ei eläinsuojelua

asiatnimellään

susien suojelu ei ole varsinaista eläinsuojelua. sudet on LUONNONSUOJELIJOIDEN lemmikkejä, eläinsuojelun puolelle susi kuuluu vasta sitten kun sitä rääkätään, pyydystetään esim jalkaraudoilla. tosiasiassa susi itse rääkkää muita eläimiä repiessään ja raadellessaan

7

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Susiensuojeluontärkeätä

      Korjaus sudet saalistaa ja pitää luonnon tasapainoa yllä ja kun sudella ei ole kun hampaat millä tappaa niin saalista ei valitettavasti saa hengiltä siististi ja nopeasti. Toki jos saalis eläin pienehkö ja susia iso lauma saalis sadaan tapettua nopeammin. Ihmiset sitten rääkkää, kiduttaa ja tappaa huvikseen.

    • sertifioimatonlaitos

      Luonnon-, ja suden suojelua sen sijaan on, jos luonnosta pikimmiten poistetaan koirasudet (=Suomensusi) Bernin sopimuksen mukaisesti, ne sukupuutottavat harmaasuden, mikäli ei poisteta.
      Prenikat rinnuksille Perhon edelläkävijöille!

      • perholaiset_pelkurit

        Pelkuruudesta ja raukkamaisuudesta ei tässä maassa ole ennekään palkittu.


    • Ei susiensuojelu pyrikään olemaan eläinsuojelua. Se kuuluu kaikilta osiltaan luonnonsuojelulainsäädännön piiriin, ja pyyntikeinojen osalta metsästyslain piiriin. Eläinsuojelulainsäädäntö koskee luonnonvaraista eläintä vain silloin kun ne ovat tarhattuina.

      • usdfusdf-aka-asdfasdf

        susihan ei edes ole uhanalainen ja itärajan takana siitä saa tapporahaa eikä ne lopu sieltäkään.
        kyse on siitä että täällä on eu alueen ainoat sudet eli siksi niitä pitäisi suojella.


      • de_facto
        usdfusdf-aka-asdfasdf kirjoitti:

        susihan ei edes ole uhanalainen ja itärajan takana siitä saa tapporahaa eikä ne lopu sieltäkään.
        kyse on siitä että täällä on eu alueen ainoat sudet eli siksi niitä pitäisi suojella.

        "kyse on siitä että täällä on eu alueen ainoat sudet eli siksi niitä pitäisi suojella."<

        Tuo nyt oli silkkaa hevonkukkua. Suomi on susimäärällään EU:n keskikastia, jos sitäkään. Esimerkiksi kooltaan noin puolet Suomesta (175 000 km2) olevassa Baltiassa, susimäärä on Suomen lukuihin nähden kolminkertainen. Vaikka alue on Suomeen verrattuna huomattavasti väkirikkaampi.

        On syytä myös muistaa, että todelliset "susimaat" Romania ja Bulgaria ovat osa Euroopan Unionia. Ja, että Espanjassa, vanhassa EU-maassa, on erittäin paljon susia. Euroopassa vain Venäjällä ja Romaniassa on enemmän susia kuin siellä. Espanjan sudet ovat iberiansusia, mutta susia ne ovat iberiansudetkin!

        http://www.tunturisusi.com/eurooppa.htm


      • usdfusdf-aka-asdfasdf
        de_facto kirjoitti:

        "kyse on siitä että täällä on eu alueen ainoat sudet eli siksi niitä pitäisi suojella."<

        Tuo nyt oli silkkaa hevonkukkua. Suomi on susimäärällään EU:n keskikastia, jos sitäkään. Esimerkiksi kooltaan noin puolet Suomesta (175 000 km2) olevassa Baltiassa, susimäärä on Suomen lukuihin nähden kolminkertainen. Vaikka alue on Suomeen verrattuna huomattavasti väkirikkaampi.

        On syytä myös muistaa, että todelliset "susimaat" Romania ja Bulgaria ovat osa Euroopan Unionia. Ja, että Espanjassa, vanhassa EU-maassa, on erittäin paljon susia. Euroopassa vain Venäjällä ja Romaniassa on enemmän susia kuin siellä. Espanjan sudet ovat iberiansusia, mutta susia ne ovat iberiansudetkin!

        http://www.tunturisusi.com/eurooppa.htm

        sittenhän niitä ei tarvitse suojella mitenkään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe