Miten voi tietää olevansa sisällä kultissa?

Bufo

Jehovan todistajien järjestöä on kutsuttu haitalliseksi kultiksi joka hiljalleen aivopesee jäsenensä noudattamaan tapoja ja oppeja joita se jatkuvasti muuttaa mutta silti ovelasti perustelee mm. Raamatulla.

Kuvitellaanpa hetki että edellä kerrottu on täyttä totta ja vartiotorniseura on todellisuudessa haitallinen kultti joka kontrolloi tarkoin seurakuntalaisiaan.

Tiedämme että jehovan todistajia on maailmassa useita miljoonia jotka todella itse uskovat olevansa sisällä järjestössä joka auttaa heitä selviämään ikuiseen elämään.
Ulkopuolinen havaitsee helposti että jotakin on vialla kun kultti ohjeistaa esim. pukeutumisesta, seurustelusta, seksielämästä, elokuvista, musiikista, opiskelusta, elintärkeistä terveyspalveluista (verensiirroista), vapaasta tiedon hankinnasta, kriittisestä ajattelusta, yhteydenpidosta läheisiin ihmisiin (karttaminen) jne..
Kultti ei pelkästään ohjeista vaan myös vahvasti velvoittaa jäseniään toimimaan ja noudattamaan sääntöjään vakavan sanktion uhalla.

Sinulta, jehovan todistaja, kysyn että miten voisit saada tietää olevasi sisällä haitallisessa ja kontrolloivassa kultissa jos juuri nyt olisit sellaisen jäsen?

22

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bufo
      • Supi.Suomalainen

Laitappas vaan ihan kunnon suomalainen txt ton partajeesuksen puheeseen
        jeppuloittenkin jw-broadcastingissa on suomalainen txt,
        mää katson niitä sit kun en änklantia osaa kuten sää ?

• UM.Mikko

aika turhauttavaa kun besserwisserit olettaa et kun HE osaa englantia, kaikki muutkin sitä osaavat

• Jokainen voi helposti onko sisällä. Jos näyttää, että ulkona sataa ja säätiodotuksessakin on pilven kuva, niin tunnustele tukkaa, tai päälakea jos se on nappanahkaa. Jos kädessä tuntuu märkyyttä, olet ulkona. Tämän nerokkaan tavan opetti minulle itse mooses taivaassa vieraillessani viime kekrinä.

• Oinotin

Lahkolaiselle tämä foorumi on tabu, täällä käyvät vain erityisvaltuutetut lahkon mainosmiehet.
      Kuinka syvällä lahkossa ollaan, kuinka syvälle on keritty aivopesemään, siitä antaa kuvan lahkolaisen kielenkäyttö.
      Lahkossa on oma kieli, slangi.
      Lahkokielen sanakirja on Valaisijan kotisivulla

• UUT.ry

Mikä Valaisija?

• MultiTabs

Lahkossa on oma kieli, slangi.
        Lahkokielen sanakirja on Valaisijan kotisivulla =
        =>>
        Valaisijan kotisivu
        Sivut valmistuivat 11. kesäkuuta 2000
        Viimeisin päivitys 10. elokuuta 2006

jaaha, ei olekaan todistajien slangissa uusia sanoja tullut 10 vuoteen,
        eikä mtn oppimuutoksiakaan
        2006-vuosiluvulle ovat niissä jumahtaneet.
        joten sana
        *tabletti* tarkoittanee edelleen lääke-tai vitamiinitablettia ?

• ruohonatsifiilinisti

ei tuol mitåån sanastoo ollunna?

• tosistressari

miten voisit saada tietää olevasi sisällä
      __haitallisessa__
      ja kontrolloivassa kultissa jos juuri nyt olisit sellaisen jäsen?-------

--mä olen HYÖDYLLISESSÄ ja erittäin kontrolloivassa järjestössä mukana
      maksan sille rahaa, jotta se kyttää mun painoa ja syömistä tiukasti joka viikko,
      kilokummi kilauttelee vähänvälii et #oothan muistanu aamupalan kalorit merkitä kalenteerii ja rasvaprotsenttis a
      -ny pitäs ostaa uus vaaka josa on viskeaarisen rasvan ilmaisin
      ja taskulaskin jola voin merkata muistiin mun kalorimäärät eikun Älypuhelimeenhan ne merkitään ja ja ja
      jt-perheen kastamattomana kakarana voin sanoo et nää sadistiset laihiskultit kontrolloi jäseniään enempi kuin jeppulat omiaan
      näähaluu tietää montako krt vko sä PASKOT ja
      sit vielä JOPA paskan väri pitää kertoo?

• TWIGGYsilmissäin

nuo LAIDUTUSKULTIT on ihan Saatanasta
        jokahelvatan kanavasta tulee ties mitä läskinlähdetyskultin Gurua pomppimassa hikisenä kuin Duracellin pupu jättiparistoilla toimien ja
        hirveesti vaan pitää rahuskaa niihin läskinlähdetyshärveleihin laittaa vaikka ei oo sit varaa syyvä muuta kuin leipäjonon kuivii leipäkänttyjä jotka lihottaa

• Itä.Merenneito

Voi pikku-tosistressari-parka;-) Eikö Painon-lasku-vartia ole kertonut teille ulostuksen rakenteen, värin, koostumuksen, muodon olleen tärkeä diaknoosi menetelmä jo varhaisesta asti? Pelkään Eevan jo tarkistaneen pikku-Aabelin potan, kun hän oli syönyt omena-leipä annoksensa... siitä Eevan kielletyn-HEDELMÄN syönnistä lähtien ihmisen keho alkoi rappeutua ja se potan analysointi toimii mainiona apunatarkastaessa onko myös pikku-stressatun maksa, munuaiset kaikki terveitä, toimimassa tehokkaasti. Tiedäthän sentään, että niissä kikkaroissa ja makkaroissa on kaikki kehon poistamat myrkyt? Jos ne jää vereen pyörimään useaksi päiväksi pikku pääsi tulee pipiksi. Ovat melkein yhtä myrkyllisiä kuin kaupan makkarat nykyisin kaikkine jätteineen ja lisäaineineen.
        Ajatteles myös, mitä myrkkyjä olet saanut kaikista karkeista ja naksuista ja ne myrkyt ovat nyt koteloituneet sinun rasvamakkaroihisi, munuaisten, maksan ja sydämen ympärille ehkä vielä enemmän sisäelimiin kuin nahan alle pullistelemaan.
        Kun sitten alat sulattelemaan niitä ja läski muuttuu kiinteästä hölskyväksi se on varma merkki, että myös myrkyt alkavat seikkailunsa pikku-porsaan kehossa, joten totta kai se myrkky, mikä on mennyt sisään tulee myös ulos ja näkyy värissä, muodossa. Voit saada varmaan internetistä neuvoja suolen ihmeellisestä toiminnasta, äläkä sinä aliarvioi tätä Luojan luomaa kehon puhdistuslaitosta!
        Ala arvostamaan sitä ja pidä huolta oikeiden bakteerien ravitsemisesta!
        Niin pian kuin pikku kielelle laskeutuu raikas omenan-pala, ei minkään kielletyn hedelmän, niin entsyymit ohutsuolessa riemastuvat ja alkavat kehittää entzyymi-soppaa, että saat kaiken hyödyn makupalastasi.
        Mitä siihen kontrollointiin tulee, niin se on myös hyväksi tiettyjen ominaisuuksien kehittämiseksi. Taidat olla siinä iässä, että hormoonit ovat alkaneet elää ja melloa, etkä enää tiedä mikä on oikea ja mikä vasen - käsi. silloin voi olla hyväksi pikku kuri, että saat pysyttyä lukujärjestyksessä. Eivätkä ne toverit seurakunnassa ole niitä kaikkein vaarallisimpia, jos nyt sinulla sattuu olemaan siellä samanikäistä seuraa.
        Minä muistan kaipauksella sitä aikaa, jolloin kevyillä jaloilla ja luottavin mielin kuljin kentällä puhuen Jumalan Valtakunnasta, joka on ratkaisuna kaikkiin ongelmiin. Tunsin tekeväni jotain todella hyvää myös lähimmäisilleni, vaikka joku esitelmän pitäjä sanoikin, että kenttätyö on enimmäkseen julistajia itseään varten. Se oli kuin rauhoittavaa lääkettä ympärille oleville myrkyille. Vieläkin löydän "Vartiotornista" joka sivulta jotain rakentavaa ja olen alleviivannut lehteni puhki. Saan jopa sen enkunkielisen yksinkertaisen version, joten ne lehdet luen tuplasti. Yritän nyt päästä netin syntyihin syviin, niin että voisin lukea muitakin kieliä sen kautta. Paljon parempia kuin törkeää puhetta olevat koulukirjat!
        Voipa nyt hyvin ja pistä lenkkitossut jalkaan ja juoksuksi, niin suolesikin saa vähän voimistelua;-)Tämä nyt aloituksen kultissa olemisesta.
        Minun logiikkani mukaan...

• Kysynvain

Konventeissa ennen oli sapuskatarjoilu kikkaroineen, mutta tuliko se USA-päämajasta se aloite, että säästää kun ei laita ruokaa, ja voi vastata myönteisemmin heidän kerjuukirjeisiinsä ?

• Itä.Merenneito
        Kysynvain kirjoitti:

Konventeissa ennen oli sapuskatarjoilu kikkaroineen, mutta tuliko se USA-päämajasta se aloite, että säästää kun ei laita ruokaa, ja voi vastata myönteisemmin heidän kerjuukirjeisiinsä ?

Muistan varsin hyvin sen ajan, kun mentiin koulujen keittiöihin perjantai-iltaisin leipomaan munkkeja ja laittamaan ruokaa etu/jäliruokineen. Kyllä oli kiva olla nuori, innokas, uskoa ja toivoa täynnä! Seuraavana päivänä mentiin kuuntelemaan Jehovan opetusta putipuhtaana ja juhlavaatteissa. Oi niitä onnellisia aikoja!
        Nyt on jätetty kaikille oman ruokakorin kokoaminen. Ei tarvitse vaivautua töihin.Allerkisuus lisääntyy ja yhdessä perheessä voi olla useampia rajoituksia.
        Silloin saatiin muhkeat lehdet - nyt laihat kuin köyhän talon porsaat!
        Miten se vaikuttaa raporttoihin? Saan käyttää yhtä paljon aikaa, uusintakäynnit kaksinkertaistuvat halvalla, kun traktaatit lasketaan lehdiksi ja lehdet ovat kuin traktaatteja... Digillä vaan on jotain merkitystä tänä päivänä! Montako filmiä näytit?
        Onhan se ihme-asia, kun se köyhien ihmisten rovoista ja hiestä tehdyt salit tulevat amerikan-liikemiesten omistukseen niin pian kuin ne luovutetaan Jehovalle!!!
        Nykyisin kastekysymyksetkin on käännetty sellaiseen sananmuotoon, että on kuin JÄRJESTÖ olisi Jehovaa ja Jeesusta tärkeämpi. Sen tunteen saan sanamuodosta.
        Jehovan todistajathan eivät hyväksy kokoverta, mutta kun verta on nyt alettu "paloittelemaan" niin kun ottaa yhden osan yhdestä ja toisen toisesta niin luotetaan kehon viisauteen, että se siitä sitten kokoaa mitä tarvitsee niihin elinsiirtoihin sun muihin.
        Sanoin tuohtuneena yhdelle vanhimmalle, että minä olen kastettu Jehovalle, enkä millekään järjestölle, joten kun järjestö alkaa keräämään niitä elimiä sun muita varaosiksi hierarkian kermalle, niin minun nahkani sisältä ei heru mitään!
        Niinhän se Joosef opetti faaraota: Maksakoon ensin leipäviljasta talonsa ja tavaransa ja kun rahat loppuvat, niin myykööt itsensä orjiksi! Olipa oppia!
        Nyt, kun tekniikka on kehittynyt, saamme kai myydä ruumiimme paketoituna kylmiöihin odottamaan sopivaa tarvitsijaa...

• Kysynvain

Itä.Merenneito 15.2.2016 13:41

"Nyt on jätetty kaikille oman ruokakorin kokoaminen"

-Mutta eikö vartiotorni myös kehu että enää ei tarvitse äänestääkään kun on jätetty pois
      Vielä 1913 syyskuun numerossaan vartiotorniuskonto selitti Raamatun mukaiseksi seurakuntien äänestämisen, viitaten 1 Tess 5 : 12, 13 -jakeisiin.

• Itä.Merenneito

Kas kun isääni ja äitiäni ei ollut vielä olemassa siihen aikaan, kun äänestettiin.
        Mitenkäs niiden muiden uskontojen, sääntöjen, raamatun-käännösten laita on? Ovatko ne jääneet siihen hamaan alkuaikoihin? Vai onko jotain muutoksia tehty siihen luterilaiseen uskoon, joka on todellisuudessa lahko katolisuudesta? Luther vapautti meidät kieltämättä aneista ja kirjoitti paljon valistavaa kansalle sen munkin koulutuksen saatuaan - kansan sivistys ja lääkitys lepäsi aikoinaan luostareilla paljon muun lisäksi. Tosin olen kuullut pappien narisevan laihoista kolehtihaavi-saaleistaan ja seurakuntalaisten valittavan korkeista kirkollisveroista, joten ei se rahankeruu ole loppunut.
        Kun minä aloitin todistajien mukana Raamatun lukemiseni, niin ei niitä kerjuukirjeitä tullut joka kokouksessa osoittaen uusia rahareikiä - niille köyhille leskille - vanhimpien eläessä lisääntyvän hyvinvointinsa kanssa - sehän on Jehovan siunauksen osoitus heille! Ja seurakuntalaiset vaikenevat.
        Pastori Russel vapautti minut jostain, mihin Luther ei kyennyt, nimittäin aseisiin tarttumisesta, arvostan enmmän myös todistajien viikottaista Raamatun-opiskelu-ohjelmaa - silloin aikoinaan - ja tätyy sanoa pitäväni enmmän todistajien raamatunkäännöksistä kuin kirkon uudistuvista ja itse en voisi ottaa tai antaa vertani tai elimiäni, mutta koska Suomi on ollut vapaa maa, joka kunnioittaa ihmisen ajatus- ja valinnan vapautta?
        Ei täällä ainakaan osoiteta vähintäkään kunnioitusta toisin ajatteleville.
        Ollut oikein kiinnostavaa nähdä taas kerran kaikenkarvaisten kuppikuntien toisille pilkan avulla omia käsityksiään tuputtamista. Sananlaskuissa sanotaan ihmisen hallitsevan toista hänen vahingokseen ja perheissä se vallanmittely jo alkaa. Tuo kai jotain turvallisuuden tuntua saadessaan nujerrettua jonkun alleen...Samaa kuppikunnassa kuin kuppikunnassa vedotaan Jumalaan heikentäen syyllisyydellä, häpeällä, vaatimuksin....

• Kolonkka

Itä.Merenneito 15.2.2016 22:29

" Kas kun isääni ja äitiäni ei ollut vielä olemassa siihen aikaan, kun äänestettiin. "
      -Sillä asialla ei ole tekemistä sen asian kanssa että lahko ei noudata Raamattua, Raamattu käyttää sellaisia sanamuotoja, että lahko on raamatunvastainen.
      Koska olet aivopesty, et ymmärrä oikein itsekään, mihin perustat Raamatun ivaamisen. Se perustuu vartiotorniuskontoon. Ja vahvista lukijoille, että jos otat äänestämisen puheenaiheeksi, niin sinulle mökötetään.

"Kun minä aloitin todistajien mukana Raamatun lukemiseni, niin ei niitä kerjuukirjeitä tullut joka kokouksessa osoittaen uusia rahareikiä - niille köyhille leskille - vanhimpien eläessä lisääntyvän hyvinvointinsa kanssa - sehän on Jehovan siunauksen osoitus heille! Ja seurakuntalaiset vaikenevat."

1) Paljastetaanko kerjuukirjeet ollenkaan seurakuntalaisille, ne vain toteutetaan ?
      2) Köyhät lesket kelpaavat vartiotornikaupustelijoiksi, kerjuukirjerahat lähetetään USA:aan, tilitystä ei ole, oikeuden määräämät yksittäiset pedofilian vahingonkorvauserät on mediassa julki.
      3) Lahkosta siis puuttuu mielestäsi Jehovan siunaus

• Itä.Merenneito

Olen alunperin saanut luterilaisen kasvatuksen, koska vanhempani pitivät Jehovan todistajia epäkristillisinä. He yrittivät suojella minua vääriltä, petollisilta ajatuksilta. Mutta nuorena en ymmärtänyt ihmisten raadollisuutta ja suomalaisena halusin myös vanhemmilleni rauhaisan tulevaisuuden Jumalan Valtakunnan alaisuudessa.
        He plivat kärsineet sotien kauhuja ja minulla ei ollut mitään syytä luottaa poliitiikkoihin ja heidän kykyihinsä esim. Venäjää vastaan.
        Olen käynyt lasten sunnuntaikoulua ja kuunnellut pappien helvetin-tuli pelotusta ja rippikoulua. Rippikoulussa pappi ei vain kyennyt muuta kuin lukemaan katekismusta sivu ylös ja toinen alas; mihinkään raamatullisiin tai elämän merkityskysymyksiin papeilla ei ollut kiinnostusta vastata. Me istuttiin kirkon penkillä joka ainut oppitunti, ei missään kesäleirillä. Mutta se opetti minulle olevan oikein lukea myös "Vartiotornia" ja vastata sieltä esitettyihin kysymyksiin .Katekismus sinänsä on minusta tiivistettyä elämän moraalia, jota pidän hyvänä. Martin Lutheria olen myös Aina ihaillut hänen rohkeutensa, epäitasekkyytensä ja uhrautuvaisuutensa tähden. Hän teki omissa olosuhteissaan paljon, josta minäkin olen hyötynyt. Kuten monet muutkin uskon miehet ja naiset.
        Mutta ihailen myös monia suomalaisia "marttoja", jotka huolsivat rohkeasti ja kyvykkäästi perheitään ja lähimmäisiään sodan aikana miestensä ollessa rintamalla. Vertaapa heitä tämän päivän nuoriin! Mutta asia oli se, että luterilaisuudessa ei ollut sitä, mitä halusin. Papit siunaavat oman kansansa aseet ja ovat poliitiikkojen välikappaleina uhraamassa nuoret miehet sodan alttarille. Siinä pääsyitä, joka sai minut kääntymään Jehovan todistajien oppiin.
        Henkilökohtaisesti uskon myös verensyöntikieltoon, joka annettiin ensin Nooalle ja toistettiin aina apostolien teoissa. Se on minun henkilökohtainen omantuntoni kysymys, jota te uskovaiset räävitte ja pilkkaatte niinkuin minä yrittäisin estää teitä ottamasta verta suonien tai lautasen kautta. En minä teistä vastaa.
        Tämä nyt tästä.

• Kuullut

Mutta ongelma ei ole sinun verensyömättömyytesi, vaan murhaaminen lahkossa verensiirron kiellolla, lääkärin hoidon kiellolla.
        Ihaile vielä pelastusarmeijalaisia, antavat soap and soup niile, joita todistajat eivät puhuttele koska he haisevat pahalle, kuten entinen todistaja sanoi
        Kuka oli se pappi ?

• Itä.Merenneito
        Kuullut kirjoitti:

Mutta ongelma ei ole sinun verensyömättömyytesi, vaan murhaaminen lahkossa verensiirron kiellolla, lääkärin hoidon kiellolla.
        Ihaile vielä pelastusarmeijalaisia, antavat soap and soup niile, joita todistajat eivät puhuttele koska he haisevat pahalle, kuten entinen todistaja sanoi
        Kuka oli se pappi ?

Niitä pappeja on ollut useampia. En voi muistaa kouluaikaisia nimiä enää. He ovat jo kuolleet ja kuopatut. Sitä paitsi olen tavannut kentällä pappeja ja kirkon työntekijöitä, jotka uskovat kehitysoppiin ja pitävät Jeesusta fantasia olentona.
        Viimeksi, kun pappi oli koulussa keskustelemassa työstään, hän marisi koko tunnin huonoa palkkaansa ja sitä että ihmiset häiritsevät häntä vuorokaudet ympäriinsä. Koululaisille ei ollut mitään hengellistä sanomaa, merkitystä ja kutsuminen on elänyt aikansa!
        Tosin olen tavannut myös todella rakastettavia nuoria pastoriksi opiskelevia naisia junamatkoillani. Toivoi, että se keskustelu ei olisi loppunut koskaaan...

• IItä.Merenneito
        Kuullut kirjoitti:

Kuka oli se pappi ?

Isäni ihaili pelastusarmeijalaisia, mutta minun "taiteellinen sieluni", joka rakastaa hepeneitä, ei suostunut tunkemaan itseään uniformuihin ja elämään kolhoosissa ja tulla komennelluksi 24tuntia/vrk:ssa!
        Mitä siihen lääkärinhoitoihin tulee niin olen ollut itse lukouisissa verisissä leikkauksissa ja saanut hyvän verettömän hoidon. Tässähän naputtelen...Itä.MerenneitoI

• Kolonkka

" Mitä siihen lääkärinhoitoihin tulee niin olen ollut itse lukouisissa verisissä leikkauksissa ja saanut hyvän verettömän hoidon "
        Mutta kyllähän vartiotornia on muutkin lukenut kuin sinä. Ei sitä tarvitse toistaa ja mukailla. Eikä siitä ollut kysymys, vaan niistä hengenpelastamiseksi tarpeellisten verensiirtojen kielloista, jotka lahko kieltää, yhteisissä rituaaleissa allekirjoittaen verensiirron kieltävä lappunen.

Vaikka Raamatussa:

3. Moos. 17:15 Jos joku, olipa hän israelilainen tai siirtolainen, syö itsestään kuollutta tai kuoliaaksi raadeltua eläintä, hän pesköön vaatteensa ja peseytyköön; hän on epäpuhdas iltaan saakka. Sitten hän on jälleen puhdas.
        -jakeessa puhutaan veren syömisestä ( ” lihaa, jossa vielä on jäljellä sen elämänvoima, veri”) eikä jakeessa ole kieltoa, ei rangaistusta. Jae koskee erityistapausta.
        Kol 2:16 Kukaan ei siis saa tuomita teitä siitä, mitä syötte tai juotte

Matt. 15:11 Ei ihmistä saastuta se, mikä menee suusta sisään. Se ihmisen saastuttaa, mikä tulee suusta ulos.

1 Kor. 10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupoissa on tarjolla, tekemättä kysymyksiä omantunnonsyistä.

-----------

APT 15: 28 Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän kannettavaksenne pidä panna mitään taakkaa. Annamme ainoastaan nämä välttämättömät ohjeet: 29 karttakaa epäjumalille uhrattua lihaa, samoin verta ja sellaista lihaa, josta ei ole verta laskettu, sekä haureutta

-"karttakaa" ei ole kielto.
        Vertaa: Kor. 10:28 Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on uhrilihaa", jättäkää se syömättä hänen vuokseen, omantunnon takia. 29 En tarkoita teidän omaatuntoanne vaan tuon toisen. Miksi antaisin toisen ihmisen omantunnon määrätä omaa vapauttani? 30 Jos minä kiitän Jumalaa ruoastani, miksi minua moitittaisiin siitä, mistä itse kiitän? 31 Syöttepä siis tai juotte tai teettepä mitä tahansa, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi. 32 Älkää loukatko sen enempää juutalaisia kuin kreikkalaisiakaan älkääkä liioin Jumalan seurakuntaa. 33 Minäkin yritän aina tulla toimeen kaikkien kanssa; en etsi omaa etuani vaan muiden ihmisten

Taustalla oli:
        APT 15:5 Silloin eräät uskoon tulleet fariseukset puuttuivat asiaan ja sanoivat, että kääntyneet pakanat oli ympärileikattava ja velvoitettava noudattamaan Mooseksen lakia.
        APT 15:10 Miksi te siis nyt uhmaatte Jumalaa ja panette opetuslasten harteille ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä me itse ole jaksaneet kantaa? 11 Mehän uskomme, että meidät pelastaa yksin Herran Jeesuksen armo, samalla tavoin kuin heidät. (Pietari)

Vartiotorniuskonto: Verensiirto on syömistä suonten välityksellä (VT 15.9.1951 s. 284)

• Turnipsinsyöjä

Itä.Merenneito 15.2.2016 22:29

" Pastori Russel vapautti minut jostain, mihin Luther ei kyennyt, nimittäin aseisiin tarttumisesta "
      -Tuo Russell, hänellähän oli kanta sotaan sikäli kuin oli sotaobligaatioista kysymys. Kysy, neito, Meilolta veljesseura.org -sivulta tarkemmin. Mutta kun tuli kysymys asepalvelukseen lähtemisestä, hän sanoi että nimenomaan vartiotornikaupustelijat eivät lähtisi.

Olihan Suomessakin jatkosodan aikana asepalveluksesta kieltäytyneitä kristittyjä, jotka toimivat rintamalla lääkintämiehinä, kantoivat haavoittuneita hoitoon.

Tuo kertomasi on muuten juuri tyypillinen lahkohahmotelma, lahkon aivopesujärjestelmään liittyvä mustavalkoinen maailmankuva. Se mittä Russellissa ei nähdä hyvänä, se puoli vaietaan. Jos kristitty kieltäytyy vakaumuksesta asepalveluksesta, se vaietaan. Tehdään lahkon ulkopuolisuus yksinomaan mustaksi, lahko yksinomaan valkoiseksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3045
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2123
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1709
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1577
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1307
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1301
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1216
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1170
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1127
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1021
    Aihe