Entä jos taivasta ei ole olemassakaan. Sellaista taivasta siis, johon uskovaiset kerran koottaisiin. Kun mikään ei oikeasti todista sellaisen olemassaolosta. Mikään muu, kuin puhujaveli. Ja hänenkin todistelu korostaa pääasiassa vanhoillislestadiolaisen liikkeen tärkeyttä uskovaisen elämässä ainoana oikeana uskona . Mutta onhan nuita liikkeitä ja yhdistyksiä, jotka kaikki sanovat olevansa ainuita oikeita taivasmatkaajia. Kaikille on yhteistä jonkinlainen joukkohurmos. Tunnelma syntyy yhteisistä tavoista ja toimista, jotka kullekin yhteisölle ovat ominaisia. Onkin niin, että taivas onkin usein vain harmaana taivoitteena taustalla, mutta tärkeämpää on kuulua liikkeeseen, elää ja toimia siten kuin liikkeen jäsenelle sopii. Mikään liike ei ole oikeasti kyennyt osoittamaan olevansa ainoa oikea. Päin vastoin, sellainen puhehan on täysin Raamatun vastaista. Ja sellainen puhe vain todistaa ajatuksen oikeaksi, että juuri kyseiseen liikkeeseen kuuluminen olisi ikuisen elämän ehto. Sekin on Raamatun vastaista.
Mutta paljonko olet valmis elämästäsi uhraamaan tunnelmoinnin kustannuksella? Jos ja kun liikkeeseen kuuluvalle asetetaan melkoisen paljon rajoituksia ja taakkaa erilaisten sääntöjen (joita ei tunnusteta olevan) muodossa. Entä jos kuitenkaan sitä taivasta ei ole? Pitäisikö silti vain uskoa, että on se? Vai pitäisikö jaksaa nostaa itsensä pystyyn ja elää oma, ainokainen elämä siten, kuin itsestä ihan parhaalta tuntuu? Ilman, että joku määrää?
Minulla on yksi elämä ja se on täällä maan päällä. Sen jälkeen ei ole mitään. Ja olen onnellinen näin. Olen luopunut uskosta ja aina paremmin oppinut huomaamaan, miten harhaanjohtavaa se oli. Uskon vahvuus tuli jatkuvista toistoista, että olemme oikeassa uskossa. Monta kertaa viikossa. Mutta juuri se myös herätti ajatuksen, entä jos minua vain johdatetaan harhaan.
Miksikö tämän kirjoitin? Juuri sinua varten. Niinkuin sinua kehoitetaan uskomaan, voi sinua kehoittaa myös ajattelemaan. Mutta ratkaisun teet sinä itse.
Entäpä jos
5
148
Vastaukset
Ei olekkaan.
He kyllä käyvät siellä 7 vuotta
1. Tess. 4:17
Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.
Eli vaivan ajan, ja sitten He tulevat Jerusalmiin valamistamaan Jumalan Valtakuntaa, johon myös Jumala tulee.
Ilm 21;
1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
Mutta voitko Sinä näyttää paikan Raamatussa, jossa ilmenee, että iankaikkisuus on Taivaassa. Sitä ei ole Raamatussa.- JeesusTieTotuusElämä
Jeesus pelastaa, ei srkt, kirkot yms.
Mutta jokainen tarvitsee kodin, jossa kasvaa ja saa suojaa, ohjeistusta ja hengellistä ruokaa.
Jeesus on ovi.. Joh.10:---
Taivaaseen ei mennä muutoin kuin hänen kauttaan.
Eli sun täytyy kohdata Itse Jeesus, muuten jäät pähkäilemällä eri opetusten väliin, ja jos joku synti alkaa viehättävän ja sana alkaa sattuu ja et halua tehdä parannusta , alat luopuun uskosta.
Mutta jos olet kohdannut Jeesuksen, niin sun usko perustuu persoonaan eikä siihen mitä kukan ensin milloinkin opettaa.
Uudestisyntymisen yhteydessä kun otetaan Jeesus vastaan sydämeen oman elämän Herraksi ja Vapahtajaksi, niin ihminen saa PyhänHengen yhteyden Isään.
, Poikaan ja Pyhään Henkeen ja Pyhä Henki on se joka avaa ymmärtämään kirjoituksia raamatussa. Muuten se raamatun luku on kuin appivainaa kertomuksen mukaan suomeen kun tuli perunat, niin ensimmäisinä vuosina ihmiset söi niitä varsia ja kukkia, ja itse perunat jäi peltoon.
Ja jos ei ole uudestisyntynyt, niin käy vähän samalla tavalla, jos ihminen, ei ole etsikkoajassa, jolloin ihmistä Jla yrittää herätellä, silloin Pyhä Henki voi avata kirjoituksia, jotta ihminen tulee isi uskoon.
Älä yritä päätä saada ymmärtämään Jlan juttuja, et voi koskaan kaikkea käsittää, Jla selittää ja avaa sen minkä hän katsoo oleelliseksi.
Sydämen (=tunne ja tahtokeskus) täytyy tulla uskoon.
Ei meistä kukaan voi Jeesuksen ristintyötä esim. Tyhjentävästi ymmärtää.
Esim. Että Jeesus suostuu otetaan hirvittävän kiduttamisen, palkkaamiseen, ivaamiset, lyönnit, ystävien pelkuruuden, petoksen ja Isän hylkäämisen,
Meidän tähtemme.
Meidän, kapinoimisien ,syntien, kieltämisen, herjaamisien, ym.ym. jälkeen vaikka me voidaan hylätä Hänen rakkautensa, Hän silläkin uhalla valitsee ristin tien.
Näinä päivinä kun oone taas kipuillua asioiden, pettymysten ja anteeksiannon kans,
Niin Jeesuksen valmius heti esim. Ristinryövärin kohdalla, joka pilkkasiipi myös Jeesusta, mutta kun hän nöyrtyä Jeesuksen edessä, Hän antoi heti anteeksi! Kyselemättä, ripittämättä miestä. Niin on se niin suurta, kun me ei tahdota antaa anteeksi paljon pienempiäkään tekoja. Saati sitten valmiudessa kuolla, jonkun pahan tähden, niinkuin Jeesuksen edessä me kaikki oomme.
Tai et antaisi mm oman rakkaan lapsen kuolla, toisten pelastumisen tähden, niinkuin Rakas Taivaan Isi, joutunut tekemään jotta synti ois sovitettu ja ihminen voisi kerran päästä Taivaan kotiin. Niin on ne niin isoja tekoja, et pieneksi jää omat "hyvät teot, pieneksi"
Mutta sen Taivaan Isi ja Jeesus teki rakkaudestaan meitä kohtaan, sillä mitään pakkohan heillä ei oo koskaan ollut, vaan puhdas, täydellinen, laupias ja armahtajana rakkaus. Voi kunnia Jlalle KUNNIA, KUNNIA, KUNNIA SINULLE PYHÄ JUMALA, ISÄ,POIKA JA PYHÄ HENKI, AAMEN, AAMEN, JA AAMEN - Tietotuusjaelämä
Niinpä, ja missä Jeesus todisti että vaivanaika kestää 7 vuotta? Ei minun Raamatussani, huomaa Jeesus.
- jooeisitäjeesustataas
Taivasta on tiirattu semmoisen 12 miljardin valovuoden päähän. Eipä näy sitä uskovien taivasta ei.
Kyllä ennen oli uskominen helppoa kun ei pilviä pidemmälle nähty, aurinko kiersi maata eikä tiedetty muitakaan tosiasioita. Ei ihme, että raamatun alkulehdiltä lähtien nimenomaan tietoa pidetään pahana. Kuinkas muutoin ihmisiä olisi sumutettu 2000 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 94914
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt54848Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61788Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa141698- 65665
- 78521
- 39488
- 40476
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto86467Olit kyllä niin
Tunnekylmä lopussa että ei ole paluuta enää niihin rakkaudentunteisiin joita joskus koki44467