...kysyn mielipiteitänne koska jokaisella näyttää olevan *oma* käsityksesnä asiasta.
Eikö rasismi ole edelleenkin sitä että pitää esim. omaa *rotuaan* parempana ja intelligenttisempänä mitä esim. jotain vierasta toisen ihonvärin omaavaa *rotua*???
Minä esim. en pidä *islamisteista*. Parasta sanoa heti alkuun että tarkoitan fanaattisia fundamentalistisia islamisteja.
Minun normieni mukaan se ei ole rasismia.
Minä esim. en pidä maani siirtolais/pakolaispolitiikasta, vastustan sitä.
Minun normieni mukaan se ei ole rasismia.
Ja jos sanoo rotuja olevan, ei sekään vielä ole rasismia.
Entäs sitten itse ulkolaiset.
Valkoinen ei saisi sanoa sanaa n-keri, sen katsoo moni rasistiseksi ja loukkaavaksi sanonnaksi.
Mutta jos musta tai arabi esim. sanoo ruotsalais naiselle *svennehora* niin mitä se on?? Sana on loukkaavampi mitä n-keri sana koska svennehora sanotaan ivallisesti naisista heidän ruotsalaisuutensa takia.
Ruotsalais miehiä ulkolaiset sanovat svenne, vähän hienommin...
Onko Suomen ulkolaiset antanut suomalaisille haukkuma nimeä vielä??
Minun mielipiteeni on että täytyy osata erottaa eräät asiat toisistaan:
1. Rasismi
2. Muukalaisviha
3. Ennakkoluulo
Kaikkea ei voi sanoa rasismiksi. Esim. muukalaisviha ja ennakkoluulo ei ole sama asia kuin rasismi.
Ja jos eri kuulttuureista puhuu ja kritisoi jotain vierasta kulttuuria ei sekään ole rasismia.
Ja jos kritisoi jotakin uskontoa ei sekään ole rasismia.
Sanoista rasismi ja rasisti on näköjään tullut muoti asia. Joka puolella sitä lauletaan. Vaikuttaa siltä että kohta kaikki ollaan rasisteja *supersuvaitsevaisten* mielestä.
Jos ei suvaitse kaikkea ulkolaisista, heidän kulttuureista tai uskonnoista, ei se ole vielä rasismia. Eihän kaikkea voi suvaita...Eihän suvaitsevaisetkaan näytä kaikkea hyväksyvän...
/aye
Mitä on rasismi??...
21
1198
Vastaukset
- TKoT
Nykyään rasismi on valkoisen ihmisen vastustusta vähemmistöksi joutumista vastaan.
neohumanismi jo tekemään pesää päähäsi?
- aye-serene
...voisit joskus yrittää sanoa oma mielipiteesi asioista, etkä aina olla niin negatiivinen muita ihmisiä kohtaan. Islam palstallakin touhuat samallalailla.
Sinulla ei näytä juuri olevan mielipiteitä asioista. Ainoat mielipiteesi on negatiivissuus muita kirjoittajia kohtaan ja etenkin meitä kohtaan jostka uskallamme kritisoida Islamia.
Olet siis muslimi...
Minun mielipiteet rasismista on minulla ollut jo vuosikausia. Mielipiteisiini rasismista ei ole kukaan suomalainen vaikuttanut.
Arvoisa Karvapää, lopeta se ainainen v-minen. ;)) Ja ala kertomaan mielipiteitäsi asioista, ei muista kirjoittajista...
/aye - Freestyler
aye-serene kirjoitti:
...voisit joskus yrittää sanoa oma mielipiteesi asioista, etkä aina olla niin negatiivinen muita ihmisiä kohtaan. Islam palstallakin touhuat samallalailla.
Sinulla ei näytä juuri olevan mielipiteitä asioista. Ainoat mielipiteesi on negatiivissuus muita kirjoittajia kohtaan ja etenkin meitä kohtaan jostka uskallamme kritisoida Islamia.
Olet siis muslimi...
Minun mielipiteet rasismista on minulla ollut jo vuosikausia. Mielipiteisiini rasismista ei ole kukaan suomalainen vaikuttanut.
Arvoisa Karvapää, lopeta se ainainen v-minen. ;)) Ja ala kertomaan mielipiteitäsi asioista, ei muista kirjoittajista...
/ayejoka mukujen pitäisi mukiloida hengiltä välittömästi!!!!
- Kurre_Orava
Freestyler kirjoitti:
joka mukujen pitäisi mukiloida hengiltä välittömästi!!!!
Aha, tuo on varmaankin sitä suvaitsevaisuutta tuo. ;)
- Aurelianus
Kurre_Orava kirjoitti:
Ja hyvin huonoa käytöstä.
- aye-serene
Kurre_Orava kirjoitti:
...ei se mitään suvaitsevaisuutta ole.
Tuollainen sanonta on *ääliömäistä*. ;))
Toivottavasti tuo kirjoitus saa jäädä jäljelle tänne. Se oli hupaisa esitys yhdeltä niin sanotulta suvaitsevaiselta...
/aye - Aurelianus
aye-serene kirjoitti:
...ei se mitään suvaitsevaisuutta ole.
Tuollainen sanonta on *ääliömäistä*. ;))
Toivottavasti tuo kirjoitus saa jäädä jäljelle tänne. Se oli hupaisa esitys yhdeltä niin sanotulta suvaitsevaiselta...
/aye... Freestyler on eräs Åbo Akademin tutkija Panu Petteri Höglund, jonka misogyyniset vuodatukset ovat jotain ainutlaatuista ja saavat minunkinlaiseni hyvin paatuneen ja paljon nähneen ja kuulleen henkilön hätkähtämään.
- aye-serene
Aurelianus kirjoitti:
... Freestyler on eräs Åbo Akademin tutkija Panu Petteri Höglund, jonka misogyyniset vuodatukset ovat jotain ainutlaatuista ja saavat minunkinlaiseni hyvin paatuneen ja paljon nähneen ja kuulleen henkilön hätkähtämään.
...kuka Freestyler on mutta sen tiedän että hän on kauhea provoilemaan. En voi ottaa häntä tosissaan. Olen aina naureskellut sen kirjoituksille, niillekkin joita se joskus minusta kirjoittaa.
Minä tykkään että hän on tämän palstan naurettavin ja kirjavin väriläiskä. Alkaa melkein aina naurattamaan kun näen sen nimimerkinkin...että kyllä hän palstan clownina hyvin tekee tehtävänsä.
/aye - ...
aye-serene kirjoitti:
...kuka Freestyler on mutta sen tiedän että hän on kauhea provoilemaan. En voi ottaa häntä tosissaan. Olen aina naureskellut sen kirjoituksille, niillekkin joita se joskus minusta kirjoittaa.
Minä tykkään että hän on tämän palstan naurettavin ja kirjavin väriläiskä. Alkaa melkein aina naurattamaan kun näen sen nimimerkinkin...että kyllä hän palstan clownina hyvin tekee tehtävänsä.
/ayeFreestyler ei ole yksi henkilö, vaan samaa nimimerkkiä käyttävät useat toisistaan riippumattomat henkilöt.
- aye-serene
... kirjoitti:
Freestyler ei ole yksi henkilö, vaan samaa nimimerkkiä käyttävät useat toisistaan riippumattomat henkilöt.
...kerran tiedät minulle selittää niin sitten olet itsekkin käyttänyt tuota clownin nimimerkkiä tänne provoillessasi. ;))) Kuka sitten mahdatkin olla väliaikais nimimerkki ... ??? Kolmen pisteen nimimerkki joka täällä kirjoittelet Freestylerinä.
/aye - Andronikos
Aurelianus kirjoitti:
... Freestyler on eräs Åbo Akademin tutkija Panu Petteri Höglund, jonka misogyyniset vuodatukset ovat jotain ainutlaatuista ja saavat minunkinlaiseni hyvin paatuneen ja paljon nähneen ja kuulleen henkilön hätkähtämään.
Muistan lukeneeni tuon henkilön kirjoituksia joskus keskusteluryhmissä, mutta en todellakaan näe yhteyttä näiden kahden henkilön välillä. Lähinnä nyt siksi, että freestylerillä on harvoin mitään omaperäistä sanottavaa, kun taas Höglundin kirjoitukset "naisten fasistisesta pahuudesta" ovat vähintäänkin omaperäisiä.
Maailma on pieni, mutta ei todellakaan niin pieni kuin Turusta vaikuttaa. Kuvaava ilmiö on se, että kun olen näille neobananisteille esittänyt kysymyksiä kirjautumatta sisään, minua on yleisimmin syytetty Väinö Kuismaksi! Silloin kun taas kirjaudun sisään, minua syytetään vasemmistolaishumanistiksi. On se vain aika kuvaavaa. - Aurelianus
Andronikos kirjoitti:
Muistan lukeneeni tuon henkilön kirjoituksia joskus keskusteluryhmissä, mutta en todellakaan näe yhteyttä näiden kahden henkilön välillä. Lähinnä nyt siksi, että freestylerillä on harvoin mitään omaperäistä sanottavaa, kun taas Höglundin kirjoitukset "naisten fasistisesta pahuudesta" ovat vähintäänkin omaperäisiä.
Maailma on pieni, mutta ei todellakaan niin pieni kuin Turusta vaikuttaa. Kuvaava ilmiö on se, että kun olen näille neobananisteille esittänyt kysymyksiä kirjautumatta sisään, minua on yleisimmin syytetty Väinö Kuismaksi! Silloin kun taas kirjaudun sisään, minua syytetään vasemmistolaishumanistiksi. On se vain aika kuvaavaa... jos joku on luullut sinua Kuismaksi, niin jotain kirjoittamasi viestin sisällössä on ollut jotain "ylimääräistä".
Kehoitan sinua tutustumaan V.Kuisman ajatusmaailmaan joskus aikasi kuluksi.Esimerkiksi Anderssonin teos "Isänmaallisudesta Äärioikeistoon" on tässä suhteessa sopiva alku. (Kyseisessä teoksessa esitellään myös muutama muu "suuruus".)
Kuismaan voi tutustua myös paljolti levitetyn Sieg Heil Suomen katsomalla.
- infolepsy
rasismi käsitteenä on laajentunut nykyään niin paljon, että se käsittää jo kaiken mahdollisen syrjinnän: sovinismia pidetään rasismina, feminismiä pidetään rasismina, homofobiaa pidetään rasismina jne.
Mutta mistä lähtien rasismi = syrjintä ?
Eikö sen kuuluisi tarkoittaa *ihonväriin* pohjautuvaa ennakkoluuloista syrjintää?
Muutenkin "rasismiin" vedotaan nykyään aivan liikaa. Ilmassa on ihmeellistä avuttomuutta, kaikki tuntuvat olettavan promillelleen tasaisesti jaettua tasa-arvoa itsellen. Liian harva tuntuu tiedostavan, ettei se ole mahdollista. Miehet ja naiset, mustat ja valkoiset, nuoret ja vanhat ovat kaikki erilaisia. Jokainen on yksilö ja ajattelee omalla tavallaan. - Aurelianus
Jopa niin väärinkäytetty, että se on menettänyt merkityksensä ja muuttunut yhtä älylliseksi kuin käsite "salarakas".
Niin kauan kuin kyseinen käsite ilmaisi selkeästi etniseen alkuperään perustuvaa diskriminaatiota oltiin vielä turvallisilla vesillä, mutta, mutta... sen jälkeen, kun pelkkä etnisten ryhmien olemassaolon tunnustaminenkin sai saman nimikkeen, on koko sana kärsinyt kohtuullisen inflaation.
Ehkä kyse on nykyisen koulutuksen tyhmistävästä vaikutuksesta. Esimerkiksi osuskuntatoimintaa käsittelevä artikkeli, jossa mainitaan sanat Al Qaida,Inkvisitio ja yhteiskunnan romahdus on nykyisen koulutuksen luomien "nerojen" mielestä yhtä kuin terrorismin oppikirja! Nämä samat ihmiset väittävät myös, että kultturitausta estää kaikkia olemasta vastuussa teoistaan!
Eli kenraali T.J.A Heikkilää hyvin vapaamuotoisesti siteeraten: "Aina kun kuulen sanan rasismi väärissä yhteyksissä, poistan varmistimen pistoolistani!"- aye-serene
...että rasismi sana on nykyään hyvin väärin käsitetty.
Minä luulen että että se osaksi johtuu siitä että kuvitellaan monikulttuurisuuden olevan jokin ihana tavoittelun kohde. Kuitenkaan tietämättä millaista se niin sanottu monikulttuurisuus todellisuudessa on tänä päivänä...
Ja sitten tietenkin monella on pelko leimautua rasistiksi. Joten läheskään kaikki ei uskalla pelkonsa takia kritisoida eri maalaisia, heidän kulttuuriaan tai uskontoaan.
Ja sitten on tietenkin olemassa niitä hihuleita jotka eivät tiedä mistään mitään...
/aye
- Yrjö Ärjylä
Kun me varaudumme tulevaisuuden vaaroja vastaan, mm. vieraiden hyökkäyksiin tai terrororitekoihin, lähdemme siitä, että omat eivät ole meille uhkana, vaan vieraat. Me rakennamme puolustuksemme siis vieraiden uhkia vastaan.
Mitä enemmän meille tulee vieraita, sitä suurempi riski on, että joukossa on terroristeja, jotka alkavat rakentaa solujaan ja verkostojaan tänne tavoitteena räjäyttää esim. muutama sata lasta ilmaan noin vain.
Mikäli sallisimme rasismikäsitteen koskevan myös maahantunkeutuvia, olisimme kohta puolustuskyvyttömiä mahdollisia terrori-iskuja vastaan.
Olemalla kriittinen ja vähät välittämättä mm. rasismin arvostelijoista turvaamme kanslaistemme elämää ja oikeutta omaan maahamme.
Kaikki rasismia haukkuvat ovat vasemmistolaisia,
joiden politiikkaan sopii heikompien puolustamien tavoitteena lisätä kannattajakuntaansa ja näyttää niin humaaneilta.
Soopaa alltihop.- aye-serene
...on kotoisin? S-raltako?? ;))) Islam palstalla olen lukenut noita kirjoituksia. Muistuu mieleeni entisen pomoni...
/aye - Yrjö Ärjylä
aye-serene kirjoitti:
...on kotoisin? S-raltako?? ;))) Islam palstalla olen lukenut noita kirjoituksia. Muistuu mieleeni entisen pomoni...
/ayeOlemme pohjanmaalta, jossa isänmaallisuus on korkein hyve. Olemme yritteliäitä ja arvostamme sitä, että jokainen pärjää omillaan. Autamme kyllä, jos naapuri on hädässä, mutta turhia tänne lomailemaan tulleita kielitaidottomia, lukutaidottomia, aids tartunnan saaneita, puolisokeita ja miinaan astuneita emme voi ottaa rakentamaan maamme tulevaisuutta.
Me olemme tässä paska-ilmastossa luoneet erään maailman parhaita maita ja siksiemme suosittele vapaalippulaisia joukkoomme, varsinkin kun niitä elätettäviä on jo kylliksi. Jokainen työssä käyvä elättää jo kaksi muuta.
Muuten, missä se pomosi luuraa. Voisit antaa hänelle mailiosoitteeni, kun meidän romanssi jäi vähän puolitiehen.
[email protected]
Kiitos sinulle vielä hyvistä kirjoituksistasi.
Pletko muuten fomissa mukana? - aye-serene
Yrjö Ärjylä kirjoitti:
Olemme pohjanmaalta, jossa isänmaallisuus on korkein hyve. Olemme yritteliäitä ja arvostamme sitä, että jokainen pärjää omillaan. Autamme kyllä, jos naapuri on hädässä, mutta turhia tänne lomailemaan tulleita kielitaidottomia, lukutaidottomia, aids tartunnan saaneita, puolisokeita ja miinaan astuneita emme voi ottaa rakentamaan maamme tulevaisuutta.
Me olemme tässä paska-ilmastossa luoneet erään maailman parhaita maita ja siksiemme suosittele vapaalippulaisia joukkoomme, varsinkin kun niitä elätettäviä on jo kylliksi. Jokainen työssä käyvä elättää jo kaksi muuta.
Muuten, missä se pomosi luuraa. Voisit antaa hänelle mailiosoitteeni, kun meidän romanssi jäi vähän puolitiehen.
[email protected]
Kiitos sinulle vielä hyvistä kirjoituksistasi.
Pletko muuten fomissa mukana?...mutta Mary on varattu. Etsi itsellesi uusi rakkauden kohde...
/aye - Kerro se hänelle
aye-serene kirjoitti:
...mutta Mary on varattu. Etsi itsellesi uusi rakkauden kohde...
/ayeeye-serena
[email protected]
kiitos
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4653998Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181692- 1161516
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891464Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991408Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601375- 521306
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981229- 441079
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331067