Somali ei suomalaiseksi muutu

ikävä_totuus

54

883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silmät_aukeavat

      Ei tarvitse mennä kuin hetkeksi Itis kauppakeskukseen, niin totuus valkenee.

    • Suomessa.syntyneet

      Meidän tyttärellä on kavereina useita somaleiden lapsia, niin tyttöjä kuin poikiakin. Aivan yhtä hyvää savoa ne vääntävät kuin muutkin paikalliset. Kyllä he ihan 100 prosenttisia suomalaisia ovat, vaikka rasistit muuta väittävätkin.

      • Huutonaurua.savonkuukeri

        Niin ja tallissa syntyneet hiiretkin ovat hevosia.


      • Evo.luutio

        Ei ole suomalaisia geenejä.
        Pitäisi olla suomalainen äiti tai isä että olisi edes prosentin verran suomalaista verta.
        Menee monta sukupolvea että somalista tulee suomalainen.


      • verionvertajokamaassa
        Evo.luutio kirjoitti:

        Ei ole suomalaisia geenejä.
        Pitäisi olla suomalainen äiti tai isä että olisi edes prosentin verran suomalaista verta.
        Menee monta sukupolvea että somalista tulee suomalainen.

        Pääasia, että tulee suomalaisia.

        Samoja veriryhmiä on kylläkin joka maassa.
        Ainoastaan kuninkaallisilla on oma sininen veriryhmänsä.


      • Evo.luutio
        verionvertajokamaassa kirjoitti:

        Pääasia, että tulee suomalaisia.

        Samoja veriryhmiä on kylläkin joka maassa.
        Ainoastaan kuninkaallisilla on oma sininen veriryhmänsä.

        Ei tule suomalaisia afrikkalaisilla geeneillä.
        Eikä Suomen pystykorvasta saksanseisojaa vaikka se vietäisiin Saksaan.


      • peräkammarin.koirat
        Evo.luutio kirjoitti:

        Ei tule suomalaisia afrikkalaisilla geeneillä.
        Eikä Suomen pystykorvasta saksanseisojaa vaikka se vietäisiin Saksaan.

        Pystykorvat räkyttävät vittumaisesti kuin rasistivajakit. Saksanseisoja hoitaa työnsä turhaa meluamatta.


    • en_voi_sille_mitään

      Aloittaja ei tarkoittanut suomessa syntyneitä. Mutta kuten lehtijutussa mainittiin, eipä heitä mielellään suomalaiseksi tunnuta mieltävän, vaikka täällä olisi syntyneet. Syytä siihen en osaa sanoa.

      • ollaan.kaikki.sukua

        Suomalaiset eivät pidä usein edes vieraspaikkakuntalaisista. Pikkukylissä kuulee usein "sä et oo täältä" kommentteja. Sisäsiittoisuutta on pyrittävä vaalimaan. Kansantaudit ovat arvokas voimavara pienelle kansakunnalle.


      • Ryökköö
        ollaan.kaikki.sukua kirjoitti:

        Suomalaiset eivät pidä usein edes vieraspaikkakuntalaisista. Pikkukylissä kuulee usein "sä et oo täältä" kommentteja. Sisäsiittoisuutta on pyrittävä vaalimaan. Kansantaudit ovat arvokas voimavara pienelle kansakunnalle.

        Täällä E-Pohjanmaalla ei näytetä tykkäävän edes johonkin omaan porukkaan kuulumattomista. Aika ynseää on ollut asenneilmasto jo kouluajoista lähtien, vaikka on itse syntyperäinen.
        Pohjanmaalla on tympeä tapa kulmiensa alta mulkoilla vierasta ihmistä. Ei puhuta mitään.
        Tosin tuntuu, että nykynuoriso on avoimempaa eikä sitä metsäläistä tyyppiä!


      • qåaäzm
        Ryökköö kirjoitti:

        Täällä E-Pohjanmaalla ei näytetä tykkäävän edes johonkin omaan porukkaan kuulumattomista. Aika ynseää on ollut asenneilmasto jo kouluajoista lähtien, vaikka on itse syntyperäinen.
        Pohjanmaalla on tympeä tapa kulmiensa alta mulkoilla vierasta ihmistä. Ei puhuta mitään.
        Tosin tuntuu, että nykynuoriso on avoimempaa eikä sitä metsäläistä tyyppiä!

        Olen sen itäsuomalaisena huomannut. Kerran kävin muistaakseni Kurikassa, ja kamera oli kaulallani. Menin kauppaan, ja sain osakseni uskomatonta jurotusta. Miehet kaupassa katsoivat kuin outoa ilmestystä, ja kysyivät että kuvaanko heidän kauppaansa. Ei siellä ole tapana kameran kanssa kuljeksia kuin jotkut hihhulit. Siellä puhutaan työstä lähes ainoastaan. Kameraa kannan mukana yleensä kun olen matkoilla.


      • Vaalimainosta

        Kyllä osaa sanoa. Jos pukeutuu kuin ei-suomalainen, jos käyttäytyy, asemoi itsensä suhteessa yhteiskuntaan, käy vain koraanikoulua ja noudattaa tiiviisti somalialaisia käytäntöjä kuten ei-suomalainen, niin ei tietenkään voi pitää suomalaisena vaikka kieltä joten kuten osaisi. Hölmöä edes odottaa sellaista ja huutaa hesaria apuun. Koko juttu oli pskaa kauniissa suvakkikääreessä.


    • uudet.veronmaksajat
      • Eikuunapäivänä

        Paitsi että noista ei veronmaksajia tule.


      • ontullutjo
        Eikuunapäivänä kirjoitti:

        Paitsi että noista ei veronmaksajia tule.

        Kyllä tulee ja miksei muka tulisi.
        Itse tunnen somaleita, jotka ovat hyviä työntekijöitä ja sosiaalisia luonteita.


      • kovaahommaa

        Habiba on vielä yksinhuoltaja, joten siitä hänelle lisäpisteitä. Siinä saattaisi olla jollekin sivistyneelle suomalaiselle miehelle ahkera emäntä.


      • Habiba se paljon yhteiskunnalle tule tuottamaan, mutta noiden jo tahänastisen seiskankin kanssa yhteiskunnan menot ovat pitkään ja vieläpä tasaisesti nousussa. Ei siinä Hesarin bilderberg-opit auta. Ja kuinka monta ruokittavaa suuta vielä ehtiikään .


    • normaalia-

      Joka maassa ihan tavallista käytöstä. Ei pidäkkään hyväksyä, ennen kuin on oppinut tietyt meidän tavat ihan luonnollisina asioina. Jos käyttäytyy muuten, niin ei suomalainenkaan tunnu suomalaiselta.

    • zzzzzzp

      Somalit kuuluvat aavikolle , se on niille tutumpi ympäristö mutta kun siellä ei ole sossu palvelua mutta ovat varmaan sopeutuvaisia .

    • AfrikanSarvi

      Eiväthän ne edes halua tulla mielletyiksi suomalaisiksi muuta kuin korvaustenjaossa.Muulloin huudetaan somalikulttuuri vaatii sitä ja tätä, uskonto vaatii niin ja näin.

      • Evo.luutio

        Ilmeisesti suomalainen ei saa mennä Afrikkaan loisimaan koska kommenttini on poistettu.
        Ilmeisesti suomalaisesta ei myöskään voi tulla afrikkalaista mutta afrikkalaisesta voi tulla suomalainen. Miksi ei?
        Ihme kaksinaismoralismia.


    • slogin.pitäjä

      "Suomi Somaleille" olisi hyvä maahanmuuttomyönteinen slogan.

    • muuten_kuin_mannet

      Miksi he pukeutuvat kaapuihin, vaikka asuvat Suomessa? Maassa maan tavalla ja pukeutuminen länsimaiseksi nyt aluksi.

      • No on se kumma, kun noiden vieraslajien pitää pukeutua työltä suojaavaan vaatetukseen.
        Että silleen.


      • dhfjdfjjjfdjdf
        höpöhöpö kirjoitti:

        No on se kumma, kun noiden vieraslajien pitää pukeutua työltä suojaavaan vaatetukseen.
        Että silleen.

        Työtä, jota tehdään jätesäkkiin pukeutuneena? Siinäpä erikoinen työ.


    • Rkp-kunnat.sortaasuomen

      Jos suomenkielinen muuttaa RKP-kuntaan, esim. Tammisaareen, Loviisaan tai Närpiöön, vastaanotto on karu. Koskaan ei ole tasavertainen, aina on vieras ja huonompi. Vaikka mitä yrittäisi.

    • ihannormaalia

      Turha suomalaisia on syytellä, ilmiö on samanlainen joka maassa.

    • eisaamelainen

      Somaleista tulee kyllä Suomen kansalaisia kun passi on myönnetty. Siitä huolimatta he pysyvät aina somaleina.

      Jos minä muutan Etelä-Suomesta Lappiin ja opettelen saamea, niin ei minusta silti tule koskaan saamelaista. Ei vaikka tekisin jopa töitä siellä ja kasvattelisin poroja.

    • hdfjjdfjdfjdf

      Jos minä muutan Ruotsiin, niin tuleeko minusta ruotsalainen?

      Jos muutan somaliaan, tuleeko minusta somali?

      Kas siinäpä kysymys.

    • suomalaise.t

      Jos alan nähdä mökkeileviä somaleita, veneileviä, kalastavia, edes jopa lomailevia niin saatan alkaa uskoa että he ovat suomalaisia. Pitäisikö somaleille antaa kesämökki järvenrannalta?

      • eukonkantelu

        Mites eukonkanto, äijät on hernekeppejä ja muijat lievästi sanottuna reheviä.Niin ja kun niitä akkoja on pari kolmekkin... olis siinä Mouhamatilla hommia


    • Hoplaax

      Maahantunkeutujat, olivatpa sitten oikeita pakolaisia tai elintasopakolaisia, pitävät kynsin ja hampain kiinni omasta kulttuuristaan ja tavoistaan. Niinpä kotouttamiseen uhratut rahat ovat hukkaan heitettyjä. Tulija kotoutuu omista lähtökohdistaan, jos ylipäätään kotoutuu.

      Somalialaisten lähes 30 vuotta kestänyt kotouttaminen on ollut yhtä tyhjän kanssa. Sosiaalituet - erityisesti lapsilisät - osaavat ottaa vastaan, ja sen lisäksi lukemattomien yhdistystensä avustukset. Siinä koko kotoutuminen, jos jätetään aviosuhteiden unohtaminen ja ottolapset huomiotta.

      Miksi meillä on ylimitoitettu virkakoneisto, kun tuollaiset vedätykset jäävät rankaisematta...

      • eivätolesopeutuneet

        30-vuotta on lyhyt aika, kun vertaa satoja vuosia täällä asuneisiin, jotka ottavat sosiaalitukia, lapsilisiä ja muita tukia vastaan.


      • Hoplaax
        eivätolesopeutuneet kirjoitti:

        30-vuotta on lyhyt aika, kun vertaa satoja vuosia täällä asuneisiin, jotka ottavat sosiaalitukia, lapsilisiä ja muita tukia vastaan.

        Romanit ovat 500-vuotisena täälläoloaikana onnistuneet saavuttamaan aseman, jossa heiltä ei enää odotetakaan yhteiskunnan kuluihin osallistumista, ainoastaan eduista nauttimista.

        Nyt heidän matkijoita tulvii maahan päivittäin pilvin pimein. Voimme siis tehdä johtopäätöksen, että kansamme etuja valvomaan äänestetyt kansanedustajat eivät oikeasti ole kansan edustajia...


      • eivätolesopeutuneet kirjoitti:

        30-vuotta on lyhyt aika, kun vertaa satoja vuosia täällä asuneisiin, jotka ottavat sosiaalitukia, lapsilisiä ja muita tukia vastaan.

        Niin, eikä siinäkään kotouttamisessa ole onnistuttu.


    • Jghd

      Suurin kotoutumiseste on esimerkiksi kielen käytössä. Miksi eivät voi puhua Suomea ollessaan kantaväestön keskuudessa. Olisi erittäin hieno ele ryhtyä käyttämään maan kieltä esimerkiksi kahviloissa jne. Antaisi sellaisen vaikutelman, et olemme osa yhteiskuntaa.

    • Euhengenheimolaisia

      Somaleista ei tykkä edes muiden afrikkalaisen kansojen asukkaat.
      Heittävt yhteisistä tilaisuuksista somalit pihalle.
      Syy, koska eivät osaa käyttäytyä. Riitelevät ja kättäytyvät väkivaltaisesti.

      • Ovat afrikassa verrannollisia meidän 500-vuotta kotoutettuihin, siksi eivät suosiolistan kärjessä.


    • Hei Viipurin poika
      Millainen on suomalainen?

      • tyhjghjghgj

        En ole aloittaja, mutta vastaan. Ei-kunniakultturisti, ei-uskovainen muslimi. Noita arvoja ymmärtämään on kohtuutonta yrittää saada liberaali suomalainen kunnioittamaan.

        Täytyy tulla suomalaisia arvoja ja ihmisiä vastaan huomattavasti enemmän. Omasta käytöksestä on paljon kiinni miten otetaan vastaan ja täytyy ymmärtää kun on vieraassa maassa niin ihmiset ihmettelevät ja kysyvät monista asioista, joskus typeriä ja töksähdellenkin.
        Sellaisella ylpeällä länsimaat ovat rappeutuneita ja paskoja- tai euroopan omistaja-asenteella ei pitkälle pötkitä.


      • tyhjghjghgj kirjoitti:

        En ole aloittaja, mutta vastaan. Ei-kunniakultturisti, ei-uskovainen muslimi. Noita arvoja ymmärtämään on kohtuutonta yrittää saada liberaali suomalainen kunnioittamaan.

        Täytyy tulla suomalaisia arvoja ja ihmisiä vastaan huomattavasti enemmän. Omasta käytöksestä on paljon kiinni miten otetaan vastaan ja täytyy ymmärtää kun on vieraassa maassa niin ihmiset ihmettelevät ja kysyvät monista asioista, joskus typeriä ja töksähdellenkin.
        Sellaisella ylpeällä länsimaat ovat rappeutuneita ja paskoja- tai euroopan omistaja-asenteella ei pitkälle pötkitä.

        Ajattelin niitä juutalaisia ja tataareja jotka venäjän vallan aikana tänne saapui ja jäi.
        Vähän kuin nämä somalit. Tuleeko niiden lapsenlapsenlapsenlapsenlapsenlapsenlapsenlapsenlapsenlapsista suomalaisia?


      • Eiolennaista
        virtasenposti kirjoitti:

        Ajattelin niitä juutalaisia ja tataareja jotka venäjän vallan aikana tänne saapui ja jäi.
        Vähän kuin nämä somalit. Tuleeko niiden lapsenlapsenlapsenlapsenlapsenlapsenlapsenlapsenlapsenlapsista suomalaisia?

        Tiedä häntä mutta hyvin ovat sopeutuneet ei paista rätit katukuvassa eikä muu käytös. Työtäkin tekevät jos mahdollista.


    • RobertKinty

      Kyllä muuttuu, meinaan suvakkien mielestä kun niille annetaan vaan Suomen kansalaisuus. Ei lisättävää.

    • Sossuelätettäviä-14-kpl

      Suomessa asuvista somalinaisissta 99% on "yksinhuoltajia". Eipä tämäkään Habiba Ali tee poikkeusta tilastoon.

      "Ali avioitui somalimiehen kanssa. Sen jälkeen lapsia syntyi melkein joka
      vuosi, kunnes seitsemättä lasta odottaessaan Alilla tuli mitta täyteen.
      Vastuu kodista ja lapsista oli lähes yksinomaan hänellä. Se ei ollut
      elämää, mitä hän halusi elää. Ali erosi miehestään."

      Avioliitto kesti Habiban ikävuodet 17...31, jolloin oli ilmeisesti naimisissa somalimiehensä kanssa, ja lapsia syntyi 7 kpl. Syön karvahattuni vetoa, että myös tuon ajan Habiba oli sosiaalitoimistossa "yksinhuoltajan" mandaatilla, ja sai sen mukaiset korkeammat elatusrahat.

      Käytännössä sosiaalimaksujen maksu tilanne ei muuttunut miksikään sillä että Habiba otti avioeron. Miehen kannalta se tarkoitti sitä, että kun erosi Habibasta, niin voi Suomen lain mukaan mennä uusiin naimisiin, ja hän voi tehdä myös tuolle uudelle naiselle 7...10 pentua.

      Uusikin äiti on koko ajan "yksinhuoltajan" kirjoilla sosiaalitoimistossa, somali-isä ei maksa missään vaiheessa lanttiakaan 14-päisen lapsikatraansa elättämisestä.

      • Tukkaseonpaha

        Eikö nämä yksinhuoltajat pitäisi ilmiantaa imaameille, rivoa touhua. Mutta mitenkään mihihinkään liittymättä voi todeta että kun selvä tyhmyys yhdistyy vahvaan itsetuntoon niin on se voivoi.


    • Alibabahusuhusupaska

      afrikansarven mustalaiset eivät ole toivottuja missäänpäin maailmaa, ainoastaan Hevonvittu toivottaa Hevonvitun niemimaalla heidät tervetulleeksi!

    • sossu_hoitaa

      Bussikuskeina ja siivoojina olen nähnyt muutaman, muissa ammateissa en.

    • eläinkuntaa

      Eikä ryssänatseista tule ihmisiä!

      • kivikunthaa

        Vai on somput ryssänatseja, tuohan kullostaa hyvöseltä.


    • vai_sossun_kutsu

      Olisi hienoa kuulla somaleiden puhuvän täydellistä suomea. Mutta kun edes tällä syntyneet ei puhu. Miksi nuo ei halua kehittyä ja sivistyä. Onko viidakon ja erämaan kutsu liian kova?

      Sossun tuet hakkaa somalian palkat.

      • AlnusranVuohenNussijat

        jo ÄO estää täydellisen Suomen puhumisen, valitettavasti 60 ei riitä kuin suvakkien tekemien rahaanomusten allekirjoitukseen puumerkillä.


    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1060
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      928
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      797
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      713
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      597
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      35
      511
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      505
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      46
      496
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    Aihe