Mitä olisi palsta ilman Osmiumia

Tämä_kuolisi

Ja tätä toista tollukkaa.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinkö-on

      Et sano SITÄ toista tollukkaa, vaan TÄTÄ toista tollukkaa Tarkoitat siis itseäsi. Mikä mielestäsi on ollut se tärkeä antisi palstalle?

    • Muistin paluttamiseksi: Tollisko on eteläpohjalainen kepulainen.
      Metsän omistamista veronmaksajat tukevat noin 200 eri tuen voimin.
      Nyt järjettömän korkea puunhinta, varsinkin kantohinta, johtuu suurimalta osalta metsänomistajien, siis METSÄNOMISTAMISEN tuista.
      Kemijärven sellutehtaan lopettamisesta toimiva johto perusteli sillä, että puu Ruotsissa on merkittävästi halvempaa. Suomessa puu on 38% kalliimpaa.
      Vaikka tulisi Lapuan laki voimaan ja te tulisit tappamaan minut huomenna kuten olette usein uhanneet, niin se ei auta sen paremmin puunhintaan kun turpeenpolton päästöihinkään.

      Tolliskot eivät voi, eivätkä ketkään muutkaan laskea kemian laskuja "tilavuuspainoilla" helposti.
      Vaikka Tolliskot väittävät turpeessa olevan elohopean palavan kuumassa "vedeksi ja muiksi luonnolliseksi aineiksi" ei se ole totta.
      Vaikka Tolliskot ja osa kepuänkyröitä väittää turpeen olevan päästötön tai vähäpäästöinen, niin turpeenpoltto on ehdottomasti epätaloudellisin ja eniten saastuttava energialähde. Geologian laitoksen mittauksissa on turvesuon turpeesta mitattu 22 % rikkipitoisuuksia. Turvetta polttavat laitokset eivät edes käynnistä savukaasujen puhdistuslaiteita silloin kun ne polttavat turvetta.

      NÄIN TOIMII MAALAISLIITTO ja ihmisten terveys ja ympäristönsuojelu on KEPUÄNKYRÖIDEN JA TOLLISKOIDEN MIELESTÄ RIKOS.

      Kerropps miten TolleroTollisko VAKIOI VEDEN.

      • kapo-ukko

        Minä VAKIOIN veden lisäämällä siihen puoleksi giniä.


      • Mainio asia, Hyvä Gini raakana aamulla tai greipin kanssa päivällä.
        Joimme joskus aika reippaasti, opiskelujen välillä Geneveriä, sitä sai pikku Hollandereista.
        Kerronpa yhden pikku jutun; olimme purjehdusreissulla ja vierasvenesatamassa. Sanoin vaimolle aamulla, että vien lapset ulos juoksemaan, joka oh hyvin tärkeää pitkillä purjehdusmatkoilla ja on myöskin erittäin tärkeää pitää huolta kapteenin nestetasapainosta.
        Vein lapset leikkipuistoon ja sitten vanhin halusi Goka -kolaa, kaikki meni kuten olin suunnitellut, mutta sitten ravintolan eteisessä oli saatanan suuri risti ja taulu, jossa luki ALKOHOLIN TUOMINEN JA NAUTTIMENEN ON EHJDOTTOMASTI KIELLETTY XXXVALKAMAN ALUEELLA.
        Aamu olut jäi juomatta, ei sentään etteikö jollekin heikkoluonteiselle olisi tullut mieleen.......

        Menimme veneeseen, lapset ja minä....... Pöytä oli katettu ja sitten vaimo kysyi: "Sopisiko pieni apertiivi tässä ennen aamupalaa" ja nosti litran pullon hyvää Giniä tai Geneveriä pilssistä ja greippilimassa.

        Arvatkaappa maistuiko silloin Gini tai geneveri?


      • Tehnyt_ihmeitä
        osmium1 kirjoitti:

        Mainio asia, Hyvä Gini raakana aamulla tai greipin kanssa päivällä.
        Joimme joskus aika reippaasti, opiskelujen välillä Geneveriä, sitä sai pikku Hollandereista.
        Kerronpa yhden pikku jutun; olimme purjehdusreissulla ja vierasvenesatamassa. Sanoin vaimolle aamulla, että vien lapset ulos juoksemaan, joka oh hyvin tärkeää pitkillä purjehdusmatkoilla ja on myöskin erittäin tärkeää pitää huolta kapteenin nestetasapainosta.
        Vein lapset leikkipuistoon ja sitten vanhin halusi Goka -kolaa, kaikki meni kuten olin suunnitellut, mutta sitten ravintolan eteisessä oli saatanan suuri risti ja taulu, jossa luki ALKOHOLIN TUOMINEN JA NAUTTIMENEN ON EHJDOTTOMASTI KIELLETTY XXXVALKAMAN ALUEELLA.
        Aamu olut jäi juomatta, ei sentään etteikö jollekin heikkoluonteiselle olisi tullut mieleen.......

        Menimme veneeseen, lapset ja minä....... Pöytä oli katettu ja sitten vaimo kysyi: "Sopisiko pieni apertiivi tässä ennen aamupalaa" ja nosti litran pullon hyvää Giniä tai Geneveriä pilssistä ja greippilimassa.

        Arvatkaappa maistuiko silloin Gini tai geneveri?

        Sulla Osmium ei enään niin kirjoitusvirheitä?
        Oletko ollut hoidossa?


      • Yksikönpäälikkö
        Tehnyt_ihmeitä kirjoitti:

        Sulla Osmium ei enään niin kirjoitusvirheitä?
        Oletko ollut hoidossa?

        Vaan sinulla niitä pankkoelätti kirjoitusvirheitä riittää.


      • Ope_Oulusta_lienet
        Yksikönpäälikkö kirjoitti:

        Vaan sinulla niitä pankkoelätti kirjoitusvirheitä riittää.

        Kuka se sinä sitten olet, kun sekaannut muitten asioihin.
        Jos sulla asiaa, kysy puhuttelulupa ensin.
        Jos minä Osmiumille sanon, ole sinä vaiti.
        Tuskin sinä tuo ryssä Guevara olet.


      • Tehnyt_ihmeitä kirjoitti:

        Sulla Osmium ei enään niin kirjoitusvirheitä?
        Oletko ollut hoidossa?

        Tämä tapahtui kansakoulun kolmannella tai neljännellä luokalla, opettaja sanoi:
        Joka kirjoittaa vielä kerran enään
        sille pannaan pyykkipoika nenään
        Mikä on tarinan opetus?
        onko se tyylikäs lopetus?
        vai voiko suurella vaivallakaan
        pankkopoikaa Tolliskomaan
        saada mitään oppimaan?


      • osmium1 kirjoitti:

        Mainio asia, Hyvä Gini raakana aamulla tai greipin kanssa päivällä.
        Joimme joskus aika reippaasti, opiskelujen välillä Geneveriä, sitä sai pikku Hollandereista.
        Kerronpa yhden pikku jutun; olimme purjehdusreissulla ja vierasvenesatamassa. Sanoin vaimolle aamulla, että vien lapset ulos juoksemaan, joka oh hyvin tärkeää pitkillä purjehdusmatkoilla ja on myöskin erittäin tärkeää pitää huolta kapteenin nestetasapainosta.
        Vein lapset leikkipuistoon ja sitten vanhin halusi Goka -kolaa, kaikki meni kuten olin suunnitellut, mutta sitten ravintolan eteisessä oli saatanan suuri risti ja taulu, jossa luki ALKOHOLIN TUOMINEN JA NAUTTIMENEN ON EHJDOTTOMASTI KIELLETTY XXXVALKAMAN ALUEELLA.
        Aamu olut jäi juomatta, ei sentään etteikö jollekin heikkoluonteiselle olisi tullut mieleen.......

        Menimme veneeseen, lapset ja minä....... Pöytä oli katettu ja sitten vaimo kysyi: "Sopisiko pieni apertiivi tässä ennen aamupalaa" ja nosti litran pullon hyvää Giniä tai Geneveriä pilssistä ja greippilimassa.

        Arvatkaappa maistuiko silloin Gini tai geneveri?

        Pieni lisäys, vaimo tiesi ettei siellä ole alkoholintarjoilua, minä en. Enkä muistanut sitä pilssin isoa pulloa....


      • OHO_

        Osmium ko onkin ryssä Ernesto?
        heh..heh..Ope Oulusta myös.
        Edellen ihmettelen, kun aiemmin kirjoitit niin sekavasti, nyt tulee kuin apteekin hyllyltä.

        Mutta, missä se kapi luuraa?
        Eikai vaan taas sormensa pelissä?.


      • TäällähänSeLuuraa
        OHO_ kirjoitti:

        Osmium ko onkin ryssä Ernesto?
        heh..heh..Ope Oulusta myös.
        Edellen ihmettelen, kun aiemmin kirjoitit niin sekavasti, nyt tulee kuin apteekin hyllyltä.

        Mutta, missä se kapi luuraa?
        Eikai vaan taas sormensa pelissä?.

        kapia aina syytetään, ja täysin oikein.


      • Jompenkouluttajajohto
        TäällähänSeLuuraa kirjoitti:

        kapia aina syytetään, ja täysin oikein.

        Kyllä HV:ni lähettämät viestit ainakin minulle aukeavat. Kun hän on saitilla niin jälki on kyllä tunnistettavissa teennäisiä kirjoitusvirheitä myöten.
        Taitaa HV:ni pitää meitä itseään tyhmempinä?


    • Älä_perkele

      kapi Osmium...heh..heh..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      11
      1885
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      180
      1710
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      121
      1557
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1551
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      121
      1306
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      311
      1116
    7. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1063
    8. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      166
      1028
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1014
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      995
    Aihe