Paavalin piikki lihassa

Impopentti

Eikö Paavalilla toiminut eli ei saanut erektiota vai oliko peräti homo? Voisko olla että tarkoitti jompaa kumpaa näistä vaihtoehdoista " piikki lihassa". Eihän Paavali ollu tietääkseni naimisissa?

33

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdsdeweer

      Oletko sinä homo? Homot vihaavat Paavalia Roomalaiskirjeen ensimmäisen luvun takia.

      • Homoviha on merkki kaappihomoudesta.

        Ymmärrettävää tavallaan, koska toiset voivat toteuttaa seksuaalisuuttaan vapaasti ja sitä voi homovihaaja kaapinoven raosta vain seurata kateellisena.


    • Elämätön.elämä

      Paavalilla ei varmaan koskaan saanut naista. Kuoliko neitsyenä?

    • KenenLähetti

      "PISTIN LIHASSA" , ulkoinen , ulkoapäin tullut rusikointi "saatanan enkelin" toimesta. "Enkeli"( kr. "angelos") eli "lähetti" , siis jonkun toimesta lähetetty sanan saattaja, Tässä tapauksessa saatanan asialla ollut "kaksijalkainen" fyysinen , eli "lihassa" , ruumiillisessa muodossa ollut ihminen ( siis "lähetti"- "angelos"- enkeli ) ,tai ihmiset , jotka mm. kivittivät, puhuivat pahaa ( valhe apostolit) yms.

      2.Kor.12:7.".. Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8. Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta. 9. Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan. 10. Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä..."

      2.Kor. 11:3.".. Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.
      4. Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte. 5. Mutta minä en katso itseäni missään suhteessa noita isoisia apostoleja huonommaksi................ ....12.Mutta mitä minä teen, sen olen vastakin tekevä, riistääkseni aiheen niiltä, jotka aihetta etsivät, että heidät siinä, missä kerskaavat, havaittaisiin samankaltaisiksi kuin mekin. 13. Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. 14. Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi. 15. Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen..."

      ( Apostoli Paavalin panettelijoiden puheista: "..Sillä hänen kirjeensä ovat, sanotaan, kyllä mahtavat ja pontevat.." ) 2.Kor.10:8. Ja vaikka minä jonkun verran enemmänkin kerskaisin siitä vallastamme, jonka Herra on antanut teitä rakentaaksemme eikä kukistaaksemme, en ole häpeään joutuva. 9. Tämän minä sanon, ettei näyttäisi siltä, kuin peloittelisin teitä kirjeilläni. 10. Sillä hänen kirjeensä ovat, sanotaan, kyllä mahtavat ja pontevat, mutta ruumiillisesti läsnäollessaan hän on heikko, eikä hänen puheensa ole minkään arvoista. 11. Joka niin sanoo, ajatelkoon, että samaa, mitä me poissaolevina olemme kirjeissämme sanoissa, samaa me myös olemme läsnäolevina teoissa.
      12. Sillä me emme rohkene lukeutua emmekä verrata itseämme eräisiin, jotka itseänsä suosittelevat; mutta he ovat ymmärtämättömiä, kun mittaavat itsensä omalla itsellään ja vertailevat itseään omaan itseensä.."

    • 3434tryweg

      Mistä se paavali-viha sitten kertoo? Kertooko se riivattuna olemisesta.

    • Kirjakääröt

      Job.2:6 Biblia (1776) Herra sanoi saatanalle: katso, hän olkoon sinun kädessäs; kuitenkin säästä hänen henkensä. Kirjoitetaan: kädessäsi.

    • Kirjakääröt

      2Kor.12:8 Biblia. Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta. Kirjoitetaan: Sen tähden, lähtisi.

    • järkeä_peliin

      Paavalin kirjoitusten peruseella hänen otaksutaan kärsineen skitsofreniasta (näki harhoja, kuuli ääniä).

      Lisäksi hän oli tavattoman vihainen ja turhautunut siitä, etteivät juutalaiset tahtoneet kääntyä hänen luomaansa uskontoon. Samoin kuin uskonpuhdistaja M. Luther, hänkin oli valmis tuhoamaan juutalaiset vaikka omin käsin.

      (2Kor 10:5): ”ME hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle”. Tässä on huomattava pronomini ”me”, joka tarkoittaa siis Paavalin käännyttäjäarmeijaa, jota hän lietsoo levittämään HÄNEN KEKSIMÄÄNSÄ EVANKELIUMIA :

      Roomalaiskirje:
      2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, MINUN evankeliumini mukaan.

      Roomalaiskirje:
      16:25 Mutta hänen, joka voi teitä vahvistaa MINUN evankeliumini ja Jeesuksen Kristuksen saarnan mukaan, sen ilmoitetun salaisuuden mukaan, joka kautta ikuisten aikojen on ollut ilmoittamatta,

      2.Timoteuksen kirje:
      2:8 Muista Jeesusta Kristusta, joka on kuolleista herätetty ja on Daavidin siementä MINUN evankeliumini mukaan,

      Paavali opettaa olevansa jopa Jeesuksen yläpuolella (1ts 4:2): ”Tiedättehän, mitkä käskyt ME olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet.”

      Myös 1. Kor 3:9 todistaa Paavalin korottaneen itsensä (ja armeijansa) tavallisten kuolevaisten yläpuolelle: ”Sillä ME olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.”

    • Erektio on lipputanko haudallasi.

    • Kirjakääröt

      2Kor.12:4 Biblia (1776) Hän temmattiin ylös paradiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, jota ei yhdenkäät ihmisen sovi puhua. Minä jään sanattomaksi, tämän Raamatun sanonnan kohdalla.

    • kaksi_ropoa

      Paavalin pistin oli häntä vainoava henkilö. Paavali käytti Mooseksen laista otettua ilmaisua.
      Mutta jos ette karkoita maan asukkaita tieltänne, niin ne, jotka te heistä jätätte jäljelle, tulevat teille okaiksi silmiinne ja tutkaimiksi kylkiinne, ja he ahdistavat teitä siinä maassa, jossa te asutte.
      Paavali kirjoitti mm: Aleksander, vaskiseppä, on tehnyt minulle paljon pahaa; Herra on maksava hänelle hänen tekojensa mukaan.

      • s-seutulainen

        Onhan myös arveltu tuon pistimen Paavalin líhassa olleen jonkin sairauden, joka ajoittain sai hänet suuren heikkouden valtaan.
        Tämä vaihtoehto ei saa juurikaan kannatusta karismaattisen liikkeen piirissä - olletikaan äärikarismaattisen menestysteologian hapattaman liikkeen.
        Näiden piirien on lähes mahdonta mieltää, että Paavalilla olisi ollut joku vaikea sairaus, josta Herra ei häntä vapauttanut.
        Miksi Paavali kuitenkin sanoo Jumalan ilmoittaneen hänelle: "Minun voimani tulee täyteen heikkoudessa" ja sitä ennen: "Minun armossani on sinulle kylliksi!


    • kamalaaaa

      Lainasit Raamtusta: Minun voimani tulee täyteen heikkoudessa". Mutta jätit pois: Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.
      s-seutulainen, miksi vääristit Jumalan Sanaa?

      • s-seutulainen

        En minä Jumalan sanaa vääristänyt.
        Tuossahan mitä kirjoitin tulee juuri selväksi, että Jumalan armossa on meillä KAIKILLA KYLLIKSI.
        Ja että Jumalan voima tulee täydeksi uskovan íhmisen heikkoudessa - eikä tämän omassa voimassa. Uskovan tulee vähetä ja TYHJETÄ kaikesta omasta ( kuvitellusta ) voimastaan ennen kuin JUMALAN VOIMA voi tulla täydeksi hänessä.
        Sen tähden Paavali kertoo olevansa mielistynyt noihin ahdistusta ja tuskaa tuoviin vaivoihinsa, koska hän kärsii ne KRISTUKSEN TÄHDEN.
        Paavali ei ole katkera Jumalalle , vaikkei ole päässytkään vapaaksi tuosta "pistimestään" oli se sitten mikä hyvänsä. Paavali ylistää Jumalaa siitä, että hän saa kärsiä Kristuksen tähden.


      • kamalaaaa
        s-seutulainen kirjoitti:

        En minä Jumalan sanaa vääristänyt.
        Tuossahan mitä kirjoitin tulee juuri selväksi, että Jumalan armossa on meillä KAIKILLA KYLLIKSI.
        Ja että Jumalan voima tulee täydeksi uskovan íhmisen heikkoudessa - eikä tämän omassa voimassa. Uskovan tulee vähetä ja TYHJETÄ kaikesta omasta ( kuvitellusta ) voimastaan ennen kuin JUMALAN VOIMA voi tulla täydeksi hänessä.
        Sen tähden Paavali kertoo olevansa mielistynyt noihin ahdistusta ja tuskaa tuoviin vaivoihinsa, koska hän kärsii ne KRISTUKSEN TÄHDEN.
        Paavali ei ole katkera Jumalalle , vaikkei ole päässytkään vapaaksi tuosta "pistimestään" oli se sitten mikä hyvänsä. Paavali ylistää Jumalaa siitä, että hän saa kärsiä Kristuksen tähden.

        Kuitenkin annoit ymmärtää Sanan vastaisesti, että Paavalilla oli joku vaikea sairaus. Etkä vieläkään tunnusta Sanan mukaisesti, että Paavalin heikkous johtui pahoinpitetyistä, hädistä ja vainoista Kristuksen tähden. Nämä kaikki olivat ihmisten aiheuttamia, myös merihädät.
        Paavali kirjoitti: Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.
        Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
        kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
        Mooses sanoi mikä on Paavalin pistin: jos ette karkoita maan asukkaita tieltänne, niin ne, jotka te heistä jätätte jäljelle, tulevat teille okaiksi silmiinne ja tutkaimiksi kylkiinne, ja he ahdistavat teitä siinä maassa, jossa te asutte.
        Tutkain on yhtä kuin pistin.


      • s-seutulainen
        kamalaaaa kirjoitti:

        Kuitenkin annoit ymmärtää Sanan vastaisesti, että Paavalilla oli joku vaikea sairaus. Etkä vieläkään tunnusta Sanan mukaisesti, että Paavalin heikkous johtui pahoinpitetyistä, hädistä ja vainoista Kristuksen tähden. Nämä kaikki olivat ihmisten aiheuttamia, myös merihädät.
        Paavali kirjoitti: Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.
        Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
        kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
        Mooses sanoi mikä on Paavalin pistin: jos ette karkoita maan asukkaita tieltänne, niin ne, jotka te heistä jätätte jäljelle, tulevat teille okaiksi silmiinne ja tutkaimiksi kylkiinne, ja he ahdistavat teitä siinä maassa, jossa te asutte.
        Tutkain on yhtä kuin pistin.

        No, olenpa oikeassa eli väärässä enhän ole millään muotoa mitään vastaankaan väittänyt- kuinka voisinkaan.
        Kuitenkaan ei ole pois suljettua, että Paavalilla olisi tosiaan ollut jokin vaikea, häntä ajoittain piinaava sairaus ja vaiva.
        Yhtä kaikki Paavali antaa kaikessa kunnian Jumalalle ja ylistää Häntä siitä, että kaikissa koettelemuksissansa hän on saanut kärsiä Kristuksen tähden.


    • Se tarkoitti sitä, että kun seksuaalisuhteet oli kiellettyjä niin tehtiin lihaan (omaan haluamaansa kohtaan) reikä ja paneskeltiin siihen, niin se ei ollut Jumalan vastaista touhua. Ennenkuin tietenkin jumala sai tämän tietää ja siksi loi ihmiselle lihatikut, jotka ovat kaikista kivuliain vaiva heti paperihaavan jälkeen.

    • Kirjakääröt

      2Kor.11:25 Biblia (1776) Kolmasti olen vitsoilla piesty. Olin kerran kivitetty. Kolmasti olen minä tullut haaksirikkoon. Yön ja päivän olin minä meren syvyydessä.

    • oliuskonsisaria

      Eikö Paavali jossain kohden kirjoittanut että eikö meilläkin olisi oikeus pitää mukanamme uskonsisarta kuten muilla, vai että vain meidänkö on kielletty työtä tekemästä. Ehkä työn tekeminen käännösvirhe ja tarkoitti naimista.

    • Kirjakääröt

      1Kor.9:5 Biblia. Eikö meillä ole valta sisarta vaimoksi kansamme ympäri viedä, niinkuin muillakin apostoleilla, ja Herran veljillä, ja Kephaalla.

    • palvelus

      Paavalilla ei ollut vaimoa ja näki sen etuna siksi, että oli vapaa tekemään enemmän palvelustehtävässään, mutta kertoi myös, että monilla hänen palvelustovereillaan oli vaimo, esim. Pietarilla.
      Paavalilla oli ilmeisesti krooninen silmävaiva, jota hän kutsui piikiksi lihassaan, mutta palveli uskollisesti Jumalaa. Sitä mekin voimme tehdä sairauksista huolimatta.
      Miksi joillakin on halu sotkea joka asiaan törkyä?

      • kaksi_ropoa

        Piikki lihassa oli Paavalia vainoa(vat) henkilö(t). Silmäsairaus ei ole mikään saatanan enkeli. Galatalaiset olivat vastaan ottaneet Paavalin kuin Jumalan enkelin. Raamattu käyttää sanaa enkeli merkityksessä lähettiläs.
        Paavali käytti arabilaista sananlaskua vieraanvaisuudesta: Sillä minä annan teistä sen todistuksen, että te, jos se olisi ollut mahdollista, olisitte kaivaneet silmät päästänne ja antaneet minulle.
        Paavali kirjoitti: Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä... Tiedättehän, että ruumiillinen heikkous oli syynä siihen, että minä ensi kerralla julistin teille evankeliumia,
        Sydämen kovuus ja epäusko ovat kuin kaksoset. Siellä missä on epäuskoa on myös sydämen kovuutta. Kenenkään ei ole pakko uskoa evankeliumia.
        Mutta totisesti, meidän sairautemme hän (Jeesus) kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.


    • Kirjakääröt

      Ap.t.20:9-10 "ja hänet nostettiin ylös kuolleena." 10. "Älkäät hätäilkö, sillä hänessä on vielä henki." Ap.t.20:10 Biblia (1776) "älkäät kapinoitko, sillä hänen sielunsa on vielä hänessä." Siis kuollut, ei ollut kuollut.

    • PistinLihassa

      MIKSI kehitetään tästä "piikistä lihassa" kaikenlaisia kummallisia teorioita, kun Paavali kertoo samassa yhteydessä, mikä se piikki oli!?! Erityisesti tämä aloitusviestin vääristely ihmetyttää!

      Jae 7 kertoo piikistä/pistimestä ja jae 10 kertoo, miten tämä pistin ilmeni käytännössä:

      2.Kor.12:7: "minulle on annettu lihaani pistin, Saatanan lähettiläs, runtelemaan minua, etten ylpistyisi.

      2.Kor.12:8...9: "rukoillut Herraa, että se väistyisi minusta -- 'voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa.' Sen tähden kerskaan mieluummin heikkoudestani, jotta Kristuksen voima lepäisi ylläni."

      2.Kor.12:10: "Siksi olen mieltynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin ja ahdistuksiin, joihin joudun Kristuksen tähden, sillä kun olen heikko, silloin olen voimakas."

    • palvelus

      Olihan Paavalilla vatsavaivojakin, johon häntä kehoitettiin ottamaan hieman viiniä. Kyllä hänellä oli ruumillisiäkin vaivoja, niinkuin epätäydellisillä ihmisillä usein on, mutta hän halusi osoittaa, ettei ne estäneet häntä suorittamatta kokosydämistä palvelusta.
      Ihmisten kielteisyys on tietenkin suuri koetus, mutta tässä Paavali kertoi lähinnä ruumiilliisesta piikistä, joka vaivasi häntä ja sen poistumisesta hän rukoili useamman kerran, mutta alistui siihen, ettei sitä häneltä poistettu. Paavali kesti menestyksellisesti erilaiset koetukset ja osoitti uskonsa lujuuden.

      • PistinLihassa

        Se pistin oli 2.Kor.12:10 mukaan vainot, pahoinpitelyt ym. Tuo vatsaongelma vaivasi Timoteusta, ja Paavali antoi hänelle mainitsemasi ohjeen.


    • kamalaaaa

      palvelus, tee palvelus ja lopeta epäuskon ja tietämättömyytesi levittely.
      Ai, Paavalilla oli vatsavaivoja? Saatoipa joskus olla, mutta Sanassa on kirjoitettu, että Timoteuksella oli vatsavaivoja.
      Jumala oli antanut Paavalille erityisen palvelutehtävän. Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen. Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden.
      Paavalia vainottiin ja kivitettiin ja ruoskittiin nimen omaan Jeesuksen nimen tähden. Sinähän kirjottelet satuja: "Ihmisten kielteisyys on tietenkin suuri koetus".
      Paavali kirjoitti: Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa. Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
      Olivatko nämä Paavalin kokemat vainot vain: Ihmisten kielteisyys?

      • s-seutulainen

        Et siis voi uskoa, että Paavali olisi anonut Jumalaa vapauttamaan häntä jostain, ei yksin kiusallisesta, vaan peräti tuskallisesta sairaudesta ja vaivasta - saatanan enkelin rusikoimisesta.
        Milloin Paavali rukoili ja pyysi Herraa päästämään häntä eroon hädästä ja vainoista? Pyysikö Paavali Jumalaa vapauttamaan hänet kokonaan vaskiseppä Aleksanderista ja pyysikö hän päästä vapaaksi vaaroista ja ahdingoista, kaikkinaisesta ihmisten pahuudesta ja julmuudesta. Nurkuiko Paavali kärsimyksistään - jotka häntä kohtasivat kaikkialla missä hän kulkikin? Ei nurkunut. Hän pyysi Jumalaa vapauttamaan hänet líhassaan = itsessään olevasta vaivasta, joka varmaan ajoittain haittasi suuresti hänen palvelutyötään. Paavali tyytyi osaansa, kun ei vaivastaan kuitenkaan eroon päässyt.


      • PistinLihassa
        s-seutulainen kirjoitti:

        Et siis voi uskoa, että Paavali olisi anonut Jumalaa vapauttamaan häntä jostain, ei yksin kiusallisesta, vaan peräti tuskallisesta sairaudesta ja vaivasta - saatanan enkelin rusikoimisesta.
        Milloin Paavali rukoili ja pyysi Herraa päästämään häntä eroon hädästä ja vainoista? Pyysikö Paavali Jumalaa vapauttamaan hänet kokonaan vaskiseppä Aleksanderista ja pyysikö hän päästä vapaaksi vaaroista ja ahdingoista, kaikkinaisesta ihmisten pahuudesta ja julmuudesta. Nurkuiko Paavali kärsimyksistään - jotka häntä kohtasivat kaikkialla missä hän kulkikin? Ei nurkunut. Hän pyysi Jumalaa vapauttamaan hänet líhassaan = itsessään olevasta vaivasta, joka varmaan ajoittain haittasi suuresti hänen palvelutyötään. Paavali tyytyi osaansa, kun ei vaivastaan kuitenkaan eroon päässyt.

        Mä sanoisin, että 2.Kor.12:7-10 perusteella Paavali oli pyytänyt Jumalalta kolmesti, että Jumala vapauttaisi hänet Saatanan enkeliltä, joka aiheutti Paavalille vainoja, ahdistuksia, pahoinpitelyitä ym. Mutta Jumalan vastaus oli saanut Paavalin tyytymään osaansa ja jopa iloitsemaan "kohtalostaan".


    • kamalaaa

      s-seutulainen , en tietankään usko valheita ja satuja, joita sinäkin tänne kirjoitat. Uskonnollisuudessasi keksit omasta pienestä päästäsi Raamatun ilmoitukseen omia epäuskon ajatuksia.
      Siis tuossa Sana paikassa on selvästi sanottu mikä oli Paavalin pistin: Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.
      Jumalan ilmoituksessa enkeli on henkilö, siis lähettiläs, samalla tavalla kuin Paavalikin oli Jumalan lähettiläs.
      Paavali, joka oli Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaa noudattamaan lakia, osasi lainata Mooseksen laista pistimen: Mutta jos ette karkoita maan asukkaita tieltänne, niin ne, jotka te heistä jätätte jäljelle, tulevat teille okaiksi silmiinne ja tutkaimiksi kylkiinne, ja he ahdistavat teitä siinä maassa, jossa te asutte. Asukkaat, ihmisete olivat pistimiä ja okaita. Eikö kylki ole lihaan, ja jos kyljessä on tutkain, niin eikö tuo tutkain ole silloin lihassa???
      Sinun on näköjään mahdotonta uskoa yksinkertaista ilmoitusta Sanasta.

      • >>s-seutulainen , en tietankään usko valheita ja satuja, joita sinäkin tänne kirjoitat. Uskonnollisuudessasi keksit omasta pienestä päästäsi Raamatun ilmoitukseen omia epäuskon ajatuksia.<<

        Mielenkiintoinen näkemys sinulla.
        Näet käsityksen siitä, että Paavalilla olisi tosiaan ollut vaikea, ajoittain toistuva, vaiva/sairaus uskonnollisuuden ilmentymänä.
        Kuten jo aiemmin kirjoitin äärikarismaattisuudessa ei mielellään - tai oikeammin ei juuri ollenkaan - tunnusteta, että uskova ihminen voisi kärsiä kroonisesta, parantumattomasta, sairaudesta. Tai, jos kärsii, on syy uskovassa itsessään, koska hänen uskonsa on heikko jne.
        Ääri - eli yltiökarismaattisuus ei tunnusta, että "tosi uskova" voisi ylipäätään olla köyhä ja kippee!
        Ja jos uskova kuitenkin on "köyhä ja kippee", niin hän ei ole oikeassa uskossa, vaan epäuskonsa tähden joutuu kärsimään.


      • Kirjakääröt
        Saviseutulainen kirjoitti:

        >>s-seutulainen , en tietankään usko valheita ja satuja, joita sinäkin tänne kirjoitat. Uskonnollisuudessasi keksit omasta pienestä päästäsi Raamatun ilmoitukseen omia epäuskon ajatuksia.<<

        Mielenkiintoinen näkemys sinulla.
        Näet käsityksen siitä, että Paavalilla olisi tosiaan ollut vaikea, ajoittain toistuva, vaiva/sairaus uskonnollisuuden ilmentymänä.
        Kuten jo aiemmin kirjoitin äärikarismaattisuudessa ei mielellään - tai oikeammin ei juuri ollenkaan - tunnusteta, että uskova ihminen voisi kärsiä kroonisesta, parantumattomasta, sairaudesta. Tai, jos kärsii, on syy uskovassa itsessään, koska hänen uskonsa on heikko jne.
        Ääri - eli yltiökarismaattisuus ei tunnusta, että "tosi uskova" voisi ylipäätään olla köyhä ja kippee!
        Ja jos uskova kuitenkin on "köyhä ja kippee", niin hän ei ole oikeassa uskossa, vaan epäuskonsa tähden joutuu kärsimään.

        Matt.13:58 Biblia. Ja ei hän siellä monta väkevää työtä tehnyt, heidän epäuskonsa tähden. Matt.8:16 "ja kaikki sairaat hän paransi."


    • Nettitieto

      Tutkain - sana merkitsee terävää kärkeä, piikkiä tai pistintä, teräväpäistä keppiä jota käytetään esimerkiksi vetohärkien ohjaamiseen. 1Sam.13:21

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      79
      1879
    2. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      73
      1206
    3. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1084
    4. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      17
      1074
    5. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      271
      907
    6. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      33
      906
    7. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      62
      829
    8. Tiedätkö sinä

      Miten lähellä tänään oli että olisin pyytänyt sua treffaamaan. Olin täysin valmistunut siihen, mutta en löytänyt sinua t
      Ikävä
      19
      819
    9. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      212
      794
    10. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      766
    Aihe