EI POISTU DIESELIT AUTOISTA!

73

999

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tolkunmies

Ei tietenkään poistu, yhteiskunta pysähtyisi, hevosia ei riitä niin paljon kärryjen eteen suomessa.

• Tavara-alkaa-maksamaan

Hyvin pieni on ostajakunta jos pelkästään mersut jää kun muut automerkit poistuu diesel markkinoilta.
        Kannattaako dieseliä valmistaa pelkästään mersu miehille ja naisille? Ainakin vero heille nousee tuntuvasti.
        Eri asia ammattiautoilu. Mutta ellei heillekään myönnetä tuki rahoja, nousee kuljetushinnat pilviin. Kuka sitten kuljettaa? Anne Bernerin junat??? Eipä suomen rataosuuksille mahdu niitäkään liiaksi henkilöliikenteen sekaan.

• Tavara-alkaa-maksamaan kirjoitti:

Hyvin pieni on ostajakunta jos pelkästään mersut jää kun muut automerkit poistuu diesel markkinoilta.
        Kannattaako dieseliä valmistaa pelkästään mersu miehille ja naisille? Ainakin vero heille nousee tuntuvasti.
        Eri asia ammattiautoilu. Mutta ellei heillekään myönnetä tuki rahoja, nousee kuljetushinnat pilviin. Kuka sitten kuljettaa? Anne Bernerin junat??? Eipä suomen rataosuuksille mahdu niitäkään liiaksi henkilöliikenteen sekaan.

Mersut lisääntyy jos toisenmerkkiset dieselit poistuvat myynnistä !

Late Lapista.

• trolli57
        Tavara-alkaa-maksamaan kirjoitti:

ei köyhät ole ennenkään pystyneet uusia diseleitä ostamaan vaan varakkaat yrittäjät jotka ostavat niitä edelleen.

• diesel-uskonto

Ei ole tämä kuule mikään uskon asia. Dieselit katoavat kuin pieru saharaan!

• tutkijapotltoaineet

älä puhu aisioista josta et tiedä.

• Ihme_ja_kumma

Diesel...? Eikös se ole jokin vaatemerkki vai tanssiyhtye?

• getriebe

Ajaakohan Vin Diesel bensakoneella??

• Vin.Vehicle

Minulla oli joskus sen merkkiset housut. Kuluivat persauksista puhki ja menivät hylkyyn. Ei iljennyt UFFI-konttiinkaan laittaa.

• surkea.laatua
        Vin.Vehicle kirjoitti:

Minulla oli joskus sen merkkiset housut. Kuluivat persauksista puhki ja menivät hylkyyn. Ei iljennyt UFFI-konttiinkaan laittaa.

Halpislaatu on kuraa.

• erojaon
        surkea.laatua kirjoitti:

Halpislaatu on kuraa.

Kyllä ne puolenkymmentä vuotta kestivät käyttöä. Edelliset tuntemattoman merkkiset housut kulahtivat vuodessa. Eivät kyllä maksaneetkaan kuin 10 euroa.

• 98E5
        getriebe kirjoitti:

Ajaakohan Vin Diesel bensakoneella??

Vin Diesel on tunnettu näyttelijä, ja rahaa on vaikka mihin bensa-autoihin.
        Ei kuulema edes pieraise nokikoneiden suuntaan.

• Oikea kone on kylläkin v 12, sitten tulevat muut, v 8, v6, suora kutonen jne. V 10 on vähän sellainen vajaaksi jäänyt kone. Niin ja oikea kone on myös autossa pitkittäin, eikä poikittain eturenkaiden välissä.

• p607

Ja mikä olisi peruste tämän pitkittäinolon paremmuudelle?

• p607 kirjoitti:

Ja mikä olisi peruste tämän pitkittäinolon paremmuudelle?

Huollot

• poikittaiskone.parempi

Pitkittäin oleva moottori vääntelee autoa ikävästi sivusuunnassa. Etenkin amerikkalaisissa lullissa sen huomaa. Poikittaisessa moottorissa hyrrävoimat pyörivät samaan suuntaan kuin renkaatkin ja auton käytös on tasapainoisempaa.

• poikittaiskone.parempi kirjoitti:

Pitkittäin oleva moottori vääntelee autoa ikävästi sivusuunnassa. Etenkin amerikkalaisissa lullissa sen huomaa. Poikittaisessa moottorissa hyrrävoimat pyörivät samaan suuntaan kuin renkaatkin ja auton käytös on tasapainoisempaa.

Kertoisitkos lisää satujasi ?

Late Lapista.

• Katselin kerran nuorenmiehen viissatasen Mersun konepeltin alle, siellä oli niin likainen kone jotta en ole missään kuorma-autossakaan nähnyt vastaavaa, V 8 näytti vuotavan öljyä jokaisen tiivisteen välistä! Minulla on vanhemmaassa Mesussani suora diesel kutonen , se on niin kuiva että kyljet ovat jo ottaneet ruostetta!eikä tuo uudempi nelonenkaan tiputtele öljyjä pihalle !
        Ja se oli virhe liike että autoon laitettiin moottori poikittain, meni meinaan remontit vaikeiksi, tilan ahtauden vuoksi !

Late Lapista.

• autoinsinööri

• autoinsinööri kirjoitti:

Asiaa on hieman vaikea selittää amatöörille, mutta katso vaikka linkin kuvasta kuinka pitkittäismoottori aiheuttaa vääntöä auton koriin.

https://www.onallcylinders.com/wp-content/uploads/2016/01/Bickel-Illustration-1.jpg

Hienoja poikittaismoottorisia autoja on valmistanut mm. Lamborghini.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/ba/1965_Turin_Salon_Miura_Chassis_-1.jpg

Amatöörille? Minä olen ajanut ja korjaillut autoja lähes 60 vuotta , enkä ole havainnut että pitkittäin oleva kone olisi vängännyt autojani mihinkään päin, mutta sen olen havainnut jotta poikittain olevaa konetta on helevetin hankala korjailla, tilan ahtauden vuoksi ! Uskonpas jotta useampi auto monttööri on kanssaani samaa mielipuolta, olivatpa sitten amatöörejä taikka ammattilaisia !

PS; Autoinsinöörit levittävät myös sellaista huhua, jotta autoon pitää laittaa paremmat renkaat aina taakse, olen väitellyt asiasta autoinsinöörin kanssa, ja lopuksi tulimme siihen tulokseen jotta paremmat renkaat pitää laittaa aina eteen !

Late Lapista.

• MersutPaaliin

Melko paljon saadaan älämölöä aikaiseksi joistakin rapakuntoisista mersunlouskuista.

• jaksatpas.valehdella
        Late_Lapista1 kirjoitti:

Amatöörille? Minä olen ajanut ja korjaillut autoja lähes 60 vuotta , enkä ole havainnut että pitkittäin oleva kone olisi vängännyt autojani mihinkään päin, mutta sen olen havainnut jotta poikittain olevaa konetta on helevetin hankala korjailla, tilan ahtauden vuoksi ! Uskonpas jotta useampi auto monttööri on kanssaani samaa mielipuolta, olivatpa sitten amatöörejä taikka ammattilaisia !

PS; Autoinsinöörit levittävät myös sellaista huhua, jotta autoon pitää laittaa paremmat renkaat aina taakse, olen väitellyt asiasta autoinsinöörin kanssa, ja lopuksi tulimme siihen tulokseen jotta paremmat renkaat pitää laittaa aina eteen !

Late Lapista.

Joko taas, kylläpä jaksat valehdella.

• MersutPaaliin kirjoitti:

Melko paljon saadaan älämölöä aikaiseksi joistakin rapakuntoisista mersunlouskuista.

Siellä jälleen yksi rapakuntoinen Mersu kadehtija kommentoi !

Late Lapista.

• jatkuvasti.pelti.auki
        jaksatpas.valehdella kirjoitti:

Joko taas, kylläpä jaksat valehdella.

Kyllä se jaksaa haaveilla jostain mersunraadosta mikä näkyy paatin alta. Syy miksi niissä raadoissa on mylly pitkittäin on jatkuva haalaamisen (remontin) tarve.

• p607
        Late_Lapista1 kirjoitti:

Katselin kerran nuorenmiehen viissatasen Mersun konepeltin alle, siellä oli niin likainen kone jotta en ole missään kuorma-autossakaan nähnyt vastaavaa, V 8 näytti vuotavan öljyä jokaisen tiivisteen välistä! Minulla on vanhemmaassa Mesussani suora diesel kutonen , se on niin kuiva että kyljet ovat jo ottaneet ruostetta!eikä tuo uudempi nelonenkaan tiputtele öljyjä pihalle !
        Ja se oli virhe liike että autoon laitettiin moottori poikittain, meni meinaan remontit vaikeiksi, tilan ahtauden vuoksi !

Late Lapista.

Kyllä se on ihan suunnittelusta kiinni. Kytkinlevyn vaihto ei ole helppo pitkulaismoottorillekaan.
        Mutta kyllähän Late ihan oikeassa sinänsä on; monen auton konehuoneet on niin täynnä, ettei sanomalehteä saa pudotettua välistä.............

Eikä mun V-6 ole mitenkään märkä, jos ei nyt ruosteessakaan.

• poikittaiskone.parempi kirjoitti:

Eipä tuota hyrrävoimaa ajaessa huomaa edes sellaisessa autossa, joka hieman heilahtaa paikallaan seisoessaan, kun kaasua polkaisee.

• p607 kirjoitti:

Kyllä se on ihan suunnittelusta kiinni. Kytkinlevyn vaihto ei ole helppo pitkulaismoottorillekaan.
        Mutta kyllähän Late ihan oikeassa sinänsä on; monen auton konehuoneet on niin täynnä, ettei sanomalehteä saa pudotettua välistä.............

Eikä mun V-6 ole mitenkään märkä, jos ei nyt ruosteessakaan.

No aikoinaan sekin oli Saabiin hyvin suunniteltu se kytkinlevyn vaihto, ei tarvinnut edes vaihdelaatikkoa irroittaa moottorista, eikä auton alle tarvinnut ryömiä.

• Kairakettu kirjoitti:

No aikoinaan sekin oli Saabiin hyvin suunniteltu se kytkinlevyn vaihto, ei tarvinnut edes vaihdelaatikkoa irroittaa moottorista, eikä auton alle tarvinnut ryömiä.

Vaihdoimme Nissan Cedriciin vanhemman poikani kanssa kytkimen, aikaa meni 1 tunti ja 40 minuuttia, ajokunnosta ajokuntoon! Autossa oli ja on suora kutonen dieselmoottori pitkittäin .

Late Lapista.

• tgtgy6564r54

Niin kauan kun raskaliikenne tarvitsee dieseleitä niin pitäähän muita maksajia olla diesel polttoaineelle.

• kehityksenkärki

Haisoo pahalle ja on kallista.

• Ei haise nyky dieselit !

Late Lapista.

• No kyllä haisee kengät tai housunlahkeet pahalle, jos tankatessa dieselin tippa putoaa niille.

• Että_silleen kirjoitti:

No kyllä haisee kengät tai housunlahkeet pahalle, jos tankatessa dieselin tippa putoaa niille.

Pakkoko on sotkea housunsa! Ennenvanhaan autottomat laittoivat sytkäri bensiiniä takkinsa rinnuksiin, tansseihin lähtiessä, oli kuulemma parempi nais säkä kuin ilman bensiiniä !

Late Lapista.

• noops

Minusta se dieselin katku on ihan miellyttävä..en tupakoi tmv..

• noops kirjoitti:

Se on voima joka dieselissä haisee!

Late Lapista.

• kiitos.en.polta.enää
        noops kirjoitti:

En tupakoi minäkään, lopetin 10 vuotta sitten, ja säästyneillä rahoilla ostin uudehkon diesel_auton.

• kiitos.en.polta.enää kirjoitti:

En tupakoi minäkään, lopetin 10 vuotta sitten, ja säästyneillä rahoilla ostin uudehkon diesel_auton.

Minäkin lopetin tupakoinnin jo vuonna 1987, ei ole silti rahakasoja huusholliini ilmestynyt! Silti olen käteisellä Mersuni ostanut!

Late Lapista.

• mesenlattiaputosi
        Late_Lapista1 kirjoitti:

Minäkin lopetin tupakoinnin jo vuonna 1987, ei ole silti rahakasoja huusholliini ilmestynyt! Silti olen käteisellä Mersuni ostanut!

Late Lapista.

Rapakuntoiset ja puhkiruostuneet mersunraadot ei paljoa maksa.

• Anonyymi
        mesenlattiaputosi kirjoitti:

Rapakuntoiset ja puhkiruostuneet mersunraadot ei paljoa maksa.

Olisko malli Wäyrynen kyseessä..2002-- ?

• vihreäkansalainen

Diesel on bensiiniä puhtaampi vaihtoehto.

- Dieselautoilijaa ei pidä rangaista siitä, että hän ostaa tai on ostanut laillisen markkinoilla olevan auton, joka sopii hänen käyttöönsä.

• Kyllä meitä rangaistaan helevetin korkealla dieselverolla !
      Hyysärit tarvitsevat rahaa ulkomaisten rintamakarkureiden elättämiseen!

Late Lapista.

• Eikös sun nykyinen mersusi ole Ruotsin kilvissä? Meneekö sielläkin dieselveroa?

• Kairakettu kirjoitti:

Eikös sun nykyinen mersusi ole Ruotsin kilvissä? Meneekö sielläkin dieselveroa?

Menee 7500 kruunua vuodessa, kovempi verottajahan Ruotsi on kuin Suomi !
        Edellisen 300 diesel Mersun muutin Suomessa pakuksi ja maksoin hieman yli 200 euroa vuodessa veroa !

Late Lapista.

• joulumuorit

minä uskon joulupukkiin myös

• Joulupukkeihin onkin helppo uskoa, mutta minä olen alkanut epäilemään jotta noissa Tarzan ja Fantomi jutuissa ei taida ihan kaikki pitää paikkaansa !

Late Lapista.

• pelkkiä.valheita
        Late_Lapista1 kirjoitti:

Joulupukkeihin onkin helppo uskoa, mutta minä olen alkanut epäilemään jotta noissa Tarzan ja Fantomi jutuissa ei taida ihan kaikki pitää paikkaansa !

Late Lapista.

Sinun jutuissa ei mikään pidä paikkaansa. Valheita vallheiden perään.

• Onko ällöpito huutanut auksuunista tuon mustalaisen tänne räksyttämään ?

Late Lapista.

• mukavaa.matkaa

Dieselveroa ei tarvitse lopettaa, sitä ehkä tullan jopa nostamaan, koska tarkoitus on luonnonsuojelullisista syistä lopettaa dieselautojen käyttö Suomessa.
      Ministeriöillä on suunnitelmissa kieltää jatkossa diesel autojen myynti kokonaan Suomessa.
      Suomalaiseen tyyliin laista tehdään maailman tiukin ja ensimmäisin dieselkieltolaki.
      Korvaavaksi kulkuvälineeksi muodostuu julkinen liikenne. Tähän on valmistauduttu poistamalla esim. Helsingissä autokaistoja ja lopettamalla kehä2:n rakennustyöt.

• vielä.mukavampaa

Dieselmoottoristen autojen myynti joudutan kieltämään Suomessa, koska maailmalla dieselautojen valmistus ei lopu pitkään aikaan. Jos niiden valmistus maailmalla loppuisi, ei niiden myyntiä tietenkään tarvitsisi kieltää.

• vielä.mukavampaa kirjoitti:

Dieselmoottoristen autojen myynti joudutan kieltämään Suomessa, koska maailmalla dieselautojen valmistus ei lopu pitkään aikaan. Jos niiden valmistus maailmalla loppuisi, ei niiden myyntiä tietenkään tarvitsisi kieltää.

Ei jouduta eikä kielletä, markkinoille on tulossa yhä pienempi päästöisiä diseleitä, Dieseleiden valmistusta ei lopeteta ennen kuin vety autot tulevat todella markkinoille ! Isokin diesel Mersu kulkee jo nykyisin 5,5 litraan satasen, se ei voi kovin paljoa saastuttaakaan!

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nikola-tuo-vetyrekan-eurooppaan-erikoinen-rahoitusmalli-sisaltaa-myos-polttoaineen/94557313-5502-35c3-ae98-ac47f707667c?fbclid=IwAR0zBXGOkmT2vIepCqCBLzX6XUC2NRxb0Y7Puu1DqXZECvnaY8-Y2hmBh3o

Siinäpäs melkoinen rekka joka kulkee jo vedyllä !

Late Lapista.

• pommikone
        Late_Lapista1 kirjoitti:

Ei jouduta eikä kielletä, markkinoille on tulossa yhä pienempi päästöisiä diseleitä, Dieseleiden valmistusta ei lopeteta ennen kuin vety autot tulevat todella markkinoille ! Isokin diesel Mersu kulkee jo nykyisin 5,5 litraan satasen, se ei voi kovin paljoa saastuttaakaan!

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nikola-tuo-vetyrekan-eurooppaan-erikoinen-rahoitusmalli-sisaltaa-myos-polttoaineen/94557313-5502-35c3-ae98-ac47f707667c?fbclid=IwAR0zBXGOkmT2vIepCqCBLzX6XUC2NRxb0Y7Puu1DqXZECvnaY8-Y2hmBh3o

Siinäpäs melkoinen rekka joka kulkee jo vedyllä !

Late Lapista.

Mitään maallakulkevia hindenburgeja tuskin kukaan toivoo minnekään.

• pommikone kirjoitti:

Mitään maallakulkevia hindenburgeja tuskin kukaan toivoo minnekään.

Höpö höpö ja löpön löpö ! Vetyautut täyttävät takuulla turvallisuusvaatimukset, jotka tyypityksessä tutkitaan !

Late Lapista.

• ei.pääse.pidemälle

No kyllä tuo 500-600km riittäisi itselle helposti. Ei V8:lla sen pidemmälle pääse nytkään vaikka on 80l tankki. Toisaalta tankkaus hoituu vähän pikasemmin.

• ei.pääse.pidemälle kirjoitti:

No kyllä tuo 500-600km riittäisi itselle helposti. Ei V8:lla sen pidemmälle pääse nytkään vaikka on 80l tankki. Toisaalta tankkaus hoituu vähän pikasemmin.

V8;it eivät ole kovinkaan suosittuja nyky polttoaineiden hinnoilla ! Minulla on täyskokoinen diesel Mersu, auto on alimmillaan ajotietokoneen mukaan kulkenut 5,2 litralla satasen. Kyllähän tuo 400 kilometriä riittää eteläsuomessa, Lapissa sähköauton kanssa voi tulla äitiä ikävä !

Late Lapista.

• vähällä.menee
        Late_Lapista1 kirjoitti:

V8;it eivät ole kovinkaan suosittuja nyky polttoaineiden hinnoilla ! Minulla on täyskokoinen diesel Mersu, auto on alimmillaan ajotietokoneen mukaan kulkenut 5,2 litralla satasen. Kyllähän tuo 400 kilometriä riittää eteläsuomessa, Lapissa sähköauton kanssa voi tulla äitiä ikävä !

Late Lapista.

Saab kuluttaa 5,9 l/100km, Peugeot 4,85 l/100km, Opel 4,7l/100km, Suzuki 4,3l/100km, "Jenkit" kuluttaa 11,1 l/100km, eräitä mainitakseni. Alimmillaan mikä tahansa ei kuluta juuri mitään, että tuo 5,2 l/100km on todella paljon.
        Minun neliveto dieselfarkku vaunun kanssa kuluttaa 9,6 l/100km, vaikka yhdistelmän kokonaispaino on yli 4 tonnia.

• vähällä.menee kirjoitti:

Saab kuluttaa 5,9 l/100km, Peugeot 4,85 l/100km, Opel 4,7l/100km, Suzuki 4,3l/100km, "Jenkit" kuluttaa 11,1 l/100km, eräitä mainitakseni. Alimmillaan mikä tahansa ei kuluta juuri mitään, että tuo 5,2 l/100km on todella paljon.
        Minun neliveto dieselfarkku vaunun kanssa kuluttaa 9,6 l/100km, vaikka yhdistelmän kokonaispaino on yli 4 tonnia.

Hullujakin saa päästellä mutta ei juuri noin hulluja! 4 tonnin yhdistelmä ei kulje alle 10 litran satasta!
        Tuo 5,2 litraa sataselle on mielestäni vähän täyskokoiselle farkku Mersulle, 220 CDI turbo koneelle, jota ajan melko raskaalla jalalla !

https://www.is.fi/autot/art-2000005129344.html
        "Lexus IS 300h Hybrid A Executive
        Moottori R4, 2 494 cm³, 133 kW (181 hv)/6 000 r/min, 221 Nm/4 200–5 400 r/min, sähkömoottori 105 kW (143 hv), 300 Nm, järjestelmän yhteisteho 164 kW (223 hv) Suorituskyky 0–100 km/h 8,3 s, huippunopeus 200 km/h Kulutus 4,3 l/100 km 95E10 CO2-päästöt 101 g/km Voimansiirto A1, takaveto Mitat p 4 680, l 1 810, k 1 430 mm, akseliväli 2 800 mm, omamassa 1 680 kg, tavaratila 450 l, tankki 66 l Hinta 48 986 euroa "

Näitä hupijuttuja ja testejä saa sillointällöin lukea lehdistäkin !
        Kaverillani on Lexus suoralla kutos bensakoneella, hän sanoo auton haukkaavan kaupunkiajossa soppaa 16 litraa sataselle, ja maantieajossakin yli 9 litraa!
        Kuten huomaat Lexus on syönyt pilkutkin !

Late Lapista.

• vähällä.menee

Mikä on täyskokoinen, en ole liikenteessä nähnyt vajaakokoisia.
        Vaikka autoni on pituudeltaan yli 4,9 metriä ja omapaino yli 1900kg niin vaunun kanssa (yhdistelmän kokonaispaino yli 4 tonnia) sen kulutus on 9,6 l/100km. Tämä on laskettu kilometrien ja tankatun määrän mukaan.

Mutta jos ei alle 5,2 litran pääse niin on isompi vika.

Mikä on täyskokoinen, en ole liikenteessä nähnyt vajaakokoisia.
        Vaikka autoni on pituudeltaan yli 4,9 metriä ja omapaino yli 1900kg niin vaunun kanssa (yhdistelmän kokonaispaino yli 4 tonnia) sen kulutus on 9,6 l/100km. Tämä on laskettu kilometrien ja tankatun määrän mukaan.

Mutta jos ei alle 5,2 litran pääse niin on isompi vika.

Höpö höpö! 4 tonnin yhdistelmä ei kulje alle kymmenen litran kuin parkissa !
        Alla olevasta linkistä saat näkyville kääpiö kokoisen Mersun!

https://tekniikanmaailma.fi/mercedes-benz-b-170-2005-2011/

Ja seuraavassa linkissä normaalikokoinen Mersu!

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10005573

Late Lapista.

• vähällä.menee
        Late_Lapista1 kirjoitti:

Höpö höpö! 4 tonnin yhdistelmä ei kulje alle kymmenen litran kuin parkissa !
        Alla olevasta linkistä saat näkyville kääpiö kokoisen Mersun!

https://tekniikanmaailma.fi/mercedes-benz-b-170-2005-2011/

Ja seuraavassa linkissä normaalikokoinen Mersu!

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10005573

Late Lapista.

Onhan tuo "normaalikokoinen" mersunraato pienempi mitä minun AUTO.

Mutta 9,6 litraa sataselle vaunu perässä silti mennään.

Mersu on siinä mielessä täysjuoppo ja paska.

Heräilehän poju sinäkin todellisuuten, nelitonninen yhdistelmä ei kulje alle 10 litran, juttusi vaikuttaa helevetin pahalta mittari virheeltä, taikka emävalheelta !

Late Lapista.

• saatika.joku.toinen

Huvittaa jo tuon lapinräksyn mersujutut, uskooko se edes itse niihin....

• vähällä.menee
        saatika.joku.toinen kirjoitti:

Miksi tuo edellinen viestini on poistettu, eikö ylläpidon paska halua että totuus julkaistaan. Onko lapinräksypaska ylläpidon maskotti.

• totuuden.puolesta
        vähällä.menee kirjoitti:

Miksi tuo edellinen viestini on poistettu, eikö ylläpidon paska halua että totuus julkaistaan. Onko lapinräksypaska ylläpidon maskotti.

Näin se on todettava.

Mikä se sinun kotturasi raato on , onko mulkunjatko bemari?
        Muuten Ilta sanomissa oli loppuviikosta juttu, jotta Suomen metsät puhdistavat ilmaa kolmekertaa enemmän kuin autot saastuttavat ! Joten minäkin puhdistan metsilläni enemmän ilmaa kuin Mersuillani saastutan !

Late Lapista.

• vähällä.menee
        Late_Lapista1 kirjoitti:

Mikä se sinun kotturasi raato on , onko mulkunjatko bemari?
        Muuten Ilta sanomissa oli loppuviikosta juttu, jotta Suomen metsät puhdistavat ilmaa kolmekertaa enemmän kuin autot saastuttavat ! Joten minäkin puhdistan metsilläni enemmän ilmaa kuin Mersuillani saastutan !

Late Lapista.

Ei ole bemari eikä mersunraato, ihan oikea auto minulla, joka ei kuluta dieselöljyä kuin tuon mainitsemani 9,6 ltraa satasella.

Sinä sitä sitä mulkunjatketta tarviit poroja nylvätessäsi.

Onko paatin alla niin paljon metsää että näköpiirissä oleva haaveilemasi mersunraato puhdistaa ilmaa.

PS. Lopet jo valehtelu.

Ei ole bemari eikä mersunraato, ihan oikea auto minulla, joka ei kuluta dieselöljyä kuin tuon mainitsemani 9,6 ltraa satasella.

Onko paatin alla niin paljon metsää että näköpiirissä oleva haaveilemasi mersunraato puhdistaa ilmaa.

PS. Lopet jo valehtelu.

No perkeles ! olisihan se pitänyt arvata jotta kyösti se noita 9,6 litran valheitaan tänne lykkää ! ja kertoo mitä veli feijan Golf kuluttaa sosialisoitua dieseliä !

Late Lapista.

• saatika.joku.toinen kirjoitti:

Minä sitä muistan nekin ajat kun vähemmistö seurue liikkui hevosilla ja kiesellä, kevsäisin niittivät ajokelleen polttoaineet tienvarsilta, talvisin varastivat heinät koneilleen isäntien niittyladoista! Nykyisin jo ajelevat sossun kustantamilla autoillakin !

Late Lapista.

kyösti ottaa kaikenaikaa osumia, on se niin raskasta vähemmistön edustajilla !

Late Lapista.

PS. Lopet jo valehtelu.

https://www.talouselama.fi/uutiset/uudenkarhea-kaytetty-audi-olikin-oljykrematorio-kuka-maksaa-remontin/a0a0c799-8c39-3be9-8eec-7de8e4e90d9e

12 litraa naftaa ja 3 litraa moottoriöljyä sataselle, paljonkonko se tekee euroissa?

Late Laapista

• RobertKinty

Näin on Late! Diesel elää ja voi hyvin jatkossakin. Verollekaan ei ole enää mitään perusteita kun hinta ohittaa jo bensankin. Ei mulla muuta.

• Ei olisi verolle perusteita, mutta siinä on niin isoista rahoista kysymys jotta veroa ei poisteta, sipilä tarvitsee rahaa millä kustantaa suurustaa partalapsiensa nokan alle !
        Dieselissä on sekin etu että se on huolettoman miehen auto, naftaa vain tankkiin ja menoksi!

Late Lapista.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      34
      3484
    2. rakastan jotakin

en uskalla sanoa sitä täällä ääneen
      Ikävä
      11
      2848
    3. Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi

pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?
      Ikävä
      103
      2615
    4. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      73
      2577
    5. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      126
      2509
    6. Minkä tunteen tunnet

juuri nyt? ap kiitollisuuden.
      Tunteet
      41
      1418
    7. Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.

Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli
      Maailman menoa
      394
      1127
    8. Hei Antti. Minähän varoitin jo 2 v sitten, ettei sinusta tule pääministeriä, vaikka kuinka

voittaisit vaalit. Vasurit ovat aina puukottaneet toisiaan selkään, eivät koskaan edestäpäin. Marinistit varsinkin IL t
      6
      1058
    9. Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?

Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos
      Tv-sarjat
      50
      1003
    10. Kaikkea hyvää kaikki

Kaikkea hyvää kaikki ja positiivisia ja hyviä asioita. Kylmää on kovia pakkasia. Pikku hiljaa kevättä kohti taas. Voimaa
      Ikävä
      6
      850
    Aihe