http://www.yle.fi/tekstitv/html/P108_01.html
Ei helvetti, yle uutisoi taas täyttä skeidaa. Sama palkka 12 tunnin työstä kuin 8 tunnin työstä. Ei kai ketään niin hullua ole että suostuisi.
12 tunnin työpäivä voittaa 8 tunnin
26
161
Vastaukset
- ghytjhy
Joo, mutta työpäiviä on vähemmän. En tiedä mitä tuossa ylen jutussa väitetään, koska en avaa paskalinkkejä.
- 12tuntisiin_työpäiviin
Ei vaan EK:lle tuo malli sopii sovelluksella 12 tuntia töitä, palkka kahdeksasta tunnista!
- PropakanaaByYLEnanto
Touhon YLENannon juttuun eivoi todeta muutakuin YKSITYISTEN PANKKIIRIEN BIlderPERKELE-propagandaa tavallisen ihmisen orjuuttamiseksi, Ei petä Atte "totuus" BilderPERKELE Jääskeläinen KOSKAAN, tuo perketin aivoton hernekeittolautasesta isäänmaansa myynyt suvakkifasisti pilkun-nuss***ja lakimies, uskollinen vajakki Atte on koira-isännilleen, itse on rotan tasoinen olia.
- vapainmies
Onneksi en tee töitä! Vihaan ahneita duunareita ja kapitalisteja he tuhoavat Suomea.
- oletko_yksinkertainen
oletko sä oikeasti noin tyhmä vaiko vaan tollo?
Yle tosiaan vain uutisoi, ei ole tehnyt ko tutkimusta.
Toiseksi, kokonaistyöaika on siis toki sama, oli kyseessä 8 tai 12t työvuoro - Bdkxbxkf
Telakalla tehtiin firman yhteisellä päätöksellä 4*10 tunnin päiviä. Näin jäi kolmen päivän viikonloppu aikaa ryypätä! Paras järjestely ikinä.
Palkasta jäi enemmän käteenkin kun sai viettää viikonlopun halvan viinan virossa.- giwel
taisi tulla tehokkaasti työkyvyttömiäkin koko lössistä tuolla systeemillä.
- maksa.hajoaa
giwel kirjoitti:
taisi tulla tehokkaasti työkyvyttömiäkin koko lössistä tuolla systeemillä.
Juu, eikä suinkaan 10h työpäivien takia...
- toimiitoimii___
Mulla 4pv töitä 6pv vapaata kaksi aamua ja kaksi yötä.
- tfdytyf
Harvalla on 10 päivän viikkoja... Tuota kutsutaan ihan normaaliksi vuorotyöksi.
- vapaaduunari
Työpäiviä on vähemmän. Kyllä itsekin tekisin mielummin 3 pidempää päivää viikossa töitä, ja monesti teenkin. Siinä on sitten 4 päivää viikossa vapaata, ihan jees.
- Bznzkskkd
Tässä nykyisessä tilanteessa kyllä olisi fiksua vähentää viikkotyötunteja niin töitä riittäisi useammalle. Itse laskeskelin että 25 tuntia viikossa riittäisi elämiseen ihan hyvin, jos palkka olisi 18 euroa tunnissa.
- gfyhytfjht
Bznzkskkd kirjoitti:
Tässä nykyisessä tilanteessa kyllä olisi fiksua vähentää viikkotyötunteja niin töitä riittäisi useammalle. Itse laskeskelin että 25 tuntia viikossa riittäisi elämiseen ihan hyvin, jos palkka olisi 18 euroa tunnissa.
Harvalla on palkka edes sen 18 euroa tunnissa, siitä on hyvä lähteä. Ammattiduunarit saa sen verran ehkä 10v kokemuksen jälkeen, riippuu niin paljon työnantajasta. Yksityisellä yleensä tienaa rutkasti paremmin omasta firmasta puhumattakaan.
Itselläni 19 euroa tunnissa rakennusalalla.
- kivasti.vapaapäiviä
Olen tehnyt 2 pv töitä ja kaksi vapaata työaikaa joskus nuorena. Silloin ainakin jaksoi hyvin. Aina ekana työpäivänä jo tiesi, että seuraavana päivänä alkaa taas vapaa. Viikossa oli aina 3-4 vapaapäivää.
- tuo_on_faktaa
Mieluummin töissä pitkään, niin minä olen aina vaimollekin sanonut, että tänään menee taas pitkään. Sihteerilläkään ei ole ollut mitään valittamista.
- VENYVIENPERSEIDENHUORA
HAISTAPPA VITTU!!!! PORVARI PERKELEEN SAATANANPALVOJA PERKELEITTEN HAIHATTELUA!!!!!!!!!!
TYÖNNÄ PERSEREIKÄÄRI SE 12 TUNTIA!!!!!!!!!
VITUT SANON MINÄ!!!!!!!!!!!! On mielestäni hyvä, että työelämässä on enemmän joustoa työaikojen suhteenkin. Liukumat, työaikapankit jne. edistävät työn ja vapaa-ajan yhteensovittamista ja antavat myös työnantajalle paremmin eväitä organisoida työvoima niihin ajanjaksoihin, kun sillä on todellisuudessa tarvetta. Oikein käytettynä kaikki voittavat.
- Ankeuttaja
Ulostekalervon aivopieruja.
- sellainen.se
Tuossahan puhutaan siitä, että tehdään muutamia 12 tunnin työvuoroja viikossa sellaisen jatkuvat kahdeksan tunnin vuorotyökierron sijaan. Sitten on pitemmät vapaat.
- opelius
Aivan, tulee mieleen eduskunta jossa "työpäivät" on todella pitkijä 24/7 ja........
- kiop
Kaikenlainen sovittu työaika työnantajan sekä työntekijän kanssa voittaa ay- liikkeiden järjettömät ehdot kehittää suomen maata.
Ihmiset maksaa suunnattomia summia noiden järjestöjen toimintaan mitä ei edes tarvita, ei kukaan tervepäinen yrittäjä potki ulos hyvää työntekijää.
Loiset noita järjestöjä kaipaa, kun tarvitsevat suoja työpaikalleen turvan.- Varspillu-vartiainen
Söitkö donitsin pannessasi kuukeria anukseen?
- HyvinPyyhkii.coccareet
Koskahan coccareet huomaa keksiä työttömälle minulle ONNELLISUUSVERON, hyvin tässä työttömänä pärjäilee ja töihin en mene, odotan vaan maailmantalouden romahtamista, joka ON OVEN TAKANA, SILLOIN ON SAMA ONKO NYT TYÖSSÄ VAI TYÖTÖN, hip hurraa TYÖTTÖMYYDELLENI, :-)
- ookookoo
Suomalaiset on laitettava töihin 24 tuntia 7 päivää viikossa että saadaan massiiviset mamukulut maksettua ja miljoonia uusia afrikkalisia ja arabeja Suomeen harrastamaan sitä mitä tekevät omissa maissaankin.
Onko tuo sitten se vihreälinja? - SUOJALUSMUMAMUHOMO
Minä voisin olla maksamatta 24/7 VAPAAMATKUSTAJIEN YLE-VEROA!
- ei_laiskamato
Pakkolait tai EK:n ja hallituksen määräämä pakkosopimus (jota nimitetään yhteiskuntasopimukseksi) tuokin sitten joustavat työajat, ensin 12 tunnin työpäivä ja sitten 16 tunnin työpäivä.
Eihän uudessa uljaassa yhteiskunnassa duunarin tarvitse muuta tehdäkään kuin työtä ja nukkua.
Näin paperiteollisuudessa on jo tehty iät aja ajat. Itse olen tehnyt ko. alalla jatkuvaa 3-vuorotyötä ja eikä tarvitse edes arvata: jos seuraavan vuoron työntekijä ei ole saapunut työvuoroonsa sitä jatketaan oman vuoron päälle.
Näin sitä on sitten tehty lukuisia kertoja 16 tuntisia vuoroja eli oma 8-tuntinen vuoro ja sen päälle se toinen 8-tunnin vuoro. Ja tälläisiä 16 tuntisia työpäiviä on ollut jopa viikossa kolme kertaa välissä vain ollut 8-tunin levot.
Tämä on ollut alan normaali käytäntö. Näin työnantaja välttyy liialta varamiesten käytöltä. Duunari saa ylityökorvaukset ja työnantaja välttyy lisämiehitykseltä.
Ehkä tämä sama normaali käytäntö ulotetaan pakkosopimuksella KAIKILLE aloille.
Paperimiehet ovat tässäkin päänavaajia olleet jo vuosikymmenet. Meillä paperimiehillä on rautainen työkunto, kyllä me jaksamme tehdä jopa 16-tuntisia vuoroja perä perään uupumatta.
Laiskamadot ottakaa meistä mallia ja suostukaa joustaviin työaikoihin. Kyllä se 16-tuntinen työpäivä on ihan sopiva, eipä tule aikaa kulutettua mihinkään turhaan.
Myös päivystävät lääkärit ovat oppineet tuntemaan pitkän työpäivän edut. (eihän sillä ole väliä, että lääkäri on puolinukuksissa töissään)
Eihän tuo 12-tunnin työpäivä ole yhtään mitään, kyllä se pitää olla 16-tuntia. Näitä kun olisi joka viikko 4 tai 5 kertaa niin sillä Sumen talous nousisi.
Kyllä paperiteollisuus tuntee Suomen tuottavuus tarpeet. Kunnon duunarit 16-tuntisille päiville ja laiskamadot työttömyyskortistoon.
En aio edes laskea kuinka monta 16-tuntista työpäivää oli ehditty tehdä oman työuran aikana. Nyt olen jo eläkkeellä hyvä kuntoisena kun oli oltu työvuosina aktiivinen työntekijä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä239039Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3781835Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3351706- 941558
- 4021528
- 61335
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331110Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241076Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.521032- 36988