Miksi Jumala kirjoitti muistutuksen sapatista laintauluihin ? Miksi se on niin tärkeä?
Raamatun vastaus on että sapattina opit sitä mitä tarvitset iankaikkiseen elämään.
Muista sapatti..
41
<50
Vastaukset
- RistilläLunastettu
Ai "sapattina opit sitä mitä tarvitset iankaikkiseeen elämään"? Jotta häh? Jos siis Raamattua lukee muina päivinä kuin sapattina ja siellä sanotaan, että Kristuksessa meillä on kaikki, mitä aikaan ja jumalisuuteen tarvitaan, niin tätä ei sitten muina päivinä "opi"? Niinkö? Sapatilla ei ole iankaikkisen elämän kanssa mitään tekemistä, ei kerrassa mitään.
- Sid
Häh itselles "RistilläLunastettu" ? Etkö osaa likea - minulla on sinulle yksi neuvo "opettele lukemaan siten että ymmärrät lukemasi asia sisällön"
- RistilläLunastettu
Sid kirjoitti:
Häh itselles "RistilläLunastettu" ? Etkö osaa likea - minulla on sinulle yksi neuvo "opettele lukemaan siten että ymmärrät lukemasi asia sisällön"
Enköhän minä kielten maisterina sentään osaa lukea ja vieläpä sisällön ymmärtäen...
Kirjoitat näin: "... sapattina opit sitä mitä tarvitset iankaikkiseen elämään." Sanot siis aivan selvästi, että tämän oppiminen tapahtuu sapattina. Miksi sapattina?
Raamattua lukemalla oppii, mitä iankaikkiseen elämään tarvitaan - nimittäin henkilökohtainen usko Jeesukseen ja Hänen lahjoittamaansa syntien sovitukseen ja lunastukseen ristillä - miksi tämä "oppiminen" tapahtuisi vain sapattina, siihen et näköjään osaa vastata. Raamatun sanoma ei ole millään tavoin sidottu siihen, minä päivänä ihminen sen vastaan ottaa. Ja lunastetun taivasosuuteen sapatti ei liity.
- Exadventistiparka
Oletko miettinyt sitä, että sapatti annettiin MERKIKSI Israelille, ja MUISTUTUKSEKSI siitä että Jumala johdatti heidät pois Egyptistä ?
Tai sitä, että noita kivitauluja kutsuttiin nimenomaan LIITON tauluiksi ? ("lain taulut" eivät ole oikea käännös)
Tai sitä, että noita liiton tauluja ei enää ollut löydettävissä, kun Jeesus tuli maan päälle ?
Tai sitä, että nuo 10 käskyä eivät ole Raamatun mukaan "laki", vaikkakin ne kyllä sisältyvät lakiin.
Tai sitä, että Uusi testamentti selkeästi sanoo, että me emme ole lain alla ?
Tai sitä, ettei UT KERTAAKAAN toista sapattikäskyä ohjeeksi uuden liiton kristityille, vaikka kaikki muut käskyt annettiin tarkentavana ohjeena (EI lakina) puhtaaseen vaellukseen ?
Tai sitä, ettei UT mainitse apostolien viettäneen sapattia kokouksiin tai opiskeluun, vaan ULKOPUOLISTEN evankeliointiin ?
Onko sinulla vastauksia myös näihin kysymyksiin ?
Tuo vastauksesi: "Raamatun vastaus on että sapattina opit sitä mitä tarvitset iankaikkiseen elämään." pätee juurikin tarkalleen ISRAELILLE, mutta nimenomaan EI meille uuden liiton kristityille.- pyhpyh
Olet valehtelija. Nimesi pyyhitään elämän kirjasta kapinallisena, ellet tee parannusta.
- Menisitedeshoitoon
pyhpyh kirjoitti:
Olet valehtelija. Nimesi pyyhitään elämän kirjasta kapinallisena, ellet tee parannusta.
Ja punakynäsi viuhuu, pyhpyh! Suosittelen hakeutumista terapiaan ja sitä ennen kunnon lääkitystä!
- Sid
Olenhan minä ajatellut ja varmaan puhut asiaakin kaiken höpinän kesksellä, mutta olisit nyt pysynyt aloituksen aiheessa. Jotenkin saa sellaisen tunteen että kun sapatti tulee puheeksi katoaa järki muutamien kirjoituksista. Kuin jos käyttäisitte naurinkolaseja iltapimeässä.
- NaurinkoNarmas
Sid kirjoitti:
Olenhan minä ajatellut ja varmaan puhut asiaakin kaiken höpinän kesksellä, mutta olisit nyt pysynyt aloituksen aiheessa. Jotenkin saa sellaisen tunteen että kun sapatti tulee puheeksi katoaa järki muutamien kirjoituksista. Kuin jos käyttäisitte naurinkolaseja iltapimeässä.
Hihi, naurinkolasit...kylläpä naurattaa!
- Exadventistiparka
Sid kirjoitti:
Anteeksi jos kirjoitukseni oli pitkä ja kysymyksiä herättävä, mutta lopputuleman kannalta nuo kysymyksetkin ovat oleellinen osa perustelua ja koko keskustelua aloituksen aiheesta. Tähän päädyin pohtiessani aloitusta, joten en mielestäni aivan kauas aloituksestasi mennyt:
"Tuo vastauksesi: "Raamatun vastaus on että sapattina opit sitä mitä tarvitset iankaikkiseen elämään." pätee juurikin tarkalleen ISRAELILLE, mutta nimenomaan EI meille uuden liiton kristityille."
Oletko muuten samaa vai eri mieltä tästä kommentistani ?
Olen samaa mieltä nimimerkkien RistilläLunastettu ja Exadventistiparka kanssa.
Mikä päivä tahansa voi uuden liiton armon aikakaudella oppia kaiken, mitä ikuisen elämän saamiseen liittyy. Meillä on jatkuva sapattilepo Jumalan armon ja Kristuksen osallisuudessa, on viikonpäivä sitten lauantai tai sunnuntai.
Minä lepään silloin kun väsyttää, olkoon päivä mikä tahansa, ja kirkkoon menen sunnuntaisin. Voisin minä jumalanpalvelukseen mennä vaikka lauantainakin, jos ev-lut. kirkko järjestäisi messuja myös lauantaina - tai vaikka perjantaina.- Exadventistiparka
Eräs seurakunta, jossa on myös mukava käydä, pitää kokouksia 3 kertaa viikossa. Mielenkiintoinen asia on sekin, että ihmisillä kumma kyllä löytyy aikaa vaikka joka päivä tutkia Raamattua ja käydä kokouksissa, jos vain elämän prioriteetit ovat jumaliset.
Tulee mieleen Room. 14:5 "Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma."
Kun olet mielessäsi varma, silloin ei omatuntosikaan soimaa sinua, ja elät todeksi sitä vapautta johon Kristus on meidät vapauttanut.
Jos taas omatuntosi sanoo että sinun olisi pakko pyhittää sapatti, niin siinä epäonnistuessasi alat katsomaan itseesi, etkä Kristukseen (- vertaa vaskikäärme). Juurikin noin, kuten sanoit Exadventistiparka.
Kukin olkoon mielessänsä varma evankeelisen vapauden hengessä.
Sehän se minullakin oli tuon lauantaisapatin pyhittämisen kanssa adventistina, että kun en osannut/jaksanut noudattaa whitelaisia sapattisääntöjä prikulleen niin katsoin enemmän itseäni enkä Kristusta, ja lauantaisapatti oli kaikkea muuta kuin ilon, vapauden ja pelastusvarmuuden päivä.- Exadventistiparka
totuusfriikki7678 kirjoitti:
Juurikin noin, kuten sanoit Exadventistiparka.
Sehän se minullakin oli tuon lauantaisapatin pyhittämisen kanssa adventistina, että kun en osannut/jaksanut noudattaa whitelaisia sapattisääntöjä prikulleen niin katsoin enemmän itseäni enkä Kristusta, ja lauantaisapatti oli kaikkea muuta kuin ilon, vapauden ja pelastusvarmuuden päivä." katsoin enemmän itseäni enkä Kristusta, ja lauantaisapatti oli kaikkea muuta kuin ilon, vapauden ja pelastusvarmuuden päivä."
Sinulle kävi siis juuri kuten Paavali kirjoittaa Room 7:
"9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
10 ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta." Niinpä. Kirjain (VT:n laki) kuolettaa, mutta Pyhä Henki tekee eläväksi. Synti otti mooseslaisesta ja whitelaisesta sapattilaista - sekä mooseslaisesta ruokalaista - aiheen ja petti minut (= en saanut, mitä adventistit lupailivat) ja kuoletti minut hengellisesti.
Muistan eräänkin Ellen G. Whiten sapattipäivän ylistelyn, jossa hän kehottaa tekemään sapatista viikon parhaimman päivän. No, eipä tuo päivä yleensä sen kummempi ollut.
Asuin Helsingissä adventistipariskunnan alivuokralaisena. Sain olla seuraamassa heidän sapatin pyhittämistään. He odottivat sitä lauantai-illan auringonlaskua, että pääsisivät siivoamaan ja muita kotitöitä tekemään. Tiedä tuosta sitten, oliko tuokaan erityisen "pyhittynyttä" elämäntapaa.- Sapattineuroosi
Muistan eräänkin Ellen G. Whiten sapattipäivän ylistelyn, jossa hän kehottaa tekemään sapatista viikon parhaimman päivän. No, eipä tuo päivä yleensä sen kummempi ollut.
Asuin Helsingissä adventistipariskunnan alivuokralaisena. Sain olla seuraamassa heidän sapatin pyhittämistään. He odottivat sitä lauantai-illan auringonlaskua, että pääsisivät siivoamaan ja muita kotitöitä tekemään. Tiedä tuosta sitten, oliko tuokaan erityisen "pyhittynyttä" elämäntapaa.Minä taas tunnen erään adventistirouvan, joka aina perjantaisin siivoaa koko ison talon ja pihan, käy isot ruokaostokset kaupasta, pesee pyykit, silittää, keittää, paistaa ja leipoo hiki hatussa ja kieli vyön alla että vain saisi kaiken tehtyä ennen auringonlaskua (tiukille ottaa varsinkin talvella...). Perusteluna, että "perjantai on raamatullinen varustelupäivä". Seurauksena tästä kaikesta sitten on sapattina niin puhki ja jumissa kuin olla voi! Yleensä sunnuntaina alkaa herätä eloon...
Onko sapatin pyhittäminen siis tällaista, itsensä etukäteen niin piippuun ajamista, että sapattina on melkein taju kankaalla? Onko Jumalalle tästä jotenkin erityistä iloa? Kun rouvan kanssaan keskustelee, että voisihan sitä jakaa noita töitä useammalle päivälle ja siivotakin vaikka jo torstaina, niin hän närkästyksissään: "Minun kodissani ei sapattina näy pölyhiukkastakaan, koska sapatti on Jumalan pyhittämä päivä!" Mainittakoon, että hän elelee vain kahden eläkeläismiehensä kanssa, rouva on lähempänä 70, joten tuskin he kovin hirveästi sottaavatkaan. Sanalla sanoen: rouvalla on sapattineuroosi. - Sapattineuroosi
Sapattineuroosi kirjoitti:
Minä taas tunnen erään adventistirouvan, joka aina perjantaisin siivoaa koko ison talon ja pihan, käy isot ruokaostokset kaupasta, pesee pyykit, silittää, keittää, paistaa ja leipoo hiki hatussa ja kieli vyön alla että vain saisi kaiken tehtyä ennen auringonlaskua (tiukille ottaa varsinkin talvella...). Perusteluna, että "perjantai on raamatullinen varustelupäivä". Seurauksena tästä kaikesta sitten on sapattina niin puhki ja jumissa kuin olla voi! Yleensä sunnuntaina alkaa herätä eloon...
Onko sapatin pyhittäminen siis tällaista, itsensä etukäteen niin piippuun ajamista, että sapattina on melkein taju kankaalla? Onko Jumalalle tästä jotenkin erityistä iloa? Kun rouvan kanssaan keskustelee, että voisihan sitä jakaa noita töitä useammalle päivälle ja siivotakin vaikka jo torstaina, niin hän närkästyksissään: "Minun kodissani ei sapattina näy pölyhiukkastakaan, koska sapatti on Jumalan pyhittämä päivä!" Mainittakoon, että hän elelee vain kahden eläkeläismiehensä kanssa, rouva on lähempänä 70, joten tuskin he kovin hirveästi sottaavatkaan. Sanalla sanoen: rouvalla on sapattineuroosi.Väärinkäsityksien välttämiseksi: "eläkeläismiehensä kanssa vain kahden".
- pyhpyh
Olet luopio. Tee parannus.
Sapatin rikkominen on SYNTIÄ. - pyhpyh
Niinpä. Kirjain (VT:n laki) kuolettaa, mutta Pyhä Henki tekee eläväksi. Synti otti mooseslaisesta ja whitelaisesta sapattilaista - sekä mooseslaisesta ruokalaista - aiheen ja petti minut (= en saanut, mitä adventistit lupailivat) ja kuoletti minut hengellisesti.
Sinä olet elävä kuollut tälläkin hetkellä. Ilman toivoa ja tulevaisuutta.
- KiinniJeesuksessa
pyhpyh kirjoitti:
Onneksi kristityn toivo ja tulevaisuus ovat kiinni Jeesuksessa euvätkä sinussa, pyhpyh! Etkä sinä keneltäkään pysty Kristus-toivoa riistä,äänkään, vaikka täällä kuinka riehut kuin peijooni.
- Laskutulos7
pyhpyh kirjoitti:
Sapatin rikkominen on SYNTIÄ.Siinä sitä teltan käryä taas tulee, parantaisitte omat sairaat aivonne.
pyhpyh kirjoitti:
Sapatin rikkominen on SYNTIÄ."Sapatin rikkominen on SYNTIÄ."
Ole hyvä, arvoisa pyhpyh ja todista apostolien Paavalin, Pietarin tai Johanneksen sanoilla Uudessa testamentissa, että lauantaisapatin rikkominen on pakanakristitylle syntiä.
Emme elä enää vanhatestamentillisessa lakiliitossa, vaan uudessa liitossa armon alla kristillisessä vapaudessa, jossa ovat ne elämänohjeet, jotka Kristus ja apostolit ovat asettaneet.pyhpyh kirjoitti:
Oletko tosissasi tuollainen "uskova" ihminen, vai oletko vain trolli, joka vetää jotain ihmeen roolia täällä adventistiksi tekeytyen?
Kukaan tuntemani adventisti ei edes silloin vuosina 1988-1989 kun aloin nähdä ristiriitaa adventismin ja Raamatun sekä kirkkohistorian välillä käyttäytynyt tuolla tavalla, eivätkä adventistit sanoneet minulle tuollaista, kun lopullisesti erosin vuonna 1989. Erosimme toisistamme asiallisesti.- LopunAikaa
Juurikin noin, kuten sanoit Exadventistiparka.
Sehän se minullakin oli tuon lauantaisapatin pyhittämisen kanssa adventistina, että kun en osannut/jaksanut noudattaa whitelaisia sapattisääntöjä prikulleen niin katsoin enemmän itseäni enkä Kristusta, ja lauantaisapatti oli kaikkea muuta kuin ilon, vapauden ja pelastusvarmuuden päivä.Sääli miten ihmiset orjuutetaan järjestöönsä. Raamattua selitellään väärin joukon
johtajilta. Väärät uskonnot ovat kauhistus taivaalliselle hallitukselle. Maapallo on
täysin saastunut erillaisilla " uskonnoilla ",eikä yhdelläkään niistä ole totuutta.
Yksinkertaisesta " uskosta Jeesukseen "on tehty monimutkainen myyntiväline.
On osattava tehdä ero entisen israelin kansalle annettujen määräysten, ja meidän
aikamme kesken. Ne ajat ovat vuosituhansien takana, nyt on uudet säännöt. - SikamaistaTonkimista
Sapattineuroosi kirjoitti:
Minä taas tunnen erään adventistirouvan, joka aina perjantaisin siivoaa koko ison talon ja pihan, käy isot ruokaostokset kaupasta, pesee pyykit, silittää, keittää, paistaa ja leipoo hiki hatussa ja kieli vyön alla että vain saisi kaiken tehtyä ennen auringonlaskua (tiukille ottaa varsinkin talvella...). Perusteluna, että "perjantai on raamatullinen varustelupäivä". Seurauksena tästä kaikesta sitten on sapattina niin puhki ja jumissa kuin olla voi! Yleensä sunnuntaina alkaa herätä eloon...
Onko sapatin pyhittäminen siis tällaista, itsensä etukäteen niin piippuun ajamista, että sapattina on melkein taju kankaalla? Onko Jumalalle tästä jotenkin erityistä iloa? Kun rouvan kanssaan keskustelee, että voisihan sitä jakaa noita töitä useammalle päivälle ja siivotakin vaikka jo torstaina, niin hän närkästyksissään: "Minun kodissani ei sapattina näy pölyhiukkastakaan, koska sapatti on Jumalan pyhittämä päivä!" Mainittakoon, että hän elelee vain kahden eläkeläismiehensä kanssa, rouva on lähempänä 70, joten tuskin he kovin hirveästi sottaavatkaan. Sanalla sanoen: rouvalla on sapattineuroosi.Kansoilla ei ole raamatusta yhtenäistä tietoa, koska heille opetetaan harhaoppeja
kirkoissaan. Koska on vain YKSI JUMALA, ja YKSI JEESUS, niin eikö ole selviö
miten pitää myöskin olla vain YKSI USKO ( uskonto ), mutta eipäs olekkaan niin.
Kaikki sekaannus johtuu uskonnon hallitsijasta saatanasta, joka on tämän ajan
päämies, tarkoituksenaan johtaa kansat harhateille, ja sen huomaa kirjavasta
uskontojen harjoittamisesta. Homot ja lesbotkin kelpuutetaan seurakunnan eteen. - Sid
Saat olla ihen omaakin mieltä jos haluat. Totuus ei ole puoluepolitiikkaa. Nuo päättelysi ovat täysin ilmasta haettuja - maailmassa on tuhansia kristinuskonkirkkoja ja jahkoja jotka ovat enemmän tai vähemmän eri mieltä ja syy siihen on että ihmiset ovat sellaisia kuin ovat.
- Mitenliittyy
SikamaistaTonkimista kirjoitti:
Kansoilla ei ole raamatusta yhtenäistä tietoa, koska heille opetetaan harhaoppeja
kirkoissaan. Koska on vain YKSI JUMALA, ja YKSI JEESUS, niin eikö ole selviö
miten pitää myöskin olla vain YKSI USKO ( uskonto ), mutta eipäs olekkaan niin.
Kaikki sekaannus johtuu uskonnon hallitsijasta saatanasta, joka on tämän ajan
päämies, tarkoituksenaan johtaa kansat harhateille, ja sen huomaa kirjavasta
uskontojen harjoittamisesta. Homot ja lesbotkin kelpuutetaan seurakunnan eteen.Millä tavoin vastauksesi liittyy nimim. Sapattineuroosi kirjoitukseen?
- HölynPölyäk
Mitä noita hölmöjä kyselet. Jos olet mooseksen lain alainen juutalainen niin pidä
sapattisi,ja kymmenen käskyäsi, mutta älä puske sitä muille. Jokaisella " yhteisöllä "
on omat lakinsa ja asetuksensa. Niin on kiinassakin, ja suomessa, niinkuin esimerkkinä.- Sääli-miestä
Mitä hölmöjä höpiset itse - mitä sapatilla muka on "lainalaisuuden kanssa tekemistä" - olet selvästi "aivopesty" ja vastailet sen mukaan.
Seuraavasta käy ilmi selvääkin selvemmin mikä on sapatti. Se on Uusi Jerusalem, Jeesuksen tuhatvuotinen Jumalan luomisen seitsemäs päivä.
Heprealaiskirje 4
Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle. Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti. Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa"; ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni". Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden, niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä. Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija; eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta. Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan....niin, täytyy vielä huomauttaa miksi tuhatvuotinen valtakunnan vietto olisi laissa säädetty. No se on hyvin yksinkertaista, kun rikomme yhdenkään lain, olemme rikkoneet kaikki. Sen sisällä on silloin jo sapattikäsky, viettää tuhatvuotiskausi. Sitä kun ei vietä kuin yhdestä syystä: Tee ja toimi Jumalan tahdon mukaisesti.
...ja mikä on se Jumalan tahto? Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
...ja miksi se on Jumalan tahto? Joh. 3:16 Niin paljon Jumala on maailmaa Rakastanut, että Hän antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi ikuinen elämä Jumalan valtakunnassa.
Kukaan ei vietä sapattia ellei ole käynyt sisälle siitä portista. Kaikki muu saptin vietto jota vietämme maan päällä joka seitsemäs päivä, on yhtä vajavaista kuin käsky "älä tapa" tai "älä himoitse toisen omaa" tai joku muu, sillä jos olet jonkun teon ajatuksissasi tehnyt, olet sen jo tehnyt. Näin asian näkee Jumala.
Vietetään siis sapattia, yritetään viettää maallista sapattiamme parhaamme mukaan, kuten teettekin ja yritetään olla vihaamatta toisiamme, kuten aika hyvin onnistummekin ja koetetaan olla himoitsematta toistemme omaa, johon melko hyvin ehkä kykenemmekin, vai mitä?Emme siis kukaan ole täydellisiä maallissa lain noudattamisessa, emme sapatin suhteen, kuin emme muutenkaan. Adventistit osaavat sapatinvieton ehkä monia puita paremmin, joskaan sitten jää vähemmälle huomiolle jotkut muut seikat, kun keskittyy yksinomaan kerran viikossa pitämään edes sen yhden käskyn melko hyvin.
Näistä kaikista syntyy itsemme vajavaisen tunnustaneina varsin selvä kuva, me jokainen tarvitsemme armon Jeesuksessa Kristuksessa ja sitten pääsemme viettämään täydellistä sapattia yhdessä Jeesuksen kanssa.- Metsääpuilta
JarmoEklund kirjoitti:
Emme siis kukaan ole täydellisiä maallissa lain noudattamisessa, emme sapatin suhteen, kuin emme muutenkaan. Adventistit osaavat sapatinvieton ehkä monia puita paremmin, joskaan sitten jää vähemmälle huomiolle jotkut muut seikat, kun keskittyy yksinomaan kerran viikossa pitämään edes sen yhden käskyn melko hyvin.
Näistä kaikista syntyy itsemme vajavaisen tunnustaneina varsin selvä kuva, me jokainen tarvitsemme armon Jeesuksessa Kristuksessa ja sitten pääsemme viettämään täydellistä sapattia yhdessä Jeesuksen kanssa.Jarmo, kuinka ne puut viettävät sapattia?
- Oikein-Kirjoitit
JarmoEklund kirjoitti:
Emme siis kukaan ole täydellisiä maallissa lain noudattamisessa, emme sapatin suhteen, kuin emme muutenkaan. Adventistit osaavat sapatinvieton ehkä monia puita paremmin, joskaan sitten jää vähemmälle huomiolle jotkut muut seikat, kun keskittyy yksinomaan kerran viikossa pitämään edes sen yhden käskyn melko hyvin.
Näistä kaikista syntyy itsemme vajavaisen tunnustaneina varsin selvä kuva, me jokainen tarvitsemme armon Jeesuksessa Kristuksessa ja sitten pääsemme viettämään täydellistä sapattia yhdessä Jeesuksen kanssa.Oikein kirjoitit - tätä kun eivät monetkaan ole havainneet koska heidät on saatu sokeana kokoontumaan sapattia vastaam .. Se Herran siunaama sapatti josta käskyissä muistutetaan on lupaus tulevasta - sapatti on Herran armossa Herran tiellä kulkemista - ja ilman sitä ei kukaan saa iankaikkista elämää. Sääli näitä ihmisiä jotka jonkinlaisen innokkaan protestin alla ovat menettämässä sapatin levon.
- LepoaTarvittaessa
Oikein-Kirjoitit kirjoitti:
Oikein kirjoitit - tätä kun eivät monetkaan ole havainneet koska heidät on saatu sokeana kokoontumaan sapattia vastaam .. Se Herran siunaama sapatti josta käskyissä muistutetaan on lupaus tulevasta - sapatti on Herran armossa Herran tiellä kulkemista - ja ilman sitä ei kukaan saa iankaikkista elämää. Sääli näitä ihmisiä jotka jonkinlaisen innokkaan protestin alla ovat menettämässä sapatin levon.
Kun lepää silloin kun on levon tarpeessa ( minä päivänä tahansa) ei kyllä menetä mitään.
- Exadventistiparka
En edelleenkään ymmärrä, miksi Israelille annettu laki ja Israelin kanssa tehdyn liitin MERKKI, eli sapatti, halutaan väen väkisin sovittaa uuteen liittoon.
Laki on meille kasvattaja, mutta emme ole lain alla eli orjia, vaan lapsia eli vapaita.
Gal 4:
"1 Mutta minä sanon: niin kauan kuin perillinen on alaikäinen, ei hän missään kohden eroa orjasta, vaikka hän onkin kaiken herra; 2 vaan hän on holhoojain ja huoneenhaltijain alainen isän määräämään aikaan asti. 3 Samoin mekin; kun olimme alaikäisiä, olimme orjuutetut maailman alkeisvoimien alle. 4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen, 5 lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan. 6 Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!" 7 Niinpä sinä et siis enää ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta. 8 Mutta silloin, kun ette tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalia, jotka luonnostaan eivät jumalia ole. 9 Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, JOIDEN ORJIKSI TAAS UUDESTAAN TAHDOTTE TULLA ?"
Osaako joku sanoa mitä Paavali tarkoittaa, kun hän vielä jatkaa tähän:
"10 Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.11 Minä pelkään teidän tähtenne, että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt." - KaikkiTaiEiMitään
Exadventistiparka kirjoitti:
En edelleenkään ymmärrä, miksi Israelille annettu laki ja Israelin kanssa tehdyn liitin MERKKI, eli sapatti, halutaan väen väkisin sovittaa uuteen liittoon.
Laki on meille kasvattaja, mutta emme ole lain alla eli orjia, vaan lapsia eli vapaita.
Gal 4:
"1 Mutta minä sanon: niin kauan kuin perillinen on alaikäinen, ei hän missään kohden eroa orjasta, vaikka hän onkin kaiken herra; 2 vaan hän on holhoojain ja huoneenhaltijain alainen isän määräämään aikaan asti. 3 Samoin mekin; kun olimme alaikäisiä, olimme orjuutetut maailman alkeisvoimien alle. 4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen, 5 lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan. 6 Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!" 7 Niinpä sinä et siis enää ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta. 8 Mutta silloin, kun ette tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalia, jotka luonnostaan eivät jumalia ole. 9 Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, JOIDEN ORJIKSI TAAS UUDESTAAN TAHDOTTE TULLA ?"
"10 Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.11 Minä pelkään teidän tähtenne, että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt."Eikö syy piile siinä, että adventistit ovat korottaneet itsensä Israeliksi ja julistavat, että KAIKKI, mitä Jumala valitun kansansa (juutalaisten) kanssa sopi ja heille lupasi, onkin nyt siirtynyt adventisteille, koska he omasta mielestään ovat "valittu pyhä jäännös" ja Jumala on muka hylännyt valitun kansansa juutalaiset?
Liki surkuhupaisaa tässä korvausteologiassa on, että kaikki lupaukset ja siunaukset napataan adventisteille, mutta Israelia koskevista rangaistuksista ja negatiivisista seurauksista ei jostain kumman syystä Adventtikirkko ole ollenkaan kiinnostunut? Eikö "kelpaa"? Rusinat pullasta mieluummin, sen muun saavat juutalaiset pitää hyvänään. Ei ole kuulunut vaateita adventisteilta niiden koettelumusten perään... - Valinta-on-vapaa
LepoaTarvittaessa kirjoitti:
Kun lepää silloin kun on levon tarpeessa ( minä päivänä tahansa) ei kyllä menetä mitään.
Minä tarvitsen sitä aikaa josta Raamattu puhuu 1000 vuotisena aikana ja josta Herran sapatti nyt on lupaus ja esimerkki - sinä et näköjään omalle kohdallesi ajattele samalla tavalla, mutta että minä vaihtaisin osia kanssasi -- unohda se .. en ikinä vaihtaisi.
Jumala on antanut kaikille vapaan valinan - minäkö alkaisin sinua vaatimaan johonkin ? en tietenkään ala - LepoaTarvittaessa
Valinta-on-vapaa kirjoitti:
Minä tarvitsen sitä aikaa josta Raamattu puhuu 1000 vuotisena aikana ja josta Herran sapatti nyt on lupaus ja esimerkki - sinä et näköjään omalle kohdallesi ajattele samalla tavalla, mutta että minä vaihtaisin osia kanssasi -- unohda se .. en ikinä vaihtaisi.
Jumala on antanut kaikille vapaan valinan - minäkö alkaisin sinua vaatimaan johonkin ? en tietenkään alaEi se onnistuisikaan että sinun vaatimuksiisi suostuisin. Katsos, kun näet "VAPAUTEEN KRISTUS VAPAUTTI MEIDÄT! ".
- Sid
Exadventistiparka kirjoitti:
Gal 4:
"10 Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.11 Minä pelkään teidän tähtenne, että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt."Et sitten ymmärrä - mutta mikähän lienee se todellinen syy ymmärtämättömyyteesi?
Jos ollaan ihan rehellisiä. Olen huomannut että olet tehnyt mielessäsi samanlaisia kompromisseja kuin kaikki jotka jotka uskovat että syntinen voi elää ikuisesti.
Kuule minua ja usko: Syntinen kuolee synteihinsä, mutta jos et usko niin älä ainakaan koskaan sano että et saanut tietää.
Heprealaiskirje 4 tuossa aikaisemmin varoittaa : Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle. - Exadventistiparka
Sid kirjoitti:
Et sitten ymmärrä - mutta mikähän lienee se todellinen syy ymmärtämättömyyteesi?
Jos ollaan ihan rehellisiä. Olen huomannut että olet tehnyt mielessäsi samanlaisia kompromisseja kuin kaikki jotka jotka uskovat että syntinen voi elää ikuisesti.
Kuule minua ja usko: Syntinen kuolee synteihinsä, mutta jos et usko niin älä ainakaan koskaan sano että et saanut tietää.
Heprealaiskirje 4 tuossa aikaisemmin varoittaa : Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle."Kuule minua ja usko: Syntinen kuolee synteihinsä, mutta jos et usko niin älä ainakaan koskaan sano että et saanut tietää."
Room 13:8 "Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt."
Näin, koska Kristus täytti lain puolestamme. Emme ole lain alla, vaan lapsia. Meille on annettu 2 tärkeää ohjetta: Rakastaa Jumalaa ja lähimmäisiämme.
Gal 3:"5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
6 samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia."
Jos emme ole lain alla, emme mitenkään voi olla velvollisia itse täyttämään vanhan liiton lakia. Vanhurskautemme on luettua vanhurskautta, kuten Aabrahamilla, ei itse tehdyistä teoista, lain kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun284553- 713174
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa813101Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus3082557- 412212
- 542161
Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211361Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo121326- 451265
Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."
Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui261177