahtuu aina, kun yritys tai yhdistys kasvaa. Silloin ihmisten arvottaminen ja lokeroihin asettaminen tulee tärkeäksi, jotta tiedetään "nokkimisjärjestys".

Suuren lauman paimentaminen on aivan erilaista kuin pienen.

Ihan jalkaisin voi kävellä vaikka metsään tai veden äärelle ja lausua siellä itse oman rukouksensa. Raamattua voi lukea kotona ja vaikkapa netistä etsiä sivustoja, joilla tekstejä on selitetty eri tavoin. Musiikin kautta voi myös saada paljon oivalluksia.

Minä olen aina vierastanut ajatusta siitä, että suuri joukko ihmisiä kokoontuu yhteen ja tekee uskosta (omasta mielestäni) sielutonta joukkohysteriaa ja rahankeruuta. Minua Jumala puhuttelee eniten ja kauneimmin silloin, kun olen yksin ja omistan itseni kokonaan Hänelle.

Eikä Jumalan tarvitse minulle aina antaa erityisen hyvää mieltä tai hurmosta. Kun vain tunnen, että Hän on vierelläni, iloitsen Hänen rakkaudestaan. Kun tiedän, että Hän kuulee minua, saan lohdutuksen.

• ihmetteliä?
        Minun uskoni kirjoitti:

Helluntailaisuuskin on kasvanut 1970-80-lukujen aikoja suuremmaksi. Se tarkoittaa sitä, että sen sisälle rakentuu erilaisia valtarakennelmia. Näin tapahtuu aina, kun yritys tai yhdistys kasvaa. Silloin ihmisten arvottaminen ja lokeroihin asettaminen tulee tärkeäksi, jotta tiedetään "nokkimisjärjestys".

Suuren lauman paimentaminen on aivan erilaista kuin pienen.

Ihan jalkaisin voi kävellä vaikka metsään tai veden äärelle ja lausua siellä itse oman rukouksensa. Raamattua voi lukea kotona ja vaikkapa netistä etsiä sivustoja, joilla tekstejä on selitetty eri tavoin. Musiikin kautta voi myös saada paljon oivalluksia.

Minä olen aina vierastanut ajatusta siitä, että suuri joukko ihmisiä kokoontuu yhteen ja tekee uskosta (omasta mielestäni) sielutonta joukkohysteriaa ja rahankeruuta. Minua Jumala puhuttelee eniten ja kauneimmin silloin, kun olen yksin ja omistan itseni kokonaan Hänelle.

Eikä Jumalan tarvitse minulle aina antaa erityisen hyvää mieltä tai hurmosta. Kun vain tunnen, että Hän on vierelläni, iloitsen Hänen rakkaudestaan. Kun tiedän, että Hän kuulee minua, saan lohdutuksen.

Minun uskoni: vastasit juuri niin kuin itsekin toimin,kaikkein lähemmäksi Jeesusta
        pääsen yksin ollessani
        Vieläkin haluan täsmennystä.
        Mitä etua on nimestä Pastori,saako enemmän palkkaa,vai onko kysymys vain
        arvostuksen noususta?

Kun olin pieni lapsi,kaikki kesäpäivät menivät paimenessa ollessa.Eväät ja
        kirja mukaan,siellä minä istuin ojan pientareella,luin ja söin eväitäni.
        Laumani söivät rauhassa ruohoa ympärilläni välillä joku kävi nuuhkimassa
        minua,kukaan laumastani ei pelännyt minua.

Mukana oli aina Lauma lampaita,kun ne näkivät että avasin eväs reppuni,
        koko lauma umpäröi minut ja evääni jaettiin laumani kesken.

Se minun pienen elämäni Pastori,oli kotonani ja jos hän sattui tulemaan
        laumani laitumelle,seurauksena oli pelkkiä moitteita ja huomautuksia.

Nyt kun ajattelen,jos pitäisi mennä ,seurakuntaan mitä johtaa pastori,
        olisi todellakin vaikeaa lähestyä häntä.
        Se Pastori ninmi nostaa hänet heti korkeammalle jalustalle ja lähestyminen
        tällaistä isoa herraa arveluttaa.

Kun luen Raamatusta,aina kun Jeesus puhui kansalle,mukana oli kaikenlaista
        väkeä,myös pieniä lapsia,eivät pienet lapsetkaan pelänneet Jeesusta.
        Hän otti heitä syliinsä ja siunasi heitä!
        Jos seurakunnan johtajan ninmi on ,paimen,ajattelen Jeesusta,
        Jos taas seurakuntani johtajan nimi on Pastori.muistan sen oman kotini
        pastorin joka määräsi ja johti omaa laumaansa armottomasti.

Nimillä kikkailu on turhaa,Minun tulee vähetä,Hänen tulee Kasvaa.
        Pastorit,tätä miettikää!
        ihmetteilä?

• Huomioikaa tämä

Pastor nimike tuli Ranskan kieleen kirkkolatinasta ja sen kautta siis katolisesta kirkosta. Sana merkitsee paimen, mutta alkujaan se merkitsee asemaa, jossa joku korotetaan muiden uskovien yläpuolelle.
      Miksi selvä Suomen kielen paimen ei riittäisi?

Yhden pastorin virka vanhimmiston yläpuolella on epäraamatullinen asetelma, koska Raamattu puhuu vanhimmistosta aina monikossa. Vanhimmat eli paimenet ovat vanhimmistona seurakunnan kaitsijoita, uskovien palvelijoita, jotka kaitsevat myös toisiaan.
      Mutta jos seurakunnassa on vain kaksi vanhinta ja toinen kuolee, on yhden vanhimmistoveljen tehtävä tietenkin johtaa seurakuntaa yksin kunnes Jumala johtaa lisää paimenia.

Huomioikaa.

• hoi jaa

Ennen oli seurakunnissa hengellisiä ihmisiä, nyt on tilalle tullut tällaisisia todenkaltaisia kirkkolobbaajia, joilla on joka asiaan jokin uusi harppu jota he haluavat näppäillä vaikk aminkäänlaista soittotaitoa ei ole.

hyvää pastoriainesta todellakin.

• Raamattu on totuus

Kastamattomat luterilaiset eivät voi ymmärtää Jumalan sanaa.

• aletaanko sitten pui

Niinpä, onko saarnoissa Jeesuksen nimi raamatullinen? Entä Jumalan nimi, onko se Jumala raamatullinen? Entä luterilainen, helluntalainen, vapaakirkollinen, siis uskovien itsestä käyttämä nimi raamatullinen.

No, ei ole.

Eli aletaanko sitten puida nimitysasoita??

• voi voi voi

Täällä TUNNE ihmiset tuomitsevat pastori nimikkeen sen takia että se TUNTUU heistä korkeampi arvoiselta.

Pastori on sama kuin paimen ja on raamatullisempi kuin pappi, joka on Raamatun aikoina tarkottainut välimiestä Jumalan ja ihmisten välillä.

Voi näitä TUNNEIHMISIÄ.

• real täti

Vuosia sitten eräs maamme tunnetuimpia menestysteologia-pastoreista opetti ja selitti pastorin asemaa. Ensin hän lainasi Raamattua Psalmien kirjasta: "Se on niinkuin kallis öljy pään päällä, jota tiukkuu partaan-Aaronin partaan, jota tiukkuu hänen viittansa liepeille."
        Opetuksessa kävi ilmi, että hän, pastori on tuo pää johon Jumala vuodatta öljynsä, siunauksensa ja vaatteet, viitta on seurakunta. Hänen opetuksensa mukaan seurakunnan tärkeimpiä tehtäviä on huolehtia pastorin hyvinvoinnista ja siunata pastoria. Siis pastori on Jumalan siunausten kanava.
        Tätäkö hellarit haluavat, kun niin ovat innoissaan pastori-tittelistä?

• yks kumminkaimanserk
        real täti kirjoitti:

Vuosia sitten eräs maamme tunnetuimpia menestysteologia-pastoreista opetti ja selitti pastorin asemaa. Ensin hän lainasi Raamattua Psalmien kirjasta: "Se on niinkuin kallis öljy pään päällä, jota tiukkuu partaan-Aaronin partaan, jota tiukkuu hänen viittansa liepeille."
        Opetuksessa kävi ilmi, että hän, pastori on tuo pää johon Jumala vuodatta öljynsä, siunauksensa ja vaatteet, viitta on seurakunta. Hänen opetuksensa mukaan seurakunnan tärkeimpiä tehtäviä on huolehtia pastorin hyvinvoinnista ja siunata pastoria. Siis pastori on Jumalan siunausten kanava.
        Tätäkö hellarit haluavat, kun niin ovat innoissaan pastori-tittelistä?

Rea puhuu lööperiö.

• ainokainen35

Kuule sinä kova voivottelia!
        Jos kaikki TUNNE otetaan Raamatusta pois,sulle ei jää kuin kannet jäljelle.
        Toiseksi ,seurkunnat ovat täynnä kovia armottomia tunteettomia vanhemmisto
        miehiä,joilla ei todellakaan ole kykyä laskeutua kärsivän ihmisen tasolle.

Koko Uusi testamentti ja erikoisesti Johanneksen evankeliumi,on tunnetta
        täynnä,niitä lukiessani ei voi välttyä kyyneliltä.
        Jos Raamatun sanoma ei saa sinussa suuria tunteita aikaan,olet kylmä
        koko Jumalan sanalle,Se on parannuksen teon paikka.

Juuri tuollaisia ihmisiä vanhemminstot ovat täynnä,tee parannus!

• koditon1

RV nro 7, mielipideosio s.8 hyvä kirjoitus Pauli Rahkoselta. Kannattaapa lukaista, sillä liittyy tähän aiheeseen. Otsikkona on "Raamattu ei tunne pastorin virkaa".

• Pääkonttorin mies

Rahkonen ei taida olla helluntaiseurakunnan jäsen? Mikä into hänellä on yrittää ohjailla itsenäisesti ja raamatullisesti ajattelivia helluntailaisia? Kalastaa omaan seurakuntaansa.

• näin

Nimikkeen alkuperä on Raamatussa, jossa puhutaan seurakunnan paimenista (kreikaksi poimen, latinaksi pastor) eli kaitsijoista.

• Seurakunnan oppilas

Raamatussa ei puhuta pastoreista. Pastori sana juontuu katolisesta kirkosta, josta se siirtyi Ranskan kieleen, kuten eräs kirjoittikin.

Raamattu käyttää seurakunnan vanhimmistoveljistä eri termejä: paimen, vanhin, johtaja, kaitsija (Efes. 4:11; 1 Tes. 5:12-13; Hebr.13:17; Tiit.1, ym..). Nimitykset ovat samasta tehtävästä olevia eri nimityksiä. Kuitenkin tehtävissä on painotuseroja.
      Bresbyteros (kreik.) on Pyhässä Hengessä saatujen luonteenominaisuuksiensa ja kykyjensä perusteella seurakunnan isähahmo;
      bresbyterion (kreik.) on vanhinten neuvosto eli vanhimmisto, siis seurakunnan johtoryhmä.
      Episkopos (kreik.) eli kaitsija on valvoja, silmälläpitäjä.
      Paimen on paimentaja.
      Johtaja on edellä kulkija.
      Kaikki vanhimmistoveljet ovat kykeneviä opettamaan.
      Ja vaikka vanhimpien tehtävät painottuvat eri tavalla, on kysymyksessä yksi vanhimmisto, jonka yläpuolella ei ole piispaa, kirkkoherraa tai yhden johtajan virkaa ns. saarnaajaa tai pastoria kuten on joissakin ns. vapaissa suunnissa.

Vanhimmat yhdessä johtavat paikallista seurakuntaa.

• Koulutus ensin

Pastori sanan käyttö ilman pastorin koulutusta ,on mielestäni sama kuin olla lääkäri ilman koulutusta siis valepastori,ja mielestäni rikos.

• Väärentämätön sana

Oikeassa seurakunnassa ei ole oikeita eikä valheellisia pastoreita.
      Pastoreita on vain kirkoissa. He jakavat pastoroitua maitoa, kun oikeat paimenet jakavat Sanan väärentämätöntä maitoa!

• Harhautus ja harha

Oikea seurakunta,oikea puolue ymym. Pastori nimen käyttö ilman koulutusta on VÄÄRENNÖS JA RIKOS.Tiedetään kyllä että jopa kuukauden päästä ollaan pastoreita kun tullaan linnasta lusimasta,mutta totuus on aivan toinen,voiko suurenpaa sumutusta olla,ei muualla mutta määrätyissä uskonnollisissa piireissä voi näin tehdä.

• *EndTimes*

Armolahjat on eri asia kuin palveluvirat.
      Seurakunnan johtoon kuuluu ihminen, joka on apostoli. Apostolin virassa mennään eteenpäin ja nähdään kokonaisuus.
      Evankelista ei voi johtaa seurakuntaa, koska evankelistan mielestä kaikkien tulee olla evankelistoja: evankelistan tulee evankelioida eikä puuhastella jo evankelioitujen parissa. Paimenkaan ei voi johtaa seurakuntaa, sillä paimen on liiaksi kiinostunut siitä että kaikilla on varmasti hyvä olla, ja hyväsydämisyydessään hyssyttelee kaikki tasapaksuksi. Hän sopii kuitenkin hienosti sielunhoitotehtäviin. Opettaja on vastuussa Sanan palveluksessa, mutta ei sovi hänkään seurakunnan johtoon, koskei ole juurikaan ihmisistä kiinostunut. Profeetta pidetään erossa käytännön johtotehtävistä, sillä vaikka hänellä on näkyä, intoa ja kykyä rohkaista ja innostaa muita, hän itse mielummin viettää aikansa kammiossaan kahden Herransa kanssa. Apostoli sen sijaan tunnistaa kaikkien kutsut, ja osaa laitta kaikki nämä edellämainitut oikeisiin tehtäviin. Ainoastaan apostolis-profetaalisella pohjalla toimiva seurakunta on elävä ja eteenpäin menevä. Apostolisessa johdossa seurakunta kun ei ole yhden ihmisen johdossa, vaan kaikki on aktiivisesti varustamassa kaikkia palveluksen työhön kunkin armoituksen mukaisesti.
      Miksei seurakunta voisi olla samanlainen kuin alkuseurakunta? Sitä sietää miettiä. Minusta nimittäin voi.

• real täti

Jeesus on hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.

• Mihin voin maksaa

Tahtoo pastoriksi. Mitä maksaa?

• Siitä alkaa ?

Entäs ne pastoriskat, entiset ruustinnat?
      Helluntailaisethan alkavat pian valita naisia vanhimmistoon eli seurakunnan johtajiksi?

• ei hellari

Lyhyesti sanottuna Ei ole! Raamattu ei tunne tuollaisia titteleitä!

• ne se on nähtävä

Pienet on murheet joillakin uskovaisilla. Jos ei muusta ole huolta kuin siitä millä nimellä seurakunnan paimenia ja opettajia kutsutaan, niin olisiko viisainta tunnustaa, että alkeetkin ristin tiestä on vielä kokematta ja vieraita.

• ihmetteliä?

ne se on nähtävä.
      Sillä on suuri ero , mikä on ,LAUMAN nimi.
      Jos on vaikka ,valtakunnan sali tai muöhempien aikojen...ja niin edespäin.
      Tai City Seurakunta,esimerkkejä on.
      Lampaat tuntevat paimenensa äänen ja Paimen tuntee lampaansa äänenkin,
      jopa huokauksenkin.

Kun olin lapsi,tehtäväni oli hakea lehmät navettaan lypsettäväksi,lampaat
      seurasivat mukana.
      Siellä oli lähekkäin muittenkin eläimet laitumella.
      Kun menin ja rääkäsin,oma laumani lähti heti minua kohti.
      Muut laumat eivä edes vilkasseet minua.
      Minun laumani tunsi minun ääneni ja kävelivät navettaan kukin omalle
      paikalleen.
      Näin Raamattu opettaa.Jospa Helluntai kirkko ei ollutkaan Paimenen tahto.
      Niin paljon on takkiin tullut kuraa ja pesemiseen menee aikaa.

• asiaan!

Oliko lehmille tärkeää millä nimellä sua kututtiin.

• Raamatun opetus

Uudessa liitossa ON yksi Jeesuksen verellä ostettu lauma, jolla ON yksi Paimen, huolimatta siitä, että ihmispaimenet ovat vieneet lauman harhaan, omiin karsinoihinsa. Lampaat kaipaavat yhteiselle laitumelle.
      Jeesus on seurakuntansa yksi ainoa Yli-Paimen, jonka ympärille kaikkien uskovien tulee kokoontua. Jeesus on asettanut omilleen kaitsijoita eli johtajia, joiden tehtävä on johtaa laumaa pysymään Yli-Paimenensa lähellä.
      Seurakuntansa rajoiksi Jumala on asettanut paikkakunnan rajat. Jokainen Helsingissä asuva Kristuksen ruumiin jäsen kuuluu Helsingissä olevaan Jumalan seurakuntaan. Näin on myös jopa Lontoossa ja New Yorkissa. Tunnustuksena ON pidettävä "Yksi seurakunta", vaikka kokouspaikkoja luonnollisesti tarvitaan paljon .

Jumalan sana on näin.

• ihmetteliä?

asiaan,vihdoinkin tuli oikea raamatullinen perustelu Pastori nimelle.
        meiläkin vieraili usein tällainen Helluntai kirkon edustaja puhumassa.

Tilaisuudet masinoitiin aina suurkokouksiksi,kansaa tuli umpäri
        maakunnan.
        Ukkoa ja Akkaa kaatui kuin tyhjää vain ja meteli oli kova.

Usein näin kun moni vanhus ja nuoremmankin käsi meni taskuun
        ja sieltä annettiin rahaa Pastorin käteen,tietenkin se yritettiin tehdä
        huomiota herättämättä.
        Moni vanhus pienestä eläkkeestään maksoi palveluksesta tuolle
        Pastorille. Käry kävi tällekin Pastorille,jäähyjä tuli,nyt kuulemma
        taas parantaa ihmisiä.

• lapsellista oijoi
        ihmetteliä? kirjoitti:

asiaan,vihdoinkin tuli oikea raamatullinen perustelu Pastori nimelle.
        meiläkin vieraili usein tällainen Helluntai kirkon edustaja puhumassa.

Tilaisuudet masinoitiin aina suurkokouksiksi,kansaa tuli umpäri
        maakunnan.
        Ukkoa ja Akkaa kaatui kuin tyhjää vain ja meteli oli kova.

Usein näin kun moni vanhus ja nuoremmankin käsi meni taskuun
        ja sieltä annettiin rahaa Pastorin käteen,tietenkin se yritettiin tehdä
        huomiota herättämättä.
        Moni vanhus pienestä eläkkeestään maksoi palveluksesta tuolle
        Pastorille. Käry kävi tällekin Pastorille,jäähyjä tuli,nyt kuulemma
        taas parantaa ihmisiä.

Puhut pökälettä !

Kukaan ei anna käteen mitään millekkään pastorille. Ja miksi antaisi oi ettäpitää olal hölmöjä tarinoita.

otsikko jo kertoo oman tarinansa.

• ihmetteliä?
        lapsellista oijoi kirjoitti:

Puhut pökälettä !

Kukaan ei anna käteen mitään millekkään pastorille. Ja miksi antaisi oi ettäpitää olal hölmöjä tarinoita.

otsikko jo kertoo oman tarinansa.

Lapsellista oijoi
        Epäusko ei ole armolahja,en ollut ainoa joka näki,siitä kohistiin pitkään.
        Siis!Moni näki sen ja se on takuulla tosi!

• Tosiasiaa:

Uudessa liitossa ON yksi Jeesuksen verellä ostettu lauma, jolla ON yksi Paimen, huolimatta siitä, että ihmispaimenet ovat vieneet lauman harhaan, omiin karsinoihinsa. Lampaat kaipaavat yhteiselle laitumelle.
      Jeesus on seurakuntansa yksi ainoa Yli-Paimen, jonka ympärille kaikkien uskovien tulee kokoontua. Jeesus on asettanut omilleen kaitsijoita eli johtajia, joiden tehtävä on johtaa laumaa pysymään Yli-Paimenensa lähellä.
      Seurakuntansa rajoiksi Jumala on asettanut paikkakunnan rajat. Jokainen Helsingissä asuva Kristuksen ruumiin jäsen kuuluu Helsingissä olevaan Jumalan seurakuntaan. Näin on myös jopa Lontoossa ja New Yorkissa. Tunnustuksena ON pidettävä "Yksi seurakunta", vaikka kokouspaikkoja luonnollisesti tarvitaan paljon .

• Yhdessä laumassa!

Eihän se asia siitä miksikään muutu. Tottahan raamattu puhuu. Yksi seurakunta me olemme Jeesuksessa Kristuksessa. Paikkakunnan rajat seurakunnan rajoiksi oli Jumalan syvä viisauden osoitus. Eksyneet vihaavat tätä oppia, koska se johtaa uskovia yhteen .

• ~~tähkäpää~~
        Yhdessä laumassa! kirjoitti:

Eihän se asia siitä miksikään muutu. Tottahan raamattu puhuu. Yksi seurakunta me olemme Jeesuksessa Kristuksessa. Paikkakunnan rajat seurakunnan rajoiksi oli Jumalan syvä viisauden osoitus. Eksyneet vihaavat tätä oppia, koska se johtaa uskovia yhteen .

Lammastarhahan on aitaus ja seurakunta KURI merkitsee myöskin ohjaavaa aitausta.

• ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Lammastarhahan on aitaus ja seurakunta KURI merkitsee myöskin ohjaavaa aitausta.

Kerropa Tähkäpää, mitä seurakuntakuri tarkoittaa käytännössä helluntaiseurakunnissa? Missä ja minkätyyppisissä asioissa sitä sovelletaan ja millä tavoin? Mitkä ovat ne asiat, jotka vaativat ja edellyttävät seurakuntakurin käyttöönottoa helluntaiseurakunnissa?

• ~~tähkäpää~~
        mazdels kirjoitti:

Kerropa Tähkäpää, mitä seurakuntakuri tarkoittaa käytännössä helluntaiseurakunnissa? Missä ja minkätyyppisissä asioissa sitä sovelletaan ja millä tavoin? Mitkä ovat ne asiat, jotka vaativat ja edellyttävät seurakuntakurin käyttöönottoa helluntaiseurakunnissa?

Justiinsahan mää sen tuas kerroon.

Se on ohjausta oikeaan suuntaan!

• GoIn

>>>>>>>>>>>>>>>>Uudessa liitossa ON yksi Jeesuksen verellä ostettu lauma, jolla ON yksi Paimen, huolimatta siitä, että ihmispaimenet ovat vieneet lauman harhaan, omiin karsinoihinsa. Lampaat kaipaavat yhteiselle laitumelle.
      Seurakuntansa rajoiksi Jumala on asettanut paikkakunnan rajat. Jokainen Helsingissä asuva Kristuksen ruumiin jäsen kuuluu Helsingissä olevaan Jumalan seurakuntaan. Näin on myös jopa Lontoossa ja New Yorkissa. Tunnustuksena ON pidettävä "Yksi seurakunta", vaikka kokouspaikkoja luonnollisesti tarvitaan paljon

• Ei kestä päivänvaloa

Pastori -tittelistä oli keskustelu.laillista vai laitonta,jos ei ole tutkintoa ja koulutusta?

• ei asetta

"Lähellä Jeesusta" tarkoittaa meidän sanoissamme, että olemme Hänessä, emmekä kuivetu kuten ne, jotka eivät elä lähellä Häntä, Hänessä ja Hänen voimassaan.
      Mikä on "pastori" - Sellainenko joka siunaa aseet armeijassa ja tappelee itsekin ase kädessä ?

• Pappi pieni

Pastori tietää nämä asiat. Kysykää pastoriltanne ja uskokaa häneen. Kirkkoherrat ovat saaneet koulutuksen ja siksi tietävät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3016
    2. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2472
    3. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      107
      2441
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2131
    5. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      237
      1679
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      100
      1678
    7. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      436
      1596
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1544
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      1512
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      20
      1319
    Aihe