Jumala unohti Nigerian tytöt?

Pitänee välillä kysyä, että mitenkäs tämä rukoiluprojekti Nigerian kaapattujen tyttöjen puolesta on tuottanut hedelmää?

Haluaisin tietää, että miten te rakkaat johonkin jumalaan uskovat saatte mielestänne pois sen ikävän tosiasian, että jumalat eivät vastaa yhteenkään rukoukseen?

Nigerian tyttöjen puolesta alkoivat kiivaat rukoilusessiot jo huhtikuussa, mutta adventtikirkko oli ovela ja liittyi mukaan hieman myöhemmin, josta silloin aikoinaan uutisoinkin.

Adventtikirkko päätti ryhtyä rukoilemaan tyttöjen puolesta julkisesti vain vähän sen jälkeen, kun USA:n hallitus lupasi Nigeriaan apua keskustiedustelupalvelultaan, sekä muutaman spesialistin erikoisjoukoista, sekä satelliitteja alueelle tyttöjen löytämiseksi.

Ei tarvinne olla mikään suuri filosofi että ymmärtää sem raadollisen tosiasian, että adventtikirkko taisi luottaa asiassa enemmän USA:n osaamisen ylivoimaan, kuin Jumalansa voimiin, mutta valitettavasti pieleen meni tämä veto, eli huipputekniikasta ja tappamisen superammattilaisista huolimatta tyttöjä ei ole löytynyt, niin eipä Jumalakaan sitten kunniaa saanut.

Mutta koska adventtikirkko on nyt julkisesti rukoillut Nigerian kaapattujen tyttöjen puolesta jo kohta puoli vuotta, eikä tyttöjä ole löytynyt, vaan heitä on kaapattu yhä lisää Boko Haramin toimesta ja he ovat julkaisseet yhä uusia kammottavia videoita veriteoistaan, niin kuinka te osaatte selittää tämän asian pois, vai mietittekö te sitä edes yhtään?

Ajattelette vain, että no Jumalaa ei kiinnosta tällä kertaa ja siinäpä se sitten on.

Jumalalla on ehkä parempaa tekemistä, eli se syntien ynnäily taivaallisessa teltassa, niin mitäpä muutamasta sadasta koulutytöstä?

Vai miten te ajattelette tämän asian niin, että Jumalanne säilyisi taas hetken elossa ja Kaikkivaltiaana, joka voi ja kykenee vaikuttamaan asioihin ja vastailee hartaiden kannattajiensa rukouksiin yms yms yms?

Vai ettekö te vain välitä siitä, että Jumala ei tee mitään ja on unohtanut tytöt täydellisesti?

42

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei.-

      Kirkon lausunnot annetaan aina Adventtikirkosta. Täällä ei kukaan anna koskaan Adventtikirkon lausuntoja.

      Kirkon web- sivut edustavat kirkon lausuntoja.

      Tämä on keskustelufoorumi jossa on kovin heterogeenistä väkeä omine mielipiteineen, eikä kukaan anna kirkon lausuntoja koskaan.

      Toki kirkon teologeja voi olla joskus täällä -voivat antaa omaa mielipidettään, ja omaa tietoaan -mutta Adventtikirkon lausuntoja ei kukaan koskaan anna täällä.

      Adventtikirkon lausuntoja pitää tiedustella Adventtikirkosta ja kirkon web-sivut edustavat kirkon lausuntoja. http://www.adventtikirkko.fi
      Nettipastorikin vastaa siellä jossakin linkissä.

      Täällä voi keskustella "adventismiin" liittyvästä. Solvaava kielenkäyttö ei ole sallittua mutta palstan aiheesta voi keskustella.
      "Ateismi" voi olla sopiva palsta niille joilla ei mitään halua uskoa Jumalaan- ja haluavat vain viestittää epäuskon ja pilkan sanoja.
      > Palstalaisilla on kuitenkin pyhiä arvoja elämässään uskossa ja palstalla pitäisi olla viihtyisää- Pyhien arvojen rakastajat eivät viihdy jatkuvassa pilkanteossa.

      Jokainen ihminen sisäistää uskon asiat itse- Kukaan ei sanele omaatuntoa koskaan ja 1 Tess 5:19-23 on turvallinen metodi pohtia kaikkea mitä kuulee ja näkee ja lukee.

      Jumala vastaa ihmisen rukoukseen- tai jättää vastaamatta, mutta päättää asiasta itse eikä sille ristin sielukaan voi täällä maan päällä mitään.


      Jumalan siunausta
      Jari Laurila

      • >>> Kirkon lausunnot annetaan aina Adventtikirkosta. Täällä ei kukaan anna koskaan Adventtikirkon lausuntoja. >>

        Miten sinun viestiti liittyy mitenkään ketjun avaukseen?

        Minä vain kerroin siitä, että adventtikirkko aloitti rukouskampanjan Nigerian kaapattujen tyttöjen puolesta, kuten siellä adventtikirkon nettisivuilla lukee.

        Sitten kerroin huomioni siitä, että adventtikirkko aloitti kampanjan hyvin myöhään verrattuna muihin, eli vasta sen jälkeen, kun USA:n hallitus oli luvannut apua tyttöjen löytämiseksi, niin tiedusteluapua kuin sotilaallista apua, kuin teknistäkin apua.

        Sitten minä kerroin, että mitä se minusta tarkoittaa, eli adventtikirkko luotti asiassa kotimaansa sotilaalliseen osaamiseen ja toivoi, että tytöt löytyisivät, mutta rukouskampanjan oli tarkoitus tietenkin antaa asiasta kunnia Jumalalle, ei suinkaan Yhdysvaltain mahtavalle armeijalle.

        No peli meni mönkään, eikä tyttöjä kaikesta rukoilusta ja sotilallisesta avusta huolimatta ole löytynyt.

        Raamattu kertoo näin:

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Joh.5.html#o19

        >>> 14 Me saamme rohkeasti lähestyä Jumalaa uskoen, että hän kuulee meitä, mitä sitten pyydämmekin hänen tahtonsa mukaisesti. 15 Ja kun tiedämme hänen kuulevan kaikki pyyntömme, tiedämme myös, että saamme sen mitä häneltä pyydämme. >>

        Joten tämän pohjalta haluan tietää, että miltä teistä tuntuu, kun raamatun jakeet eivät pidä paikkaansa, vaan Jumala ei kuuntele, eikä anna mitä häneltä pyydetään.

        Sen sijaan, että höpiset joutavia, niin voisit toimia kuten raamatussa opetetaan ja vihastumatta ja lempeästi puolustat uskoasi, jotta muutkin voisivat jakaa sen uskosi.

        Joten miten sinä selität tämän tilanteen, jossa raamatun mukaan Jumala vastaa rukouksiin ja auttaa pyydettäessä, mutta elävässä elämässä sitä ei näe mitenkään?

        Luulisi, että kun miljoonat ihmiset rukoilevat Jumalaltasi apua, niin hän edes jotenkin asiaan puuttuisi.


      • Adventismin pimeys

        Mitkä ihmeen kirkon lausunnot? Mitä sinä Jari oikein höpötät?
        Ihan puuta heinää. Luulisi nyt palstan luotsin edes pysyvän kartalla, mutta kun ei.

        Hohhoijaa!!!


      • Adventismin pimeys
        Adventismin pimeys kirjoitti:

        Mitkä ihmeen kirkon lausunnot? Mitä sinä Jari oikein höpötät?
        Ihan puuta heinää. Luulisi nyt palstan luotsin edes pysyvän kartalla, mutta kun ei.

        Hohhoijaa!!!

        Unohdin yhden asian kokonaan.
        Näyttää nimittäin siltä, että Jari Laurila copy-pastaa jo aikaisemmin kirjoittamiaan blogejaan ja siksi jotkut Jarin pastaukset ovat täysin poissa asiasta itsestään.

        Minusta tälläinen luotsin harrastama copy pastettaminen on yhtä typerää kuin pistää palstalle pelkkä linkki ilman kommenttia.
        Siinä nimittäin voi käydä niin, että "hauki" ei enää olekkaan kala?


      • Pysyhän asiassa
        Adventismin pimeys kirjoitti:

        Unohdin yhden asian kokonaan.
        Näyttää nimittäin siltä, että Jari Laurila copy-pastaa jo aikaisemmin kirjoittamiaan blogejaan ja siksi jotkut Jarin pastaukset ovat täysin poissa asiasta itsestään.

        Minusta tälläinen luotsin harrastama copy pastettaminen on yhtä typerää kuin pistää palstalle pelkkä linkki ilman kommenttia.
        Siinä nimittäin voi käydä niin, että "hauki" ei enää olekkaan kala?

        "Minusta tälläinen luotsin harrastama copy pastettaminen on yhtä typerää ... j.n.e."..

        Sinun höpinöiistäsi ei kukaan kuitenkaan välitä .. Jarin kirjoituksista sentään tulee esiin se miksi tämä palsta kerran perustettiin.. Siis puhu ADVENTISMISTA .. älä adventisteista ... tai muistakaan palstalaisista ..


      • pyh!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Kirkon lausunnot annetaan aina Adventtikirkosta. Täällä ei kukaan anna koskaan Adventtikirkon lausuntoja. >>

        Miten sinun viestiti liittyy mitenkään ketjun avaukseen?

        Minä vain kerroin siitä, että adventtikirkko aloitti rukouskampanjan Nigerian kaapattujen tyttöjen puolesta, kuten siellä adventtikirkon nettisivuilla lukee.

        Sitten kerroin huomioni siitä, että adventtikirkko aloitti kampanjan hyvin myöhään verrattuna muihin, eli vasta sen jälkeen, kun USA:n hallitus oli luvannut apua tyttöjen löytämiseksi, niin tiedusteluapua kuin sotilaallista apua, kuin teknistäkin apua.

        Sitten minä kerroin, että mitä se minusta tarkoittaa, eli adventtikirkko luotti asiassa kotimaansa sotilaalliseen osaamiseen ja toivoi, että tytöt löytyisivät, mutta rukouskampanjan oli tarkoitus tietenkin antaa asiasta kunnia Jumalalle, ei suinkaan Yhdysvaltain mahtavalle armeijalle.

        No peli meni mönkään, eikä tyttöjä kaikesta rukoilusta ja sotilallisesta avusta huolimatta ole löytynyt.

        Raamattu kertoo näin:

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Joh.5.html#o19

        >>> 14 Me saamme rohkeasti lähestyä Jumalaa uskoen, että hän kuulee meitä, mitä sitten pyydämmekin hänen tahtonsa mukaisesti. 15 Ja kun tiedämme hänen kuulevan kaikki pyyntömme, tiedämme myös, että saamme sen mitä häneltä pyydämme. >>

        Joten tämän pohjalta haluan tietää, että miltä teistä tuntuu, kun raamatun jakeet eivät pidä paikkaansa, vaan Jumala ei kuuntele, eikä anna mitä häneltä pyydetään.

        Sen sijaan, että höpiset joutavia, niin voisit toimia kuten raamatussa opetetaan ja vihastumatta ja lempeästi puolustat uskoasi, jotta muutkin voisivat jakaa sen uskosi.

        Joten miten sinä selität tämän tilanteen, jossa raamatun mukaan Jumala vastaa rukouksiin ja auttaa pyydettäessä, mutta elävässä elämässä sitä ei näe mitenkään?

        Luulisi, että kun miljoonat ihmiset rukoilevat Jumalaltasi apua, niin hän edes jotenkin asiaan puuttuisi.

        Mistäs sinä tiedät, että ei olisi vastannut? Jospas onkin. Sinä vain et sitä tiedä.

        Kaiken kirjoittelusi tarkoitus on vain osoittaa halveksuntaasi Jumalaa kohtaa ja heilutella sitä keskisormeasi. Siksi olet kusipää.


      • // Kirkon lausunnot annetaan aina Adventtikirkosta. Täällä ei kukaan anna koskaan Adventtikirkon lausuntoja. //

        Meillä luterilaisella puolella kirkon lausuntoja voivat antaa kaikki luterilaiset. Painavimpia ovat toki piispojen lausunnot ja läheisimpiä ovat kirkon herätysliikkeiden maallikkosaarnaajien puheet.


      • pyh! kirjoitti:

        Mistäs sinä tiedät, että ei olisi vastannut? Jospas onkin. Sinä vain et sitä tiedä.

        Kaiken kirjoittelusi tarkoitus on vain osoittaa halveksuntaasi Jumalaa kohtaa ja heilutella sitä keskisormeasi. Siksi olet kusipää.

        >> Mistäs sinä tiedät, että ei olisi vastannut? Jospas onkin. Sinä vain et sitä tiedä. >>

        No vaikkapa siitä, että tytöt ovat yhä väkivaltaisten terroristien vankeja ja kyseinen terroristiyhteisö on jatkanut silmitöntä väkivaltaa kristittyjä kohtaan.

        Siitä minä tiedän, että sinun Jumalasi ei välitä.

        >>> Kaiken kirjoittelusi tarkoitus on vain osoittaa halveksuntaasi Jumalaa kohtaa ja heilutella sitä keskisormeasi. >>

        Minusta tässäkin kohtaa Jumalasi ansaitsee sen aivan perustellusti.

        Häneltä pyydetään apua, mutta hän ei auta.


      • Adventismin pimeys kirjoitti:

        Unohdin yhden asian kokonaan.
        Näyttää nimittäin siltä, että Jari Laurila copy-pastaa jo aikaisemmin kirjoittamiaan blogejaan ja siksi jotkut Jarin pastaukset ovat täysin poissa asiasta itsestään.

        Minusta tälläinen luotsin harrastama copy pastettaminen on yhtä typerää kuin pistää palstalle pelkkä linkki ilman kommenttia.
        Siinä nimittäin voi käydä niin, että "hauki" ei enää olekkaan kala?

        Hei-


        Tekstejä saa kopioida keskustelun tueksi. Keskustelu on keskustelua ja keskustelussa voi käyttää kopioitua tekstiäkin.

        Pelkkä linkki ei riitä keskusteluksi- mutta keskustelussa voi käyttää linkkejä mainiosti useitakin.

        Keskustelu on siis keskustelua. Pitää tämä ymmärtää.

        Olen varmaan joskus takavuosina käyttänyt samaa tekstiä sellaisenaan jonkun kerran- mutta olen tarkempi omasta käyttäytymisestä täällä tietenkin nyt.

        Ole vaan huoletta huoleti asiasta.


        Siunauksia
        Jari Laurila


      • Pysyhän asiassa kirjoitti:

        "Minusta tälläinen luotsin harrastama copy pastettaminen on yhtä typerää ... j.n.e."..

        Sinun höpinöiistäsi ei kukaan kuitenkaan välitä .. Jarin kirjoituksista sentään tulee esiin se miksi tämä palsta kerran perustettiin.. Siis puhu ADVENTISMISTA .. älä adventisteista ... tai muistakaan palstalaisista ..

        «Siis puhu ADVENTISMISTA .. älä adventisteista ... tai muistakaan palstalaisista ..»

        Kiitos, Alex. Tätä minäkin toivon.

        Varsinkin toisen keskustelijan haukkuminen kusipääksi, rienaajaksi tms on erityisen asiatonta. Minusta ne viestit olisi syytä moderaation poistaa.

        Kuitenkin haluaisin tulkita tuon adventismin keskustelunaiheena sillä tavoin laajasti, että myös tämän ketjun avaus mahtuu mukaan. Tästä on varmaankin useampia mielipiteitä.

        Mitä tulee sellaisenaan toistuviin pitkiin teksteihin näissä keskusteluissa, minun on hyvin helppo loikata niistä yli. Eipä tuo paljon häiritse.


      • bushmanni kirjoitti:

        >> Mistäs sinä tiedät, että ei olisi vastannut? Jospas onkin. Sinä vain et sitä tiedä. >>

        No vaikkapa siitä, että tytöt ovat yhä väkivaltaisten terroristien vankeja ja kyseinen terroristiyhteisö on jatkanut silmitöntä väkivaltaa kristittyjä kohtaan.

        Siitä minä tiedän, että sinun Jumalasi ei välitä.

        >>> Kaiken kirjoittelusi tarkoitus on vain osoittaa halveksuntaasi Jumalaa kohtaa ja heilutella sitä keskisormeasi. >>

        Minusta tässäkin kohtaa Jumalasi ansaitsee sen aivan perustellusti.

        Häneltä pyydetään apua, mutta hän ei auta.

        Täytyy kerrankin olla IHAN samaa mieltä pyh!in kanssa .. ja tämä todellakin osoittaa sen eron miten uskova ja vain Jumalaa pilkkaava näkevät asian,,

        Monet ovat kärsineet epäoikeudenmukaisesta kohtelusta ja saaneet suurta apua Jumalalta tukalissa elämänsä tilanteissa .. tätä ei Bushmanni tietenkään voi ymmärtää .. hän haluaa että Jumala tekee siten kuin hän parhaaksi katsoo ..

        Esimerkkinä voisi sanoa - että kun kirkot aikanaan polttelivat ihmisiä rovioilla - ne ihmiset lauloivat usein jotain virttä kunnes tuli tukahdutti heidän laulunsa ..

        Bushmanni ei todellakaan voi tietää kuinka monet näistä tytöistä ovat saaneet avun Jumalalta tässä heille niin vaikeassa tilanteessa .. Muutenkin olen sitä mieltä että on väärin riepotella ihmisten vaikeuksia internetissä vain siksi että saisi pilkata Jumalaa johon nämä ihmiset uskovat .. se ei ainakaan auta ketään ..
        ----

        Kaksi miestä oli ristiin naulittu Jeesuksen kanssa -

        Toinen osoitti katumusta mutta toinen kovettui viimeiseen asti ja pilkkasi Jeesusta ja Jumalaa sanoen etkö sinä ole Kristus? Auta itseäsi ja meitä." johon toinen pahantekijöistä vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen? Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."

        Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi". Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä - sinun pitää oleman minun kanssani paratiisissa."

        ****
        Huomattavaa tässä kertomuksessa on se että toinen pahantekijöistä sanoi ME SAAMME MITÄ ANSAITSEMME - toisin sanoen "me saamme tekojemme mukaan" - mutta "hänen tekojensa seuraukset" lupasi Jeesus maksaa - koska än sitä pyysi.


        Jumalan laki sanoo;

        Matt. 7:2
        sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.

        Matt. 12:37
        Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

        Sama "oikeudenmukaisen tuomion mitta " löytyy Ilmestyskirjasta

        Ilm. 20:12
        Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, TEKOJENSA MUKAAN.

        Ilm. 20:13
        Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin TEKOJENSA MUKAAN.

        Ilm. 22:12
        Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen TEKOJENSA MUKAAN.

        Siis laki on ikuinen ja sama - tuomio on lain mukainen ja oikeudenmukainen - ja valitettavasti jokainen on syyllinen .. mutta ketkä haluavat seurata Jeesusta ja Jumalan tahtoa he voivat saada anteeksi .. sillä heidän heidän tekojensa mukaiset seuraukset kantoi Jeesus - joka itse on synnitön ja siksi syytön siihen kuolemaan jonka hän sai läpikäydä - sen hän lahjoittaa niille jotka katuvat pahoja tekojaan ja Jumalan pilkkaansa ja haluavat seurata Jumalan tahtoa tulevassa elämässään.

        Siis Jumalan laki tuomitsee jokaisen samalla tavalla - kysymys on vain siitä kuka ottaa vastaan Jeesuksen lunastajanaan .. ja kuka valitsee oman tiensä .. tekojansa ei kukaan meistä pääse pakoon .

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Täytyy kerrankin olla IHAN samaa mieltä pyh!in kanssa .. ja tämä todellakin osoittaa sen eron miten uskova ja vain Jumalaa pilkkaava näkevät asian,,

        Monet ovat kärsineet epäoikeudenmukaisesta kohtelusta ja saaneet suurta apua Jumalalta tukalissa elämänsä tilanteissa .. tätä ei Bushmanni tietenkään voi ymmärtää .. hän haluaa että Jumala tekee siten kuin hän parhaaksi katsoo ..

        Esimerkkinä voisi sanoa - että kun kirkot aikanaan polttelivat ihmisiä rovioilla - ne ihmiset lauloivat usein jotain virttä kunnes tuli tukahdutti heidän laulunsa ..

        Bushmanni ei todellakaan voi tietää kuinka monet näistä tytöistä ovat saaneet avun Jumalalta tässä heille niin vaikeassa tilanteessa .. Muutenkin olen sitä mieltä että on väärin riepotella ihmisten vaikeuksia internetissä vain siksi että saisi pilkata Jumalaa johon nämä ihmiset uskovat .. se ei ainakaan auta ketään ..
        ----

        Kaksi miestä oli ristiin naulittu Jeesuksen kanssa -

        Toinen osoitti katumusta mutta toinen kovettui viimeiseen asti ja pilkkasi Jeesusta ja Jumalaa sanoen etkö sinä ole Kristus? Auta itseäsi ja meitä." johon toinen pahantekijöistä vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen? Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."

        Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi". Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä - sinun pitää oleman minun kanssani paratiisissa."

        ****
        Huomattavaa tässä kertomuksessa on se että toinen pahantekijöistä sanoi ME SAAMME MITÄ ANSAITSEMME - toisin sanoen "me saamme tekojemme mukaan" - mutta "hänen tekojensa seuraukset" lupasi Jeesus maksaa - koska än sitä pyysi.


        Jumalan laki sanoo;

        Matt. 7:2
        sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.

        Matt. 12:37
        Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

        Sama "oikeudenmukaisen tuomion mitta " löytyy Ilmestyskirjasta

        Ilm. 20:12
        Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, TEKOJENSA MUKAAN.

        Ilm. 20:13
        Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin TEKOJENSA MUKAAN.

        Ilm. 22:12
        Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen TEKOJENSA MUKAAN.

        Siis laki on ikuinen ja sama - tuomio on lain mukainen ja oikeudenmukainen - ja valitettavasti jokainen on syyllinen .. mutta ketkä haluavat seurata Jeesusta ja Jumalan tahtoa he voivat saada anteeksi .. sillä heidän heidän tekojensa mukaiset seuraukset kantoi Jeesus - joka itse on synnitön ja siksi syytön siihen kuolemaan jonka hän sai läpikäydä - sen hän lahjoittaa niille jotka katuvat pahoja tekojaan ja Jumalan pilkkaansa ja haluavat seurata Jumalan tahtoa tulevassa elämässään.

        Siis Jumalan laki tuomitsee jokaisen samalla tavalla - kysymys on vain siitä kuka ottaa vastaan Jeesuksen lunastajanaan .. ja kuka valitsee oman tiensä .. tekojansa ei kukaan meistä pääse pakoon .

        alex

        >>> Täytyy kerrankin olla IHAN samaa mieltä pyh!in kanssa .. ja tämä todellakin osoittaa sen eron miten uskova ja vain Jumalaa pilkkaava näkevät asian,,

        Etköhän sinä ole aina Pyhin kanssa samaa mieltä, sillä hän on pesunkestävä adventisti ja kertoo ajatuksia edustamansa järjestön tilasta.

        >>> tätä ei Bushmanni tietenkään voi ymmärtää .. hän haluaa että Jumala tekee siten kuin hän parhaaksi katsoo .. >>

        En minä ole rukoillut niiden tyttöjen puolesta, koska tiedän sen olevan hyödytöntä, sillä mikään jumala ei heitä tule auttamaan.

        Eli jumalasi ei todellakaan tarvitse tehdä yhtään mitään, mitä minä haluaisin, koska minä pyydä häneltä mitään, koska hän ei tekisi mitään kuitenkaan.

        Jopa kymmenet miljoonat kristityt ovat rukoilleet heidän puolestaan, eikä tämä jumala heitä auta, niin siksi minä tämän ketjun avasin, että mitä ajatuksia se tteissä herättää, jotka pyydätte apua tuolta jumalalta, mutta hän päättää tekeytyä kuolleksi.

        >>> Bushmanni ei todellakaan voi tietää kuinka monet näistä tytöistä ovat saaneet avun Jumalalta tässä heille niin vaikeassa tilanteessa >>

        Minä voisin epäillä, että ei yksikään, mutta saathan sinä aina haaveilla siitä, että kun he ovat siellä raiskattavina yms, niin sinun jumalasi kyllä koettaa estää rikollisia raiskaamasta heitä hiukan vähemmän tai ehkä vähän hellemmin.

        Minä en usko siihen, että jumalaasi yhtään heilauttaa kenenkään kohtalo.

        Niin kuin Ebolakin. Siellä miljoonat ihmiset rukoilevat jumalaltasi apua, mutta siellä kuolevat kuin kärpäset ilman jumalasi apua.

        >>> Muutenkin olen sitä mieltä että on väärin riepotella ihmisten vaikeuksia internetissä vain siksi että saisi pilkata Jumalaa johon nämä ihmiset uskovat .. se ei ainakaan auta ketään .. >>

        Minähän avasin ketjun sen takia, koska uskonnolliset liikkeet alkoivat repostella asiasta ja sotkea jumaliaan mukaan tähän karmeaan tilanteeseen.

        Halusin vain väliaikaraportin, että onkos tämä kovasti mainostettu rukoilutapahtuma jo tuottanut mitään näkyvää tulosta.

        Ei ollut tuottanut.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Kirkon lausunnot annetaan aina Adventtikirkosta. Täällä ei kukaan anna koskaan Adventtikirkon lausuntoja. >>

        Miten sinun viestiti liittyy mitenkään ketjun avaukseen?

        Minä vain kerroin siitä, että adventtikirkko aloitti rukouskampanjan Nigerian kaapattujen tyttöjen puolesta, kuten siellä adventtikirkon nettisivuilla lukee.

        Sitten kerroin huomioni siitä, että adventtikirkko aloitti kampanjan hyvin myöhään verrattuna muihin, eli vasta sen jälkeen, kun USA:n hallitus oli luvannut apua tyttöjen löytämiseksi, niin tiedusteluapua kuin sotilaallista apua, kuin teknistäkin apua.

        Sitten minä kerroin, että mitä se minusta tarkoittaa, eli adventtikirkko luotti asiassa kotimaansa sotilaalliseen osaamiseen ja toivoi, että tytöt löytyisivät, mutta rukouskampanjan oli tarkoitus tietenkin antaa asiasta kunnia Jumalalle, ei suinkaan Yhdysvaltain mahtavalle armeijalle.

        No peli meni mönkään, eikä tyttöjä kaikesta rukoilusta ja sotilallisesta avusta huolimatta ole löytynyt.

        Raamattu kertoo näin:

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Joh.5.html#o19

        >>> 14 Me saamme rohkeasti lähestyä Jumalaa uskoen, että hän kuulee meitä, mitä sitten pyydämmekin hänen tahtonsa mukaisesti. 15 Ja kun tiedämme hänen kuulevan kaikki pyyntömme, tiedämme myös, että saamme sen mitä häneltä pyydämme. >>

        Joten tämän pohjalta haluan tietää, että miltä teistä tuntuu, kun raamatun jakeet eivät pidä paikkaansa, vaan Jumala ei kuuntele, eikä anna mitä häneltä pyydetään.

        Sen sijaan, että höpiset joutavia, niin voisit toimia kuten raamatussa opetetaan ja vihastumatta ja lempeästi puolustat uskoasi, jotta muutkin voisivat jakaa sen uskosi.

        Joten miten sinä selität tämän tilanteen, jossa raamatun mukaan Jumala vastaa rukouksiin ja auttaa pyydettäessä, mutta elävässä elämässä sitä ei näe mitenkään?

        Luulisi, että kun miljoonat ihmiset rukoilevat Jumalaltasi apua, niin hän edes jotenkin asiaan puuttuisi.

        Olet aika kumma mies - koska et näe asioita kuin oman suppean ajattelusi mukaan - ja siksi sinulle kelpaa vain "seläntaputtajat" keskustelukaveriksi - kaikki muut saa tämän tapaisia lapsellisia vastauksia kuin Jari tässä. Jokainen tajuaa mikä oli Jari pointti tähän aloitukseen (siis jokainen tavallinen ihminen) .

        Sinulle on lähtökohtana kaikkiin kirjoituksiisi yksi ja sama - nimittäin kuinka voisit kääntää kaikki tapahtumat uskovaisia (ja etenkin adventisteja) vastaan. Se on jopa - jos rehellisiä ollaan - oikeastaan ainoa syy miksi olet palstalla.
        Olen usein ihmetellyt kuinka ihminen voi ajautua tuohon tilanteeseen elämässään kuin sinä, että käyttää noin valtavasti aikaansa kirjoittelemalla turhanpäiväisiä internetissä.

        Minulle läheinen ihminen kuoli tässä muutama päivä sitten ja kun katselen meidän elämäämme tätä taustaa vasten - kuinka lyhyt ihmisen elämä on (ainakin taakse päin katsellen) - niin voi vain miettiä että kannattaako se (tavallasi) tuhlata katkerien propagandististen kirjoituksien kanssa. Sillä mitä enemmän kirjoitat sen katkerammaksi tulet - ja sen yksisilmäisemmäksi tulet - siltä se ainakin valitettavasti näyttää.

        Tämäkin aloitus on selvästi vain oman katkeruutesi ja sen kehittämien lapsellisten ennakkoluulojen tuote, jossa ensin oletat jotain ihmisten uskosta ja ajatuksista (ja olettamuksissasi ei tietenkään mitään perää tai tolkkua) ja kirjoitat sitten sen mukaan kuin olisit joku ekspertti ihmisten uskon sisällöstä - vaikka et ole.

        Ja älä nyt vain sano että tämä vastaukseni ei koske aloituksen asiaa - sillä sitä tämä juuri koskee .. vaikkakin hieman toisesta vinkkelistä kuin ehkä haluat .

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Olet aika kumma mies - koska et näe asioita kuin oman suppean ajattelusi mukaan - ja siksi sinulle kelpaa vain "seläntaputtajat" keskustelukaveriksi - kaikki muut saa tämän tapaisia lapsellisia vastauksia kuin Jari tässä. Jokainen tajuaa mikä oli Jari pointti tähän aloitukseen (siis jokainen tavallinen ihminen) .

        Sinulle on lähtökohtana kaikkiin kirjoituksiisi yksi ja sama - nimittäin kuinka voisit kääntää kaikki tapahtumat uskovaisia (ja etenkin adventisteja) vastaan. Se on jopa - jos rehellisiä ollaan - oikeastaan ainoa syy miksi olet palstalla.
        Olen usein ihmetellyt kuinka ihminen voi ajautua tuohon tilanteeseen elämässään kuin sinä, että käyttää noin valtavasti aikaansa kirjoittelemalla turhanpäiväisiä internetissä.

        Minulle läheinen ihminen kuoli tässä muutama päivä sitten ja kun katselen meidän elämäämme tätä taustaa vasten - kuinka lyhyt ihmisen elämä on (ainakin taakse päin katsellen) - niin voi vain miettiä että kannattaako se (tavallasi) tuhlata katkerien propagandististen kirjoituksien kanssa. Sillä mitä enemmän kirjoitat sen katkerammaksi tulet - ja sen yksisilmäisemmäksi tulet - siltä se ainakin valitettavasti näyttää.

        Tämäkin aloitus on selvästi vain oman katkeruutesi ja sen kehittämien lapsellisten ennakkoluulojen tuote, jossa ensin oletat jotain ihmisten uskosta ja ajatuksista (ja olettamuksissasi ei tietenkään mitään perää tai tolkkua) ja kirjoitat sitten sen mukaan kuin olisit joku ekspertti ihmisten uskon sisällöstä - vaikka et ole.

        Ja älä nyt vain sano että tämä vastaukseni ei koske aloituksen asiaa - sillä sitä tämä juuri koskee .. vaikkakin hieman toisesta vinkkelistä kuin ehkä haluat .

        alex

        Alex kirjoitti: «Se on jopa - jos rehellisiä ollaan - oikeastaan ainoa syy miksi olet palstalla.»

        Mitä arvelet, kumpi tietää paremmin sinun kirjoittamisesi vaikuttimet, minä vai sinä?

        No okei.

        Kumpi sitten tietää paremmin bushmannin kirjoittamisen vaikuttimet, sinä vai bushmanni?

        Hän on kyllä toistuvasti kertonut, miksi kirjoittaa tällä palstalla. Mutta sinä olet eri mieltä.

        Jos rehellisiä ollaan.


    • Adventistien rukoukset eivät vain ole olleet hartaita, eivätkä siksi nouse kattoa korkeammalle. Munat ja muut tuotteet kun on unohtuneet pöydälle? Pastoreillakin on niin paljon luurankoja kaapeissaan, ettei jumala sellaisten rukouksiin voi vastatakkaan?

      Mitä siis tästä kaikesta opimmekaan?
      Adventismi on täysin vailla jumalaa/jumalia olevaa liiiketoimintaa ja eihän jumalat sellaisille oman käden puuhastelijoille voi mitään vastatakkaan? Uskoa kun adventismissa ei ole edes sinapin siemenen vertaa. Muutenhan vuoretkin olisi jo siirtyneet paikasta toiseen?

    • Veli Bushmannin kritiikki on oikeutettua!
      "JUMALA UNOHTI NIGERIAN TYTÖT?"

      Onkin todella kehittävää pohtia ja punnita, miten asia olisi. Lisättäköön tähän: miksi Jumala unohti Sudanin tytön - sillä tämä jopa oli uskovainen:
      http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014051518306010_ul.shtml
      Uskovia tiettävästi olivat useimmat boko Haramin sieppaamat koulutytötkin. Se selittää sieppauksen, mutta ei oikeuta tietenkään.

      Siihen löytyy vastaus Raamatusta, miksi uskovia tapetaan - sehän on osa uskon hintaa;
      Mark.13:12 :Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.
      13 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

      Omiaan Jumala siis sallii tapettavan ja valmistaa omiaan sellaiseen kohtaloon, mutta että unohtaako Jumala suojella viattomia vielä uskosta osattomia koulutyttöjä, vaikka Raamattu lupaa suojelusenkelin lapselle?

      Tietenkin on hyödytöntä syytellä Jumalaa, sillä jos Jumala päättäisi kuolla ja kristinuskon tuoma moraali siten kuolisi tykkänään, maailmassa vallitsi täysi sekasorto ja tappomeininki. Viha saisi ylivallan useimmille tarkoituksettomassa elämässä.

      Kysymys on silti hyödyllinen: unohtiko Jumala suojella ja löytääkö Jumala heistä jälkeäkään?

      Katsoiko joku videon Nigerian sotilaista, jotka metsästävät Boko Haramilaisia? Se vasta julmaa kidutusta on ja kokonaisia kyliä tuhotaan, jos epäillään yhdenkin terroristin piileskelevän siellä.
      Amnesty International tutkii nyt niitä rikoksia - Jumalan edustajana mielestäni. Lapanen on karannut käsistä - viha on aiheuttanut enemmän uhreja.

      Boko Haram ei antanut tyttöjen opiskella, jotta voisivat lukea Raamattua ja muuta hyvää. Tuskin terroristijärjestö sitä pelkäsi, että tytöt oppivat tarjoutumaan seksipalstoille. Joten ... miksi Jumala salli tällaista?

      JUMALA ON VAPAUTTANUT 85 Boko Haramin sieppaamaa ihmistäTsadin avulla ...
      http://www.hs.fi/ulkomaat/a1408165784418

      Vasta 50 tyttöä on vapautettu. Loput vapautetaan, jos vangitut bokoharamilaiset vapautetaan. Tässä on rukouksen ja taiteilun paikka, sillä neuvotteluyhteys pitää tytöt hengissä ja koskemattomina, mutta toisaalta terroristeille ei pitäisi antaa periksi. Nyt bushmannikin rukoilemaan 220 tytön puolesta, vaikka olisikin epävarma, auttaako se!
      http://www.kaleva.fi/uutiset/ulkomaat/boko-haram-tytot-vapautetaan-jos-taistelijat-paastetaan-vapaaksi/664125/

      Boko Haramilla on vain kaksi tavoitetta tyttöjen suhteen: käännyttävä kristinuskosta islaminuskoon ja ei länsimaiseen kouluun vaan islamilaiseen. Mitä mieltä bushmanni on islaminuskoisuudesta - onko se kristinuskoa parempi?

      En tiedä, miksi Jumala salli tämän, kenties kääntääkseen ihmiskunnan huomion islamin vaaroihin. Mutta sen tiedän että KAIKKI YHDESSÄ VAIKUTTAA NIIDEN PARHAAKSI, JOTKA JUMALAA RAKASTAVAT.

      Room.8:26
      Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
      27
      Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
      28
      Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
      29
      Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
      30
      mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.

      On islam ja on boko haram ja on isis ja on sharian laki. Jos kristinusko poistetaan ja 10 käskyn perusta länsimaiselle kehitykselle ja todetaan, ettei Jumalaa ole - mikä onkaan tulevaisuus?

      http://shariatulee.wordpress.com/sharia-laki/

      antti

      • >>> Omiaan Jumala siis sallii tapettavan ja valmistaa omiaan sellaiseen kohtaloon >>

        No oikein mukava Jumala, ei voi muuta sanoa!

        Mutta veikkanpa arvaavani, että miten tuollainen päätelmäketju on raamattuun päätynyt. Sillä sehän on siellä tietenkin siksi, kun Jumalalta odotettiin omiensa suojelua, mutta kun sitä ei tullut, piti keksiä asialle selitys ja niitä jupinoita me sitten raamatusta luemme.

        >>> mutta että unohtaako Jumala suojella viattomia vielä uskosta osattomia koulutyttöjä, vaikka Raamattu lupaa suojelusenkelin lapselle? >>

        Pahasti näyttää siltä, että on unohtanut. Vai liekö päiväunilla? Sillä yksi päivä voi olla Jumalalle tuhat päivää, niin voihan se hieman pidemmät nokosetkin ottaa.

        >>> Tietenkin on hyödytöntä syytellä Jumalaa, sillä jos Jumala päättäisi kuolla ja kristinuskon tuoma moraali siten kuolisi tykkänään, maailmassa vallitsi täysi sekasorto ja tappomeininki. Viha saisi ylivallan useimmille tarkoituksettomassa elämässä. >>

        Siinä mielessä on sanottava, että toivottavasti ihmiset saavat pidettyä olemattoman jumalansa hengissä, jos se olematon ja mihinkään vaikuttamaton jumala saa heidät olemaan murhailematta, raiskailematta ja väkivaltailematta.

        On ikävä kuulla, että sinustakin tulisi sellainen murhamies, jos sinulle selviäisi, että jumalaasi ei ole olemassa, niin pidä ihmeessä kaverisi hengissä.

        Onneksi voit luottaa minuun, eli minä en ala murhailemaan ihmisiä, vaikka olen 99.999999 % varma siitä, että jumalaasi ei ole ja vaikka olisikin, se ei minua hetkauta mihinkään suuntaan.

        Joten olenko huono ihminen, kun voin olla murhailematta ja minulla on sisältöä elämässä ilman jumaliakin?

        >>> Kysymys on silti hyödyllinen: unohtiko Jumala suojella >>

        Jos on olemassa, niin taisi unohtaa, vai onko sinulla muuta syytä sille, että useiden kuukausien rukoilu miljoonilta hartailta uskovilta ei ole tuottanut tulosta?

        >>> Mitä mieltä bushmanni on islaminuskoisuudesta - onko se kristinuskoa parempi? >>>

        Hullujen käsissä jokainen uskonto on vaarallinen. Myös kristinusko on ladattu ase fundamentalistin kädessä, jos päässä napsahtaa.

        Eipä taida olla sellaista uskontoa, jota ei voisi käyttää väärin ja syynä ihmisten tappamiseen, niin siksi minusta pitäisi kehittää uskonto puhtaalta pöydältä, joka toisi ihmisille sisältöä elämään, joka sellaista kaipaa, mutta jota ei voisi pyhien tekstiensä puolelta käyttää väärin millään tasolla.

        >> Jos kristinusko poistetaan ja 10 käskyn perusta länsimaiselle kehitykselle ja todetaan, ettei Jumalaa ole - mikä onkaan tulevaisuus? >>

        10 käskyä ei ole enää missään arvossa yhteiskunnassamme, eikä ole ollut sitä pitkiin, pitkiin aikoihin, vaan ne brutaalit hokemat ovat käytössä enää uskovien omissa kissanristiäisissä.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Omiaan Jumala siis sallii tapettavan ja valmistaa omiaan sellaiseen kohtaloon >>

        No oikein mukava Jumala, ei voi muuta sanoa!

        Mutta veikkanpa arvaavani, että miten tuollainen päätelmäketju on raamattuun päätynyt. Sillä sehän on siellä tietenkin siksi, kun Jumalalta odotettiin omiensa suojelua, mutta kun sitä ei tullut, piti keksiä asialle selitys ja niitä jupinoita me sitten raamatusta luemme.

        >>> mutta että unohtaako Jumala suojella viattomia vielä uskosta osattomia koulutyttöjä, vaikka Raamattu lupaa suojelusenkelin lapselle? >>

        Pahasti näyttää siltä, että on unohtanut. Vai liekö päiväunilla? Sillä yksi päivä voi olla Jumalalle tuhat päivää, niin voihan se hieman pidemmät nokosetkin ottaa.

        >>> Tietenkin on hyödytöntä syytellä Jumalaa, sillä jos Jumala päättäisi kuolla ja kristinuskon tuoma moraali siten kuolisi tykkänään, maailmassa vallitsi täysi sekasorto ja tappomeininki. Viha saisi ylivallan useimmille tarkoituksettomassa elämässä. >>

        Siinä mielessä on sanottava, että toivottavasti ihmiset saavat pidettyä olemattoman jumalansa hengissä, jos se olematon ja mihinkään vaikuttamaton jumala saa heidät olemaan murhailematta, raiskailematta ja väkivaltailematta.

        On ikävä kuulla, että sinustakin tulisi sellainen murhamies, jos sinulle selviäisi, että jumalaasi ei ole olemassa, niin pidä ihmeessä kaverisi hengissä.

        Onneksi voit luottaa minuun, eli minä en ala murhailemaan ihmisiä, vaikka olen 99.999999 % varma siitä, että jumalaasi ei ole ja vaikka olisikin, se ei minua hetkauta mihinkään suuntaan.

        Joten olenko huono ihminen, kun voin olla murhailematta ja minulla on sisältöä elämässä ilman jumaliakin?

        >>> Kysymys on silti hyödyllinen: unohtiko Jumala suojella >>

        Jos on olemassa, niin taisi unohtaa, vai onko sinulla muuta syytä sille, että useiden kuukausien rukoilu miljoonilta hartailta uskovilta ei ole tuottanut tulosta?

        >>> Mitä mieltä bushmanni on islaminuskoisuudesta - onko se kristinuskoa parempi? >>>

        Hullujen käsissä jokainen uskonto on vaarallinen. Myös kristinusko on ladattu ase fundamentalistin kädessä, jos päässä napsahtaa.

        Eipä taida olla sellaista uskontoa, jota ei voisi käyttää väärin ja syynä ihmisten tappamiseen, niin siksi minusta pitäisi kehittää uskonto puhtaalta pöydältä, joka toisi ihmisille sisältöä elämään, joka sellaista kaipaa, mutta jota ei voisi pyhien tekstiensä puolelta käyttää väärin millään tasolla.

        >> Jos kristinusko poistetaan ja 10 käskyn perusta länsimaiselle kehitykselle ja todetaan, ettei Jumalaa ole - mikä onkaan tulevaisuus? >>

        10 käskyä ei ole enää missään arvossa yhteiskunnassamme, eikä ole ollut sitä pitkiin, pitkiin aikoihin, vaan ne brutaalit hokemat ovat käytössä enää uskovien omissa kissanristiäisissä.

        Veli bushmannin vastine:
        // Mutta veikkanpa arvaavani, että miten tuollainen päätelmäketju on raamattuun päätynyt. Sillä sehän on siellä tietenkin siksi, kun Jumalalta odotettiin omiensa suojelua, mutta kun sitä ei tullut, piti keksiä asialle selitys ja niitä jupinoita me sitten raamatusta luemme. //

        Ensinnäkin mitä tulee boko Haramin sieppaamiin tyttöihin, niin heitä on saatu takaisin ja loputkin saataneen, jos riittää uskoa yrittää vapauttaa heidät ja malttia neuvotella kostoiskujen sijaan.

        Vai on bushmanni päätynyt teoriaan, että sepitettiin kärsimsytä ihannoiva tarina, kun koettiin, ettei Jumala suojellutkaan vainoojilta. Tutkitaanpa teoria Raamatun valossa ja historian

        RAAMATTU EI LUPAA ULKOISTA RAUHAA !
        Tuhatvuotista rauhanaikaa edeltää tuskien aika.

        Mark. 10:30
        ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, VAINOJEN KESKELLÄ, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää.

        Jumala ei todellakaan etsi käännynnäisiä, vaan haluaa, että jokainen miettii ensin tarkkaan ja ottaa huomioon vastoinkäymiset ja menetykset!:

        Luuk.14:26
        "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
        27
        Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.
        28 Sillä jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi,
        29
        etteivät, kun hän on pannut perustuksen, mutta ei kykene saamaan rakennusta valmiiksi, kaikki, jotka sen näkevät, rupeaisi pilkkaamaan häntä
        30
        sanoen: 'Tuo mies ryhtyi rakentamaan, mutta ei kyennyt saamaan valmiiksi'?

        Yhä useampi vaatii alas kymmenet käskyt ja rakkauden hokemiset - uskovat ovat ahtaalla, mutta 1 sisäinen rauha on enemmän kuin 100 ulkoista.

        antti


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        Veli bushmannin vastine:
        // Mutta veikkanpa arvaavani, että miten tuollainen päätelmäketju on raamattuun päätynyt. Sillä sehän on siellä tietenkin siksi, kun Jumalalta odotettiin omiensa suojelua, mutta kun sitä ei tullut, piti keksiä asialle selitys ja niitä jupinoita me sitten raamatusta luemme. //

        Ensinnäkin mitä tulee boko Haramin sieppaamiin tyttöihin, niin heitä on saatu takaisin ja loputkin saataneen, jos riittää uskoa yrittää vapauttaa heidät ja malttia neuvotella kostoiskujen sijaan.

        Vai on bushmanni päätynyt teoriaan, että sepitettiin kärsimsytä ihannoiva tarina, kun koettiin, ettei Jumala suojellutkaan vainoojilta. Tutkitaanpa teoria Raamatun valossa ja historian

        RAAMATTU EI LUPAA ULKOISTA RAUHAA !
        Tuhatvuotista rauhanaikaa edeltää tuskien aika.

        Mark. 10:30
        ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, VAINOJEN KESKELLÄ, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää.

        Jumala ei todellakaan etsi käännynnäisiä, vaan haluaa, että jokainen miettii ensin tarkkaan ja ottaa huomioon vastoinkäymiset ja menetykset!:

        Luuk.14:26
        "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
        27
        Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.
        28 Sillä jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi,
        29
        etteivät, kun hän on pannut perustuksen, mutta ei kykene saamaan rakennusta valmiiksi, kaikki, jotka sen näkevät, rupeaisi pilkkaamaan häntä
        30
        sanoen: 'Tuo mies ryhtyi rakentamaan, mutta ei kyennyt saamaan valmiiksi'?

        Yhä useampi vaatii alas kymmenet käskyt ja rakkauden hokemiset - uskovat ovat ahtaalla, mutta 1 sisäinen rauha on enemmän kuin 100 ulkoista.

        antti

        >>> RAAMATTU EI LUPAA ULKOISTA RAUHAA !
        Tuhatvuotista rauhanaikaa edeltää tuskien aika. >>

        Tässäpä se on jumalasi kiteytettynä.

        Tuhatvuotista rauhanaikaa ei tosin tule koskaan, mutta onneksi yksi lupaus pitää paikkaansa, eli että helppoa ei tule olemaan ja pelkkää kärsimystä vaan.

        >>> Yhä useampi vaatii alas kymmenet käskyt jne jne jne >>>

        Antti se jaksaa hokea sitä, että länsimaisen sivistyksen tuki ja turva olisi raamattu ja kymmenen käskyä

        Ei ole vaan se on Magna Carta, joka on koko länsimaisen ajattelun taustalla ja siitä meidän on kiittäminen lähes kaikesta:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Magna_Carta

        Magna Carta on kaikkien ihmisoikeusasioiden, tasa-arvon ja muun taustalla ja raamattu ei ole sitä koskaan ollut.


      • Niinpä niin Antti - ei siitä mitä sekoilevat ihmiset tekevät harhaillessaan tällä planeetalla saa syyttää Jumalaa. Selvästi on niin että ihminen voi halutessaan tehdä pahuutta ja syitä siihen on varmaan monia syitä - suurin syy on luullakseni ne olosuhteet missä me kasvamme. Tämän päivän lehdestä voi lukea kuinka joku "jihadisti" murhasi enemmän kuin 80 ihmistä Nice :ssä - ja huusi jumalaansa ennenkuin hänet ammuttiin hengiltä. (Kummallinen usko muuten jos uskotaan että lasten murhaaminen on jumalan tahdon mukaista) .. Totuus on kuitenkin että maailmassa tapahtuu paljon sellaista pahuutta joista ei kirjoiteta lehdissä - jopa paljon enemmän kuin ehkä mini edes ajattelee .
        Millä muulla tavalla Jumala voisi estää vapaita oman tahtonsa mukaan eläviä ihmisiä tekemästä pahuutta - kuin joko antaa heidän jatkaa pahan tekoaan kunnes he tuhoavat itsensä tai sitten tuhota ne jotka pahuutta rakastavat ja säästä ne jotka haluavat elää oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa.

        Tuli mieleeni seuraava Jeesuksen kuvaus: Matt 13:
        24 Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
        25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
        26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
        27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
        28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
        29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
        30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä ELONKORJUUSEEN ASTI ; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"

        Näin selvästi se on sanottu Raamatussa ..

        alex


    • Et silleen.
    • Huhuuuuuuu!!!!

      Se taivaan papparainen on niin vanha ja huonokuuloinen ja taitaa se vatsa ja eturauhanenkin jo reistalla ja pappa joutuu istumaan pöntöllä niin tiuhaan tahtiin, ettei todellakaan jouda päivystämään ja kuuntelemaan kaikenmaailman piipertäjien rukouksia ja varsinkaan sen yhden amerikkalaisen pölvästilahkon jäsenten rukouksia.
      Se Ellen White kun suututti sen taivaan ukkelin tyystin. Ellen väitti, että hänelle oli näytetty sitä ja tätä, vaikka hänelle ei oltu mitään näytetty ja se taivaan ukkeli ei ollut mitään sille Ellulle näyttänyt. Korkeintaan ulko-ovea.

      • Mitä iloa....

        Miksi pilkkaat Jumalaa?


    • No mitä opimme tästä?
      Juu sen ainakin, että jokainen ihminen voi ja saa valita tehdä pahuutta jos haluaa - me voimme mennä naapuriin ja heittää vaikka kiven ikkunaan - tai tehdä jotain vielä pahempaa voimme murhata.. se on mahdollista - paljon ihmisiä murhataan .. päivittäin ja jokainen voi nähdä että se on mahdollista.. ja että syyttömät joutuvat usein kärsimään pahuuden seurauksena on sekin selvästi nähtävissä - niin uskovat kuin ei uskovat ..

      Tämä selittää myös sen miksi ei Jumalan valtakuntaan voi sellaisia ottaa joille pahuus on vaihtoehto heidän elämässään .. sillä hyvyys tai pahuus on aina ihmisen valinnan tulos.

      Voimme myös ymmärtää että Jumala ei ole kaiken aikaa korjaamassa ihmisten pahuuden seurauksia - tänään ISIS tappaa niin SIA-musliimeja kuin kristittyjä ja kaikkia muitakin jotka tielle sattuvat, raiskaa naisia, hautaa ihmisiä elävältä ja tekee kaikkinaista pahaa.. Suunnilleen kuin Hitlerin kätyrit aivopesivät ihmisiä uskomaan että se on sallittua koska he katsoivat ja katsovat että heidän uhrinsa ovat vailla ihmisarvoa.. se on mekanismi jota käytetään .. uhrisi ei ole minkään arvoinen .. juutalaisia verrattiin Hitler saksassa rottiin .. voin uskoa että samaa aivopesua harrastetaan myös kun värvätään sotilaita ISIS-armeijaan..

      Ihminen voi siis halutessaan valita esimerkiksi pilkata Jumalaa ja tehdä Jumalan tahtoa vastaan - tehdä sitä mikä on pahaa - mutta .. Raamattu sanoo että se aika kuitenkin tulee jolloin oikeudenmukaisuus ja rakkaus hallitsevat ja vallitsevat, siitä ei ole epäilystäkään. Aika jolloin ihmiset valitsevat oikeudenmukaisuuden ja rakkauden ja ne jotka valitsevat pahuuden jäävät ulkopuolle ja he saavat tekojensa mukaan .. he kuolevat koska he rakastavat pahuutta enemmän kuin Jumalaa - eikä edes heidän muistoaan enää ole. Heidät on tuomittu tuhottaviksi .. ja heidän armonaikansa on ohi.

      Jumala antoi lakinsa - se on oikeudenmukainen ja mukaan sen tulee pahan tekijän maksaa "silmä silmästä" .. se on se oikeudenmukaisuuden laki jionka Jumala on meille antanut ja sen mukaan tuomitaan jokainen ..Jokainen meistä on syyllinen jossain muodossa ja kukaan eivälty tuomiolta .. ne jotka on lunastettu .. niiden rangaistuksen kantaa Jumalan Poika - ne jotka valitsevat pahuuden niiden frangaistuksen kantavat he itse ..

      Tällaisia ajatuksia tuli mieleeni tästä asiasta ..

      alex

    • Näin adventismissa

      Kun adventistien kuvitteellinen jumala on unohtanut esim. Nigerian siepatut tyttölapset, niin silloin myös adventistitkin ovat halunneet unohtaa heidät, koska se, että adventistit pitäisivät mielessään kaapattuja tyttöjä, muistuttaisi heitä vain heidän saamattomasta "kivijumalastaan", jolta on aivan turha pyytää mitään.

    • Ihan löysällä.

      Onko tyttöjä vieläkään löydetty? Ei ole ainakaan adventtikirkossa jaksettu enää rukoilla tyttölasten puolesta kun sillä taivaallisella ukkelilla on ilmeisimmin mennyt vatsa sekaisin ja 1 päivä ripulissa venyy helposti 1000 vuotiseksi WC-istunnoksi?

      • ihan sama heille

        Luuletkos, että lahkon jäseniä paljon kiinnostaa se, mitä esim. Afrikassa tapahtuu?
        Ihan sama heille vaikka kaikki muut tapettaisiin kunhan lahkon oma porukka pysyy vain hengissä.


    • on se

      Niin raadollista.

    • Vuonna 2014 kirjoiteltiin tällaisia, niin nostetaanpa tämä ylös, kun rukousvastaukset ovat kovinkin päivänpolttama aihe.

      Mitäpä kuuluu NIgerian tytöille, kun koko adventtikirkko päätti rukoilla heidän puolestaan pari vuotta sitten?

      Mutta kerrataanpa asiat ensin:

      1. Boko Haram -terrorijärjestö kaappasi sadoittain Nigeriassa tyttöjä terroripelinsä pelinappuloiksi.

      2. Ketään ei kiinnostanut.

      3. USA:n hallinto lupasi tiedustelutietoa, pari vakoilusatelliittia sekä pari erikoisjoukkojen spelialistia Nigerian hallinnon avuksi saamaan selville kaapattujen olinpaikan.

      4. Adventtikirkkoa alkoi kiinnostaa tämän jälkeen ja he päättivät lahkona aloittaa rukoilemalla avun pyytämisen jumalaltaan tyttöjen löytämiseksi, koska ilmeisesti he päättelivät rukouksen voiman tulevan todistetuksi, koska USA antoi tukevan apupaketin avaruusteknologian ja erikoisjoukkojen tietotaidon myötä.

      5. tyttöjä ei löytynyt kiivaasta avaruusteknologian ja eri jumalien avusta huolimatta.

      Ja sitten uusin uutinen parin kuukauden takaa:

      http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/boko-haram-vaatii-miljoonia-vastineeksi-kaksi-vuotta-sitten-siepatuista-koulutytoista/5836004

      Joten onko rukousvastaus nyt todistettu, vai onko maagisilla suhteilla yläkertaan nyt perinteisiä verkkohäiriöitä, vai mistä mättää?

      Adventtikirkon kannattajien todistuksella yhteys yläkertaan on kunnossa, koska jokin jumala välittää eräästä muusikosta, mutta mitä siitä voisi päätellä, että nämä nigerialaiset tytöt eivät kyseisessä jumalassa herätä mitään tunteita?

      Ovatko he kenties lesboja, vai muuten jumalien mielestä vastenmielisiä otuksia, niin ei vain jumalia kiinnosta, joten tämän kanssa on nyt elättävä?

      • satuolentojen.orjat

        Jahve on aina ollut sadisti, kuten sen Jahven luoneet beduiinitkin. Tappoivat mm. Viattomia eläimiä, vain lepyttääkseen mielikuvitusolentoaan.
        Muutama sata mustaa tyttöä ja heidän kohtalonsa ei paljoa mielikuvitusolentoa voisi kiinnostaa.


    • Jahven.panot

      Jahve siellä viidakossa nussii niitä tyttöjä ja on luonnollista, että silloin ei tyttöjen löytyminen ole hänelle suotavaa.

    • Esa_S

      Mitenkäs se bushmanni taas pistää Jumalan syyksi pahojen ihmisten vääristä valinnoista johtuneet syntiset teot?

      • >>> Mitenkäs se bushmanni taas pistää Jumalan syyksi pahojen ihmisten vääristä valinnoista johtuneet syntiset teot? >>

        Luepas tarkemmin että mistä oli kyse.

        Taisipa olla siitä, että nämä hihhulilahkot yms päättivät jokainen aloittaa hirmuisen rukouskampanjan näiden kaapattujen tyttöjen auttamiseksi, että edes jokin jumala pistäisi heidän puolestaan yhden tikun ristiin.

        Eipä mitään tapahtunut, niin adventtikirkko ja kaikki muutkin hörhöt ovat haudanneet nämä rukoushetket kaikessa hiljaisuudessa, eikä yksikään lahko enää kokeille kepillä jäätä ja pyydä jumaliltaan apua näille tyttöparoille.

        Pieni yksityiskohta on se, että nämä rukouskampanjat uskallettiin aloittaa sen jälkeen, kun USA lupasi apua satellittien kautta sekä erikoisjoukkojen kautta, niin sitten lahkot innostuivat, että no nyt rukoillaan, kun varppina jumala päättää antaa vinkin, että missä kaapatut tytöt ovat. No pieleenpä meni taas ja sitten päätettiin että antaapa tyttöjen kuolla sinne missä nyt sattuvat olemaan, kun ei sinne edes jumalat näe.


    • haisee.se

      Ei Jumala ole unohtanut, mutta Jumala antaa bushmanneille vapauden nähdä kättensä tekoja ja muuttaa elämäntapaansa maailmassa, joka heidän kättensä jäljiltä on sangen mätä.
      Ja jos bushmannit eivät muuta elämäntapaansa, he juovat lopulta vihanmaljansa loppuun.

      Siis turhaa on bushmannin räkyttää siitä, mitä jättää jälkeensä. Ota opiksi ja alkakaa ateistisessa maailmassa se parannus, että ette varasta, ette käy ihmisuhreilla kauppaa, olette ihmiseksi ja jaatte nälkäiselle leipää. Mutta, bushmaani sanoo viestin ääressä, "en ymmärrä."!

      Niin, ethän sinä ymmärrä, että paskasi haisee.

      • Ymmärsinkö nyt oikein, että nimimerkin haisee.se mielestä Nigerian kaapattujen tyttöjen ahdinko on täällä kirjoittavan nimimerkki bushmannin syytä?

        Minun logiikan taitoni eivät yllä ymmärtämään tuota.


      • v.aari kirjoitti:

        Ymmärsinkö nyt oikein, että nimimerkin haisee.se mielestä Nigerian kaapattujen tyttöjen ahdinko on täällä kirjoittavan nimimerkki bushmannin syytä?

        Minun logiikan taitoni eivät yllä ymmärtämään tuota.

        MInä en ole tuon kahjon kirjoituksia ymmärtänyt enää pitkiin aikoihin.

        OIkeastaan palstan parhaimpia esimerkkejä siitä, miten uskonto sekoittaa ihmisen pään. Vastenmielistä tekstiä, jota tuottaa varmaan aika vastenmielinen uskova, eli kristinuskon tulevaisuus.


      • kerettiläinen-

        >> Siis turhaa on bushmannin räkyttää siitä, mitä jättää jälkeensä. Ota opiksi ja alkakaa ateistisessa maailmassa se parannus, että ette varasta, ette käy ihmisuhreilla kauppaa, olette ihmiseksi ja jaatte nälkäiselle leipää. Mutta, bushmaani sanoo viestin ääressä, "en ymmärrä."! <<

        No tasapuolisuuden nimissä pitäisi myös uskonnollisessa maailmassa lopettaa varastaminen ja hengellinen ihmisuhrikauppa. Nälkäisille leipää jakavat myös maailmalliset järjestöt, enkä pidä sitä yhtään sen jalomielisempänä ja pyyteettömämpänä, jos sitä leipää jaetaan siinä toivossa, että saadaan omaan lahkoon lisää kannattajia. Raamatussa kehoitetaan kastamaan ihmisiä Jeesuksen nimessä, mutta siellä ei ole minkäänlaista mainintaa siitä, että joku pitäisi kastaa jonkin lahkon nimessä sen jäseneksi. Ne itse todistavat olevansa vain osa "hedelmällistä" Babylonia, sillä Jumalan seurakunta on täysin hedelmätön.


    • Ihan.karmaisevaa

      Vittu, että uskonnot sekoittaa eräiden päät! Aivan pöyristyttää, kun lukee tälläkin palstalla joidenkin uskonlahkojen sekoittamien ihmisraunioiden typeriä sepustuksia.
      Pysykää jumalauta kaukana näistä jenkkilahkoista!!!!!!!

      • Kuoli.ja.haudattiin

        Jahve on unohtanut paljon muutakin. Jahven unohduksen syy on selkeä. Hän kuoli n. 2000 vuotta sitten ja kaikki hänen lupauksensa sen myötä.


      • Pysyn.erossa

        Ei ole aikomustakaan lähteä jonkun typerän jenkkilahkon mukaan.


      • Se.on.todistettu
        Kuoli.ja.haudattiin kirjoitti:

        Jahve on unohtanut paljon muutakin. Jahven unohduksen syy on selkeä. Hän kuoli n. 2000 vuotta sitten ja kaikki hänen lupauksensa sen myötä.

        "Hän kuoli n. 2000 vuotta sitten ja kaikki hänen lupauksensa sen myötä."
        Satukirjan mukaan, mutta ei sellainen, jota ei koskaan oikeasti ole ollut olemassa voi kuollakaan.


      • Sairaaloisessa.mielessä

        "Satukirjan mukaan, mutta ei sellainen, jota ei koskaan oikeasti ole ollut olemassa voi kuollakaan."

        Nähtävästi se on olemassa erään rahanahneen jenkkilahkonkin kannattejien sairaaloisessa mielessä?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      65
      1990
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1347
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1274
    4. 49
      1182
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1002
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      999
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      920
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      881
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      878
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      873
    Aihe