Anna - Maja Henriksson (SFP )har rötterna djupt

kyrkpressen

i den religiösa österbottniska jorden.
Morfar Vilho Kivi var kyrkoherde i Kalajoki.Två fastrar gifte sig med varsin präst,,en med LP Tapaninen som också blev biskop i Uleåborg och den andra med Eemil Salmi.
Deras son Samuel Salmi ,Anna - Majas kusin är nu i sin tur biskop i Uleåborg.

37

343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alltidsfp

Anna - Maja har inte direkt fötts med guldsked i munnen,hennes far dog när hon var 6 månader och hennes mor blev ensam med 7 barn.

• gudlig

Vad är bättre än en ordförande med kristliga värderingar.

• sfpare

Det hade nog Carl Haglund också.

• Kristitty3

Suomen moraalittomimman, ei-kristityimmän sateenkaaripuolueen puheenjohtaja. Toivottavasti on edes huono omatunto.

• frånbådasidorna

Mycket finska i släkten också.

• finskaosvenska

Hennes man är finskspråkig ,de har två hemspråk.

• bergkjell
        finskaosvenska kirjoitti:

Hennes man är finskspråkig ,de har två hemspråk.

Levande tvåspråkighet på riktigt.

• So but?

• Lukiolaistytsy

Baja-Maja är en synespunkt för framtiden.

• neffehumor

Försöker du vara rolig ?

• "Synespunkt"? Någon fjortis öst om Kouvola eller väst om Mariehamn har kul.

• Seurakunnan.omaisuus

Kuinka Anna-Majasta sitten tuli niin saatanallinen fennonvihaaja, jos isät ja sukulaiset harjoittivat laupeudentöitä?

• rimligakrav

Vad jag vet hatar Anna - Maja inte fennor,hon vill bara att svenskspråkiga skall ha samma möjligheter att leva ett normalt vardagsliv som finskspråkiga.Med lagliga rättigheter till samhällsservice på sitt modersmål.

• Vackert och sakligt skrivet. Satt pojkvännen lapp på hålet sitt igår, Igor?

• Seurakunnan.omaisuus
        rimligakrav kirjoitti:

Vad jag vet hatar Anna - Maja inte fennor,hon vill bara att svenskspråkiga skall ha samma möjligheter att leva ett normalt vardagsliv som finskspråkiga.Med lagliga rättigheter till samhällsservice på sitt modersmål.

Anna-mulle onkin räksyttävä rakki, eikä kukkahattutäti. Hänen kirjoituksiaan lukiessa valitusta tulee jokaisesta asiasta, niistäkin missä RKP:n apupuolue Kokoomus on koittanut hoitaa jotain tehtävää. Ei tuollainen räkytys mitään auta, kun RKP itse on ollut tekemässä vielä pahempia päätöksiä mitä nykyhallitus on saanut aikaan.
        Ja pahinta kuraa Anna-mulle antaa tietenkin persujen persekarvoille. Onhan se kirvelevä tappio kun RKP on oppositiossa ja persut hallituksessa.
        Rakit räkyttää, karavaani kulkee...

• vorekatastrof
        Seurakunnan.omaisuus kirjoitti:

Anna-mulle onkin räksyttävä rakki, eikä kukkahattutäti. Hänen kirjoituksiaan lukiessa valitusta tulee jokaisesta asiasta, niistäkin missä RKP:n apupuolue Kokoomus on koittanut hoitaa jotain tehtävää. Ei tuollainen räkytys mitään auta, kun RKP itse on ollut tekemässä vielä pahempia päätöksiä mitä nykyhallitus on saanut aikaan.
        Ja pahinta kuraa Anna-mulle antaa tietenkin persujen persekarvoille. Onhan se kirvelevä tappio kun RKP on oppositiossa ja persut hallituksessa.
        Rakit räkyttää, karavaani kulkee...

Tack gode Gud att SFP inte är med i den nuvarande regeringen,man skulle skämmas ögonen ur sig.

• viröstadepåhenne
        rimligakrav kirjoitti:

Därför är Anna - Maja vår ordförande för att hon skall ställa upp för sina väljare.

• RKP-Suomi

Kukas näitä palveluja koko ajan ajaa alas? Tämä Suomen "eliitti", joissa iso osa on suruja. Mitä muutamasta pohjanmaalaisesta, kunhan Kirkkonummella palvelut pelaa. Eikä tämä Anna-mulle aja kuin etelänruotsalaisten asioita. Lännenruotsalaisille voi joskus käydä puhumassa ja lupailemassa. Onhan hän sieltä kotoisin.

• alltidsfp
        RKP-Suomi kirjoitti:

Kukas näitä palveluja koko ajan ajaa alas? Tämä Suomen "eliitti", joissa iso osa on suruja. Mitä muutamasta pohjanmaalaisesta, kunhan Kirkkonummella palvelut pelaa. Eikä tämä Anna-mulle aja kuin etelänruotsalaisten asioita. Lännenruotsalaisille voi joskus käydä puhumassa ja lupailemassa. Onhan hän sieltä kotoisin.

Henriksson är österbottning.

• vårdreformen
        RKP-Suomi kirjoitti:

Det är vår nuvarande regering som alldeles glömt bort att det finns svenskspråkiga i Finland.

• österbotten10
        vorekatastrof kirjoitti:

Tack gode Gud att SFP inte är med i den nuvarande regeringen,man skulle skämmas ögonen ur sig.

Det enda goda med vår regering,SFP är inte med.

• snartval
        rimligakrav kirjoitti:

Anna - Maja är alltid lugn och saklig när hon framför sina argument, tittade på debatten på Arenan igår.

• ovanligt
        snartval kirjoitti:

Anna - Maja är alltid lugn och saklig när hon framför sina argument, tittade på debatten på Arenan igår.

En svenskspråkig Sannfinländare deltog, dem ser ma inte se många av.

• Peruskansalainen

Pikku Calle keräsi suuren äänimäärän Harry Potter imagollaan, myös suomenkielisiltä. A-M Henriksson kerää ääniä vain vanhoilta sveko mummuilta! Valitettavasti heitä on hyvin rajallinen määrä.

• pelottavaPropaganda

Pelottavaa, miten täysin suomalaisen suvun jäsenestä (ei ruotsalaisuutta nähnytkään) tulee noin paha suomalaisvihaaja ja pitää Ruotsia isänmaanaan. PELOTTAVAA, Suomi. Tämä on yksi syy, miksi Suomen kielipolitiikan muuttaminen samanlaiseksi kuin mm. Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa ja Virossa, olisi hyvin tärkeää.

• oikeestialltså

"pitää Ruotsia isänmaanaan" Tällaista vääristelevää näkemystä edustaa tämän palstan fanaattinen propagandisti ja onneton jankuttaja. Hyi, mitä käytöstä aikuiselta ihmiseltä.

• pelottavaPropaganda
        oikeestialltså kirjoitti:

"pitää Ruotsia isänmaanaan" Tällaista vääristelevää näkemystä edustaa tämän palstan fanaattinen propagandisti ja onneton jankuttaja. Hyi, mitä käytöstä aikuiselta ihmiseltä.

Pidän kaikkia RKP:läisiä Ruottsia isänmaanaan pitäviä (jos olisi hyvä itsetunto suomalaisena, ei edes suostuisi kutsumaan itseään nimityksellä "ruotsalainen") Minä en ikinä haluaisi, että minua vahindossakaan kutsuttaisi ruotsalaiseksi. Minulla on oikeus mielipiteeseeni.

• demokratiaääni
        pelottavaPropaganda kirjoitti:

Pidän kaikkia RKP:läisiä Ruottsia isänmaanaan pitäviä (jos olisi hyvä itsetunto suomalaisena, ei edes suostuisi kutsumaan itseään nimityksellä "ruotsalainen") Minä en ikinä haluaisi, että minua vahindossakaan kutsuttaisi ruotsalaiseksi. Minulla on oikeus mielipiteeseeni.

Oikeus mielipiteeseen on itsestäänselvää vapaassa, demokraattisessa maassa, vaikka mielipide olisikin lapsellinen ja uskomattoman typerä aikuiselta.

• my.name.is.cox

Tekopyhää ääntenkalastusta, ei sen kummempaa

• ingarasister

På alla orter med svenskspråkig majoritet har integrationen lyckats utmärkt.Invandrarna lär sig dessutom finska som första språk(integration på svenska är endast tillåten i österbotten )

• jämlikhet

Nästa regeringen sfp och Anna-Maja är med, och sote görs om.

• henrikssonärbra

Vi ska hoppas det, hon har nog jobbat för Vasa sjukhus allt vad hon haft möjlighet till.

• röstatpåhenne
        henrikssonärbra kirjoitti:

Vi ska hoppas det, hon har nog jobbat för Vasa sjukhus allt vad hon haft möjlighet till.

Hon har skött sin ordförandepost alldeles utmärkt.

• åkeW

Morfar Vilho taitaa olla Kivioja eikä Kivi!

• såärnamnet

Det har du alldeles rätt i.

• truth.only

Baja-maja oli niin täydellisesti pakkoruotsalaistettu, ettei osannut sanaakaan suomea lapsena, kun kävi Helsingissä kurkkupuoltaan hoidattamassa. Ei Majan isä tai äiti, vaikka suomalaisia sukuja on, jompi kumpi, tai ei kumpikaan, opettaneet lapselleen yhtä ainutta lausetta suomeksi. Siinäs näette. Ummikko on aina ummikko tässä maassa, ellei maan valtakieltä hallitse. Turha itkeä jälkeenpäin. Nykyäänkin kuulee hänen svaga-finskan, kun hän puhuu, lieneekö hoono-soome, jonkinlainen ylpeyden aihe

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      537
      1768
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      867
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      863
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      796
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      711
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      697
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      666
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      66
      613
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      533
    Aihe