Mitä Raamattu opettaa Jumalan armosta? Saako armoa vain se, joka sitä pyytää, vai armahtaako Jumala meidät pyytämättäkin? Voiko joku tulla armahdetuksi, vaikkei edes ole uskossa?
Entä mitä tapahtuu niille, jotka eivät saa armoa?
Missä kohti Raamattua todetaan, että olemme kaikki syntisiä?
Kuka armahdetaan?
35
109
Vastaukset
- Yli-jumala
Minä armahdan Jumalan.
Hän teki paljon typerää ja sortui nuoruudessaan usein väkivaltaan, jopa murhiin.
Nyt hän on kuitenkin pysynyt rauhallisena yli 2000 vuotta, joten armahdan hänet. - jaikalii
>>>Mitä Raamattu opettaa Jumalan armosta?>Saako armoa vain se, joka sitä pyytää, vai armahtaako Jumala meidät pyytämättäkin?>Voiko joku tulla armahdetuksi, vaikkei edes ole uskossa?>Entä mitä tapahtuu niille, jotka eivät saa armoa?>Missä kohti Raamattua todetaan, että olemme kaikki syntisiä?
Armon edellytyksenä ei kuitenkaan ole ns. "uskovien kasteen" ottaminen ja helluntailaisen uskonkäsityksen mukainen "uskoontulo", raamatuntulkinta eikä sen perusteella tehdyt omat "hyvät" teot.
Raamattu ilmoittaa, että Jumala haluaa armahtaa kaikki.
Itse asiassa, kaikille on jo myönnetty armahdus.
Mutta valitettavasti kaikki eivät ota vastaan tuota armahdusta.
Saanen valaista asiaa vertauskuvallisella monologilla:
Velkakirjani on ripustettu sellini oven ulkopuolelle.
Siitä näkyy myös tuomioni. Minun on kuoltava. Tämä vankila on täpötäynnä.
Sillä kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet,
ja ovat rikkomustensa tähden täällä istumassa
ja odottamassa kuolemantuomiotaan.
Miksi ihmeessä Tuomari ei ole jo määrännyt tuomion täytäntöönpanoa.
Jotkut sanovat, että näin Hän osoittaa oikeudenmukaisuuttaan.
Jotkut hienostelijat ilmaisevat sen sanalla vanhurskaus.
Vanhurskas tuomari. Ja mitä se minua hyödyttää.
En minä voi mitenkään maksaa velkaani. Kuoltava on.
Tosin jotkut väittävät kuulleensa ihan pähkähulluja huhuja.
Että tuo Vanhurskas Tuomari olisi aikeissa lähettää
oman ainosyntyisen Poikansa tuomittavaksi kuolemaan meidän sijastamme.
Ja että tämän tähden meidän tuomiomme täytäntöönpano on viivästynyt. Hullutusta, sanon minä. Ei se voi olla totta.
Käytävältä kuuluu ääniä.
Ikäänkuin sellien ovat aukeaisivat yksi kerrallaan.
Hälinä lisääntyy vankilassa. Hiljaa siellä!
Eikö sitä saa edes vankilassaan olla rauhassa.
Sellini ovi lennähtää auki. Vartija ilmoittaa minulle:
Vanhurskas tuomari antoi oman Poikansa kuolemaan
Sinun sijastasi. Sinun tuomiosi on kärsitty. Olet vapaa.
Hän ottaa velkakirjani sellini oven yläpuolelta ja ja kirjoittaa sen päälle:
TELESTAI.
Täh!!!
Vartija selventää minulle:
"Se tarkoittaa Maksettu / Täytetty. Sinun rikkomuksesi on sovitettu".
Olen kovin hämilläni. Ei tämä voi olla totta.
Moni muukaan ei usko. He jäävät istumaan selliinsä.
He sylkevät vartijaa naamalle: "Vai tulit sinä pilkkaamaan meitä".
Ja iskevät kokonaan maksetuksi kuitatun velkakirjansa
takaisin vartijan isoon kouraan.
"Sulje ovi perässäsi!"
Sitten he käyvät nukkumaan.
Ja odottamaan tuomionsa täytäntöönpanoa.
Minä kysyn vartijalta:
Onko tämä totta vai valhetta.
Hän ottaa taskustaan Vanhurskaan tuomarin laatiman kirjallisen pöytäkirjan:
"Nyt Jumalan vanhurskaus on ilmoitettu ilman lakia,
nimittäin Jumalan vanhurskaus Jeesuksen Kristuksen uskon kautta
kaikkiin, jotka uskovat. Ei siis ole erotusta.
Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla,
ja heidät vanhurskautetaan lahjaksi Hänen armostaan
sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta Hänen vereensä."
Kun kuuntelen Vanhurskaan Tuomarin kirjoitusta,
minun sisimmässäni syntyy usko:
Nyt minä ymmärrän, että tuo Tuomari todellakin on vanhurskas,
ja Hän vanhurskauttaa sen, jolla on usko ....
mikä Hänen Poikansa nimi olikaan.
"Jeesus", Vastaa vartija.
"Vanhurskas Tuomari vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
Jeesus on Sinun sukulunastajasi."
Minä uskon ja kävelen ulos sellistäni ja koko vankila-alueelta.
Sen muurien sisäpuolella minua hallitsi synnin ja kuoleman laki.
Nyt Elämän Hengen laki hallitsee minua.
Minä olin kuollut synteihini ja rikoksiini.
Mutta minut tehtiin eläväksi. Ja nyt minä elän.- jaikalii
>>>Minä uskon ja kävelen ulos sellistäni ja koko vankila-alueelta.
jaikalii kirjoitti:
>>>Minä uskon ja kävelen ulos sellistäni ja koko vankila-alueelta.
Sinun aiempi kommenttisi vastasikin aloituksen kysymyksiin tyhjentävästi,
ja niin yritin vastata vain ketjun otsikon kysymykseen
> kuka armahdetaan <
Jotkut rakastavat pimeyttä enemmän kuin Valkeutta.- Näin ajattelen
kalamos kirjoitti:
Sinun aiempi kommenttisi vastasikin aloituksen kysymyksiin tyhjentävästi,
ja niin yritin vastata vain ketjun otsikon kysymykseen
> kuka armahdetaan <
Jotkut rakastavat pimeyttä enemmän kuin Valkeutta.Minä en usko Raamatun Jumalaan, mutta jos hän onkin olemassa, niin otan mielelläni armon vastaan. Saman voisin sanoa kaikille muillekin jumalille, jotka ovat ihmisiä rankaisemassa siitä, ettei heihin uskota. Ihan kaiken mahdollisen armon otan vastaan!
- Pohdin tätä tänään
Tuosta vankilavertauksesta:
Se oli mielestäni hyvin kirjoitettu. Se ilmensi hyvin kristillistä ajattelua.
Näin ei-kristittynä (lakkasin uskomasta Raamatun Jumalaan ensimmäisellä luokalla ollessani) ihmettelen kuitenkin erästä asiaa. Juutalaisten Jumala ei ketään ole sulkenut vankilaan eikä tuomitse kuolemaan ja ikuiseen kidutukseen. Niinpä kukaan Vanhaa testamenttia lukeva ei edes joudu "synnin vankilaan":
Uusi testamentti ja Jeesus toivat mukanaan uuden asian: Jumala tuomitseekin meidät ja voi lähettää meidät ikuiseen kidutukseen. Niinpä joudummekin yhtäkkiä selleihin, joiden ovella voisi olla lappu: "Palvo minua, niin pääset pois."
Kirjoitin ehkä hieman kärjistetysti, mutta tämä asia vaivaa mieltäni paljon. Kristillisen uskon perussanoma tuntuu niin epäloogiselta ja epäreilulta. Joku voisi varmaan tätä asiaa avata hieman lisää. - jaikalii
Näin ajattelen kirjoitti:
Minä en usko Raamatun Jumalaan, mutta jos hän onkin olemassa, niin otan mielelläni armon vastaan. Saman voisin sanoa kaikille muillekin jumalille, jotka ovat ihmisiä rankaisemassa siitä, ettei heihin uskota. Ihan kaiken mahdollisen armon otan vastaan!
Raamatun Jumala on Hän joka on luonut kaiken olevaisen; näkyvät ja näkymättömät. Jumala on luonut ensimmäisen ihmisen. Tuosta yhdestä ihmisestä Jumala otti osan (yhden kromosomin) ja teki siitä naisen. Näistä kahdesta ihmisestä on sitten ihmissuku lisääntynyt ja täyttänyt maan. Nyt ihmisiä on miljardettain mutta kaikki olemme alkuisin Luojasta.
Koska kaikki on Raamatun Jumalasta ja Luotu Hänen kauttansa ja Häneen ja Hänessä kaikki pysyy koossa (voimassa). KAIKKI ON HÄNEN OMAISUUTTAAN!!!
Sekä taivas että maa, ja kaikki mitä niissä on, on Herran. Kaikki ihmiset ovat Hänen. Hän omistaa jo sinut ja minut. Mutta me jätimme Hänet syntiin lankeemuksessa ja omassa synnissämme. Me poikkesimme omalle tiellemme. Meistä tuli synnin orjia ja toisen (Saa.tanan) omaisuutta. Annoimme itsemme hänelle tottelemalla ja seuraamalla häntä.
Jumala ei jättänyt meitä synnin ja Saa.tanan orjaksi.
Jumala itse tuli tänne maailmaan Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan Pojassa. Hän sovitti meidän syntimme niin kuin kalamos tässä ketjussa kertoo, Hän lunasti meidät jälleen itselleen verellään; Jeesus kärsi meidän rangaistuksemme ja yhdisti meidät Jumalaan.
Nyt meillä on Jeesuksen Kristuksen ristin veren ja ruumiin uhrin sekä armon kautta pääsy Jumalan luokse kokemaan Hänen rakkauttaan ja läsnäoloaan ikuisesti. Se alkaa jo tässä ajassa heti uskoon tulossamme. Puhun omastakin kokemuksesta, en siis teorioita.
Tahdothan sinäkin viettää ikuisuutesi Hänen kanssaan joka on rakastanut sinua niin paljon että otti ihmisen muodon ja tuli sinun sijaiskärsijäksesi. Sinä ja minä teimme syntiä Jumalaa vastaan lihass. Rangaistuskin synneistämme tuli kärsiä ihmisen lihassa.
Jumala on Henki. Jotta Hän kykenisi kärsimään meidän synneistämme rangaistuksen, Hänen piti tulla ihmiseksi. Hän tuli ihmiseksi Jumalan Pojassa Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesus kärsi sinun ja minun rangaistuksen synneistämme. Siksi me olemme vapaat rangaistuksesta ja yhdistetty Jumalaan. Meillä on nyt jälleen pääsy Jumalan, Luojamme luokse uskon kautta Jeesukseen Kristukeen. Tie on avoin. Tämän tien Jumala on antanut meille ja meidän tulee hyväksyä se. Meillä ei ole toista tietä Jumalan luokse.
http://www.youtube.com/watch?v=tFz5fwZf5qI
http://www.youtube.com/watch?v=2odWWDfCsOg
http://www.youtube.com/watch?v=vfZsaeXXwTA Näin ajattelen kirjoitti:
Minä en usko Raamatun Jumalaan, mutta jos hän onkin olemassa, niin otan mielelläni armon vastaan. Saman voisin sanoa kaikille muillekin jumalille, jotka ovat ihmisiä rankaisemassa siitä, ettei heihin uskota. Ihan kaiken mahdollisen armon otan vastaan!
Näin ajattelen
Vain Raamatun Jumala antaa syntivelan anteeksi.
Vain Hän voi sen tehdä, koska on ainoa,
joka on itse maksanut sinun velkasi.
Muut ns jumalat vaativat sinulta vastikkeita siitä, mitä sinulle tarjoavat.
"Kuulkaa, kaikki janoiset! Tulkaa veden ääreen!
Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa viljaa ja syökää.
Tulkaa, ostakaa ilman rahaa, ilman hintaa viiniä ja maitoa.
Miksi punnitsette hopeaa maksuksi siitä, mikä ei ole leipää,
ja annatte työnne ansion siitä, mikä ei ravitse?
Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää,
ja sielunne nauttii yltäkylläisyydestä.
Kallistakaa korvanne, tulkaa minun luokseni.
Kuulkaa, niin sielunne saa elää.
Minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton,
Daavidille antamani armolupauksen mukaisesti."
"Etsikää Herraa silloin, kun hänet voidaan löytää,
huutakaa häntä avuksi, kun hän on lähellä.
Jumalaton hylätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa
ja palatkoon Herran luo, niin hän armahtaa,
ja meidän Jumalamme luo,
sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta. "
(Jes 55)Pohdin tätä tänään kirjoitti:
Tuosta vankilavertauksesta:
Se oli mielestäni hyvin kirjoitettu. Se ilmensi hyvin kristillistä ajattelua.
Näin ei-kristittynä (lakkasin uskomasta Raamatun Jumalaan ensimmäisellä luokalla ollessani) ihmettelen kuitenkin erästä asiaa. Juutalaisten Jumala ei ketään ole sulkenut vankilaan eikä tuomitse kuolemaan ja ikuiseen kidutukseen. Niinpä kukaan Vanhaa testamenttia lukeva ei edes joudu "synnin vankilaan":
Uusi testamentti ja Jeesus toivat mukanaan uuden asian: Jumala tuomitseekin meidät ja voi lähettää meidät ikuiseen kidutukseen. Niinpä joudummekin yhtäkkiä selleihin, joiden ovella voisi olla lappu: "Palvo minua, niin pääset pois."
Kirjoitin ehkä hieman kärjistetysti, mutta tämä asia vaivaa mieltäni paljon. Kristillisen uskon perussanoma tuntuu niin epäloogiselta ja epäreilulta. Joku voisi varmaan tätä asiaa avata hieman lisää.Et kyllä ole pitkälle Vanhaa Testamenttia lukenut
- tuskin Raamatun ensimmäistä lukua pidemmälle -
jos sanot, ettei Vanha testamentti tuomitse.
Asiahan on aivan päinvastoin.
Vanha liitto tuomitsee.
Uusi liitto vapauttaa.
Lakiliitto sanoi: TEE! TEE! TEE!
Armoliitto sanoo: Tehty! Täytetty! Kaikki on valmista!- Kulttuurin mukaan
jaikalii kirjoitti:
Raamatun Jumala on Hän joka on luonut kaiken olevaisen; näkyvät ja näkymättömät. Jumala on luonut ensimmäisen ihmisen. Tuosta yhdestä ihmisestä Jumala otti osan (yhden kromosomin) ja teki siitä naisen. Näistä kahdesta ihmisestä on sitten ihmissuku lisääntynyt ja täyttänyt maan. Nyt ihmisiä on miljardettain mutta kaikki olemme alkuisin Luojasta.
Koska kaikki on Raamatun Jumalasta ja Luotu Hänen kauttansa ja Häneen ja Hänessä kaikki pysyy koossa (voimassa). KAIKKI ON HÄNEN OMAISUUTTAAN!!!
Sekä taivas että maa, ja kaikki mitä niissä on, on Herran. Kaikki ihmiset ovat Hänen. Hän omistaa jo sinut ja minut. Mutta me jätimme Hänet syntiin lankeemuksessa ja omassa synnissämme. Me poikkesimme omalle tiellemme. Meistä tuli synnin orjia ja toisen (Saa.tanan) omaisuutta. Annoimme itsemme hänelle tottelemalla ja seuraamalla häntä.
Jumala ei jättänyt meitä synnin ja Saa.tanan orjaksi.
Jumala itse tuli tänne maailmaan Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan Pojassa. Hän sovitti meidän syntimme niin kuin kalamos tässä ketjussa kertoo, Hän lunasti meidät jälleen itselleen verellään; Jeesus kärsi meidän rangaistuksemme ja yhdisti meidät Jumalaan.
Nyt meillä on Jeesuksen Kristuksen ristin veren ja ruumiin uhrin sekä armon kautta pääsy Jumalan luokse kokemaan Hänen rakkauttaan ja läsnäoloaan ikuisesti. Se alkaa jo tässä ajassa heti uskoon tulossamme. Puhun omastakin kokemuksesta, en siis teorioita.
Tahdothan sinäkin viettää ikuisuutesi Hänen kanssaan joka on rakastanut sinua niin paljon että otti ihmisen muodon ja tuli sinun sijaiskärsijäksesi. Sinä ja minä teimme syntiä Jumalaa vastaan lihass. Rangaistuskin synneistämme tuli kärsiä ihmisen lihassa.
Jumala on Henki. Jotta Hän kykenisi kärsimään meidän synneistämme rangaistuksen, Hänen piti tulla ihmiseksi. Hän tuli ihmiseksi Jumalan Pojassa Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesus kärsi sinun ja minun rangaistuksen synneistämme. Siksi me olemme vapaat rangaistuksesta ja yhdistetty Jumalaan. Meillä on nyt jälleen pääsy Jumalan, Luojamme luokse uskon kautta Jeesukseen Kristukeen. Tie on avoin. Tämän tien Jumala on antanut meille ja meidän tulee hyväksyä se. Meillä ei ole toista tietä Jumalan luokse.
http://www.youtube.com/watch?v=tFz5fwZf5qI
http://www.youtube.com/watch?v=2odWWDfCsOg
http://www.youtube.com/watch?v=vfZsaeXXwTAOn paljon muitakin jumalia, jotka ovat luoneet Maan. Ja heillä on yhteensä seuraajia enemmän kuin kristinuskon jumalalla. Jos sinä olisit syntynyt johonkin toiseen kulttuuriin, palvoisit kenties samalla innolla jotain muuta jumalaa etkä olisi kristinuskosta edes kuullut mitään.
- Järjetön usko
kalamos kirjoitti:
Näin ajattelen
Vain Raamatun Jumala antaa syntivelan anteeksi.
Muut ns jumalat vaativat sinulta vastikkeita siitä, mitä sinulle tarjoavat.
"Kuulkaa, kaikki janoiset! Tulkaa veden ääreen!
Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa viljaa ja syökää.
Tulkaa, ostakaa ilman rahaa, ilman hintaa viiniä ja maitoa.
Miksi punnitsette hopeaa maksuksi siitä, mikä ei ole leipää,
ja annatte työnne ansion siitä, mikä ei ravitse?
Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää,
ja sielunne nauttii yltäkylläisyydestä.
Kallistakaa korvanne, tulkaa minun luokseni.
Kuulkaa, niin sielunne saa elää.
Minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton,
Daavidille antamani armolupauksen mukaisesti."
"Etsikää Herraa silloin, kun hänet voidaan löytää,
huutakaa häntä avuksi, kun hän on lähellä.
Jumalaton hylätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa
ja palatkoon Herran luo, niin hän armahtaa,
ja meidän Jumalamme luo,
sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta. "
(Jes 55)"Vain Raamatun Jumala antaa syntivelan anteeksi.
Muut ns jumalat vaativat sinulta vastikkeita siitä, mitä sinulle tarjoavat."
Mutta moni muu jumala ei asetakaan ihmisen niskoille mitään syntitaakkaa. Siksi heidän ei tarvitse sellaista antaa anteeksi.
Minun kristillinen elämäni loppui siihen, kun tajusin, miten kostonhimoinen ja syyllistävä kristinuskon jumala on muihin verrattuna. Ja syykin siihen on selvä: kristinusko perustuu kirkkoisien kokoamaan Raamattuun, joka suunniteltiin Rooman valtakunnan tarpeisiin. - Pohdin tätä tänään
kalamos kirjoitti:
Et kyllä ole pitkälle Vanhaa Testamenttia lukenut
jos sanot, ettei Vanha testamentti tuomitse.
Asiahan on aivan päinvastoin.
Vanha liitto tuomitsee.
Uusi liitto vapauttaa.
Lakiliitto sanoi: TEE! TEE! TEE!
Armoliitto sanoo: Tehty! Täytetty! Kaikki on valmista!"Et kyllä ole pitkälle Vanhaa Testamenttia lukenut
jos sanot, ettei Vanha testamentti tuomitse."
Tässä asiassa luotan kyllä enemmän juutalaisten tietoon. Heidän Jumalansa ei tuomitse ketään kadotukseen. Hän on heidän mukaansa liian lempeä ja rakastava tehdäkseen niin. Järjetön usko kirjoitti:
"Vain Raamatun Jumala antaa syntivelan anteeksi.
Muut ns jumalat vaativat sinulta vastikkeita siitä, mitä sinulle tarjoavat."
Mutta moni muu jumala ei asetakaan ihmisen niskoille mitään syntitaakkaa. Siksi heidän ei tarvitse sellaista antaa anteeksi.
Minun kristillinen elämäni loppui siihen, kun tajusin, miten kostonhimoinen ja syyllistävä kristinuskon jumala on muihin verrattuna. Ja syykin siihen on selvä: kristinusko perustuu kirkkoisien kokoamaan Raamattuun, joka suunniteltiin Rooman valtakunnan tarpeisiin.Ei Raamatun Jumala aseta kenenkään niskaan mitään syntitaakkaa.
Hän vapauttaa siitä. Syntitaakasta ja -kahleista.- Dan 12:2
Pohdin tätä tänään kirjoitti:
"Et kyllä ole pitkälle Vanhaa Testamenttia lukenut
jos sanot, ettei Vanha testamentti tuomitse."
Tässä asiassa luotan kyllä enemmän juutalaisten tietoon. Heidän Jumalansa ei tuomitse ketään kadotukseen. Hän on heidän mukaansa liian lempeä ja rakastava tehdäkseen niin.Monet maan tomussa nukkuvista heräävät,
toiset iankaikkiseen elämään,
toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhuun. - jaikalii
Kulttuurin mukaan kirjoitti:
On paljon muitakin jumalia, jotka ovat luoneet Maan. Ja heillä on yhteensä seuraajia enemmän kuin kristinuskon jumalalla. Jos sinä olisit syntynyt johonkin toiseen kulttuuriin, palvoisit kenties samalla innolla jotain muuta jumalaa etkä olisi kristinuskosta edes kuullut mitään.
Luin kerran todistuksen. Nuori mies oli tullut uskoon lähetyskentällä. Hänen vaimonsa oli kuolemansairas. Hän oli kuullut lähetyssaarnaajalta että Jeesus parantaa sairaita. Hän oli saanut ohjeita miten rukoilla sairaan puolesta. Mies teki työtä käskettyä mutta mitään ei tapahtunut. Hän meni vihaisena lähetyssaarnaajan luokse ja kertoi että mitään ei tapahtunut vaikka hän oli rukoillut Jeesusta ja monia muitakin jumalia varmuuden vuoksi parantamaan vaimon. Lähetyssaarnaaja sanoi hänelle että siinä se virhe on kun otit muitakin jumalia mukaan parantamaan. Hän käski miestä jättämään kaikki muut jumalat ja rukoilemaan yksin Jeesusta ja yksin Jeesuksen nimessä. Mies ihmetteli että tuleeko hänen todella jättää kaikki tuhannet jumalat? Voiko Jeesus todella parantaa yksin? Onko Hän niin suuri ja voimakas Jumala että ihan yksin....? Lähetyssaarnaaja sanoi että Jeesus yksin riittää ja että Hän parantaa kun hän rukoilee vain Jeesusta Kristusta ja odottaa parantumista vain Häneltä.
Poika meni kotiin ja rukoili Jeesusta parantamaan hänen luurangoksi laihtuneen ja hiuksensa menettäneen vaimonsa. Rukouksen aikana vaimo alkoi muuttumaan normaalin näköiseksi ja hänen hiuksensa alkoivat kasvamaan silminnähden. Muutaman minuutin kuluttua vaimo nousi ylös ja alkoi syömään.
VAIN YKSIN JEESUS HÄN AUTTAA VOI. Muut jumalan ovat epäjumalia joiden kanssa Herra ei kunniaansa jaa. Minulla on itsellänikin kokemusta tällaisista asioista, niin minulle on turha tulla selittämään mitään juttuja.
- h g nilsson
Niin ja ne kaikki miljardit ihmiset jotka elivät eri puolilla maailmaa elämänsä kuulematta kristinuskosta , palvoen epäjumaliaan eivät pelastu. Koska raamatussa sanotaan epäjumalainpalvojien päätyvän kadotukseen.
Olisiko ollut reilumpaa kertoa kaikille pelisäännöt , eikä vain valkoiselle miehelle? - sanon minä
Entäs ne ennen kristinuskoa eläneet onko ne kadotuksessa,
Entäs ne jotka ei usko hapatukseen,taitaa olla silmän lumetta koko touhu.- Mennyttä aikaa
Kristinusko on keksitty aikana, jolloin historiaa ei tutkittu samalla tavoin kuin nykyään. Eikä silloin edes tiedetty mitään ihmislajin menneisyydestä. Siksi kirkolliskokousten oppeja ei osattu epäillä pitkiin aikoihin. Lisäksi kristinuskosta tehtiin alkuvaiheessa Rooman valtakunnan virallinen uskonto. Tutkimusten mukaan ilman tätä päätöstä kristinusko olisi kuihtunut pois jo alkuvaiheessa. Kirkko ja Rooma kuitenkin vakinaistivat uuden uskonnon nopeasti.
Matteus 12
41 "Niiniven miehet nousevat tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja tulevat sille tuomioksi; sillä he tekivät parannuksen Joonaan saarnan vaikutuksesta, ja katso, tässä on enempi kuin Joonas.
42 Etelän kuningatar on heräävä tuomiolle tämän sukupolven kanssa ja tuleva sille tuomioksi; sillä hän tuli maan ääristä kuulemaan Salomon viisautta, ja katso, tässä on enempi kuin Salomo."
Johanneksen ilmestys 20
12 "Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi."
Siis helvettikin tyhjennettiin kaikista kuolleista ja heidät tuomittiin kukin tekojensa mukaan. Tulinen järvi on kyllä iankaikkinen, (Hepr. 12:29; Jes.33:14,15; Jes. 43:2 ) mutta tuossa ei sanota että yhtäkään ihmistä olisi sinne heitetty. Ainoastaan kuolema ja tuonela (helwetti) sinne heitettiin. [Room. 8:6]
- Rapanhapakko
Kysymys kuuluisi paremminkin: KUKA armahtaa?
Jos tarkoitatte Raamatun Jumalaa, niin se oliohan oli massamurhannut ilkeä uhrilihan käryä haistellut hirviö. Ei mikään moraalin esikuva. Jota onneksi ei ole olemassakaan, vaikka hihhulit moista pahuutta miten haluatte.
Ehkä te olette kasvaneet ketjun päässä kellarissa, jos ette halua tajuta:
Sekä luonnontieteet, arkeologia, historiantutkimus ja ei-hihhuli raamatuntutkimuskin osoittavat, että ne tarinat eivät ole tosia. Mistä seuraa, että juuri sitä Jumalaakaan ei ole olemassa. Vaikka kuinka siis kultissanne sitä pahaa haluatte. Ja samat kivat muidenkin uskontojen kuvaamille "jumalille".
Jos tässä sitten sanotaan, että Jeesus armahtaa, niin millä valtuuksilla? Sen Raamatun Jumalan Poika hän ei voinut olla, siitä yksinkertaisesta syystä, että sitä Jumalaa ei ole olemassakaan.
Ja nyt EHKÄ selitätte, että sittenhän toivoa ei ole, ja kaikki joutuvat Helevettiin. No daa, sehän on vain teidän itsenne humpuukikultin haluama opinkappale sekin! Oma loukkaava ja julma halunne, joka perustuu silmien sulkemiseen ja velehteluun. Koska moista pahuutta haluatte, koska olette itse umpipahoja.- Jumalan tähden!
Kysymys voisi olla myös: keneltä Jumala armahtaa - ja vastaus on että itseltään, omalta vihaltaan. Siihen voisi todeta, että Jumala haluaa oikeudenmukaisesti rangaista niitä, jotka toimivat väärin. Jos luemme Raamattua ja kuuntelemme kristittyjen puheita, ymmärrämme kuitenkin välittömästi, ettei Raamatun Jumalan oikeudentaju ole kovin kehittynyt. Ei sellaiselle tyrannille pidä antaa valtaa eikä kunniaa, jos hän on olemassa.
- sanoman sisältö.
Tietämättömyydessä ihminen muuttuu eläimen kaltaiseksi, jota ko. rahanhapakko nimimerkin sanasisältö kertoo.
Eläinten vaisto- ja eläimellinen tekojen summa, on jumalaton elämä. Se on ihmisen hyväksikäyttöä alusta loppuun.
Sitä se on ja sitä kirjoitus kertoo kirjoittajasta, sekä edustaman ihmis- apinamaisen ajatusrakennelman viisaushuipusta. - Ihmisapina
sanoman sisältö. kirjoitti:
Tietämättömyydessä ihminen muuttuu eläimen kaltaiseksi, jota ko. rahanhapakko nimimerkin sanasisältö kertoo.
Eläinten vaisto- ja eläimellinen tekojen summa, on jumalaton elämä. Se on ihmisen hyväksikäyttöä alusta loppuun.
Sitä se on ja sitä kirjoitus kertoo kirjoittajasta, sekä edustaman ihmis- apinamaisen ajatusrakennelman viisaushuipusta.Sinäkö et ole eläin? Kuulutko siis kenties kasvikuntaan?
- Jumalatar Soffiina
Ihmisapina kirjoitti:
Sinäkö et ole eläin? Kuulutko siis kenties kasvikuntaan?
Me uskovat olemme Jumalan lapsia, jumalia, vaikkei heti siltä vaikuttaisikaan.
Keskustelet korkeassa seurassa. Yritämme ymmärtää sinua.
Et ole eläin, olet ihminen.
Ei eläimissäkään mitään vikaa ole, hekin ovat Isän luomakuntaa.
.
- vain turinaa..
Otsikko... Kuka armahdetaan.
kysyjän nimimerkki.
esitetty suomi24 palstalle... vastaajat oppimattomia.
Tulos ... sokeat sokeaa taluttaa. Se on sanottu useissa jakeissa sekä VT;ssa että UT;ssa.
3. Mooseksen kirja 26
39 "Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin.
40 Silloin - h e - t u n n u s t a v a t
s y n t i v e l k a n s a - j a - i s i e n s ä -
s y n t i v e l a n, - sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan,
41 jonka tähden minäkin kävin heitä vastaan ja vein
heidät heidän vihollistensa maahan. - S i l l o i n
h e i d ä n - y m p ä r i l e i k k a a m a t o n -
s y d ä m e n s ä - n ö y r t y y, - j a - s i l l o i n - h e
s o v i t t a v a t - s y n t i v e l k a n s a."
Jesaja 45
22 "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.
23 Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman.
24 Ainoastaan Herrassa - niin pitää minusta sanoa - on vanhurskaus ja voima. Hänen tykönsä tulevat häveten
k a i k k i, - j o t k a - o v a t - p a l a n e e t
v i h a s t a - h ä n t ä - v a s t a a n."
Filippiläiskirje 2
10 "niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistua, sekä niiden, jotka taivaissa ovat, että niiden, jotka maan päällä ovat, ja niiden, jotka maan alla ovat,
11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaa Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."
Jumala vaatii ainoastaan nöyryyttä, kuuliaisuutta, tottelevaisuutta ja kaikilta ihmisiltä, eläviltä ja kuolleilta, syyllisyytensä tunnustamista!
"S i l l o i n
h e i d ä n - y m p ä r i l e i k k a a m a t o n -
s y d ä m e n s ä - n ö y r t y y, - j a - s i l l o i n - h e
s o v i t t a v a t - s y n t i v e l k a n s a."- Opiskele historiaa
Mooseksen kirjan teksti ei ole suunnattu meille. Luepa tarkkaan kohta:
"41 jonka tähden minäkin kävin heitä vastaan ja vein
heidät heidän vihollistensa maahan."
Tuo on suoraa puhetta juutalaisille, ei vuonna 2014 eläville suomalaisille.
On aika naiivia kuvitella, että juutalaisten tekstit olisivat yhtäkkiä ajankohtaisia meillekin. Minusta se on jopa itsekästä! Opiskele historiaa kirjoitti:
Mooseksen kirjan teksti ei ole suunnattu meille. Luepa tarkkaan kohta:
"41 jonka tähden minäkin kävin heitä vastaan ja vein
heidät heidän vihollistensa maahan."
Tuo on suoraa puhetta juutalaisille, ei vuonna 2014 eläville suomalaisille.
On aika naiivia kuvitella, että juutalaisten tekstit olisivat yhtäkkiä ajankohtaisia meillekin. Minusta se on jopa itsekästä!Luin kyllä tarkkaan, mutta Sinä, nimim. 'Opiskele historiaa', luit huolimattomasti:
Jesaja 45
22 "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne,
t e - m a a n - ä ä r e t - k a i k ki, - sillä minä olen Jumala, eikä toista ole. -
24 "- - Hänen tykönsä tulevat häveten
k a i k k i, - j o t k a - o v a t - p a l a n e e t
v i h a s t a - h ä n t ä - v a s t a a n."
Filippiläiskirje 2
10 "niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistua, sekä niiden, jotka taivaissa ovat, että niiden, jotka maan päällä ovat, ja niiden, jotka maan alla ovat,
11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaa Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."
1. Johanneksen kirje 2
2 "Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan
m e i d ä n, - v a a n - m y ö s - k o k o
m a a i l m a n - s y n t i e n."
- hohhoiiijaaaa
Liisa ihmemaassa ja uskonnot eivät eroa toisistaan.
ja pitäisi armahtaa jostain niin mistä,höpötyksestäkö- Tilanne paranee
Koulutuksen myötä uskonnot katoavat vähitellen. Suomessa ollaan tässä jo pitkällä: joka neljäs on kokonaan uskonnoton ja kaikkein suurin vale (=kristinusko) saa kannatusta enää 27%:lta suomalaisia.
Tilanne paranee kirjoitti:
Koulutuksen myötä uskonnot katoavat vähitellen. Suomessa ollaan tässä jo pitkällä: joka neljäs on kokonaan uskonnoton ja kaikkein suurin vale (=kristinusko) saa kannatusta enää 27%:lta suomalaisia.
Koulutuksen myötä tilanne paranee, sillä ihmiset oppivat ymmärtämään kirjoituksia, esimerkiksi Jeesuksen tämän opetuksen, että lihasta ei synny henkeä eikä hengwstä lihaa, [Joh. 3:6] vaan neitseellinen synnytys tarkoittaa puhtaan mielemme ja ajatustemme kautta syntyvää Jumalan poikaa, Kristusta Jeesusta: [Matt. 12:50; Mark. 3:35; Luuk. 88:21]
2. Korinttolaiskirje 11
2 "Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen - p u h t a a n
n e i t s y e n.
3 Mutta minä pelkään, että niin kuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän - m i e l e n n e - e h k ä
t u r m e l t u u - p o i s - v i l p i t t ö m y y d e s t ä - ja
p u h t a u d e s t a, - joka teissä on Kristusta kohtaan."
Jumala pitää mielen neitsyyden menetystä paljon vakavampana kuin lihallisen neitsyyden menetys.
- Aamen.
No onpa taas kummallinen, mutta tyypillinen helluntailais-aloitus.
Ketään ei "armahdeta", me kaikki "olemme JO armahdetut".
Meitä ei armahdeta meidän uskonansioidemme mukaan, vaan Jeesus on jo sovittanut, eli Jumala armahtanut koko maailman, alusta, maailman loppuun asti.
Me kaikki olemme jo armahdetut.
Mutta armon vastaanottaminen, eli hyväksyminen on tässä meidän kunkin, yhdessä ainoassa "valinnassamme": hyväksymmekö me Jumalan armon kohdallamme ja suostummeko me Hänen lahjavanhurskautukseensa.
Me emme voi tehdä mitään pelastuaksemme, mutta langenneina syntisinä voimme kyllä toimia oman lihamme mukaan: kieltäytyä vastaanottamasta Jumalan Pyhää Henkeä elämäämme, joka lahjoittaa meille uskon kautta Kristuksen täyden sovitustyön, johon myöskin Kristuksen lahjavanhurskautus kuuluu.
Ilman mitään omia ansioitamme. Kun vain suostumme, Jumala on jo tehnyt kaiken muun puolestamme, sillä meistä itsestämme ei ole Jumalan edessä yhteenkään Hänelle kelpaavaan pyhään tekoon. Me emme pyhity, vaan meidät peittää pyhyydellä Jumalan edessä Kristuksen pyhyys, uskon kautta. Olemme kuin linnunpojat, emon siipien suojassa. - ..kiltti
Ollaanko me rikollisia jotka pitää armahtaa
en ole ikinä rikkonut lakia joten olen armahduksesta vapaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2266966Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442917- 442367
- 1032273
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382071Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2321540- 931535
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141421Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j81362Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3901339