Oikeus salata uskontonsa

FUCKIFUU

Lain mukaan jokaisella suomalaisella on oikeus salata uskontonsa tai uskonnottomuutensa. Tämä lain kirjan ei vain käytännössä toteudu
esim.
koulujen uskonnon opetus
virkatodistukset
verotus

Kaikista näistä voi mm. työnantaja selvittää henkilön uskonnon tai uskonnottomuuden.

Miksi on tarvetta salata? Miksi Suomessa ei voi vain rehellisesti olla oma itsensä?
-Se olisi ihanne tilanne, mutta kristityt ovat todistettavasti käyttäneet valtaa väärin ja hyökänneet eri uskoisia kohtaan. Muutama esimerkki elävästä elämästä

1. Kristitty rehtori eväsi uskonnottomalta stipendin
2. Helsingin kaupunki ei palkannut sosiaalityöntekijöiksi pätevimpiä koska olivat uskonnottomia
3. Kristitty poliisi ei ottanut vastaan tutkintopyyntöä joka koski hänen lahkolaistoveriaan
Näitä esimerkkejä löytyy lukuisia lisää...

12

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vapariusko

      On oikeus salata uskonsa.

      Mutta onko oikeutta ilmaista uskontonsa?
      Onko vaparit ajamassa uskonnon salaamisen oikeuden lisäksi velvollisuutta salata uskontonsa rangaistuksen uhalla, ettei kukaan uskonnoton pahentuisi?

      • FUCKIFUU

        On oikeus ilmaista uskontonsa, mutta ei tietenkään missä tahansa vaan hyviä käytöstapoja noudattaen, ts. Suomessa ei hyväksyttäisi sitä että kristityt menisivät sotaveteraanien haudoille nimittelemään sotaveteraania homoksi, kuten luterilaisten virkaveljet USAssa Westboron seurakunta tekee.

        Vaparit eivät ole missään tapauksessa vaatimassa että henkilön tulisi pakollisesti salata uskontonsa, minusta on hyvä jos tiedetään ketkä ovat krististittyjä ja näin ollen vaarallisia yhteiskunnalle, mutta edes kristittyjä ei saa pakottaa tunnustamaan uskoaan (ai mutta sehän taitaa olla kristityn omassa uskonnossa pakollista)

        Mutta kaikelle on aikansa ja paikkansa (taitaapi lukea peräti raamatussa)
        Se ei kuitenkaan ole koulu eikä kouluaika.


      • Vaparit eivät ole ajamassa kansalaisille velvollisuutta salata uskontonsa tai vakaumuksensa.


      • atteuskis
        FUCKIFUU kirjoitti:

        On oikeus ilmaista uskontonsa, mutta ei tietenkään missä tahansa vaan hyviä käytöstapoja noudattaen, ts. Suomessa ei hyväksyttäisi sitä että kristityt menisivät sotaveteraanien haudoille nimittelemään sotaveteraania homoksi, kuten luterilaisten virkaveljet USAssa Westboron seurakunta tekee.

        Vaparit eivät ole missään tapauksessa vaatimassa että henkilön tulisi pakollisesti salata uskontonsa, minusta on hyvä jos tiedetään ketkä ovat krististittyjä ja näin ollen vaarallisia yhteiskunnalle, mutta edes kristittyjä ei saa pakottaa tunnustamaan uskoaan (ai mutta sehän taitaa olla kristityn omassa uskonnossa pakollista)

        Mutta kaikelle on aikansa ja paikkansa (taitaapi lukea peräti raamatussa)
        Se ei kuitenkaan ole koulu eikä kouluaika.

        Kun joku tiedetään yhteiskunnalle vaaralliseksi, häntä myöskin tullaan ateistisessa valtiossa kohtelemaan luokkavihollisena.
        Vihollista tulee vihata.

        Kiellä uskosi tai lähde uudelleenkoulutus leirille.


      • FUCKIFUU
        atteuskis kirjoitti:

        Kun joku tiedetään yhteiskunnalle vaaralliseksi, häntä myöskin tullaan ateistisessa valtiossa kohtelemaan luokkavihollisena.
        Vihollista tulee vihata.

        Kiellä uskosi tai lähde uudelleenkoulutus leirille.

        Vain kristityt rakastavat leirejä. Minusta riittäisi että kristityt passitettaisiin takaisin koulun penkille aloittaen vaikkapa alakoulun 3 luokasta millä tasolla kristityn ÄO on tutkimusten mukaan.


    • Syrjintää

      Lisäesimerkkejä on:
      4. Keittäjä kertoi aikovansa erota kirkosta - työnjohtaja ilmoitti, että määräaikaista työsuhdetta ei sitten jatketa.
      5. Opettaja oli aiemmin toiminut vapaa-ajattelijoissa. Hän ei saanut virkaa, vaikka oli hakijoista pätevin.
      6.Metsäkoneenkuljettaja uhattiin irtisanoa, jos hän liity kirkkoon takaisin, josta hän oli juuri eronnut.

      Nämä olivat tietämiäni tapauksia, lisää varmaan löytyy...

      • FUCKIFUU

        Luuletko naurettavan trollailun vaikuttavan. Minä kerroin tapahtumia jotka on todeksi osoitettu esim. Kirkko kuulolla papittaret joutuivat myöntämään Helsingin kaupungin sosiaaltyöntekijöiden valinnassa käytetyn kirkon valtaa ja sanelupolitiikkaa.

        Kristityt ovat täysin kyvyttömiä edes kerran elämässään puhumaan totta.


      • metsänpoikia

        kohta 6 kertonee kaikkein karuinta todellisuutta:
        metsäkoneenkuljettaja uhattiin irtisanoa, jos hän liittyy takaisin kirkkoon, josta hän oli juuri eronnut.

        ilmeisesti kirkostaeroaminen antoi töitä kuljettajalle, mutta takaisin kirkkoon ei olisikaan saanut liittyä.

        tämä on sitä aitoa ateistien vapautta, vaparivapautta.


      • FUCKIFUU
        metsänpoikia kirjoitti:

        kohta 6 kertonee kaikkein karuinta todellisuutta:
        metsäkoneenkuljettaja uhattiin irtisanoa, jos hän liittyy takaisin kirkkoon, josta hän oli juuri eronnut.

        ilmeisesti kirkostaeroaminen antoi töitä kuljettajalle, mutta takaisin kirkkoon ei olisikaan saanut liittyä.

        tämä on sitä aitoa ateistien vapautta, vaparivapautta.

        Nyyh nyyh kun kukaan ei tartu vaparivihatrollin säälittäviin ponnistuksiin. Toivottavasti tiput pää edellä maahan niin että aivoloisesi irtoaa sinusta.


    • Ateismi tappaa

      Miksi palstan ateistit vastailevat tälle fukkipuulle, hän loukkaa syvästi muita ihmisiä vihapuheillaan ja teoillaan?

      • FUCKIFUU

        Palstan katkerin trolli tilittää. Vastaa aloituksessa mainittuihin asiakysymyksiin tai pidä pääsi kiinni, minua sinun vollottamisesi eí liikuta. Kohtaisit luojasi jo tänään, näin koko maailman keskimääräinen ÄO kohoaisi.


      • rgtbk
        FUCKIFUU kirjoitti:

        Palstan katkerin trolli tilittää. Vastaa aloituksessa mainittuihin asiakysymyksiin tai pidä pääsi kiinni, minua sinun vollottamisesi eí liikuta. Kohtaisit luojasi jo tänään, näin koko maailman keskimääräinen ÄO kohoaisi.

        Maailman keskimääräinen äo on aina 100, se ei muutu. Määritelmän mukaan asia on niin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe